Mergi la conţinut
  • https://www.AUTOdoc24.RO
Momentan se procesează index-ul de căutări. Este posibil ca fluxul de informații să nu afișeze toate rezultatele până la terminarea procesului de indexare.

Activitate

Fluxul se actualizează automat     

  1. Ultima Oră
  2. Astăzi
  3. vand Moto La Comanda Fara Avans!

    buna,,da desigur suntem la dispozitie! va rugam sa ne scrieti mail la cos75mari@yahoo.it sau pe w-app la 0039 327 58 18 788 multumesc, cu stima, biris
  4. IESIRE DE TOAMNA IN MUNȚI

    La experienta pe care o ai in drumețiile făcute de tine in tara si in afara , sunt convins ca ne vei fi cel mai bun colaborator in promovare , " păi este superb locul și văd că e aproape de TransFăgărășan, o Mecca a motocicliștilor europeni de cursă lungă... " Am sa prezint propunerea ta si mi-ar face o deosebita placere sa ne vedem intr-una din urmatoarele zile insorite de care sper sa mai avem parte pana la sfarsitul de an . ....... Ceva proaspat de Duminica cand am facut baie fara sa vreau ...
  5. KTM pregătește 790 Adventure. Revine clasa medie

    Cu 790 Adventure, ce urmează să fie lansat de KTM și cu un concept Yamaha T7 ce preia motorul de la MT-07, putem spune că în sfârșit constructorii moto investesc și în clasa medie – un segment neglijat în ultima vreme. Se mai anunță un viitor F850GS care va ataca Africa Twin și un Triumph Tiger 800 sportiv, dar parcă prea simandicos pentru o tură în Mongolia. Totuși, motocicletele adventure-touring de 800 cmc sunt aproape la fel de grele ca cele de 1.000-1.200, foarte performante și capabile de un regim sportiv, dar au ajuns deja pe un teren unde înainte jucau doar motoarele big-adventure. Noul F850 GS in teste de pre-productie Ne lipsesc, așadar, niște motociclete de clasă medie (inferioară), care să nu aibă peste 200 kg (cu rezervorul plin), o roată de 21 pe față și care să coste sub 10.000 de euro. Dar avem vești bune: după ce Yamaha va readuce la viață numele Tenere (cu motor de MT-07), KTM va lansa un 790 Adventure, bazat pe noua platformă cu doi cilindri în linie. Avem deja câteva fotografii cu noul KTM 790 Adventure. Vine cu un motor mare – 800 cmc, ce-i drept, dar din fotografii pare destul de compactă și putem spera că va fi mai ieftină și mai ușoară decât 1090. Altfel, care-ar fi sensul? Jurnaliștii de la Motorrad spun că va scoate în jur de 100 cp – ceea ce înseamnă că se va bate și cu F850 GS, iar etrierii radiali Brembo din fotografiile-spion anunță un comportament sportiv. Dar asta nu ne surprinde cu nimic, KTM fiind întotdeauna un “copil-rebel”. Sigur vom vedea ceva la Milano, dar nu știm sigur dacă e vorba despre un concept sau despre varianta finală a modelului. Apoi este Yamaha XT700Z Tenere, cu motor de MT-07 și roată de 21 pe față, un model care ar trebui să fie accesibil și reușit, pe modelul seriei MT. Sperăm să-l vedem din primăvară în showroom-uri, dar nu știm nimic sigur. Desigur, există modelele cu un comportament preponderent stradal – Kawasaki Versys 650 și Suzuki V-Strom 650, sau chiar Honda CB500X, o motocicletă simplă și ieftină pe care am văzut-o în multe rânduri modificată pentru enduro. Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro
  6. Ieri
  7. vand Moto La Comanda Fara Avans!

    Pentru import motocicleta Italia, recomand cu incredere familia Biris. Am cumparat prin intermediul lor o Yamaha WR 250 F. Fam Biris s-a ocupat de radiere motocicleta in Italia si am primit toate actele pe numele meu. Am ridicat-o azi din Bucuresti de la domnul Vasile, un domn foarte ok. Seriozitate maxima. Voi reveni pe viitor cu siguranta.
  8. Federatia Romana de Motociclism este alaturi de familia, prietenii si toti cei care l-au cunoscut si aclamat pe fostul mare campion Petre Pascota. Acesta a pus punct unei cariere prodigioase si a unei vieti in care a dedicat nu mai putin de 37 de ani participarii in campionatele nationale de viteza. A concurat alaturi de tatal sau Ioan Ilie Pascota si fratele sau Ionel Pascota Sr., pentru ca in 1979 sa domine si astfel sa devina campion republicat (national), la clasa 125 cc. Nu putem uita de asemenea ca prezentul onoreaza asa trecut glorios in familia Pascota. Petre Pascota a apucat sa fie alaturi de nepotul sau Ionel Pascot Jr. cand acesta a devenit sportivul cu cele mai multe titluri nationale si de mult mai tanarul Patrick Pascota, devenit campion national la Juniori III. Patru generatii de campioni care au pus pentru totdeauna Girocul pe harta României la motociclism. Născut pe data de 23 mai 1938, Petre Pascotă a luat primul sau start in 1953. A fost legitimat la cluburile Locomotiva CFR, Voința și Progresul, obținând în afară de titlul național 7 titluri de Vicecampion Național și 10 medalii de bronz. Petrica s-a retras din activitatea sportivă în 1990, fiind astfel unul dintre cei mai longevivi sportivi din România. A avut o contributie foarte importanta la educatia sportiva a nepotului sau Ionel, acesta declarand: ”Este un moment extrem de trist pentru întrega familie. Dumnezeu să-l ierte și să-l odihnească în pace pe unchiul Petru, el și cu tatăl meu fiind cei care au avut grijă de mine și mi-au insuflat pasiunea pentru motociclism la începutul carierei mele”. Petre Pascota trece în lumea legendelor motociclismului românesc, dar noi si toti cei care l-au cunoscut avem toate motivele sa nu il uitam si sa ii omagiem viata si cariera.
  9. Federatia Romana de Motociclism este alaturi de familia, prietenii si toti cei care l-au cunoscut si aclamat pe fostul mare campion Petre Pascota. Acesta a pus punct unei cariere prodigioase si a unei vieti in care a dedicat nu mai putin de 37 de ani participarii in campionatele nationale de viteza. A concurat alaturi de tatal sau Ioan Ilie Pascota si fratele sau Ionel Pascota Sr., pentru ca in 1979 sa domine si astfel sa devina campion republicat (national), la clasa 125 cc. Nu putem uita de asemenea ca prezentul onoreaza asa trecut glorios in familia Pascota. Petre Pascota a apucat sa fie alaturi de nepotul sau Ionel Pascot Jr. cand acesta a devenit sportivul cu cele mai multe titluri nationale si de mult mai tanarul Patrick Pascota, devenit campion national la Juniori III. Patru generatii de campioni care au pus pentru totdeauna Girocul pe harta României la motociclism. Născut pe data de 23 mai 1938, Petre Pascotă a luat primul sau start in 1953. A fost legitimat la cluburile Locomotiva CFR, Voința și Progresul, obținând în afară de titlul național 7 titluri de Vicecampion Național și 10 medalii de bronz. Petrica s-a retras din activitatea sportivă în 1990, fiind astfel unul dintre cei mai longevivi sportivi din România. A avut o contributie foarte importanta la educatia sportiva a nepotului sau Ionel, acesta declarand: ”Este un moment extrem de trist pentru întrega familie. Dumnezeu să-l ierte și să-l odihnească în pace pe unchiul Petru, el și cu tatăl meu fiind cei care au avut grijă de mine și mi-au insuflat pasiunea pentru motociclism la începutul carierei mele”. Petre Pascota trece în lumea legendelor motociclismului românesc, dar noi si toti cei care l-au cunoscut avem toate motivele sa nu il uitam si sa ii omagiem viata si cariera.
  10. IESIRE DE TOAMNA IN MUNȚI

    Wow! Grozav! Si multumesc pentru ofertă -dacă mă voi hotărî (și) la un enduro precis puteți să-mi fiți un bun pedagog, vă mulțumesc frumos! Satul de Vacanta Bradulet unde familia mea de motociclisti detinem patru cabane - păi este superb locul și văd că e aproape de TransFăgărășan, o Mecca a motocicliștilor europeni de cursă lungă... Ar fi păcat să nu-l semnalizați corespunzător în lumea internațională moto (dacă Brăduleț este un loc prietenos cu motocicliștii). Precum știți, cei care bat drum lung să vadă locuri noi sunt prietenoși de cele mai multe ori cu natura și animalele, poate fi un bun prilej de reducere a unor costuri de întreținere a celor 4 cabane cât mai ales de socializare cu alți călători. Poate fi un loc excelent pentru un Moto Camp: adică genul de locuri cu care Europa este împânzită dar la noi lipsesc. (Un exemplu aici, motocampul din BG al prietenului Doug, despre care v-am vorbit, cred: http://motosapiens.org/motocamp/). Tot așa e și la el: simplu, țărănesc (în sensul bun al cuvântului), în acord cu natura și animalele și fără farafastâcuri... Un loc ce adună lume mișto: oameni care chiar au ce povesti despre două roți, motocicliști de ispravă și comportament rezonabil, ce folosesc un asemena loc ca un popas de călătorie, poate și bază de mici revizii/repaus și mai ales prilej de înțelegere a locurilor și oamenilor...
  11. Odată cu Metal Enduro de la Reșița s-a încheiat și Cupa Națională Enduro 2017. După 5 etape desfășurate în toată țara, câștigător la Masculin 19+ a fost Dan Crișan de la Bike Point Racing. Pe doi s-a clasat Sorin Parau de la Bike House Crew, iar pe trei Darius Gabriel de la România pe Bicicletă. RECcreativ a fost la Reșița și a luat pulsul evenimentului! [embedded content] DISTRIBUIȚI Articolul precedentMuntele Erciyes, destinația la îndemână pentru cantonament la altitudine Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete. Sursa: Freerider
  12. 1 septembrie 2018: Medias Bike Marathon

    until
    Medias Bike Marathon este o competitie de ciclism cross country care are ca scop promovarea vietii active, mai aproape de natura si se adreseaza atat biciclistilor amatori, cat si celor profesonisti. Concursul se desfasoara de-a lungul a trei trasee de 25, 42, respectiv 70 de kilometri care parcurg mai multe localitati din regiunea Tarnavelor. Organizatorii [...]\N
  13. Medias Bike Marathon este o competitie de ciclism cross country care are ca scop promovarea vietii active, mai aproape de natura si se adreseaza atat biciclistilor amatori, cat si celor profesonisti. Concursul se desfasoara de-a lungul a trei trasee de 25, 42, respectiv 70 de kilometri care parcurg mai multe localitati din regiunea Tarnavelor. Organizatorii Medias Bike Marathon sunt Primaria Medias, Asociatia de Turism si Ecologie Dianthus cu sprijinul Consiliului Judetean Sibiu, Colinele Transilvaniei si comunitatii locale de ciclisti. Mai multe detalii: http://marathonmedias.ro/ Vezi articolul integral
  14. La începutul lui octombrie am fost în Turcia să vizităm o locație bună pentru cantonament de ciclism sau pentru orice alt sport. Locația este specială pentru că presupune altitudine și după cum știm, antrenamentul la altitudine este mai bun decât la nivelul mării. Destinația a fost muntele Erciyes din centrul Turciei, al 2lea ca înălțime din țară, la doar 30 km de orașul Kayseri echipat cu aeroport. Foto Municipalitatea ErciyesCe este antrenamentul la altitudine și care sunt beneficiile? Antrenamentul la altitudine presupune o serie de modificări pe care organismul tău le va percepe. Pe de o parte nivelul redus de oxigen din atmosferă va stimula creșterea în masă a celulelor roșii din sânge și a hemoglobinei. Pe de altă parte metabolismul mușchilor va fi schimbat. Câtă vreme rămâi la altitudine, nu vei simți o creștere a performanței, dar odată întors la altitudine normală, organismul tău va beneficia de capacitatea suplimentară a sângelui de transport al oxigenului. Gândește-te la focul dintr-un furnal supraalimentat cu oxigen. Ceva în genul ăsta se va întâmpla și cu mușchii tăi care primesc acum oxigen suplimentar. Foto Municipalitatea ErciyesPentru cine este util antrenamentul la altitudine? Un astfel de cantonament este mai mult pentru profesioniști decât pentru amatori. Dacă amatorii se antrenează în general iarna și primăvara pentru o condiție fizică bună valabilă de-a lungul întregului sezon, pe lângă acest antrenament care formează o bază, profesioniștii se antrenează și specific, pentru un anumit concurs care poate avea loc oricând de-a lungul anului. Pentru a avea un avantaj față de concurență, acest antrenament specific se poate face la altitudine. Foto Municipalitatea ErciyesUnde voi fi cazat și cum ajung? De ce este la îndemână? Cantonamentul la altitudine are loc în vecinătatea muntelui Erciyes care are o altitudine maximă de 3.916 m. Luând Sibiul ca loc de plecare, fiind cam în centrul României, ai de condus 1.696 km dacă mergi cu mașina. Cu avionul, biletul te va costa între 64 și 167 euro în funcție de linia aeriană, perioada și timpul în avans de efectuare a rezervării. Este de menționat aici că Municipalitatea Erciyes are încheiat un acord de colaborare cu Turkish Airlines și în urma acestuia, transportul bicicletei cu avionul este gratuit. Cazarea se face la Hotel Mirada de patru stele. Foto FreeriderCare este altitudinea la care se face cantonamentul? Studiile au arătat că mai important decât efortul fizic la altitudine este să dormi la altitudine. Avantajul major al locației Erciyes este că hotelul Mirada se află la altitudinea de 2.200 m. În același timp traseele de antrenament, fie că sunt on sau off road, se afla între 1000 și 1400 m. Însă mulțumită rețelei de drumuri din zona, traseul de antrenament poate trece zilnic, de mai multe ori chiar, prin fața hotelului. Așadar poți include urcare spre 2.200 m de mai multe ori pe zi. Foto Municipalitatea ErciyesDe ce beneficiezi la hotel? Sistemul de cazare pentru cei care aleg să-și facă antrenamentul la Mirada, este full board plus. Asta presupune că în prețul plătit ai inclusă cazarea, toate mesele zilei și băuturile. Hotelul este echipat cu tot ce trebuie pentru ca cicliștii să-și poată desfășura activitatea: salon interior pentru antrenament pe rulou sau trainer în cazul în care vremea e nefavorabilă sau vrei să stai mai mult la altitudine, salon securizat pentru parcarea bicicletelor, piscina 18×7 m, baie turcească, saună, masaj, spălătorie pentru haine și spălătorie pentru bicicleta, informații gps cu toate drumurile și traseele de antrenament din zonă. Important de menționat este și că ora prânzului este flexibilă. Spre exemplu nu este nevoie să-ți schimbi ora de antrenament pentru a ajunge la timp la masă. Este suficient să anunți, iar prânzul va fi gata pentru echipa ta atunci când vrei tu. Când e bine să merg, în ce anotimp? Având în vedere că aici ajungi în primul rând pentru antrenament specific și nu pentru acumulare de kilometri, perioada în care mergi depinde de concursul la care urmează să participi. Însă din punct de vedere meteorologic temperatura medie optimă pentru muntele Erciyes este între aprilie și octombrie, cu valori medii între 8,3 în aprilie și 18,6 grade iulie. Pentru orașul Kayseri, care se află la o altitudine de 1000 m, perioada optimă este aceeași doar că temperaturile medii sunt mai mari, cu 10,3 în aprilie și 20,9 în iulie. Maximele sunt de 30 de grade în iulie și august. Cât durează cantonamentul? Pentru ca altitudinea să aibă un efect „vizibil” asupra organismului tău, ideal este să petreci trei săptămâni aici. La această perioadă mai adaugă o săptămână, timp pe care cel mai bine este să îl petreci în zona geografica unde urmează să aibă loc concursul. Efectul de altitudine este păstrat de organism încă 10-14 zile după ce ai coborât. Așadar, cu tot cu perioada de reaclimatizare la altitudinea normală, este bine să faci acest cantonament cu o lună înainte de concurs. Cum sunt drumurile, asfaltul, traseele on și offroad? Evident, foarte importantă pentru cicliști este calitatea drumurilor, iar pe muntele Erciyes și împrejurimi, am văzut doar asfalt de calitate. Am fost plimbați câteva sute bune de kilometri și doar foarte rar am văzut ceva gropi. În comparație cu asfaltul nostru, aici este de nota 8, 9 și 10. De asemenea și pe offroad drumurile sunt excelente. Vorbim de drumuri late cu macadam, răspândite pe tot muntele. De menționat e că terenul este destul de aspru și pietros. Așadar pentru mtb-uri este nevoie de anvelope robuste. Pentru cursiere, traseul principal trece peste munte, prin zona hotelurilor construite la altitudinea de 2.200 m, acolo unde este și Mirada. Este un drum nou, super lat, cu doua benzi pe sens plus bandă de urgență. Traficul este foarte mic. De la hotel poți coborî în ambele direcții, pe ambele părți ale muntelui. Jos ajungi la o altitudine medie de 1000 m, unde îți poți face propriul circuit cu câți zeci sau sute de kilometri dorești. Aici, în cea mai mare parte drumul are o bandă pe sens, dar traficul nu este aglomerat. Foto Municipalitatea Erciyes Poate și familia și prietenii să vină? Desigur că și familia poate veni. Totuși locația este foarte specifică pentru sport. Iarna muntele Erciyes este foarte animat și se transformă în cea mai mare stațiune de schi din Turcia. Vara însă locul e cam pustiu. Vegetația este aproape inexistentă, iar totul este pietros și deșertic. Așadar peisajul, așa cum suntem noi obișnuiți în România, nu este prea atractiv. Totuși dacă vii însoțit de familie, există opțiuni și pentru ei. Cea mai importantă atracție a zonei este Cappadocia, aflată la aproximativ 80 km de hotel. Ai foarte multe de vizitat aici. Pentru a acoperi toată regiunea ai nevoie de mai multe zile. De asemenea poți merge la poalele muntelui, în Kayseri, un oraș foarte mare și veritabil turcesc. Ai multe de vizitat și aici. Desigur, poți urca pe munte. Vârful este la peste 3900 m. Așadar un traseu veritabil de alpinism. Nu în ultimul rând familia te poate însoți la antrenamente sau își poate face propriile ture separat de grup, ca să nu mai spunem și de celelalte facilități de la hotel de care beneficiază și ei. Nu uita să-ți iei la tine pașaportul. În Turcia doar buletinul nu este suficient. Cât costă toată distracția? Pentru o zi de cazare la Hotel Mirada cu toate beneficiile incluse menționate mai sus, prețul este de 34 euro / zi / persoană în cameră dublă. Single, prețul este de 45 euro/zi, iar în triplă prețul este de 102 euro. Cel mai important este că dacă vii cu Turkish Airlines, transportul bicicletei este gratuit. Tot gratuit este și transferul de la aeroport la hotel. Sursa: Freerider
  15. La începutul lui octombrie am fost în Turcia să vizităm o locație bună pentru cantonament de ciclism sau pentru orice alt sport. Locația este specială pentru că presupune altitudine și după cum știm, antrenamentul la altitudine este mai bun decât la nivelul mării. Destinația a fost muntele Erciyes din centrul Turciei, al 2lea ca înălțime din țară, la doar 30 km de orașul Kayseri echipat cu aeroport. Foto Municipalitatea ErciyesCe este antrenamentul la altitudine și care sunt beneficiile? Antrenamentul la altitudine presupune o serie de modificări pe care organismul tău le va percepe. Pe de o parte nivelul redus de oxigen din atmosferă va stimula creșterea în masă a celulelor roșii din sânge și a hemoglobinei. Pe de altă parte metabolismul mușchilor va fi schimbat. Câtă vreme rămâi la altitudine, nu vei simți o creștere a performanței, dar odată întors la altitudine normală, organismul tău va beneficia de capacitatea suplimentară a sângelui de transport al oxigenului. Gândește-te la focul dintr-un furnal supraalimentat cu oxigen. Ceva în genul ăsta se va întâmpla și cu mușchii tăi care primesc acum oxigen suplimentar. Foto Municipalitatea ErciyesPentru cine este util antrenamentul la altitudine? Un astfel de cantonament este mai mult pentru profesioniști decât pentru amatori. Dacă amatorii se antrenează în general iarna și primăvara pentru o condiție fizică bună valabilă de-a lungul întregului sezon, pe lângă acest antrenament care formează o bază, profesioniștii se antrenează și specific, pentru un anumit concurs care poate avea loc oricând de-a lungul anului. Pentru a avea un avantaj față de concurență, acest antrenament specific se poate face la altitudine. Foto Municipalitatea ErciyesUnde voi fi cazat și cum ajung? De ce este la îndemână? Cantonamentul la altitudine are loc în vecinătatea muntelui Erciyes care are o altitudine maximă de 3.916 m. Luând Sibiul ca loc de plecare, fiind cam în centrul României, ai de condus 1.696 km dacă mergi cu mașina. Cu avionul, biletul te va costa între 64 și 167 euro în funcție de linia aeriană, perioada și timpul în avans de efectuare a rezervării. Este de menționat aici că Municipalitatea Erciyes are încheiat un acord de colaborare cu Turkish Airlines și în urma acestuia, transportul bicicletei cu avionul este gratuit. Cazarea se face la Hotel Mirada de patru stele. Foto FreeriderCare este altitudinea la care se face cantonamentul? Studiile au arătat că mai important decât efortul fizic la altitudine este să dormi la altitudine. Avantajul major al locației Erciyes este că hotelul Mirada se află la altitudinea de 2.200 m. În același timp traseele de antrenament, fie că sunt on sau off road, se afla între 1000 și 1400 m. Însă mulțumită rețelei de drumuri din zona, traseul de antrenament poate trece zilnic, de mai multe ori chiar, prin fața hotelului. Așadar poți include urcare spre 2.200 m de mai multe ori pe zi. Foto Municipalitatea ErciyesDe ce beneficiezi la hotel? Sistemul de cazare pentru cei care aleg să-și facă antrenamentul la Mirada, este full board plus. Asta presupune că în prețul plătit ai inclusă cazarea, toate mesele zilei și băuturile. Hotelul este echipat cu tot ce trebuie pentru ca cicliștii să-și poată desfășura activitatea: salon interior pentru antrenament pe rulou sau trainer în cazul în care vremea e nefavorabilă sau vrei să stai mai mult la altitudine, salon securizat pentru parcarea bicicletelor, piscina 18×7 m, baie turcească, saună, masaj, spălătorie pentru haine și spălătorie pentru bicicleta, informații gps cu toate drumurile și traseele de antrenament din zonă. Important de menționat este și că ora prânzului este flexibilă. Spre exemplu nu este nevoie să-ți schimbi ora de antrenament pentru a ajunge la timp la masă. Este suficient să anunți, iar prânzul va fi gata pentru echipa ta atunci când vrei tu. Când e bine să merg, în ce anotimp? Având în vedere că aici ajungi în primul rând pentru antrenament specific și nu pentru acumulare de kilometri, perioada în care mergi depinde de concursul la care urmează să participi. Însă din punct de vedere meteorologic temperatura medie optimă pentru muntele Erciyes este între aprilie și octombrie, cu valori medii între 8,3 în aprilie și 18,6 grade iulie. Pentru orașul Kayseri, care se află la o altitudine de 1000 m, perioada optimă este aceeași doar că temperaturile medii sunt mai mari, cu 10,3 în aprilie și 20,9 în iulie. Maximele sunt de 30 de grade în iulie și august. Cât durează cantonamentul? Pentru ca altitudinea să aibă un efect „vizibil” asupra organismului tău, ideal este să petreci trei săptămâni aici. La această perioadă mai adaugă o săptămână, timp pe care cel mai bine este să îl petreci în zona geografica unde urmează să aibă loc concursul. Efectul de altitudine este păstrat de organism încă 10-14 zile după ce ai coborât. Așadar, cu tot cu perioada de reaclimatizare la altitudinea normală, este bine să faci acest cantonament cu o lună înainte de concurs. Cum sunt drumurile, asfaltul, traseele on și offroad? Evident, foarte importantă pentru cicliști este calitatea drumurilor, iar pe muntele Erciyes și împrejurimi, am văzut doar asfalt de calitate. Am fost plimbați câteva sute bune de kilometri și doar foarte rar am văzut ceva gropi. În comparație cu asfaltul nostru, aici este de nota 8, 9 și 10. De asemenea și pe offroad drumurile sunt excelente. Vorbim de drumuri late cu macadam, răspândite pe tot muntele. De menționat e că terenul este destul de aspru și pietros. Așadar pentru mtb-uri este nevoie de anvelope robuste. Pentru cursiere, traseul principal trece peste munte, prin zona hotelurilor construite la altitudinea de 2.200 m, acolo unde este și Mirada. Este un drum nou, super lat, cu doua benzi pe sens plus bandă de urgență. Traficul este foarte mic. De la hotel poți coborî în ambele direcții, pe ambele părți ale muntelui. Jos ajungi la o altitudine medie de 1000 m, unde îți poți face propriul circuit cu câți zeci sau sute de kilometri dorești. Aici, în cea mai mare parte drumul are o bandă pe sens, dar traficul nu este aglomerat. Foto Municipalitatea Erciyes Poate și familia și prietenii să vină? Desigur că și familia poate veni. Totuși locația este foarte specifică pentru sport. Iarna muntele Erciyes este foarte animat și se transformă în cea mai mare stațiune de schi din Turcia. Vara însă locul e cam pustiu. Vegetația este aproape inexistentă, iar totul este pietros și deșertic. Așadar peisajul, așa cum suntem noi obișnuiți în România, nu este prea atractiv. Totuși dacă vii însoțit de familie, există opțiuni și pentru ei. Cea mai importantă atracție a zonei este Cappadocia, aflată la aproximativ 80 km de hotel. Ai foarte multe de vizitat aici. Pentru a acoperi toată regiunea ai nevoie de mai multe zile. De asemenea poți merge la poalele muntelui, în Kayseri, un oraș foarte mare și veritabil turcesc. Ai multe de vizitat și aici. Desigur, poți urca pe munte. Vârful este la peste 3900 m. Așadar un traseu veritabil de alpinism. Nu în ultimul rând familia te poate însoți la antrenamente sau își poate face propriile ture separat de grup, ca să nu mai spunem și de celelalte facilități de la hotel de care beneficiază și ei. Nu uita să-ți iei la tine pașaportul. În Turcia doar buletinul nu este suficient. Cât costă toată distracția? Pentru o zi de cazare la Hotel Mirada cu toate beneficiile incluse menționate mai sus, prețul este de 34 euro / zi / persoană în cameră dublă. Single, prețul este de 45 euro/zi, iar în triplă prețul este de 102 euro. Cel mai important este că dacă vii cu Turkish Airlines, transportul bicicletei este gratuit. Tot gratuit este și transferul de la aeroport la hotel. Sursa: Freerider
  16. Intrunirea de toamna 2017

  17. Finalul de sezon nu este deloc sărac în evenimente, cel puțin pentru cei care locuiesc în sau în jurul Bucureștiului, București MTB Race fiind unul din concursurile mult așteptate. Organizatorii Asociația Clubul Sportiv BikeXpert și Asociația Parcul Natural Văcărești, te invită la acest concurs care are loc în Parcul Natural Văcărești, cunoscut drept Delta dintre blocuri. Evenimentul se desfășoară sâmbătă, 4 noiembrie, așadar după ce păsările migratoare care locuiesc aici, au plecat spre țările calde. Foto: bucuresti-mtb.roTraseul, care are o lungime de aproximativ 6 km, se va desfășura pe digul care înconjoară parcul și pe potecile principale, în afara zonelor de protecție, astfel încât prezența cicliștilor să aibă impact zero asupra ecosistemului. Ciclismul în Parcul Natural Văcărești este o acțiune permisă de regulamentul aprobat de Ministerul Mediului. Cursa este una rapidă și puțin tehnică, cu diferență de nivel neglijabilă. Vor exista în mare 6 linii drepte cu destul de puține viraje. Potecile pe care se va desfășura concursul, sunt suficient de late în majoritatea timpului, așadar depășirile se vor putea face fără mari probleme. Traseul de 6 km va fi parcurs de 7 ori de categoriile: Elite Masculin; Masculin 15-18 ani; Masculin 19-29 ani; Masculin 30-39 ani; Masculin 40 + ani; Feminin 15-18 ani; Feminin 19-29 ani; Feminin 30+ ani. Traseul de 6 km va fi parcurs de 1, 2 sau 3 ori de categoriile Copii: M/F 7-8 ani; M/F 9-10 ani; M/F 11-12 ani; M/F 13-14 ani. Numărul de ture va fi stabilit la fața locului în funcție de condițiile traseului și cele meteo. Numărul de participanți este limitat la 200 pentru adulți și la 100 pentru copii, iar taxa de participare este în valoare de 85 lei dacă e plătită până pe 26 octombrie sau 100 lei dacă este se plătește între 27 octombrie și 2 noiembrie. Sursa: Freerider
  18. București MTB Race anunță traseul pentru prima sa ediție

    Finalul de sezon nu este deloc sărac în evenimente, cel puțin pentru cei care locuiesc în sau în jurul Bucureștiului, București MTB Race fiind unul din concursurile mult așteptate. Organizatorii Asociația Clubul Sportiv BikeXpert și Asociația Parcul Natural Văcărești, te invită la acest concurs care are loc în Parcul Natural Văcărești, cunoscut drept Delta dintre blocuri. Evenimentul se desfășoară sâmbătă, 4 noiembrie, așadar după ce păsările migratoare care locuiesc aici, au plecat spre țările calde. Foto: bucuresti-mtb.roTraseul, care are o lungime de aproximativ 6 km, se va desfășura pe digul care înconjoară parcul și pe potecile principale, în afara zonelor de protecție, astfel încât prezența cicliștilor să aibă impact zero asupra ecosistemului. Ciclismul în Parcul Natural Văcărești este o acțiune permisă de regulamentul aprobat de Ministerul Mediului. Cursa este una rapidă și puțin tehnică, cu diferență de nivel neglijabilă. Vor exista în mare 6 linii drepte cu destul de puține viraje. Potecile pe care se va desfășura concursul, sunt suficient de late în majoritatea timpului, așadar depășirile se vor putea face fără mari probleme. Traseul de 6 km va fi parcurs de 7 ori de categoriile: Elite Masculin; Masculin 15-18 ani; Masculin 19-29 ani; Masculin 30-39 ani; Masculin 40 + ani; Feminin 15-18 ani; Feminin 19-29 ani; Feminin 30+ ani. Traseul de 6 km va fi parcurs de 1, 2 sau 3 ori de categoriile Copii: M/F 7-8 ani; M/F 9-10 ani; M/F 11-12 ani; M/F 13-14 ani. Numărul de ture va fi stabilit la fața locului în funcție de condițiile traseului și cele meteo. Numărul de participanți este limitat la 200 pentru adulți și la 100 pentru copii, iar taxa de participare este în valoare de 85 lei dacă e plătită până pe 26 octombrie sau 100 lei dacă este se plătește între 27 octombrie și 2 noiembrie. Sursa: Freerider
  19. Legea Bicicletei a ajuns în Parlament

    Legea Bicicletei a ajuns în sfârșit în Parlament sub forma unei inițiative transpartinice și a unui grup de lucru dedicat despre care am vorbit în septembrie. Deputatul USR Tudor Pop, ne explică de ce este nevoie de o lege a bicicletei, ce este și ce va face legea bicicletei. DISTRIBUIȚI Articolul precedentSeason Ender cu Akos Istvandi Articolul următorBucurești MTB Race anunță traseul pentru prima sa ediție Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete. Sursa: Freerider
  20. Legea Bicicletei a ajuns în sfârșit în Parlament sub forma unei inițiative transpartinice și a unui grup de lucru dedicat despre care am vorbit în septembrie. Deputatul USR Tudor Pop, ne explică de ce este nevoie de o lege a bicicletei, ce este și ce va face legea bicicletei. DISTRIBUIȚI Articolul precedentSeason Ender cu Akos Istvandi Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete. Sursa: Freerider
  21. vand Moto La Comanda Fara Avans!

    Salutare colegi, Ieri am primit si eu motocicleta din Italia,achizitionata prin familia Biris.La mine povestea a fost cat se poate de simpla,m-am hotarat sa cumpar o Aprilia SXV 550,m-am uitat informativ pe subito.it,am gasit o motocicleta care mi-a placut si am inceput sa ma interesez cum pot sa o aduc in Romania.La recomandarea unui prieten,care a colaborat cu familia Biris,am apelat la ei,le-am trimis prin email un link cu anuntul,dar din pacate era prea departe de ei,fiind aproape de sudul Italiei.Mi-au explicat frumos intr-un document procedura de achizitie,zona in care se deplaseaza ei si toate cheltuielile cu achizitia.In acea seara am gasit doua motociclete care mi-au placut,aproape de ei.A doua zi au sunat la oameni si ne-am hotarat la varianta mai buna,cea cu mai multe accesorii si mai intretinuta.Domnul Cosmin a plecat dupamasa la proprietar,m-a sunat de acolo si mi-a confirmat starea motocicletei,mi-a spus cu toata increderea ca este in stare foarte buna.A achizitionat-o pe loc,iar dupa doua zile deja a fost incarcata pentru a fi trimisa in Romania.Toata distractia s-a intamplat foarte repede,Marti a achizitionat motocicleta iar Joi dupamasa deja a plecat spre Romania.Sambata seara a ajuns soferul la Cluj,si am avut o surpriza placuta sa vad ca motocicleta este exact cum mi-a descris-o domnul Cosmin,arata chiar mai bine decat in poze,anvelope noi,placute noi...etc.In plus de asta,si o cutie mare plina cu piese de schimb din partea proprietarului (putea sa nu imi spuna de ele,ca nu aveam de unde sa stiu,in anunt nu era precizat),deci oamenii sunt de incredere maxima..Am primit o data cu motocicleta toate actele,contract pe numele meu,certificat de radiere,CMR....etc. Va recomand cu toata caldura familia Biris,sunt oameni extraordinari cum rar o sa mai intalniti! Va multumesc. Toate cele bune!
  22. Season Ender cu Akos Istvandi

    Akos Istvandi (Kronstadt Cyling) a avut un sezon bun, cu un loc 4 la finele Cupei Naționale de Downhill și cu câteva participări la competiții de Downhill în afara țării, cu un loc 5 de menționat în Ungaria. Sezon completat și de participarea la Campionatele Mondiale de 4Cross de la Val di Sole. În fine, cum altfel să închei sezonul decât printr-un scurt film de zile mari, filmat la Păltiniș și la Buscat? Bad motherfucker! [embedded content] DISTRIBUIȚI Articolul precedentCircuit de 100 km cu asfalt de top și trafic foarte mic, în vestul Bucureștiului Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 150 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față. Sursa: Freerider
  23. Akos Istvandi (Kronstadt Cyling) a avut un sezon bun, cu un loc 4 la finele Cupei Naționale de Downhill și cu câteva participări la competiții de Downhill în afara țării, cu un loc 5 de menționat în Ungaria. Sezon completat și de participarea la Campionatele Mondiale de 4Cross de la Val di Sole. În fine, cum altfel să închei sezonul decât printr-un scurt film de zile mari, filmat la Păltiniș și la Buscat? Bad motherfucker! [embedded content] DISTRIBUIȚI Articolul precedentCircuit de 100 km cu asfalt de top și trafic foarte mic, în vestul Bucureștiului Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 150 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față. Sursa: Freerider
  24. Ultima săptămână
  25. Ulei moto, ulei auto sau Bunica?

    Nu folosi ulei moto la salată! Uleiul, de oricare ar fi, este uleios. :)) Mai departe de asta, trebuie să alegi uleiul potrivit pentru motocicleta ta. Proprietățile specifice uleiului special pentru motociclete sunt cheia pentru o viață fericită și mai lungă a motorului tău. Proprietățile uleiului Uleiul de motor lubrifiază piesele în mișcare, reduce uzura și răcește motorul. De asemenea, uleiul oferă protecție împotriva oxidării, inhibând coroziunea prin protejarea pieselor metalice de aer. În plus, uleiul colectează și reține resturile microscopice până când sunt depuse în filtrul de ulei. Viscozitatea uleiului de motor Viscozitatea este proprietatea unui fluid de a se opune mișcării relative a particulelor constituente. Viscozitatea este percepută ca o rezistență la curgere. În acest sens, apa, cu viscozitate mică, este fluidă, în timp ce uleiul, cu viscozitate mare, este vâscos. Viscozitatea este afectată de temperatură, astfel încât diferite tipuri de ulei moto au vâscozități diferite și funcționează numai într-un interval destul de îngust de temperaturi. Stratul subțire de ulei reușește să creeze o peliculă puternică de protecție și să mențină piesele în mișcare ale motorului în siguranță în condiții de căldură și presiune extremă. Uleiurile Multigrade Au fost infuzate cu molecule numite amelioratori VI. Acestea sunt, de obicei, olefine și polistirenuri (materialele plastice). La temperaturi scăzute, amelioratorii au un efect redus asupra vâscozității (fiind spiralizați în mici bile), dar când se încălzește uleiul, aceste molecule se despiralizează și se îmbină, prevenind pierderea vâscozității. Ulei Sintetic sau Semi-sintetic Combinații de uleiuri sunt de la ulei mineral și semi-sintetic până la uleiuri sintetice complet. Ulei moto este în principal: amestec sintetic sau complet sintetic. Aceste tipuri de ulei conțin aditivi anti-uzură și amelioratori VI. Uleiul complet sintetic îndeplinește cele mai înalte cerințe. Principalele avantaje sunt : protecția sporită, performanța îmbunătățită, economia de combustibil, pretabil pentru convertor catalitic și intervale mai lungi de service, toate acestea într-o gamă largă de temperaturi. Uleiul semi-sintetic are aproape aceleași caracteristici, dar cu performanțe mai scăzute în condiții de exploatare maximă și protecție ceva mai redusă. Desigur, exploatarea maximă e reprezentată de condițiile de curse, nu de grăbit la birou. Trebuie să folosești cel puțin ulei semi-sintetic pentru protecția motorului tău. Uleiul mineral nu va fi suficient. Cum citim abrevierile 10W – Primul număr îți spune viscozitatea uleiului la temperatură joasă (W – Winter) 50 – Al doilea număr îți spune viscozitatea uleiului la temperatură ridicată. Testele sunt făcute la 100˚ SAE – Society of Automobile Engineers – sistem numeric pentru clasificarea vâscozității uleiului. Este echivalentul API. JASO – Japanese Automotive Standard Organization – sistem de clasificare pentru uleiul moto. Clasificarea JASO este în principal legată de capacitatea uleiului de a rezista fricțiunii ambreiajului. Autoturismele au cutia de viteze și motorul separate, deci uleiuri separate. Uleiul de motocicletă trebuie să suporte uzura specifică a cutiei de viteze. Ratingurile JASO specifice motocicletelor sunt: JASO MA – motoarele cu o singură unitate, în care cutia de viteze și motorul utilizează același ulei. JASO MB – motoarele care folosesc diferite uleiuri pentru motor și cutie de viteze (BMW Boxer răcit cu ulei și Harley Davidson). JASO MA2 – Acesta este un ulei de înaltă calitate, destinat în principal motocicletelor echipate cu convertizoare catalitice. Schimbul de ulei Durata de viață a motorului este strâns legată de frecvența schimbului de ulei și de calitatea uleiului folosit. Acesta este principalul factor care poate prelungi durata de viață a motorului. Un ulei de calitate va duce la un randament bun al motorului, economie de combustibil și schimbarea rapidă a treptelor de viteză. Producătorul stabilește planuri de service pentru fiecare model de motociclete. Schimbul de filtru și ulei moto trebuie să aibă loc la intervale specifice: anual sau la 6 – 10.000 km. Aruncă o privire în cartea tehnică a motocicletei tale și vezi exact ce interval de timp sau km îți recomandă producătorul. Uzura cea mai pronunțată este la pornire, motorul se rotindu-se fără o lubrifiere corespunzătoare. Nu uita să aștepți cel puțin un minut după fiecare pornire pentru a permite pompei de ulei să răspândească uleiul în interiorul motorului. Este important să verifici frecvent nivelul uleiului, deoarece insuficiența sau lipsa acestuia pot avea consecințe grave pentru sănătatea motorului tău. Nu ai ce probleme să întâmpini dacă faci schimbul de ulei moto prea des. Dacă alegi greșit uleiul sau nu faci schimbul la timp, problemele nu vor întârzia să apară. Vom vorbi despre asta în episodul următor 🙂 Cuvinte relevante: scoala moto, scoala moto bucuresti, scoala soferi bucuresti, ulei moto, ulei motocicleta, schimb ulei moto, ulei sintetic. Vezi articolul integral
  26. De câțiva ani caut un circuit de 100 km cu asfalt bun, mașini puține și care să evite DN-urile din nordul sau vestul Bucureștiului, dar am găsit mereu doar variante care fie includ bucăți extrem de aglomerate și periculoase, cum e DN1A între Buftea și Ploiești, fie includeau bucăți de drum foarte proaste sau chiar neasfaltate, așa că nu găsisem niciodată ceva ce să mă mulțumească pe deplin, deși sunt multe versiuni extrem de frumoase. Soluția mi s-a arătat zilele acestea și cu ajutorul a două bucățele mici explorate de mine pentru prima dată am reușit să leg un astfel de circuit. Mi-a plăcut însă așa de mult încât am decis să nu îl țin doar pentru mine, așa că iată-l aici și pentru voi: Intrarea pe circuit se poate face dintr-una din localitățile Ciorogârla, Bâcu sau Tărtășești, adică nu include și drumul până acolo care riscă să fie totuși aglomerat. Pentru că eu l-am făcut din Tărtășești am să îl descriu începând de acolo. Din Tărtășești se pleacă pe drumul de Brezoaele și apoi din centru la stânga spre București prin Coșoba. Calitatea drumului: bună cu mici gropi ce pot fi ușor ocolite, trafic aproape inexistent! Din Coșoba se intră în județul Giurgiu, drumul e de calitate mai bună și se continuă spre București până în Joița unde se virează pe drumul spre A1. Calitatea drumului: excelentă, trafic mic. Din Joița până în Ghionea se urmează drumul betonat ce face ieșirea spre A1. Calitatea drumului: medie, cu clasicele rosturi de pe drumurile betonate. Trafic mediu, pot fi ceva camioane, dar bucata nu e lungă. Din Ghionea se merge drept spre Drăgăneasca prin Ulmi, Trestieni și Căscioarele. Sunt niște sate liniștite iar drumul e cu asfalt impecabil, câteva gropi ce se pot ocoli sunt doar până în Ulmi. Traficul la început mic scade spre zero. La Drăgăneasca în centru se virează stânga spre Florești, un drum nou asfaltat prin câmp, prilej de sprint la viteză maximă. Calitatea impecabilă, trafic zero. Ceva gunoaie aruncate pe câmp strică peisajul. Din Florești se virează dreapta spre Palanca prin Stoenești. Drumul șerpuiește prin sate, asfaltul e impecabil, trafic aproape zero. Din centru din Palanca se virează stânga spre Icoana, apoi pe drumul principal până în Poenari. Aceasta a fost o bucată complet nouă pentru mine, asfalt impecabil, trafic spre zero, evită varianta anterioară printr-un cartier mărginaș dubios din Bolintin Vale cu asfalt praf. Din Poenari se trece pe sub A1 iar la prima intersectie mai mare se face stânga spre Bolintin Deal. Drumul e foarte bun, puținele gropi se ocolesc ușor, traficul spre zero. Aceasta e a doua bucată nouă pentru mine și evită o porțiune din șoseaua Bolintin – Ciorogârla care e destul de aglomerată și cu asfaltul foarte prost. Bonus: în Bolintin pe dreapta e o pizzerie/cafenea bună, cu prețuri mici, aproape la jumătatea traseului! Din Bolintin Deal mergem spre Mihai Vodă și pe drumul prin pădure spre Tântava, apoi virăm stânga spre Dârvari. Deși sunt ceva gropi mari, asfaltul în rest e impecabil. Trafic spre zero. Din Dârvari intrăm pe una din scurtele bucăți cu trafic mai intens, spre Ciorogârla, iar apoi peste A1 spre Bâcu. Din Ciorogârla din centru traficul se mai ușurează. Asfaltul e foarte bun cu excepția unei mici zone în jurul podului peste A1. Din Bâcu mergem spre Săbăreni. Drumul a fost presărat cu griblură acum câțiva ani și are zone unde bicicleta tremură, dar putem găsi linii să le ocolim. Altfel asfaltul e foarte bun. Traficul e slab spre mediu. Din Săbăreni urmăm drumul prin pădure spre Gulia până în sensul giratoriu din DN7. Prima parte până la intrare în Gulia avem asfalt foarte bun cu doar câteva gropi și trafic mic. Prin satul Gulia drumul e betonat și de o calitate medie spre proastă, dar pe o distanță destul de scurtă. Din Gulia se traversează DN7 pe la sensul giratoriu cu atenție și se continuă spre Sămurcași pe un drum nou, cu asfalt excelent, probleme fiind doar la o trecere la nivel peste calea ferată. Trafic destul de mic. Din Sămurcași se merge spre stânga spre Ciocănești. Drumul e foarte bun, traficul mic spre foarte mic. Din Ciocănești se face dreapta spre Decindea și apoi imediat stânga spre Urziceanca. Drumul e impecabil, există ceva trafic pe bucata mică spre Decindea dar spre Urziceanca e aproape zero. În mod normal se poate continuna și spre Vizurești dar acolo e un pod în construcție care trebuie ocolit pe un drum pietruit. Noi din Urziceanca facem stânga din nou spre Crețu pe un drum excelent, excepție făcând un mic pod metalic. Apoi din Crețu la stânga ne reîntoarcem în Ciocănești. Trafic mic spre inexistent pe toate bucățile. Din Ciocănești revenim în Tărtășești. Drumul are ceva gropi pe prima parte, apoi e foarte bun cu excepția trecerii la nivel cu calea ferată. Traficul e mic spre mediu. Din Tărtășești, pentru a ajunge la locul de start, mai avem de parcurs 2 km în dreapta pe DN7, singura porțiune ce folosește un DN. Traficul e deseori foarte mare în zonă, dar sunt 2 benzi pe sens. Eu zic că e o tură frumoasă de 3,5-5 ore, de făcut fie ca antrenament (există și ceva segmente Strava), fie ca relaxare, chiar și cu bicicliști mai puțin experimentați, deoarece nu pune probleme deosebite. Asfaltul impecabil pe marea majoritate a drumurilor și lipsa aproape totală a mașinilor (cu excepția zonelor precizate) vă vor relaxa cu siguranță! Sursa: Freerider
  27. Vaude sunt producători de top de rucsaci de foarte multă vreme, cu mult înainte să intre în lumea produselor pentru ciclism. Pentru 2018 ei introduc gama de genți de bikepacking Trail orientate pentru turele offroad. Noua gamă Trail este un pas nou pentru Vaude, care făceau doar genți tradiționale care se atașau pe portbagaje fixe. Dar cum tendința acum este de a avea bicicletele mai ușoare, fără portbagajele grele, au elaborat și ei un set de genți ușor de montat direct pe bicicletă, care să conțină minimul necesar pentru o tură de câteva zile în sălbăticie. Geanta Trailfront pentru ghidon are o capacitate de 19 l datorită rucsacului cilindric din PVC, etanș, cu închidere prin rulare, fiind locul unde se depozitează cel mai mult echipament. Trailfront folosește un sistem de atașare semi-rigid care se prinde pe bicicletă după care suportă atât geanta etanșă cât și un cort mic sau o saltea. Sistemul este modular, cu spații delimitate cu elemenți din spumă. Geanta stă prinsă de portbagaj pe toată durata turei, deoarece e destul de greu de poziționat foarte bine centrată. Trailframe e un pic diferit. Este tot o geantă cu închidere prin rulare și etanșă, dar are mai multe chingi cu care se prinde în siguranță pe toptube și seat-tube. Apoi sistemul de închidere securizează definitiv geanta și de downtube. Trailframe are o capacitate de 9 l și nu e ceva ce și-ar dori pe bicicletă cei cu angrenaje cu factorul Q mai mic, dar chingile permit obținerea unui volum mic, cu obiectele mai grele situate mai jos, putând fi înghesuită chiar și în unele cadre full suspension. Geanta Trailsaddle are 12 l și duce și ea o mare parte din bagaje. Folosește de asemenea o prindere flexibilă pe cadru, fiind și ea sub forma unui rucsac etanș cu închidere prin rulare. Se dă jos și se montează ușor, având acces facil la echipamentul din interior. Toată colecția de bagaje Trail oferă un volum de depozitare de 39 l pentru viitoarea ta micro-aventură! Mai multe informații pe pagina producătorului! Informații și imagini de pe bikerumor.com Sursa: Freerider
  28. După o viață dedicată motociclismului și 37 de ani petrecuți pe circuitele stradale din România, Petre Pascotă a părăsit lumea în care a participat la curse alături de tatăl și de fratele său. Prima cursă oficială la care a luat startul Petre a avut loc în 1953. A început să participe la curse alături de tatăl său Ioan Ilie Pascotă și fratele mai mare Ionel Pascotă sr. Nu știu cum erau cursele pe atunci, am auzit doar povești, pentru că cei mai mulți dintre noi nu ne născuserăm încă. Ce știu însă este faptul că piloții de atunci se loveau de probleme tehnice, de lipsa materialului sportiv și a pieselor de schimb și, cu toate astea, erau văzuți ca niște mari vedete, admirați de zecile de mii de spectatori veniți pe marginea circuitelor amenajate în centrul marilor orașe. I-am cunoscut pe Petre și pe fratele său Ionel în 1978, când am început să particip la curse, dar îi admiram de câțiva ani, de când mergeam la cursele lor ca spectator. Îmi aduc aminte că îi salutam murmurând ceva neinteligibil și vorbeam în șoapta în prezența lor, nu cumva să deranjăm. Soarta a făcut să alerg împreună cu amândoi, pentru că din primul an am alergat și la clasa 175 cc, la care unul dintre cei care câștigau cursele era Ionel, iar cursele de la clasele 125 și 175 cc, se alergau împreună, cu clasament separat, Petre fiind unul dintre liderii clasei 125 cc. Anul 1979, clasele 125 și 175 cc alergau împreună cu clasament separat. Cu nr. 4 Petre Pascotă la 125 cc, nr. 8 Ioan Moisescu la 125 cc și nr. 13 subsemnatul, la 175 cc. În anul următor, în 1979, Petre a reușit să conducă detașat și să câștige campionatul individual la 125 cc, continuând tradiția familiei, în care tatăl său și fratele mai mare au transformat Girocul, localitatea natală, într-unul dintre templele motociclismului românesc. De-a lungul carierei, Petre a reprezentat câteva grupări sportive din Timișoara, alergând sub culorile cluburilor Locomotiva CFR, Voința și Progresul, obținând în afară de titlul național 7 titluri de Vicecampion Național și 10 medalii de bronz. După 37 de ani de participare la competiții, Petre Pascotă s-a retras din activitatea sportivă în 1990, fiind unul dintre cei mai longevivi sportivi din România. A continuat să ducă mai departe tradiția familiei, contribuind alături de fratele său la formarea nepotului Ionel Pascotă, devenit cel mai titrat sportiv din motociclismul românesc, probabil și datorită influenței unchiului Petre, care a luat decizia să participe din umbră la educația sportivă a nepotului. Acum Petre a plecat, îl vom conduce pe ultimul drum mâine, luni 23 octombrie, se va alătura unei pleiade de mari campioni care ne veghează de sus și probabil că plâng de mila noastră și de mila sportului românesc, din ce în ce mai sărac și din ce în ce mai prost condus. Rămas bun Petre, nu te vom uita ! Vezi articolul integral
  29. După o viață dedicată motociclismului și 37 de ani petrecuți pe circuitele stradale din România, Petre Pascotă a părăsit lumea în care a participat la curse alături de tatăl și de fratele său. Prima cursă oficială la care a luat startul Petre a avut loc în 1953. A început să participe la curse alături de tatăl său Ioan Ilie Pascotă și fratele mai mare Ionel Pascotă sr. Nu știu cum erau cursele pe atunci, am auzit doar povești, pentru că cei mai mulți dintre noi nu ne născuserăm încă. Ce știu însă este faptul că piloții de atunci se loveau de probleme tehnice, de lipsa materialului sportiv și a pieselor de schimb și, cu toate astea, erau văzuți ca niște mari vedete, admirați de zecile de mii de spectatori veniți pe marginea circuitelor amenajate în centrul marilor orașe. I-am cunoscut pe Petre și pe fratele său Ionel în 1978, când am început să particip la curse, dar îi admiram de câțiva ani, de când mergeam la cursele lor ca spectator. Îmi aduc aminte că îi salutam murmurând ceva neinteligibil și vorbeam în șoapta în prezența lor, nu cumva să deranjăm. Soarta a făcut să alerg împreună cu amândoi, pentru că din primul an am alergat și la clasa 175 cc, la care unul dintre cei care câștigau cursele era Ionel, iar cursele de la clasele 125 și 175 cc, se alergau împreună, cu clasament separat, Petre fiind unul dintre liderii clasei 125 cc. Anul 1979, clasele 125 și 175 cc alergau împreună cu clasament separat. Cu nr. 4 Petre Pascotă la 125 cc, nr. 8 Ioan Moisescu la 125 cc și nr. 13 subsemnatul, la 175 cc. În anul următor, în 1979, Petre a reușit să conducă detașat și să câștige campionatul individual la 125 cc, continuând tradiția familiei, în care tatăl său și fratele mai mare au transformat Girocul, localitatea natală, într-unul dintre templele motociclismului românesc. De-a lungul carierei, Petre a reprezentat câteva grupări sportive din Timișoara, alergând sub culorile cluburilor Locomotiva CFR, Voința și Progresul, obținând în afară de titlul național 7 titluri de Vicecampion Național și 10 medalii de bronz. După 37 de ani de participare la competiții, Petre Pascotă s-a retras din activitatea sportivă în 1990, fiind unul dintre cei mai longevivi sportivi din România. A continuat să ducă mai departe tradiția familiei, contribuind alături de fratele său la formarea nepotului Ionel Pascotă, devenit cel mai titrat sportiv din motociclismul românesc, probabil și datorită influenței unchiului Petre, care a luat decizia să participe din umbră la educația sportivă a nepotului. Acum Petre a plecat, îl vom conduce pe ultimul drum mâine, luni 23 octombrie, se va alătura unei pleiade de mari campioni care ne veghează de sus și probabil că plâng de mila noastră și de mila sportului românesc, din ce în ce mai sărac și din ce în ce mai prost condus. Rămas bun Petre, nu te vom uita ! Vezi articolul integral
  1. Încarcă mai multă activitate
×