Mergi la conţinut
Autentifica-te  
  • postări
    216
  • comentarii
    0
  • vizualizări
    34.260


0 comentarii


Recommended Comments

Nu există comentarii.

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare

  • Conținut Similar

    • De freeriderro
      În ultimii doi ani a apărut pe piață un nou segment de biciclete. Exista și în trecut, dar acum este mult mai vizibil. Îi spune „gravel”, iar bicicletele din acest segment sunt practic cursiere de offroad. Însă diferențierea nu e chiar simplă și nici așa de mare la o simplă privire. Nu orice ciclocros e gravel. Defapt un ciclocros nu e deloc gravel bike, în ciuda anvelopelor cramponate. Diferența principală stă în unghiurile cadrului. Ciclocrosul este pentru „racing”, în timp ce gravel bike-ul este pentru „touring”.
      Romet Mistral nu este un gravel bike, dar nici ciclocros. Fabricantul o încadrează la „city” însă eu o văd mai mult spre gravel. Dacă ne uităm pe câteva cifre esențiale ale cadrului, la dimensiunile anumitor țevi și unghiuri, vedem că Mistral se aseamănă mai mult cu Merida Silex – noul gravel bike devenit clasic, decât cu Giant TCX – un ciclocros pursange. Ca să fie mai clar, o furcă mai „lăsată”, cu un unghi mai mic față de sol, creează o bicicletă mai stabilă și mai confortabilă. Un ampatament mai mare, la fel.
      Romet Mistral Merida Silex Giant TCX Unghiul furcii 71˚ 71 ˚ 72 ˚ Unghiul țevii șeii 73,5 ˚ 74 ˚ 73 ˚ Lungimea țevii chain stay 435 mm 430 mm 429 mm Ampatament 105 cm 106 cm 103 cm Pe hârtie diferențele sunt mici, de ordinul gradelor, sau milimetrilor. Însă suprinzător, în teren diferențele astea mici se simt.
      Romet Mistral Cross, așadar varianta de teren și nu cea de oraș, am testat-o destul de bine cu ocazia cursei Gentlemen’s Race. Am parcurs 205 km pe asfalt și pe lângă asfalt, pe soare și pe furtună, timp în care am fost în măsură să-i simt avantajele și dezavantajele. La start mulți se uitau cu neîncredere considerându-mă fie curajos fie inconștient. Asta pentru că e riscant să pleci la drum lung cu o bicicletă pe care nu o cunoști pe de o parte, de la o marcă pe care mulți ar considera-o „no-name”, pe de altă parte. Însă riscul a meritat.
      foto Cristian EnacheMistral Cross este o bicicletă foarte „basic” însă echipată din start cu tot ce trebuie. Din acest motiv primește și un preț bun. Nu este pentru cei care caută acel „prestigiu de marcă” ci pentru cei care vor o bicicletă simplă, bună, fiabilă și care își face treaba fără nicio problemă.
      Echiparea este foarte ok. Avem schimbătoare și manete ergopower Shimano Claris. Este cel mai „entry” nivel de la Shimano, sub Sora, însă fiabilitatea Shimano nu dă greș, nici la cel mai redus nivel. Schimbarea vitezelor s-a facut tot timpul excelent, indiferent dacă pedalam relaxat sau în forță.

      Frânele, sunt clasicele v-brake. Mai simplu și mai de încredere de-atât nici că se poate. Avantajele v-brake sunt că noroiul nu se va strânge la fel de mult ca în cazul unor frâne normale pe jantă de cursieră. Pe de altă parte, dacă Mistral ar fi fost echipată cu discuri, prețul ar fi urcat. Despre performanțele frânelor v-brake nu are rost să mai vorbim. Când le acționezi, frânează. E drept că le lipsește modulația, dar nu și eficiența.

      Confortul pe Romet Mistral a fost de nota 10. Ok, hai să spunem 9,50 dacă țin cont de ghidolina cam subțire. Geometria cadrului este ideală atâta vreme cât mărimea este cea potrivită pentru tine. Dimensiunile se potrivesc și ajută mult în timpul unui drum lung. Șaua la fel, foarte ok. Destul de mare și „bulky”, dar fără doar și poate, confortabilă.

      Pe de altă parte ghidolina a fost cam subțire. Poate sunt învățat prea mult cu ghidolina cursierei mele, Ritchey Pave, o ghidolină groasă gândită pentru drumuri grele, gen Paris-Roubaix, dar adevărul este că din când în când îmi amorțeau palmele. Este ceva subiectiv și e drept că se poate rezolva ușor cu o pereche de mănuși cu căptușeală mai groasă. Sau pur și simplu schimbi ghidolina cu una mai groasă. Ar fi cam singura schimbare pe care o văd necesară pe bicicleta asta.

      Transmisia alcătuită din cele 8×2 vieze, a fost în majoritatea timpului suficientă. I-am atins limitele doar pe urcările cele mai grele, care s-au nimerit a fi la final de drum. În acele momente era evident că pinionul cel mai mare și foaia mică nu sunt suficient de mari, respectiv mici, mai precis 28t-35t. Așadar Mistral este bună pentru oraș și pentru drumuri forestiere / gravel, cu diferență de nivel mică.

      Pe de altă parte anvelopele Schwalbe CX Comp, de 700×35 sunt o adiție „de firmă”, foarte bună. Cramponate pe margini, pentru aderență bună pe virajele offroad, și aproape neted pe centru, pentru viteză bună pe asfalt, le-am găsit potrivite pentru toate situațiile întâlnite pe drum.

      Pe partea de anduranță, Mistral stă iarăși bine. Pe lângă geometria confortabilă, vizibilă în cifre și simțită pe traseu, cadrul dispune de două spații pentru bidoanele de apă. Un gravel bike veritabil ar fi avut încă un astfel de spațiu pe partea inferioară a țevii downtube, plus alți montanți pe lateralele furcii, pentru a face față bagajelor într-o tură de aventură. Mistral nu le are, pe acestea din urma, fiind o treaptă mai jos față de gravel bike. E practic o bicicletă multifuncțională accesibilă.

      Greutatea pe care am măsurat-o noi este de 11,12 kg fără pedale, cadru mărime 54. Nu este o greutate mică, dar totuși foate bună pentru prețul pe care îl are bicicleta. Un mtb de acelasi nivel ar avea minim 2 kg în plus. Pe de altă parte un gravel bike de 9-10 kg ar avea un preț de trei ori mai mare.
      În teren pot spune că m-am bucurat de bicicletă. Geometria confortabilă m-a ajutat să termin cei 200 km fără dureri de spate sau mâini. Șaua la fel, fără probleme pentru șezut. Însă din punct de vedere al manevrabilității, Mistral nu e cea mai sprintenă bicicletă. Răspunde mai greu și la accelerare. Nu este „fâșneață”, iar pe ceva traseu tehnic m-aș fi descurcat mai greu. Însă senzatiile nu sunt suprinzătoare. Geometria bicicletei justifică impresia. O geometrie confortabilă nu este sprintenă. La fel și greutatea. O greutate mai mare nu permite schimbări bruște de direcție. Văd însă bicicleta a fi corectă, din punct de vedere al echipării și greutății raportat la pret.
      foto Cristian EnacheEste important de știut că bicicleta are limite. La bicicletele de top, destinate concursurilor, poți spune că nu există limite, ciclistul putând trage de ele la maxim. La Romet Mistral există limite impuse de geometrie și echipare. Dar având în vedere cui se adresează bicicleta, și anume cicliștilor și bicicliștilor „relaxați” care caută utilitate și polivalență mai degrabă decât performanță, consider că Mistral este exact ce trebuie. Echiparea entry-level este suficientă și fiabilă, confortul foarte bun, iar performanțele la fel, suficiente.
      Sursa: Freerider
    • De freeriderro
      Chiar dacă ROX 11.0, modelul ce era topul gamei Sigma până acum, e un computer foarte performant și plin de funcții utile de antrenament, concurența e mare pe piață iar clienții preferă de multe ori modele cu ecran color, hărți și chiar și touchscreen. Se pare că Sigma au decis să atace și acest segment, așa că au lansat ROX 12.0 cu hărți și navigație, care atacă direct liderul de piață, Garmin!
      Noul ROX 12.0 e un mare pas înainte față de modelele anterioare, cu o dimensiune mult mai mare și un ecran color de rezoluție mare de 3 inch.
      Ecranul cu iluminare și rezoluție 240×400 transreflectiv este punctul central al noului computer și va fi vizibil chiar și sub lumina directă a soarelui, cu meniuri ușor de vizualizat. Oferă platforma pentru hărți detaliate, navigație open source de top și se poate conecta cu aproape orice senzor de pe piață.
      Computerul are dimensiunile de 59x115x17 mm și este ceva mai lung decât cele mai mari modele de la Garmin sau Wahoo. În interior, au fost implementate conectivități WiFi, BTLE și ANT+ pentru a înregistra viteza, cadența, pulsul și puterea și pentru a comunica cu transmisiile electronice Shimano, SRAM sau Campagnolo, dar și cu platformele de social media. Bateria puternică litiu-ion promite o autonomie de 16 ore. Greutatea este de 125 g.


      Pe lângă touchscreen, ROX 12 are 6 butoane fizice care permit navigarea prin toate meniurile și funcțiile computerului. Ecranul permite gesturi inspirate din telefoane și e intuitiv de folosit, având și un buton fizic ”home” ce face utilizarea foarte rapidă.
      În afară de faptul că accesarea meniurilor e rapidă, computerul pornește repede iar navigația a fost proiectată să calculeze rutele foarte rapid pentru a minimiza timpii de așteptare și a beneficia de ture mai cursive.
      Noul ROX 12 se remarcă și prin ecran și funcționalitățile de hărți și navigație. Un element de bază e folosirea hărților open-source Open Street Maps. Folosind hărți care sunt mereu aduse la zi, ROX 12 beneficiază de unele dintre cele mai actualizate hărți, atât pe șosea cât și în offroad. Dispozitivul vine standard fie cu 20 de țări din UE, fie cu U.S.A. încărcate, hărți suplimentare putând fi descărcate gratuit prin WiFi.
      Ecranul transreflectiv se laudă că este mai performant decât cel al majorității telefoanelor în lumina directă a soarelui, având și un sistem de detecție a picăturilor de apă pentru a funcționa impecabil și pe ploaie. ROX 12 e certificat IP67 pentru a putea fi folosit în orice condiții cu praf, noroi sau apă. Ecranul este protejat cu Gorilla Glass pentru a supraviețui micilor accidente uzuale.
      ROX 12 dorește să folosească cifre mari, iar dacă autonomia de 16 ore e discutabilă, e anunțată o autonomie de 40 de ore de tracking în modul de energy saving. Memoria e suficientă, pe lângă cei 8 GB de memorie internă ROX 12 are un slot MicroSD care poate mări spațiul de stocare fără limită pentru date și hărți.
      Localizarea se face cu GPS și GLONASS, plus o busolă pe 3 axe care păstrează harta în direcția corectă la staționare. Un barometru oferă date precise de altitudine și calibrare automată.
      La finalul turei totul se încarcă în cloud. Comunicarea rapidă WiFi permite încărcarea activităților pe Sigma Cloud, partajarea acestora cu aplicația Sigma Link precum și cu multe portale sociale de antrenament. ROX 12 oferă aplicații specifice pentru Strava, Training Peaks, Komoot și GPSies (printre altele) unde se pot organiza turele și încărca trackuri direct pe dispozitiv prin WiFi. Nu e nevoie de nicio conexiune la telefon sau PC.
      Noul ROX 12 vine cu mai multe opțiuni. Pentru început el e disponibil cu carcasă standard gri sau albă. Peste aceasta se poate adăuga o carcasă opțională colorată portocaliu, albastru sau verde lime pentru personalizarea aspectului. ROX 12 Sport Basic inlcude computerul, un suport standard și unul în fața ghidonului ce are și prindere de GoPro, plus un cablu MicroUSB, la prețul de 475 USD. Pachetul ROX 12 Sport Set include și un senzor R2 Duo de viteză și cadență și unul R1 e puls, ambele compatibile BTLE și ANT+.
      Ambele versiuni sunt disponibile pentru precomandă, livrările fiind programate să inceapă la finalul lunii iunie 2018!
      Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
      Sursa: Freerider
    • De freeriderro
      Nu știu exact care-i treaba cu ediția Lite a acestui Whistler, dar ce știu sigur este faptul că bicicleta are un preț neașteptat de competitiv raportat la alte alternative din segment. Încadrat în categoria Sport, acesta este cel mai bine echipat Whistler pe care-l poți achiziționa, iar la un preț de raft de 3.800 de lei, are câteva plusuri care nu pot fi trecute cu vederea. Despre cum s-a comportat pe traseu, ce are de oferit și cui se adresează, poți citi în acest articol.
      Pe scurt
      hardtail cu cadru din aluminiu furcă cu o cursă de 100 mm preț de achiziție: 3.799 lei roți de 29 de inch pentru ture montane sau maratoane cu grad mic de dificultate Cadru/Pe traseu
      Față de versiunea anterior testată (Focus Black Forest LTD – care utiliza același cadru dar acum nu mai este prezentă în gamă), cea de față nu doar că este mai bine echipată prin prisma componentelor mai noi, însă este și semnificativ mai ieftină, cu 700 de lei. O sumă numa bună de investit spre exemplu într-o casetă de pinioane sau un set de frâne. Sau niște anvelope de top.
      Din punct de vedere al geometriei bicicleta nu revoluționează segmentul, aceasta fiind mai degrabă una clasică, cu un headtube amplasat la 70 de grade și un seat tube – la 74 de grade. Orientată către sport, după cum spuneam. Asta nu înseamnă că bicicleta nu se va descurca pe traseu, însă în situațiile limită, precum coborârile foarte abrupte, va trebui să te bazezi mai degrabă pe roțile mari decât pe înclinația headtube-ului. Chainstay-ul este lung, de 454mm, ceea ce asigură stabilitate dar răpește din agilitate.
      Poziția pe urcări este una bună, însă la acest capitol, chiar dacă ai o transmisie 2×10, trebuie să menționez caseta de pinioane care vine cu un pinion mare de 36 de dinți ce trebuie să lucreze împreună cu o foaie de 26 de dinți. Pe urcările cele mai dure obții astfel un raport de 0.72, semnificativ mai mare decât în cazul unei casete cu pinion de 42 de dinți (0.61). Cei de la Focus nu au echipat bicicleta pentru maratoane lungi și dure, însă câteva upgrade-uri care nu vor costa atât de mult, vor face diferența (179 de lei).
      Rigiditatea de 115 Nm/grad a cadrului este bună pentru segment și se poziționează mai sus decât alți concurenți importanți și nici greutatea cadrului de 2.0 kg nu este rea deloc. Din punct de vedere al tehnologiei, standardele sunt cele clasice: headtube drept dar cabluri trase prin exterior și prindere pe colier pentru schimbătorul de foi.
      Echipare
      La acest capitol Whistler-ul face o figură frumoasă, mai ales dacă ne raportăm la preț. Transmisia este alcătuită în mare parte din componente Shimano, angrenajul MT500 fiind în centrul atenției dat fiind faptul că este o componentă nou lansată de proucătorul japonez. Schimbătoarele Shimano XT pentru pinioane și Shimano Deore pentru foi sunt legate la un set de manete Shimano Deore, doar pinioanele provenind de la Sram, modelul PG1020, după cum spuneam, în formatul 11-36. Fără tehnologia Shadow Plus disponibilă pe schimbătorul de pinioane, transmisia este relativ zgomotoasă la vale.
      Furca provine de la Rock Shox, modelul XC30, cu lock-out și comandă pe ghidon însă fără reglaj de rebound. Standard, aceasta vine cu un arc de duritate medie, care ar trebui să împace și capra și varza, dar dacă ești prea ușor, este foarte posibil ca furca să nu ofere feedback-ul scontat.
      Frânele sunt entry-level, modelul M-315 de la Shimano pe care l-am întâlnit pe zeci de biciclete de test anul acesta, chiar și pe cele mai scumpe. Aceste frâne îți vor face treaba bine pe trasee de plat, însă pentru munte, la un moment dat, vor fi ușor depășite de situație.
      Nu în ultimul rând, roțile cântăresc peste 5 kg, sunt echipate cu anvelope Continental Race King în formatul 2.2 – foarte rapide pe teren plat, însă care necesită ceva mai multă atenție din partea ta când vine vorba de coborâri tehnice – nemaivorbind de traseele ude.
      Video
      [embedded content]
      Concluzie
      Judecat la pachet, Whistler Lite este o ofertă foarte bună, fiind semnificativ mai ieftină decât unii concurenți mai scumpi, care mizează în acest segment pe o transmisie cu 9 pinioane. Geometria nu te va da pe spate, însă dacă îți dorești o bicicletă solidă cu care să participi la competițiile de șes și să mai faci escapade la munte pe trasee mai lungi, aceasta este una dintre cele mai bune alternative pe care le poți găsi în momentul de față (excluzându-i pe producătorii autohtoni).
      Date relevante
      Greutate totală: 13.96 kg
      Greutate cadru: 2.080 grame
      Greutate roți*: 5.303 grame
      Greutate furcă: 2.465 grame
      Lățime ghidon: 700 mm
      lungime pipă: 90mm
      Greutate angrenaj (+Bottom Bracket): 832 grame + 88 grame
      Rigiditate headtube: 115.2 Nm/grad
      STW**: 55.3
      *Greutatea roților cu anvelopă, pinioane, disc și quick release
      **SWT (Stiffness to weight): raportul între rigiditatea cadrului și greutatea acestuia
      La deal: 7/10
      La vale: 7/10
      Galerie foto:
      Sursa: Freerider
    • De freeriderro
      După o puază îndelungată, de anul acesta din primăvară am reluat activitatea pe canalul nostru de Youtube. În principal, am revenit cu filmele de prezentare pentru biciclete, de data aceasta cu sunet, explicații și câteva porțiuni din ture filmare, față de filmele vechi care erau practic mute.

      De asemenea, pe canal veți regăsi și o serie nouă de tutoriale de mecanică, tips & tricks, dedicate în principiu începătorilor dar și celor ce posedă cunoștiințe medie de mecanică/skill pe bicicletă. Totodată, pe pagina noastră vom publica și trasee pe care le parcurgem și pe care le filmăm, sperând că în felul acesta va fi mai activă și mai interesantă pentru voi.
      În orice caz, dacă aveți idei sau sugestii despre ceea ce ați vrea să vedeți pe pagina noastră de Youtube, vă invităm să ne lăsați un comentariu, să ne trimiteți un mesaj sau să ne contactați pe mail.
      Cu mulțumiri,
      Echipa FreeRider.ro
      Sursa: Freerider
    • De freeriderro
      Să zicem că ai deja o bicicletă și îți dai seama că ai vrea să ieși cu ea la ture mai lungi, dar te uiți în dulap și echipamentul tău de sport constă în: pantaloni de trening, tricouri de bumbac și pantofi sport. Chiar dacă se poate ieși cu bicicleta cu orice fel de haine (mai mult sau mai puțin), sunt unele echipamente speciale care te ajută ca ieșirea ta cu bicicleta să fie una cât mai plăcută și confortabilă.
      În primul rând și probabil una dintre cele mai importante piese de echipament este casca. În afară de faptul că îți apără capul de soare și îți ține părul prins, aceasta are și un rol foarte important pentru siguranța ta. Evenimentele petrecute pe bicicletă pot fi de multe ori neprevăzute și chiar dacă tu crezi că nu se poate întâmpla nimic e mai bine să fii protejată indiferent de situație. Căștile sunt de mai multe feluri dar în principiu fac același lucru, așa ca una simplă și pe mărimea ta ar trebui să fie numai bună. Ca să te asiguri că o cască ți se potrivește poți să îți măsori circumferința capului pentru a afla mărimea căștii potrivite și să probezi casca cu pricina. Asigură-te că după ce strângi casca pe cap aceasta nu se mișcă liberă dar nici nu te strânge. Încearcă să probezi mai multe modele ca să vezi care ți se potrivește cel mai bine.
      Girl tip: încearcă să găsești o cască sub care să îți poți prinde pǎrul într-un mod confortabil. Unele căști special făcute pentru fete au în spate un spațiu între sistemul de prindere și cască prin care poți să îți scoți coada, dacă preferi să îți prinzi parul așa. Dacă preferi să îl împletești atunci poți căuta o casca cu decupaj la spate.
      Îmbrăcămintea specifică de ciclism este unul dintre elementele din echipament care îți vor face ieșirile mult mai confortabile. Materialul special din care sunt făcute tricourile și pantalonii de ciclism permit pielii să respire și nu păstrează umezeala, detalii care devin destul de importante la ture mai lungi. În funcție de tipul de ciclism pe care îl practici îmbrăcămintea poate să difere, dar un articol care nu ar trebui să lipsească de la o tura mai lungă de o oră sunt pantalonii cu bazon. Aceștia sunt special concepuți pentru ciclism și cea mai importantă caracteristică a lor este întăritura din dreptul șezutului care are ca rol îmbunătățirea contactului dintre șa și rider. Fiind unul dintre cele mai importante puncte de contact dintre om și bicicletă, șaua este foarte importantă și cu toate că găsirea șeii potrivite este necesară, nu este singurul lucru pe care îl poți face pentru a crește confortul pe bicicletă. Un pantalon cu bazon de calitate are rolul de a limita frecarea la nivelul pielii și de a proteja țesuturile moi. Poți încerca să cauți pantaloni speciali de fete pentru a te asigura că designul bazonului este potrivit pentru zona intimă feminină, dar cel mai important este să găsești niște pantaloni calitativi. Din păcate multe dintre hainele de bicicletă de fete sunt din materiale mai slabe decât cele de băieți așa că încearcă să le compari între ele pentru a-ți face o idee despre ce să cauți. Tricourile de ciclism le recunoști după buzunarele plasate pe spate care fac ușor de transportat obiecte mici ca telefonul, banii, cheile sau chiar și ceva de mâncare.
      Girl tip no.1: în general pantalonii de ciclism au bretele pentru a fi foarte confortabili. La modelele de fete în schimb există variante și fără bretele. De ce să alegi unii sau alții? Cei fără bretele îți vor ușura pauzele de toaletă, dar s-ar putea să te deranjeze dacă elasticul este prea strâmt. În schimb cei cu bretele sunt comozi dar va trebui să îți dai jos tricoul pentru a-i putea da jos, așa că poate vei vrea să alegi un tricou cu fermoar până jos pentru a ușura procesul. Oricum ai face, să știi că toate trecem prin asta și nu e un motiv de stres sau rușine.
      Tip no.2: Pantalonii de bicicletă se poartă fără lenjerie intimă! Poate pare ciudat la început, dar fii sigură că este cea mai bună metodă de a evita iritațiile și disconfortul.
      La categoria pantofi sunt multe opțiuni, de la pantofi normali de sport la cei speciali de bicicletă cu prindere “clipless”. Pentru cineva care se apucă acum de ciclism cea mai la îndemână variantă sunt pantofii sport, pe care cel mai probabil îi ai deja acasă și nu necesită niciun fel de investiție. Deși unii îi preferă pe aceștia și după mai mulți ani de ciclism, recomandarea mea este ca după ce ești cât de cât obișnuită cu bicicleta să încerci un “upgrade” la pedale clipless și pantofi speciali. La început poate părea ciudat să ai piciorul prins de pedale dar cu timpul vei simți beneficiul oferit de aceștia.

      Acestea sunt principalele elemente de echipament de care ai nevoie la o tura cu bicicleta, la care se mai adaugă și alte accesorii cum ar fi mănuși, ochelari sau în funcție de lungimea turei, un rucsac mic.
      Mănușile sunt destul de utile în turele de MTB din mai multe motive: îți protejează mâinile în cazul unei căzături și te ajută să nu îți alunece mâinile de pe ghidon în cazul în care transpiri. Puțină întăritură în palmă atenuează din vibrații și sporește confortul, dar dacă e prea multă poate să facă mai dificilă prinderea ghidonului. Ca să fii sigură că sunt bune, verifică prinderea pe o bicicletă din magazin, atunci când probezi mănușile. Un alt lucru pe care trebuie să îl iei în considerare la mănuși este dacă au degete sau nu. La MTB mănușile lungi cu ceva fel de material aderent pe degete pot fi folositoare la acționarea manetelor de schimbător sau frână, garantând că nu îți vor aluneca degetele atunci când ai cea mai mare nevoie. În plus, un mic velcro la încheietură asigură o fixare bună a mănușilor pe mâini, dar dacă acestea ți se potrivesc bine și sunt de calitate, nu este neapărat necesară existența lui.Ochelarii au de asemenea un rol în plus față de cel evident și anume că te protejează de soare: te protejează și de vânt, praf sau insecte. Dacă ai, ca mine, fața puțin mai îngustă va fi greu să îți găsești niște ochelari care să ți se potrivească, dar poți căuta modele special făcute pentru fete sau chiar de copii.
      Rucsacul nu este neapărat un accesoriu indispensabil, dar poate fi util în turele mai lungi în care vrei să îți iei ceva mâncare în plus sau o foiță de ploaie și nu ai destul loc în buzunare. Unul de dimensiuni reduse poate să te ajute fără să iți creeze prea mult disconfort.

      Acesta este echipamentul de care ai putea avea nevoie pentru o tura mai lungă cu bicicleta. Nici unul din articole nu e obligatoriu sau indispensabil, dar îți pot face viața mai ușoară, excepție făcând casca, pe care e bine să o porți mereu. Cel mai important este să ieși și să te simți bine și în timp îți vei da seama de ce ai sau nu nevoie.
      Sursa: Freerider
×