Mergi la conţinut
Autentifica-te  
  • postări
    37
  • comentarii
    0
  • vizualizări
    2.262

Primii 100 de km sunt grei …sau când socoteală de acasă nu se potriveşte Valea Lungă Valea Doftanei Transbucegi

Autentifica-te  
motoroute.ro

647 vizualizări

Cum stăteam leşinat la terasă într-o sâmbătă caniculară în Bucureşti, am zis ce ar fi mâine dau o tură pe la munte. Îi dau un mesaj lui Bogdan văd ce mai face şi -l întreb dacă are chef ne mişcăm un picmâine de dimineaţă. Norocul meu, Bogdan tocmai ce îşi schimbase motoretă, aşa despre chef nici nu mai avea rost întreb. A rămas vorbim mai pe seară.

Pe la 9pm primesc mesaj afirmativ de la Bogdan, acum mai rămânea alegem traseu. Am zis hai nu ne obosim prea tare, facem ceva prin zonă, lejer. Aveam mai de mult un traseu de „verificat” primit de la unuldintre cititorii noştri, pe la TârgovişteValea LungăCâmpina, şi acum era un bun prilej -l facem. Ne-am întâlnit duminică dimineaţa la 9:30 cu un traseu schiţat foarte sumar în cap, Târgovişte – Moreni – ValeaLungăCâmpinaValea Doftanei – Sinaia – Transbucegiîn ideea dacă e ceva, intrăm pe site ( băiatul care a băgat traseul cu Moreni scrisese foarte detaliat şi zicea ceva de nişte blocuri gri:) ) .

Am ajuns pe la 10:30 la Târgovişte, am făcut plinul la motorete şi dă-i spre Moreni. Bineînţeles am luat-o aiurea la giratoriul din Moreni, ne-am dus înspre Ploieştitotuşi a fost bine ne-am dat seama rapid.Dacă tot ne-am oprit ne orientăm, am dat dat drumul la GPS în căşti. Fără mi dau seama, am selectat „all roads including unpaved roads” şi de aici ni s-a tras toată distracţia. Am ieşit din Moreni pe un drumcare arăta foarte bine, asfaltat recent, curbe stângadreapta printre case, toate bune şi frumoase până s-a terminat asfaltul. N-a fost o tragedie în primă faza, pentru a fost doar o bucată de 50m. Am mai merspuţin pe asfalt şi ne-am dat seama mergeam într-o direcţie greşită (bine încă aveam semnal la telefon atunci). ne întoarcem la drumul judeţean 710A a trebuit o luăm iar pe macadam, ne-am mai întâlnitdin când în când cu oameni pe jos, cu bicileta, cu căruţătoţi se uitau la noi ca la comedie…si ziceau ca mai e putin pana la asfalt. Într-un final am ajuns la un pod de beton şi am zis doar pe acolo poate fie drumul, au mai urmat vreo 500m de pietriş şi am reuşit în cele din urmă ieşim la şosea… Micul ocol ne-a costat vreo ora, plus ne-a încins bine de tot… Ne-am uitat la kilometraj si la ceas, eram plecati de vreo 3 ore , dar facusem abia 100 de km :)

IMG_20160724_122249312După ce am ieşit la şosea am mers blană până la Câmpina. Drumul a fost foarte interesant de la Valea Lungă la Provita, un pic cam îngust pentru gusturile noastre, însă cu multe schimbări de direcţie şi de nivel, bacurbe strânse în coborâre, ba bucăţi de urcare cu serpentine…merită încercat.De la Câmpina am mers pe valea Doftanei spre barajul Paltinul. Drumul a fost foarte, foarte aglomerat, şi foarte prost (asfaltul este plin de gropi şi denivelări). Abia de la Teşila la Comarnic ce am putut mergem într-un ritm mai susţinut. La Comarnic, în orice zi de weekend , circulaţia era dirijată de poliţie, însă nu era foarte aglomerat, mai ales în sensul în caremergeam noi, spre Sinaia.

Ajunşi la Sinaia, după ce am mâncat ceva ne mai refacem forţele am mai poposit un pic vedem câţiva participanţi la etapă de VTM la treaba, după care am urcat pe Transbucegi. Până ajungem la Transbucegi am zis rupem motocicletele în două. Drumul de la ieşire din Sinaia spre Târgovişte, este sub orice critică, mai rău decât macadamul, cel puţin o bucată de vreo 6km, până ajungi faci dreapta spre Transbucegi. Însă am uitat rapid de partea asta când am început urcăm pe Transbucegi. Superb întotdeauna, o plăcere -l faci cu orice motocicletă.

Pe la 5pm am coborât în Sinaia şi ne-am întors la Bucureşti. În final a fost o dumincă reuşită, cu aproximativ 370km făcuţi prin gropi, macadam si asfalt, o duminică cum ar trebui fie toate atunci când eşti pe două roţi.


Articol preluat de pe motoroute.ro

Autentifica-te  


0 comentarii


Recommended Comments

Nu există comentarii.

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare

  • Conținut Similar

    • De motoroute.ro
      Dirt-track-ul este un sport destul de puțin cunoscut în zilele noastre in Romania, dar care pe vremuri reușea să umple stadioane. Pentru cei ce acum aud pentru prima oară, foarte pe scurt, dirt-track-ul este un sport în care 3,4 sau 6 rideri, în funcție de cât de lată este pista, aleargă pe un oval de zgura cu niște motociclete speciale, fără frâne și fără cutie de viteză. Astfel, pentru a lua virajul, piloții sunt obligați să derapeze, acest lucru făcându-l să fie un sport pe cât de spectaculos, pe atât de periculos. Dar mai multe detalii pentru cei nefamiliarizati cu acest sport gășiți în rubrica noastră “Minutul de dirt-track“.
      Revenind la Cupa Macec, e bine de știut de unde vine numele acestei competiții. Nu este numele unei persoane cum ar putea crede unii 🙂 , numele reprezintă de fapt inițialele de la Motorcycle Association of Central European Countries și este o cupă ce reunește la start sportivi din țările membre ale acestei asociații adică din : ACCR (Cehia), BFMS (Belarus), LMSF (Lituania), FMU (Ucraina), FRM (România), PZM (Polonia) și SMF (Slovacia). Este o competiție care se desfășoară de obicei pe durata a 4 sau 5 etape ce au loc în Polonia, Cehia, România, Ucraina și Ungaria. Anul acesta Cupa Macec a debutat în Ungaria la Nagyhalasz pe 20.07.2019, unde s-a impus Dennis Fazekas urmat de Norbert Magosi și Patryk Wojdyło, apoi a urmat etapă din Polonia de la Rawicz din 10.08.2019 unde a triumfat Szymon Szlauderbach, urmat de Marko Lewiszyn și Mateusz Tudzież, iar acum vom avea la Brăila pe 12.10.2019 cea de-a treia etapă, urmând ca cea de-a patra să aibă loc în Cehia la Pardubice pe 19.10.2019.
      Podium etapa de la Rawicz ,PoloniaLa etapă de la Brăila vor fi prezenți 18 concurenți din 6 țări, România va fi reprezentată de 6 sportivi, pe grilă principală de start prin Adrian Gheorghe, campionul național en-titre, Andrei Popa, Marian Gheorghe și Ștefan Popa alături de cele două rezerve Popa Fănel și Florin Barabasu. Din păcate sunt câteva absente notabile, mai mulți sportivi din fruntea clasamentului nu vor fi prezenți, printre ei și câștigătorul de anul trecut și liderul în clasament, ucrainianul Marko Lewiszyn va lipsi de la această ediție,cel mai bine clasat pilot participant fiind Mateusz Tudzież.
      Adrian Gheorghe, foto:motospeed.roDe asemenea o prezență inedită pe grila de start va fi poloneza Wiktoria Garbowska, născută în 2001. Wiktoria vine din lumea motocross-ului , unde a reușit să se claseze pe locul 2 în campionatul Polonez din 2015 la clasa 125cc, și primul loc la clasa MX Femei în 2017, însă din 2018 a trecut la dirt-track, devenid pilot licențiat în toamna anului trecut. Andreas Jonsson, fostul pilot suedez, multiplu campion mondial pe echipe, a văzut potențialul pe vremea când Wiktoria concura în motocross, și a îndrumat-o și a antrenat-o pentru a deveni pilot de dirt-track. Cu siguranță va fi o experiență inedită pentru ceilalți rideri care nu au mai avut ocazia până acum să concureze împotriva unei fete.
      Wiktoria GarbowskaLista completă a participanților:
      1. Adrian Gheorghe – FRM
      1. Adrian Gheorghe – FRM
      2. Jaroslav Petrák – ACCR
      3. Roman Marek – ACCR (instead of SMF)
      4. Wiktoria Garbowska – PZM
      5. Andrei Popa – FRM
      6. Mateusz Tudziez – PZM
      7. Milan Dobiáš – ACCR
      8. Nazar Fedorchuk – FMU
      9. Pavlo Bondarchuk – FMU
      10. Mateusz Swidnicki – PZM
      11. Petro Fedyk – FMU (instead of BMF)
      12. Milen Manev – MAMS
      13. Maksym Luschyk – FMU (instead of SMF)
      14. Stefan Popa – FRM (instead of MAMS)
      15. Marian Gheorghe – FRM
      16. Jan Macek – ACCR
      17. Fanel Popa – FRM
      18. Florin Barabasu – FRM
      Așadar, pe 12 Octombrie, ora 14:00 la stadionul Municipal din Brăila se va da startul celei de-a 3-a etape a cupei Macec ediția 2019.Ca să vă faceți o idee despre ce înseamnă o etapă de Cupa Macec, mai jos aveți un scurt clip al etapei de anul trecut.
      [embedded content]
      Continue Reading
      Articol preluat de pe motoroute.ro
    • De motoroute.ro
      Se spune că nu există ieșire moto nereușită și orice plimbare pe două roți, indiferent de cât de frig este afară merită. Totuși nu cred că este chiar o plăcere să mergi ca melcul la temperaturi extrem de scăzute, eventual și cu puțină zăpadă pe “celebrul” covor asfaltic plin de petice și denivelări de pe Transfăgărășan. E adevărat că peisajul cu crestele înzăpezite îți va tăia respirația, însă trebuie să ai un confort minim că să te bucuri de el.
      În ultimii ani a devenit un fel de tradiție să dau o tură pe Transfăgărășan aproape de închiderea circulației.(*anul acesta Transfăgărășanul se închide pe 30 Octombrie). Deși temperaturile sunt mult mai scăzute decât vara, numărul mic al mășinilor și traficul lejer, compensează disconfortul termic.
      Abia anul acesta pot să zic că am perfecționat această tradiție și am reușit să mă organizez mai bine, să pun la punct toate detaliile astfel încât să fie o plimbare foarte plăcută și de aceea vreau să împărtășesc cu voi câteva sfaturi și câteva lucruri pe care să le aveți în minte dacă vreți să dați o tură pe Transfăgărășan în Octombrie.
      În primul rând, foarte important este să vă uitați la prognoza meteo și să analizați evoluția temperaturii pe parcursul zilei. Chiar dacă vedeți afișată o temperatura maximă de 14 grade, este foarte posibil ca dimineață temperatura să fie mult mai scăzută, poate chiar negativă. Vedeți cum evoluează temperatura pe parcursul zilei și planificați-va excursia astfel încât să ajungeți în zona cu altitudinea cea mai mare în perioada cu temperaturile cele mai ridicate, de obicei între 14:00-16:00. În plus, ne mai fiind cald ca în timpul verii, roua dimineții persistă mai mult și dacă tot te duci să te dai, ar fi ideal să găsești asfaltul uscat.
      De asemenea puteți să vă uitați și la un webcam cu o zi înainte, să vă faceți o idee cum se prezintă lucrurile la Bâlea Lac.
      Exemplu pentru 13 Oct 2019Webcam Bâlea Lac, apăsați play pentru a vedea starea curentă.
      [embedded content]
      CÂRȚIȘOARA WEATHER

      Sensul de parcurgere poate și el să conteze destul de mult. Până anul acesta îl parcurgeam de la sud la nord, de la Curtea de Argeș spre Cărțișoara, pentru că așa pare mai comod, venind de la București. Doar că partea nordică, după Bâlea Lac, ajunge mai repede în umbră dup-amiaza, iar temperaturile sunt mult mai scăzute. Dacă plecam dimineața pe la 10, mă opream să mai mănânc, apoi să mai fac niște poze pe parcurs, ajungeam sus la Bâlea pe la 15:00-16:00, în momentul în care treceam pe partea cealaltă mă loveam de un frig de-mi clănțăneau dinții în gură. De data aceasta am venit de la Cartisoara, începând urcarea în jurul orei 13:00 și a fost mult mai bine așa. Chiar dacă ne-am întins la poze și filmări, și ne-a prins ora 17:00 sus, fiind pe partea dinspre Argeș, unde soarele luminează mai mult, temperaturile au fost mai plăcute.
      Legat de temperaturi, este destul de evident că trebuie să te duci bine echipat. Dacă îți este frig pe motocicletă, vei fi încordat și nu vei putea să te bucuri de plimbare. Este mai bine să ai pe tine mai multe straturi de haine decât o singură geacă foarte groasă, ca să poți face mici ajustări în funcție de evoluția temperaturii.Pentru hainele de sub geaca moto, există multe opțiuni de bluze termale moto, cât și alți variante substituente similare cum sunt base-layerurile pentru schi. De asemenea este bine să aveți și o cagulă sau un “gât” care nu lasă să treacă vântul. Păstrați-vă mâinile calde. Există mai multe variante pentru a scăpa de mâinile înghețate și anchilozate pe ghidon. Prima ar fi să montați niște manșoane încălzite și niște hand-guarduri care să vă protejeze de aerul rece în mers. Ambele se instalează destul de ușor. Dacă aveți motocicletă prevăzută direct cu manșoane încălzite e și mai bine. Apoi ar fi bine să aveți niște mănuși mai groase, pentru mersul toamna-iarna. Există mai multe variante de la toți producătorii consacrați. Mai există o variantă “românească”, fie vă luați niște mănuși de alergare, sintetice, subțiri care să încapă pe sub mănușile voastre fără să vă limiteze mișcările, sau varianta de urgență, dacă v-a prins frigul nepragatit pe drum puteți să apelați la mănușile de plastic de unică folosință de la benzinării. La fel băgate pe sub mănușile voastre, veți păstra o temperatură acceptabilă, partea proastă este că palmele vor transpira destul de tare.
      Un om bine echipat 🙂Tot referitor de temperatură, țineți minte legătură dintre aderență și temperatura cauciucurilor. Dacă prindeți o zi însorită dar cu temperaturi scăzute lucrurile pot fi înșelătoare. Când vă opriți să faceți poze, țineți minte că fiind mult mai frig, cauciucurile se răcesc imediat, așa că la repornire luați-o ușor, fără să bruscați motocicleta.
      Ultimul sfat, este valabil indiferent de anotimp, asigurați-vă că aveți suficientă benzină în rezervor. Știu, poate suna banal, dar câteodată te poți lăsa dus de drum și să uiți de aspectul ăsta. De la intersecția DN1 cu DN7C(Transfăgărășanul), unde se află o benzinărie LukOil, până la prima benzinărie aproape de Curtea de Argeș, sunt 123Km. Nu calculați la centimetru, și încercați să vă luați o marjă de eroare. Dacă sunteți ca noi și prindeți și vreme foarte bună,când o să vedeți cât de liber este, s-ar putea să vă vină ideea să faceți de mai multe uri urcarea și coborârea de la Cabana Capra până la Cascada Bâlea și înapoi.

      P.S. Și încercați să nu vă întindeți prea mult la poze (cum am făcut noi 🙂 ), ca să nu vă prindă noaptea pe drum, cel puțin nu pe partea muntoasă. După apus, temperaturile scad vertiginos,iar lipsa radiației solare combinată cu viteza vor amplifica senzația de frig resimțită.
      Transfagarasan Oct. 2019 Transfagarasan Oct. 2019 Transfagarasan Oct. 2019 Transfagarasan Oct. 2019 Continue Reading
      Articol preluat de pe motoroute.ro
    • De motoroute.ro
      Triumph Street Triple RS 2020
      Flickr Album Gallery Powered By: WP Frank ENGINE TYPE Liquid-cooled, 12 valve, DOHC, in-line 3-cylinder CAPACITY 765 cm3 BORE STROKE 77.99mm / 53.4mm COMPRESSION 12.54:1 MAX POWER 123PS  / 121.36 BHP (90.5kW) @11750rpm MAX TORQUE 79Nm @ 9350rpm SYSTEM Multipoint sequential electronic fuel injection with SAI. Electronic throttle control EXHAUST Stainless steel 3 into 1 exhaust system low single sided stainless steel silencer FINAL DRIVE X ring chain CLUTCH Wet, multi-plate, slip-assisted GEARBOX 6-speed with Triumph Shift Assist FRAME Front – Aluminium beam twin spar.
      Rear – 2 piece high pressure die cast SWINGARM Twin-sided, cast aluminium alloy FRONT WHEEL Cast aluminium alloy 5-spoke 17 x 3.5 in REAR WHEEL Cast aluminium alloy 5-spoke 17 x 5.5 in FRONT TYRE 120/70 ZR17 REAR TYRE 180/55 ZR17 FRONT SUSPENSION Showa 41 mm upside down big piston forks (BPF), Adjustable compression damping, rebound damping and preload adjustment. REAR SUSPENSION Ohlins STX40 fully-adjustable piggyback reservoir RSU FRONT BRAKE Twin 310 mm floating discs, Brembo M50 4-piston radial monobloc calipers REAR BRAKE Single 220 mm disc, Brembo single piston caliper, switchable ABS WIDTH HANDLEBARS 775mm HEIGHT WITHOUT MIRRORS 1085mm SEAT HEIGHT 840mm WHEELBASE 1405mm RAKE 23.9˚ TRAIL 100mm DRY WEIGHT 166 kg TANK CAPACITY 17.4 Litres FUEL CONSUMPTION ** 5.2 l/100km CO2 EMISSIONS ** 119 g/km Continue Reading
      Articol preluat de pe motoroute.ro
    • De motoroute.ro
      Cluburile Top Cross TCS și Dual Racing Team au organiza etapele finale din Campionatul Est European de Motocross și Campionatul Național de Motocross pe 5 și 6 octombrie la Ciolpani, pe circuitul TCS Racing Park unde au fost prezenti cei mai buni piloți de motocross din 6 țări: Bulgaria, Grecia, Moldova, Serbia, Turcia și România.
      În etapele finale ale celor mai importante competiții de motocross din regiune au participa peste 120 de sportivi pregătiți să se lupte pentru titlurile naționale și est europene la clasele 50 cmc, 65 cmc, 85 cmc, MX2 juniori, MX2, MX1,WMX, veterani si amatori.
      [embedded content]
      Rezultatele complete le gasiti aici.
      Continue Reading
      Articol preluat de pe motoroute.ro
    • De motoroute.ro
      Sunt și am fost întotdeauna fan motociclete naked din două motive: le consider compromisul optim între sportivitate și confort și cred că indiferent cât de avansate ar fi, faptul că nu ai după ce să te ascuzi, nu există carene, păstrează o legătură cu motocicletele clasice. Așa că a fost o adevărată plăcere să scot la plimbare o Yamaha MT-09, de data aceasta pe circuit. Am mai testat această motocicletă și anul trecut într-o plimbare prin Cheile Dambovicioarei, și de această dată ca și anul trecut, motocicleta am luat-o de la Motodynamics, importatorul oficial Yamaha în România.
      Faza pe hârtie
      Față de anul trecut, la nivel tehnic nu s-a schimbat nimic, însă la capitolul culori disponibile avem noutăți, combinația gri cu verde fosforescent a fost înlocuită cu alb-portocaliu fosforescent. Așadar avem un naked de 193kg cu un motor de 847cc, cross-plane în 3 cilindri care dezvoltă 115cp @ 10.000rpm și cu un cuplu de 87.5 Nm @ 8,500 rpm așa cum aveam până acum.Toți acești cai sunt controlați de 3 moduri de mers (ce modifică modul în care reacționează motorul la accelerație), și traction control cu 2 nivele, plus posibilitatea de a-l decupla. MT-09 a primit anul trecut un facelift, pe lângă masca frontală redesenată cu faruri cu LED, vine cu oglinzi noi, un suport de numere nou, codița redesenată și mai scurtă, dar mai ales cu slippery clutch, quickshifter, și o suspensie îmbunătățită. Iar cine vrea o suspensie “și mai îmbunătățită”, poate opta pentru varianta SP. Prețul pentru varianta standard este de 8.950EUR, pentru SP mai trebuind să adăugați 1.200EUR (preț SP – 10.150EUR).
      Culori 2019 Culori 2019 Culori 2019 Varianta SP Faza pe circuit
      Având în vedere că pe stradă nu poți să mergi atât de tare cât mergi pe circuit, ziua petrecută la Adâncata pe MotorPark România m-a ajutat să văd și mai bine care sunt plusurile și minusurile acestei motociclete. Cum a fost ziua pe circuit vedeți în clipul video sau puteti sari direct la ce mi-a placut si ce nu, foarte pe scurt.
      [embedded content]
      Ce mi-a plăcut :
      – motorul CP3 rămâne unul dintre preferatele mele, iar pe circuit te convingi și mai bine de sportivitate lui și modul agresiv în care trage. La început poate fi intimidant când ridică roata față pe accelerare în treptele 2-3 chiar și 4, însă după ce te obișnuiești cu asprimea lui, e numai distracție. Asta și datorită quickshifterului care te ajută să ai niște acceleratii foarte puternice.
      – frânele funcționează senzațional. dacă pe stradă mi s-au părut “ok”, pe circuit am fost plăcut surprins de eficiența lor și rapiditatea cu care încetinesc motocicleta de la viteze de peste 200Km/h la 50-60Km/h
      – manevrabilitatea sporită și ușurința cu care se mișcă motocicleta de pe o parte pe altă. Combinația motor nărăvaș și doar 193Kg cu plinul făcut o face să fie foarte agilă și distractivă în același timp
      Ce nu mi-a plăcut :
      – Suspensiile sunt cam moi și dacă ai de gând să o scoți des la circuit, dacă nu optezi să faci un upgrade în acest departament, ar trebui cel puțin să experimentezi cu setările suspensiilor, să faci câteva ture pentru a descoperi un set-up optim. Eu am mers cu setarea standard care este mai mult pentru stradă și este cam moale pentru circuit.
      – Poziția mi se pare în continuare una ciudată. Ghidonul este mai înalt decât la alte nakeduri și din cauza asta stai destul de drept pe motocicletă și de asemenea rezervorul este foarte îngust între picioare, îți trebuie ceva timp să te obișnuiești cu poziția. În schimb, odată obișnuit cu ea, îți va fi foarte ușor să atingi cu scărițele în viraje.
      – Consumul crește destul de mult, devine cam gurmand motorul CP3 atunci când este abuzat,ceea ce este totuși normal. Dacă pe stradă consumul se învârte pe la 5,7-5,8% , pe circuit consumul a depășit 9%.
      Motor - 9/10 Ciclstică , manevrabilitate și frâne - 8/10 Dotări standard - 9/10 Fun factor - 9/10 Raport calitate / preț - 8/10 Rezumat
      Motocicleta asta strigă cât poate de tare distracție. Este extrem de distractivă atât în oraș,dezlănțuind haosul din semafor în semafor,cât și în afară orașului, pe niște drumuri virajate,poate la o ieșire de 2-300km. Poți să faci și touring cu ea, însă nu va fi la fel de comodă ca de exemplu Tracer-ul de 900 care are același motor.
      Este o motocicletă naked sportivă cu un caracter aparte, ce se diferentieza în clasa sa atât prin design cât și prin motorul CrossPlane în 3 cilindrii.
      Toată puterea asta declanșată brusc poate să fie pentru unii mumă, pentru alții ciumă, de aceea trebuie menționat că este o motocicletă pentru rideri experimentați.
      Un alt aspect care o face atractivă, este faptul că vine cu un pachet considerabil de dotări : faruri LED, Quick Shifter, Slippery Clutch, ABS, Traction Control toate astea la un preț extrem de competitiv, un pic sub 9000Eur.
      Continue Reading
      Articol preluat de pe motoroute.ro
×