Mergi la conţinut
Autentifica-te  
  • postări
    20
  • comentarii
    0
  • vizualizări
    1.871

Adrian Răduţă aduce în România, cel de-al patrulea său titlu de campion est european de motocross, clasa MX1.

Autentifica-te  
Raduta Adrian

519 vizualizări

Adrian Răduţă, liderul echipei Top Cross TCS şi-a trecut în palmares cel de-al patrulea titlu de campion est european de motocross. S-a întâmplat duminică, 9 octombrie, la Troyan, în Bulgaria. Clasările pe locul doi  în prima manşă şi pe locul trei în manşa doi, în condiţiile unei curse în care nu şi-a asumat riscuri inutile, i-au fost suficiente lui Adrian pentru a încheia campionatul pe primul loc, la o diferenţă de 14 puncte, în faţa principalului său concurent, macedoneanul Hristian Iliovski.

enduro cantonament

Performanţa sportivului român este un bun prilej pentru a încerca o analiză asupra status quo-ului motocrosului autohton, dar şi pentru a cântări opţiunile pe care le au cei care mai îndrăznesc să practice acest sport, în actualul cadru organizaţional. Adrian Răduţă declară din start că nu vrea să se laude cu acest titlu, admitand ca nu este vorba despre un titlu european,  dar, pe de altă parte, a obţinut acest titlu prin muncă şi nu prin abandonul sau neprezentarea adversarilor, după două-trei etape organizate pe fugă, pe circuite pregătite mai degrabă după cum le-a lăsat mama natură.

 

După ce ales să îşi dedice viaţa motocrosului, Adrian Răduţă este acum un tânăr antreprenor, care administrează o şcoală de motociclism off-road, un circuit, dar şi o afacere în domeniul auto-moto. Pasiunea sa pentru sport a fost singura care i-a oferit energie pentru a se antrena şi participa la cele şase etape de campionat est-european.

 

“Motivaţie există, în schimb, pentru a alerga în campionatul european, de exemplu, ai nevoie de un alt buget, ai nevoie să îţi poţi concentra mintea şi corpul, exclusiv pe acest obiectiv. Iar aşa ceva este mai degrabă potrivit pentru un sportiv de 20 de ani”, explică Adrian Răduţă, care se declară mulţumit de rezultatul obţinut. Sportivul nu ezită să readucă în discuţie nici motivul neparticipării sale de ani buni în campionatul naţional, reprezentat de numărul mic de etape şi de sportivi, care pot fi ambele, numărate pe degetele de la o mână, nepunând la socoteală proasta amenajare a circuitelor, care poate provoca accidentarea piloţilor. Acesta este de altfel motivul, pentru care, alături de Ciprian Popescu şi cu susţinerea mai multor iubitori ai motocrosului, persoane puternice din punct de vedere financiar, a apărut Motocross CUP.

 

Iar PR-ul Motocross, atunci când a semnalat deficienţele de fond de care suferă motocrosul în România, a fost acuzat, nu o dată, cel puţin de rea voinţă şi, paradoxal, de – dacă ne aducem bine aminte, de semănarea de… temeri între sportivi. Se pune întrebarea dacă aproape 30 de curse de motocross, organizate în ultimii patru ani, în care am încercat să facem totul pentru sportivi, inclusiv o transmisie live la o televiziune naţională de la startul unei manşe pot fi o dovadă de rea voinţă la adresa sportivilor.

 

Revenind la performanţa lui Adrian Răduţă, liderul echipei Top Cross TCS îşi doreşte ca un sportiv mai tânăr să fie cel care va continua traseul său ascendent, alergând în campionatul european. Suprinzător, aceşti tineri chiar există, dar din motive poate doar de ei şi de familiile lor ştiute, exprimarea este desigur ironică, ei pot fi văzuţi concurând preponderent pe alte meleaguri. Dacă Adrian Răduţă este campion al Bulgariei, Marius “Mario” Popovici este, atenţie, noul campion al Cehiei la clasa MX65, iar Krisztian Tompa tocmai a fost acceptat de o nouă echipă, din Italia, după ce a alergat în Belgia şi Olanda. Merită menţionat că la etapa de est+european din weekend de la Troyan a fost prezent şi George Căbăl, dar fanii motocrosului ştiu deja că după ce a demonstrat că e capabil să obţină clasări pe podium în puternicul campionat german ADAC, confruntat cu “multitudinea” de perspective din motocrosul românesc, tânărul zărneştean a trecut motocrosul la capitolul “hobby-uri”.

 

“Sigur, nu spune nimeni să vină Federaţia Română de Motociclism şi să toarne bani în tinerii sportivi, dar nu există comunicare, nu există orizonturi, nu există obiective. Puţinii copii care vor să fie competitivi în motocross şi reuşesc să confirme sunt practic obligaţi să concureze în Ungaria, Bulgaria, Austria sau chiar şi mai departe. Parcă nu aceasta este normalitatea…Puterea federaţiei este mult mai mare decât a unui singur club, aşa cum au demonstrat vecinii noştri bulgari, care s-au ocupat de copii şi acum ei au trei piloţi în campionatul mondial, ceea ce este o realizare uriaşă. Au început cu Petar Petrov, care a devenit un exemplu pentru copii, pentru tineri, care au început să se mişte, să se motiveze, să îşi dorească să ajungă ca el şi, cum e firesc în sport, să îşi dorească să îl întreacă. Valorile noastre trebuie să se descurce cu sprijinul oferit de familie şi atât”, spune Adrian Răduţă.

 

Deşi lumea motocrosului este una foarte mică în România, iar Adrian Răduţă poate fi considerat o persoană care cunoaşte, măcar în ansamblu ce se întâmplă în această lume, sportivul nu are cunoştinţă dacă există un lot naţional, care este componenţă acestui lot, care sunt obiectivele acestui lot şi cine este antrenorul acestui lot. Neparticipând în campionatul naţional, Adrian Răduţă nu face parte din acest lot şi acceptă faptul că regulamentar nu poate fi sprijinit de federaţie, în demersurile sale competiţionale. Rămâne însă problema tinerelor talente care pot veni în urma sa, iar acest lucru îl preocupă pe sportivul bucureştean mai mult decât proaspătul său succes.


View the full article

Autentifica-te  


0 comentarii


Recommended Comments

Nu există comentarii.

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare

  • Conținut Similar

    • De xDank1n
      Buna, am o mica problema la un cross 125cc 4T ! 
       
      De fiecare data cand incerc sa il pornesc trebuie sa dau la pedala vreo 10-15 minute pana porneste, dupa ce motorul e cald porneste la 1 pedala.. ce fac sa imi porneasca mai repede cand e rece motorul ??
      Am luat bujie noua, am curatat carburatorul, dar tot nu pot sa imi dau seama de ce porneste asa greu..
       
    • De nicon
      Pe nepregatite am facut o iesire pe doua roti la munte https://www.facebook.com/Club-Enduro-Curtea-de-Argeş-822845557820277/?ref=your_pages   ,  am avut parte de o zi extraordinar de frumoasa in  mijloc de octombrie la zapada , unde am transpirat "sanatos "alaturi de ceilalti trei tovarasi de drum . 
      La intoarcere , jale mare .Luandu-ne dupa un trak dat de Vali Chefani pe unde face el traseele hard enduro in sezonul de vara am ramas blocati la nici un kilometru de Lacul Vidraru printre copacii doborati de furtuna . De intors inapoi nu aveam nici-o posibilitate datorita pantelor abrupte pe care ne lasasem , asa ca ...
       
       
       
       

         La intoarcere ... jale mare ca nu mai ieseam la liman 
       
       









       













       

       
       

       
       
       



    • De Veloteca
      In momentul de fata, Sunn face parte din gama brandurilor profesionale, fiind unul din jucatorii de top de pe piata de MTB mondiala, de peste 20 de ani. Punand accent pe istorie si experienta, aceasta este una din cele mai populare marci de biciclete specializate din lume. Create in Franta, aproape de muntii Pirinei, au devenit in scurt timp optiunea principala a clistilor profesionisti din aceasta tara, datorita tehnologiilor inovatoare folosite, a designului modern si a rezultatelor de care au dat dovada.
      Anul 2006 a reprezentat un moment de apogeu pentru bicicletele Sunn, care au inceput sa fie cunoscute si la nivel international; treptat, punctele de vanzare din Franta, intr-o continua crestere, nu mai reprezintau partea majoritara a cifrei de afaceri. Peste 30 de tari importau bicicletele Sunn. Evolutia lor nu poate fi explicata altfel decat prin intermediul calitatii deosebite, bazata pe simplitate, pe esentialitate.
      Designerul care se ocupa sa creeze cadrele si grafica marcii s-a alaturat echipei in 2014, modelele fiind inovative, flexibile, rezistente si usor de utilizat, in functie de gama la care lucreaza. Prima sa colectie de biciclete a fost finalizata la finalul anului 2015, iar cea de-a doua a fost lansata in toamna lui 2016.
      Baptiste Colrat, seful de productie, a analizat rezultatele marcii prin strategia globala a Intersport Franta.

      "Echipa mea face parte dintr-un grup care realizeaza deja 425000 biciclete SUNN anual. Acest lucru ne faciliteaza anumite parteneriate, reusind sa reunim anumite resurse. Noi nu suntem intr-o logica a rentabilitatii imediate, ceea ce ne da timp pentru a realiza un proiect de calitate si de a reusi."

      Aproximativ 5000 de biciclete SUNN au fost vandute anul acesta: o cifra satisfacatoare, insa "mai avem multe de facut!"
      Ne este clar, bicicletele Sunn sunt destinate cu precadere persoanelor care isi doresc sa faca performanta si sa se faca remarcate in cadrul celor mai dure competitii. De aceea, ele nu puteau lipsi din catalogul de produse al magazinului Veloteca; incepand cu anul acesta, ele sunt disponibile si pe piata din Romania, lucru care a satisfacut pe deplin ciclistii care isi doreau biciclete pentru care sa nu existe limite. Mai mult, acesta ofera posibilitatea tuturor celor care sunt pasionati de ciclism la nivel inalt sa isi cumpere echipament performant mult mai usor.
      Iata cum functioneaza programul ,,Ride the Sunn”: daca esti activ si participi la concursurile de profil, tot ceea ce trebuie sa faci este sa intri pe site si sa verifici daca bicicleta pe care ti-o doresti se incadreaza in programul oferit de Veloteca. Daca aceasta se afla pe lista modelelor ce intra in campanie, vei primi un discount special. Completeaza formularul disponibil pe site si trimite-l pe adresa de e-mail contact@veloteca.ro. Dovedeste faptul ca ai concurat in anumite competitii si profita de reducerile semnificative de pret pe care le vei primi la unele dintre cele mai performante biciclete de pe piata internationala.
      Reducerile nu sunt prestabilite, ci variaza in functie de nivelul fiecarui rider in parte. Consultantii Veloteca te asteapta sa ii contactezi pentru a-ti comunica personal pretul special pe care doresc sa ti-l ofere. Performanta se premiaza, dar pentru a trece la urmatorul nivel ai nevoie de un echipament pe masura. Bicicletele Sunn sunt exact ceea ce iti trebuie pentru a demonstra intregii lumi ca TU esti cel mai bun! In programul ,,Ride the Sunn” intra modelele care fac parte din categoria hardtail SUNN, din seriile: RAGE, PRIM, PLUS, EXACT, toate bicicletele BMX SUNN si toate bicicletele de munte full-suspension SUNN, din seria KERN.
      Oferta este valabila in limita stocului disponibil, iar reducerile nu se cumuleaza cu alte eventuale oferte promotionale.

    • De ValyS
      Salut vrea sa imi achizitionez un Suzuki RG 125, dar nu stiu daca il pot conduce cu subcategoria A1.
      Imi poate zice cineva daca il pot conduce sau nu?
      Acestea sunt specificatiile motorului http://www.motorcyclespecs.co.za/model/suzu/suzuki_rg125f_91.htm,   iar acesta este motorul https://www.olx.ro/oferta/suzuki-rg-125-a1-ID6yVao.html#a8f4730c4e.
       
      Multumesc anticipat.
    • De Andrei Bunduc
      Salut  , am o motocicleta honda ns 125 f motor 2 timpi, de curand am schimbat pistonul si segmenti, cand pornesc motorul nu sta la relanti se opreste imediat am curatat carburatorul am verificat sa nu traga aer fals pe la galeria de admisie sa pe la filtrul de aer si am incercat sa reglez turatia motorului din reglajul de aer a carburatorului daca strang reglajul la maxim motorul se tureaza la 5000 de ture daca incerc sa-l mai desfac motorul scade turatia sub 5000 de ture si se opreste VA ROG ajutati-ma CU UN SFAT VA MULTUMESC ANTICIPAT
×