Mergi la conţinut
Autentifica-te  
  • postări
    57
  • comentarii
    0
  • vizualizări
    14.641

Indicele octanic

Autentifica-te  
cristi 57

172 vizualizări

Indicele octanic arată uşurinţa pe care o are respectivul carburant de a se autoaprinde.

El este obţinut pe un motor monocilindric standardizat, prin compararea carburantului respectiv cu un carburant etalon care poate fi:

• Heptanul căruia îi este atribuită cifra « 0 » ( carburantul se autoaprinde usor )

• Izooctanul căruia îi este atribuită cifra « 100 » ( carburantul rezistă la autoaprindere)

Ex. : Benzina fără plumb 95 se comportă ca un amestec compus din 95% izooctan si 5% heptan.

Exista doua standarde de determinare a cifrei octanice : RON si MON.

RON : Research Octane Number (indice octanic de cercetare); comportamentul carburantului la regim scazut şi în acceleraţie

MON : Motor Octane Number (indice octanic motor); comportamentul carburantului la regimuri ridicate si plină sarcină (cel mai semnificativ dar cel mai puţin utilizat).

Tetraetilul de plumb care servea la creşterea indicelui octanic al benzinei, a fost eliminat progresiv si înlocuit cu aditiv pe baza de potasiu pentru carburantul « clasic ». Pentru carburantul « fară plumb » funcţia anti-detonaţie este asigurată de compuşi oxigenaţi organici (alcooli, eteri) şi de substanţe aromatice (benzenul C6 H6).

5039123106874565242-6809624577704844234?

Sursa

Autentifica-te  


0 comentarii


Recommended Comments

Nu există comentarii.

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare

×