Mergi la conţinut
Autentifica-te  
  • postări
    57
  • comentarii
    0
  • vizualizări
    14.646

Confectionare vacuumetru cu furtun

Autentifica-te  
cristi 57

2.043 vizualizări

Carburatie si carburatoare - (partea a treia)

Reglajul carburatiei la motoarele alimentate de doua sau mai multe carburatoare, este conditionat de o buna sicronizare a acestora, operatie ce nu poate fii omisa si care se compune din relaje statice si dinamice.

Astfel se verifica static si se regleaza simetria jiglerelor, nivelul din camera de nivel constant, cursa minima si maxima a clapetei de acceleratie(a suber-ului)si conformitatea tandemului in functionare a acestor curse. Oricat de perfecta este efectuata simetria carburatoarelor, se v-a constata in functionare un dezacord ce trebuie remediat dinamic(diferente de: compresii, jocuri termice, precizia executiei uzinale, etc).

Operatia de sincronizare dinamica se face la relanti. Ea poate fii facuta cu un instrument numit vacuumetru, aparat ce masoara depresiunea din galeria de adsmisie. Aceasta depresiune se mai numeste si presiune absoluta, se masoara in milibari, referinta fiind vidul("0" absolut).

Acest vacuumetru este necesar pentru a compara, nu este nevoie de masuratori si calibrari laborioase, presiunea atmosferica fiind diferita oricum functie de altitudine, temperatura, etc. Avem insa nevoie de o metoda de indicare foarte precisa, pentru a putea efectua un reglaj optim.

Ma voi referii acum, doar la aparatele pe care le putem confectiona noi, in atelierul nostru: vacuumetrul sau comparatorul cu furtun.

Despre modul de utilizare voi scrie intr-o noua postare.

Vacuumetrul: Se cauta manometre identice(1-1,5bari), ce urmeaza a fii transformate. Manomertul indica presiunea pozitiva, vacuumetrul indica presiunea negativa. Se demonteaza si se modifica pozitia sectorului dintat, astfel incat in repaus sa fie pozitionat in extrema cealalta, astfel indicatorul daca statea in stanga, acum v-a sta in dreapta(la manometru calibrat pentru un bar). Acest aparat prezinta avantajul utilizarii in orice conditii, fiind foarte precis, usor de utilizat, nu ocupa spatiu de depozitare, nu necesita reglaje, etc

Comparatorul cu furtun: O metoda mai ieftina este un furtun transparent, ce foloseste principiul vaselor comunicante. Prezinta dezavantajul gabaritului, dificultatea spatiului de pastrare si a punerii in functiune, altfel ca instrument de comparare este foarte precis.

Confectionare vacuumetru:

Confectionarea unui vacumetru este o operatie foarte simpla. Trebuie cautat manometre identice de 1 – 2 bari. Ideal este de 1 bar. Eu am utilizat doua manometre de 2,5 bari, nu am gasit de 1 bar. Deci a rezultat cinci secmente a cate 0,5 bari(0,5x5=2,5) pentru etalonare.

Am pozitionat sectorul in repaus, la 2/5 din cursa, aceasta fiind valoarea "0". Modificarea pozitiei se face prin indoirea articulatiei si a bratului curbat, atat cat este necesar pentru a obtine pozitia dorita. Cdranul deasemeni l-am impartit in 5 sectiuni egale(desenat si printat). Diviziunile le-am notat cu -1; -0,5; 0; 0,5; 1; si 1,5. Indicatorul fiind plasat pe indicatia "0". Atfel se pot masura valori negative(-1 bar) si valori pozitive (+1,5 bari), fata de "0".

Cadranul l-am desenat in paint apoi l-am transferat in word unde se poate aduce la marimea necesara, se printeaza si se plastifiaza(daca credeti necesar).

Furtunele au 55 cm si procurate de la racordurile medicale de perfuzie, pot fii si mai lungi.

Conditii:

- Manometrele sa fie identice;

- Lungimea si sectiunea racordurilor sa fie identice;

- Obturatorul(o duza calibrata). Secretul functionarii, este in mansonul de cuplare pe stutul galeriei de admisie, ce include un obturator. Fara aceast obturator, acul instrumentului v-a oscila, facand practic imposibila citirea corecta a depresiunii. Confectionarea obturatorului este simpla, am ales ca varianta tevusca unei brichete prin care se limiteaza trecerea gazului. Se plaseaza la capatul racordului in mansonul de cuplare. Se pot gasii si alte variante.

Confectionare comparator cu furtun:

Aparatul consta intr-un furtun indoit la jumatate, formand o bucla cu doua capete egale ca lungime, in care exista o cantitate de lichid si care formeaza doua coloane identice(principiul vaselor comunicante), cu aceesi inaltime. Capetele cuplate la galeriile de admisie in spatele clapetei de acceleratie. Alegerea lungimii si a sectiunii este importanta, asemeni si fluiditatea lichidului. Ambele valori sunt importante, o sectiune mica produce un raspuns rapid datorita volumului mic de aer, un furtun scurt are acelasi efect. Fiind vorba de un comparator este nevoie ca oscilatia intre cele doua coloane sa fie lina(admisia in galerii, facandu-se in contratimp). Astfel lungimea si sectiunea tubului asigura(prin elasticitatea masei de aer) inertia necesara. Deasemeni fluiditatea lichidului(uleiul are inertie mai mare decat apa).

5039123106874565242-1589192759465522880?

Sursa

Autentifica-te  


0 comentarii


Recommended Comments

Nu există comentarii.

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare

×