Mergi la conţinut
Autentifica-te  
  • postări
    215
  • comentarii
    0
  • vizualizări
    33.608


0 comentarii


Recommended Comments

Nu există comentarii.

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare

  • Conținut Similar

    • De freeriderro
      De când gravel bike-urile au invadat piața, ideea de monster cross a rămas oarecum uitată. Totuși se pare că încă mai există producători care prezintă astfel de modele. Cu o echipare cu roți 27.5+ și ghidon de cursieră, noul All-City Gorilla Monsoon poate fi inclusă în această categorie cu anvelopele ei 27.5×2.4. Ar fi mai bine să o numim MTB cu ghidon de cursieră…
      Cadrul e din oțel 612 Select cu protecție la rugină și vopsit în culoarea Sunrise Fade, echipat pentru toate necesitățile.
      Bicicleta e echipată cu prinderi de aripi și portbagaje în față și în spate (compatibile cu portbagajele Surly 8 și 24) dar și cu prinderi pentru trei suporturi de bidon. All-City folosește ax thru de 142×12 mm în spate și de 15 mm în față, unde e prezentă o furcă cu o coroană imensă, din oțel. Prinderile permit folosirea de transmisii 1x, 2x sau 3x cu foile maxime recomandate 38T-1x, 28/42-2x, 26/36/48-3x. Gâtul furcii e drept, de 1 1/8, tija de șa e de 27.2 mm iar monoblocul e clasic filetat englezesc de 73 mm.
      Cadrul e compatibil doar cu frâne pe disc, cu prindere IS pe față și PM pe spate, compatibile cu disc de minim 160 mm.  
      Bicicleta vine echipată cu anvelope WTB 27.5×2.4 Riddler pe jante i25 TCS tubeless, dar dimensiunea maximă ce se poate monta e de 650bx47mm sau 700cx42mm. Folosirea anvelopelor de 47 mm va coborâ monoblocul, lucru bun pe asfalt, în timp ce folosirea celor de 42 mm în va ridica cu 8 mm, în timp ce folosirea cu 700cx38mm în va păstra la aceiași înălțime.

      Vor fi disponbile mărimi între 43 și 61 cm.
      Bicicleta complet echipată va include o transmisie mecanică SRAM Apex 1 1×11 cu frâne mecanice Hayes CX Expert și angrenaj FSA Comet 1x cu foaie de 36t împerecheată cu o casetă Sunrace 11-42t, prețul fiind de 1999$. Cadrul cu furca vor fi disponibile în set la prețul de 850$. Ambele vor fi disponibile începând cu luna aprilie. Informații de pe bikerumor.com Sursa: Freerider
    • De freeriderro
      Invenția celor de la BMC, care a trecut aproape nevăzută, îmi amintește de prima cursă de enduro la care am participat și în cadrul căreia nu știam ce să fac mai întâi: să schimb foaia, pinioanele, să ridic șaua sau să trec suspensiile de pe rigid pe deschis? Aveam 5 manete de acționat și totul s-a transformat în ultima etapă într-un fiasco: am plecat în etapă cu furca coborâtă la 120mm (de la 160mm), amortizorul spate blocat și tija de șa jos.
      În fine, cei de la BMC s-au gândit la toate aceste lucruri, iar viața la enduro s-a mai simplificat din acest punct de vedere: ai doar o foaie, deci nu mai ai un shifter în plus, ai o comandă care poate bloca ambele suspensii în același timp și mai nou, ai o comandă care atunci când blochează cursa cadrului ridică tija de șa, grație inginerilor de la BMC. Pe de altă parte, când setezi suspensia pe deschis, tija de șa coboară automat. O dublă comandă acționabilă dintr-o singură manetă montată pe ghidon.
      Sistemul a putut fi implementat prin instalarea amortizorului cu capul în jos, fiind astfel facil de prins cu un cablu de comandă. Cablul trece un pic prin downtube, pe deasupra BB-ul, apoi se conectează cu cablul de la tija de șa în seat tube. Mai mult decât atât, greutatea tijei este chiar mai mică decât în cazul celor de la RockShox sau Fox. Tija de șa are 3 poziții distincte presetate și cursa acesteia diferă în funcție de dimensiunea cadrului (80mm pentru S și 120mm pentru L și XL).
      Sistemul nu poate fi achiziționat momentan decât împreună cu bicicletele din seria SpeedFox, full-uri cu o cursă de 130/120mm.
      Sursa: Freerider
    • De freeriderro
      Pentru ediția 2018, organizatorii concursului Măcin Mountain Fun anunță introducerea unei categorii separate pentru bicicletele electrice, în premieră în Romania. Este drept că mtb-urile electrice sunt încă rare la noi, dar toate au un început. Iar pentru competițiile ebike din Romania, începutul este la Măcin.
      foto @MacinMFOrganizatorul anunță că această categorie nouă va avea clasament separat, iar concurenții vor avea startul separat, traseul pentru ei fiind cel pentru amatori. Se va desfășura sub formula Open, adică într-o singură categorie vor participa toate vârstele, orice sex și orice putere a motorului sau capacitate a bateriei. Regula strictă a categoriei este că participanții nu au voie să înlocuiască pe traseu acumulatorul cu unul nou. Categoria eBike va fi introdusă doar dacă la start se prezintă minim cinci concurenți.
      “În SUA, unde a început trendul competițiilor e-bike acum vreo 3 ani, segmentul a devenit destul de popular, cu curse speciale dedicate e-bike, organizate după puterea acumulatorilor și cu reguli speciale, iar de curând UCI a creat categorie specială de curse pentru E-bike-uri”, spune Silviu Negoiță de la Asociația Bike Works.
      „Nu putem spune că suntem fani e-bike (nu avem nici măcar un membru în asociație cu e-bike), însă credem că avem mintea destul de deschisă să dăm posibilitatea celor cărora le place “motorașul electric” și boost-ul pe care acesta îl dă, să se bucure de un traseu marcat, asistență în caz de nevoie și să se distreze în competiție așa cum o facem noi restul pe clasicele MTB”, au transmis organizatorii.
      Le urăm succes și îi felicităm pentru această acțiune de pionierat!
      Pentru sceptici, le reamintim că o bicicletă electrică nu merge singură ca o motocicletă. Pentru a înainta trebuie tu să pedalezi. Diferența este că pedalezi mai repede și mai ușor, în comparație cu bicicleta normală.
      Sursa: Freerider
    • De freeriderro
      Asociația Bike Attack Reșița este cel mai bine cunoscută pentru concursul de mtb Metal Enduro. Este un concurs care combină tehnica și viteza mare la vale cu anduranța și rezistența pedalării la deal. Însă în afară de entuziasmul pentru viteză pe care membri Bike Attack îl au, ei sunt la fel de pasionați de natură și frumusețea regiunii lor geografice și la viteză mică. Este motivul pentru care au bătut zona Banatului pe mtb-uri probabil fiecare potecă și forestier din regiune. În urma acestor ture de cicloturism au ieșit zeci de trasee cartografiate.
      De la Bike Attack Reșița am primit hărțile pentru cicloturism „Trasee Cicloturistice în Munții Banatului” și harta pentru drumeție „Munții Cernei – Mehedinți”, ambele tipărite de cunoscuta publicație Schubert & Franzke.

      Harta pentru cicloturism este împărțită în 25 de planșe separate mai mici pentru a fi mai ușor de luat la tine pe bicicletă. Planșele conțin un total de 41 trasee. La acestea se adaugă încă o planșă, la o scară mai mare și care le include pe toate, pentru a-ți mai ușor să găsești numărul planșei și al traseului dorit. Dimensiunea unei planșe pliată este de 24×13 cm. Așadar, dacă ai pe ghidon un porthart sau o gentuță de ghidon cu porthart, poți pune harta direct acolo unde va fi protejată de ploaie.
      Planșele cu trasee sunt super bine organizate: ai descrierea traseului în română și engleză, alături de simboluri care indică nivelul de dificultate al traseului, sensul recomandat, tipul profilului și dacă pe traseu întâlnești obiective turistice precum mănăstiri, muzee sau biserici din lemn. Sunt de asemenea indicate și posibilitățile de cazare de-a lungul traseului.

      După care este afișat profilul traseului plus încă o serie de informații: altitudinea minimă, medie și maximă, diferența de nivel pozitivă și negativă, înclinarea maximă și medie. Profilul traseului conține cinci coduri de culoare prin care este descris tipul suprafeței de rulare pe care vei pedala: asfalt, drum de pământ sau beton, macadam sau pietruit, drum auto forestier sau de căruță și potecă. Nu în ultimul rând, de-a lungul profilului traseului îți sunt indicate și cele mai importante repere pe care le vei întâlni. Spre exemplu este util de știut dacă „Tâlva Țapului” de pe traseul 2, planșa 1, este în vârful dealului sau mai ai de urcat după ce ajungi acolo.
      Pe verso vei găsi harta geografică a regiunii respective peste care au fost suprapuse traseele. Și aici, fiecare traseu are culoarea lui pentru a-l identifica și pentru a nu se confunda între ele. Tot aici ai și o variantă mai mică a profilului traseului.

      Ultimele planșe din set conțin „Trasee Etnice”. Acestea sunt trasee tematice, trasee care trec pe la lacuri și mine și care includ tematicile etnice ale regiunii. Spre exemplu poți face Traseul satelor Croate din Banat, cu o lungime de 56,3 km și diferență de nivel de 1698 m, sau trasee de mai multe zile cum ar fi Traseul satelor Cehești din Banat, cu o lungime de 109 km și 2945 m diferență de nivel și Traseul satelor Germane din Banat, cu o lungime de 146 km și 3225 m diferență de nivel.
      Însă pentru că suntem în era digitală, la achiziția versiunii tipărite pe hârtie, vei primi și track-urile gps. Toate track-urile sunt numerotate la fel ca cele de pe harta de hârtie, așa că le vei găsi ușor una în funcție de cealaltă. Cele doua variante, digitală și tipărită, se completează perfect una pe cealaltă. Pe hârtie ai descrierea traseului, lungimea, diferența de nivel și imaginea de ansamblu a zonei, iar pe gps ai traseul de navigat la fața locului.

      În varianta digitală informația este prezentă sub forma track-ului și a reperelor “waypoints”, pe care le încarci direct în dispozitivul tău de navigație, fie că este telefon, ciclocomputer, ceas sau gps dedicat. Track-urile sunt în format universal gpx.
      Din aceeași serie face parte și harta de drumeție pentru Munții Cernei – Mehedinți, Banatul Montan. Și aici descrierea este similară ca în cazul traseelor de cicloturism. Pe o parte ai traseele numerotate și descrise în română și engleză, iar pe cealaltă parte ai harta geografică și traseele suprapuse. Ceva ce mi-a plăcut în mod special este că pe traseu îți este indicat inclusiv dacă o porțiune conține marcaj turistic rar.
      Planșele cu hărțile de cicloturism costă 30 Lei, preț care include track-urile gps, iar harta de drumeție costă 20 Lei. Comenzile se pot face aici sau la telefon 0751-085.092.
      Sursa: Freerider
    • De freeriderro
      Există pe piață diverse tipuri de căști pentru ascultat muzică, dar în general acestea nu se prea împacă cu bicicleta, deoarece zgomotele din jur sunt atenuate, lucru periculos în trafic. Ultima ediție a sistemului audio Domio permite ascultarea muzicii alături de zgomotele de fundal, totul în cap… La fel ca vechile modele ale producătorului, micul dispozitiv atașat pe cască transmite muzica în cap prin microvibrații. Practic Domio este emițătorul în timp ce casca funcționează ca difuzor. Așa că fie că sunteți la schi sau pe bicicletă, muzica poate să se audă la maxim fără să afecteze percepția restului de zgomote din jur și mai ales fără să deranjeze pe cei din preajmă. Noul dispozitiv are un acumulator de 1000 mAh într-o carcasă mică, oferind autonomie pentru o zi întreagă de sport. Pare simplu de folosit, cu 3 butoane de comandă și un port microUSB pentru încărcare. Domio se conectează pe Bluetooth și ca toate celealalte căști Bluetooth e compatibil cu toate aplicațiile de muzică de pe telefon. Chingile elastice de prindere foarte solide oferă o prindere strânsă ce asigură transferul muzicii prin suport către cască. La un preț de 130$ este în aceiași gamă de preț cu alte modele de căști Bluetooth performante. Primul model a apărut la începutul lui 2017. Modelul nou are un design denumit Nest Thermostat și a fost subțiat până la o dimensiune doar puțin mai mare decât cea a unui suport de GoPro. Modelul anterior avea un singur buton, cel nou are 3, comenzile fiind simplificate. Altfel, noul model funcționează la fel ca primul. Este în continuare rezistent la apă, șocuri iar autonomia e neschimbată. Dispozitivul permite și preluarea apelurilor în sistem hands-free, dar folosind comenzile telefonului. Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
      Informații și imagini de pe bikerumor.com
      Sursa: Freerider
×