Mergi la conţinut
  • https://www.AUTOdoc24.RO

Postari noi in blog

Se afișează blog entries adăugat în ultimele 365 zile.

Tip de Conținut


Fluxul se actualizează automat     

  1. Ieri
  2. Foto spion: Noul BMW R 18!

    Se pare că vor exista două versiuni ale marelui cruiser bavarez: una de bază și una „touring”, cu parbriz înalt, genți laterale și far triplu în partea frontală. Iată imaginile spion ale noului cruiser din Munchen, cu motor boxer de 1.800 cmc. BMW are de gând, probabil, să dezvăluiască oficial noul R 18 la EICMA, luna viitoare. Dar doi fotografi șireți le-au stricat puțin planurile bavarezilor. Primele poze au apărut atunci când transportatorii motocicletei au lăsat să se vadă câte ceva sub husele care acopereau noile modele. Apoi, colegii spanioli de la Motociclismo.es au publicat câteva poze cu noile modele BMW în timpul testelor pe stradă. Pozele efectuate de Angel Sanchez la granița dintre Italia și Franța dezvăluie noul R 18 în două versiuni, una simplă și una mai „touring”, cu parbriz înalt și genți laterale. Dar diferențele nu se opresc aici: versiunea mai touring are trei faruri rotunde, cu cel din centru mai mare și cele laterale mai mici, în timp ce pe versiunea de bază există un singur far mare. Și sistemul de evacuare pare diferit la cele două versiuni, dar cel montat pe versiunea de bază ar putea fi doar un prototip utilizat pentru teste. Pare mult mai puțin finisat decât cel de pe versiunea touring, care este, de altfel, identic cu cel din pozele spion apărute anterior. Cadrul este foarte similar cu cel al lui Concept R18, transmisia este cu cardan, furca este tradițională, există și amortizor de ghidon și în centrul atenției se află uriașul boxer de 1.800 cmc, care va fi cu siguranță alimentat prin injecție pe versiunea de serie (spre deosebire de concept), pentru că va trebui să respecte normele Euro 5 și să se alinieze standardelor moderne în materie de facilitate a utilizării și opțiuni (moduri de pilotaj, controlul tracțiunii etc.). Versiunea definitivă a noului BMW R 18 ar putea apărea în cursul anului 2020, dar, pentru că motocicleta pare să fie deja gata, o vom vedea probabil la EICMA, luna viitoare, probabil în mai multe versiuni: bagger, cruiser și touring.
  3. Strava a anunțat că aplicația lor de smartphone nu va mai oferi suport pentru conectarea senzorilor Bluetooth și ANT+, o veste proastă pentru cei ce își înregistrează turele cu telefonul! Aceștia au motivat decizia cu faptul că au descoperit un bug ce face ca împerecherea senzorilor de puls și de putere pe Bluetooth să provoace blocarea aplicației. Pentru a evita asta, aplicația Strava nu va mai permite conectarea directă a dispozitivelor pe Bluetooth și ANT+, deoarece marea majoritate a celor ce înregistrează turele direct cu telefonul nu folosesc astfel de senzori. Nimic nu se schimbă pentru cei ce înregistrează turele cu computere de bicicletă sau ceasuri cu GPS cum ar fi cele Garmin, dar cei ce folosesc doar aplicația pentru înregistrare nu vor mai putea să capteze datele despre putere și puls. Strava spune că dorește să ofere o aplicație stabilă și sigură atunci când e folosită pentru înregistrarea turelor și că măsura va îmbunătăți enorm stabilitatea aplicației. Schimbarea se va produce din 28 octombrie iar Strava recomandă ca toți cei afectați să folosească alte aplicații de smartphone care încarcă apoi automat activitățile în Strava. Sursa: Freerider
  4. Ducati Teases Its New V-4 Streetfighter

    A while back, we told you about Ducati’s decision to unveil its 2020 motorcycle lineup before EICMA. The Italian brand decided that it would reveal its 2020 bikes during World Ducati Week and that includes the V-4 Streetfighter. A picture of the Ducati V-4 Streetfighter that raced Pikes Peak. Photo Credit: Ducati So now the teasing has begun and Ducati is giving us brief glimpses of its new V-4 powered Street Fighter. You don’t get to see much though. A dimly lighted front end of the machine and the shadow of fork legs is about the only glimpse of the machine you get. [embedded content] But the video goes on to reveal a bunch of items that the new Streetfighter will have. It’s a fairly long list and it goes like this: Desmosedici Stradale Biplane wings Panigale V4 electronic suite 178 kg High handlebar – fairing (no fairing) 208 hp @ 12,750 I don’t know but I’ve been roped in. Even though I really haven’t seen the final machine. Ducati has done its teasing homework and now I’m really interested. After seeing the teaser, I can’t wait for the V-4 Streetfighter 23 October 2019 reveal at 11:30 CEST. Good work Ducati, I’m hooked. Vezi sursa
  5. Wolf Tooth Headset Extender modifică geometria bicicletei

    Cum MTB-urile moderne primesc mereu geometrii cu unghiul furcii tot mai mic, iată că există și metode de a modifica bicicletele mai vechi la o formă mai nouă. Noul Headset Extender de la Wolf Tooth mută rulmentul inferior al cuvetelor pentru a obține o geometrie mai agresivă, poate și cu schimbarea furcii cu una modernă cu un offset mai mare. De asemenea, ar putea fi util pentru a păstra geometria bicicletei la trecerea la o furcă cu cursă mai mică sau la furcă rigidă. Oricum, ideea e că adaptorul oferă o posibilitate simplă de ajustare. Pe lângă deja binecunoscutele foi de angrenaj, manetele dropper și un clește performant pentru lanț, Wolf Tooth mai produce tot felul de mici accesorii care rezolvă mici probleme și adaptări ale bicicletei, cum ar fi Road și Goat Link ce permit instalarea deraioarelor pe pinioane mult mai mari decât cele pentru care au fost proiectate. Noul lor accesoriu ar putea să intre în această categorie, de gadget-uri utile. Prin adăugarea extensiei la cuvetele inferioare, monoblocul se ridică puțin iar unghiul furcii scade. Astfel bicicleta ar trebui să aibă o stabilitate mai bună la coborâre și la viteză mare. Dar scăderea unghiului furcii fără schimbarea offset-ului furcii va adăuga la distanța dintre roți, ceea ce va micșora manevrabilitatea la viteză mică, din acest motiv bicicletele moderne primesc și furci cu offset modern. Multe biciclete ce pot fi folosite atât cu roți de 29 cât și cu 27.5 vin deja echipate cu un astfel de distanțier demontabil, însă acum fiecare are posibiltiatea să facă asta pe bicicleta lui. Wolf Tooth spune că adaptorul poate să ajute și la păstrarea geometriei actuale dacă se montează altă furcă. Montarea unei furci rigide pe un cadru conceput pentru furcă cu suspensie necesită o înălțare, de asemenea și schimbarea unor furcii diferite de șosea, cross, gravel sau bikepacking. Extensia adaugă 10 mm la înălțimea headtube-ului, lucru care va avea un impact destul de mic în geometria bicicletei, probabil mai puțin de 0.5 grade de reducere în unghiul furci și o modificare de sub 5 mm a înălțimii monoblocului, dar există șansa ca asta să facă bicicleta mai adaptată nevoilor. Adaptorul e conceput și fabricat în SUA din aluminiu 6061 și are o greutate între 62-68 g. Adaptoarele sunt vândute separat, fără rulmentul superior și include un rulment etanș Enduro din oțel. Wolf Tooth oferă și o colecție completă de cuvete fabricate cu precizie mare în Minnesota, pentru orice model de bicicletă. Adaptoarele Wolf Tooth Lower Headset Cup Extension costă 55$ dar stocurile sunt deja terminate, însă când vor reveni în ofertă vor fi disponibile în două versiuni: EC pentru rulmenți de 1.5 cu cupe externe ce se potrivesc în headtube de 49 mm sau ZS cu Zero Stack pentru headtube de 56 mm. Modelul EC va fi disponibil în culorile roșu, albastru sau negru iar cel ZS doar negru. Momentan pe pagina producătorului se poate alege să fie trimisă o notificare când produsul revine în stoc. Informații de pe bikerumor.com Sursa: Freerider
  6. BMW R18 cruiser is spied again

    Just a few days before the craziness of the 2019 motorcycle show season kicks off, the BMW R18 retro-cruiser has been spotted again (see it here). Rumors of a new BMW boxer of gargantuan proportions began circulating last year, coming to a head in the fall when it was featured in a Custom Works Zon machine, and then again in the spring when Revival Cycles built a high-profile custom around it. Then, shots of BMW’s own R18 machine appeared online, showing a bike with incredibly spartan lines, powered by an oil/air-cooled 1,800 cc boxer. In an age when traction control, wheelie control, launch control, even thought control (Just kidding! we think …) are standard, the R18 prototype was very stripped-down in its first appearance last May. Forget leaning ABS—the only electronics on this thing were the lights and ignition. Overall, the design was a weird mix of that bobber look that’s hijacked the retro scene lately, mixed with vintage Euro roadster lines. This is a machine that looks like something Lord Peter Wimsey would ride, or maybe T.E. Lawrence, if he wasn’t so attached to Brough Superiors. Even after BMW brought the prototype to show off at Sturgis this summer, there was still some will-they-or-won’t-they confusion, with no official confirmation of the bike’s arrival, at least not for 2020. However, BMW’s French dealers are now taking deposits on the bike, so it’s pretty much a done thing. The photos, which have mysteriously appeared in multiple publications with no real indication as to their origins, show a couple of differences from the model flogged around last summer. The front wheel looks smaller, and those tasty fishtail mufflers have been replaced. There’s also a light bar bolted on. We’d guess that means the production R18 will have quite a bit more electro-trickery than the concept, although no doubt the designers will still have emphasized a stripped-down look. We’ll know for sure when it’s unveiled at EICMA. Vezi sursa
  7. Triumph Teases The New Thruxton RS

    As EICMA gets closer, the manufacturers are starting to get itchy. Teaser videos are popping up trying to generate buzz for new bike reveals. Take for example the new Triumph Thruxton RS. Triumph has jumped on the bandwagon with a very, very short 10-second video of the new Thruxton RS. Frankly, not much is visible other than the bike’s side plate with Thruxton RS on its side. [embedded content] You get a glimpse of the tank, fuel delivery system, seat, and the engine. But that’s about it. Oh yeah, you get to see the key unlocking mechanism for the seat. Oh wow, not. At the end of the video, you see “New Thruxton RS – The Legend Evolves”. There’s no indication when the reveal will take place, but likely during EICMA sometime. I like teaser videos and understand they should be minimalistic. But did this video generate much excitement? What do you think? Could Triumph have done better? Tell us in the comments below. Vezi sursa
  8. Ultima săptămână
  9. Propriul nostru drum

    “Propriul nostru drum” este un film în care care Hugo Frixtalon, Amaury Pierron, Paul Couderc și Thomas Estaque ne reamintesc de ce iubim bicicletele. [embedded content] Sursa: Freerider
  10. Pe final de sezon, deși lupta pentru titlu s-a încheiat, încă se întâmplă suficiente lucruri în agitatul padoc al Motomondialului cât să ne mențină atenția trează. Weekendul care urmează, cu ocazia Marelui Premiu al Japoniei, Jorge Lorenzo va deveni cel mai tânăr pilot din istorie care ajunge la 200 de curse disputate în clasa regină, la 32 de ani și 169 de zile. Dar întrebarea care este pe buzele tuturor e „de câte curse va mai avea parte Lorenzo ca pilot pentru Repsol Honda?” Asta pentru că tocmai s-a anunțat oficial că Johann Zarco îl va înlocui pe Taka Nakagami pentru ultimele trei etape ale sezonului în echipa LCR Honda, căci japonezul va fi nevoit să se opereze în urma unor accidentări și va fi nevoit să stea pe tușă o vreme destul de îndelungată. Multă lume este de părere că aceste trei curse ar putea fi un test pentru francezul care a părăsit prematur echipa de uzină KTM anul acesta. Dacă Zarco se va descurca bine pe motocicleta Honda RC213V 2018 a lui Nakagami și Lorenzo continuă să nu producă rezultate până la finalul sezonului, s-ar putea ca spaniolul să fie evacuat din echipa de uzină Honda înainte să-și termine contractul, la finalul sezonului viitor, în favoarea francezului. Desigur, va mai trece multă apă pe Dâmbovița (sau pe Sena, dacă vreți) până să se întâmple așa ceva. Asta pentru că Honda RC213V este o motocicletă nărăvașă, care seamănă destul de mult ca stil cu prototipul KTM RC16 care i-a distrus orice speranță a lui Zarco la un rezultat bun. Între timp, Lorenzo declară că nu va mai primi piese noi sezonul acesta și că se concentrează pe găsirea unor setări și a unui stil de pilotaj care să funcționeze cu motocicleta Honda: „Eu și echipa avem câteva idei pe care vrem să le încercăm la Motegi și sperăm ca acestea să ne ajute să ajungem acolo unde ne este locul. Am amintiri plăcute de la acest circuit și va fi frumos să alerg în fața fanilor japonezi pentru prima dată ca pilot Honda.” Jorge Lorenzo a declarat pentru cotidianul spaniol „El Pais” că are același nivel de talent ca în anii în care a devenit campion mondial și că doar problemele cu accidentările și adaptarea la Honda îl trag înapoi. Problemele lui Lorenzo au făcut ca, în ciuda celor 14 podiumuri în 15 etape pentru Marc Marquez, echipa Repsol Honda să fie condusă în clasamentul general de echipa Ducati cu 19 puncte. Acum, după ce Marquez a luat titlul cel mai important, presiunea este pusă pe ambii piloți pentru a rezolva titlul la echipe și la constructori. Între timp, Andrea Dovizioso a mai cochetat o dată cu motorsportul pe patru roți, participând la evenimentul Rally Legend din San Marino la volanul unei mașini de raliu Audi. Deși Taka Nakagami va rata ultimele trei etape din acest sezon, s-a confirmat semnarea unui nou contract între Honda și pilotul japonez, care va alerga pentru LCR și în 2020. Valentino Rossi s-a declarat nemulțumit de rezultatele obținute în ultimele curse și spune că va dori să încerce „alte soluții, ceva diferit” pentru Motegi, ca să încheie seceta de podiumuri care durează deja de 12 curse, ce mai îndelungată perioadă de absență de pe podium a Doctorului din 2011 încoace, de când era la Ducati. Iată cum stau lucrurile cu locurile piloților în echipe pentru sezonul următor. În afară de un loc în echipa de uzină KTM (înlocuitorul lui Zarco, plecat prematur, care se pare că va fi Mika Kallio), totul este aranjat pentru anul viitor. Lupta pentru contracte în 2021 va fi, însă, foarte acerbă, căci majoritatea piloților au contracte care expiră la finalul sezonului viitor. Repsol Honda: Marc Marquez (Finalul lui 2020) Jorge Lorenzo (Finalul lui 2020) Monster Yamaha: Maverick Vinales (Finalul luif 2020) Valentino Rossi (Finalul lui 2020) Ducati Team: Andrea Dovizioso (Finalul lui 2020) Danilo Petrucci (Finalul lui 2020) Suzuki: Alex Rins (Finalul lui2020) Joan Mir (Finalul lui 2020) Red Bull KTM: * Johann Zarco (Finalul lui 2020) Pol Espargaro (Finalul lui 2020) Aprilia Gresini: Aleix Espargaro (Finalul lui 2020) Andrea Iannone (Finalul lui 2020) Tech3 KTM: Miguel Oliveira (contract KTM, finalul lui 2020) Hafizh Syahrin (contract Tech3, finalul lui 2019) Brad Binder (contract KTM, finalul lui 2020) LCR Honda: Cal Crutchlow (contract HRC, finalul lui 2020) Takaaki Nakagami(contract HRC, finalul lui 2020) Pramac Ducati: Francesco Bagnaia (contract Ducati, finalul lui 2020) Jack Miller(contract Ducati, finalul lui 2020) Avintia Racing Karel Abraham (finalul lui 2020) Tito Rabat (finalul lui 2021) Petronas Yamaha Sepang Team: Franco Morbidelli (finalul lui 2020) Fabio Quartararo (finalul lui 2020)
  11. Sena introduces the 10C EVO

    Sena has brought out the latest offering in its combined helmet comm/action camera line, the 10C EVO. Action cameras are nothing new, with GoPro and then a whole host of imitators flooding the market in the past decade, including Sony, the only company that has really challenged GoPro’s dominance in the last few years—there have been many other options (Contour, Drift, Jakd, etc.), but none of them have really threatened GoPro. However, Sena has provided a functionality that’s unique: the ability to combine its helmet communication systems with an action camera. The 10C line of communicator/camera units allows riders to integrate their in-comm sounds with their riding footage, eliminating post-production splicing of soundtracks and other faffing about. The 10C EVO allows riders to shoot 4K footage at 30fps (earlier 10C models shot 1080p). The 10C EVO has burst, single shot and time laps mode, and uses microSD cards up to 128 GB in size, which is plenty of space for most riders. No word on battery life, though; it likely varies drastically, depending how much you’re using the comm system. Speaking of which, the 10C EVO allows four riders to connect their comm sets at the same time. You can connect your mobile devices to the 10C EVO to listen to music via Bluetooth, or you can use the FM radio function. You can also use the Bluetooth hookup to listen to turn-by-turn navigation from your mobile device. And, you can control the camera via your mobile device through the Sena Camera App and Sena Headset App. Current pricing is $399 US. More details here. Vezi sursa
  12. Norco a reproiectat mai agresiv modelul de trail Optic

    Modelul 2020 Optic a fost dezvoltat de Norco pe potecile din munții ce înconjoară zona Vancouver unde este sediul companiei și e destul de diferit față de versiunile anterioare. Norco a re-examinat fiecare detaliu a modelului anterior Optic pentru a transforma și optimiza geometria și comportamentul pentru viteză mare pe trail. Norco spune că noul Optic va oferi mai multă încredere caniciodată pentru a ataca la viteză maximă obstacolele, oricum mai multă decât ar inspira suspensia de 140/125 mm. Aspectul acesta se vede și din filmul de prezentare cu Bryn Atkinson. [embedded content] Norco Optic 2020 rulează pe roți de 29 și e cea mai agresivă bicicletă cu cursă scurtă din colecția producătorului. E chiar foarte greu să fie comparată geometria acesteia cu cea a modelului Optic 2019 deoarece ele diferă în foarte multe aspecte. Norco Optic 2020 primește o cursă mai mare a suspensiei la ambele roți, de 140/125 mm, seat-tube-ul e mai puțin înclinat, la 76 de grade iar unghiul furcii e mai mic, de 65 de grade. Top tube-ul e mai lung iar reach-ul a crescut la toate mărimile, cu 450 mm în mărimea M. Cu o suspensie de tip horst link, Norco Optic are o susținere bună pentru pedalat la începutul cursei, după care sensibilitatea crește. Astfel, pedalatul e confortabil în zona de sag, dar odată intrat pe zona mai adâncă a suspensiei face trecerea peste obstacole foarte eficientă. În ciuda cursei mici a suspensiei, bicicleta poate fi comparată cu modelul cu cursă mai lungă, Sight. Geometria și cinematica suspensiei au fost gândite pentru suport în virajele dure și stabilitate la aterizări și pe obstacole. Toate versiunile Norco Optic au triunghiul față din carbon și cel din spate din aluminiu, fiind dotate cu o furcă Rockshox Pike de 140 mm. Toate au frâne puternice cu 4 pistoane și discuri de 180 mm și anvelope Schwalbe de 2.35 din material moale, cu spațiu pentru anvelope până la 2.6, favorizat de butucul Boost 12×148 mm din spate. Cadrul Optic are o înălțime destul de mică (680 mm în mărimea M) datorită seat tube-ului destul de scurt. Totuși forma acestuia permite montarea de tije dropper cu cursa destul de lungă. Norco Optic va fi gata de livrare în noiembrie 2019, în mărimi între S și XL. Va fi disponibilă în 7 variante de echipare: la 7499$ e modelul de top Norco Optic AXS cu transmisia electronică și dropper-ul SRAM AXS, roți Crank Brothers din carbon și butuci Industry Nine. La celălalt capăt al spectrului e modelul Optic C3 W la 3599$ echipat cu SRAM NX Eagle, frâne Shimano BR-M420 și roți cu butuci Novatec și jante Stans Flow. Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului. Informații de pe bikerumor.com Sursa: Freerider
  13. Earlier this year Italian motorcycle manufacturer Aprilia announced a very limited edition track only superbike. For € 39,900 you can buy a bike with the specs of a MotoGP machine of the not so distant past. Aprilia calls the new machine the RSV4 X and will only produce 10 of the exclusive machines Photo credit: Aprilia MotoGP specs Aprilia claims the bike produces 225 HP and weighs a claimed 165 KG (363 lbs) dry. As stated earlier, those are numbers reminiscent of the MotoGP machines of the not so distant past. The RSV4 X is based upon the RSV4 Factory model. To produce the RSV4 X, Aprilia lightened the RSV4 with the additional use of lightweight components. The fairing is carbon, and Aprilia manufactured a lighter fuel tank while keeping the same form of the RSV4 Factory. Photo credit: Aprilia Weight savings Billet aluminum has been used widely for items such as the clutch lever, the front brake lever guard, the engine sump guards, adjustable foot pegs and the upper steering plate. Ultimately, weight was reduced from the RSV4 Factory’s dry weight of 397 pounds to a claimed 363 pounds. Photo credit: Aprilia An Akrapovic exhaust and titanium manifolds help reduce weight. On the upstream side of the intake is a new “Sprintfilter” air filter. Aprilia says that these two additions are one of the reasons the RSV X provides a 7 HP increase over the RSV Factory. Photo credit: Aprilia Exclusive features The RSV4 X has some exclusive features not found other RSV4s or any production machine for that matter. For example, the RSV4 X boasts what Aprilia calls an “ANN” gearbox which stands for “Aprilia No Neutral”. The ANN gearbox places neutral at the very bottom of the shift pattern. Aprilia says that gearbox, “…speeds up shifting from first to second and prevents any up-shifting errors.” Photo credit: Aprilia The company announced at the end of August that they were nearing completing of the production run. They may still have e still available. If you have a cool € 39,900 get in touch with them here. If you are successful in purchasing a RSV4 X, Aprilia will throw in a free tour of the Noale racing department. Vezi sursa
  14. BMW F850 R patents spied!

    BMW’s more sensible naked bike, the F800 R, appears to be about to be updated for 2020. BMW’s best-known for serious touring or adventure bikes, but always has a strong lineup of naked bikes as well. The high-powered S1000 R grabs the biggest headlines, as it’s basically a superbike with an upright seating position; the R1250 R also has its fans, as it’s the lowest-priced machine with the Shiftcam twin, and is a fairly strong performer in its own right. And, the G310 R has been BMW’s lowest-priced entry-level machine for a while now. Some changes to the bodywork for 2020. Photo: BMW The F800 R split the difference between the high-end naked bikes with BMW’s latest tech and the made-in-India beginner bikes. It was sort of a parts bin bike, using many of the same bits as the F800 GT and F800 GS models, particularly the engine. Chris Pfeiffer used one for his stunt routines, and that’s allegedly why BMW used a chain drove for the F800 R (to enable gearing down for easier wheelies, etc.). It wasn’t BMW’s most prestigious motorcycle, just a competent middleweight naked that could theoretically work well for urban transport, commuting, and back road blasting, sort of an all-around street bike. However, the F800 engine was definitely past its prime, and with European emissions regs constantly strengthening, the F800 became the new and improved F850—but only for the GS and GS Adventure models at first. These photos from Motor1Brazil seem to show BMW is now getting around to putting the F850 engine into its other street bikes, including the R model. With EICMA around the corner, we’d also expect the F850 GT or F850 XR model that we’ve seen concepts of for some time. Stay tuned! The F800 gets a lot of competition from lower-priced Japanese bikes, but is still a good entry into the BMW brand for an urban rider. Presumably, that’s where the F850 will fit as well. Photo: BMW Vezi sursa
  15. Clubul Ditriders Ditrau organizeaza ultima etapa (Etapa VI), din Campionatul National de Endurocross 2019. Concursul se va desfasura pe circuitul de Motocros de la Odorheiu Secuiesc pe 19 octombrie 2019 (accesul catre Dealu Mare se face prin strada Sf. Imre). Vor concura clasele: A;B;C;Veterani;Quad Pro si Hobby; ATV Pro si Hobby. Vom avea parte de ceva drama la clasa Veterani unde pentru titlul de Campion al României se luptă Gagyi Peter Zsolt cu Caraba Florin Marius (între cei doi sunt doar cinci puncte). O cursă strânsă vom avea și la clasa Hobby, unde la vârful clasamentului, între Flaviu Seica și Lukacs Zsolt sunt doar șapte puncte. Cel mai mic număr de puncte între primii doi clasați este însă la clasa Quad Hobby, unde sunt doar 3 puncte între Crețan Emil Laurențiu și Cosma Alin. Program: 08.00 – 12.00 – Secretariat + Revizie Tehnica 10.00 – 10.30 – Incalzire pe zona speciala. Doar sportivii care au indeplinit toate formalitatile de inscriere in competitie pot efectua incalzirea, pentru clasele QUAD & ATV. 10.30 – 10.45 – Sedinta informare sportivi (briefing). Concurentii claselor QUAD & ATV se vor prezenta in echipamentul de concurs. 11.00 – START clasa QUAD(pro)+ATV(pro)(1h si 30 min.+1 tur) si cls. Quad (hobby) + ATV (hobby) (1h +1 tur) 13.15- 13.45 Incalzire pe zona speciala. Doar sportivii care au indeplinit toate formalitatile de inscriere in competitie pot efectua incalzirea, pentru clasele MOTO 13.45 – 14.00 – Sedinta informare sportivi (briefing). Concurentii claselor MOTO se vor prezenta in echipamentul de concurs. 14.00– START clasa MOTO cls.A, cls.B+VETERANI (1h si 30 min +1 tur) si cls. C (1h +1 tur) 17.00– FESTIVITATEA DE PREMIERE Lungimea traseului este de aproximativ 13 km. Organizatorii atenționează sportivii că prezența sportivilor la festivitatea de premiere este obligatorie. Neprezentarea sportivilor (clasati pe locurile fruntase), la festivitate anulează premiul obtinut in urma alergarii in prezentul concurs. Programul si Regulamentul Particular al CNIR Endurocross Et. VI este disponibile aici. Clasamentul General al CNIR Endurocross după V etape poate fi consultat aici. Vă așteptăm!
  16. OTS – suport de Garmin de doar 12.26 g de la F3 Cycling

    Cei ce vor să scadă orice gram de pe bicicletă pot să fie încântați. Noul suport de Garmin OTS de la F3 Cycling este cu siguranță unul dintre cele mai ușoare de pe piață, cu 2.74 g mai ușor decât modelul anterior Alpitude Stelvio! Suportul este din fibră de carbon, e proiectat să fie ușor și rezistent și se integrează în cuvetele MTB-ului sau ale cursierei sub forma unui distanțier, imediat sub capac. Articulația integrată permite poziționarea Garminului la unghiul cel mai confortabil pentru acces și vizibilitate. Suportul OTS este momentan compatibil doar cu Garmin dar va urma și o versiune pentru Wahoo. F3Cycling FormMount OTS are prețul de 39.95$ dar poate fi precomandat acum cu livrare în noiembrie cu o reducere de 25% cu codul FMOTS25. Mai multe informații și comenzi pe pagina producătorului! Informații de pe bikerumor.com Sursa: Freerider
  17. Bikepacking de la Seattle până la Bend

    De la Seattle până la Bend, o aventură de bikepacking cu prietenii. [embedded content] Sursa: Freerider
  18. Ultima etapa nationala de Hard Enduro din 2019 a avut loc la Baita, in judetul Hunedoara. Clubul Haita Deva a organizat intre 11 si 13 octombrie etapa a IV-a din Campionatul National al României de Hard Enduro. Concursul Golden Mountain a ajuns astfel la cea de a II-a editie si promite sa devina un reper al finalului de sezon. Am avut parte de o vreme nesperat de bună și un număr dublu de sportivi comparativ cu prima ediție a concursului de la Băița. Am salutat interesul crescut al autorităților locale și traseele deosebit de spectaculoase puse la dispoziția sportivilor. Au fost prezenți peste 150 de sportivi din România, Cehia, Polonia, Ungaria, Austria, Germania și Slovacia. Au concurat clasele: A, B, C si Veterani(pe traseu de B). Cehul David CYPRIAN este marele câștigător al Golden Mountain. Din păcate lupta pe care o anticipam cu Campionul României Norbert Levente JOZSA nu a avut loc. Norbi s-a accidentat în cea de a II-a zi de concurs și nu amai putut să continue. Ervin Zsolt KOVACS (Masterbike Cluj), este cel mai bine clasat pilot româna, acesta urcând pe locul trei la clasa A. Austriacul Felix Pertl se impune la clasa B. Pe locul trei ajunge la această clasă Zalan SIKLODI (Enduro Club Bistrita). Konrad WISNIEWSKI (Polonia), ajunge primul la clasa C, urmat de Flaviu Sebastian SEICA de la clubul Masterbike Cluj. Clasamentul General al CNIR Hard Enduro Et. IV – Băița 11-13.10.2019 este disponibil aici. Revenim cu un articol dedicat Campionilor României la Hard Enduro și informațiilor privind Gala Campionilor 2019.
  19. BMW pregătește un F 850 R pentru EICMA

    Una dintre cele patru noutăți pe care bavarezii le pregătesc pentru salonul EICMA de la Milano de luna viitoare va fi naked-ul de cilindree medie F 850 R. Din nou, instituțiile guvernamentale sunt cele care scapă porumbelul: în acest caz este vorba despre registrul de brevete brazilian, unde producătorul bavarez a depus brevetul pentru noul naked, conform colegilor americani de la RideApart. Actualul F 800 R este neschimbat din 2016 încoace și nu a fost anunțat ca model oficial pentru gama 2020, deci e clar că ori va dispărea, ori va fi schimbat. Acum lucrurile devin mai clare decât oricând: BMW are de gând să introducă noul motor de 850 cmc, apărut pentru prima dată anul trecut, pe F 850 GS și F 850 GS Adventure și pe modelul naked. Estetica pare preluată în mare parte de la actualul R 1250 R, cu masele amplasate mai spre partea din față și linii mai sportive și mai ascuțite. Farul seamănă foarte mult cu cel al fratelui mai mare. Cadrul pare și el complet diferit de cel al lui F 800 R, iar rezervorul pare amplasat în poziția convențională (nu sub șa, ca la F 800). Fiind vorba de un model de nouă generație, putem să ne așteptăm la un plus de tehnologie, mai ales pe partea de electronică (display TFT, ride-by-wire, moduri de pilotaj, cruise control etc.) Debutul oficial va avea loc, evident, la EICMA, peste aproximativ două săptămâni.
  20. Sambata a avut loc pe Stadionul Municipal din Braila etapa a III-a a Cupei MACEC la Speedway. Organizatorul etapei europene a fost Clubul Sportiv Municipal Braila cu sprijinul Primariei si Consiliului Judetean Braila. Alături de cei mai buni sportivi din Ungaria, Cehia, Ucraina și Polonia sportivii români au avut in acest an o prestație foarte bună. Felicitări tuturor sportivilor români, dar și organizatorilor care au reușit organizarea unei etape europene impecabile la care au participat peste 2.000 de spectatori! Rezultatele finale sunt: Locul 1 – Mateusz Tudzeiez (PZM) – 15 p. Locul 2 - Adrian Gheorghe (FRM) - 14 p. Locul 3 – Mateusz Swidnicki (PZM) – 12 p. Locul 4 -Jan Macek (ACCR) - 11 p. Locul 5 – Jaroslav Petrak (ACCR) – 10 p. Locul 6 – Andrei Popa (FRM) – 10 p. Locul 7 – Milen Manev (MAMS) - 8 p. Locul 8 – Pavlo Bondarchuk (FMU) - 7 p. Locul 9 – Petro Fedyk FMU(BMF) – 6 p. Locul 10 -Wiktoria Garbowska (PZM) - 6 p. Locul 11 – Marian Gheorghe (FRM) - 5 p. Locul 12 – Pavel Cernak (ACCR) - 5 p. Locul 13 – Nazar Fedorchuk (FMU) - 4 p. Locul 14 – Milan Dobias (ACCR) - 3 p. Locul 15 – Stefan Popa FRM(MAMS) - 1 p. Locul 16 – Maksym Luschyk FMU(SMF) – 1 p. Locul 17 – Florin Barabasu (FRM) – 1 p. . Sportivul Andrei Popa merge săptămâna viitoare pentru ultima etapă a Cupei MACEC, etapă care va avea loc în Cehia, la Pardubice. Mult succes! _______________
  21. La sfarsitul saptamanii trecute a avut loc pe circuitul Slovakiaring ultima etapa din Campionatul Alpe Adria Vintage. Cele doua manse s-au disputat pe 12 si 13 octombrie 2019, sportivii români concurand la clasele Open Special, Legend si 500cc. Beleiu Alexandru de la clubul Ghiroda si Giarmata Vii a câștigat ambele manșe ale principalei clase Vintage (clasa Open Special), și este în acest an Campion Alpe Adria. Felicitări! Înaintea ultimei etape, lider al clasamentului general era tot un român, Sărac Cristian (Arici Supermoto Arad). Acesta se vede însă nevoit să abandoneze la Slovakiaring după o căzătură spectaculoasă avută în prima manșă. Cristian încheie astfel pe locul secund în clasamentul general Alpe Adria. Benke Levente (VIK Power Arad), a concurat tot la clasa Open si a reușit în manșa a II-a un loc trei. La clasa 500cc, Stochici Sebastian (VIK Power Arad), încheie prima manșă pe locul trei. Duminică Sebastian urcă pe treapta a doua a podiumului și adună astfel suficiente puncte pentru titlul de Vicecampion Alpe Adria Vintage 500cc. Popoviciu Lucian de la clubul Lupo Racing Timișoara termină sâmbătă pe locul IV, pentru ca în ultima manșă să termine pe locul doi la clasa Legend. Rezultatele Alpe Adria Vintage – Slovakiaring 12.10.2019 sunt disponibile aici. Felicitări tuturor sportivilor români care au concurat în acest an în Campionatul Alpe Adria Vintage! Ne vedem la Gală!
  22. Garmin Fenix 6X Pro (2019)

    Am încercat să păstrăm obiceiul de a vă prezenta toate noutățile interesante de la Garmin, testate de noi personal și până acum am reușit să vă spunem tot ce ni s-a părut de interes despre modelele Edge și Fenix din ultimii ani. Păstrăm tradiția și cu noul ceas multisport outdoor Fenix 6 în varianta sa 6X Pro care ni s-a părut cea mai avantajoasă și care ne-a fost pus la dispoziție de Trisport, importator autorizat Garmin. Sarcina însă devine din ce în ce mai grea, deoarece complexitatea aplicațiilor și opțiunilor prezente a devenit copleșitoare iar șansa ca un utilizator normal să le folosească pe toate e aproape zero. În schimb, pentru orice fel de utilizare, avem o grămadă de funcții noi și interesante… Imediat după apariția în magazine, am scris un mic ghid cu noutățile și cu sfaturi pentru alegerea modelului potrivit pentru fiecare. Acum nu vom mai relua toate informațiile de acolo. Caracteristici fizice Cumva cei de la Garmin au reușit să facă o mică magie. Noile Fenix 6 au toate ecranul mai mare decât versiunile 5 anterioare, dar dimensiunea efectivă a ceasului a scăzut. Practic acum ecranul acoperă un procent mai mare din suprafață, dar fără să se renunțe la caracterul ”rugged” de ceas outdoor. Cel mai mult se remarcă scăderea distanței dintre prinderile curelei, ceea ce face ca acum ceasurile mai mari, inclusiv modelul X, să se potrivească mai confortabil pe mâini mai mici. Altfel, creșterea suprafeței ecranului are o valoare impresionantă de 36% la seria X!!! Pe lângă îmbunătățiri evidente pe partea de putere de calcul, au fost înlocuiți senzorii GPS și de puls cu modele îmbunătățite. Noul senzor GPS consumă mult mai puțin și asigură o autonomie foarte mare în modul de navigație în timp ce noul senzor de puls e mult mai precis și stabil, este aprobat pentru folosire sub apă și măsoară oxigenarea sângelui pe toate modelele seriei. Modelul 6X Pro testat de noi vine cu o autonomie de 21 de zile în mod ceas, 60 de ore în mod GPS și 15 ore în modul GPS+muzică. Nu am avut ocazia să testăm bateria până la epuizare într-unul dintre aceste moduri dar modul în care se consumă ne face să credem că valorile reale sunt destul de apropiate de cele oficiale. Ce e interesant e că în funcție de opțiunile activate, ceasul ne informează exact ce autonomie avem, nu doar despre nivelul de încărcare a bateriei ca la modelele anterioare. Așa putem descoperi și singuri ce influență are pornirea sau oprirea unei funcții. Dimensiunile fizice sunt de 51x51x1490 mm, afișajul are o rezoluție de 280×280 pixeli, greutatea este de 93 g, ecranul este de tipul Corning Gorilla Glass DX fără touch, este rezistent la apă până la 10 atm iar memoria internă este de 32 GB fără posibilitatea de extensie. Controlul se face ca până acum cu ajutorul a 5 butoane: stânga sus – backlight/quick menu stânga centru – up/meniu principal stânga jos – down dreapta sus – start/stop/OK dreapta jos – lap/Back Ceasul are posibilitatea de a programa funcții rapide pentru mai multe combinații de taste, așa că se poate ajunge în diverse funcții foarte repede. Interfața include meniul principal ce se accesează prin apăsarea lungă a butonului din centru stânga , dar care facilitează și accesul direct în meniul de setări. În cazul în care ceasul se află într-o aplicație, apare și un meniu dedicat pentru configurarea acesteia. Ca de obicei, cea mai mare parte a configurării se poate face direct din dispozitiv, fără să fie nevoie de telefon sau legătură la PC. Conectivitate Fenix 6 are funcții de conectivitate complete. Se conectează prin BTLE la telefonul mobil, la senzori sau la accesorii. Senzorii și accesoriile, în funcție de tipul de conexiune acceptată, se pot accesa și prin ANT+. Conform Garmin, toate dispozitivele care se pot conecta pe ANT+ trebuie conectate preferențial pe acest protocol. Telefonul mobil se conectează doar prin BTLE. Lista de dispozitive ce se pot conecta include: căști BTLE, senzori de puls/viteză/cadență/pași/putere/temperatură/oxigenare musculară, camere video VIRB, lumini și radar VARIA (mai sus se vede modul de afișare a informațiilor de la radar), dispozitiv de urgență InReach, display suplimentar, transmisii electronice (cu funcții speciale pentru Shimano Di2 și generice pentru restul). In ecranul de mai sus e afișajul suplimentar pentru Varia Radar. Conectarea la PC se face doar prin USB, cu cablul special inclus in pachet. Nu se poate face conectarea la PC prin alte metode. Conectarea e necesară pentru încărcare dar și pentru actualizări de dimensiuni mari cum sunt cele ale hărților. Există și posibilitatea de conectare prin WiFi. Odată ajuns în raza de acțiune a rețelei, Fenix se sincronizează direct prin aceasta. În plus, WiFi e necesar pentru a descărca listele de muzică, ce nu se pot descărca altfel. Funcțiile generale și de monitorizare zilnică Noul Fenix 6 are o sumedenie de funcții generale de smartwatch și de monitorizare zilnică a activității, efortului și stării de sănătate. Toate sunt adunate, ca de obicei, sub forma unor widget-uri. Noutatea acum este că acestea nu mai sunt afișate câte unul ci câte trei odată, într-o versiune micșorată ce cuprinde cea mai mare parte a informațiilor utile, putând fi deschise la nevoie pentru a vedea informații detaliate. Evident, toate informațiile se regăsesc și mai detaliat, sub formă de grafic și de istoric, pe aplicația Connect. O parte din informații pot fi afișate pe ecranul principal, pe wathcface-ul curent, în funcție de complexitatea acestuia. Fenix 6 vine cu o serie de watchface-uri standard iar din magazinul ConnectIQ se pot instala altele, unele cu forme grafice și complexități deosebite, dar nu e un lucru recomandat deoarece afectează autonomia și funcționarea ceasului. O să încercăm să prezentăm principalele elemente disponibile, pe scurt: ABC (Altimetru/Barometru/Compas) – ne prezintă rapid informațiile respective. Altimetrul folosește barometrul pentru calcul, o metodă precisă pe termen scurt dar limitată datorită influenței condițiilor meteo. Din acest motiv altimetrul se poate calibra automat după GPS sau, la nevoie, manual. Numărul de pași/etaje urcate – accelerometrul intern e folosit permanent pentru a măsura numărul de pași efectuați și de etaje urcate. Nu este, în mod evident, o măsură extrem de precisă deoarece anumite mișcări ale mâinii pot simula pașii, dar este totuși un sistem destul de bine pus la punct. Putem să ne alegem un obiectiv de pași sau de etaje urcate zilnic sau pentru pași putem lăsa ceasul să aleagă un obiectiv în funcție de activitatea din ultimele zile. Toate acestea sunt luate în calcul la balanța caloriilor zilnice și a energiei. Pulsul – acesta este măsurat continuu fiind disponibile statistici și grafice. Pe lângă puls, senzorul măsoară și HRV – variația pulsului, cu rol în multe alte situații cum ar fi măsurarea stress-ului sau a nivelului de performanță. Se pot activa alerte de puls. Considerații despre măsurarea pulsului în timpul activităților sportive vom face într-un paragraf dedicat. Pulse OX (oxigenarea sângelui) – această valoare este interesantă pentru a monitoriza calitatea somnului și anumite probleme apărute în timpul acestuia, pentru a monitoriza aclimatizarea la altitudini mari și pentru a face observații în cazul unor situații medicale deosebite. Măsurătorile se pare că sunt foarte precise, la nivel medical, însă pentru a afla o valoare validă e nevoie ca mâna să fie nemișcată iar consumul de baterie e destul de mare. Părerea noastră, dacă nu sunt probleme deosebite, e că această funcție ar trebui folosită doar la taberele/cantonamentele la altitudine. Ritmul respirator – practic este măsurat numărul de respirații pe minut Monitorizarea somnului – ceasul monitorizează perioada totală a somnului pe parcursul unei zile, cu măsurarea separată a perioadei de somn ușor, adânc, REM – adică starea în care apar visele și perioada eventuală în care utilizatorul e treaz. De asemenea, se mai măsoară și restul parametrilor: puls, rata respirației, OX și se pot vizualiza toate grafic în Connect. Body battery – este o nouă funcție care ne arată câtă energie mai avem. Practic ne trezim cu 100% și în funcție de activitate, valoarea aceasta scade sau crește. E o funcție interesantă despre care utilizatorii spun că funcționează corect. Nivelul de stres – s-a păstrat măsurarea stres-ului, lucru ce se face practic printr-o corelare a pulsului și a variației acestuia. Din widget-ul special putem accesa o serie de exerciții de respirație ghidate pentru relaxare. Funcțiile smart există în continuare și avem tot ce e nevoie. Astfel suntem notificați de apelurile telefonice, mesajele text dar și de alte notificări de la aplicațiile din telefon. Evident este nevoie ca Fenix să fie conectat activ cu telefonul pe BT și în telefon aplicația Connect să aibă acces la tot ce e nevoie: apeluri, mesaje, agendă. Din Connect putem alege separat fiecare aplicație de la care vrem să primim notificări. Tot din Connect putem edita lista de răspunsuri prin SMS pe care le putem da direct de pe ceas unui mesaj text sau ca răspuns la respingerea unui apel. Lista conține oricum o mulțime de mesaje standard acoperitoare pentru majoritatea situațiilor. Garmin Pay ne permite, pe toate modelele seriei 6, să plătim cu cardul contactless direct de pe ceas. Pentru activare e nevoie să avem un card compatibil Garmin Pay, singura bancă din România care oferă această posibilitate la data redactării articolului fiind Banca Transilvania, mai există și cardul Orange Money care e compatibil. Serviciul funcționează însă perfect și cu cardul Revolut, destul de popular. Pentru a plăti, se introduce pe ceas un cod pin, după care se poate plăti și fără a mai introduce codul timp de 24 de ore sau până când ceasul e dat jos de la mână – o metodă destul de sigură de protecție. Interesant e că datorită faptului că PIN-ul e cerut pe ceas, nu mai e solicitat și pe POS, indiferent de suma plătită. Muzica direct de pe ceas e o caracteristică prezentă doar pe modelele Pro, datorită memoriei suplimentare. Se pot copia efectiv pe ceas până la 2000 melodii mp3 sau se pot copia liste de pe aplicații cum ar fi Spotify, Deezer sau iHeartRadio. Eu folosesc Spotify. Ceasul accesează istoricul listelor ascultate pe Spotify și îmi dă posibilitatea să le descarc. Atenție, descărcarea se face doar prin WiFi! Dacă sunteți în oraș și vreți să descărcați o listă, puteți activa hotspot-ul de WiFi de pe telefon în acest scop. Muzica descărcată din aplicații se înregistrează criptat și nu poate fi copiată și ascultată altfel. Personal eu mi-am descărcat playlist-ul cu cele mai ascultate 100 de piese din anul anterior și îmi ajunge pentru sesiunile de antrenament cu muzică. Pentru audiție se poate folosi orice pereche de căști pe Bluetooth, acestea se împerechează din meniul Settings iar volumul și controlul se poate face fie de pe ceas, fie de pe căști. Personal am căști cu funcție hands-free iar atunci când am telefonul la mine, dacă primesc un apel, pot să vorbesc fără probleme direct de pe căști. ConnectIQ permite instalarea unui număr imens de aplicații din multe domenii, făcând practic nelimitate posibilitățile de folosire a ceasului… depinde ce dorește fiecare utilizator. Singurul lucru ce trebuie menționat e că odată testată o aplicație, dacă nu e folosită, e bine să fie ștearsă pentru a nu încărca memoria inutil cu efecte posibile asupra funcționării ceasului. Monitorizarea activităților sportive Principala utilizare pentru care Fenix 6 e conceput e monitorizarea activităților sportive, atât de exterior cât și în sală. Practic Fenix poate fi folosit pentru a monitoriza și înregistra aproape orice sport, dar unele discipline au facilități suplimentare incluse, ce merită menționate și discutate. Generalități Monitorizarea activităților sportive se face, ca până acum, cu ajutorul unei succesiuni de ecrane de date, complet configurabile. Acestea sunt de 2 feluri, ecrane cu câmpuri de date și ecrane specializate, dedicate pentru afișarea unor informații. Atât ecranele specializate cât și câmpurile de date pot conține informații de la aplicațiile standard sau de la aplicații suplimentare ConnectIQ, așa că și aici posibilitățile de configurare sunt foarte mari. Câmpurile de date pot fi la Fenix 6X în număr de maxim 8 iar la modelele 6 și 6s maxim 6. E un progres mare față de limitarea de 4 câmpuri de la modelul 5, unul dintre cei mai importanți pași făcuți la noul model, rezolvând un aspect la care concurența era mult în față. Ca de obicei, câmpurile pot fi numerice sau grafice și pot să necesite un spațiu mai mare de afișare, mai ales în cazul celor grafice, astfel că nu în toate combinatiile vom putea afișa real 8 câmpuri, doar dacă acestea sunt strict numerice. Metricile ce pot fi afișate sunt într-un număr imens iar enumerarea lor ar lungi mult prezentarea. Unele metrici depind de senzorii atașați, altele de sportul pentru care e configurat ecranul. Dar acum, chiar și la ciclism, avem 8 metrici față de 10 la computerele Edge, adică în sfârșit Fenix a devenit un computer de ciclism cu adevărat performant – în general ciclismul are nevoie de mai multe câmpuri. Pulsul pe încheietură poate fi folosit la orice activitate care se pretează la purtarea ceasului pe mână, adică aș cam exclude de aici ciclismul, deși se poate și acolo dacă se folosește un computer Edge ca Remote Display, cel mai ieftin fiind micul 130, dar și restul modelelor actuale fiind compatibile. Spre deosebire de modelele anterioare, am constatat că valorile de puls oferite de noul senzor sunt mult mai bune, fără întârzierile mari ce apăreau pe modelul 5. Am făcut chiar un test la o tură lungă de MTB cu pulsul măsurat pe mână versus pe piept, rezultatul pare absolut ok, se poate vedea mai jos. Totuși trebuie înțeles că indiferent cât de precis ar fi senzorul, măsurarea optică pe braț nu are aceiași precizie ca cea electrică pe piept, astfel că în cazul în care se doresc date foarte exacte, cum ar fi la antrenamentele cu intervale sau în zone de puls, e recomandat să fie folosită o centură, orice model ce transmite pe ANT+ sau BTLE fiind compatibil, inclusiv modele mai ieftine decât cele originale de la Garmin. Pulsul pe încheietură poate fi pentru prima dată folosit și la înot. E bine deoarece tehnologia anterioară cu centură pe piept implica un sistem sofisticat de memorie internă a centurii, deoarece datele nu se transmit prin apă. Astfel, centura memora pulsul și îl descărca în computer ori de câte ori se restabilea conexiunea (ceas și centură ieșite din apă). Implicit, centurile de înot erau mai scumpe din acest motiv. Acum nu mai e nevoie de ele decât, după cum spuneam și mai sus, dacă dorim măsurători foarte precise și rapide. Centura de puls mai e necesară și pentru diverse teste, cum e cel pentru pragul lactic. Navigația pe modelele Pro se face pe baza unei hărți destul de complexe. Fenix 6X Pro deține o bază de date mare cu POI-uri (puncte de interes) din orice domeniu și o hartă a Europei cu posibilitatea de rutare turn-by-turn. Din păcate nu se poate alege direct din ceas o adresă exactă, datorită dificultății de a o introduce cu interfața existentă, dar se poate alege rapid un punct de pe hartă în care vrem să ajungem. De asemenea putem naviga înapoi la Start, pe aceiași rută sau pe ruta cea mai bună. Pentru fiecare tip de activitate în parte se poate alege separat harta folosită, modul ei de afișare și mai ales modul de rutare. Harta folosită poate fi una dintre cele instalate standard sau se pot instala hărți suplimentare mai detaliate a unor zone dacă se dorește. Modul de afișare al hărții e o noutate pentru Fenix 6 unde putem avea harta standard, marină, cu contrast puternic, întunecată dar ce e mai interesant e că putem în modul Popularity să vedem pe ea heatmap-ul pentru activitatea curentă, adică rutele pe unde au mai fost alții înainte, cu cât au fost mai mulți cu atât sunt mai colorate și mai groase. Există și un mod pentru stațiuni de schi, unde apar suplimentar toate pârtiile. Se pot afișa pe hartă și segmentele Strava preferate. În toate modurile, nivelul de detaliu poate fi ales să fie mic, mediu sau mare. Modul de afișare al hărții poate fi configurat separat pentru fiecare tip de activitate, restul sunt generale pe tot sistemul. In ecranul de mai sus se pot observa cu mov rutele preferate de alți cicliști. Rutarea poate fi și ea configurată separat pentru fiecare activitate, deoarece se face diferit în funcție de opțiunea aleasă. Pentru mersul pe jos se aleg alei, trotuare, pentru ciclism se aleg piste de bicicletă iar dacă alegem MTB primim și poteci neasfaltate. Avem practic opțiunile direct routing, automobile, motorcycle, road cycling, mixed surface cycling, gravel cycling, mountain biking, run&walk, hiking, mountaineering, ATV/off-road. Cred că e evident cât de utilă e această funcție, mai ales în zonele unde aceste trasee sunt bine documentate. Cei ce au folosit de exemplu rutarea de MTB în zone din Alpi spun că au fost ghidați la destinație pe single trail-uri superbe, greu de găsit altfel! Atenție, nu avem implementată aplicația TrailForks, ca pe noile Edge. Avem și opțiunea de a activa Popularity Routing, ceea ce înseamnă că vom fi rutați pe traseele cele mai folosite de alți utilizatori. De asemenea, putem alege ca ruta să fie calculată pentru distanță minimă, durată minimă sau, o opțiune foarte utilă, diferență de nivel minimă! Putem de asemenea să alegem să evităm porțiunile neasfaltate și ferryboat-urile. Dacă dorim să navigăm după un track, putem să facem asta folosind fie un traseu salvat în librăria noastră din Connect, fie după o tură înregistrată anterior. Este prezentă și funcția Round-trip Course extrem de utilă dacă suntem într-o zonă necunoscută și vrem să dăm o tură. Alegem o distanță și dacă dorim o direcție iar Fenix ne va oferi 3 variante de trasee pentru sportul respectiv, în funcție de opțiunile alese pentru rutare. Am testat funcția în zonele în care merg mai des cu bicicleta și traseele oferite sunt pertinente și frumoase, în mare parte cele folosite de toată lumea. Alegerea direcției e utilă de exemplu dacă avem un munte într-o parte și vrem să găsim trasee pe el. Navigația cu dispozitivele de ultimă generație Garmin e extrem de complexă și odată configurată poate oferi experiențe foarte bune. Noua platformă hardware e rapidă și face rutările mai rapid decât modelele anterioare. Indicatorii de performanță Fenix 6 e mai bogat ca niciodată de indicatori de performanță ce să ne ajute să ne antrenăm mai eficient. Aceștia îi regăsim ușor și sunt influențați în principal de activitățile de alergare și de ciclism. VO2 Max e un indicator foarte util al nivelului de fitness. Fenix 6 îl măsoară automat la activitățile de alergare (inclusiv indoor), însă nu și la trail running, datorită condițiilor variabile în care se aleargă off-piste. Dacă veți da o alergare ușoară, există posibilitatea ca ceasul să detecteze un VO2 Max micșorat, un truc bun e să o declarați de tip trail running. VO2 Max pentru ciclism este calculat doar dacă bicicleta e dotată cu un senzor de putere! Pragul Lactic e o valoare ce ne indică momentul de trecere de la efortul aerob la cel anaerob, util de știut la cursele lungi unde trebuie evitat consumul inutil de resurse. Acesta se poate detecta automat (nu am reușit încă să primesc o valoare astfel) sau în urma unui test ce necesită însă centură de puls. Race Predictor e un calculator ce prezice timpii ce ar putea să îi scoată utilizatorul la cursele de 5k, 10k, semimaraton și maraton. Dacă pe Fenix 5 valorile erau ridicol de optimiste și motiv de amuzament, la Fenix 6 valorile mi se par absolut plauzibile, cel puțin pentru mine. Training Status prezintă starea generală a antrenamentului, care poate fi de mai multe feluri: Suprasolicitare, Neproductiv, Recovery, Productiv, Maxim… fiind separat prezentată evoluția performanței și a încărcării. Încărcarea este prezentată și ca istoric pe 7 zile. Se face o analiză detaliată a cantității de antrenament în zonele Low Aerobic, High Aerobic și Anaerobic și se oferă sfaturi în legăură cu zonele unde e nevoie să se insiste. Recovery oferă o aproximare a timpului de repaos recomandat, în funcție de toate antrenamentele efectuate în ultimele zile. Perioada maximă recomandată e totuși de 4 zile. Aclimatizarea este de asemenea analizată, atât cu căldura cât și cu altitudinea. Pentru aclimatizarea la altitudine este bine să se folosească și măsurarea Pulse OX. Pentru prima dată, în calculul acestor parametrii se iau în considerare condițiile meteo și altitudinea. De asemenea, datorită funcției Physio TrueUP, dacă e activată, analiza antrenamentului și istoricul se face luând în considerare toate înregistrările făcute cu toate dispozitivele folosite, sincronizate mereu prin Connect. Astfel puteți folosi pentru ciclism computerul Edge, antrenamentul va fi luat în considerare și totul va fi afișat actualizat atât pe Edge cât și pe Fenix! Funcții comune pentru mai multe sporturi Unele funcții interesante pot fi folosite pentru mai multe sporturi, deși nu pentru toate. ClimbPro este o funcție foarte apreciată, introdusă odată cu seria 5 Plus. Aceasta împarte traseul automat în cățărări și prezintă odată intrat pe una dintre acestea, în mod grafic, distanța și diferența de nivel rămase de parcurs precum și un profil ce indică grafic prin culori panta curentă și cea care urmează, precum și media pantei care a rămas de parcurs. Pentru a folosi corect ClimbPro e bine să citiți ghidul de utilizare a acestuia. Funcția poate fi folosită la activitățile de alergare și ciclism. Strava Live Segments permite ca până acum, pentru abonații serviciilor Strava, concurarea în timp real pe segmentele preferate, la alegere, cu PB-ul propriu, cu timpul record (KOM la ciclism și CR la alergare) sau cu prietenul care e în față. Există un ecran dedicat doar pentru asta care apare în apropierea segmentelor. Se poate alege ca segmentele să fie afișate pe harta principală. Intervalele de antrenamet sunt foarte utile pentru cei ce iau sportul în serios. Fenix 6 permite efectuarea de antrenamente complexe, fie ca parte a unui plan de antrenament din Connect sau de la terți, fie editate direct în Connect. Intervalele pot fi de puls, viteză, cadență sau putere atât pentru ciclism cât și pentru alergare iar durata lor poate fi în funcție de timp, distanță, target sau la apăsarea butonului lap. Programele de antrenament sunt disponibile atât în aplicația Connect cât și la alte site-uri partenere compatibile cum ar fi TrainingPeaks. Antrenamentele, indiferent de tipul de activitate, se sincronizează cu calendarul intern și apar ca sugestie automată când se începe o activitate în ziua respectivă, dar pot fi parcurse și mai repede. Mai târziu din păcate nu, antrenamentele neefectuate dispar cu excepția ultimului. Odată ales antrenamentul, Fenix te ghidează prin el atât cu ecrane specifice pentru fiecare situație cât și cu indicații text despre ceea ce trebuie făcut. AutoClimb și 3D Speed sunt două funcții specifice pentru antrenamentele pe trasee cu diferențe mari de nivel. AutoClimb permite schimbarea automată a ecranului curent cu unul cu date relevante atunci când se depășește o anumită viteză de urcare, măsurată în m/h, valoare ce poate fi aleasă, standard fiind de 600 m/h. Se poate alege ce ecran se afișează, se poate configura acesta și se poate alege cât de repede se face schimbarea. 3D Speed optimizează măsurarea vitezei după GPS luând în considerare și faptul că se urcă/coboară o pantă. Funcții specifice activităților sportive principale Alergare Fără îndoială cea mai folosită activitate de pe Fenix a fost și va fi alergarea. Avem la dispoziție mai multe tipuri de alergare din care să alegem: Run, Trail Run, Indoor Run, Treadmill Run, fiecare cu caracteristicile sale specifice și configurabilă separat. Evident, dacă dorim, pornind de la una dintre ele putem crea una specifică, gen Run Race sau Trail Race, după nevoile fiecăruia. Duplicăm una dintre ele, îi schimbăm numele și o personalizăm. Diferențe există între acestea. Cele de interior nu folosesc GPS. Trail Run nu afectează partea de indicatori de performanță datorită variabilității terenului. Este bine să se folosească activitatea specifică. Cele de interior folosesc accelerometrul intern pentru a măsura numărul de pași iar după prima activitate înregistrată solicită distanța exactă parcusă pentru a calibra lungimea pasului. Există o serie de funcții specifice pentru alergare: Pace Pro e o funcție foarte interesantă, nou introdusă. Prin elaborarea unui plan Pace Pro putem obține de la ceas indicații de pace recomandat pe fiecare segment al unei curse pentru a obține la final timpul dorit, luând în considerare și panta traseului. Am testat această funcție și, cu condiția ca obiectivul ales să fie unul realizabil, ghidajul este pertinent și clar și am reușit să mă țin de obiectivul propus. Planul Pace Pro se poate edita în Connect însă există o limită maximă a pace-ului. Am remarcat însă că se poate activa și de pe ceas și acolo acceptă și pace-uri mai mari, pentru că se alege timpul total. Se pare că acesta e însă limitat la 24 h, ceea ce face funcția inutilă pentru ultramaratoanele foarte lungi, dar în rest mi se pare o funcție absolut binevenită. Metronomul permite antrenarea ritmului la alergare. Acesta face ca ceasul să emită o vibrație și/sau un sunet după o anumită cadență, ajuntându-ne să o ținem. Cadența general recomandată este de 180 pași pe minut. Ceasul poate să dea alertele la fiecare pas, la 2, 3, 4 sau 6 pași! Ciclism Pentru ciclism, avem la dispoziție activitățile de Bicicletă, MTB și Bicicletă indoor. Datele suplimentare ce le putem afișa sunt cele ce țin de putere, dacă avem un senzor specific. Este bine să se creeze câte un tip de activitate pentru fiecare tip de ciclism practicat, în special pentru a alege tipul de rutare necesar și a evita de exemplu să fim trimiși pe drumuri neasfaltate cu cursiera sau doar pe drumuri asfaltate cu MTB-ul. La modul indoor, evident, GPS-ul e oprit. Ca o concluzie personală, datorită noului ecran mai mare și a posibilității de a afișa 8 câmpuri de date, Fenix 6X este un computer excelent de bicicletă, fără prea multe neajunsuri în comparație cu seria Edge. Îi lipsesc foarte puține lucruri: dinamica pedalatului (dar știe să analizeze informațiile de putere), partea de poteci din Trailforks și posibilitatea de control de la distanță cu telecomanda sau cu butoanele suplimentare ale transmisiilor electronice, cum e cazul Shimano Di2. Montat cu suportul special pe ghidon și împreună cu o centură de puls, computerul Edge nu mai e neapărat util. Înot Înotul e o altă activitate unde Fenix e foarte folosit. Sunt instalate două aplicații separate, una pentru înot la exterior și una în piscină. Monitorizarea înotului e mai dificilă deoarece apa previne comunicația cu senzorii și citirea datelor de la sateliții GPS. Din acest motiv track-urile înregistrate la înot nu sunt la fel de precise ca la alte sporturi, localizarea fiind făcută doar în momentele când ceasul e ieșit din apă. În piscină, GPS-ul e dezactivat și distanța se calculează prin declararea lungimii piscinei plus detectarea automată a întoarcerii la capăt. Astfel, ceasul practic numără lungimile de bazin și le înmulțește cu dimensiunea declarată a acestuia. După cum am mai spus mai sus, Fenix 6 poate în sfârșit înregistra pulsul de pe braț și la înot. Fenix oferă și numărul mișcărilor din brațe și detectează automat stilul de înot folosit. Din păcate eu nu înot așa că nu am avut ocazia să testez practic toate aceste funcții. Schi La schi avem în continuare activitățile de schi pe pârtie și XC Schi la care se adaugă una nouă, XC Skate Schi. Cum e încă toamnă nu am apucat să le testez, dar cu siguranță activitatea de schi pe pârtie a păstrat caracteristica de a se opri automat la urcare și de a oferi numărul de ture și informații utile pentru fiecare tură, cum ar fi viteza medie și maximă. În plus, Fenix 6X vine cu toate pârtiile de schi din zona geografică preîncărcate și e capabil să navigheze prin acestea, adică să ofere la intersecții informații despre ce pârtie în ce direcție este. Sunt curios cum va merge la iarnă, probabil voi reveni cu o mică adăugare sau un articol separat. Pe partea de schi de tură din păcate nu avem nici acum o activitate specifică, deși ar fi binevenită. Putem folosi cu succes XC Schi sau una din aplicațiile dedicate din ConnectIQ. Multisport Fenix au fost mereu ceasuri iubite de triatloniști iar modul multisport e nelipsit. Avem astfel din start posibilitatea de a alege să înregistrăm un triatlon sau duatlon dar și curse de tip brick sau swimrun, fiecare configurabilă separat cu tipul exact de activități și tranzițiile specifice. La Multisport, activitatea va fi salvată unitar în Connect dar în aplicații terțe cum e Strava se va regăsi sub forma mai multor activități diferite. Pentru competițiile de tip triatlon sau duatlon, pentru a înregistra totul cu ceasul dar a avea și informații utile pe bicicletă, se poate folosi un computer Fenix în modul Remote Display care se activează imediat ce Fenix ajunge în apropiere, fără a pierde timp în tranziție. Activități nautice cu vâslit Există mai multe tipuri de activități ce implică vâslitul: SUP, Rowing, Kayak și chiar Row Indoor. În plus față de datele standard, acestea măsoară și numărul și frecvența mișcărilor de vâslit. Activități la sală Aerobic, yoga, pilates sau antrenamentele cu greutăți au activități specifice iar Fenix poate să recunoască destul de bine tipul de exercițiu efectuat și să numere repetițiile. Se pot elabora planuri complexe de antrenament cu mișcări din baza de date bogată Connect. Pe ecranul ceasului, pentru anumite planuri de antrenament, apar indicații sub formă de animații despre cum se fac exercițiile respective. Ca o constatare personală, numărul de tipuri de exerciții disponibile în Connect e imens și trebuie să cam știi ce vrei când cauți, altfel doar căutarea în listă durează enorm. Există și activități specifice pentru aparate cum ar fi bicicleta eliptică sau aparatul de urcat pe scări. De fapt există o aplicație specifică și de urcat pe scări efectiv… Golf N-am jucat niciodată golf dar cine știe ce rezervă viitorul? Fenix 6 e însă pregătit cu hărți complete a tuturor terenurilor de golf din zona geografică și cu indicații specifice jocului, la care sincer nu mă prea pricep. Alte sporturi Deși nu vine preîncărcat cu alte sporturi, Fenix 6 poate fi folosit la monitorizarea acestora fie prin alegerea unei activități tip cardio, fie prin instalarea de aplicații specifice din ConnectIQ unde oferta e bogată. Alte funcții interesante Fenix 6 are și alte funcții interesante instalate sau care pot fi instalate ulterior. Aș menționa Phone finder care ne ajută să găsim telefonul la care ceasul e conectat sau Dog Tracker care ne localizează câinele dacă e dotat cu un cip GPS dedicat pentru asta. Oricum ar fi, Fenix 6 poate fi configurat să facă aproape orice își poate dori utilizatorul… Concluzii Cu Fenix 6 în varianta Pro cei de la Garmin au atins un nivel de complexitate inimaginabil acum câțiva ani. Practic cele prezentate aici nu ating poate nici un sfert din subiectele ce se pot dezbate despre acest ceas. Orice opțiune are o mulțime de variante, de exemplu iluminatul ecranului care se poate regla diferit pentru zi și noapte, pentru funcționarea în mod ceas sau activitate, are un mod automat gesture să se aprindă doar când ne uităm la ceas… multe opțiuni sunt complexe. Pe de o parte e cert că aproape niciun utilizator nu va folosi în întregime funcțiile lui Fenix 6X Pro, dar pe de altă parte fiecare utilizator va găsi în final aproape tot ce simte că are nevoie de la un ceas multisport premium. [embedded content] În filmul de mai sus am încercat să prezentăm ce ne-a atras atenția cel mai mult la Fenix 6, însă informațiile sunt multe și greu de prezentat în timp limitat. Din acest motiv o să incercăm să facem niște filme de prezentare separat pentru diverse tipuri de utilizari, cu funcțiile specifice pe care le putem folosi la fiecare. Importator: disponibil la toți importatorii și distribuitorii Garmin Primit la test de la: Trisport.ro Preț: 3599 lei Sursa: Freerider
  23. Clubul sportiv NoMad Multisport anunță a 6a ediție a concursului de ciclism off-road urban, nocturn – MoonTimeBike, care va avea loc în parcul Tineretului, București, sâmbătă 19 octombrie. Datorită traseului scurt și gradului ridicat de dificultate, numărul de participanți este limitat la 150. De asemenea la înscriere vor fi acceptați doar cicliștii cu experiență, care s-au clasat în primii 15% la concursul Prima Evadare sau în primii 30% la maratoanele montane menționate în formularul de înscriere al concursului. Startul are loc la ora 18:30 și se desfășoară la lumina lanternelor pentru două ore, timp în care cei mai buni participanți vor parcurge 7 ture, pe un traseu în buclă cu o lungime de aproximativ 5 km. Înscrierile sunt deschise. Sursa: Freerider
  24. Could KTM Be Building A 250 Adventure Model?

    KTM may be readying yet another adventure motorcycle model. According to India outlet Zigwheels, a new smaller KTM 250 Adventure has been spied. KTM is rumored to be unveiling a 390 Adventure at EICMA this November. But now, according to 4 different spy shots, provided by Powerdrift, a 250 Adventure may be in the works. Zigwheels uses these spy shots to draw multiple conclusions. They say the heavily camouflaged test mule provides hints of the new model’s DNA. Zigwheels speculates that the bike seen in the spy shots is not the new 390 Adventure test mule, but a new smaller 250 Adventure. Things they point out include: A halogen bulbed headlight that is different from the LED headlight that has been seen in 390 Adventure spy shots. Non-adjustable upside-down fork legs as opposed to the 390 Adventure’s adjustable unit. A 19-inch front wheel and a 17-inch rear wheel Rear-mounted luggage rack A seating position more upright than KTM’s 250 Duke. A revised exhaust canister which they claim could point to the bike being Euro 5/BS6 compliant. They also point out that the spy shots show a TFT display which is a feature missing from the 250 Duke. From that information, they speculate that the production bike will have Bluetooth connectivity as either an accessory module or a factory fitted feature. The outlet claims that its spy shots represent the first-ever sighting of a KTM 250 Adventure prototype. Further, they say that the 250 Adventure could be unveiled sometime in 2020, likely at the 2020 EICMA motorcycle show. Vezi sursa
  25. AROUND THE WORLD ON A KTM 500 EXC

    AROUND THE WORLD ON A KTM 500 EXC When Aaron Steinmann got on his KTM 500 EXC to ride from the bottom to the top of New Zealand in 2016, he had no idea where the road would take him. Three years later, the likeable Kiwi has completed more than 125.000km crossing 50 countries on all six continents on this planet. @braaping_kiwi While most motorcycling explorers prefer the added comfort and bigger fuel tank capacity of KTM’s twin-cylinder ADVENTURE machines, for riders like Aaron it is all about the extra fun a light and highly capable offroad bike can offer. KTM Blog caught up with the extreme world traveler after he had finished exploring the relatively unknown trails of Korea. “I fell in love with motorcycling during a short trip to Laos many years ago. Instead of being stuck in a minivan full of backpackers, I rented a bike and decided to explore the area at my own pace. I always liked having my own freedom to do things and travel and a motorcycle was the perfect tool for me to do so.” Catching the adventure motorcycling bug during his first trip to southeast Asia, Aaron set his eyes on his first major bike traveling project upon his return to New Zealand. @braaping_kiwi Why a KTM 500 EXC? “I’ve lived in New Zealand for a few years and when I decided to move back to Oregon in the States, I thought what a better way to get there than ride a bike instead of dealing with another 12hr plane ride! The next question was which bike to ride…” “I knew I wanted something light I could ride in the dirt and pick up easily with the extra bags on, even if I was on my own. I wanted something with enough power to keep things interesting and put a smile on my face. I also needed something simple to work on and the 500 kept ticking all the boxes. Besides, I always thought it is a great looking bike, so for me it was a pretty easy choice.” @braaping_kiwi Picking up a KTM 500 EXC from a local dealer in late 2015, Aaron set off to plan the crucial details of his upcoming trip. “I bought my bike from a shop. I didn’t really consider any other options. The sales guy was trying to steer me towards a KTM 690 ENDURO R when I told him what my intentions were, but I insisted on the 500 EXC. He thought I was nuts but wasn’t going to turn down a sale.” “I’ve always been telling myself that if I ever stayed long enough in one place to have a dog, I would name it Tess after a working dog my uncle had when I was a kid. Few weeks into my trip, I decided to name my bike Tess.” @braaping_kiwi Traveling light… Moving on with his planning and preparations for the upcoming trip, Aaron quickly realized that he had to pack and travel light… “During the initial part of my trip, I was planning to ride New Zealand from the bottom of the South Island to the top of the North Island. While preparing my gear, really it was working out what not to pack. Ever since then, selecting the items I am carrying on the bike is an ongoing process that changes depending on what countries I’m heading towards and what weather conditions I can expect.” “For example, when I decided to ride solo up to over 5.500m on the famous Sairecabur volcano on the frontier between Bolivia and Chile, I left some of my gear in San Pedro de Atacama and did a day trip there. That was one of the highlights of my trip so far. The view was absolutely amazing, and it was one of the first times I felt I was somewhere very remote and alone. Also, my bike was a true blast to ride in that extreme terrain.” @braaping_kiwi Every end is a new beginning. A few months after setting off for his return trip through New Zealand and onto US territory, Aaron finally reached the end of the first part of his trip. Little did the KTM 500 EXC mounted rider know that this was just the beginning of something even bigger. “Reaching Portland, Oregon was another great moment in my trip. At that stage, I thought I was finished with traveling and the goal I had set was accomplished. I had so many people telling me that I had picked the ‘wrong’ bike, it felt awesome to have reached my goal. Soon enough the ‘Forrest Gump effect’ kicked in and I was back on the road heading north.” @braaping_kiwi “Another highlight of my trip was reaching Deadhorse in North Slope Borough, Alaska. I was at the very top of the North American continent and it felt damn good. It was a stunning day and I did the turn and burn not staying there, so it was a 720km day on the saddle. I had great conditions and it was just a fun day on the bike.” “That day I was having a bit of a race with some guys on big Travel bikes and throughout the ride back to Coldfoot I leap frogged them a few times. I would stop to take photos and they would pass me, but soon later I would catch up pass them back. Sitting in a bar in Coldfoot with a beer in hand I saw them roll in. They walked into the bar and one said: “Who’s riding the KTM?” I slowly raised my hand and they came over shook it and we spent the rest of the evening chatting.” @braaping_kiwi From Alaska to Sahara. After three years traveling the world on his KTM 500 EXC, Aaron has collected a wealth of experiences riding in some of the coolest places on this planet. “Riding over the last rise and seeing the Sahara Desert was another massive moment in my journey. It is just a stunning view and I had the perfect bike to go play in the dunes. It was also one of those tick of the box moments as I had always wanted to see it.” “My time in the Sahara Desert was another little milestone at that time. It was as far south as I was going to go before heading back to Europe and crossing Asia, so it was kind of a mental halfway point. Later during my trip, I would find out it wasn’t even close to halfway.” “For years I’ve been reading stories of people riding in Magadan and the depths of Russia. For me, it took a year longer than I had originally expected but I managed to get there. After coming out of Morocco, I was originally planning to ride to Vladivostok. I had the choice to put in huge back to back days to make it across Russia or throw the plan out the window and take it as it comes.” @braaping_kiwi “I did the latter, which allowed me to ride the Trans European Trail through the Balkan countries. I stored my bike in Georgia for the winter. I pulled the motor out and pulled it to pieces, taking it back to the States in a couple suitcases to get it rebuilt there. Few months later, I flew back to Georgia to continue my trip. During my time in Europe, I went by KTM’s headquarters in Mattighofen. Pulling a wheelie down the road outside the factory was another highlight. It felt like taking my bike back to its birth place.” “Throughout my whole trip, there’s a lot of moments I cherish… Waking up to the sound of a hot air balloon while camping in Cappadocia and riding with Dakar Rally racer Serkan Ozdemir in Turkey were some cool moments. Also, riding in Mongolia was awesome. The place is so vast and remote and allows you to choose your own path through the steppes. Riding there was simply fantastic, the food and toilets not so much.” “Of course, I’ve met some great people along the way. I’ve had so many people reach out offering me a place to stay when I’m in their area. The people who walk up to me in a campground and say I bet you can’t carry cold beer on your bike, here have one. I love listening to other people’s stories of their travels.” @braaping_kiwi Bike maintenance basics To ensure a problem-free trip, Aaron knows how to properly take care of his machine. “The number one question I get asked is about oil changes. I do a lot of them. I started doing them every 1.500km to 2.000km max, but now I will go for 3.000km without worrying so much. They are so quick and easy on my bike, so I don’t know why people think it’s a big deal. It also gives you a chance to give the bike a quick once over looking for anything loose etc.” “If I am fully pinned in the desert or in race mode, I do oil changes more often. If I’m clicking some easy miles through a country like Uzbekistan or parts of Siberia – where it’s back to back 500km days with the bike just purring along at 110km/h – I stretch them. I always carry two spare pre-oiled air filters. I carry a front sprocket and I change it as soon as I see the teeth start turning around. Usually it’s around the 5.000 or 6.000km mark and that’s helped my chain and rear sprocket last longer. I use a Supersprox stealth sprocket from the KTM PowerParts catalog and they last amazingly.” @braaping_kiwi “I do a bit of preventative work also. Before I crossed into Morocco, I replaced the clutch thinking I might be doing lots of sand. Did it next to my tent and it wasn’t that hard. I did my first top end rebuild at 870hrs as the bike needed it. Then I did my second at around 1.300hrs but it didn’t need it. I did it because I did the bottom end and thought while it is all in parts I might as well do it all. At that time, I was heading from Georgia across Mongolia and Siberia so it was good piece of mind to know it was all done. When traveling alone in those type of areas piece of mind is a massive thing.” At the time of writing, Aaron is at Port Klang, Malaysia and waiting to get his bike delivered. Expecting to jump back on his bike soon, the extreme motorcycling traveler will continue his trip all the way back to where it all started from three years ago, in the bottom of New Zealand. @braaping_kiwi You may follow Aaron’s adventures via his profile on Instagram: @braaping_kiwi Photos: @braaping_kiwi
  26. O nouă marcă de piese pentru bicicletă vine pe piață cu câteva componente construite prin prelucrare CNC. Ingrid este un brand italian, cu sediul undeva lângă Pisa, care spune că se concentează pe crearea de “componente pentru transmisia bicicletei ce oferă o alternativă de nișă în monopolul celor trei mărci de pe piață, concentrându-se pe calitate, fiabilitate și funcționalitate”. Compania a produs angrenaje și casete de pinioane deja de ceva vreme, iar acum a lansat și primul schimbător. schimbator spate Ingrid – foto theradavist.comSchimbătorul spate 1×12 cu pinioane 10-48t s-a aflat în stadiul de proiectare de vreo trei ani și este gândit să poată fi folosit pe orice bicicletă, de la mtb-enduro la gravel și cursiere. Alte detalii despre noul schimbător și shifter nu există și nici prețul nu este anunțat. Însă pe piață este estimat că va fi pus în vânzare undeva în luna ianuarie 2020. foto theradavist.com TS Escorts Sursa: Freerider
  27. BREAKING: Harley Halts Production Of The LiveWire

    Reuters is reporting that Harley-Davidson (Harley) has stopped the production of its LiveWire electric motorcycle. The MoCo reportedly said that it had stopped production after discovering a “non-standard” condition”. According to the LiveWire manufacturer, final quality checks identified the problem. Harley released a statement which said: “We recently discovered a non-standard condition during a final quality check; stopped production and deliveries; and began additional testing and analysis, which is progressing well. We are in close contact with our LiveWire dealers and customers and have assured them they can continue to ride LiveWire motorcycles. As usual, we’re keeping high quality as our top priority.” According to the Wall Street Journal, the problem is related to the electric motorcycle’s charging equipment. Harley said that testing is progressing “well”. No timeline was offered as to when the LiveWire’s production will resume. Could the LiveWire be losing its glow? The LiveWire has been available for pre-order since January 2019 and began shipping last month. A substantial delivery delay or perception of poor product quality could hurt the company as it struggles to rekindle is flagging sales. Harley is betting that the LiveWire can act as a high-end concept type motorcycle that can bring new riders to the brand. They face multiple problems as baby boomer buyers age out of motorcycling and the belief that Millenials apparently have little interest in motorcycling and/or do not have the money to purchase Harley’s machines. With these new headwinds, Harley faces a tough road ahead. All photo credit: Harley-Davidson Vezi sursa
  1. Încarcă mai multă activitate
×