Jump to content

Toata activitatea

Showing all content posted in for the last 365 days.

This stream auto-updates

  1. Today
  2. Benelli TRK 502 X, cea mai vândută motocicletă în Italia din ultimii doi ani și-a făcut recent debutul pe piața din România. [embedded content] O motocicletă surprinzătoare, cu plusuri și minusuri, care a reușit să se impună pe cea mai mare piață din Europa. Știam că nu există motocicleta perfectă, dar nu știam care este rețeta succesului într-o țară în care motociclismul este la el acasă și publicul este format în mare parte din cunoscători. Se pare că nu trebuie să fie cea mai puternică, cea mai rapidă sau cea mai frumoasă motocicletă, ca să devină și cea mai vândută. Este de ajuns să se potrivească cu nevoile unei categorii de clienți, suficient de mare ca să propulseze respectiva motocicletă în topul vânzărilor. Și, în cazul nostru, a fost nevoie de 6543 de oameni, care au considerat că cei 47 CP instalați pe un șasiu arătos sunt suficienți pentru utilizarea zilnică, pentru ca Benelli TRK 502 X, cea mai mare motocicletă mică, să depășească autoritar în vânzări vedetele momentului, Honda Africa Twin și BMW R1250GS. Se va impune și în România sau se va lovi de dorința de afirmare a consumatorului român, căruia mașina sau motocicleta trebuie să-i demonstreze statutul social, mai mult decât să-i satisfacă necesitățile ? Nimeni nu știe asta, dar probabil că timpul ne-o va arăta. Date tehnice Benelli TRK 502 X Motor în patru timpi, cu doi cilindri paraleli, răcire cu lichid, DOHC, patru supape pe cilindru, injecție electronică. Capacitate cilindrică: 500 cmc, cursă și alezaj: 69,0 x 66,8 mm, raport de compresie: 11,5:1. Putere maximă 35,0 kW (47,6 CP) la 8.500 rpm, cuplu maxim: 46,0 Nm la 6.000 rpm. Cutie de viteze cu șase trepte, ambreiaj multidisc în baie de ulei cu acţionare mecanică. Cadru tip grindă cu zăbrele din țeavă tubulară din oțel. Suspensie față: furcă telescopică hidraulică inversată Ø 50 mm nereglabilă, cursă amotizoare față 140 mm. Suspensie spate: amortizor cu reglaj pe preîncarcare, cursă amortizor spate 62 mm. Frână față hidraulică cu dublu disc din oțel de Ø 320 mm și etriere flotante cu două pistonaşe, ABS. Frână spate hidraulică cu disc de Ø 260 mm și etrier flotant cu un pistonaș, ABS. Roţi cu spiţe, roată faţă 19”, roată spate 17”. Anvelopă faţă: 110/80-R19 59V, anvelopă spate: 150/70-R17 69V. Lungime: 2220 mm, ampatament: 1505 mm, înălțime la şa: 860 mm, gardă la sol: 220 mm. Masă la plin: 235 kg, capacitate rezervor: 20 ltr, consum mediu: 4,1 ltr/100 km. Preț în România: 6598 euro. Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube. Sursa
  3. Benelli TRK 502 X, cea mai vândută motocicletă în Italia din ultimii doi ani și-a făcut recent debutul pe piața din România. [embedded content] O motocicletă surprinzătoare, cu plusuri și minusuri, care a reușit să se impună pe cea mai mare piață din Europa. Știam că nu există motocicleta perfectă, dar nu știam care este rețeta succesului într-o țară în care motociclismul este la el acasă și publicul este format în mare parte din cunoscători. Se pare că nu trebuie să fie cea mai puternică, cea mai rapidă sau cea mai frumoasă motocicletă, ca să devină și cea mai vândută. Este de ajuns să se potrivească cu nevoile unei categorii de clienți, suficient de mare ca să propulseze respectiva motocicletă în topul vânzărilor. Și, în cazul nostru, a fost nevoie de 6543 de oameni, care au considerat că cei 47 CP instalați pe un șasiu arătos sunt suficienți pentru utilizarea zilnică, pentru ca Benelli TRK 502 X, cea mai mare motocicletă mică, să depășească autoritar în vânzări vedetele momentului, Honda Africa Twin și BMW R1250GS. Se va impune și în România sau se va lovi de dorința de afirmare a consumatorului român, căruia mașina sau motocicleta trebuie să-i demonstreze statutul social, mai mult decât să-i satisfacă necesitățile ? Nimeni nu știe asta, dar probabil că timpul ne-o va arăta. Date tehnice Benelli TRK 502 X Motor în patru timpi, cu doi cilindri paraleli, răcire cu lichid, DOHC, patru supape pe cilindru, injecție electronică. Capacitate cilindrică: 500 cmc, cursă și alezaj: 69,0 x 66,8 mm, raport de compresie: 11,5:1. Putere maximă 35,0 kW (47,6 CP) la 8.500 rpm, cuplu maxim: 46,0 Nm la 6.000 rpm. Cutie de viteze cu șase trepte, ambreiaj multidisc în baie de ulei cu acţionare mecanică. Cadru tip grindă cu zăbrele din țeavă tubulară din oțel. Suspensie față: furcă telescopică hidraulică inversată Ø 50 mm nereglabilă, cursă amotizoare față 140 mm. Suspensie spate: amortizor cu reglaj pe preîncarcare, cursă amortizor spate 62 mm. Frână față hidraulică cu dublu disc din oțel de Ø 320 mm și etriere flotante cu două pistonaşe, ABS. Frână spate hidraulică cu disc de Ø 260 mm și etrier flotant cu un pistonaș, ABS. Roţi cu spiţe, roată faţă 19”, roată spate 17”. Anvelopă faţă: 110/80-R19 59V, anvelopă spate: 150/70-R17 69V. Lungime: 2220 mm, ampatament: 1505 mm, înălțime la şa: 860 mm, gardă la sol: 220 mm. Masă la plin: 235 kg, capacitate rezervor: 20 ltr, consum mediu: 4,1 ltr/100 km. Preț în România: 6598 euro. Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube. Vezi articolul integral
  4. Yamaha Motor România, prin importatorul oficial Motodynamics, ți-a pregătit un weekend de poveste pe 9-10 iulie la circuitul de Motocross Zărnești, unde vei găsi aliniată toată gama Ténéré 700, inclusiv versiunea Rally și noutatea absolută Ténéré 700 World Raid. Veti avea ocazia sa testati cele 3 modele atat pe strada, cat si in off-road, pe circuitul de motocross de la Zarnesti. Cele 3 motociclete vor fi echipate corespunzator cu cauciucuri de moto-cross pentru a putea vedea cat mai bine capabilitatile modelelor Tenere 700. Testele se vor desfasura între 10:00 – 17:00 ,iar participantii trebuie sa posede permis categoria A si sa aibe echipament de protectie. Intrarile pe circuit se vor face sub directa îndrumare a campionului din Grecia la Motocross MX1 IOANNIS TOURATZIDIS. In plus, posesorii de motociclete Yamaha Tenere (Tenere 660, Tenere 700, SuperTenere) vor putea intra cu propriile motociclete pe circuitul de motocross. Rezervă-ți locul pentru test ride folosind linkul de mai jos: https://www.eventbrite.com/e/tenere-onoff-weekend-event-tickets-377197516927 Continue Reading Articol preluat de pe motoroute.ro
  5. I feel like… a prophet. Something I predicted years ago has finally happened. A Chinese motorcycle manufacturer has apparently cloned a Harley-Davidson, or at least, cloned a Harley-Davidson engine. The engine in question is the product of Shineray, an absolutely massive giant of the Chinese moto industry which not only builds bikes under its own name, but also under other names. Shineray owns the historic Italian SWM marque, and makes some very decent dual sports and ADVs under that brand. Some of the first-wave Chinese motorcycles in the US (about 15 years ago) were Shineray-branded, and some of them had very good reputations. Now, Shineray has built an air-cooled 45-degree V-twin that looks like it would match right up against an Evolution Sportster engine. It’s not superficially identical, but all the right bits are in all the right places, and it even has a pushrod-actuated top end, just like the old-school Sportsters did. It has 1200cc capacity, just like a big-bore Evolution Sportster. But does it go potato-potato? See the launch video below, and decide for yourself: [embedded content] [embedded content] The engine debuts at an interesting time. Harley-Davidson appears ready to axe the old air-cooled Sportster engine; indeed, it is already unavailable in some markets due to emissions regs. And lest you think emissions regs don’t matter to Chinese buyers, think again. In some Chinese cities, gasoline motorcycles are already running afoul of clean-air laws. However, rules in one part of China might not apply elsewhere in the country, and China also supplies the rest of the world now. China is not afraid to mess with the engine’s tuning to try to continue to slip it through emissions regs, detuning it or doing whatever else is required. So, don’t be surprised if there’s a new Shineray-built cruiser on the global market soon, powered by a familiar V-twin. And, for all the haters who are going to decry the idea of a copy of a Harley-Davidson engine (if that’s indeed what this is): What about all the S&S and other engines made over the years, all drop-in replacements for MoCo power? If Harley-Davidson decides to axe the Sportster from its lineup, should nobody else be allowed to make such a bike, if the patents are expired? Vezi sursa
  6. I feel like… a prophet. Something I predicted years ago has finally happened. A Chinese motorcycle manufacturer has apparently cloned a Harley-Davidson, or at least, cloned a Harley-Davidson engine. The engine in question is the product of Shineray, an absolutely massive giant of the Chinese moto industry which not only builds bikes under its own name, but also under other names. Shineray owns the historic Italian SWM marque, and makes some very decent dual sports and ADVs under that brand. Some of the first-wave Chinese motorcycles in the US (about 15 years ago) were Shineray-branded, and some of them had very good reputations. Now, Shineray has built an air-cooled 45-degree V-twin that looks like it would match right up against an Evolution Sportster engine. It’s not superficially identical, but all the right bits are in all the right places, and it even has a pushrod-actuated top end, just like the old-school Sportsters did. It has 1200cc capacity, just like a big-bore Evolution Sportster. But does it go potato-potato? See the launch video below, and decide for yourself: [embedded content] [embedded content] The engine debuts at an interesting time. Harley-Davidson appears ready to axe the old air-cooled Sportster engine; indeed, it is already unavailable in some markets due to emissions regs. And lest you think emissions regs don’t matter to Chinese buyers, think again. In some Chinese cities, gasoline motorcycles are already running afoul of clean-air laws. However, rules in one part of China might not apply elsewhere in the country, and China also supplies the rest of the world now. China is not afraid to mess with the engine’s tuning to try to continue to slip it through emissions regs, detuning it or doing whatever else is required. So, don’t be surprised if there’s a new Shineray-built cruiser on the global market soon, powered by a familiar V-twin. And, for all the haters who are going to decry the idea of a copy of a Harley-Davidson engine (if that’s indeed what this is): What about all the S&S and other engines made over the years, all drop-in replacements for MoCo power? If Harley-Davidson decides to axe the Sportster from its lineup, should nobody else be allowed to make such a bike, if the patents are expired? Vezi sursa
  7. We suppose if you have enough money, it’s not a distant dream to buy two of something you like—one to use and one to… collect. We’re not sure how this 1977 Can Am 250 MX ended up as a 45-year-old virgin, but if it still had a box it would definitely be NIB. Maybe it has a sibling out in the barn that needs rings, tires and a rattle can repaint. However this Can-Am 250 managed to dodge the dirt and live a life of silent admiration, it’s up for auction over at Mecum and will go under the hammer sometime between July 6th and 8th in Florida. The bike’s comfortable life may be a result of its rarity, as Mecum says it was only imported for one year and “it remains one of the most sought-after collector models.” It also had the nickname “Black Widow” due to its black-and-orange paint scheme, which is all original and apparently fairly flawless. It still has the original tires as well. Photo courtesy of Mecum Auctions Back in the day, Mecum says the 244cc oil injected two-stroke screamer was good for 35 ponies. Power flows through a five-speed gearbox to a back tire suspended by a pair of long and lean rear shocks. Skinny Marzocchi fork tubes likely allow a bit of flex on those hard turns in the sand or mud. At least the seat looks more comfortable than 90 percent of what’s found on modern MXers. A proper title, manual and storage rack are included. Would you peel the protective plastic off the vintage tires and fire up the Black Widow for a dirt track romp, or just park it in the living room and polish it with a diaper on Sundays? And let us know what you think it’s going to sell for. BTW, Can-Ams are not exactly mainstream bikes, but ADVrider’s inmates do have a history of restoring them, and if you venture down to Old’s Cool or Thumpers, you’ll find some talk about bikes from this mostly-forgotten brand. For a look of what happens if you want to restore a Can-Am that doesn’t have zero miles on it, check out inmate @rick danger’s restoration of a 1975 Can-Am 250 MX here. For 1977-specific deets, check out this thread! Thanks to Mecum Auctions for the photos. Photo courtesy of Mecum Auctions Photo courtesy of Mecum Auctions Photo courtesy of Mecum Auctions Photo courtesy of Mecum Auctions Vezi sursa
  8. We suppose if you have enough money, it’s not a distant dream to buy two of something you like—one to use and one to… collect. We’re not sure how this 1977 Can Am 250 MX ended up as a 45-year-old virgin, but if it still had a box it would definitely be NIB. Maybe it has a sibling out in the barn that needs rings, tires and a rattle can repaint. However this Can-Am 250 managed to dodge the dirt and live a life of silent admiration, it’s up for auction over at Mecum and will go under the hammer sometime between July 6th and 8th in Florida. The bike’s comfortable life may be a result of its rarity, as Mecum says it was only imported for one year and “it remains one of the most sought-after collector models.” It also had the nickname “Black Widow” due to its black-and-orange paint scheme, which is all original and apparently fairly flawless. It still has the original tires as well. Photo courtesy of Mecum Auctions Back in the day, Mecum says the 244cc oil injected two-stroke screamer was good for 35 ponies. Power flows through a five-speed gearbox to a back tire suspended by a pair of long and lean rear shocks. Skinny Marzocchi fork tubes likely allow a bit of flex on those hard turns in the sand or mud. At least the seat looks more comfortable than 90 percent of what’s found on modern MXers. A proper title, manual and storage rack are included. Would you peel the protective plastic off the vintage tires and fire up the Black Widow for a dirt track romp, or just park it in the living room and polish it with a diaper on Sundays? And let us know what you think it’s going to sell for. BTW, Can-Ams are not exactly mainstream bikes, but ADVrider’s inmates do have a history of restoring them, and if you venture down to Old’s Cool or Thumpers, you’ll find some talk about bikes from this mostly-forgotten brand. For a look of what happens if you want to restore a Can-Am that doesn’t have zero miles on it, check out inmate @rick danger’s restoration of a 1975 Can-Am 250 MX here. For 1977-specific deets, check out this thread! Thanks to Mecum Auctions for the photos. Photo courtesy of Mecum Auctions Photo courtesy of Mecum Auctions Photo courtesy of Mecum Auctions Photo courtesy of Mecum Auctions Vezi sursa
  9. Pe ultima suta au mai platit Marian(a) Popescu si Tudor Daniel. Ultimul avea deja rezervare confirmata! Azi lipseste din peisaj administratorul complexului, asa ca incerc maine sa ajung sa platesc avansul. Revin cu detalii!
  10. Mark it on your calendar. The 29th of June 2022 marks the beginning of the end for the internal combustion engine. Environment ministers from the 27 countries of the EU have agreed to sign the ICE’s death warrant. The ban refers to sales of new cars and vans powered by gasoline and diesel engines, although you can bet that they will add motorcycles when they remember that such things exist. It took more than 16 hours of negotiation to reach an agreement at the meeting in Luxembourg, but the result is crystal clear. “The Council… agreed to introduce a 100% CO2 emissions reduction target by 2035 for new cars and vans.” The European Parliament also wants to outlaw sales of used ICE-powered vehicles, but that has not been decided on. Not that the idea is dead; further negotiations will take place, but the new vehicle sales ban is now written in stone. Given the size of the European vehicle market, the ban on ICEs there means their eventual disappearance in all developed countries. The ramifications will go way beyond the borders of the European Union since it won’t be feasible for the likes of Volkswagen or BMW to develop ICE cars they won’t be able to sell in the EU. Internal combustion engined vehicles may, and probably will, continue to be manufactured and sold in developing countries after 2035 but even so, the end is inevitable. Technically speaking, the 2035 ban calls for a complete reduction of emissions, without mentioning the combustion engine. This leaves the door open for ICEs running on alternative fuels such as the synthetic fuel being developed by Porsche, but it is interesting to note that most of the research and proposed manufacturing for that will take place away from the First World. And good luck affording a tank full of the synthetic stuff. Looks like we’ll have to get used to electric adventures. Photo: The Bear This decision will have huge consequences across the vehicle industry as manufacturers accelerate the switch to EVs even further. Serious as this is for automakers, motorcycle manufacturers will be affected even more because major companies’ shift to electric power is not as advanced. There are also staged targets in 2025 and 2030 that will be difficult for motorcycle manufacturers to reach; once again there is no mention of bikes in the legislation, but automakers will have to slash CO2 emissions by 55 percent for new cars and 50 percent for vans by the end of the ‘20s. Negotiations between the Parliament and EU member states later this year will determine the final shape of the law, but let’s not beat about the bush: with no more than a couple of exceptions, all motorcycles currently built by major manufacturers will gradually disappear from the market until they’re all gone by 2035. German industry groups and other car lobby organisations have said the European Parliament’s decision is a blow to climate protection and consumer choice. Germany wavered on banning the combustion engine in 2035, threatening to derail the talks until it was placated with a vague promise from the Commission to look into future options for e-fuels. Italy would also like to see changes, particularly concerning small-scale production vehicles from manufacturers like Ferrari, Lamborghini, Pagani, Ducati, MV Agusta and Aprilia all contribute not only to the financial economy of Italy, but also its cultural presence. Despite that, Italy has also signed the death warrant. Vezi sursa
  11. advrider

    Goodbye ICE

    Mark it on your calendar. The 29th of June 2022 marks the beginning of the end for the internal combustion engine. Environment ministers from the 27 countries of the EU have agreed to sign the ICE’s death warrant. The ban refers to sales of new cars and vans powered by gasoline and diesel engines, although you can bet that they will add motorcycles when they remember that such things exist. It took more than 16 hours of negotiation to reach an agreement at the meeting in Luxembourg, but the result is crystal clear. “The Council… agreed to introduce a 100% CO2 emissions reduction target by 2035 for new cars and vans.” The European Parliament also wants to outlaw sales of used ICE-powered vehicles, but that has not been decided on. Not that the idea is dead; further negotiations will take place, but the new vehicle sales ban is now written in stone. Given the size of the European vehicle market, the ban on ICEs there means their eventual disappearance in all developed countries. The ramifications will go way beyond the borders of the European Union since it won’t be feasible for the likes of Volkswagen or BMW to develop ICE cars they won’t be able to sell in the EU. Internal combustion engined vehicles may, and probably will, continue to be manufactured and sold in developing countries after 2035 but even so, the end is inevitable. Technically speaking, the 2035 ban calls for a complete reduction of emissions, without mentioning the combustion engine. This leaves the door open for ICEs running on alternative fuels such as the synthetic fuel being developed by Porsche, but it is interesting to note that most of the research and proposed manufacturing for that will take place away from the First World. And good luck affording a tank full of the synthetic stuff. Looks like we’ll have to get used to electric adventures. Photo: The Bear This decision will have huge consequences across the vehicle industry as manufacturers accelerate the switch to EVs even further. Serious as this is for automakers, motorcycle manufacturers will be affected even more because major companies’ shift to electric power is not as advanced. There are also staged targets in 2025 and 2030 that will be difficult for motorcycle manufacturers to reach; once again there is no mention of bikes in the legislation, but automakers will have to slash CO2 emissions by 55 percent for new cars and 50 percent for vans by the end of the ‘20s. Negotiations between the Parliament and EU member states later this year will determine the final shape of the law, but let’s not beat about the bush: with no more than a couple of exceptions, all motorcycles currently built by major manufacturers will gradually disappear from the market until they’re all gone by 2035. German industry groups and other car lobby organisations have said the European Parliament’s decision is a blow to climate protection and consumer choice. Germany wavered on banning the combustion engine in 2035, threatening to derail the talks until it was placated with a vague promise from the Commission to look into future options for e-fuels. Italy would also like to see changes, particularly concerning small-scale production vehicles from manufacturers like Ferrari, Lamborghini, Pagani, Ducati, MV Agusta and Aprilia all contribute not only to the financial economy of Italy, but also its cultural presence. Despite that, Italy has also signed the death warrant. Vezi sursa
  12. Yesterday
  13. În 2006 Piaggio a introdus pe piață un vehicul care avea să schimbe pentru totdeauna fața mobilității urbane, Piaggio MP3 fiind primul scuter cu trei roți din lume, cu sistemul de suspensie care combină siguranța unei mașini cu simplitatea și caracterul practic al unui scuter și distracția unei plimbări cu motocicleta pe un drum virajat. Piaggio MP3 a creat un nou segment de piață în care a rămas lider incontestabil, datorită dezvoltării tehnologice constante. Este o poveste de succes de șaisprezece ani măsurată prin cele peste 230.000 de vehicule vândute până acum, dar care este și mai copleșitoare datorită popularității sale în rândul unui public global, de la șoferii de mașini care caută o alternativă mai practică și din ce în ce mai sigură (Piaggio MP3 poate fi condus doar cu un permis de conducere auto), până la motocicliștii experimentați, capabili să exploateze avantajele și caracteristicile tehnice ale acestui vehicul. Piaggio MP3 a fost acum complet înnoit, cu un design care este mai sportiv ca niciodată și chiar mai inspirat de automobile, în timp ce caracteristicile inovatoare de înaltă tehnologie duc confortul la un alt nivel. Piaggio MP3 este primul scuter din lume cu platforma ARAS (Advanced Rider Assistance Systems), cu o suită inovatoare de funcții de asistență pentru pilot, bazate pe tehnologia Imaging Radar 4D dezvoltată de Piaggio Fast Forward, filiala de robotică a Grupului Piaggio, care operează în Boston, SUA. Pe lângă toate acestea, există un bord TFT color, pornire fără cheie, conectivitate cu navigație și, pe versiunea 530 hpe Exclusive, cruise control și o funcție de marșarier cu cameră video. Fabricate în Italia, în uzina din Pontedera, modelele din noua gamă Piaggio MP3 dispun de motoare moderne din familia High Performance – hpe: Piaggio MP3 400 hpe și Piaggio MP3 400 hpe Sport împart varianta de 400 cmc, cu peste 35 CP, în timp ce vârful de gamă Piaggio MP3 530 hpe Exclusive prezintă noul motor 530 hpe, cu o putere record pentru această clasă, de peste 44 CP. Piaggio MP3 530 hpe Exclusiv: un concentrat de tehnologie Nava amiral a noii game Piaggio MP3, versiunea 530 hpe Exclusive, face un pas înainte fără precedent în istoria modelelor Piaggio MP3, în ciuda numeroaselor inovații semnificative care au fost făcute de-a lungul timpului, fiind primul scuter din lume care dispune de ARAS – Advanced Rider Assistance Systems. Sistemul ARAS joacă un rol fundamental în siguranța activă, garantând funcțiile Blind Spot Information System (BLIS) și Lane Change Decision Aid System (LCDAS). BLIS anunță pilotul cu privire la prezența vehiculelor în unghiul mort al oglinzii retrovizoare folosind notificări specifice pe afișajul TFT. Monitorizând constant zona din spate la o distanță de până la 30-35 de metri, LCDAS este capabil să identifice vehiculele care se apropie rapid lateral, creând o situație cu potențial risc în cazul în care șoferul indică intenția de a schimba banda, caz în care pilotul este prevenit printr-un anunț specific pe tabloul de bord. Piaggio MP3 530 hpe Exclusive dispune și de marșarier. Introdus de Piaggio pentru prima dată pe un scuter cu trei roți în 2019, pe Piaggio MP3 500 hpe Sport Advanced, marșarierul este încă o caracteristică exclusivă a modelelor Piaggio MP3 și include acum o cameră video în spate, care permite o utilizare mai ușoară și mai sigură. Creditat cu o putere maximă de 32,5 kW (44,2 CP) la 7250 rpm și un cuplu maxim de 50 Nm la 5250 rpm, motorul MP3 530 hpe își face debutul pe Piaggio MP3, construit pe baza unității anterioare de 500 cmc, cel mai puternic monocilindru din segmentul scuterelor cu trei roți până la apariția noului motor. Noul motor menține aceeași putere nominală record, dar aceasta se obține o turație mai mică și un cuplu maxim mai mic. Toate acestea au ca rezultat îmbunătățiri semnificative în ceea ce privește performanța și manevrabilitatea, dar și în ceea ce privește eficiența generală și confortul, cu o reducere substanțială a vibrațiilor și a zgomotului, în special la viteze medii si mici, deci în uz urban. În utilizarea suburbană, la viteze mai mari se constată îmbunătățiri semnificative și în ceea ce privește consumul. Noile modele Piaggio MP3 vor fi disponibile în curând și în România, la magazinul importatorului The Bike Hub Romania și în rețeaua de magazine partenere din teritoriu. Foto credit: Simon Palfrader/Piaggio Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube. Sursa
  14. În 2006 Piaggio a introdus pe piață un vehicul care avea să schimbe pentru totdeauna fața mobilității urbane, Piaggio MP3 fiind primul scuter cu trei roți din lume, cu sistemul de suspensie care combină siguranța unei mașini cu simplitatea și caracterul practic al unui scuter și distracția unei plimbări cu motocicleta pe un drum virajat. Piaggio MP3 a creat un nou segment de piață în care a rămas lider incontestabil, datorită dezvoltării tehnologice constante. Este o poveste de succes de șaisprezece ani măsurată prin cele peste 230.000 de vehicule vândute până acum, dar care este și mai copleșitoare datorită popularității sale în rândul unui public global, de la șoferii de mașini care caută o alternativă mai practică și din ce în ce mai sigură (Piaggio MP3 poate fi condus doar cu un permis de conducere auto), până la motocicliștii experimentați, capabili să exploateze avantajele și caracteristicile tehnice ale acestui vehicul. Piaggio MP3 a fost acum complet înnoit, cu un design care este mai sportiv ca niciodată și chiar mai inspirat de automobile, în timp ce caracteristicile inovatoare de înaltă tehnologie duc confortul la un alt nivel. Piaggio MP3 este primul scuter din lume cu platforma ARAS (Advanced Rider Assistance Systems), cu o suită inovatoare de funcții de asistență pentru pilot, bazate pe tehnologia Imaging Radar 4D dezvoltată de Piaggio Fast Forward, filiala de robotică a Grupului Piaggio, care operează în Boston, SUA. Pe lângă toate acestea, există un bord TFT color, pornire fără cheie, conectivitate cu navigație și, pe versiunea 530 hpe Exclusive, cruise control și o funcție de marșarier cu cameră video. Fabricate în Italia, în uzina din Pontedera, modelele din noua gamă Piaggio MP3 dispun de motoare moderne din familia High Performance – hpe: Piaggio MP3 400 hpe și Piaggio MP3 400 hpe Sport împart varianta de 400 cmc, cu peste 35 CP, în timp ce vârful de gamă Piaggio MP3 530 hpe Exclusive prezintă noul motor 530 hpe, cu o putere record pentru această clasă, de peste 44 CP. Piaggio MP3 530 hpe Exclusiv: un concentrat de tehnologie Nava amiral a noii game Piaggio MP3, versiunea 530 hpe Exclusive, face un pas înainte fără precedent în istoria modelelor Piaggio MP3, în ciuda numeroaselor inovații semnificative care au fost făcute de-a lungul timpului, fiind primul scuter din lume care dispune de ARAS – Advanced Rider Assistance Systems. Sistemul ARAS joacă un rol fundamental în siguranța activă, garantând funcțiile Blind Spot Information System (BLIS) și Lane Change Decision Aid System (LCDAS). BLIS anunță pilotul cu privire la prezența vehiculelor în unghiul mort al oglinzii retrovizoare folosind notificări specifice pe afișajul TFT. Monitorizând constant zona din spate la o distanță de până la 30-35 de metri, LCDAS este capabil să identifice vehiculele care se apropie rapid lateral, creând o situație cu potențial risc în cazul în care șoferul indică intenția de a schimba banda, caz în care pilotul este prevenit printr-un anunț specific pe tabloul de bord. Piaggio MP3 530 hpe Exclusive dispune și de marșarier. Introdus de Piaggio pentru prima dată pe un scuter cu trei roți în 2019, pe Piaggio MP3 500 hpe Sport Advanced, marșarierul este încă o caracteristică exclusivă a modelelor Piaggio MP3 și include acum o cameră video în spate, care permite o utilizare mai ușoară și mai sigură. Creditat cu o putere maximă de 32,5 kW (44,2 CP) la 7250 rpm și un cuplu maxim de 50 Nm la 5250 rpm, motorul MP3 530 hpe își face debutul pe Piaggio MP3, construit pe baza unității anterioare de 500 cmc, cel mai puternic monocilindru din segmentul scuterelor cu trei roți până la apariția noului motor. Noul motor menține aceeași putere nominală record, dar aceasta se obține o turație mai mică și un cuplu maxim mai mic. Toate acestea au ca rezultat îmbunătățiri semnificative în ceea ce privește performanța și manevrabilitatea, dar și în ceea ce privește eficiența generală și confortul, cu o reducere substanțială a vibrațiilor și a zgomotului, în special la viteze medii si mici, deci în uz urban. În utilizarea suburbană, la viteze mai mari se constată îmbunătățiri semnificative și în ceea ce privește consumul. Noile modele Piaggio MP3 vor fi disponibile în curând și în România, la magazinul importatorului The Bike Hub Romania și în rețeaua de magazine partenere din teritoriu. Foto credit: Simon Palfrader/Piaggio Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube. Vezi articolul integral
  15. A.Tw.

    Dragul meu Toni,

    sunt acelas Sorin Popescu si am o mare rugaminte la tine.

    am un trike de vreo 3 ani si asi vrea sa discut cu tine niste chestiuni f.f. tehnice.

    daca poti si ai timp nr. meu este 0723/200.143.

    Multam fain.

  16. Concursul de maraton mtb de la Vidraru a ajuns, anul acesta, la a 8a ediție. Vidraru Bike Challenge este deja un eveniment foarte cunoscut, organizat de oameni de munte, care știu cu ce se mănâncă “excursiile” în aer liber. Este un concurs cu istoric îndelungat și care a ajuns să fie de referință în România. Traseul lung este folosit inclusiv de Federația Română de Ciclism, fiind considerat etapă în Cupa Națională de XCM. foto Vlad Gabriel Ionescu Vidraru Bike Challenge este un concurs popular în primul rând pentru că poate fi parcurs pe orice vreme, 90% din traseu desfășurându-se pe forestier cu pietriș. Acest avantaj, că traseul e drum forestier, poate fi și un neajuns pentru cei care caută și altceva, poteci și zone tehnice. Pentru majoritatea însă este perfect. foto Eugen Demetercafoto Eugen Demetercafoto Eugen Demeterca Anul acesta la VBC s-au înscris aproape 500 de concurenți, organizatorii oferind participanților multe opțiuni de traseu. Cel mai lung are 90 km și o diferență de nivel de aproape 3000 m. Este un traseu greu, care cere foarte multe resurse din partea ciclistului. Nu este tehnic, poate fi parcurs de oricine, dar trebuie să ai „rezervor mare”. Traseul popular este cel scurt, cu o lungime de 30 km și 1000 m urcare. Nici acesta nu este ușor, dacă ești începător și încă nu ai antrenament bun, dar poate fi terminat într-un timp decent. A mai fost însă și traseul mediu pentru mtb-uri electrice pe care, dacă-l parcurgi cum trebuie, nu este deloc mai ușor. „O să fiu sincer. Am ajuns la finiș exact ca anul trecut, adică pe jumătate viu și cu crampe, doar că atunci am făcut traseul de 90 km pe bicicleta de cross country”, spune Cătălin Sprînceană de la BikeXpert Racing Team, într-o postare pe Facebook. „Concursul de ieri a însemnat un puls mediu peste 170 de la start și până la finiș. Să mergi peste limitările de viteză ale bicicletei, încercând să te ții după băieții buni și cu experiență de la categoria asta a însemnat mereu zona roșie, și la deal și la vale”. Așadar, mitul că pe electrica e mai ușor, ar trebui să dispară! Însă traseul mediu îl consider un echilibru bun între a face sport și a te bucura de munte și peisaj. Ai suficientă anduranță, atâta cât să mai poți face și altceva la fața locului, nu stai toata ziua pe traseu. Este și traseul la care particip an de an. foto Vlad Gabriel Ionescu – ionescuvlad.com Ceea ce am observat și la această ediție, este că punctele de alimentare sunt foarte bine amplasate pe traseu de organizatori. În trecut obișnuiam să iau mai multă apă la mine, dar acum este suficient un singur bidon de 750 ml, pentru că până să îl termini, ajungi la următorul punct de hidratare. Desigur, ideea este totuși subiectivă, fiecare dintre noi având nevoi diferite de hidratare. Așa cum spuneam la început, 90% din concurs are loc pe drum forestier, însă traseul nu este complet lipsit de zone tehnice, cea mai dificila fiind chiar finalul. După ce pedalezi câteva ore bune și ajungi în zonele cele mai înalte ale traseului, vei începe coborârea finală, aceasta fiind foarte abruptă. Traseul este tot drum, doar că sunt foarte multe porțiuni cu șleauri adânci, iar dacă terenul este foarte uscat este și foarte alunecos. Așa cum am aflat pe propria piele când, încercând să fac o depășire pe un viraj, am intrat cu viteză prea mare. Am reușit să redresez în ultimul moment, însă am ajuns în partea cealaltă a drumului unde, tot în derapaj fiind, anvelopele nu au mai ținut. Așa că am rașchetat toată laterala mea dreaptă. Din fericire am putut continua rapid, avariile fiind minime. Nu în ultimul rând, finalul traseelor se încheie cu o traversare la umbră prin râu, un moment fabulos de revigorare și împrospătare, după orele bune de pompat în disperare la pedale, pe zecile de kilometri de forestiere însorite din Făgăraș. Ajungi la finiș leaorcă, de parcă te-a plouat tot concursul. Dar pe caniculă este exact ce trebuie. foto Stefan Corneliufoto Stefan Corneliufoto Liliana Ionescu La a 8a ediție a maratonului Vidraru Bike Challenge câștigătorii au fost: CNXCM – Elite Masculin Lucian Logigan – 3:43:14Husariu Alexandru Sabin – 3:43:30Ede Molnar – 3:43:53 CNXCM – Elite Feminin Suzanne Hilbert – 4:52:48–– Traseu Maraton 90 km – Masculin 19-29 ani Muntean Paul Sebastian – 4:18:43Andrei Pascu – 4:35:41Patriche Mihai – 4:43:29 Traseu Maraton 90 km – Feminin 19+ Popescu Nastasia Anca – 4:49:24Diaconescu Mihaela – 5:31:56Adina Patriche – 6:23:01 Traseu Mediu 52 km – Masculin 19-29 ani Moldovan Cosmin – 2:33:37Mihnea Stratulat – 2:44:27Simon Szilard – 2:47:12 Traseu Mediu 52 km – Feminin 19-39 ani Cecilia Dalvaru – 3:51:43Alexandra Vremeroiu – 3:52:32Stefania Manta – 3:56:57 Traseu Scurt 35 km – Masculin 19-29 ani George Costin Tanase – 1:34:05Sandor Slaniceanu – 1:39:41Bogdan Tima – 1:42:14 Traseu Scurt 35 km – Feminin 19-39 ani Keresztes-Vakaria Edit -1:46:05Ioana Gafita – 2:02:33Diana Cojocariu – 2:09:24 E-bike 52 km – Masculin Rares Pulbere – 1:49:50Razvan Iosif – 1:50:24Alexandru Marginean – 1:51:42 E-bike 52 km – Feminin Lavinia Iancu – 2:25:22Ema Biris – 2:47:33Mihaela Udrea – 2:56:51 Rezultatele complete se gasesc pe site-ul oficial la sectiunea Rezultate. Sursa: Freerider
  17. Hai mai Toni, ai stricat tot farmecul discutiei! Il puneam putin pe jar pe Silviu...asa acum ii cresc cornite! Mai astept cu lista fiindca am promisiuni ca si azi se vor face plati...mai este inca timp!
  18. Inca nu pun...iar tu sau Vlad nu sunteti pe lista aia! V-ati lasat de motociclism?
  19. BMW Motorrad (BMW) is announcing its Bluetooth and Mesh capable communicator. They call it the ConnectedRide Com U1 (U1) communicator. At first blush, the system appears to be equipped like many other good-quality communicators currently on the market. BMW says the U1 has a universally compatible design. In addition, they say the new U1 features: “…a modern, universally compatible design and can be attached to such helmets as the BMW Motorrad StreetX, GS Pure and Sao Paolo. Impressive audio performance, a high-quality sound and excellent wear comfort are delivered by the HD-quality speakers, which are very easy to fit in the helmet.” The U1 also comes with an FM radio that will save up to 10 stations. It also has a channel search feature using a button on the comm. The operation and control of the U1 are handled by four buttons on the com or BMW’s free U1 app. You can also access other U1 functions using voice control depending on the communicator’s operating mode. If English isn’t your first language, the U1 can also be controlled in eight different languages (English, French, German, Spanish, Italian, Chinese, Japanese, and Russian). Battery life Of course, battery life and communicator range are important issues for motorcycle communicators. BMW says that the U1 has a battery life of 13 hours in Bluetooth Intercom mode and up to 8 hours when using the Mesh Intercom. As for charging, BMW claims that you can quick charge the U1 for 3.5 hours of Mesh Intercom use or 6 hours of Bluetooth intercom use with a 20-minute charge. The components of the BMW ConnectedRide Com U1 system. Photo BMW Motorrad Communication Range According to BMW, the U1 has a Bluetooth range of 2 km (1.2 miles) and up to an 8 km range (~ 5 miles) when in Mesh Intercom mode, and there are at least 6 riders at a maximum of 1.6 km (1 mile) from each other. Furthermore, the U1’s range can be optimized with a small, flip-up antenna at the top of the communicator. Compatibility The U1 also has a Universal Intercom function that can “…establish a call connection to a person using a headset made by another manufacturer.” However, when using this function, there may be some reduction in the unit’s operating range. As for connecting to other manufacturer’s motorcycle communicators, BMW says: Communication via Mesh with communication systems made by manufacturers other than Sena or BMW Motorrad is not possible. Neither is it possible to integrate external communication systems in group communication via a Bluetooth bridge. Unfortunately, BMW did not provide the U1’s MSRP. However, we have contacted them and will update this article once we receive a response. Technical data: – Mesh 2.0 technology. – Bluetooth 5.0. – Bluetooth profiles: HSP, HFP, A2DP, AVRCP. – Operating temperature -10°C to + 55°C. – Charging temperature: 0°C bis + 45°C. – Battery: Lithium polymer 900 mAh. – Battery life: Bluetooth Intercom: up to 13 hours Mesh Intercom: up to 8 hours. – Quick charger: 1 hour – Quick charger: 3.5 hours of Mesh Intercom or 6 hours of Bluetooth Intercom operation are possible after only 20 minutes of charging. – Dimensions and weights Main module: 97 mm x 48 mm x 27mm, weight 65 g Speakers: 40 mm – thick Vezi sursa
  20. BMW Motorrad (BMW) is announcing its Bluetooth and Mesh capable communicator. They call it the ConnectedRide Com U1 (U1) communicator. At first blush, the system appears to be equipped like many other good-quality communicators currently on the market. BMW says the U1 has a universally compatible design. In addition, they say the new U1 features: “…a modern, universally compatible design and can be attached to such helmets as the BMW Motorrad StreetX, GS Pure and Sao Paolo. Impressive audio performance, a high-quality sound and excellent wear comfort are delivered by the HD-quality speakers, which are very easy to fit in the helmet.” The U1 also comes with an FM radio that will save up to 10 stations. It also has a channel search feature using a button on the comm. The operation and control of the U1 are handled by four buttons on the com or BMW’s free U1 app. You can also access other U1 functions using voice control depending on the communicator’s operating mode. If English isn’t your first language, the U1 can also be controlled in eight different languages (English, French, German, Spanish, Italian, Chinese, Japanese, and Russian). Battery life Of course, battery life and communicator range are important issues for motorcycle communicators. BMW says that the U1 has a battery life of 13 hours in Bluetooth Intercom mode and up to 8 hours when using the Mesh Intercom. As for charging, BMW claims that you can quick charge the U1 for 3.5 hours of Mesh Intercom use or 6 hours of Bluetooth intercom use with a 20-minute charge. The components of the BMW ConnectedRide Com U1 system. Photo BMW Motorrad Communication Range According to BMW, the U1 has a Bluetooth range of 2 km (1.2 miles) and up to an 8 km range (~ 5 miles) when in Mesh Intercom mode, and there are at least 6 riders at a maximum of 1.6 km (1 mile) from each other. Furthermore, the U1’s range can be optimized with a small, flip-up antenna at the top of the communicator. Compatibility The U1 also has a Universal Intercom function that can “…establish a call connection to a person using a headset made by another manufacturer.” However, when using this function, there may be some reduction in the unit’s operating range. As for connecting to other manufacturer’s motorcycle communicators, BMW says: Communication via Mesh with communication systems made by manufacturers other than Sena or BMW Motorrad is not possible. Neither is it possible to integrate external communication systems in group communication via a Bluetooth bridge. Unfortunately, BMW did not provide the U1’s MSRP. However, we have contacted them and will update this article once we receive a response. Technical data: – Mesh 2.0 technology. – Bluetooth 5.0. – Bluetooth profiles: HSP, HFP, A2DP, AVRCP. – Operating temperature -10°C to + 55°C. – Charging temperature: 0°C bis + 45°C. – Battery: Lithium polymer 900 mAh. – Battery life: Bluetooth Intercom: up to 13 hours Mesh Intercom: up to 8 hours. – Quick charger: 1 hour – Quick charger: 3.5 hours of Mesh Intercom or 6 hours of Bluetooth Intercom operation are possible after only 20 minutes of charging. – Dimensions and weights Main module: 97 mm x 48 mm x 27mm, weight 65 g Speakers: 40 mm – thick Vezi sursa
  21. Pune și tu o lista cu cei inscrisi Măcar stim câte persoane și câte camere au fost ocupate
  22. In a skit about patriotic songs, English comedy duo Flanders and Swann praised the Germans for supporting the textile industry with their national anthem: “German, German Overalls.” As far as I know, nobody has got around to performing a similar service for Germany’s motorcycle accessory manufacturers. Perhaps someone should; I for one continue to be impressed with both their quality and value for money. They get me to test stuff in Australia’s unforgiving environment too. The SW-MOTECH quick-release tank ring is not available for the Tuareg, but tankbags can attach via straps. Photo: SW-MOTECH And they are quick off the mark. The Aprilia Tuareg 660 had barely been released when German accessory house SW-MOTECH came out with a complete set of equipment for the bike. The extensive accessories package, partly sourced from the company’s general range but adapted for the Tuareg offers owners the opportunity to equip the bike for all sorts of uses. Luggage racks add minimal weight or clutter to the bike. Photo: SW-MOTECH The model-specific SW-MOTECH carriers fit easily to the rear of the Tuareg. Both the company’s SLC carriers and the removable PRO side carriers attach to original mounting points. This makes possible a wide range of luggage variations which can be customized to individual needs. The proven adventure setup with the robust TRAX aluminum cases in silver or black offer plenty of storage space as well as protection against dust and moisture. Anyone who prefers soft luggage will be able to fit SW-MOTECH’s waterproof SysBag WP bags in different sizes, available at the end of the summer to fit both carriers. The Adventure rack makes the most of potential luggage space on the back of the Aprilia. Fit an ADVENTURE-RACK for more options and add even more storage space with the installation of the TRAX or Urban ABS top case. Alternatively, you can use the PRO Rackpack rear bag with 42 liters of storage space. The company’s PRO tank ring will not be available for the Aprilia Tuareg, but the waterproof PRO Cross WP and PRO Enduro WP tank bags can be fitted with straps. A solid bash plate is an absolute necessity for any off- or rough-road bike. SW-MOTECH’s customised tubular steel crash bar can absorb a lot of energy in the event of a drop, and while the standard engine guard could quickly reach its limits in rocky terrain, the robust SW-MOTECH version made of solid aluminum sheet provides reliable protection. Kobra hand guards and a header pipe guard are also available for the Aprilia Tuareg. Let’s not forget the rider, especially on longer tours with many daily miles. Ergonomics are not only vital but can make a lot of difference if they are fine-tuned. The smallest changes in seat, peg and handlebar position can have a major impact on the day’s riding experience. Last but not least, don’t forget to look after your own body parts! The customized aluminum SW-MOTECH handlebar risers increase the height of the bar by 20 or 32mm, while at the same time moving the handlebars back by 30 or 25mm. The footrest kits help the rider find the optimal seating position while providing grip and high stability. The EVO footrest allows 36 variations in all directions and the profile rubber can be easily removed for longer off-road rides. Is that all something to sing about? Well, maybe. Vezi sursa
  23. In a skit about patriotic songs, English comedy duo Flanders and Swann praised the Germans for supporting the textile industry with their national anthem: “German, German Overalls.” As far as I know, nobody has got around to performing a similar service for Germany’s motorcycle accessory manufacturers. Perhaps someone should; I for one continue to be impressed with both their quality and value for money. They get me to test stuff in Australia’s unforgiving environment too. The SW-MOTECH quick-release tank ring is not available for the Tuareg, but tankbags can attach via straps. Photo: SW-MOTECH And they are quick off the mark. The Aprilia Tuareg 660 had barely been released when German accessory house SW-MOTECH came out with a complete set of equipment for the bike. The extensive accessories package, partly sourced from the company’s general range but adapted for the Tuareg offers owners the opportunity to equip the bike for all sorts of uses. Luggage racks add minimal weight or clutter to the bike. Photo: SW-MOTECH The model-specific SW-MOTECH carriers fit easily to the rear of the Tuareg. Both the company’s SLC carriers and the removable PRO side carriers attach to original mounting points. This makes possible a wide range of luggage variations which can be customized to individual needs. The proven adventure setup with the robust TRAX aluminum cases in silver or black offer plenty of storage space as well as protection against dust and moisture. Anyone who prefers soft luggage will be able to fit SW-MOTECH’s waterproof SysBag WP bags in different sizes, available at the end of the summer to fit both carriers. The Adventure rack makes the most of potential luggage space on the back of the Aprilia. Fit an ADVENTURE-RACK for more options and add even more storage space with the installation of the TRAX or Urban ABS top case. Alternatively, you can use the PRO Rackpack rear bag with 42 liters of storage space. The company’s PRO tank ring will not be available for the Aprilia Tuareg, but the waterproof PRO Cross WP and PRO Enduro WP tank bags can be fitted with straps. A solid bash plate is an absolute necessity for any off- or rough-road bike. SW-MOTECH’s customised tubular steel crash bar can absorb a lot of energy in the event of a drop, and while the standard engine guard could quickly reach its limits in rocky terrain, the robust SW-MOTECH version made of solid aluminum sheet provides reliable protection. Kobra hand guards and a header pipe guard are also available for the Aprilia Tuareg. Let’s not forget the rider, especially on longer tours with many daily miles. Ergonomics are not only vital but can make a lot of difference if they are fine-tuned. The smallest changes in seat, peg and handlebar position can have a major impact on the day’s riding experience. Last but not least, don’t forget to look after your own body parts! The customized aluminum SW-MOTECH handlebar risers increase the height of the bar by 20 or 32mm, while at the same time moving the handlebars back by 30 or 25mm. The footrest kits help the rider find the optimal seating position while providing grip and high stability. The EVO footrest allows 36 variations in all directions and the profile rubber can be easily removed for longer off-road rides. Is that all something to sing about? Well, maybe. Vezi sursa
  24. Last week
  25. I love music, too, and I'm learning a lot about how to develop a spotify account right now! You can buy spotify plays and it will be good for your account! I've done lots of strategies to develop spotify accounts and that's the way to make my account strong! I'm sure it will help you to develop your spotify account too!
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...