Mergi la conţinut
Autentifica-te  
  • postări
    57
  • comentarii
    0
  • vizualizări
    14.838

Aprinderea electronica (originala Ural)

Autentifica-te  
cristi 57

281 vizualizări

Pentru a scapa de reglajul periodic al aprinderii clasice si alte necazuri legate de turatie, l-am rugat pe dany sa-mi procure un modul de aprindere electronica originala pe care am montat-o pe motocicleta. Am auzit de aceasta aprindere model БС3, ce doteaza modelele noi de Ural, preluata apoi si de cei de la Dnepr. Din curiozitate am desfacut capacul pentru a privi interiorul, am observat o tehnologie avansata ce contine un microprocesor. Am tras concluzia ca cartograma contine si curba de avans legata strict doar de turatie.

Se spune ca partea ei sensibila este pozitionarea, ce produce incalzitea exagerata a modulului! Acum dupa ce am parcurs cca 8000 km, fara sa mai umblu la ea pot spune ca este OK si infirm faptul ca incalzirea motorului o afecteaza dramatic. Evident ca orice produs electronic are o limita de viata, o imbatranire a componentelor a lipiturilor, etc. Imbaranirea fiind accelerata in special de variatiile de temperatura mari ce au loc inevitabil.

Inlocuirea intregului sistem este simpla, dureaza cateva minute iar functionarea este garantata.

Avantajele constatate sunt evidente:

- accelerari mai bune - creste demarajul (nu foarte spectaculos)

- permite turatii mai mari (au disparut rateurile de combustie la turatie mare)

- creste viteza (putin este adevarat)

- consum usor optimizat

- o data stabilit avansul, nu necesita regaj ulterior - realizare notabila

- aspectul bujiilor mai curat(deci o ardere inbunatatita) - posibil si viata lor mai lunga

- pornirea motorului se poate efectua cu o tensiune mica(cca 4 V), o baterie de lanterna fiind suficenta - alta veste imbucuratoare

IMG_1926.JPGIMG_1929.JPGIMG_1912.JPGIMG_1922.JPGIMG_1928.JPGIMG_1913.JPGIMG_1924.JPG

IMG_1925.JPG

Testele pe care le-am facut la montaj, nu a inclus si controlul cu lampa stroboscopica pentru a vedea daca are compensarea avansului functie de turatia motorului. Montarea modulului implica inlaturarea mecanismului de avans centrifugal. Voi face acest test cat de curand si voi posta rezultatul.

Atasez foto cu singurul test efectuat - tensiunea de lucru.

Am anulat alimentarea alternatorului si am pus toti consumatorii pentru ca bateria sa se descarce rapid. Motorul functiona la 3 V la toate regimurule, dar la 2,4 V nu mai puteam accelera(peste 1200-1500rot/min), motivul fiind faptul ca la aceasta tensiune, timpul de amorsare al aprinderii este sub limita necesara.

Concluzie: intre 3 si 18V sistemul functioneaza garantat.

5039123106874565242-419077571769871983?l

Sursa

Autentifica-te  


0 comentarii


Recommended Comments

Nu există comentarii.

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare

×