Mergi la conţinut
  • https://www.AUTOdoc24.RO

Activitate

Fluxul se actualizează automat     

  1. Astăzi
  2. Ieri
  3. [unable to retrieve full-text content]...

    [unable to retrieve full-text content] sursa
  4. Atena, unul dintre cele mai vechi orașe din lume, te atrage și vrăjește cu vestigiile ei, mărturii ale unei civilizații glorioase și nenumăratele obiective istorice. Dar, ca iubitor de mașini, după ce ai vizitat muzeul de arheologie, cel al Partenonului și cartierul vechi Plaka, ai posibilitatea să-ți satisfaci pasiunea savurând una dintre cele mai frumoase colecții de mașini clasice din Europa expusă la Hellenic Motor Museum. Inspirată de Muzeul Guggenheim din New-York, opera arhitectului Frank Lloyd Wright, clădirea impresionantă care adăpostește cea mai mare parte a colecției se află în centrul orașului. Muzeul ocupă ultimele trei nivele ale construcției, la etajele inferioare aflându-se spații comerciale ale unor firme prestigioase și o parcare generoasă de peste 15.000 mp. Complexul aparține unui respectat om de afaceri, domnul Theodoros N. Charagionis, mare pasionat de curse și de mașini clasice. Îndrăgostit de autoturisme și poveștile din spatele unor modele cunoscute, a cumpărat de-a lungul anilor mai multe mașini decât putea utiliza. Printre primele achiziții s-au numărat un Maserati Mistral, un Rolls-Royce Wraith, câteva Jaguar E-type, două Lancia Appia Zagato și trei Dino, din care una era Ferrari. Atunci când flota a ajuns la 25 de mașini, proprietarul a început să-și facă probleme legate de depozitarea bijuteriilor, dar totul s-a rezolvat de la sine, atunci când a avut ocazia să achiziționeze o întreagă colecție formată din alte 25 de mașini. Ajuns în această fază, ideea de a creea un muzeu al mașinilor clasice a reprezentat un pas normal, dictat de necesitatea de a restaura și păstra colecția în cele mai bune condiții. Proiectul ambițios a fost încredințat unei firme de arhitectură, care a lucrat în strânsă colaborare cu proprietarul. De altfel, ideile directoare care au stat la baza realizării complexului i-au aparținut, întregul ansamblu încercând să sublinieze ideea de mișcare, concept implementat atât în funcționalitatea ansamblului, cât și în integrarea complexului în zonă. Probabil că nu aș fi cunoscut atâtea detalii legate de fazele proiectării, dar unul dintre bunii mei prieteni și coleg de facultate, arhitectul Mihai Degeratu, a fost cel care s-a ocupat de proiectarea detaliilor de construcție ale clădirii. Împreună cu prietenul meu, Mihai Degeratu, arhitectul care a proiectat detaliile de construcție ale clădirii muzeului. Accesul la etajele superioare, cele care găzduiesc colecția de mașini, se face cu lifturile sau pe o rampă circulară, pe marginea căreia sunt amenajate vitrine în care sunt expuse roți din toate epocile, începând cu roți din lemn ale unor care antice, vechi de câteva mii de ani, dezgropate în timpul săpăturilor arheologice din Grecia. Lifturile interioare și exterioare sunt unicate, produse de o firmă specializată din Germania, conform schițelor de detaliu realizate la Atena și, pe lângă multe alte elemente ale construcției, ar merita o prezentare separată într-o publicație de specialitate. Odată ajuns la primul nivel dedicat colecției, te întâmpină un spațiu în care este amenajat un atelier mecanic tipic pentru începutul secolului XX, cu scule și bancuri de lucru din acea perioadă. De fapt, primele exponate pe care le întâlnești la intrare nu sunt mașini, ci strămoșii acestora, un car din antichitate recondiționat, ale cărui roți sunt cele originale, bine conservate, fiind cel mai vechi exponat. Urmează, în ordinea vârstei, o trăsură pentru formațiile de pompieri, construită la sfârșitul secolului al XIX-lea. De aici, povestea nu are sfârșit și începe aventura în lumea magică a istoriei mașinilor. Oricât de bine ai fi pregătit în acest domeniu, este foarte greu să recunoști mărcile prezente, multe dintre exponate fiind realizate de companii care nu mai există de multă vreme: Avion Voisin, Adler, Packard, Facel Vega, Delage, Delahaye, Dino, Stanguelini, Siata, Frazer Nash, Elva, Miller, Offenhauser. Este greu de spus care dintre piesele colecției te impresionează mai mult și probabil că asta ține de gusturile fiecăruia. Printre modelele începutul de secol XX am remarcat un Ford Model N, cel de-al treilea model produs de uzină, la numai trei ani de la înființare și un American La France din 1918, cu motor cu șase cilindri în linie, care producea 105 CP. Anii ‘20 sunt reprezentați cu cinste de câteva autoturisme excepționale, printre care un Daimler TT 22, un Rolls Royce 20 HP, ambele în varianta Doctor’s Coupé și alte două modele strălucitoare, la propriu și la figurat: Nash Open Tourer și Lincoln Sport Roadster Model L151. Toate perioadele și toți marii producători și-au găsit loc în colecție, dar cel mai bine sunt reprezentate firmele italiene, una dintre expozițiile tematice ale anilor trecuți, manifestare organizată în cadrul muzeului, fiind “Maserati – 100 de ani”. Cele șase Maserati sunt însoțite de câteva superbe Ferrari, Lamborghini și Dino, care, împreună, constituie cea mai importantă parte a colecției. O scurtă prezentare ca aceasta poate reprezenta doar un material informativ, nimic altceva, iar , așa colecția de peste 110 piese rare găzduită de Hellenic Motor Museum trebuie văzută și prețuită ca o adevărată moștenire, așa cum este recunoscută de Federația Internațională de Automobilism. Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube. Sursa
  5. Hellenic Motor Museum – destinație de vacanță

    Atena, unul dintre cele mai vechi orașe din lume, te atrage și vrăjește cu vestigiile ei, mărturii ale unei civilizații glorioase și nenumăratele obiective istorice. Dar, ca iubitor de mașini, după ce ai vizitat muzeul de arheologie, cel al Partenonului și cartierul vechi Plaka, ai posibilitatea să-ți satisfaci pasiunea savurând una dintre cele mai frumoase colecții de mașini clasice din Europa expusă la Hellenic Motor Museum. Inspirată de Muzeul Guggenheim din New-York, opera arhitectului Frank Lloyd Wright, clădirea impresionantă care adăpostește cea mai mare parte a colecției se află în centrul orașului. Muzeul ocupă ultimele trei nivele ale construcției, la etajele inferioare aflându-se spații comerciale ale unor firme prestigioase și o parcare generoasă de peste 15.000 mp. Complexul aparține unui respectat om de afaceri, domnul Theodoros N. Charagionis, mare pasionat de curse și de mașini clasice. Îndrăgostit de autoturisme și poveștile din spatele unor modele cunoscute, a cumpărat de-a lungul anilor mai multe mașini decât putea utiliza. Printre primele achiziții s-au numărat un Maserati Mistral, un Rolls-Royce Wraith, câteva Jaguar E-type, două Lancia Appia Zagato și trei Dino, din care una era Ferrari. Atunci când flota a ajuns la 25 de mașini, proprietarul a început să-și facă probleme legate de depozitarea bijuteriilor, dar totul s-a rezolvat de la sine, atunci când a avut ocazia să achiziționeze o întreagă colecție formată din alte 25 de mașini. Ajuns în această fază, ideea de a creea un muzeu al mașinilor clasice a reprezentat un pas normal, dictat de necesitatea de a restaura și păstra colecția în cele mai bune condiții. Proiectul ambițios a fost încredințat unei firme de arhitectură, care a lucrat în strânsă colaborare cu proprietarul. De altfel, ideile directoare care au stat la baza realizării complexului i-au aparținut, întregul ansamblu încercând să sublinieze ideea de mișcare, concept implementat atât în funcționalitatea ansamblului, cât și în integrarea complexului în zonă. Probabil că nu aș fi cunoscut atâtea detalii legate de fazele proiectării, dar unul dintre bunii mei prieteni și coleg de facultate, arhitectul Mihai Degeratu, a fost cel care s-a ocupat de proiectarea detaliilor de construcție ale clădirii. Împreună cu prietenul meu, Mihai Degeratu, arhitectul care a proiectat detaliile de construcție ale clădirii muzeului. Accesul la etajele superioare, cele care găzduiesc colecția de mașini, se face cu lifturile sau pe o rampă circulară, pe marginea căreia sunt amenajate vitrine în care sunt expuse roți din toate epocile, începând cu roți din lemn ale unor care antice, vechi de câteva mii de ani, dezgropate în timpul săpăturilor arheologice din Grecia. Lifturile interioare și exterioare sunt unicate, produse de o firmă specializată din Germania, conform schițelor de detaliu realizate la Atena și, pe lângă multe alte elemente ale construcției, ar merita o prezentare separată într-o publicație de specialitate. Odată ajuns la primul nivel dedicat colecției, te întâmpină un spațiu în care este amenajat un atelier mecanic tipic pentru începutul secolului XX, cu scule și bancuri de lucru din acea perioadă. De fapt, primele exponate pe care le întâlnești la intrare nu sunt mașini, ci strămoșii acestora, un car din antichitate recondiționat, ale cărui roți sunt cele originale, bine conservate, fiind cel mai vechi exponat. Urmează, în ordinea vârstei, o trăsură pentru formațiile de pompieri, construită la sfârșitul secolului al XIX-lea. De aici, povestea nu are sfârșit și începe aventura în lumea magică a istoriei mașinilor. Oricât de bine ai fi pregătit în acest domeniu, este foarte greu să recunoști mărcile prezente, multe dintre exponate fiind realizate de companii care nu mai există de multă vreme: Avion Voisin, Adler, Packard, Facel Vega, Delage, Delahaye, Dino, Stanguelini, Siata, Frazer Nash, Elva, Miller, Offenhauser. Este greu de spus care dintre piesele colecției te impresionează mai mult și probabil că asta ține de gusturile fiecăruia. Printre modelele începutul de secol XX am remarcat un Ford Model N, cel de-al treilea model produs de uzină, la numai trei ani de la înființare și un American La France din 1918, cu motor cu șase cilindri în linie, care producea 105 CP. Anii ‘20 sunt reprezentați cu cinste de câteva autoturisme excepționale, printre care un Daimler TT 22, un Rolls Royce 20 HP, ambele în varianta Doctor’s Coupé și alte două modele strălucitoare, la propriu și la figurat: Nash Open Tourer și Lincoln Sport Roadster Model L151. Toate perioadele și toți marii producători și-au găsit loc în colecție, dar cel mai bine sunt reprezentate firmele italiene, una dintre expozițiile tematice ale anilor trecuți, manifestare organizată în cadrul muzeului, fiind “Maserati – 100 de ani”. Cele șase Maserati sunt însoțite de câteva superbe Ferrari, Lamborghini și Dino, care, împreună, constituie cea mai importantă parte a colecției. O scurtă prezentare ca aceasta poate reprezenta doar un material informativ, nimic altceva, iar , așa colecția de peste 110 piese rare găzduită de Hellenic Motor Museum trebuie văzută și prețuită ca o adevărată moștenire, așa cum este recunoscută de Federația Internațională de Automobilism. Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube. Vezi articolul integral
  6. Doru Dinuica

  7. Unele meleaguri au mtb-ul înrădăcinat din vremuri “străbune”. Altele, așa cum este Cuba, abia încep să apară. Aaron Chase și fotograful Paris Gore, s-au aventurat pe o mică insulă din Caraibe, unde s-au trezit scufundați în cultura locală, strâns legată de mountain biking. [embedded content] Sursa: Freerider
  8. O săptămână cu Honda NC750X. Ce-am învățat

    Timp de șapte zile, Honda NC750X a fost singurul meu mijloc de transport. Soare, ploaie. Muncă, piață, seara în oraș. Vreo 200 de km prin București, ca să aflu cât e de practică această motocicletă. Să le luăm pe rând. E la fel de utilă ca un scuter, dar e mai rapidă. O avea ea doar 50 de cai putere, dar trage de jos. Și dacă nu te uiți pe specificații, poți jura că are cel puțin 70-80 cp. E arătoasă. Prima generație (NC700S) nu era cea mai atrăgătoare, dar liniile ascuțite, farul LED, postura… – credeți-mă, a atras o mulțime de priviri Honda NC750X Spațiul de depozitare – intră o mulțime de lucruri. Cumpărăturile (am băgat chiar și un pepene acolo), geanta de birou, geanta de sală, o cască mare cum e Schuberth M1. Desigur, pe rând. Consum: 4,6 l/100 km. În oraș. Puțin mai mult ca un scuter de 300 cc Accelerația te poate lua prin surprindere câteodată. Neavând manetă de ambreiaj, te poate brusca la manevrele executate cu viteză mică printre mașini Bord NC750X Cutie DCT. Nu, nu se simte ca un scuter mai mare. Adica nu e CVT. E DCT (dual clutch transmission) – schimbă treptele singură, are mod manual, mod Drive, mod Sport (cu 2 setări diferite). Nu are ambreiaj și ai două padele cu care poți corecta în permanență treapta daca simți nevoia. Cutia DCT ar trebui să fie adaptată și oferită opțional de fiecare companie moto. E greu de descris cât e de comod să folosești așa ceva în oraș Cutie automată. Moduri: Drive, Sport (2 trepte), Manual Are traction control, dar nu prea-i văd utilitatea. Iar dacă intră (doar pe asfalt umed a intrat), o face cam bădărănesc. Taie gazul prea mult timp. În fine, pentru piatră cubică umedă, de exemplu, să fie primit. Display-ul e cam mic și îngrămădit, dar te vei obișnui Poziția înaltă te ajută să vezi traficul. E comodă pentru oraș, iar ergonomia este bună E compactă și te strecori foarte ușor prin trafic Nu e o motocicletă care să-ți ofere senzații tari. E o motocicletă cu spirit practic Este motocicleta cu care m-am simțit cel mai bine în oraș. O poți testa oricând. O găsești la Motor-Team. Costă 8.500 de euro, cu DCT și 7.500 cu manuală. Primul la semafor cu NC750X Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro
  9. Timp de șapte zile, Honda NC750X a fost singurul meu mijloc de transport. Soare, ploaie. Muncă, piață, seara în oraș. Vreo 200 de km prin București, ca să aflu cât e de practică această motocicletă. Să le luăm pe rând. E la fel de utilă ca un scuter, dar e mai rapidă. O avea ea doar 50 de cai putere, dar trage de jos. Și dacă nu te uiți pe specificații, poți jura că are cel puțin 70-80 cp. E arătoasă. Prima generație (NC700S) nu era cea mai atrăgătoare, dar liniile ascuțite, farul LED, postura… – credeți-mă, a atras o mulțime de priviri Honda NC750X Spațiul de depozitare – intră o mulțime de lucruri. Cumpărăturile (am băgat chiar și un pepene acolo), geanta de birou, geanta de sală, o cască mare cum e Schuberth M1. Desigur, pe rând. Consum: 4,6 l/100 km. În oraș. Puțin mai mult ca un scuter de 300 cc Accelerația te poate lua prin surprindere câteodată. Neavând manetă de ambreiaj, te poate brusca la manevrele executate cu viteză mică printre mașini Bord NC750X Cutie DCT. Nu, nu se simte ca un scuter mai mare. Adica nu e CVT. E DCT (dual clutch transmission) – schimbă treptele singură, are mod manual, mod Drive, mod Sport (cu 2 setări diferite). Nu are ambreiaj și ai două padele cu care poți corecta în permanență treapta daca simți nevoia. Cutia DCT ar trebui să fie adaptată și oferită opțional de fiecare companie moto. E greu de descris cât e de comod să folosești așa ceva în oraș Cutie automată. Moduri: Drive, Sport (2 trepte), Manual Are traction control, dar nu prea-i văd utilitatea. Iar dacă intră (doar pe asfalt umed a intrat), o face cam bădărănesc. Taie gazul prea mult timp. În fine, pentru piatră cubică umedă, de exemplu, să fie primit. Display-ul e cam mic și îngrămădit, dar te vei obișnui Poziția înaltă te ajută să vezi traficul. E comodă pentru oraș, iar ergonomia este bună E compactă și te strecori foarte ușor prin trafic Nu e o motocicletă care să-ți ofere senzații tari. E o motocicletă cu spirit practic Este motocicleta cu care m-am simțit cel mai bine în oraș. O poți testa oricând. O găsești la Motor-Team. Costă 8.500 de euro, cu DCT și 7.500 cu manuală. Primul la semafor cu NC750X Sursa
  10. În ultimii doi ani a apărut pe piață un nou segment de biciclete. Exista și în trecut, dar acum este mult mai vizibil. Îi spune „gravel”, iar bicicletele din acest segment sunt practic cursiere de offroad. Însă diferențierea nu e chiar simplă și nici așa de mare la o simplă privire. Nu orice ciclocros e gravel. Defapt un ciclocros nu e deloc gravel bike, în ciuda anvelopelor cramponate. Diferența principală stă în unghiurile cadrului. Ciclocrosul este pentru „racing”, în timp ce gravel bike-ul este pentru „touring”. Romet Mistral nu este un gravel bike, dar nici ciclocros. Fabricantul o încadrează la „city” însă eu o văd mai mult spre gravel. Dacă ne uităm pe câteva cifre esențiale ale cadrului, la dimensiunile anumitor țevi și unghiuri, vedem că Mistral se aseamănă mai mult cu Merida Silex – noul gravel bike devenit clasic, decât cu Giant TCX – un ciclocros pursange. Ca să fie mai clar, o furcă mai „lăsată”, cu un unghi mai mic față de sol, creează o bicicletă mai stabilă și mai confortabilă. Un ampatament mai mare, la fel. Romet Mistral Merida Silex Giant TCX Unghiul furcii 71˚ 71 ˚ 72 ˚ Unghiul țevii șeii 73,5 ˚ 74 ˚ 73 ˚ Lungimea țevii chain stay 435 mm 430 mm 429 mm Ampatament 105 cm 106 cm 103 cm Pe hârtie diferențele sunt mici, de ordinul gradelor, sau milimetrilor. Însă suprinzător, în teren diferențele astea mici se simt. Romet Mistral Cross, așadar varianta de teren și nu cea de oraș, am testat-o destul de bine cu ocazia cursei Gentlemen’s Race. Am parcurs 205 km pe asfalt și pe lângă asfalt, pe soare și pe furtună, timp în care am fost în măsură să-i simt avantajele și dezavantajele. La start mulți se uitau cu neîncredere considerându-mă fie curajos fie inconștient. Asta pentru că e riscant să pleci la drum lung cu o bicicletă pe care nu o cunoști pe de o parte, de la o marcă pe care mulți ar considera-o „no-name”, pe de altă parte. Însă riscul a meritat. foto Cristian EnacheMistral Cross este o bicicletă foarte „basic” însă echipată din start cu tot ce trebuie. Din acest motiv primește și un preț bun. Nu este pentru cei care caută acel „prestigiu de marcă” ci pentru cei care vor o bicicletă simplă, bună, fiabilă și care își face treaba fără nicio problemă. Echiparea este foarte ok. Avem schimbătoare și manete ergopower Shimano Claris. Este cel mai „entry” nivel de la Shimano, sub Sora, însă fiabilitatea Shimano nu dă greș, nici la cel mai redus nivel. Schimbarea vitezelor s-a facut tot timpul excelent, indiferent dacă pedalam relaxat sau în forță. Frânele, sunt clasicele v-brake. Mai simplu și mai de încredere de-atât nici că se poate. Avantajele v-brake sunt că noroiul nu se va strânge la fel de mult ca în cazul unor frâne normale pe jantă de cursieră. Pe de altă parte, dacă Mistral ar fi fost echipată cu discuri, prețul ar fi urcat. Despre performanțele frânelor v-brake nu are rost să mai vorbim. Când le acționezi, frânează. E drept că le lipsește modulația, dar nu și eficiența. Confortul pe Romet Mistral a fost de nota 10. Ok, hai să spunem 9,50 dacă țin cont de ghidolina cam subțire. Geometria cadrului este ideală atâta vreme cât mărimea este cea potrivită pentru tine. Dimensiunile se potrivesc și ajută mult în timpul unui drum lung. Șaua la fel, foarte ok. Destul de mare și „bulky”, dar fără doar și poate, confortabilă. Pe de altă parte ghidolina a fost cam subțire. Poate sunt învățat prea mult cu ghidolina cursierei mele, Ritchey Pave, o ghidolină groasă gândită pentru drumuri grele, gen Paris-Roubaix, dar adevărul este că din când în când îmi amorțeau palmele. Este ceva subiectiv și e drept că se poate rezolva ușor cu o pereche de mănuși cu căptușeală mai groasă. Sau pur și simplu schimbi ghidolina cu una mai groasă. Ar fi cam singura schimbare pe care o văd necesară pe bicicleta asta. Transmisia alcătuită din cele 8×2 vieze, a fost în majoritatea timpului suficientă. I-am atins limitele doar pe urcările cele mai grele, care s-au nimerit a fi la final de drum. În acele momente era evident că pinionul cel mai mare și foaia mică nu sunt suficient de mari, respectiv mici, mai precis 28t-35t. Așadar Mistral este bună pentru oraș și pentru drumuri forestiere / gravel, cu diferență de nivel mică. Pe de altă parte anvelopele Schwalbe CX Comp, de 700×35 sunt o adiție „de firmă”, foarte bună. Cramponate pe margini, pentru aderență bună pe virajele offroad, și aproape neted pe centru, pentru viteză bună pe asfalt, le-am găsit potrivite pentru toate situațiile întâlnite pe drum. Pe partea de anduranță, Mistral stă iarăși bine. Pe lângă geometria confortabilă, vizibilă în cifre și simțită pe traseu, cadrul dispune de două spații pentru bidoanele de apă. Un gravel bike veritabil ar fi avut încă un astfel de spațiu pe partea inferioară a țevii downtube, plus alți montanți pe lateralele furcii, pentru a face față bagajelor într-o tură de aventură. Mistral nu le are, pe acestea din urma, fiind o treaptă mai jos față de gravel bike. E practic o bicicletă multifuncțională accesibilă. Greutatea pe care am măsurat-o noi este de 11,12 kg fără pedale, cadru mărime 54. Nu este o greutate mică, dar totuși foate bună pentru prețul pe care îl are bicicleta. Un mtb de acelasi nivel ar avea minim 2 kg în plus. Pe de altă parte un gravel bike de 9-10 kg ar avea un preț de trei ori mai mare. În teren pot spune că m-am bucurat de bicicletă. Geometria confortabilă m-a ajutat să termin cei 200 km fără dureri de spate sau mâini. Șaua la fel, fără probleme pentru șezut. Însă din punct de vedere al manevrabilității, Mistral nu e cea mai sprintenă bicicletă. Răspunde mai greu și la accelerare. Nu este „fâșneață”, iar pe ceva traseu tehnic m-aș fi descurcat mai greu. Însă senzatiile nu sunt suprinzătoare. Geometria bicicletei justifică impresia. O geometrie confortabilă nu este sprintenă. La fel și greutatea. O greutate mai mare nu permite schimbări bruște de direcție. Văd însă bicicleta a fi corectă, din punct de vedere al echipării și greutății raportat la pret. foto Cristian EnacheEste important de știut că bicicleta are limite. La bicicletele de top, destinate concursurilor, poți spune că nu există limite, ciclistul putând trage de ele la maxim. La Romet Mistral există limite impuse de geometrie și echipare. Dar având în vedere cui se adresează bicicleta, și anume cicliștilor și bicicliștilor „relaxați” care caută utilitate și polivalență mai degrabă decât performanță, consider că Mistral este exact ce trebuie. Echiparea entry-level este suficientă și fiabilă, confortul foarte bun, iar performanțele la fel, suficiente. Sursa: Freerider
  11. (Comunicat de presă) Cu sezonul 2017/2018 Rudy Project a intrat într-o nouă eră. Chiar dacă și până acum utilizabilitatea multisport a fost un aspect important pentru designerii și inginerii producătorului italian – ochelarii și căștile fiind deasemenea potrivite pentru ciclism pe asfalt și montan – în urma evoluției disciplinelor sportive și în urma schimbării nevoilor utilizatorilor, au luat ființă segmente ale ciclismului, în care s-au diferențiat în mod drastic nevoile sportivilor. Un brand lider pe piață, cum este Rudy Project, trebuie să ia în considerare și să urmărească aceste aspecte. Exact din acest motiv a apărut prima cască specială pentru ciclism de trail și all mountain, Protera. PROTECȚIE EXCELENTĂ Stratul moale de spumă este aproape invizibilă, întrucât prin tehnologia InMold, învelișul dur o înconjoară complet – de sus, din spate și chiar și din partea de jos! Întrucât acest model a fost proiectat pentru ciclism pe teren accidentat, pentru o mai mare siguranță a cefei, partea din spate a căștii se lungește mult mai jos decât la celelalte modele. CONFORT DE NEEGALAT Modelul dispune de numeroase caracteristici care măresc confortul. Astfel, îi este integrat Airframe-ul introdus anul trecut la căștile aero Boost 01, care prin elementul integrat în partea frontală, asigură un debit mai mare de aer în spatele buretelui frontal. Datorită acestui fapt și materialelor cu uscare rapidă Dry Foam și X-Static, bureții vor mirosi mai puțin și vor oferi un sentiment mai uscat. Și dacă tot vorbim de bureți: un accesoriu de bază al căștii este un burete de schimb normal și unul împotriva insectelor, care se pot curăța sau schimba foarte ușor. Ventilația este o funcție de bază la toate căștile. Transferul corespunzător de căldură și sentimentul de cap răcoros au un rol important în ceea ce privește confortul și performanța. Din acest motiv, dezvoltatorii Rudy Project acordă atenție sporită pentru obținera unei ventilații extraordinar de bune – având grijă ca factorii de protecție să nu se deterioreze, astfel a fost creat sistemul de ventilație integrat Flow Through. POSIBILITATEA DE PERSONALIZARE Datorită sistemului nou de fixare inovativ și ușor de utilzat, cureaua căștii se poate schimba ușor și rapid. Print-un click simplu se poate curăța ușor, sau se poate personaliza alegând din diferitele opțiuni de culoare, iar dacă s-a uzat, cureaua se poate schimba. CARACTERISTICI GENERALE opțiuni de mărime: S-M (55-58cm), L (59-61cm) greutate: S-M 320 g, L 340 g standarde: CE/EN1078, CPSC 12.03 orificii de ventilație: 18 bucăți – tehnologie Triple InMold – fixare pe ceafă cu sistem RSR9 – fixare pe ceafă în 3 poziții pe verticală – vizor reglabil și schimbabil – formă proiectată expres pentru utilizare mountain bike – parte frontală Airframe – închidere (curele laterale) Divider Pro – 1 bucată burete de schimb – 1 bucată burete de schimb cu plasă împotriva insectelor – 1 an garanție Caută casca Protera pe pagina de web a distribuitorului Rudy Project în România și la partenerii lor. Sursa: Freerider
  12. Chiar dacă ROX 11.0, modelul ce era topul gamei Sigma până acum, e un computer foarte performant și plin de funcții utile de antrenament, concurența e mare pe piață iar clienții preferă de multe ori modele cu ecran color, hărți și chiar și touchscreen. Se pare că Sigma au decis să atace și acest segment, așa că au lansat ROX 12.0 cu hărți și navigație, care atacă direct liderul de piață, Garmin! Noul ROX 12.0 e un mare pas înainte față de modelele anterioare, cu o dimensiune mult mai mare și un ecran color de rezoluție mare de 3 inch. Ecranul cu iluminare și rezoluție 240×400 transreflectiv este punctul central al noului computer și va fi vizibil chiar și sub lumina directă a soarelui, cu meniuri ușor de vizualizat. Oferă platforma pentru hărți detaliate, navigație open source de top și se poate conecta cu aproape orice senzor de pe piață. Computerul are dimensiunile de 59x115x17 mm și este ceva mai lung decât cele mai mari modele de la Garmin sau Wahoo. În interior, au fost implementate conectivități WiFi, BTLE și ANT+ pentru a înregistra viteza, cadența, pulsul și puterea și pentru a comunica cu transmisiile electronice Shimano, SRAM sau Campagnolo, dar și cu platformele de social media. Bateria puternică litiu-ion promite o autonomie de 16 ore. Greutatea este de 125 g. Pe lângă touchscreen, ROX 12 are 6 butoane fizice care permit navigarea prin toate meniurile și funcțiile computerului. Ecranul permite gesturi inspirate din telefoane și e intuitiv de folosit, având și un buton fizic ”home” ce face utilizarea foarte rapidă. În afară de faptul că accesarea meniurilor e rapidă, computerul pornește repede iar navigația a fost proiectată să calculeze rutele foarte rapid pentru a minimiza timpii de așteptare și a beneficia de ture mai cursive. Noul ROX 12 se remarcă și prin ecran și funcționalitățile de hărți și navigație. Un element de bază e folosirea hărților open-source Open Street Maps. Folosind hărți care sunt mereu aduse la zi, ROX 12 beneficiază de unele dintre cele mai actualizate hărți, atât pe șosea cât și în offroad. Dispozitivul vine standard fie cu 20 de țări din UE, fie cu U.S.A. încărcate, hărți suplimentare putând fi descărcate gratuit prin WiFi. Ecranul transreflectiv se laudă că este mai performant decât cel al majorității telefoanelor în lumina directă a soarelui, având și un sistem de detecție a picăturilor de apă pentru a funcționa impecabil și pe ploaie. ROX 12 e certificat IP67 pentru a putea fi folosit în orice condiții cu praf, noroi sau apă. Ecranul este protejat cu Gorilla Glass pentru a supraviețui micilor accidente uzuale. ROX 12 dorește să folosească cifre mari, iar dacă autonomia de 16 ore e discutabilă, e anunțată o autonomie de 40 de ore de tracking în modul de energy saving. Memoria e suficientă, pe lângă cei 8 GB de memorie internă ROX 12 are un slot MicroSD care poate mări spațiul de stocare fără limită pentru date și hărți. Localizarea se face cu GPS și GLONASS, plus o busolă pe 3 axe care păstrează harta în direcția corectă la staționare. Un barometru oferă date precise de altitudine și calibrare automată. La finalul turei totul se încarcă în cloud. Comunicarea rapidă WiFi permite încărcarea activităților pe Sigma Cloud, partajarea acestora cu aplicația Sigma Link precum și cu multe portale sociale de antrenament. ROX 12 oferă aplicații specifice pentru Strava, Training Peaks, Komoot și GPSies (printre altele) unde se pot organiza turele și încărca trackuri direct pe dispozitiv prin WiFi. Nu e nevoie de nicio conexiune la telefon sau PC. Noul ROX 12 vine cu mai multe opțiuni. Pentru început el e disponibil cu carcasă standard gri sau albă. Peste aceasta se poate adăuga o carcasă opțională colorată portocaliu, albastru sau verde lime pentru personalizarea aspectului. ROX 12 Sport Basic inlcude computerul, un suport standard și unul în fața ghidonului ce are și prindere de GoPro, plus un cablu MicroUSB, la prețul de 475 USD. Pachetul ROX 12 Sport Set include și un senzor R2 Duo de viteză și cadență și unul R1 e puls, ambele compatibile BTLE și ANT+. Ambele versiuni sunt disponibile pentru precomandă, livrările fiind programate să inceapă la finalul lunii iunie 2018! Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului. Sursa: Freerider
  13. Ultima săptămână
  14. Bonnier Corporation Privacy Policy This policy was last updated on May 16, 2018. At Bonnier Corporation, your privacy is important to us. This Privacy Policy applies to all of the products, services, and websites offered by Bonnier Corporation and its subsidiaries or affiliated companies (collectively, "Bonnier"). To better protect your privacy, we provide this notice explaining our privacy practices and the choices you can make about the way your information is collected and used by Bonnier. Bonnier acts as a “data controller” for the purposes of the EU’s General Data Protection Regulation. Bonnier has appointed a Data Protection Officer for you to contact if you have any questions or concerns about Bonnier’s personal data policies or practices. The Data Protection Officer’s contact information is as follows: Jeremy Thompson, General Counsel Bonnier Corporation 460 N. Orlando Ave., Ste. 200 Winter Park, FL 32789 dpo@bonniercorp.com If you have any questions about this Privacy Policy, or to check your information to verify, update or correct it, please write to us via e-mail at privacy@bonniercorp.com, or via postal mail at: Privacy Department Bonnier Corporation 460 N. Orlando Avenue, Suite 200 Winter Park, FL 32789 You may also ask for a summary of the information that we have retained, how we have used it, and to whom it has been disclosed. For your protection, we may require that you authenticate your identity before we provide you with any information. Note: For questions related to your magazine subscription, please visit the respective magazine’s customer service website. An overview of the information that Bonnier may collect You are able to take advantage of many Bonnier products, services, and websites without providing any information that personally identifies you by name, address, or other personally-identifying information. We only collect personally-identifying information when you voluntarily submit it to us. Sometimes, we need personally-identifying information in order to provide you with the products and services that you request. Depending upon the product or service, we may ask you for a variety of personally-identifying information. This might include, for example, your name, address, e-mail address, telephone number, gender, and birth date. We may also ask for other information about you, such as your credit card information (when you are making a purchase), interests, income, or education level. We consider certain identifying information "sensitive." This includes your credit card number, income level, or any other information that would normally be considered confidential. Some types of personal information will NEVER be requested or collected, such as information on your race or ethnic origin, political opinions, trade union memberships, religious beliefs, health, sex life, or sexual orientation. You may choose not to provide us with any personally-identifying information. In that case, you can still access and use many portions of our websites; however, you will not be able to access and use those portions of any Bonnier website that require your personal information. Many Bonnier websites include community features, such as online forums and message boards. Information that is posted in these areas becomes public information and the use that any third party makes of this information is beyond our ability to control. You should exercise caution before disclosing any personally-identifying information in these public venues. If you elect to submit content that includes information that can be used to identify you, you must assume that the content can and will be displayed on any website on the Internet. At some Bonnier sites and through certain promotions, you can submit personally-identifying information about other people. For example, you might submit a person's name and e-mail address to send an electronic greeting card; or, if you order a gift online or offline and want it sent directly to the recipient, you might submit the recipient's name and address. Some Bonnier websites also provide referral services to help you inform a friend about our websites, products, or services. The types of personally-identifying information that we collect about other people at pages like these may include the person's name, address, e-mail address, or telephone number. We will only ask you for the information about your friend that we need in order to do what you request. Our properties may feature Nielsen proprietary measurement software, which will allow you to contribute to market research, such as Nielsen TV Ratings. To learn more about the information that Nielsen software may collect and your choices with regard to it, please see the Nielsen Digital Measurement Privacy Policy at . We allow third-party companies to serve ads and/or collect certain information when you visit our web site. These companies may use information you have shared (e.g., click stream information, browser type, time and date, subject of advertisements clicked or scrolled over, e-mail address) during your visits to this and other Web sites in order to provide advertisements about goods and services likely to be of greater interest to you. Our partners use this information to recognize you across different channels and platforms over time for advertising, analytics, attribution, and reporting purposes; any information collected is stored in hashed or non-human-readable form. These companies typically use a cookie or third-party web beacon to collect this information. To learn more about this behavioral advertising practice or to opt-out of this type of advertising, you can visit or . Bonnier websites sometimes may offer contests, sweepstakes, or promotions that are sponsored by or co-sponsored with identified third parties. By virtue of their sponsorship, these third parties may obtain personally-identifying information that visitors voluntarily submit to them in order to participate in the contest, sweepstakes, or promotion. Bonnier has no control over the third-party sponsors' use of this information. If a third-party sponsor beyond our control will obtain information that you supply us, we will notify you at the time we collect the information from you. For certain promotions, only those who provide us with the requested personally-identifying information will be able to order products, programs, and services, or otherwise participate in the promotion's activities and offerings. Some of our websites contain links to other sites. By clicking on these links, you will leave the website operated by Bonnier and this Privacy Policy will no longer apply. These other sites' information practices may be different than ours. You should consult the other sites' privacy notices, as we have no control over information that is submitted to, or collected by, these third parties. How we use the information we collect We use the personally-identifying information that you provide us to fulfill your requests for our products, programs, and services, to respond to your inquiries about offerings, and to offer you other products, programs, or services that we believe may be of interest to you. We sometimes use this information to communicate with you, such as to notify you when you have won one of our contests, when we make changes to subscriber agreements, to fulfill a request by you for an online newsletter, or to contact you about your account with us. We do not use your personal information to make automated decisions. We may syndicate the publicly available content of our community areas to unaffiliated third-party websites, using RSS or other technologies. The information you have shared in the community areas may be included in this syndication. We will use the personally-identifying information that you provide about others in order to provide the products or services that you have requested; for example, to enable us to send them your gifts or cards. If you provide us someone else's personally-identifying information for referral purposes, we may use that information to invite them to visit our websites or to provide them information about our products or services. If you provide us with your e-mail and/or postal address, we may include that address in e-mail and/or postal address lists that we sell, trade, or rent to third parties. These lists will never contain sensitive information. If you do not wish for your e-mail or postal address to be shared with companies not owned by Bonnier who want to market products or services to you, you have the opportunity to opt out, as described below. You may also opt out of the receipt of any marketing materials from Bonnier as described below. We may transfer your sensitive personally-identifying information to other Bonnier offices for internal management and administrative purposes. In addition, your personal data will be transferred to other Bonnier offices where necessary for the performance or conclusion of our contractual obligations to you or for your benefit. Transfers of personally-identifying information may also be made where necessary for the establishment, exercise, or defense of legal claims. We do not transfer personal information internationally. Bonnier will only share your sensitive personal information with outside companies or individuals in any of the following limited circumstances: When we use trusted businesses or persons to process personal information on our behalf. Before sharing any personal information with outside parties, we require that these parties agree to process such information based on our instructions and in compliance with this Privacy Policy and any other appropriate confidentiality and security measures. When we have a good faith belief that access, use, preservation, or disclosure is necessary to (a) comply with applicable law, regulation, or legal process; (b) enforce the applicable Terms of Service or other agreements and policies on the Company's Websites; (c) detect, prevent, or otherwise address fraud, security, or technical issues; or (d) protect against imminent harm to the rights, property, or safety or Bonnier, its users, or the public as required or permitted by law. When you consent. Before we share your sensitive personal information outside of the previously listed circumstances, we will ask you for permission first. Please note that this only applies to sensitive information, as defined above. We may also use, transfer, sell, and share aggregated, anonymous data about our users for any legal purpose, such as analyzing usage trends and seeking compatible advertisers and partners. In no event will this aggregated data contain any information that could be used to identify individual users of our products or services. How we protect the safety and integrity of the information we collect We take appropriate physical, electronic, and procedural measures to safeguard and protect your personal information. We use a variety of security measures, including encryption and authentication, to maintain the confidentiality of your personal information. We store your personal information on systems behind firewalls that are only accessible to a limited number of persons, each of whom is required to keep the information confidential. We also take appropriate measures to secure the transmission of sensitive personal information from your computer to the Company's computers. When you transmit sensitive personal information to us, like credit card information, we offer the use of a secure connection to our servers. To the extent you select the secure connection method or your browser supports such functionality, all credit card account information that you supply is transmitted via secure encryption technology. Regardless of these measures, no system connected to the Internet or data transmission sent over the Internet can be guaranteed to be 100% secure. We will provide notice if we become aware of any security breach that may affect any sensitive personal information pertaining to you that we have stored on our systems. Bonnier employees, agents, and contractors who have access to personally-identifying information are required to protect this information in a manner that is consistent with this Privacy Policy and may not use the information for any purpose other than to carry out the services they are performing for Bonnier. These individuals are bound by confidentiality obligations and may be subject to discipline, including termination and criminal prosecution, if they fail to meet these obligations. Bonnier only collects personal information that is relevant to the purposes for which it will be used. Though we do take appropriate steps to review and update the information that we store to ensure that it is accurate, complete, and current, we also depend on you to update or correct your personal information when necessary. You may correct or delete any or all of the personal information you have provided to us at any time. Many of our websites provide means to review and update the personal information that you have provided on that website. To inquire about personally identifiable information that Bonnier has collected about you, or about other ways to correct factual errors in that information, please send us an e-mail at privacy@bonniercorp.com. (Note: Do not use this email address to send questions about your subscription. Instead, please visit the respective magazine’s customer service website.) To protect your privacy and security, we will take reasonable steps to help verify your identity before granting access or making corrections. We will decline to process requests where we cannot verify the identity of the requester. We may also decline to process requests that are automated, repetitive, systematic, or impractical, or that might jeopardize the privacy of others. In some limited circumstances, such as to resolve disputes, troubleshoot problems, and enforce our policies, we may retain some of information that you have requested us to remove. Therefore, you should not expect that all of your personal information will be completely removed from our databases in response to your requests. We only use the information we collect for purposes consistent with this policy. If we propose to use your personal information for purposes beyond that explained in this policy, we will provide appropriate notice before doing so and we will provide you with the means to opt out of those uses. We will not use your sensitive personal information for any purposes other than those described in this Policy unless we have obtained your consent. Your privacy options If you prefer not to receive e-mail communications from other companies, you may choose to remove yourself from any e-mail lists that we provide to third parties for marketing purposes by sending us an e-mail at . You will still receive information from Bonnier and its various brands, but we will not share your address information with anyone else. If you prefer not to receive postal communication from other companies, you may choose to remove yourself from any postal mailing lists that we provide to third parties for marketing purposes by sending us an e-mail at , or writing us at P.O. Box 6364, Harlan, IA 51593-1864. You will still receive information from Bonnier and its various brands, but we will not share your address information with anyone else. We only want to communicate with you if you want to hear from us. If you prefer not to be contacted at all, you may opt out of receiving any communications from us at any time by notifying us at . You may also notify us by sending mail to the following address: Online Marketing Department Attn: Privacy Preferences Bonnier Corporation 460 North Orlando Avenue, Suite 200 Winter Park, FL 32789 In all requests, please tell us what communications you would like to opt out of, what means we have been using to contact you (such as your e-mail or postal address), the date of your request, and a way to reach you in case we need to personally contact you in an effort to comply with your request. We reserve the right to send you certain communications, such as technical alerts, without offering you the opportunity to opt out of receiving them. Enforcement and Compliance with this Privacy Policy We take our Privacy Policy seriously and we regularly review our own compliance with this Policy. If you have any questions or concerns about this Policy, or if you think that we have used your personal information in a manner inconsistent with this Policy, please contact us at: Privacy Department Bonnier Corporation 460 North Orlando Ave., Suite 200 Winter Park, FL 32789 If we receive a complaint from you, we will contact you in an attempt to address your concerns. If we are not able to resolve a complaint, we will participate in appropriate independent recourse mechanisms as necessary. Bonnier Corp. Website Data Disclosure This policy was last updated on May 25, 2018 Bonnier Corp. and its brands use cookies to identify your individual device so that we and our third-party partners can efficiently target you with content and advertisements that will be relevant to you, based on the pages you visit on our site(s) and other websites across the internet. Bonnier may collect information such as the type of browser you use, your operating system, your IP address, the type of device you are using to access the site, and the domain name of your Internet Service Provider. This information, by itself, does not permit individual identification, meaning that you will remain anonymous. However, if you elect to provide us with personally-identifying information during your visit, that information may be linked to your IP address, or to your email address where we may have that on file through other Bonnier Corp. products or services. When you visit our websites, we and our third-party partners send cookies — small, removable data files – to your computer. We use cookies to uniquely identify your browser, which allows us to enhance and personalize your online experience at Bonnier websites. For example, cookies allow us to recognize you when you return to a website and present relevant content to you when you visit. Most browsers are initially set up to accept cookies, but you can configure your browser to warn you when cookies are sent, or to refuse all cookies. Some of the features and services of Bonnier websites may not operate properly if your cookies are disabled. Cookies, by themselves, do not provide us with any personally-identifying information. On our websites, we may also use tiny graphic images called pixel tags, web beacons, or clear gifs. These tiny images help us to analyze our users' online behavior and collect other data, such as page views or advertising responses. Pixel tags also allow us to send you email in a format that you can read, and let us know when you have opened an email message from us. Pixel tags may also be used to deliver cookies. Some of our websites also use third-party advertising companies to serve ads when you visit. These companies may use non-personally-identifying information about your visits to this and other websites in order to provide advertisements about goods and services of interest to you. We work with reputable third parties that provide data tracking and collection technologies in order to: Present or serve the advertisements you may see at Bonnier websites; Deliver and track email communications; Process purchase orders through e-commerce transactions; Fulfill print and digital subscription orders; and Provide marketing leads to third-party organizations (where you have agreed to allow us to do so). These companies may collect information about you on our behalf. We require that these parties agree to process any such information based on our instructions and in compliance with this Privacy Policy and any other appropriate confidentiality and security measures. We allow third-party companies to serve ads and/or collect certain information when you visit our website. These companies may use information you have shared (e.g., click stream information, browser type, time and date, subject of advertisements clicked or scrolled over, email address) during your visits to this and other websites in order to provide advertisements about goods and services likely to be of greater interest to you. Our partners use this information to recognize you across different channels and platforms over time for advertising, analytics, attribution, and reporting purposes; any information collected is stored in hashed or non-human-readable form. These companies typically use a cookie or third-party web beacon to collect this information. To learn more about this behavioral advertising practice or to opt-out of this type of advertising, you can visit or . You may correct or delete any or all of the personal information you have provided to us at any time. To inquire about personally identifiable information that Bonnier has collected about you, or about other ways to correct factual errors in that information, please send us an e-mail at . If you have previously accepted Bonnier Corp.’s use of cookies, but now wish to reject that instead, please visit our page. For information on the data we store and how we use your data, please view our Privacy Policy. Sursa
  15. Acasă la Polaris – o vizită la fabrica din Opole

    Visul oricărui pasionat de motoare este să viziteze o fabrică în care se produc jucăriile care deosebesc bărbații de băieți. De peste 30 de ani, Polaris este liderul mondial al producției de vehicule de teren. Gama produsă de concernul american este largă și cuprinde categorii mai puțin întâlnite pe stradă, pentru că, în general, nu sunt destinate utilizării în trafic: ATV, Side by Side, snowmobile, vehicule utilitare (6X6). Inaugurată la sfârșitul anului 2014, fabrica din Opole, Polonia a fost prima unitate de producție a marelui concern, deschisă în afara continentului Nordamerican. Cu o suprafață totală de 32.000 mp, uzina este una dintre cele mai moderne din industrie, având, în afară de spațiile de producție și depozitare, un circuit pentru teste specifice vehiculelor de teren, în lungime de 2 km. În cei trei ani de existență, pe poarta fabricii au ieșit peste 38.000 de vehicule, din 280 de modele diferite. Dintr-o curiozitate profesională lesne de înțeles și entuziasmat de oportunitate, am răspuns invitației făcute de firma ASP Group, importatorul autorizat Polaris în România și am plecat în Polonia, în orașul Opole, unde, la sediul fabricii, a fost organizat un eveniment pentru jurnaliștii din presa de specialitate. A fost unul dintre puținele evenimente la care am participat în care invitații nu au fost împărțiți pe criterii geografice (a se citi economice). În afară de noi, cei din România, au participat gazetari din Austria, Germania și Portugalia, toți fiind echipați ca la carte, pregătiți pentru testul anunțat după vizita în uzină. Pe linia de asamblare Gazdele ne-au întâmpinat cu multă căldură și surpriza a fost că toți cei care erau implicați în organizare făceau parte din colectivul companiei din Franța, centrul European de distribuție și coordonare. După o ședință teoretică, în care ne-au fost furnizate informații și date despre întreaga operațiune, a urmat vizita propriu-zisă în uzină. Primul departament din turul organizat a fost cel al controlului pentru depistarea eventualelor defecțiuni ale materialelor, unde am putut să admirăm echipamente specifice de ultimă oră. Văzusem un astfel de laborator la IMGB, cu ani în urmă, pe când evoluam în echipa de moto a uzinei, dar trebuie să recunosc că cei peste 25 de ani scurși de atunci au însemnat un salt tehnologic spectaculos. Am continuat turul urmărind fluxul tehnologic de producție, singurul compartiment în care nu am intrat fiind cel în care se asamblau cutiile de viteze, asemănător unei farmacii, în care tot personalul era echipat ca în filmele science-fiction cu dezastre biologice. Fiecare etapă parcursă a fost însoțită de explicații amănunțite, iar specialiștii uzinei au răspuns tuturor întrebărilor puse de jurnaliștii prezenți. Finalul turului ghidat ne-a dus pe poligonul din incinta fabricii, unde un pilot testa unul dintre modele, pentru a depista eventuale defecțiuni sau pentru a testa limitele. Testul practic Odată vizita încheiată, am plecat încolonați pe șosea, către un poligon militar aflat în orasului Opole, în care fusese amenajată o pistă pentru acest fel de vehicule, având la dispoziție nu mai puțin de opt unități din modele și cilindree diferite. Trebuie să mărturisesc că cei 10-20 de kilometri parcurși pe asfalt nu au făcut altceva decât să mă indispună serios, având tot timpul senzația că drăcia pe care o conduc urmează să se dezintegreze. Impresia inițială s-a schimbat imediat ce am intrat pe teren accidentat, unde drăcia s-a transformat instantaneu într-o jucărie simpatică, cu posibilități nelimitate. Polaris GENERAL 1000 are un motor ProStar de 999 cc, în patru timpi, cu doi cilindri gemeni, DOHC, răcit cu lichid, cu transmisie automată, care dezvoltă o putere maximă de 100 CP și un cuplu maxim de 87 Nm. Una dintre cele mai eficace dotări ale modelului GENERAL este servo-direcția electronică, sistem datorită căruia pilotajul este mult mai comod, efortul depus de pilot fiind considerabil mai mic. Modelul GENERAL este primul side-by-side omologat ca tractor cu ABS, transformând un vehicul versatil (modelul Ranger), într-unul mai bun pentru muncă și timp liber. După mai bine de două ore petrecute în poligon, cu porțiuni de teren dificile și aderență scăzută, am plecat convinși de eficiența modelelor produse în fabrica din Opole și de faptul că un astfel de vehicul trebuie folosit numai pe teren accidentat, nu pe asfalt. . Articolul a fost publicat în revista Auto Motor şi Sport nr. 5 (246) din mai 2018. Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube. Vezi articolul integral
  16. Visul oricărui pasionat de motoare este să viziteze o fabrică în care se produc jucăriile care deosebesc bărbații de băieți. De peste 30 de ani, Polaris este liderul mondial al producției de vehicule de teren. Gama produsă de concernul american este largă și cuprinde categorii mai puțin întâlnite pe stradă, pentru că, în general, nu sunt destinate utilizării în trafic: ATV, Side by Side, snowmobile, vehicule utilitare (6X6). Inaugurată la sfârșitul anului 2014, fabrica din Opole, Polonia a fost prima unitate de producție a marelui concern, deschisă în afara continentului Nordamerican. Cu o suprafață totală de 32.000 mp, uzina este una dintre cele mai moderne din industrie, având, în afară de spațiile de producție și depozitare, un circuit pentru teste specifice vehiculelor de teren, în lungime de 2 km. În cei trei ani de existență, pe poarta fabricii au ieșit peste 38.000 de vehicule, din 280 de modele diferite. Dintr-o curiozitate profesională lesne de înțeles și entuziasmat de oportunitate, am răspuns invitației făcute de firma ASP Group, importatorul autorizat Polaris în România și am plecat în Polonia, în orașul Opole, unde, la sediul fabricii, a fost organizat un eveniment pentru jurnaliștii din presa de specialitate. A fost unul dintre puținele evenimente la care am participat în care invitații nu au fost împărțiți pe criterii geografice (a se citi economice). În afară de noi, cei din România, au participat gazetari din Austria, Germania și Portugalia, toți fiind echipați ca la carte, pregătiți pentru testul anunțat după vizita în uzină. Pe linia de asamblare Gazdele ne-au întâmpinat cu multă căldură și surpriza a fost că toți cei care erau implicați în organizare făceau parte din colectivul companiei din Franța, centrul European de distribuție și coordonare. După o ședință teoretică, în care ne-au fost furnizate informații și date despre întreaga operațiune, a urmat vizita propriu-zisă în uzină. Primul departament din turul organizat a fost cel al controlului pentru depistarea eventualelor defecțiuni ale materialelor, unde am putut să admirăm echipamente specifice de ultimă oră. Văzusem un astfel de laborator la IMGB, cu ani în urmă, pe când evoluam în echipa de moto a uzinei, dar trebuie să recunosc că cei peste 25 de ani scurși de atunci au însemnat un salt tehnologic spectaculos. Am continuat turul urmărind fluxul tehnologic de producție, singurul compartiment în care nu am intrat fiind cel în care se asamblau cutiile de viteze, asemănător unei farmacii, în care tot personalul era echipat ca în filmele science-fiction cu dezastre biologice. Fiecare etapă parcursă a fost însoțită de explicații amănunțite, iar specialiștii uzinei au răspuns tuturor întrebărilor puse de jurnaliștii prezenți. Finalul turului ghidat ne-a dus pe poligonul din incinta fabricii, unde un pilot testa unul dintre modele, pentru a depista eventuale defecțiuni sau pentru a testa limitele. Testul practic Odată vizita încheiată, am plecat încolonați pe șosea, către un poligon militar aflat în orasului Opole, în care fusese amenajată o pistă pentru acest fel de vehicule, având la dispoziție nu mai puțin de opt unități din modele și cilindree diferite. Trebuie să mărturisesc că cei 10-20 de kilometri parcurși pe asfalt nu au făcut altceva decât să mă indispună serios, având tot timpul senzația că drăcia pe care o conduc urmează să se dezintegreze. Impresia inițială s-a schimbat imediat ce am intrat pe teren accidentat, unde drăcia s-a transformat instantaneu într-o jucărie simpatică, cu posibilități nelimitate. Polaris GENERAL 1000 are un motor ProStar de 999 cc, în patru timpi, cu doi cilindri gemeni, DOHC, răcit cu lichid, cu transmisie automată, care dezvoltă o putere maximă de 100 CP și un cuplu maxim de 87 Nm. Una dintre cele mai eficace dotări ale modelului GENERAL este servo-direcția electronică, sistem datorită căruia pilotajul este mult mai comod, efortul depus de pilot fiind considerabil mai mic. Modelul GENERAL este primul side-by-side omologat ca tractor cu ABS, transformând un vehicul versatil (modelul Ranger), într-unul mai bun pentru muncă și timp liber. După mai bine de două ore petrecute în poligon, cu porțiuni de teren dificile și aderență scăzută, am plecat convinși de eficiența modelelor produse în fabrica din Opole și de faptul că un astfel de vehicul trebuie folosit numai pe teren accidentat, nu pe asfalt. . Articolul a fost publicat în revista Auto Motor şi Sport nr. 5 (246) din mai 2018. Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube. Sursa
  17. [embedded content] KTM has emphasized its focus on improving safety for motorcyclists and reducing accidents as the first motorcycle manufacturer to demonstrate Adaptive Cruise Control and Blind Spot Detection systems. Still in the development process, both of these features use sensor-based technology to help detect and prevent a collision from the front or rear. The prototype systems were unveiled on a modified KTM 1290 SUPER ADVENTURE R to a select group of media before being live demonstrated at the ÖAMTC driving technique center in Marchtrenk, Austria. Adaptive Cruise Control The Adaptive system allows rider to choose target speed and safety distance to vehicle in front. Sensors can detect a vehicle in front ranging from the size of a motorcycle and above. Adaptive Cruise Control (ACC) is not designed as an emergency brake system but works when the machine is in cruise control above a designated speed. The system can detect a vehicle in front, ranging from the size of a motorcycle and above, and then locks on to maintain a specific distance by automatic throttle control and – if needed – gentle application of the front brake. The finalized packaging of the system is still in development along with adding the ability for the rider to customize the operational distance and speed. When fully developed, it is expected that ACC will be able to respond faster than any rider in such a given situation. Blind Spot Detection LED’s mounted in the mirrors alert rider of presence of vehicle in blind spot. Warning is boosted by an audible signal. The ‘blindspot’ on a bike is usually checked by a long, rearward look which can be dangerous in heavy traffic situations. Blind Spot Detection (BSD) adds another set of eyes in such riding conditions or during a particularly long ride. BSD uses a short-distance radar to alert the rider to the potential of an undetected rear collision – such as when changing lanes – by way of a visual warning on the TFT display as well as with illuminating bright LEDs integrated within the rearview mirror glass, also boosted by an audible signal. These features will be part of new electronics packages offered on certain KTM models, beginning from Model Year 2021. This technology will also create provision for other sensor-based systems further in the future, already in development. After personally demonstrating the effectiveness of these systems to journalists by riding without his right arm and leg on the KTM’s controls, Gerald Matschl, Vice President for KTM Research & Development, said: “We have a lot more development and many thousands of kilometers to test these systems in the real world before we can implement them on series production bikes, but they are coming in the near future and we are sure they will make a difference.” KTM currently offers a wide range of leading electronic rider aids across most of its 2018 Street range. The goal of such systems is to either help improve rider safety or add to the enjoyment of riding. Lean angle-sensitive systems can be found on the new KTM 790 DUKE and all of the 1290-powered machines, which includes Motorcycle Stability Control (MSC) with the innovative cornering ABS function, along with Motor Slip Regulation (MSR) and multi-stage traction control. On some models, semi-active suspension is offered along with Hill Hold Control (HHC), Automatic Turn Indicator Reset (ATIR), Quickshifter+ and cornering LED headlights.
  18. [embedded content] KTM has emphasized its focus on improving safety for motorcyclists and reducing accidents as the first motorcycle manufacturer to demonstrate Adaptive Cruise Control and Blind Spot Detection systems. Still in the development process, both of these features use sensor-based technology to help detect and prevent a collision from the front or rear. The prototype systems were unveiled on a modified KTM 1290 SUPER ADVENTURE R to a select group of media before being live demonstrated at the ÖAMTC driving technique center in Marchtrenk, Austria. Adaptive Cruise Control The Adaptive system allows rider to choose target speed and safety distance to vehicle in front. Sensors can detect a vehicle in front ranging from the size of a motorcycle and above. Adaptive Cruise Control (ACC) is not designed as an emergency brake system but works when the machine is in cruise control above a designated speed. The system can detect a vehicle in front, ranging from the size of a motorcycle and above, and then locks on to maintain a specific distance by automatic throttle control and – if needed – gentle application of the front brake. The finalized packaging of the system is still in development along with adding the ability for the rider to customize the operational distance and speed. When fully developed, it is expected that ACC will be able to respond faster than any rider in such a given situation. Blind Spot Detection LED’s mounted in the mirrors alert rider of presence of vehicle in blind spot. Warning is boosted by an audible signal. The ‘blindspot’ on a bike is usually checked by a long, rearward look which can be dangerous in heavy traffic situations. Blind Spot Detection (BSD) adds another set of eyes in such riding conditions or during a particularly long ride. BSD uses a short-distance radar to alert the rider to the potential of an undetected rear collision – such as when changing lanes – by way of a visual warning on the TFT display as well as with illuminating bright LEDs integrated within the rearview mirror glass, also boosted by an audible signal. These features will be part of new electronics packages offered on certain KTM models, beginning from Model Year 2021. This technology will also create provision for other sensor-based systems further in the future, already in development. After personally demonstrating the effectiveness of these systems to journalists by riding without his right arm and leg on the KTM’s controls, Gerald Matschl, Vice President for KTM Research & Development, said: “We have a lot more development and many thousands of kilometers to test these systems in the real world before we can implement them on series production bikes, but they are coming in the near future and we are sure they will make a difference.” KTM currently offers a wide range of leading electronic rider aids across most of its 2018 Street range. The goal of such systems is to either help improve rider safety or add to the enjoyment of riding. Lean angle-sensitive systems can be found on the new KTM 790 DUKE and all of the 1290-powered machines, which includes Motorcycle Stability Control (MSC) with the innovative cornering ABS function, along with Motor Slip Regulation (MSR) and multi-stage traction control. On some models, semi-active suspension is offered along with Hill Hold Control (HHC), Automatic Turn Indicator Reset (ATIR), Quickshifter+ and cornering LED headlights.
  19. Bonnier Corporation Privacy Policy This policy was last updated on May 16, 2018. At Bonnier Corporation, your privacy is important to us. This Privacy Policy applies to all of the products, services, and websites offered by Bonnier Corporation and its subsidiaries or affiliated companies (collectively, "Bonnier"). To better protect your privacy, we provide this notice explaining our privacy practices and the choices you can make about the way your information is collected and used by Bonnier. Bonnier acts as a “data controller” for the purposes of the EU’s General Data Protection Regulation. Bonnier has appointed a Data Protection Officer for you to contact if you have any questions or concerns about Bonnier’s personal data policies or practices. The Data Protection Officer’s contact information is as follows: Jeremy Thompson, General Counsel Bonnier Corporation 460 N. Orlando Ave., Ste. 200 Winter Park, FL 32789 dpo@bonniercorp.com If you have any questions about this Privacy Policy, or to check your information to verify, update or correct it, please write to us via e-mail at privacy@bonniercorp.com, or via postal mail at: Privacy Department Bonnier Corporation 460 N. Orlando Avenue, Suite 200 Winter Park, FL 32789 You may also ask for a summary of the information that we have retained, how we have used it, and to whom it has been disclosed. For your protection, we may require that you authenticate your identity before we provide you with any information. Note: For questions related to your magazine subscription, please visit the respective magazine’s customer service website. An overview of the information that Bonnier may collect You are able to take advantage of many Bonnier products, services, and websites without providing any information that personally identifies you by name, address, or other personally-identifying information. We only collect personally-identifying information when you voluntarily submit it to us. Sometimes, we need personally-identifying information in order to provide you with the products and services that you request. Depending upon the product or service, we may ask you for a variety of personally-identifying information. This might include, for example, your name, address, e-mail address, telephone number, gender, and birth date. We may also ask for other information about you, such as your credit card information (when you are making a purchase), interests, income, or education level. We consider certain identifying information "sensitive." This includes your credit card number, income level, or any other information that would normally be considered confidential. Some types of personal information will NEVER be requested or collected, such as information on your race or ethnic origin, political opinions, trade union memberships, religious beliefs, health, sex life, or sexual orientation. You may choose not to provide us with any personally-identifying information. In that case, you can still access and use many portions of our websites; however, you will not be able to access and use those portions of any Bonnier website that require your personal information. Many Bonnier websites include community features, such as online forums and message boards. Information that is posted in these areas becomes public information and the use that any third party makes of this information is beyond our ability to control. You should exercise caution before disclosing any personally-identifying information in these public venues. If you elect to submit content that includes information that can be used to identify you, you must assume that the content can and will be displayed on any website on the Internet. At some Bonnier sites and through certain promotions, you can submit personally-identifying information about other people. For example, you might submit a person's name and e-mail address to send an electronic greeting card; or, if you order a gift online or offline and want it sent directly to the recipient, you might submit the recipient's name and address. Some Bonnier websites also provide referral services to help you inform a friend about our websites, products, or services. The types of personally-identifying information that we collect about other people at pages like these may include the person's name, address, e-mail address, or telephone number. We will only ask you for the information about your friend that we need in order to do what you request. Our properties may feature Nielsen proprietary measurement software, which will allow you to contribute to market research, such as Nielsen TV Ratings. To learn more about the information that Nielsen software may collect and your choices with regard to it, please see the Nielsen Digital Measurement Privacy Policy at . We allow third-party companies to serve ads and/or collect certain information when you visit our web site. These companies may use information you have shared (e.g., click stream information, browser type, time and date, subject of advertisements clicked or scrolled over, e-mail address) during your visits to this and other Web sites in order to provide advertisements about goods and services likely to be of greater interest to you. Our partners use this information to recognize you across different channels and platforms over time for advertising, analytics, attribution, and reporting purposes; any information collected is stored in hashed or non-human-readable form. These companies typically use a cookie or third-party web beacon to collect this information. To learn more about this behavioral advertising practice or to opt-out of this type of advertising, you can visit or . Bonnier websites sometimes may offer contests, sweepstakes, or promotions that are sponsored by or co-sponsored with identified third parties. By virtue of their sponsorship, these third parties may obtain personally-identifying information that visitors voluntarily submit to them in order to participate in the contest, sweepstakes, or promotion. Bonnier has no control over the third-party sponsors' use of this information. If a third-party sponsor beyond our control will obtain information that you supply us, we will notify you at the time we collect the information from you. For certain promotions, only those who provide us with the requested personally-identifying information will be able to order products, programs, and services, or otherwise participate in the promotion's activities and offerings. Some of our websites contain links to other sites. By clicking on these links, you will leave the website operated by Bonnier and this Privacy Policy will no longer apply. These other sites' information practices may be different than ours. You should consult the other sites' privacy notices, as we have no control over information that is submitted to, or collected by, these third parties. How we use the information we collect We use the personally-identifying information that you provide us to fulfill your requests for our products, programs, and services, to respond to your inquiries about offerings, and to offer you other products, programs, or services that we believe may be of interest to you. We sometimes use this information to communicate with you, such as to notify you when you have won one of our contests, when we make changes to subscriber agreements, to fulfill a request by you for an online newsletter, or to contact you about your account with us. We do not use your personal information to make automated decisions. We may syndicate the publicly available content of our community areas to unaffiliated third-party websites, using RSS or other technologies. The information you have shared in the community areas may be included in this syndication. We will use the personally-identifying information that you provide about others in order to provide the products or services that you have requested; for example, to enable us to send them your gifts or cards. If you provide us someone else's personally-identifying information for referral purposes, we may use that information to invite them to visit our websites or to provide them information about our products or services. If you provide us with your e-mail and/or postal address, we may include that address in e-mail and/or postal address lists that we sell, trade, or rent to third parties. These lists will never contain sensitive information. If you do not wish for your e-mail or postal address to be shared with companies not owned by Bonnier who want to market products or services to you, you have the opportunity to opt out, as described below. You may also opt out of the receipt of any marketing materials from Bonnier as described below. We may transfer your sensitive personally-identifying information to other Bonnier offices for internal management and administrative purposes. In addition, your personal data will be transferred to other Bonnier offices where necessary for the performance or conclusion of our contractual obligations to you or for your benefit. Transfers of personally-identifying information may also be made where necessary for the establishment, exercise, or defense of legal claims. We do not transfer personal information internationally. Bonnier will only share your sensitive personal information with outside companies or individuals in any of the following limited circumstances: When we use trusted businesses or persons to process personal information on our behalf. Before sharing any personal information with outside parties, we require that these parties agree to process such information based on our instructions and in compliance with this Privacy Policy and any other appropriate confidentiality and security measures. When we have a good faith belief that access, use, preservation, or disclosure is necessary to (a) comply with applicable law, regulation, or legal process; (b) enforce the applicable Terms of Service or other agreements and policies on the Company's Websites; (c) detect, prevent, or otherwise address fraud, security, or technical issues; or (d) protect against imminent harm to the rights, property, or safety or Bonnier, its users, or the public as required or permitted by law. When you consent. Before we share your sensitive personal information outside of the previously listed circumstances, we will ask you for permission first. Please note that this only applies to sensitive information, as defined above. We may also use, transfer, sell, and share aggregated, anonymous data about our users for any legal purpose, such as analyzing usage trends and seeking compatible advertisers and partners. In no event will this aggregated data contain any information that could be used to identify individual users of our products or services. How we protect the safety and integrity of the information we collect We take appropriate physical, electronic, and procedural measures to safeguard and protect your personal information. We use a variety of security measures, including encryption and authentication, to maintain the confidentiality of your personal information. We store your personal information on systems behind firewalls that are only accessible to a limited number of persons, each of whom is required to keep the information confidential. We also take appropriate measures to secure the transmission of sensitive personal information from your computer to the Company's computers. When you transmit sensitive personal information to us, like credit card information, we offer the use of a secure connection to our servers. To the extent you select the secure connection method or your browser supports such functionality, all credit card account information that you supply is transmitted via secure encryption technology. Regardless of these measures, no system connected to the Internet or data transmission sent over the Internet can be guaranteed to be 100% secure. We will provide notice if we become aware of any security breach that may affect any sensitive personal information pertaining to you that we have stored on our systems. Bonnier employees, agents, and contractors who have access to personally-identifying information are required to protect this information in a manner that is consistent with this Privacy Policy and may not use the information for any purpose other than to carry out the services they are performing for Bonnier. These individuals are bound by confidentiality obligations and may be subject to discipline, including termination and criminal prosecution, if they fail to meet these obligations. Bonnier only collects personal information that is relevant to the purposes for which it will be used. Though we do take appropriate steps to review and update the information that we store to ensure that it is accurate, complete, and current, we also depend on you to update or correct your personal information when necessary. You may correct or delete any or all of the personal information you have provided to us at any time. Many of our websites provide means to review and update the personal information that you have provided on that website. To inquire about personally identifiable information that Bonnier has collected about you, or about other ways to correct factual errors in that information, please send us an e-mail at privacy@bonniercorp.com. (Note: Do not use this email address to send questions about your subscription. Instead, please visit the respective magazine’s customer service website.) To protect your privacy and security, we will take reasonable steps to help verify your identity before granting access or making corrections. We will decline to process requests where we cannot verify the identity of the requester. We may also decline to process requests that are automated, repetitive, systematic, or impractical, or that might jeopardize the privacy of others. In some limited circumstances, such as to resolve disputes, troubleshoot problems, and enforce our policies, we may retain some of information that you have requested us to remove. Therefore, you should not expect that all of your personal information will be completely removed from our databases in response to your requests. We only use the information we collect for purposes consistent with this policy. If we propose to use your personal information for purposes beyond that explained in this policy, we will provide appropriate notice before doing so and we will provide you with the means to opt out of those uses. We will not use your sensitive personal information for any purposes other than those described in this Policy unless we have obtained your consent. Your privacy options If you prefer not to receive e-mail communications from other companies, you may choose to remove yourself from any e-mail lists that we provide to third parties for marketing purposes by sending us an e-mail at . You will still receive information from Bonnier and its various brands, but we will not share your address information with anyone else. If you prefer not to receive postal communication from other companies, you may choose to remove yourself from any postal mailing lists that we provide to third parties for marketing purposes by sending us an e-mail at , or writing us at P.O. Box 6364, Harlan, IA 51593-1864. You will still receive information from Bonnier and its various brands, but we will not share your address information with anyone else. We only want to communicate with you if you want to hear from us. If you prefer not to be contacted at all, you may opt out of receiving any communications from us at any time by notifying us at . You may also notify us by sending mail to the following address: Online Marketing Department Attn: Privacy Preferences Bonnier Corporation 460 North Orlando Avenue, Suite 200 Winter Park, FL 32789 In all requests, please tell us what communications you would like to opt out of, what means we have been using to contact you (such as your e-mail or postal address), the date of your request, and a way to reach you in case we need to personally contact you in an effort to comply with your request. We reserve the right to send you certain communications, such as technical alerts, without offering you the opportunity to opt out of receiving them. Enforcement and Compliance with this Privacy Policy We take our Privacy Policy seriously and we regularly review our own compliance with this Policy. If you have any questions or concerns about this Policy, or if you think that we have used your personal information in a manner inconsistent with this Policy, please contact us at: Privacy Department Bonnier Corporation 460 North Orlando Ave., Suite 200 Winter Park, FL 32789 If we receive a complaint from you, we will contact you in an attempt to address your concerns. If we are not able to resolve a complaint, we will participate in appropriate independent recourse mechanisms as necessary. Bonnier Corp. Website Data Disclosure This policy was last updated on May 25, 2018 Bonnier Corp. and its brands use cookies to identify your individual device so that we and our third-party partners can efficiently target you with content and advertisements that will be relevant to you, based on the pages you visit on our site(s) and other websites across the internet. Bonnier may collect information such as the type of browser you use, your operating system, your IP address, the type of device you are using to access the site, and the domain name of your Internet Service Provider. This information, by itself, does not permit individual identification, meaning that you will remain anonymous. However, if you elect to provide us with personally-identifying information during your visit, that information may be linked to your IP address, or to your email address where we may have that on file through other Bonnier Corp. products or services. When you visit our websites, we and our third-party partners send cookies — small, removable data files – to your computer. We use cookies to uniquely identify your browser, which allows us to enhance and personalize your online experience at Bonnier websites. For example, cookies allow us to recognize you when you return to a website and present relevant content to you when you visit. Most browsers are initially set up to accept cookies, but you can configure your browser to warn you when cookies are sent, or to refuse all cookies. Some of the features and services of Bonnier websites may not operate properly if your cookies are disabled. Cookies, by themselves, do not provide us with any personally-identifying information. On our websites, we may also use tiny graphic images called pixel tags, web beacons, or clear gifs. These tiny images help us to analyze our users' online behavior and collect other data, such as page views or advertising responses. Pixel tags also allow us to send you email in a format that you can read, and let us know when you have opened an email message from us. Pixel tags may also be used to deliver cookies. Some of our websites also use third-party advertising companies to serve ads when you visit. These companies may use non-personally-identifying information about your visits to this and other websites in order to provide advertisements about goods and services of interest to you. We work with reputable third parties that provide data tracking and collection technologies in order to: Present or serve the advertisements you may see at Bonnier websites; Deliver and track email communications; Process purchase orders through e-commerce transactions; Fulfill print and digital subscription orders; and Provide marketing leads to third-party organizations (where you have agreed to allow us to do so). These companies may collect information about you on our behalf. We require that these parties agree to process any such information based on our instructions and in compliance with this Privacy Policy and any other appropriate confidentiality and security measures. We allow third-party companies to serve ads and/or collect certain information when you visit our website. These companies may use information you have shared (e.g., click stream information, browser type, time and date, subject of advertisements clicked or scrolled over, email address) during your visits to this and other websites in order to provide advertisements about goods and services likely to be of greater interest to you. Our partners use this information to recognize you across different channels and platforms over time for advertising, analytics, attribution, and reporting purposes; any information collected is stored in hashed or non-human-readable form. These companies typically use a cookie or third-party web beacon to collect this information. To learn more about this behavioral advertising practice or to opt-out of this type of advertising, you can visit or . You may correct or delete any or all of the personal information you have provided to us at any time. To inquire about personally identifiable information that Bonnier has collected about you, or about other ways to correct factual errors in that information, please send us an e-mail at . If you have previously accepted Bonnier Corp.’s use of cookies, but now wish to reject that instead, please visit our page. For information on the data we store and how we use your data, please view our Privacy Policy. Sursa
  20. FILM | Cea mai așteptată confruntare a anului – comparativul motocicletelor adventure de clasă medie: BMW F850GS, Honda Africa Twin și Triumph Tiger 800 XCa. Trei dintre cele mai reușite motociclete de pe piață, toate abia-lansate pe piață. BMW F850GS este o motocicletă nou-nouță. Reproiectată de la zero. Motor nou, cadru nou, rezervor mutat în partea frontală, anvelope tubeless, display Connectivity și electronică de top. Africa Twin a primit deja primul facelift, ce include accelerație ride-by-wire, moduri de mers, admisie și evacuare regândite. O motocicletă ce se bucura deja de success, îmbunătățită pentru 2018. În plus, avem o versiune aniversară – Adventure Sports, cu rezervor mai mare și culori aniversare. Triumph Tiger 800 a primit, de asemenea, îmbunătățiri pentru 2018 – mai multă putere, ca să ajungă la 95 de cai, la fel ca F850GS și Africa Twin, mai multă electronică (un mod off-road pro) și un display nou ce asigură o interacțiune mai ușoară între pilot și motocicletă. Testul nostru e împărțit în două episoade. În prima parte încercăm să aflăm care dintre ele e cea mai bună pe șosea: distracție pe viraje, confort la drum lung. Filmul poate fi urmărit în fereastra de mai jos sau direct pe YouTube. Subscribe pentru mai multe filme asemănătoare. [embedded content] Piloti: Cristian Predoi, Bogdan Buleandră, Cătălin Sănătescu Video: Ionut Ivana, Adi Popescu Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro
  21. FILM | Cea mai așteptată confruntare a anului – comparativul motocicletelor adventure de clasă medie: BMW F850GS, Honda Africa Twin și Triumph Tiger 800 XCa. Trei dintre cele mai reușite motociclete de pe piață, toate abia-lansate pe piață. BMW F850GS este o motocicletă nou-nouță. Reproiectată de la zero. Motor nou, cadru nou, rezervor mutat în partea frontală, anvelope tubeless, display Connectivity și electronică de top. Africa Twin a primit deja primul facelift, ce include accelerație ride-by-wire, moduri de mers, admisie și evacuare regândite. O motocicletă ce se bucura deja de success, îmbunătățită pentru 2018. În plus, avem o versiune aniversară – Adventure Sports, cu rezervor mai mare și culori aniversare. Triumph Tiger 800 a primit, de asemenea, îmbunătățiri pentru 2018 – mai multă putere, ca să ajungă la 95 de cai, la fel ca F850GS și Africa Twin, mai multă electronică (un mod off-road pro) și un display nou ce asigură o interacțiune mai ușoară între pilot și motocicletă. Testul nostru e împărțit în două episoade. În prima parte încercăm să aflăm care dintre ele e cea mai bună pe șosea: distracție pe viraje, confort la drum lung. Filmul poate fi urmărit în fereastra de mai jos sau direct pe YouTube. Subscribe pentru mai multe filme asemănătoare. [embedded content] Piloti: Cristian Predoi, Bogdan Buleandră, Cătălin Sănătescu Video: Ionut Ivana, Adi Popescu Sursa
  22. Teammachine ALR este ultimul model modern de cursieră BMC care e oferit pe piață în versiune accesibilă din aluminiu. Aceasta promite performanța și comportamentul modelului de top Teammachine SLR dar folosind cadrul despre care elvețienii spun că e cel mai avansat cadru din aluminiu fabricat vreodată. Construită să fie un model de competiție pentru cei cu buget redus, Teammachine ALR dorește să fie un mare pas în față în ceea ce privește comportamentul și integrarea în comparație cu modelele anterioare din aluminiu. Cu cadrul cu frână pe disc cu o greutate de aproximativ 1250 g (mărimea 54, vopsit, plus 405 g furca) iar versiunea cu frână pe jantă la 1165 g (375 g furca), pierderile la greutate nu vor fi foarte mari. Teammachine ALR are un cadru din aluminiu hidroformat care folosește suduri șlefuite pentru a obține un aspect subtil dar și unghiular. Tuburile au profile specifice pentru fiecare mărime pentru a obține cadre ușoare, dar și să ofere un comportament ideal pentru toată lumea, fără a fi prea rigide la mărimile mici pentru a oferi rigiditatea necesară mărimilor mari. Cu toate că oricum confortul modelelor din aluminiu a crescut mult în ultimii ani, BMC s-au focalizat pe punctele cheie într-un sistem denumit de ei Race-Tune Compliance. Seatstay-uri cu diametru mic, aplatizate și cu prindere joasă, o tijă de șa cu profil D și aceiași furcă din carbon de pe modelul Teammachine SLR02 flexează cu toate și amortizează vibrațiile de la șosea pentru un rulaj fin și mai controlabil. Modelul cu frâne pe disc include standarde moderne cum ar fi prinderile plate de etrier, axurile thru de 12 mm, gâtul conic al furcii, prindere pentru tija de șa integrată și rutare internă modulară cu blocaj al porturilor de intrare pentru a evita zgomotele. Furca pentru disc e identică cu cea de pe modelele din carbon, dar nu folosește aceiași prindere proprietară a etrierului de pe SLR01 ci una clasică flat mount. Versiunea cu frână pe jantă primește furca conică, prinderea integrată pentru tijă și rutarea internă, dar are ax QR și prindere clasică centrală a frânelor. Ca la toate modelele moderne, este spațiu pentru anvelope de 28 mm pentru a putea beneficia de rezistența redusă la rulare și de confortul pe suprafețe dificile. Ambele cadre au monobloc clasic filetat. Teammachine ALR este disponibilă într-o echipare cu frâne pe disc și două cu frâne pe jantă, fiecare în 5 mărimi între 47-60 mm. Modelul Teammachine ALR Disc One costă 2000 Euro, are o transmisie completă Shimano 105 cu angrenaj compact și casetă 11-32, inclusiv frânele hidraulice 105 și roți Shimano RS-170. Modelul cu frâne pe jantă Teammachine ALR One costă 1500 Euro și are o transmisie 105 2×11 compactă. La un preț și mai mic de doar 1300 Euro este Teammachine ALR Two cu o transmisie compactă 2×10 Tiagra cu o casetă 11-34. Toate modelele sunt deja disponibile la distribuitorii BMC. Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului. Informații de pe bikerumor.com Sursa: Freerider
  23. Dacă se întâmplă să-ți dorești o bicicletă similară cu cea pe care Sam Hill a câștigat Enduro World Series 2017, află că ai ocazia să intri în posesia uneia dintre cele 50 de bucăți disponibile în serie limitată ale modelului 275c Worx. Paintwork-ul a fost creat pentru Cupa Mondială de Downhill din Australia, din 2017, unde Sam Hill a reușit să ocupe cu bicicleta de enduro un incredibil loc 6. Cadrele acestei serii speciale for fi numerotate de la 2, la 51, desigur numărul 1 fiind rezervat pentru Sam Hill și vor putea fi achiziționate în diverse dimensiuni, de la S la XL. Din echipare face parte o furcă Rock Shox Lyrik TC3 cu o cursă de 180mm, un amortizor RockShox Super Deluxe RCT3, roți Mavic Deemax Pro, o transmisie Sram X01 Eagle cu angrenaj Sram Dcendant Carbon, frâne Sram Code RSC, tijă de șa Rock Shox Reverb, anvelope Michelin Wild Enduro 2.4 și ghidon cu manșoane Nukeproof Sam Hill Signature. Prețul bicicletei este de 6.000 de euro. via Nukeproof Sursa: Freerider
  24. Apărut prima dată în anul 2001, TMAX este cel mai performant maxi-scuter produs de Yamaha, aflându-se la cea de-a 6-a generație. [embedded content] Proiectat special pentru piața din Europa, TMAX combină performanțele unei motociclete cu flexibilitatea și avantajele scuterului, fiind vândute peste 233.000 unități din prima variantă cu motor de 500 cc. Cu un cadru nou și caroseria revizuită, TMAX este produs în trei variante, standard, SX și DX. Toate cele trei versiuni au accelerație controlată electronic și control al tracțiunii, iar variantele SX și DX sunt echipate cu moduri de livrare a puterii. Fișa tehnică Yamaha TMAX 530 SX model 2017 Motor în 4 timpi cu doi cilindri gemeni paraleli, răcit cu lichid, DOHC, patru supape pe cilindru, sistem Ride-by-wire (YCC-T) Capacitate cilindrică: 530 cc, cursă și alezaj: 68,0 x 73,0 mm Raport de compresie: 10,9:1 Putere maximă: 33,8 kW (45,3 CP) la 6750 rpm, cuplu maxim: 52,3 Nm la 5250 rpm Ambreiaj acționat hidraulic, transmisie finală acționată prin curea Cadru din aluminiu turnat și extrudat Suspensia față: furcă telescopică hidraulică inversată Ø 43 mm Frână față: dublu disc Ø 267 mm, frână spate: disc Ø 282 mm Anvelope radial tubeless, față: 120/70-15, spate: 160/60-15 Lungime: 2200 mm, ampatament: 1500 mm, gardă la sol: 125 mm Înălțime la şa: 800 mm, masă la plin: 213 kg, capacitate rezervor: 15 ltr. Yamaha TMAX 530 SX testată a fost pusă la dispoziție de firma Motodynamics, importator autorizat Yamaha în România. Echipament folosit la test Căşti LS2 Pioneer MX436 – ASP Group şi CMS D-Jet Geacă Spidi Power Airtech – Motor Team Pantaloni FLM Greyhound Air Ghete XPD X-Zero – Motor Team Mănuşi Yamaha Air – Motodynamics Pentru pasionații firmei Yamaha, mai jos sunt câteva dintre ultimele articole postate. Yamaha SCR 950 – test şi prezentare – varianta video Yamaha OW48, motocicleta campioană mondială în 1980, restaurată de Kenny Roberts în Europa Vă invit la pregătirea de livrare a unei motociclete Yamaha MT09 SP Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube. Vezi articolul integral
  25. Apărut prima dată în anul 2001, TMAX este cel mai performant maxi-scuter produs de Yamaha, aflându-se la cea de-a 6-a generație. [embedded content] Proiectat special pentru piața din Europa, TMAX combină performanțele unei motociclete cu flexibilitatea și avantajele scuterului, fiind vândute peste 233.000 unități din prima variantă cu motor de 500 cc. Cu un cadru nou și caroseria revizuită, TMAX este produs în trei variante, standard, SX și DX. Toate cele trei versiuni au accelerație controlată electronic și control al tracțiunii, iar variantele SX și DX sunt echipate cu moduri de livrare a puterii. Fișa tehnică Yamaha TMAX 530 SX model 2017 Motor în 4 timpi cu doi cilindri gemeni paraleli, răcit cu lichid, DOHC, patru supape pe cilindru, sistem Ride-by-wire (YCC-T) Capacitate cilindrică: 530 cc, cursă și alezaj: 68,0 x 73,0 mm Raport de compresie: 10,9:1 Putere maximă: 33,8 kW (45,3 CP) la 6750 rpm, cuplu maxim: 52,3 Nm la 5250 rpm Ambreiaj acționat hidraulic, transmisie finală acționată prin curea Cadru din aluminiu turnat și extrudat Suspensia față: furcă telescopică hidraulică inversată Ø 43 mm Frână față: dublu disc Ø 267 mm, frână spate: disc Ø 282 mm Anvelope radial tubeless, față: 120/70-15, spate: 160/60-15 Lungime: 2200 mm, ampatament: 1500 mm, gardă la sol: 125 mm Înălțime la şa: 800 mm, masă la plin: 213 kg, capacitate rezervor: 15 ltr. Yamaha TMAX 530 SX testată a fost pusă la dispoziție de firma Motodynamics, importator autorizat Yamaha în România. Echipament folosit la test Căşti LS2 Pioneer MX436 – ASP Group şi CMS D-Jet Geacă Spidi Power Airtech – Motor Team Pantaloni FLM Greyhound Air Ghete XPD X-Zero – Motor Team Mănuşi Yamaha Air – Motodynamics Pentru pasionații firmei Yamaha, mai jos sunt câteva dintre ultimele articole postate. Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube. Sursa
  26. KTM 790 DUKE: A mountain to climb

    KTM 790 DUKE: A mountain to climb After setting the Pikes Peak International Hill Climb outright motorcycle record in 2017 with the KTM 1290 SUPER DUKE R, KTM and Chris Fillmore return on June 24 with the new KTM 790 DUKE. Their goal – the Middleweight Division win and lap record. Ahead of this mountainous challenge, Chris talked to KTM BLOG. Chris Fillmore (USA) KTM 790 DUKE © Brapp Snapps Media There are a lot of challenging events that a motorcycle can be pointed at, but the Broadmoor Pikes Peak International Hill Climb has got to be up there with the most insane. The ‘Race to the Clouds’ is an annual invitational automobile and motorcycle hill climb to the summit of Pikes Peak – America’s Mountain in Colorado, USA. Celebrating its 102-year birthday in 2018, the PPHC is 12.42-miles and 156 corners of high-altitude, high-intensity challenge of man and machine. There’s little room for error to make it to the 14,115 feet finish line. And that’s a stark reality of this event. Last year, KTM stormed to the outright course record along with the Heavyweight class and overall motorcycle win when former AMA Superbike racer, Chris Fillmore, piloted his KTM 1290 SUPER DUKE R to a time of 9:49.625. If you haven’t already seen it, watch this video … [embedded content] As the READY TO RACE company, KTM thrives on new challenges – often coupled with a motivated racer like Fillmore. The idea to return to the mountain with the new KTM 790 DUKE to try and clinch the Middleweight Division win and course record soon had hearts within the company pumping orange blood with excitement. The Middleweight class is open to 2- or 4-stroke bikes of 1 to 4 cylinders with a displacement of 501-850cc. The KTM 790 DUKE’s LC8c parallel twin engine comes in at 799cc, punching out 105hp and 87 ft-lb of torque. But with the huge rise in elevation over the course – beginning with a start line at 9000 feet – means there’s about a 3% reduction in performance for every 1,000 feet of altitude. Let alone the physical stress on the rider. The Middleweight record was set in 2017 by Codie Vahsholtz, clocking 10:34.967 on a Husqvarna Supermoto. More impressive is that also last year, Davey Durelle was less than half a second behind with the Lightweight class record and he’s stepping up to the Middleweight division in 2018. “Well, we could have gone back with the 1290 and tried to go even faster, but with the new KTM 790 DUKE arriving in North America later this year, we thought we’d give that a go and try and make more history,” Michigan-born Chris Fillmore tells us in his understated, laidback tone. Chris Fillmore (USA) KTM 790 DUKE © Brapp Snapps Media We caught up with 31-year old Chris on his way to work at KTM North America in California after returning from the Pikes Peak official ‘tire test’. Seat time has been limited for the #11 after getting the bike later than planned, so this important test was his final chance to get the setup perfect ahead of the event, beginning June 18 with the race held on June 24. “There’s definitely a lot of competition this year in all classes and Davey is already going well,” Chris explains. “I think course records will be broken this year – well, hopefully not my outright record – but I’m hoping to win the Middleweight class with a new record and try to put it on the box in the motorcycle overall class. I guess we shall see!” KTM didn’t design the KTM 790 DUKE to be a track weapon, but as the sportmotorcycle manufacturer that creates every bike in the READY TO RACE style, it didn’t take much to make ‘The Scalpel’ even sharper. “The stock bike is already on a high level, I know, because I tested it on track in Spain with Jeremy McWilliams against competitor bikes which was very encouraging,” Chris says almost surprised. “We took the stock machine and raided the KTM PowerParts catalog, adding some Wave brake discs, rearsets, a single seat and some other bling. Along with those, we removed the lights, threw in some different spring rates for the suspension, different tires, a special full Akrapovič system and the Brembo master cylinder from the KTM 1290 SUPER DUKE R. After one day of testing at Auto Club Speedway in Fontana, I was only two seconds off my fastest time on the 1290!” KTM 790 DUKE © Bryan Mills Testing on short circuits was one thing, but after the tire test at Pikes Peak – held over two days with the course split in half – Chris quickly discovered that a smaller bike required a much different riding style. In fact, a much more committed one. “That was the big thing I was surprised about testing,” Chris explains. “This new bike is awesome; so agile and so easy flipping it from side to side. But I guess I could be a bit lazier on the 1290 and use all that power and torque and then just brake hard. With the KTM 790 DUKE I can carry much more corner speed and I’m going to need that if I want to get the class record and challenge for the outright podium.” Chris points out that the middle section of the course – a lot of first to third gear switchbacks – is where he notices the power deficit between the 1290 and 790 more, requiring further commitment to make up the time. He’s got 20mph less top speed than the KTM 1290 SUPER DUKE R, so with less power the risks are almost increased as Fillmore will need to ask more from the front tire. Not ideal, with sheer drops surrounding parts of the course … “All the heat is on the sides of tire after riding, none in the center. Which says a lot,” says Chris. “I need to be smoother. Less aggressive with the bike. I have to be a bit more methodical, think about things and concentrate on corner speed but I’m limited on grip, so don’t want to push the front.” “Last year, my testing times weren’t the fastest, but why I think I did good in the race was that I was consistent across the whole distance and course. With a whole year under my belt, I know the course a bit better – especially the bottom part which is a lot of fourth and fifth gear corners. The 790 will be well at home there.” Chris Fillmore (USA) KTM 790 DUKE © Brapp Snapps Media With the bike arriving in the US later this year, Chris is fortunate to be ahead of his countrymen in spending a lot of time with the KTM 790 DUKE. So, what does he like the most? “I like the handling. It’s strong point and it feels like a small bike; compact and maneuverable. Even pulling it off the stand and moving it around the garage is easy. I like the way it looks, too. At first, I wasn’t a fan of how it looks going from concept to production, but now I like it more than the 1290.” Photos: Brapp Snapps Media | Bryan Mills Video: KTM
  27. KTM 790 DUKE: A mountain to climb After setting the Pikes Peak International Hill Climb outright motorcycle record in 2017 with the KTM 1290 SUPER DUKE R, KTM and Chris Fillmore return on June 24 with the new KTM 790 DUKE. Their goal – the Middleweight Division win and lap record. Ahead of this mountainous challenge, Chris talked to KTM BLOG. Chris Fillmore (USA) KTM 790 DUKE © Brapp Snapps Media There are a lot of challenging events that a motorcycle can be pointed at, but the Broadmoor Pikes Peak International Hill Climb has got to be up there with the most insane. The ‘Race to the Clouds’ is an annual invitational automobile and motorcycle hill climb to the summit of Pikes Peak – America’s Mountain in Colorado, USA. Celebrating its 102-year birthday in 2018, the PPHC is 12.42-miles and 156 corners of high-altitude, high-intensity challenge of man and machine. There’s little room for error to make it to the 14,115 feet finish line. And that’s a stark reality of this event. Last year, KTM stormed to the outright course record along with the Heavyweight class and overall motorcycle win when former AMA Superbike racer, Chris Fillmore, piloted his KTM 1290 SUPER DUKE R to a time of 9:49.625. If you haven’t already seen it, watch this video … [embedded content] As the READY TO RACE company, KTM thrives on new challenges – often coupled with a motivated racer like Fillmore. The idea to return to the mountain with the new KTM 790 DUKE to try and clinch the Middleweight Division win and course record soon had hearts within the company pumping orange blood with excitement. The Middleweight class is open to 2- or 4-stroke bikes of 1 to 4 cylinders with a displacement of 501-850cc. The KTM 790 DUKE’s LC8c parallel twin engine comes in at 799cc, punching out 105hp and 87 ft-lb of torque. But with the huge rise in elevation over the course – beginning with a start line at 9000 feet – means there’s about a 3% reduction in performance for every 1,000 feet of altitude. Let alone the physical stress on the rider. The Middleweight record was set in 2017 by Codie Vahsholtz, clocking 10:34.967 on a Husqvarna Supermoto. More impressive is that also last year, Davey Durelle was less than half a second behind with the Lightweight class record and he’s stepping up to the Middleweight division in 2018. “Well, we could have gone back with the 1290 and tried to go even faster, but with the new KTM 790 DUKE arriving in North America later this year, we thought we’d give that a go and try and make more history,” Michigan-born Chris Fillmore tells us in his understated, laidback tone. Chris Fillmore (USA) KTM 790 DUKE © Brapp Snapps Media We caught up with 31-year old Chris on his way to work at KTM North America in California after returning from the Pikes Peak official ‘tire test’. Seat time has been limited for the #11 after getting the bike later than planned, so this important test was his final chance to get the setup perfect ahead of the event, beginning June 18 with the race held on June 24. “There’s definitely a lot of competition this year in all classes and Davey is already going well,” Chris explains. “I think course records will be broken this year – well, hopefully not my outright record – but I’m hoping to win the Middleweight class with a new record and try to put it on the box in the motorcycle overall class. I guess we shall see!” KTM didn’t design the KTM 790 DUKE to be a track weapon, but as the sportmotorcycle manufacturer that creates every bike in the READY TO RACE style, it didn’t take much to make ‘The Scalpel’ even sharper. “The stock bike is already on a high level, I know, because I tested it on track in Spain with Jeremy McWilliams against competitor bikes which was very encouraging,” Chris says almost surprised. “We took the stock machine and raided the KTM PowerParts catalog, adding some Wave brake discs, rearsets, a single seat and some other bling. Along with those, we removed the lights, threw in some different spring rates for the suspension, different tires, a special full Akrapovič system and the Brembo master cylinder from the KTM 1290 SUPER DUKE R. After one day of testing at Auto Club Speedway in Fontana, I was only two seconds off my fastest time on the 1290!” KTM 790 DUKE © Bryan Mills Testing on short circuits was one thing, but after the tire test at Pikes Peak – held over two days with the course split in half – Chris quickly discovered that a smaller bike required a much different riding style. In fact, a much more committed one. “That was the big thing I was surprised about testing,” Chris explains. “This new bike is awesome; so agile and so easy flipping it from side to side. But I guess I could be a bit lazier on the 1290 and use all that power and torque and then just brake hard. With the KTM 790 DUKE I can carry much more corner speed and I’m going to need that if I want to get the class record and challenge for the outright podium.” Chris points out that the middle section of the course – a lot of first to third gear switchbacks – is where he notices the power deficit between the 1290 and 790 more, requiring further commitment to make up the time. He’s got 20mph less top speed than the KTM 1290 SUPER DUKE R, so with less power the risks are almost increased as Fillmore will need to ask more from the front tire. Not ideal, with sheer drops surrounding parts of the course … “All the heat is on the sides of tire after riding, none in the center. Which says a lot,” says Chris. “I need to be smoother. Less aggressive with the bike. I have to be a bit more methodical, think about things and concentrate on corner speed but I’m limited on grip, so don’t want to push the front.” “Last year, my testing times weren’t the fastest, but why I think I did good in the race was that I was consistent across the whole distance and course. With a whole year under my belt, I know the course a bit better – especially the bottom part which is a lot of fourth and fifth gear corners. The 790 will be well at home there.” Chris Fillmore (USA) KTM 790 DUKE © Brapp Snapps Media With the bike arriving in the US later this year, Chris is fortunate to be ahead of his countrymen in spending a lot of time with the KTM 790 DUKE. So, what does he like the most? “I like the handling. It’s strong point and it feels like a small bike; compact and maneuverable. Even pulling it off the stand and moving it around the garage is easy. I like the way it looks, too. At first, I wasn’t a fan of how it looks going from concept to production, but now I like it more than the 1290.” Photos: Brapp Snapps Media | Bryan Mills Video: KTM
  28. Etapa V a Campionatului European de Motocros este programata in acest sfarsit de saptamana la Globare, in Serbia. Vor concura clasele EMX65 si EMX85 pe circuitul ”MX Gajić”. Zoltan Ordog conduce autoritar clasamentul clasei EMX65. La aceeasi clasa Ioan Chiujdea se afla pe locul 10 din 39 de sportivi. Aida Cojanu se afla in acest moment pe pozitia a VIII-a in clasamentul general al clasei EMX85 dupa 4 etape. Regulamentul Particular al CE MX 65&85cc Et.V este disponibil aici. Mult succes sportivilor nostri!
  1. Încarcă mai multă activitate
×