Mergi la conţinut
Autentifica-te  
  • postări
    1.154
  • comentarii
    0
  • vizualizări
    36.646

Scurt Istoric al Federatiei Romane de Motociclism

Autentifica-te  
FRM

117 vizualizări

Federația Română de Motociclism se mândrește cu o istorie bogată. În 2017 ea sărbătorește 90 de ani de existență. Prima atestare ca persoană juridică autorizată este datată în 1927, la acel moment ea purtând numele: Societatea Sportivă Moto-Club-Român. Moto-Clubul avea secțiuni la Timișoara, Oradea, Brașov, Sibiu și Cernăuți. Președinte de onoare al Moto-Clubului-Româna era A.S.R. Principele Nicolae (fiul regelui Ferdinand). În 1934, în România, s-a înființat prima federație de motociclism din lume prin asocierea cluburilor din diferite orașe românești. Până la acel moment țările care erau parte la Federația Internațională aveau fiecare un singur club național. România a fost astfel prima țară care a propus să fie reprezentată de o federație de cluburi naționale, exemplul ei fiind urmat curând de multe alte federații. Federația actuală este formată din 70 de cluburi și funcționează conform noii Legi a Sportului, Legea 69/2000.

1927 romania

FRM este afiliată la Federația Internațională de Motociclism din 1927 (la acel moment FIM purta numele de Federația Internațională a Cluburilor Motocicliste F.I.C.M. și avea sediul la Londra). FIM este formată în prezent din 111 federații naționale, acestea fiind împărțite continental pentru o mai bună coordonare. Istoria Federației Internaționale de Motociclism începe în 1904, la Paris. Din 1912 federația își mută sediul la Londra, pentru ca din 1959 birourile FIM să fie găzduite la Geneva. Numele de Federația Internațională de Motociclism, (Fédération Internationale Motocycliste) a fost adoptat în 1949, anul în care a fost organizată pentru prima oară celebra cursă: Road Racing World Championship Grand Prix (actualul MotoGP).

1934 federatie

Nu întâmplător România se poate mândri cu o istorie a motociclismului sportiv ce aproape se confundă cu istoria mondială a motociclismului. Totul în strânsă legătură cu locul primordial deținut de România în ceea ce privește exploatarea petrolului. România a fost prima țară din lume cu producție de petrol înregistrată oficial, aici a fost construită prima sondă petrolieră comercială, primul oraș luminat cu petrol lampant (Bucureștiul) și prima țară exportatoare de benzină la începutul secolului XX. Toate acestea au favorizat apariția și înmulțirea rapidă a numărului de motociclete, la un nivel comparativ cu țările din occident. Primele curse de motociclete sunt atestate pe teritoriul României încă din 1923, pasionații de motociclism fiind în acei ani în special marii iubitori de hipism și în general cei care iubeau caii.

Federația Româna de Motociclism va invită să sărbătorim împreună acești 90 de ani de la înfințare cu ocazia Galei Campionilor din toamna lui 2017. Toți iubitorii motociclismului sportiv din România sunt așteptați cu drag și invitați să împărtășească alături de noi bucuria unei istorii care ne face cinste.

IMG_8758


Vezi sursa

Autentifica-te  


0 comentarii


Recommended Comments

Nu există comentarii.

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare

  • Conținut Similar

    • De mau
      Noutatea acestui sezon care începe pe 8-9 Aprilie la Serres o reprezinta schimbarea formatului: de acum inainte se vor disputa doua curse de Campionat la fiecare intalnire, una Sambata si una Duminica, in total 10 curse!
      Taxa fixa pentru 3 zile pe circuit: 150 EUR

      Vezi programul de concurs si regulamentul particular in articol:
      http://www.frm.ro/cine-va-iesi-campion-al-romaniei-in-acest-sezon/
       
      Iar aici pagina de Facebook a cursei:
       
      https://www.facebook.com/events/620250611498064/
       

    • De Noni
      Federatia Romana de Motociclism a dat publicitatii calendarul competitional provizoriu pentru anul 2015.
       
      Sezonul va fi deschis de competitiile de hard-enduro, Cupa King of the Hill Arad, etapa la care in anul 2014 au participat aproape 300 de piloti din europa si Africa de Sud si
      Cupa Apuseni Enduro Trophy programate pentru a treia decada a lunii martie 2015.
       
      Luna aprilie ne aduce in prim plan etapele de motocros, enduro si dirt-track iar in luna mai pasionatii curselor de viteza si supermoto vor fi alaturi de favoritii lor. Din calendarul FRM nu lipsesc nici etapele de rally-raid.
       
      Desigur, avem etape in Campionatul Est European, in Campionatul Mondial dar si in Campionatul European unde etapa de la Piatra Neamt conteaza si pentru Campionatul National Individual al Romaniei, programata in perioada 26-28 iunie 2015.
       
      Cea mai grea competitie hard-enduro din lume revine la Sibiu. Red Bull Romaniacs ne va tine cu sufletul la gura intre 14-18 iulie 2015.
       
       
       
       
      Pentru a viziona calendarul competitional provizoriu 2015 va invitam sa dati click mai jos in atasament
      FRM-Calendar-provizoriu-201522-dec..pdf
    • De MOTOBOOM
      In weekend-ul viitor, 300 de sportivi sunt pregatiti sa ia startul in cea de a cincea etapa a Campionatului National de Hard Enduro. Competitia incepe vineri, 29 august cu un prolog de 10 km urmat, sambata si duminica, de un traseu total de aproximativ 180 km.

      Clubul Sportiv Ride Competition Timisoara, organizatorul evenimentului Regiment 13 Hard Enduro, a pregatit pentru aceasta ultima etapa a anului un traseu care cu siguranta va face diferenta intre primii clasati si restul plutonului.

      Se asteapta o competitie dura intre sportivii din fruntea clasamentului general la toate clasele, dificultatile anuntate in traseu putand aduce rasturnari de clasament pana in ultimile secunde ale competitiei.

      Mai jos aveti clasamentul general (top 3) dupa primele 4 etape ale sezonului 2014:

      Clasa A:

      1. KOVACS ERVIN ZSOLT - BGS MOTORSPORT BUC. - 363 p
      2. JOZSA NORBERT LEVENTE - BGS MOTORSPORT BUC. - 326 p
      3. VARGA ZSOLT(JR) - BGS MOTORSPORT BUC. - 274 p

      Clasa B:

      1. NICOLAE DANIEL - JITSU ZARNESTI - 340 p
      2. CYPRIAN ZDENEC - SLOVACIA - 330 p
      3. SARDARESCU RADU - CSU STIINTA BUC. - 292 p

      Clasa C:

      1. COSTACHE VICTOR IONUT - ADVENTURE RIDE BUC. - 233 p
      2. MARINESCU COSMIN MIHAI DUAL RACING TEAM BUC. - 221 p
      3. BARTALESI LUCA - DUAL RACING TEAM BUC. - 166 p


      Sursa
×