Mergi la conţinut
Autentifica-te  
  • postări
    216
  • comentarii
    0
  • vizualizări
    47.637


0 comentarii


Recommended Comments

Nu există comentarii.

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare

  • Conținut Similar

    • De freeriderro
      Vitus a reproiectat complet vechile lor modele Escarpe de all-mountain și Sommet de enduro, cu cadre noi din carbon și suspensii cu design proaspăt. Noile biciclete sunt concepute să facă față celor mai dificile trasee, cu roți de 27.5 sau de 29, dar mereu la prețuri foarte accesibile.
      Ce e interesant e că ambele modele Escarpe all-mountain și Sommet enduro, deși sunt biciclete distincte, proiectate pentru două tipuri diferite de utilizare, ele împart același design de cadru, adaptat pentru fiecare bicicletă în parte.
      De fapt, cele două biciclete folosesc același triunghi față din carbon, cursa fiind determinată de combinația specifică de seatstay-uri, basculă și amortizor.
      Ambele biciclete au zonele frontale identice pentru aceiași dimensiune de roată, 27.5 sau 29. Chainstay-urile sunt însă adaptate pentru diferitele dimensiuni de roți.
      La final rezultă 4 MTB-uri distincte, pe aceiași platformă de bază.
      27.5″ Escarpe cu cursa de 140mm și furcă de 150mm 29″ Escarpe cu cursa de 140mm și furca de 150mm 27.5″ Sommet cu cursa de 170mm și furca de 170mm 29″ Sommet cu cursa de 162mmși furca de 170mm Ambele modele Escarpe și Sommet se bazează pe platforma comună premiată, cu o structură horst-link cu 4 brațe și cu prindere inferioară fixă a amortizorului.
      Această platformă a dus la reproiectarea totală a cinematicii, cu curbele de amortizare îndreptate pentru o funcționare mai progresivă, însă cu păstrarea flip-chip-ului la prinderea inferioară a amortizorului pentru a permite riderilor să micșoreze unghiul furcii cu 0.5 grade și să ridice monoblocul cu 6 mm dacă doresc.
      Noul design promite să fie mai sensibil la obstacolele mici, să ofere suport mai bun la mijlocul cursei și să mărească rezistența la capătul cursei, ceea ce face ca bicicletele să funcționeze mai bine cu amortizoare cu arc.
      În același gimp, ambele biciclete au balansul la pedalare redus pentru a elibera funcționarea suspensiei, plus efect anti-rise pentru echilibru la frânare și lovituri cu obstacole mari.
      Vitus a putut să mărească posibilitățile tehnice ale ambelor biciclete, acestea fiind disponibile cu două mărimi de roți. Ambele modele au furci cu unghi mai mic decât înainte, 65 de grade la Escarpe și 64 de grade la Sommet, iar monoblocul e mai ridicat. Unghiurile tijei de șa sunt mai mari și cresc pe mărimile superioare, pentru a permite montarea de tije dropper cu cursă mai lungă și pentru a păstra o poziție confortabilă a șeii pentru toți riderii.
      Fiecare combinație 27.5 Escarpe, 29 Escarpe, 27.5 Sommet și 29 Sommet primește propria geometrie adaptată cursei și dimensiunii roților. Fiecare poate deci să aleagă modelul portivit pentru stilul propriu.
      Doar vechiul Sommet avea o opțiune de cadru din carbon, însă acum atât Sommet cât și Escarpe au aceiași construcție: triunghi față din carbon T700 și triunghi spate din aluminiu 6061, plus basculă din 2 bucăți forjate și sudate. Zona frontală e mai rigidă ca înainte fără a fi mai grea și e adaptabilă nevoilor în funcție de partea din spate montată.
      Ambele biciclete au headtube conic, rutare internă a cablurilor ce iese sub monoblocul filetat BSA de 73 mm după care aceasta reintră în chainstay-uri. Există prindere ISCG05 pentru chain guide, butuc spate Boost 148 și spațiu pentru anvelope de 27.5×2.6 sau 29×2.5
      Noile cadre se mișcă pe pivoți cu rulmenți etanși mai mari, au ureche de schimbător standard SRAM UDH, tije de 31.6 mm și protecții serioase pentru downtube, chainstay și seatstay, plus protecții autoadezive suplimentare opționale care se pot monta pentru a proteja vopseaua.
      Noile biciclete au seat-tube-ul suficient de lung pentru a accepta tije dropper de 150 mm pe mărimea S, 170 mm pe mărimea M și 200 mm pe cele L și XL. Bicicletele vin echipate standard cu tije de 125, 150 și 170 mm.
      Sommet e disponibil în trei versiuni pentru fiecare platformă. Acesta e gata să atace traseele cele mai dure de enduro fie cu roțid e 27.5 pentru agilitate maximă, fie cu roți de 29 pentru capacitate de trecere peste obstacole, intrând puțin și în teritoriul freeride.
      Modelul negru Sommet CR costă 2800 Euro și e modelul de intrare în gama enduro, echipat cu Shimano Deore 1×12 și suspensie RockShox Yari RC/Super Deluxe Select R, greutatea anunțată fiind de 15.50 kg, respectiv 15.77 kg pentru modelele de 27.5 și 29 în mărimea M, cu anvelopele montate tubeless.
      Modelul gri închis Sommet CRS costă 3300 Euro și are componente SLX, furcă RockShox Lyrik Select și amortizor Super Deluxe Select+ RT, greutatea scăzând la 15.25 kg respectiv 15.52 kg.
      Modelul de top Sommet CRX e alb, costă 4200 Euro și e echipat cu componente Shimano XT, furcă Fox 38 Factory GRIP2, amortizor Float X2 Factory iar greutatea e de 15.00 kg, respectiv 15.27 kg.
      Noul Escarpe de all-mountain e mai pregătit de eventuale urcări, iar în funcție de cât de virajate sau denivelate sunt traseele, se pot alege roți de 27.5 sau 29.
      Cel mai ieftin model, în nuanțe de gri este Escarpe CR la 2400 Euro, cu transmisie Deore 1×12, furcă Marzocchi Bomber Z2 Rail și amortizor RockShox Deluxe Select R, greutatea fiind de 14.85 kg, respectiv 15.15 kg.
      Modelul roșu Escarpe CRS costă 3100 Euro și trece la SLX, furcă RockShox Pike Select și amortizor Deluxe Select+ RL, greutatea fiind de 14.52 kg, respectiv 14.82 kg.
      Modelul negru/auriu Escarpe CRX costă 4000 Euro și vine cu componente XT, furcă Fox 36 Factory GRIP2 și amortizor Float DPS Factory, greutatea fiind de 14.00 kg, respectiv 14.30 kg.
      Ambele modele sunt disponibile deja exclusiv prin magazinul propriu Vitus, Chain Reaction Cycles. Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
      Informații de pe bikerumor.com
      Sursa: Freerider
    • De freeriderro
      Chiar dacă ar părea că Norco sunt o marcă axată exclusiv pe MTB, aceștia au introdus subtil în colecție și câteva gravel bike-uri. Mai mult, par să fie primul producător care oferă o echipare completă ce include noua furcă SR Suntour GVX cu suspensie, specială pentru gravel bike.
      La lansare, furca GVX a fost anunțată ca fiind disponibilă în trei versiuni de cursă: 40, 50 și 60 mm. Norco a optat pentru versiunea din mijloc, de 50 mm. Furca oferă spațiu pentru anvelope de 700c x 45 mm, dar cadrul Search e limitat la 700c x 42 mm iar bicicleta vine echipată cu 700c x 40 mm.
      Trebuie menționat faptul că bicicleta aceasta are o geometrie complet diferită de cea a modelelor Norco Search din aluminiu. Headtube-ul mai scurt e necesar pentru a face loc furcii cu suspensie, iar unghiul furcii e diferit și acesta, între 69.5 și 70 de grade.
      Echiparea include o transmisie Shimano RX600 1×11, frâne pe disc hidraulice și roți cu butuci Shimano și jante tubeless WTB ST, prețul total fiind de 1899$.
      Complet nouă pentru 2021 e și bicicleta Norco XR Flat Bar. După cum sugerează numele, este vorba de o echipare cu ghidon drept, transmisia fiind Shimano Deore 1×11, frânele pe disc hidraulice sunt de la Tektro iar furca este rigidă, din carbon.
      La fel ca modelul XR A, cel Flat Bar are o geometrie unică, toptube-ul fiind mai lung, reach-ul mai mare iar bicicleta e mai potrivită pentru ghidonul drept. Și acest model are limita de dimensiune a anvelopelor de 700c x 42 mm dar vine echipat cu 700c x 38 mm. XR Flat Bar are prețul de 1149$.
      Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
      Informații de pe bikerumor.com
      Sursa: Freerider
    • De freeriderro
      De multe ori ne regăsim în situația de a merge fără cască pe bicicletă, doar pentru că nu o avem la noi, la îndemână. Dar ce-ar fi dacă această cască ar fi ușor de transportat? Newton-Rider este o astfel de cască urbană, aflată în acest moment în faza de proiect pe Indiegogo.
      Această casca nu este prima pliabilă din lume în schimb producătorul spune că este cea mai subțire, având o grosime de doar 1,6 cm, fată de 30-35mm cât au în general căștile din polistiren. În același timp însă, casca promite să ofere aceeași securitate la impact, folosind materiale de ultimă generație precum visco-elastice sau non-newtoniene.

      Folosind aceste materiale se pare că Newton-Rider este conformă cu standardele EN 1078 și CPSC pentru securitate. Doar „se pare” pentru că producătorul spune doar că a făcut „numeroase” teste care le-au permis să scadă grosimea la 16 mm. Casca a fost testată însă autoritățile oferă certificarea doar în momentul în care va fi produsă în masă.

      Casca este alcătuită din placi rigide prinse între ele cu material flexibil, căptușeala practic. Această construcție îi permite nu doar să fie pliabilă, dar și să se muleze pe orice formă de cap. Designul flexibil permite de asemenea căștii să fie produsă într-o singură mărime universală, și anume 57-60 cm pentru diametrul capului.

      Materialele non-newtoniene din care Newton-Rider este construită, oferă căștii o greutate anunțată de 450-460 grame. Nu este o greutate mare, însă nu este nici o cască ușoară, la cât de subțire este.

      De asemenea, mai rămâne și întrebarea privind aerisirea. La cum este construită în acest moment, casca nu pare să aibă nicio fantă de ventilație. Pe de altă parte în oraș nu ar trebui să mergi cu viteză prea mare, având în vedere pericolele care pasc la tot pasul, la care se adaugă și transpirația care nu trebuie să fie abundentă când ajungi la job.
      În acest moment campania pe Indiegogo este încă activă, iar producția căștii poate fi susținuta contra sumei de 69 euro, față de prețul normal de 99 euro pe care îl va avea în mod normal, dacă va intra pe piață.
      Sursa: Freerider
    • De freeriderro
      Cursiera incredibil de ușoară Specialized Aethos a primit două modele mai accesibile dar cu o greutate în continuare uimitor de mică. Aethos Pro și Aethos Expert folosesc aceleași matrițe și forme ale tuburilor, însă sunt construite cu o structură ceva mai ieftină a straturilor de carbon, prețul fiind aproape la jumătate față de cel al modelului de top S-Works.
      O parte din reducerea de preț vine și de la trecerea la componente cu un nivel de performanță mai puțin ridicat: Shimano Ultegra Di2 și SRAM Force eTap, însă vine doar cu transmisii electronice. Și restul componentelor sunt din gama celor mai accesibile, însă diferențele reies din structura cadrului din carbon.
      Diferitele modele Aethos nu au deci cadre identice. Chiar dacă sunt fabricate în aceleași matrițe și folosesc aceleași forme ale tuburilor, ba chiar și tehnologia folosită e identică, Aethos S-Works a primit un tratament special.
      Diferența esențială între Aethos S-Works și Pro & Expert este calitatea și cantitiatea carbonului folosit, asta pe lângă apariția porturilor mentru cabluri de schimbător mecanice.
      Pentru ultima parte, a fost amplasat un port de intrare în partea din față a downtube-ului, a fost lăsată o fereastră de vizitare în zona monoblocului pentru a ajuta la rutarea cablurilor și pentru a asigura ieșirea cablului schimbătorului față și a fost amplasat un blocaj pentru cămașa din spate, prins în cadru cu o inserție filetată. Cablul este rutat extern de la monobloc, pe sub chainstay, spre schimbătorul din spate.
      Modelul S-Works folosește carbon FACT 12r, cel mai bun material disponibil la Specialized, cu eliminarea fibrelor care nu folosesc la nimic, nefiind niciodată tensionate.
      Modelele Pro și Expert folosesc fibrele FACT 10r, care de fapt erau versiunea de top acum câțiva ani. Diferențele vin și de la suprapunerea mai mare a straturilor de carbon și de la fibrele mai ieftine, non high-modulus.
      Rezultatul este un cadru ce în mărimea 56, vopsit, are o greutate anunțată de 699 g, adică e doar cu 134 g mai greu decât modelul mult mai scump S-Works și încă mai ușor ca aproape orice există pe piață. Bicicleta păstrează limita de greutate de 125 kg. Specialized spune că modelele mai ieftine au aceiași calitate și rigiditate ca cele S-Works.
      Una dintre cele mai interesante elemente ale noii cursiere este lipsa pieselor proprietare. Singurul lucru rămas e prinderea etrierului din față, care folosește un adaptor special flat mount pentru discuri de 160 mm care salvează 20 g.
      Cadrul permite chiar și demontarea prinderii deraiorului față pentru cei ce vor să construiască un model 1x. Este inclusă în pachet o placă de acoperire a găurii rămase.
      Alte lucruri utile sunt monoblocul filetat clasic BSA, gâtul furcii conic standard, pipa și interfața standard pentru aceasta, axul thru 12×100 și 12×142 standard și prinderea standard de etrier flat mount în spate. E la fel ca o cursieră normală, doar că mai ușoară. Există loc pentru anvelope 700x32c.
      Aethos Pro vine în două versiuni, una cu SRAM Force eTap AXS și una cu Shimano Ultegra Di2, ambele disponibile în culorile albastru închis sau roz.
      Ambele costă 7400$ și vin echipate cu roțile Roval Alpinist CL și anvelope Turbo Gripton 700×26, niciunele dintre acestea nefiind tubeless ready. Echiparea mai include tija de șa Alpinist, șaua Specialized Power Pro, ghidonul S-Works Carbon și pipa din aluminiu.
      Aethos Pro are o greutate anunțată de 6.82 kg pentru varianta cu Force și 6.58 kg pentru cea cu Ultegra.
      Specialized Aethos Expert vine în culorile Ice Blue Fade și Red Tint Carbon, amele cu Shimano Ultegra Di2 și cu un preț de 5200$.
      Echiparea include ghidon Specialized Expert din aluminiu și roți DT Swiss R470, plus o șa Power Expert. Se păstrează tija de șa de top Alpinist și anvelopele S-Works Turbo Gripton 700×26. Greutatea anunțată e de 7.41 kg.
      Cadrul Aethos 10r care include furca, cuvetele și tija Alpinist este disponibil la prețul de 3200$.
      Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
      Informații de pe bikerumor.com
      Sursa: Freerider
    • De freeriderro
      Orbea Rise este unul dintre cele mai atletice modele de e-MTB full suspension de pe piață, intrând în luptă directă cu liderii segmentului, inclusiv Specialized Turbo Levo SL. Noul Rise are o greutate anunțată de 16.2 kg în mărimea M, în varianta de top M-LTD! Asta include motorul Shimano EP8 și bateria de 360 Wh!
      Modelul nu e un e-bike proiectat să ofere putere maximă pe durate lungi, mai degrabă fiind proiectat de Orbea să se simtă mai mult ca o bicicletă normală decât ca una electrică, o bicicletă ce funcționează și se simte ca un MTB full suspension tradițional dar care oferă un pic de asistență pentru a face potecile epice mai accesibile.
      Orbea Rise a primit aceiași tehnologie foarte ușoară de construcție a cadrului ca modelul de trail Occam și cel de enduro Rallon. Asta face din cadrul Rise să fie unul dintre cele mai ușoare modele pentru e-MTB din lume, cu o greutate de doar 2.3 kg produs din fibre de carbon OMR.
      Rise e un MTB cu roți de 29 și cu o suspensie cu cursa de 150/140 mm și arată foarte bine, lucru la care multe modele de pe piață sunt deficitare. Orbea a reușit să creeze un e-MTB compact și funcțional, capabil pe trail, dar care nu arată disproporționat.
      Modelul nou nu e proiectat să obțină performanțe nici de autonomie și nici de putere. Astfel el a putut fi proiectat mai zvelt și cu un aspect mai apropiat de cel al unui MTB full suspension clasic. Noul motor Shimano EP8 ajută la obținerea esteticii sportive, înlocuind modelele mult mai voluminoase Shimano STePS E7000 și Bosch Gen 4 ce au fost montate pe Orbea Wild FS în 2019 și 2020.
      Bateria de 360 Wh e îngustă și ușoară și e ascunsă în downtube. Cu o baterie suplimentară opțională de 252 Wh autonomia crește cu 70% și dă posibilitatea unor ture de o zi întreagă. Bateria suplimentară se montează în locul bidonului, deasupra downtube-ului, în triunghiul principal.
      Există diferențe între Orbea Rise și modelul anterior Wild FS. Ambele au roți de 29, dar Rise are o cursă a suspensiei ceva mai mică, Wild FS avânt 160 mm la ambele roți. Iar Wild are un cadru absolut masiv, inclusiv o punte de rezistență între downtube și seat-tube.
      Noua Orbea Rise a fost construită în jurul conceptului ”Rider Synergy”. Cei de la Orbea spun că Rise a fost proiectată pentru riderii ce nu doresc doar o bicicletă care să îi ducă în sus pe deal.
      Noul model este pentru riderii ce vor să aibă un sentiment de împlinire când ajung sus, urcarea făcându-se prin propriul lor efort. Acești rideri își doresc sentimentul natural al MTB-urilor full suspension tradiționale și pe coborâri, nu doar o chestie extrem de grea care știe să meargă ca un tanc, în linie dreaptă.
      De aceea Orbea a lucrat cu Shimano pentru a construi Rise pe baza unui motor personalizat RS EP8, limitat la un cuplu de 60 Nm, spre deosebire de cuplul complet de 85 Nm de care acesta ar fi capabil în mod normal. Distribuția puterii e gândită pentru a interveni în pedalat în mod subtil, natural dar energic. Motorul oferă puterea maximă când se pedalează cel mai tare, cu cât se pedalează mai tare, cu atât asistența va fi mai puternică.
      Partea de control electronic de la Orbea e reglată să ofere puterea maximă la cadențe între 75-95 rpm, o valoare considerată eficientă pentru MTB. Motorul EP8 e și unul dintre cele mai silențioase de pe piață, asemănător cu modelul al doilea din gamă, STePS E7000 și mai silențios decât E8000.
      La fel ca restul transmisiilor Shimano, varianta Orbea EP8 poate fi configurată prin aplicația Shimano E-Tube. Se poate alege unul dintre cele două profile de putere RS (Rider Synergy) pentru a putea obține asistența dorită în modurile Eco, Trail și Boost.
      Orbea Rise a primit o cursă a supensiei spate de 140 mm, împerecheată cu o furcă de 150 mm. Cadrul din carbon e disponibil în 4 mărimi, de la S la XL, pentru rideri cu înălțimea între 150 și 198 cm. Reach-ul variază de la 425 la 500 mm, lungimile seat tube-ului fiind destul de mici, de la 381 la 508 mm, permițând folosirea de tije dropper destul de lungi.
      Orbea Rise vine echipată cu o furcă de 140 mm, dar e disponibilă și opțiunea furcii Fox 36 de 150 mm, cei 10 mm în plus în față aducând mici modificări geometriei. De aceea sunt date două valori pentru unghiul furcii și al tijei de șa. Nu există niciun flip-chip, așa că geometria nu poate fi modificată. Nu se pot monta roți de 27.5.
      Cu furca de 140 mm, unghiul acesteia e de 66 de grade și cel al tijei de șa e de 77 de grade, egale la toate mărimile. Lungimea chainstay-urilor e de asemenea egală la toate mărimile, de 445 mm. Monoblocul e situat cu 35 mm mai jos decât dropout-urile.
      Orbea Rise e disponibilă în 4 echipări, toate bazate pe cadrul construit complet din carbon OMR. Modelul de top Orbea Rise M-LTD are prețul de 49.999 RON. Pentru acest preț premium, bicicleta vine echipată cu furcă Fox 34 Float Factory cu amortizor FIT4 și amortizor spate Float DPS Factory. Roțile sunt modelul din carbon Race Face Next-SL XC, echipate cu anvelope Maxxis Rekon EXO. Motorul Shimano EP8 e împerecheat cu transmisia XTR și un angrenaj din carbon e13.
      Următorul model în gamă e M-Team la prețul de 44.999 RON. Acesta vine cu furcă Fox 36 Float Factory de 150 mm cu amortizor GRIP2, amortizor spate DPX2 Factory și roți Race Face Turbine R-30.
      Modelul mediu din gamă, Orbea Rise M10, are aceiași suspensie de pe M-Team dar cu un angrenaj e13 din aluminiu, roți Race Face Turbine și transmisie XT. Prețul e de 37.999 RON.
      Cel mai ieftin model Orbea Rise e versiunea M20. Aceasta folosește furcă Fox Float Performance de 140 mm, amortizor spate DPS Performance, roți Race Face AR și transmisie SLX. Prețul este de 29.999 RON.
      Mai multe informații găsiți pe pagina Orbea, cu prețurile în RON.
      Informații de pe bikerumor.com
      Sursa: Freerider
×