Mergi la conţinut
  • https://www.AUTOdoc24.RO

Toata activitatea

Se afișează tot conținutul adăugat în ultimele 365 zile.

Tip de Conținut


Fluxul se actualizează automat     

  1. Ieri
  2. După mulți ani în care categoria motocicletelor de aventură de cilindree mică a fost neglijată, KTM a prezentat modelul 390 Adventure, echipat cu motorul instalat pe Duke 390 și având dotări demne de numele pe care îl poartă. [embedded content] Fișa tehnică KTM 390 Adventure Motor în patru timpi, cu un cilindru, patru supape pe cilindru, DOHC, răcire cu lichid, injecţie electronică Bosch EFI. Capacitate cilindrică: 373,2 cmc, alezaj x cursă (mm): 89,0 x 60,0 mm. Putere maximă: 43,5 CP (32,0 kW)/9500 rpm, cuplu maxim: 35,3 Nm/7000 rpm, raport de compresie: 12,6:1. Cutie de viteze cu şase trepte, ambreiaj PASC antihopping în baie de ulei, cu acţionare mecanică, transmisie finală pe lanţ X-Ring 520. Cadru din ţeavă de oţel tip grindă cu zăbrele. Suspensia față: furcă telescopică inversată cu amortizoare WP APEX Ø 43 mm, cu reglare pe compresie şi revenire, cursă roată faţă: 170 mm. Suspensia spate: monoamortizor WP APEX cu reglare pe preîncărcare şi revenire, cursă roată spate: 177 mm. Frână faţă hidraulică cu disc din oţel Ø 320 mm, etrier Bybre radial cu patru pistonaşe, ABS Bosch 9.1MP cu două canale, activ pe viraje. Frână spate hidraulică cu disc din oţel Ø 230 mm, etrier Bybre cu două pistonaşe, ABS cu mod off-road. Roată faţă 19”, roată spate 17”, jante turnate din aliaj de aluminiu cu şase spiţe duble. Anvelopă faţă: 100/90 ZR 19, spate: 130/80 ZR 17, Continental TKC fără cameră. Lungime: 2154 mm, ampatament: 1430 +/- 15,5 mm, înălţime la şa: 855 mm. Gardă la sol: 200 mm, masă la gol: 158 kg, capacitate rezervor benzină: 14 litri. Filmul a fost prezentat în emisiunea La Volan, difuzată de Digi24 sâmbătă 11 iulie 2020. Echipamentul folosit la testul modelului KTM 390 Adventure Cască LS2 Pioneer MX436 – ASP Group Geacă REV’IT Vertex Air – Motor Team Pantaloni O’Neal Motocross Apocalypse Mănuşi Spidi TX-1 – Motor Team Cizme W2 ATV Adventure – ASP Group Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube. Vezi articolul integral
  3. După mulți ani în care categoria motocicletelor de aventură de cilindree mică a fost neglijată, KTM a prezentat modelul 390 Adventure, echipat cu motorul instalat pe Duke 390 și având dotări demne de numele pe care îl poartă. [embedded content] Fișa tehnică KTM 390 Adventure Motor în patru timpi, cu un cilindru, patru supape pe cilindru, DOHC, răcire cu lichid, injecţie electronică Bosch EFI. Capacitate cilindrică: 373,2 cmc, alezaj x cursă (mm): 89,0 x 60,0 mm. Putere maximă: 43,5 CP (32,0 kW)/9500 rpm, cuplu maxim: 35,3 Nm/7000 rpm, raport de compresie: 12,6:1. Cutie de viteze cu şase trepte, ambreiaj PASC antihopping în baie de ulei, cu acţionare mecanică, transmisie finală pe lanţ X-Ring 520. Cadru din ţeavă de oţel tip grindă cu zăbrele. Suspensia față: furcă telescopică inversată cu amortizoare WP APEX Ø 43 mm, cu reglare pe compresie şi revenire, cursă roată faţă: 170 mm. Suspensia spate: monoamortizor WP APEX cu reglare pe preîncărcare şi revenire, cursă roată spate: 177 mm. Frână faţă hidraulică cu disc din oţel Ø 320 mm, etrier Bybre radial cu patru pistonaşe, ABS Bosch 9.1MP cu două canale, activ pe viraje. Frână spate hidraulică cu disc din oţel Ø 230 mm, etrier Bybre cu două pistonaşe, ABS cu mod off-road. Roată faţă 19”, roată spate 17”, jante turnate din aliaj de aluminiu cu şase spiţe duble. Anvelopă faţă: 100/90 ZR 19, spate: 130/80 ZR 17, Continental TKC fără cameră. Lungime: 2154 mm, ampatament: 1430 +/- 15,5 mm, înălţime la şa: 855 mm. Gardă la sol: 200 mm, masă la gol: 158 kg, capacitate rezervor benzină: 14 litri. Filmul a fost prezentat în emisiunea La Volan, difuzată de Digi24 sâmbătă 11 iulie 2020. Echipamentul folosit la testul modelului KTM 390 Adventure Cască LS2 Pioneer MX436 – ASP Group Geacă REV’IT Vertex Air – Motor Team Pantaloni O’Neal Motocross Apocalypse Mănuşi Spidi TX-1 – Motor Team Cizme W2 ATV Adventure – ASP Group Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube. Sursa
  4. Ultima săptămână
  5. Intalnirea anuala 2020

    37.Radu Ionescu(Ducu)
  6. Intalnirea anuala 2020

    Din pacate nici eu nu mai vin,a aparut ceva. Nu sunt sigur daca am aparut pe vreo lista, dar daca e eliminati-ma. IONUT STOCKEL
  7. Șaua Strunga: Sinaia – Moeciu de Sus

    A început sezonul excursiilor de bicicletă care trec prin Șaua Strunga! Tura celor de la NUFO Bike Trip implică o coborâre nouă spre Padina prin Șaua Lăptici, prin pădure pe marcaj bandă roșie. Traseul e destul de greu, mai ales când este noroi și sunt multe rădăcini și ravene. Din Padina începe urcarea spre Șaua Strungă, coborâre în Poiana Guțanu și mai departe pe marcaj triunghi roșu. Traseul e destul de dificil cu multe șanțuri mari și praguri cu o înclinație medie de -24%, până în Moieciu de Sus. Traseu: Sinaia, Padina, Strunga, Poiana Guțanu, Moieciu de Sus, Bran, Zărnești. Sursa: Freerider
  8. A început sezonul excursiilor de bicicletă care trec prin Șaua Strunga! Tura celor de la NUFO Bike Trip implică o coborâre nouă spre Padina prin Șaua Lăptici, prin pădure pe marcaj bandă roșie. Traseul e destul de greu, mai ales când este noroi și sunt multe rădăcini și ravene. Din Padina începe urcarea spre Șaua Strungă, coborâre în Poiana Guțanu și mai departe pe marcaj triunghi roșu. Traseul e destul de dificil cu multe șanțuri mari și praguri cu o înclinație medie de -24%, până în Moieciu de Sus. Traseu: Sinaia, Padina, Strunga, Poiana Guțanu, Moieciu de Sus, Bran, Zărnești. Sursa: Freerider
  9. BMW Posts Record Moto Sales In June

    The COVID pandemic is being blamed for financial disasters in many parts of the economy the world over. But BMW Motorrad‘s latest news could be something different. Pandemic impact Dr. Markus Schramm, BMW Motorrad’s CEO, now has a positive outlook for the German motorcycle manufacturer. “After a great start to the new year, we were still up by the end of February, with an increase of almost 12 % on the previous year. Then the dynamic development of the Corona pandemic also began to have a negative impact on the demand for motorcycles. But we see clear light at the end of the tunnel again.” BMW’s June sales were up 9.8% for the same period the prior year. Even with the impact of the weak months of March to May caused by COVID, BMW sold 76,707 motorcycles worldwide. Although that represents a 17.7% drop in sales over the same period last year, the fall is far less than initially forecast during the height of the pandemic. BMW’s S 1000 XR sold very well in June. Double-digit growth BMW’s sales in the pan-European and Asian-Ocean markets are the buying stars of the brand’s machines. These two areas are primarily responsible for the positive development of BMW’s sales in June. A total of 13,937 BMW motorcycles were sold in Europe during June. That is 2,684 units more than in the same month of the previous year and an increase of 23.9 %. In addition to the German home market increase of 58.2 %, the markets in France (+72.9 %), the Benelux countries (+ 52.2 %), and Portugal (+ 52.0 %) contribute significantly to the recovery in Europe. There is a similar story for the Asian-Ocean market in June. BMW Motorrad was able to sell 2,997 motorcycles in Australia, China, India, Japan, Korea, Malaysia, Russia, and Thailand. Although this represents a relatively small number of sales, it is an increase of 17.3 %. BMW’s perennial bestseller, R 1250 GS motorcycles, continues to sell well. Big sellers According to BMW, its new XR series models did very well. The F 900 R, F 900 XR, and S 1000 XR unveiled last fall were particularly high in the buyer’s favor in the first six months of this year. These sales were “flanked” by its bestsellers R 1250 GS and R 1250 GS Adventure. Other motorcycles with a boxer engine, along with the S 1000 RR superbike, were responsible for the positive results in difficult times. Here’s to hoping that other moto manufacturers will be reporting similar good sales shortly. Vezi sursa
  10. The COVID pandemic is being blamed for financial disasters in many parts of the economy the world over. But BMW Motorrad‘s latest news could be something different. Pandemic impact Dr. Markus Schramm, BMW Motorrad’s CEO, now has a positive outlook for the German motorcycle manufacturer. “After a great start to the new year, we were still up by the end of February, with an increase of almost 12 % on the previous year. Then the dynamic development of the Corona pandemic also began to have a negative impact on the demand for motorcycles. But we see clear light at the end of the tunnel again.” BMW’s June sales were up 9.8% for the same period the prior year. Even with the impact of the weak months of March to May caused by COVID, BMW sold 76,707 motorcycles worldwide. Although that represents a 17.7% drop in sales over the same period last year, the fall is far less than initially forecast during the height of the pandemic. BMW’s S 1000 XR sold very well in June. Double-digit growth BMW’s sales in the pan-European and Asian-Ocean markets are the buying stars of the brand’s machines. These two areas are primarily responsible for the positive development of BMW’s sales in June. A total of 13,937 BMW motorcycles were sold in Europe during June. That is 2,684 units more than in the same month of the previous year and an increase of 23.9 %. In addition to the German home market increase of 58.2 %, the markets in France (+72.9 %), the Benelux countries (+ 52.2 %), and Portugal (+ 52.0 %) contribute significantly to the recovery in Europe. There is a similar story for the Asian-Ocean market in June. BMW Motorrad was able to sell 2,997 motorcycles in Australia, China, India, Japan, Korea, Malaysia, Russia, and Thailand. Although this represents a relatively small number of sales, it is an increase of 17.3 %. BMW’s perennial bestseller, R 1250 GS motorcycles, continues to sell well. Big sellers According to BMW, its new XR series models did very well. The F 900 R, F 900 XR, and S 1000 XR unveiled last fall were particularly high in the buyer’s favor in the first six months of this year. These sales were “flanked” by its bestsellers R 1250 GS and R 1250 GS Adventure. Other motorcycles with a boxer engine, along with the S 1000 RR superbike, were responsible for the positive results in difficult times. Here’s to hoping that other moto manufacturers will be reporting similar good sales shortly. Vezi sursa
  11. Motorsport Race Management organizeaza in acest sfarsit de saptamana prima etapa de Drag Race din acest sezon competitional. Cupa va avea loc intre 11 si 12 iulie 2020 pe Aeroportul din Arad si este organizata in colaborare cu Drag Racing Events. Vor concura clasele: M1, M2, M3, D600, D1000, Super D1000, SuperStreet (M4) și SM. Program Sambata 11 iulie 2020 – Calificari 10 – 18:00 Duminica 12 iulie 2020:- Calificari 9 – 12:00, Finale 13-17:00, Premiere 17:30 Dacă se anunță ploaie duminică, programul va fi modificat astfel încât vor avea loc tot sâmbătă și Finalele (începând cu ora 16:00). Mulțumim pasionaților de Drag Racing pentru că înțeleg imposibilitatea organizatorilor de a permite accesul spectatorilor.
  12. Motorsport Race Management organizeaza in acest sfarsit de saptamana prima etapa de Drag Race din acest sezon competitional. Cupa va avea loc intre 11 si 12 iulie 2020 pe Aeroportul din Arad si este organizata in colaborare cu Drag Racing Events. Vor concura clasele: M1, M2, M3, D600, D1000, Super D1000, SuperStreet (M4) și SM. Program Sambata 11 iulie 2020 – Calificari 10 – 18:00 Duminica 12 iulie 2020:- Calificari 9 – 12:00, Finale 13-17:00, Premiere 17:30 Dacă se anunță ploaie duminică, programul va fi modificat astfel încât vor avea loc tot sâmbătă și Finalele (începând cu ora 16:00). Mulțumim pasionaților de Drag Racing pentru că înțeleg imposibilitatea organizatorilor de a permite accesul spectatorilor.
  13. The Black Tea Moped is really an electric scrambler

    When is a moped not a moped? When it’s the Black Tea Moped. This electric motorcycle officially bears the Moped name, but it doesn’t have any pedals, as that implies. What it does have, is cool retro styling and an electric powertrain. So, what’s the Black Tea Moped all about? The company’s media kit says “Black Tea was founded by Viktor during his studies at the Technical University Munich. He was always fascinated by the coolness of motorbikes & the thrill of the acceleration. However, he noticed that there is no appealing & affordable electric motorbike alternative. The market is flooded with electric sit-down scooters in Vespa Style which are not an option for thrill seekers like him.” In other words, the German-based company started as a way to make cool-looking electric transportation. That doesn’t explain the goofy Black Tea name, but the rest of the origin story explains a lot about this machine—and its marketing. Reading the Black Tea Moped’s website blurbage, you’re confronted with hyperbole at a level normally reserved for wrestling interviews. For example: “We founded Black Tea with the mission to make individual mobility exciting to unleash the full potential of your life. Therefore, we are devoted to building electric motorbikes with sexy design & insane performance, so that you look damn cool & enjoy every ride. We are hedonists & believe in the pursuit of fun.” Rah, rah rah, baby! But while it’s easy to mock the enthusiasm, the truth is, Black Tea’s founders have tapped into the same ideas that are selling Ducati Scramblers. Plenty of young riders out there want bikes because of the promise of carefree, self-indulgent fun, and to show the whole world how cool and attractive they are. The specs Aside from the promise of The Good Life, what else do you get with the Black Tea Moped? You get an electric hub motor, 150-amp Sabvoton Controller and 72V/24.5 Ah battery. The motor has 5 kW peak output, 3 kW sustained output. Thanks to regenerative braking, the removable battery is supposed to have a 70-km range in the city, with four-hour recharge time. Top speed is supposed to be 80 km/h, but that may be restricted in some markets due to licencing regulations. The plan is to have this electric motorcycle rideable under AM or B licences in Europe, or M2 in the US—no motorcycle licence required. As you’d expect, the frame is old-school tubular steel. The wheels are 18-inchers, front and rear. The Moped weighs 79 kg, and has a 750mm seat height. This scrambler should be very manageable for most riders. Pricing is supposed to be 3,800 euros when the Moped arrives to market, but if you sign up for the Black Tea newsletter on its website, you can get 50 percent off that price. For more details, visit the company’s website. Vezi sursa
  14. When is a moped not a moped? When it’s the Black Tea Moped. This electric motorcycle officially bears the Moped name, but it doesn’t have any pedals, as that implies. What it does have, is cool retro styling and an electric powertrain. So, what’s the Black Tea Moped all about? The company’s media kit says “Black Tea was founded by Viktor during his studies at the Technical University Munich. He was always fascinated by the coolness of motorbikes & the thrill of the acceleration. However, he noticed that there is no appealing & affordable electric motorbike alternative. The market is flooded with electric sit-down scooters in Vespa Style which are not an option for thrill seekers like him.” In other words, the German-based company started as a way to make cool-looking electric transportation. That doesn’t explain the goofy Black Tea name, but the rest of the origin story explains a lot about this machine—and its marketing. Reading the Black Tea Moped’s website blurbage, you’re confronted with hyperbole at a level normally reserved for wrestling interviews. For example: “We founded Black Tea with the mission to make individual mobility exciting to unleash the full potential of your life. Therefore, we are devoted to building electric motorbikes with sexy design & insane performance, so that you look damn cool & enjoy every ride. We are hedonists & believe in the pursuit of fun.” Rah, rah rah, baby! But while it’s easy to mock the enthusiasm, the truth is, Black Tea’s founders have tapped into the same ideas that are selling Ducati Scramblers. Plenty of young riders out there want bikes because of the promise of carefree, self-indulgent fun, and to show the whole world how cool and attractive they are. The specs Aside from the promise of The Good Life, what else do you get with the Black Tea Moped? You get an electric hub motor, 150-amp Sabvoton Controller and 72V/24.5 Ah battery. The motor has 5 kW peak output, 3 kW sustained output. Thanks to regenerative braking, the removable battery is supposed to have a 70-km range in the city, with four-hour recharge time. Top speed is supposed to be 80 km/h, but that may be restricted in some markets due to licencing regulations. The plan is to have this electric motorcycle rideable under AM or B licences in Europe, or M2 in the US—no motorcycle licence required. As you’d expect, the frame is old-school tubular steel. The wheels are 18-inchers, front and rear. The Moped weighs 79 kg, and has a 750mm seat height. This scrambler should be very manageable for most riders. Pricing is supposed to be 3,800 euros when the Moped arrives to market, but if you sign up for the Black Tea newsletter on its website, you can get 50 percent off that price. For more details, visit the company’s website. Vezi sursa
  15. Înainte să vă prezint povestea lui Vladimir,unul dintre participantii români de la Budapesta-Bamako 2020, câteva detalii pentru cei ce nu au auzit până acum despre acest raliu sau The Great African Run, cum mai este numit. Această cursa caritabilă, a luat naștere în 2005, ca o alternativă mai ieftină și mai puțin strictă, a celebrului raliu Dakar. Regulile de participare sunt mai lejere, în principiu cam orice vehicul putând participa. De asemenea există mai multe categorii în funcție de ambițiile, skillurile și competivitatea fiecărui participant, însă rolul principal este de a oferi participanților posibilitatea de a descoperi Africa așa cum este ea. Traseul raliului este de obicei prin Ungaria, Austria sau Slovenia, Italia, Franța, Spania, Maroc, Sahara de Vest,Mauritania,Senegal și Mali. De asemenea raliul are si un aspect caritabil, evenimentul strânge bani și ajutoare pentru comunitățile locale și organizațiile caritabile din Mali. 1. Înainte de toate, spune-mi un pic despre tine. Când ai început să mergi cu motocicleta și care a fost prima ta motocicletă? Sunt un motociclist ușor atipic, în sensul în care consider că am schimbat puțin ordinea firească a lucrurilor. Adică m-am apucat de școala moto în toamna lui 2014, la vârstă de 32 de ani. Probabil m-am apucat așa târziu pentru că până atunci m-am luat cu alte treburi (să mă însor, să fac 2 copii, să mai și muncesc, etc..) Am picat examenul de 2 ori (traseu ambele) și astfel de abia in 2015 am putut să încalec legal prima mea motocicletă – o Yamaha MT07. 2. Ideea de a participa la Raliul Budapesta-Bamako cum ți-a venit ? Cât timp a durat de când ți-ai propus să participi și până când ai început pregătirile ? Ideea de a participa moto a survenit în prima zi a aceluiași raliu, ediția 2018. În 2018 am participat la același raliu cu un Oltcit Club TRS, alături de un bun prieten. Pe scurt, am mers cu Oltcitul tot traseul raliului 2018, de la Budapesta la Banjul în Gambia. Acum, 2020, am trișat puțin, în sensul în care am trimis motorul până în Malaga cu un curier, iar eu am ajuns via avion și astfel din Malaga am început efectiv raliul. Ideea în sine, inițială, de a participa la B2B Rally a apărut la sugestia bunului meu prieten cu care am participat în 2018. Pregătirile efective pentru ediția 2020 la care am participat moto au început in toamna lui 2019. 2018 cu Oltcitul 2020 Malaga 3. Cum te-ai pregătit pentru această aventură? Mă referer atât la pregătirile legate de motocicletă cât și de birocrație, echipa….ați fost mai mulți români (am văzut că la repatriere erau mai multe motociclete de RO în container, dar nu mi-e clar dacă va știați de la început sau…) ? Organizatorii B2B sunt profesioniști. Ai un portal pe care de altfel te și înscrii, îți urci documente, ții evidența plăților, etc. Adică vorbim de o unealtă super ușor de folosit care efectiv îți spune ce ai de făcut, când ai de făcut, ce și când ai de plată și de ce anume, etc. În baza documentelor urcate în această platforma, tot organizatorii se ocupă de toate vizele, inclusv de un buget de “protocol” pe care efectiv îl simți. Polițiști amabili, vameși la fel, etc. Motocicleta a fost pregătită sumar, în baza diverselor opinii și sfaturi primite de la prietenii din Vstromania și din asociația Suflet cu 2 roți. Tot în baza sfaturilor lor m-am și înzestrat cu alte echipamente specifice (cort, saltea, sac de dormit, etc..). Apoi organizatorice – Plan de achizitiii, comenzi plasate, liste, checklisturi, liste iar, etc.. Ca și pregătire efectivă moto… genți textil laterale plus topcase textil, cauciucuri oarecum mai de offroad, protecții leviere ghidon, etc.. nimic ieșit din comun. În ediția din 2018 am fost 3 români. Eu și colegul meu Olcitist alături de un rătăcit ce călătorea cu diverse echipe. Anul acesta, probabil în urmă mediatizării acestui eveniment inclusiv de către drumul oltcitului, cred că au fost peste 75 de cetățeni români. Eu am fost în sine o echipa (eu cu mine și motorul), însă am mers alături de 3 prieteni ce au format o echipa distinctă, călătorind cu o Toyota LandCruiser de prin 2001. Ne vedeam seara la destinații, cu foarte puține excepții am călătorit separat. De regulă, am mers singur. În ultimele zile am socializat cu alți motocicliști și astfel s-a pus la cale repatrierea la comun. 4. Am văzut că există mai multe categorii la acest raliu. Tu la care dintre ele te-ai înscris și care a fost mind-setul inițial ? Mă refer l-ai privit ca pe o aventură, ca pe o cursa, ca pe o vacanță sau puțin din fiecare? Deși am un motor competent în offroad, asta nu înseamnă că și eu însumi sunt competent. Așadar am ales varianta de raliu touring, adică asfalt cât de des și de mult. Însă Africa are asfalt până la un anumit punct. Apoi vorbim de rocky dirt roads, nisip, deșert, șanțuri, diguri, râuri, savană, etc.. Au fost însă câteva grupe de băieți,inclusiv români, care chiar știau să meargă pe motor și la care mă uităm cu mare drag și admirație. Mindset-ul inițial a fost… hai odată 🙂. Mai degrabă ca o aventură combinată cu episoade de vacanță. Cursa doar din prisma dorinței de a finaliza traseul nu din punct de vedere al clasamentului. Iar vacanța intervenea de câte ori găseam o cazare mai de soi.. care să aibă piscină, view către ocean, mâncarea bună, etc.. 5. Motocicleta cu care ai fost este un KTM 1290SAS. De ce ai ales această motocicletă ? (bănuiesc că trecutul te leagă puternic de V-Stromania). Ai avut ceva probleme cu ea pe parcurs , probleme cu benzină….electrice…(am văzut că ai avut o problema cu roată față) A două motocicletă ce am avut-o a fost un Vstrom de 650cc. Am luat-o pentru că nu îmi venea să cred cât de prost merge yamaha mt07 pe drum de țară și, știm cu toți că orice drum frumos se termină cu 6-10 km de drum de țară până la cazare/cabană etc.. Însă Vstrom-ul n-a dainut decât vreo 12.000 km și sub un an în posesie, pentru că nu ne-am înțeles prea bine. A făcut în schimb un lucru minunat: am cunoscut prin intermediul acestui fier un grup de oameni extraordinari, cu care am legat prietenii solide indiferent de ce motoare calarim azi. Oamenii aceștia fiind grupați sub numele de Vstromania. Când am cumpărat KTM-ul în 2019 cu mai puțin de un an înainte să plec, eram convins că nu voi duce această minune tehnologică în Africa ci că, mai degrabă voi cumpără o Yamaha monocilindru xt660z sau ceva similar ce urmă apoi să fie vândută fie la destinație fie la întoarcerea în țară. Însă până la urmă am zis că dacă tot se numește Super Adventure S, hai măcar să-i arăt puțină aventură. Motorul a funcționat excelent în pofida prafului, nisipului și căldurii. Nu trebuie ignorată benzina. Eu nu înțeleg cum a putut să funcționeze cu mizeria aceea de benzină. Nici nu mirosea a benzină ci a gaz din copilărie când se mai importa la grădiniță câte un păduche. Roata față a fost strâmbată și crăpată în urmă unei erori de pilotaj. Avea presiune 0,8 bari pe un drum de praf fin cu bolovani ascuțiți. Fiind 41-43 de grade afară iar eu deja având 40 temperatura proprie (bolnav fiind), în ultima zi de raliu am făcut schimb cu un tânăr offroader ce călătorea într-o dubă, în ideea să meargă el 30 min cu moto timp in care mă odinesc eu și îmi trag sufletul la răcoare la el in mășină. După câțiva km l-am găsit cu roată zob. Sfatul de a căra după mine o camera de roată s-a dovedit util… În ziua îmbarcării pe container, pe drum spre port, într-un trafic absolut infernal, neștiind drumul am fost nevoit să ma țin după colegii din toyota preț de 10-12 km. Afară cald 40+, ktm-ul cald, eu cald.. ceva de vis. Spre final a început apă să urce.. așadar l-am oprit și am mers cu el de ghidon până când am ieșit din haosul acela. Alte probleme nu au fost. Bamako 2020 Bamako 2020 Bamako 2020 Bamako 2020 6. Deși raliul se cheamă Budapesta-Bamako, aventură propriu-zisă pe două roți ai început-o la Malaga, până acolo transportând motocicletă în dubă. Cum au fost primii kilometri după ce ai trecut în Africa? Mai fusesei aici, ce așteptări aveai la început ? Când pleci din Spania către Africa ajungi de regulă tot în Spania 🙂) Acum măcar știam, însă în 2018 când am trecut pe ruta Almeira – Nador, nu aveam habar că acest Nador este enclavă spaniolă și că .. este la fel că în Spania (curat, frumos, etc..) Chiar și după aceste mici capete de pod spaniole, Marocul este o țară ce se modernizează rapid. Au super asfalt, benzinării moderne, autostrăzi, net, etc. Tangier Med 7. În Africa care a fost traseul ? Care a fost zona cea mai dificilă de traversat? Unde ți-a plăcut mai mult și unde nu? Tangier Med Maroc, drumuri de munte prin Altas, Ourzazate, Marakesh, apoi Sahara – drum drept pe lângă ocean, urmată de Mauritania, Senegal, Guineea și în final Sierra Leone – Freetown. Cea mai dificilă zonă a fost o fâșie de 6 km între Sahara de West și Mauritania – zona ce se numește No Man’s Land. O zonă fără lege, fără drum, plină de tâlhari, epave de mășini, cadavre de animale, etc.. Nu știi încotro să o iei, este un mare open space plin de lespezi de piatră, nisip, epave, etc.. Acolo mi-am propus și am reușit la limită, să nu cad. Această trecere m-a stresat tot drumul până acolo (știam ce ma așteaptă de la expertienta 2018) însă tot stresul a fost fundamentat. Odată intrat în Mauritania nu e neaaparat ceva liniștitor. O țară musulmană cu niște oameni ce nu-și prea doresc vizitatori. Nu găseai Essance ci doar Gazoil, nu funcționa nici un card, etc.. În cele 2 nopți petrecute în Mauritania am fost păziți cu armata. Hotelul avea gard de 6m și sârmă ghimpată.. ceva drăguț. Următorul sector de drum nasol a fost în Guineea unde din pricina unor revolte s-a schimbat traseul destul de amplu, pe o rută îngrozitoare. Sute de km de drum plini de sleauri, pietre ascuțite, nisip gen lut semiuscat, super cald. Pe acest traseu am fost din nou, seara, păziți de armata. Organizatorul a afirmat că a fost cea mai dificilă și enervantă secvență de drum de când organizează acest raliu. Însă acest drum ne-a dus prin comunități cu adevărat autentice. Mi s-a întâmplat de cel puțîn 5 ori să fiu oprit de armata că să-și facă poze cu mine pentru că eram primul alb pe care îl vedeau în viață lor în carne și oase. Cel mai mult mi-a plăcut în Senegal. Aș putea trăi în această țară. După toată tristețea și tensiunea din Mauritania, brusc ajungi într-o lume veselă, colorată, toată lumea râde. Iar berea La Gazelle din Senegal este senzațională (in Mauritania nu se găsește alcool nici măcar la chinezii din capitală ce fac contrabandă cu orice:)) 8. Au fost momente când te-ai simțit în pericol ? Mauritania este o țară care uneori creează contextul să ți se facă frică. Acolo eșți cu adevărat pe cont propriu în multe situații. Capitală este super aglomerată, haos, demență. Camioanele te scot din șosea, totul alunecă, nisp peste tot, etc.. În 2018 un camion a scos din șosea o mașină participantă la raliu, accident ce s-a dovedit mortal pentru unul din ocupanți. Deci da, în Mauritania, în unele zone chiar mi-a fost teamă. Un exemplu ce pare hilar acum – într-o piață/stradă/intersecție hyper aglomerată, proaspăt plecați de la hotelul buncăr, colegii mei din toyota s-au gândit să se apuce să dea pixuri și bomboane oamenilor. Eram blocați în trafic. Am început să claxonez și să ma întorc la ei să stea cuminți pentru că efectiv am simțit cum sute de oameni se vor năpusti în jurul nostru că să apuce ceva. Ne-am împins ușor ușor și am scăpat de momentul tensionat, provocat de colegi. În rest oamenii sunt primitori, curioși, și dornici să-ti ia ceva. Un pix, o gumă, o bomboană, măcar o poză cu tine. Petit cadeaux este o expresie des întâlnită, emisă atât de militari, polițiști, jandarmi, copii, etc. 9. Interacțiunea cu oamenii pe parcurs cum a fost? Îți aduci aminte de vreo întâmplare hazlie fie cu localnici, fie cu alți participanți ? Am interacționat cât de mult am putut. Așa cum am zis mai sus, oamenii sunt un mix de curioși/primitori și dornici să te ardă dacă este vorba să-ți presteze vreun serviciu (făcut rost de benzină, cazare, trecut răul cu vreo bărcuța, etc..) Adică totul trebuie negociat la sânge. Totul este mai scump pentru că ești alb. Inclusiv șpaga trebuie negociată în forță. De exemplu, dacă te tăvălești un pic poți coborî de la 60 euro de om la 20 pt grupul de 15 ce se strânsese pt că cel de la rând nu a vrut să dea 60 de bucată. Inclusiv doctorul m-a ușurat de 450 euro pt consultație și tratament 2 ședințe. Însă dincolo de acest aspect așteptat de altfel, oamenii și interacțiunea cu ei constituie un motiv în sine să te sui pe motor. Au fost multiple întâmplări amuzante.. Îmi e greu să numesc una anume. Nu era zi fără ca cineva să nu facă vreo tâmpenie, fie eu fie vreun interlocutor. 10. La nivel fizic cât de obositoare a fost această experiență ? Tu ai avut si niste probleme de sanatate, ceea ce a făcut lucrurile să fie și mai grele… Clar am subestimat oboseală. Nu am dormit niciodată la cort până la acest raliu. Și da, acum înțeleg de ce nu am dormit. Nu mă odihneam, dormeam puțin și prost, etc. Atunci când găseam cazare cât de cât, stăteam până târziu cu diverse nații și diverși oameni până spre dimineață de vorba. Așadar, acum uitându-mă în urmă, chiar am făcut un managment prost al somnului. Povestea cu răceală care n-a fost răceală, a fost și ea declanșată de mine. Beam foarte multă apă dintr-un camelback. Cam 2l la 2-3 ore. Suzeta stătea pe umăr și se murdărea de tot praful, glodul, jegul drumului iar eu beam liniștit apă prin acea suzeta. Astfel am făcut o infecție în gât destul de nasoală. Și firește că după 2 zile de antibiotic am și pierdut folia și, când ziceam că îmi revin, clonele au contratacat și boala a revenit în forță, cu febra 41 uneori și senzația generală de a-ți căuta un loc însorit, loc cu verdeață unde să mă îngrop liniștit. Revenind la întrebare, cred că o minimă atenție la odihnă rezolva problema și clar se poate parcurge raliul fără o acumulare fantastică de oboseală. 11. Ai ajuns la final pe mai mult de două roți, într-o dubă tractata, în care se află motocicleta. Ce senzații ai avut la final? A fost un sentiment de ușurare sau de regret că s-a terminat ? Roată distrusă s-a întâmplat în ultima zi de raliu. Coroborat cu starea mea de sănătate clar a fost o ușurare simplul fapt că am zăcut în duba tractată. Senzația generală a fost mai degrabă de regret că am ajuns însă clar și o satisfacție că am ajuns și de data asta la final. 12. Cam cât a costat toată distracția ? (Taxa de participare, cazare,repatriere motocicletă…) Taxa de participare, asigurări, taxe centralizate pt vize – în jur de 2500 euro. În rest bezină, cazări, mâncare, băutură, atenții.. Repatrierea a costat și ea în plus câteva sute bune de euro. 13. Dacă cineva ar vrea să participe la ediția următoare, ce sfaturi i-ai da? Dacă tu ai participa din nou, ai face ceva diferit ? Primul sfat ar fi să se ducă. Însă probabil va trebui să aștepte ediția 2024 pentru că 2022 e deja fully booked. Al doilea sfat – bagaj cât mai mic și cât mai ușor. Deși am împachetat light, tot am cărat prea mult după mine. Chiar dacă eram cu amicii din toyota, m-am încăpățânat să-mi car singur bagajele, cortul, etc tot timpul. În Maroc în munți este frig, uneori zăpadă, iar apoi 40 de grade. Așadar, dată viitoare clar mi-aș lua și o formă de echipament mai ventilat, mai adaptat climatului atât de călduros. Revenind asupra bagajului..am avut la mine o bucată de săpun de casă, clasic. Cu un astfel de accesoriu nu îți trebuie mai mult de 2 tricouri la tine. Eu am avut mult prea multe 😋, însă tot am spălat de mâna cât n-am spălat în restul vieții. 14. Fiind un site care promovează turismul moto în România, trebuie să te întreb, la noi în țară unde îți place să te plimbi cu motocicleta. Ai vreun drum, traseu, zonă preferată ? Lepșa e primul răspuns ce-mi vine în minte. Mai sunt apoi câteva sectoare superbe spre Baia Mare. Însă sunt convins că le voi descoperi pe toate mulțumită acestei pandemii. Să ne cunoaștem țară 🙂) 15. După așa un început de an în forță pe două roți, ce ți-ai mai propus pentru restul sezonului ? Cum am prins prima fereastră deschisă în perioada asta a Covid-ului, am dat o fugă în Grecia, pe la Makaza. Între timp s-a închis și Makaza.. Planul era să ajung la Sankt Petersburg în acest sezon însă mă tem că nici măcar până la Cernăuți nu voi ajunge date fiind restricțiile de circulație. Așadar mă voi învârți prin România, pe drumuri din ce în ce mai puțin circulate, mai către drum de țară, off light, etc.. Continue Reading Articol preluat de pe motoroute.ro
  16. Vestea mult-așteptată a venit! Îl vom mai vedea pe Doctor încă doi ani în Motomondial, după ce Rossi a semnat cu echipa Petronas pentru 2021, cu opțiunea de a continua pentru 2022. Zvonurile legate de viitorul lui Valentino Rossi circulau intens de ceva vreme și majoritatea îl dădeau pe Doctor ca fiind în activitate anul viitor, alături de echipa Petronas SRT, pe o motocicletă Yamaha de uzină. Ei bine, acum zvonurile s-au concretizat, jocurile au fost făcute: multiplul campion mondial din Tavullia a semnat direct cu Yamaha, la fel ca piloții echipei de uzină Maverick Vinales și Fabio Quartararo, dar va face parte din echipa satelit Petronas SRT, unde va avea suport complet de uzină. Adică va avea o motocicletă Yamaha YZR-M1 identică cu a celor doi piloți de uzină. Rossi va fi coleg de echipă cu Franco Morbidelli, care are încă un an rămas din contractul cu Petronas. Fără îndoială, lumea Motomondialului răsuflă ușurată după ce cea mai mare vedetă din sportul pe două roți a anunțat că rămâne în padoc, atrăgând cu el și atenția milioanelor de fani din întreaga lume. Cei de la Dorna, promotorii MotoGP, se vor putea folosi în continuare de imaginea Doctorului pentru încă un an sau doi. Acordul de 1 + 1 (un an de contract plus încă unul pentru care are opțiune Rossi la finalul sezonului 2021) va fi anunțat oficial la Jerez, săptămâna viitoare, cu ocazia mult-așteptatei prime etape din sezonul 2020. Sezonul care începe peste o săptămână la Jerez este al 25-lea pentru Valentino Rossi, care va ajunge anul viitor la al 26-lea și, poate, la al 27-lea. Astea înseamnă o carieră incredibil de lungă pentru cel mai titrat pilot de MotoGP din istorie, care a participat deja la 402 Mari Premii și ar putea ajunge la 450 până se va retrage. Până acum, Rossi a câștigat 115 curse de Motomondial, aproape de recordul absolut de 122 de victorii deținut de Giacomo Agostini. Rossi nu a mai câștigat de la Assen 2017, dar țintește, fără îndoială, un al zecelea titlu mondial.
  17. Vestea mult-așteptată a venit! Îl vom mai vedea pe Doctor încă doi ani în Motomondial, după ce Rossi a semnat cu echipa Petronas pentru 2021, cu opțiunea de a continua pentru 2022. Zvonurile legate de viitorul lui Valentino Rossi circulau intens de ceva vreme și majoritatea îl dădeau pe Doctor ca fiind în activitate anul viitor, alături de echipa Petronas SRT, pe o motocicletă Yamaha de uzină. Ei bine, acum zvonurile s-au concretizat, jocurile au fost făcute: multiplul campion mondial din Tavullia a semnat direct cu Yamaha, la fel ca piloții echipei de uzină Maverick Vinales și Fabio Quartararo, dar va face parte din echipa satelit Petronas SRT, unde va avea suport complet de uzină. Adică va avea o motocicletă Yamaha YZR-M1 identică cu a celor doi piloți de uzină. Rossi va fi coleg de echipă cu Franco Morbidelli, care are încă un an rămas din contractul cu Petronas. Fără îndoială, lumea Motomondialului răsuflă ușurată după ce cea mai mare vedetă din sportul pe două roți a anunțat că rămâne în padoc, atrăgând cu el și atenția milioanelor de fani din întreaga lume. Cei de la Dorna, promotorii MotoGP, se vor putea folosi în continuare de imaginea Doctorului pentru încă un an sau doi. Acordul de 1 + 1 (un an de contract plus încă unul pentru care are opțiune Rossi la finalul sezonului 2021) va fi anunțat oficial la Jerez, săptămâna viitoare, cu ocazia mult-așteptatei prime etape din sezonul 2020. Sezonul care începe peste o săptămână la Jerez este al 25-lea pentru Valentino Rossi, care va ajunge anul viitor la al 26-lea și, poate, la al 27-lea. Astea înseamnă o carieră incredibil de lungă pentru cel mai titrat pilot de MotoGP din istorie, care a participat deja la 402 Mari Premii și ar putea ajunge la 450 până se va retrage. Până acum, Rossi a câștigat 115 curse de Motomondial, aproape de recordul absolut de 122 de victorii deținut de Giacomo Agostini. Rossi nu a mai câștigat de la Assen 2017, dar țintește, fără îndoială, un al zecelea titlu mondial. Sursa
  18. Intalnirea anuala 2020

    Lista persoanelor care vor participa la intalnirea de la Olanesti: 1. SILVIU DUMITRESCU 2. MARIUS PETRESCU 3. EMIL MIHALACHE 4 .DAN FOTESCU 5 .SIMION ASANDEI 6. ALEXA VALERIU 7 .ADRIAN RADU 8. ADRIAN PAPACICA 9. DAN ANGHEL 10. OCTAV LICA 11 .VERGIL PLESEA 12 .MARIAN POPESCU 13. DANIELA PETREC 14. SILVIA IORDACHE 15. FLORIN IORDACHE 16 .CONSTANTIN BRINZAN 17 .NICOLAE CONSTANTIN 18 .DAN DONIGHEVICI 19. DAN POPESCU 20 .SANDU CHIVULESCU 21. ADELIN DEACONU 22. CARMEN ARMASELU 23. CONSTANTIN TURCANU 24. NICU ANGHEL 25 .RIZEA BORIS 26. TRAIAN TUDOR 27. GABI TOMA 28. CIUREA VALENTIN 29. IULICA BIVOLARU 30. NICU CALINOIU 31 .VIOREL OCHEA 32. BREZAN ALEXANDRU 33 .DUTA PETRACHE 34. ION PARASCHIV 35 .SEPETEANU GIGEL 36 .MARIUS TRANCA
  19. Austin MotoGP round is officially canceled for 2020

    The Austin MotoGP round has been officially cancelled for 2020, with the race scheduled to return for 2021. The announcement of the Austin GP’s cancellation came via Instagram. Circuit of the Americas, the track that host the race, said this: Big news! The fastest bikes in the world will return next year for an even bigger MotoGP Red Bull Grand Prix of the Americas on April 16-18, 2021! This year’s event on November 13-15, 2020 has been canceled. Ticket holders will receive an email with further information. There you go. If you’ve already paid for a ticket to the event, you should get your money back, it sounds like, unless COTA is instead offering tickets to next April’s races instead. MotoGP’s early-season visit to Texas was one of the series’ first schedule interruptions for 2020. Of course, it was due to the coronavirus pandemic. Back in March, organizers saw their 2020 plans put on hold as international travel restrictions meant they couldn’t move race teams between countries easily. Most countries started enforcing bans on large gatherings, so even if MotoGP was able to get its racers around the world, there wouldn’t be any ticket sales. So, in the second week of March, MotoGP said the Austin GP was postponed. At that point, the Texas race was supposed to run November 13-15. The summer dragged on, and the coronavirus pandemic dragged on, and so did international travel restrictions for people headed to the US. For those reasons, MotoGP scheduled races in Europe, but wasn’t able to confirm the Austin GP. Now, it’s cancelled. No doubt the timing, close to the US presidential election, also was of concern, in the face of current American social unrest. Vezi sursa
  20. The Austin MotoGP round has been officially cancelled for 2020, with the race scheduled to return for 2021. The announcement of the Austin GP’s cancellation came via Instagram. Circuit of the Americas, the track that host the race, said this: Big news! The fastest bikes in the world will return next year for an even bigger MotoGP Red Bull Grand Prix of the Americas on April 16-18, 2021! This year’s event on November 13-15, 2020 has been canceled. Ticket holders will receive an email with further information. There you go. If you’ve already paid for a ticket to the event, you should get your money back, it sounds like, unless COTA is instead offering tickets to next April’s races instead. MotoGP’s early-season visit to Texas was one of the series’ first schedule interruptions for 2020. Of course, it was due to the coronavirus pandemic. Back in March, organizers saw their 2020 plans put on hold as international travel restrictions meant they couldn’t move race teams between countries easily. Most countries started enforcing bans on large gatherings, so even if MotoGP was able to get its racers around the world, there wouldn’t be any ticket sales. So, in the second week of March, MotoGP said the Austin GP was postponed. At that point, the Texas race was supposed to run November 13-15. The summer dragged on, and the coronavirus pandemic dragged on, and so did international travel restrictions for people headed to the US. For those reasons, MotoGP scheduled races in Europe, but wasn’t able to confirm the Austin GP. Now, it’s cancelled. No doubt the timing, close to the US presidential election, also was of concern, in the face of current American social unrest. Vezi sursa
  21. Top 10 trasee în România – Din Sinaia la Piatra Arsă

    Șoseaua asfaltată ce leagă orașul Sinaia de cabana Piatra Arsă, sau DJ713, cum este denumită în actele oficiale, este una dintre cele mai controversate apariții pe hartă din ultimii ani. Inițial drum neasfaltat de calitate destul de proastă, acesta a fost modernizat începând din septembrie 2010 prin asfaltare și amenajare, dar din motive politice și economice pe care nu e treaba noastră să le discutăm, acesta a fost oficial închis până în 2020, în regim de drum în lucru. De fapt nici chiar acum nu e gata, mai e de lucru, dar datorită presiunilor circulația s-a deschis oficial. Practic însă, se circulă pe ea de aproape 10 ani fără probleme. Controversa vine din faptul că drumul asigură un acces facil și după părerea multor iubitori de natură chiar inutil până pe platoul alpin în apropiere de Babele și Sfinx, până lângă cabana Piatra Arsă. Drumul, ce a primit denumirea populară nu foarte fericită de Transbucegi (că nu traversează practic nimic), aduce zilnic în perioada estivală mii de mașini ce transformă ultimii 2-3 km într-o imensă parcare și restul drumului, neasfaltat, până la Babele, într-o imensă promenadă. Nu e de competența noastră să determinăm care e impactul asupra mediului, cert e că acest drum există și că este, în acest moment, una dintre cele mai frumoase șosele alpine ce se pot parcurge pe bicicleta de șosea în România, fiind și extrem de aproape (1,5 ore de condus în condiții de drum liber) de București, spre deosebire de Transfăgărășan sau Transalpina care sunt destul de departe și de greu accesibile. Din aceste motive am decis că drumul merită o prezentare la Freerider.ro. Cu o lungime de puțin sub 25 km de la intersecția cu DN1 și cu o diferență de nivel de aproximativ 1200 m, urcând până aproape la 2000 m altitudine, cifrele fac din Drumul Babelor (asta ar fi denumirea cea mai corectă) o șosea alpină comparabilă cu celebrele deja Transfăgărășan și Transalpina, undeva practic pe locul 3 după acestea. Pe acest traseu îl aleg practic majoritatea cicliștilor, deși unii preferă să înceapă chiar din Comarnic, de unde e urcare aproape continuă, însă la anumite ore bucata de DN1 până în Sinaia nu e tocmai o plăcere de parcurs, datorită traficului. Întrecerea virtuală preferată a cicliștilor pe aplicația Strava are aici mai multe segmente, cele mai populare fiind cel din Sinaia dar mai ales cel ce începe chiar de la intersecția unde se părăsește DN71 Sinaia – Târgoviște. Eu personal îl prefer pe cel din Sinaia. Recordul de timp pe această urcare e de 1.02.20 cu o medie de 22.1 km/h. După părerea mea, pe cursieră urcarea se poate parcurge de cineva cât de cât antrenat în maxim 1.30.00, timpul meu cel mai bun de exemplu fiind de 1.15.51 cu o medie de 18.2 km/h, cu care mă situez de-abia pe locul 52. Dar să nu uităm că a trecut și Turul României prin zonă 🙂 Personal am avut o tentativă reușită să bat recordul și să scad sub o oră, dar cu o cursieră Orbea Gain cu asistență electrică, tentativă care imediat a fost marcată de mine ca tură de eBike și scoasă din clasament. Traseul se poate împărți în 3 secțiuni mari: Sinaia – intersecție DJ713 – este prima bucată, care de fapt e folosită mai mult pentru încălzire de cei ce au decis să tragă tare doar de la ieșirea din DN71. Dar nu e deloc lipsită de spectaculozitate! După o scurtă urcare cu pantă de 5-8% la ieșirea din oraș, după ce se trece podul peste Valea Dorului, începe o succesiune superbă de serpentine strânse de tip ac de păr, nu foarte dificile și pe care rareori e trafic prea mare. După serpentine urmează cam 1 km de ușoară coborâre înainte de ”marea provocare”, DJ713. DN71 – Șaua Dichiului – este cea mai dificilă bucată a drumului. Urcarea începe prin pădure și combină porțiuni ce uneori trec de 10% ca înclinație cu unele ceva mai ușoare, de 3-4%. Drumul devine spectaculos odată cu ieșirea dintre copaci, la limita dintre județele Prahova și Dâmbovița, dar își păstrează dificultatea până în Șaua Dichiului. De aici se merge spre stânga, în față fiind drumul, la fel de superb, ce ajunge la cabana Padina, hotelul Peștera și stația de telecabină cu același nume. Șaua Dichiului – Piatra Arsă – este secțiunea alpină, ce parcurge o mare parte din platoul Bucegilor. Peisajul e fantastic iar dificultatea scăzută, fiind doar câteva bucăți mai abrupte ici-colo, în rest existând porțiuni unde, pe șoseaua ce șerpuiește printre vârfurile de peste 2000 m, se ating viteze mult peste 30 km/h. Lupta e cu vântul care de multe ori e crâncen și pe lângă faptul că împiedică (sau ajută, după caz) deplasarea, poate destabiliza direcția unei biciclete cu roți ce nu sunt aerodinamice. Dacă stai în zona București – Prahova – Brașov sunt șanse mari să fi parcurs deja șoseaua din Sinaia la Piatra Arsă, dar dacă nu, e un obiectiv pe care trebuie neapărat să îl incluzi în turele tale cicliste. Împreună cu bucata spre Peștera, cu o pauză de masă la Cabana Bolboci și eventual cu o mică completare spre seară din Sinaia la Cota 1400, vei avea parte de o zi fantastică, de neuitat pe cursieră sau pe orice altă bicicletă! Sursa: Freerider
  22. Șoseaua asfaltată ce leagă orașul Sinaia de cabana Piatra Arsă, sau DJ713, cum este denumită în actele oficiale, este una dintre cele mai controversate apariții pe hartă din ultimii ani. Inițial drum neasfaltat de calitate destul de proastă, acesta a fost modernizat începând din septembrie 2010 prin asfaltare și amenajare, dar din motive politice și economice pe care nu e treaba noastră să le discutăm, acesta a fost oficial închis până în 2020, în regim de drum în lucru. De fapt nici chiar acum nu e gata, mai e de lucru, dar datorită presiunilor circulația s-a deschis oficial. Practic însă, se circulă pe ea de aproape 10 ani fără probleme. Controversa vine din faptul că drumul asigură un acces facil și după părerea multor iubitori de natură chiar inutil până pe platoul alpin în apropiere de Babele și Sfinx, până lângă cabana Piatra Arsă. Drumul, ce a primit denumirea populară nu foarte fericită de Transbucegi (că nu traversează practic nimic), aduce zilnic în perioada estivală mii de mașini ce transformă ultimii 2-3 km într-o imensă parcare și restul drumului, neasfaltat, până la Babele, într-o imensă promenadă. Nu e de competența noastră să determinăm care e impactul asupra mediului, cert e că acest drum există și că este, în acest moment, una dintre cele mai frumoase șosele alpine ce se pot parcurge pe bicicleta de șosea în România, fiind și extrem de aproape (1,5 ore de condus în condiții de drum liber) de București, spre deosebire de Transfăgărășan sau Transalpina care sunt destul de departe și de greu accesibile. Din aceste motive am decis că drumul merită o prezentare la Freerider.ro. Cu o lungime de puțin sub 25 km de la intersecția cu DN1 și cu o diferență de nivel de aproximativ 1200 m, urcând până aproape la 2000 m altitudine, cifrele fac din Drumul Babelor (asta ar fi denumirea cea mai corectă) o șosea alpină comparabilă cu celebrele deja Transfăgărășan și Transalpina, undeva practic pe locul 3 după acestea. Pe acest traseu îl aleg practic majoritatea cicliștilor, deși unii preferă să înceapă chiar din Comarnic, de unde e urcare aproape continuă, însă la anumite ore bucata de DN1 până în Sinaia nu e tocmai o plăcere de parcurs, datorită traficului. Întrecerea virtuală preferată a cicliștilor pe aplicația Strava are aici mai multe segmente, cele mai populare fiind cel din Sinaia dar mai ales cel ce începe chiar de la intersecția unde se părăsește DN71 Sinaia – Târgoviște. Eu personal îl prefer pe cel din Sinaia. Recordul de timp pe această urcare e de 1.02.20 cu o medie de 22.1 km/h. După părerea mea, pe cursieră urcarea se poate parcurge de cineva cât de cât antrenat în maxim 1.30.00, timpul meu cel mai bun de exemplu fiind de 1.15.51 cu o medie de 18.2 km/h, cu care mă situez de-abia pe locul 52. Dar să nu uităm că a trecut și Turul României prin zonă 🙂 Personal am avut o tentativă reușită să bat recordul și să scad sub o oră, dar cu o cursieră Orbea Gain cu asistență electrică, tentativă care imediat a fost marcată de mine ca tură de eBike și scoasă din clasament. Traseul se poate împărți în 3 secțiuni mari: Sinaia – intersecție DJ713 – este prima bucată, care de fapt e folosită mai mult pentru încălzire de cei ce au decis să tragă tare doar de la ieșirea din DN71. Dar nu e deloc lipsită de spectaculozitate! După o scurtă urcare cu pantă de 5-8% la ieșirea din oraș, după ce se trece podul peste Valea Dorului, începe o succesiune superbă de serpentine strânse de tip ac de păr, nu foarte dificile și pe care rareori e trafic prea mare. După serpentine urmează cam 1 km de ușoară coborâre înainte de ”marea provocare”, DJ713. DN71 – Șaua Dichiului – este cea mai dificilă bucată a drumului. Urcarea începe prin pădure și combină porțiuni ce uneori trec de 10% ca înclinație cu unele ceva mai ușoare, de 3-4%. Drumul devine spectaculos odată cu ieșirea dintre copaci, la limita dintre județele Prahova și Dâmbovița, dar își păstrează dificultatea până în Șaua Dichiului. De aici se merge spre stânga, în față fiind drumul, la fel de superb, ce ajunge la cabana Padina, hotelul Peștera și stația de telecabină cu același nume. Șaua Dichiului – Piatra Arsă – este secțiunea alpină, ce parcurge o mare parte din platoul Bucegilor. Peisajul e fantastic iar dificultatea scăzută, fiind doar câteva bucăți mai abrupte ici-colo, în rest existând porțiuni unde, pe șoseaua ce șerpuiește printre vârfurile de peste 2000 m, se ating viteze mult peste 30 km/h. Lupta e cu vântul care de multe ori e crâncen și pe lângă faptul că împiedică (sau ajută, după caz) deplasarea, poate destabiliza direcția unei biciclete cu roți ce nu sunt aerodinamice. Dacă stai în zona București – Prahova – Brașov sunt șanse mari să fi parcurs deja șoseaua din Sinaia la Piatra Arsă, dar dacă nu, e un obiectiv pe care trebuie neapărat să îl incluzi în turele tale cicliste. Împreună cu bucata spre Peștera, cu o pauză de masă la Cabana Bolboci și eventual cu o mică completare spre seară din Sinaia la Cota 1400, vei avea parte de o zi fantastică, de neuitat pe cursieră sau pe orice altă bicicletă! Sursa: Freerider
  23. Harley-Davidson announces massive workforce cuts

    As part of its restructuring plan, Harley-Davidson will cut 700 jobs, it announced today. On top of that, chief financial officer John Olin is leaving the company, too. The announcement comes as Harley-Davidson’s new CEO/president Jochen Zeitz pushes the company through major internal changes. The company laid off 140 workers last month, including employees at its Wisconsin and Pennsylvania factories. Presumably, those jobs are included in today’s announcement, although it’s unclear from the release exactly how everything’s going to play out. As per the release, Harley-Davidson is aiming for “approximately 700 fewer positions across the company’s global operations with approximately 500 employees expected to exit the organization through 2020.” Do the 500 job cuts for 2020 include workers already laid off? Where does Harley-Davidson plan to cut the 700 positions—production? Head office? Will the US factories bear the brunt of the cuts, with its overseas operations mostly unscathed? The press release doesn’t share those details. However, it’s very clear the company is in the midst of big changes. Ever since Zeitz took over (previous big boss Matt Levatich exited the company in February), he’s been working on revitalizing the company, reversing its backward slide of the past couple years. Upcoming new models will see their launches delayed, and Harley-Davidson has cut production drastically. The company’s restructuring plan is called The Rewire, and we’re supposed to know more about it later this month. By Q4, we should see a new strategic plan for 2021-2025. For now, Harley-Davidson says these are the main details of The Rewire plan: Enhance core strengths and better balance expansion into new spaces Prioritize the markets that matter Reset product launches and product line up for simplicity and maximum impact Build the Parts & Accessories and General Merchandise businesses to full potential Adjust and align the organizational structure, cost structure and operating model to reduce complexity and drive efficiency to set Harley-Davidson up for stability and success In other words, Harley-Davidson is going to cut where it can, and make money where it can. Likely, more big changes are coming. Vezi sursa
  24. As part of its restructuring plan, Harley-Davidson will cut 700 jobs, it announced today. On top of that, chief financial officer John Olin is leaving the company, too. The announcement comes as Harley-Davidson’s new CEO/president Jochen Zeitz pushes the company through major internal changes. The company laid off 140 workers last month, including employees at its Wisconsin and Pennsylvania factories. Presumably, those jobs are included in today’s announcement, although it’s unclear from the release exactly how everything’s going to play out. As per the release, Harley-Davidson is aiming for “approximately 700 fewer positions across the company’s global operations with approximately 500 employees expected to exit the organization through 2020.” Do the 500 job cuts for 2020 include workers already laid off? Where does Harley-Davidson plan to cut the 700 positions—production? Head office? Will the US factories bear the brunt of the cuts, with its overseas operations mostly unscathed? The press release doesn’t share those details. However, it’s very clear the company is in the midst of big changes. Ever since Zeitz took over (previous big boss Matt Levatich exited the company in February), he’s been working on revitalizing the company, reversing its backward slide of the past couple years. Upcoming new models will see their launches delayed, and Harley-Davidson has cut production drastically. The company’s restructuring plan is called The Rewire, and we’re supposed to know more about it later this month. By Q4, we should see a new strategic plan for 2021-2025. For now, Harley-Davidson says these are the main details of The Rewire plan: Enhance core strengths and better balance expansion into new spaces Prioritize the markets that matter Reset product launches and product line up for simplicity and maximum impact Build the Parts & Accessories and General Merchandise businesses to full potential Adjust and align the organizational structure, cost structure and operating model to reduce complexity and drive efficiency to set Harley-Davidson up for stability and success In other words, Harley-Davidson is going to cut where it can, and make money where it can. Likely, more big changes are coming. Vezi sursa
  25. Rémy Métailler ne arată cum să faci ca să dai un “Massive Drop”! Sursa: Freerider
  26. Rémy Métailler ne arată cum să faci ca să dai un “Massive Drop”! Sursa: Freerider
  27. For those of us still waiting for the ideal middleweight adventure bike, KTM Group CEO Stefan Pierer has confirmed a 490 parallel-twin based Adventure model, as well as an alter-ego Husqvarna Norden 501, are definitely on their way. In an interview with France’s Le Repaire Des Motards, Pierer told journalist Alan Cathcart the Pierer Group, which owns KTM, Husqvarna and recently acquired trails bike marque GasGas, is fully committed to fleshing out the long-neglected middleweight adventure bike market, saying that despite the ongoing global pandemic, his company is actually accelerating production of the 500cc category projects. Pierer, whose brands have enjoyed an unexpected upswing in sales during the Covid-19 pandemic, also cites the crisis as a reason the light- and middleweight all-terrain market is more important than ever, predicting that economic uncertainties will keep consumers from splurging on larger displacement models “for a long time,” though later in the interview he suggests there was already a lull in sales of flagship models like the 1290 Super Adventure R and S. ADVERTISEMENT Big surprise since everyone here already knows “heavier” and “more expensive” aren’t qualities on any adventure rider’s wish list. As we reported late last year after a Pierer shareholder prospectus documenting a slew of forthcoming light- and middleweight models was made public, the new 500cc mill (based on 790 twin technology) is slated for multiple applications across the Duke and Adventure platforms. However, since the images in that document were intentionally blurred, there was no real clue given as to the bikes’ spec level. Management presentation by Pierer Mobility reveals plans for a 490 adventure. A KTM 890 adventure model is also shown, suspected to replace the current 790 model.This more recent scoop doesn’t go much further to address the more important question of the KTM 490 Adventure’s or Husqvarna Norden 501’s prowess. Hopefully they will be more off-road leaning than the recently launched 390 adventure. Can you say: “Pretty please, with 21/18-inch spoked wheels and long-travel suspension?” Pierer did say he expects the 490 and 501 to land as 2022 models, so we have at least a year to wait before seeing the real thing. In the meantime, KTM’s new 390 Adventure — an answer to many a newbie’s prayer — is also scoring big points with adventure riders. All of Pierer Group’s sub-600cc models are manufactured in partnership with Bajaj Auto Ltd. in Pune, India, a savvy partnership that has catapulted the European-based brands into broader global markets, while positively affecting consumer costs, even here in the States. A rendering included in an official investor document about planned smaller displacement Husqvarna models. Is this what the 501 Norden will look like?Also confirmed as a 2022 model is the RTW-ready Husky Norden 901, which Pierer says will be very true to the adventure-based concept bike unveiled at the EICMA show last year. That “new” 890 twin, actually a pumped-up version of the 790 adventure mill, will likely be applied across the platform, perhaps as early as model year 2021. As for GasGas, which has also seen an uptick in sales under Pierer’s magic touch, it will be held true to its off-road roots. Pierer says he’s applying the same successful strategy he used for Husqvarna, creating brand new GasGas models that use existing KTM engine platforms, though in this case of GasGas, models will be limited to enduro and motocross applications. With so many markers across the board the KTM empire will undoubtedly continue its winning streak, though in the end it’s the consumer, finally awash in a full array of choices, who’s sure to reap the ultimate benefit. Author: Jamie Elvidge Jamie has been a motorcycle journalist for more than 30 years, testing the entire range of bikes for the major print magazines and specializing in adventure-travel related stories. To date she’s written and supplied photography for articles describing what it’s like to ride in all 50 states and 43 foreign countries, receiving two Lowell Thomas Society of American Travel Writer’s Awards along the way. Her most-challenging adventure yet has been riding in the 2018 GS Trophy in Mongolia as Team AusAmerica’s embedded journalist.
  1. Încarcă mai multă activitate
×