Mergi la conţinut
  • https://www.AUTOdoc24.RO

Activitate

Fluxul se actualizează automat     

  1. Astăzi
  2. Geoff „Gully” Gulevich a crescut pe traseele North Shore din British Columbia, deci nu-i de mirare că le nimereşte şi pe cele mai înguste. Iată câteva „clasice” de pe Mt. Seymour, incluzând Corkscrew, Pingu, Boogieman şi Boogie Nights. Sursa: Freerider
  3. Datorită implicării iubitei sale, Francesca Sofia Novello, Rossi a făcut fericită o fană în vârstă de 102 ani, care a învins infecția cu Covid-19. „Mi-a făcut o mulțime de complimente, parcă era el fanul meu și nu invers.” Așa spune doamna Italica, în vârstă de 102 ani, după ce s-a vindecat de Covid-19 și a vorbit la telefon cu Doctorul zilele trecute. Doamna, cunoscută de apropiați drept Nonna Lina, este din Genoa, și avea un vis: să îl cunoască pe Valentino Rossi în persoană, căci îi este fană înfocată. După ce a contactat coronavirus, bătrâna a petrecut câteva zile în spital și, odată ce a învins boala, povestea ei a atras imediat atenția multor jurnaliști. Astfel, atunci când a fost întrebată ce alte scopuri avea în viață, după ce a trăit peste un secol, Nonna Lina nu a ezitat: „Aș vrea să-l cunosc pe Valentino Rossi.” Restul l-a făcut Francesca Novello, logodnica lui Vale, care petrece împreună cu el carantina la Tavullia, în casa mamei Doctorului, Stefania. „Foarte mulți mi-au spus despre povestea Nonnei Lina” , spunea fotomodelul pe o rețea socială. „Încercăm să intrăm în contact cu ea și vom pune la cale o întâlnire cu Vale.” Multiplul campion mondial a fost deosebit de impresionat de povestea bătrânei genoveze și a vrut să-i îndeplinească dorința doamnei Italica. Poate și pentru că morala poveștii femeii care, la 102 ani, a reușit să învingă un virus care s-a arătat a fi mortal pentru mulți din categoria ei de vârstă este că niciodată nu ești prea bătrân să învingi, dacă ai motivație să lupți. Și acest învățământ e important într-un moment în care campionul din Tavullia trebuie să se hotărască dacă-și va atârna casca în cui. Și așa, profitând de perioada de repaus forțat și în timp ce meditează la cea mai dificilă alegere din cariera sa, Valentino s-a pus la dispoziția fanilor încă o dată. Începând cu Nonna Lina, pe care Doctorul a contactat-o la telefon. „Alo, doamna Italica, sunt Valentino Rossi.” „Mie aproape că nu-mi venea să cred,” a povestit bătrâna. „Apoi mi-am dat seama că e adevărat și am fost foarte fericită. Asta și pentru că mi-a făcut o mulțime de complimente de parcă era el fanul meu și nu invers. Mi-a spus că sunt mai puternică decât el. Și mi-a promis că atunci când perioada asta de restricții se va termina, ne vom întâlni și în persoană.” Sursa
  4. Pandemia coronavirus este în plină desfăşurare. La data la care scriem acest articol suntem efectiv în mijlocul acţiunii. Pe de altă parte, fiind totuşi pentru prima oară în istoria umanităţii când ne confruntăm cu acest virus, nu ştim cu adevărat dacă suntem pe curba ascendentă sau descendentă a infectărilor cu virusul covid-19. Tot ce putem face acum este să stăm cuminţi în casă, să aşteptăm să treacă vârful pandemiei, iar între timp oamenii de ştiinţă să descopere fie vaccinul, fie tratamentul care să ne permită să ieşim din casă chair şi cu „covid-ul” încă activ în oameni şi natură. Totuşi statul în casă nu înseamnă deloc stat degeaba. Fie că e vorba de Pilates, exerciţii fizice normale la care foloseşti greutăţi sau direct greutatea corpului, alergatul pe bandă sau bicicleta pe trainer, cu toţii putem în continuare rămâne în formă fizică, cel puţin acceptabilă până când carantina va fi ridicată. Însă un grup sufletist de oameni a făcut mai mult decât să practice sport în confortul propriei locuinţe. Pedalăm pentru Viaţă a spus că prin sportul făcut în casă poate ajuta în lupta cu covid-19. Aşa că folosindu-se de platforma Rouvy, au integrat pentru început 7 track-uri gps pe care le poţi parcurge virtual, în regim de concurs, direct de pe trainerul sau ruloul din casa ta. Aşa cum se întâmplă şi la un concurs „normal” desfăşurat în natură, şi aici plăteşti o taxă de participare. Dar în cazul seriei de concursuri „Pedalăm pentru Viaţă”, taxa de participare este de fapt donaţie. Valoarea începe de la 30 de lei şi poate creşte până la cât vrei tu. Mărturisesc că am fost suprins şi foarte de plăcut impresionat să văd că la primul concurs din serie, Maratonul Vinului Virtual, s-au înscris nu mai puţin de 81 concurenţi. Acesta a fost sâmbătă 4 aprilie, iar la al 2lea concurs Explorer MTB Challenge Virtual desfăşurat duminică, au fost în jur de 50 concurenţi. Doar de la aceste două concursuri s-au stâns deja peste 5.200 lei, iar până duminică 19 aprilie vor mai avea loc altele 5 la care poţi participa şi dona. Banii obţinuţi în urma donaţiilor vor fi folosiţi în lupta împotriva covid19. Dacă nu doreşti să participi la concursuri, dar doreşti să donezi, o poţi face direct folosind formularul de aici. Pentru a participa fizic la concursul virtual, trebuie să bifezi câteva condiţii tehnice: Downloadează aplicaţia Rouvy.com şi fă-ţi cont; Foloseşte trainer sau rulou smart ce poate fi conectat la Rouvy; Dacă nu ai smart-trainer, e suficient să ai senzori pe bicicleta pe care o foloseşti pe trainer sau rulou (ex: puls, viteză, cadenţă, putere); Înscrie-te pe platforma Pedalăm pentru Viaţă prin serviciul Race Hub şi urmăreşte restul de instrucţiuni. Pentru toate acestea mulţumim iniţiativei Pedalăm pentru Viaţă, formată dintr-un nucleu dur alcătuit din: Cătălin Sprînceană – BikeXpert Racing Team, Ion Boncea – Asociaţia Explorer, Daniel Sărdan – NoMad Multisport, Andrei Brebuleţ, Luiza Loloiu, Anca Uricariu – Race Hub. Prin concursurile înscrise în seria virtuală Pedalăm pentru Viaţă şi-au adus contribuţia: Cătălin Sprînceană – Maratonul Vinului, Daniel Sărdan – Prima Evadare, Florin Mija – Vidraru Bike Challenge, Ion Boncea – Explorer MTB Challenge, Ovidiu Danciut – Cupa Max Ausnit, Răzvan Jugănaru – MTB Academy şi Tudor Oprea – Triada MTB. Nu în ultimul rând Pedalăm pentru Viaţă mulţumeşte seriei de evenimente Road Grand Tour şi lui Alex Ciocan, întrucât dorim ca şi concursul Teleferic Challenge din Poiana Braşov, să ofere varianta sa virtuală. În cazul în care carantina se prelungeşte, sunt aşteptate şi alte concursuri să fie înscrise pe platforma virtuală Pedalăm pentru Viaţă. Următorul concurs Triada MTB Avrig, va avea loc miercuri 8 aprilie de la ora 19. Sursa: Freerider
  5. Confortabil și oferind o protecție la vânt surprinzătoare, Harley-Davidson Sport Glide poate fi modificat în câteva minute dintr-un tourer de weekend într-un cruiser urban. [embedded content] Fișa tehnică a modelului Harley-Davidson Sport Glide Motor Milwaukee-Eight® 107, în patru timpi, cu 2 cilindri gemeni în V, patru supape pe cilindru, DOHC, răcire cu aer, injecţie electronică secvenţială ESPFI. Capacitate cilindrică: 1746 cmc, alezaj x cursă (mm): 100,0 x 111,1 mm. Cuplu maxim: 145 Nm/3250 rpm, raport de compresie: 10,0 : 1. Cutie de viteze cu 6 trepte, ambreiaj în baie de ulei cu acţionare mecanică, transmisie finală pe curea din fibră de carbon. Suspensia față: furcă telescopică Showa Ø 49 mm cu cartuş. Suspensia spate: monoamortizor cu reglare hidraulică de la distanță a preîncărcării. Frână faţă hidraulică cu disc din oţel, etrier cu 4 pistonaşe. Frână spate hidraulică cu disc din oţel, etrier flotant cu 2 pistonaşe. Roată faţă 18”/ spate 16”, jante Mantis, cu cinci spiţe duble, tubeless, turnate din aluminiu. Anvelopa faţă: Michelin® Scorcher® “31” / 130/70B18,63H,BW. Anvelopă spate: Michelin® Scorcher® “31” / 180/70B16,77H,BW. Lungime: 2325 mm, ampatament: 1625 mm, înălţime la şa: 680 mm. Gardă la sol: 119 mm, masă la gol: 304 kg, capacitate rezervor ulei: 4,7 litri. Capacitate rezervor benzină: 18,9 litri, consum mediu: 5,0 ltr./100 km. Preţ în România: 18.980 – 20.647 euro – în funcţie de culoare Filmul a fost prezentat în emisiunea La Volan, difuzată de Digi24 sâmbătă 4 aprilie 2020. Echipamentul folosit la testul modelului Harley-Davidson Sport Glide Cască Shoei X-Spirit Norick Abe Geacă Dainese Rider D1 Gore-Tex – United Motors Tricou termic – Base layer – Alpinestar Ride Tech Summer – Motor Team Pantaloni Dainese Rider D1 Gore-Tex – United Motors – Motor Team Pantaloni termici – Base layer – Alpinestar Ride Tech Summer – Motor Team Mănuşi Spidi JAB RR – Motor Team Cizme Dainese Solarys Gore-Tex – United Motors Pentru fanii firmei Harley-Davidson am selecționat mai jos câteva dintre testele postate în ultima perioadă. Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube. Sursa
  6. Police are fining a man whose pillion riding dog was seen in a recent viral video. The name of the man is not known. But News 18, an India news station reports that the rider is receiving more than one fine in conjunction with the video. The video shows a man riding a scooter with a dog perched on the seat behind him. [embedded content] When the video of the dog on the bike’s seat went viral on Twitter, the Motor Vehicle Department tracked down the owner and sent him two citations. The first for riding a motorcycle without a helmet. The second citation is for putting the life of the pet in danger. The fines total 2,500 Rupees (approximately $33). In addition, the man has been summonsed to appear at the Regional Transport Office (RTO) to explain the circumstances of having the dog on the back of his scooter. This is not the first time a video has surfaced of pets being carried on motorcycles. In some cases, the pet has been “secured” to the machine, while in others, the pet balances itself. In this instance, the pet is not secured to the bike in any manner. But it also does not seem to be afraid on the back of the bike. So what do you think of owners who take their pets on motorcycle rider? Should the owner be subject to citations and/or arrest for doing so? Is it worse if the pet isn’t secured to the bike? Let us know in the comments below. Vezi sursa
  7. Harley-Davidson (Harley) is moving towards a wider range of models. Many perceive the MoCo as a company that manufacturers a single line of “cruiser” motorcycles. And apparently, the MoCo thinks the time is right to broaden its product range. Harley has already taken steps in that direction. The brand’s LiveWire electric motorcycle is its first electric-powered motorcycle. They now offer a line of battery-powered “balance bikes” for children to encourage new riders. New models Two new machines, the Brox and Pan America are presently in the pipeline and will be released shortly. And now, Harley is filing patents with the European Union Intellectual Property Office for both a “flat track” and “cafe’ racer” model. Harley’s cafe’ racer model. Harley’s flat track model. Both new models will utilize Harley’s liquid-cooled Revolution Max engine that powers both the Bronx and Pan America. But it’s not clear what engine displacements each bike will carry. The Pan America adventure bike uses a 1250 cc powerplant while the Bronx features a 975 cc version. Flat track model The flat track version looks to be a rival to Indian Motorcycles’ FTR 1200 which has been a good seller for the brand. It features a tubular swingarm and high mounted twin exhaust with neutrally set footpegs mounted behind the swingarm pivot. The sharp end of the bike uses a single oval-shaped headlight that shares a resemblance to the one mounted on the brand’s Fat Bob machines. Rounding out the headlight treatment is a small flyscreen with three cutouts or some type of aero treatment. Harley’s flat track model as shown in its patent application. The patent drawings show dual front disc brakes. Due to the roughness of the patent drawings, it’s difficult to tell much about the calipers that grip them. The suspension is also difficult to suss out, but the front forks appear to be upsidedown units. At the rear, we have the same problem, but it does seem to be a single monoshock. It’s difficult to see, but it appears that the flat track model uses a single mono-shock. The swingarm is tubular. Attached to it is a somewhat clumsy-looking license plate holder and bracket. It looks like a last-minute add on, perhaps the production model will have something more elegant. The bike has other small design details such as a small front fender, fairing bits and pieces around the engine and radiator, and solo seating. Cafe’ racer model On the other hand, with its cafe’ style headlight fairing and a short windscreen, cafe’ racer model sports the looks of a modern cafe’ racer. Its exhaust system follows a more traditional low mount design culminating in a single silencer on the right side of the bike. This rendering of Harley’s cafe’ racer model comes from a Harley-Davidson investor document. Handlebar position is relatively low and is close to the top of the machine’s fuel tank. The footpeg position is higher and more rearward than on the flat track model. Similar to the flat track model, the cafe racer model features dual disc brakes upfront. Again, an upsidedown fork is used. At the rear, the suspension setup uses an old-style dual shock setup. The shocks attach to a more traditional looking box dual-sided swingarm. The wide view of Harley’s cafe racer model as shown in Harley’s EU patent application. Interestingly, the cafe racer shows some commitment to passengers. Although the seat has a cowl over the area where a passenger would sit, the seat looks to be a dual passenger unit. It’s difficult to see, but it does look like there is accommodation for passenger footpegs just in case you decide you want to carry a pillion. If that’s the case, the cowl covering the passenger area of the seat must be removable. The front and rear of Harley’s new cafe racer model. Since we only have patent drawings, it’s difficult to determine the wheelset sizes for either machine. If we can assume that the bike drawings have similar scales, it looks like the cafe’ racer model sports a smaller wheelset than those found on the flat track model. Time for change While two new models may not be a gigantic move by a motorcycle manufacturer the size of Harley-Davidson, it is indicative of a change to one of the world’s most iconic brands. In a motorcycle market where manufacturers have to compete for a dwindling number of riders, change is perhaps inevitable. And it looks like Harley-Davidson has read the tea leaves and is looking to broaden its appeal among a wider audience. Revamping a product line does not happen overnight. Particularly in an industrial manufacturing environment, a significant product line revision often takes years. And it’s in this area that I have to give Harley’s now-departed CEO Matt Levatich a pat on the back. It’s now clear that he was moving the company away from its cruiser image and into a broader and more appealing to many, product lineup. And that takes time. In Levatich’s case, too much time. Particularly for Harley’s activist investors like Impala Management who claim to have forced him out. Modular models But again, I have to give Levatich credit for moving the company towards modular platforms that make producing new models easier. The modular platform has helped both auto and motorcycle manufacturers build new models at decreased cost and often more rapidly than traditional clean sheet designs. KTM’s CEO Stefan Pierer grasped this concept several years ago. With a modular concept, Pierer has made KTM into a global manufacturer with growing sales, multiple brands, and different product lines. Although Levatich has departed, I hope that Harley-Davidson continues to try to broaden its appeal among a broader range of riders. The brand’s been around too long to die a slow and lingering death. Image credits: Harley-Davidson Vezi sursa
  8. După ce au anunțat public noul Neuron AL, cei de la Canyon au furnizat câteva informații și despre același model, dedicat copiilor – cu denumirea Young Hero în coadă. Aceasta este de altfel și prima bicicletă full-suspension construită de nemți special pentru copii și care rulează pe roți de 27.5 inch. Astfel, noul Neuron AL este dedicat copiilor cu o înălțime între 1.40 și 1.65m, are un cadru din carbon și suspensii de 130mm, disponibil într-o singură dimensiune de cadru. Suspensia Triple Phase este împrumutată de la modelul pentru adulți, oferind astfel o performanță excelentă pentru acest segment. Amortizoarele provin de la Rock Shox, iar astfel cei de la Canyon demonstrează că nu fac rabat de la calitate. De asemenea, greutate este mică dată fiind echiparea, de doar 13.6 kg. Geometria este similară dimensiunii 2XS al noului Neuron, având un headtube amplsat la 67 de grade și un chainstay scurt, de 430mm. Reach-ul este de 378mm, iar ampatamentul, de 1.102mm. Momentan este disponibilă o singură echipare, care curpinde o furcă Rock Shox Judy Silver, un amortizor Rock Shox Deluxe Select+, roți contruite cu jante Race Face AR25 și butuci Shimano MT400, anvelope Schwalbe Nobby Nic/Rocket Ron – la mix, o transmisie Sram SX Eagle și frâne Shimano MT200. Prețul de achiziție va fi rezonabil, de 1.499 de euro. via Canyon Sursa: Freerider
  9. 100% a prezentat noii Hypercraft, ochelari pentru bicicletă, care vin pentru 2020 cu o greutate redusă, cu un câmp vizual mai mare și un confort sporit. Altfel, aceștia sunt cei mai ușori ochelari construiți de 100% vreodată, iar faptul că lentila nu are nicio ramă, contribuie la un câmp vizual mai mare. Ramele sunt construite din carbon, ceea ce nu doar că asigură o greutate redusă, însă ar trebui să îmbunătățească și confortul la purtare. Lentila este schimbabilă, desigur, și promite protecție optimă împotriva vântului, mizerie sau a insectelor. Totodată, aceasta este prevăzută cu două guri de aerisire sus și alte două jos. Lentila construită dinpolicarbonat este rezistentă la șocuri și în teorie, nu se poate sparge, oferind și o protecție UV eficientă. Mai poți opta, în afară de lentila standard, pentru alte două modele: Hiper-Glas sau fotocromatică. Cu o greutate de doar 23 de grame, prețul noilor ochelari pornește de la 159 de euro. Aceștia pot fi deja comandați. Sursa: Freerider
  10. Noii ION Scrub Amp au fost anunțați de curând, aceștia venind cu un obiectiv foarte ambițios: să reprezinte una dintre cele mai performante perechi de încălțăminte pentru pedalele flat din cele construite până în prezent. Un obiectiv destul de greu de atins având în vedere concurența foarte mare. Însă cei de la ION susțin că au reușit asta. În centrul atenției s-a palsat întrunirea mai multor calități, aceștia trebuind să ofere un balans ideal între aderență, confort, protecție și design. Și să pui toate aceste calități într-un singur produs, nu-i treabă ușoară. Talpa a fost reproiectată, căci aceasta este suprafața de contact cu pedala – de altfel și cea mai importantă calitate dat fiind faptul că reprezintă aderența. Noua talpă Pin Tonic Sole 2.0 are acum un profil diferit și un mix de cauciuc mai eficient față de talpa mai veche. Chiar și în condiții de umezeală aceasta ar urma să facă față cu brio provocărilor. Talpa intermediară, botezată EVA, oferă protecție împotriva vibrațiilor, iar partea din față, este mai dreaptă, pentru mai multă aderență pe pedală. Partea frontală este foarte bine ranforsată, oferind o protecție excelentă împotriva loviturilor care pot apărea pe traseu de la pietre sau rădăcini. Cu o greutate de 440 de grame, noii Scrub Amp vor avea un preț de achiziție de aproximativ 150 de euro. Sunt disponibili în dimensiuni de la 36 până la 47 și în culorile negru, Rusty Leaves, Deeper Ocean sau multicolor, precum cei din imagini. Sursa: Freerider
  11. Un Game of Bike inedit a fost încropit de către Antoine Buffart de la Scott, care l-a provocat pe Toni Bou – de 27 Campion Mondial la MotoTrial. Sursa: Freerider
  12. Scoatere limitare GS500U

    Salut ! Am un Suzuki GS500U 2006 limitat la 25 kw , cum as putea sa ii scot limitarea. Mersi anticipat !
  13. Ultima săptămână
  14. BMW Rolls Out Its New R 18 Cruiser

    The BMW R 18 Cruiser is here. The German motorcycle manufacturer unveiled its latest creation in a 24 minute Livestream video. It’s black, it’s swoopy and it has a big boxer engine between its frame rails. While the video itself did not disclose much in the line of the machine’s specifications it did feature a storybook-like presentation of the machine and people involved in the development of the machine going for a ride in South Africa. Here’s the rollout video if you care to view it: Revealed specs: However, BMW Motorrad’s press kit provided some of the spec details that riders want to know. BMW highlighted the following specs: Biggest ever BMW boxer engine with a displacement of 1,802 cc. 91 hp (67 kW) at 4 750 rpm, with maximum torque of 116 lb-ft (158 Nm) at 3 000 rpm. More than 100 lb-ft (150 Nm) of torque available from 2 000 to 4 000 rpm. Exposed drive-shaft based on the classic role model. Elaborately crafted double-loop steel tube frame. Rear swingarm with enclosed axle drive in rigid-frame design. Telescopic fork with sleeves and cantilever suspension strut featuring travel-dependent damping. Disc brakes front and rear, with wire-spoked wheels. State-of-the-art LED lighting technology, classically interpreted. Adaptive turning light for even better illumination of the road when cornering as a factory option. Classically designed circular instrument panel with integrated display. Keyless ride with activation by remote control. Three standard riding modes (, ASC and MSR. Reverse assist for convenient maneuvering and Hill Start Control for easy hill starts as factory options. R 5 heritage BMW says that the R 18 borrows from the firm’s R 5 both technologically and visually. They claim that the R 18 shifts the focus back onto motorcycle essentials; no-frills technology and the boxer engine as the bike’s centerpieces. While the R 18 features a boxer engine, it is a new design that BMW calls the “Big Boxer”. It’s their most powerful boxer engine since BMW Motorrad began production in 1923. Cradling the “Big Boxer” is a double loop steel frame and rear swingarm with an enclosed axle drive giving a rigid frame look. Similar to the R 5, the R 18’s swingarm surrounds the rear axle transmission in an “authentic” style using bolted connections. The largest displacement BMW boxer twin engine resides in the R 18. Suspension BMW says that it deliberately dispensed with electronic adjustment options. Instead, they used a telescopic fork and a directly mounted central suspension strut with travel-dependent damping and adjustable spring preload . The R 18’s fork uses 49mm tubes that provide 120mm of travel. At the rear, 90mm of travel is available. Up front, the machine’s braking duties are handled by a twin-disc setup, while the rear gets a single disc. All are grasped by four-piston calipers. Rounding out the R 18’s suspension components are wire-spoked wheels. Special seats like this one can provide that old “hardtail” look. Mid-mounted footpegs offer a “laid-back” riding position. The pegs lie behind the machine’s cylinders which BMW says enables a “relaxed and active riding position”. Although BMW says that the R 18 has no-frills technology, technology does reside in the bike. The R 18 features 3 riding modes which for some reason they’ve decided to call; “Rain”, “Roll” and “Rock” “so as to be able to adapt to individual rider preferences”. OK, perhaps they mean the modes are set to provide rain, street, and sporting ride parameters. Conversion friendly design Knowing that the R 18 is designed for a market where riders like to customize their machines, BMW has been careful to make it easy for R 18 owners to do just that. The R 18 has an easily removable rear frame and an easy to remove painted part set. There are many different accessories for the R 18 like these ape hanger bars. BMW says the attachment points for the brake and clutch hydraulic lines as well as the cable harness have been designed to allow easy installation of higher or lower handlebars in conjunction with matching hydraulic lines and cable harnesses. Visible valve covers (cylinder head covers) and the belt cover (engine housing cover) have also been designed to ensure that they are located outside the oil chamber, making them very easy to change. BMW accessories and Roland Sands Design custom parts If you are into customizing your machine, BMW has made sure that there are plenty of custom parts available. There is already a wide range of BMW Motorrad accessories to allow individual customization of the R 18. In addition, BMW has partnered with Roland Sands Designs to bring a range of “machined” and 2-Tone-Black custom parts. A “classic” single instrument provides all the R 18’s data. Other BMW customization partners BMW’s customization plans called for partnerships with not only Roland Sands Designs, but also several other well-known accessory manufacturers. US-based Mustang Seat will offer different versions of hand-made seats. If you are looking for a different exhaust setup, BMW has partnered with Vance & Hines to add to your customizing potential. Pricing The standard R 18 will be priced at $17,495. The upgraded “First Edition model goes for $19,870. Expect R 18s to arrive in the US sometime this summer. Summary The R 18 represents a fresh new cruiser design for BMW. The concept models received significant acclaim in the cruiser community. It will be interesting to see how the production version fares going forward. Vezi sursa
  15. The BMW R 18 Cruiser is here. The German motorcycle manufacturer unveiled its latest creation in a 24 minute Livestream video. It’s black, it’s swoopy and it has a big boxer engine between its frame rails. While the video itself did not disclose much in the line of the machine’s specifications it did feature a storybook-like presentation of the machine and people involved in the development of the machine going for a ride in South Africa. Here’s the rollout video if you care to view it: Revealed specs: However, BMW Motorrad’s press kit provided some of the spec details that riders want to know. BMW highlighted the following specs: Biggest ever BMW boxer engine with a displacement of 1,802 cc. 91 hp (67 kW) at 4 750 rpm, with maximum torque of 116 lb-ft (158 Nm) at 3 000 rpm. More than 100 lb-ft (150 Nm) of torque available from 2 000 to 4 000 rpm. Exposed drive-shaft based on the classic role model. Elaborately crafted double-loop steel tube frame. Rear swingarm with enclosed axle drive in rigid-frame design. Telescopic fork with sleeves and cantilever suspension strut featuring travel-dependent damping. Disc brakes front and rear, with wire-spoked wheels. State-of-the-art LED lighting technology, classically interpreted. Adaptive turning light for even better illumination of the road when cornering as a factory option. Classically designed circular instrument panel with integrated display. Keyless ride with activation by remote control. Three standard riding modes (, ASC and MSR. Reverse assist for convenient maneuvering and Hill Start Control for easy hill starts as factory options. R 5 heritage BMW says that the R 18 borrows from the firm’s R 5 both technologically and visually. They claim that the R 18 shifts the focus back onto motorcycle essentials; no-frills technology and the boxer engine as the bike’s centerpieces. While the R 18 features a boxer engine, it is a new design that BMW calls the “Big Boxer”. It’s their most powerful boxer engine since BMW Motorrad began production in 1923. Cradling the “Big Boxer” is a double loop steel frame and rear swingarm with an enclosed axle drive giving a rigid frame look. Similar to the R 5, the R 18’s swingarm surrounds the rear axle transmission in an “authentic” style using bolted connections. The largest displacement BMW boxer twin engine resides in the R 18. Suspension BMW says that it deliberately dispensed with electronic adjustment options. Instead, they used a telescopic fork and a directly mounted central suspension strut with travel-dependent damping and adjustable spring preload . The R 18’s fork uses 49mm tubes that provide 120mm of travel. At the rear, 90mm of travel is available. Up front, the machine’s braking duties are handled by a twin-disc setup, while the rear gets a single disc. All are grasped by four-piston calipers. Rounding out the R 18’s suspension components are wire-spoked wheels. Special seats like this one can provide that old “hardtail” look. Mid-mounted footpegs offer a “laid-back” riding position. The pegs lie behind the machine’s cylinders which BMW says enables a “relaxed and active riding position”. Although BMW says that the R 18 has no-frills technology, technology does reside in the bike. The R 18 features 3 riding modes which for some reason they’ve decided to call; “Rain”, “Roll” and “Rock” “so as to be able to adapt to individual rider preferences”. OK, perhaps they mean the modes are set to provide rain, street, and sporting ride parameters. Conversion friendly design Knowing that the R 18 is designed for a market where riders like to customize their machines, BMW has been careful to make it easy for R 18 owners to do just that. The R 18 has an easily removable rear frame and an easy to remove painted part set. There are many different accessories for the R 18 like these ape hanger bars. BMW says the attachment points for the brake and clutch hydraulic lines as well as the cable harness have been designed to allow easy installation of higher or lower handlebars in conjunction with matching hydraulic lines and cable harnesses. Visible valve covers (cylinder head covers) and the belt cover (engine housing cover) have also been designed to ensure that they are located outside the oil chamber, making them very easy to change. BMW accessories and Roland Sands Design custom parts If you are into customizing your machine, BMW has made sure that there are plenty of custom parts available. There is already a wide range of BMW Motorrad accessories to allow individual customization of the R 18. In addition, BMW has partnered with Roland Sands Designs to bring a range of “machined” and 2-Tone-Black custom parts. A “classic” single instrument provides all the R 18’s data. Other BMW customization partners BMW’s customization plans called for partnerships with not only Roland Sands Designs, but also several other well-known accessory manufacturers. US-based Mustang Seat will offer different versions of hand-made seats. If you are looking for a different exhaust setup, BMW has partnered with Vance & Hines to add to your customizing potential. Pricing The standard R 18 will be priced at $17,495. The upgraded “First Edition model goes for $19,870. Expect R 18s to arrive in the US sometime this summer. Summary The R 18 represents a fresh new cruiser design for BMW. The concept models received significant acclaim in the cruiser community. It will be interesting to see how the production version fares going forward. Vezi sursa
  16. Cele scrise mai jos reprezintă părerea mea despre cele trei premii Red Dot acordate produselor Honda și de ce este importantă această recunoaștere internațională. Știrea nu mai este nouă, a apărut în media de vreo două zile. Îndemnați de contracte sau din proprie inițiativă, toți cei care au câte ceva de spus despre motociclete au preluat informația. Nu vreau să repet ceea ce probabil că ați aflat deja, ci doar încerc să subliniez importanța acestui eveniment. Red Dot Design Award este un premiu internațional de design acordat de compania Red Dot GmbH & Co.KG din Germania. Premiul se acordă pentru designul produselor industriale diverse, design de firmă și comunicare și concepte de design. Producători și designeri se pot înscrie la concurs, produsele concurente fiind jurizate de un juriu format din 40 de specialiști din toată lumea. Ce fel de specialiști și de ce specialiști ? E simplu. Noi, oamenii de rând (și mă includ în această categorie chiar dacă mi-am petrecut 11 ani din viață în școli de artă), avem dreptul să ne dăm cu presupusul despre aspectul unui obiect, dacă ne place sau nu. Dar, dacă avem bun simț, ne limităm la această afirmație: îmi place sau nu. Dacă respectivul obiect e frumos sau nu sau dacă e mai frumos decât alt obiect, asta o poate spune doar un om care a studiat frumosul în școli de specialitate și a învățat ce înseamnă frumos sau urât, kitsch sau bun gust autentic. Așa că cei 40 de oameni din juriul internațional de la Red Dot este format din designeri, artiști plastici și nu numai. Totul a început în 1955, când a fost decernată prima serie de premii pentru design de produs (Product Design), categorie cunoscută până în anul 2000 ca Design Innovationen, cu subcategorii în care se încadrează produse diverse, de la tirbușoane, robinete de chiuvetă și capete de duș, până la avioane, ambarcațiuni, mașini și motociclete. În 1993 s-a introdus o nouă categorie, design de firmă și comunicare (Brands & Communication Design), iar în 1997 a fost construit primul muzeu Red Dot, în cadrul ansamblului arhitectural istoric al fostei mine de cărbune din Essen. Începând din 2005 s-au premiat conceptele de design și inovațiile în design, an în care a fost inaugurat și cel de-al doilea muzeu Red Dot, la Singapore, pentru ca trei ani mai târziu să apară premiul pentru agențiile de design. Fiind una dintre primele și cele mai importante recunoașteri ale excelenței în domeniul designului, Red Dot a devenit unul dintre cele cunoscute și râvnite premii, dovadă fiind participarea numeroasă. În ultimii ani s-au înscris în competiție peste 15.000 articole, iar unele dintre obiectele câștigătoare ale premiului suprem, Best of the Best, au fost cel puțin ciudate: masa bicicletă, ochelari de iarnă, masa cu cablu electric prelungitor înglobat, lucru care întărește cele scrise mai sus și necesitatea jurizării de către specialiști. Ca orice firmă care se respectă, Honda a participat la mai multe ediții ale concursului, înregistrând rezultate pe măsură: modelele Accord Tourer în 2008 și Insight în 2009 au primit premiul „Red Dot”, iar Honda S2000 în 2001 și Civic în 2006 au primit premiul „Best of the Best”. Ediția din acest an a reprezentat o reușită majoră și, totodată, o premieră pentru Honda, modelul Honda e, mașina cu propulsie electrică, fiind premiată la categoria “Smart product” și declarată “Best of the Best 2020”. Cu toate acestea, cel mai mare producător de motociclete din lume nu reușise până în acest an să convingă juriul cu nici una dintre motocicletele pe care le cunoaștem cu toți. Gheața a fost spartă de noul model CBR1000RR-R Fireblade SP, fiind prima motocicletă Honda care impresionează juriul. După ce Yamaha și Ducati deveniseră niște prezențe obișnuite la decernarea premiilor Red Dot, iată că și Honda demostrează că poate să construiască motociclete frumoase. Și asta n-o spun eu, ci juriul de la Red Dot Awards. Nu aveam de unde să ghicesc că noul Fireblade SP va fi considerat una dintre cele mai frumoase motociclete ale momentului, dar am observat o schimbare în formele motocicletelor construite în ultimul timp de Honda, începând cu modelele Africa Twin și noul Gold Wing. Se pare că intrăm într-o nouă epocă, în care, pe lângă numele respectat pe toate meridianele, pe lângă perfecțiunea cutiilor de viteze și fiabilitatea legendară a motoarelor, Honda ne va surprinde cu tot mai multe motociclete frumoase. Bine Honda, asta așteptam cu toți ! Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube. Sursa
  17. Cele scrise mai jos reprezintă părerea mea despre cele trei premii Red Dot acordate produselor Honda și de ce este importantă această recunoaștere internațională. Știrea nu mai este nouă, a apărut în media de vreo două zile. Îndemnați de contracte sau din proprie inițiativă, toți cei care au câte ceva de spus despre motociclete au preluat informația. Nu vreau să repet ceea ce probabil că ați aflat deja, ci doar încerc să subliniez importanța acestui eveniment. Red Dot Design Award este un premiu internațional de design acordat de compania Red Dot GmbH & Co.KG din Germania. Premiul se acordă pentru designul produselor industriale diverse, design de firmă și comunicare și concepte de design. Producători și designeri se pot înscrie la concurs, produsele concurente fiind jurizate de un juriu format din 40 de specialiști din toată lumea. Ce fel de specialiști și de ce specialiști ? E simplu. Noi, oamenii de rând (și mă includ în această categorie chiar dacă mi-am petrecut 11 ani din viață în școli de artă), avem dreptul să ne dăm cu presupusul despre aspectul unui obiect, dacă ne place sau nu. Dar, dacă avem bun simț, ne limităm la această afirmație: îmi place sau nu. Dacă respectivul obiect e frumos sau nu sau dacă e mai frumos decât alt obiect, asta o poate spune doar un om care a studiat frumosul în școli de specialitate și a învățat ce înseamnă frumos sau urât, kitsch sau bun gust autentic. Așa că cei 40 de oameni din juriul internațional de la Red Dot este format din designeri, artiști plastici și nu numai. Totul a început în 1955, când a fost decernată prima serie de premii pentru design de produs (Product Design), categorie cunoscută până în anul 2000 ca Design Innovationen, cu subcategorii în care se încadrează produse diverse, de la tirbușoane, robinete de chiuvetă și capete de duș, până la avioane, ambarcațiuni, mașini și motociclete. În 1993 s-a introdus o nouă categorie, design de firmă și comunicare (Brands & Communication Design), iar în 1997 a fost construit primul muzeu Red Dot, în cadrul ansamblului arhitectural istoric al fostei mine de cărbune din Essen. Începând din 2005 s-au premiat conceptele de design și inovațiile în design, an în care a fost inaugurat și cel de-al doilea muzeu Red Dot, la Singapore, pentru ca trei ani mai târziu să apară premiul pentru agențiile de design. Fiind una dintre primele și cele mai importante recunoașteri ale excelenței în domeniul designului, Red Dot a devenit unul dintre cele cunoscute și râvnite premii, dovadă fiind participarea numeroasă. În ultimii ani s-au înscris în competiție peste 15.000 articole, iar unele dintre obiectele câștigătoare ale premiului suprem, Best of the Best, au fost cel puțin ciudate: masa bicicletă, ochelari de iarnă, masa cu cablu electric prelungitor înglobat, lucru care întărește cele scrise mai sus și necesitatea jurizării de către specialiști. Ca orice firmă care se respectă, Honda a participat la mai multe ediții ale concursului, înregistrând rezultate pe măsură: modelele Accord Tourer în 2008 și Insight în 2009 au primit premiul „Red Dot”, iar Honda S2000 în 2001 și Civic în 2006 au primit premiul „Best of the Best”. Ediția din acest an a reprezentat o reușită majoră și, totodată, o premieră pentru Honda, modelul Honda e, mașina cu propulsie electrică, fiind premiată la categoria “Smart product” și declarată “Best of the Best 2020”. Cu toate acestea, cel mai mare producător de motociclete din lume nu reușise până în acest an să convingă juriul cu nici una dintre motocicletele pe care le cunoaștem cu toți. Gheața a fost spartă de noul model CBR1000RR-R Fireblade SP, fiind prima motocicletă Honda care impresionează juriul. După ce Yamaha și Ducati deveniseră niște prezențe obișnuite la decernarea premiilor Red Dot, iată că și Honda demostrează că poate să construiască motociclete frumoase. Și asta n-o spun eu, ci juriul de la Red Dot Awards. Nu aveam de unde să ghicesc că noul Fireblade SP va fi considerat una dintre cele mai frumoase motociclete ale momentului, dar am observat o schimbare în formele motocicletelor construite în ultimul timp de Honda, începând cu modelele Africa Twin și noul Gold Wing. Se pare că intrăm într-o nouă epocă, în care, pe lângă numele respectat pe toate meridianele, pe lângă perfecțiunea cutiilor de viteze și fiabilitatea legendară a motoarelor, Honda ne va surprinde cu tot mai multe motociclete frumoase. Bine Honda, asta așteptam cu toți ! Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube. Vezi articolul integral
  18. I can recall a day, about a week ago, when things were different. When cold weather meant throwing on an extra layer and dealing with it as best you can. I think I was tougher then. However, why be tough when you can simply push a button and be warm? FirstGear’s assemblage of heated gear provides the rider nearly any environment they want to dial in, in nearly any cold environment they want to ride in. Highly functional and solidly constructed, different items can be run simultaneously or independently depending on rider preference. At the core of the system is the heated jacket, which is worn as a liner underneath your motorcycle jacket. The lightweight nylon/polyester construction features a main zipper plus five smaller zippers for compartments serving different functions. Inside the back of the jacket is a small storage compartment, and on the outside of the jacket, roughly where the left pocket would normally go, is another storage compartment intended for a high-capacity (15600 mAh) lithium-ion battery that is motion activated. Inside this pocket is a pass-through hole where the jacket’s power cable can be routed either inside or outside the pocket, depending on whether it is being powered directly from the bike, or via the portable battery. The jacket liner, pant liner, gloves, and sock liners can be interlocked together and powered off a portable battery or from the bike’s power.When the weather warms up, and juicing up the jacket is not required, the power cable can be tucked away in a small zippered pocket directly beneath the battery compartment. Two more power leads can be found zipped up near the cuffs of each sleeve, which allow either heated gloves or glove liners to be attached. Zippered pockets in the jacket sleeves hide cables which provide pass-thru power to the heated gloves. ADVERTISEMENT A small flap at the hemline on the left side of the jacket holds the three-way power button. Pressing and holding the button for approximately two seconds will power the jacket on or off. Once powered on, simply clicking the button toggles it through the three heat setting options of high, medium, and low. The illuminated button changes color to correspond to each setting – either red, white, or green. An optional remote control, powered by a disposable A23 battery, can be mounted on the handlebar. And after a straightforward, seamless Bluetooth sync procedure, the jacket’s settings can be easily controlled on-the-fly while riding without taking one’s eyes off the road. A small flap sticks out the bottom of your heated jacket liner that allows you to control temperature settings with the push of a button.Removing the power leads from their storage compartments at the end of each sleeve, provides connections for the heated Outrider gloves. As a stand-alone glove, the fit and construction are both excellent. In addition to knuckle and finger protection, the gloves feature Knox SPS scaphoid protectors on the palm side. The left glove has a rain squeegee on the index finger, although it is attached in a “laid down” orientation which is sleek, but less effective as a squeegee than some designs. Both gloves feature touch-screen-friendly fingertips. Pulling heavier cold weather gloves on and off is a bit more difficult than lightweight MX gloves, so being able to check a phone or GPS, gloves on, is a plus on any ride. When plugged in, pass-through circuitry allows the settings on the gloves to be controlled independently from the jacket, as well as independently from each other. Typically, one would most likely want to run both gloves on the same heat setting. However if desired, each glove can be set to any temperature on its own, with the jacket either on or off. Touch-screen-compatible fingertips were a welcome feature when navigating by GPS app.Moving down, heated pants and sock liners complete the ensemble. The nylon/polyester/spandex pants are robust enough to work as a stand-alone layer, or even stand-alone pants in a travel context. A long flap on the left provides access to the power switch even when wearing a low-hemmed jacket. Behind the switch is a zippered pocket containing the power lead, which can also double as a battery compartment should a rider want to electrify the pants while off the bike. Short ankle zippers allow for easy entry and exit, and small hook-and-loop closure pockets inside each ankle store the power leads to connect electric sock liners. Either the upper items (jacket and gloves), or the lower items (pants and socks), can connect to either the bike or battery power source, and be run independently of each other. Use of a Y-splitter cable allows all items to be run simultaneously. First Impressions Before connecting anything to power and firing up the heated gear’s circuitry, simply putting on everything reveals the high level of construction and fit. Use of spandex in the pants allows them to form-fit, which better transfers heat to the body. The nylon/polyester jacket has a good fit as a liner, however if you are in between sizes it’s possible the smaller would be more effective in overall heat transfer. Use of polyester and spandex in the sock liners mean they fit snug, and thin enough that very little extra “bulk” is felt inside one’s boots. The heated jacket liner has heating elements on the arms, neck, back, and chest.Possibly the most impressive part of the ensemble are the Outrider gloves. Bulky winter gloves can sometimes be a pain to get on and off, however excellent fit makes these gloves surprisingly easy to use for such a robust build, and use of touch-screen-compatible materials in the fingertips means you’ll likely not need to remove them as often as gloves lacking this feature. Knuckle flex panels in the thumb and first three fingers, various armor panels, and inclusion of Knox sliders all lend to an overall high-quality feel in these gloves. The excellent fit of the Outrider Gloves makes them surprisingly easy to get on and off for a padded winter glove.After syncing the bluetooth remote switch, the jacket can be powered up and controlled either by the on-board switch or the remote. While both the remote switch and the jacket have three-color LED lights corresponding to the heat settings, one minor point to note is that the colors don’t entirely agree. While High (red) and Low (green) match up respectively on both the remote control and the jacket, medium is represented by a white light on the jacket’s button, and an orange light on the remote switch. It’s significant to mention that the bluetooth connection to the remote switch was retained from the initial pairing, and did not have to be reset over several weeks of testing. The jacket’s heat settings can be easily controlled from a Bluetooth remote mounted on the handlebar, so you don’t have to take your eyes off the road.How It Performed Heat is felt almost instantaneously once the jacket is powered up, and in the high setting it is hot! Where the jacket is pressed into the body (by virtue of a backpack, fold in the material of an outer jacket, etc..) the heat sensation is more pronounced. As the jacket shifts while moving around, one can feel heat touching different parts of the body from elements in the chest, back, arms, and collar. Running a smaller size with a tighter fit might allow for a more uniform distribution of heat. Activating the gloves results in a less-pronounced but equally effective heat sensation. Perhaps the thicker construction of the gloves compared to the jacket acts as a heat-sink, or simply the fact the hands are more exposed to the wind and the cold than a jacket liner leads to the comparatively lesser heat sensation. The full-gauntlet glove’s heating elements are in the back of the hand and along the back of each finger. A typical problem that occurs when riding in cold weather with heated grips is that the palms of your hands can be burning while the tops can be freezing cold. Running these gloves simultaneously with heated grips creates an ideal microclimate for the entire hand when the surrounding climate is less than ideal. Warmth aside, the fit and construction allows for good grip and feel of the controls for a winter glove, and the aforementioned touch-screen compatibility is a welcome feature. Spandex positions the heating elements snugly against the front of each leg in the pant liners. Like the jacket, heat is felt almost instantaneously in the pants when power is activated. Like the gloves, the heat sensation is less pronounced in the socks, but an adequately warm climate is created. Given the socks are the only items without independent heat adjustment control, it’s possible a “safer” heat level was designed into them. Powered By Bike or Portable Battery A couple motorcycles were involved in testing this electric clothing: a KTM 1090 Adventure R (with aftermarket heated grips installed), and Royal Enfield Himalayan (without heated grips). Aboard the big KTM, firing up all the clothing items and setting everything to broil made a pre-dawn run out to the desert like no other ride I’ve done. Dark skies with rain and temperatures dipping into the high 30’s didn’t reflect the bizarre level of comfort riding through it on such an exposed vehicle. I felt like I was back in my truck with heated seats and cabin climate control. Even in these conditions, the high (red) setting was seldom needed on the jacket or pants – medium was fine. I prefer my hands to be warm, and thankfully the gloves’ independent heat control meant I could have them running on high while the jacket and pants were on lower settings. If the portable battery runs out of juice during your trip, you can recharge it via your bike’s USB power port. Depending on which items of clothing are fired up, and what heat settings are selected, the portable lithium-ion battery can be used to power everything for several hours – or potentially all day depending on settings or whether just one or two items are in use. Once the battery is depleted, the clothing can be plugged directly into the bike’s power, while the portable battery is recharged through a USB port. Running the jacket and gloves with vehicle power results in identical levels of heat as when using portable battery power. When all clothing items are running together, while connected to the portable battery, noticeably lower heat levels at each setting can be felt in certain items. This was also true when running the gear on the Himalayan. Compared to the KTM, the Enfield’s less-powerful charging system seemed to struggle a bit with powering all the heated gear simultaneously. With only 221 watts coming out of its alternator, after using roughly 86 watts of power to run the bike itself, the Royal Enfield is left with around 135 watts to spare. All of the heated gear running simultaneously sucks up nearly 103 watts of that surplus between the jacket (42 watts), pants (38 watts), gloves (14.4 watts), and socks (8.2 watts). The numbers technically work, but with margin for power consumption variance of just under 33 watts. The heated gear may also be powered off the bike if the portable battery runs low. An SAE to Coax adapter cable allowed us to plug into our battery tender line.On the other hand, when running all of the FirstGear heated gear, plus heated grips, and charging the portable battery as well as a cellphone, the KTM’s 450-watt stator output didn’t seem to struggle. It’s also worth noting the jacket and gloves performed equally well when running them together on either bike. Once the riding day (or night) is done, the ability to power up heated clothing with a portable battery really shines. Rather than needing to layer up at a cold campsite, one simply pushes a button (or buttons) and dials in their own level of comfort. Uses quickly expand beyond the adventure realm as well. While a mid-day break stop on a cold high mountaintop is an obvious place heated gear would be beneficial, rather than turn on the heat in my office, I typed up this review in the cold pre-dawn hours wearing motorcycle gear with little glowing buttons. Product testing never felt so nice. Who It Is For FirstGear’s new heated motorcycle gear is ideal for anyone who rides in a country that has a winter, which is most riders. While the most common use of this electric clothing would be in an adventure touring context, connecting it to the portable lithium-ion battery means running the heated gear in a dual sport or even dirt bike context is possible. Our Verdict Addition of heated clothing to the adventure touring realm is a luxury which fast becomes part of one’s standard kit. Given these items can work well as liners either with or without power means the user might well end up running them in lieu of stock liners all the time. Why be tough when you can be warm. Maybe not the best ad slogan. What We Liked Great fit and construction. Independent heat control settings for different areas. High heat levels for colder weather. Keep the heat going once you’re off the bike. What Could Be Improved Squeegee on the left index finger could be positioned better. No manual included for lithium-ion battery. Shopping Options: Photos by Jon Beck and Rob Dabney Author: Jon Beck Jon Beck is fulfilling a dream of never figuring out what to be when he grows up. Racing mountain bikes, competitive surfing, and touring as a musician are somehow part of what led Jon to travel through over 40 countries so far as an adventure motorcycle photographer, journalist, and guide. From precision riding for cameras in Hollywood, to refilling a fountain pen for travel stories, Jon brings a rare blend of experience to the table. While he seems happiest when lost in a desert someplace, deadlines are met most of the time.
  19. Concept R18, prezentat anul trecut la Concorso D’Eleganza de la Como, a adus esența clasicelor BMW Motorrad în era modernă, mai ales în ceea ce privește forma. Cu noul R 18, BMW Motorrad intră acum în segmentul de cruisere. Ca nicio altă motocicletă BMW înainte, acest model se află în întregime în tradiția motocicletelor BMW istorice – atât din punct de vedere tehnic, cât și din punct de vedere al stilului de design. Împrumută de la modele celebre, cum ar fi BMW R5 atât din punct de vedere tehnologic cât și vizual, concentranduse înapoi pe elementele esențiale ale motocicletei: tehnologia puristă, fără briz-brizuri și motorul boxer ca epicentru al plăcerii de mers, combinate cu „vibrații bune”. Mai mult decât atât, designul clasic este combinat în R 18 cu tehnologie clară, dar contemporană, pentru a crea un concept de ansamblu fascinant – oferind o experiență de pe doua roti atât de cultivată cât și de emoțională. Inima noului BMW R 18 este un motor cu doi cilindri boxer complet nou – botezat „Big Boxer” – care a jucat un rol esențial nu doar în cele două prototipuri BMW Motorrad – Concept R 18 și Concept R 18 /2 – dar și în motocicletele custom susținute de BMW Motorrad, și anume „The Departed” de la ZON și „Birdcage” de la Revival Cycles. BMW Motorrad prezintă acum acest motor nou și deosebit în detalii. Noul „Big Boxer” este răcit cu aer/ulei, care cu cilindrii și chiulasele mari, cu aripioare de răcire, cântărește 110.8 kg cu tot cu cutia de viteze și cu sistemul de admisie. Are un bloc motor din aluminiu, divizat pe verticală. Spre deosebire de motoarele boxer clasice cu două supape per cilindru, răcite cu aer de la BMW Motorrad, arborele cotit al motorului „Big Boxer”, forjat din oțel călit, are un lagăr principal suplimentar în centru, care a fost necesar datorită volumului enorm al cilindrilor, pentru a preveni vibrațiile nedorite ale arborelui cotit. Cu distribuția OHV, laolaltă cu cartere separate pentru motor și transmisie, noul „Big Boxer” are aceleași caracteristici structurale care au distins primul motor boxer BMW Motorrad, care la acea vreme avea supape dispuse lateral. Motorul boxer cu doi cilindri cu cea mai mare cilindree folosită vreodată în producția moto de serie este un propulsor de 1.802 cm³, rezultând dintr-un alezaj de 107.1 mm și o cursă de 100 mm. Puterea motorului este de 67 kW (91 CP) la 4.750 rpm. Cuplul maxim de 158 Nm este deja disponibil la 3.000 rpm. Un cuplu de peste 150 Nm este disponibil între 2.000 și 4.000 rpm. Astfel este garantată o forță de tracțiune enormă și – în combinație cu o volantă generos dimensionată – o rulare exemplar de lină, de asemenea. Acestea sunt avantajele acestui nivel de performanță și cuplu în pilotaj. Turația maximă a motorului este de 5.750 rpm, în timp ce turația de ralanti este de 950 rpm. Trei moduri de mers împreună cu ASC și MSR pentru un grad ridicat de plăcere și siguranță, ca standard. Reverse assist și Hillstart control ca opțiuni. Noul R 18 oferă, de asemenea, cele trei moduri standard de mers „Rain”, „Roll” și „Rock” – neobișnuite în acest segment – pentru a se putea adapta la preferințele individuale ale riderilor. Garnitura standard include, de asemenea, ASC (control automat de stabilitate, decupabil), care asigură un nivel ridicat de siguranță. În plus, noul R 18 este echipat standard cu controlul cuplului de tracțiune (MSR). Printre alte opțiuni, o Reverse assist face manevrarea convenabilă, în timp ce funcția Hill Start Control facilitează pornirea în rampa. BMW R18 va ajunge în Europa în această toamnă, iar prețul anunțat pentru țara noastră este 22.900, cu TVA inclus. Cele mai importante elemente ale noului BMW R 18: • Stil iconic care îmbină tehnologia modernă cu materiale autentice. • Cel mai mare motor BMW boxer cu o capacitate de 1 802 cmc. • Putere 67 kW (91 CP) la 4 750 rpm, cuplu maxim 158 Nm la 3 000 rpm. • Peste 150Nm disponibili în orice moment, de la 2 000 la 4 000 rpm. • Arborele de antrenare expus asemenea modelelor clasice. • Basculă cu două brațe din oțel cu picior de arc central • Furcă telescopică cu amortizare dependentă de deplasare. • Șasiu din oțel cu buclă dublă și bare inferioare prinse cu șuruburi • Frâne cu disc față și spate, cu roți cu spite. • Tehnologie de iluminat cu LED-uri de ultimă generație, interpretată clasic. • Lumină adaptivaă pentru o iluminare cat mai bună a drumului (*ca opțiune din fabrică). • bord circular conceput cu afișaj integrat. • Keyless ride • Trei moduri de mers standard, + ASC și MSR. • Asistență înapoi pentru manevrare convenabilă și HilStart Control pentru o pornire ușoară in rampa, (*ca opțiuni din fabrică). • Prima ediție R 18: aspect exclusiv în vopsea neagra și crom. • O gamă largă de accesorii opționale și originale BMW Motorrad, precum și o colecție cool Ride & Style. Dimensiuni/greutate Înălțime șa la masa proprie 690 mm Lungime arc picioare la masa proprie 1630 mm Volum util rezervor aprox. 16 l din care rezervă aprox. 4 l Lungime 2440 mm Înălțime (fără oglinzi) 1126 mm Înălțime (peste oglinzi, la masa proprie cf. DIN) 1232 mm Lățime (cu oglinzi) 964 mm Masă proprie, gata de drum, cu rezervorul plin 345 kg 1) Masă totală admisă 560 kg Sarcină utilă (la dotarea standard) 215 kg Continue Reading Articol preluat de pe motoroute.ro
  20. BMW pune ținta pe Harley-Davidson, lansând un cruiser masiv, cu cel mai mare motor boxer cu doi cilindri produs vreodată de bavarezi, cu un stil elegant și redus la esență și multe elemente de design tradiționale. Noul R 18 este modelul cu care BMW Motorrad revine în segmentul cruiserelor după o pauză de 15 ani. Ca niciun alt BMW de până acum, acest model respectă la literă tradiția motocicletelor bavareze legendare din trecut. Împrumută multe elemente de la modele renumite, precum BMW R 5, atât din punct de vedere tehnologic, cât și vizual, dorind să pună accentul pe esența motociclismului: tehnologie puristă, fără fasoane și motorul boxer masiv în centrul atenției. Inima noului BMW R 18 este noul motor boxer cu doi cilindri – supranumit „Big Boxer”. Atât aspectul său impresionant, cât și tehnologia sa reflectă o continuare a motoarelor boxer răcite cu aer tradiționale, care au oferit momente pline de inspirație de când a început producția BMW Motorrad, în 1923. Cel mai mare motor boxer cu doi cilindri din toate timpurile are o capacitate de 1.802 cmc, cu o putere maximă de 67 kW (91 CP) la 4.750 rpm. De la 2.000 la 4.000 rpm, cuplul nu scade niciun moment sub 150 Nm. Cuplul maxim este de 158 Nm la 3.000 rpm. Ciclistica noului R 18 are la bază cadrul din țeavă de oțel de tip dublu leagăn. La fel ca la legendarul BMW R 5, bascula încorporează transmisia cu arbore cardanic, plasată la vedere. Motocicleta cântărește 345 kg la gol, iar rezervorul are o capacitate de 16 litri. [embedded content] Elementele suspensiei noului BMW R 18 renunță voit la opțiunile de reglaj electronic. În locul acestora, o furcă telescopică și un monoamortizor montat central cu acțiune progresivă și pretensionare reglabilă asigură contactul roților cu solul. Ca și la BMW R 5, jambele furcii telescopice sunt îmbrăcate în manșoane metalice. Diametrul jambelor este 49 mm, în timp ce cursa suspensiei este de 120 mm pe față și 90 mm pe spate. Sistemul de frânare al noului BMW R 18 constă într-o frână cu două discuri pe față și una cu un singur disc pe spate, combinate cu etriere fixe cu patru pistonașe. Jantele sunt cu spițe, dar vor exista și opțiuni de jante forjate în catalogul de accesorii foarte cuprinzător. Noul R 18 oferă trei moduri de pilotaj standard, cu denumiri complet atipice, foarte „americane”: „Rain”, „Roll” și „Rock”. Echiparea standard include și ASC (Automatic Stability Control, dezactivabil) și controlul electronic al frânei de motor (MSR). Printre alte opțiuni, există un sistem de asistență la mersul cu spatele, pentru a facilita manevrele la viteze mici, în timp ce funcția Hill Start Control facilitează pornirea în rampă. R 18 păstrează un design purist în multe detalii, influențat de clasici precum BMW R 5. Nu este o coincidență că elementele funcționale și stilistice precum cadrul dublu leagăn, rezervorul în formă de picătură, arborele de transmisie la vedere și vopseaua cu dungi „pinstripe” (opțiune din fabrică) aduc aminte de legendarul boxer, din 1936. Suspensia aduce și ea aminte de R 5. Împreună cu bascula dublu braț și monoamortizorul cu sistem de pârghii, conceptul de suspensie spate aparent rigidă al lui R 5 este transpus în epoca modernă. Noul R 18 va fi oferit în toată lumea ca o ediție exclusivistă R 18 First Edition încă de la lansare, cu un model standard rezervat suplimentar pentru anumite piețe. Această ediție specială combină aspectul clasic de R 18 cu elemente de echipare exclusiviste într-o finisare clasică pe negru cu dungi pinstripe albe. Noul R 18 are un design care facilitează customizările – ceva la care s-a lucrat încă din fazele timpurii ale designului de bază al motocicletei. Subcadrul spate este ușor de demontat și piesele vopsite se pot demonta ușor. Punctele de prindere atent gândite ale conductelor de frână, ambreiaj și cablajelor permit instalarea ușoară a ghidoanelor înalte sau joase, combinate cu conducte și cablaje care să li se potrivească. În plus, capacele vizibile ale chiulaselor și capacul carterului sunt gândite astfel încât să fie amplasate în afara băii de ulei, astfel încât acestea sunt foarte ușor de schimbat. Gama de accesorii BMW Motorrad oferă o selecție generoasă de opțiuni de individualizare, cu care să se poată adapta noul R 18 la gusturile și preferințele personale. Gama largă de piese diferite disponibile în programul de Accesorii Originale BMW Motorrad permite personalizări individuale care modifică în mod semnificativ caracterul lui R 18. Pentru lansarea noului R 18, două colecții diferite de design al pieselor frezate din aluminiu sunt disponibile, create în colaborare cu Roland Sands Design: „Machined” și „2-Tone Black”. Pentru programul de accesorii și de personalizare al noului R 18, BMW Motorrad colaborează cu Roland Sands Design și cu mai mulți furnizori renumiți, inclusiv producătorul american Mustang Seat, pentru a oferi variante diferite de șei de înaltă calitate, realizate manual. În plus, sistemele de evacuare se pot personaliza în colaborare cu americanii de la Vance & Hines. Cât costă? Prețul de bază anunțat de BMW Motorrad România este de 22.900 de euro.
  21. BMW pune ținta pe Harley-Davidson, lansând un cruiser masiv, cu cel mai mare motor boxer cu doi cilindri produs vreodată de bavarezi, cu un stil elegant și redus la esență și multe elemente de design tradiționale. Noul R 18 este modelul cu care BMW Motorrad revine în segmentul cruiserelor după o pauză de 15 ani. Ca niciun alt BMW de până acum, acest model respectă la literă tradiția motocicletelor bavareze legendare din trecut. Împrumută multe elemente de la modele renumite, precum BMW R 5, atât din punct de vedere tehnologic, cât și vizual, dorind să pună accentul pe esența motociclismului: tehnologie puristă, fără fasoane și motorul boxer masiv în centrul atenției. Inima noului BMW R 18 este noul motor boxer cu doi cilindri – supranumit „Big Boxer”. Atât aspectul său impresionant, cât și tehnologia sa reflectă o continuare a motoarelor boxer răcite cu aer tradiționale, care au oferit momente pline de inspirație de când a început producția BMW Motorrad, în 1923. Cel mai mare motor boxer cu doi cilindri din toate timpurile are o capacitate de 1.802 cmc, cu o putere maximă de 67 kW (91 CP) la 4.750 rpm. De la 2.000 la 4.000 rpm, cuplul nu scade niciun moment sub 150 Nm. Cuplul maxim este de 158 Nm la 3.000 rpm. Ciclistica noului R 18 are la bază cadrul din țeavă de oțel de tip dublu leagăn. La fel ca la legendarul BMW R 5, bascula încorporează transmisia cu arbore cardanic, plasată la vedere. Motocicleta cântărește 345 kg la gol, iar rezervorul are o capacitate de 16 litri. [embedded content] Elementele suspensiei noului BMW R 18 renunță voit la opțiunile de reglaj electronic. În locul acestora, o furcă telescopică și un monoamortizor montat central cu acțiune progresivă și pretensionare reglabilă asigură contactul roților cu solul. Ca și la BMW R 5, jambele furcii telescopice sunt îmbrăcate în manșoane metalice. Diametrul jambelor este 49 mm, în timp ce cursa suspensiei este de 120 mm pe față și 90 mm pe spate. Sistemul de frânare al noului BMW R 18 constă într-o frână cu două discuri pe față și una cu un singur disc pe spate, combinate cu etriere fixe cu patru pistonașe. Jantele sunt cu spițe, dar vor exista și opțiuni de jante forjate în catalogul de accesorii foarte cuprinzător. Noul R 18 oferă trei moduri de pilotaj standard, cu denumiri complet atipice, foarte „americane”: „Rain”, „Roll” și „Rock”. Echiparea standard include și ASC (Automatic Stability Control, dezactivabil) și controlul electronic al frânei de motor (MSR). Printre alte opțiuni, există un sistem de asistență la mersul cu spatele, pentru a facilita manevrele la viteze mici, în timp ce funcția Hill Start Control facilitează pornirea în rampă. R 18 păstrează un design purist în multe detalii, influențat de clasici precum BMW R 5. Nu este o coincidență că elementele funcționale și stilistice precum cadrul dublu leagăn, rezervorul în formă de picătură, arborele de transmisie la vedere și vopseaua cu dungi „pinstripe” (opțiune din fabrică) aduc aminte de legendarul boxer, din 1936. Suspensia aduce și ea aminte de R 5. Împreună cu bascula dublu braț și monoamortizorul cu sistem de pârghii, conceptul de suspensie spate aparent rigidă al lui R 5 este transpus în epoca modernă. Noul R 18 va fi oferit în toată lumea ca o ediție exclusivistă R 18 First Edition încă de la lansare, cu un model standard rezervat suplimentar pentru anumite piețe. Această ediție specială combină aspectul clasic de R 18 cu elemente de echipare exclusiviste într-o finisare clasică pe negru cu dungi pinstripe albe. Noul R 18 are un design care facilitează customizările – ceva la care s-a lucrat încă din fazele timpurii ale designului de bază al motocicletei. Subcadrul spate este ușor de demontat și piesele vopsite se pot demonta ușor. Punctele de prindere atent gândite ale conductelor de frână, ambreiaj și cablajelor permit instalarea ușoară a ghidoanelor înalte sau joase, combinate cu conducte și cablaje care să li se potrivească. În plus, capacele vizibile ale chiulaselor și capacul carterului sunt gândite astfel încât să fie amplasate în afara băii de ulei, astfel încât acestea sunt foarte ușor de schimbat. Gama de accesorii BMW Motorrad oferă o selecție generoasă de opțiuni de individualizare, cu care să se poată adapta noul R 18 la gusturile și preferințele personale. Gama largă de piese diferite disponibile în programul de Accesorii Originale BMW Motorrad permite personalizări individuale care modifică în mod semnificativ caracterul lui R 18. Pentru lansarea noului R 18, două colecții diferite de design al pieselor frezate din aluminiu sunt disponibile, create în colaborare cu Roland Sands Design: „Machined” și „2-Tone Black”. Pentru programul de accesorii și de personalizare al noului R 18, BMW Motorrad colaborează cu Roland Sands Design și cu mai mulți furnizori renumiți, inclusiv producătorul american Mustang Seat, pentru a oferi variante diferite de șei de înaltă calitate, realizate manual. În plus, sistemele de evacuare se pot personaliza în colaborare cu americanii de la Vance & Hines. Cât costă? Prețul de bază anunțat de BMW Motorrad România este de 22.900 de euro. Sursa
  22. BMW R18 – Iată versiunea finală. Detalii și preț

    BMW R18 apare în versiune de serie, la un an de la prezentarea conceptului. Este un pas important pentru BMW și marchează intrarea companiei din Munchen pe piața cruiserelor, dominată de Harley-Davidson. Toată motocicleta este asamblată în jurul celui mai mare motor boxer construit vreodată, iar cadrul și multe dintre detalii fac apel la istoria BMW și amintesc de R5. BMW R18 va ajunge în Europa în această toamnă, iar prețul anunțat pentru țara noastră este 22.900, cu TVA inclus. Motorul – este piesa de rezistență a motocicletei și totul se învârte în jurul lui. Este un boxer imens, de 1.800 cmc, cel mai mare construit vreodată și produce 91 de cai putere și 156 Nm. Cei 91 de cai par o nimica toată dacă vii de pe o motocicletă sport, dar în categoria asta cuplul contează: iar BMW R18 promite 150 NM între 2.000 și 4.000 rpm, fix locul unde-l vei folosi cel mai mult. Și nu e doar despre putere. Motorul în sine este superb finisat, iar tehnologia din spatele lui este un mix între tradițional și modern. Este un motor OHV, cu tije împingătoare, exact ca la motoarele clasice. Ambreiajul este uscat, dar are sistem anti-hopping, iar asta este foarte important la o motocicletă cu asemenea cuplu și cu o plajă de turații redusă: sistemul previne blocarea roții spate la retrogradări agresive. Pe de altă parte, accelerația este ride by wire, așadar ne așteptăm la un răspuns lin, ca de potențiometru – un alt lucru important când vine vorba de asemenea cuplu. Cardanul deschis este o altă piesă de rezistență. Îmbinările sunt expuse, se află la vedere, exact ca la modelele clasice pe care BMW le-a construit până în 1955. Cadrul amintește, de asemenea, de modelul R5 și urmărește aceeași linie generală. Sudurile sunt foarte curat realizate, iar dacă te duci spre bascula spate, care are o formă clasică și îmbracă roata și transmisia, o să trebuiască să te uiți destul de atent ca să observi amortizorul. Este ascuns undeva sub șa, aliniat cu cadrul, astfel încât motocicleta pare un hardtail. Nici furca nu e la vedere – suspensia-față este îmbrăcată în carcase metalice. Poziția – aici e puțin curios pentru că din cauza formei boxerului, BMW R18 nu oferă acea poziție alungită pe care-o găsim, de regulă, la cruisere. BMW vorbește despre mid-mounted controls, adică scărițele sunt poziționate undeva la jumătate – nici în față ca la Harley-Davidson, nici mai în spate ca la motocicletele touring și sport-touring. BMW pune la dispoziție mai multe tipuri de șa, înălțătoare de ghidon, ghidoane ( dintre care două ape-hangers) și tot felul de accesorii. Iar la acest capitol merită menționată colaboararea cu nume celebre din industria americană de custom: Mustang Seats, Vance & Hines (evacuări), Roland Sands. Electronice – pe bordul minimalist din fotografia de desupra vedem cuvântul „Roll”. Se referă la modul de mers pentru că BMW R18 are modurile Rain, Roll și Rock, în loc de Rain, Road și Dynamic așa cum vedem la alte modele BMW. Schimbarea modului de mers se face prin apăsarea unui buton, iar parametrii sunt ABS-ul, Controlul Tracțiunii și răspunsul accelerației. Astfel, pe Rain ai un răspuns mai soft, în timp ce pe Rock răspunsul e mai agresiv. La capitolul opțiuni mișto avem reverse, keyless ride, cruise control, manșoane încălzite. Farul este LED și are lumină care se adaptează pentru viraje. Walkaround, în curând – peste două zile ne vom întâlni cu un R18 în care și oase și o să venim cu mai multe impresii și răspunsuri la curiozitățile pe care le-aveți despre această motocicletă. Așadar, folosiți cu încredere secțiunea de comentarii. Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro
  23. Pandemia coronavirus ne afectează indiferent de ce facem sau nu facem. Aşadar, pentru a trece mai uşor peste această perioadă, inventivitatea este la cote înalte zilele astea. O parte dintre reprezentanții cluburilor sau echipelor de ciclism din România, cicliști amatori sau de performanță și organizatori de competiții au venit cu o iniţiativă excelentă prin care nu doar că permit să ne menţinem forma fizică chiar şi în casă, ci ajută mai ales prin dimensiunea caritabilă pe care o are seria de concursuri „Pedalăm pentru Viaţă”. Prin această iniţiativă se doreşte atragerea cât mai multor donaţii din partea comunităţii de ciclişti din România, bani care vor fi folosiţi în lupta împotriva pandemiei coronavirus. Donaţia este practic taxa de participare la concursul virtual. La finalul seriei de competiții, toate donațiile vor fi direcționate către Asociația Dăruiește Viață, pentru lupta împotriva COVID19! Pentru a participa trebuie să bifezi câteva condiţii tehnice: Downloadează aplicaţia Rouvy.com şi fă-ţi cont Să ai trainer sau rulou smart ce poate fi conectat la Rouvy Dacă nu ai smart-trainer, e suficient să ai senzori pe bicicleta pe care o foloseşti pe trainer (ex: puls, viteză, cadenţă, putere) Înscrie-te pe platforma Pedalăm pentru Viaţă şi urmăreşte restul de instrucţiuni. Până acum în cadrul calendarului virtual au fost anunţate 7 concursuri, primul fiind Maratonul Vinului tura de 18 km, care are loc sâmbătă 4 aprilie, taxa de participare fiind de minim 30 lei. Taşteptăm la startul virtual! Sursa: Freerider
  24. Pandemia coronavirus ne afectează indiferent de ce facem sau nu facem. Aşadar, pentru a trece mai uşor peste această perioadă, inventivitatea este la cote înalte zilele astea. O parte dintre reprezentanții cluburilor sau echipelor de ciclism din România, cicliști amatori sau de performanță și organizatori de competiții au venit cu o iniţiativă excelentă prin care nu doar că permit să ne menţinem forma fizică chiar şi în casă, ci ajută mai ales prin dimensiunea caritabilă pe care o are seria de concursuri „Pedalăm pentru Viaţă”. Prin această iniţiativă se doreşte atragerea cât mai multor donaţii din partea comunităţii de ciclişti din România, bani care vor fi folosiţi în lupta împotriva pandemiei coronavirus. Donaţia este practic taxa de participare la concursul virtual. La finalul seriei de competiții, toate donațiile vor fi direcționate către Asociația Dăruiește Viață, pentru lupta împotriva COVID19! Pentru a participa trebuie să bifezi câteva condiţii tehnice: Downloadează aplicaţia Rouvy.com şi fă-ţi cont Să ai trainer sau rulou smart ce poate fi conectat la Rouvy Dacă nu ai smart-trainer, e suficient să ai senzori pe bicicleta pe care o foloseşti pe trainer (ex: puls, viteză, cadenţă, putere) Înscrie-te pe platforma Pedalăm pentru Viaţă şi urmăreşte restul de instrucţiuni. Până acum în cadrul calendarului virtual au fost anunţate 7 concursuri, primul fiind Maratonul Vinului tura de 18 km, care are loc sâmbătă 4 aprilie, taxa de participare fiind de minim 30 lei. Taşteptăm la startul virtual! Sursa: Freerider
  25. De când stăm cu toții acasă, le vin tot felul de idei dealerilor de motociclete și de echipamente, pentru a vă ajuta să nu ieșiți din casă sau să petreceți timpul mai cu folos. În ideea asta, prietenii noștri de la Touratech România au gândit un concurs foarte interesant, în parteneriat cu Aerografie Timișoara. Concursul i se adresează oricărui motociclist, care trebuie să facă echipă cu un copil în vârstă de cel mult 12 ani. Echipele formate astfel pot descărca de aici un format de cască Touratech, pe care să-l coloreze și decoreze după cum le dictează imaginația și creativitatea. Apoi se trimite desenul, împreună cu câteva informații despre echipă la mailul info@touratech.ro. Subiectul mailului trebuie să fie „Aventurier pe 2 roți – Concurs” și mailul trebuie să conțină numele membrilor echipei (adultul și copilul), pentru a se putea valida participarea. Pozele primite vor fi postate într-o galerie pe pagina de Facebook Touratech România, începând cu data de 3 aprilie. Din momentul postării, fiecare poză începe să adune like-uri. Numărarea like-urilor se oprește pe 30 aprilie, la 23:59. Primele 10 poze în ordinea numărului de like-uri trec în faza următoare, în care vor fi apreciate de juriul format din trei membri, din care face parte și subsemnatul, alături de amicul Cabral și de Maria Dănescu. Fiecare jurat face o listă cu primele trei desene care i-au plăcut, în ordinea preferinței. Un loc întâi pe lista unui jurat valorează 3 puncte, un loc doi, 2 puncte și un loc trei – 1 punct. Desenul cu cele mai multe astfel de puncte câștigă concursul. Premiul va fi chiar casca Touratech din carbon, decorată de Aerografie Timișoara cu desenul realizat de echipa câștigătoare.
  26. De când stăm cu toții acasă, le vin tot felul de idei dealerilor de motociclete și de echipamente, pentru a vă ajuta să nu ieșiți din casă sau să petreceți timpul mai cu folos. În ideea asta, prietenii noștri de la Touratech România au gândit un concurs foarte interesant, în parteneriat cu Aerografie Timișoara. Concursul i se adresează oricărui motociclist, care trebuie să facă echipă cu un copil în vârstă de cel mult 12 ani. Echipele formate astfel pot descărca de aici un format de cască Touratech, pe care să-l coloreze și decoreze după cum le dictează imaginația și creativitatea. Apoi se trimite desenul, împreună cu câteva informații despre echipă la mailul info@touratech.ro. Subiectul mailului trebuie să fie „Aventurier pe 2 roți – Concurs” și mailul trebuie să conțină numele membrilor echipei (adultul și copilul), pentru a se putea valida participarea. Pozele primite vor fi postate într-o galerie pe pagina de Facebook Touratech România, începând cu data de 3 aprilie. Din momentul postării, fiecare poză începe să adune like-uri. Numărarea like-urilor se oprește pe 30 aprilie, la 23:59. Primele 10 poze în ordinea numărului de like-uri trec în faza următoare, în care vor fi apreciate de juriul format din trei membri, din care face parte și subsemnatul, alături de amicul Cabral și de Maria Dănescu. Fiecare jurat face o listă cu primele trei desene care i-au plăcut, în ordinea preferinței. Un loc întâi pe lista unui jurat valorează 3 puncte, un loc doi, 2 puncte și un loc trei – 1 punct. Desenul cu cele mai multe astfel de puncte câștigă concursul. Premiul va fi chiar casca Touratech din carbon, decorată de Aerografie Timișoara cu desenul realizat de echipa câștigătoare. Sursa
  27. Honda a primit trei premii Red Dot Award, pentru “outstanding design”, după cum se exprimă juriul. Best of the best car design pentru Honda e, o mașină electrică ce urmează să ajungă și pe piața din România și pentru, iar aici e zona care ne interesează, CBR 1000RR Fireblade. Noul Fireblade marchează o revenire puternică pentru Honda în clasa superbike-urilor. Mai avem ceva de așteptat până va ajunge pe străzi, dar chiar și fără să mergem cu ea putem spune că e o apariție. E genul acela de design Honda care te seduce – nici prea avangardist-ciudat (așa cum a fost percepută actuala Yamaha R1 la lansare – oamenii s-au obișnuit între timp), nici în exuberantul stil italian pe care-l vedem la Ducati Panigale. CBR1000RR este o motocicletă care-ți place din prima. Vorbim despre cum arată. Sau dacă nu te impresionează, cel puțin nu vei putea spune că e urâtă. Nu e love&hate. E doar love. Și n-ar avea de ce să nu fie: culori HRC, winglets, linii ascuțite și numele Fireblade. O așteptăm în România. O să-ntoarcă multe priviri. Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro
  1. Încarcă mai multă activitate
×