• https://www.AUTOdoc24.RO

Postari noi in blog

Se afișează blog entries.

Tip de Conținut


Fluxul se actualizează automat   

  1. Ultima săptămână
  2. Mavic Deemax DH sunt roți foarte iubite în lumea MTB-ului extrem, atât datorită calității și greutății mici cât și datorită aspectului foarte bling, după cum ne-au obișnuit cei de la Mavic. Recent a fost adăugat în gamă și modelul Deemax Pro pentru enduro, ceva mai ușor dar foarte rezistent, pentru atunci când mai trebuie și urcat. Noile Deemax DH au jante de 28 mm la interior și sunt un pic mai moi pe verticală fără să abandoneze din rigiditatea laterală. Noile Deemax DH păstrează 28 de spițe, dar acum sunt ultra-ușoare din oțel dublu-tras și spițate în sistem 3x. Jantele primes prelucrare ISM4D pentru a mai scăpa de câteva grame față de modelul anterior ce folosea prelucrare ISM. Rezultatul e o scădere de 20 g față de modelul 2010 de 26 și de 70 g față de modelul de 27.5 anterior, dar care avea jante de 21 mm. Datorită sistemului FORE de găuri pentru spițe, janta nu mai are găuri pe interior așa că montajul tubeless este extrem de ușor. Butucul spate are ax thru 12×157 mm convertibil la QR normal iar fața de 20 mm thru convertibil la 15 mm thru. Roțile au și un aspect schimbat, trecând la culoarea neagră. Ele vin din fabrică cu freewheel Shimano/SRAM, unul XD fiind disponibil separat. Se recomandă folosirea anvelopelor între 35-69 mm (1.4 până la 2.7). Roțile Deemax Pro rămân neschimbate, cu jantă de 28 mm în față și 25 mm în spate, pentru a păstra spatele bicicletei mai agil. Greutatea este de 1700 g pentru un set. Mai multe puteți afla pe pagina producătorului. Sursa: Freerider
  3. În general majoritatea oamenilor au picioarele ușor inegale, dar dacă această inegalitate este mare pedalatul pe o bicicletă e foarte dificil. Pentru cei afectați de o astfel de problemă, noile pedale Speedplay SYZR Lift rezolvă situația elegant și simplu. Până acum soluția era de a monta șaibe sub plăcuțele de pe pantof, o soluție bună la pedalat dar deranjantă apoi la mers. De asemenea, conexiunea cu pedala are de suferit, pantoful nu mai stă lipit de aceasta și transmisia puterii e afectată. Soluția SYZR Lift e mai eficientă, distanțierele fiind incluse în corpul pedalei. Astfel distanța se poate regla ușor fără să afecteze interfața dintre pantof și pedală iar pantoful va avea o plăcuță normală. Pedalele SYZR Lift au fost prezentate la Interbike dar acum sunt disponibile prin programul Speedplay Custom. Distanțierele sunt disponibile în grosimi de 2, 4, 5, 7, 9, 11, 13 și 15 mm iar axul pedalei poate să aibă lungimi între 50-65 mm, rezolvând și o eventuală problemă de inegalitate a șoldului. Prețul pedalelor de bază este de 199 USD perechea la care se adaugă tariful specific pentru modificarea necesară. Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului. Informații de pe bikerumor.com Sursa: Freerider
  4. Cum se pare că frânele pe disc au ajuns în plutonul profesionist, Pinarello vin și se conformează cu tehnologia. Modelul F10 care e deja pe lista bicicletelor aprobate UCI a fost prezentat și sub forma F10 Disk. Foarte asemănător cu Dogma F10, bicicleta are câteva modificări pentru implementarea frânelor pe disc. Chiar dacă Pinarello au fost dintre cei ce au susținut că nu e nevoie de frâne pe disc pe cursierele de top, acest lucru nu i-a împiedicat să le implementeze pe modelul lor cel mai performant. Bicicleta trece la ax thru de 100×12 mm în față și 142×12 mm în spate iar furca și stay-urile sunt modificate pentru a face față stresului mărit indus de frâne. Alte detalii sunt monoblocul cu filet italian, prinderile de etrier flat mount pentru discuri de 160 mm, rutare internă ICR a cablurilor și spațiu pentru anvelope de 25 mm. Pinarello spun că altfel cadrul include toate calitățile și caracteristicile modelului Dogma F10, inclusiv stay-urile aplatizate, downtube-ul concav, sistemul de prindere a șeii Twinforce și două poziții pentru suportul de bidon de pe seat tube. Modelul este disponibil în 11 mărimi: 44, 46.5, 50, 51.5, 53, 54, 55, 56, 57.5, 59.5 și 62, în culorile Mars Orange, Black Lava, Black on Black, Red Magma și Team Sky. Prețurile nu au fost încă anunțate. Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului. Sursa: Freerider
  5. Peste trei zile, la Loket in Cehia, avem toate motivele să urmarim evolutia celor 80 cei mai buni sportivi din Europa care se bat pentru titlurile claselor de juniori la Motocros. După 19 curse desfășurate, șase în zona de Sud Est, patru în zona de Vest, cinci în zona de Nord Vest și patru în zona de Nord Est avem bucuria să avem calificați în această finală mai mulți sportivi români. Dintre aceștia Eross Koppany (Steaua București) și Aida Ioana Cojanu (Top Cross TCS Otopeni) vor participa la sfârșitul acestei săptămâni în cadrul clasei EMX85 iar în perspectiva acestui important eveniment din viața lor, cei doi sportivi au acceptat să ne acorde un interviu. Interviu Eross Koppany FRM: Salut, Koppany! Am putea spune ca te-ai calificat in finala EMX85 de anul acesta “in extremis” (sau prinzand ultimul tren), dupa ce ai participat la doar jumatate din cursele de calificare. Care a fost reactia ta la auzul vestii ca mergi in Cehia? Koppany: Buna ziua, nu credeam ca o sa intru in finala pentru ca nu am participat la toate cursele. Am fost surprins cand mi-a zis mama ca am intrat si am fost foarte bucuros. FRM: Dupa concursul de calificare din Romania de la Zarnesti ai participat la toate etapele disputate in zona balcanica si ai reusit sa te califici in finala de pe locul 12. A fost un ajutor faptul ca si Romania a fost tara organizatoare? Koppany: Da, cunoasteam circuitul si a fost mai usor sa particip acasa. FRM: Cand ai inceput motocros-ul, te gandeai ca vei ajunge intr-o zi sa participi la finala Europeana, cot la cot cu copii din toata Europa? Care au fost oamenii care te-au ajutat cel mai mult sa evoluezi? Koppany: Da, scopul meu a fost sa concurez la un nivel mai inalt. Cel mai mult am fost ajutat de parintii mei, unchiul meu ( Eross Balazs) și antrenorul meu (Nemeth Kornel). FRM: Esti la prima ta experienta internationala de asemenea anvergura, am putea spune chiar de acomodare. Cu ce asteptari pleci la drumul spre finala din Cehia? Koppany: Da, este prima mea ocazie, si as vrea sa termin in mijlocul clasamentului. FRM: Care sunt planurile tale de viitor? Care este visul tau? Koppany: Anul viitor vreau sa particip și la Campionatul Ungariei (85 cc) si vreau sa fiu cel mai bun. Visul meu este să pot participa la Campionatul Mondial. FRM: Multumim frumos pentru interviu, iti uram mult succes in Cehia la sfarsitul saptamanii viitoare, vom fi cu sufletul alaturi de tine si de Aida la finala! Interviu Aida Ioana Cojanu FRM: Buna, Aida! Pentru al doilea an consecutiv, ti-ai propus sa te califici in finala Campionatului European de motocros si ai reusit! Cum simti aceasta realizare? Aida: Aceasta realizare este rezultatul muncii mele, a tatalui meu si a echipei TCS care m-au sustinut. Ca o concluzie, aceasta calificare este rodul muncii noastre. FRM: Cand ai inceput motocros-ul, te gandeai ca vei ajunge sa participi la finala Europeana, cot la cot cu copii din toata Europa? Cat de mult te-a ajutat faptul ca tatal tau practica cu succes acest sport si cat de mult ii datorezi lui si familiei pentru performantele tale? Aida: Nu mi-a trecut niciodata prin minte ca voi ajunge asa departe. Faptul ca tatal meu practica acest sport a fost si este pentru mine un mare avantaj. FRM: Anul trecut ai participat la clasa EMX65, anul acesta ai trecut la clasa superioara. Ce asteptari ai de la participarea din acest an, considerand ca esti singura fata calificata in finala? Aida: La fel ca si anul trecut imi doresc sa termin in top 20, chiar daca este un lucru greu de realizat. Cu toate acestea o sa dau tot ce este mai bun. FRM: Care sunt planurile tale de viitor? Care este visul tau? Aida: Visul meu este sa ajung in Campionatul Mondial de Fete. FRM: Multumim frumos pentru interviu, iti uram mult succes in Cehia la sfarsitul saptamanii viitoare, vom fi cu sufletul alaturi de tine si de Koppany la finala! Vezi sursa
  6. Compania poloneză Kross a avansat mult în calitatea și performanța MTB-urilor în ultimii ani iar tendința este să continue în același ritm. Ei au investit mult în cursele XCO World Cup prin Kross Racing team și sportivele lor de top Yolanda Neff și Maja Włoszczowska. Până acum ele concurau pe un hardtail performant din carbon dar se pare că pentru ele a fost pregătit un cadru nou full-suspension cu cursa de 100 mm. Momentan bicicleta e sub formă de prototip, dar se pare că după multe testări s-a ajuns la o formă finală și se lucrează doar la detalii. Momentan a fost prezentat un model imprimat 3D al cadrului. Detaliile despre bicicletă nu sunt multe. Planul era să se păstreze mai mult secretul proiectului dar cei de la Kross nu au mai avut răbdare. Noul Earth este deci un model full suspension din carbon cu roți de 29, dezvoltat de la zero de aceiași echipă ce a creat modelul de top Level B+. Din punctul de vedere al suspensiei modelul are una cu design cu pivot simplu care folosește și flexarea seatstay-urilor și un mic braț oscilant din aluminiu ce comprimă amortizorul metric, dotat cu blocaj. Bicicleta va folosi butuci Boost și va fi compatibilă cu transmisii 1x sau 2x. Prinderea pentru deraiorul față e demontabilă și astfel se poate monta un chainguide în cazul echipării 1x. În spate cadrul folosește o prindere de etrier flat mount pe chainstay după un design venit direct de la riderii echipei. Astfel pot fi folosiți etrieri foarte mici și discuri de 140 mm, dar se pot folosi și etrieri și discuri normale de 160 mm cu un simplu adaptor. În față headtube-ul tapered are căile de rulare ale rulmenților din carbon, asemănător cu modelul Level B+. O veste și mai interesantă e că bicicleta va fi construită la fabrica proprie din Polonia. Noua fabrică e încă în construcție dar primele cadre sunt așteptate să fie produse în această toamnă, producția de serie fiind programată pentru începutul lui 2018. Kross vor anunța mai multe informații pe parcurs, până la lansarea oficială. Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului. Informații și imagini de pe bikerumor.com Sursa: Freerider
  7. Colnago au lansat o nouă versiune a modelului lor de top de cursieră cu cadru din carbon monocoque, generația anterioară V1-R fiind un mare succes. Noul V2-R folosește aceleași fibre de carbon premium high modulus dar straturile sunt altfel așezate pentru o rigiditate mai bună. Noua versiune va avea opțiune și pentru frâne pe disc și va avea spațiu pentru anvelope de 28 mm. Versiunea cu frâne clasice are frânele direct-mount reamplasate iar cea cu frâne pe disc folosește prinderi de etrier flat mount. Chiar dacă modelul de top C-60 continuă să folosească construcția cu tuburi mufate, V2-R este mai ușor datorită construcției monocoque. Sunt folosite piese destul de puține din carbon, pentru a păstra greutatea redusă, cadrul fiind produs în Taiwan pentru costuri mici și pentru consistența calității industriei de specialitate de acolo. Bicicleta este însă ușoară și are un preț demn de numele Colnago. Prețul pentru cadru și furcă e de 2900 Euro în timp ce bicicleta completă echipată cu Campagnolo Super Record mecanic ajunge la 9000 Euro. Vor fi disponibile mai multe versiuni de culoare, inclusiv una vintage cu grafică aurie. Rutarea cablurilor e simplificată și e internă, acestea intrând în cadru prin partea de sus a downtube-ului, în spatele headtube-ului. Frâna spate a revenit pe seatstay-uri, nu sub monobloc ca la modelul V1-R. Alte elemente interesante sunt prinderea tijei de șa integrată și joncțiunea cu headtube-ul cu secțiuni pătrate. Colnago au păstrat pe V2-R monoblocul filetat propriu ThreadFit 82.5 care acceptă rulmenți press fit 86.5 (BB86) cu ajutorul unui adaptor. Astfel Colnago promite transferul de putere a unui monobloc de dimensiuni mari asociat cu fiabilitatea și silențiozitatea unui monobloc filetat. Greutatea cadrului V2-R este identică cu cea a vechiului model (835 g) dar rigiditatea la monobloc a crescut cu 13% iar la headtube cu 4%. Versiunile cu frână pe disc vor costa cu câteva sute de Euro în plus și au o greutate mai mare cu 100 g. Acestea folosesc ax thru de 12 mm la ambii butuci, pentru compatibilitate cu mai multe modele de roți. Geometria ambelor biciclete e identică, fiind disponibile în 8 mărimi între 42 cm și 58 cm. V2-R va fi disponibilă începând cu sfârșitul lunii iulie/începutul lui august 2017. Sursa: Freerider
  8. În urmă cu vreo trei ani, când vânzările de biciclete se ponderaseră, cursul o luase razna, iar industria era un pic deprimată, a apărut o rază de soare ce a reușit să descrețească mințile producătorilor și să-i întoarcă și mai hotărâți la planșa de proiectare: biciclete electrice. Chiar dacă mișunau de ceva timp pe piață, nimeni nu le lua prea în serios, iar viitorul părea cumva incert. Din momentul în care acestea însă au început să cunoască un adevărat boom de vânzări, toată lumea a răsuflat ușurată, căci aceasta era gura de oxigen de care aveau nevoie. De la un an la altul am putut vedea la Eurobike toate tipurile, modelele și variantele de biciclete electrice pe care ți le poți imagina, iar foarte curând vom ajunge în momentul în care deja nu vom mai fi în stare să distingem o bicicletă electrică de una normală. Îți mai dai seama cumva că aceasta ar fi o bicicletă electrică? Păi… Nu prea!Apariția acestora a creat multă forfotă în rândul utilizatorilor, mai ales în rândul împătimiților. S-a întâmplat la fel ca în cazul bicicletelor 29er sau 27.5, când toți au ținut să menționeze că formatul este inutil. Ei bine, în mai puțin de 5 ani de la apariție, acestea conduc piața și nu doar atât, ci au reușit să elimine și roata de 26 de inch complet. În momentul în care în Vest au început să se vândă mai multe electrice decât non-electrice, direcția a fost trasată, iar lucrurile au devenit clare. Mulți producători furnizează acum cifre conform cărora 20-25% din producție reprezintă biciclete electrice și poate că în naivitatea noastră ni se par puține, însă trebuie să ținem cont că vorbim de procentul din întreaga producție, iar piețele din estul Europei nu sunt încă pregătite financiar pentru aceste biciclete. Cifrele nu mint: doar în Europa, în ultimii 4 ani, numărul de unități electrice vândute aproape că s-a dublat.Cunoștiințele care au vizitat anul acesta Austria mai des au menționat de fiecare dată că potecile și traseele sunt invadate pur și simplu de biciclete electrice, dar că acestea au devenit unanim acceptate. Altfel spus, nu te mai hulește nimeni când depășești razant un grup de bicicliști care pedalează la deal din greu. Felul în care aceste biciclete electrice vor acapara piața complet, este destul de simplu. În primul rând, este vorba de principiu: ajungi mai repede unde dorești, putând să depui același efort, un avantaj incontestabil. Cei care nu au încercat încă aceste biciclete nu au cum să înțeleagă pe deplin afirmația și probabil vor rămâne recalcitranți până în momentul în care vor descoperi beneficiile. Faptul că muntele a devenit mai accesibil pentru orice persoană dornică de pedalat, reprezintă un punct forte al conceptului. Apoi, este vorba despre formă: felul în care arată acum e-bike-urile se va schimba radical în următorii ani. Nu vei mai avea un chainstay super-lung, nu o să mai ai un acumulator imens la vedere și nu vor mai fi fire împrăștiate pe ghidon și cadru. Să nu uităm că electronica începe ușor-ușor să se impună în industrie și să tragi niște fire electrice prin cadru și să le ascunzi este chiar mai simplu decât dacă ai trage o cămașă cu un cablu din oțel. Până la urmă firele electrice pot lua orice formă. Nu în ultimul rând, așa cum am aflat de curând, greutatea acestor biciclete va scădea semnificativ. 20-23 de kg sunt în acest moment destul de mult, însă cei de la Focus au prezentat de curând un MTB și o cursieră care cântăresc 13, respectiv 12 kg. Până la urmă, nu poți cere mai mult. Ce este și mai interesant: downtube-ul este poate mai masiv decât în cazul unei bicicletele non-electrice, însă chiar nu-ți mai dai seama că te uiți la o bicicletă electrică. Nu în ultimul rând, și poate cel mai important, prețurile vor începe să scadă, deci bicicletele vor deveni și mai accesibile. Totodată, primul val de biciclete comercializate se vor vinde drept second hand-uri, la prețuri mai mici, așadar încă o portiță pentru altă grupă de cumpărători. Pe plaiurile mioritice biciclete electrice au sosit deja sub formă de furăciuni din Vest, da, acelea care se vând fără încărcător dar și sub formă de unități noi, puțin rulate. Pe de altă parte, am crezut că nu-s multe persoane care-și permit să plătească 3-4.000 de euro pe un e-bike nou, dar uite că există și sunt mulțumiți cu investiția (pe principiul un e-bike în plus, un ATV în minus). Momentan, bicicletele de oraș electrice par o alegere mai bună pentru români, poate și prin prisma faptului că sunt mai accesibile. Cum s-ar spune, strada este cel mai bun indicator pentru vânzările de biciclete și aștept cu nerăbdare statisticile pentru anul în curs. Cu siguranță suntem pe creștere, însă o cifră exactă este imposibil de aflat, deoarece multe din bicicletele comercializate reprezintă marfă de pe piața neagră. Cât despre electro-sceptici, care spun că persoanele care nu pedalează prin propriile forțe 100% nu merită să ajungă pe munte, le sugerez să se gândească la părinții sau la copiii lor, care ar vrea să-i însoțească în tură. Și, evident, să le spună asta în momentul în care-și manifestă dorința de a merge o dată pe munte cu bicicleta: nu vii bă, stai acasă! Pur și simplu nu meriți! Dragoș Mitroi redactor freerider.ro Sursa: Freerider
  9. Peste o saptamana incepe la Sibiu Red Bull Romaniacs 2017. Organizatorii din acest an sunt: Moto-Clubul Crazy Bike Club Sibiu, Xventure, Lito SLU și Federația Română de Motociclism. Red Bull Romaniacs este vinovat de inventarea în 2004 a ceea ce azi se cheamă Extrem Enduro sau Hard Enduro. Această nouă disciplină a devenit în ultimii ani din ce în ce mai bine cotată la nivel mondial, Romaniacs fiind însă în continuare un reper. Concursul nostru de la Sibiu continuă să demonstreze an de an că este extrem în adevăratul sens al cuvântului. În 2016, din 51 de participanți la clasa Gold (fosta clasă PRO) au ajuns la linia de sosire doar 17 sportivi. De remarcat că la această clasă vin cei mai buni dintre cei buni din întreaga lume și nici acest an nu se dezminte din acest punct de vedere. Rămâne de aflat dacă veteranul Graham Jarvis, la 41 de ani, va reuși să se impună și în acest an (a șasea oară), în fața puternicilor săi competitori, unii dintre aceștia având doar jumătate din anii săi. Concurenții săi direcți sunt Letti Junior, Billy “The Kid” Bolt, Travis Teasdale, Mario Roman, Pol Tarres, David Cyprian, Scott Bouverie și mai ales cei trei mari pretendenți: Walker, Gomez și Young. În acest an organizatorii promit o ediție „tânără și sălbatică”, cu trasee noi și un Prolog complet reproiectat. O noutate în acest an este duelul inedit de la clasa mică a unor veterani, adevărate legende ale Hard Enduro. Chris Birch și Gerhard Foster au decis să participe la această clasă cu motociclete gândite pentru Rally Raid. Un duel interesant si al mărcilor cu care concurează cei doi veterani: BMW vs. KTM. Proiectul caritabil lansat în 2016: „Enduro pentru România”, continuă și în acest an. Participanții și vizitatorii sunt invitați să doneze materiale Enduro și îmbrăcăminte pentru o cauză bună! Sumele vor destinate integral pentru activități caritabile și Red Bull o să revină regulat cu informații detaliate privind cheltuirea banilor strânși din vânzarea echipamentelor donate. Dacă în anul 2016 14 sportivi români s-au înscris în cea mai dură competiție de Hard Enduro din lume, anul acesta sunt înscriși 17. Vom reveni în curând cu un articol dedicat acestora. Regulamentul competiției Red Bull Romaniacs 2017 este disponibil aici. Programul complet al Red Bull Romaniacs 2017 este disponibil aici. Vă așteptăm să îi susținem pe sportivii români! Vezi sursa
  10. pdf CNIR-Enduro-Clasament-General-2017-dupa-2-etape Vezi sursa
  11. Crazy Safety este o firmă nouă localizată în Danemarca, mai precis în Horsens (nu am înțeles dacă denumirea orașului are vreo legătură cu tema animalelor) și duce nebunia căștilor pentru copii un pas mai departe. Ce nu fac părinții pentru odraslele lor, mai ales când aceștia seamănă cu niște animăluțe drăguțe? Mai în glumă, mai în serios, am văzut pentru prima dată aceste căști la Eurobike, iar acolo am avut prima discuție cu cei de la Crazy Safety în vederea unei colaborări. Probabil că dacă nu aveam copii, nici măcar nu le dădeam prea mare atenție, dar dat fiind faptul că ăștia mici se bucură la tot felul de drăcovenii pe care noi nu le vom înțelege niciodată pe deplin, m-am decis să le prezint și pentru piața din România, în speranța în care publicul va reacționa pozitiv. Roar! Tigrișorul lui mama… :))Aceștia ne-au trimis două căști, alături de două perechi de mănuși, două antifurturi și două claxoane. O temă o reprezintă tigrul, pentru băieți și o altă temă este zebra, pentru fete. În jurul acestor două viețuitoare cu 4 picioare cei de la Crazy Safety au construit o cască ce seamănă cu un cap de tigru/zebră și care culmea, are și partea inferioară a maxilarului drept protecție pentru bărbia celui mic, mănuși care imită blana acestor animale sălbatice și câte un cap drept claxon. Antifurtul se învârte tot în jurul acestei idei, cu mențiunea că acel cablu se proptește în gura animalului, chiar și cheia având partea inferioară construită dintr-un plastic ce imită capul unui animal. Uite-l că a urlat până la urmă! Bravo Rareș, bravo!Revenind la cască, aceasta este deosebit de ușoară, numai bună pentru copii, și vine cu două guri de aerisire în parte superioară. Două prin nările animalului și alte două deasupra. Dacă-l plimbi pe cel mic într-un scaun dedicat, așa cum fac eu căci este prea mic pentru a pedala, este absolut în ordine, căci acesta nu transpiră nici în zilele toride (mai ales dacă-ți repetă într-un când pedalezi: mai tare! mai tare! viteză!). Altfel, dacă el este cel care face efortul, nu pot spune că această cască este deosebit de bine aerisită. Prinderea se face facil precum la căștile normale, cu clips din plastic, iar reglajul se face de la spate, cu ajutorul unei rotițe. Mai mult decât atât, o specificație pe care am apreciat-o, în acea rotiță este integrat un led roșu, deosebit de util pe timp de noapte. Altfel, Rareș mi-a lăsat de înțeles că îi este foarte comodă casca și nu s-a plâns de faptul că nu-i stă pe cap. În orice caz, date fiind dimensiunile, o recomand începând cu vârsta de 2 ani. Deja plictisit de sesiunea foto… și trist pentru că stăm pe loc.Aerisire în partea superioară.Zebraaaaaaaaaaa! Nu vreau! Nu vreau!Și zebra are aerisirile similare precum casca-tigru. Ia zi repede, cum face zebra?Pare mai drăguță pe dreapta…… decât pe stânga.Mai mult decât casca i-au plăcut mănușile, fără degete, pentru că avea priză mai bună pe pietre atunci când le arunca în baraj. Iar acum, de fiecare dată când plec cu el cu bicicleta îmi repetă insistent: mâșile, mâșile! Da, te-ai prins, este vorba despre mănuși. Și acestea sunt comode, dar la vârsta lui încă destul de măricele. În orice caz, se asortează la fix cu casca și îi plac la nebunie. Podul palmei este destul de gros pentru a-l proteja în cazul în care aterizează pe burtă și pune mâinile în față pentru a diminua din impact, iar materialele sunt de calitate. Prinderea se face cu arici. “Scoate mâinile din gură! Rareș, zebrele au copite și calcă cu ele în balegă!” Bla-bla, nu ține cont niciodată.În ceea ce privește claxonul și antifurtul nu-s multe de spus. Claxonul mă amuză terbil, iar antifurtul este pentru țări civilizate și oameni cinsitiți, căci sunt sigur că poate fi tăiat doar cu birceagul unui profesionist tuciuriu de pe la noi. Așadar, casca și mănușile rămân cele recomandate cu căldură, claxonul doar pentru cei excentrici. Mă gândesc serios să-mi montez și eu un tigrișor pe bicicleta de enduro, care este tot portocalie. Dacă te așteptai să fie un clopoțel cu sunet de tigru, caută la chinezi.Limba aia roz e mortală! Parcă tocmai s-a întâmplat ceva pe la spate…Alte teme: tigrișori în culori diferite, un dragonaș, un leoparduț, o girăfioară și un rechinaș, ale naibii diminutive. Prețurile sunt absolut în regulă. Dat fiind faptul că o cască profi de ciclism poate ajunge lejer la 800-900 de lei și poate chiar mai bine, să plătești aproape 200 de lei pentru una ca aceasta nu mi se pare deloc o investiție mare. Mănușile cu atât mai puțin, fiind oferite pentru aproximativ 35-40 de lei, în funcție de site. Producător: Crazy Safety Importator în România: NewBike Fii rău Rareș, așa, încruntă-te! Sursa: Freerider
  12. Proaspăt întors de la Campionatele Naționale de Downhill din Ungaria, cu un meritat loc 5, Akos Istvandi este unul din personajele de pe scenă care reușesc mereu să te surprindă cu ceva, fie că e vorba de trick-uri, de felul în care se dă la vale sau chiar de bicicleta sa. Iar astăzi îl avem invitat în rubrica Bike Check, ca să putem saliva împreună la Santa Cruz-ul său, un V10 Carbon din 2015. O apariție rară, o creație superbă: Santa Cruz V10 Carbon.Dupa ce mi-am luat ramas bun de la bicicleata mea de sezonul trecut, Santa Curz V10 2104 cu roti de 26, incep sezonul 2017 pe roti de 27,5 impreuna cu un killer de Santa Cruz V10 2015 Carbon C marimea L, cumparata si adusa din Anglia chiar din Caerphilly, Wales. Detalii sunt cele care-ți sucesc mințile, nu mai căuta explicații fără sens.Am avut de schimbat niste piese, cum ar fi suspensia de pe fata. Bicicleta a fost cumparata cu Fox 40 Performance, care este o furca pe arc, si fiind super grea, in scurt timp am decis sa incerc un Rock Shox Boxxer WorldCup (facand schimbul, am scapat de 450 de grame). Da, Akos chiar merită bicicleta asta.Amortizorul spate este un Fox DHX RC2 de care nu sunt multumit deloc, urmeaza sa fie inlocuit, cand fondurile o sa permita treaba asta. Dupa o experienta neplacuta chiar in timpul unui race, am decis sa fac mutarea de pe frane Sram Guide pe Shimao Saint (again Saint Rules), cele mai faine frane testate vreodata. Mai am de schimbat discurile care sunt niste discuri stock, grele si inutile. Schimbatorul este Zee, sunt foarte multumit de el, actioneza perfect si nu produce sunete nici pe trasee sparte. Sursa: Freerider
  13. Penalizarea greșelilor la examen moto în trafic Publicăm mai jos lista cu punctele de penalizare aplicate greșelilor la proba practică în trafic pentru obținerea permisului de conducere categoria A, A2, A1, AM. După ce toți candidații programați au fost examinați la proba practică de poligon, cei declarați ADMIS, vor fi examinați în trafic. Penalizarea greșelilor la examen moto în trafic Comportare în trafic Penalizarea greşelilor Puncte penalizare – nesincronizarea comenzilor (oprirea motorului, accelerarea excesivă, folosirea incorectă a treptelor de viteză); 6 – nemenţinerea direcţiei de mers; 9 – folosirea incorectă a drumului cu sau fără marcaj; 6 – încrucişarea cu alte vehicule, inclusiv în spaţii restrânse; 6 – neasigurarea la schimbarea direcţiei de mers; 9 – executarea neregulamentară a virajelor; 6 – nesemnalizarea sau semnalizarea greşită a schimbării direcţiei de mers; 6 – încadrarea necorespunzatoare în raport cu direcţia mers dorită; 6 – efectuarea unor manevre interzise (oprire, staţionare, întoarcere); 6 – neasigurare la patrunderea în intersecţii/părăsirea zonei de staţionare; 9 – intrarea/ieşirea de pe autostradă/artere similare, folosirea incorectă a benzilor/luminilor de întâlnire ziua; 5 – nepăstrarea distanţei suficiente faţă de cei care rulează înainte sau vin din sens opus; 9 – conducerea în mod neeconomic şi agresiv pentru mediul înconjurator (turaţie, frânare/accelerare); 5 – ezitarea repetată de a depăşi alte vehicule; 6 – nerespectarea normelor legale privind acordarea priorităţii de trecere pentru autovehicule şi pietoni, circulaţia la culoarea roşie a semaforului electric, nerespectarea normelor legale referitoare la manevra de depăşire, nerespectarea normelor legale referitoare la trecerea la nivel cu calea ferată; 21 – nerespectarea semnalelor poliţistului rutier/altor persoane cu atribuţii legate similare; 21 – tendinţe repetate de a ceda trecerea vehiculelor şi pietonilor care nu au prioritate; 6 – nerespectarea semnificaţiei indicatoarelor şi marcajelor; 9 – depăşirea vitezei maxime admise; 9 – conducerea cu viteză redusă în mod nejustificat, neîncadrarea în ritmul impus de ceilalţi participanţi la trafic; 6 – neîndemânarea în conducere în condiţii de carosabil alunecos (reducerea vitezei, conduita preventivă); 9 – nerespectarea dispoziţiilor examinatorului privind traseul indicat; 6 Alte situaţii care conduc la acordarea calificativului RESPINS prezentarea la examen sub influenţa băuturilor alcoolice, substanţelor sau produselor stupefiante, a medicamentelor cu efecte simlare acestora sau manifestări de natură să perturbe examinarea candidaţilor 21 producerea unui eveniment rutier ori intervenţia instructorului pentru evitarea unui pericol iminent 21 Vă dorim mult succes la examen și să ne vedem cât de curândîn trafic! Cuvinte relevante: examen moto, examen trafic, instructor moto, scoala moto, scoala moto bucuresti, scoala moto bucuresti ami, scoala soferi bucuresti, reducere scoala de soferi, reducere scoala moto, scoala moto categoria a, scoala categoria a, scoala moto ami, scoala categoria a bucuresti, permis de conducere categoria A. Vezi articolul integral
  14. Scout Bobber completează gama modelelor Indian de capacitate cilindrică medie, cu 1130 cc și cei 100 CP pe care îi produce motorul. Multe dintre cele mai reușite motociclete de serie au apărut ca urmare a succesului înregistrat de diferite proiecte artizanale reușite de constructori privați, motociclete care au dat naștere unor adevărate curente în producția de serie. Aceasta a fost povestea modelelor Scrambler, aceeași poveste o au și bobberele. Modă apărută încă din anii ‘30, bobberele au inspirat constructori renumiți din domeniu, unele dintre cele mai frumoase motociclete fiind produse de firma japoneză Zero Engineering. Succesul proiectelor de customizare nu a trecut neobservat și marii producători au intrat în joc, lansând pe piață modele de serie, tot atât de frumoase, dar mult mai ieftine decât modelele de serie mică. Primul bobber de serie a fost prezentat de Triumph anul trecut, Bonneville Bobber, motocicletă lansată la EICMA 2016. Nu a trecut nici un an și iată că Indian, firmă în mare creștere, a lansat Scout Bobber. Echipat cu un motor V-Twin răcit cu lichid, care produce 100 CP și un cuplu maxim de 97,7 Nm, motocicleta are 253 kg la plin, o lungime de 2229 mm, 649 mm înălțimea la șa și gardă la sol de 123 mm. Ținând cont de faptul că Indian a anunțat pentru sfârșitul acestui an apariția kitului de limitare a puterii pentru motorul de 1130 cc, transformându-l în motor posibil de folosit cu carnet categoria A2, încerc să-mi imaginez cum ar arăta un tânăr de 16 ani, care se duce la liceu în clasa a X-a cu un astfel de Indian Scout Bobber. În momentul în care modelul scout Bobber va fi disponibil și pentru piața din Europa, motocicleta va putea fi comandată la magazinul firmei ASP Group din București, distribuitor autorizat Indian în România. . Dacă vreți să aflați mai multe detalii despre firma Indian și motocicletele pe care le produce, mai jos sunt articole postate până acum. Indian – prima motocicletă americană învingătoare la Tourist Trophy, cursa de pe Insula Man Totul despre motocicletele Indian la SMAEB 2017 – modele, culori, prețuri Standul Indian la EICMA 2016 așa cum a fost văzut la TV Dacă nu aţi văzut toate testele, cursele moto, sau interviurile postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube. Vezi articolul integral
  15. Cinelli au prezentat prototipurile cadrelor viitoarelor lor modele. Nemo Tig Disc include prinderi de etrier flat mount și ax thru la ambele roți, cadrul fiind asemănător cu modelul Nemo Tig. Furca pare a fi luată de la modelul Superstar Disc (ambele prezentate mai jos). Ambele modele Nemo Tig au cadrul confecționat din tuburi Columbus Spirit fabricate în Italia. Prețul pentru modelul cu frâne clasice e de 2,399.95 USD pentru cadru și furcă. Prețul pentru modelul pentru frâne pe disc nu a fost anunțat dar e de așteptat să fie ceva mai mare. Modelul cu cadru din carbon Superstar este și el oferit atât în varianta cu frâne pe jantă cât și cu frâne pe disc. Greutatea cadrului anunțată e de 850 g, spațiul permite anvelope de 28 mm, modelul pe disc are ax thru la ambele roți iar cel cu frâne clasice are ax normal. Forma headtube-ului și curbura toptube-ului în zona din față îmbunătățesc modul în care bicicleta răspunde la impacturi mari, absorbind șocul și permițând roții față să rămână stabilă. Cadrul este compatibil atât cu transmisii mecanice cât și electronice iar prețul pentru varianta pe disc va fi de 1800 USD. Versiunea cu frâne clasice a Superstar-ului va avea prețul de 1600 USD pentru cadru și furcă și 2500 USD pentru o variantă completă cu echipare Shimano 105. Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului. Informații și imagini de pe bikerumor.com Sursa: Freerider
  16. Noile amortizoare RE:aktiv de la Trek folosesc un ax central pe toată lungimea lor, eliminând astfel nevoia unui piston IFP care să asigure presiunea corectă a uleiului. Acestea sunt dezvoltate împreună cu Penske și sunt fabricate de RockShox și Fox. Amortizoarele cu ax central complet sunt folosite în Formula 1 și în alte discipline de motorsport. Unul din producătorii de astfel de amortizoare e Penske, așa că nu e surprinzătoare colaborarea celor de la Trek cu aceștia. Avantajele sistemului sunt mari, în primul rând pentru că nu mai e nevoie de un piston care să regleze presiunea uleiului așa că amortizorul reacționează mai bine la șocurile mici. Există de asemenea mai puține piese în mișcare iar circuitul uleiului e mult mai simplu. Efectul ar trebui să fie un amortizor cu un răspuns mult mai fin. Într-un amortizor normal uleiul trece la comprimare dintr-o cameră în alta, dar o parte din spațiul din camera cealaltă e ocupat de ax care modifică volumul camerei odată ce e împins. La modelul nou, axul nu modifică volumul. Se reduce astfel timpul de răspuns prin eliminarea unui piston. Pe bicicletă noile amortizoare urmăresc mult mai bine terenul și răspund mai bine la șocurile mici. Noile amortizoare se vor regăsi pe modelul Trek Fuel Ex 9.9 2018, … modelul Trek Remedy 9.8 și 9.9 Women. … și pe Trek Slash 9.7 și 9.8. Vor fi de asemenea disponibile și cu cadrul achiziționat separat. Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului. Informații de pe bikerumor.com Sursa: Freerider
  17. CNIR etapele de SuperMoto, Viteza si Scutere isi dau intalnire sambata pe circuitul VIK Power din Arad. Clubul Motorsport Race Management organizeaza într-o singură zi, pe 22 iulie 2017 etapa 2 la Viteza Juniori si Supermoto Juniori si Seniori, precum si etapa 1 la Scutere. Concurează următoarele clase: Jun.III, Jun.II, SM65, SM85, SOpen, Amatori și Scutere. Formularul de înregistrare al sportivilor este disponibil aici. Pentru această etapă se anunță o participare internațională și vreme bună. Spectatorii au la dispoziție la circuit facilități de catering, zone de relaxare și de acces facil în zonele de unde pot să urmărească evoluțiile sportivilor. Programul și Regulamentul Particular al Etapei a II-a de Supermoto din 22 iulie 2017 Arad este disponibil aici. Site-ul clubul organizator Motorsport Race Management poate fi accesat aici. Coordonatele GPS ale circuitului sunt 46.174659, 21.357596 Vă așteptăm! Vezi sursa
  18. Desert Sled este singurul model din gama Scrambler care a fost produs pentru folosința off-road, având în componență elemente constructive destinate acestui scop. [embedded content] Apărute ca o modă a anilor ‘60, motocicletele denumite “Scrambler”, modele de stradă modificate pentru joaca în teren, au avut un succes răsunător în Statele Unite și au făcut ca mulți producători să lanseze modele de serie inspirate din această modă. Ducati a fost probabil cel mai prolific producător care a adoptat această idee și mulți ani mai tărziu a lansat chiar o nouă marcă purtând acest nume. În numai trei ani de la apariție, Scrambler a devenit o familie cu șase modele, din care ultimul apărut, Desert Sled, este gândit pentru folosința în afara asfaltului. Fără pretenții sportive, Desert Sled reprezintă un pretext perfect pentru a ieși la joacă în afara asfaltului, fiind echipat cu anvelopele Rally ScorpionTM STR, create de Pirelli special pentru acest model. Desert Sled a păstrat de la modelele anterioare numai motorul, majoritatea elementelor constructive fiind modificate pentru folosința off-road. Nici măcar cadrul nu este cel inițial, fiind ranforsat pentru o mai bună rigiditate, asistat de amortizoare diferite față de cele ale celorlalte modele Scrambler, cu o cursă de 200 mm față/spate, adică peste 30% mai mare decăt cea a amortizoarelor utilizate până acum. Roata față de 19”, ampatamentul de 1505 mm, garda la sol impresionantă și înălțimea mai mare a șeii, de 860 mm, toate acestea conferă modelului Desert Sled avantaje pentru utilizarea off-road, iar masa mai mare rezultată, de 207 kg la plin, asigură o stabilitate mai bună motocicletei. Scrambler Ducati Desert Sled este disponibil în două variante de culoare, prețul este de 11.258 Euro sau 11.372 euro, în funcție de culoare și poate fi văzut și achiziționat de la magazinul firmei Metrotehnica Internațional, importator oficial Ducati în România. Dacă vreți să aflați mai multe detalii despre noile modele Ducati, sau despre motocicletele testate, mai jos puteți găsi articole postate până acum. Ducati a lansat modelul 1299 Panigale Final Edition Ducati Multistrada 950 – test și prezentare Ducati a prezentat azi noul model Multistrada Enduro Pro Dacă nu aţi văzut toate testele, cursele moto, sau interviurile postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube. Vezi articolul integral
  19. Etapa a II-a din CNIR Enduro a fost organizata de Moto-Clubul Jitsu din Zarnesti intre 14 si 16 iulie 2017 in zona circuitului de motocros Breghina din Zărnești, județul Brasov. Au participat sportivi din Romania, Italia, Spania si Coreea de Sud pe o vreme care în final s-a dovedit potrivită pentru desfășurarea optimă a etapei. Nu a fost prea cald și am avut parte de câteva reprize ușoare de ploaie care au făcut traseul să nu fie nici prea prăfuit și nici prea umed. Disciplina Enduro clasic este cea mai veche dintre toate ramurile tot-teren, aceasta îmbinând capacitatea sportivilor de a rula constant, fără greșeală, cu probele speciale ce aduc aminte de ramurile motocros si hard enduro. Sportivii care au luat startul au putut astfel să aibă parte în aceste zile de tot ce are de oferit motociclismul tot-teren. Iată în continuare podiumurile pe fiecare clasă în parte: Clasa A: 1 – 394 BOŢOACĂ Andrei – CSU Stiinta Bucuresti 2 – 202 GRECU Sergiu – Haita Deva 3 – 331 BENGA Bogdan – CSM Bucuresti Clasa B: 1 – 473 DUMITRU Sorin – Jitsu Zarnesti 2 – 492 HEGYI Eduard – Masterbike Cluj 3 – 422 NEAGA Lucian – Velox Enduro Piteşti Clasa C: 1 – 979 NAMKI Lee – Jitsu Zarnesti 2 – 975 BRATULESCU – Razvan Jitsu Zarnesti 3 – 966 CRISTOCEA – Octavian Velox Enduro Piteşti Veterani: 1 – 571 GEREB Domokos – Csiki Enduro & MX Hr. 2 – 502 DI MARTINO Andrea – Masterbike Cluj 3 – 531 NAGEL Ruben – Lion Racing Team Arad Juniori: 1 – 199 NAGEL Joanan – Lion Racing Team Arad 2 – 188 KOVACS Balazs – Ditriders Ditrau Quad Pro: 1 – 724 MOCUTA Razvan – Lion Racing Team Arad 2 – 721 KOVACS Gergo – Ditriders Ditrau 3 – 723 TUDOR Alexandru – MRM Bucuresti ATV: 1 – 823 SZEJKE Vilmos Zsolt – Lion Racing Team Arad 2 – 868 CONDRE Danut Nicolae – Lion Racing Team Arad Rezultatele finale CNIR Enduro Etapa II Zarnesti sunt disponibile aici. La final, toți sportivii au primit câte o medalie din partea clubului organizator Jitsu Zărnești și a FRM. Vezi sursa
  20. pdf 22.CALENDAR FRM 13.07.2017 (1) Vezi sursa
  21. Nu, nu este nicio eroare. Nu am scris două articole cu același titlu, ci am amintit de același sportiv care a reușit să bifeze două podiumuri într-un weekend. Ambele pe aceeași treaptă, adică pe prima. Cred că e un sentiment fain. O cursă bună pentru Stancu astăzi, dar sub presiunea lui Vlad Dobre.Agitație mare în fața primăriei, locul de start cu trotuarul peticit. Alo, dom’ primar, ne mișcăm mai cu talent?Cei de la Vee Tire și-au făcut simțită prezența în acest weekend.Și o bicicletă numa bună de-un table top.Participanții cu emoțiile de rigoare înainte de start.Alexandru Stancu (Dinamo-BikeXpert) a reușit și astăzi să se impună în fața adversarilor la categoria Elite, fiind urmat la scurt timp de către Vlad Dobre (pe care l-ai văzut mai des probabil pe cursieră) și de Atilla Madaras, camarad la aceeași echipă cu Alex. Din fericire, n-am avut parte de a doua zi de toamnă (precum cea de ieri), ci de o zi primăvăratică, ploaia luând într-un final decizia să ne ocolească. Astfel, atât traseul scurt cât și cel lung au fost cât se poate de practicabile, fără noroi, cu câteva rădăcini ude ici-colo și cu binecunoscutele porțiuni tehnice. Pe prima urcare, cei doi coechipieri de la Dinamo-BikeXpert încă erau împreună.După prima coborâre însă, Vlad Dobre era deja destul de aproape de Alexandru Stancu…… urmat la ceva timp de către Attila Madaras.Și pentru că tot am ajuns la capitolul traseu, astăzi, rănit fiind, am avut ocazia să stau și să cuget, să ascult participanții, să mă gândesc la ce voi mânca la prânz dar și să depănez singur câteva amintiri. După ce-am răscolit serios prin sertarele prăfuite, am realizat că în cei 18 ani de când pedalez, nu am auzit niciun prieten să înjure vreo urcare sau vreo coborâre, pe mine nici atât. Sună bizar? Pentru cei care știu ce înseamnă MTB-ul probabil că da, pentru alții este o temă la ordinea zilei. Așadar, am realizat că nu-s singurul care meditează cu voce tare, ci că printre participanți au fost foarte mulți, nervoși, iritați, deranjați, atât de urcări cât și de coborâri. Și m-am întrebat: oare de ce mai participă la astfel de concursuri? E clar că MTB-ul nu pentru oricine și la fel de clar că un traseu de maraton o să te solicite. Știi cât de simplu este să te uiți pe datele traseului legate de distanță și diferență de nivel? Foarte! Faci asta înainte să te înscrii și vei realiza că nu te mai trezești înjurând… traseul. Sper să fie totuși clar: m-am adresat acelora care s-au adresat traseului. Prima urcare a pus ceva probleme primei jumătăți a concurenților.Relaxare după prima porțiune de urcare.Dacă nu ești în primul pluton, cu greu mai poți urca apoi pe bicicletă. Aglomerația scade viteza de deplasare considerabil, deci nu-ți rămâne decât s-o iei pe lângă.Gerhard Dumitrescu pe finalul primei coborâri, sub privirea ageră a lui Ionel Duță.Copiii ăștia… Momentul acela când… (completează tu).La ce te uiți? N-ai mai văzut o fată pe un S-Works?Lăsând această situație tragi-comică deoparte, trebuie să vă spun că Trofeul Muscelului este un maraton de dificultate medie, nicidecum unul greu, iar acele coborâri, chiar și micile porțiuni tehnice sunt cât se poate de firești. Chapeau pentru cei care l-au parcurs cu zâmbetul pe buze. Lor chiar li se adresează acest sport. Puțină promovare a zonei. Arhitectura din zonă este deosebită și über-tradițională așa cum ne spun specialiștii.Revenind la ziua de astăzi, la linia de start s-au aliniat aproximativ 400 de concurenți, startul fiind unul pe asfalt, în spatele mașinii de poliție, continuând apoi cu o urcare mai zdravănă de aproximativ 7 km, diferența de nivel fiind după prima coborâre mai dulce. Așadar, destulă lume în Câmpulung încât să-mi tresalte inima de bucurie, atât pentru zonă cât și pentru sport în sine. Urcare grea pe single trail. Dacă nu vii aici cu raportul potrivit e greu de crezut că mai urci.Se văd mici de sus, dar în realitate îți pot pune probleme serioase rădăcinile astea.Rădăcini și pe urcare, desigur.Nu, nu, te rog nu spre mine, sunt deja avariat!Karina Kubat a fost prima fată care a ajuns aici de la tură scurtă.Flow mult prin zona asta. Love it!Am văzut dueluri, am văzut sprinturi de final și ceva lume pe traseu încurajând concurenții, lucruri care se încadrează în normal. Pe de altă parte, cred că astfel de competiții ar trebui să strângă cel puțin 7-800 de participanți la start, iar în acel moment vom știi cu siguranță că am făcut un pas mare înainte. Vom știi clar că nivelul a crescut, iar când se va întâmpla asta, sigur vom avea și doi concurenți pe care-i trimitem la Cupele Mondiale și care ne vor reprezenta cel puțin în top 10. Până atunci însă, antrenați-vă cât puteți, căci MTB-ul este cea mai frumoasă experiență pe care v-o poate oferi bicicleta. Și mai mult flow.Poziție corectă, privirea urmărește traseul. Well done!Cât despre rădăcini, oameni buni, nu mai trageți de frâne! M-am decis să fac un tutorial despre abordarea acestor porțiuni de traseu. Rămâneți pe frecvență, urmează!Decizii, decizii…Ne vedem cât de curând pe canalul nostru de Youtube! Dragoș Mitroi redactor FreeRider.ro Câmpulung Muscel, Argeș Sursa: Freerider
  22. pdf Rezultate Finale CNIR Enduro E2 Zarnesti – 15-16.07.17 cumulate Vezi sursa
  23. Earlier
  24. pdf Rezultate Finale CNIR Enduro E2 Zarnesti – 15-16.07.17 Vezi sursa
  25. Astăzi s-a consumat prima zi de toamnă a anului, care a adus și prima competiție de XCO de pe meleagurile Câmpulungului, o cursă care i-a revenit unui Câmpulungean, Alexandru Stancu de la Dinamo-BikeXpert. După cum spuneam, vremea n-a fost punctul forte al zilei, o frustrare pe care am resimțit-o în hainele și încălțămintea udă și pe care sunt sigur că au împărțit-o și alții cu mine, chiar dacă majoritatea concurenților prezenți n-au lăsat-o să se vadă. Una peste alta, startul s-a dat conform programului, însă puțini curajoși s-au aliniat pentru a lua parte la acest XCO, o cursă care, între noi fie vorba, nu este chiar pentru oricine. Tymy Păcurar conduce detașat în prima tură. Lucruri rele aveau să se întâmple…Bulls au trimis un singur om aici la Câmpulung, dar l-au trimis pentru podium. Și bine au făcut.Vee Tire, prezenți cu o echipă numeroasă la Câmpulung. Podium asigurat.Maus trage pentru el însuși. Ne-a arătat ceva skill pe coborâri. Frumos.Ne-am gândit să trimitem și noi pe cineva în această cursă. Ștefan Chivu a ajuns într-un final pe locul 4. Not bad!Prima competiție a revenit copiilor, apoi amatorilor și într-un final, am asistat la cursa elitelor. Amatorii au fost de altfel și cei mai numeroși și au reușit să plece pe un traseu cât de cât uscat, de care au profitat mai ales pe secțiunile de coborâre (desigur și pe cele de urcare), care în condiții de uscat au fost mai abordabile și mai adorabile totodată. Tot în această categorie am avut plăcerea să o încurajăm și pe Salome Bondor de la NoMad Merida, fiind singura fată prezenta la categoria amatorilor. Moment de respiro… Marc Sandu trage tare.Salome Bondor a fost cea mai curajoasă fată a zilei de la categoria amatori. Super nice! Publicul așteaptă ca cineva să coboare pe cea mai dificilă secțiune a traseului.Păcat că în fotorgafii nu se vede de fapt cât de abrupt este.Un traseu ca într-un parc natural.Noroiul a fost decent cât s-au dat amatorii…Nice bike you got there man!Că tot vorbeam de noroi, de la nivelul solului se vede mai bine.Urcări zdravene, doar pentru cei puternici.Și coborâri tehnice demne de un traseu de Cupă Mondială. Sau cel puțin pe aproape. Sunt prea luat de val?Cursa a fost destul de palpitantă, iar cei prezenți pe marginea traseului i-au înucurajat puternic pe concurenți, astfel încât ne-am putut bucura de o atmosferă faină, chiar dacă spectatorii n-au dat buzna, alungați fiind de vremea incomodă. La această categorie au punctat Ciprian Calancea, Maus Ionașcu și Adrian Mărășescu, alături de Salome Bondor. Tymy Păcurar a fost pentru ceva timp leader of the pack, dar din păcate o pană de cauciuc l-a scos din circuit, acesta revenind spectaculos la categoria elitelor unde a reușit de altfel să termine pe locul 3, însă fiind înscris la amatori, a fost o cursă pentru a-și salva onoarea. Și chiar a reușit. Tot la Elite, dar la categoria fetelor, Karina Bonta a fost cea care și-a adjudecat prima poziție a podiumului. Asta recunosc că am făcut-o pentru promovarea zonei. N-ai cum să nu-ți dorești să pedalezi aici. N-ai cum și cu asta basta!Și dacă poza de mai devreme nu era suficientă, uite, aici, lumea se bucură de lapte direct de la țâță.O altă coborâre dificilă de pe traseu.Aceeași, doar că aici nu știi exact ce se petrece.Wuf! Wuf! La fel de uzi am fost și noi.Aceeași coborâre, dar dintr-un alt unghi. Poate că acum devine mai clar.Și semnele de rigoare.Din gura satului aflăm că cei care au concurat au fost încântați de traseu și au fost de acord cu gradul de dificultate mai crescut, iar de partea cealaltă a taberei, cei prezenți s-au putut bucura de spectacol. Cu siguranță aș fi văzut această competiție ca pe-un eveniment și mai spectaculos, dacă s-ar fi aliniat la start un număr de 50 de participanți, dar important este că debutul a fost unul sincer și optimist. Rockgraden-ul își cere tributul.Alexandru Stancu în poza principală pe care am ales-o pentru acest articol.Tymy, imediat după Stancu. Nu știu cum ai mers cu anvelopele acelea, dar mă rog…Eduard Kubat, un puștiulică pe care trebuie să ținem ochii. Promite mult. De tot.Acel caz când bicicleta stă în poziția naturlă, iar rider-ul nu.Karina x 2.Și dacă tot am început cu Alexandru Stancu eu zic să și terminăm cu el. Amuzantă poziția piciorului, trebuie să recunosc.Dacă la anul se vor găsi mai mulți amatori de senzații tari și de picioare și tehnică pe măsură, atunci vom vedea un adevărat festin al MTB-ului aici. Până atunci, felicitări lui Răzvan Jugănaru pentru această primă ediție și multe felicitări participanților, care s-au încumetat să dea tot ce-au avut mai bun din ei în aceste condiții de vreme vitregă. Dragoș Mitroi redactor freerider.ro Câmpulung Muscel, Argeș Sursa: Freerider
  26. Unul dintre cei mai talentați piloți de motocros din istoria României a împlinit 50 de ani. L-am văzut prima oară pe Florian la un concurs de motocros, pe când alerga la clasa rezervată copiilor. Nu a trecut mult timp și, prin anul 1982, conducerea Federației de Motociclism din acea vreme a început să organizeze cantonamente de pregătire pentru loturile naționale de motociclism din toate disciplinele practicate în România. Florian avea 15 ani și, cu toată diferența de vârstă, ne-am împrietenit. Îi spuneam “copilul”, pentru că era mult mai tânăr decât ceilalți sportivi, dar nu pot să uit cu câtă ambiție participa la antrenamente. Au urmat cantonamentele pregătitoare pentru concursurile internaționale care fuseseră anunțate și presiunea a crescut, între piloții de la motocros, dirt-track și cei de la viteză existând o concurență acerbă, chiar dacă nu împărțeau locurile în același lot național. Primul cantonament de pregătire fizică a loturilor naţionale de motociclism reunite pentru participarea la Cupa Prietenia 1984 Cariera lui Florian a fost lungă, încununată de victorii răsunătoare, dar și de accidentări înfiorătoare. Câștigător a numeroase competiții, Maestru al Sportului și multiplu Campion Național de motocros, a fost unul dintre cei câțiva piloți români invitați să participe la un concurs indoor organizat în sala Paris-Bercy, unde a uimit din nou asistența cu stilul său spctaculos și i-a îngrozit pe toți cu o accidentare serioasă, rămasă din fericire fără urmări. După mulți ani, atunci când a decis să încheie cariera la motocros, Florian a început să participe la competițiile de viteză pe circuit și, pentru prima oară, după 15 ani de când ne cunoscusem, am devenit adversari. Ca și cum concurența dintre noi nu ar fi fost suficient de interesantă, la prima cursă la care am participat împreună ca adversari la aceeași clasă, chiar la primul antrenament, ne-am încurcat într-o perioadă de frânare, incident care m-a obligat să rămân spectator timp de vreo două luni, dar nu a stricat prietenia noastră. După doi ani eu am hotărât că a venit momentul să nu mai particip la competiții, dar Florian a continuat să alerge și a reușit să cucerească multe titluri de campion și la această disciplină. În același timp participa la competițiile de motocros pentru veterani, unde domina cursele, dar și acum au apărut accidentări, dintre care una l-a țintuit la pat pentru mult timp. În astfel de împrejurări se deosebesc prietenii adevărați de cei de o zi, iar Florian a avut mulți prieteni care au știut să fie lângă el atunci când a fost nevoie. Cu Florian Pop la plimbare – film pentru începătorii care vor cu motorul în natură După o perioadă în care nici măcar medicii nu mai credeau că Florian va mai merge vreodată, o voință de fier l-a făcut să revină și, chiar dacă mergea cu greu, s-a suit în șaua motocicletei și am făcut împreună un material filmat pentru începători. Mii de oameni au urmărit filmul și l-au apreciat, fără să știe că marele campion care le arăta cum se merge pe o roată, vine după un accident înfiorător și de abia merge fără baston. Filmarea a fost făcută într-unul din cantonamentele echipei de moto Steaua, în care sportivii făceau antrenamente serioase, iar Florian învăța să meargă din nou. Cu aceeași ocazie am hotărât să facem o plimbare împreuna în deltă, loc în care îmi face mare plăcere să merg și am organizat imediat o deplasare în care Florian a venit de la Târgu Mureș împreuna cu Denis, unul dintre cei doi fii și cu un prieten. Ieșirea a fost memorabilă, una dintre cele mai reușite și am fost primiți la schitul dintre dunele de nisip de părintele Nectarie cu o vorbă bună și un pahar de vin. Delta Dunării văzută din şaua motocicletei – articol publicat în revista Playboy – iunie 2015 Revenirea lui Florian a fost marcată de hotărârea lui de a începe colaborarea cu importatorul firmei Beta, marele nostru campion ocupându-se cu seriozitate de interesele acestui producător. Am făcut împreună cu material de promovare a acestor motociclete, mai puțin cunoscute în țara noastră și vânzările au înregistrat o creștere substanțială datorată în primul rând renumelui celui care derula operațiunea. BETA – Prezentarea gamei – modele 2015 După succesul rapid înregistrat de vânzările motocicletelor Beta în România, pasul următor era participarea la competiții și înființarea unei echipe tehnice de asistență, pentru cei care vin la competiții organizate în România, folosind motoare Beta. Pasul a fost fâcut rapid și, la prima ediție a celei mai dificile competiții de hard-enduro de la noi, Romaniacs, Florian a fost coordonatorul unei echipe eficace, care a sprijinit mai mulți sportivi, înregistrând un succes imediat prin rezultatul reusit de Philipp Bertl, având în vedere participarea unor vedete de talie mondială. Reportaj Romaniacs – partea a 2-a (scurt interviu Jonny Walker) Povestea continuă, urmează alte plimbări, alte competiții la care Florian va fi unul dintre tehnicienii prezenți la fața locului, dar azi îl sărbătorim și nu pot să nu mă întreb cum au putut trece atât de repede 35 de ani din viața noastră. La mulți ani Florian, să fii sănătos ! Fiecare zi din viață este câte o poveste, iar poveștile mele sunt, de ce mai multe ori, cu și despre motociclete. Dacă nu aţi văzut toate testele, cursele moto, sau interviurile postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube. Vezi articolul integral
  27. Cursă care deja a devenit tradițională la finalul sezonului, Șugaș Race își așteaptă din nou participanții în zona minunată din jurul stațiunii Șugaș Băi, în apropierea orașului Sfântu Gheorghe. Ca de obicei sunt așteptații atât iubitorii de MTB cât și cei de Trail Running. Noutatea în acest an e că s-a decis încă de la început ca cele două curse să se desfășoare în weekend-uri diferite. Astfel, pe 23 septembrie sunteți așteptați pentru maratonul de MTB. Acesta se va desfășura pe 2 trasee, ambele superbe și cu o dificultate medie. Cel scurt are o lungime de 35 km cu o diferență de nivel de 1150 m în timp ce traseul lung, ce trece prin minunatele zone de creastă din jur, are o lungime de 60 km cu 1950 m de denivelare și este după părerea noastră abordabil de oricine cu o pregătire medie. Iubitorii de trail running sunt așteptați pe 14 octombrie, de asemenea cu două curse. Cea scurtă va avea 18 km cu 750 m denivelare în timp ce traseul lung va avea 25 km cu 1000 m diferență de nivel. Înscrierile au început deja pe pagina competiției iar până pe 30.07.2017 aveți parte de un tarif redus, după care taxa de înscriere va crește treptat până în ziua cursei. Sursa: Freerider
  1. Încarcă mai multă activitate
  • Bine ai veit pe Comunitatea motociclistilor si biciclistilor din Romania ”Mai multi prieteni, mai uniti, impreuna pentru o idee si o pasiune fara margini” Ne-am adunat intr-o familie, frati pe sosea si camarazi in comunitate. O pasiune cu doua roti, un million de prieteni pe sa, motociclisti pe Harley sau scuteristi cu acte noi. Te-ai gandit vreodata de ce pe motocicleta nu exista marsarier? Pentru ca echilibrul este imposibil de atins atunci cand mergi cu spatele pe doua roti. Priveste in fata, mergi inainte. Asta facem noi zi de zi pe Pro-Bike. Pasiunea pentru motociclete ne-a adus la un loc si-am vrut sa cream un camin pentru cei ca noi. Suntem multi, gandim la fel, ne dorim si visam la aceleasi lucruri, avem unitate in aspiratii si ne inspiram unul de la celalalt. Ne gasesti povestile pe site, in nenumaratele topicuri scrise cu drag de membri. Am conturat online un loc ce oglindeste realitatea pe care o intalnim zi de zi. Te pregatesti sa devii motociclist? Arunca un ochi pe site si iti vei face o idee despre lumea in care pasesti. Pe forum ne poti intreba orice, fie ca esti incepator, fie ca vrei sa ne dai un sfat. Suntem aici o familie de peste 39.000 de membri. Cu unii te vei iubi, cu altii te vei contra, ca in viata, ca in orice familie. Ca pe motocicleta. stii cum intr-un grup de motociclisti pe sosea doi, trei merg in fata, doi, trei raman mai in spate? Pe Pro-Bike noi nu lasam pe nimeni in urma, stam in linie cu totii. in comunitatea Pro-Bike, ajutorul reciproc este esential. Motociclistii se ajuta intre ei ca fratii, iar membrii comunitatii stiu cum sa ofere ajutorul, dar si sa-ti dea idei pentru a te descurca singur in situatii dificile sau se te directioneze catre un prieten, care are un prieten, al carui prieten iti descurca itele. stii despre ce vorbim, lumea este mare, dar in lumea motociclistilor ne stim cu totii. Iar daca ti-e mai usor sa navighezi online, pe site ai multe instrumente utile: harta serviciilor pentru motociclisti (service-uri si magazine), harta drumurilor din Romania pentru diverse tipuri de motociclete sau harta membrilor, prin care acestia se pot contacta si isi pot vedea locatia. Ba chiar si peste 1600 de manuale de service ca sa iti poti repara sau intretine singur motocicleta. Aici suntem toti campioni. Majoritatea dintre noi suntem campioni ai tastaturii, mereu prezenti, dar altii sunt campioni adevarati, ce si-au luat inspiratia de pe site si au adaugat un strop de competitivitate genetica. Crestem talente, ne place sa indeplinim vise si sa ghidam vietile si rotile catre drumuri cu asfalt intins. Daca vrei sa vezi atmosfera destinsa din comunitatea noastra, este de ajuns sa deschizi galeria cu poze de la intrunirile si evenimentele noastre. O sa te imbeti din povestile in imagini ale calatoriilor, parfumate cu inspiratie de noi destinatii. si daca tot nu esti convins, trebuie sa ne vizitezi si in carne si oase. Ne intalnim adesea si in persoana. Pentru ca viata este prea scurta sa nu facem ceea ce ne place, am ales viata pe doua roti. Ca si tine. si tot ca tine, ne este greu peste iarna sa ne luam ramas bun de la “iubita” cu motor. Asa ca nu ne luam, dar de fiecare data cand o parasim pentru o vreme, mai aruncam o ultima privire in spate. stim ca te regasesti in cele de mai sus, asa ca alatura-te noua. Vrem sa te cunoastem, spune-ne povestea ta.
  • PRO-BIKE
    Market
    PRO-BIKE
    Forum
    PRO-BIKE Market Android PRO-BIKE Market IOS PRO-BIKE Market Android PRO-BIKE Market IOS
  • Tag Cloud

  • AutoPieseOnline24.ro

    Dappermen