Mergi la conţinut
  • https://www.AUTOdoc24.RO

Toata activitatea

Se afișează tot conținutul adăugat în ultimele 365 zile.

Tip de Conținut


Fluxul se actualizează automat     

  1. Ieri
  2. Nu e o glumă, marca de top Silca are o nouă pompă mică cu bluetooth! Aceasta e o versiune îmbunătățită a modelului deja popular Tattico, de data asta ei spunând că e cea mai precisă pompă pe care o putem transporta în buzunar. Introdusă pe piață anul trecut, Tattico era deja o pompă mini premium din aluminiu, dar acum are inclus un senzor ce comunică cu o aplicație de pe smartphone pentru a vedea exact presiunea din roți. Chiar dacă nu e extrem de util să știm presiunea exactă la o reparație pe marginea drumului, pretențioșii vor fi fericiți să poată să își regleze exact presiunea dorită în roțile de MTB și ciclocros. E util să ai un afișaj de măsură a presiunii pe o pompă mică, dar acest lucru adaugă greutate, mărește dimensiunile și în general nu e fiabil. Astfel, poate că ideea Silca de a adăuga un mic senzor de presiune Bluetooth în interiorul pompei este o soluție ideală. Silca se laudă cu precizia și durabilitatea produselor, deci putem bănui că și acesta este un produs bun. Capabilă să măsoare până la 120 psi, noua pompă Tattico Bluetooth costă 120 USD și se conectează la aplicația iGauge pentru a măsura cu o precizie de =/- 2% în incremente de 1/2 psi. Noua pompă păstrează construcția din aluminiu 6061, furtulul presta/schrader ascuns și radiatorul intern. Emițătorul BT este alimentat de la o baterie CR2030 ușor de înlocuit. Acesta pornește automat sub presiune și intră în modul de hibernare când presiunea e constantă sau când aplicația se oprește. Aplicația iGauge e disponibilă atât pentru iOS cât și pentru Android. Odată aplicația pornită, aceasta va căuta pompa ce se trezește după ce se dau câteva pompe. Se ajustează apoi presiunea dorită. În final se oprește aplicația, se deconectează pompa și totul intră în hibernare. Mai multe informații puteți găsi pe pagina producătorului. Informații și imagini de pe bikerumor.com Sursa: Freerider
  3. nicageorge

  4. Yamaha Fazer 25, o motocicletă ieftină, fiabilă și utilă în oraș, de care nu ne vom bucura în România (adică în Europa). În loc să încep cu prezentarea tehnică a noului model Yamaha Fazer 25, voi începe prin a vă prezenta motivele pentru care această motocicletă, care costă în India 1700 Euro, cu un consum de 2,3 ltr/100 km, fiabilă și cu un aspect civilizat, nu va putea fi vândută în România. Activitatea marilor producători de motociclete (și nu numai) este coordonată pe fiecare continent în parte de câte o entitate înființată direct de producător, în cazul nostru Yamaha Motor Europe. YME hotăraăște ce modele sunt importate în Europa, în funcție de necesitățile și cerințele diferitelor țări și capacitățile de producție ale fabricilor, pe care Yamaha Motor Europe le cunoaște. Un model ca cel despre care vorbim, Fazer 25, ar avea o cerere foarte redusă, tendința consumatorilor din Europa fiind de a cumpăra motociclete mari, performante, folosite pentru plăcere, nu pentru mersul la serviciu, ca în Asia. În afară de asta, legislația din Europa ar impune efectuarea unor modificări constructive ale modelului asiatic, principala modificare fiind prezența ABS-ului, pe lângă alte mici detalii, lucru care ar influența prețul final. Din câte știu eu, Yamaha Motor Europe va lua decizia să nu aducă acest model pentru marii consumatori de motociclete, Italia, Germania, Spania, Marea Britanie, Grecia fiind pe locul 5 în acest clasament. În această situație, importatorul local Yamaha, firma Motodynamics, companie deținută de Yamaha Grecia, firmă în care unul din principalii acționari este Yamaha Europe, chiar dacă și-ar propune să aducă în țara noastră noul Fazer 25, nu ar putea să facă asta datorită costurilor exagerat de mari, care ar ridica prețul final al motocicletei. Costurile suplimentare ar fi următoarele: modificări ale motocicletei (inclusiv apariția ABS-ului), transport maritim până în România, taxe vamale și TVA adăugate costului, transport rutier Constanța – București, omologarea de tip la RAR (operațiune scumpă și complicată în lipsa unei omologări Europene, care ar dura peste 2 luni). Cantitatea minimă care ar justifica un transport ar fi un container (mic sau mare), în care ar intra aproximativ 30, respectiv 50 de motociclete. Estimarea mea este aproape de adevăr, cu o marjă de eroare stabilită de modul de ambalare al motocicletelor noi. Aici însă, un eventual client hotărât să cumpere un container de motociclete, s-ar lovi de refuzul fabricii, care nu ar accepta să producă 30 de unități cu modificările impuse de legislația Europeană, adică ABS și alte mici giumbușlucuri, atât timp cât în India se vor vinde câteva zeci de mii de unități din acest model în fiecare an, însoțite de alte multe mii în Indonezia, de exemplu, toate astea fără mofturile Europene (ABS care va deveni obligatoriu în India în 2019 și Euro 3, 4, sau care va mai urma). Estimarea legată de volumul vânzărilor în India este de această dată subevaluată, având în vedere totalul vânzărilor din India ale anului 2016, când numărul unităților noi a depășit 17 milioane, depășind pentru prima dată în istorie vânzările din China. Cum putem să ne gândim că România ar conta în vreun fel pentru marii producători, atât timp cât la noi se vând sub 1000 de unități noi pe an, față de cele 17 milioane ale Indiei, 16,8 milioane în China, 6 milioane în Indonesia, 1,7 milioane în Thailanda, 850.000 în Filipine, 200.000 în Vietnam, sau cele câteva milioane de motociclete noi vândute în țările din vestul Europei ? Așadar, dacă cineva ar hotărâ că e cazul să facă un import în România, aducând un container de Fazer 25, în afară de faptul că decizia ar echivala cu un fel de sinucidere economică, fără nici un fel de șanse de a genera un mic plus (nu vreau să-i zic profit), prețul final rezultat ar fi de peste 3000 Euro și primul refuz ar fi cel al fabricii producătoare. Acestea sunt principalele motive pentru care Fazer 25 nu va fi vândut în România, chiar dacă piața din țara noastră are alte nevoi față de cele din vestul Europei, iar o astfel de motocicletă ar fi binevenită și ar putea înlocui motoarele second hand de 1000-1500 Euro. Discuția ar putea continua la nesfârșit, dar aceasta este situația momentului. Și acum să vedem ce pierdem și ce oferă Yamaha Fazer 25. Motor în 4 timpi, SOHC, răcit cu aer, 2 supape, 20,7 CP la 8000 rpm, 20 Nm la 6000 rpm, alimentare prin injecție, cutie cu 5 trepte, frâne hidraulice, disc frână față 282 mm și 220 mm pe spate, rezervor de 14 litri care îi asigură o autonomie de peste 600 km, consum mediu de 2,3 ltr/100 km, masă la plin 154 kg. Și, ca să parafrazez niște confrați din domeniu, voi ce părere aveți ? Dacă vreți să aflați mai multe amănunte despre acțiunile importatorului Yamaha, compania Motodynamics SRL, mai jos sunt articolele postate până acum. Dacă nu aţi văzut toate testele, cursele moto, sau interviurile postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube. Vezi articolul integral
  5. Yamaha a lansat modelul Fazer 25 pentru piața asiatică

    Yamaha Fazer 25, o motocicletă ieftină, fiabilă și utilă în oraș, de care nu ne vom bucura în România (adică în Europa). În loc să încep cu prezentarea tehnică a noului model Yamaha Fazer 25, voi începe prin a vă prezenta motivele pentru care această motocicletă, care costă în India 1700 Euro, cu un consum de 2,3 ltr/100 km, fiabilă și cu un aspect civilizat, nu va putea fi vândută în România. Activitatea marilor producători de motociclete (și nu numai) este coordonată pe fiecare continent în parte de câte o entitate înființată direct de producător, în cazul nostru Yamaha Motor Europe. YME hotăraăște ce modele sunt importate în Europa, în funcție de necesitățile și cerințele diferitelor țări și capacitățile de producție ale fabricilor, pe care Yamaha Motor Europe le cunoaște. Un model ca cel despre care vorbim, Fazer 25, ar avea o cerere foarte redusă, tendința consumatorilor din Europa fiind de a cumpăra motociclete mari, performante, folosite pentru plăcere, nu pentru mersul la serviciu, ca în Asia. În afară de asta, legislația din Europa ar impune efectuarea unor modificări constructive ale modelului asiatic, principala modificare fiind prezența ABS-ului, pe lângă alte mici detalii, lucru care ar influența prețul final. Din câte știu eu, Yamaha Motor Europe va lua decizia să nu aducă acest model pentru marii consumatori de motociclete, Italia, Germania, Spania, Marea Britanie, Grecia fiind pe locul 5 în acest clasament. În această situație, importatorul local Yamaha, firma Motodynamics, companie deținută de Yamaha Grecia, firmă în care unul din principalii acționari este Yamaha Europe, chiar dacă și-ar propune să aducă în țara noastră noul Fazer 25, nu ar putea să facă asta datorită costurilor exagerat de mari, care ar ridica prețul final al motocicletei. Costurile suplimentare ar fi următoarele: modificări ale motocicletei (inclusiv apariția ABS-ului), transport maritim până în România, taxe vamale și TVA adăugate costului, transport rutier Constanța – București, omologarea de tip la RAR (operațiune scumpă și complicată în lipsa unei omologări Europene, care ar dura peste 2 luni). Cantitatea minimă care ar justifica un transport ar fi un container (mic sau mare), în care ar intra aproximativ 30, respectiv 50 de motociclete. Estimarea mea este aproape de adevăr, cu o marjă de eroare stabilită de modul de ambalare al motocicletelor noi. Aici însă, un eventual client hotărât să cumpere un container de motociclete, s-ar lovi de refuzul fabricii, care nu ar accepta să producă 30 de unități cu modificările impuse de legislația Europeană, adică ABS și alte mici giumbușlucuri, atât timp cât în India se vor vinde câteva zeci de mii de unități din acest model în fiecare an, însoțite de alte multe mii în Indonezia, de exemplu, toate astea fără mofturile Europene (ABS care va deveni obligatoriu în India în 2019 și Euro 3, 4, sau care va mai urma). Estimarea legată de volumul vânzărilor în India este de această dată subevaluată, având în vedere totalul vânzărilor din India ale anului 2016, când numărul unităților noi a depășit 17 milioane, depășind pentru prima dată în istorie vânzările din China. Cum putem să ne gândim că România ar conta în vreun fel pentru marii producători, atât timp cât la noi se vând sub 1000 de unități noi pe an, față de cele 17 milioane ale Indiei, 16,8 milioane în China, 6 milioane în Indonesia, 1,7 milioane în Thailanda, 850.000 în Filipine, 200.000 în Vietnam, sau cele câteva milioane de motociclete noi vândute în țările din vestul Europei ? Așadar, dacă cineva ar hotărâ că e cazul să facă un import în România, aducând un container de Fazer 25, în afară de faptul că decizia ar echivala cu un fel de sinucidere economică, fără nici un fel de șanse de a genera un mic plus (nu vreau să-i zic profit), prețul final rezultat ar fi de peste 3000 Euro și primul refuz ar fi cel al fabricii producătoare. Acestea sunt principalele motive pentru care Fazer 25 nu va fi vândut în România, chiar dacă piața din țara noastră are alte nevoi față de cele din vestul Europei, iar o astfel de motocicletă ar fi binevenită și ar putea înlocui motoarele second hand de 1000-1500 Euro. Discuția ar putea continua la nesfârșit, dar aceasta este situația momentului. Și acum să vedem ce pierdem și ce oferă Yamaha Fazer 25. Motor în 4 timpi, SOHC, răcit cu aer, 2 supape, 20,7 CP la 8000 rpm, 20 Nm la 6000 rpm, alimentare prin injecție, cutie cu 5 trepte, frâne hidraulice, disc frână față 282 mm și 220 mm pe spate, rezervor de 14 litri care îi asigură o autonomie de peste 600 km, consum mediu de 2,3 ltr/100 km, masă la plin 154 kg. Și, ca să parafrazez niște confrați din domeniu, voi ce părere aveți ? Dacă vreți să aflați mai multe amănunte despre acțiunile importatorului Yamaha, compania Motodynamics SRL, mai jos sunt articolele postate până acum. Caravana Yamaha vine la Constanța Caravana Yamaha pleacă la drum prin România Yamaha MT Tour 2017 ajunge în România Dacă nu aţi văzut toate testele, cursele moto, sau interviurile postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube. Vezi articolul integral
  6. sfat NU porneste si nu imi dau seama din ce cauza

    Bateria nu are voie sa scada iar voltajul e foarte mic, apoi ca sa ai pachetul complet cu socul tras ai inecat-o! Sent from my iPhone using PRO-BIKE Forums
  7. service Problema incarcare baterie FZ6

    Salut! La service nu au stiut sa-ti verifice statorul si releul de incarcare? Sent from my iPhone using PRO-BIKE Forums
  8. De fiecare dată când am ținut un produs Crankbrothers în mână, ochiul s-a bucurat de finisajele extraordinare și de atenția obsesivă la detalii care se face imediat remarcată. Chiar dacă nu m-am împăcat mereu cu toate produsele lor, mi-au lăsat mereu impresia unor mici bijuterii, pentru care se consumă ore în șir când sunt construite. Acestea fiind spuse, nu pot decât să mă bucur de lansarea noilor pedale Stamp pentru 2017 și să-mi doresc să le văd în aluminiu și CrMo cât mai curând, la Eurobike. Versiunea de top, Stamp 11.Deși vor exista mai multe variante, mai ieftine și mai scumpe, mai ușoare și mai grele, toate vor beneficia de câte 10 pini pe fiecare parte a platformei. Mai mult decât atât, toate vor folosi doar rulmenți Enduro, pentru o durabilitate crescută, iar în ceea ce privește etanșeitatea, cei de la Crank Borthers ne asigură că se afle la cote maxime. Revenind la modele, vei avea la dispoziție versiunea Stamp 11, cu ax din titan (nu din cartier, ci din material), cu o greutate de 299 de grame și un preț de 300 de euro, clasicul 1 euro/gram. Stamp 7 vor cântări 345 de grame și vor avea un preț de 150 de euro, iar Stamp 3, vor cântări 400 de grame și vor costa 99.99 de euro. Așadar, cu cât greutatea crește, cu atât prețul scade. De menționat că modelul Stamp 3 are o înălțime de 16mm, pe când celelalte două modele au o înălțime de 11mm, fiind astfel mai subțiri. Și Stamp 7 arată foarte bine.Tot la același preț va exista și o ediție Danny MacAskill, care se bazează pe Stamp 3 dar care vine cu un design diferit. Stamp 3, destul de greu de deosebit de 7 la o primă privire.Interesant este faptul că MacAskill a precizat clar că nu vrea ca un set de pedale de top să-i poarte numele, căci nimeni nu și le va putea permite, iar astfel, cele de față, vor fi oferite pentru 100 de euro. Danny MacAskill, modest și binevoitor așa cum îl știm.Ediția MacAskill, cu zoom.Ultima, dar nu cea din urmă, este pedala Stamp 2, cu o greutate de 415 grame și un preț de 80 de euro, aceasta fiind de altfel și modelul de intrare în noua gamă. via Crank Brothers Sursa: Freerider
  9. Jack Moir este un supraviețuitor! Nu pentru că reușește să se claseze mai tot timpul în primele 10 poziții la Cupa Mondială de Downhill, ci pentru că a reușit să supraviețuiască unui atac al unui… rechin. Surfer pasionat, acesta a învins statistica care ne învață că există o șansă din 3.700.000 să fii mâncat de un rechin, iar astfel s-a ales cu 600 de copci pe picior. Asta nu l-a oprit desigur nici să practice surf-ul în continuare, dar nici să se dea înapoi de la downhill, căci aici treburile merg într-o singură direcție: înainte, cu viteză! Jack se dă anul acesta pe un Intense P2 29, așa cum ai ghicit, o bicicletă de downhill cu roți de 29 de inch. Aflată momentan în stadiul de prototip, bicicleta are o furcă RockShox Boxxer Team de 180mm, iar cadrul împreună cu amortizorul RockShox Super Deluxe Coil lucrează pentru a furniza o cursă de 200mm. Roțile sunt furnizate de Endve, modelul M90 Carbon, iar anvelopele provin de la Maxxis, ambele în versiunea Minion DHF (presiune 28psi pe roata ed față și 30 psi pe roata de spate). Nu în ultimul rând, trebuie menționate frânele Avid Code cât și transmisia, Sram X01 DH. Cum 29er-ele pentru downhill au o viață grea încercând să-și croiască drum către preferințele scenei, cei de la Intense au făcut eforturi pentru a crea o bicicletă rapidă și eficientă. Ceea ce nu este chiar ușor într-un segment nou, în care nici măcar nu se credea că se va putea construi o bicicletă cu roți așa mari, dar și cu suspensii de 200mm. În fond, acest P2 nu poate fi comparat cu nimic din ceea ce există în gama celor de la Intense, însă se poate observa cu ochiul liber că amortizorul este mai jos plasat și mai în față decât în cazul altor modele din gama americanilor. Detalii despre geometrie nu sunt furnizare, fiind momentan păstrate la secret până ce această bicicletă va atinge maturitatea necesară pentru producție. Până atunci însă, nu uitați să-l încurajați pe Jack Moir, eventual să-l luați sub radar în caz că nu i-ați urmărit evoluția. Foto: Moritz Zimmermann / MTBNews Sursa: Freerider
  10. Așa arată noul Supreme SX, propunerea celor de la Commencal în segmentul Plus. Nu întâlnim anvelope de 3.0, nici măcar de 2.8 sau 2.6, în schimb întâlnim un full-suspension foarte capabil, cu suspensii de 180mm și un headtube amplasat la 65 de grade, o bicicletă care prin datele tehnice pare să fie gândită mai degrabă pentru downhill decât pentru all-mountain. Lanțul trece pe lângă pivotul principal? Află mai jos de ce.Sau ca să găsim un numitor comun, am putea spune că este concepută pentru enduro, deși nu asta reiese din comunicatul de presă. Cadru cu o construcție masivă. Bicicletele de all-mountain obișnuiau să fie mai suple…Segmentul Plus înseamnă pentru cei de la Commencal un set de anvelope Maxxis în dimensiunea 2.4 (față)/2.3 (spate), butuci lați sub standardul Boost (110mm față și 148mm spate), un BB pressfit BB92 și un lanț ce pare întins mai degrabă de foaie decât de un chainguide, acesta având traseul gândit pe deasupra angrenajului, mai precis în jurul pivotului principal. Logica din spatele acestei mutări este o eficientă mai mare la pedalat, lanțul păstrându-și linia atunci când cadrul se comprimă. Dacă o cumperi, o să poți să faci și tu asta. Cadrul cântărește 4.6 kg cu tot cu amortizor, iar greutatea bicicletei este de 15 kg. Din fericire va exista o singură versiune de echipare, deci nu va trebui să-ți bați capul cu alegeri dificile. Primești o furcă RockShox Lyrik (180mm), un amortirzor RockShox Super Deluxe RC3, o tijă reglabilă hidraulic Reverb Stealth și o transmisie 1×11, Sram GX. Toate acestea, pentru un preț de 3.700 de euro. Echiparea, pe larg.via Commencal Sursa: Freerider
  11. Shimano a anunțat lansarea noilor frâne Shimano XT cu 4 pistoane în etrier, o revenire spectaculoasă după aproape 15 ani. Modelul inițial, botezat M755, aproape că a devenit obiect de colecție între timp, majoritatea acestora fiind pe cale de dispariție. În caz că ai uitat cum arătau, vezi fotografia de mai jos. Design parcă din secolul trecut, dar cu finisaje impresionante pentru acea vreme.Însă acum, în vremuri moderne, cei de la Shimano s-au decis să aducă a 3a frână cu 4 pistoane în gama lor, noile XT-uri completând oferta Zee-urilor și a Saint-urilor, ambele fiind construite pentru gravity/downhill. Noile XT-urile ar urma să fie utilizate la enduro sau pe orice bicicletă de all-mountain, de către cei care vor o mai mare putere de frânare la vale. Totodată, cei de la Shimano menționează că acestea vor fi cu siguranță apreciate de cei care utilizează și e-MTB-uri. Noul etrier cu 4 pistoane și plăcuțe cu radiator. Pun pariu că funcționează și la downhill.Astfel, noul etrier M8020, va oferi o putere de frânare cu 20% mai mare decât etrierul cu două pistoane. Noul etrier este perfect compatibil cu maneta M8000, așadar în cazul în care vei rvea să faci trecerea la noul model, va fi necesar să înlocuiești doar etrierul, nu întreg sistemul de frânare, ceea ce, între noi fie vorba, e chiar drăguț. Costul etrierului va fi de aproximativ 100 de euro, iar costul împreună cu maneta, va fi de aproximativ 170 de euro. Detalii despre greutate n-au fost momentan făcute publice. via Shimano Sursa: Freerider
  12. Frâne Shimano XT cu 4 pistoane în etrier, pentru 2018

    Shimano a anunțat lansarea noilor frâne Shimano XT cu 4 pistoane în etrier, o revenire spectaculoasă după aproape 15 ani. Modelul inițial, botezat M755, aproape că a devenit obiect de colecție între timp, majoritatea acestora fiind pe cale de dispariție. În caz că ai uitat cum arătau, vezi fotografia de mai jos. Design parcă din secolul trecut, dar cu finisaje impresionante pentru acea vreme.Însă acum, în vremuri moderne, cei de la Shimano s-au decis să aducă a 3a frână cu 4 pistoane în gama lor, noile XT-uri completând oferta Zee-urilor și a Saint-urilor, ambele fiind construite pentru gravity/downhill. Noile XT-urile ar urma să fie utilizate la enduro sau pe orice bicicletă de all-mountain, de către cei care vor o mai mare putere de frânare la vale. Totodată, cei de la Shimano menționează că acestea vor fi cu siguranță apreciate de cei care utilizează și e-MTB-uri. Noul etrier cu 4 pistoane și plăcuțe cu radiator. Pun pariu că funcționează și la downhill.Astfel, noul etrier M8020, va oferi o putere de frânare cu 20% mai mare decât etrierul cu două pistoane. Noul etrier este perfect compatibil cu maneta M8000, așadar în cazul în care vei rvea să faci trecerea la noul model, va fi necesar să înlocuiești doar etrierul, nu întreg sistemul de frânare, ceea ce, între noi fie vorba, e chiar drăguț. Costul etrierului va fi de aproximativ 100 de euro, iar costul împreună cu maneta, va fi de aproximativ 170 de euro. Detalii despre greutate n-au fost momentan făcute publice. via Shimano Sursa: Freerider
  13. Specialized Enduro 2018 vine cu noutăți interesante

    Specialized Enduro este probabil una dintre cele mai testate și încercate biciclete de pe piață. Compania a petrecut mulți ani modificând acest model pentru a fi mereu în top pe trail, așa că pentru 2018 nu sunt modificări foarte mari. Totuși Specialized a făcută câteva schimbări cheie pentru a fi la curent cu tehnologia. Toptube-urile au fost alungite pe toate modelele Enduro și a fost adăugat un cip de ajustare a geometriei la amortizorul spate. Echipările au fost îmbunătățite pe câteva modele și există niște componente noi și interesante pentru 2018. Noile Enduro de 27.5 au toptube-ul mai lung, headtube-ul mai înalt iar lungimea bicicletei a crescut considerabil. În funcție de mărimea cadrului, reach-ul a crescut cu 13-19 mm. Pivotul superior al amortizorului spate a fost repoziționat pentru a mări rezistența la bottom out cu o curbă a suspensiei mai progresivă. O extensie a amortizorului conține un cip reversibil ce permite obținerea unei geometrii High sau Low, schimbând înălțimea monoblocului cu 8 mm și unghiul furcii cu 0.5 grade între 65.5 și 65. Modelele Enduro 29 au și ele toptube-ul alungit iar reach-ul a crescut între 5-13 mm. Acum reach-ul este aproximativ egal la aceiași mărime între modelele 29 și 27.5. Modelele 29 primesc de asemenea cip-ul pentru modificarea geometriei care modifică de asemenea înălțimea monoblocului cu 8 mm dar unghiul furcii variază între 66 și 65.5 grade. Extensia amortizorului ce permite modificarea geometriei poate fi cumpărată separat și montată și pe modelele 2017 dacă există doritori. În toate mărimile, modelul S-Works e echipat cu furca Ohlins TTX Boost iar modelele Pro și Elite cu furca STX Boost. Modelul Pro primește jantele din carbon Roval Traverse. Tija dropper Specialized Wu folosește un sistem dual de cilindri care ridică vârful șeii cu 14 grade în timp ce aceasta coboară efectiv 150 mm (cursa reală e de 125 mm dar datorită înclinării rezultă o cursă efectivă de 150). Ideea este de a lăsa în jos coada șeii pentru a permite aplecarea mai facilă în spate pe coborârile abrupte. Avantajul e că se poate folosi o șa mai ridicată în spate ce oferă avantaje la urcare. Tija Wu este echipare standard pe modelele S-Works, Pro și Coil. Ghidoanele au acum 800 mm pe toate modelele iar frânele sunt SRAM Code RSC sau R, exceptând modelul Comp care are Guide R. Modelele 27.5 vin cu anvelope de 2.6 în timp ce modelele 29 vin cu anvelope 2.3. Toate modelele exceptând Comp vin cu trusa de scule SWAT din headtube și cu cutia de depozitare de sub suportul de bidon. Practic în headset e ascunsă o trusă de scule care iese printr-o rotire simplă în timp ce sub furcă e ascunsă o presă de lanț. Cutia de sub suportul de bidon nu mai include set de chei deoarece acum ele se află în headset. Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului. Informații și imagini de pe bikerumor.com Sursa: Freerider
  14. Specialized Enduro este probabil una dintre cele mai testate și încercate biciclete de pe piață. Compania a petrecut mulți ani modificând acest model pentru a fi mereu în top pe trail, așa că pentru 2018 nu sunt modificări foarte mari. Totuși Specialized a făcută câteva schimbări cheie pentru a fi la curent cu tehnologia. Toptube-urile au fost alungite pe toate modelele Enduro și a fost adăugat un cip de ajustare a geometriei la amortizorul spate. Echipările au fost îmbunătățite pe câteva modele și există niște componente noi și interesante pentru 2018. Noile Enduro de 27.5 au toptube-ul mai lung, headtube-ul mai înalt iar lungimea bicicletei a crescut considerabil. În funcție de mărimea cadrului, reach-ul a crescut cu 13-19 mm. Pivotul superior al amortizorului spate a fost repoziționat pentru a mări rezistența la bottom out cu o curbă a suspensiei mai progresivă. O extensie a amortizorului conține un cip reversibil ce permite obținerea unei geometrii High sau Low, schimbând înălțimea monoblocului cu 8 mm și unghiul furcii cu 0.5 grade între 65.5 și 65. Modelele Enduro 29 au și ele toptube-ul alungit iar reach-ul a crescut între 5-13 mm. Acum reach-ul este aproximativ egal la aceiași mărime între modelele 29 și 27.5. Modelele 29 primesc de asemenea cip-ul pentru modificarea geometriei care modifică de asemenea înălțimea monoblocului cu 8 mm dar unghiul furcii variază între 66 și 65.5 grade. Extensia amortizorului ce permite modificarea geometriei poate fi cumpărată separat și montată și pe modelele 2017 dacă există doritori. În toate mărimile, modelul S-Works e echipat cu furca Ohlins TTX Boost iar modelele Pro și Elite cu furca STX Boost. Modelul Pro primește jantele din carbon Roval Traverse. Tija dropper Specialized Wu folosește un sistem dual de cilindri care ridică vârful șeii cu 14 grade în timp ce aceasta coboară efectiv 150 mm (cursa reală e de 125 mm dar datorită înclinării rezultă o cursă efectivă de 150). Ideea este de a lăsa în jos coada șeii pentru a permite aplecarea mai facilă în spate pe coborârile abrupte. Avantajul e că se poate folosi o șa mai ridicată în spate ce oferă avantaje la urcare. Tija Wu este echipare standard pe modelele S-Works, Pro și Coil. Ghidoanele au acum 800 mm pe toate modelele iar frânele sunt SRAM Code RSC sau R, exceptând modelul Comp care are Guide R. Modelele 27.5 vin cu anvelope de 2.6 în timp ce modelele 29 vin cu anvelope 2.3. Toate modelele exceptând Comp vin cu trusa de scule SWAT din headtube și cu cutia de depozitare de sub suportul de bidon. Practic în headset e ascunsă o trusă de scule care iese printr-o rotire simplă în timp ce sub furcă e ascunsă o presă de lanț. Cutia de sub suportul de bidon nu mai include set de chei deoarece acum ele se află în headset. Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului. Informații și imagini de pe bikerumor.com Sursa: Freerider
  15. Radon au anunțat Jab, un enduro de 10 kg

    Radon au lăsat să scape pe internet câteva imagini cu viitorul lor model enduro cu cadru din carbon, noul Jab, care se așteaptă să aibă greutatea finală în jur de 10 kg! Asta pe lângă alte noutăți cum ar fi o versiune din aluminiu pentru Jealous și câteva modele noi hardtail. Nu există multe detalii concrete încă despre Jab în afară de greutatea anunțată de 10 kg, un amănunt destul de interesant pentru o bicicletă cu cursa de 160-170 mm. În plus, bicicleta e concepută pentru competiție, campioana germană Raphaela Richter urmând să concureze pe aceasta. Bicicleta are un aspect cu totul diferit de alte modele de la Radon. Toptube-ul e îndoit, cu o mică porțiune secționată. Bascula din carbon a suspensiei e total redesenată, mai aliniată cu seatstay-urile, cu un pivot principal destul de ascuns. Amortizorul e pe sistem metric iar cadrul are prindere ISCG. Cablurile sunt rutate intern și există un port amplasat perfect pentru blocajul amortizorului spate sau pentru un deraior față Sideswing. Altfel, modelul de enduro folosește o suspensie horst link cu patru brațe. Se păstrează tehnologia Radon flip chip în zona de sus a seatstay-urilor, permițând mici ajustări ale geometriei. Alte noutăți pentru 2018 sunt modelul Jealous din aluminiu ce păstrează geometria de Cupă Mondială XC dar la un preț mai accesibil. Noul Boostva fi un hardtail pentru pump track și dirt jump iar Cragger va fi un hardtail cu suspensie mare pentru trail. Mai multe informații vor fi disponibile pe pagina producătorului. Informații de pe bikerumor.com Sursa: Freerider
  16. Radon au lăsat să scape pe internet câteva imagini cu viitorul lor model enduro cu cadru din carbon, noul Jab, care se așteaptă să aibă greutatea finală în jur de 10 kg! Asta pe lângă alte noutăți cum ar fi o versiune din aluminiu pentru Jealous și câteva modele noi hardtail. Nu există multe detalii concrete încă despre Jab în afară de greutatea anunțată de 10 kg, un amănunt destul de interesant pentru o bicicletă cu cursa de 160-170 mm. În plus, bicicleta e concepută pentru competiție, campioana germană Raphaela Richter urmând să concureze pe aceasta. Bicicleta are un aspect cu totul diferit de alte modele de la Radon. Toptube-ul e îndoit, cu o mică porțiune secționată. Bascula din carbon a suspensiei e total redesenată, mai aliniată cu seatstay-urile, cu un pivot principal destul de ascuns. Amortizorul e pe sistem metric iar cadrul are prindere ISCG. Cablurile sunt rutate intern și există un port amplasat perfect pentru blocajul amortizorului spate sau pentru un deraior față Sideswing. Altfel, modelul de enduro folosește o suspensie horst link cu patru brațe. Se păstrează tehnologia Radon flip chip în zona de sus a seatstay-urilor, permițând mici ajustări ale geometriei. Alte noutăți pentru 2018 sunt modelul Jealous din aluminiu ce păstrează geometria de Cupă Mondială XC dar la un preț mai accesibil. Noul Boostva fi un hardtail pentru pump track și dirt jump iar Cragger va fi un hardtail cu suspensie mare pentru trail. Mai multe informații vor fi disponibile pe pagina producătorului. Informații de pe bikerumor.com Sursa: Freerider
  17. Ultima săptămână
  18. Azi iau startul la GS TT 2017. Să-nceapă distracția!

    Bună dimineața. Este marți, ora 06.30 și mi-e cam somn. Nu sunt matinal din fire. Scot nasul pe geam. Plouă. Nu mă surprinde. Fix în mijlocul verii, singura zi ploioasă e cea-n care plec eu la drum. Dar nu e timp de comentarii, pentru că la ora 10.00 trebuie să fiu la Zărnești, unde are loc un training pentru GS TT 2017. GS TT înseamnă o săptămână petrecută în natură, călare pe motocicletă, în inima Transilvaniei. Evenimentul a ajuns la a doua ediție, iar după poveștile de anul trecut mi-am zis că nu pot lipsi. Așadar, zis și făcut! Mi-am dus rapid motocicleta la revizia de 40.000 de km (45.000, mai exact), mi-am dat jos cutiile și am dotat-o cu anvelope dual sport. Am să merg pe Michelin Anakee Wild, fiind curios să văd cum se comportă. Anvelopele mixted sunt obligatorii la GS TT pentru că 50% din drumuri sunt neasfaltate. Nu vorbim despre enduro, ci despre drumuri forestiere, dar e suficient să ai o zi ploioasă ca să-ți strice distracția. Și se-anunță ploi. Așadar, azi de la 10.00 la 14.00 are loc un training de off-road pe circuitul de Motocross de la Zărnești, după care toată lumea-și dă întâlnire la Dâmbul Morii. Azi e încălzirea, mâine incepe distracția. Vom avea patru zile de trasee cu lungimi de 250-350 de km, jumătate off-road. Ne deplasăm după un track GPS pus la dispoziție de organizatori, în echipe de câte două motociclete. Se pleacă la 8.30-9.00 în fiecare dimineață, se ajunge… când se ajunge. Bun, și-acum la drum! Ne-auzim pe site și pe pagina de Facebook, unde voi încerca să vă povestesc cât mai multe. Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro
  19. Sibiu Gușterița MTB

    Prin concursul Sibiu Guşteriţa MTB a 2a editia organizatorii isi propun să promoveze ciclismul în general şi în special a disciplinei de mountainbike pe un traseu de offroad de 25 km într-o zonă deosebită din nordul Municipiului Sibiu. La fel ca în 2016 evenimentul va avea loc la sfârşitul lunii octombrie cu scopul de a prelungii sezonul competiţional care la noi în ţară e foarte scurt. Un detaliu important este că şi anul acesta va fi FĂRĂ TAXĂ de înscriere aşa cum este corect faţă de concurenti. În speranţa unei toamne însorite cu timp favorabil vă aşteptăm duminică 22 octombrie la Sibiu pentru a încheia un nou sezon competiţional şi cicloturistic reuşit alături de asociaţia noastră.
  20. Raport de cursă – Transilvania Bike Trails Race 2017

    Sâmbătă 19 august a avut loc a 4a ediție a maratonului mtb Transilvania Bike Trails Race (TBT Race) din regiunea Târnava Mare. Este un concurs al cărui start aproape în fiecare an are loc din alt sat săsesc din această zonă. Pentru 2017 startul a fost în Saschiz. Evenimentul a pus la dispoziția concurenților două distanțe de concurs: tura lungă – cu 78 km și 1700 m diferență de nivel și tura scurtă – cu 41,5 km și 780 m diferență de nivel. La start s-au aliniat 781 de concurenți din care au terminat 724 în timpul alocat de organizator. TBT Race a devenit în doar 4 ani unul din cele mai mari concursuri de mtb din România. Simplul fapt că la finalul concursului au fost nu mai puțin de 126 de finisheri la Feminin, confirmă popularitatea acestui concurs. TBT Race 2017 – foto Radu CristiPer ansamblu maratonul nu este unul dificil din punct de vedere fizic întrucât altitudinile nu sunt mari, maxima fiind de 748 m. Traseele sunt construite pe dealurile din regiunea Târnava Mare, la 20 km de Sighișoara. Mare parte din ele se desfășoară pe rețeaua de trasee de cicloturism construite de Fundația ADEPT. Restul traseelor de concurs sunt alcătuite din drumuri de iarbă, forestiere și ulițe din satele vechi. Traseele de concurs trec prin curțile bisericilor fortificate în timp ce cel lung traversează inclusiv Cetatea Țărănească din Saschiz. Aceste obiective reprezintă practic simbolul maratonului TBT Race. TBT Race 2017 – foto Radu CristiÎnsă aparențele sunt înșelătoare, concursul fiind totuși unul greu. Lipsa altitudinilor mari face ca efortul la pedalare să fie constant și continuu cam de-a lungul întregului traseu. Lipsa coborârilor lungi înseamnă și lipsa perioadelor de recuperare. Așadar, la final de concurs cu siguranță vei fi destul de stors de puteri, porțiunile de respiro fiind puține. Zonele unde traseul de concurs străbate rețeaua de trasee de cicloturism sunt extrem de virajate. Desfășurându-se în mare parte prin pădure și străjuite de copaci, traseul șerpuitor devine asemeni unui joc pe calculator. Pe de altă parte aici sunt puține zone unde se poate depăși așa că dacă în față este cineva care merge încet, toată lumea merge încet. Însă ediția 2017 a fost mai grea și datorită caniculei de peste zi. La amiază ciclocomputerele înregistrau 38 de grade la umbră. TBT Race 2017 – foto Radu CristiLa startul ediției 2017 s-au aliniat câțiva dintre cei mai buni cicliști din România cum ar fi dublul Campion Național Kelemen Arpad, dar și Robert Dobai ambii de la NoMad Merida CST, Lucian Logigan și Duca Bogdan de la Scott Geiger Team, Madaras Attila de la Dinamo Bikexpert Team sau Vlad Dobre. Câștigătorul de anul acesta la traseului lung categoria Elite, a fost Kelemen Arpad de la NoMad Merida CST. Victoria sa a fost fără prea mari emoții pe locul 2 terminând colegul său de echipă Robert Dobai. Abia 5 minute mai târziu a sosit și Vlad Dobre pe locul 3. foto TBT RaceDacă pentru Kelemen cursa s-a desfășurat bine, pentru Dobai a fost puțin mai greu. „M-am simțit foarte rău în prima oră, chiar am vrut să mă opresc deoarece aveam aritmii și simțeam că forțez organismul după săptămâna de bolit”, spune el pe pagina sa de Facebook. „Mi-am revenit pe la jumate și am recuperat 3 poziții până la finalul din Saschiz”. TBT Race 2017 – foto Radu CristiTot greu a fost și pentru Dobre. „Am trecut prin zeci de stări”, spune el pe Facebook, „de la sufletești la fizice, peisaje superbe, oameni faini și nu în ultimul rând mâncare buna. Eu zic că nu există traseu greu, ci doar concurenți puternici!” La feminin General tura lungă, lupta s-a dat între Bonta Karina, Karagyozyan Aneliya și Emese Fodor care au terminat pe locurile 1, 2 si 3. La feminin General tura scurtă pe locul 1 a terminat Baltes Cora, Morar Adriela pe doi și Andreica Andreea pe 3. TBT Race este o cursă importantă întrucât reprezintă și etapa a 3a din Cupa Națională a României la MTB Maraton. Kelemen Arpad a câștigat această etapă, dar și toate celelalte de până acum. Evenimentul s-a desfășurat foarte bine și s-a văzut destul de ușor că este organizat de oameni cu experiență. Medaliile de finisher au fost excelente și la fel și premiile. Toate au inclus semne distinctive, tradiționale săsești specifice zonei unde are loc concursul. TBT Race 2017 – foto Radu CristiRezultatele complete pot fi descărcate de pe site-ul oficial al concursului. Fotografiile de la eveniment pot fi vizualizate pe pagina oficiala de Facebook a concursului. Sursa: Freerider
  21. Ghidul motociclistului începător

    Ghid pentru începutul plimbărilor cu motorul în trafic Important este să te bucuri de drum şi să te plimbi în siguranţă cu motocicleta. Pentru asta, trebuie să îţi acorzi timpul necesar pentru crearea reflexelor şi să nu îţi forţezi limitele. Vezi mai jos un scurt ghid. [embedded content] Echipamentul Echipamentul complet te va ajuta să mergi mai relaxat, chiar dacă e incomod la început. În caz de nevoie, îşi va face datoria: să te protejeze. În timp ce te echipezi, porneşte motorul să se încălzească. Nu pleca cu şocul tras sau cu motorul rece. Acomodarea Ia-ţi repere. Cu motorul îndreptat, te uiţi pe rând în fiecare oglindă la un obiect/maşină din spate. Apoi te uiţi în spate să vezi dimensilunile reale. Nu uita să ridici cricul înainte să pleci de pe loc, cu asigurare şi semnal. În mers, semnalizează orice schimbare de direcţie şi nu uita să opreşti semnalul. Cu motorul pe cric, ridici picioarele în scăriţe şi simulezi plecarea: dai semnal, te asiguri şi opreşti semnalul. Ridici cricul şi laşi greutatea motorului când pe un picior, când pe altul, să îţi dai seama cât îl poţi susţine fără probleme. Chestiuni tehnice Încearcă să ocoleşti gurile de canal, deoarece pot fi instabile, dar şi gropile. Daca nu poţi ocoli, treci peste, dar drept, nu în diagonală. Este valabil şi pentru limitatoare de viteză şi calea ferată. Acţionează frânele înainte de obstacol, nu în timp ce treci peste el. Astfel, vei trece mai lin şi nu vei risca să pierzi aderenţa. [embedded content] Depăşirea coloanelor Dacă mergi pe lângă maşinile oprite la semafor, mergi pentru început cu picioarele jos, pentru mai bună stabilitate. Asigură-te ca ai suficient spaţiu şi nu tura motorul în gol. Este deranjant pentru restul participanţilor la trafic şi dacă scapi puţin ambreiajul, rişti ca motorul să te arunce. Atenţie la pietonii care merg printre maşini, gunoaie aruncate pe geam şi uşi deschise fără asigurare. Nu pleca cu viteză foarte mare de la semafor. Un pieton rătăcit sau o maşină care a trecut pe roşu te pot forţa să frânezi prea brusc şi să pierzi controlul. Dacă pleci mai încet, ai timp să te asiguri că drumul este liber. Depăşirea Mergi pe partea stângă a primei benzi, iar dacă depăşeşti, revino pe prima bandă. Atenţie când depăşeşti transportul în comun – pietonii pot ieşi pe stradă din faţa autobuzului. Menţine-ţi poziţia pe urma roţii stângi a maşinii din faţa ta şi lasă suficientă distanţă între voi. Astfel, dacă maşina trece peste o groapă, nu vei fi surprins. Frânarea şi oprirea Frânează din timp şi ajută-te de frâna de motor. Redu treptele de viteză succesiv, iar pentru început, nu te forţa să scoţi motorul pe liber din mers. Opreşte în treapta 1 sau 2 şi apoi scoate pe N. La oprire, lasă motorul în viteza şi, foarte important, ia cheia cu tine! Consideră-te invizibil Iată ce ai de făcut: asigurare permanentă anticiparea mişcărilor celorlalţi claxon scurt înainte de manevră Nu te lăsa antrenat în curse cu alţi motociclişti sau maşini. Bucură-te de plimbare şi nu îţi forţa limitele. Sperăm să îţi fie util acest ghid. Cu timpul va deveni mai simplu, iar dacă întâlneşti motociclişti în trafic, nu uita să saluţi. Vezi aici cum. Cuvinte relevante: ghid, motociclist incepator, ghid motociclist incepator, scoala moto, scoala moto bucuresti, scoala moto bucuresti ami, scoala soferi bucuresti, reducere scoala de soferi, reducere scoala moto, scoala moto categoria a, scoala categoria a, scoala moto ami, scoala categoria a bucuresti, permis de conducere categoria A. Vezi articolul integral
  22. Sâmbăta fetelor pe bicicletă!

    În cazul în care nu știai încă, mtb-ul nu mai este doar pentru băieți. Clipul este o excelentă parodie după Humble a lui Kendrick Lamar. Sursa: Freerider
  23. În cazul în care nu știai încă, mtb-ul nu mai este doar pentru băieți. Clipul este o excelentă parodie după Humble a lui Kendrick Lamar. Sursa: Freerider
  24. Maratonul MTB Salzkammergut Trophy din Austria, poate fi considerat un indicator bun pentru ce se întâmplă în lumea bună a bicicletelor. Concursul este unul foarte popular. În 2017, la ediția aniversară de 20 de ani, evenimentul a strâns la linia de start nu mai puțin de 5062 concurenți. Concursul este popular nu doar pentru că oferă participanților o organizare impecabilă și peisaje de vis, dar și o mulțime de opțiuni pentru distanța de concurs, 7 mai exact. De la cel mai scurt traseu de 22 km la cel mai lung de 210 km. sursa: @mtbtrophyÎntrucât traseul extrem de 210 km, presupune un efort deosebit din partea ciclistului, dar și al bicicletei, organizatorii au pus la punct un sistem riguros de verificare înaintea startului care, pentru această distanță, a fost la ora 5 dimineața. Însă în afară de verificarea tehnică a echipamentului s-a realizat și o statistică privind bicicletele și componentele folosite la acest nivel foarte ridicat, probabil doar cu una-două trepte mai jos decât nivelul maxim al Campionatului European de MTB. sursa: @mtbtrophyAșadar iată care sunt: cele mai populare biciclete mtb din Europa la nivel de competiție, cele mai populare materiale pentru cadru, cele mai populare diametre de roți, cele mai populare anvelope, cele mai populare furci, cele mai populare jante, cele mai populare schimbătoare, cele mai populare transmisii, cele mai populare frâne și cele mai populare sisteme de frânare. Surprinzător sau nu, Specialized conduce destul de detașat și este marca cea mai populară de biciclete la nivel vest-european. Cannondale este pe locul doi la o distanță nu prea mare, la egalitate cu Canyon, o marcă cu o istorie semnificativ mai scurtă decât cele două branduri de pe locurile 1 și 2. Suprinzatror este insa ca cele mai populare marci de la noi, Cube si Merida, se afla doar pe locurile 5, respectiv 11. Cum știm că în Vest lumea o duce destul de bine, nu este surprinzător că cele mai populare cadre la nivel înalt de competiție sunt cele de carbon. Surprinzător este însă că la distanța extremă de 210 km sunt totuși super-preferate bicicletele hardtail, cu peste 70%. Desigur bicicletele 29er sunt cele mai populare. Totuși noua dimensiune 27,5 nu a reușit încă să o depășească în popularitate pe clasica de 26 inch. La anvelope treburile sunt destul de clare cu Schwalbe pe primul loc fără prea mare drept de apel pentru restul. Surprinzător este însă Specialized, o marcă scumpă, care este totuși pe locul 4. Categoria suspensii față este categoric câștigată de popularele furci Rockshox. Totuși Fox nu este departe pe locul 2 chiar dacă furcile lor sunt în general mai scumpe la același nivel de performanță. Jantele putem spune că reprezintă surpriza sezonului, cu DT-Swiss pe locul 1. Și mai mare surpriză este Stan’s NoTubes pe locul 2, o marcă foarte tânără care iată că a cucerit Vestul. Tot surpriză este și Shimano pe care o regăsim abia pe locul 7. La schimbătoare treaba este destul de clară, sau neclară, depinde cum te uiți. Practic piața este împărțită în mod aproape egal între cei doi giganți. Transmisiile 1×11 au devenit în scurt timp cele mai populare, alături de mai vechile 2×10. Acestea ocupă locurile 1 și 2. Surprinzător este însă că noua transmisie 1×12, foarte recent introdusă pe piață și cu prețuri încă mari, deja deține aproape 20% din piața riderilor de top. Dacă la jante Shimano stă destul de prost, la frâne stă cel mai bine, cu puțin peste 60% din piață. Pe de altă parte nu este deloc surprinzător că aproape toată lumea folosește acum la mtb frâne pe disc. Sursa: Freerider
  25. Maratonul MTB Salzkammergut Trophy din Austria, poate fi considerat un indicator bun pentru ce se întâmplă în lumea bună a bicicletelor. Concursul este unul foarte popular. În 2017, la ediția aniversară de 20 de ani, evenimentul a strâns la linia de start nu mai puțin de 5062 concurenți. Concursul este popular nu doar pentru că oferă participanților o organizare impecabilă și peisaje de vis, dar și o mulțime de opțiuni pentru distanța de concurs, 7 mai exact. De la cel mai scurt traseu de 22 km la cel mai lung de 210 km. sursa: @mtbtrophyÎntrucât traseul extrem de 210 km, presupune un efort deosebit din partea ciclistului, dar și al bicicletei, organizatorii au pus la punct un sistem riguros de verificare înaintea startului care, pentru această distanță, a fost la ora 5 dimineața. Însă în afară de verificarea tehnică a echipamentului s-a realizat și o statistică privind bicicletele și componentele folosite la acest nivel foarte ridicat, probabil doar cu una-două trepte mai jos decât nivelul maxim al Campionatului European de MTB. sursa: @mtbtrophyAșadar iată care sunt: cele mai populare biciclete mtb din Europa la nivel de competiție, cele mai populare materiale pentru cadru, cele mai populare diametre de roți, cele mai populare anvelope, cele mai populare furci, cele mai populare jante, cele mai populare schimbătoare, cele mai populare transmisii, cele mai populare frâne și cele mai populare sisteme de frânare. Surprinzător sau nu, Specialized conduce destul de detașat și este marca cea mai populară de biciclete la nivel vest-european. Cannondale este pe locul doi la o distanță nu prea mare, la egalitate cu Canyon, o marcă cu o istorie semnificativ mai scurtă decât cele două branduri de pe locurile 1 și 2. Suprinzatror este insa ca cele mai populare marci de la noi, Cube si Merida, se afla doar pe locurile 5, respectiv 11. Cum știm că în Vest lumea o duce destul de bine, nu este surprinzător că cele mai populare cadre la nivel înalt de competiție sunt cele de carbon. Surprinzător este însă că la distanța extremă de 210 km sunt totuși super-preferate bicicletele hardtail, cu peste 70%. Desigur bicicletele 29er sunt cele mai populare. Totuși noua dimensiune 27,5 nu a reușit încă să o depășească în popularitate pe clasica de 26 inch. La anvelope treburile sunt destul de clare cu Schwalbe pe primul loc fără prea mare drept de apel pentru restul. Surprinzător este însă Specialized, o marcă scumpă, care este totuși pe locul 4. Categoria suspensii față este categoric câștigată de popularele furci Rockshox. Totuși Fox nu este departe pe locul 2 chiar dacă furcile lor sunt în general mai scumpe la același nivel de performanță. Jantele putem spune că reprezintă surpriza sezonului, cu DT-Swiss pe locul 1. Și mai mare surpriză este Stan’s NoTubes pe locul 2, o marcă foarte tânără care iată că a cucerit Vestul. Tot surpriză este și Shimano pe care o regăsim abia pe locul 7. La schimbătoare treaba este destul de clară, sau neclară, depinde cum te uiți. Practic piața este împărțită în mod aproape egal între cei doi giganți. Transmisiile 1×11 au devenit în scurt timp cele mai populare, alături de mai vechile 2×10. Acestea ocupă locurile 1 și 2. Surprinzător este însă că noua transmisie 1×12, foarte recent introdusă pe piață și cu prețuri încă mari, deja deține aproape 20% din piața riderilor de top. Dacă la jante Shimano stă destul de prost, la frâne stă cel mai bine, cu puțin peste 60% din piață. Pe de altă parte nu este deloc surprinzător că aproape toată lumea folosește acum la mtb frâne pe disc. Sursa: Freerider
  26. Anul acesta, cea de-a sasea editie a competitiei CAMPINA OPEN MTB – RACE FOR AUTISM, are loc pe 2 SEPTEMBRIE 2017. Intrecerea care se desfasoara pe dealuri prahovene este un eveniment sportiv aflat la cea de-a sasea editie cu scopul de a incuraja un stil de viata sanatos, dar si de a promova Municipiul Campina si imprejurimile sale. Competitia are si o componenta caritabila, in sensul ca sumele rezultate din taxele de participare vor fi utilizate pentru proiecte in beneficiul copiilor cu autism, derulate de Fundatia Romanian Angel Appeal. Inscrieri online aici: http://www.campina-mtb.ro Vezi articolul integral
  27. 2 septembrie 2017: Campina Open MTB – RACE FOR AUTISM

    until
    Anul acesta, cea de-a sasea editie a competitiei CAMPINA OPEN MTB – RACE FOR AUTISM, are loc pe 2 SEPTEMBRIE 2017. Intrecerea care se desfasoara pe dealuri prahovene este un eveniment sportiv aflat la cea de-a sasea editie cu scopul de a incuraja un stil de viata sanatos, dar si de a promova Municipiul Campina [...]\N
  1. Încarcă mai multă activitate
  • Bine ai veit pe Comunitatea motociclistilor si biciclistilor din Romania ”Mai multi prieteni, mai uniti, impreuna pentru o idee si o pasiune fara margini” Ne-am adunat intr-o familie, frati pe sosea si camarazi in comunitate. O pasiune cu doua roti, un million de prieteni pe sa, motociclisti pe Harley sau scuteristi cu acte noi. Te-ai gandit vreodata de ce pe motocicleta nu exista marsarier? Pentru ca echilibrul este imposibil de atins atunci cand mergi cu spatele pe doua roti. Priveste in fata, mergi inainte. Asta facem noi zi de zi pe Pro-Bike. Pasiunea pentru motociclete ne-a adus la un loc si-am vrut sa cream un camin pentru cei ca noi. Suntem multi, gandim la fel, ne dorim si visam la aceleasi lucruri, avem unitate in aspiratii si ne inspiram unul de la celalalt. Ne gasesti povestile pe site, in nenumaratele topicuri scrise cu drag de membri. Am conturat online un loc ce oglindeste realitatea pe care o intalnim zi de zi. Te pregatesti sa devii motociclist? Arunca un ochi pe site si iti vei face o idee despre lumea in care pasesti. Pe forum ne poti intreba orice, fie ca esti incepator, fie ca vrei sa ne dai un sfat. Suntem aici o familie de peste 39.000 de membri. Cu unii te vei iubi, cu altii te vei contra, ca in viata, ca in orice familie. Ca pe motocicleta. stii cum intr-un grup de motociclisti pe sosea doi, trei merg in fata, doi, trei raman mai in spate? Pe Pro-Bike noi nu lasam pe nimeni in urma, stam in linie cu totii. in comunitatea Pro-Bike, ajutorul reciproc este esential. Motociclistii se ajuta intre ei ca fratii, iar membrii comunitatii stiu cum sa ofere ajutorul, dar si sa-ti dea idei pentru a te descurca singur in situatii dificile sau se te directioneze catre un prieten, care are un prieten, al carui prieten iti descurca itele. stii despre ce vorbim, lumea este mare, dar in lumea motociclistilor ne stim cu totii. Iar daca ti-e mai usor sa navighezi online, pe site ai multe instrumente utile: harta serviciilor pentru motociclisti (service-uri si magazine), harta drumurilor din Romania pentru diverse tipuri de motociclete sau harta membrilor, prin care acestia se pot contacta si isi pot vedea locatia. Ba chiar si peste 1600 de manuale de service ca sa iti poti repara sau intretine singur motocicleta. Aici suntem toti campioni. Majoritatea dintre noi suntem campioni ai tastaturii, mereu prezenti, dar altii sunt campioni adevarati, ce si-au luat inspiratia de pe site si au adaugat un strop de competitivitate genetica. Crestem talente, ne place sa indeplinim vise si sa ghidam vietile si rotile catre drumuri cu asfalt intins. Daca vrei sa vezi atmosfera destinsa din comunitatea noastra, este de ajuns sa deschizi galeria cu poze de la intrunirile si evenimentele noastre. O sa te imbeti din povestile in imagini ale calatoriilor, parfumate cu inspiratie de noi destinatii. si daca tot nu esti convins, trebuie sa ne vizitezi si in carne si oase. Ne intalnim adesea si in persoana. Pentru ca viata este prea scurta sa nu facem ceea ce ne place, am ales viata pe doua roti. Ca si tine. si tot ca tine, ne este greu peste iarna sa ne luam ramas bun de la “iubita” cu motor. Asa ca nu ne luam, dar de fiecare data cand o parasim pentru o vreme, mai aruncam o ultima privire in spate. stim ca te regasesti in cele de mai sus, asa ca alatura-te noua. Vrem sa te cunoastem, spune-ne povestea ta.
  • PRO-BIKE
    Market
    PRO-BIKE
    Forum
    PRO-BIKE Market Android PRO-BIKE Market IOS PRO-BIKE Market Android PRO-BIKE Market IOS
  • Tag Cloud

  • AutoPieseOnline24.ro

    Dappermen
×