Mergi la conţinut
Autentifica-te  
  • postări
    37
  • comentarii
    0
  • vizualizări
    1.439

Evadare 3 zile în Transilvania: Transalpina + Sibiu + Turda + Sighişoara + Tg. Secuiesc

Autentifica-te  
motoroute.ro

45 vizualizări

Pentru că urmează un weekend prelungit iar vremea se anunţă caniculară, ne-am gândit că ar fi o idee bună să o luăm din loc înspre munte. O veste bună este că tocmai ce s-a redeschis Transalpina sâmbăta trecută.

Aşa că am plănuit un traseu de 3 zile, care să ne poarte pe nişte drumuri superbe cât şi să ne ofere posibilitate de a vizită nişte atracţii turistice deosebite de la noi din ţară. Distanţă medie de parcurs este de aprox. 400km pe zi, traseul integral, pe care îl puteţi vedea mai jos, având 1220 km.

Ce veti putea vedea pe parcursul traseului ? 

Prima zi este dedicata Transalpinei. Drumul vă va purta de la Bucureşti la Sibiu, parcurgând probabil cea mai frumoasă şosea montană de la noi, şi cu siguranţă cea mai înalta, Transalpina.
Distanţa de parcurs este de 421 Km

mar09/27 mie09/28 joi09/29 vin09/30 sam10/01

A doua zi veţi parcurge centrul Transilvaniei, urmând ca seară să o petreceţi în Braşov.
Distanţa de parcurs este de 410km.

mar09/27 mie09/28 joi09/29 vin09/30 sam10/01
În drum veţi putea admira zona deosebit de pitorească din preajma Aiudului, cu aşa numitul „Castelul Templul Cavalerilor” sau cetatea Trascăului, după care vă propunem un popas mai prelungit la Salina Turda (un loc absolut fabulos, un parc de distracţii subteran unic în lume).

După Turda, drumul vă v-a purta la Târgul Mureş, cetatea Rupea şi Braşov în cele din urmă.

A treia zi vă propunem să faceţi un „ocol” spre Târgul Secuiesc.
Distanţa de parcurs este de 388km.

mar09/27 mie09/28 joi09/29 vin09/30 sam10/01

Motivele sunt destul de întemeiate :
1) mâncarea extraordinară din această zonă
2) drumul de la Ojdula-Tulnici, care spuneam mai acum câteva săptămâni a devenit drumul nostru favorit.

Cei mai multi cititori au considerat acest articol super
Cum ti s-a parut acest articol ?

Articol preluat de pe motoroute.ro

Autentifica-te  


0 comentarii


Recommended Comments

Nu există comentarii.

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare

  • Conținut Similar

    • De cos75mari
      Salutare tuturor.
      Noi suntem Marilena și Cosmin Biriș locuim în Italia și ne ocupăm cu importul de motociclete 
      Probabil mulți au auzit despre noi
      Cine încă nu stie despre noi ,nu ne cunoaște sau nu a colaborat cu noi poate citi pe forumurile de specialitate 
       
      Postarea aceasta vine în urma contactului cu numeroșii noștri clienți
      Clienți care și-au exprimat deseori dorința de a călători cu motocicleta în Italia și de a vizita nenumăratele pasuri montane bine cunoscute din nordul Italiei , in  munții Alpi (Stelvio etc)
      Noi aflăndu-ne în vecinătatea lor ,in munții Alpi și ei dorindu-și de atâtea ori să ne cunoaștem si să ne viziteze aici
      Putem aminti și binecunoscutul Lago di Garda și deosebitul Lago di Iseo  de asemenea în vecinătatea locație noastre
      Posibilități sunt nenumărate și e păcat să nu ne bucurăm de frumusețea locurilor.
      În acest sens am gândit un proiect pe care îl dezvoltăm încetișor. Va urma și un site dedicat cu toate informațiile necesare cat mai curând
       
      Și în acest sens deschid si această discuție cu oricine e interesat fiind receptivi la propunerile Și sugestiile voastre, În speranța de a vă putea oferi tuturor celor care vă gândiți să ne vizitați o tură cat mai spectaculoasă cu motocicletele.
       
      Am dori să vă punem noi la dispoziție ,motocicletele pentru tur 
      astfel încât cine este interesat să poată lua avionul din București sau din locații diverse din țară până la aeroportul din Bergamo (Milano -bergamo )
      Pe Bergamo operează companiile de low-cost Wizz air  și Ryan Air iar biletele încep de la 7,99 €
       
      Sau totodată cine dorește să vină cu motocicleta personală punem la dispoziție transportul din țară până la noi în locație.
      Si returul ei spre Romania odată finalizată vacanța 
      In maxima siguranța !
      Desigur sunt de stabilit costurile de transport pentru motocicleta personală care vor fi oneste. Noi colaborând deja cu un transportator foarte serios care este foarte instruit în transportul si manipularea  motocicletelor și o face exclusiv pentru noi.
       
      Se pot studia variante și aici așteptam sugestiile voastre
       
      Cat despre motocicletele pe care noi le putem pune la dispoziție aici ,vor fi motociclete cat mai bune și cat mai accesorizate astfel încât să ofere maximul de confort și siguranță
      Gen Suzuki vstrom 650 Yamaha Tdm Honda Hornet Suzuki Gsr etc , an cat mai recent 
      Înmatriculate și asigurate.
      Am dori ca gama să fie cat mai diversificată astfel încât toată lumea interesată să-și poată găsi o motocicletă potrivită pentru statura personală , Poate chiar modelul de motocicletă pe care îl folosește deja .
      Astfel încât să se poată bucura fiecare cat mai mult de plimbare 
      Desigur că ar fi indicat ca fiecare să aibă echipamentul propriu. Din nou așteptăm sugestii și se pot studia variante și pentru acest aspect
       
      Cat despre clienții foarte pretențioși , le putem pune la dispoziție motociclete noi ultimele modele de BMW (R1200GS nou F800GS nou etc ) Desigur prețul acestora va fi mai ridicat la închiriere și vom gândi și o cifră pentru garanție
       
      Ceea ce ar fi nevoie din partea fiecăruia ar fi o asigurare de călătorie în străinătate. Aici am lăsa la latitudinea fiecăruia Dar ar fi indicat ca fiecare participant să aibă o asigurare pentru călătoria în străinătate
      Desigur că orice neplăcere ,referitoare la sănătate accident etc ,ar putea exista noi suntem aici și va stam la dispozitie 
      Să sperăm că nu va fi cazul dar trebuie gândit și în acest sens
       
      Rămăsesem în punctul în care fiecare va ajunge la aeroportul din Bergamo. Ne vom ocupa noi să vă așteptăm acolo și vă vom aduce în locația noastră. Colaborăm cu un hotel restaurant foarte drăguț pe zona noastră unde vor exista camerele pt cazare Și micul dejun. Acestea vor fi incluse în prețul total.
      Ne gândisem inițial la sejururi prestabilite de trei zile. De vinerea până duminica  
      Cu date prestabilite.  Și cu ghid În limba română Dar desigur totul este flexibil și așteptăm aici și sugestiile voastre.
       
      Sosirea la aeroport se poate face vinerea Dimineața astfel încât pe parcursul zilei de vineri să putem face un tur prestabilit al pasurilor montane. Cu ghid 
      Urmând ca sambătă să putem cuprinde restul zonelor de vizitat. Iar duminica fiecare să se poată reîntoarce spre România cu avionul. Din nou ne punem la dispoziție și vă vom oferi transportul spre aeroportul din bergamo care este la o distanță de o oră de locația noastră. Precizez că transportul de la și spre aeroport va fi inclus în prețul sejurului
       
      Regăsindu ne vineri dimineața la aeroport și ajungând vineri în locația noastră unde avem la dispoziție motocicletele putem începe plimbarea.
       
      La prânz vom avea puțină pauză pentru a putea servi masa. Putem servi preparate locale deosebit de gustoase chiar în zonele turistice de pe coamele munților. În vârfurile pasurillor montane.
      Sau putem oferi un prânz format din hrană rece. Acest aspect rămâne de stabilit și rămâne la decizia fiecăruia. Dupa buget 
      În a doua parte a zilei se continua turul montan urmând ca pe seară să ne întoarcem în locație unde se va putea servi cina.
      Și aici așteptăm sugestii și păreri din partea fiecăruia. Hotelul cu care dorim să colaborăm pune la dispoziție un meniu italian gustos pentru cină. Rămâne de stabilit dacă va fi cuprinsa cina sau nu în prețul total.
       
      A doua zi a minivacanței ,adică sîmbăta,am propune același orar 
      Dimineața tur moto ,,din nou prânz în zone turistice montane iar seara reîntoarcere la locație cu cina la hotel 
       
      Tururile care le putem face ar putea cuprinde
       
      Tur 1
       
      Pasul Stelvio
      Pasul gavia
      Pasul Mortirolo
       
      Tur
      Pasul Crocedomini
      Pasul Maniva
      Pasul  Presolana
      Pasul Schilpario
      Pasul Vivione
       
      Tur 3
       
      Lago di iseo
      Lago di Garda
      Lago di Ledro
      Lado d’Idro
       
      Tur 4
       
      Pasul Aprica
      Localitatea Tirano
      Localitatea Bormio (statiune celebra)
      Pasul Forcola
      Pasul Foscagno
      Localitatea Livigno (intre Elvetia si Italia)
      Localitatea St Moritz (Elvetia)
       
      Variantele sunt nenumarate!!
       
       
      Duminica transport spre aeroport și reîntoarcere în România.
      Ca și tarif aproximativ ne gândeam undeva în jur de 300 -350€ / persoană. Această sumă cuprinzând transportul de la și spre aeroport ,motocicleta la dispoziție  , pe parcursul a celor 2 zile ,ghidul ,cazarea 2  nopți și micul dejun.
      Fiecare apoi urmând să-și achite biletele de avion și asigurarea personală de călătorie prânzurile și cinele vineri si sâmbăta 
       
      Din nou există flexibilitatea așteptăm sugestiile voastre.
       
       
      Încă nu ne-am gândit și nu am stabilit dacă și cât să percepem ca și garanție pentru motocicletă.
      Dacă ar exista o cifră ar fi mai mult decât onestă 
      Ne Vom mai gândi la acest aspect 
       
      Speram că această cifră este mai mult decât decentă și ar putea cuprinde costurile ,totodată reușind să fim remunerați și noi pentru efortul depus. 
       
      Ramanem la dispozitie!  (contact pe email cos75mari@yahoo.it  sau  0039 327 58 18 788 -si w-app) 
      Cu stima!!
       
       
       
       
    • De motoroute.ro
      Sâmbăta trecută, pe data de 30 Septembrie 2017, am avut norocul de a mă afla în Brăila. Spun noroc, pentru că fix în aceea zi a avut loc etapa a doua a cupei Macec la dirt-track sau speedway cum mai este cunoscut acest sport.
      Mai întâi câteva informaţii despre acest sport, pentru cei ce nu au avut ocazia până acum de a intră în contact cu el. Este vorba despre curse moto ce au loc pe o pistăovală cu zgură. Particularitate constă în faptul că motocicletele nu au frână, nici cutie de viteze, piloţii controlând motocicletă doar din acceleraţie şi ambreiaj. Lipsafrânei îi obligă pe alergători să ia virajele în derapaj, lucru ce face acest sport să fie foarte spectaculos. Motocicletele sunt propulsate de un motor în 4 timpi de 500cmc ce dezvoltă în jur de 65-70 de cai putere şi foloseşte metanol drept combustibil şi ulei de ricin pentru lubrifiere. Jawa este cel mai cunoscut producător în Europa pentru acest gen de motociclete. Pentru mai multe detalii legate de motociclete vă recomandă să daţi click şi aici. 
      Dirt-trackul românesc s-a bucurat de o mare popularitate în trecut, în anii ’70 şi ’80 stadioanele erau de regulă pline la aceste competiţii. Din păcate după 1990 această ramură a motorsportului a intrat în declin, în prezent singurele centre unde se mai poate practică acest sport fiind Brăila şi Sibiu. O mostră a ceea ce însemna ditr-track-ul românesc în anii ’80 puteţi vedea în aceste imagini de colecţie.
      [embedded content]
      Revenind în prezent , Brăila reuşeşte, să rămână o prezenţa constantă în competiţiile de dirt-track, anul acesta fiind unicul loc unde s-au alergat cele 4 etape ale campionatului naţional de dirt-track şi o etapă internaţională a cupei Macec(Motorcycle Association of Central European Countries). Această cupa constă în 4 etape (13.05 – Czerwonogród,Ucraina , 02.07 – Gorzów, Polonia 09.09 – Brăila, România, 14.10 – Pardubice,Republica Cehă ) la care participă sportivi din România, Polonia, Ucraina, Bulgaria, Slovacia şi Ungaria .
      Cupa Macec Braila 2017 Cupa Macec Braila 2017 Cupa Macec Braila 2017 În cazul etapei de la Brăila, au fost prezenţi 17 sportivi din ţările menţionate, dintre care 6 au reprezentat România : Andrei Popa, Gabriel Comănescu, Alexandru Toma,Florin Barabasu, Sorin Popa, Ştefan Popa şi Ştefan Căpităneanu rezervă.

      Ora programată pentru începerea curselor 15:00, cât şi vremea foarte călduroasă, au făcut ca publicul să fie destul de numeros la stadion. Pe lângă cei pasionaţi de douăroţi m-a bucurat să văd în tribune mulţi copii împreună cu părinţii lor.
      Cu ocazia acestui eveniment a fost inaugurată şi noua mantinelă specială de protecţie care a fost pusă la încercare de mai mulţi sportivi. Cel mai grav a fost accidentat Marian Gheorghe, care din păcate nu a mai putut continuă competita. Datorită efortului depus de această mână de oameni pasionaţi, de acum încolo, datorită acestui sistem de protecţie va fi mult mai uşoară organizarea competiţiilor europene.

      La finalul celor 20 de manşe , locul întâi a fost ocupat de ucrainianul Marko Levishyn cu un total de 14 puncte, urmat de bulgarul Milen Manev tot cu 14 puncte şi de slovacul Patrik Buri. Trebuie menţionat că în caz de egalitate de puncte, departajarea se face în funcţie de rezultatul direct, ucrainianul reuşind să-l surclaseze pe Milen Manev în manşă a 14-a. Rezultatele complete le puteţi vedea aici.
      [embedded content]
      Una peste alta a fost o zi foarte reuşită, în care sportivii participanţi ne-au arătat ce înseamnă acest sport. Ne-au arătat cât de spectaculos şi cât de periculos poate săfie dirt-trackul. Mirosul de metanol ars, sunetul motoarelor turate la start, piloţii mergând de-a latul în curbă, toate acestea fac o zi petrecută pe marginea pistei de dirt-track să fie o experienţă memorabilă pe care o recomand tuturor.
      Articol preluat de pe motoroute.ro
    • De motoroute.ro
      Pe scurt „filmul evenimentelor” :[embedded content]
      Ducati Day 2017
      Si galeria de poze...
       
      Flickr Album Gallery Powered By: Weblizar Articol preluat de pe motoroute.ro
    • De motoroute.ro
      Nu este vorba despre un traseu in adevaratul sens al cuvantului, ci mai mult de o bretea de legatura ce faciliteaza trecerea din Valea Doftanei spre DN1 fie prin Nistoresti(via Plaiul Cornului), fie prin Campina (via Plaiul Campinei). Insa noi preferam sa o vedem fie ca un loc de joaca, fie ca o poarta de access spre coama dealurilor din zona, care ofera o priveliste incantatoare.
      Unii zic despre aceasta bucata de drum ca ar fi drumul cu cele mai abrupte serpentine din Romania ( sursa: amfostacolo.ro). Intr-adevar inclinatia drumului este considerabila, insa asta nu face decat ca virajele sa fie si mai distractive. Prima oara cand am mers aici ne-am dat de vreo 4-5 ori. Asfaltul este bun, fara gropi sau denivelari, traficul redus, poate doar in weekend sa mai treaca ceva masini, iar padurea confera o temperatura numai buna, chiar si in zilele caniculare de vara.
      Singurul lucru negativ legat de acest drum esta faptul ca are o lungime foarte scurta, doar 2km.
       
      Evaluare traseu
      Calitatea asfaltului Peisaje Trafic Dificultate ( 1 - dificil / 5 - usor ) Fun factor Rezumat
      Distanta: 2km
      Durata : 5min
      Tip traseu : serpentine prin padure
      Access: Fie din Valea Doftanei (DJ 102I) , fie din DJ 207 (Campina-Sotrile)
       
      Articol preluat de pe motoroute.ro
    • De motoroute.ro
      De multe ori, ca motociclişti, un drum în Dobrogea se rezumă la ruta Bucureşti–Vama Veche, fie pe drumul vechi, fie pe autostradă. Însă Dobrogea are mult mai mult de oferit. De aceea am făcut un traseu caretraversează Dobrogea în zig-zag, atingând unele dintre cele mai interesante atracţii turistice.
      Prima parte, Bucureşti-Medigidia, este destul de anostă şi poate fi parcursă fie pe autostrada soarelui fie pe „drumul vechi”. Noi am ales autostrada până la Cernavodă ca să mai câştigăm nişte timp şi apoi am ieşit pe drumurile judeţene. Legat de calitatea asfaltului, această porţiune este bună, pe autostrada e o porţiune cu petice pe aproximativ 30km însă în rest asfaltul este destul de bun. ( iunie 2017)
      De la Medgidia am luat-o spre Mihail Kogălniceanu – Târguşor – Cheile Dobrogei. Aveţi grijă că în Târguşor la un moment dat trebuie să faceţi dreapta, deşi drumul principal parte să o ţină înainte. Asfaltul este destul de bun, pînă în apropiere de Cheile Dobrogei. Aici asfaltul este foarte denivelat, sunt şi multe petice de asfalt, carosabilul nu este foarte prietenos însă drumul compensează prin peisaj. Mai departe google maps ne-a sugerat să o luăm din Grădina spre E87 prin DJ226B, însă trebuie să ştiţi că acest drum nu este asfaltat, este un drum forestier. Aşa că am făcut un mic ocol pînă la Râmnicu de jos – Cogealac – Ţări Verde . Bucata de drum pînă la Râmnicu de jos (DJ222) este foarte proastă, multe gropi periculoase, va recomandăm să mergeţi cu mare atenţie şi cu viteză redusă.
      DJ226B – Gradina După ce am intrat pe E87 am urmat acest drum pînă la Babadag. Asfaltul este absolut impecabil. În Babadag am făcut dreapta din centru spre Enisala. Drumul din nou bun, însă aveţi grijă la capacele de canalizare din Babdag, e o diferenţa de nivel destul de mare între carosabil şi capacul propriu-zis. După ce am ieşit din Enisala, am făcut stânga spre cetate.
      După un popas la cetatea Enisala ne-am întors la Babadag unde am mers spre Slava Rusă. Din nou Google maps ne arăta un drum care în realitate era pietruit. Aşa că am ascultat sugestiile oamenilor cu care am vorbit şi ne-am întors înspre Constanţa şi am luat-o pe DN22D pe la Caugagia pînă la Horia. Şi această bucată este foarte bine asfaltată, deşi la început e o zonă cu denivelări, de la Slava Cercheză încolo asfaltul este foarte bun.
      De la Horia , în loc să o luăm spre Măcin, am urcat spre Nord, spre Luncavita. După ce intraţi în Horia, trebuie să faceţi la dreapta şi după aproximativ 100m la stânga. Asfaltul este satisfăcător, sunt unele zone cu gropi şi petice, însă este acceptabil. În zona de pădure aveţi grijă la animalele sălbatice, pe o distanţă mai mică de 3 curbe ne-au trecut prin fata iepuri,şerpi şi fazani. Zona este foarte frumoasă pentru iubitorii de natură sălbatică, drumul nu este foarte circulat, iar pădurea crează o senzaţie de tunel.
      De la Luncavita am luat-o spre Măcin (E87), din nou drumul foarte bine asfaltat, iar de la Măcin am mers la Smârdan. La Smârdan am luat bac-ul pînă la Brăila , unde am rămas peste noapte. De reţinut, trecerea cu bacul costă 15Ron pentru o motocicletă, ultimul bac cu tarif normal este la ora 9pm (asta se întâmpla în Iunie , programul variază în funcţie de sezon) , bac-ul are program non stop însă în funcţie de oră, se pot percepe tarife speciale.
      Padurea Luncavita Cheile Dobrogei În funcţie de ora la care plecaţi din Bucureşti puteţi să vă şi întoarceţi în aceeaşi zi la Bucuresti (desi s-ar putea sa fie cam mare distanta,ar fi aprox. 700km dus-intors) sau puteţi să rămâneţi peste noapte fie la Tulcea sau Galaţi. Noi a două zi am plecat înapoi spre Bucureşti, luând-o pe la Lepşa-Ojdula, Braşov, Cheia, Ploieşti, Bucureşti.
      [embedded content]

      Rezumat traseu
      Calitatea asfaltului Peisaje Trafic Dificultate ( 1 - dificil / 5 - usor ) Fun factor Rezumat
      Distanta : aprox. 500km
      Durata : aprox. 7-8 ore
      Ruta : E81/A2 - DN22C - DJ222 - DJ226A - E87 - DJ223A - DN22D - DJ222A - E87 - DN22
      Cei mai multi cititori au considerat acest articol interesant Cum ti s-a parut acest articol ? interesant (100.0%) porcarie (0.0%) plictisitor (0.0%) amuzant (0.0%) super (0.0%) folositor (0.0%) Articol preluat de pe motoroute.ro
×