Mergi la conţinut
Autentifica-te  
  • postări
    37
  • comentarii
    0
  • vizualizări
    1.789

Primii 100 de km sunt grei …sau când socoteală de acasă nu se potriveşte Valea Lungă Valea Doftanei Transbucegi

Autentifica-te  
motoroute.ro

509 vizualizări

Cum stăteam leşinat la terasă într-o sâmbătă caniculară în Bucureşti, am zis ce ar fi mâine dau o tură pe la munte. Îi dau un mesaj lui Bogdan văd ce mai face şi -l întreb dacă are chef ne mişcăm un picmâine de dimineaţă. Norocul meu, Bogdan tocmai ce îşi schimbase motoretă, aşa despre chef nici nu mai avea rost întreb. A rămas vorbim mai pe seară.

Pe la 9pm primesc mesaj afirmativ de la Bogdan, acum mai rămânea alegem traseu. Am zis hai nu ne obosim prea tare, facem ceva prin zonă, lejer. Aveam mai de mult un traseu de „verificat” primit de la unuldintre cititorii noştri, pe la TârgovişteValea LungăCâmpina, şi acum era un bun prilej -l facem. Ne-am întâlnit duminică dimineaţa la 9:30 cu un traseu schiţat foarte sumar în cap, Târgovişte – Moreni – ValeaLungăCâmpinaValea Doftanei – Sinaia – Transbucegiîn ideea dacă e ceva, intrăm pe site ( băiatul care a băgat traseul cu Moreni scrisese foarte detaliat şi zicea ceva de nişte blocuri gri:) ) .

Am ajuns pe la 10:30 la Târgovişte, am făcut plinul la motorete şi dă-i spre Moreni. Bineînţeles am luat-o aiurea la giratoriul din Moreni, ne-am dus înspre Ploieştitotuşi a fost bine ne-am dat seama rapid.Dacă tot ne-am oprit ne orientăm, am dat dat drumul la GPS în căşti. Fără mi dau seama, am selectat „all roads including unpaved roads” şi de aici ni s-a tras toată distracţia. Am ieşit din Moreni pe un drumcare arăta foarte bine, asfaltat recent, curbe stângadreapta printre case, toate bune şi frumoase până s-a terminat asfaltul. N-a fost o tragedie în primă faza, pentru a fost doar o bucată de 50m. Am mai merspuţin pe asfalt şi ne-am dat seama mergeam într-o direcţie greşită (bine încă aveam semnal la telefon atunci). ne întoarcem la drumul judeţean 710A a trebuit o luăm iar pe macadam, ne-am mai întâlnitdin când în când cu oameni pe jos, cu bicileta, cu căruţătoţi se uitau la noi ca la comedie…si ziceau ca mai e putin pana la asfalt. Într-un final am ajuns la un pod de beton şi am zis doar pe acolo poate fie drumul, au mai urmat vreo 500m de pietriş şi am reuşit în cele din urmă ieşim la şosea… Micul ocol ne-a costat vreo ora, plus ne-a încins bine de tot… Ne-am uitat la kilometraj si la ceas, eram plecati de vreo 3 ore , dar facusem abia 100 de km :)

IMG_20160724_122249312După ce am ieşit la şosea am mers blană până la Câmpina. Drumul a fost foarte interesant de la Valea Lungă la Provita, un pic cam îngust pentru gusturile noastre, însă cu multe schimbări de direcţie şi de nivel, bacurbe strânse în coborâre, ba bucăţi de urcare cu serpentine…merită încercat.De la Câmpina am mers pe valea Doftanei spre barajul Paltinul. Drumul a fost foarte, foarte aglomerat, şi foarte prost (asfaltul este plin de gropi şi denivelări). Abia de la Teşila la Comarnic ce am putut mergem într-un ritm mai susţinut. La Comarnic, în orice zi de weekend , circulaţia era dirijată de poliţie, însă nu era foarte aglomerat, mai ales în sensul în caremergeam noi, spre Sinaia.

Ajunşi la Sinaia, după ce am mâncat ceva ne mai refacem forţele am mai poposit un pic vedem câţiva participanţi la etapă de VTM la treaba, după care am urcat pe Transbucegi. Până ajungem la Transbucegi am zis rupem motocicletele în două. Drumul de la ieşire din Sinaia spre Târgovişte, este sub orice critică, mai rău decât macadamul, cel puţin o bucată de vreo 6km, până ajungi faci dreapta spre Transbucegi. Însă am uitat rapid de partea asta când am început urcăm pe Transbucegi. Superb întotdeauna, o plăcere -l faci cu orice motocicletă.

Pe la 5pm am coborât în Sinaia şi ne-am întors la Bucureşti. În final a fost o dumincă reuşită, cu aproximativ 370km făcuţi prin gropi, macadam si asfalt, o duminică cum ar trebui fie toate atunci când eşti pe două roţi.


Articol preluat de pe motoroute.ro

Autentifica-te  


0 comentarii


Recommended Comments

Nu există comentarii.

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare

  • Conținut Similar

    • De Costin Beekman
      Daca vreti sa va plimbati prin Romania si aveti nevoie de idei sau informatii, aici gasiti tot ce va trebuie: harti cu puncte de interes si benzinarii, video clipuri, poze, descriere traseului, prognoza meteo si altele:
       
      https://www.unuplusdouaroti.com/
       
       

    • De Costin Beekman
      Un site cu informatii despre drumurile moto din Romania: https://www.unuplusdouaroti.com/
      Gasiti harti cu puncte de interes, descrierea si starea drumului, poze si filme. Mai exista o sectiune cu trasee complete pentru excurisii de 1,2 sau mai multe zile.
       
      Astept sugestii de drumuri noi care merita parcurse cu motorul.

    • De cos75mari
      Salutare tuturor.
      Noi suntem Marilena și Cosmin Biriș locuim în Italia și ne ocupăm cu importul de motociclete 
      Probabil mulți au auzit despre noi
      Cine încă nu stie despre noi ,nu ne cunoaște sau nu a colaborat cu noi poate citi pe forumurile de specialitate 
       
      Postarea aceasta vine în urma contactului cu numeroșii noștri clienți
      Clienți care și-au exprimat deseori dorința de a călători cu motocicleta în Italia și de a vizita nenumăratele pasuri montane bine cunoscute din nordul Italiei , in  munții Alpi (Stelvio etc)
      Noi aflăndu-ne în vecinătatea lor ,in munții Alpi și ei dorindu-și de atâtea ori să ne cunoaștem si să ne viziteze aici
      Putem aminti și binecunoscutul Lago di Garda și deosebitul Lago di Iseo  de asemenea în vecinătatea locație noastre
      Posibilități sunt nenumărate și e păcat să nu ne bucurăm de frumusețea locurilor.
      În acest sens am gândit un proiect pe care îl dezvoltăm încetișor. Va urma și un site dedicat cu toate informațiile necesare cat mai curând
       
      Și în acest sens deschid si această discuție cu oricine e interesat fiind receptivi la propunerile Și sugestiile voastre, În speranța de a vă putea oferi tuturor celor care vă gândiți să ne vizitați o tură cat mai spectaculoasă cu motocicletele.
       
      Am dori să vă punem noi la dispoziție ,motocicletele pentru tur 
      astfel încât cine este interesat să poată lua avionul din București sau din locații diverse din țară până la aeroportul din Bergamo (Milano -bergamo )
      Pe Bergamo operează companiile de low-cost Wizz air  și Ryan Air iar biletele încep de la 7,99 €
       
      Sau totodată cine dorește să vină cu motocicleta personală punem la dispoziție transportul din țară până la noi în locație.
      Si returul ei spre Romania odată finalizată vacanța 
      In maxima siguranța !
      Desigur sunt de stabilit costurile de transport pentru motocicleta personală care vor fi oneste. Noi colaborând deja cu un transportator foarte serios care este foarte instruit în transportul si manipularea  motocicletelor și o face exclusiv pentru noi.
       
      Se pot studia variante și aici așteptam sugestiile voastre
       
      Cat despre motocicletele pe care noi le putem pune la dispoziție aici ,vor fi motociclete cat mai bune și cat mai accesorizate astfel încât să ofere maximul de confort și siguranță
      Gen Suzuki vstrom 650 Yamaha Tdm Honda Hornet Suzuki Gsr etc , an cat mai recent 
      Înmatriculate și asigurate.
      Am dori ca gama să fie cat mai diversificată astfel încât toată lumea interesată să-și poată găsi o motocicletă potrivită pentru statura personală , Poate chiar modelul de motocicletă pe care îl folosește deja .
      Astfel încât să se poată bucura fiecare cat mai mult de plimbare 
      Desigur că ar fi indicat ca fiecare să aibă echipamentul propriu. Din nou așteptăm sugestii și se pot studia variante și pentru acest aspect
       
      Cat despre clienții foarte pretențioși , le putem pune la dispoziție motociclete noi ultimele modele de BMW (R1200GS nou F800GS nou etc ) Desigur prețul acestora va fi mai ridicat la închiriere și vom gândi și o cifră pentru garanție
       
      Ceea ce ar fi nevoie din partea fiecăruia ar fi o asigurare de călătorie în străinătate. Aici am lăsa la latitudinea fiecăruia Dar ar fi indicat ca fiecare participant să aibă o asigurare pentru călătoria în străinătate
      Desigur că orice neplăcere ,referitoare la sănătate accident etc ,ar putea exista noi suntem aici și va stam la dispozitie 
      Să sperăm că nu va fi cazul dar trebuie gândit și în acest sens
       
      Rămăsesem în punctul în care fiecare va ajunge la aeroportul din Bergamo. Ne vom ocupa noi să vă așteptăm acolo și vă vom aduce în locația noastră. Colaborăm cu un hotel restaurant foarte drăguț pe zona noastră unde vor exista camerele pt cazare Și micul dejun. Acestea vor fi incluse în prețul total.
      Ne gândisem inițial la sejururi prestabilite de trei zile. De vinerea până duminica  
      Cu date prestabilite.  Și cu ghid În limba română Dar desigur totul este flexibil și așteptăm aici și sugestiile voastre.
       
      Sosirea la aeroport se poate face vinerea Dimineața astfel încât pe parcursul zilei de vineri să putem face un tur prestabilit al pasurilor montane. Cu ghid 
      Urmând ca sambătă să putem cuprinde restul zonelor de vizitat. Iar duminica fiecare să se poată reîntoarce spre România cu avionul. Din nou ne punem la dispoziție și vă vom oferi transportul spre aeroportul din bergamo care este la o distanță de o oră de locația noastră. Precizez că transportul de la și spre aeroport va fi inclus în prețul sejurului
       
      Regăsindu ne vineri dimineața la aeroport și ajungând vineri în locația noastră unde avem la dispoziție motocicletele putem începe plimbarea.
       
      La prânz vom avea puțină pauză pentru a putea servi masa. Putem servi preparate locale deosebit de gustoase chiar în zonele turistice de pe coamele munților. În vârfurile pasurillor montane.
      Sau putem oferi un prânz format din hrană rece. Acest aspect rămâne de stabilit și rămâne la decizia fiecăruia. Dupa buget 
      În a doua parte a zilei se continua turul montan urmând ca pe seară să ne întoarcem în locație unde se va putea servi cina.
      Și aici așteptăm sugestii și păreri din partea fiecăruia. Hotelul cu care dorim să colaborăm pune la dispoziție un meniu italian gustos pentru cină. Rămâne de stabilit dacă va fi cuprinsa cina sau nu în prețul total.
       
      A doua zi a minivacanței ,adică sîmbăta,am propune același orar 
      Dimineața tur moto ,,din nou prânz în zone turistice montane iar seara reîntoarcere la locație cu cina la hotel 
       
      Tururile care le putem face ar putea cuprinde
       
      Tur 1
       
      Pasul Stelvio
      Pasul gavia
      Pasul Mortirolo
       
      Tur
      Pasul Crocedomini
      Pasul Maniva
      Pasul  Presolana
      Pasul Schilpario
      Pasul Vivione
       
      Tur 3
       
      Lago di iseo
      Lago di Garda
      Lago di Ledro
      Lado d’Idro
       
      Tur 4
       
      Pasul Aprica
      Localitatea Tirano
      Localitatea Bormio (statiune celebra)
      Pasul Forcola
      Pasul Foscagno
      Localitatea Livigno (intre Elvetia si Italia)
      Localitatea St Moritz (Elvetia)
       
      Variantele sunt nenumarate!!
       
       
      Duminica transport spre aeroport și reîntoarcere în România.
      Ca și tarif aproximativ ne gândeam undeva în jur de 300 -350€ / persoană. Această sumă cuprinzând transportul de la și spre aeroport ,motocicleta la dispoziție  , pe parcursul a celor 2 zile ,ghidul ,cazarea 2  nopți și micul dejun.
      Fiecare apoi urmând să-și achite biletele de avion și asigurarea personală de călătorie prânzurile și cinele vineri si sâmbăta 
       
      Din nou există flexibilitatea așteptăm sugestiile voastre.
       
       
      Încă nu ne-am gândit și nu am stabilit dacă și cât să percepem ca și garanție pentru motocicletă.
      Dacă ar exista o cifră ar fi mai mult decât onestă 
      Ne Vom mai gândi la acest aspect 
       
      Speram că această cifră este mai mult decât decentă și ar putea cuprinde costurile ,totodată reușind să fim remunerați și noi pentru efortul depus. 
       
      Ramanem la dispozitie!  (contact pe email cos75mari@yahoo.it  sau  0039 327 58 18 788 -si w-app) 
      Cu stima!!
       
       
       
       
    • De motoroute.ro
      Sâmbăta trecută, pe data de 30 Septembrie 2017, am avut norocul de a mă afla în Brăila. Spun noroc, pentru că fix în aceea zi a avut loc etapa a doua a cupei Macec la dirt-track sau speedway cum mai este cunoscut acest sport.
      Mai întâi câteva informaţii despre acest sport, pentru cei ce nu au avut ocazia până acum de a intră în contact cu el. Este vorba despre curse moto ce au loc pe o pistăovală cu zgură. Particularitate constă în faptul că motocicletele nu au frână, nici cutie de viteze, piloţii controlând motocicletă doar din acceleraţie şi ambreiaj. Lipsafrânei îi obligă pe alergători să ia virajele în derapaj, lucru ce face acest sport să fie foarte spectaculos. Motocicletele sunt propulsate de un motor în 4 timpi de 500cmc ce dezvoltă în jur de 65-70 de cai putere şi foloseşte metanol drept combustibil şi ulei de ricin pentru lubrifiere. Jawa este cel mai cunoscut producător în Europa pentru acest gen de motociclete. Pentru mai multe detalii legate de motociclete vă recomandă să daţi click şi aici. 
      Dirt-trackul românesc s-a bucurat de o mare popularitate în trecut, în anii ’70 şi ’80 stadioanele erau de regulă pline la aceste competiţii. Din păcate după 1990 această ramură a motorsportului a intrat în declin, în prezent singurele centre unde se mai poate practică acest sport fiind Brăila şi Sibiu. O mostră a ceea ce însemna ditr-track-ul românesc în anii ’80 puteţi vedea în aceste imagini de colecţie.
      [embedded content]
      Revenind în prezent , Brăila reuşeşte, să rămână o prezenţa constantă în competiţiile de dirt-track, anul acesta fiind unicul loc unde s-au alergat cele 4 etape ale campionatului naţional de dirt-track şi o etapă internaţională a cupei Macec(Motorcycle Association of Central European Countries). Această cupa constă în 4 etape (13.05 – Czerwonogród,Ucraina , 02.07 – Gorzów, Polonia 09.09 – Brăila, România, 14.10 – Pardubice,Republica Cehă ) la care participă sportivi din România, Polonia, Ucraina, Bulgaria, Slovacia şi Ungaria .
      Cupa Macec Braila 2017 Cupa Macec Braila 2017 Cupa Macec Braila 2017 În cazul etapei de la Brăila, au fost prezenţi 17 sportivi din ţările menţionate, dintre care 6 au reprezentat România : Andrei Popa, Gabriel Comănescu, Alexandru Toma,Florin Barabasu, Sorin Popa, Ştefan Popa şi Ştefan Căpităneanu rezervă.

      Ora programată pentru începerea curselor 15:00, cât şi vremea foarte călduroasă, au făcut ca publicul să fie destul de numeros la stadion. Pe lângă cei pasionaţi de douăroţi m-a bucurat să văd în tribune mulţi copii împreună cu părinţii lor.
      Cu ocazia acestui eveniment a fost inaugurată şi noua mantinelă specială de protecţie care a fost pusă la încercare de mai mulţi sportivi. Cel mai grav a fost accidentat Marian Gheorghe, care din păcate nu a mai putut continuă competita. Datorită efortului depus de această mână de oameni pasionaţi, de acum încolo, datorită acestui sistem de protecţie va fi mult mai uşoară organizarea competiţiilor europene.

      La finalul celor 20 de manşe , locul întâi a fost ocupat de ucrainianul Marko Levishyn cu un total de 14 puncte, urmat de bulgarul Milen Manev tot cu 14 puncte şi de slovacul Patrik Buri. Trebuie menţionat că în caz de egalitate de puncte, departajarea se face în funcţie de rezultatul direct, ucrainianul reuşind să-l surclaseze pe Milen Manev în manşă a 14-a. Rezultatele complete le puteţi vedea aici.
      [embedded content]
      Una peste alta a fost o zi foarte reuşită, în care sportivii participanţi ne-au arătat ce înseamnă acest sport. Ne-au arătat cât de spectaculos şi cât de periculos poate săfie dirt-trackul. Mirosul de metanol ars, sunetul motoarelor turate la start, piloţii mergând de-a latul în curbă, toate acestea fac o zi petrecută pe marginea pistei de dirt-track să fie o experienţă memorabilă pe care o recomand tuturor.
      Articol preluat de pe motoroute.ro
    • De motoroute.ro
      Pe scurt „filmul evenimentelor” :[embedded content]
      Ducati Day 2017
      Si galeria de poze...
       
      Flickr Album Gallery Powered By: Weblizar Articol preluat de pe motoroute.ro
×