Mergi la conţinut
  • https://www.AUTOdoc24.RO

Activitate

Fluxul se actualizează automat     

  1. Ieri
  2. Într-o inițiativă fără precedent la această scară, Harley-Davidson lansează campania Passport to Freedom, prin care se angajează să plătească cheltuielile cu obținerea permisului pentru noii clienți. Prin această campanie, care se desfășoară în toată Europa, Harley-Davidson caută să promoveze motocicleta ca pasiune și ca mijloc de transport pentru publicul larg. Astfel, producătorul din Wisconsin oferă 500 de euro pentru cheltuielile legate de obținerea permisului (școală, examen) fiecărui client care cumpără o motocicletă Harley-Davidson anul acesta. Cei 500 de euro sunt oferiți ca reducere din prețul motocicletei, campania fiind valabilă pentru familiile de modele Street, Spotster și Softail 107 (mai potrivite pentru începători). Clienții pot beneficia de reducerea legată de campania P2F dacă arată permisul de conducere eliberat după luna mai. În România, cei 500 de euro ar trebui să acopere fără probleme cheltuielile legate de obținerea permisului, ba chiar ar mai putea să și rămână pentru ceva elemente de echipament. Sursa
  3. Harley-Davidson a lansat o campanie în Europa – P2F (Passport to Freedom), prin care suportă costul permisului de conducere. Este o mare diferență între o campanie promoțională în care prețul unor produse este micșorat din motive dictate de o politică comercială şi o inițiativă care încearcă să încurajeze utilizarea motocicletei. De data aceasta, Harley-Davidson a demarat o astfel de acțiune pe întreg teritoriul Europei, numită P2F (Passport to Freedom), suportând costurile obținerii permisul de conducere pentru noii clienți. Suma oferită este de 500 euro și este dedusă din valoarea unei motociclete noi, pe care clientul poate să o achiziționeze în cursul acestui an, până la 31 decembrie 2020, iar permisul de conducere trebuie să fie eliberat după luna mai. Numărul motocicletelor incluse în campania P2F nu este limitat, iar modelele oferite sunt cele din familiile Steet, Sportster și Softail 107 (1746 cmc), adică cele care reprezintă o alegere justificată pentru un proaspăt deținător de permis. Viitorii beneficiari ai acestei campanii care locuiesc în România sunt favorizați, pentru că 500 euro acoperă costurile obținerii permisului de conducere, chiar apelând la serviciile unei școli bune (foarte puține în țara noastră), ale cărei costuri probabil că se vor încadra în suma oferită, spre deosebire de o școală din țările dezvoltate, în care cursurile unei astfel de școli pot depăși 2000 euro. Evident că poate fi cumpărată o singură motocicletă și mai sunt alte câteva reguli de bun simț, care trebuie respectate, dar inițiativa P2F este de bun augur și probabil că va ajuta o parte dintre viitorii motocicliști în luarea deciziei de a alege o motocicletă Harley-Davidson. Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube. Vezi articolul integral
  4. Harley-Davidson a lansat o campanie în Europa – P2F (Passport to Freedom), prin care suportă costul permisului de conducere. Este o mare diferență între o campanie promoțională în care prețul unor produse este micșorat din motive dictate de o politică comercială şi o inițiativă care încearcă să încurajeze utilizarea motocicletei. De data aceasta, Harley-Davidson a demarat o astfel de acțiune pe întreg teritoriul Europei, numită P2F (Passport to Freedom), suportând costurile obținerii permisul de conducere pentru noii clienți. Suma oferită este de 500 euro și este dedusă din valoarea unei motociclete noi, pe care clientul poate să o achiziționeze în cursul acestui an, până la 31 decembrie 2020, iar permisul de conducere trebuie să fie eliberat după luna mai. Numărul motocicletelor incluse în campania P2F nu este limitat, iar modelele oferite sunt cele din familiile Steet, Sportster și Softail 107 (1746 cmc), adică cele care reprezintă o alegere justificată pentru un proaspăt deținător de permis. Viitorii beneficiari ai acestei campanii care locuiesc în România sunt favorizați, pentru că 500 euro acoperă costurile obținerii permisului de conducere, chiar apelând la serviciile unei școli bune (foarte puține în țara noastră), ale cărei costuri probabil că se vor încadra în suma oferită, spre deosebire de o școală din țările dezvoltate, în care cursurile unei astfel de școli pot depăși 2000 euro. Evident că poate fi cumpărată o singură motocicletă și mai sunt alte câteva reguli de bun simț, care trebuie respectate, dar inițiativa P2F este de bun augur și probabil că va ajuta o parte dintre viitorii motocicliști în luarea deciziei de a alege o motocicletă Harley-Davidson. Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube. Sursa
  5. Sezonul 2019 a fost unul cu suișuri și coborâșuri pentru Andreea Dovizioso. Andrea Dovizioso: Undaunted prezintă ceea ce nu se vede la televizor în timpul weekendurilor de MotoGP, ne arată tensiunea, frustrarea, pasiunea cât și bucuria din interiorul echipei Ducati și a oamenilor din jurul lui Desmo Dovi. Cei de la Redbull Media House l-au urmărit pe Dovi în cele mai plăcute și neplăcute momente ale sezonului trecut oferindu-ne astfel posibilitatea de a vedea o imagine mai reală a sa. Documentarul durează aproximativ 50 de minute, și îl găsiți aici. Spoiler Alert: La un momentdat Dovi is justifică prezența în MotoGP la 34 de ani spunând “Cred că pot să-l bat pe Marquez și să câștig campionatul.Dacă nu aș crede asta, nu aș fi în MotoGP”. Așadar cât timp o să-l vedem la start, știm că Dovi va da totul pentru a obține titlul mult râvnit. Și mai zice un lucru care te pune pe gânduri “Viteză nu te face să te simți liber, este o cușcă…”. Dar mai bine vă las să vedeți documentarul. Continue Reading Articol preluat de pe motoroute.ro
  6. Ultima săptămână
  7. Începând cu anul 2011, toate motocicletele participante la Dakar trebuie să aibă o capacitate maximă de 450cc. Conform regulamentului,motociclete folosite trebuiesc să aibă la bază un model omologat, ce poate fi condus pe stradă, care ulterior a fost modificat pentru competițiile de Rally Raid/Cross-Country. Apoi există două grupe: Grupa 1 a elitelor, unde sunt cei mai buni 25 de rideri de uzină, ce beneficiază de susținerea directă a producătorilor și care au voie să modifice motocicleta/motorul, respectand cerintele FIM. În grupa 2 avem motociclete care la fel au la bază variantele standard omologate, dar cadrul,motorul și bascula trebuie să fie cele standard , disponibile publicului larg. Există două subgrupe: 2.1 Super Production unde este voie să fie modificate anumite piese, excepție făcând capacele motorului,(*cu condiția de a respectă regulile FIM) și 2.2 Marathon , unde la fel sunt acceptate modificări, însă participanți de la această grupa nu au dreptul de a schimbe pe durata cursei cadrul,motorul,furca,bascula, cilindrul sau capul cilindrului. Mai multe detalii despre regulile de participare la Dakar găsiți aici. Mani Gyenes, participant de 10 ori la Dakar, motiv pentru care a primit titlul de legendă , ne-a prezentat motocicleta sa KTM 450 Rally Replica, cu care a reușit anul acesta să câștige clasa Malle Moto.[embedded content] Așadar, putem spune că la bază, motocicletele participante la Dakar sunt motociclete de enduro care au fost modificate, fiind pregătite să fie abuzate sute de kilometri prin pietriș și nisip timp de două săptămâni. Un aspect foarte important care necesită modificări pentru motocicletele foliste la Dakar este autonomia, majoritatea motocicletelor pornind cu aproximativ 30-34L de benzină de obicei repartizați în două rezervoare. KTM este deținătoarea recordului absolut cu 18 victorii consecutive în Dakar. Modelul actual folosit a fost introdus în 2018, în ultimii ani fiind aduse mici îmbunătățiri. Motorul folosit este un motor mono cilindru de 449.3 cm³, cu alezaj X cursă de 95mm x 63.4 mm, iar greutatea motociclitei (*la gol) este de 139Kg. Există mici diferențe între motocicletele folosite de piloții de uzina și cele Rally Replica vândute către piloții privați, cum ar fi suspensiile care pentru piloții de uzina sunt mai dure, pe față fiind folosite furci de 52mm, comparativ cu furcile 48mm Cone Valve de pe Rally Replica, ambele variante având o cursa de 305mm. Desigur mai sunt unele diferențe ca mapare folosită pentru motor, însă în mare cele două motociclete sunt destul de asemănătoare, putându-vă achiziționa o motocicletă KTM adevărată de rally-raid la prețul de 30,500$ Yamaha participa în Dakar cu modelul WR450F Rally care pentru 2020 a primit câteva îmbunătățiri. Motocicleta folosește tehnologia cilindrului inversat, având un motor monocilindru de 449cc cu alezaj X cursă de 97.0 mm x 60.8 mm, greutatea totală (*la gol) fiind de 142Kg. Spre deosebire de modelul standard WR450F, bascula a fost lungită cu 2cm pentru a crește stabilitatea la viteze mari iar pentru suspensie s-a optat pe un sistem de la KYB ce oferă o cursa pe față de 310mm. Honda folosește o motocicletă care are la bază are modelul CRF450, varianta pentru Dakar primind suffixul Rally.Prima oară acest prototip a fost folosit în 2013, la revenirea oficială în Dakar, după care an de an a fost îmbunătățit. Motorul folosit este un mono-clindru de 449.4 cc cu alezaj X cursă de 97.0 x 60.8 mm ce produce peste 45kW (spre deosebire de ceilalți producători, Honda sunt singuri care menționează ceva legat de puterea motorului). Suspensia este asigurată de o furcă Showa inversată de 51mm cu o cursă de 310mm și un amortizor Showa Ø50 single tube. Apoi toate motocicletele trebuie să aibă instalate la bord câteva lucruri obligatorii care țin de navigație și siguranță: Derulator de road-book. Fiecare motociclist primeşte un road-book. Acesta este sub forma unei role de hîrtie de 12m care se pune pe un aparat numit derulator de road-book, fixat deasupra ghidonului pe un suport special. Apoi riderul citește informațiile de pe el folosindu-l pentru a naviga toată proba specială, asemenea unei hârți. Spre deosebire de anii trecuți, odată cu mutarea raliului în Arabia Saudită, s-a hotărât ca roadbook-ul să nu mai fie înmânat participanților cu o zi înainte, ci cu 15minute înainte de start. GPS. Monitorizează dacă respectivul concurent respectă traseul indicat de organizatori şi dacă a depăşit limita de viteză. Nu este un GPS ca cel folosit de noi, ci mai mult un senzor GPS care monitorizează poziția riderului și îl avertizează când este în apropierea unui way-point. Iritrack. Este un dispozitiv fixat pe acelaşi suport special şi practic este legătura pilotului cu satelitul. Are trei butoane – butonul roşu este cel de panică, pentru urgenţe medicale, iar elicopterul soseşte de îndată – butonul albastru este pentru comunicarea cu cei de la Race Control – butonul verde se apasă atunci cînd anunţi că te-ai oprit pentru a remedia defecţiunile tehnice Baliza. Sistem care transmite Race Controlului poziţia motocicletei, dacă e răsturnată sau nu, existînd situaţia ca riderul să nu mai apuce să apese butonul roşu Santinelă. Un aparat care anunţă pilotul prezenţa altui concurent prin preajmă. Se poate întîmpla ca un camion cînd începe coborîrea de pe o dună să dea peste un motociclist împotmolit în zonă. 2 x Odometru. Măsoară distanța parcursă și care ajută riderul să navigheze comparând cu distanțele marcate pe roadbook Continue Reading Articol preluat de pe motoroute.ro
  8. Evenimentul a fost organizat vineri 21 februarie, la sediul Honda Motor din Tokyo, Honda Welcome Plaza Aoyama. Urmăriți de reprezentanții presei și de milioane de fani, prin intermediul transmisiei live pe Internet, cei doi piloți ai echipei de uzină, Leon Haslam și Alvaro Bautista, au dezvelit noile motociclete CBR1000RR-R Fireblade SP, cu care cei doi vor începe sezonul WSBK 2020 peste o săptămână, la etapa inaugurală a acestei ediții WSBK, care se va desfășura pe circuitul de la Phillip Island, Australia. Ca la orice astfel de eveniment, în deschidere au intrat pe scenă cei din conducerea companiei, Noriaki Abe, Managing Officer Motorcycle Operations al Honda Motor Co. și Yoshishige Nomura, președinte al Honda Racing Corporation, care au prezentat proiectul Honda pentru WSBK, noua motocicletă CBR1000RR-R Fireblade SP și piloții cu care Honda se reîntoarce în această competiție rezervată motocicletelor derivate din modelele de serie, cu o echipă de uzină, după 18 ani de absență. Au urmat Jaume Colom, managerul echipei și cei doi piloți, Bautista și Haslam, toți fiind entuziasmați de importanța strategică a revenirii echipei de uzină în campionatul mondial de Superbike, dar, în același timp, conștienți de provocările care îi vor aștepta și de concurența acerbă. În cadrul evenimentului a fost prezentată și echipa satelit, MIE Racing Althea Honda Team cu pilotul de uzină Takumi Takahashi, împreună cu coordonatorul grupării, Midori Moriwaki. În aceeași zi, după încheierea prezentării, echipa a plecat spre Australia, toți componenții ei fiind pregătiți să participe la un test de două zile, primul antrenament oficial al actualului sezon WSBK, urmând ca pe 27 și 28 februarie să participe la cursele primei etape. Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube. Sursa
  9. Evenimentul a fost organizat vineri 21 februarie, la sediul Honda Motor din Tokyo, Honda Welcome Plaza Aoyama. Urmăriți de reprezentanții presei și de milioane de fani, prin intermediul transmisiei live pe Internet, cei doi piloți ai echipei de uzină, Leon Haslam și Alvaro Bautista, au dezvelit noile motociclete CBR1000RR-R Fireblade SP, cu care cei doi vor începe sezonul WSBK 2020 peste o săptămână, la etapa inaugurală a acestei ediții WSBK, care se va desfășura pe circuitul de la Phillip Island, Australia. Ca la orice astfel de eveniment, în deschidere au intrat pe scenă cei din conducerea companiei, Noriaki Abe, Managing Officer Motorcycle Operations al Honda Motor Co. și Yoshishige Nomura, președinte al Honda Racing Corporation, care au prezentat proiectul Honda pentru WSBK, noua motocicletă CBR1000RR-R Fireblade SP și piloții cu care Honda se reîntoarce în această competiție rezervată motocicletelor derivate din modelele de serie, cu o echipă de uzină, după 18 ani de absență. Au urmat Jaume Colom, managerul echipei și cei doi piloți, Bautista și Haslam, toți fiind entuziasmați de importanța strategică a revenirii echipei de uzină în campionatul mondial de Superbike, dar, în același timp, conștienți de provocările care îi vor aștepta și de concurența acerbă. În cadrul evenimentului a fost prezentată și echipa satelit, MIE Racing Althea Honda Team cu pilotul de uzină Takumi Takahashi, împreună cu coordonatorul grupării, Midori Moriwaki. În aceeași zi, după încheierea prezentării, echipa a plecat spre Australia, toți componenții ei fiind pregătiți să participe la un test de două zile, primul antrenament oficial al actualului sezon WSBK, urmând ca pe 27 și 28 februarie să participe la cursele primei etape. Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube. Vezi articolul integral
  10. The Road & The Happiness – bikepacking în India

    Vlad, Silviu și Alvin prezintă The Road & The Happiness, o aventură de 333 km prin nordul Indiei. Cei trei prieteni din copilărie au plecat la drum, curioși să descopere împreună, pe bicicletă, drumul către Chamba, un orășel cu istorie și cultură din timpuri străvechi de care puțini știu, chiar și în India. „Am plecat din Dharamshala, locul unde-si are resedinta Dalai Lama, si in cele din urma am ajuns in Bharmour, cu scopul de a zari varful Manimahesh Kailash (5563m), loc considerat sfant in cultura Hindusa. A fost un drum uneori cu peripetii, cu episoade neprevazute, cu toate anotimpurile la un loc, cu oameni buni si mai ales locuri magice. A fost un drum despre prietenie, curaj, libertate si multa voie buna. Astfel ca ar fi pacat sa nu impartasim toate acestea si cu altii, cu speranta ca poate urmatoarea aventura pe un drum nou va fi chiar a ta. Aceste aventuri au insa ca scop strangerea de donatii pentru copiii bolnavi de inima ce necesita o interventie chirurgicala urgenta. Multumiri merg catre Decathlon pentru echipamentul furnizat, catre Alternativa Sportiva pentru organizare si logistica si mai ales catre cei care au donat pentru InimaCopiilor”. Și tu poți face o faptă bună, cu o donație aici, pentru această campanie organizată împreună cu Asociația InimaCopiilor. Mai multe povești și aventuri pot fi urmărite pe pagina de Facebook The Road & The Happiness. Sursa: Freerider
  11. Vlad, Silviu și Alvin prezintă The Road & The Happiness, o aventură de 333 km prin nordul Indiei. Cei trei prieteni din copilărie au plecat la drum, curioși să descopere împreună, pe bicicletă, drumul către Chamba, un orășel cu istorie și cultură din timpuri străvechi de care puțini știu, chiar și în India. „Am plecat din Dharamshala, locul unde-si are resedinta Dalai Lama, si in cele din urma am ajuns in Bharmour, cu scopul de a zari varful Manimahesh Kailash (5563m), loc considerat sfant in cultura Hindusa. A fost un drum uneori cu peripetii, cu episoade neprevazute, cu toate anotimpurile la un loc, cu oameni buni si mai ales locuri magice. A fost un drum despre prietenie, curaj, libertate si multa voie buna. Astfel ca ar fi pacat sa nu impartasim toate acestea si cu altii, cu speranta ca poate urmatoarea aventura pe un drum nou va fi chiar a ta. Aceste aventuri au insa ca scop strangerea de donatii pentru copiii bolnavi de inima ce necesita o interventie chirurgicala urgenta. Multumiri merg catre Decathlon pentru echipamentul furnizat, catre Alternativa Sportiva pentru organizare si logistica si mai ales catre cei care au donat pentru InimaCopiilor”. Și tu poți face o faptă bună, cu o donație aici, pentru această campanie organizată împreună cu Asociația InimaCopiilor. Mai multe povești și aventuri pot fi urmărite pe pagina de Facebook The Road & The Happiness. Sursa: Freerider
  12. Bontrager tocmai a anunțat lansarea unui nou produs care poartă numele său, este vorba de pedalele de șosea Elite din carbon, compatibile cu plăcuțe Look KÉO. Deși nu sunt primele pedale produse de Bontrager, acestea sunt totuși primele fabricate din carbon. Pedalele dispun de o suprafață mare de contact cu plăcuța instalată pe pantof. Suprafața este fabricată din oțel, iar rolul ei principal este protejarea carbonului. Noile Elite Road dispun de reglaj al tensiunii de eliberare a pantofului, printr-un șurub amplasat pe partea din spate a pedalei. Axul este fabricat din oțel, iar rulmenții sunt capsulați pentru a asigura o durată de viață cât mai lungă. Bontrager anunță că noile pedale nu sunt susținute de Look Cycle International, iar în pachet vei primi o pereche de de plăcuțe roșii Wellgo. Totuși, pedalele sunt compatibile KEO, iar plăcuțele roșii cu care se livrează, oferă o “libertate” de 6 grade. Acestea pot fi înlocuite dacă vrei, cu orice alte plăcuțe compatibile Look KEO. De la Bontrager poți cumpăra separat plăcuțe originale care oferă libertate de 9 grade. Greutatea anunțată pentru noile pedale Bontrager Elite Road este de 250 g / pereche, așadar destul de ușoare. Prețul anunțat este de 100$ / pereche. Importator: Surmont Sursa: Freerider
  13. Bontrager tocmai a anunțat lansarea unui nou produs care poartă numele său, este vorba de pedalele de șosea Elite din carbon, compatibile cu plăcuțe Look KÉO. Deși nu sunt primele pedale produse de Bontrager, acestea sunt totuși primele fabricate din carbon. Pedalele dispun de o suprafață mare de contact cu plăcuța instalată pe pantof. Suprafața este fabricată din oțel, iar rolul ei principal este protejarea carbonului. Noile Elite Road dispun de reglaj al tensiunii de eliberare a pantofului, printr-un șurub amplasat pe partea din spate a pedalei. Axul este fabricat din oțel, iar rulmenții sunt capsulați pentru a asigura o durată de viață cât mai lungă. Bontrager anunță că noile pedale nu sunt susținute de Look Cycle International, iar în pachet vei primi o pereche de de plăcuțe roșii Wellgo. Totuși, pedalele sunt compatibile KEO, iar plăcuțele roșii cu care se livrează, oferă o “libertate” de 6 grade. Acestea pot fi înlocuite dacă vrei, cu orice alte plăcuțe compatibile Look KEO. De la Bontrager poți cumpăra separat plăcuțe originale care oferă libertate de 9 grade. Greutatea anunțată pentru noile pedale Bontrager Elite Road este de 250 g / pereche, așadar destul de ușoare. Prețul anunțat este de 100$ / pereche. Importator: Surmont Sursa: Freerider
  14. Electric bicycles, or e-bikes, utilize an electric motor, battery, and high-tech software to add power to a bicycle rider’s stroke whenever they pedal. Very popular in bicycle-friendly parts of Europe, e-bikes are classed roughly according to top speed, and whether they have a throttle or rely solely on pedaling action to trigger the electric motor assistance. Electric mountain bikes are typically Class 1, which are pedal-assist only and limited to a 20mph assisted top speed. The popularity of electric mountain bikes is steadily rising, and with it, many debates about trail access, safety, and whether these are bicycles or motorcycles. Some e-bike brands are capitalizing on the blurry line between bicycle and motorcycle by offering their bikes in powersports dealers. Specialized, one of the most popular bicycle brands worldwide, began selling their e-bikes in select powersports dealerships in 2019. Giant Bicycles displayed several e-bikes at the International Motorcycle Show in Long Beach in 2019, and also sells e-bikes through certain powersports dealers. Yamaha even has their own lineup of e-bikes, typically sold in bicycle shops, but according to Bicycle Retailer and Industry News, 10% of Yamaha’s e-bike retailers are powersports dealers. The connection between electric mountain bikes and off-road motorcycles might be obvious to some, but e-bike brands have been careful not to step on the toes of their traditional dealers – the local bicycle shop. Yet the lure of increased sales, and tapping into a new market segment that views a $6000 electric mountain bikes a both a bargain and a great cross-training tool, is too much for some of the brands to resist. But while the e-bike brands may profit from the increased sales, the powersports dealers need to temper their expectations when it comes to margins and add-ons. Whereas a motorcycle sale can often include a lot of gear, GPS units, extended warranties, and is typically financed, e-bike sales are typically cash, and have far fewer profitable add-ons that go with it out the door. Some extra training in the service department and on the sales floor is also in order for motorcycle dealers looking to sell e-bikes. How blurry does the line between e-bikes and motorcycles get? Not to be left behind by Yamaha, Harley-Davidson is waiting in the wings with their own line of electric bicycles. If you thought their LiveWire electric motorcycle was a big departure from the storied brand’s traditional portfolio, wait until you see their selection of tasseled Lycra cycling shorts. [embedded content] Specialized’s Turbo Kenevo electric mountain bike in action. Source: https://www.bicycleretailer.com/retail-news/2019/12/05/powersports-dealers-e-mtbs-go-hand-hand-dirt-bike-sales Vezi sursa
  15. Electric bicycles, or e-bikes, utilize an electric motor, battery, and high-tech software to add power to a bicycle rider’s stroke whenever they pedal. Very popular in bicycle-friendly parts of Europe, e-bikes are classed roughly according to top speed, and whether they have a throttle or rely solely on pedaling action to trigger the electric motor assistance. Electric mountain bikes are typically Class 1, which are pedal-assist only and limited to a 20mph assisted top speed. The popularity of electric mountain bikes is steadily rising, and with it, many debates about trail access, safety, and whether these are bicycles or motorcycles. Some e-bike brands are capitalizing on the blurry line between bicycle and motorcycle by offering their bikes in powersports dealers. Specialized, one of the most popular bicycle brands worldwide, began selling their e-bikes in select powersports dealerships in 2019. Giant Bicycles displayed several e-bikes at the International Motorcycle Show in Long Beach in 2019, and also sells e-bikes through certain powersports dealers. Yamaha even has their own lineup of e-bikes, typically sold in bicycle shops, but according to Bicycle Retailer and Industry News, 10% of Yamaha’s e-bike retailers are powersports dealers. The connection between electric mountain bikes and off-road motorcycles might be obvious to some, but e-bike brands have been careful not to step on the toes of their traditional dealers – the local bicycle shop. Yet the lure of increased sales, and tapping into a new market segment that views a $6000 electric mountain bikes a both a bargain and a great cross-training tool, is too much for some of the brands to resist. But while the e-bike brands may profit from the increased sales, the powersports dealers need to temper their expectations when it comes to margins and add-ons. Whereas a motorcycle sale can often include a lot of gear, GPS units, extended warranties, and is typically financed, e-bike sales are typically cash, and have far fewer profitable add-ons that go with it out the door. Some extra training in the service department and on the sales floor is also in order for motorcycle dealers looking to sell e-bikes. How blurry does the line between e-bikes and motorcycles get? Not to be left behind by Yamaha, Harley-Davidson is waiting in the wings with their own line of electric bicycles. If you thought their LiveWire electric motorcycle was a big departure from the storied brand’s traditional portfolio, wait until you see their selection of tasseled Lycra cycling shorts. [embedded content] Specialized’s Turbo Kenevo electric mountain bike in action. Source: https://www.bicycleretailer.com/retail-news/2019/12/05/powersports-dealers-e-mtbs-go-hand-hand-dirt-bike-sales Vezi sursa
  16. The Honda ADV150 seems ready to come to the US

    The great tattle-tale of the moto world, the California Air Resources Board, is telling us Honda’s finally bringing an adventure scooter to the US. According to Motorcycle.com, Honda has applied to have its ADV150 sold in California, and we can logically infer it’ll be available in the rest of the US as well. Maybe Canada, maybe not, as Canucks still don’t have the new Super Cub or Monkey 125 up there … The ADV150 is already sold in overseas markets, after being unveiled in Indonesia last July. It’s typical of what Honda’s doing these days, taking a platform that is sellable in both developing and developed markets, and giving it a spin that makes it more interesting (see also: Super Cub, CBR300, Monkey 125). In this case, Honda took the PCX150 scooter and built a more adventurous machine around the engine (it makes roughly 14 hp, 10 lb-ft of torque, in case you wondered). The ADV150 looks like it’s got a bit more ground clearance than the average scooter, and the bodywork is kinda-sorta styled after the much-larger XL-ADV scooter (which is based around the NC750 platform). It weighs just over 290 lb, and comes in either ABS or non-ABS versions overseas. There’s a 14-inch front wheel, and 13-inch rear, 7.4 gallons of storage under the seat, and 2-gallon fuel tank. Of course, it’s got a twist-and-go throttle, with Honda’s V-matic transmission. Front suspension comes from dual telescopic forks, with dual Showa shocks in back. No doubt pricing would be in the same range as the PCX150, which sells for $3,599 plus tax and fees in the US—don’t be surprised if the ADV150 has a slightly higher MSRP. Vezi sursa
  17. The great tattle-tale of the moto world, the California Air Resources Board, is telling us Honda’s finally bringing an adventure scooter to the US. According to Motorcycle.com, Honda has applied to have its ADV150 sold in California, and we can logically infer it’ll be available in the rest of the US as well. Maybe Canada, maybe not, as Canucks still don’t have the new Super Cub or Monkey 125 up there … The ADV150 is already sold in overseas markets, after being unveiled in Indonesia last July. It’s typical of what Honda’s doing these days, taking a platform that is sellable in both developing and developed markets, and giving it a spin that makes it more interesting (see also: Super Cub, CBR300, Monkey 125). In this case, Honda took the PCX150 scooter and built a more adventurous machine around the engine (it makes roughly 14 hp, 10 lb-ft of torque, in case you wondered). The ADV150 looks like it’s got a bit more ground clearance than the average scooter, and the bodywork is kinda-sorta styled after the much-larger XL-ADV scooter (which is based around the NC750 platform). It weighs just over 290 lb, and comes in either ABS or non-ABS versions overseas. There’s a 14-inch front wheel, and 13-inch rear, 7.4 gallons of storage under the seat, and 2-gallon fuel tank. Of course, it’s got a twist-and-go throttle, with Honda’s V-matic transmission. Front suspension comes from dual telescopic forks, with dual Showa shocks in back. No doubt pricing would be in the same range as the PCX150, which sells for $3,599 plus tax and fees in the US—don’t be surprised if the ADV150 has a slightly higher MSRP. Vezi sursa
  18. Am avut onoarea și deosebită plăcere să stăm de vorbă cu o legendă a raliului Dakar(titlu acordat pentru 10 participări) și câștigător al ediție din acest an la cea mai dificilă clasă, Malle Moto, unde riderii trebuie să se descurce singuri, fără asistență tehnică din exterior, Emanuel “Mani” Gyenes. [embedded content] Continue Reading Articol preluat de pe motoroute.ro
  19. 3 REASONS TO VISIT THE KTM MOTOHALL

    3 REASONS TO VISIT THE KTM MOTOHALL Posted in Interactive An orange homage to motorcycling: KTM’s combination of museum, exhibition, interaction and education – the ‘KTM Motohall’ – has been open for almost a year and has so far welcomed more than 50,000 visitors. PC @SebasRomero KTM’s factory has spread significantly through Mattighofen and into the neighboring Munderfing in recent years but the ribbon-cutting of the KTM Motohall in 2019 marked an aesthetic and necessary reference point for the company in the upper Austrian town and away from the assembly line buildings, engine and spares plants and R&D offices. Located smack-bang in the center of Mattighofen (just a few kilometers from the hub of KTM production) and with a car park and principal high street only meters away from the entrance, it has become a new mecca for fans of ‘the orange’ and motorcyclists generally. Here are three big reasons or calling cards to re-program the GPS and discover the facility at some point in 2020… THE HEROES AREA The KTM Motohall takes you on a path upwards, through the technical, engineering as well as historical story and showcasing the achievements of KTM. The shapes of the walls and the architecture is sometimes as eye-catching as the machinery. The vast ‘web’ of race trophies suspended from the ceiling is particularly striking, but it is the Heroes area on the top floor and at the peak of the exhibition ramp that is the highlight of the KTM Motohall experience. PC @SebasRomero As if the collection of almost thirty motorcycles and head-to-toe race kit of the distinguished athletes wasn’t enough then the whole room is an audio-visual assault on the senses. Floor-to-ceiling screens show the full range of KTM’s racing activities (more than 300 FIM World titles accumulated) with a highly stylized selection of imagery and reflective interviews from many of the sportsmen whose gear and former rides are on show. There is space to sit, watch and listen and then appreciate the scope of the display. PC @SebasRomero Some of the highlights include the KTM 250 MC that took Russian Gennady Moiseev to the company’s first title (Motocross) in 1974 to the KTM 950 Rally that carried the late Italian Fabrizio Meoni to his Dakar success in 2002 as well as pillar-shaking bikes and individuals that rocked Motocross, Supercross and Enduro. For road racing there is Casey Stoner’s KTM 125 FRR – the bike that the Australian used to snare KTM’s very first Grand Prix win on the asphalt in Malaysia in 2004 – Sandro Cortese’s inaugural – championship-winning Moto3TM 250cc and up to the current KTM RC16 steered in MotoGPTM by Pol Espargaró. The Austrian link is honored through the Dakar and Motocross conquering winning tech used by Heinz Kinigadner and Matthias Walkner. PC @SebasRomero THE JOURNEY The slight gradient to the racing room sees the timeline of KTM illustrated through various key and pristine motorcycles: such as the daddy of them all – the KTM R 100 – and the KTM Mecky 50, a lime moped-scooter formed in the late 1950s and featuring the very first all-KTM engine made in Mattighofen. Did you know that KTM only stopped making scooters in 1988? Pc @SebasRomero For the first time, the full two-wheeled trajectory of the company is laid-out. The bikes are accompanied by photographs of every era (the pics of Erwin Lechner and his national and central European success on the roads in the 1950s is a reminder of KTM’s long competitive past) and the accompanying short texts do not only give the details of the model but why it was important for KTM and what is especially different or significant about it. For instance, when KTM built and started to produce the R 100 they could only finish three a day! PC @SebasRomero The growth of the brand is evident by the ‘down ramp’ where the Naked Bikes and Adventures are positioned in their generative entirety with some parked away from the stand and available for visitors to hop on. It is almost laughable to see how KTM have progressed with their modern Street catalog and from the first KTM DUKE in 1994 to the force of multi-national fabrication and R&D that exists today. In this area, the ‘story’ is seen in the technical advancement of KTM motorcycles compared to the basic and almost romantic beginnings of the opposing display. Further down and then overhead KTM’s excellence as an offroad manufacturer is well represented with the fantastic arch of suspended Dirt Bikes and the Enduro section is nothing short of comprehensive. THE KNOWLEDGE There is an attempt to explain how KTM have evolved and arrived through many of their design and engineering philosophies in several dynamic sections; ‘dynamic’ due to the fact that you don’t only find text and drawings on the walls: there are monitors, components and interactive elements to chart things like findings in bodywork, engine construction, rider assistance aids and suspension (kids can match motor sounds and stamp a ‘Rookie–Tour’ booklet at specific stations). This is an important reveal for a company like KTM; a firm that sculpts their motorcycles around a clear identity and set of brand values. It is worth taking a moment to look, read and touch why a KTM 1290 SUPER DUKE R looks so edgy and extreme. There are ‘nuggets’ of trivia dotted around the place, such as the line that reveals 20,000 spare parts and accessories are gathered and packed every day at Mattighofen. PC @SebasRomero PC @SebasRomero The final part of the KTM Motohall belongs to the prototypes (the 2010 version of the KTM FREERIDE E is particularly striking and the 2012 concept KTM scooter for the Tokyo Motor Show) and the current models. Fresh additions include the latest versions of the KTM 1290 SUPER DUKE R, KTM DUKE and KTM ADVENTURE families (1290, 890, 790, 390) which for many visitors who haven’t attended a show or not walked into a motorcycle dealership will see for the first time. PC @SebasRomero Before leaving the curved doors, the KTM shop is well-stocked. Curious wanderers will also spot the tuition and educational spaces the Innovation Lab in the basement which usually opens three times a week on Fridays 2pm – 4pm |  Saturdays 11am – 1pm | Sundays 11am – 1pm (booking required!) with Soldering- and Doodle Workshops can extend what is a good one-two hour stay. PC @SebasRomero (AND…4. THE GARAGE RESTAURANT) Whether it’s coffee, lunch or a Red Bull – there is also a long list of craft beers and plenty of options for a sweet waffle – then the Garage restaurant adjacent to the KTM Motohall is a fine stop before or after the trip to the main building. The interior decoration is orientated around bikes and components (such as the design sketches in the toilets), a large RC16 is suspended in the middle of the dining space and a wall full of autographed cards of racing heroes and figures is one of those features that has you spending time to see ‘who is who?’. The menu is not huge but has plenty of options –the taste, the size of the portion and the presentation is impressive (the sharing platter for two comes in a miniature ‘toolbox’, so details are clearly key, witness the workstation style rolls of tissue at the end of the tables). The sun pours through the vast windows at a certain period in the afternoon and it adds to the feeling of being in a new, modern and welcoming space. The KTM Motohall is open from Wednesday to Sunday 9.00 a.m.- 6 p.m! Details on tickets, prices and events can be found on the official KTM Motohall website.
  20. 3 REASONS TO VISIT THE KTM MOTOHALL Posted in Interactive An orange homage to motorcycling: KTM’s combination of museum, exhibition, interaction and education – the ‘KTM Motohall’ – has been open for almost a year and has so far welcomed more than 50,000 visitors. PC @SebasRomero KTM’s factory has spread significantly through Mattighofen and into the neighboring Munderfing in recent years but the ribbon-cutting of the KTM Motohall in 2019 marked an aesthetic and necessary reference point for the company in the upper Austrian town and away from the assembly line buildings, engine and spares plants and R&D offices. Located smack-bang in the center of Mattighofen (just a few kilometers from the hub of KTM production) and with a car park and principal high street only meters away from the entrance, it has become a new mecca for fans of ‘the orange’ and motorcyclists generally. Here are three big reasons or calling cards to re-program the GPS and discover the facility at some point in 2020… THE HEROES AREA The KTM Motohall takes you on a path upwards, through the technical, engineering as well as historical story and showcasing the achievements of KTM. The shapes of the walls and the architecture is sometimes as eye-catching as the machinery. The vast ‘web’ of race trophies suspended from the ceiling is particularly striking, but it is the Heroes area on the top floor and at the peak of the exhibition ramp that is the highlight of the KTM Motohall experience. PC @SebasRomero As if the collection of almost thirty motorcycles and head-to-toe race kit of the distinguished athletes wasn’t enough then the whole room is an audio-visual assault on the senses. Floor-to-ceiling screens show the full range of KTM’s racing activities (more than 300 FIM World titles accumulated) with a highly stylized selection of imagery and reflective interviews from many of the sportsmen whose gear and former rides are on show. There is space to sit, watch and listen and then appreciate the scope of the display. PC @SebasRomero Some of the highlights include the KTM 250 MC that took Russian Gennady Moiseev to the company’s first title (Motocross) in 1974 to the KTM 950 Rally that carried the late Italian Fabrizio Meoni to his Dakar success in 2002 as well as pillar-shaking bikes and individuals that rocked Motocross, Supercross and Enduro. For road racing there is Casey Stoner’s KTM 125 FRR – the bike that the Australian used to snare KTM’s very first Grand Prix win on the asphalt in Malaysia in 2004 – Sandro Cortese’s inaugural – championship-winning Moto3TM 250cc and up to the current KTM RC16 steered in MotoGPTM by Pol Espargaró. The Austrian link is honored through the Dakar and Motocross conquering winning tech used by Heinz Kinigadner and Matthias Walkner. PC @SebasRomero THE JOURNEY The slight gradient to the racing room sees the timeline of KTM illustrated through various key and pristine motorcycles: such as the daddy of them all – the KTM R 100 – and the KTM Mecky 50, a lime moped-scooter formed in the late 1950s and featuring the very first all-KTM engine made in Mattighofen. Did you know that KTM only stopped making scooters in 1988? Pc @SebasRomero For the first time, the full two-wheeled trajectory of the company is laid-out. The bikes are accompanied by photographs of every era (the pics of Erwin Lechner and his national and central European success on the roads in the 1950s is a reminder of KTM’s long competitive past) and the accompanying short texts do not only give the details of the model but why it was important for KTM and what is especially different or significant about it. For instance, when KTM built and started to produce the R 100 they could only finish three a day! PC @SebasRomero The growth of the brand is evident by the ‘down ramp’ where the Naked Bikes and Adventures are positioned in their generative entirety with some parked away from the stand and available for visitors to hop on. It is almost laughable to see how KTM have progressed with their modern Street catalog and from the first KTM DUKE in 1994 to the force of multi-national fabrication and R&D that exists today. In this area, the ‘story’ is seen in the technical advancement of KTM motorcycles compared to the basic and almost romantic beginnings of the opposing display. Further down and then overhead KTM’s excellence as an offroad manufacturer is well represented with the fantastic arch of suspended Dirt Bikes and the Enduro section is nothing short of comprehensive. THE KNOWLEDGE There is an attempt to explain how KTM have evolved and arrived through many of their design and engineering philosophies in several dynamic sections; ‘dynamic’ due to the fact that you don’t only find text and drawings on the walls: there are monitors, components and interactive elements to chart things like findings in bodywork, engine construction, rider assistance aids and suspension (kids can match motor sounds and stamp a ‘Rookie–Tour’ booklet at specific stations). This is an important reveal for a company like KTM; a firm that sculpts their motorcycles around a clear identity and set of brand values. It is worth taking a moment to look, read and touch why a KTM 1290 SUPER DUKE R looks so edgy and extreme. There are ‘nuggets’ of trivia dotted around the place, such as the line that reveals 20,000 spare parts and accessories are gathered and packed every day at Mattighofen. PC @SebasRomero PC @SebasRomero The final part of the KTM Motohall belongs to the prototypes (the 2010 version of the KTM FREERIDE E is particularly striking and the 2012 concept KTM scooter for the Tokyo Motor Show) and the current models. Fresh additions include the latest versions of the KTM 1290 SUPER DUKE R, KTM DUKE and KTM ADVENTURE families (1290, 890, 790, 390) which for many visitors who haven’t attended a show or not walked into a motorcycle dealership will see for the first time. PC @SebasRomero Before leaving the curved doors, the KTM shop is well-stocked. Curious wanderers will also spot the tuition and educational spaces the Innovation Lab in the basement which usually opens three times a week on Fridays 2pm – 4pm |  Saturdays 11am – 1pm | Sundays 11am – 1pm (booking required!) with Soldering- and Doodle Workshops can extend what is a good one-two hour stay. PC @SebasRomero (AND…4. THE GARAGE RESTAURANT) Whether it’s coffee, lunch or a Red Bull – there is also a long list of craft beers and plenty of options for a sweet waffle – then the Garage restaurant adjacent to the KTM Motohall is a fine stop before or after the trip to the main building. The interior decoration is orientated around bikes and components (such as the design sketches in the toilets), a large RC16 is suspended in the middle of the dining space and a wall full of autographed cards of racing heroes and figures is one of those features that has you spending time to see ‘who is who?’. The menu is not huge but has plenty of options –the taste, the size of the portion and the presentation is impressive (the sharing platter for two comes in a miniature ‘toolbox’, so details are clearly key, witness the workstation style rolls of tissue at the end of the tables). The sun pours through the vast windows at a certain period in the afternoon and it adds to the feeling of being in a new, modern and welcoming space. The KTM Motohall is open from Wednesday to Sunday 9.00 a.m.- 6 p.m! Details on tickets, prices and events can be found on the official KTM Motohall website.
  21. Taktik Menang Judi Baccarat Online

    Taruhan judi baccarat memang menjadi permainan yang populer dalam kalangan pemain judi. Dimana tentunya banyak pemain yang berhasil memperoleh hasil kemenangan dengan peluang besar dengan hanya melakukan taruhan dengan prediksi atau menebak salah satu pilihan taruhan yang ada sebagai hasil kemenanan putaran permainan. Dengan cara taruhan yang unik, tentu saja menarik rasa penasaran setiap orang untuk ingin mencari peluang keberuntungan yang menghasilkan uang. Setiap orang pastinya memiliki kesempatan untuk melakukan taruhan baccarat dengan bebas dan mudah. Karena, sekarang ini telah tersedia banyak agen live casino online resmi yang bisa ditemukan dengan mudah dalam situs internet untuk dijadikan sebagai wadah taruhan yang akan menghasilkan nilai keuntungan bagi para pemain. Tips Menang Judi Baccarat Online Uang Asli Pastinya masih banyak pemain judi yang merasa ragu dalam melakukan taruhan baccarat online. Dimana keraguan yang dimiliki adalah karena para pemain judi tidak memiliki kepercayaan diri yang besar untuk menghadapi setiap tantangan permainan yang akan dihadapi. Oleh karena itu, tidak ada salahnya jika para pemain mempersiapkan beberapa tips menang judi baccarat online yang dapat diketahui sebagai berikut : 1. Mainkan Pilihan Taruhan Besar Apabila dalam beberapa putaran permainan yang telah dilewati dilakukan dengan pemasangan nilai taruhan yang kecil, maka tentunya untuk beberapa putaran permainan ke depan bisa dimainkan dengan nilai taruhan yang besar. Dimana cara taruhan tersebut merupakan salah satu taktik yang dapat mendukung tercapainya peluang kemenangan yang lebih besar. 2. Taruhan Berpindah Meja Dengan menargetkan setiap meja permainan yang telah disediakan oleh setiap agen judi online, tentu saja akan memberikan peluang yang bisa menemukan kemenangan lebih banyak dengan perolehan hasil keuntungan yang juga besar. Karena tidak dipungkiri bahwa setiap pemain bisa menemukan keberuntungan atas kemenangan yang telah tersedia dalam setiap meja permainan. Dengan begitu, maka para pemain bisa mengantongi hasil keuntungan setiap saat. 3. Targetkan Pilihan Taruhan Terbaik Sebelum melakukan pemasangan taruhan pada meja permainan, maka sebaiknya lakukan analisa history permainan pada meja yang akan dipertaruhkan. Dengan begitu, maka setiap pemain bisa mengetahui pilihan taruhan yang paling sering muncul pada beberapa putaran permainan tertentu. Karena tidak dipungkiri bahwa pilihan taruhan yang sama bisa muncul kembali pada beberapa putaran permainan yang akan dijalani.
  22. Taruhan judi baccarat memang menjadi permainan yang populer dalam kalangan pemain judi. Dimana tentunya banyak pemain yang berhasil memperoleh hasil kemenangan dengan peluang besar dengan hanya melakukan taruhan dengan prediksi atau menebak salah satu pilihan taruhan yang ada sebagai hasil kemenanan putaran permainan. Dengan cara taruhan yang unik, tentu saja menarik rasa penasaran setiap orang untuk ingin mencari peluang keberuntungan yang menghasilkan uang. Setiap orang pastinya memiliki kesempatan untuk melakukan taruhan baccarat dengan bebas dan mudah. Karena, sekarang ini telah tersedia banyak agen live casino online resmi yang bisa ditemukan dengan mudah dalam situs internet untuk dijadikan sebagai wadah taruhan yang akan menghasilkan nilai keuntungan bagi para pemain. Tips Menang Judi Baccarat Online Uang Asli Pastinya masih banyak pemain judi yang merasa ragu dalam melakukan taruhan baccarat online. Dimana keraguan yang dimiliki adalah karena para pemain judi tidak memiliki kepercayaan diri yang besar untuk menghadapi setiap tantangan permainan yang akan dihadapi. Oleh karena itu, tidak ada salahnya jika para pemain mempersiapkan beberapa tips menang judi baccarat online yang dapat diketahui sebagai berikut : 1. Mainkan Pilihan Taruhan Besar Apabila dalam beberapa putaran permainan yang telah dilewati dilakukan dengan pemasangan nilai taruhan yang kecil, maka tentunya untuk beberapa putaran permainan ke depan bisa dimainkan dengan nilai taruhan yang besar. Dimana cara taruhan tersebut merupakan salah satu taktik yang dapat mendukung tercapainya peluang kemenangan yang lebih besar. 2. Taruhan Berpindah Meja Dengan menargetkan setiap meja permainan yang telah disediakan oleh setiap agen judi online, tentu saja akan memberikan peluang yang bisa menemukan kemenangan lebih banyak dengan perolehan hasil keuntungan yang juga besar. Karena tidak dipungkiri bahwa setiap pemain bisa menemukan keberuntungan atas kemenangan yang telah tersedia dalam setiap meja permainan. Dengan begitu, maka para pemain bisa mengantongi hasil keuntungan setiap saat. 3. Targetkan Pilihan Taruhan Terbaik Sebelum melakukan pemasangan taruhan pada meja permainan, maka sebaiknya lakukan analisa history permainan pada meja yang akan dipertaruhkan. Dengan begitu, maka setiap pemain bisa mengetahui pilihan taruhan yang paling sering muncul pada beberapa putaran permainan tertentu. Karena tidak dipungkiri bahwa pilihan taruhan yang sama bisa muncul kembali pada beberapa putaran permainan yang akan dijalani.
  23. Clubul Metalul București nu moare

    A fost odată ca niciodată. Așa încep toate poveștile frumoase românești cu Feți Frumoși și Ilene Cosânzene. Din păcate, poveștile din sportul românesc, care era odată un adevărat Făt Frumos, nu mai încep așa. Și chiar dacă asta este situația în majoritatea ramurilor sportive din România, eu vorbesc despre motociclism. Eram copil și mergeam cu tramvaiul 14 până la capăt, în Pantelimon și, de acolo, mai mergeam cât mâncam o pâine, după care ajungeam la Stadionul Metalul, devenit Faur, pe stil nou. Nu mergeam pentru fotbal, deși clubul a avut o tradiție frumoasă și în acest sport. Mă duceam să văd concursurile de dirt-track, disciplină cunoscută în țările vorbitoare de engleză ca Speedway. Este greu de descris în cuvinte spectacolul copleșitor de care aveai parte în tribune. Un amestec de mirosuri, de metanol, ulei de ricin și gaze de eșapament, un zgomot infernal produs de motoarele în patru timpi cu eșapamente deschise, pișcăturile boabelor de zgură, în cazul în care stăteai prea aproape de mantinelă și publicul în delir, prezent în număr mare la fiecare eveniment. Pe acea pistă de zgură s-au născut legende, adevărați monștri sacri ai motociclismului românesc: Gheorghe Voiculescu, Ion Cucu, Paul Voiculescu, Gheorghe Sora, urmați de cei din generația mea, Marian Gheorghe și Mircea Agrișan. Am asistat la demostrații de forță, spectacole de gală, care ridicau tribunele în picioare și deveniseră un fel de marcă înregistrată a cartierului. Asta până în 1989, când totul a început să meargă la vale, ca în mai toate sporturile din România. Privatizări îndoielnice, interese imobiliare meschine și furăciuni de tot felul au făcut ca stadionul și întreaga bază sportivă Metalul să devină o ruină și să se aleagă praful de munca câtorva generații de entuziaști. Cei câțiva pasionați care mai participau la competiții s-au împrăștiat în lumea largă și, în acest moment, cei câțiva piloți din ultima generaie de campioni ai clubului Metalul aleargă în alte țări, unde sunt apreciați și sprijiniți. Atât Marian Gheorghe, cât și Mircea Agrișan, alături de copii sau nepoții lor, duc mai departe tradiția motociclismului de la Metalul și fac față cu succes într-o țară în care Speedway este o adevărată religie. Ultimul intrat în acest club select, Andrei Cristian Sârbu, nepotul lui Mircea Agrișan, la numai 13 ani, își face debutul în competițiile de Speedway, intenționând să reprezinte România în ediția din acest an a Campionatul European de Speedway, la clasa 85 cmc, rezervată juniorilor de vârsta lui. Lui, cât și veteranilor care ne-au încântat privirile ani de-a rândul, le urez succes și aștept cu drag să aud de noi peformanțe din partea ultimei generații de motocicliști formați la Metalul București. Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe YouTube. Vezi articolul integral
  24. A fost odată ca niciodată. Așa încep toate poveștile frumoase românești cu Feți Frumoși și Ilene Cosânzene. Din păcate, poveștile din sportul românesc, care era odată un adevărat Făt Frumos, nu mai încep așa. Și chiar dacă asta este situația în majoritatea ramurilor sportive din România, eu vorbesc despre motociclism. Eram copil și mergeam cu tramvaiul 14 până la capăt, în Pantelimon și, de acolo, mai mergeam cât mâncam o pâine, după care ajungeam la Stadionul Metalul, devenit Faur, pe stil nou. Nu mergeam pentru fotbal, deși clubul a avut o tradiție frumoasă și în acest sport. Mă duceam să văd concursurile de dirt-track, disciplină cunoscută în țările vorbitoare de engleză ca Speedway. Este greu de descris în cuvinte spectacolul copleșitor de care aveai parte în tribune. Un amestec de mirosuri, de metanol, ulei de ricin și gaze de eșapament, un zgomot infernal produs de motoarele în patru timpi cu eșapamente deschise, pișcăturile boabelor de zgură, în cazul în care stăteai prea aproape de mantinelă și publicul în delir, prezent în număr mare la fiecare eveniment. Pe acea pistă de zgură s-au născut legende, adevărați monștri sacri ai motociclismului românesc: Gheorghe Voiculescu, Ion Cucu, Paul Voiculescu, Gheorghe Sora, urmați de cei din generația mea, Marian Gheorghe și Mircea Agrișan. Am asistat la demostrații de forță, spectacole de gală, care ridicau tribunele în picioare și deveniseră un fel de marcă înregistrată a cartierului. Asta până în 1989, când totul a început să meargă la vale, ca în mai toate sporturile din România. Privatizări îndoielnice, interese imobiliare meschine și furăciuni de tot felul au făcut ca stadionul și întreaga bază sportivă Metalul să devină o ruină și să se aleagă praful de munca câtorva generații de entuziaști. Cei câțiva pasionați care mai participau la competiții s-au împrăștiat în lumea largă și, în acest moment, cei câțiva piloți din ultima generaie de campioni ai clubului Metalul aleargă în alte țări, unde sunt apreciați și sprijiniți. Atât Marian Gheorghe, cât și Mircea Agrișan, alături de copii sau nepoții lor, duc mai departe tradiția motociclismului de la Metalul și fac față cu succes într-o țară în care Speedway este o adevărată religie. Ultimul intrat în acest club select, Andrei Cristian Sârbu, nepotul lui Mircea Agrișan, la numai 13 ani, își face debutul în competițiile de Speedway, intenționând să reprezinte România în ediția din acest an a Campionatul European de Speedway, la clasa 85 cmc, rezervată juniorilor de vârsta lui. Lui, cât și veteranilor care ne-au încântat privirile ani de-a rândul, le urez succes și aștept cu drag să aud de noi peformanțe din partea ultimei generații de motocicliști formați la Metalul București. Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe YouTube. Sursa
  25. Motocicleta mea - Ural M72

    Montarea aripii a decurs destul de bine, singura problema notabila este faptul ca portbagajul nu cade pe gaurile din spate. Deocamdata nu dau alte gauri pt ca vreau sa cumpar si portbagaj nou si poate acela vine la gauri.
  26. FILM | Patagonia – un nume care-ți face inima să bată imediat, dacă ești acel gen de om pentru care cea mai mare bucurie este un rezervor plin și un drum deschis. Ca mulți alții, am descoperit Patagonia prin cărți și istorii, prin Jules Verne și prin povești spuse de alții. M-au fascinat așa de tare încât mi-am dat seama că e unul din acele locuri pe care trebuie să le văd cât mai repede. Zis și făcut: iarna 2019-2020, avion pe 01 ianuarie și un BMW R1250GS Adventure, în versiune HP, cu două cutii de aluminiu. Patru saptamani la dispoziție și busola setată spre Sud. Ce s-a întâmplat, în filmul de mai jos. [embedded content] Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro
  27. FILM | Patagonia – un nume care-ți face inima să bată imediat, dacă ești acel gen de om pentru care cea mai mare bucurie este un rezervor plin și un drum deschis. Ca mulți alții, am descoperit Patagonia prin cărți și istorii, prin Jules Verne și prin povești spuse de alții. M-au fascinat așa de tare încât mi-am dat seama că e unul din acele locuri pe care trebuie să le văd cât mai repede. Zis și făcut: iarna 2019-2020, avion pe 01 ianuarie și un BMW R1250GS Adventure, în versiune HP, cu două cutii de aluminiu. Patru luni la dispoziție și busola setată spre Sud. Ce s-a întâmplat, în filmul de mai jos. [embedded content] Sursa
  1. Încarcă mai multă activitate
×