Mergi la conţinut
  • https://www.AUTOdoc24.RO

Toata activitatea

Se afișează tot conținutul adăugat în ultimele 365 zile.

Tip de Conținut


Fluxul se actualizează automat     

  1. Astăzi
  2. Turul Bucegilor pe mtb este un traseu de 1 sau 2 zile, care face înconjurul munților Bucegi pe poteci superbe, provocatoare și pe drumuri forestiere. Este un traseu potrivit atât pentru avansați (de făcut într-o zi) cât și pentru începători (la 2 zile). Lungime: 80 km, diferență de nivel 2800 m. Track-ul gps poate fi accesat aici. Sursa: Freerider
  3. The International Motorcycle Shows® (IMS) is increasing its digital presence. The motorcycle show organizer is rolling out a new website called “ContinueTheRide.com.” IMS says it is taking a dual-pronged approach to provide in-depth analysis for industry professionals. In addition, ContinueTheRide.com also allows “…enthusiasts to be entertained, educated, and inspired all year long.” IMS Senior Vice Presiden Tracy Harris In a press release, Tracy Harris, IMS Senior Vice President, explains: “IMS has been at the center of the industry for 40 years now, successfully connecting all sectors of the motorcycling community while supporting and growing with the industry. Our deep bench of industry knowledge and long-standing customer relationships are the driving forces behind the creation of our digital products.” “Our expansion beyond in-person events into digital products enables us to bring new and old friends together while sharing knowledge and expertise between the broad community of motorcycle/powersports enthusiasts and industry-professionals year-round. Each digital product was produced and curated to have content relevant for everyone; I highly encourage enthusiasts of all experience levels to check out the entirety of ContinueTheRide.com and immerse themselves in the fun and engaging world of riding while even inspiring a new rider or two,” continues Harris. IMS expands its digital footprint. Discover the Ride Program Manager Robert Pandya Adding further to the Continue The Ride story, IMS’s Discover the Ride Program Manager and host of the B2B podcast “Centerstand” Robert Pandya said things are looking better for the moto industry: “Not only is the industry seeing an unexpected sales increase— but there is a new energy with existing riders who see a great opportunity to get outside where the roads are less busy. We all want and need to further increase motorcycling interest and the ‘Centerstand Podcast’ will be a chance to hear from industry insiders about their perspectives and ideas to benefit all of motorcycling. I look forward to the great conversations and being part of new ideas with the IMS team.” IMS Digital content As for the ContinueTheRide.com website, it will have two separate content faces. One will feature “Business Facing Content” while the other offers “Consumer-Facing Content.” For business users, ContinueTheRide.com features the following: Centerstand: A Motorcycle Industry Podcast The “Continue The Ride Blog dedicated to industry professionals A bi-monthly e-newsletter exploring the content from both Centerstand and the Continue The Ride Blog Consumers stopping by ContinueTheRide.com will see digital content, including: A consumer-facing podcast called The Reserve Tank The do-it-yourself (DIY) video series; Inside The Garage IMS Rides – A video series “exploring exciting routes, communities, and rider personalities.” A Continue The Ride Blog for new and experienced riders. A bi-monthly newsletter featuring the content found in the consumer side of ContinueTheRide.com Sweepstakes and Contests As for non-digital content, IMS’s website still shows live shows from November 20th, 2020, well into 2021. Regardless, it’s nice to see IMS reaching out to both industry professionals and motorcycle enthusiasts. Vezi sursa
  4. Cu speranța că până anul viitor, situația pandemiei devine mai bună, organizatorii anunță data ediției 2021. Astfel, a 6a ediție a maratonului mtb cu 4+1 etape din Croația, Mitas 4 Islands, va avea loc între 20 și 24 aprilie. Evenimentul are loc pe patru insule diferite ale Croației, fiecare etapă desfășurându-se pe insula ei. La acestea se adaugă prologul concursului, practic a 5a zi de concurs, etapa care are rolul stabilirii ordinii de start în etapa întâi. Organizatorii au mai facut următoarele precizări: Dacă te-ai înscris pentru ediția 2020, aceasta este în continuare valabilă pentru 2021, nu mai prebuie plătit nimic Dacă ai cumpărat pachet complet, cu cazare inclusă, și aceasta rămâne valabilă, dar ți se solicită să confirmi că vii Dacă te-ai inscris, dar nu mai poți ajunge la ediția 2021, transferul înscrierii către alt concurent este gratuită până pe data de 31 decembrie. Click aici pentru a face modificarea Dacă ai plătit și pentru transfer de la aeroport, și acasta este în continuare valabilă ATENȚIE! Numărul de înscrieri pentru ediția 2021 este mai mic întrucât locurile sunt practic deja ocupate. Dacă vrei să participi grăbește-te, înscrierile încep azi, 13 August! Prețul este de 450 euro / concurent, pentru perioada 10 august 2020 – 25 martie 2021, fără cazare. Sursa: Freerider
  5. By now, you’ve read Mike’s first impressions of the new Yamaha Tenere 700. You’ve seen FortNine’s quick run-down of the bike’s design. But what is the machine really capable of? Pol Tarres is here to give us a good idea of what the bike can do, in capable hands. If you haven’t heard of Tarres before, he’s a hard enduro and trials rider, from Spain. He’s definitely not as well-known in North America as guys like Johnny Walker or Graham Jarvis, but he’s still had great finishes at events like the Erzbergrodeo. In other words, he’s got talent at a level that most offroaders only dream of. He won the World Junior Trials Championship in 2010, and has been combining a white collar life with his riding ever since. Some people might remember him from this video from 2019, shot with a filmmaking team called The Who. Now, Tarres and The Who are back in action, this time aboard the Yamaha Tenere 700. Turns out, this machine really can do great things off-road, even without a fancy-pants electronics suite. Although, if you want to do extreme hoonery, things like traction control can get in the way, truthfully. Supposedly, Tarres’ Tenere received minimal modification for this video—a set of Mitas knobbies and extra fork oil, and that’s it. All in all, it’s a great promo reel for the T7, showing it really can do hard, gnarly stuff, just as advertised. It’s also a great promo reel for Pol Tarres, as you can bet he’ll have thousands of new fans as this video spreads around the world, showing what he can do. Vezi sursa
  6. Honda’s finally confirmed what the moto-press has been speculating about for years: Finally, there’s a new CBR600RR supersport coming to market. The teaser video above is the proof we’ve been waiting for, and spy photos have emerged as well. Why is this a big deal? It’s because we’ve been waiting for the new CBR600 for what feels like forever. The 600 supersport market was blistering-hot in the early 2000s, as they had plenty of performance to offer experienced motorcyclists, but were also (mistakenly) seen as an entry-level machine for beginners, until they moved up to a real “leaderbike” like the R1. In reality, a 600 is as dangerous for a beginner as a litrebike. That caused problems with long-term customer retention, and then the market crash of ’08 happened. A combination of money woes and insurance complications meant fewer beginners were buying 600s, and the segment languished, while the 250cc-400cc sportbike market flourished instead (see also: Honda CBR250, Kawasaki Ninja 300/400, Yamaha R3). Yamaha eventually overhauled its R6, and Kawasaki updated the ZX-6R, but Honda didn’t really upgrade the CBR600RR to keep up with the competition. It dropped the machine in some markets, as it didn’t meet emissions standards, and Honda never added a decent electronics package to bring it up to the level of the competition. By the looks of the video above, that’s changing. Of course, to sell the machine in Europe, Honda would also have to bring the CBR600RR up to modern emissions standards. So what else can we expect—more horsepower, lighter weight? As Asphalt & Rubber points out, it looks like Honda is basically taking the current engine and frame and adding an electronics package and new suspension, similar to what it did with the last-generation CBR1000RR. We’d expect more details in the weeks to come, with a full reveal as soon as late August, prepping customers for a 2021 release. But wait! There’s more weird news. Asphalt & Rubber also reports Honda’s American subsidiary says the new 600 will not be coming to the US market, as its pricing would be too high. It’s also supposedly not going to Europe. So, uh, where’s it going to sell then? A&R speculates it’s going to mainly be aimed at the Japanese domestic market, where 600s are already super-expensive anyway, so the pricier, updated model will still be seen as desirable. Vezi sursa
  7. Ieri
  8. Roțile din carbon de competiție de șosea DT Swiss ARC au devenit mai late și mai rapide după o revizuire aerodinamica totală, având acum profilul optimizat pentru anvelopele moderne mai late. Noile ARC 1100 au fost complet reproiectate în tunelul aerodinamic împreună cu Swiss Side devenind în același timp mai late și mai rapide, profitând de avantajul jantei cu forma VU, disponibilă cu profil de 50, 62 și 80 mm. Lățimea internă a crescut cu 20% dar roțile sunt mai rapide per total ca modelele vechi. Acum trei ani, DT Swiss a dezvoltat în tunelul aerodinamic GST roțile din carbon ARC împreună cu experții aero Swiss Side, iar atunci ei au demonstrat beneficiile imense ale trecerii de la profilul în V la cel în U al jantelor. Acum ei revin cu un design complet nou, ceva situat la mijloc, denumit profil VU. DT denumesc noile profile aerodinamice Aero+. Este un echilibru perfect între reducerea frânei aerodinamice, optimizarea controlului și minimizarea efectului vântului asupra direcției, rezultatul fiind un sistem complet roată+anvelopă ce include și o reducere a rezistenței la rulare. Redesenarea completă a familiei ARC se inspiră din lecțiile învățate cu cele două forme ce au dominat piața roților aerodinamice: forma V originală și cea U mai recentă, umflată. Noua formă VU este undeva la mijloc, cu un vârf ceva mai îngust, dar cu un corp destul de umflat, în mod surprinzător rezultând niște roți mai rapide ca cele anterioare. O mare parte din îmbunătățirile aerodinamice pot fi atribuite creșterii lățimii. O altă parte se datorează dispariției limitării cauzate de frânele pe jantă, DT Swiss putând să crească lățimea și mai mult până la 20 mm la interior. Chiar dacă o jantă mai lată înseamnă creșterea suprafeței frontale, interiorul mai lat face ca anvelopele moderne să se așeze mai bine. Lățimea externă de aproape 30 mm permite o trecere lină de la anvelopă la jantă, beneficiile aerodinamice fiind maxime la folosirea anvelopelor de 25-28 mm fără a avea efectul nefast al formei de bec obținută cu anvelopele late pe jante înguste. Jantele mai late și sistemul tubeless pentru șosea, pe care DT l-a adoptat complet încă din 2016, au ca rezultat o rezistență redusă de rulare pentru viteză mai mare, confort sporit și control mai bun. DT nu produce și anvelope dar a testat roțile lor cu diverse modele și a constatat beneficii la folosirea variantelor mai late, rezultatul fiind recomandarea de a folosi 25 mm în față și 28 mm în spate pentru performanțe maxime cu noile roți ARC. DT Swiss păstrează sistemul de jante hooked tubeless, mai complicat dar mai compatibil cu anvelopele, incluzând o zonă de blocare a marginii. Nu doar jantele ajută la creșterea performanței, Swiss Side reamintește faptul că 1/4 din frâna unei roți este rotațională, așa că scurtarea spițelor ajută, dar și profilul acestora e important. Seria de top 1100 primește deci noile spițe mai aerodinamice Aeroilite II și Aero Comp II, cu 35% mai alungite și 23% mai subțiri. DT descrie generația 2 de spițe aero ca fiind mai rapide și mai puternice, fiind forjate suplimentar și fiind supuse unui al doilea proces de aplatizare pentru obținrerea formei finale. Spițele primesc și capetele în T ce au debutat pe roțile ERC, pentru o aliniere perfectă. Per total, forma nouă a spițelor salvează 1.1 W. Noile Aerolite II și Aero Comp II vin doar pe roțile din seria 1100, fiind exclusiv prezente pe modelul ARC 1100. Roțile ARC 1400 folosesc spițele aerodinamice anterioare și au pierderi rotaționale ceva mai mari. Noile roți primesc și butuci Dicut cu formă aero îmbunătățită, cu o singură gaură pentru fiecare pereche de spițe pentru a reduce dimensiunea flanșelor și cu prindere de disc Centerlock. În butuci e folosit mecanismul Ratchet EXP din seria 180 cu rulmenți ceramici SINC la ARC 1100 și mecanism 240 cu rulmenți de oțel pentru ARC 1400. Roțile ARC sunt disponibile cu profil de 50, 62 și 80 mm… și în două variante, ambele folosind aceleași noi jante Aero+ – modelul cu grafică roșie 1100 și cel cu grafică gri 1400, adaptate la o gamă largă de bugete și tipuri de utilizare. ARC 1100 e modelul de top, cu spițele mai aerodinamice Aerolite II și AeroComp II și cu butuci DT Swiss 180 Dicut. Butucii seria 180 folosesc rulmenți ceramici SINC, o prindere minimalistă de disc Centerlock și Ratchet EXP de 36T, plus un set de huse de roți incluse. Roțile ARC 1100 Dicut au prețul de 2388 Euro pentru un set, indiferent de profil, greutatea fiind de 1762 g pentru cele de 80 mm, 1676 g pentru cele de 62 mm și 1472 g pentru cele de 50 mm. ARC 1400 sunt proiectate să fie ceva mai accesibile, dar să ofere aceleași performanțe aerodinamice, cu aceleași jante din carbon. Modelul 1400 folosește însă spițele standard Aerolite și AeroComp și butuci DT Swiss 240 Dicut. Acestia rulează pe rulmenți de calitate superioară din oțel și folosesc noul Ratchet EXP 36t. Roțile ARC 1400 Dicut au prețul de 1957 Euro indiferent de profil, cu o greutate de 1837 g pentru cele de 80 mm, 1753 mm cele de 62 mm și 1552 g cele de 50 mm. Toate roțile noi vin standard cu freehub Shimano de 11 pinioane și unul SRAM XDR de rezervă, dar e disponibil și pentru Campagnolo separat. Roțile cu profil de 50 mm sunt disponibile și în versiune 650b pentru cicliștii mai scunzi care vor viteză, cu greutatea de 1381 g pentru setul 1100 și 1458 g pentru cel 1400. Toate noile roți ARC sunt disponibile la distribuitorii DT Swiss și includ în pachet valve tubeless, garnituri și benzi de etanșare. Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului. Informații de pe bikerumor.com Sursa: Freerider
  9. Noile roți aero DT Swiss ARC sunt mai late și mai rapide

    Roțile din carbon de competiție de șosea DT Swiss ARC au devenit mai late și mai rapide după o revizuire aerodinamica totală, având acum profilul optimizat pentru anvelopele moderne mai late. Noile ARC 1100 au fost complet reproiectate în tunelul aerodinamic împreună cu Swiss Side devenind în același timp mai late și mai rapide, profitând de avantajul jantei cu forma VU, disponibilă cu profil de 50, 62 și 80 mm. Lățimea internă a crescut cu 20% dar roțile sunt mai rapide per total ca modelele vechi. Acum trei ani, DT Swiss a dezvoltat în tunelul aerodinamic GST roțile din carbon ARC împreună cu experții aero Swiss Side, iar atunci ei au demonstrat beneficiile imense ale trecerii de la profilul în V la cel în U al jantelor. Acum ei revin cu un design complet nou, ceva situat la mijloc, denumit profil VU. DT denumesc noile profile aerodinamice Aero+. Este un echilibru perfect între reducerea frânei aerodinamice, optimizarea controlului și minimizarea efectului vântului asupra direcției, rezultatul fiind un sistem complet roată+anvelopă ce include și o reducere a rezistenței la rulare. Redesenarea completă a familiei ARC se inspiră din lecțiile învățate cu cele două forme ce au dominat piața roților aerodinamice: forma V originală și cea U mai recentă, umflată. Noua formă VU este undeva la mijloc, cu un vârf ceva mai îngust, dar cu un corp destul de umflat, în mod surprinzător rezultând niște roți mai rapide ca cele anterioare. O mare parte din îmbunătățirile aerodinamice pot fi atribuite creșterii lățimii. O altă parte se datorează dispariției limitării cauzate de frânele pe jantă, DT Swiss putând să crească lățimea și mai mult până la 20 mm la interior. Chiar dacă o jantă mai lată înseamnă creșterea suprafeței frontale, interiorul mai lat face ca anvelopele moderne să se așeze mai bine. Lățimea externă de aproape 30 mm permite o trecere lină de la anvelopă la jantă, beneficiile aerodinamice fiind maxime la folosirea anvelopelor de 25-28 mm fără a avea efectul nefast al formei de bec obținută cu anvelopele late pe jante înguste. Jantele mai late și sistemul tubeless pentru șosea, pe care DT l-a adoptat complet încă din 2016, au ca rezultat o rezistență redusă de rulare pentru viteză mai mare, confort sporit și control mai bun. DT nu produce și anvelope dar a testat roțile lor cu diverse modele și a constatat beneficii la folosirea variantelor mai late, rezultatul fiind recomandarea de a folosi 25 mm în față și 28 mm în spate pentru performanțe maxime cu noile roți ARC. DT Swiss păstrează sistemul de jante hooked tubeless, mai complicat dar mai compatibil cu anvelopele, incluzând o zonă de blocare a marginii. Nu doar jantele ajută la creșterea performanței, Swiss Side reamintește faptul că 1/4 din frâna unei roți este rotațională, așa că scurtarea spițelor ajută, dar și profilul acestora e important. Seria de top 1100 primește deci noile spițe mai aerodinamice Aeroilite II și Aero Comp II, cu 35% mai alungite și 23% mai subțiri. DT descrie generația 2 de spițe aero ca fiind mai rapide și mai puternice, fiind forjate suplimentar și fiind supuse unui al doilea proces de aplatizare pentru obținrerea formei finale. Spițele primesc și capetele în T ce au debutat pe roțile ERC, pentru o aliniere perfectă. Per total, forma nouă a spițelor salvează 1.1 W. Noile Aerolite II și Aero Comp II vin doar pe roțile din seria 1100, fiind exclusiv prezente pe modelul ARC 1100. Roțile ARC 1400 folosesc spițele aerodinamice anterioare și au pierderi rotaționale ceva mai mari. Noile roți primesc și butuci Dicut cu formă aero îmbunătățită, cu o singură gaură pentru fiecare pereche de spițe pentru a reduce dimensiunea flanșelor și cu prindere de disc Centerlock. În butuci e folosit mecanismul Ratchet EXP din seria 180 cu rulmenți ceramici SINC la ARC 1100 și mecanism 240 cu rulmenți de oțel pentru ARC 1400. Roțile ARC sunt disponibile cu profil de 50, 62 și 80 mm… și în două variante, ambele folosind aceleași noi jante Aero+ – modelul cu grafică roșie 1100 și cel cu grafică gri 1400, adaptate la o gamă largă de bugete și tipuri de utilizare. ARC 1100 e modelul de top, cu spițele mai aerodinamice Aerolite II și AeroComp II și cu butuci DT Swiss 180 Dicut. Butucii seria 180 folosesc rulmenți ceramici SINC, o prindere minimalistă de disc Centerlock și Ratchet EXP de 36T, plus un set de huse de roți incluse. Roțile ARC 1100 Dicut au prețul de 2388 Euro pentru un set, indiferent de profil, greutatea fiind de 1762 g pentru cele de 80 mm, 1676 g pentru cele de 62 mm și 1472 g pentru cele de 50 mm. ARC 1400 sunt proiectate să fie ceva mai accesibile, dar să ofere aceleași performanțe aerodinamice, cu aceleași jante din carbon. Modelul 1400 folosește însă spițele standard Aerolite și AeroComp și butuci DT Swiss 240 Dicut. Acestia rulează pe rulmenți de calitate superioară din oțel și folosesc noul Ratchet EXP 36t. Roțile ARC 1400 Dicut au prețul de 1957 Euro indiferent de profil, cu o greutate de 1837 g pentru cele de 80 mm, 1753 mm cele de 62 mm și 1552 g cele de 50 mm. Toate roțile noi vin standard cu freehub Shimano de 11 pinioane și unul SRAM XDR de rezervă, dar e disponibil și pentru Campagnolo separat. Roțile cu profil de 50 mm sunt disponibile și în versiune 650b pentru cicliștii mai scunzi care vor viteză, cu greutatea de 1381 g pentru setul 1100 și 1458 g pentru cel 1400. Toate noile roți ARC sunt disponibile la distribuitorii DT Swiss și includ în pachet valve tubeless, garnituri și benzi de etanșare. Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului. Informații de pe bikerumor.com Sursa: Freerider
  10. For decades, Enduro Riders have been carrying their tools in waist bags. Not only does it help ensure important tools don’t go flying off the back of your bike in rough terrain, but they help avoid back soreness and fatigue from carrying a heavy backpack. GIVI recently released the GRT710 Enduro Waist Bag as part of their off-road-specific Gravel-T line, designed for racers and dual sport riders exploring technical terrain. In fact, GIVI developed it together with the Honda HRC Monster Energy Rally Team that races in the Dakar. The GRT710 is constructed with heavy-duty 1200D polyester fabric and beefy zippers to make it resistant to wear and tear from trail abuse. Elastic waist straps are made wide to evenly distribute the weight, attached with Velcro and an adjustable strap to secure everything in place. On the right side is a zipper pocket used for carrying spare bolts, JB Weld, tape, a multi tool, or other things you need quick access to, while the left pocket has a Velcro flap closure and adjustable strap designed specifically for carrying a water bottle. In the center is the main compartment,which unzips and unfolds into a tool roll with pockets and slots to organize and carry individual tools. There is also a large central zipper pocket which can be used for odd-shaped tools or trail snacks. Everything in the main compartment is closed up with zippers so that tools remain dust free, and an outer flap goes over the top with a quick-release buckle closure. Also on the main closure flap, are two elastic bands that can be used for holding a rain layer and there is also a small pocket built into the flap for carrying keys, a driver’s licence, or other small items. How It Performed If you are planning on doing enduros, rallies, or any aggressive dual sport rides, the GRT710 is a more secure way to carry tools than strapping them onto a fender. ADVERTISEMENT I tend to carry a lot of tools so I am prepared for anything we encounter with the various bikes we are testing. Loading up the GRT710 waist bag with tools for the first time, I was surprised how much it could swallow. The tool roll has a variety of slots and there are big zipper pockets for storing any overflow. You can use the large outer flap of the main compartment to hold down loose items as well, although I would have liked to have some adjustment in the buckle strap closure to allow for more versatility in carrying items of various sizes. At first I used the large outer flap to carry a front inner tube, but I later found it more convenient to stuff it in the water bottle holder. Since I ride with a light hydration pack, there was no need for carrying a bottle of water there. Yet, that bottle holder can just as well be used for spare oil or a flask depending on your needs. Getting it strapped on, it felt a little strange at first. Standing up on the pegs, it took some getting used to having weight above my tuchus. Although, I have to admit, I liked it better than carrying tools in a backpack. Carrying a heavy weight on my back usually leads to soreness and I feel it interferes with my balance when the weight is up higher. I’ve tried Enduro Vests before as well, which are designed to distribute weight more evenly around your torso, but I feel those create extra bulk in the front that can interfere with my riding. By the end of my first ride, my body had mostly adjusted to the new weight of the waist sack and I was fully acclimated to it by the second day, liking it even more as I rode. Just unstrap the waist bag, throw it on the ground, and you’ve got your tools spread out in seconds.After several more rides I found it nice not having to dig into a pannier or a top bag to find tools when trailside repairs are calling. Just quickly unstrap the waist sack, throw it on the ground, and you’ve got your tools spread out in seconds. It also can be used as a small mat to place bolts, spacers or other items you want to avoid losing in the dirt. Getting it back on can be a bit cumbersome, if you have it stuffed to the brim like me, but the Velcro attachment and the elastic waistband ensures a comfortable fit. Riding in aggressive terrain, everything stays in place, and you don’t feel like there is a ball bouncing around back there. These elastic straps can be used to carry a rain layer, but without being able to cinch the straps down, its not the most secure storage option.Now with more than a thousand miles or riding with the GRT710, on shorter trips I’ve appreciated not having to strap on luggage and having my tools in the same place when switching from bike to bike. It has also proven to be very durable: the thick material and high-quality zippers haven’t given me any trouble so far. While the GRT710 waist bag does come with a waterproof phone holder, personally I would avoid carrying anything fragile inside it because if you do fall (don’t ask me how I know), it’s likely to come in contact with the ground. Also worth noting, is the fabric is water resistant but not waterproof. This isn’t a problem most of the time but if you get soaked in a downpour or fail at a water crossing, make sure you dry your tools out when you get home or they could turn into a rusty mess next time you open up the bag. Who’s It For Those who are taking shorter adventures and day rides, who are packing light and riding on aggressive terrain, will appreciate the quick access and security of carrying tools in the GRT710 waist bag. Also, those who own multiple bikes and want to be able to strap on and go, rather than adapt a tool carrying solution for each bike. Our Verdict The GIVI GRT710 Waist Bag is a convenient and effective way to store your trail tools on shorter, aggressive off-road rides. Accessing your tools is always quick and easy, so much so, that you can expect an uptick in your riding buddies asking if you have a screwdriver, wrench or tire pressure gauge handy. At about $100 it’s on the pricey side for a waist bag, but it backs it up with smart storage and heavy-duty construction that can handle gnarly terrain. What We Liked Enough capacity to carry lots of tools. Durable construction that can take abuse. Comfortable waist belt with secure fit. What Could Be Improved Make outer flap elastic bands adjustable for a more secure hold. Make outer flap buckle closure adjustable for greater versatility. Perhaps a waterproof version? GRT710 Enduro Waist Bag Specs CONSTRUCTION: 1200D Polyester UV-Resistant Fabric POCKETS: 4 zipper pockets and a water bottle pocket. DIMENSIONS: 10.5″ w x 7″ h x 4″ deep (Main Compartment) WEIGHT: 1.5 pounds (0.7 kg) PRICE: $105.00 Shopping Options: Photos by Jeff Kiniery, Jon Beck and Rob Dabney Author: Rob Dabney Rob Dabney started a lifelong obsession with motorcycles at the age of 15 when he purchased his first bike – a 1982 Honda MB5. Through his 20’s and 30’s he competed in off-road desert races, including the Baja 250, 500 and 1000. Eventually, his proclivity for exploration led him to dual sport and adventure riding. Rob’s never-ending quest to discover what’s around the next bend has taken him on Adventures in Mexico, North Africa, Europe, and throughout the American West. As a moto journalist, he enjoys inspiring others to seek adventure across horizons both near and far.
  11. Din cenușă, cu Nico Vink

    „From the Ash” este o metaforă vizuală care te încurajează să continui, în timp ce lumea din jurul tău se destramă. În mai 2018, au ars aproape 15.000 de hectare de pădure în parcul Ute, New Mexico, SUA. From The Ash || Nico Vink from Ryan Gibb on Vimeo. Sursa: Freerider
  12. „From the Ash” este o metaforă vizuală care te încurajează să continui, în timp ce lumea din jurul tău se destramă. În mai 2018, au ars aproape 15.000 de hectare de pădure în parcul Ute, New Mexico, SUA. From The Ash || Nico Vink from Ryan Gibb on Vimeo. Sursa: Freerider
  13. Posted in Racing A major milestone in KTM’s racing history has been reached. KTM can now class themselves as MotoGP race winners thanks to Brad Binder’s incredible victory in Brno, Czech Republic. Binder has smashed expectations and stamped himself firmly in the history books – this achievement is the Austrian manufacturer’s first win in the premier class, South Africa’s first MotoGP victory, and Binder took the top step of the podium in only his third race aboard the KTM RC16. Incredible, isn’t it? Brad Binder flies to his and KTM’s first ever MotoGP victory in Brno, Czech Republic. PC @PolarityPhotoIt was a 21 lap thriller of a race and it should definitely be noted that the Red Bull KTM Factory Racing rider, who won a Moto3TM title in 2016 and was second overall in Moto2 TM last season, is the first rookie to win a MotoGP race since 2013 – that rider was Marc Marquez, who is widely classed as the current benchmark and multi-time MotoGP champion. Binder’s victorious race was a calculated ride from seventh on the grid, and the 24-year-old navigated his way to the front of the field aboard his KTM RC16 before stretching out a comfortable advantage for his maiden win. Binder worked his way to the front of the field from seventh on the grid. PC @PolarityPhotoAfter the race Brad said: “Honestly, right now, I’m lost for words. I’ve dreamt of this since I was a little boy and today it came true. It is amazing to win my first GP [in MotoGP]. Thank you to everybody who supported me, and the whole team; they put an insane motorcycle beneath me today! I didn’t know if we could win but I knew we would have a go. It was the craziest ten laps of my life at the end. I was being as soft as I could. It was incredible. Unbelievable.” It’s a huge team effort – KTM takes a first MotoGP victory in its fourth year in the series. PC @PolarityPhotoHaving come through the ranks with KTM from the Red Bull KTM MotoGP TM Rookies Cup, Moto3, Moto2 and finally MotoGP, Binder achieves KTM’s vision of providing a pathway for riders right up to the top tier of racing, the pinnacle of two-wheeled motorsport. Teammate Pol Espargaró was unfortunate on the day not to be fighting for the win as he fell during a battle for third place; it should be noted here that the Spaniard has been pivotal in KTM’s MotoGP project and the KTM RC16’s development, having been involved from early on in the program. It’s KTM’s fourth year in the series, and with the help of test riders Mika Kallio and Dani Pedrosa, the Austrian manufacturer has certainly stepped up another level in 2020. But it’s unlikely anybody would have believed Binder would win so soon in his premier class career – in celebration let’s take a look at some of the images from BRAD’S BIG DAY! Brad Binder and the KTM RC16 at Brno, Czech Republic. PC @PolarityPhotoAfter hitting the front with nine laps to go, Binder stretched out a comfortable advantage. PC @PolarityPhotoAn emotional and historic moment for the Red Bull KTM Factory Racing team as Binder takes KTM’s first ever MotoGP victory. PC @PolarityPhotoBinder climbs onto the MotoGP podium for the first time. PC @PolarityPhotoBinder took a first premier class victory in only his third ever MotoGP race. PC @PolarityPhotoBinder scored victories in Moto2 to take runner-up in the series in 2019. PC @GoldAndGooseBinder won the Moto3 championship with the Red Bull KTM Ajo team in 2016. PC @KTMKTM’s next MotoGP outing is at the manufacturer’s ‘home race’ at the Red Bull Ring in Spielberg, Austria where the teams will be looking to put on a show for all the fans at home. To show your support why not consider a KTM Fan Package so you can #STAYREADYTORACE from wherever you’ll be watching from! Visit your authorized dealer for more information or click here.
  14. Posted in Racing A major milestone in KTM’s racing history has been reached. KTM can now class themselves as MotoGP race winners thanks to Brad Binder’s incredible victory in Brno, Czech Republic. Binder has smashed expectations and stamped himself firmly in the history books – this achievement is the Austrian manufacturer’s first win in the premier class, South Africa’s first MotoGP victory, and Binder took the top step of the podium in only his third race aboard the KTM RC16. Incredible, isn’t it? Brad Binder flies to his and KTM’s first ever MotoGP victory in Brno, Czech Republic. PC @PolarityPhotoIt was a 21 lap thriller of a race and it should definitely be noted that the Red Bull KTM Factory Racing rider, who won a Moto3TM title in 2016 and was second overall in Moto2 TM last season, is the first rookie to win a MotoGP race since 2013 – that rider was Marc Marquez, who is widely classed as the current benchmark and multi-time MotoGP champion. Binder’s victorious race was a calculated ride from seventh on the grid, and the 24-year-old navigated his way to the front of the field aboard his KTM RC16 before stretching out a comfortable advantage for his maiden win. Binder worked his way to the front of the field from seventh on the grid. PC @PolarityPhotoAfter the race Brad said: “Honestly, right now, I’m lost for words. I’ve dreamt of this since I was a little boy and today it came true. It is amazing to win my first GP [in MotoGP]. Thank you to everybody who supported me, and the whole team; they put an insane motorcycle beneath me today! I didn’t know if we could win but I knew we would have a go. It was the craziest ten laps of my life at the end. I was being as soft as I could. It was incredible. Unbelievable.” It’s a huge team effort – KTM takes a first MotoGP victory in its fourth year in the series. PC @PolarityPhotoHaving come through the ranks with KTM from the Red Bull KTM MotoGP TM Rookies Cup, Moto3, Moto2 and finally MotoGP, Binder achieves KTM’s vision of providing a pathway for riders right up to the top tier of racing, the pinnacle of two-wheeled motorsport. Teammate Pol Espargaró was unfortunate on the day not to be fighting for the win as he fell during a battle for third place; it should be noted here that the Spaniard has been pivotal in KTM’s MotoGP project and the KTM RC16’s development, having been involved from early on in the program. It’s KTM’s fourth year in the series, and with the help of test riders Mika Kallio and Dani Pedrosa, the Austrian manufacturer has certainly stepped up another level in 2020. But it’s unlikely anybody would have believed Binder would win so soon in his premier class career – in celebration let’s take a look at some of the images from BRAD’S BIG DAY! Brad Binder and the KTM RC16 at Brno, Czech Republic. PC @PolarityPhotoAfter hitting the front with nine laps to go, Binder stretched out a comfortable advantage. PC @PolarityPhotoAn emotional and historic moment for the Red Bull KTM Factory Racing team as Binder takes KTM’s first ever MotoGP victory. PC @PolarityPhotoBinder climbs onto the MotoGP podium for the first time. PC @PolarityPhotoBinder took a first premier class victory in only his third ever MotoGP race. PC @PolarityPhotoBinder scored victories in Moto2 to take runner-up in the series in 2019. PC @GoldAndGooseBinder won the Moto3 championship with the Red Bull KTM Ajo team in 2016. PC @KTMKTM’s next MotoGP outing is at the manufacturer’s ‘home race’ at the Red Bull Ring in Spielberg, Austria where the teams will be looking to put on a show for all the fans at home. To show your support why not consider a KTM Fan Package so you can #STAYREADYTORACE from wherever you’ll be watching from! Visit your authorized dealer for more information or click here.
  15. Klim Kodiak și Krios Pro. Cum e în mijlocul verii

    Recent am dat o tură la 32 de grade cu Kodiakul de la Klim. Și, cu vreo câteva săptămâni în urmă am prins o zi de trafic în oraș, cu vreo 34 de grade. Am fugit cât am putut de repede spre Brașov, dar tot am avut de îndurat. Iată cum a fost. La începutul sezonului, am luat costumul Klim Kodiak și casca Klim Krios Pro de la BMW Motorrad MotoHub, service BMW, cu showroom și magazin de echipamente și accesorii. Am ales Kodiakul pentru că e nou, pentru că are Gore-Tex Laminat și pentru că e “costumul suprem”, ca să citez pe cineva. Iată ce scrie pe etichetă: “Kodiakul a fost creat să facă față unei zile de 400 de mile, pe pasuri montane și pe furtunile specifice unei ture adventure”. Fac o scurtă trimitere la impresiile de la început de sezon, iar acum e cazul să vorbim despre comportamentul costumului în zilele călduroase. Pentru că la ploaie înțeleg că nu există dubii. În oraș, este fix cum te-ai aștepta să fie: oribil. Pentru că în oraș, la 35 de grade, este oribil, orice costum ai avea pe tine, cu excepția (poate) a unei veste pe care-o bagi în apă. Nici măcar costumele din plasă nu fac mare lucru, având în vedere aerul cald care vine de peste tot. Dar sunt convins că nimeni n-are pretenția să-l poarte prin centru, așadar să trecem la touring. Klim Kodiak este un costum masiv, dar nu e un costum gros, de iarnă. E de reținut. La mai puțin de 20 de grade trebuie neapărat să iei o bluză sau ceva mai gros. Drept urmare, costumul se comportă bine la temperaturi mari. Aerisirile sunt foarte bine gândite, și te ventilezi chiar și pe motocicletele de adventure, care au de obicei o protecție la vânt foarte bună. Deși ai protecții hard, solide, deși ai tot felul de ramforsări, deși îți dă feelingul de cavaler teuton, materialul respiră. Geaca are două orificii de ventilație la piept, două laterale, două la spate, și câte patru pe fiecare braț. Pantalonii au patru ventilații, tot pe lateral, în locul unde e cel mai probabil să ajungă ceva aer. Nu mi s-a întâmplat încă anul ăsta, dar am mers cu motorul și la temperaturi de 37-40+ de grade, cu costumele mai vechi: Dainese D-Explorer Gore-Tex, Rev’it! Off-Track. Ei bine, de pe la 35 de grade în sus vântul este așa de fierbinte încât închizi aerisiri, închizi viziera, acoperi orice spațiu pe unde-ar putea intra căldura. E momentul când e mai bine să nu te ventilezi deloc și să fii protejat. Simți cum îți fierbe creierul în cască, iar dacă n-ai camel back te dezhidratezi imediat. Oprești la primul magazin, iei o apa, bei cât poți și pleci la drum. După 20 de minute, apa e fiartă și trebuie să-ți cumperi alta. Din nou, un costum din mesh, prin care intră tot aerul, nu face mare lucru. Ei bine, nu știu cum se comportă Kodiakul în astfel de condiții, dar în afară de faptul că uneori e mare și greoi, ca o armură medievală, nu văd de ce nu s-ar comporta bine. Cu alte cuvinte, sunt mulțumit de comportamentul Kodiakului la pe vreme caldă 30-32 de grade și nu cred că te va încurca la drum lung. Următoarea provocare pentru mine este cum să-l curăț. M-am prăfuit, am căzut în noroi și e clar că are nevoie de o spălare, dar trebuie să studiez atent etichetele ca să nu-i stric componenta impermeabilă. Revin cu detalii. Casca Klim Krios Pro N-am învățat prea multe lucruri noi despre Krios Pro de la primul articol. Mi se pare că s-a lăsat mai mult decât mă așteptam, iar acum se simte puțin mare. Probabil ăsta e motivul pentru care simt vântul în zona urechilor când merg pe autostradă, pe o motocicletă care n-are o protecție la vânt foarte bună. Și mi se pare, în continuare, zgomotoasă. Dopuri de urechi, neapărat. Pe de altă parte e foarte ușoară, căptușala e comodă, iar viziera fotocromatică îmi place foarte mult, chiar dacă uneori se vede ciudat din cauza umbrelor lăsate de cozoroc. Am folosit Klim Kodiak și Krios Pro la testul cu Triumph Tiger 900 Rally Pro și la cel cu V-Strom 1050 XT, material ce urmează să fie publicat. Găsiți produsele la BMW Motorrad MotoHub. Apropo, la momentul redactării acestui articol vine cu o campanie Summer Sale. Mai multe detalii pe site-ul lor și pe pagina lor de Facebook. Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro
  16. Recent am dat o tură la 32 de grade cu Kodiakul de la Klim. Și, cu vreo câteva săptămâni în urmă am prins o zi de trafic în oraș, cu vreo 34 de grade. Am fugit cât am putut de repede spre Brașov, dar tot am avut de îndurat. Iată cum a fost. La începutul sezonului, am luat costumul Klim Kodiak și casca Klim Krios Pro de la BMW Motorrad MotoHub, service BMW, cu showroom și magazin de echipamente și accesorii. Am ales Kodiakul pentru că e nou, pentru că are Gore-Tex Laminat și pentru că e “costumul suprem”, ca să citez pe cineva. Iată ce scrie pe etichetă: “Kodiakul a fost creat să facă față unei zile de 400 de mile, pe pasuri montane și pe furtunile specifice unei ture adventure”. Fac o scurtă trimitere la impresiile de la început de sezon, iar acum e cazul să vorbim despre comportamentul costumului în zilele călduroase. Pentru că la ploaie înțeleg că nu există dubii. În oraș, este fix cum te-ai aștepta să fie: oribil. Pentru că în oraș, la 35 de grade, este oribil, orice costum ai avea pe tine, cu excepția (poate) a unei veste pe care-o bagi în apă. Nici măcar costumele din plasă nu fac mare lucru, având în vedere aerul cald care vine de peste tot. Dar sunt convins că nimeni n-are pretenția să-l poarte prin centru, așadar să trecem la touring. Klim Kodiak este un costum masiv, dar nu e un costum gros, de iarnă. E de reținut. La mai puțin de 20 de grade trebuie neapărat să iei o bluză sau ceva mai gros. Drept urmare, costumul se comportă bine la temperaturi mari. Aerisirile sunt foarte bine gândite, și te ventilezi chiar și pe motocicletele de adventure, care au de obicei o protecție la vânt foarte bună. Deși ai protecții hard, solide, deși ai tot felul de ramforsări, deși îți dă feelingul de cavaler teuton, materialul respiră. Geaca are două orificii de ventilație la piept, două laterale, două la spate, și câte patru pe fiecare braț. Pantalonii au patru ventilații, tot pe lateral, în locul unde e cel mai probabil să ajungă ceva aer. Nu mi s-a întâmplat încă anul ăsta, dar am mers cu motorul și la temperaturi de 37-40+ de grade, cu costumele mai vechi: Dainese D-Explorer Gore-Tex, Rev’it! Off-Track. Ei bine, de pe la 35 de grade în sus vântul este așa de fierbinte încât închizi aerisiri, închizi viziera, acoperi orice spațiu pe unde-ar putea intra căldura. E momentul când e mai bine să nu te ventilezi deloc și să fii protejat. Simți cum îți fierbe creierul în cască, iar dacă n-ai camel back te dezhidratezi imediat. Oprești la primul magazin, iei o apa, bei cât poți și pleci la drum. După 20 de minute, apa e fiartă și trebuie să-ți cumperi alta. Din nou, un costum din mesh, prin care intră tot aerul, nu face mare lucru. Ei bine, nu știu cum se comportă Kodiakul în astfel de condiții, dar în afară de faptul că uneori e mare și greoi, ca o armură medievală, nu văd de ce nu s-ar comporta bine. Cu alte cuvinte, sunt mulțumit de comportamentul Kodiakului la pe vreme caldă 30-32 de grade și nu cred că te va încurca la drum lung. Următoarea provocare pentru mine este cum să-l curăț. M-am prăfuit, am căzut în noroi și e clar că are nevoie de o spălare, dar trebuie să studiez atent etichetele ca să nu-i stric componenta impermeabilă. Revin cu detalii. Casca Klim Krios Pro N-am învățat prea multe lucruri noi despre Krios Pro de la primul articol. Mi se pare că s-a lăsat mai mult decât mă așteptam, iar acum se simte puțin mare. Probabil ăsta e motivul pentru care simt vântul în zona urechilor când merg pe autostradă, pe o motocicletă care n-are o protecție la vânt foarte bună. Și mi se pare, în continuare, zgomotoasă. Dopuri de urechi, neapărat. Pe de altă parte e foarte ușoară, căptușala e comodă, iar viziera fotocromatică îmi place foarte mult, chiar dacă uneori se vede ciudat din cauza umbrelor lăsate de cozoroc. Am folosit Klim Kodiak și Krios Pro la testul cu Triumph Tiger 900 Rally Pro și la cel cu V-Strom 1050 XT, material ce urmează să fie publicat. Găsiți produsele la BMW Motorrad MotoHub. Apropo, la momentul redactării acestui articol vine cu o campanie Summer Sale. Mai multe detalii pe site-ul lor și pe pagina lor de Facebook. Sursa
  17. Etapele finale ale Campionatului National de Supermoto si Viteza pe Motodrom vor avea loc pe circuitul VIK Power din Arad intre 21 si 23 august 2020. Concursul va fi organizat de clubul Motorsport Race Management București. La Viteza pe Motodrom vor concura clasele: Junior I, II, III, 85cc, 125 Sport, Moto 3. La Supermoto vor concura clasele: SM65, SM85, SOpen, Hobby si Veterani. Toți participanții trebuie să completeze o Cerere de Înscriere (disponibilă aici). Sportivii înscriși online vor avea prioritate la secretariat. Accesul spectatorilor este din pacate interzis pe toata durata celor trei zile de concurs. Vineri este ziua dedicată în întregime antrenamentelor libere și oficiale. Ziua de vineri va începe cu înscrierea concurenților și verificarea motocicletelor și se va încheia la ora 18:30 cu Ședința Tehnică. Sâmbătă la ora 10:10 va avea loc sedinta cu sportivii, primele manșe ale etapei a III-a naționale urmând să înceapă la ora 14:30. Duminică 23.08.2020 avem manșele ultimei etape naționale, acestea începând la ora 10:50 cu clasele Juniori 2 și 3. Vom afla împreună și vom săbători campionii României la Festivitatea de Premiere programată să aibă loc la ora 14:00. Programul complet de desfasurare si Regulamentul Particular al CNIR SM Et.III&IV sunt disponibile aici. ________________ Foto: Dragoslav Nedici
  18. Etapele finale ale Campionatului National de Supermoto si Viteza pe Motodrom vor avea loc pe circuitul VIK Power din Arad intre 21 si 23 august 2020. Concursul va fi organizat de clubul Motorsport Race Management București. La Viteza pe Motodrom vor concura clasele: Junior I, II, III, 85cc, 125 Sport, Moto 3. La Supermoto vor concura clasele: SM65, SM85, SOpen, Hobby si Veterani. Toți participanții trebuie să completeze o Cerere de Înscriere (disponibilă aici). Sportivii înscriși online vor avea prioritate la secretariat. Accesul spectatorilor este din pacate interzis pe toata durata celor trei zile de concurs. Vineri este ziua dedicată în întregime antrenamentelor libere și oficiale. Ziua de vineri va începe cu înscrierea concurenților și verificarea motocicletelor și se va încheia la ora 18:30 cu Ședința Tehnică. Sâmbătă la ora 10:10 va avea loc sedinta cu sportivii, primele manșe ale etapei a III-a naționale urmând să înceapă la ora 14:30. Duminică 23.08.2020 avem manșele ultimei etape naționale, acestea începând la ora 10:50 cu clasele Juniori 2 și 3. Vom afla împreună și vom săbători campionii României la Festivitatea de Premiere programată să aibă loc la ora 14:00. Programul complet de desfasurare si Regulamentul Particular al CNIR SM Et.III&IV sunt disponibile aici. ________________ Foto: Dragoslav Nedici
  19. New Gen4 SPOT offers tracking basics

    If you’re on the market for a simple satellite tracker, SPOT’s new Gen4 might be what you’re looking for. It doesn’t have the same flashy features as the Garmin inReach line, but it’s got several small upgrades over previous SPOT devices. For several years, SPOT has been selling trackers that can broadcast a user’s movements via satellite interface. Some riders use them for tracking rally riding, or to provide some safety on offroad trips. Thanks to the satellite uplink, offsite users can follow the tracker’s progress online, and the tracker’s user can also use the device to send an SOS or other customized message through the satellite system. The new Gen4 is supposedly more weatherproof than previous SPOT devices. It’s supposed to be able to handle temperatures ranges from -30C to +60C, and cope with temperature cycling from 20C to 60C while maintaining 96 percent RH. Chances are most motorcyclists won’t subject it to those conditions, but it’s good to know it’s been tested, anyway. It’s got an IP68 dust/water-resistance rating, meaning it should be able to handle up to 30 minutes in two meters of water. It has a SAE J1455 vibration resistance rating, and SPOT says it can send 1,240 check-in or custom messages on a single set of lithium batteries (four batteries required). Supposedly, battery life is the longer than any similar GPS tracking device. There are new mapping features for the Gen4 as well. Now, the device can be set up to virtual geographic boundaries, sending the user an alert if they stray somewhere they’re not supposed to be. There are new mapping options for layers (light or dark mode, satellite, open street map or terrain), customized position icons, improvements to the shared view feature and live/historical map view features. The exterior of the Gen4 is supposedly an improvement on previous models, with a sleeker design and better button protection. For full details, check out SPOT’s website; pricing is $149.99 in the US, $189.99 in Canada. Vezi sursa
  20. If you’re on the market for a simple satellite tracker, SPOT’s new Gen4 might be what you’re looking for. It doesn’t have the same flashy features as the Garmin inReach line, but it’s got several small upgrades over previous SPOT devices. For several years, SPOT has been selling trackers that can broadcast a user’s movements via satellite interface. Some riders use them for tracking rally riding, or to provide some safety on offroad trips. Thanks to the satellite uplink, offsite users can follow the tracker’s progress online, and the tracker’s user can also use the device to send an SOS or other customized message through the satellite system. The new Gen4 is supposedly more weatherproof than previous SPOT devices. It’s supposed to be able to handle temperatures ranges from -30C to +60C, and cope with temperature cycling from 20C to 60C while maintaining 96 percent RH. Chances are most motorcyclists won’t subject it to those conditions, but it’s good to know it’s been tested, anyway. It’s got an IP68 dust/water-resistance rating, meaning it should be able to handle up to 30 minutes in two meters of water. It has a SAE J1455 vibration resistance rating, and SPOT says it can send 1,240 check-in or custom messages on a single set of lithium batteries (four batteries required). Supposedly, battery life is the longer than any similar GPS tracking device. There are new mapping features for the Gen4 as well. Now, the device can be set up to virtual geographic boundaries, sending the user an alert if they stray somewhere they’re not supposed to be. There are new mapping options for layers (light or dark mode, satellite, open street map or terrain), customized position icons, improvements to the shared view feature and live/historical map view features. The exterior of the Gen4 is supposedly an improvement on previous models, with a sleeker design and better button protection. For full details, check out SPOT’s website; pricing is $149.99 in the US, $189.99 in Canada. Vezi sursa
  21. Royal Enfield Foresees Significant Sales Increase

    All motorcycle manufacturers are feeling the impact of COVID-19. Some have done better than others, but there is still a significant road ahead before things return to normal. Indian moto manufacturer Royal Enfield has been walloped by the pandemic, particularly in its home country. But as a consolation prize of sorts, Royal Enfield’s sales outside of its home country have been quite good. International markets The brand has almost universally shown double-digit growth in its international markets. It seems that outside of India, the brand’s Himalayan and 650 parallel-twin models are gaining quite an audience. Back in India, Eicher Motors (Royal Enfield’s parent company) Managing Director Siddhartha Lal is still optimistic about the brand’s future. Speaking to Bloomberg about the Royal Enfield’s international future, Lal said he expects better Royal Enfield sales. “Our international markets are beginning to show significant and sustainable growth trends on the back of motorcycles we have recently introduced —the Himalayan and the 650 Twin motorcycles—and we believe we have strong potential for further growing these markets for Royal Enfield.” Bikes like this Royal Enfield INT 650 and its Continental GT models have pumped up Royal Enfield’s sales internationally. Domestic market In its home market, Lal was somewhat less enthusiastic about the brand’s sales. He does not think that Royal Enfield can make up its earlier 2020 losses, but does expect strong sales due to pent up demand. Speaking to Business Today, Lal said: “While we expect the current year to continue to be challenging, we remain focused on our long-term initiatives and are optimistic that the industry will be back on track soon, largely led by investments in infrastructure.” Going forward, Royal Enfield is preparing to deal with its expected higher demand. The company is working to grow its retail network and further strengthening its supply chain and vendor eco-system. Vezi sursa
  22. All motorcycle manufacturers are feeling the impact of COVID-19. Some have done better than others, but there is still a significant road ahead before things return to normal. Indian moto manufacturer Royal Enfield has been walloped by the pandemic, particularly in its home country. But as a consolation prize of sorts, Royal Enfield’s sales outside of its home country have been quite good. International markets The brand has almost universally shown double-digit growth in its international markets. It seems that outside of India, the brand’s Himalayan and 650 parallel-twin models are gaining quite an audience. Back in India, Eicher Motors (Royal Enfield’s parent company) Managing Director Siddhartha Lal is still optimistic about the brand’s future. Speaking to Bloomberg about the Royal Enfield’s international future, Lal said he expects better Royal Enfield sales. “Our international markets are beginning to show significant and sustainable growth trends on the back of motorcycles we have recently introduced —the Himalayan and the 650 Twin motorcycles—and we believe we have strong potential for further growing these markets for Royal Enfield.” Bikes like this Royal Enfield INT 650 and its Continental GT models have pumped up Royal Enfield’s sales internationally. Domestic market In its home market, Lal was somewhat less enthusiastic about the brand’s sales. He does not think that Royal Enfield can make up its earlier 2020 losses, but does expect strong sales due to pent up demand. Speaking to Business Today, Lal said: “While we expect the current year to continue to be challenging, we remain focused on our long-term initiatives and are optimistic that the industry will be back on track soon, largely led by investments in infrastructure.” Going forward, Royal Enfield is preparing to deal with its expected higher demand. The company is working to grow its retail network and further strengthening its supply chain and vendor eco-system. Vezi sursa
  23. MV Agusta and Akrapovič Sign Industrial Agreement

    MV Agusta and Akrapovič are announcing that they have entered into an industrial partnership. The deal between the Italian high-end motorcycle manufacturer MV Agusta and Slovenian exhaust manufacturer Akrapovič will see exclusively designed Akrapovič exhausts on selected MV Agusta models. Akrapovič is well known for its expertise in the use of titanium and “super-alloys” as well as carbon fiber in its exhaust construction. Founded by former racer Igor Akrapovič, the firm works closely with many prominent teams in MotoGP, World Superbike, and MXGP. It’s this experience that allows Akrapovic to transfer race technology to street applications. MV Agusta CEO Timur Sardarov comments MV Agusta’s CEO, Timur Sardarov, looks forward to the business relationship. He had this to say about the partnership: “Sound is part of the MV Agusta experience. It’s a key element to its style and we pay a lot of attention to it. Our 3 and 4 cylinders models have quite unique personalities and we’ve always worked towards matching them with hair-raising sound” “But this partnership goes well beyond the look and sound, it is really about leading-edge technology, performance and uncompromising quality. MV Agusta and Akrapovič have a very similar approach to industrial excellence, accepting nothing but the best. I welcome this partnership as a natural alliance between like-minded leaders in their own field, which will bring about many synergies and even better products for the enjoyment of motorcycle enthusiasts around the world.” MV Agusta and Akrapovič are announcing an industrial collaboration. Photo credit: MV Agusta Akrapovič CEO Uros Rosa comments As you can imagine, Akrapovič is equally excited about the new deal. Uroš Rosa, CEO of Akrapovic chimed in with this tidbit: “Akrapovič is extremely excited about this latest chapter in its motorcycle history. To enter into a new partnership with one of the most iconic brands in the industry and one that shares a similar ethos and DNA to our own is another big step for our company. “Count Domenico Agusta and Igor Akrapovič both came from a racing background and created winning global brands through their passion, making this collaboration a natural fit. Akrapovič will create innovative products for the beautiful MV Agusta models that are coming soon, with designs that have never been seen before. With high-tech, race-proven materials, such as titanium and carbon fibre, we will create systems that will enhance the ‘Motorcycle Art’ that MV Agusta prides itself on, and our engineers will produce a unique sound for the range. Our exhausts will make a statement for all to see and hear that perfectly complements MV Agusta motorcycles.” It will be interesting to see what both manufacturers have up their sleeves for new exhaust designs. MV Agusta is known for making beautiful machines, and Akrapovič is known for its material and performance expertise. What the two can build together could be a treat for us all. Vezi sursa
  24. MV Agusta and Akrapovič are announcing that they have entered into an industrial partnership. The deal between the Italian high-end motorcycle manufacturer MV Agusta and Slovenian exhaust manufacturer Akrapovič will see exclusively designed Akrapovič exhausts on selected MV Agusta models. Akrapovič is well known for its expertise in the use of titanium and “super-alloys” as well as carbon fiber in its exhaust construction. Founded by former racer Igor Akrapovič, the firm works closely with many prominent teams in MotoGP, World Superbike, and MXGP. It’s this experience that allows Akrapovic to transfer race technology to street applications. MV Agusta CEO Timur Sardarov comments MV Agusta’s CEO, Timur Sardarov, looks forward to the business relationship. He had this to say about the partnership: “Sound is part of the MV Agusta experience. It’s a key element to its style and we pay a lot of attention to it. Our 3 and 4 cylinders models have quite unique personalities and we’ve always worked towards matching them with hair-raising sound” “But this partnership goes well beyond the look and sound, it is really about leading-edge technology, performance and uncompromising quality. MV Agusta and Akrapovič have a very similar approach to industrial excellence, accepting nothing but the best. I welcome this partnership as a natural alliance between like-minded leaders in their own field, which will bring about many synergies and even better products for the enjoyment of motorcycle enthusiasts around the world.” MV Agusta and Akrapovič are announcing an industrial collaboration. Photo credit: MV Agusta Akrapovič CEO Uros Rosa comments As you can imagine, Akrapovič is equally excited about the new deal. Uroš Rosa, CEO of Akrapovic chimed in with this tidbit: “Akrapovič is extremely excited about this latest chapter in its motorcycle history. To enter into a new partnership with one of the most iconic brands in the industry and one that shares a similar ethos and DNA to our own is another big step for our company. “Count Domenico Agusta and Igor Akrapovič both came from a racing background and created winning global brands through their passion, making this collaboration a natural fit. Akrapovič will create innovative products for the beautiful MV Agusta models that are coming soon, with designs that have never been seen before. With high-tech, race-proven materials, such as titanium and carbon fibre, we will create systems that will enhance the ‘Motorcycle Art’ that MV Agusta prides itself on, and our engineers will produce a unique sound for the range. Our exhausts will make a statement for all to see and hear that perfectly complements MV Agusta motorcycles.” It will be interesting to see what both manufacturers have up their sleeves for new exhaust designs. MV Agusta is known for making beautiful machines, and Akrapovič is known for its material and performance expertise. What the two can build together could be a treat for us all. Vezi sursa
  25. Bossi Strada SS – cursieră din titan, dar cu forme moderne

    Producătorul australian Bossi a lansat noua cursieră Strada SS, o variantă de competiție al modelului lor Strada, rezultatul fiind un mix de tuburi hidroformate și trase din titan care îi oferă un aspect foarte modern și aerodinamic, aproape similar cu cel al unui model din carbon Bicicleta e construită după principiul companiei – optimizat aerodinamic dar nu compromis. Producătorul folosește exclusiv titanul pentru cadrele lor, de la gravel la șosea și touring ușor, iar acum au intrat pe piața cursierelor de competiție. Cadrul e fabricat din tuburi dublu trase și hidroformate, din titatn 3/2.5 pentru downtube, toptube și seat tube, astfel că nu există nicio țeavă cu secțiune rotundă pe toată bicicleta. Headtube-ul este turnat din titan 6/4, cu cuvete integrate, la fel ca joncțiunea seat tube-ului (ce are o clemă de tijă integrată) și dropout-urile. Monoblocul este produs CNC din titan 6/4 și este de tipul T47 filetat. Producătorul spune că amestecul de tuburi cu forme specifice și piese forjate permite obținerea combinației dorite de rigiditate și confort, scăzând cam 200 g din greutatea unui cadru cu tuburi circulare tradiționale. Cablurile sunt rutate intern complet, tuburile au secțiuni în formă de D iar sudurile sunt finisate pentru aerodinamică perfectă. Compania nu a dat cifre efective despre performanțele aero, dar cu siguranță sunt mai bune decât cele ale unei cursiere tradiționale. Plus că arată mult mai bine. La performanțele aerodinamice contribuie și ghidonul integrat FSA Vision Metro ACR, ce duce toate cablurile direct de la manete în pipă și apoi în cadru, fiind vizibile doar când ies afară lângă etrierele de frână sau schimbătoarele de viteze. Headtube-ul e de tipul drept de 1.5/1.5, ceea ce lasă loc pentru orice cabluri și furtun fără să fie nevoie de găuri. Furtului frânei din față intră pe sus în brațul furcii și iese din acesta jos. Chainstay-urile sunt dublu ovalizate pentru a obține rigiditate în direcțiile corecte, cu prindere coborâtă a seatstay-urilor pe seat tube pentru un confort suplimentar. Geometria e ceva mai compactă decât cea a modelului Strada simplu, dar oferă și așa spațiu pentru anvelope 700×30 mm, chiar și cu jante destul de late. A fost testată lățimea de 22 mm cu anvelope de 30 mm și nu există probleme. Prețul cadrului începe de la 3940$ și include cuvetele FSA No55 ACR, furca proprie din carbon, tija de șa dedicată cu secțiune D și axul thru la ambele roți. Dacă se adaugă și ghidonul integrat Vision Metron 5D, prețul crește la 4112$. Prețul modelului complet echipat e mare, dar titanul e un produs de lux. Pentru 10.386$ este oferit următorul pachet: Cockpit FSA complet integrat Grupset SRAM Red AXS 2x HRD Roți din carbon Bossi RD1R cu butuci DT Swiss 180 Anvelope tubeless Schwalbe Pro One 28c Valve tubeless Supacaz Ghidolină Silca Nastro Piloti Șa Prologo Dimension Nack din carbon La acest preț se poate adăuga și personalizarea culorii cadrului, de la formatul standard în diferite culori până la adăugarea de logo-uri sau chiar design-ul propriu, totul este posibil. Sunt deschise precomenzile cu livrarea anunțată în decembrie 2020. Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului. Informații de pe bikerumor.com Sursa: Freerider
  26. Producătorul australian Bossi a lansat noua cursieră Strada SS, o variantă de competiție al modelului lor Strada, rezultatul fiind un mix de tuburi hidroformate și trase din titan care îi oferă un aspect foarte modern și aerodinamic, aproape similar cu cel al unui model din carbon Bicicleta e construită după principiul companiei – optimizat aerodinamic dar nu compromis. Producătorul folosește exclusiv titanul pentru cadrele lor, de la gravel la șosea și touring ușor, iar acum au intrat pe piața cursierelor de competiție. Cadrul e fabricat din tuburi dublu trase și hidroformate, din titatn 3/2.5 pentru downtube, toptube și seat tube, astfel că nu există nicio țeavă cu secțiune rotundă pe toată bicicleta. Headtube-ul este turnat din titan 6/4, cu cuvete integrate, la fel ca joncțiunea seat tube-ului (ce are o clemă de tijă integrată) și dropout-urile. Monoblocul este produs CNC din titan 6/4 și este de tipul T47 filetat. Producătorul spune că amestecul de tuburi cu forme specifice și piese forjate permite obținerea combinației dorite de rigiditate și confort, scăzând cam 200 g din greutatea unui cadru cu tuburi circulare tradiționale. Cablurile sunt rutate intern complet, tuburile au secțiuni în formă de D iar sudurile sunt finisate pentru aerodinamică perfectă. Compania nu a dat cifre efective despre performanțele aero, dar cu siguranță sunt mai bune decât cele ale unei cursiere tradiționale. Plus că arată mult mai bine. La performanțele aerodinamice contribuie și ghidonul integrat FSA Vision Metro ACR, ce duce toate cablurile direct de la manete în pipă și apoi în cadru, fiind vizibile doar când ies afară lângă etrierele de frână sau schimbătoarele de viteze. Headtube-ul e de tipul drept de 1.5/1.5, ceea ce lasă loc pentru orice cabluri și furtun fără să fie nevoie de găuri. Furtului frânei din față intră pe sus în brațul furcii și iese din acesta jos. Chainstay-urile sunt dublu ovalizate pentru a obține rigiditate în direcțiile corecte, cu prindere coborâtă a seatstay-urilor pe seat tube pentru un confort suplimentar. Geometria e ceva mai compactă decât cea a modelului Strada simplu, dar oferă și așa spațiu pentru anvelope 700×30 mm, chiar și cu jante destul de late. A fost testată lățimea de 22 mm cu anvelope de 30 mm și nu există probleme. Prețul cadrului începe de la 3940$ și include cuvetele FSA No55 ACR, furca proprie din carbon, tija de șa dedicată cu secțiune D și axul thru la ambele roți. Dacă se adaugă și ghidonul integrat Vision Metron 5D, prețul crește la 4112$. Prețul modelului complet echipat e mare, dar titanul e un produs de lux. Pentru 10.386$ este oferit următorul pachet: Cockpit FSA complet integrat Grupset SRAM Red AXS 2x HRD Roți din carbon Bossi RD1R cu butuci DT Swiss 180 Anvelope tubeless Schwalbe Pro One 28c Valve tubeless Supacaz Ghidolină Silca Nastro Piloti Șa Prologo Dimension Nack din carbon La acest preț se poate adăuga și personalizarea culorii cadrului, de la formatul standard în diferite culori până la adăugarea de logo-uri sau chiar design-ul propriu, totul este posibil. Sunt deschise precomenzile cu livrarea anunțată în decembrie 2020. Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului. Informații de pe bikerumor.com Sursa: Freerider
  27. Cu toții ne dorim asfalt uscat, dar ce ne facem când acesta devine mult “prea uscat”, atunci când temperaturile devin caniculare. Dacă la drum lung, mergând cu viteze mai mari, mai e cum mai e, în oraș, la 35+, lucrurile devin cel puțin incomode indiferent că te deplasezi cu un scuter sau o motocicletă. Tocmai ca să nu ne dea “bostanul” în clocot, unii producătorii au venit în ajutor, producând căști cât mai bine ventilate. O astfel de cască este și El Fresh de la Tucano Urbano, despre care aflați mai multe detalii în clipul de mai jos: [embedded content] Specificații: Carcasă exterioară din policarbonat Interior EPS dual-density Dynamic Flow Ventilation System ( se pot adăuga capace care opresc ventilația – *se vând separat) Interior thermoformed Luxury design, antibacterial și complet detașabil Închidere micrometrică Vizieră fumurie din polycarbonat Mărimi de la XS(54cm) la XL(59-60cm) Greutate: 920g+50g (L) Noi am luat casca de la TheBikeHub România, care sunt importatorii oficiali ai mărcii Tucano Urbano, iar la momentul testării, prețul era de 429Ron. Continue Reading Articol preluat de pe motoroute.ro
  1. Încarcă mai multă activitate
×