Mergi la conţinut

Motorteam

Autentifica-te  
  • postări
    75
  • comentarii
    0
  • vizualizări
    14.798

Noul Honda CBR1000RR 2017

Autentifica-te  
motorteam

337 vizualizări

5-350x350.jpg


3.4 Motorul

4 Specificații tehnice

1. Introducere

In 1992. HONDA a uimit lumea motociclismului. Gândirea radicală de la Honda sa axat pe raportul dintre putere și greutate, iar Fireblade CBR900RR a devenit pe deplin format din punctul de dedere a echilibrului perfect dintre cele două.

Fizic ca dimensiuni mai mic și mult mai agil decât concurența, motorul cu patru cilindri a dat lovitura. 

De-a lungul următorii 25 de ani Fireblade a văzut multe schimbări și a trecut prin multe evoluții - fiecare susținută de conceptul de control total. Fiecare generație s-a construit pe moștenirea Fireblade originala, oferind un pachet 

superb echilibrat!

2017, și a 25-a aniversare a Fireblade aduce introducerea unui nou CBR1000RR Fireblade SP. Inginerii Honda au ramas fideli primelor principii ale proiectului inițial - raport putere / greutate - cu accent pe viraje, accelerare și 

frânare. Astfel, 17YM Fireblade SP este semnificativ mai ușor decât modelul care își încetează activitatea, face mai multă putere și este complet încărcată cu un pachet de produse electronice de ultimă generație, care stau la baza 

conceptului de dezvoltare a proiectului Next Stage Controlul total.

Este tot ceea ce un Fireblade ar trebui să fie, și mai mult.

Dl M. Sato, Project Leader Large (LPL) 17YM CBR1000RR Fireblade SP

"Toate motocicletele sportsbikes de 1000cc sunt exemple extraordinare de inginerie de înaltă performanță. Dar, pentru noi, pentru noul nostru Fireblade dorim extraordinar sa fie pe prim plan placerea de condus și de control. Scopul său 

adevărat este: - ori de câte ori este condusa, motociclistul să se bucure de ceva care nu are parte normal de zi cu zi, ceva ce nu poate fi depășit.

Chiar primul CBR900RR rămâne o piatră de hotar în istoria noastră, și o sursă de inspirație pentru a reduce în mod radical în greutate și de a crește puterea. Si, pentru a merge la etapa următoare Total Control, am adaugat un sistem de 

control electronic, care este acolo pentru a sprijini motociclistul în totalitate.

Ce poate noul nostru Fireblade clienților noștri? Aceasta este simplu - pur, bucuria de a merge ! ".



Noul CBR1000RR
 Fireblade SP - Etapa următoare Controlul total


2. Modelul. Prezentare generală

Trei factori sunt esențiali pentru esența noului Fireblade SP; puțin în greutate, mai multa putere si electronica pentru a ajuta motociclistul la cat mai multe conditii de mers.


Noul sistem de control electronic oferă sprijin constant. Central in sistemu eunt 5 axe inerțiale de măsurare (IMU), care măsoară exact ceea ce face motocicleta în fiecare plan. Honda Selectable Torque Control (HSTC) selectabilă, care 

gestionează precis tracțiunea pe roata din spate prin intermediul FI-ECU și a clapetei de accelerație Throttle By Wire (TBW). Noul ABS (de asemenea, administrat de IMU) oferă un control al rotii spate Rear Lift Control (RLC), precum și 

capacitatea de frânare pe pistă în condiții de siguranță în viraje. Orice diferență măsurată între vitezele roților din față și spate se cuplează la Wheelie Control, în funcție de setările facute.


De asemenea, amortizoarele Ohlins au ca obiectiv Öhlins Electronic Control (S-EC) pentru a regla atât compresia cat și de reboundul a furcii cat și a amortizorului spate. 


În același timp, ce S-CE gestioneaza suspensia, Honda functia selectabila de cuplu de control (HSTC) gestionează cu precizie tracțiunea pe roțile din spate prin intermediul IMU, FI-ECU și a clapetei de accelerație prin fir (TBW). Aceasta 

oferă, de asemenea, o funcție de control Wheelie Control function.


Trei moduri de afișare standard - Street, Circuit și Mecanic - să furnizeze toate informațiile necesare pentru rider relevante pentru tipul de mers. Informațiile afișate pot fi reglate fin și ajustate în timpul deplasării cu ajutorul 

comutatorului de la mâna stângă și de afișare pe bord cu cristale lichide TFT.

Raport de compresie mult mai mare și axe cu came revizuite, și utilizează TBW (o primă pentru o linie cu patru cilindri Honda) și o accelerație Senzorul de poziție (APS), care au fost inspirate de tehnologia dezvoltata pentru RC213V-S

, o creștere semnificativă a puterii de top-end - up 8kW la 141kW @ 13,000rpm. Un Quickshifter este echipat standard, așa cum este DownShift Assist (cu autoblipper) și noul ambreiaj slipper clutch.

Noua toba de eșapament din titan economisește greutate suplimentară și ajută la centralizarea masei, la fel ca și rezervorul de benzină de titan. În general, Fireblade SP este mai ușor cu 15 kg modelul anterior, cu o greutate la plin de 195 kg.

Actualizări de model: Honda CBR1000RR Fireblade SP VA merge la următoarea etapă de control total. Raportul putere în greutate este îmbunătățită cu 14% - ajungând la cel mai bun nivel atins vreodata pentru Fireblade - datorită unei 

reduceri în greutate de 15kg si cresterea puterii cu 8kW. Este, de asemenea, echipat cu o suspensie semi-activ Ohlins electronica (Öhlins Electronic Control), plus sistem Honda selectabil a cuplului de putere (Selectable Torque Control)

, Selectable Engine Brake, noul ABS, Quickshifter, DownShift Assist, Riding Mode Select System and Power Selector. Tehnologia derivată de la RC213V-S si MotoGP crește experiența de condus chiar mai departe.


17YM CBR1000RR Fireblade SP

 


Cuprins:


1. Introducere

2.Prezentare generală a 2 model

3 Caracteristici cheie

3.1 Șasiu / electronică

3.2 şasiu

3.3 Motor / electronică

3.4 Motorul

4 Specificații tehnice

itan. În general, Fireblade SP este mai ușor cu 15 kg modelul anterior, cu o greutate la plin de 195 kg.


3. Caracteristici cheie

3.1 șasiu / Electronică

 • Unitatea de masura inertiala(IMU)

• Öhlins Electronic Control (S-EC) suspension

• Honda Selectable Torque Control (HSTC)

.  ABS noua varianta

• Riding Mode Select System (RMSS)

 Fireblade SP este prima motocicleta Honda echipata cu Ohlins S-EC față de și spate: fata 43mm NIX30 și spate TTX36.

Unitatea de control a suspensiei (SCU) primește informatia, viteza de rotație și informații de la un unghi de 40g pe 5 axe (accelerare 3 axe și 2 axe de viteza unghiulară).Unitatea Bosch MM5.10 IMU giroscopica este situata în apropiere 

de centrul de greutate al motocicletei. Centralizeaza de asemenea, viteza roților, turația motorului, forta de franare și unghiul clapetei de accelerație de la FI-ECU și în funcție de modul de suspensie selectat oferă amortizoarelor compresia

optimă și revenirea (ajustare se face prin intermediul unui motor pas plasat la fiecare amortizor) în timpul mersului normal, accelerarilor rapide a franarilor rapide dar și in viraje.


Există trei moduri active și trei moduri manuale pentru a alege etarea. Atunci când este setat în Active, forța de amortizare este controlata și optimizata pentru a se potrivi condițiilor de condus: A1 ( 'Fast'), A2 ( "Enjoy") și A3 

("siguranță"). În cadrul modurilor de active motociclistul poate face ajustări mai fine. Modurile manuale M1, M2 și M3 permit orice alte ajustări necesare pentru a fi efectuate.


În cadrul sistemului de control electronic sunt o multitudine de caracteristici active, pe care multi piloti le vor găsi utile. Noul ABS permite frânarea extrem de mare menținând contactul cu roata din spate cu solul, oprind tendința de

a ridica rota spate. Acesta utilizează informația de la accelerație pe 2 axe din IMU și calculează accelerația centrului de greutate în direcția de ridicare și accelerația perpendiculară, cu ajutorul roții din față ca un punct de referinta de sol. 


ABS-ul ofera o frânare constanta si eficienta în viraje. Cu informațiile de la IMU si in plus față și senzorii de viteză a roților fata si spate, modulul ABS regeaza forța de frânare în funcție de unghi, chiar și atunci când frânarea de

urgenta este actionata pe rota spate cu forta. Dar permite de asemenea pentru frânare accelerata pe un traseu greu de viteza, cu ajutorul a doi parametri (pierderea de viteza a roții față / spate si rata de alunecare a acestora) o variatie fina pragul de decompresie ABS.

ABS oferă un sentiment suplimentar de securitate la frânare și oferă o performanță în anumite condiții, pe pista de curse.


La fel ca și RC213V-S, The Fireblade SP foloseste un full-color TFT de bord cu cristale lichide, care comunică în mod clar informații către motociclist. Se adaptează automat la lumină ambientală, cu iluminare din spate de până la 1000 

cd / m2 luminiscență și are 3 moduri; Strada, Circuit și mecanic, fiecare informație este afișata pentru a fi relevanta pentru utilizare.


Moduri de display-uri la strada pedalare (1-3 și 1-2) USER plus setările pentru fiecare parametru P (Power), T (HSTC), EB (Selectable Engine Brake) și S (suspensie). Circuitul se adaugă, în plus față de modul Street timpul pe tur

, numărul de ture și diferența de la cea mai bună tură. Display-ul mecanic, Tacho digital arata poziția treptei de viteza, unghiul de aderenta, temperatura lichidului de răcire și tensiunea bateriei.


Modul 1 (FAST) dă putere deplină, cu răspunsul de accelerație liniară, intervenție redusă HSTC și EB și forța de amortizare ridicată. Modul 2 (FUN) controlează de la prima la a treia treapta, cu o creștere destul de moderată de putere, 

mediu HSTC, puternic EB și forță mediu la amortizare. Modul 3 (SAFE) comandă de la prima treapat la treapta a patra, cu o creștere de putere moderată, HSTC marit, EB puternic și forța de amortizare scăzută.


În cele 2 moduri de utilizare toți parametrii pot fi combinati și ajustati în mod liber; HSTC și setările suspensiei pot fi schimbate în timpul deplasării in sus / jos, cu comutatorul de pe stânga.


• Greutate umedă 195 kg

• echilibru rigiditate ajustată pentru cadru

• bascula mai rigida

• subcadru

• Rezervor de combustibil din titan

• Brembo cu patru pistoane radiale de montare etriere monobloc

• Roți, reproiectate,

• caroserie minimal și agresiv stil

Cu15 kg mai usora - cu o greutate la plin de 195 kg - și cu o creștere a puterii de 8kW. 

echilibru rigiditate dublu spar cadru de aluminiu a fost ajustat în mod semnificativ pentru a se obține o manipulare mai plăcută cu răspunsul direcției restante, se simt și stabilitate turnat.

Amortizorul de directie Honda Electronic (HESD) menține stabilitatea neostentativ. Pentru a completa cadrul schimba structura hibrida unitatea de aluminiu Pro-Link bascula a avut grosimea fiecărei secțiuni ajustate, economisind aprox.

 100g menținând în același timp o rigiditate transversală și crescând rigiditatea la torsiune.


Subcadru din aluminiu turnat sub presiune, prea a fost reproiectat iar construcția sa este mai subțire, în același timp, extrem de rigidă și 800g mai ușoare - care contribuie la concentrarea masei și, prin urmare, o manipulare neutră 

se simt cu agilitate îmbunătățită. Ampatamentul este 1404mm; Înălțimea scaunului este 820 mm.

Poziționată ridicata a rezervorului de combustibil joacă un rol important în manipularea unei motociclete. 

Brembo cu patru pistoane radiale monobloc montură etriere utilizați nou dezvoltate high-mu (coeficient de frecare) Plăcuțe de frână - acestea au un parametru de performanță mai mare la temperaturi mai mari decât tampoane standard, și 

costum de ridng agresiv. Roțile de aluminiu sunt un design nou cinci Y-forma, economisind aprox. 100g. Dimensiunile anvelopelor sunt 120/70 R17 față și 190/50 R17 spate.

Minimal și dinamice sunt două cuvinte folosite pentru a descrie cel mai bine noul SP Fireblade Stilul abordat s. Echipa de design a dorit să creeze proporții bine compacte și suprafețele carene superior și mijlociu au fost reduse ca 

dimensiune cât mai mult posibil. Liniile de caractere basculare forward injecta o atitudine agresiva, cu accent pe funcționalitate mecanică, detaliu și calitatea de finisare.

24mm lățime a fost stors din carenaj superior. Controlul fluxului de aer de pe suprafețele de curgere ale carenaj, la unghiul de suprafață al farurilor și conturarea fantelor lor laterale sprijină stabilitatea la viteza. Într-un 

ghemuire de curse călăreț este ascuns bine în afara curentului de aer. În situații normale de echitatie presiunea aerului este distribuit uniform pe umerii calaretului, spate și lateral.


18mm a fost salvat peste carenajul de mijloc și a "încheieturile", dublu ca structuri de admisie RAD care trec evacuate de aer în jurul exterior, și dedesubt, picioarele calaretului. Zona de prindere a genunchiului este de 15 mm pe 

mai suplu parte, cu interfața între capacul rezervorului și unitatea scaunului singur athletically accentuat.


Toate luminile cu LED-uri este clar, cu farurile frontale duble, oferind fascicul de înaltă / joasă pe ambele părți. Încoronată cu un nou logo brusc în unghi, The Fireblade SP va fi disponibil într-o opțiune de vopsea Tricolour care 

utilizează roșu ca bază (mai degrabă decât alb) și aduce un omagiu tradiției de curse Honda si istorie. modele de aripă cu motiv de exclusivitate stau la baza mașinii.

O baterie litiu-ion 1 kg economisește greutate (o unitate de plumb-acid cu ieșire similară ar cântări 2 kg) și oferă sarcinii electrice fiabile și coerente.


 3.3 Motor / Electronică

• clapeta de accelerație prin fir (TBW)

• senzor de accelerație poziție (APS)

• Selector de putere

• Unitatea de masura inertiala(IMU)

• 9 Niveluri Honda selectabil pentru cuplului de control (HSTC)

• Controlul Wheelie

• selectabil de frână de motor (SEB)

• Quickshifter

• downshift Assist

• Calarie Mode Selectați System (RMSS)


7YM Fireblade este primul motor cu patru cilindri in linie de la Honda, de a utiliza clapetei de accelerație printr-un control Wire (TBW). Derivate și dezvoltat de sistemul utilizat de către RC213V-S, sarcina sa este de a pune un 

control precis acceleratie - si un simt foarte natural - în mâna dreaptă călăreț lui.

Inima sistemului este o prindere de accelerare a clapetei de accelerație nou dezvoltată Senzorul de poziție (APS) integrat în comutație ghidon drept, care se montează cu acuratețe pornirea motorului / oprire comutator - nimic mai mult.

 APS transformă mișcarea mânerului într-un semnal electric trimis la ECU, care apoi transmite un semnal ca dispozitiv de acționare a motorului TBW, control al clapetei de accelerație ideală în raport cu unghiul de prindere.


Arcul de revenire și a altor mecanisme din interiorul APS reproduce jocul inițial și se simt natural al unui cablu, cu sarcina de accelerație setată în mod specific pentru Fireblade SP. Lucrând împreună cu gaura clapetei de accelerație 

APS este mărită de 2 mm la 48mm (fără a mări lățimea exterioară) și modelarea atentă a pâlniile de admisie adaugă la răspunsul clapetei de accelerație liniară.


Selectorul de putere poate fi accesată prin intermediul Mode Select System pedalare (RMSS). Acesta oferă 5 nivele de caracter de ieșire: Nivelul 1 da vârf de ieșire în toate cele șase trepte de viteză; Nivelul 2 de ieșire este 

controlată în fiecare treaptă de viteză pentru a atinge pedalei de accelerație lină se simt în accelerare sau decelerare; Nivelul 5 are cel mai puternic de control de ieșire pentru răspunsul pedalei de accelerație cea mai moderată. 

Toate nivelurile au același răspuns de accelerație la deschiderea inițială.


Modul de pedalare (1) folosește Level 1 ca presetare, bazată pe performanța deplină a motorului. Modul (2) utilizează Level 2, și este potrivit pentru drumuri întortocheate, în timp ce modul (3), ajungând astfel la nivelul 5 pentru 

securitate maximă. Preferințe rider individuale pot fi, de asemenea, introduse manual prin USER 1 și 2 interfață.


Fireblade folosește o versiune îmbunătățită a Honda selectabil de cuplu de control (HSTC) utilizat pe RC213V-S. Ea controlează cuplul motorului prin intermediul a două metode de detectare - prima utilizează senzori de viteză a roților 

pentru a măsura și compara vitezele roților din față și din spate. În cazul în care FI-ECU detectează accelerația roții din spate (și decelerare roata din față) reduce poziția clapetei de accelerație TBW, și astfel de ieșire, menținând roata din față pe teren. aplicare maximă a pedalei de accelerație este astfel posibilă fără teama de wheelies, cu sprijinul Wheelie de Control.


A doua funcție de detectare detectează unghiul de mașină rola. IMU localizat sub scaunul detectează viteza de rotație în șasiu rulare și girație de ghidare și accelerația în direcțiile longitudinală, laterală și verticală. Apoi, 

calculeaza unghiul nominal pentru a controla cuplul motor, menținând tracțiunea roții din spate, la nivelul cerut. Logica de calcul ruliului utilizat de către ECU utilizează aceleași tehnologii de detecție atitudine dezvoltate pentru ASIMO robot umanoid Honda, permițând posibilă calcularea mai precisă.


Nouă niveluri de intervenție (plus off) sunt oferite de HSTC pentru a se potrivi preferințelor rider, iar utilizatorul Riding modurile 1 și 2 permit modificări individuale să fie făcute în timp ce se deplasează.


Există, de asemenea, un sistem de frânare selectabil motor (SEB) pentru a schimba caracterul motor de frânare pentru a se potrivi preferințelor călăreț și o serie de condiții. Nivelul 1 oferă cea mai mare forță de frânare, nivelul 3 

cel mai scăzut. Modurile presetate 1, 2 și 3 setări de utilizare recomandate, dar prin USER 1 și 2 pot fi setate individual.


Un Quickshifter este echipat standard pentru upshifts și funcționează prin ambreiajul alimentării cu combustibil prin injecție și întârzie aprinderea. Acesta are 3 setări, plus off. Downshift Assist permite downshifts ambreiajul, si, 

de asemenea, funcționează prin intermediul alimentării cu combustibil prin injecție și aprindere cu r... TBW autoblipping. Ea are de asemenea 3 setări plus off.


 3.4 Motorul

• creșterea puterii 8kW

• Supapă de ridicare și calendarului revizuit cu came

• Magneziul acoperă și detaliu reproiectării salvează două kilograme

• 4-2-1 de evacuare cu amortizor de zgomot din titan

• downshift reproiectată asistență

• Noua asistență Ambreiaj

Inginerii Honda în mod exhaustiv re-examinat 999.8cc in linie motor cu patru cilindri Fireblade pentru a face ca lumina si puternic posibil. Rezultatul muncii este un 8kW în plus, pierderea de 2 kg și plafon rev ridicat de 13,000rpm.

putere de vârf este 141kW @ 13,000rpm, cu un cuplu maxim de 116Nm livrat @ 11.000 10,500rpm. Alezajul si accident vascular cerebral raman 76 x 55.1mm, dar raportul de compresie este de până la 12,3: 1 până la 13: 1. Acesta este un 

motor într-o stare foarte mare de ton și a arborelui cotit, trenul de supapă și de transmisie utilizează toate materialele de specificație mai mare decât modelul anterior.

17YM CBR1000RR Fireblade SP și SP2

Pistoanele sunt dotate cu o grosime a peretelui optimizat și un nou design coroana pentru a ridica compresie; finisarea suprafeței canelurilor piston inel a fost de asemenea modificat pentru a îmbunătăți performanța de etanșare și 

eficiență. de ridicare a supapelor și sincronizare cu came a fost revizuit pentru a se potrivi cu turația mai mare și mai mare performanță a motorului.


17YM CBR1000RR Fireblade SP și SP2

Putere în sus este doar o parte din povestea Fireblade SP s - a redus în greutate este o alta. Așa că fiecare parte a motorului a fost analizat pentru a vedea dacă ar putea fi mai ușoare. Toate capacele motorului sunt reproiectate 

(capacul ambreiajului este aluminiu, magneziu capac de aprindere) și lungimea benzilor de șuruburi, furtun de apă și furtun de apă au fost reduse.


Cu o formă revizuită, rotunjită radiatorului este de 30 mm mai îngustă în lățime totală și 100g mai ușoare (inclusiv o reducere a capacității 30cc de apă). Cu ajutorul unui nou miez de înaltă densitate aceasta atinge o disipare a 

căldurii identice și contribuie la zona frontala a Capotele mai suplu carene.


Ambreiajul asista papuc este complet revizuită, cu o placă de presiune singură matriță turnat și un centru de ambreiaj, și oferă redus de încărcare la pârghia. Pentru downshifts funcționalitatea papuc rămâne aceeași ca și mai înainte,

 dar piesele de aluminiu cu came (în loc de oțel) cu excepția greutății. Decalajul dintre came și decelerarea de accelerare a fost, de asemenea, optimizat, îmbunătățind din nou maneta de când se simt schimbarea vitezelor. Toate uneltele de transmisie au fost comparate pentru a economisi greutate.


Titan neregulat secțiune transversală toba de eșapament este mai ușor și reduce la minim 2.8 kg centrul de gravitate schimbare; creează, de asemenea, un sunet de sunet inconfundabil de la evacuare pe o accelerați. Furnizorului de 

evacuare echipa Repsol Honda MotoGP a fost rugat să dezvolte prototipul și a produs un design rafinat cu 4-2-1 burlane cu pereți dubli care încorporează supapa de evacuare în prima conductă principală.



Vezi articolul integral

Autentifica-te  


0 comentarii


Recommended Comments

Nu există comentarii.

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare

×