Mergi la conţinut
Autentifica-te  
  • postări
    216
  • comentarii
    0
  • vizualizări
    40.890


0 comentarii


Recommended Comments

Nu există comentarii.

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare

  • Conținut Similar

    • De freeriderro
      Asociația Bike Works invită doamnele și domnișoarele care îndrăgesc mersul pe bicicletă, la o nouă ediție ”SkirtBike”, având ca tematică ”Floral Fun”, eveniment care va avea loc în data de 28 iulie, începând cu ora 18:00, cu punct de plecare și sosire în Grădina Publică, din municipiul Galați.
      De la organizator:
      Evenimentul SkirtBike promovează mersul pe bicicletă într-un stil lejer şi colorat, unde rochițele și fustele sunt articolele vestimentare preferate. Asadar, vă invităm să vă căutaţi cele mai frumoase vestimentaţii şi accesorii în ton cu tema de anul acesta, Floral Fun, sa va dichisiți bicicletele, să dați de veste colegelor și prietenelor și să ne dăm întâlnire pe 28 iulie pentru o editie înflorată și colorată SkirtBike Galați – Alexandra Apostu, manager de proiect SkirtBike Galați.

      Traseul plimbării cu bicicleta va avea aproximativ 8,5 km și va fi următorul: Gradina Publica – Str. Nicolae Balcescu – Str. Domneasca – Str. Brailei – Faleza – Tribunal – Str. Brailei – Str. Domneasca – Gradina Publica.
      Înscrieri se pot face, utilizând acest formular.
      Sursa: Freerider
    • De freeriderro
      Stiati ca 92% dintre ciclisti acuza amorteala in zona genitala dupa o tura de bicicleta? Practic 9 din 10 biciclisti raporteaza cand pedaleaza dureri de spate, de genunchi, dureri ale degetelor sau diverse alte situatii de disconfort.
      Aici se vede foarte clar poziționarea oaselor pe șa.Plecand de la aceste date statistice, trei entuziasti ciclisti au pus bazele firmei SQlab. Tobias Hild, fondatorul in 1992 al acestei companii, un performer in motocross si downhill s-a aliat cu doi parteneri medici: dr. Stefan Staude, urolog si extrem-biker si dr. Markus Knoringer, ortoped si ciclist. Ei au dus pedalatul de la nivel de durere la nivel de placere prin studii aprofundate. Plecand de la anatomia corpului uman si motricitatea acestuia in variatele tipuri de pedalare, ei au conceput accesorii de biciciclete personalizate. Ei au demonstrat ca seile, ghidoanele, manerele si chiar pedalele trebuie personalizate pe individ si ca nu exista un model universal valabil pentru toata lumea.
      O imagine mai aprofundată…In cazul seilor SQlab, produsul cel mai vandut si cel mai recomandat a fi incercat de catre orice ciclist, exista un scaun special de masurare care se gaseste in magazinele dealerilor SQlab. O masuratoare extrem de simpla, determina pozitia de maxim impact pentru oasele bazinului. In functie de modul de pedalat si de inclinatia corpului pe bicicicleta, se adapteaza saua potrivita individului pentru tipul de ciclism practicat.
      Tabelul pentru dimensiunea ideală a șeii.Gradul de satisfactie al celor care au incercat produsele este unul foarte ridicat. Exista practice numerosi ciclisti care isi schimba bicicletele dar nu mai renunta la sa.
      Extra, poți alege cât de mult dorești să amortizeze din șocuri, șaua pe care pedalezi.Cel mai sigur este sa incercati aceste sei. Parerile celor care au facut-o au convins ca produsle SQlab sunt rodul pasiunii si al cercetarii la un nivel fara egal in domeniu.
      Importator SQ Lab în România: 1ktm.ro.
      Sursa: Freerider
    • De freeriderro
      KTM a redesenat pentru 2020 modelul de XC full suspension din carbon cu roți de 29 Scarp, adăugând un pic mai multă cursă în spate și adaptând geometria pentru un XC ceva mai tehnic. Da la fel de important este și că au mărit cursa la modelul de maraton Scarp MT, pe aceiași platformă de cadru din carbon.
      Noua versiune de top Scarp Sonic este o îmbunătățire adusă modelului KT de Cupă Mondială de XC lansat acum trei ani. Forma generală a cadrului pare aproape neschimbată la prima vedere, cu același Straight-Line-Link și cu suspensia cu basculă și un singur pivot.
      Au fost însă redesenate multe detalii pentru a mări cursa cadrului și de a micșora unghiul furcii fără a adăuga greutate. Noul cadru Scarp păstrează un headtube rectangular conic, cu rutare internă îmbunătățită. Toptube-ul însă e acum mai subțiat iar downtube-ul e ceva mai gros, coborât mai mult în zona monoblocului pentru a face loc pentru mai multe bidoane și scule pentru ture pe distanțe lungi.
      Și zona din spate a fost puțin subțiată, mai ales în zona axului spate Boost care e integral din carbon.
      Noile chainstay-uri sunt un pic mai groase și au o linie mai directă spre pivotul principal, rulmenții fiind ceva mai depărtați și poziționați mai în față în zona inferioară a seattube-ului ce e acum curbat.
      Modelul de competiție de XC primește o cursă de 95 mm față de cea de 90 mm dinainte, în față fiind montate furci Step Cast de 100 mm care au un unghi micșorat la 68.5 grade.
      Modelul Scarp Sonic costă 7400 Euro și este echipat cu transmisie completă XTR 1×12, suspensie Fox Factory SC și roți DT Swiss XRC 1200 din carbon, versiunile mai ieftine de 5500 și 4000 Euro folosind același cadru și fiind disponibile și în mărimea XS.
      Un model nou mai accesibil din aluminiu, Scarp 294, va aduce prețul până la 2000 Euro.
      Marea știre e însă că același cadru din carbon e folosit și de modelul cu cursă mai lungă Scarp MT proiectat pentru maraton. Montând pur și simplu un alt braț al suspensiei și un amortizor cu cursa mai lungă, Scarp MT primește o cursă de 115 mm în spate cu același cadru iar în față folosește furcă cu 120 mm.
      Bineînțeles se păstrează toate caracteristicile cadrului de XC, unghiul furcii fiind acum chiar mai mic, de 67.5 grade pentru turele lungi și trail. Echiparea este ceva mai încărcată și include combinații mai agresive de roți și anvelope și tije dropper.
      Modelul de top pentru maraton este Scarp MT Prestige, costă 6900 Euro și folosește o transmisie SRAM XX1 AXS, furcă SID Select RL și tijă dropper wireless. La 5900 Euro modelul vine echipat cu transmisie XTR și suspensii Fox Performance, la 4700 Euro vine cu XT și Fox Performance însă cadrul e identic. La prețul de 3000 Euro e disponibilă o versiune cu triunghiul față din carbon și cel spate din aluminiu.
      KTM spune că fiecare își poate alege cursa care se potrivește cu stilul său de competiție și că va fi posibilă conversia modelelor Scarp XC și MT în viitor, cu adăugarea componentelor potrivite.
      Bicicletele vor fi prezentate probabil la Eurobike și disponibile din toamna 2019. Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
      Informații de pe bikerumor.com
      Sursa: Freerider
    • De freeriderro
      Dacă ar fi să facem o listă cu cele mai apreciate cursiere performante din ultimii ani, cu siguranță undeva în top ar fi modelele Cannondale CAAD. Asta pentru că americanii de la Cannondale au investit mult în cercetare în domeniul aluminiului și au reușit mereu să fabrice niște cadre cu forme și proprietăți foarte asemănătoare cu cele ale modelelor din carbon SuperSix, cu o penalizare de greutate foarte mică, de sub 100 g în cazul modelului CAAD12 față de SuperSix EVO din carbon non-HiMod. De fapt, în realitate cadrele CAAD sunt mai ușoare decât multe modele low end din carbon de pe piață, cu o greutate sub 1100 g în versiunea CAAD12. Ca geometrie, CAAD a urmărit mereu aproape identic geometria de competiție a modelului SuperSix iar ca echipări s-a mers mereu până la cel mai înalt nivel, deoarece există atleți care preferă să concureze pe modelul din aluminiu în curse rapide, intense și cu risc mare de accidentare cum sunt criteriile urbane. Prețul CAAD-ului a fost mereu printre cele mai mari între cursierele de aluminiu, dar mult mai avantajos decât cel al modelelor de carbon. Cam astea sunt motivele pentru care CAAD e o bicicletă foarte apreciată și pentru care chiar și eu am un CAAD12 cursieră personală.
      Recent, Cannondale a lansat modelul nou SuperSix EVO care vine cu o revoluție de design, cursiera cu forme clasice și simple fiind înlocuită acum cu un model cu forme și geometrie moderne. Cuvintele de ordine au fost performanța aerodinamică și integrarea componentelor.
      Schimbările modelului SuperSix EVO au dat naștere la multe presupuneri în fan clubul CAAD, deoarece se știa deja că UCI a aprobat modelul CAAD13 pentru anul acesta. Va prelua oare formele noi aero sau va păstra silueta clasică? Mai sus puteți vedea unul lângă altul modelul vechi CAAD12 gri și noul CAAD13 crem.Am primit pentru test înainte de lansare de la Extreme Riders, importatorul Cannondale în România, un CAAD13 de preproducție echipat cu grupul wireless SRAM Force eTap AXS 2×12, iată ce vă putem spune despre noul model!
      CAAD13 s-a lansat și a preluat aproape integral forma cadrului de pe SuperSix EVO, cu mici diferențe de detaliu!
      Forma aerodinamică a tuburilor și geometria cu seatstay-uri coborâte pentru creșterea confortului este identică celei întâlnite pe modelul din carbon și în linie cu tendințele generale din ultima vreme. Cannondale anunță îmbunătățiri de până la 30% a caracteristicilor aerodinamice și o economie de 30W la viteze de peste 47 km/h. Lucrul acesta ne va bucura mai puțin pe cei amatori, dar aspectul profesionist cu siguranță e o plăcere!
      Cadrul are rutare internă pentru toate cablurile și conductele de frână, însă spre deosebire de SuperSix unde totul intră în cadru ascuns, prin pipă, aici intrarea se face clasic. E de remarcat rutarea internă prin furcă a conductei frânei din față! Alte detalii includ cele două prinderi de suport de bidon din care cea de pe downtube are trei șuruburi pentru o libertate mai mare a poziționării acestuia, prinderi cu șurub pentru aripi de protecție la ambele roți (acestea nu sunt prezente la modelul din carbon) și port pe downtube pentru jonctiunea A a sistemului Di2.
      Integrarea începe din zona ghidonului unde avem noua pipă trapezoidală și ghidonul aero Hollowgram. Acestea au rutare internă, permit ajustarea unghiului cu 8 grade și vin cu un suport de GPS montat, suport care dacă se dorește poate fi înlocuit cu un dop cu inscripția SI. CAAD13 păstrează sistemul cu distanțiere normale față de cele KNOT de tip aero de pe SuperSix.
      Integrarea continuă și în spate unde regăsim noua tijă de șa din carbon Hollowgram SAVE cu profil D. Aceasta promite o îmbunătățire mare a confortului față de vechiul model și într-adevăr am testat și flexează puternic, lucru foarte bun pe asfalt de calitate sub medie.
      Tija de șa e fixată cu un sistem de strângere integrat în cadru, acționat de un mic șurub aflat la joncțiunea dintre toptube și seattube.
      Pe partea de echipare, primul lucru care ”sare în ochi” sunt roțile cu profil aero de 45 mm Hollowgram Knot! Acestea au o jantă tubeless cu lățime internă de 21 mm, lățime care doar acum 2-3 ani era rezervată doar MTB-ului. Pe jantele superb realizate sunt montate anvelopele Vittoria Rubino Pro cu Graphene de 28 mm. Acestea se așează foarte frumos pe jantă iar lățimea lor reală măsurată de noi e de 30 mm. Astfel, suprafața de contact cu solul scade, la fel scade și rezistența la înaintare și crește confortul. Butucii sunt de proveniență DT Swiss, dar sunt fără marcă inscripționată.
      Componentele de transmisie și frânele sunt din grupul SRAM Force eTap AXS Wireless 2×12, cu angrenaj 48/35 și pinioane 10-33, ceea ce duce la lipsa oricăror cabluri de schimbător. O să prezentăm detaliat funcționarea acestuia în alt articol.
      Frânele au discuri de 160 mm cu prindere centerlock. Ambele roți folosesc ax thru pentru rigiditate maximă, la fel ca majoritatea modelelor cu frâne pe disc de pe piață.
      Punctele de contact sunt foarte bine alese. Ghidolina este printre cele mai confortabile pe care am pus mâna vreodată, moale și cu o suprafață siliconată foarte aderentă. Șaua este de la Prologo și deși nu este un model deosebit, este confortabilă și arată bine.
      [embedded content]
      Am reușit să testăm noul CAAD13 câteva zile la munte și la plat așa că mi-am putut face o părere, cu atât mai mult cu cât sunt un utilizator de CAAD12. Părerile complete le puteți vedea și într-un mic video prezentat mai sus.
      Practic noul CAAD13 mizează pe aero și integrare pentru a aduce beneficii sensibile față de vechiul model. Primul lucru sesizat este senzația de confort, bicicleta fiind extraordinar de bine gândită din acest punct de vedere iar șaua și mai ales ghidolina și ghidonul lat contribuie din plin. Următoarea senzație vine când apeși pe pedale pentru a sprinta și este cea de rigiditate, de biciclcetă de competiție adevărată. Poziția e foarte confortabilă atât cu mâna pe manete cât și în drop-uri. Manetele Force sunt mari și aderente, mie mi se par mai confortabile decât cele Shimano. Roțile aero se învârt senzațional și țin viteza foarte bine astfel că se poate păstra o viteză mare fără prea mult efort. Pe de altă parte, datorită greutății destul de mari a acestora, nefiind modelul SL și nici anvelopele Rubino Pro de 28 mm nefiind cele mai ușoare, se simt greoaie puțin la accelerare și pe cățărare. Pe munte răsplata vine la coborâre unde bicicleta e hiper-stabilă, inclusiv în condiții de vânt puternic lateral.
      Transmisia SRAM Force AXS este foarte interesantă și dă un caracter mai polivalent bicicletei datorită rapoartelor nou-gândite de producătorul american, cu angrenaj mic 48/35 și pinioane 10-33. Practic pinionul de 10 permite cu foaia de 48 obținerea de performanțe aflate undeva între cele date de foaie de 52 și foaie de 53 cu pinion de 11, în timp ce la urcare raportul 35/33 este mai bun chiar și decât cel 34/32, cam cel mai avantajos dintre cele aflate în mod normal pe cursiere. Datorită faptului că avem 12 pinioane, saltul între viteze nu e mare, iar acest efect e dat și de foile ceva mai mici.
      Noul Cannondale CAAD13 va fi disponibil în mai multe versiuni anunțate, dintre care amintim modelul CAAD13 Disc Ultegra la 2699 euro, Ultegra la 2099 euro, Disc 105 la 1999 Euro și 105 la 1799 euro. Momentan nu cunoaștem prețul modelului cu SRAM Force AXS. Toate specificațiile vor fi disponibile în curând pe pagina producătorului și pe cea a importatorului în România.
      Sursa: Freerider
    • De freeriderro
      La Cupa Mondială de DH din acest weekend, Loic Bruni a câștigat în Vallnord pentru a treia oară sezonul acesta, toate victoriile fiind făcute pe Specialized Demo 29. Departe de modelul de anul anterior cu cadru asimetric din carbon, noual bicicletă a fost concepută să ofere viteză, confort și control îmbunătățite. Rezultatele par să confirme realizările.
      O singură bicicletă, mai multe poziționări posibile ale axului și suspensiei…
      Pentru a regla fin rigiditatea, Specialized folosește înveliș din carbon deasupra aluminiului în puncte esențiale, existând posibilitatea de a testa diverse configurații fără a produce un cadru complet nou.
      Doar cu un an în urmă, bicicletele prototip de DH de la Specialized au fost văzute la evenimente cum ar fi Crankworx Les Gets. Bicicleta de atunci era clar departe de versiunea finală iar Specialized a creat multe prototipuri pentru a ajunge la forma actuală. Bazându-se pe impresiile riderilor de top, una din caracteristicile principale a noului cadru a trebuit să fie îmbunătățirea păstrării momentului, adică abilitatea de a menține viteza în timp ce roata spate lovește obstacole pe traseu.
      În eforturile de a elimina cât mai bine posibil influența roții spate, Specialized a început un studiu nou al mișcării axului pentru a examina precis care e cea mai bună variantă pentru păstrarea momentului. Una din cele mai mari provocări cu roțile mari este monoblocul care coboară mult față de axul spate și îl duce pe acesta în față. După ce au testat o grămadă de variante cum ar fi cadrul portocaliu de mai sus care le-a permis inginerilor să experimenteze diverse variante, Specialized au găsit soluția finală.
      Unul din motivele principale pentru schimbarea căii de mișcare a axului nou este că cei de la Specialized au spus că versiunea anterioară transmitea prea mult feedback în pedale față de ce și-ar fi dorit. Dar cum acest lucru e subiectiv, Specialized a vrut o cale de a vedea exact ce se întâmplă în pedale, așa că au creat o pereche de pedale cu accelerometre incluse. Accelerometrele pe trei axe și liniare oferă o imagine clară a oricăror mișcări ale pedalei în legătură cu suspensia, ce a permis inginerilor să facă câteva teste științifice, lucru ce a necesitat inclusiv crearea unor rampe imense din containere industriale și bușteni.
      Astfel ei au putut să regleze totul în detaliu și să obțină curba suspensiei ideală pentru noua bicicletă. Noul Demo are o creștere masivă de 70% a efectului anti-rise. Totul e însă un echilibru și dacă modelul anterior avea o sensibilitate foarte bună, noile reglaje ar trebui să prevină mutarea greutății ciclistului în față la frânare.
      Curba suspensiei e acum mai progresivă pentru un control mai bun la capătul cursei și are un efect anti-squat cu 300% mai bun, deși Specialized spun că acesta nu a fost neapărat un scop.
      În mod evident cadrul nu are nicio asimetrie majoră și folosește un amortizor montat jos pentru a păstra centrul de greutate coborât însă oferind și spațiu suficient pentru roțile mari.
      Rezultatul e o bicicletă de DH din aluminiu cu roți de 29 și cursa de 200 mm care pare să fie cel mai rapid Demo făcut vreodată. De ce doar din aluminiu? Se pare că Specialized nu are planuri să lanseze un Demo 29 din carbon. Asta pentru că acum e posibil să folosești roți de dimensiuni diferite, lucru interzis de UCI până nu demult, iar Specialized are un plan de echipare cu roată de 29 în față și de 27.5 în spate, iar modificările vor fi mai simplu de implementat pe un cadru din aluminiu.
      Geometria noului model nu s-a schimbat radical, dar sunt câteva diferențe cum ar fi reach-ul puțin mai mare și unghiul furcii puțin mai mic. Unghiul mic al furcii beneficiază și de un offset revizuit, așa că Specialized a colaborat cu Ohlins pentru a produce un model cu offset de 58 mm pentru varianta Race. Denumirile mărimilor s-au schimbat de asemenea, trecând la sistemul de notare S ce se focalizează mai mult pe reach decât pe mărimea seat-tube-ului.
      Momentan există două variante Demo, ambele cu roți de 29 și cadre din aluminiu M5, modeul Demo 8 27.5 fiind oferit în continuare în varianta veche de cadru.
      Cadrul folosește monobloc BSA filetat de 83 mm, butuc spate de 12×148 mm, unghiul furcii fix, amortizor metric trunnion de 225×75 mm și rutare internă a cablurilor cu opțiunea de a ruta extern frâna spate.
      Modelul de top Demo Race folosește furca Ohlins DH 29 cu offset special de 58 mm, în timp ce Demo Expert are o furcă RockShox Boxxer Select 29 cu offset de 56 mm. Ambele biciclete folosesc transmisii de DH 1×7 și anvelope 29×2.6 pe față și 29×2.3 pe spate. Prețul e de 6500$ pentru varianta Demo Race și de 5000$ pentru Demo Expert, fiind disponibil și cadrul separat la prețul de 2500$. Specialized spune că modelul Demo Expert și cadrele Demo Race vor fi disponibile în cantități limitate din 9 iulie în timp ce modelele Demo Race și restul de Demo Expert vor veni cât mai curând după aceea.
      Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
      Informații de pe bikerumor.com
      Sursa: Freerider
×