Mergi la conţinut
Autentifica-te  
  • postări
    37
  • comentarii
    0
  • vizualizări
    2.512

Brno 2016. Cât te costă să mergi cu motocicleta la o etapă de MotoGp(ca spectator)

Autentifica-te  
motoroute.ro

975 vizualizări

Acum ca ni s-au uscat hainele si ne-am mai dezmortit un pic, am zis sa va povestim cum a fost la Brno. Ne-am gandit ca poate printre voi sunt oameni interesati sa traiasca aceasta experienta pe propria piele si le-ar fi utile cateva detalii legate de preturi la bilete, cazare, benzina, locuri de mancat, etc.

brno_circuit_map_bigIn primul rand legat de bilete, este bine de stiut ca sunt mai ieftine cu cat le luati mai din timp. Desi noi ne hotarasem de la inceputul anului sa mergem, biletele le-am luat destul de tarziu prin Iunie. Astfel pentru biletele la categoria Silver,valabile vineri-duminica si cu acces in zonele B,D,E,G, care costau initial 48EUR, noi am platit 68EUR (de pe www.motogp.com), iar la circuit pretul era 95Eur. Tot la categoria tribune naturale, mai exista si varianta Gold, ce includea inca doua zone din interiorul circutului(C,F), pret 92EUR, iar la tribune preturile au fost de la 116EUR (T3,T4) la 216EUR(T3).

Un alt aspect foarte important de care trebuie sa va ocupati din timp, este cazarea. Desi in restul anului, preturile sunt foarte rezonabile iar hotelurile din zona ofera conditii foarte bune, in preajma cursei, mai exact pentru noptile de vineri si sambata, preturile o iau razna. Daca in restul anului o camera la un hotel de 3-4 stele costa intre 30-70EUR/noapte, pe perioada cursei se ajunge si la preturi de 500EUR/noapte. De exemplu o camera la complexul Orea Santon , care se afla in afara orasului, dar este foarte aproape de circuit, are preturi de 50EUR/noapte in timpul anului, in weekendul cursei pretul creste la 300EUR. Noi am platit 160EUR pentru doua nopti , undeva mai la periferia estica a Brno-ului , la Fit Club, unde in mod normal camera costa 45EUR/noapte.

IMG_20160820_174308943Masa de la U třech čertů Starobrněnská

Legat de alte costuri, Brno este relativ accesibil. O masa la restaurantele din centru ajunge undeva pe la 40-50RON de om, berea la terasa este in jur la 4-6RON, iar la supermarket preturile sunt cam ca la noi, cu mentiunea ca Budweiser-ul era aproximativ 3RON :) . Restaurantul nostru preferat unde am mancat niste costite de porc delicioase este U třech čertů Starobrněnská (bineinteles ca nu-i putem pronunta numele :) ) Il gasiti pe strazile din centrul orasului. Si ca tot vorbim de bani, cand am fost noi 1 EUR = 26.54 CZK / 1USD = 23.42 la GE Money Exchange.

IMG_20160820_152109514.jpg?resize=300%2CParcarea de la circuit zona D

Revenind la circuit si la cursa , trebuie sa stiti ca parcarea costa 6EUR/zi pentru motociclete si 8EUR/zi pentru masini. In interiorul circuitului sunt multiple locuri de tipul fast-food, unde puteti manca sau bea ceva cu preturi de genul 8RON un hot dog, 6RON o bere.De obicei la cafea si la bere sunt cele mai mari cozi. Pe langa veti gasi corturile tuturor riderilor din motogp, preturile fiind cu 1-2EUR mai mici decat pe magazinul online de la motogp.com

IMG_20160820_145050661Tot legat de circuit , tribunele naturale ofera o vizibilitate excelenta din orice pozitie. Nu putem sa spunem cu certitudine care ar fi cel mai bun loc , noi in cele 3 zile petrecute am stat in mai multe zone (B,D,E,G), insa recomandam sambata la finalul calificarilor zona D, unde se exerseaza startul ( sunetul motoarelor este absolut senzational) , de asemenea, sfarsitul liniei drepte din zona D este interesant, fiind propice pentru depasiri pe franare.  Si „S-ul” din zona E-G este destul de spectaculos (aici fiind cele mai multe accidente in acest an), iar linia dreapta cu care se continua ofera oportunitatea unor depasiri spectaculoase (aici fiind linia dreapta unde Crutchlow l-a depasit pe Iannone pentru locul 1 ).

IMG_20160818_111234395Ultimul aspect care trebuie luat in calcul este drumul. Avand in vedere ca de la Bucuresti la Brno sunt aproximativ 1200km, noi am ales sa facem o oprire intermediara la Budapesta, urmand ca restul de 350km sa-i facem vineri dimineata. De asemenea la dus, daca tot eram odihniti am ales sa mergem pe Transalpina, ceea ce ne-a incetinit destul de mult, dar a meritat din plin.

IMG_20160819_081805156Am plecat din Bucuresti la 6:30AM si am ajuns pe la 7:30pm la Budapesta, facand si un popas pentru masa de pranz la Sebes. La Budapesta am stat la un hostel, de fapt un camin studentesc, foarte aproape de centrul orasului cu doar 20EUR/noapte, conditiile fiind pe masura pretului :) . Fiind pe fuga, nu prea a contat, important a fost ca aveau parcare in interiorul campusului studentesc, ba mai mult in parcarea ne-am intalnit si cu o gasca de motociclisti greci care mergeau tot la Brno. Daca nu sunteti pretentiosi, si nu va doriti mai mult decat un pat ( si de a retrai anii studentiei :)) ) , atunci puteti lua in calcul  Mathias Hostel Budapest. Noi si la intoarcere am stat in acelasi loc, pretul si apropierea de centru fiind principalele motive.

IMG_20160819_083241921Legat de benzina arsa pe drum, in total au fost zece plinuri, aproximativ 170 litri pentru 2500km. Asta inseamna un cost aproximativ de 180EUR pentru benzina la care s-a mai adaugat 7EUR vigneta pentru Ungaria (in Cehia si Slovacia nu este necesara pentru motociclete).
Ca sa va faceti o idee mai buna legata de preturile benzinei, cand am fost noi au fost :
Ungaria: 331Forinti/L ~ 4.76RON

Slovacia:    1,24EUR/L ~ 5.58RON

Cehia:         29.9 CZK/L ~ 4.90RON

Traseul complet cu cei aproximativ 2500 de km facuti de noi  il gasiti mai jos :

Cam asta a fost :

Recapitulare :

Bilete :  Silver – 68EUR , Gold:92EUR, Tribune – de la 116EUR la 216EUR
Cazare Brno : aprox 80-100EUR/noapte
Cazare Budapesta : 2 x 20 EUR/noapte
Benzina: 180EUR
Vigneta Ungaria : 7EUR
Mancare+diverse : 100EUR
–––––––––––––––––––––––––––––––-Buget total : 450-620EUR/persoana


Articol preluat de pe motoroute.ro

Autentifica-te  


0 comentarii


Recommended Comments

Nu există comentarii.

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare

  • Conținut Similar

    • De motoroute.ro
      Concept R18, prezentat anul trecut la Concorso D’Eleganza de la Como, a adus esența clasicelor BMW Motorrad în era modernă, mai ales în ceea ce privește forma.
      Cu noul R 18, BMW Motorrad intră acum în segmentul de cruisere. Ca nicio altă motocicletă BMW înainte, acest model se află în întregime în tradiția motocicletelor BMW istorice – atât din punct de vedere tehnic, cât și din punct de vedere al stilului de design. Împrumută de la modele celebre, cum ar fi BMW R5 atât din punct de vedere tehnologic cât și vizual, concentranduse înapoi pe elementele esențiale ale motocicletei: tehnologia puristă, fără briz-brizuri și motorul boxer ca epicentru al plăcerii de mers, combinate cu „vibrații bune”. Mai mult decât atât, designul clasic este combinat în R 18 cu tehnologie clară, dar contemporană, pentru a crea un concept de ansamblu fascinant – oferind o experiență de pe doua roti atât de cultivată cât și de emoțională.
      Inima noului BMW R 18 este un motor cu doi cilindri boxer complet nou – botezat „Big Boxer” – care a jucat un rol esențial nu doar în cele două prototipuri BMW Motorrad – Concept R 18 și Concept R 18 /2 – dar și în motocicletele custom susținute de BMW Motorrad, și anume „The Departed” de la ZON și „Birdcage” de la Revival Cycles. BMW Motorrad prezintă acum acest motor nou și deosebit în detalii.
      Noul „Big Boxer” este răcit cu aer/ulei, care cu cilindrii și chiulasele mari, cu aripioare de răcire, cântărește 110.8 kg cu tot cu cutia de viteze și cu sistemul de admisie. Are un bloc motor din aluminiu, divizat pe verticală.
      Spre deosebire de motoarele boxer clasice cu două supape per cilindru, răcite cu aer de la BMW Motorrad, arborele cotit al motorului „Big Boxer”, forjat din oțel călit, are un lagăr principal suplimentar în centru, care a fost necesar datorită volumului enorm al cilindrilor, pentru a preveni vibrațiile nedorite ale arborelui cotit.
      Cu distribuția OHV, laolaltă cu cartere separate pentru motor și transmisie, noul „Big Boxer” are aceleași caracteristici structurale care au distins primul motor boxer BMW Motorrad, care la acea vreme avea supape dispuse lateral. Motorul boxer cu doi cilindri cu cea mai mare cilindree folosită vreodată în producția moto de serie este un propulsor de 1.802 cm³, rezultând dintr-un alezaj de 107.1 mm și o cursă de 100 mm.
      Puterea motorului este de 67 kW (91 CP) la 4.750 rpm. Cuplul maxim de 158 Nm este deja disponibil la 3.000 rpm. Un cuplu de peste 150 Nm este disponibil între 2.000 și 4.000 rpm. Astfel este garantată o forță de tracțiune enormă și – în combinație cu o volantă generos dimensionată – o rulare exemplar de lină, de asemenea. Acestea sunt avantajele acestui nivel de performanță și cuplu în pilotaj. Turația maximă a motorului este de 5.750 rpm, în timp ce turația de ralanti este de 950 rpm.
      Trei moduri de mers împreună cu ASC și MSR pentru un grad ridicat de plăcere și siguranță, ca standard. Reverse assist și Hillstart control ca opțiuni.
      Noul R 18 oferă, de asemenea, cele trei moduri standard de mers „Rain”, „Roll” și „Rock” – neobișnuite în acest segment – pentru a se putea adapta la preferințele individuale ale riderilor. Garnitura standard include, de asemenea, ASC (control automat de stabilitate, decupabil), care asigură un nivel ridicat de siguranță. În plus, noul R 18 este echipat standard cu controlul cuplului de tracțiune (MSR). Printre alte opțiuni, o Reverse assist face manevrarea convenabilă, în timp ce funcția Hill Start Control facilitează pornirea în rampa.

      BMW R18 va ajunge în Europa în această toamnă, iar prețul anunțat pentru țara noastră este 22.900, cu TVA inclus.
      Cele mai importante elemente ale noului BMW R 18:
      • Stil iconic care îmbină tehnologia modernă cu materiale autentice.
      • Cel mai mare motor BMW boxer cu o capacitate de 1 802 cmc.
      • Putere 67 kW (91 CP) la 4 750 rpm, cuplu maxim 158 Nm la 3 000 rpm.
      • Peste 150Nm disponibili în orice moment, de la 2 000 la 4 000 rpm.
      • Arborele de antrenare expus asemenea modelelor clasice.
      • Basculă cu două brațe din oțel cu picior de arc central
      • Furcă telescopică cu amortizare dependentă de deplasare.
      • Șasiu din oțel cu buclă dublă și bare inferioare prinse cu șuruburi
      • Frâne cu disc față și spate, cu roți cu spite.
      • Tehnologie de iluminat cu LED-uri de ultimă generație, interpretată clasic.
      • Lumină adaptivaă pentru o iluminare cat mai bună a drumului (*ca opțiune din fabrică).
      • bord circular conceput cu afișaj integrat.
      • Keyless ride
      • Trei moduri de mers standard, + ASC și MSR.
      • Asistență înapoi pentru manevrare convenabilă și HilStart Control pentru o pornire ușoară in rampa, (*ca opțiuni din fabrică).
      • Prima ediție R 18: aspect exclusiv în vopsea neagra și crom.
      • O gamă largă de accesorii opționale și originale BMW Motorrad, precum și o colecție cool Ride & Style.
      Dimensiuni/greutate
      Înălțime șa la masa proprie 690 mm
      Lungime arc picioare la masa proprie 1630 mm
      Volum util rezervor aprox. 16 l
      din care rezervă aprox. 4 l
      Lungime 2440 mm
      Înălțime (fără oglinzi) 1126 mm
      Înălțime (peste oglinzi, la masa proprie cf. DIN) 1232 mm
      Lățime (cu oglinzi) 964 mm
      Masă proprie, gata de drum, cu rezervorul plin 345 kg 1)
      Masă totală admisă 560 kg
      Sarcină utilă (la dotarea standard) 215 kg
      Continue Reading
      Articol preluat de pe motoroute.ro
    • De motoroute.ro
      Red Dot premiază anual excelența în designul produsului, brandului și comunicării din companiile internaționale, produsele câștigătoare fiind prezentate în Muzeul Red Dot Design de la Centrul de Design Nordrhein Westfalen din Essen, Germania. Produsele câștigătoare sunt hotărâte de un juriu format din 40 de experți internaționali care testează, evaluează și discută fiecare intrare.

      Anul Honda a câștigat trei premii Red Dot Design ,cel mai importand fiind cel pentru masina compacta electrica Honda e la categoria Red Dot: Best of the Best 2020. Insa ce ne intereseaza pe noi mai mult este faptul ca si noua supersportivă CBR1000RR-R Fireblade SP a castigat un premiu, la categoria „Smart product”, fiind acordat pentru „design deosebit”.
      CBR1000RR-R Fireblade SP este cea mai recentă motocicletă ce poartă sigla Fireblade, introdusă pentru prima dată în 1992. A stabilit întotdeauna punctul de referință pentru modul în care o motocicletă super-sport de 1000 cc ar trebui să se manevreze pe stradă, dar pentru noul model 2020 – dezvoltat sub eticheta „Born to Race” – accentul a fost orientat asupra performanței pe circuit precum și asupra unui design nou și radical.Zona frontală minimalistă, carenele laterale angulare si agresive precum și carenele inferioare extinse – plus o varietate de fante și forme de canalizare a aerului – se combină pentru a crea cel mai bun coeficient de tracțiune din clasă de 0,270.
      „Aripioarele” aerodinamice folosite pe motocicleta de curse Honda (MotoGP) combină forma captivantă cu funcția fără compromisuri, crescând semnificativ forța de apăsare și stabilitatea pentru controlul suprem al celui mai puternic motor cu patru cilindri în linie produsde Honda vreodată.Fireblade a fost conceput cu o nouă abordare inovatoare, în care experții de simulare digitală Honda R&D, modelatori și designeri de stil au lucrat împreună, aproape simultan, pentru a crea efectul maxim în cel mai scurt timp posibil de dezvoltare. De asemenea, au beneficiat de inputul specialiștilor în aerodinamică din cadrul Honda Racing Corporation – în a căror schemă de culori evocatoare roșu-alb-albastru este pictat CBR1000RR-R Fireblade SP.
      Satoshi Kawawa, General Manager al Diviziei de Design Moto de la Honda, a declarat: „Modelul CBR1000RR-R Fireblade SP a fost dezvoltat pentru a câștiga curse în orice categorie – de la cursele de amatori până la cel mai înalt nivel internațional. Designul său a fost format de această filosofie – fiecare piesă și fiecare detaliu fiind gândite cu scopul de a maximiza viteza, performanța și eficiența aerodinamică. Suntem onorați că excelența modelului a fost recunoscută cu un premiu atât de prestigios.”
      Continue Reading
      Articol preluat de pe motoroute.ro
    • De motoroute.ro
      Dacă vă plac motocicletele britanice și sunteți pasionați și de proiecte custom, Thornton Hundred Motorcycles din Anglia este un nume pe care ar trebui să stați cu ochii. Cu toate că în ultimii ani Jody Millhouse, proprietarul atelierului, și-a concentrat munca pe modelele celor de la Triumph, el a ajuns în atenția pasionaților de custom anul trecut, cu un proiect bazat pe o motocicletă italiană, un Ducati Panigale 1299, ce a atras privirele multora la Bike Shed London 2019.
      [embedded content]
      Revenind la Triumph, Jody are gânduri mari deja pentru noul Triumph Rocket TFC, însă până atunci și-a făcut mâna pe modelul Bobber , căruia i-a montat un compresor mecanic.
      [embedded content] Ca să rămânem la Triumph, avem și un exemplu ce poate să facă Jody cu un Bonneville T120
      [embedded content]
      Și pentru că vă ziceam că nu se rezumă doar la Triumph, mai jos aveți prezentarea unui proiect de la “începuturi”, o Honda SLR650, această fiind cea de-a doua motocicletă pe care a modificat-o Jody.
      [embedded content]
      Mai multe detalii despre Thornton Hundred Motorcycles găsiți pe pagina lor web si conturile de social media.
      www.thorntonhundredmotorcycles.co.uk
      www.facebook.com/thorntonhundredmotorcycles/
      www.instagram.com/thorntonhundredmotorcycles/
      Continue Reading
      Articol preluat de pe motoroute.ro
    • De motoroute.ro
      Transilvania înseamnă “Țara de dincolo de pădure”, un nume perfect pentru aventuri într-un cadru de poveste. Acasa ca cei de la Carpathian 2 Wheels Guide s-au gandit sa adune intr-un ghid traseele ce parcurg drumurile din păduri, din munții, care leagă cetăți medievale între ele și care sunt pe malul râurilor mari de aici. Cetatea din Sighișoara, Râșnov sau Rupea, Bisericile fortificate din Biertan sau Viscri sunt punctele de reper majore, legate între ele pe drumuri de culme, presărate cu sate spectaculoase prin simplitatea lor. Munții Apuseni, Poiana Ruscă, Șureanu și grupele din Carpații Orientali sunt străbătute pe drumuri de pământ cu noroi și peisaje unice la fiecare cotitură.
      Trasee in Transilvania Intersectie traseul nr 4 – Pe culmile Transilvaniei Valea Frumoasei – traseul nr 8 – Munții Șureanu și Poiana Ruscă Descrieri Trasee traseul nr 6 – Pe malul Oltului 4132 de kilometri de aventuri
      Este necesar să treci dincolo de drumurile modernizate să poți gusta realitatea acestei regiuni. 9 din cele 10 trasee propuse, sunt pe drumuri neasfaltate sau de pământ, unele mai dificile și altele ușoare. Traseele neasfaltate însumează 2654 kilometri, având lungimi între 170 și 450 de kilometri.
      Ultimul traseu, are 1508 de kilometri și este provocarea pentru iubitorii de drumuri asfaltate. Acesta este cel mai lung drum care se poate face între obiectivele turistice ale Transilvaniei, care să cuprindă cele mai frumoase pasuri montane și drumuri secundare.
      Mai multe detalii găsiți pe site-ul www.carpathian2wheelsguide.com , unde pe perioada precomenzilor aveți la dispoziție o variantă digitală a ghidului Trasee în Transilvania. După ce ați făcut comanda, veți primi un cod unic, trebuie să îți faci cont la noi pe site și veți avea acces pe pagina: www.carpathian2wheelsguide.com/trasee-in-transilvania-pdf/
      Sunt disponibile și track-urile GPS alte fiecărui traseu, pentru a ușura navigarea dar și pentru a nu rata nici un obiectiv turistic.

      Continue Reading
      Articol preluat de pe motoroute.ro
    • De motoroute.ro
      Pentru mine geaca de piele rămâne accesoriul moto preferat, chiar dacă vara la 40 de grade mori de cald în ea, îmi place senzația de siguranță pe care mi-o dă. Asta înseamnă că o folosesc destul de des și asta mai înseamnă și că se murdărește la fel de des.
      Așa că , cel puțin o dată pe sezon, fie la sfârșit iarna, fie înainte de început primăvară, fac o curățare completă, “interior-exterior”.
      Produsele pe care le folosesc eu nu sunt dedicate special pentru o geacă moto, dar de 6 ani de când folosesc combinația aceasta sunt mulțumit de rezultate. Apoi, dupa curatenia generala, in timpului anului curat exteriorul deobicei dupa fiecare tura cu servetele umede pentru copii.
      Pe canalul de youtube, mai jos, în primul comentariu, gășiți un cuprins al pașilor pe care îi parcurg:
      0:29 Câteva sfaturi înainte să vă apucați de treabă
      1:22 Ce soluții folosesc
      2:10 Cum curăț interiorul
      3:51 Cum curăț exteriorul în 3 pași
      6:31 Concluzii 
      Cu siguranță există și alte metode si chiar sunt curios să le aflu, așa că vă invit să le scrieți în comentarii. Una de care am tot auzit,care pare cea mai comodă, dar nu am încercat-o până acum ,ar fi să o duc la o curățătorie specializată.
      Voi cum vă curățați geaca de piele ?
      [embedded content]
      Continue Reading
      Articol preluat de pe motoroute.ro
×