Raportul de compresie si compresia - (doua valori diferite)
O eroare - repetata la mai multe persoane - o confuzie ce trebuie lamurita.
Raportul de compresie - este o valoare calculata, o rezultanta a doua volume. Volumul rezultat din cursa pistonului(suprafata diametru piston / cursa piston) raportat la volumul camerei de ardere. Aceasta valoare nu se masoara, se calculeaza! De ce este nevoie de aceasta valoare? Pentru ca ea da valoarea octanica a motorului, valoarea octanica combustibilului utilizat, proiectarea insasi a motorului.
Compresia - este o valoare masurata, presiunea din camera de ardere la sfarsitul celui de-al doilea ciclu al unui motor cu ardere. Este o valoare de control, necesara mecanicului. De ce? Pentru a putea determina rapid starea de uzura unui motor, o diagnosticare a etanseitatii - piaton/secmenit/cilindru.
Aceasta valoare este influentata de viteza de rotire a motorului, de calitatea uleiului, etc. Este o informatie utila pentru a compara compresia intre cilindrii aceluiasi motor, sau compresia unui monocilindru atunci cand ea este deja cunoscuta.
Apoi masuratoarea este strict comparativa... oricat de perfecta ar fi etanseitatea secmentilor, pierderi tot exista. Masuratoarea se efectueaza intotdeauna cu motorul cald si clapeta de acceleratie deschisa.
0 comentarii
Recommended Comments
Nu există comentarii.
Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta
Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii
Creează un cont
Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!
ÎnregistrareAutentifică-te
Ești deja membru? Autentifică-te aici.
Autentificare