Mergi la conţinut
  • https://www.AUTOdoc24.RO

Activitate

Fluxul se actualizează automat     

  1. Astăzi
  2. Suspensiile de gravel cu cursa scurtă sunt în mare vogă iar SR Suntour se alătură pieței cu GVX, o furcă complet nouă de gravel ce oferă mai multe opțiuni de curse, mai lungi, fiind mai ieftină decât concurența. Modelul cu aer GVX folosește o pereche de brațe inferioare fără offset ce arată aproape ca o furcă fixă de gravel, dar include 40-60 mm de suspensie și e compatibilă cu roți 700c sau 650b. SR Suntour încearcă să ofere suspensii cu performanțe excelente la un preț mult mai mic decât cel al concurenței, iar GVX pare să urmeze aceiași idee. Nu există momentan pe piață prea multe furci cu suspensie de gravel, dar la prețul de 500$ Suntour GVX este cu câteva sute de $ mai ieftină decât modelul următor ca preț din ofertele Lauf, Fox sau MRP. O suspensie de gravel trebuie să fie ușoară, cu cursa scurtă și să nu afecteze mult pedalatul. Noua SR Suntour GVX pare să ofere toate aceste lucruri, oferind chiar și varianta cursei mai lungi decât cea obișnuită pe un gravel bike. La fel ca alte furci telescopice de gravel, GVX folosește brațe de 32 mm din aluminiu seria 7000, negre. Dar în loc să aibă dropout-uri cu offset la capătul brațelor inferioare din magneziu, GVX folosește o coroană din aluminiu 6000 forjat care e înclinată și oferă efectul adăugării a câte un mm de offset la fiecare dintre curse. 436mm axle-to-crown la cursa de 40 mm cu 45mm offset 446mm a-c la 50mm cu 46mm 456mm a-c la 60mm cu 47mm Asta înseamnă că profilul furcii arată mai mult ca o furcă dreaptă fixă din carbon decât ca una cu suspensie. GVX e disponibilă în trei variante de cursă: cea mai comună pentru gravel – 40 mm plus 50 mm și 60 mm. SR Suntour nu a explicat încă cum se face diferențierea, dar se pare că e vorba de un reglaj intern prin adăugarea de distanțiele deoarece greutatea de 1725 g e identică pentru toate mărimile. Valoarea e cu câteva sute de g mai mare decât cea a furcilor de 40 mm existente, dar nu pare atât de rău dacă se ia în considerare existența variantelor cu curse mai lungi sau că prețul e cu 300$ mai mic decât cel plătit pentru MRP Baxter sau Fox AX. La interior, GVX are un arc reglabil pe aer, reglaj extern al revenirii și o manetă de blocaj montată pe coroană, cu o manetă remote aflată în faza de dezvoltare. Sub coroană se află o aripă demontabilă ce va minimiza stropii la curse pe teren noroios sau ud, pe brațe existând prinderi pentru aripi complete dacă este nevoie. Furca de gravel este compatibilă cu ax thru de 12 mm și 15 mm x 100 mm, cu un ax frezat inclus. De asemenea are prindere flat mount de etrier și spațiu pentru anvelope de până la 700c x 45 mm sau 650b x 50 mm. Furca SR Suntour GVX are prețul de 500$ și va fi disponibilă din luna august 2020. Este aprobată pentru a fi folosită și pe eBike-uri clasa 1, așa că poate fi montată pe modele de e-gravel. Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului. Informații de pe bikerumor.com Sursa: Freerider
  3. Gama completă de anvelope de MTB Pirelli Scorpion a fost mult îmbunătățită în acest sezon, cu modele denumite după disciplina pentru care au fost proiectate: XC; Trail și Enduro, cu profile și mărimi adecvate pentru fiecare disciplină. O mare parte din motivul pentru această schimbare este de a face mai simplu pentru rideri să aleagă anvelopa perfectă pentru trail-ul lor, dar și pentru a putea oferi mai multe opțiuni și a intra în concurență directă cu marii producători de anvelope de MTB, de la Cupa Mondială de XC până la EWS. Anul trecut, Pirelli a lansat o gamă largă de anvelope de MTB din cauciuc premium și cu o aranjare logică a celor 4 profile, bazată în principal pe condițiile terenului: Hard, Mixed, Soft și Rear-specific. Acum câteva zile a fost adăugat modelul de competiție XCO Scorpion XC RC. Aceste modele rămân neschimbate în 2020, atât ca profil cât și ca materiale și construcție. Au fost însă adăugate câteva anvelope noi de 27.5 și 29 în lățimile de 2.4 și 2.6, unele deja disponibile, altele urmând să apară în curând. Pirelli a denumit acum anvelopele în funcție de disciplină și carcasele în funcție de nivelul de protecție oferit. Gama de XC are cele mai puține modificări, fiind deja lansată. Toate cele 5 profile RC, H, M, S și R sunt disponibile atât în carcasa rapidă de 120 tpi LITE cât și în cea tot de 120 tpi ProWall cu protecție suplimentară în peretele lateral. Prețul e de 60 Euro indiferent de model și de construcție, fiind disponibile în variantele următoare: Scorpion XC RC 29×2.2″ LITE (610g) & 29×2.2″ ProWall (660g) Scorpion XC H 29×2.2″ LITE (540g) & 29×2.2″ ProWall (690g, disponibil acum și cu skinwall) Scorpion XC H 29×2.4″ ProWall (780g) Scorpion XC M 29×2.2″ LITE (670g) & 29×2.2″ ProWall (720g, disponibil acum și cu skinwall) Scorpion XC M 29×2.4″ ProWall (820g) Scorpion XC S 29×2.2″ LITE (680g) & 29×2.2″ ProWall (730g) Scorpion XC S 29×2.4″ ProWall (820g) Scorpion XC R 29×2.2″ ProWall (730g, disponibil acum și cu skinwall) Pe partea de trail se păstrează aceleași profile originale H, M, S și R dar e folosită o construcție mai rezistentă. Modelele de trail au construcție ProWall cu protecție de nylon în lateral și o carcasă mai grea, de 60 tpi. Și acestea costă 60 Euro indiferent de configurație, fiind disponibile în variantele următoare: Scorpion Trail H 29×2.4″ ProWall (890g) Scorpion Trail M 29×2.4″ ProWall (910g) Scorpion Trail S 29×2.4″ ProWall (950g, NEW) Scorpion Trail S 27.5×2.4″ ProWall (870g, NEW) Scorpion Trail R 29×2.4″ ProWall (930g) Scorpion Trail R 27.5×2.4″ ProWall (850g, NEW) Modelele de Enduro au doar trei profile disponibile: M, S și R, considerându-se că Enduro nu se desfășoară pe teren tare și stabil, dar există opțiunea modelelor mai late. Construite pentru curse rapide pe trasee dificile și tehnice, modelele Enduro primesc o construcție și mai ranforsată HardWall ce începe cu o carcasă de 60 tpi din nylon, peste care se adaugă o protecție din nylon pe toată suprafața și inserții groase din cauciuc la ambele margini pentru a preveni penele prin strivire și lovirea jantelor. În mod suprinzător, protecția suplimentară adaugă doar 100 g în plus față de varianta Trail ProWall. Prețul e ceva mai mare, de 70 Euro pentru orice variantă, fiind disponibile următoarele: Scorpion Enduro M 29×2.6″ HardWall (1140g) Scorpion Enduro M 27.5×2.4″ HardWall (940g) & 27.5×2.6″ HardWall (1090g) Scorpion Enduro S 29×2.4″ HardWall (1050g, NEW) & 29×2.6″ HardWall (1180g) Scorpion Enduro S 27.5×2.4″ HardWall (980g) & 27.5×2.6″ HardWall (1110g) Scorpion Enduro R 29×2.4″ HardWall (1010g, NEW) & 29×2.6″ HardWall (1140g) Scorpion Enduro R 27.5×2.4″ HardWall (940g) & 27.5×2.6″ HardWall (1090g) Mare parte din noile modele 2020 de anvelope Pirelli Scorpion de MTB sunt deja disponibile. Majoritatea vin cu logo-uri argintii și litere codate în culori (roșu H, galben M, albastru S, verde R), câteva modele fiind disponibile cu logo-uri galbene Team Edition. Prețul e simplu: 60 Euro orice model de XC și Trail și 70 Euro orice model de Enduro. O parte din modelele cele mai noi de XC, Trail și Enduro (marcate sus cu NEW) nu sunt încă în stoc, dar sunt așteptate să apară la începutul lunii iulie. Freerider.ro a testat deja modelul Pirelli XC M 29×2.2 și așteptăm cu nerăbdare modelele noi la test. Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului. Informații de pe bikerumor.com Sursa: Freerider
  4. Looking for some advice from expert motorcyclists? The ADVrider forum is full of knowledge on just about every subject (there’s some real brainiacs down in the Church, State, Money threads—or so they tell us anyway!). But if you want a video lecture, you can tune into REVVConference this weekend, june 5-6, 2020. REVVConference is a production from REVV Talks, a virtual platform aimed at educating riders through live webinars, conferences, and a video library. It’s partly inspired by TED Talks, it seems, but also very e-learning based. The idea is to make experts’ advice available to the moto-masses, through online broadcasts. REVV Talks was founded by Alisa Clickenger and Brittany Morrow, two well-known names for serious motorcyclists in the U.S.; Clickenger has been working in the presentation/show/education game, as well as writing, for a long time. Morrow’s best-known for her work as a safety gear advocate. She became famous as the Road Rash Queen, after a 2005 crash left her badly scarred. In the years since, she started the Rock The Gear foundation and has promoted safe riding equipment through that, and other outlets. Both Clickenger and Morrow have been involved in rider education for years, but they’ll have lots of new helpers with REVV Talks. You can find a list of this weekend’s presenters at the REVV Talks website. The sessions will cover a very wide variety of topics: survival skills, wrenching, group riding, safety, and lots more. REVV Talks is aimed at riders of every discipline, and the lineup of presentations certainly seems to reflect that. You can buy e-tickets for REVVConference at EventBrite here. Pay less, and you’ll have access to the live presentations this weekend; or pay more, and you’ll get long-term access to REVV Talks’ digital video archives. Surprised to see motorcycle conferences go digital? It’s a sign of the times these days, with Overland Expo launching its first-ever virtual event, the Armchair Adventure Festival debuting and other shows and groups also exploring virtual options. Vezi sursa
  5. REVVConference will run this weekend

    Looking for some advice from expert motorcyclists? The ADVrider forum is full of knowledge on just about every subject (there’s some real brainiacs down in the Church, State, Money threads—or so they tell us anyway!). But if you want a video lecture, you can tune into REVVConference this weekend, june 5-6, 2020. REVVConference is a production from REVV Talks, a virtual platform aimed at educating riders through live webinars, conferences, and a video library. It’s partly inspired by TED Talks, it seems, but also very e-learning based. The idea is to make experts’ advice available to the moto-masses, through online broadcasts. REVV Talks was founded by Alisa Clickenger and Brittany Morrow, two well-known names for serious motorcyclists in the U.S.; Clickenger has been working in the presentation/show/education game, as well as writing, for a long time. Morrow’s best-known for her work as a safety gear advocate. She became famous as the Road Rash Queen, after a 2005 crash left her badly scarred. In the years since, she started the Rock The Gear foundation and has promoted safe riding equipment through that, and other outlets. Both Clickenger and Morrow have been involved in rider education for years, but they’ll have lots of new helpers with REVV Talks. You can find a list of this weekend’s presenters at the REVV Talks website. The sessions will cover a very wide variety of topics: survival skills, wrenching, group riding, safety, and lots more. REVV Talks is aimed at riders of every discipline, and the lineup of presentations certainly seems to reflect that. You can buy e-tickets for REVVConference at EventBrite here. Pay less, and you’ll have access to the live presentations this weekend; or pay more, and you’ll get long-term access to REVV Talks’ digital video archives. Surprised to see motorcycle conferences go digital? It’s a sign of the times these days, with Overland Expo launching its first-ever virtual event, the Armchair Adventure Festival debuting and other shows and groups also exploring virtual options. Vezi sursa
  6. Ieri
  7. Published on 06.01.2020 [embedded content] [embedded content]RAM Mounts has released their all-new universal, waterproof wireless charging phone holders: the RAM Tough-Charge with X-Grip Technology and the RAM Quick-Grip Wireless. Available in a variety of kits for motorcycle and other powersports applications, both waterproof phone holders feature Qi charging capabilities for high power output up to 10W and are compatible with the extensive line of modular RAM mounting solutions. “Wireless charging paired with RAM Mounts has been a top request from our customers around the world, and these solutions offer incredible functionality, reliability, and value. We can’t wait to get these in the hands of longtime RAM fans and new customers alike,” said Andrew DeDonker, director or marketing. Each holder is spring-loaded to allow for quick and easy docking of phones. Adapted from the popular RAM X-Grip line of device holders, the RAM Tough-Charge cradle features X-Grip Technology that expands and contracts to secure a wide range of phones against rubber-coated end caps. To insert a phone, simply squeeze the arms on one side of the cradle and place the phone inside before releasing the arms. ADVERTISEMENT The RAM Quick-Grip Wireless features top and bottom docking cups with rubber inserts that allow users to take advantage of simple one-handed docking and removal of their phone. To insert a phone, push the top cup upward with the phone and then place the device against the cradle for a secure fit. Every charging cradle is fully waterproof, while silicone sleeves ensure the USB connection is also kept safe from the elements and accidental spills. Each wireless charging holder includes a phone safety tether intended for rugged outdoor use, as well as a waterproof in-line switch that allows you to turn off the wireless charging module when not in use. Quick-Grip & X-Grip Wireless Features Waterproof Qi wireless phone charging cradles feature a spring-loaded grip design and fast charging 10W maximum output The Base Kit includes wireless charging cradle, B size diamond ball base, USB extension cable. RAM Mounts offers an array of mounting solutions for motorcycle and other powersports applications. Made of powder-coated, marine-grade aluminum, stainless steel components, and high-strength composite for durability and reliability in the most demanding environments. RAM Mounts backed by lifetime warranty, RAM electronics backed by 1-year warranty with proof of purchase required. The new Ram Mounts wireless-charging cradles are available now starting at $115 for the Quick-Grip and $122 for the X-Grip Shopping Options
  8. De foarte multe ori, când vorbim despre motociclete și despre ce vrem/putem să facem noi cu ele, ne referim la cauciucuri, tobe, suspensii, setări și upgrade-uri de tot felul, ca să ne asigurăm că motocicleta face ce vrem noi să facă, fie că vorbim despre timpi mai buni pe pistă, de un confort mai bun la ture lungi sau de o precizie mai bună pe virajele de pe Lepșa. Dar rareori ne îndreptăm atenția în interior, către noi înșine. Acum, despre îmbunătățirea abilităților de control al motocicletei vă tot bat la cap de ceva vreme cu tot felul de articole pe teme de pilotaj, plus la cursurile școlii Rider Academy. Acum vreau să explorez un alt subiect la care ne gândim mult prea puțin când vine vorba despre interacțiunea noastră cu motocicleta, și anume antrenamentul fizic și abilitatea noastră de a ne susține, echilibra și mișca trupul pe motocicletă astfel încât să avem un control cât mai bun, să obosim cât mai puțin și să minimizăm riscul apariției diferitelor dureri, amorțeli și alte neplăceri. Pentru asta, am apelat la cineva mult mai în temă decât subsemnatul, vechiul meu prieten Marc Sandu, antrenor personal cerificat Level 1 si Level 2 și facilitator Postural Alignment. Desigur, mulți dintre voi, când vă gândiți la antrenament fizic pentru a merge pe motocicletă, veți avea în minte antrenamentele serioase, frecvente și epuizante specifice piloților profesioniști – sprinturi, mountain-bike, sala de forță etc.. „Ce-mi trebuie mie așa ceva, eu mă plimb doar de ici-colo și fac două ture mai lungi pe an, la ritm lejer, pe stradă!”, poate își spune motociclistul „obișnuit” care citește aceste rânduri. Dar mulți dintre noi dezvoltăm diverse probleme la articulații, tendoane sau de postură pentru că nu ne susținem corpul corect. Mulți dezvoltăm dureri de spate după o tură mai lungă și mai mulți cădem ca loviți de trăsnet după ce petrecem două-trei zile mai lungi în șa, din simplul motiv că nu ne folosim corpul cum trebuie pe motocicletă și neglijăm complet orice minimă pregătire fizică pentru a face față fizic mersului îndelungat pe două roți. De ce e important? Pentru că, atunci când obosești mai devreme decât ar fi cazul și mergi cu ultimele resurse de rezistență fizică pentru a ajunge la cazarea din seara respectivă, te expui pericolului mai mult decât ar trebui: când obosești îți scade atenția și pierzi mult din capacitatea de a reacționa în caz de pericol. Dacă vrei să fii în deplin control și să îți îmbunătățești mersul pe motocicletă, să obosești mai greu și să nu-ți uzezi excesiv corpul în decursul miilor de kilometri, ia aminte la prietenul Marc, care vine cu niște răspunsuri interesante la întrebări pe care prea puțini dintre noi ni le punem. Ciao, Marco! În primul rând, de ce să nu stau pur și simplu ca un sac de cartofi pe motocicletă, așa cum făceam până acum? Pentru că până și simțul comun ne-ar spune ca dacă stai ca un sac, probabil o să și pilotezi ca un sac. Ceea ce nu ar fi o problemă neapărat, nu suntem aici să judecăm pe nimeni, singura problemă ar fi să nu se verse sacul pe jos, atât și nimic mai mult. Hai să începem de exemplu cu respirația, în momentul în care pieptul e prăbușit, iar spatele e cocoșat, nu ne oxigenăm pe cât de bine am putea să o facem, iar creierul nostru are nevoie de oxigen în parametri pentru a putea fi ”sharp”. Apoi, deși postura de sac poate părea comodă, în comparație cu efortul conștient de alungire a trunchiului – practic baza antrenamentelor Postural Alignment, înălțarea coastelor, împingerea pieptului în sus, la sfârșitul zilei, tocmai postura asta de sac ne face să ne simțim obosiți și ”bătuciți”. Acum, știu că nu prea dă bine ca un ditai motociclistul să ajungă la cazare seara și să se spună celor din gașcă, mă duc să îmi fac exercițiile de stretching și de yoga, imaginați-vă cât de comic ar fi să vedem o astfel de scenă într-un grup de Hell’s Angels, dar clar ți-ar prinde bine. De fapt, ca și bicicletă, pe motor, poziția, cel puțin la mersul pe stradă este una statică, în care cam înțepenești și de aceea e bine să faci ceva pentru a compensa acest lucru. Dacă yoga ți se pare prea gay, mai există și animal flow sau diverse rutine pentru mobilitate articulară. Am învățat ca antrenor de fitness că forța se pierde mai greu odată cu vârsta, dar mobilitatea se duce rapid… Acum, nu cred că există studii științifice pe această temă, dar o postură corectă, non-cocoșată, are legătură cu performanța cognitivă aș spune, uitați-vă doar la piloți, chiar și cei auto cum stau atunci când sunt în exercițiul funcțiunii. Cred că orice motociclist, a simțit cum se ”restructurează” în momentul în care s-a hotărât să tragă de gaz, îmi aduc aminte pe supermoto, când mă pregăteam să iau tare un viraj, parcă se întâmpla ceva ca unui transformer cu trunchiul meu, se înălța, se tonifia, trecând în modul atac… Ce este propriocepția asta și de ce e importantă în mersul pe două roți? Propriocepția se referă la modul în care conștientizez plasamentul în spațiului per ansamblu și a diferitelor sale segmente. Haide să îți povestesc un lucru interesant care mi s-a întâmplat. Toată viața eu mi-am dorit să fac diverse trickuri și să mă „dau tare”, indiferent că era vorba de skateboard, snowboard, bicicletă sau motor. Ceva mi-a ieșit, dar nu pe cât mi-aș fi dorit, pentru că din păcate nu sunt vreun talent. Dar, când m-am apucat de fitness și de Postural Alignment în special și am dat de diverse exerciții relativ simple, hai să zicem un „warrior pose”, un soi de cumpănă de fapt, care presupuneau stabilitate și echilibru, m-am cam luptat cu ele. Și atunci mi-a căzut fisa, păi de aia nu am aterizat eu niciodată un 360 pe snowboard, pentru că uite, nu aș fi în stare să țin o axă de rotație. Pentru că nu simțeam cât de mult ar fi trebuit să simt și pe lângă asta, nu reacționam pe cât de mult trebuia să reacționez. Practic, ce face diferența între un pilot bun și unul mai lent? O face și cantitatea de informații pe care o poate procesa, cât de rapid și cât de complex poate răspunde. Pe bicicletă, după ce m-am antrenat în Postural Alignment, am observat că încep să mișc la un bunny hop, la mersul pe o roată, la un manual, pentru că mi-a fost ușor să simt implicit ce se întâmplă cu corpul meu și să îl controlez mai bine. Asta se întâmplă din cauza mai multor progresii de exerciții, variante de „plank” de exemplu, în care antrenorul îți indică, prin vorbe și punând mâna efectiv să ”strângi” mai mult sau mai puțin un mușchi, să relaxezi un altul, practic se învață reconectarea cu corpul. Faptul că am reușit ca în această perioadă stupidă pe care o traversăm să fac un „ollie” pe skateboard corect, cred că o demonstrează. Important este să descompui o mișcare, un exercițiu, o tehnică, în pașii potriviți și să ai răbdare să-i exersezi. Și aici, în opinia mea, de aceea atât de puțini pot face chestii spectaculoase, știu și eu, „handstand” într-o mână, pentru că în fapt, trebuie exersate chestii mici iar și iar, ceea ce clar că poate deveni plictisitor pentru unii. De ce mă doare spatele după o zi petrecută în șa? Am atins acest subiect la prima întrebare, dar uite acum m-am mai gândit la ceva. Pe lângă faptul că poate stăm cocoșati, poate că lăsăm mai multă greutate într-o fesă, poate că oasele bazinului sunt puțin rotite, ceea ce înseamnă că pătrații lombari se activează diferit, că erectorii spinali se activează diferit, astea sunt niște cauze fizice clare. Dar, să nu uităm că datorită concentrării, a unor emoții pe care le putem trăi, știu și eu, când dăm de mai mulți șoferi ”grosieri” in manevre, noi ne rigidizăm trupul și îl uităm așa. Aceasta se numește o ”postură de forță”, care pe noi ne face să ne simțim puternici mental, dar asta nu înseamnă că e și corectă fizic, iar aici, pentru a nu o da în ”magie” , înseamnă că pur și simplu articulațiile, oasele și mușchi nu sunt plasate simetric în spațiu, nu sunt aliniate. Ca un șasiu ce e ușor strâmb să zicem. Ei, pe fier nu îl doare (sau poți să știi, dacă e să devenim poetici…), însă pe noi ne doare. Ca să pregătesc răspunsul la următoarea întrebare, Postural Alignment te învață și cum să dobândești postura corectă prin relaxare. Ce este acest Postural Alignment și de ce e important? Pai, definiția „după manual”, se poate găsi aici, pe www.posturalalignment.ro, dar hai mai bine să îți spun cum îl înțeleg si aplic. Practic, aceasta metodă are ca obiectiv învățarea celui sau celei care își dorește, desigur, șablonul corect de poziționare a corpului în spațiu. Asta înseamnă alinierea articulațiilor, ceea ce se face prin control muscular, dobândit printr-o mai bună conexiune minte-corp. Din profil, sau în plan sagital, ne interesează, pe scurt, fără a intra în detalii anatomice, ca urechea, umărul, soldurile, genunchii, gleznele, să fie aliniate, să se poată trasa o dreaptă prin aceste puncte. La fel, privit din față, sau în plan frontal, ne interesează un aliniament al umerilor, crestelor iliace, genunchilor și gleznelor, atât pe latitudine cât și pe longitudine, dacă mă pot exprima astfel, și poziționarea neutră a gâtului și capului. Dacă nu uităm la obiceiurile de posturare ale oamenilor, vom observa că suntem destul de ”deviați” de la acest șablon, că există anumite obiceiuri de sta pe un picior, de a sta cu bazinul rotit, de a sta pe vârfuri, de a ne cocoșa, care, în timp ajung să cauzeze dureri articulare și durerile de spate despre care mai toată lumea se plânge. Desigur, aceasta nu se face prin vorbe, ci prin exerciții specifice, pentru care se are în vedere îmbunătățirea propriocepției, de la simplu la complex. Se adaugă în ecuație și detensionarea fascială (a membranelor care acoperă mușchii, și a sistemelor în care acestea se organizează) care este făcută de antrenor, exercițiile de stretching. Practic, statul pe motocicletă e un soi de prelungire a statului pe scaun, iar asta însemnă flexori ai coapsei care se tensionează, se scurtează și fesieri care se dezactivează. Ceea ce se va simți atunci când mergi de exemplu și va pune presiune asupra vertebrelor lombare. Programul este complex, există mai multe module, unul de bază, iar apoi module dedicate mobilității, stabilizării trunchiului și forței integrate, foarte util sportivilor, inclusiv prin componenta de coordonare pe care o aduce. Ce exerciții pot face acasă pentru a-mi îmbunătăți situația? Recomand să îți cumperi o rola de spumă pentru detensionare musculară, vei găsi pe youtube suficiente exerciții pentru aceasta. Cred că e puțin probabil să iei una cu tine într-o călătorie pe motocicletă, așa că să o lăsăm pentru acasă. Aș mai recomanda stretching și yoga, ceea ce iarăși poate nu-i va încânta pe bikeri, deși le este foarte util dacă vor să ”bikerească” până la adânci bătrâneți. Eu am ajuns la Postural Alignment, tocmai din cauza ”faimosului” meu accident de motocicletă, pe când mă străduiam să practic enduro pe un doi timpi de 300 cmc. În timp, deși aveam pătrățele și eram fit ca look, mi-am dat seamă că sunt un soi de ”omul de tinichea” ca și mobilitate, având și o problemă la încheietura dreaptă, asta de când am devenit vice-campion național la rally-raid cu prețul unui scafoid (asta e desigur, mai mult spus într-un spirit de glumă și nu neapărat să mă dau mare) și la o gleznă, din cauza patinajului in-line pe care îl studiam în liceu. Cred că sunt bikeri care se regăsesc în aceste limitări, cauzate de diverse accidentări căpătate de-a lungul vremii, iar aceste limitări se accentuează pe măsură ce îmbătrânim și afectează și mai mult ”șasiul”. Iar exerciții de yoga sau stretching se găsesc la greu pe Youtube, inclusiv cele pentru mobilitatea articulară sau pot să recomand canalul Postural Alignment (https://www.youtube.com/channel/UC8yJdFjXbRU93er6cRDm0Yg), care are o sumedenie de clipuri utile. Acum, cu această întrebare mi-ai dat o idee să filmez un video cu o rutină de stretching și mobilitate pentru bikeri!
  9. De foarte multe ori, când vorbim despre motociclete și despre ce vrem/putem să facem noi cu ele, ne referim la cauciucuri, tobe, suspensii, setări și upgrade-uri de tot felul, ca să ne asigurăm că motocicleta face ce vrem noi să facă, fie că vorbim despre timpi mai buni pe pistă, de un confort mai bun la ture lungi sau de o precizie mai bună pe virajele de pe Lepșa. Dar rareori ne îndreptăm atenția în interior, către noi înșine. Acum, despre îmbunătățirea abilităților de control al motocicletei vă tot bat la cap de ceva vreme cu tot felul de articole pe teme de pilotaj, plus la cursurile școlii Rider Academy. Acum vreau să explorez un alt subiect la care ne gândim mult prea puțin când vine vorba despre interacțiunea noastră cu motocicleta, și anume antrenamentul fizic și abilitatea noastră de a ne susține, echilibra și mișca trupul pe motocicletă astfel încât să avem un control cât mai bun, să obosim cât mai puțin și să minimizăm riscul apariției diferitelor dureri, amorțeli și alte neplăceri. Pentru asta, am apelat la cineva mult mai în temă decât subsemnatul, vechiul meu prieten Marc Sandu, antrenor personal cerificat Level 1 si Level 2 și facilitator Postural Alignment. Desigur, mulți dintre voi, când vă gândiți la antrenament fizic pentru a merge pe motocicletă, veți avea în minte antrenamentele serioase, frecvente și epuizante specifice piloților profesioniști – sprinturi, mountain-bike, sala de forță etc.. „Ce-mi trebuie mie așa ceva, eu mă plimb doar de ici-colo și fac două ture mai lungi pe an, la ritm lejer, pe stradă!”, poate își spune motociclistul „obișnuit” care citește aceste rânduri. Dar mulți dintre noi dezvoltăm diverse probleme la articulații, tendoane sau de postură pentru că nu ne susținem corpul corect. Mulți dezvoltăm dureri de spate după o tură mai lungă și mai mulți cădem ca loviți de trăsnet după ce petrecem două-trei zile mai lungi în șa, din simplul motiv că nu ne folosim corpul cum trebuie pe motocicletă și neglijăm complet orice minimă pregătire fizică pentru a face față fizic mersului îndelungat pe două roți. De ce e important? Pentru că, atunci când obosești mai devreme decât ar fi cazul și mergi cu ultimele resurse de rezistență fizică pentru a ajunge la cazarea din seara respectivă, te expui pericolului mai mult decât ar trebui: când obosești îți scade atenția și pierzi mult din capacitatea de a reacționa în caz de pericol. Dacă vrei să fii în deplin control și să îți îmbunătățești mersul pe motocicletă, să obosești mai greu și să nu-ți uzezi excesiv corpul în decursul miilor de kilometri, ia aminte la prietenul Marc, care vine cu niște răspunsuri interesante la întrebări pe care prea puțini dintre noi ni le punem. Ciao, Marco! În primul rând, de ce să nu stau pur și simplu ca un sac de cartofi pe motocicletă, așa cum făceam până acum? Pentru că până și simțul comun ne-ar spune ca dacă stai ca un sac, probabil o să și pilotezi ca un sac. Ceea ce nu ar fi o problemă neapărat, nu suntem aici să judecăm pe nimeni, singura problemă ar fi să nu se verse sacul pe jos, atât și nimic mai mult. Hai să începem de exemplu cu respirația, în momentul în care pieptul e prăbușit, iar spatele e cocoșat, nu ne oxigenăm pe cât de bine am putea să o facem, iar creierul nostru are nevoie de oxigen în parametri pentru a putea fi ”sharp”. Apoi, deși postura de sac poate părea comodă, în comparație cu efortul conștient de alungire a trunchiului – practic baza antrenamentelor Postural Alignment, înălțarea coastelor, împingerea pieptului în sus, la sfârșitul zilei, tocmai postura asta de sac ne face să ne simțim obosiți și ”bătuciți”. Acum, știu că nu prea dă bine ca un ditai motociclistul să ajungă la cazare seara și să se spună celor din gașcă, mă duc să îmi fac exercițiile de stretching și de yoga, imaginați-vă cât de comic ar fi să vedem o astfel de scenă într-un grup de Hell’s Angels, dar clar ți-ar prinde bine. De fapt, ca și bicicletă, pe motor, poziția, cel puțin la mersul pe stradă este una statică, în care cam înțepenești și de aceea e bine să faci ceva pentru a compensa acest lucru. Dacă yoga ți se pare prea gay, mai există și animal flow sau diverse rutine pentru mobilitate articulară. Am învățat ca antrenor de fitness că forța se pierde mai greu odată cu vârsta, dar mobilitatea se duce rapid… Acum, nu cred că există studii științifice pe această temă, dar o postură corectă, non-cocoșată, are legătură cu performanța cognitivă aș spune, uitați-vă doar la piloți, chiar și cei auto cum stau atunci când sunt în exercițiul funcțiunii. Cred că orice motociclist, a simțit cum se ”restructurează” în momentul în care s-a hotărât să tragă de gaz, îmi aduc aminte pe supermoto, când mă pregăteam să iau tare un viraj, parcă se întâmpla ceva ca unui transformer cu trunchiul meu, se înălța, se tonifia, trecând în modul atac… Ce este propriocepția asta și de ce e importantă în mersul pe două roți? Propriocepția se referă la modul în care conștientizez plasamentul în spațiului per ansamblu și a diferitelor sale segmente. Haide să îți povestesc un lucru interesant care mi s-a întâmplat. Toată viața eu mi-am dorit să fac diverse trickuri și să mă „dau tare”, indiferent că era vorba de skateboard, snowboard, bicicletă sau motor. Ceva mi-a ieșit, dar nu pe cât mi-aș fi dorit, pentru că din păcate nu sunt vreun talent. Dar, când m-am apucat de fitness și de Postural Alignment în special și am dat de diverse exerciții relativ simple, hai să zicem un „warrior pose”, un soi de cumpănă de fapt, care presupuneau stabilitate și echilibru, m-am cam luptat cu ele. Și atunci mi-a căzut fisa, păi de aia nu am aterizat eu niciodată un 360 pe snowboard, pentru că uite, nu aș fi în stare să țin o axă de rotație. Pentru că nu simțeam cât de mult ar fi trebuit să simt și pe lângă asta, nu reacționam pe cât de mult trebuia să reacționez. Practic, ce face diferența între un pilot bun și unul mai lent? O face și cantitatea de informații pe care o poate procesa, cât de rapid și cât de complex poate răspunde. Pe bicicletă, după ce m-am antrenat în Postural Alignment, am observat că încep să mișc la un bunny hop, la mersul pe o roată, la un manual, pentru că mi-a fost ușor să simt implicit ce se întâmplă cu corpul meu și să îl controlez mai bine. Asta se întâmplă din cauza mai multor progresii de exerciții, variante de „plank” de exemplu, în care antrenorul îți indică, prin vorbe și punând mâna efectiv să ”strângi” mai mult sau mai puțin un mușchi, să relaxezi un altul, practic se învață reconectarea cu corpul. Faptul că am reușit ca în această perioadă stupidă pe care o traversăm să fac un „ollie” pe skateboard corect, cred că o demonstrează. Important este să descompui o mișcare, un exercițiu, o tehnică, în pașii potriviți și să ai răbdare să-i exersezi. Și aici, în opinia mea, de aceea atât de puțini pot face chestii spectaculoase, știu și eu, „handstand” într-o mână, pentru că în fapt, trebuie exersate chestii mici iar și iar, ceea ce clar că poate deveni plictisitor pentru unii. De ce mă doare spatele după o zi petrecută în șa? Am atins acest subiect la prima întrebare, dar uite acum m-am mai gândit la ceva. Pe lângă faptul că poate stăm cocoșati, poate că lăsăm mai multă greutate într-o fesă, poate că oasele bazinului sunt puțin rotite, ceea ce înseamnă că pătrații lombari se activează diferit, că erectorii spinali se activează diferit, astea sunt niște cauze fizice clare. Dar, să nu uităm că datorită concentrării, a unor emoții pe care le putem trăi, știu și eu, când dăm de mai mulți șoferi ”grosieri” in manevre, noi ne rigidizăm trupul și îl uităm așa. Aceasta se numește o ”postură de forță”, care pe noi ne face să ne simțim puternici mental, dar asta nu înseamnă că e și corectă fizic, iar aici, pentru a nu o da în ”magie” , înseamnă că pur și simplu articulațiile, oasele și mușchi nu sunt plasate simetric în spațiu, nu sunt aliniate. Ca un șasiu ce e ușor strâmb să zicem. Ei, pe fier nu îl doare (sau poți să știi, dacă e să devenim poetici…), însă pe noi ne doare. Ca să pregătesc răspunsul la următoarea întrebare, Postural Alignment te învață și cum să dobândești postura corectă prin relaxare. Ce este acest Postural Alignment și de ce e important? Pai, definiția „după manual”, se poate găsi aici, pe www.posturalalignment.ro, dar hai mai bine să îți spun cum îl înțeleg si aplic. Practic, aceasta metodă are ca obiectiv învățarea celui sau celei care își dorește, desigur, șablonul corect de poziționare a corpului în spațiu. Asta înseamnă alinierea articulațiilor, ceea ce se face prin control muscular, dobândit printr-o mai bună conexiune minte-corp. Din profil, sau în plan sagital, ne interesează, pe scurt, fără a intra în detalii anatomice, ca urechea, umărul, soldurile, genunchii, gleznele, să fie aliniate, să se poată trasa o dreaptă prin aceste puncte. La fel, privit din față, sau în plan frontal, ne interesează un aliniament al umerilor, crestelor iliace, genunchilor și gleznelor, atât pe latitudine cât și pe longitudine, dacă mă pot exprima astfel, și poziționarea neutră a gâtului și capului. Dacă nu uităm la obiceiurile de posturare ale oamenilor, vom observa că suntem destul de ”deviați” de la acest șablon, că există anumite obiceiuri de sta pe un picior, de a sta cu bazinul rotit, de a sta pe vârfuri, de a ne cocoșa, care, în timp ajung să cauzeze dureri articulare și durerile de spate despre care mai toată lumea se plânge. Desigur, aceasta nu se face prin vorbe, ci prin exerciții specifice, pentru care se are în vedere îmbunătățirea propriocepției, de la simplu la complex. Se adaugă în ecuație și detensionarea fascială (a membranelor care acoperă mușchii, și a sistemelor în care acestea se organizează) care este făcută de antrenor, exercițiile de stretching. Practic, statul pe motocicletă e un soi de prelungire a statului pe scaun, iar asta însemnă flexori ai coapsei care se tensionează, se scurtează și fesieri care se dezactivează. Ceea ce se va simți atunci când mergi de exemplu și va pune presiune asupra vertebrelor lombare. Programul este complex, există mai multe module, unul de bază, iar apoi module dedicate mobilității, stabilizării trunchiului și forței integrate, foarte util sportivilor, inclusiv prin componenta de coordonare pe care o aduce. Ce exerciții pot face acasă pentru a-mi îmbunătăți situația? Recomand să îți cumperi o rola de spumă pentru detensionare musculară, vei găsi pe youtube suficiente exerciții pentru aceasta. Cred că e puțin probabil să iei una cu tine într-o călătorie pe motocicletă, așa că să o lăsăm pentru acasă. Aș mai recomanda stretching și yoga, ceea ce iarăși poate nu-i va încânta pe bikeri, deși le este foarte util dacă vor să ”bikerească” până la adânci bătrâneți. Eu am ajuns la Postural Alignment, tocmai din cauza ”faimosului” meu accident de motocicletă, pe când mă străduiam să practic enduro pe un doi timpi de 300 cmc. În timp, deși aveam pătrățele și eram fit ca look, mi-am dat seamă că sunt un soi de ”omul de tinichea” ca și mobilitate, având și o problemă la încheietura dreaptă, asta de când am devenit vice-campion național la rally-raid cu prețul unui scafoid (asta e desigur, mai mult spus într-un spirit de glumă și nu neapărat să mă dau mare) și la o gleznă, din cauza patinajului in-line pe care îl studiam în liceu. Cred că sunt bikeri care se regăsesc în aceste limitări, cauzate de diverse accidentări căpătate de-a lungul vremii, iar aceste limitări se accentuează pe măsură ce îmbătrânim și afectează și mai mult ”șasiul”. Iar exerciții de yoga sau stretching se găsesc la greu pe Youtube, inclusiv cele pentru mobilitatea articulară sau pot să recomand canalul Postural Alignment (https://www.youtube.com/channel/UC8yJdFjXbRU93er6cRDm0Yg), care are o sumedenie de clipuri utile. Acum, cu această întrebare mi-ai dat o idee să filmez un video cu o rutină de stretching și mobilitate pentru bikeri! Sursa
  10. The impact of COVID-19 (COVID) has made itself known all over the world. And, the sales numbers for Europe’s first quarter of the year show its impact. Unfortunately, the news is mostly terrible, with a couple of exceptions. Overall, the European moto industry was in decent shape. 2020 started well, with sales showing a robust increase of 11.4% in January. February’s sales data showed a 7.7% increase. But the COVID pandemic quickly put the brakes on. Hard. March sales were down 37.5%, and April sales plunged a very significant 57.9% as the impacts of COVID took hold. Notably, the 57.9% sales decrease is an average percentage, and some European nations saw sales fall catastrophically. Of the 28 European countries, Italy fared the worse with a decline of 96.9%. Not far off of Italy’s sales tally is Spain, which saw its sales drop by 93.5%. Other significant decreases include the UK, down 84%, and France, down 82.6 percent. There is some good news, however, albeit in only a couple of countries. Sales in the Netherlands rose by 8.1%. But even more astonishingly, sales in Sweden are up by 81.1%! Although the two countries don’t make up a large percentage of total European Union sales, it’s still amazing that the two could post gains during COVID. Looking forward, Motorcyclesdata.com says that the uniqueness of the COVID pandemic requires that forecasts be adjusted month by month. However, they say their most current projection predicts that sales in Europe will fall by 27.4% for the year. That percentage reflects a reduction of 1.1 million units. While that may be a dire prediction, they say that the good news is that their latest outlook shows improvement from last month’s forecast. Let’s hope that the remainder of the second quarter will bring better news. Vezi sursa
  11. The impact of COVID-19 (COVID) has made itself known all over the world. And, the sales numbers for Europe’s first quarter of the year show its impact. Unfortunately, the news is mostly terrible, with a couple of exceptions. Overall, the European moto industry was in decent shape. 2020 started well, with sales showing a robust increase of 11.4% in January. February’s sales data showed a 7.7% increase. But the COVID pandemic quickly put the brakes on. Hard. March sales were down 37.5%, and April sales plunged a very significant 57.9% as the impacts of COVID took hold. Notably, the 57.9% sales decrease is an average percentage, and some European nations saw sales fall catastrophically. Of the 28 European countries, Italy fared the worse with a decline of 96.9%. Not far off of Italy’s sales tally is Spain, which saw its sales drop by 93.5%. Other significant decreases include the UK, down 84%, and France, down 82.6 percent. There is some good news, however, albeit in only a couple of countries. Sales in the Netherlands rose by 8.1%. But even more astonishingly, sales in Sweden are up by 81.1%! Although the two countries don’t make up a large percentage of total European Union sales, it’s still amazing that the two could post gains during COVID. Looking forward, Motorcyclesdata.com says that the uniqueness of the COVID pandemic requires that forecasts be adjusted month by month. However, they say their most current projection predicts that sales in Europe will fall by 27.4% for the year. That percentage reflects a reduction of 1.1 million units. While that may be a dire prediction, they say that the good news is that their latest outlook shows improvement from last month’s forecast. Let’s hope that the remainder of the second quarter will bring better news. Vezi sursa
  12. BRM 600 Arad

    BRM 600 Arad BRM 600 Arad, Arad, Sibiu, Romania
  13. Bikeathon 2020

    Bikeathon 2020 Bikeathon, Fagaras, Sibiu, Romania
  14. BRM 600 [2] Bucuresti

    BRM 600 [2] Bucuresti BRM 600 Bucuresti, Bucuresti, Sibiu, Romania
  15. BRM 600 Buzau

    BRM 600 Buzau BRM 600 Buzau, Buzau, Sibiu, Romania
  16. BRM 600 Iasi

    BRM 600 Iasi BRM 600 Iasi, Iasi, Sibiu, Romania
  17. BRM 1000 Arad

    BRM 1000 Arad BRM 1000 Arad, Arad, Sibiu, Romania
  18. Ciocanu Enduro 2020

    Este etapa a 2a din Cupa Nationala de Enduro 2020
  19. BRM 400 Sibiu

    BRM 400 Sibiu BRM 400 Sibiu, Sibiu, Sibiu, Romania
  20. BRM 1000 Iasi

    BRM 1000 Iasi BRM 1000 Iasi, Iasi, Sibiu, Romania
  21. New Adventure HDry boots from Forma

    Forma has just released a new version of its popular ADV boot, the updated Adventure HDry. From the outside, the HDry boots don’t look that different from Forma’s previous Adventure boot line; the buckles look the same, and so does just about everything else. The difference between the older boots and the new design is the waterproof lining. Previously, the Adventure boots had an OutDry waterproof liner; the new HDry design uses direct lamination. The waterproof liner is directly applied to the outer leather of the boots (“3D laminated to the upper”, says the website), instead of functioning like an inner bootie. This is supposed to stop the boots from getting as waterlogged when riding in soggy conditions; in theory, it may also result in longer-lasting waterproofing, although it would take considerable usage to be sure of this. Forma’s website says the new HDry waterproofing is still breathable, like the old OutDry design. Forma’s older Adventure line is still available in short and tall sizes, but the new HDry line is only available in a tall boot, at least for now. The HDry boots are made in Italy, with full-grain oil-treated leather uppers, injection-molded plastic armor, adjustable buckles, and dual-density rubber sole. There’s a felt midsole, and “Anti-bacterial replaceable footbed with A.P.S. (Air Pump System) and personalized microfiber covering,” whatever that means. They come with a 12-month warranty. Forma’s website has the boots listed in Euro sizes 38 to 49, and only available in brown. There’s no MSRP there, but Revzilla has them listed at $339 US. For the sake of reference, the previous Forma Adventure full-length boots cost $279 at Revzilla. Vezi sursa
  22. Forma has just released a new version of its popular ADV boot, the updated Adventure HDry. From the outside, the HDry boots don’t look that different from Forma’s previous Adventure boot line; the buckles look the same, and so does just about everything else. The difference between the older boots and the new design is the waterproof lining. Previously, the Adventure boots had an OutDry waterproof liner; the new HDry design uses direct lamination. The waterproof liner is directly applied to the outer leather of the boots (“3D laminated to the upper”, says the website), instead of functioning like an inner bootie. This is supposed to stop the boots from getting as waterlogged when riding in soggy conditions; in theory, it may also result in longer-lasting waterproofing, although it would take considerable usage to be sure of this. Forma’s website says the new HDry waterproofing is still breathable, like the old OutDry design. Forma’s older Adventure line is still available in short and tall sizes, but the new HDry line is only available in a tall boot, at least for now. The HDry boots are made in Italy, with full-grain oil-treated leather uppers, injection-molded plastic armor, adjustable buckles, and dual-density rubber sole. There’s a felt midsole, and “Anti-bacterial replaceable footbed with A.P.S. (Air Pump System) and personalized microfiber covering,” whatever that means. They come with a 12-month warranty. Forma’s website has the boots listed in Euro sizes 38 to 49, and only available in brown. There’s no MSRP there, but Revzilla has them listed at $339 US. For the sake of reference, the previous Forma Adventure full-length boots cost $279 at Revzilla. Vezi sursa
  23. Motocicleta mea - Ural M72

    Nu prea e posibil, daca nu ai aceleasi cote la interior e imposibil de adaptat.
  24. Aflat la cea de-a șasea ediție, evenimentul organizat de Asociația GO4FUN și Reciclad`OR, în colaborare cu Fiterman Pharma și cu sprijinul APM IF (Agenția pentru Protecția Mediului Ilfov), se va desfășura în perioada 1 – 30 iunie, pe paginile de Facebook GO4FUN Romania și Parada Micilor Bicicliști. De la organizator: Parada Micilor Bicicliști este o invitație la un stil de viață sănătos, prin sport și protejarea mediului înconjurător! Organizatorii au pregătit concursuri săptămânale, sesiuni de informare și responsabilizare, concursuri fulger și multe alte surprize pentru copiii cu vârste cuprinse între 3 și 18 ani. Parada Micilor Bicicliști promovează activitatea sportivă, respectând regulile impuse de autorități în contextul pandemiei de coronavirus și susține reciclarea. De data aceasta, micii bicicliști, rolleri, skateri și trotinetiști din toată țara vor putea fi premiați online, iar activitatea lor în aer liber va creiona Harta României în mișcare. „Pedalezi, reciclezi, filmezi și ești premiat” este primul îndemn adresat copiilor și părinților, deopotrivă. Paginile de Facebook GO4FUN Romania și Parada Micilor Bicicliști sunt la dispoziția celor care transmit scurte înregistrări video ale activităților sportive și de reciclare desfășurate cu copiii, însoțite de hashtagul #PedalamSiReciclam. La finalul fiecărei săptămâni organizatorii vor oferi, prin tragere la sorți, premii oferite de parteneri (biciclete, rucsaci, produse Fiterman Pharma). „Ne-am propus să-i învățăm pe cei mai tineri și mai activi dintre bicicliști totul despre mersul pe două roți în siguranță. Apelul nostru se extinde către toți cei care merg cu trotineta, rolele sau skateboard-ul și pe care ne dorim să-I încurajăm în egală măsură. Chiar dacă nu ne putem bucura împreună, ca la edițiile anterioare, într-un cadru larg, sperăm ca fiecare să împărtășească bucuria mișcării și să dea mai departe și mesajul importanței reciclării pentru a proteja natura!”, declară Mihai Deneș, președinte GO4FUN. Bicicleta este, în momentul de faţă, nu doar alternativa ideală la mijloacele de transport în comun, ci și una din cele mai sănătoase modalități de a ne menține în formă, indiferent de vârstă. Iar rolele, trotinetele, skate-urile, completează peisajul mobilității de care avem nevoie. „Împreună putem contribui la formarea deprinderilor sănătoase, prin încurajarea mișcării și a reciclării! Când facem sport în aer liber, este important să păstrăm mediul curat și sănătos așa cum ne dorim să fim cu toții. Pe lângă Ziua Mondială a Bicicletei, sărbătorită pe 3 iunie, marcăm Ziua Mondială a Mediului (5 iunie), Ziua Mondială a Oceanelor (8 iunie), Ziua Mondială a Soarelui (21 iunie) și Ziua Dunării (29 iunie) prin fiecare acțiune responsabilă pentru noi și pentru cei din jur. Suntem parte a unui ecosistem al cărui echilibru stă în contribuția fiecăruia.”, susține Adriana Calcan, Reciclad’OR. Mai multe detalii despre Parada Micilor Bicicliști se regăsesc pe paginile: https://www.facebook.com/go4funromania/, https://www.facebook.com/paradamicilorbiciclisti/ și pe pagina dedicată evenimentului: https://www.facebook.com/events/247777526453151/ Parada Micilor Bicicliști este o inițiativă Go4Fun și Reciclad`OR, în colaborare cu Fiterman Pharma, susținută de APM IF. SPONSORI: Reciclad`OR, Fiterman Pharma, foto4ever.ro, lifeishard.ro. PARTENERI: APM Ilfov. PARTENERI MEDIA: BucurestiFM, Freerider.ro. Sursa: Freerider
  25. Dinner with Ago, and a guided tour of his museum

    Time to dream a little. There is a lot of bad stuff coming down the pike at the moment, so let’s just pretend for a minute that everything is good again, and we can go out and ride without restriction. Here’s something not to miss… Born in 1942, ‘Mimo’ Agostini began racing incognito because he was afraid of his wealthy father’s reaction. That phase didn’t last long because success made it impossible for him to keep his activities secret. After becoming Italian national motorcycle champion in 1963, he made his GP debut for Morini in 1964 before moving to MV Agusta a year later. He not only holds the record for the largest number of motorcycle Grand Prix victories – 123 – but also won 15 World Championships titles, 18 Italian Championships titles and 10 Tourist Trophies for a total of 311 victorious races from the early 1960s to the late ‘70s. Most of this time was spent under the MV Agusta colours, although he also managed a series of teams for Yamaha. It doesn’t get any more real than this. I can also say from personal experience that Giacomo Agostini is a thoroughly nice person, having met him a few times at social events in Italy. Celebrating his unrivalled sporting career, his unprecedented heritage now has a museum to preserve it and share it with MV Agusta enthusiasts and motorcycling fans from all over the world. It is in medieval Bergamo, Giacomo Agostini’s hometown, nestled between the Po plain and the Alps, a stone’s throw from Milan. The life story of a motorcycle great is told within these walls. The museum was designed as a private trophy room by architect Michele Giavarini for the champion to keep his more than 350 trophies and other memorabilia, with the idea of also opening it to the public. The museum holds some of the historic bikes used by Agostini, as well as helmets, race suits and personal objects, displayed in chronological order. The inox-concrete floor features a giant black on yellow #1, the number Agostini raced under, and the word “Ago”, his nom de guerre painted in bright red, to remind everyone that Giacomo Agostini’s record number of victories and championships titles is still unequalled. At the opening, Giacomo Agostini commented: “The history of my life is all there in this one room, and being able to spend some time there alone with my thoughts, going back to those extraordinary memories, fills me with joy.” All you need to do is get seven friends together and book your evening with the great man. Timur Sardarov, CEO MV Agusta, said: “The partnership between our brand and Giacomo Agostini is part of the glorious history of this company, and we are glad that a man who contributed so much to the legend of MV Agusta is now being rightly celebrated with this museum.” But it gets even better! Although the museum is private, it can be visited by groups (8 people minimum) upon reservation through Villa Vittoria Charme and Relax luxury bed & breakfast, managed by Ago’s daughter Vittoria. It offers a complete package including one night’s accommodation, a visit to the museum — and dinner with the champion. The Coronavirus has changed everything for northern Italy, unfortunately. I was going to suggest you get in quickly or the place would be booked out for the foreseeable future, but I’m not so sure now. If you think you can predict when things will be back to near-normal, call +39.035.239209 or see info@villavittoriabergamo.it Words: MV Agusta / PT. Photos: MV Agusta Vezi sursa
  26. Time to dream a little. There is a lot of bad stuff coming down the pike at the moment, so let’s just pretend for a minute that everything is good again, and we can go out and ride without restriction. Here’s something not to miss… Born in 1942, ‘Mimo’ Agostini began racing incognito because he was afraid of his wealthy father’s reaction. That phase didn’t last long because success made it impossible for him to keep his activities secret. After becoming Italian national motorcycle champion in 1963, he made his GP debut for Morini in 1964 before moving to MV Agusta a year later. He not only holds the record for the largest number of motorcycle Grand Prix victories – 123 – but also won 15 World Championships titles, 18 Italian Championships titles and 10 Tourist Trophies for a total of 311 victorious races from the early 1960s to the late ‘70s. Most of this time was spent under the MV Agusta colours, although he also managed a series of teams for Yamaha. It doesn’t get any more real than this. I can also say from personal experience that Giacomo Agostini is a thoroughly nice person, having met him a few times at social events in Italy. Celebrating his unrivalled sporting career, his unprecedented heritage now has a museum to preserve it and share it with MV Agusta enthusiasts and motorcycling fans from all over the world. It is in medieval Bergamo, Giacomo Agostini’s hometown, nestled between the Po plain and the Alps, a stone’s throw from Milan. The life story of a motorcycle great is told within these walls. The museum was designed as a private trophy room by architect Michele Giavarini for the champion to keep his more than 350 trophies and other memorabilia, with the idea of also opening it to the public. The museum holds some of the historic bikes used by Agostini, as well as helmets, race suits and personal objects, displayed in chronological order. The inox-concrete floor features a giant black on yellow #1, the number Agostini raced under, and the word “Ago”, his nom de guerre painted in bright red, to remind everyone that Giacomo Agostini’s record number of victories and championships titles is still unequalled. At the opening, Giacomo Agostini commented: “The history of my life is all there in this one room, and being able to spend some time there alone with my thoughts, going back to those extraordinary memories, fills me with joy.” All you need to do is get seven friends together and book your evening with the great man. Timur Sardarov, CEO MV Agusta, said: “The partnership between our brand and Giacomo Agostini is part of the glorious history of this company, and we are glad that a man who contributed so much to the legend of MV Agusta is now being rightly celebrated with this museum.” But it gets even better! Although the museum is private, it can be visited by groups (8 people minimum) upon reservation through Villa Vittoria Charme and Relax luxury bed & breakfast, managed by Ago’s daughter Vittoria. It offers a complete package including one night’s accommodation, a visit to the museum — and dinner with the champion. The Coronavirus has changed everything for northern Italy, unfortunately. I was going to suggest you get in quickly or the place would be booked out for the foreseeable future, but I’m not so sure now. If you think you can predict when things will be back to near-normal, call +39.035.239209 or see info@villavittoriabergamo.it Words: MV Agusta / PT. Photos: MV Agusta Vezi sursa
  27. Ultima săptămână
  28. Cea de-a cincea ediție a evenimentului Ducati Scrambler Days of Joy va avea loc în Italia în iulie și septembrie. Devenit tradiție, evenimentul Days of Joy revine în forță după pauza generată de criza prin care am trecut. Activitățile care vor avea loc sunt numeroase, diferite și sunt organizate în zile și locații diferite. Ducati Scrambler Experiences vor avea loc în weekend, în 4-5, respectiv 11-12 iulie în Toscana, fiind niște plimbări în natură, o adevărată aventură pe drumuri și în afara asfaltului, pilotănd timp de două zile motociclete Scrambler Desert Sled. În prima zi vor fi parcurși aproximativ 200 km și alți 150 km în cea de-a doua zi, plimbările fiind întrerupte de degustări și mese servite în natură, într-o atmosferă relaxată. Acțiunea este organizată în colaborare cu comitetul de organizare al istoricei curse Eroica, pe drumuri care reprezintă porțiuni din cunoscuta cursă ciclistă. Ducati Scrambler Riding School revine pe 6 septembrie la baza din Vairano, în regiunea Pavia, în apropiere de Milano. Aici va avea loc o adevărată întâlnire cu lumea Ducati Scrambler, pregătirea de specialitate și distracția fiind caracteristice evenimentului Land of Joy. Școala de Flat Track, pentru cei care vor să învețe cum să derapeze în siguranță pe pista ovală de pământ, școala off-road cu motociclete Desert Sled și Scrambler Basic Riding School dedicată începătorilor, toate îmbinate cu cursuri de gătit susținute de un Chef renumit, posibilitatea de a testa toate modelele din gama Scrambler, grătar în aer liber în cel mai autentic stil american de BBQ, muzică, șezlonguri, umbrele, fotbal de masă și cine știe câte alte surprize oferite cursanților. Toate activitățile se vor desfășura conform unor protocoale stricte, puse la punct pentru a respecta regulile sanitare și pentru a face evenimentul sigur din toate punctele de vedere. Coordonarea tururilor ghidate și a cursurilor școlii va fi sarcina unei echipe de instructori calificați și toți participanții vor primi din partea gazdelor un kit cu mici surprize Scrambler Ducati. Sigur că participarea la Scrambler Days of Joy nu e gratuită, dar, pentru detalii organizatorice și financiare trebuie să contactați importatorul Ducati România, compania Metrotehnica Internațional. Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube. Vezi articolul integral
  1. Încarcă mai multă activitate
×