Mergi la conţinut
  • https://www.AUTOdoc24.RO

Postari noi in blog

Se afișează blog entries adăugat în ultimele 365 zile.

Tip de Conținut


Fluxul se actualizează automat     

  1. Astăzi
  2. Honda Monkey revine. Motor de 125 și… IMU

    Honda relansează legendara Mokey. Are o alură retro, un motor de 10 cai putere, furcă întoarsă, 100 kg și un ABS conectat la un IMU (Inertial Measurement Unit), ca să prevină stoppie-urile. Prima Honda Monkey apărea în anii 60, într-un parc de distracții din Tokyo – fusese construită pentru copii. A avut un succes așa de mare încât Honda a dezvoltat o versiune de serie pe care a exportat-o în Europa și America. În anii 70 devenise devenise deja o apariție emblematică. A trecut testul timpului, iar acum un an anunțam că Honda Monkey iese din producție. Dar asta s-a întâmplat doar ca să apară un nou Monkey, anticipat de conceptul pe care l-am văzut acum trei ani. Monkey 2018 – Banana Yellow/Ross White Noua Honda Monkey are un rezervor de 5,6 litri, vopsit în aceeași culoare ca bascula, cadrul și amortizoarele spate. Pe el vedem logo-ul “Old Wing”. Aripile cromate sunt la distanță mare de roată, evacuarea se află sus, ghidonul este înalt – la fel ca la modelul original. Dar avem un bord LCD, lumini LED și acel IMU despre care vorbeam mai sus. Incă ceva: are un sistem “answer back” care te-ajută s-o găsești dac-ai pierdut-o în parcările aglomerate. La apăsarea unui buton de pe telecomandă, dă un flash din far. Honda Monkey 2018 are trei versiuni de culoare: galben, roșu, negru și va costa undeva între 4.000 și 5.000 de euro. Honda Monkey 2018 Honda Monkey 2018 Honda Monkey 2018 Honda Monkey 2018 Honda Monkey 2018 Honda Monkey 2018 2018 Monkey – Pearl Shining Black/Ross White Monkey 2018 – Banana Yellow/Ross White Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro
  3. Ieri
  4. La finalul saptamanii trecute, pe circuitul de la Prundu, Clubul MRM Bucuresti a organizat prima etapa nationala si pe cea de a doua balcanica de Motocros din acest sezon competitional. Inaugurarea circuitului de Motocros din judetul Giurgiu a fost de bun augur pentru noi, România reusind dupa multi ani sa se impuna in clasamentul pe natiuni in fata Bulgariei si Fostei Republici Iugoslave a Macedoniei. CNIR Motocros 2018 Etapa I si Campionatul European BMU Etapa II au avut astfel loc intre 21 si 22 aprilie 2018 pe o vreme perfecta si cu o organizare impecabila din partea Primariei Prundu. Etapa a fost organizata in parteneriat cu Televiziunea Româna, sponsorii Yacco România și RPG Security. Au concurat clasele: 50 cc Juniori I, 50 cc Juniori II, 65cc, 85cc, MX2, MX 2 Junior, MX1, Amatori MX1, Amatori MX2, Veterani 1, Veterani 2 si Quad. La clasa MX1 s-a impus autoritar in ambele manse Adrian Răduță de la Top Cross TCS Otopeni. Rezultatele complete de la clasa MX1 sunt disponibile aici. La clasa MX2 a castigat bulgarul MICHAEL Ivanov. Cel mai bine clasat sportiv român a fost CORBEA Catalin Virgil de la Top Cross TCS Otopeni – locul 7. Rezultatele complete de la clasa MX1 sunt disponibile aici. La clasa 85 cc s-a impus autoritar in ambele manse POPOVICI Marius Achim de la Top Cross TCS Otopeni. Rezultatele complete sunt disponibile aici. La clasa 65 cc nu a avut rival ORDOG Zoltan de la Top Cross TCS Otopeni. Rezultatele complete sunt disponibile aici. La clasa Amatori MX1 s-a impus bulgarul MARTIN Todorov. Cel mai bine clasat pilot român a fost POPA George de la Jitsu Zarnesti – locul 4. La clasa Amatori MX2 câstigator a fost OKOS Zsolt de la Steaua București. La clasa Veterani 1 a terminat in frunte sportivul de origine austriaca care alearga pentru România: MANFRED Spendier de la Top Cross TCS Otopeni. La clasa Veterani 2 se impune in ambele manse CIPRIAN Popescu tot de la Top Cross TCS Otopeni. Rezultatele complete ale acestor clase sunt disponibile aici. La clasa Quad s-a impus in ambele manse KOVACS Gergo de la Ditriders Ditrau. Reportajul Televiziunii Române este disponibil aici. Album cu fotografii de la aceasta etapa nationala si balcanica este disponibil aici. Urmatoarea etapa nationala de Motocros va avea loc la Valea lui Mihai intre 19 si 20 mai 2018
  5. In acest sfarsit de saptamana se desfasoara in Ungaria cea de a doua etapa din Campionatul European de Motocros, clasele 65 si 85cc. Dupa prima etapa desfasurata in Grecia la Giannitsa, sportivul nostru Zoltan Ordog conduce in clasamentul general provizoriu al clasei 65cc cu un maxim de 50 de puncte. Ioan Chiujdea este pe locul 9. La Clasa 85cc Mario (Marius) Popovici este pe locul 2 in clasamentul general provizoriu, iar Aida Cojanu este pe locul 9. Regulamentul Particular al Campionatul European de Motocros Et. II – Kiskunlachaza 28-29.04.2018 este disponibil aici. Mult succes sportivilor nostri!
  6. Aprilia prezintă RSV4 RF LE, cu pachet aerodinamic

    Aprilia a publicat detaliile tehnice ale noii ediții limitate a modelului RSV4 RF, care va ieși din fabrica din Noale cu un set de aripi pe lateral. Propulsat de același motor V4 la 65 de grade, de 1.000 cmc și 201 CP folosit în competițiile de Superbike de Eugene Laverty, RSV4 RF LE are schema coloristică Tricolore cu care Loris Reggiani a obținut prima victorie Aprilia în GP, în 1987. Avea să urmeze o serie de încă 293 de victorii în curse de nivel mondial. Pachetul aerodinamic montat pe carene a fost dezvoltat de Aprilia Racing pentru prototipul RS-GP folosit în MotoGP și este disponibil pe o motocicletă de stradă pentru prima dată. Această ediție limitată va avea doar 125 de exemplare, deci nu este un mod prin care Aprilia încearcă să folosească regulile de omologare din Mondialul de Superbike, și, deocamdată, modelele vor fi disponibile doar pe piața din America.
  7. De ce are succes Honda Africa Twin

    OPINIE | Nu e nici cea mai cea, nici foarte-foarte, dar totuși se vinde bine. De ce? Istoria și abordarea Honda joacă un rol foarte important. Honda Africa Twin se pilotează minunat. E comodă, e foarte bine echilibrată, cutia de viteze automată funcționează fără reproș. Îmi amintesc cât de încântat eram pe Transalpina sau pe drumurile proaste din Serbia, când pluteam peste gropi și o pilotam uimitor de ușor. Ce să mai, e o motocicletă reușită. Dar are și dezavantaje: se clatină pe viraje din cauza suspensiilor, iar motorul e potrivit dar, vrând-nevrând, îl compari cu boxerul sau cu V2-ul de la KTM. E o Honda veritabilă: prietenoasă, bine-făcută, dar nu-ți rupe capul. Totuși, rupe în vânzări, datorită unui pachet echilibrat. Honda Africa Twin e un nume solid. Mitul de motocicletă japoneză indestructibilă este așa de puternic încât modele vechi, de prin 1994 și cu aproape 100.000 de km costă 2.000 de euro. Astfel, odată cu relansarea din 2016, când XRV s-a transformat în CRF1000L și a primit un motor cu doi cilindri în linie, noua Africa Twin lua startul ca vedetă, nu ca nou-venit. Îmi amintesc și acum c-am fost dezamăgit când am văzut fișa tehnică: 95 de cai putere, 240 de kg, anvelope cu cameră, fără cruise control. Bine, avea cutia aia automată al cărei rost nu prea-l vedeam, dar în rest era cumva sub valorile pieței: lipseau caii-putere, sportivitatea, electronicele. Mă așteptam ca Honda să apară plină de mușchi, să intre în arena leilor și să sară direct la gâtul R1200GS și KTM Adventure. Dar Honda a ales rolul lui David în lupta cu Goliat. Și bine-a făcut. Honda s-a poziționat foarte. Fără să pice în cursa “înarmărilor” de pe segmentul big-adventure, a ales o poziție cuminte, dar pragmatică. Teoretic, n-o poți compara cu R1200GS – așa cum tinde toată lumea – pentru că are din start cu 30 de cp mai puțin și e mai ieftină. La lansare n-avea moduri de mers, ride-by-wire și alte electronice, iar poziționarea era #TrueAdventure – adică ceva de genul “n-avem nevoie de electronice si bling-bling, aventura adevărată înseamnă altceva.” Iar faptul c-a venit cu o abordare diferită, în loc să caute o luptă directă cu BMW, o avantajează. Dar o comparație firească ar fi cu noul F850GS – care scoate tot 95 cp, are aceeași greutate și același preț. Sau cu Triumph Tiger 800 XCX, care oferă aceleași performanțe. Va fi o bătălie interesantă și, de data asta, vom putea da un verdict după comparativ. Honda a simțit, cumva, atacul, și la doi ani de la lansare s-a înarmat cu moduri de mers, ride-by-wire, traction control pe șapte trepte. Așadar avem fix același pachet. Dar totuși sunt diferite, cel puțin ca percepție: Honda Africa Twin dă impresia de motocicletă mai mare, mai serioasă, cu protecție la vânt mai bună. Vizual, o pui mai degrabă lângă R1200 decât lângă rivalul real. Asta pentru că F850GS trebuie să fie fratele mai mic al lui R1200 și să acopere un segment diferit, iar asta nu se rezumă doar la motor și la componente. Africa Twin nu are vreun frate mai mare sau unul mai mic cu care să împartă gama și de care să se diferențieze, asadar Honda aruncă în CRF1000L tot ce-are mai bun. Iar cumpărătorului nu prea-i pasă de calculele pe care și le fac companiile moto. Poate că vrea pur și simplu, o motocicletă pragmatică, cu un preț bun, care să facă cât mai multe și să se plieze pe nevoile sale. Acesta nu e clientul de GS (clientul de GS vrea altceva), dar lumea nu e formată doar de clienți de GS. Iar Honda e singurul brand care a simțit asta și de aceea a avut de câștigat. Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro
  8. Ultima săptămână
  9. Conform oficialilor mărcii bavareze, gama Heritage se va opri la cinci declinări ale deja popularului R nineT. În ciuda multor speculații cu privire la un potențial bobber declinat din conceptul R5 Hommage prezentat la Villa d’Este, BMW Motorrad pune punct în gama Heritage, considerând că a omagiat suficiente momente glorioase din istoria de peste 90 de ani a companiei. Nici nu s-a confirmat bine acest zvon, că deja specialiștii din industrie au venit cu două ipoteze care au cauzat această mișcare: plecarea lui Ola Stenegard la Indian a generat o criză importantă în sectorul Heritage pentru BMW Motorrad sau reversul medaliei, Stenegard a plecat pentru că decizia era deja luată, iar BMW are deja planurile bine făcute pentru viitorul pe termen scurt și mediu. Dintre ipotezele de mai sus, cea de-a doua este cu mult mai plauzibilă, întrucât imaginile spion deja au suprins motoare boxer de generație nouă, cu VVT. În plus, în urmă cu ceva vreme, pe când constructorii erau presați să facă o tranziție abruptă de la normele Euro3 la cele Euro4, inginerii nemți au mărturisit că boxerul răcit cu aer de pe R nineT va respecta cu siguranță normele Euro4 și, cel mai probabil, vor fi soluții tehnice și pentru Euro5 fără a dilua caracterul brut al motorului. În plus, faptul că BMW Motorrad a confirmat că gama Heritage nu se va mai extinde nu înseamnă că modelele din acest segment aparte nu vor continua să cunoască noi forme în uzina din Berlin pentru mulți ani de acum încolo.
  10. Supersport 300: More orange success

    Supersport 300: More orange success The strong connection between KTM and the Netherlands is hard to miss. Jeffrey Herlings and Glenn Coldenhoff are going strong for the Austrian manufacturer, while the orange bond has been further strengthened with the coming of KTM Fortron Racing Team in World Supersport 300. For years Arie Vos was the man to beat in the Netherlands. Both in Supersport 600 as well as the Superbike class, he was the uncatchable man. He took a grand total of eight national titles and tried his luck also internationally. Unfortunately, that adventure did not pan out as the Dutchman had hoped. After that one chance, he was never given another, as he had started out his racing career at a relatively late age. “I was already 28 years old when I had my first wild card in World Supersport 600. At that point I’d only been racing for three years,” Vos explains. “I showed quick progress, but obviously my age played a part. I came home eighth for that wild card attempt, which wasn’t bad at all. If I would’ve been twenty at the time, things might’ve went very different from there. I’m not sad about it at all; I had a great run, winning eight titles nationally. I gave it my all.” Arie Vos (NED) © Shot Up Productions The former racer has since quit the racing game a few years ago, but nowadays he’s all about mentoring young talent in motor racing. As co-owner of Vos Oss Motoren (KTM dealership in the south of the Netherlands) he’s been part of the popular KTM RC CUP since 2015. “When you first retire, you’re glad to have your weekends back, no more endless weekends hanging around racetracks. Just doing whatever you like, spending time with the kids, which is a lot of fun and very important to me. But then I came across the opportunity to set up the cup in the Netherlands and dove into the adventure head first. I love giving young riders a chance at the fun of racing, same as I got. I really like helping them get ahead in the sport, if there’s ever a chance.” Hectic preparations With the launch of World Supersport 300 in 2017, Vos saw potential to make that dream come true; setting up his own team and go racing in a world championship. “For me that championship couldn’t have been any more perfect. I actually wanted to start out last season, but KTM wasn’t ready to be competitive from the word go, and since KTM doesn’t do things without being fully prepared, we had to wait.” Fully prepared came with a name; the KTM RC 390 R. “The changes aren’t massive, but they’ll definitely help you maximize the fun on track. Despite the minor changes, it does take quite a bit of time and money to develop. That made the preparations a bit hectic for us.” The past weeks have been tough on Vos and his brother, who also had to run the store in the meanwhile. “It was pretty much impossible to combine the two, so I’ll be glad when the first two races are behind us. Then we can finally take a breather, since things should be running well by then. Unfortunately, we’ve been desperate for time lately, since parts were coming in very late in the preseason.” Though the start wasn’t as hoped, KTM Fortron Racing Team showed its prowess in the first two tests at Aragon. The KTM RC 390 R wasn’t at battle strength just yet, but showed great promise as they were already quite well in the mix. Glenn van Straalen (NED) KTM RC 390 R © Shot Up Productions Boost in confidence All three riders went on to warn the competition they weren’t there to fool around; they were going to be a force to be reckoned with. All three Dutch riders in the KTM Fortron Racing Team came from the KTM RC CUP, which is a big advantage. The basic bike is the same, so they’re very familiar with the machinery. Glenn van Straalen earns the title of being the first rider, as he managed to secure the CUP the last two seasons of running. The 17-year-old from the province of Noord-Holland is also the only one in the KTM Fortron Racing Team that has a little experience in World Supersport 300. “Last year I had a wildcard at Assen. Because the KTM lacked homologation, I ran a Honda CBR500. That bike couldn’t have been any more different from my KTM, so it took some time getting used to. Then I went down in FP1, leaving me with little training time to get accustomed. I only managed to qualify 16th , but in the race I made up a few places here and there. As the leading pack started to fall apart, I picked them off bit by bit. Going into the last lap, I’d found a comfortable position with the leaders and in the end I could secure a podium position.” That second place meant a serious boost in confidence for Van Straalen, setting him up successfully for the rest of the 2017 season. Besides winning the KTM RC CUP, he also went on to become the Dutch Supersport 600-champ. Though he’d shown what he was capable of on a bigger bike, he chose to go to World Supersport 300 deliberately. “Weight and size-wise I’m more suited for a 600, but I know I can do better in the 300 Championship. I’ve been racing the KTM RC 390 for three seasons now; I know the bike inside out. Plus, I get to race a lot of different tracks I haven’t raced at yet, and Supersport 300 is a great class to get to know those circuits.” Glenn van Straalen (NED) KTM RC 390 R © Shot Up Productions Important point Though he’s the oldest rider in the team at age 23, and is experienced to boot, Koen Meuffels has an even bigger – pun intended – advantage in hand. Meuffels is a phone salesman from Someren (Noord-Brabant) and comes in at 1.60m, weighing a mere 48 kilos; you could say he is made for the KTM RC 390 R. “Yeah, that is really going to help me out in this class. I fit perfectly behind the fairing; anything that sticks out really slows you down, because you don’t have the power to compensate.” The urge to show his talent has only grown over the past years, mostly because of a tough period in 2015 and 2016. “I was forced to throw out two seasons in Dutch Supersport 600 because of epilepsy. I wasn’t allowed to race. So when I was declared fit, I chose the KTM RC 390 Cup. It felt like a step back at first, coming from a 600, but I’m glad I did. Now I’m getting a chance to mix it up in a world championship, which would’ve been so much harder to do on a 600.” His rookie season in World Supersport 300 is an important point in Meuffels’ career. The results he pulls out of the hat in those eight races will direct his future in motorsports. “It’s now or never,” the KTM rider notes. “If I’m not satisfied with my season coming to the end of September when we finish at Magny-Cours, I’m quitting the racing game for good. I might help young riders instead, but I won’t be racing myself. The goal has always been to race in a world championship, and I’ve accomplished that now. I want to show what I’m capable of, but if that is not enough, then I have to be honest to myself. However, should I do well – which I expect – then I hope to take a step up a class. Though another season in World Supersport 300 might not be a bad idea. Just depends on what I come across.” Koen Meuffels (NED) KTM RC 390 R © Shot Up Productions Genetically fast The third rider in the team didn’t get the Vos moniker by chance, since Ryan Vos is Arie Vos’ nephew. Contrary to his two compatriots, eighteen-year-old Vos isn’t as experienced by far. The only experience in racing for Ryan Vos have been the past two seasons in the KTM RC CUP. It does show he’s genetically fast, because he got the results to show for it. Taking big steps and learning fast, the Dutchman worked his way forward in those two years. “I’ve had so much to thank my father and my uncle for ever since I started out racing. They’ve been helping me out wherever they can. I know I’m not too experienced just yet, but my uncle said I’d be up to it taking the next step. That’s why I’m confident I’ll do well in the world championship. I still have a lot to learn, but I have two experienced teammates to learn it from, too. And then there’s my uncle, who gives me tips and tricks at a constant. I hope I can repay his faith in me with results this season!” Ryan Vos (NED) KTM RC 390 R © Shot Up Productions With distinction Looks like the KTM RC 390 R is in the right hands, because the KTM Fortron Racing Team took their maiden win first time out. Koen Meuffels won the first World Supersport 300 race at Aragon with distinction. “It’s very special to take KTM’s first win in the championship,” Meuffels notes a day after lifting the trophy. “I needed a good start, and I managed that. Once I found myself in the front pack, I waited and pulled it out of the bag on the last lap. That panned out exactly as I’d planned, because I needed to be the third rider going onto the final straight. I reckoned slipstreaming those two would give me enough of an edge to take to the front on the line. I’m not sure the same trick should work again, because it’s all really close. You really need to keep something in store for when the time comes. If you can manage that, you can win.” Scott Deroue (NED), Koen Meuffels (NED) & Mika Perez (ESP) Aragon (ESP) 2018 © KTM “It’s a dream come true,” the proud team manager said. “It’s been so hectic, getting ready for the season, but this makes it all worthwhile. That’s how you do! We showed what the KTM RC 390 R can do and it’s a great big thank you to KTM. They’ve put in so much hard work to prepare the bike for the world championship. Hard work pays off, and that’s great!” Not just Meuffels gave it his all, Van Straalen was also right there when it mattered. In the closing stages he only just fell short to get on the rostrum, finishing 7th. Ryan Vos unfortunately crashed out, but all three KTM riders have shown they’re not in World Supersport 300 by accident. A hopeful start only fuels the need for more orange success. Is there more champagne of victory to come for the KTM Fortron Racing Team? Arie Vos: “Each and every rider in the leading group can win a race. Right now we have two riders that can take on the best. It’s impossible to tell whether or not they can make that assumption come true right now, but they’ve got a fighting chance. That’s for sure.” Ryan Vos (NED), Glenn van Straalen (NED), Koen Meuffels (NED) © Shot Up Productions Photos: Jarno van Osch/Shot Up Productions | KTM
  11. Etapele de debut ale disciplinelor Supermoto si Viteza Juniori din Campionatul National Individual al Romaniei 2018 sunt organizate de Clubul Motorsport Race Management, la Arad, pe 28 aprilie. Acestea sunt gazduite de circuitul Vik Power Arad. Clasele care vor concura sunt: SM65, SM85, Juniori III, Juniori II, SOpen, Amatori si Scutere. Secretariatul și controlul tehnic sunt programate sâmbătă între 9:00 si 10:30. Antrenamentele libere incep la ora 11:00 iar cele oficiale la ora 12:15. Prima mansa a claselor SM65 și SM85 este programată să înceapă la ora 14:00. Ceremonia de premiere pentru toate clasele este programată la ora 17:00. Programul și Regulamentul Particular al primei etape de Supermoto din CNIR 2018 poat fi consultate aici. Pagina de Facebook a evenimentului este disponibilă aici. Site-ul clubul organizator Motorsport Race Management poate fi accesat aici. Vă așteptăm!
  12. Victoria lui Marquez din Texas era ușor de anticipat: campionul catalan fusese de departe cel mai rapid pe un circuit pe care a câștigat detașat de fiecare dată când a alergat acolo. Dar asta nu înseamnă că Marc are calea bătută către titlu. După evenimentele din Argentina, Marquez a decis să nu riște vreo penalizare implicându-se în dueluri pe parcursul întrecerii din Texas. Așa că a luat un start foarte bun de pe poziția a patra (unde fusese retrogradat pe grilă în urma celei de a patra penalizări în două weekenduri de cursă), s-a instalat în spatele lui Iannone, care conducea cursa, apoi, la capătul lungii linii drepte, l-a depășit pe italianul de la Suzuki și s-a distanțat. Marc avea să declare după cursă că, în mod normal, ar fi stat în spatele liderului până spre finalul cursei, când ar fi atacat pentru victorie. În felul acesta consuma pneul mai puțin și economisea și energie, diminuând în același timp riscurile asociate cu forțarea pentru a se distanța în fruntea cursei, după start. Dar, după cele întâmplate pe Termas de Rio Hondo, campionul en-titre a atacat devreme și s-a distanțat, făcând o cursă solitară. Marquez îl avea totuși pe lista de oameni periculoși pe Maverick Vinales, căci, atunci când a văzut că Vinales trecuse pe doi, Marc a mai forțat puțin pentru a-i zdrobi orice iluzie rivalului că ar putea să-l prindă din urmă până la finiș. Dacă ignorăm felul în care a încetinit Marc înainte de final pentru a sărbători (manevră prin care a pierdut cam 3 secunde), diferența de timp cu care a câștigat cursa ar fi fost cea mai mare de la etapa de la Le Mans din 2016 încoace. Nici în spatele campionului nu s-au întâmplat prea multe lucruri de-a lungul cursei, pe care, dacă nu ar fi existat tensiunile de dinainte și sesiunea de calificări foarte antrenantă, am putea s-o calificăm fără prea multe griji drept plictisitoare. Asta și pentru că ne-am cam obișnuit cu binele în ultima vreme, după ce am avut câteva curse consecutive foarte disputate, cu multe evenimente aproape imposibil de prevăzut dinainte. În schimb, dacă ne uităm în clasamentul general, situația este cât se poate de palpitantă. Mai mult de atât, clasamentul este mai strâns decât anul trecut pe vremea asta. Și anul trecut era deja incredibil de strâns. Primii cinci piloți din clasament sunt despărțiți de numai opt puncte. Următoarele două locuri, ocupate de Iannone, respectiv Rossi, sunt la 15, respectiv 17 puncte de liderul clasamentului general, Andrea Dovizioso. Diferența dintre Dovi, pe primul loc, și Marquez, pe al doilea, este de doar un punct. Și, deși cursa de duminică a fost una slabă pentru Dovi, locul cinci obținut este de fapt o veste cât se poate de bună. Anul trecut, Dovi pleca din Texas într-o stare mult mai slabă în clasamentul general. Acum este pe primul loc în clasament, având deja o victorie la activ. Locul cinci din Texas și locul șase din Argentina reprezintă un progres pentru italianul de la Ducati, căci se pare că a reușit să reducă din handicap în momentele în care el sau motocicleta Ducati (sau ambele) sunt în dezavantaj clar față de favoriți. Marea problemă a lui Dovi era că, în cursele problematice, se pierdea în mijlocul clasamentului, punctând slab, unde Marquez câștiga. Asta în timp ce Marquez, era în top 5 oriunde, indiferent de condiții. Așadar, deși ultima cursă nu ne-a crescut pulsul deloc, sezonul continuă să fie foarte spectaculos și imposibil de prevăzut. Urmează cursele din Europa, unde Motomondialul își intră în elementul său: deplasări mai scurte, circuite „normale” și mai puține necunoscute de rezolvat în fiecare weekend de cursă. Dacă până acum se anunța un duel între Dovi și Marquez pentru titlu, cu restul piloților în eșalonul doi sau mai jos, situația s-a schimbat puțin. Vinales, pe care toți îl scoseserăm din calcul, începe să-și revină la forma de la începutul sezonului trecut, după ce a găsit setări mai bune pentru electronică și pentru suspensie. Catalanul de la Yamaha se va lupta pentru victorii pe circuitele europene, fără îndoială. Iar Rossi stă bine și el. Dacă va reuși un parcurs constat și măcar una-două victorii, va fi și el în luptă la vârful clasamentului. La ei putem să-i adăugăm pe Zarco și pe Crutchlow. Iată situația în clasamentul general: 1 Andrea Dovizioso Ducati 46 2 Marc Marquez Honda 45 -1 3 Maverick Viñales Yamaha 41 -5 4 Cal Crutchlow Honda 38 -8 5 Johann Zarco Yamaha 38 -8 6 Andrea Iannone Suzuki 31 -15 7 Valentino Rossi Yamaha 29 -17 8 Jack Miller Ducati 26 -20 9 Tito Rabat Ducati 22 -24 10 Danilo Petrucci Ducati 21 -25 11 Dani Pedrosa Honda 18 -28 12 Alex Rins Suzuki 16 -30 13 Hafizh Syahrin Yamaha 9 -37 14 Pol Espargaro KTM 8 -38 15 Aleix Espargaro Aprilia 6 -40 16 Jorge Lorenzo Ducati 6 -40 17 Franco Morbidelli Honda 6 -40 18 Takaaki Nakagami Honda 5 -41 19 Scott Redding Aprilia 4 -42 20 Alvaro Bautista Ducati 4 -42 21 Karel Abraham Ducati 1 -45 22 Thomas Luthi Honda 0 -46 23 Bradley Smith KTM 0 -46 24 Xavier Simeon Ducati 0 -46
  13. In acest sfarsit de saptamana au avut loc la Serres, in Grecia, primele doua etape nationale si balcanice de Viteza din acest sezon competitional. Intre 13 si 15 aprilie 2018 am avut astfel parte, pe o vreme excelenta, de o prima zi dedicata antrenamentelor libere si alte doua dedicate curselor. Moto-Clubul MRM a fost responsabil cu organizarea etapelor de Viteză I si II din Campionatul National Individual al României și Campionatul European BMU. Au concurat clasele: SuperSport 600, SuperBike 1000, Formula 600 cc si Formula 1000 cc. Clasa 125 a punctat doar în Campionatul BMU. Grilele de start au fost pline, sportivii noștri luand startul alaturi de motociclisti din Bulgaria, Serbia, Turcia, Grecia si Fosta Republica Iugoslavă a Macedoniei. Campionul balcanic en-titre al clasei regină, Robert Mureșan de la clubul CSM București, a avut sarcina de a isi apara titlul obtinut anul trecut la ghidonul unei noi motociclete. Cu toate ca Ducati-ul sau Panigale 1199 este insa in mare masura inca o necunoscuta pentru Robi, acesta a reusit totusi sa se impuna in Campionatul Național. In Campionatul European BMU acesta a avut insa parte in ambele etape de doi rivali bulgari redutabili: Martin Choy si Angel Karanyotov. Acestia au dominat etapele de SuperBike, astfel incat Robi a ales varianta sigura, pana cand o sa reuseasca sa prepare si seteze definitiv noul său Ducati. Robert Mureșan a fost astfel singurul român care a urcat in ambele zile pe podiumul european BMU, el obtinand bronzul atat in etapa I cat si in etapa II. Pe locul 2 in CNIR Viteza 2018 au terminat in ambele etape Bogdan Vrăjitoru de la clubul CSM București, iar pe locul 3 Zelca Adrian de la Constanța Moto Racing Team. La clasa SuperSport. Ionel Pascotă de la clubul Pascotă I.I. Timișoara a câștigat bronzul balcanic in prima etapa de sambata si locul 4 in etapa de dumincă. In Campionatul Național, pe locul 2 termină Petrovici Adrian de la Constanța Moto Racing Team, iar pe 3 Măinescu Dan de la CSM București in ambele etape. La clasa Formula 1000, in ambele zile, podiumul românesc a fost următorul: 1. Szekely Alexandru – Clubul CS Dumbrăvița 2. Rus Adrian – CSM București 3. Gherghina Valentin – Go Racing București La clasa Formula 600, podiumul romanesc al primei etape a fost urmatorul: 1. Vlad Neaga – Club VN Motorsport Timișoara 2. Versaci Georgio – MRM București 3. Dumitru Robertino – CSM București Duminica, 15 aprilie 2018, in etapa a II-a a CNIR Viteza, clasa Formula 600 a avut urmatorul podium: 1. Neaga Vlad – VN Motorsport Timișoara 2. Dumitru Robertino – CSM București 3. Vădășan Ciprian – Pascotă I.I. Timișoara Rezultatele complete ale CNIR Viteza & CE BMU Road Racing – Etapa 1 – 14.04.2018 sunt disponibile aici. Rezultatele complete ale CNIR Viteza & CE BMU Road Racing – Etapa 2 – 15.04.2018 sunt disponibile aici. Etapele 3 și 4 nationale si balcanice de viteza vor avea loc pe circuitul de la MotorPark, din localitatea Adâncata, intre 11 si 13 mai 2018.
  14. Aprilia Dorsoduro 900 – Test

    VIDEO | Pentru o viață sănătoasă, trageți tare de gaz cel puțin 30 de minute în fiecare zi. Noi am făcut asta timp de două ore, la Academia Titi Aur, cu Aprilia Dorsoduro. O motocicletă ideală pentru oraș, gata oricând de-un wheelie, dar și suficient de practică: la nevoie, poți pune o șa confort, niște sisteme de bagaje și poți pleca în concediu. Dorsoduro 900 face parte dintr-o specie pe cale de dispariție: supermotard. Un fel de supermoto supra-dimensionat, cu un V2 de 900 cmc ce scoate 95 de cai putere. Pentru 2018, Aprilia Dorsoduro are un sistem nou de management al motorului, împrumutat de la superbike-ul RSV-4 și o accelerație ride-by-wire îmbunătățită. Acum are una dintre cele mai fine accelerații de pe piață – modulezi gazul perfect, oricare-ar fi scopul. După câteva zile prin oraș și împrejurimi, am dus-o la Academia Titi Aur ca să vedem cât e de distractivă fără să fim huligani. [embedded content] Am luat motocicleta de la noul importator Aprilia în România, The Bike Hub. Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro
  15. Kilimanjaro, muntele maretiei si a grandoarei

    Hans Rey, Danny MacAskill și Gerhard Czerner pornesc într-o nouă aventură. De data asta vor să cucerească muntele Kilimanjaro, pe bicicletă. Danny MacAskill revine cu un nou film de aventură, avându-i parteneri pe legendarii Hans Rey și Gerhard Czerner. Grupul de mtb-iști urmează să pornească în una din cele mai mari provocări de până acum, să urce cu bicicleta, mai mult în spate, pe muntele Kilimanjaro, la o altitudine de peste 6000 m. foto Martin BissigPregătirile sunt extrem de importante, iar grupul începe cu o aclimatizare pe muntele Kenya. Hans spunea, mai în glumă, că dacă lumea reușește să urce anual pe Kilimanjaro, cât de greu poate fi pe bicicletă? Filmul de 30 minute poate fi urmărit aici. Sursa: Freerider
  16. Schwalbe Rock Razor Addix Speed (2018)

    Înainte ca Schwalbe să lanseze această anvelopă, mulți dintre noi își modificau anvelopele prin tăierea crampoanelor superioare, lăsându-le locul lor doar pe cele laterale. Un mod rebel de a câștiga mai multă viteză la rulare, păstrând carcateristicile bune de aderență ale anvelopei în viraje. În fine, celor de la Schwalbe li s-a părut bună ideea și au lansat anvelopa Rock Razor în urmă cu ceva ani, însă de data aceasta s-au întors cu un profil similar, dar cu un compund modificat. Anvelopa testată de noi a fost un Rock Razor din gama Addix Speed, cu marcaj albastru pe suprafața de rulare și sub formă de logo pe peretele lateral. Desigur, o anvelopă din gama Evo, Tubeless Ready și cu protecție (a se citi cu pereți îngroșați). Când am cerut-o la test am căutat varianta cât mai ușoară, iar aceasta era disponibilă în versiunea Addix SpeedGrip, dimensiunea 29 x 2.35. Da, anvelope late, căci cu acea cale de rulare îmi permit și ceva mai robust. Mai mult decât atât, raportat la confort și la performanțele despre care o să vă povestesc în cele ce urmează, 730 de grame greutate sunt o afacere rezonabilă. Așadar, dispunerea și design-ul crampoanelor de pe carcasa lui Rock Razor sunt absolut logice, atât de logice încât și un copil ar putea să-ți spună cum să o folosești. De reținut este că cei care îndrăgesc probele de enduro, utilizează această anvelopă pe spate și nu este greu de înțeles de ce. Însă pentru XC/All-mountain sau plimbări montane mai serioase, afacerea cu două anvelope similare nu mi s-a părut deloc rea: au oferit o viteză de rulare mai mult decât rezonabilă, chiar și la o presiunea de 1.8 bar, iar în viraje totul s-a desfășurat predictitibil. Însă, pe zonele foarte abrupte pe care am frânat, am dus dorul unor crampoane centrale mai mari, la fel și în cazul urcărilor extrem de aburpte pe rădăcini. Pur și simplu crampoanele centrale sunt prea mici să mai ofere o putere mare de frânare sau aderență, căci da, ai intuit bine, nu prea e nimic acolo care să se înfigă în sol. Sau în rădăcini. Pe de altă parte, capcitatea de curățare este bună, iar asta înseamnă că după ce treci prin zone noroioase, carcasa va fi eliberată în scurt timp. Confortul cu balonajul de 2.35 este remarcabil, iar astfel acestea sunt alegerea ideală și pentru posesorii de hardtail-uri. Montajul se face extrem de facil, fără leviere, iar durata de viață, conform producătorului, promite a fi mare. Le recomand cu căldură pentru cei care iubesc single trail-urile, chiar și cele amenajate (anvelopele astea parcă-s construite special pentru viraje), dar și pentru cei care merg la maratoane și n-au pretenții de greutate – ci mai degrabă de confort. Sursa: Freerider
  17. Avrig Mountain Bike Race la final: comunicat

    În weekend-ul care tocmai s-a încheiat Avrigul a devenit pentru 2 zile capitala mountain biking-ului din România. Foto: Hila.roCei mai buni rideri s-au aliniat la start pentru Avrig Mountain Bike Race, prima etapă din Triada MTB 2018, dar și prima etapă a Cupei Naționale de Mountain Bike Maraton. Avrig Mountain Bike Race este la a 4-a ediție și în acest an a strâns la start 250 de sportivi din toată țara atât profesioniști cât și amatori. În plus sâmbătă au concurat 100 de copii sub 14 ani. Locația aleasă pentru competițiile de sâmbătă și pentru startul și sosirea de duminică a fost Palatul Brukenthal Avrig unde cei prezenți au avut parte de o atmosferă deosebită pe durata celor două zile. Competiția în sine a avut un format inedit, clasamentul final fiind dat de timpii înregistrați în 3 competiții. Sâmbătă dimineața a avut loc un contratimp individual unde fiecare concurent a parcurs un tur cronometrat pe un circuit de 2 km amenajat în grădina Palatului Brukenthal și pe străzile din împrejurimi. Mai târziu în aceeași zi a avut loc a 2-a probă, cea de Cross Country Short Track, în care pe același circuit toți concurenții au parcurs 6 tururi. Între cele două competiții cei 100 de copii s-au distrat în 5 concursuri dedicate vârstei lor. Duminică participanții au avut de ales între două trasee, unul de 43 și altul de 79 de km amenajate în jurul orașului Avrig, cu punctul culminat ceva mai jos de cabana Suru din Munții Făgăraș. Foto: Hila.roTraseele au primit din partea tuturor participanților, indiferent de nivelul, nota maxima. În acest sens organizatorii au făcut eforturi susținute în ultima perioadă pentru a curăța și marca aceste trasee și a le face cât mai sigure pentru cei care le parcurg. Majoritatea celor prezenți vor reveni cu siguranță anul viitor dacă nu chiar mai repede. La categoria Elite, deși Arpad Kelemen a condus fără probleme cursa încă din prima ei parte, diferențele de timp între primii 6 clasați au fost destul de mici pentru acest tip de competiție, semn că nivelul sportivilor din România este în creștere. Foto: Hila.roClasamente finale: Traseu scurt Cadeți 1. Eduard Kubat (Dinamo-BikeXpert Racing Team) 2. Grec Razvan Dan (Măgura Cisnădie) 3. Călin Oprea (A.C.S. VeeTire Team) Juniori 4. Gabriel Silaghi (C.S. Mureșul Tg. Mureș) 5. Silviu Buzan (Carcover Racing Team) 6. Tudor Căzăceanu (Dinamo-BikeXpert Racing Team) Amatori 1. Adrian Mărășescu 2. Florin Roman 3. David Kecskes Maraton Elite 1. Arpad Kelemen (NoMad Merida CST) 2. Bogdan Duca (A.C.S. VeeTire Team) 3. Lucian Logigan (Scott Geiger Team) Amatori 1. Sergiu Paraschivu 2. Roman Alexandru Ionuț 3. Sebastian Laurențiu Marin Fete: Traseu scurt Cora Balteș (Scott Geiger Team) Monica Serachitopol (Vodafone Cycling Team) Emese Fodor (NoMad Merida CST) Maraton Suzanne Hilbert (NoMad Merida CST) Doina Titei (NoMad Merida CST) Alexandra Vulpe (Daimon) Clasamentele complete pot fi găsite aici: http://triadamtb.ro/live-timing/ Competiția a fost organizată de Scott Geiger Team cu sprijinul Primăriei Orașului Avrig, sub egida Federației Române de Ciclism și sponsorizată de MAPEI, BOSCH, ZUZU, FARESIN, URGO, SCOTT, SANTAL, POWER BAR, OPT, POLAR, AVstore.ro, SHIMANO, KENDA, ACTION SPORT. Parteneri media: Kiss FM, Tribuna, Sibiu 100%, Zile și Nopți, ciclism.ro, freerider.ro, dirtbike.ro. Palatul Brukenthal Avrig a fost gazda generoasă a evenimentului, iar la buna desfășurare a evenimentului și-au adus contribuția Poliția Orașului Avrig, Poliția Locală Avrig, Inspectoratul de Jandarmi Județean Sibiu și Serviciul Public Salvamont Sibiu. Pentru anul viitor intenționăm să păstrăm aceeași perioadă din an pentru organizarea competiției și studiem posibilitatea de a o introduce în calendarul internațional. Celelalte 2 etape ale Triadei MTB 2018 vor fi la la Păltiniș în 21 și 22 iulie, prima fiind în acest an și Campionat Național. Sursa: Freerider
  18. S-a dat startul înscrierilor de voluntari la Bikeathon 2018!

    Bikeathon Țara Făgărașului este un eveniment sportiv de strângere de fonduri, susținut de Fundația Comunitară Țara Făgărașului, pentru proiecte și cauze din comunitatea făgărășeană. Evenimentul este un concurs de biciclete pentru toate vârstele, cu trasee pentru orice nivel de antrenament, de la cursa populară de 10 km la cea mai lungă, pentru cei mai antrenați, de 72 km. La acestea se adaugă traseele mici pentru copii. Până acum s-au înscris 325 de concurenți! Cursa are loc pe data de 9 iunie 2018. sursa @bikeathontarafagarasuluiPentru ca evenimentul să fie un succes și anul acesta, este nevoie de multă implicare. Este nevoie de voluntari sufletiști care să contribuie la buna desfășurare a evenimentului și implicit, la strângerea cât mai multor fonduri pentru cele 18 proiecte înscrise. Alătură-te echipei de voluntari și înscrie-te aici! Sursa: Freerider
  19. Garmin a dat un refresh liniei de ciclism cu trei produse noi, două ciclocomputere Edge GPS – Edge 130, orientat spre buget și Edge 520 Plus, orientat mai mult spre performanță, precum și o actualizare a radarului pentru bicicletă, Varia RTL510, un upgrade așteptat, mai ales pentru turele foarte lungi. Garmin Edge 130 este cel mai nou ciclocomputer de la Garmin, compact și ușor, cu navigație ușor de utilizat și caracteristici unice, fiind primul device care utilizează rețeaua de sateliți Galileo, pe lângă GPS și GLONASS, pentru a te ajuta să îți urmărești locația. La care trebuie să adăugăm conectivitatea cu toată gama Varia! Lucrurile mărunte sunt cele care contează, de aceea vei adora Edge 130. Acest computer pentru bicicletă compact şi solid, dar eficient, cu GPS, dispune de tot ce ai nevoie pentru a naviga prin deplasarea cu bicicleta, pentru a monitoriza statisticile, pentru a rămâne conectat cu cei dragi şi multe altele. Şi totul se află într-un dispozitiv compact care nu te incomodează deloc. De data aceasta, pentru 4.1 x 6.3 x 1.6cm, cu o diagonală a display-ului de 45mm și 32 grame, ciclocomputerul Garmin Edge 130 oferă o imagine clară a ecranului, în timp ce designul cu butoane pe laterale oferă o utilizare ușoară pe orice teren. Rutele se pot descărca, iar instrucțiunile detaliate de navigație sunt ușor de urmărit, în timp ce funcția Asistență poate trimite locația ta direct de la EDGE 130 către contactele de urgență. EDGE 130 oferă până la 15 ore de viață a bateriei și susține Bluetooh și ANT. Poți concura împotriva segmentelor Garmin și Strava Live în timp real, un amănunt important pentru cei care doresc să-și testeze performanțele și limitele. Garmin Edge 130 are senzor barometric integrat și abilitatea de a planifica rute, ceea ce te poate ghida înapoi la locul de plecare, o caracteristică frumoasă pentru cicliștii montani. [embedded content] Garmin Edge 130 este oferă la un preț sub 1000 lei: ciclocomputer care poate afișa până la 8 câmpuri este primul device de la Garmin care vine cu conectivitate Galileo (sateliții Europeni) pe lângă GPS și GLONASS altimetru barometric duarată de viață a bateriei de 15 ore conectivitate ANT+, dar și Bluetooth segmente live Strava compatibli cu Garmin Connect IQ conectivitate cu telefonul pentru afișare apeluri și mesaje conectivitate cu toată gama Varia LiveTrack Asistență în caz de accident Două tipuri de pachete: unul pentru șosea și unul dedicat celor care practică MTB DOAR 32 de grame Garmin Edge 520 Plus este o actualizare a celui mai bine vândut model din gama Edge. Concentrarea noului device este pe navigație, modelul Edge 520 Plus include acum hărți care oferă direcții turn-by-turn, care funcționează fie pe străzile orașului sau pe trasee montane. Modelul 520 a avut, întotdeauna, un accent deosebit pe performanță și continuă și cu 520 Plus care este preîncărcat cu harta pentru ciclism Garmin şi include indicaţii de navigare pas cu pas şi alerte de navigare, care te înştiinţează înaintea virajelor strânse. Şi, bineînţeles, dispozitivul este suficient de inteligent pentru a te readuce pe ruta aleasă, sau înapoi de la început, dacă te abaţi de la aceasta sau decizi să închei ruta mai repede. Cu Edge 520 Plus te poți antrena mai inteligent şi poți descoperi trasee noi. Acest ciclocomputer dispune de un sistem avansat de navigare şi provocări integrate, segmentele Strava în timp real şi harta pentru ciclism Garmin cu instrucţiuni viraj cu viraj. Indiferent dacă explorezi trasee noi sau îți forţezi limitele în timpul cursei, Edge 520 Plus are exact ceea ce îți trebuie. Pentru riderii care caută caracteristici avansate de monitorizare a performanței, Garmin Edge 520 Plus urmăreşte puterea de prag funcţională (FTP) şi dinamica ciclismului când este utilizat cu un powermeter Vector și poate fi conectat la senzorii de cadență, viteză și puls. Noul Edge 520 Plus include și funcția Trendline, care selectează automat cele mai populare rute montane sau urbane, pe baza informațiilor altor utilizatori Garmin. Vine și cu cea mai recentă versiunea a segmentelor Live Strava, oferind cicliștilor mai multă concurență și distracție la antrenamente. Pe măsură ce te aproprii de începutul unui segment, vei primi o alertă secundară, ca mai apoi să primești comparații, în timp real, ale performanței tale cu cel mai important adversar. Cea mai faină parte este că vei concura cu viteza reală, nu media ei. Edge 520 plus oferă: segmentele Strava în timp real preîncărcate care îți permit să concurarezi secundă cu secundă cu timpul cel mai bun anterior sau cu recordul personal al unui alt ciclist este primul device de la Garmin care vine cu conectivitate Galileo (sateliți europeni), pe lângă GPS și GLONASS vezi rezultate în timp real direct pe ecran notificări inteligente, mesaje între ciclişti şi detecţie a incidentelor integrată funcție Extended Display împreună cu Fenix 5 sau Forerunner 935 – în curând și pe Edge 820 și 1030 – o funcție total nouă doar 63g (cu 2g mai mult decât Edge 520) durata de viaţă a bateriei: până la 15h Călătorește mai inteligent și mai informat cu radarul Varia RTL510. Montat cu precizie pe tija de șa, acesta oferă alerte vizibile şi sonore pentru vehiculele care se apropie din spate de la o distanţă de până la 140 metri. În plus, lumina strălucitoare din spate este vizibilă la lumina zilei de la o distanță de 1,6 km, astfel încât să poți călători cu încredere şi în siguranţă. [embedded content] Cel mai important lucru de care trebuie să ţii cont este siguranţa. Şi dacă ai avea ochi la spatele căştii de siguranţă s-ar putea să fie nerealist, dar gândește-te că Varia chiar asta înseamnă. Acest radar este ca un sistem de avertizare timpurie care ajută la crearea unor medii mai sigure pentru ciclism. Atunci când este asociat cu dispozitive compatibile Garmin, sistemul ajută la crearea unor condiţii de deplasare mai sigure, avertizându-i pe ciclişti cu privire la vehiculele care se apropie din spate. Lumină verde? Totul este în ordine. Lumină galbenă? Se apropie un vehicul. Lumină roşie? Aveţi grijă — se apropie un vehicul cu viteză mare. Călătoriţi în siguranţă. Poți folosi Varia Radar împreună cu display-ul din pachet sau împreună cu un alt dispozitiv Garmin compatibil: Edge (25, 130, 520+, 820, 1000, 1030), Vivoactive3, Fenix 5, Forerunner (735xt, 935), Varia Vision. Produsele sunt deja disponibile pentru comandă la Trisport: Edge 130, Edge 520 Plus și Varia Radar. urmând să fie cât de curând disponibile și la ceilalți distribuitori Garmin, Extreme Riders și Sport Guru. Sursa: Freerider
  20. Marc Marquez a dominat din nou ostilitățile pe circuitul COTA din Texas în calificări, reușind un timp cu mult sub adversari. Dar campionul en-titre a fost penalizat, fiind obligat să ia startul cu trei poziții mai în spate. Vinales gesticulează vehement după ce a fost încetinit de Marquez în timp ce făcea un tur rapid. Marc rula încet pe trasă și a fost penalizat ulterior. Circuitul COTA nu s-a prezentat în cea mai bună stare pentru această etapă a Motomondialului. Proprietarii pistei texane au încercat să șlefuiască denivelările de care s-au plâns piloții anul trecut, dar se pare că au înrăutățit situația, astfel încât aderența nu e grozavă și denivelările sunt foarte mari în câteva locuri. În aceste condiții incerte, pe un circuit pe care a câștigat detașat de fiecare dată când s-a rulat aici, era normal ca Marc Marquez să strălucească. Spaniolul a fost cel mai rapid în FP1, o idee mai lent decât Iannone în FP2 și din nou cel mai rapid în FP3 și FP4. Pe lângă timpul pe turul sec de pistă, Marquez a afișat și un ritm de cursă ucigător. În calificări, însă, nu i-a fost ușor catalanului, căci a căzut în prima parte a sesiunii Q2, dar a revenit la boxe, a luat a doua motocicletă și, spre finalul sesiunii, a coborât mult sub 2:04 (singurul pilot care a coborât sub acel prag), adjudecându-și un pole-position temporar. Spunem „temporar” pentru că, la puțin timp după încheierea sesiunii de calificări, direcția de cursă a anunțat că Marquez este penalizat cu trei poziții pe grilă pentru că a rulat încet pe trasă la un moment dat, încetinindu-l pe Vinales chiar când acesta făcea un tur rapid (și era pe cale să ajungă pe prima poziție, cel puțin pentru acel moment). Astfel, Marc Marquez va pleca din poziția a patra a grilei. Pole-position-ul îi va reveni lui Maverick Vinales (care a arătat că e cam singurul care poate ține pasul cu Marc), prima linie fiind completată de Andrea Iannone și de Johann Zarco. Marquez îi va avea alături în a doua linie pe Rossi (da!) și pe Jorge Lorenzo, cel mai bine clasat pilot Ducati în calificări, pe un circuit care se pare că nu este deloc favorabil motocicletelor din Bologna. Următoarea linie îi are în componență pe Crutchlow, Dovi și Pedrosa, acesta din urmă mergând ca un erou, cu încheietura mâinii proaspăt operată, pe o pistă foarte dificilă din punct de vedere al fizicului. Și Pol Espargaro a fost penalizat pentru mers încet pe trasă, primind aceeași penalizare (trei poziții pe grilă), ajungând de pe 12 pe 15.
  21. Înaintea cursei din Texas, Marc Marquez a participat într-o competiție specifică statului american, împotriva unei domnișoare foarte rapide în șaua unui singur cal-putere. În Texas, Marquez a avut parte de o altfel de cursă. S-a întâlnit cu Jackie Ganter, o domnișoară care este călăreț profesionist la rodeo, mai exact la disciplina „barrel racing”, în care concurenții trebuie să parcurgă cât mai repede un traseu simplu, în jurul unor butoaie. Marquez s-a confruntat cu Jackie în șaua unei motociclete Honda CRF450R de motocros, beneficiind de avantajul de a avea aproximativ 60 CP, care s-au dovedit nu foarte ușor de stăpânit, în schimb. [embedded content]
  22. SMAEB 2018 – Ce e de văzut

    VIDEO | Ieri am trecut pe la SMAEB 2018 – Salonul de Motociclete si Accesorii Bucuresti – expoziție care anul acesta s-a mutat în hală nouă – mai mare, mai luminoasă, mai aerisită. Am văzut, am vizitat, am povestit, am filmat. Iată ce-a ieșit. Filmul poate fi urmărit în fereastra de mai jos sau direct pe canalul nostru de YouTube. Unde vă învităm să v-abonați pentru că sezonul e abia la început și urmează un an plin de teste și reportaje. A, pretul unui bilet de intrare este de 30 lei. Filmat de Ionuț Ivana. Montat de Adi Popescu. [embedded content] Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro
  23. Cei doi protagoniști ai comentatului incident din Argentina se arată foarte dornici să dea uitării cele întâmplate și să-și continue sezonul într-un mod cât mai profesionist. Rossi și Marquez încearcă să domolească lucrurile prin declarațiile din ajunul Marelui Premiu al Americilor, la COTA. Cei doi campioni rămân pe poziții, dar nu vor să alimenteze focul disensiunilor. Majoritatea jurnaliștilor prezenți la Austin au fost de acord că tensiunea dintre cei doi era mult inferioară celei resimțite la Valencia în 2015, după controversatele incidente de la Sepang. Asta și pentru că atunci se juca un titlu mondial, în timp ce acum a fost „doar” un contact în cursă, cu un sezon aproape întreg de disputat în continuare. Marc Marquez, după cum povesteam într-un articol anterior, oricum are o capacitate înnăscută de a trece peste orice eveniment, oricât de controversat, continuându-și asalturile la titlu pe pistă. Rossi s-a arătat mult mai puțin ranchiunos față de finalul sezonului 2015, dar ambii și-au păstrat pozițiile. Marquez: „Am greșit, mi-am cerut scuze, nu port pică nimănui.” Rossi: „Cred exact aceleași lucruri pe care le-am spus în Argentina.” Ambii piloți, însă, au arătat o dorință clară de a merge înainte și de a nu mai despica firul în patru referitor la cele întâmplate la Termas de Rio Hondo. Tensiunile există, la fel și o rivalitate probabil mai aprinsă decât oricând, dar nu este în beneficiul nimănui să se vorbească mai mult despre antipatiile din culise decât despre ce se întâmplă pe pistă. Și atât Doctorul, cât și Marc și-au dat seama de asta și nu mai au de gând să alimenteze focul rivalității prin declarații. În rest, e clar că marele favorit la victorie în cursa de la Austin este Marc Marquez, care va încerca duminică să obțină a șasea victorie consecutivă pe traseul texan, depășind astfel recordul de victorii consecutive pe același circuit, pe care îl împarte actualmente cu Casey Stoner (cinci victorii la Philip Island).
  24. La Bistriţa a avut loc prima etapă din Cupa Naţională de Enduro. Funduro este evenimentul care deschide, în România, seria de competiţii din această disciplină. RECcreativ a fost pe traseu! [embedded content] Sursa: Freerider
  25. Sram lansează senzorul de presiune Quarq TyreWiz

    Quarq, marca tehnologică și informatică a celor de la Sram, anunță lansarea senzorului TyreWiz, primul de acest fel din lume, dedicat măsurării presiunii în anvelopele de mtb și șosea în timp real. Produsul este gândit să ajute cicliștii la reducerea uzurii, mărirea confortului și a vitezei de rulare. Alegerea anvelopelor și a presiunii din ele sunt doi din cei mai subapreciați factori în ciclismul de performanță de azi. Există extrem de multe opțiuni de anvelope și jante așa că găsirea echilibrului optim între confort, frecare și viteză de rulare este dificil. Odată instalat, TyreWiz trimite informațiile spre ciclocomputer sau telefon smart, la fiecare secundă. În plus aplicația TyreWiz oferă recomandări personalizate și alerte de presiune. Pentru prima oară cicliștii vor avea posibilitatea să folosească aceste informații precise și în timp real, informații care le influențează performanțele, frecarea cu solul, aderența, uzura anvelopei și confortul. TyreWiz este robust, rezistent la apă, funcționează cu baterie clasică tip monedă și adaugă doar 10 grame la greutatea bicicletei. Dispozitivul este compatibil cu valvele demontabile Presta și se instalează în roți cu cameră sau tubeless, inclusiv în cele cu soluție autovulcanizantă. Prețul anunțat pentru un set cu două valve, este de 199 $ pentru SUA, 259 € pentru Europa și 229 £ pentru Anglia. Pe piață vor fi disponibile începând cu 1 iunie pentru SUA și 27 iunie pentru restul lumii. Specificații și beneficii: Recomandări personalizate pentru presiunea anvelopei, eliminând presupunerile sau încercările nereușite; Împerechere NFC pentru conexiune ușoară și rapidă cu iPhone sau Android; Împerechere ANT+ și BLE pentru ciclocomputere și telefoane; Precizie de +/- 2% cu rezoluție de 1 PSI (0,07 BAR); Funcționează cu baterie CR1632 cu o durată de viață de 300 ore; Rezistență la apă IPX7. Sursa: Freerider
  26. Niner Magic Carpet Ride – a venit și ziua asta…

    După diverse încercări de MTB-uri cu dropbar și alte hibride, iată că Niner a prezentat un model de gravel bike full-suspension din carbon, cu un nume – Magic Carpet Ride și o dată de lansare – 2019! Niner nu au dat foarte multe informații iar în imagini e doar un model imprimat 3D din plastic la scară reală, dar bicicleta este în faza de dezvoltare și va fi gata curând. Nu au fost oferite informații despre cursa suspensiei, dar au spus că suspensia CVA a fost reproiectată pentru a oferi performanță maximă stând în șa, nu pentru amestecul de pedalat din șa și din picioare de la MTB, pentru acest design fiind depus un patent. Amortizorul spate este deplasat pentru a face loc aripii integrate și angrenajelor 2x, dar va funcționa la fel de bine cu angrenaje 1x și casete cu pinioane mari. Rutarea cablurilor profită de cursa mică a suspensiei. Va fi loc pentru anvelope 700x50c sau 650b road plus. Unul din beneficiile acestui sistem de suspensie este triunghiul față deschis, ce permite montarea bagjelor și a mai multor bidoane pentru ture lungi cu bicicleta. În față e montată o furcă Rockshox RS-1 modificată cu cursa redusă probabil la 30-40 mm. Se poate presupune că și în spate cursa va fi tot în această gamă. Vor exista sisteme de blocare a ambelor suspensii pentru a face bicicleta complet rigidă pe asfalt. Există rutare internă pentru tijă dropper, dar se va putea monta și o geantă mare sub șa. E posibil ca în viitorul apropiat să fie lansat și un film cu funcționarea bicicletei. Informații și imagini de pe bikerumor.com Sursa: Freerider
  27. Kawasaki Z900RS – Test. O zi cu noul-retro japonez

    FILM | Am petrecut o zi cu Z900RS – un roadster sportiv, cu temă retro, ce omagiază legendara Z1. Dar cum arată știe deja toată lumea, așadar o să vă povestim câte ceva despre felul în care merge. La bază este un Z900, dar motorul a fost puțin domolit ca să ofere mai mult cuplu la turații mici. Este foarte manevrabilă, suspensii bune, frâne care mușcă cum trebuie – ba chiar are și traction control, o opțiune care la Z900 lipsește. Dar ar fi ceva care nu ne dă pace. Cât despre felul în care arată – este una dintre cele mai frumoase motociclete de pe piață, iar materialele folosite sunt de calitate, indiferent că vorbim de plastic sau metal. Testul cu Z900RS poate fi urmărit în fereastra de mai jos sau direct pe canalul nostru de YouTube. [embedded content] Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro
  28. Programul pasionaților de motociclism va fi foarte ocupat în acest weekend. Să vedem ce ne așteaptă: În primul rând, de mâine (vineri, 20 aprilie) începe ediția din acest an a Salonului de Motociclete, Accesorii și Echipamente București, la Romexpo. în pavilionul B2. Expozanții includ toate numele importante de pe piața de moto din România. Pe lângă toate noutățile interesante pentru 2018 în materie de motociclete, accesorii și echipamente, veți putea să faceți și ride-teste cu motociclete, la această ediție a salonului. Apoi, tot mâine este prima zi a Marelui Premiu al Americilor, pe COTA, la Austin, în Texas, SUA. Vineri sunt antrenamente libere, sâmbătă antrenamente și calificări, iar duminică warm-up și curse. Fiind vorba de America, orele de difuzare în România nu vor fi cele uzuale, ci totul se va muta mai spre seară. Cursa clasei regină va avea loc duminică seara la ora 22:00, ora României. După măcelul pe care l-am văzut în Argentina, ne putem aștepta la lucruri mari și la Austin, pe un circuit pe care Marc Marquez se simte ca la el acasă. Marele Premiu al Americilor va fi transmis pe Eurosport 1 în întregime. Tot în weekendul 20-22 aprilie este și etapa de la Assen (Olanda) a Mondialului de Superbike. Aici vom vedea dacă un Jonathan Rea dezavantajat de regulamentul modificat pentru 2018 poate să domine la fel de autoritar cursele de pe unul dintre circuitele sale preferate. Sesiunea de Superpole, cele două curse ale clasei Superbike și cursa clasei Supersport vor fi transmise pe Eurosport 2. Și, ca să ne dea programul peste cap total, tot weekendul aceasta va avea loc și Cursa de 24 de Ore de la Le Mans, cea mai importantă cursă moto de anduranță a sezonului. Bătălia între echipele de uzină Suzuki, Yamaha, Honda și Kawasaki se va da la baionetă, de-a lungul unei zile întregi, pe un circuit unde vremea este foarte schimbătoare în această perioadă a anului. Cursa va fi transmisă pe bucăți pe Eurosport 2. Dacă nu veți avea somn în noaptea de sâmbătă spre duminică, nu trebuie să vă mulțumiți cu episoade în reluare ale telenovelelor turcești, căci aveți la ce vă uita.
  1. Încarcă mai multă activitate
×