Mergi la conţinut
Autentifica-te  
  • postări
    57
  • comentarii
    0
  • vizualizări
    14.329

Carburatie si carburatoare (prima parte)

Autentifica-te  
cristi 57

152 vizualizări

PEKAR%2520K-68%2520Service%2520058%5B1%5PEKAR%2520K-68%2520Service%2520072%5B1%5PEKAR%2520K-68%2520Service%2520076%5B1%5

PEKAR%2520K-68%2520Service%2520047%5B1%5PEKAR%2520K-68%2520Service%2520048%5B1%5PEKAR%2520K-68%2520Service%2520050%5B1%5 PEKAR%2520K-68%2520Service%2520032%5B1%5PEKAR%2520K-68%2520Service%2520034%5B1%5PEKAR%2520K-68%2520Service%2520036%5B1%5

PEKAR%2520K-68%2520Service%2520026%5B1%5PEKAR%2520K-68%2520Service%2520028%5B1%5PEKAR%2520K-68%2520Service%2520030%5B1%5 PEKAR%2520K-68%2520Service%2520017%5B1%5PEKAR%2520K-68%2520Service%2520016%5B1%5 PEKAR%2520K-68%2520Service%2520015%5B1%5

PEKAR%2520K-68%2520Service%2520014%5B1%5PEKAR%2520K-68%2520Service%2520005%5B1%5PEKAR%2520K-68%2520Service%2520006%5B1%5

PEKAR%2520K-68%2520Service%2520002%5B1%5PEKAR%2520K-68%2520Service%2520003%5B1%5 Carburatia este amestecul dintre aer si benzina care alimenteaza cilindrii unui motor, provine de la carburant si denumeste si carburatorul care este dispozitivul care produce carburatia. Benzina la carburator vine prin presiune(pompa sau cadere), aerul insa vine prin depresiune. Initial aerul in carburator intra sacadat, fiind absorbit de vacumul produs de piston, insa la cresterea turatiei motorului, curgerea lui incepe sa devina continua deoarece aerul are o foarte mare elasticitate. La 3000 rot/min pistonul face 25 aspiratii pe secunda, la motorul cu patru pistoane vor fi 100 aspiratii, dar vor fii deschise tot timpul una sau doua supape de admisie. Functiile carburatorului sunt: de a omogeniza amestecul aer benzina; de a pulveriza benzina in particule cat mai fine; vaporizarea partiala a carburantului; dozarea calitatii amestecului; reglarea cantitatii de amestec dupa necesitate comandata de maneta acceleratiei. Pulverizarea si omogenizarea depinde de fractionarea picaturilor de benzina. Ideal fiind ca particula de benzina sa fie cat mai mica pt arderea ei integrala. Atunci cand particula de benzina este mare, arderea ei nu este integrala deoarece dupa o ardere partiala particula este inconjurata de bioxid de carbon ce opreste arderea, restul fiind evacuat o data cu gazele arse. Astfel consumul creste prin aceasta ardere partiala. Amestecul teoretic numit stoichiometric este amestecul unde arderea benzinei este integrala fara a ramane oxigen nefolosit. In urma acestei arderi va rezulta numai H2O si CO2; fara CO. Raportul teoretic aer/benzina nu este acelasi pt orice carburant, astfel pt benzina obisnuita raportul ar fii 14,5-15,5 gr de aer la 1 gr benzina sau cca 6,5% benzina in amestec. Un amestec >6,5% este bogat iar unul <6,5%>

5039123106874565242-1446629212584827697?

Sursa

Autentifica-te  


0 comentarii


Recommended Comments

Nu există comentarii.

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare
×