Mergi la conţinut
  • https://www.AUTOdoc24.RO
Momentan se procesează index-ul de căutări. Este posibil ca fluxul de informații să nu afișeze toate rezultatele până la terminarea procesului de indexare.

Postari noi in blog

Se afișează blog entries adăugat în ultimele 365 zile.

Tip de Conținut


Fluxul se actualizează automat     

  1. Ultima Oră
  2. Standul BMW la EICMA 2017

    Ca de fiecare dată, standul BMW la EICMA 2017 a găzduit lansarea în premieră a unor modele noi, dintre care vedeta evenimentului, K1600 Grand America, se adresează pieței americane. EICMA este cea mai importantă expoziție de motociclete din Europa și mulți specialiști afirmă că a devenit cea mai importantă manifestare de profil pe plan mondial. La acest eveniment, parcă pentru a sărbători rezultatul spectaculos care se anticipează pentru 2017, cel care a prezentat noile modele a fost chiar Președintele BMW Motorrad, domnul Stephan Schaller. Președintele BMW Motorrad, domnul Stephan Schaller, prezentând scuterul C400X În ultimii șase ani, compania a înregistrat un progres constant, reușind noi recorduri ale vânzărilor, iar în 2017, numărul de unități vândute până în octombrie a depășit rezultatul anului precedent, deci va fi înregistrat cel de-al șaptelea an record consecutiv. Manifestând un interes justificat pentru piața americană, cea de-a doua în vânzările firmei, cu peste 12.000 unități, după Germania și poate cea mai importantă din punct de vedere strategic, BMW a prezentat principala noutate a sezonul 2018, un tourer dezvoltat pe platforma modelului K1600B, numit Grand America, a cărui fișă tehnică o puteți găsi aici. BMW K1600 Grand America Premierele au continuat cu două modele din categoria motocicletelor de aventură, F750GS, respectiv F850GS cc, completând gama modelelor GS, una dintre cele mai puternice game ale producătorului german, motocicletele fiind disponibile și în variantă limitată, pentru cei cu carnet de conducere categoria A2. Fișele tehnice ale celor două modele noi pot fi găsite aici. BMW F 750 GS și F 850 GS În fine, în încercarea de a acoperi toate categoriile solicitate în ultimul timp, în standul BMW la EICMA 2017 a fost lansat primul scuter cu capacitatea cilindrică sub 500 CC, modelul C400X, de doar 350 cc, scuter destinat celor care doresc să folosească zilnic un vehicul ușor, adresându-se și celor cu carnet categoria A2. Materialul filmat a fost prezentat în rubrica moto a emisiunii La Volan, difuzată de Digi24 sâmbătă 18 noiembrie 2017 și de Digi Sport 1 duminică 19 noiembrie. Dacă nu aţi văzut toate testele, cursele moto, sau interviurile postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube. Vezi articolul integral
  3. Ieri
  4. Sport Glide este ultimul model din gama Softail lansată de Harley-Davidson în vara acestui an. Exact atunci când toată lumea credea că noua gamă Softail prezentată publicului cu câteva luni în urmă a arătat tot ce se putea prin cele opt noi modele, domnul Mark McAllister, Vice Președinte și Managing Director Harley-Davidson pentru piețele internaționale, a făcut public faptul că firma intenționeaza să producă nu mai puțin de 100 de modele noi în următorii zece ani, primul din această serie fiind Sport Glide, noul model din Gama Softail. Motocicleta a fost adusă în fața celor prezenți la conferința de presă de una dintre vedetele rock ale scenei americane, Gilby Clarke, chitaristul de la Guns N’ Roses, îndrăgostit încă din copilărie de motocicletele Harley-Davidson. Gilby Clarke, chitaristul de la Guns N’ Roses și noul Harley-Davidson Sport Glide Alături de el a intrat pe scenă unul dintre cei mai cunoscuți piloți de motociclism viteză din Marea Britanie, Shakey Byrne, de 6 ori Campion BSB, om pe care nu l-aș fi văzut niciodată pe o astfel de motocicletă, dar care a declarat că merge pe stradă numai pe astfel de modele. Cu această ocazie, Brad Richards, Vice Președinte al departamentului Design, unul dintre părinții spirituali ai acestui model, a declarat: “Sport Glide prezintă influența designului Harley-Davidson într-un mod foarte contemporan. La noul model de carenă, de exemplu, puteți vedea influența carenei devenită emblemă a modelelor turing H-D, dar este tăiată pentru a crea o formă mai compactă și sportivă. Proiectul Sport Glide ne-a oferit ocazia unică de a folosi o jantă direcțională, prima de acest fel instalată de fabrică pe un model non-CVO. Spițele pleacă din butuc către jantă dând senzația de mișcare chiar și atunci când Sport Glide este parcat. Ideea de mișcare este întărită de forma carenei și a cutiilor laterale și chiar de finalul tăiat al eșapamentelor.” Pe noul model, ca și pe celelalte modele din gama Softail 2018, este folosit motorul Milwaukee Eight în varianta de 107 inch cubici (1753 cc), care produce un cuplu maxim de 146 Nm la 2750 rpm, totul instalat pe noul cadru Softail, având o furcă hidraulică inversată produsă de Showa și un amortizor reglabil pe spate. Descris de producător ca un cruiser personalizat de fabrică, Sport Glide are câteva dotări moderne, priza USB, far cu tehnologie LED și pornire fără cheie, cutiile laterale beneficiind de un sistem de demontare rapidă, pentru folosința de zi cu zi mai facilă. Modelul Sport Glide va fi disponibil în rețeaua dealerilor autorizati la începutul anului viitor și va putea fi comandat la magazinul Harley-Davidson București, singurul dealer autorizat din România. Dacă vreți să aflați mai multe detalii despre Harley-Davidson și activitatea companiei în România, mai jos puteți găsi articole postate recent. Test și prezentare Harley-Davidson Street Bob model 2018 – varianta video Harley-Davidson a lansat gama Softail 2018 Harley-Davidson Softail Slim S 2017 test – English subtitles Talking to Brad Richards, Harley-Davidson Styling Creative Design Director Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube. Vezi articolul integral
  5. Ultima săptămână
  6. Cea de-a 51-a ediție a cursei moto GP Macau a fost oprită după șase tururi ca urmare accidentul grav suferit de pilotul britanic Dan Hegarty, care și-a pierdut viața în drum spre spital. Organizată pentru automobile încă din anul 1954, cursa din Macau, desfășurată pe un traseu stradal, a început să găzduiască clasă pentru motociclete începând din 1967, devening repede una dintre cursele favorite ale piloților britanici, datorită asemănării cu competițiile desfășurate în Irlanda, Țara Galilor și în Insula Man. În acești 50 de ani, toți marii piloți britanici au luat startul pe cest circuit, cei mai cunoscuți dintre ei trecându-și numele pe lista învingătorilor. Michael Rutter cu opt curse câștigate este pilotul cu cele mai multe victorii, pe lista câștigătorilor aflându-se nume celebre: Mick Grant, Ron Haslam, Kevin Schwantz, Robert Dunlop, Carl Fogarty, John McGuinness sau Stuart Easton. Pilot cu mare experiență în cursele de pe Insula Man, competiții la care numai în anul 2016 a luat startul în nouă curse, Dan Hegarty se afla la a doua participare la cursa Grand Prix Macau, terminând cursa din 2016 pe locul 16. Circuitul din Macau este diferit de toate celelalte circuite stradale, având parapeți metalici pe toată lungimea unui tur, spațiile de fugă, care se regăsesc pe orice alt traseu, lipsind cu desăvârșire. În aceste condiții, incidente de cursă obișnuite, care nu se soldează cu accidentări în alte părți, se transformă aici în accidente cu urmări grave. Daniel Hegarty, pilotul de 31 de ani din Nottingham, membru al echipei Topgun Racing Honda, a căzut în turul șase și a lovit parapetul de pe marginea traseului, pierzându-și casca de protecție. Cursa a fost întreruptă imediat cu steag roșu, pilotul a fost transportat la spital, dar, din păcate, nu s-a mai putut face nimic. Câștigător al cursei a fost declarat Glenn Irvin, în urma clasamentului primelor cinci ture, dar victoria nu a fost sarbatorită, întreaga lume a sportului cu motor din Marea Britanie fiind îndoliată, atât piloții cât și organizatorii cursei transmițând condoleanțe familiei pilotului. Ultimul accident grav a avut loc în 2012, când pilotul portughez Luis Carreira și-a pierdut viața în timpul calificărilor. Dacă vreți să aflați rezultatele cursei desfășurate anul trecut, puteți găsi mai jos articolul postat cu acea ocazie. Peter Hickman câştigă cea de-a 50-a ediţie a cursei Macau GP Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube. Vezi articolul integral
  7. YXZ1000R, modelul de top al uneia dintre cele mai spectaculoase categorii de vehicule recreaționale produse de Yamaha, a fost prezentat pe circuitul de la Ciolpani. Încă de la apariția modelului sportiv din gama Side-by-Side speram să pot avea ocazia să testez o astfel de jucărie exclusivistă, dar șansele erau mici. Tocmai atunci când părea că un astfel de eveniment nu va avea loc niciodată în România, firma Motodynamics, importator oficial Yamaha în România, a ținut să surprindă pe toată lumea și a adus un YXZ1000R pentru a fi prezentat dealerilor și reprezentanților presei de specialitate. Evenimentul a avut loc la Ciolpani, unde frații Adrian și Julian Răduță, gazde primitoare ca de fiecare dată, s-au ocupat de primirea invitaților, de amenajarea cortului pentru prezentarea tehnică, de amenajarea unui circuit special cu două porțiuni, una pentru toată lumea și cea de-a doua mai denivelată, de pregătirea tehnică și eventualele reparații. Julian Răduță gata de intervenții tehnice Și, pentru ca oferta să fie completă, Adrian Răduță a avut grijă să instruiască personal pe toți cei care au dorit să testeze vehicolul pe circuit. Mai rar să fii instruit, plimbat și, la nevoie depanat, de cel mai titrat campion din motocrosul românesc… Adrian Răduță, pilot de lux la testul modelului YXZ1000R Jucăria merge incredibil și, până nu mergi cu ea, nu-ți vine să crezi cât pot îndura acele amortizoare și cât de bine lucrează pe teren accidentat, astfel că a fost înghesuială mare, pentru că nu ai ocazia să mergi în orice zi cu o astfel de mașină de teren care costră 25.000 Euro. Din respect pentru efortul făcut de colegii de la Yamaha România și de frații Răduță și colegii lor de la Ciolpani, nu voi comenta evoluția celor care au testat YXZ1000R, dar inițiativa merită toate laudele. . Eu nu am testat jucăria, dar o voi face săptămâna viitoare și vă voi împărtăși impresiile. Fisa tehnică a produsului poate fi găsită pe pagina oficială Yamaha, în acest link. Dacă nu aţi văzut toate testele, cursele moto, sau interviurile postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube. Vezi articolul integral
  8. Filmul Motive este gata!

    Motive este un film despre freeride, care combină datul extrem cu cinematografia de ultimă generație. Este o colaborare între Mind Spark Cinema și Coastal Crew. Este un film realizat în British Columbia și California, un film care-i are protagoniști pe vedetele Curtis Robinson, Dylan Dunkerton, Finn Iles, Garret Mechem, Matt Miles și Matt Hunter. Disponibil pe iTunes. [embedded content] DISTRIBUIȚI Articolul precedentAsociația Cristian Eco Sport anunță 3 concursuri de mtb în 2018 Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete. Sursa: Freerider
  9. Dementor black friday

    Dementor KTM Black Friday 17 Noiembrie - 17 Decembrie Te intampinam cu super oferte la piese, accesorii echipamente si motociclete. Exclusiv in perioada 17 noiembrie - 17 decembrie! Vezi articolul integral
  10. Asociația Cristian Eco Sport anunță calendarul competițional pentru 2018. Cele trei concursuri de mtb se vor desfășura în județul Brașov dorind să promoveze zona Țara Bârsei. Bran Castle XCO – 16 iunie 2018 Concursul de tip XCO va avea loc în incinta curții Castelului Bran. Va fi un traseu de aproximativ 3 km, cea mai mare parte desfășurându-se chiar în incinta curții castelului. Însă acesta va fi amenajat și în curtea Muzeului Satului, dar și în curtea Vămii Medievale Bran. MTB Zărnești Challenge – Piatra Craiului Ride – 14 iulie 2018 MTB Zărnești Challenge este un concurs de tip maraton ce va avea ca punct de plecare centrul orașului Zărnești, punctul de sosire fiind Baza de Motocros Brebina, locul în care a avut loc Campionatul Național de XCO. Vom avea aici două trasee: Junior Track – de aproximativ 50 km și 1500 m diferență de nivel și Master Track – cu aproximativ 2800 m diferență de nivel. Traseul va parcurge aproape întregul areal pitoresc al munților Piatra Craiului, dar și cele mai importante puncte de atracție ale Orașului Zărnești. Urcările kilometrice vor fi îmbinate cu zone tehnice de coborâre, totul îmbrăcat într-un peisaj al cărui farmec aparte poate fi descoperit doar pe bicicletă. MTB Zărnești Challenge este un concurs realizat atât pentru concurenți cât și pentru spectatori, aceștia având posibilitatea de a vedea concurenții din cel putin 5 puncte diferite ale traseului. Distanța cu mașina între punctele de vizibilitate nu este mai mai mare de 10 km. Un element de noutate la această competiție va fi categoria +90 kg introdusă în plus față de categoriile clasice ale participanților de la Junior Track. Un traseu original “a la Cristi” cum spun o parte din cei care au participat la concursurile pe care asociația le organizează. Night Riders XCO – 15 septembrie 2018 Night Riders XCO este primul concurs de noapte din Brașov și al 2lea din țară după MoonTime Bike. Evenimentul are loc în zona Livada Postei, parcul Ina Schaeffler, pe un traseu lung de aproximativ 3,5 km în care practic nu ai timp să respiri. Este un concurs care te ține în priză pe toată durata lui. Organizatorul menționează că Night Riders XCO este un concurs foarte tehnic decorat cu un peisaj unic. Traseul parcurge aleile din jurul simbolurilor istorice și de cultură ale Brașovului – Turnul Alb, Turnul Negru, Biblioteca Județeană, totul culminând cu cele mai tehnice coborâri urbane din spatele Maternității Brașov. Adrenalină la maxim, urcări scurte, dar parcă nesfârșite, coborâri demne de marile concursuri XCO și mai ales câteva zone panoramice care fac deliciul acestei competiții. Sursa: Freerider
  11. #inthisyear2017: A look back at the first KTM MotoGP™ season Posted in Bikes, Racing Impressive, magnificent, and a whole host of other superlatives – that’s the kind of thing you’d have heard when talk turned to the Red Bull KTM MotoGP Factory Racing Team following the MotoGPTM 2017 season finale. In its very first season, KTM has become a heavyweight on the Grand Prix-circuit. There were, of course, some setbacks along the way, but the final standings after all that hard work show a team heading in the right direction – and straight for the top. Red Bull KTM MotoGP Factory Racing Team Valencia (ESP) 2017 © Philip Platzer Successes include the first world championship points for the KTM RC16, points for both KTM factory riders, the first top-ten result, and some outstanding performances in qualifying. In the October Grand Prix at Phillip Island, the Red Bull KTM Factory Racing riders managed to land second- and third-place on the starting grid for the very first time, with both finishing the race in the top ten. By now even the doubters couldn’t deny that KTM had become top-class heavyweights in their very first season. It is surely only a matter of time until a KTM rider makes an appearance on the podium for the first time. Stefan Pierer, KTM CEO, outlined where KTM will go from here: “We at KTM have achieved pretty much everything except a MotoGPTM title, so we’ve still got a score to settle. We don’t prescribe to that Olympic principle that it’s all about taking part and not about winning medals – we want to be up on that podium. And, at the end of the day, we’re still dreaming of a World Championship title.” Pol Espargaró (ESP, #44) & Bradley Smith (GBR, #38) KTM RC16 Phillip Island (AUS) © Marco Campelli In the spring of 2014, shortly after winning a second Moto3 World Championship title in the 2013 season, KTM announced their entry into the MotoGPTM. Just 15 months later, the roll-out of the KTM RC16 took place on the Red Bull Ring in Styria, Austria. It was a major undertaking for motorsport boss Pit Beirer. Before the project could even get off the ground, he had to fit together a team like pieces in a puzzle, and convince people to come over to KTM. The function test for the new bike – developed completely in-house – ran perfectly smoothly and thus laid the groundwork for what was to come next. In 2016, a further development was announced when it was revealed that test riders Alex Hofmann and Mika Kallio, third-place at the 2008 World Championships on a 250cc 2-stroke KTM, would be joining the team. Things then really started to get serious in the 2017 season, when the two factory riders Pol Espargaró and Bradley Smith were added to the mix. The Red Bull KTM Factory Racing Team were unveiled to the press for the first time against the grand backdrop of the summer 2016 home Grand Prix on the Red Bull Ring. Stepping out in front of a home crowd was a truly special moment for all concerned. The next major target was the Grand Prix in Valencia, where Mika Kallio was entered as a wildcard rider to test out the KTM RC16 under race conditions, just one year after its launch. After a series of disappointing training sessions, things improved significantly for Kallio in qualifying and he managed to land 20th place. Everyone involved was delighted that KTM didn’t finish at the bottom of the pack. Unfortunately, bad luck on race day meant that Kallio had to retire with a faulty sensor. Mika Kalio (FIN, #-36) KTM RC16 Valencia (ESP) 2016 © Sebas Romero The subsequent test rides showed a clear improvement in training times to become among the quickest. This trend also continued in the 2017 season races, and soon KTM boss Stefan Pierer’s dreams of securing a podium position didn’t seem so crazy. Motorsport has long been a part of KTM’s proud history. Shortly after commencing motorcycle production, KTM models began taking part in the series machine races that were popular at the time and, exactly six decades ago, KTM’s first racing bike – constructed by Ludwig Apfelbeck and featuring a 125cc 4-stroke engine – was launched. At the end of the 1950s, due to a crisis on the European motorcycle market, KTM discontinued its motorcycle production and it wasn’t until 2003 that KTM riders could be found back on the track and fighting for victories and championship titles. On its 50th anniversary, KTM entered the world of Grand Prix sport with the 125 FRR, followed two years later by the 250cc class. In 2005, KTM won the Constructors’ World Championship in the 125cc class. That’s when KTM first sampled the waters of MotoGPTM, working as the engine supplier for the Kenny Roberts’ Proton Team, which, despite the performance of an almost 240-hp V4 KTM engine, did not manage to score any world championship points. After this, the FIM announced their plan to ban 2-stroke machines from Grand Prix sport, thus ending KTM’s factory-based involvement in 2009. It continued to develop young talent of the highest level, however, with the Red Bull MotoGP Rookies Cup. So when, in 2012, the new Moto3 class was launched, KTM were able to present their new 4-stroke bike, the KTM RC 250 GP, which was a real contender straight out of the gate, picking up the first two titles in this new class through Sandro Cortese and Maverick Viñales. Many current MotoGPTM stars experienced their first victories on the125cc 2-stroke KTM, but were forced to switch manufacturers once they switched to a different class. But that shouldn’t be an issue anymore. “KTM wants to keep its riders in the family,” says Pit Beirer. KTM wants Moto2 to be a platform where young riders can continue to work with KTM in the smaller classes too. “Even we never dreamed that we would come through the first Moto2 season in such a strong position with three consecutive victories. We won’t be letting Miguel Oliveira and Brad Binder, the two Ajo Team riders, out of our sights and we will definitely be seeing them again in the MotoGPTM on a Red Bull Factory Racing KTM.” Miguel Oliveira (POR) & Brad Binder (RSA) Valencia (ESP) 2017 © Gold and Goose Photos: Philip Platzer | Marco Campelli | Sebas Romero | Gold and Goose
  12. Magazinul Trisport ne-a anunțat că de Black Friday va oferi o reducere de 60% la un ceas multisport Garmin de top. Vor avea de asemenea un ceas Garmin cu GPS la prețul de doar 299 lei. Alte produse vor beneficia de asemenea de reduceri de până la 65%. Promoțiile încep pe pagina magazinului pe data de 17.11.2017 la ora 0:00 iar stocurile sunt limitate! DISTRIBUIȚI Articolul precedentT-Rack, portbagaj pentru transportul obiectelor lungi Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu. Sursa: Freerider
  13. Versiune completă Touring Romania

    Ai ghidul printat Touring România? Atunci poți să descarci versiunea completă a aplicației mobile. Uite aici cum: [embedded content] Vezi articolul integral
  14. Suzuki GSX-R1000R. Zi de zi cu un superbike

    Un altfel de test cu noul Suzuki GSX-R1000R. Am primit motocicleta timp de o săptămână ca să vedem ce înseamnă să trăiești zi de zi cu un superbike de 200 de cai. Am mers la birou, inclusiv pe ploaie, am ieșit pe autostradă, am făcut o tură de weekend pe Cheia și, desigur, am făcut o vizită pe circuitul Motor Park România. Filmul poate fi vizionat în fereastra de mai jos sau direct pe canalul nostru de YouTube. [embedded content] Filmul a fost realizat de Bogdan Buleandră. Imagine: Ionuț Ivana și Adi Popescu Urmărește și: 2017 Suzuki V-Strom 650 XT – Test 2017 Honda VFR800X Crossrunner – Test Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro
  15. T-Rack, portbagaj pentru transportul obiectelor lungi

    Chiar dacă nu e pentru toată lumea, cei ce au nevoie să transporte cu bicicleta obiecte lungi vor fi încântați de noul portbagaj T-Rack. Este foarte greu de transportat pe bicicletă obiecte lungi ca un skateboard, bețe de hockey, rachetă de tenis sau chiar schiuri fără un sistem special. Echipa din spatele sistemului T-Rack e un grup de prieteni care au magazine spearate de biciclete și skate în Viena. Cum sunt pasionați de ambele sporturi, nu au fost niciodată mulțumiți de cum stă un skateboard legat pe un portbagaj clasic și au știut că se poate mai bine. T-Rack este o prindere simplă dar rezistentă din aluminiu ce se atașează la orice portbagaj standard. Cu o clapetă cu arc și un material gros caucicucat și aderent, T-Rack anunță că e capabil să transporte orice, de la skateboard-uri la undițe precum și multe materiale sportive. Și include și un desfăcător de bere! Un exemplu interesant e transportul schiurilor, care oricum ai face e incomod. Cu T-Rack se poate face asta fără să incomodeze! Portbagajele se vor livra începând din martie. Prețul acum pe Kickstarter e de 70 Euro fără transport, existând pachete împreună cu portbagajul de bicicletă pentru cei ce nu au unul. Pentru cei interesați, există șansa de a câștiga un T-Rack gratuit, imaginând ce obiecte s-ar mai putea transporta cu acesta. Concursul are loc pe pagina de Facebook T-Rack și își va anunța câștigătorii pe 26 noiembrie, căutați #whatwouldyoucarry Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului. Sursa: Freerider
  16. Noul gravel bike Ibis Hakka MX e un monstru gata de orice

    Noul gravel bike Ibis Hakka MX este oficial lansat și este o bestie în formă de cursieră! El înlocuiește vechiul model de ciclocros Hakkalugi iar noul nume trădează intențiile. Loc pentru anvelope masive, multiple puncte de montaj pentru portbagaj, un cadru rigid, agresiv dar stabil, toate o fac să fie gata de orice provocare. În comparație cu modelul original Hakkalugi au avut loc multe modificări pricnipale pentru a face bicicleta mai capabilă și mai agresivă. Cadrul din carbon monocoque e cu 150 g mai ușor, iar cum modelul anterior avea o greutate de 1150-1200 g putem bănui că noul cadru va avea în jur de 1000 g! Furca ENVE CX Disc este montată în headtube-ul conic. Cele mai mari 3 mărimi au un unghi al furcii ceva mai mic pentru o manevrabilitate mai bună, ceea ce o face mai indicată pentru ciclcocros. Furca ENVE face ca etrierul față să aibă prindere PM standard (ENVE nu produc încă prinderi flat mount) dar are în schimb ax thru de 12 mm la ambele roțil În spate însă prinderea de etrier e de tip flat, aspectul cadrului fiind foarte interesant. Chainstay-ul înclinat puternic pe partea cu transmisia face loc la o foaie de 42 de dinți în configurațiile 1x sau permite montarea unui deraior față dacă e nevoie. Ar fi nevoie de așa ceva pentru că monoblocul are înălțimea de 70 mm caracteristică cursierelor endurance, notiv pentru care e posibil ca utilizatorii să dorească să o scoată la ture de șosea. Geometria permite montarea atât de roți 700c cât și de roți de 27.5, ultimele permițând anvelope de MTB de 2.1 cum ar fi modelul Schwalbe Thunder Burt din poze. Prinderile pentru aripă și portbagaj în spate sunt amplasate pe seatstay chiar deasupra prinderii roțior și folosesc găuri filetate. Între seatstay-uri există o prindere foarte interesantă pentru aripă. Pentru a îmbina modernul cu clasicul, se folosește un monobloc filetat T47 ce permite și montarea angrenajelor moderne cu ax de 30 mm. În cadru, compartimentul secret permite montarea bateriei Di2 și permite montarea ușoară a cablurilor interne. Bicicleta e compatibilă cu tije dropper cu rutare internă. Caracteristici principale: Cadru din carbon monocoque cu 150 g mai ușor ca modelul anterior Dropout-uri din carbon Ax spate thru de 142 mm Monobloc filetat T4 Rutare internă a cablurilor versatilă Compatibilă cu tijă dropper Prinderi de aripi Tijă de șa de 31.6 mm Deraior față de 34.9 mm Frână spate cu prindere flat mount și disc de 140 mm (max. 160 mm) Garanție 7 ani Prețul începe de la 1999 USD pentru cadru și furcă. Există două opțiuni pentru biciclete cumplete, una cu componente SRAM Rival 1 la 3299 USD cu posibilitatea de a monta roți Ibis 735 sau D30 la prețul suplimentar de 800 USD, sau o versiune cu Ultegra Di2 la 6499 USD. Bicicletele vor fi disponibile din noiembrie, mai multe informații găsiți pe pagina producătorului. Informații de pe bikerumor.com Sursa: Freerider
  17. Putoline revolutioneaza industria uleiurilor moto cu un nou tip de ambalaj Multe dintre produsele Putoline care erau disponibile in recipiente de 20 de litri vor fi de acum incolo disponibile la pungi de 20 de litri, stocate in cutii. Aceasta solutie, “bag in box” (BiB) este o alternativa ecologica la containerele din plastic, fiind ideala pentru ambalarea, transportul si utilizarea uleiurilor de motor. Merita stiut faptul ca pentru un recipient din plastic sunt utilizate 1.100 de grame de plastic, in timp ce pentru BiB sunt folosite doar 116 grame de plastic reciclabil clasa LLDPE. BiB este foarte usor de folosit: robinetul asigura o scurgere continua, fara picaturi, fara bolboroseli, fluxul de ulei putand fi extrem de precis directionat. Gratie manerelor, BiB este usor de carat si de depozitat si permite folosirea ultimului picur de ulei de motor, eliminandu-se pierderile. Totodata, spatiul de depozitare se reduce drastic, intrucat doi paleti de recipiente de 20 L ocupa acelasi spatiu cat un singur palet de uleiuri de motor ambalate in BiB, Putoline indicand o economie de 40% spatiu de stocare. Economia de spatiu devine spectaculoasa cand este vorba de recipientele golite, intrucat pungile de plastic si cutiile se pot presa, in vederea introducerii in ciclul de reciclare. Un palet poate stoca 2.400 de pungi goale, fata de doar 70 de recipiente din plastic, rezultand o economie de 90% de spatiu si cu 60% mai putine deşeuri. Totodata, cutia din carton este rezistenta la apa, iar pentru dealerii de uleiuri moto Putoline exista un display special, usor de asamblat care ofera spatiu pentru trei Bag in Box Putoline. Dual Motors este importator oficial al uleiurilor si produselor de intretinere moto Putoline in Romania.
  18. Black Friday la Dual Motors

    [unable to retrieve full-text content]
  19. 2018 CRF1000L Africa Twin Adventure Sports

    2018 CRF1000L Africa Twin Adventure Sports Au trecut 30 de ani de la lansarea legendarei XRV650 Africa Twin iar odata cu lansarea in 2016 a modelului CRF1000L Honda a pastrat esenta si spiritul care au transformat primul model in motocicleta emblematica pentru categoria Adventure-Touring. Secretul noului model este balanta perfecta intre greutate si putere, elemente care au ajutat-o sa se impuna in fata competitiei atat in categoria on road cat si off road devenind astfel cel mai versatil modern-day all-rounder. Pentru anul 2018 noua Africa Twin vine cu urmatoarele dotari si upgradeuri : -motorul cu 2 cilindri in linie racit cu lichid are aceiasi capacitatea de 998 cc, 4 supape/cilindru SOHC ajutat de injectia electronica PGM-FI dezvolta o putere maxima de 70 Kw/7.500 rpm si cuplu maxim de 99 Nm/6.000 rpm. Pentru a obtine aceste performante inginerii Honda au pastrat cursa si alezajul de 75,1 mm x 92 ,compresia de 10,0:1 si arborele cotit decalat la 270 grade dar au redus masa arborelui balansier cu 300 de grame reducand inertia si ajutand astfel motorul sa raspunda mai rapid comenzilor. Valvele de admisie au diametrul de 36,5 mm iar cele de evacuare 31 mm, injectia electronica este ajutata de tehnologia Twin Spark pentru o combustie sporita in combinatie cu tuburile de admisie care au fost marite cu lungimea de 20 mm. -cutia de viteze care echipeaza noul model este disponibila in 2 variante dupa cum urmeaza: 1. clasica cutie de viteze cu 6 trepte si assist slipper clutch in dotarea de baza care ofera schimbari de trepte atat inferioare cat si superioare foarte line si fara socuri. O noua inovatie sunt rotile dintate gaurite folosite pentru treptele 1,2,3 si 4 care ajuta la o mai buna lubrifiere si usureaza ansamblul permitand folosirea unui ambreiaj mai mic si usor. Aceasta versiune se poate dota cu quickshifter. 2. a 2-a varianta este cutia de viteze automata Dual Clutch Transmision (DCT) ajunsa la a 3-a generatie si prevazuta pentru acest model cu 6 trepte, ea fiind prima si unica cutie de viteze de acest gen din lume care echipeaza o motocicleta adventure-touring. Selectorul pentru Drive, Neutru si cele 3 moduri Sport raman neschimbate ca amplasare si functionalitate dar la fel si selectorul Gravel, cel pentru modul Automat si Manual dar si padelele “+” si “–“ care pot fi actionate instant indiferent de modul de mers selectat. O alta functie interesanta a acestei cutii de viteze este sistemul care detecteaza inclinarea motocicletei pentru a schimba treptele in functie de modul de mers si traseul ales. Aceasta versiune se poate dota si cu schimbator de viteze la picior.Transmisia finala in cazul ambelor cutii de viteze se face prin intermediul lantului. -Pentru a obtine un control perfect al puterii a fost folosita acceletatia este de tip Throttle By Wire (TBW) combinata cu 3 moduri presetate pentru putere: TOUR, URBAN si GRAVEL si un mod USER care memoreaza parametrii personalizati de catre rider. De asemenea exista si 3 nivele selectabile pentru: puterea motorului(P), frana de motor (EB) iar pentru Honda Selectable Torque Control (HSTC) exista 7 nivele sau poate fi decuplat. -Suspensia fata upside down complet reglabila produsa special de Showa avand diametrul cartusului de 45 mm si o cursa marita cu 22 mm ajungand astfel la 252 mm,iar suspensia spate este de asemenea complet reglabila cu o cursa maxima de 240 mm marita cu 20 mm in comparatie cu modelul anterior. Toate aceste modificari aduse suspensiei ajuta noua Africa Twin 2018 sa ramana in continuare imbatabila off road. -Franele fata duale au discuri flotante cu diametrul de 310 mm iar discul spate are 256 mm. Pentru o eficienta maxima de franare au fost folositi etrieri fata radiali cu 4 pistoane iar pe spate cu 1 piston ajutati de un sistem ABS cu 2 canale care poate fi decuplat numai pentru roata spate. -Rotile raman de asemenea neschimbate : 90/90/R21 pe fata si150/70/R18 pe spate, ambele cu camera de aer dar de acesta data jantelesi spitele sunt confectionate din otel inoxidabile pentru rezistenta si durabilitate. Greutatea cu toate plinurile facute este de 243 Kg pentru versiunea cu cutie de viteze manuala si 253 Kg pentru varianta DCT. Consumul de combustibul ramane neschimbat: 21,7 Km/L (MT) si 21,8 Km/L (DCT) dar capacitatea rezervorul de combustibil a crescut la 24,2 L in comparatie cu 18,8 L, crescand astfel autonomia la peste 500 de Km. -Pentru a creste confortul noului model acesta este dotat in echiparea standard cu manere incalzite, priza de 12V, un parbriz mai inalt cu 80 mm pentru o protectie sporita la vant si decoratii latereale metalice pe ambele parti ale rezervorului. -Alta modificare importanta adusa noului model este scutul de motor mai mare si barele laterale care protejeaza carenele in cazul unei cazaturi. -Pentru un control mai bun pe off road saua este mai inalta cu 50 mm, are un profil mai plat si pastreaza 2 trepte de reglaj : 900 mm sau 920 mm in comparatie cu 850mm si 870mm). De asemenea pozitia ghidonului a fost inaltata cu 32,5 mm si adusa mai in spate cu 5 cm iar scaritele rider-ului sunt mai late si comode. -Sistemul de lumini este full LED, semnalizarea se auto anuleaza in functie de informatia primita de la senzorii rotilor fata si spate iar pentru prima data este prezent pe o motocicleta sistemul Emergency Stop Signal pentru semnalele spate care avertizeaza participantii din trafic aflati in spatele motocicletei sa pastreze distanta de siguranta atunci cand se franeaza intr-o situatie limita/de urgenta numai la viteze mai mari de 53 Km/h cand sunt sezizate decelerari de minim 6m/s2. -Noul Display multifunctional afiseaza mai multe informatii utile rider-ului si anume: treapta de viteza, modul de condus selectat, viteza, turatia, nivelul de combustibil, ABS, HSTC, ceas ,temperatura si tripuri. -Noul esapament a fost modificat pentru a obtine un sunet mai agresiv si un raspuns mai bun al motorului in gama medie de turatie. -Pentru a reduce suplimentar greutate cu 2,3 Kg a fost folosita o baterie Litiu Ion de ultima generatie. -Pentru noul model vor fi disponibile cutii de bagaje din aluminiu si o variata gama de accesoriirii originale Honda dupa cum urmeaza: -cric central -doua variante de sa joasa -alarma -kit proiectoare de ceata -Schimbator de viteze pentru DCT -scarite din cauciuc pentru pasager -kit cutii de touring -alarma -rucsac de rezervor In concluzie noul CRF1000 combina perfect performanta si controlul unei motociclete off road cu agilitatea si capabilitate de calatorie a unei motociclete sport-touring. damper, hydraulic dial-style preload adjuster and rebound damping adjustment, 240 mm rear wheel travel, 101 mm stroke WHEELS Wheels Front Wire spoke with aluminium rim Wheels Rear Wire spoke with aluminium rim Rim Size Front 21M/C x MT2.15 Rim Size Rear 18M/C x MT4.00 Tyres Front 90/90-21 tube type Tyres Rear 150/70-R18 tube type BRAKES ABS system type 2-Channel with rear ABS off switch Type Front 310mm dual wave floating hydraulic disc with aluminium hub and radial fit 4-piston calipers and sintered metal pads Type Rear 256mm wave hydraulic disc with 1-piston caliper and sintered metal pads. Also Lever-Lock Type Parking Brake System on DCT model with additional slide type 1-piston caliper INSTRUMENTS & ELECTRICS Instruments Rally style negative LCD instrument display including: Riding Modes, Speedometer, Tachometer, Fuel, Gear position, ABS, HSTC, Odometer, Trip and Clock Headlight Dual LED (1 High/1 Low) Taillight LED Indicators LED Technical Specifications ENGINE Type Liquid-cooled 4-stroke 8-valve parallel twin with 270° crank and uni-cam Displacement 998cm3 Bore & Stroke 92.0 x 75.1mm Max. Power Output 70kW/7,500rpm (95/1/EC) Max. Torque 99Nm/6,000rpm (95/1/EC) FUEL SYSTEM Fuel Capacity 24.2 litres Fuel consumption (WMTC mode) MT: 21.7 km/l (WMTC) DCT: 21.8 km/l (WMTC) DRIVETRAIN Clutch MT: Wet, multiplate with coil springs, Aluminium Cam Assist and Slipper clutch DCT: 2 Wet multiple clutches Gearbox / Transmission Type Constant mesh 6-speed MT / 6-speed DCT with on and off-road riding modes Final Drive O-ring sealed chain FRAME Type Steel semi-double cradle type with high-tensile strength steel rear subframe CHASSIS Dimensions (L x W x H) 2,340 x 930 x 1,570mm Wheelbase 1,580mm Seat Height (STD position / Low position) 900/920mm Ground Clearance 270mm Kerb Weight 243 kg (MT), 253kg (DCT) Turning Radius 2.6m SUSPENSION Suspension (front) Showa 45mm cartridge-type inverted telescopic fork with hydraulic dial-style preload and damping (compression & rebound) adjuster, 252mm stroke, 224mm axle travel Suspension (rear) Monoblock cast aluminium swing arm with Pro-Link with gas-charged damper, hydraulic dial-style preload adjuster and rebound damping adjustment, 240 mm rear wheel travel, 101 mm stroke WHEELS Wheels Front Wire spoke with aluminium rim Wheels Rear Wire spoke with aluminium rim Rim Size Front 21M/C x MT2.15 Rim Size Rear 18M/C x MT4.00 Tyres Front 90/90-21 tube type Tyres Rear 150/70-R18 tube type BRAKES ABS system type 2-Channel with rear ABS off switch Type Front 310mm dual wave floating hydraulic disc with aluminium hub and radial fit 4-piston calipers and sintered metal pads Type Rear 256mm wave hydraulic disc with 1-piston caliper and sintered metal pads. Also Lever-Lock Type Parking Brake System on DCT model with additional slide type 1-piston caliper INSTRUMENTS & ELECTRICS Instruments Rally style negative LCD instrument display including: Riding Modes, Speedometer, Tachometer, Fuel, Gear position, ABS, HSTC, Odometer, Trip and Clock Headlight Dual LED (1 High/1 Low) Taillight LED Indicators LED Vezi articolul integral
  20. Sâmbătă pe 11 noiembrie, a avut loc a 3a etapă din Cupa Națională de Ciclocros. Ecostuff a organizat a doua oară în acest an evenimentul lor de ciclocros, care a fost deschis de o cursă populară de mtb pe același traseu. De data aceasta Lunca Timișului CX Cup a făcut parte din Cupa Națională de Ciclocros, iar RECcreativ a fost la fața locului pentru a documenta evenimentul. [embedded content] DISTRIBUIȚI Articolul precedentDuminică are loc „Un marș al tăcerii pentru bicicliștii – victime ale terorismului” Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete. Sursa: Freerider
  21. Avem deosebita placere de a va invita la Ceremonia de Premiere 2017, care va cuprinde atat Gala Campionilor FRM 2017 , Ceremonia de Premiere a Federatiei Internationale de Motociclism – Europa (FIM-Europa), precum si pe cea Balcanica (BMU). Ceremonia se va incheia cu un cocktail, unde sunt invitati si asteptati toti sportivii nostri. Gala din acest an va marca un moment special: implinirea a 90 de ani de motociclism sportiv in România sub umbrela Federatiei Romane de Motociclism. Festivitatile vor avea loc in ziua de sambata, 2 decembrie 2017, incepand cu ora 15:00, in Sala de Ceremonii a Centrului de Conferinte Auditorium Pallady situat pe Bulevardul Theodor Pallady nr. 40G, sector 3, Bucuresti. Accesul in sala se va face intre orele 14:00 si 15:00. Tinuta tuturor sportivilor premiati va fi de gala; costumul, camasa, cravata/papionul fiind obligatorii. Toti membri FRM cu licenta anuala 2017 au acces gratuit. De asemenea toti reprezentantii media acreditati de FRM pana la data de 27.11.2017 au acces gratuit. Nu in ultimul rand, toti sportivii minori premiati au acces gratuit impreuna cu un insotitor. Alti insotitori ai sportivilor vor plati o taxa de intrare in valoare de 60 ron/persoana. Sportivii pot expune motocicletele de competitie (pe mochete de 2 mp/motocicleta), ATV sau Quad , doar cu acordul Secretariatului FRM (larisa@frm.ro , tel. – 0723 182 212, data limita 27.11.2017) . Lista Campionilor o sa fie disponibila aici de luni 20.11.2017, dupa omologarea tuturor rezultatelor de catre toate comisiile FRM. Va multumim si va asteptam la Gala FRM 2017! ______________________________________ Federatia Romana de Motociclism are onoarea si bucuria sa se alature tuturor celor care sarbatoresc Centenarul Marii Uniri de la 1918. Postat si in : Articole Dirt-Track, Articole Enduro, Articole Enduro Turism, Articole Endurocross, Articole Hard Enduro, Articole Rally Raid, Articole Snowmobile, Articole Supermoto, Articole Viteza, Articole Motocros,
  22. Cu ocazia Zilei Internaționale de Comemorare a Victimelor Accidentelor Rutiere (World Day of Remembrance for Road Traffic Victims) organizatorii – Marșul Tăcerii, I bike Bucharest, Dacă este Marți sunt 3 Ceasuri Bune de Biciclit, Bicicleala de luni și Asociația Adevărații Veloprieteni, te invită duminică 19 noiembrie la “Un marș al tăcerii pentru bicicliștii – victime ale terorismului”. sursa – facebook.com/events/1941931356021774/Evenimentul este unul de nivel international și are loc în fiecare an în a 3a duminică a lunii noiembrie. Prima ediție a avut loc în 1993, în Anglia. Locul de întâlnire este Parcul Izvor (Rondul Bicicliștilor) la ora 12. La ora 12:15 se pleacă pe traseul descris aici. Evenimentul organizat în București este dedicat și celor 8 bicicliști uciși recent într-un atac terorist la New York când un camion i-a spulberat de pe pista pentru biciclete. Acesta este si motivul pentru care porțiunea de pista pentru biciclete de pe Calea Victoriei va fi parcursă de 8 ori, câte o dată pentru fiecare dintre cei 8 bicicliști uciși: 5 argentinieni Hernán Diego Mendoza, Diego Enrique Angelini, Alejandro Damián Pagnucco, Ariel Erlij și Hernán Ferruchi, o belgiancă Ann-Laure Decadt și doi americani Darren Drake și Nicholas Cleves. DISTRIBUIȚI Articolul precedentPegas Drumuri Grele (2017) Articolul următorLunca Timișului a fost a 3a etapă din Cupa Națională de Ciclocros 2017 Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete. Sursa: Freerider
  23. Pegas Drumuri Grele (2017)

    Fără menajamente pot spune că aceasta este primul Pegas cu adevărat construit pentru munte, dar și primul cu care am ocazia să fac o tură specifică cu diferențe de nivel și trasee tehnice, așadar fără să fiu închis într-un țarc sau o hală cu pereți înalți. Ceea ce este minunat. Totodată, acesta este și primul Pegas pe care îl testez eu și nu colegii mei, iar asta mi-a stârnit curiozitatea la maxim, căci sunt la curent cu întreaga poveste a producătorului român din momentul în care a repornit motoarele. Altfel spus, m-am trezit direct pe un Pegas de munte, un MTB, un concept de neimaginat cu ani în urmă. Cum a reușit să facă Pegas trecerea de la bicleta de oraș la cea de munte și ce are de oferit candidatul de față, vei putea citi în rândurile următoare. Cadru/Pe traseu Să lămurim din capul locului ce avem aici: o bicicletă de munte, cu anvelope 27.5×3.0 sau altfel spus, 27plus, cu echipare entry-level și cu un preț de 2.399 lei. Am pus informația asta aici ca să știm împreună pe parcurs exact la ceea ce ne raportăm. Revenind la bicicletă, aceasta este construită în jurul unui cadru din aluminiu 6061, cu un design specific Pegas (a se vedea seatstay-urile și top-tube-ul, ambele curbate), suduri în regulă, două prinderi de bidon, un headtube conic și cabluri trase prin exterior. Plus o gamă de culori distinctă, pe care aș numi-o drept o abordare ușor diferită față de ceea ce vedem astăzi în jurul nostru (vezi modelul mov de față). Iar în ceea ce privește geometria, aceasta se înscrie în standarde: unghiul headtube-ului amplasat la 70 de grade și cel al seattube-ului la 73 de grade, cu un chainstay de 450mm. -Auzi, dacă vin pe aici e bine? -Da mă, hai dă-i că vin oile și câinii!Jap, out of focus.Pe rădăcini bicicleta asta se simte bine și este chiar confortabilă. De fapt, se vede pe ea că se simte bine. 🙂Dacă headtube-ul ți se pare destul de strâns la 70 de grade, află că furca este de 120mm, așadar mai contracarează din valoare și permite abordarea unor coborâri abrupte, fără să te facă să transpiri inutil. Cockpit-ul este cel care nu mi-a plăcut în mod special, din nouă motive. Primul se referă la pipă, cu o lungime de 85mm, nepotrivită pentru această bicicletă. Am înlocuit-o imediat cu una scurtă pe care o aveam prin garaj, de 35mm lungime și care a schimbat radical poziția pe bicicletă (cu pipa standard de 85mm stai prea alungit, mai degrabă ca pe o bicicletă de XC, ceea ce nu este cazul). Apoi mai este ghidonul, care are o lățime potrivită de 720mm, însă care nu are un backsweep satisfăcător. De fapt are un fel de frontsweep, căci oricum l-am întors, nu am găsit o poziție care să-l orienteze spre mine. Asta conferă mâinilor o poziție mai ciudată și e mai dificil să tragi de el când vrei să treci peste obstacole. Altfel, cu pipa înlocuită, mi-am găsit rapid poziția ideală pe bicicletă, care s-a dovedit a fi mult mai manevrabilă decât m-aș fi așteptat. Aș putea spune că geometria este ideală pentru orice fel de cărare montană, chiar și pentru trasee de enduro, atâta timp cât ceea ce contează este distracția și mai puțin timpul obținut până la final. Și chiar dacă are un chainstay o idee mai lung decât standardul în clasă, poți să ridici foarte simplu bicicleta de la sol pentru a sări peste obstacole sau pur și simplu ca să te dai mare că poți merge pe o roată. Cea de spate, desigur. Referitor la poziția pe urcări, aceasta este în regulă (revin la mențiunea că am montat o pipă mai scurtă), iar singurul lucru care ar putea sta în calea unui începător ar fi transmisia cu o singură foaie de 34 de dinți și caseta cu 10 pinioane care mizează pe un pinion mare de 36 de dinți. Raportul de 1.05 nu este pentru oricine, dar dacă te face să te simți mai bine, după un sezon în care am pedalat aproximativ 5.000 de km cu vreo 55.000 de metri diferență de nivel, nu mi s-a părut extrem de greu pe urcările abrupte și susținute. Doar greu. Echiparea La acest capitol trebuie să mă reîntorc la fraza din introducere, căci va trebui să cântărim totul prin prisma prețului. Avem o furcă de la RST, modelul Alpha 27+, pe arc, care lucrează surprinzător de bine. Pentru greutatea mea actuală de 65 de kg, aceasta s-a comportat minunat. În plus, comanda de preload (întărirea arcului) chiar funcționează, asemenea lock-out-ului. În orice caz, în ceea ce privește confortul, acesta nu este suținut doar de furcă ci și de anvelopele cu o lățime de 3.0 inch, cu care am rulat la 1.1 bar. Viteza de înaintare nu este prea mare, însă îți permite să abordezi trasee dificile, fără să scoată untul din tine. Pe uscat acestea s-au comportat bine, însă pe umed roțile au mai fugit într-o parte și-n alta, fiind necesar să corectez trasa mai ferm. Chiar dacă n-ai auzit de anvelopele Chaoyang cu denumirea bizară H-5176, te asigur că sunt un producător mare cu un spațiu la cea mai are expoziție de biciclete din lume, Eurobike. Transmsia 1×10, compusă dintr-un angrenaj no-name cu foaie de 34 de dinți și dintr-un schimbător cu manetă de la Sunrace care comandă lanțul să se plimbe pe caseta în formatul 11-36 este stabilă, nici deranjant de zgomotoasă, însă oferă un raport pe urcări care-i va pune în dificultate pe începători. Dacă zona ta de distracție se află prin păduri sau pe dealuri, atunci nu vei întâmpina probleme prea mari, însă dacă te muți la munte, la un moment dat în tură s-ar putea să urli după o foaie mai mică sau un pinion mai mare, depinde ce-ți trece prin cap în momentul respectiv. La fel de valabil și pentru cei care sunt obișnuiți să pedaleze la o cadență mare. Legat de frâne, acestea sunt mecanice, cu discuri generoase de 180mm și trebuie să recunosc că am fost surprins de performanțe. Desigur, sunt on-off, însă sunt eficiente, mai ales că trebuie să oprească cele 15.2 kg ale bicicletei plus greutatea ta și a bagajelor, dacă este cazul. În cazul meu, un rucsac. Manetele provin de la Tektro, sunt construite din aluminiu și oferă a aderență decentă în capătul levierului. Capitolul roți este completat de jantele din aluminiu groase (care nu-s capsate) și de butucii din aluminiu de la Neco. Ca fapt divers, Neco are în portofoliu câteva produse de calitate, chiar dacă mulți nu au auzit de ele. Un fel de Lidl ca să mă fac înțeles. Șaua nu este spectaculoasă dar cel puțin provine de la Selle Royal și oferă un confort bunicel, însă manșoanele sunt foarte dure și nu oferă niciun fel de aderență. Și aici ar merita să te gândești la un upgrade. Concluzie Pegas Drumuri Grele se află din punctul meu de vedere pe trasa corectă, însă mai are nevoie de atenție la unele detalii. Chiar dacă vine cu componente de care probabil nu ai auzit prea des, majoritatea își fac treaba așa cum este de așteptat la acest nivel de preț, cele mai surprinzătoare fiind furca și frânele. Întreg cockpit-ul mi se pare nereușit, aici fiind necesar un upgrade la nivel de pipă, ghidon și manșoane, pentru a scoate tot ce-i mai bun din bicicleta asta. Iar pentru o bicicletă cu care să te distrezi în weekend-uri pe munte, nu ar fi o alegere rea, căci este capabilă să ofere momente bune de distracție, dar dată fiind configurația pentru transmisie (mai precis raportul de urcare), va trebui să te gândești serios pe ce trasee vrei să-ți petreci acele weekend-uri. Personal cred că bicicleta aceasta ar avea potențial mult mai mare dacă s-ar rezolva din inconvenientele explicate mai sus, asta dacă nu cumva vrei să aștepți sezonul de reduceri și să le rezolvi chiar tu cu upgrade-uri ulterioare, căci și asta este o variantă foarte plauzibilă. La deal: 4/10 La vale: 7/10 Galerie foto: Sursa: Freerider
  24. Alegerea bicicletei pentru cel mic nu este un task ușor. Totul pare simplu la prima vedere și chiar este dacă nu te interesează prea mult subiectul. Intri în primul hypermarket și cumperi primul “fier” care pare că i se potrivește. Cum însă la Freerider treburile stau altfel, pasiunea pentru bicicletă răsfrângându-se și asupra celui mic, căutările pentru o bicicleta nu doar bună ci și corectă ca mărime, pot să dureze aproape la fel de mult cât pentru o bicicletă de adulți. Oferta este bogată azi și dacă nu ai de la cine primi niște sfaturi alegerea poate fi grea, așa cum am spus deja. Pentru cel mic eu am ales Merida din mai multe motive. În primul rând este una din cele mai cunoscute mărci din lume și una din cele mai vândute din România. În al 2lea rând, cu un asemenea renume firma nu-și permite să dea chix la prea multe capitole. Adică, sunt o mulțime de locuri unde ar putea face îmbunătățiri bicicletei despre care vorbesc aici, modelul MATTS J16, însă prețul ar deveni prea mare. Trebuie să te mulțumești cu niște compromisuri. Din păcate la bicicletele pentru copii avem un cerc vicios. Pe de o parte bicicleta este destul de grea, 8,69 kg în cazul nostru, și cu componente ieftine pentru a ține prețul jos. Dacă ar fi mai scumpă nu ar mai merita întrucât copilul crește, iar o astfel de bicicletă nu o ții prea mult, în cazul nostru doar 1 an și ceva. Pe de altă parte, copilul ar avea nevoie de o bicicletă ușoară, potrivita pentru constituția sa, dar o bicicleta ușoara ar fi scumpă. Și tot așa… Merida MATTS J16, cu roți de 16 inch, ni s-a potrivit cu toate că nu este o bicicletă perfectă. În primul rând vine cu roți slick deși este practic un mtb, cu ghidon bmx style. Am păstrat-o așa destul de mult timp pentru că cel mic nu era încă pregătit să iasă offroad. Pentru onroad și la munte pe forestiere de calitate, era bună. Între timp am avut partea noastră de căzături pe asfalt cu o pudră de praf/nisip, atunci când virajele erau luate prea repede. Dar e bine, că se învață și din greșeli. Când am simțit că juniorul este pregătit, am schimbat anvelopele cu unele cramponate, aceasta fiind și singura investiție în bicicletă. Nici eu nici cel mic nu am simțit nevoia altor modificări, în afară de niște chestii estetice cum ar fi eliminarea protecției pentru lanț. Din păcate am avut surpriza să aflu că pentru dimensiunea asta de 16, nu există anvelope mtb la fel de groase ca cele slick de aceeași dimensiune. Originalele au fost de 16×2.125 și oricât am căutat, cramponate nu am găsit mai mari de 16×1.75. O altă treabă unde nu prea se investește când vorbim de biciclete pentru copii este frâna față. În cazul nostru am avut o simplă U-brake, din păcate ineficientă dacă era folosită independent de spate. Partea bună este totuși faptul că maneta era pentru „mâini mici”. Așadar copilul poate strânge bine cu mâna. La spate bicicleta noastră Merida MATTS J16 a fost echipată cu frână în butuc, la fel ca și bicicletele copilăriei adulților de azi. Asta a funcționat bine, iar în paralel cu fața, oprea bicicleta fără probleme. În rest, bicicleta noi am găsit-o foarte potrivită pentru vârsta și înălțimea copilului. Super robustă și rezistentă. În acest moment e plină de julituri, însă oricât a trântit-o pe jos, nu are îndoituri, cadrul fiind din aluminiu 6061. Se livrează inclusiv cu o pereche de roți ajutătoare dacă vrei să le folosești, însă îți recomand să faci tot posibilul și să-l convingi pe cel mic să nu le vrea. Noi am folosit bicicleta de la înălțimea de 106 cm a celui mic până pe la 118 cm. Geometria este bine gândită, iar ghidonul dispune și de protecție cu burete pentru ca juniorul să nu se lovească (tare) atunci când cade. Nu este „race” însă nici nu aș fi vrut așa ceva pentru vârsta de 5-7 ani. De aici mai departe, de la o bicicletă cu roți de 20 inch și mai mare, ne putem gândi la ceva mai sportiv. Sursa articolului - Freerider
  25. Sim Racing with the KTM X-BOW

    Sim Racing with the KTM X-BOW For almost 10 years now, the KTM X-BOW, in its various versions, has truly proven its worth as an exceptional piece of (motor)sports kit for a wide range of requirements. However, the super sports car from Austria has now also become a hit among “sim racers” from around the world and is available in virtually all motor racing simulations! “Track Racing meets Sim Racing” was the motto of SIM-Department’s stand at SimRacing Expo – the largest German-speaking trade fair for sim racing – held at the Nürburgring. On the stand, which was organized jointly with KTM Sportcar GmbH, amateurs and professionals from across Europe had the opportunity to test the latest KTM X-BOW R, as used in KTM’s own entry-level and semi-pro “Rookies Challenge” racing series. Virtually, of course. Or more precisely with the popular “Assetto Corsa” simulator, which receives high praise for its faithful simulation of driving dynamics. The reactions of the “real” drivers from the X-BOW BATTLE, Rookies Challenge, and GT4 European Series proved that their stand motto was not just an advertising slogan: “It drives very much like in reality,” said Reinhard Kofler, KTM factory and development driver, who was a race winner in the GT4 European Series last season. Kofler and his fellow KTM drivers Laura Kraihamer, Cedric Freiburghaus, and Eike Angermayr were all in agreement that sim racing at this level can be way more than just an entertaining pastime or hobby: “It really helps you to prepare for a race, especially if you’ve never been to a race track before,” added Freiburghaus. What’s more, you can also compete against the best sim racers. The perfect platform for this is “X-BOW BATTLE ONLINE”, which also runs on the “Assetto Corsa” simulator! This is being held for the third time in the 2017/2018 winter season and was once again completely booked out within a very short time, not least because of the tireless enthusiasm of its “inventor” Jörg Göbel and the guys from the SIM-Department team led by Jens Purkott. A total of 30 drivers compete to win the title, driving on renowned race tracks, just like in the “real” X-BOW BATTLE: on 11/05/2017 at the Nürburgring, on 12/10/2017 at Spa-Francorchamps, on 01/21/2018 at Zandvoort, on 02/25/2018 at Silverstone, on 03/25/2018 at Imola, and on 04/29/2018 in the triumphant finale on the Red Bull Ring, the KTM X-BOW’s “home track”. Competition is fierce – and at times entrants will face “real” drivers from the “real BATTLE”! But anyone wanting to pit themselves against these guys will have to wait until the next season, which is certain to follow due to the huge success enjoyed thus far! Until then you’ll find all the info at http://xbb.sim-department.eu, including links to the live streams with live commentary! Photos: KTM Sportcar GmbH
  26. Pregătim o nouă aventură. Bagajele

    Plecăm din nou la drum. Peste o lună, nu la vară, așadar bagajele sunt gata. Totul e frumos împachetat, iar motocicletele se află în acest moment într-un container. Dar să ne-ntoarcem la bagaje. Ce fel de cutii, ce luăm la noi, cum le așezăm? Cu ce merg? Cu motocicleta mea, un BMW R1200GS 2015, care m-a dus până acum în Georgia, Maroc și la Capul Nord. Are aproape 50.000 de km de călătorii. Vara trecută, în insulele Lofoten, Norvegia Prima mișcare pe care-am făcut-o a fost să schimb sistemul de bagaje al motocicletei. Nu era un lucru absolut necesar pentru că m-am înțeles foarte bine, timp de trei ani, cu sistemul Vario – original BMW. Am optat pentru un sistem de aluminiu, SW Motech Trax Advenutre, din mai multe motive: capacitate mai mare, încărcare pe deasupra și nu prin lateral, versatilitate – poti să legi chingi deasupra cutiilor. Mai e și rezistența mai mare a cutiilor din aluminiu, unanim acceptată, doar că la câte evenimente am avut, am foarte mare încredere în Vario. Voi regreta sistemul elegant de montare a cutiilor Vario, precum și faptul că le poți mări/micșora. Dar nu le poți avea pe toate. Kitul SW Motech Trax Adventure costă 1.500 de euro (trei cutii + kit montaj) și se găsește la Motomus. Ei aduc SW Motech în România. Mai jos, un film din atelier, cu momentul unboxingului și al montajului [embedded content] De la momentul filmărilor până la momentul redactării acestui text am remarcat și două lucruri care nu-mi plac la aceste cutii: pasagera are o poziție incomodă, din cauza spătarului și din cauza faptului că lateralele sunt mai în față decât sistemul Vario, nepermțându-i, astfel, să pună toată talpa pe scăriță, ci doar călcâiele. La întoarcere voi face o comparație și cu cutiile de aluminiu originale BMW. Un alt inconvenient: lățimea. Toată motocicleta măsoară 105 mm, cu tot cu cutii, cu 5 mm mai mult față de sistemul original. Ei, și ce? Da, în mod normal asta nu te afectează, dar dacă vrei să pui motorul pe paleți și apoi în container, ar putea fi o problemă. Așadar, motocicleta mea a plecat cu sidecase-urile demontate. Sper să ajungă toate la destinație. De ce nu iau geantă de rezervor Pe lângă cele trei cutii – side-case-uri și top-case, mai am un roll-bag care stă pe șaua din spate. N-am mai luat geanta de rezervor după mine pentru că și-acum îmi vine în minte un film cu trei băieți înarmați cu machete care ies din boscheți și jefuiesc un cuplu care călătorește cu motorul. Ce fură? Evident, tank-bag-ul. Și cum eu obișnuiesc să țin acolo telefon, aparatura video și alte lucru importante, mai bine mă lipsesc. Să-mi ia roll-bag-ul. O să-mi fie dor de pantofii de trekking și de sacul de dormit, dar trăiesc la fel de bine și fără ele. Gata de drum Ce luăm la noi Păi, haine de civil, haine de moto, scule esențiale, kit de pană, sac de dormit. La partea haine de civil n-ar fi prea multe de discutat. Eu umplu, de obicei, o cutie. Nu lipsesc șlapii, încălțămintea ușoară, short-ul de baie, o pereche de jeans, 3-4 tricouri de bumbac etc. Haine de moto: costumul – format din cele trei straturi esențiale: strat exterior, strat impermeabil+windstopper și strat termic. La care adăugăm un combinezon de ploaie, trei perechi de mănuși (de vară, intermediare, groase), bluze termice de corp și buff. Scule: câteva torxuri uzuale, imbusuri, kit de pană, bandă adezivă, șoricei de plastic. Nu iau niciodată după mine lucruri pe care nu știu să le folosesc. Și nu e ca și cum aș putea să desfac motocicleta-n drum. Tot la acest capitol menționez lampa frontală și un briceag. Sac de dormit – nu știi cum arată patul unde vei dormi. De data asta nu iau cortul după mine. În Kazakhstan l-am pus doar o dată, în Georgia nu l-am folosit deloc. Ar fi însemnat să iau, pe lângă cort, și un izopren. N-am de gând să pun cortul în locurile pe unde voi ajunge și sunt convins că o să găsesc cazare. Cum le așezăm? Ca idee, trebuie să pui obiectele mai grele jos și pe cele mai ușoare sus. Eu pun hainele de civil într-o cutie, hainele de moto în cealaltă cutie, iar top-case-ul îl folosesc pentru aparatura de filmare și pentru alte nimicuri. Nu-mi plac top-case-urile, în general, pentru că flambează și evit să le încarc. În geanta de pe șaua pasagerei țin sacul de dormit și alte lucruri ușoare. Despre acte, vaccin, setări ale motocicletei și alte pregătiri, într-un articol viitor. Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro
  27. Prezentare Moto Guzzi V7 III Racer – varianta video

    Pe Moto Guzzi V7 Racer am regăsit plăcerea mersului pe o motocicletă fără electronică, fără moduri de livrare a puterii, așa cum știam eu motocicletele cu mulți ani în urmă. [embedded content] Nici nu e de mirare că noul model, cea de-a treia generație a modelului V7 Racer produs de Moto Guzzi, nu are sisteme electronice. La cei 52 CP obtinuți prin creșterea puterii cu 10% față de generația anterioară, nu se justifică instalarea sistemelor electronice moderne, performanțele fiind mult inferioare celor oferite de motoarele performante ale momentului. Pe de altă parte, cine își cumpără un café racer ca să alerge ca disperatul cu ea ? Nu pentru că motocicleta n-ar merge. Dacă chiar vrei, poți poliza scărițele pe viraje, dar nu acesta este scopul pentru care cineva ar cumpăra o astfel de motocicletă, ci pentru povestea motorului, pentru legenda care însoțește numele firmei, pentru izul de vechi și pentru aspectul retro al motocicletei. Motorul V7 produs ca urmare a unei întâmplări a devenit o emblemă a companiei, și pe baza acestei rețete tehnice au fost dezvoltate mai târziu versiunile V9, V11 și foarte recent V85. Iar dacă performanțele motorului pot dezamăgi pe cei care așteaptă de la o motocicletă putere și viteză, formele create de designerii italieni pot constitui un exemplu de “așa da” atunci când vorbim de o motocicletă retro. Poate că nu aș fi avut ocazia să testez singura motocicletă V7 III Racer din România, firma Moto Guzzi fiind reprezentată cu întreruperi, dar am fost sprijinit de prietenul meu Mircea, căruia îi mulțumesc și pe această cale și de reprezentanții firmei The Bike Hub, cea care a preluat recent distribuția produselor tuturor firmelor înglobate în trustul Piaggio. . Materialul filmat a fost prezentat în rubrica moto a emisiunii La Volan, difuzată de Digi24 sâmbătă 21 octombrie 2017. Dacă vreți să aflați mai multe amănunte despre realizările trustului Piaggio, producătorul european cu cele mai multe unități vândute, puteți citi mai jos un articol postat recent. Gita – sistemul de transport ușor prezentat de Piaggio, demn de secolul 21 Dacă nu aţi văzut toate testele, cursele moto, sau interviurile postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube. Vezi articolul integral
  28. Issue 05 Contributor: Esther Perel

    We were honored to interview leading Psychotherapist Esther Perel for our SPACE issue. She talked about the power of physical space within relationships, the psychology of affairs and much more. Check out one of her powerful TED talks here. Click to order Issue 05 SPACE The post Issue 05 Contributor: Esther Perel appeared first on Wilderness Collective. Vezi articolul integral
  1. Încarcă mai multă activitate
×