Mergi la conţinut
Autentifica-te  
  • postări
    37
  • comentarii
    0
  • vizualizări
    2.840

Primii 100 de km sunt grei …sau când socoteală de acasă nu se potriveşte Valea Lungă Valea Doftanei Transbucegi

Autentifica-te  
motoroute.ro

730 vizualizări

Cum stăteam leşinat la terasă într-o sâmbătă caniculară în Bucureşti, am zis ce ar fi mâine dau o tură pe la munte. Îi dau un mesaj lui Bogdan văd ce mai face şi -l întreb dacă are chef ne mişcăm un picmâine de dimineaţă. Norocul meu, Bogdan tocmai ce îşi schimbase motoretă, aşa despre chef nici nu mai avea rost întreb. A rămas vorbim mai pe seară.

Pe la 9pm primesc mesaj afirmativ de la Bogdan, acum mai rămânea alegem traseu. Am zis hai nu ne obosim prea tare, facem ceva prin zonă, lejer. Aveam mai de mult un traseu de „verificat” primit de la unuldintre cititorii noştri, pe la TârgovişteValea LungăCâmpina, şi acum era un bun prilej -l facem. Ne-am întâlnit duminică dimineaţa la 9:30 cu un traseu schiţat foarte sumar în cap, Târgovişte – Moreni – ValeaLungăCâmpinaValea Doftanei – Sinaia – Transbucegiîn ideea dacă e ceva, intrăm pe site ( băiatul care a băgat traseul cu Moreni scrisese foarte detaliat şi zicea ceva de nişte blocuri gri:) ) .

Am ajuns pe la 10:30 la Târgovişte, am făcut plinul la motorete şi dă-i spre Moreni. Bineînţeles am luat-o aiurea la giratoriul din Moreni, ne-am dus înspre Ploieştitotuşi a fost bine ne-am dat seama rapid.Dacă tot ne-am oprit ne orientăm, am dat dat drumul la GPS în căşti. Fără mi dau seama, am selectat „all roads including unpaved roads” şi de aici ni s-a tras toată distracţia. Am ieşit din Moreni pe un drumcare arăta foarte bine, asfaltat recent, curbe stângadreapta printre case, toate bune şi frumoase până s-a terminat asfaltul. N-a fost o tragedie în primă faza, pentru a fost doar o bucată de 50m. Am mai merspuţin pe asfalt şi ne-am dat seama mergeam într-o direcţie greşită (bine încă aveam semnal la telefon atunci). ne întoarcem la drumul judeţean 710A a trebuit o luăm iar pe macadam, ne-am mai întâlnitdin când în când cu oameni pe jos, cu bicileta, cu căruţătoţi se uitau la noi ca la comedie…si ziceau ca mai e putin pana la asfalt. Într-un final am ajuns la un pod de beton şi am zis doar pe acolo poate fie drumul, au mai urmat vreo 500m de pietriş şi am reuşit în cele din urmă ieşim la şosea… Micul ocol ne-a costat vreo ora, plus ne-a încins bine de tot… Ne-am uitat la kilometraj si la ceas, eram plecati de vreo 3 ore , dar facusem abia 100 de km :)

IMG_20160724_122249312După ce am ieşit la şosea am mers blană până la Câmpina. Drumul a fost foarte interesant de la Valea Lungă la Provita, un pic cam îngust pentru gusturile noastre, însă cu multe schimbări de direcţie şi de nivel, bacurbe strânse în coborâre, ba bucăţi de urcare cu serpentine…merită încercat.De la Câmpina am mers pe valea Doftanei spre barajul Paltinul. Drumul a fost foarte, foarte aglomerat, şi foarte prost (asfaltul este plin de gropi şi denivelări). Abia de la Teşila la Comarnic ce am putut mergem într-un ritm mai susţinut. La Comarnic, în orice zi de weekend , circulaţia era dirijată de poliţie, însă nu era foarte aglomerat, mai ales în sensul în caremergeam noi, spre Sinaia.

Ajunşi la Sinaia, după ce am mâncat ceva ne mai refacem forţele am mai poposit un pic vedem câţiva participanţi la etapă de VTM la treaba, după care am urcat pe Transbucegi. Până ajungem la Transbucegi am zis rupem motocicletele în două. Drumul de la ieşire din Sinaia spre Târgovişte, este sub orice critică, mai rău decât macadamul, cel puţin o bucată de vreo 6km, până ajungi faci dreapta spre Transbucegi. Însă am uitat rapid de partea asta când am început urcăm pe Transbucegi. Superb întotdeauna, o plăcere -l faci cu orice motocicletă.

Pe la 5pm am coborât în Sinaia şi ne-am întors la Bucureşti. În final a fost o dumincă reuşită, cu aproximativ 370km făcuţi prin gropi, macadam si asfalt, o duminică cum ar trebui fie toate atunci când eşti pe două roţi.


Articol preluat de pe motoroute.ro

Autentifica-te  


0 comentarii


Recommended Comments

Nu există comentarii.

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare

  • Conținut Similar

    • De motoroute.ro
      CNAIR anunță închiderea circulației pe sectoarele de munte de pe DN7C (Transfăgărășan) și DN67C (Transalpina), începând cu data de 20 octombrie 2020.
      Astfel, circulația rutieră va fi închisă pentru toate categoriile de autovehicule pe următoarele sectoare:
      – DN 7C între km 104+000 ( Piscu Negru ) şi km 130+800 (Cabana Bâlea Cascada );
      – DN 67C – între km 34+800 (Rânca) şi km 79+200 (Curpat).
      Potrivit CNAIR, măsura închiderii circulației rutiere pe aceste sectoare de drum a fost luată pentru siguranța participanților la trafic, având în vedere fenomenele meteorologice imprevizibile ce pot apărea în orice moment în aceste zone.
      Începând de marţi, turiştii mai pot ajunge la Bâlea Lac doar cu telecabina, după ce porţiunea de drum dintre Bâlea Cascadă şi Bâlea Lac se va închide circulaţiei.
      „Conform Normativului AND 615-2020 privind circulaţia rutieră pe drumurile montane DN7C (Transfăgărăşan) şi DN67C (Transalpina), începând de marţi, 20.10.2020, circulaţia rutieră va fi închisă pentru toate categoriile de autovehicule pe anumite sectoare ale drumurilor menţionate anterior, după cum urmează: DN 7C, între km 104+000 (Piscu Negru) şi km 130+800 (Cabana Bâlea Cascada), DN 67C, între km 34+800 (Rânca) şi km 79+200 (Curpat)”, se menţionează într-un comunicat al CNAIR remis, vineri, AGERPRES.
      Astazi Directia Regionala de Drumuri si Poduri Brasov a postat aceasta poza de pe Transfagarasan.
      “Iarna și-a intrat pe deplin în drepturi pe Transfăgărășan. Colegii noștri de la Districtul Bâlea au acționat cu utilajele dotate cu lamă și au împrăștiat peste 2 tone de sare pe carosabil în această dimineață.
      Dacă aveți drum prin zona Bâlea Lac fiți sigur că aveți mașina pregatită de condiții de iarnă!”
      Continue Reading
      Articol preluat de pe motoroute.ro
    • De motoroute.ro
      Cam de un an tot vorbim de sisteme radar ce urmeaza sa fie integrate pe motocicletele noastre, care vor reda posibilitatea de a utiliza un cruise control adaptiv, similar cu cel de pe masinile de ultima generatie. Pana acum au fost mai multe firme care au testat acest sistem, incepand cu Harley Davidson si ajungand la Kawasaki, KTM si Ducati, insa iata ca prima motocicleta disponibila pe piata cu acest sistem integrat vine din Bavaria si este rezultatul colaborarii dintre BMW Motorrad si Bosch.

      Sistemul BMW Adaptive Cruise Control – poate fi setat pe trei niveluri, între 30 și 160 de km pe oră. Poți păstra o distanță constantă față de vehiculul aflat în fața ta. Motocicleta frânează și accelerează singură, în funcție de viteza acestuia. Bineînțeles că mersul pe motocicletă nu este la fel cu cel la volanul unei mașini, iar cei de la BMW au luat în calcul aceste particularități. ACC va reduce automat viteza când simte că motocicleta se înclină pentru viraj, iar cu cât înclinarea va fi mai bruscă cu atât intervenția va fi mai puțin intrusivă pentru a păstra parcurgerea virajului cât mai lină. Asta este o inovație pe care suntem foarte curioși să o testăm, senzația trebuie să fie foarte interesantă, cel puțin la început
      În afară de acest sistem inovativ, noutatea care iese cel mai bine în evidență, este carena frontală nouă cu aerodinamică mai bună, în centrul căreia găsim noul far full LED cu funcție adaptivă pentru viraje (opțional). Ledurile încorporate își schimbă poziția ca să urmărească drumul, asigurându-se în felul acesta că pată de lumină rămâne constantă.
      În bord avem un nou display color TFT lat, de 10.2 inch, cu navigație incorporată, care este suficient de mare cât să poată afișa harta concomitent cu informațiile de bază. În apropiere găsim și un buzunar special pentru smarpthone care permite încărcare wireless.
      BMW R1250RT BMW R1250RT BMW R1250RT Noul model RT vine cu BMW Motorrad Full Integral ABS Pro standard, cu un nou sistem audio și este disponibilă în 3 culori si 3 variante : Elegance, Sport și Option 719
      BMW R1250RT BMW R1250RT BMW R1250RT Propulsorul rămâne același motor boxer cu ShiftCam, care scoate 136 de cai și 143 Nm.Continue Reading
      Articol preluat de pe motoroute.ro
    • De motoroute.ro
      Acum mai puțin de un, stăteam de vorbă cu Riccardo Tosi, Development & Product Marketing Manager, despre planurile grupului Piaggio și mai ales despre noua motocicletă sportivă de clasa medie de la Aprilia, RS660.
      [embedded content]
      Zilele trecute, în Italia, a avut loc lansarea internațională de presă, modelul de serie fiind gata de livrare în rețeaua dealerilor , începând cu luna Decembrie a acestui an.
      Motorul este o “jumătate” din monstruosul V4 de pe RSV4, insa nu este din pacate un V2, fiind doar “jumătatea din față” a V4-ului de 1100cc. Așadar propulsorul este un motor cu 2 cilindri în linie ce dezvoltă 100 de cai putere la 10.500 rpm și 67 NM la 8.500 rpm. Va fi oferit și-n varianta de 95 de cai putere, ca să poată fi adaptat pentru categoria A2. Motorul acesta tot o să-l mai vedem în viitorul apropiat pe motociclete Aprilia, deja este confirmată varianta naked , Tuono 660, ce va utiliza același motor, iar recent au apărut în presă fotografii spion cu o motocicletă adventure, numită Touareg 660.
      Cadrul și bascula sunt din aluminiu, iar Aprilia ne promite o manevrabilitate de excepție.Furca Kayaba este complet ajustabilă, iar etrierii montați radial și pompa de frână sunt de la Brembo.
      Aprilia RS660 vine cu sistem ride-by-wire cu 5 moduri de mers: commute, dynamic, individual – pentru stradă și alte două pentru circuit: Challenge și Time Attack.Prezența IMU-ului cu 6 axe, face posibilia funcționarea Cornering ABS-ului cât și a celorlalte sisteme electronice de siguranță : ATC (Aprilia Traction Control), AWC (Aprilia Wheelie Control), ACC (Aprilia Cruise Control), AQS (Aprilia Quick Shift), AEB (Aprilia Engine Brake) și AEM (Aprilia Engine Map).
      Displayul TFT permite conectarea smartphone-ului și chiar navigație turn-by-turn. Motocicleta va fi disponibilă în 3 opțiuni de culori, alături de o serie extinsă de accesorii, de unde fiecare își poate personaliza motocicleta în funcție de propriile nevoi, fie în direcția confortului, fie în direcția sportivității. Printre aceste accesorii găsim: sistem complet de evacuare Akrapovic pentru circuit,evacuare Akrapovic pentru stradă ,soft pentru a inversa treptele cutiei de viteze,leviere de frana și ambreiaj ajustabile, tank guard,suport numar din fibră de carbon, șa confort,carenă mai lată, geantă pentru șa,geantă pentru rezervor,USB,single seat tail cover. Preț de pornire la care va fi disponibila în România la TheBikeHub, importatorul oficial Aprilia, cat si in reteaua dealerilor este : 10.600 euro cu TVA. Continue Reading
      Articol preluat de pe motoroute.ro
    • De motoroute.ro
      Acum mai bine de o lună vă prezentam posibilitatea apariției unui nou maxi-scuter de la Honda, care să extindă familia Forza. Ulterior, mai multe clipuri scurte ne-au întărit convingerea că pe 14 Octombrie, Honda ne va prezenta noul scuter Forza de 750cc cu care vrea să atace segmentul maxi-scuterelor.
      [embedded content]
      Iată că ziua a venit și avem primele imagini cu noul scuter, cât și datele tehnice.
      Propulosorul noului scuter Forza 750, este un bicilindru de 745cc,Euro5, controlat printr-un sistem Throttle By Wire (TBW) ce îi permite să-și modifice comportamentul în funcție de modul de mers ales dintre cele 3 disponibile: Rain, Standard și Sport + un mod User customizabil. Sistemul tracțiunii de la Honda , HSTC, oferă 3 nivele diferite de intervenție, în vreme ce cutia automată de viteze DCT (Dual Clutch Transmission) își schimbă regimul de funcționare/ turația maximă la care schimbă treaptă, în funcție de modul de mers selectat.
      Combinația de cadru tubular din oțel, bascula din aluminiu, furcă inversată de 41mm, etrieri radiali cu patru pistonase, amortizor Pro-Link roți de 15″/17″ (față/spate), îi conferă un comportament similar unei motociclete sport sub forma unui scuter.

      21YM HONDA FORZA 750 21YM HONDA FORZA 750 21YM HONDA FORZA 750 Asa cum ii sta bine unui scuter GT, carena frontala ofera suficienta protectie la vant pentru viteze mai mari de croaziera.
      Sub sa, exista un spatiu de depozitare de 22L, unde incape o casca full-face. Tot sub sa gasim si o priza USB.
      Incorporat in noul display TFT de 5″ este si sistemul Honda Smartphone Voice Control care conecteaza smartphoneul la scuter si permite controlul acestuia prin comenzi vocale.
      Pentru o utilitate sportia, Forza 750 vine cu SmartKey. Date Tehnice
      Capacitate 745cc
      Motor 4-timpi, 4-valve, racit cu lichid
      Putere si cuplu 43.1kW @ 6,750rpm(35kW/6,000rpm) / 69Nm @ 4,750rpm(65/4,000rpm)
      TBW cu 3+1 moduri de mers: RAIN,STNADARD,SPORT + USER
      Lumini Full LED
      Bord TFT 5″
      Inaltime sa 790mm
      Ampatament 1580mm
      Anvelopa fata 120/70-R17M/C
      Anvelopa spate 160/60-R15M/C
      Frana fata 310mm double hydraulic disc with radial 4-piston caliper
      Frana spate 240mm single hydraulic disc with 1-piston caliper
      ABS 2 Channels + HSTC
      Greutate la gol 235kg
      Dimensiuni 2140mm x 755mm x 1470mm
      Rezervor 13.2L
      Consum mediu: 3.6L/100km
      Însă nu doar această este nouatate, familia Forza a mai primit niște modificări, pentru 2021 vom aveam o nouă motorizare de 350cc, Euro 5.
      Creșterea de 50cc aduce un plus de 16% de putere, cu o putere maximă de 21.5kW. De asemenea motorul este mai puternic pe întreagă plajă de rotații, livrănd o accelerație mai puternică și un top speed de 137Km/h (+6% față de generația anterioară).

      21YM HONDA FORZA 350 21YM HONDA FORZA 350 21YM HONDA FORZA 350 Șasiul a rămas acela, însă este conectat la o basculă mai ușoară, iar parbrizul reglabil electric, are 40mm în plus pentru reglaj.
      Bordul a fost și el modificat, posesorii de Forza 350 au acum posibilitatea de a se conecta via Bluetooth la noul sistem Honda Smartphone Voice Control (opțional). Priza de încărcare ACC, a fost înlocuită de o priză USB. Date Tehnice
      Capacitate 330cc
      Motor 4-timpi, 4-valve, racit cu lichid
      Putere si cuplu 21.5kW @ 7,500rpm / 31.5Nm @ 5,250rpm
      Inaltime sa 780mm
      Ampatament 1510mm
      Anvelopa fata 120/70R15
      Anvelopa spate 140/70R14
      Frana fata φ256mm
      Frana spate φ240mm
      ABS 2 Channels + HSTC
      Greutate la gol 184kg
      Dimensiuni 2140mm x 755mm x 1470mm
      Rezervor 11.7L
      Consum mediu: 30km/l
      Cele două scutere se alătură fratelui mai mic,care la rândui a primit modificări pentru 2021, dar care nu este comercializat încă pe piața noastră, Forza 125 .
      Familia Honda ForzaContinue Reading
      Articol preluat de pe motoroute.ro
    • De motoroute.ro
      Weekendul trecut, la Ciolpani, pe circuitul de motocross TCS Racing Park, au avut loc ultimele etape din campionatul european BMU și etapa a-3a a Campionatului Național de Motocross.
      Sportivi din România, Moldova, Grecia, Turcia, Macedonia de Nord și Bulgaria au concurat la clasele: 50cc Jun II + III; 65cc; 85cc; MX2; MX2 Jun; MX1; Amatori MX1 și MX2; Veterani 1 și 2; Fete și 2T.
      Dacă antrenamentele de vineri și sâmbătă s-au desfășurat pe o vreme ploioasă, duminică, în ziua curselor, concurenții au avut parte de o vreme excelentă pentru motocross.
      [embedded content]
      La MX1, George Cabal (Jitsu Zărnești), a terminat ambele manse pe locul 2, în urmă bulgarului MICHAEL IVANOV, care a devenit campion BMU al clasei MX1. În clasamentul general național George Cabal este lider, cu maxim de puncte posibile, 125.

      La MX2, Robert Krizstian Tompa (Steaua București), s-a impus în ambele manșe, atât în fața piloților români cât și celor străini, fiind lider cu maxim de puncte posibile în clasamentul general național.
      La clasa MX2 Junior, Marius Achim Popovici păstrează primul loc în clasamentul național după trei etape, cu doar un singur punct avans în fața colegului sau de la Top Cross TCS Otopeni, Eross Koppany care a câștigat ambele manse de la Ciolpani.
      La clasa Veteran 1, Ionuț Cojanu (Juvenes Târgu Mureș), se impune în ambele manse și este vicecampion balcanic. Lupta pentru primul loc național rămâne însă deschisă cu Peter Gagyi (Master Bike Cluj). La Veteran 2 conduce Ciprian Popescu (Dual Racing Team București), acesta având acum 22 de puncte avans în fața lui Mihăiță Stoeanovic de la Smart Brașov.
      La MX85, Zoltan Ordog încheie sezonul balcanic de motocross în forță, reușind să-și treacă în cont titlul balcanic după încă o victorie spectaculoasă la clasa 85 cc. Zoltan a fost cel mai rapid în ambele manșe de pe TCS Racing Park, câștigând astfel toate cursele din Campionatul Balcanic la care a luat startul în acest sezon.
      La clasa MX65 avem însă parte de o luptă foarte strânsă la vârful clasamentului. Liviu Jigmond (Moto Extrem Lugoj) și Sami Alexandru Dumitru (Top Cross TCS Otopeni), au amândoi 135 de puncte.
      Cu o clasare pe podium la clasa 65cc Luca Ștefănescu (Top Cross TCS Otopeni), și-a asigurat titlul de vicecampion în Campionatul .
      Artemii Gângurean din Republica Moldova se impune la clasa 50cc Juniori Mici. Lupta pentru titlul național se duce însă între Dean Victor Ioviță (Moto Extrem Lugoj), și Alecsei Matei Toader (Top Cross TCS Otopeni), între care sunt acum doar 5 puncte.
      Singură fată care aleargă la clasa 50cc Juniori Mari este și lidera clasamentului național după trei etape. Theodora Ioana Gumeniuc (Top Cross TCS Otopeni), are acum 144 de puncte. Campion Balcanic la clasa MX50 este la finalul concursului sportivul clubului Jitsu Zărnești: Vlad Stoichițu. Locul doi balcanic revine tot unui sportiv român: Andrei Senchea, de la clubul Jitsu Zărnești.
      Sursă rezultate www.frm.ro Rezultatele finale pentru campionatul european BMU le găsiți aici. Rezultatele complete ale etapei a-3a din campionatul național, le găsiți aici.
      Mai multe informații despre evoluția sportivilor de la clubul Top Cross TCS, găsiți aici: Zoltan Ordog este campion balcanic la clasa 85cc, iar Luca Ștefănescu este vicecampion balcanic la 65cc, după etapa de la Ciolpani
      Continue Reading
      Articol preluat de pe motoroute.ro
×