Mergi la conţinut

Activitate

Fluxul se actualizează automat

  1. Ieri
  2. De la importatorul oficial Merida în România, BikeFun, am primit o colecție de gentuțe pentru bicicletă ce pot fi folosite cam pe orice tip de bicicletă, de la cursieră și mtb la gravel și trekking. Probabil și pe unele enduro sau downhill merg însă nefiind suficient de „cool”, probabil nu le vom vedea instalate și aici prea curând. Colecția este alcătuită din cinci gentuțe la care se poate adăuga și un bidon de apă Merida Swivel FIDLOCK, pe care l-am testat cu altă ocazie aici. Acesta este un bidon de apă din generația nouă, care dispune de noul tip de prindere magnetică, rapidă și minimalistă de la Fidlock. Majoritatea gentuțelor din colecție poarta numele “Gravel” însă desigur că le putem folosi pe orice alt tip de bicicletă pe al căror cadru au loc. Merida Gravel – la ghidon Cea mai interesantă, din punctul meu de vedere, este gentuța de ghidon Merida Gravel. Aceasta face parte din aceeași categorie a gentuțelor de ghidon gândite pentru bikepacking, însă având o capacitate mult mai mică. Cu un volum de doar 1,3 litri, gentuța poate părea neîncăpătoare însă în ea poți pune multe obiecte esențiale la tură și la care vrei să ai acces rapid, cum ar fi jacheta de ploaie, geluri și batoane energizante, actele, cheile de la casă sau mașină. Dimensiunile sale sunt de 10 cm diametru cu 20 cm lungime. Foarte util este faptul că în fața gentuței avem cusute mai multe agățători de care mai poți prinde lucruri, o lumină spre exemplu. De asemenea, pe laterale avem două buzunare mici cu plasă, de folos și astea pe post de coș de gunoi să zicem. Poți pune aici ambalajele de la ciocolatele consumate pe traseu. Materialul din care este făcută este 210D Ripstop TPU la care se adaugă fermoarul cu protecție la apă. Fiind destul de mică, pentru mine gentuța asta este chiar utilă pentru că o pot ține permanent pe ghidon la orice tură, fără să încurce, ca pe-un mic “portbagaj” în care mai țin una-alta. Prețul gentuței Merida Gravel este de 145 lei. Merida Smartphone L – pe toptube A doua gentuță interesanta pentru mine este Merida Smartphone L. Aici, după cum și numele spune, poți pune, în capac, telefonul tău smart. Avantajul este că poți vedea imediat dacă te sună cineva sau, mai important, poți naviga folosind o hartă pe ecran, mai ales că ecranul poate fi manevrat prin plasticul transparent al genții. Dezavantajul este că dacă vrei să faci o poză, trebuie să te oprești pentru a-l scoate din locaș. Capacitatea sa este de 1,4 litri dimensiunile fiind de 10 cm înălțime, 18 cm lungime și 8 cm lățime. Interiorul este capitonat, așadar poți pune acolo și obiecte “delicate”. Și aici avem fermoar protejat și rezistent la intemperii, materialul gentuței fiind 600D TPU. Prețul este de 175 lei. Merida Gravel Essentials – pe top tube Tot din seria gentuțelor cu instalare pe toptube este și Merida Gravel Essentials. Capacitatea sa este relativ mică, doar 0,8L, dar încăpătoare pentru destul de multe geluri energizante. Pentru asta o văd a fi cea mai utilă dacă ești, să zicem, la o cursă de anduranță. Cu dimensiunile sale de 7,5 cm înălțime, 23 cm lungime și 5 cm lățime, Merida Gravel Essentials pare a fi suficient de încăpătoare. Avantajul principal al acestei gentuțe e că este echipată inclusiv cu găuri pentru a o fixa în șuruburile pe care unele biciclete, în general de gravel, le au disponibile pe top tube, lângă ghidon. Dacă o poți instala folosind șuruburile, totul devine mult mai estetic. Însă în lipsa șuruburilor, gentuța poate fi prinsă și cu chingi velcro. Materialul din care este fabricată este acelasi 600D TPU, prețul fiind de 159 lei. Merida Gravel II – în cadru, față În cadru pot fi puse alte două gentuțe, prima fiind Merida Gravel II frontal. Capacitatea sa este de 2,1 litri, cu dimensiunile de 15 cm înălțime, 30 cm lungime și 7 cm lățime. Este chiar încăpătoare și poți pune aici multe lucruri, de la obiecte valoroase și scule, la haine de ploaie și chiar un sandwich. Merida Gravel II este fabricată dintr-un material mai bun, mai precis 210D Ripstop TPU, fermoarul, amplasat doar pe partea stângă fiind protejat împotriva ploii. La interior nu există și un buzunăraș separat, în care să poți pune chei sau alte obiecte mici pe care nu vrei să le pierzi. Prețul este de 239 lei. Geanta Merida – în cadru, spate În cele din urmă avem geanta Merida și atât, nu are trecute și alte “semnalmente” la nume. Aceasta se instalează tot în interiorul cadrului bicicletei însă în partea din spate, spre șa. De reținut, la această gentuță, că dacă o vei instala, nu vei mai putea pune și bidonul de apă care stă, în general, vertical, pe țeava seat-tube. De asemenea, nici ambele genți Merida Gravel II în cadru față și Merida în cadru spate, nu le poți instala în același timp, pentru că lungimea lor este, în general, mai mare decât lungimea țevii top tube a bicicletei. Dacă totuși vrei o gentuță mai mare, care să acopere cât mai mult din lungimea țevii toptube, poți încerca gentuța Merida Gravel II, care am testat-o mai demult aici. Capacitatea este de 3 litri și dimensiunile de 22 cm înălțime, 27 cm lungime și 5,5 cm lățime. Materialul 210D Ripstop TPU și fermoarul cu protecție la apă o fac să reziste, destul de mult, și la ploaie. Fermoarul se deschide pe partea dreaptă, iar ca și capacitate mi se pare foarte ok, cei 3 litri părând că chiar sunt și în realitate. Prețul gentuței este de 169 lei. Toate gentuțele din această serie sunt inscripționate, aplicațiile de pe ele fiind reflectorizante, fapt care îți va oferi un plus de securitate când sau dacă pedalezi noaptea. Sursa: Freerider
  3. Pe 26 iulie 2009, Max Biaggi sărbătorea pe circuitul de la Brno, prima sa victorie cu Aprilia RSV4 în Campionatul Mondial de Superbike. Nimeni nu putea să ghicească asta pe atunci, dar acesta a fost primul episod dintr-o poveste devenită legendară. Aprilia RSV4 urma să devină una dintre cele mai succes motociclete superbike, adunând o impresionantă colecție de șapte titluri mondiale (3 la piloți și 4 la producător), 44 de victorii și 102 de podiumuri. Astăzi, Aprilia sărbătorește acea zi, readucând în atenție designul emblematic al primului RSV4, regăsit pe modelele de vârf ale gamei V4: superbike-ul RSV4 Factory și superbike-ul Tuono V4 Factory. În seria limitată Factory SE-09 SBK, prezentată cu ocazia Marelui Premiu al Americilor de la Austin, Texas, RSV4 Factory și Tuono V4 Factory sunt echipate standard cu prize de aer din carbon pentru frâna față și carenaj din carbon al roții față. Fiecare exemplar este numerotat, o emblemă specială fiind vizibilă pe rezervorul de combustibil. La fel cu acel RSV4 care a uimit lumea la debutul său în WSBK, cele două modele de serie redusă se remarcă prin simplitatea schemei grafice, dominată de negru, cu roșu și albe pe carenajele superioare, rezervorul de combustibil și pe codiță. Piloții de fabrică Aprilia Racing, Aleix Espargaró și Maverick Viñales, protagoniști în prezent în Moto GP în șaua prototipurilor RS-GP, au fost cei care au botezat RSV4 Factory și Tuono V4 Factory în această versiune nouă. Sărbătoarea a fost una uriașă pentru Aprilia, întrucât Maverick Viñales a câștigat Marele Premiu al Americilor, iar Aleix Espargaró s-a clasat pe locul șapte!
  4. Pe 26 iulie 2009, Max Biaggi sărbătorea pe circuitul de la Brno, prima sa victorie cu Aprilia RSV4 în Campionatul Mondial de Superbike. Nimeni nu putea să ghicească asta pe atunci, dar acesta a fost primul episod dintr-o poveste devenită legendară. Aprilia RSV4 urma să devină una dintre cele mai succes motociclete superbike, adunând o impresionantă colecție de șapte titluri mondiale (3 la piloți și 4 la producător), 44 de victorii și 102 de podiumuri. Astăzi, Aprilia sărbătorește acea zi, readucând în atenție designul emblematic al primului RSV4, regăsit pe modelele de vârf ale gamei V4: superbike-ul RSV4 Factory și superbike-ul Tuono V4 Factory. În seria limitată Factory SE-09 SBK, prezentată cu ocazia Marelui Premiu al Americilor de la Austin, Texas, RSV4 Factory și Tuono V4 Factory sunt echipate standard cu prize de aer din carbon pentru frâna față și carenaj din carbon al roții față. Fiecare exemplar este numerotat, o emblemă specială fiind vizibilă pe rezervorul de combustibil. La fel cu acel RSV4 care a uimit lumea la debutul său în WSBK, cele două modele de serie redusă se remarcă prin simplitatea schemei grafice, dominată de negru, cu roșu și albe pe carenajele superioare, rezervorul de combustibil și pe codiță. Piloții de fabrică Aprilia Racing, Aleix Espargaró și Maverick Viñales, protagoniști în prezent în Moto GP în șaua prototipurilor RS-GP, au fost cei care au botezat RSV4 Factory și Tuono V4 Factory în această versiune nouă. Sărbătoarea a fost una uriașă pentru Aprilia, întrucât Maverick Viñales a câștigat Marele Premiu al Americilor, iar Aleix Espargaró s-a clasat pe locul șapte! Sursa
  5. Suzuki GSX-S950 se bazează pe platforma GSX-S1000 și are cadrul și bascula derivate din GSX-R. De asemenea, folosește același motor de 999 cmc, dar puterea maximă este redusă la 95 CP de la 152 CP. Totuși, GSX-S950 se folosește de abilitățile specifice motorului donator pentru a produce o sănătoasă valoare de 92 Nm de cuplu maxim. Mai mult, motocicleta poate fi restricționată la 47 de cai putere, ceea ce înseamnă că se poate conduce cu A2. Asta, pentru cei care vor să înceapă cu o japoneză de aproape 1.000 cmc. De notat că și Yamaha a făcut aceeași mișcare cu XSR 900, în încercarea de a a veni cu o ofertă cât mai atractivă pentru începători. Astfel, există un sistem de control al tracțiunii cu trei moduri, accelerație ride-by-wire, sistem easy-start și asistență pentru turații reduse. Iată așadar schemele de culoare, care nouă ni se par foarte atractive: argintiu și roșu închis, albastru metalic în trei tonuri și o versiune complet neagră. De remarcat felul în care sunt vopsite radiatorul și carenajele plasate imediat deasupra cadrului tip grindă dublă din aluminiu, acestea având un aspect foarte organic.
  6. Suzuki GSX-S950 se bazează pe platforma GSX-S1000 și are cadrul și bascula derivate din GSX-R. De asemenea, folosește același motor de 999 cmc, dar puterea maximă este redusă la 95 CP de la 152 CP. Totuși, GSX-S950 se folosește de abilitățile specifice motorului donator pentru a produce o sănătoasă valoare de 92 Nm de cuplu maxim. Mai mult, motocicleta poate fi restricționată la 47 de cai putere, ceea ce înseamnă că se poate conduce cu A2. Asta, pentru cei care vor să înceapă cu o japoneză de aproape 1.000 cmc. De notat că și Yamaha a făcut aceeași mișcare cu XSR 900, în încercarea de a a veni cu o ofertă cât mai atractivă pentru începători. Astfel, există un sistem de control al tracțiunii cu trei moduri, accelerație ride-by-wire, sistem easy-start și asistență pentru turații reduse. Iată așadar schemele de culoare, care nouă ni se par foarte atractive: argintiu și roșu închis, albastru metalic în trei tonuri și o versiune complet neagră. De remarcat felul în care sunt vopsite radiatorul și carenajele plasate imediat deasupra cadrului tip grindă dublă din aluminiu, acestea având un aspect foarte organic. Sursa
  7. Cursele Isle of Man TT continuă devină mai rapide și mai populare de la an la an. Această spectaculoasă sărbătoare a motociclismului are loc pe 37,73 mile de de drumuri deschise circulației publice și atrage concurenți și fani din întreaga lume. Isle of Man TT este și o cursă care de zeci de ani se regăsește în ADN-ul Arai. Mulți dintre concurenții de Isle of Man TT poartă căști Arai, în timp ce compania japoneză depune an de an eforturi pentru a-i sprijini cu service și piese de schimb. Schimbările prin care a trecut Isle of Man TT în cursul ultimelor ediții s-au dovedit a fi o reală inspirație și pentru noul design semnat de Aldo Drudi, care se bazează pe culorile cheie ale cursei, la pachet cu dungi elegante, tipice lumii motorsportului. Ca întotdeauna, componentele cheie mereu prezente sunt Triskelion (anticul simbol celtic) unificate printr-un logo TT pe părțile laterale, motivul subtil al steagului în carouri și inscripția Ellan Vannin (Insula Man în limba vorbită de insulari), foarte vizibil plasat în zona mandibulei. Dincolo de acest design spectaculos, Arai a căutat, ca de obicei, câștiguri marginale, aducând îmbunătățiri constante oriunde este posibil. Astfel se poate explica nivelul de protecție și de confort atins de Arai, ținând cont de cele șapte decenii de experiență. Trei generații ale familiei Arai au făcut ca în prezent căștile Arai să depășească cu mult standardele mondiale de protecție. [embedded content] Akihito Arai, Arai Helmet (Europa) B.V. Director general: „Acesta este întotdeauna un moment special pentru noi, toți cei de la Arai Helmet, iar 2024 RX-7V Limited Edition EVO IoM TT este absolut uimitor. Drudi Performance a excelat, venind atât cu o abrodare fresh cât și cu toate elementele de design la care se așteaptă fanii și colecționarii. Nu aveam idee, atunci când am început acum 15 ani cât de importantă va deveni casca specială TT pentru atât de mulți oameni. Tot ce pot să spun acum este: vom contina!” Mulțumim importatorului Arai România, Dual Motors, pentru sprijinul acordat în realizarea acestui material.
  8. Cursele Isle of Man TT continuă devină mai rapide și mai populare de la an la an. Această spectaculoasă sărbătoare a motociclismului are loc pe 37,73 mile de de drumuri deschise circulației publice și atrage concurenți și fani din întreaga lume. Isle of Man TT este și o cursă care de zeci de ani se regăsește în ADN-ul Arai. Mulți dintre concurenții de Isle of Man TT poartă căști Arai, în timp ce compania japoneză depune an de an eforturi pentru a-i sprijini cu service și piese de schimb. Schimbările prin care a trecut Isle of Man TT în cursul ultimelor ediții s-au dovedit a fi o reală inspirație și pentru noul design semnat de Aldo Drudi, care se bazează pe culorile cheie ale cursei, la pachet cu dungi elegante, tipice lumii motorsportului. Ca întotdeauna, componentele cheie mereu prezente sunt Triskelion (anticul simbol celtic) unificate printr-un logo TT pe părțile laterale, motivul subtil al steagului în carouri și inscripția Ellan Vannin (Insula Man în limba vorbită de insulari), foarte vizibil plasat în zona mandibulei. Dincolo de acest design spectaculos, Arai a căutat, ca de obicei, câștiguri marginale, aducând îmbunătățiri constante oriunde este posibil. Astfel se poate explica nivelul de protecție și de confort atins de Arai, ținând cont de cele șapte decenii de experiență. Trei generații ale familiei Arai au făcut ca în prezent căștile Arai să depășească cu mult standardele mondiale de protecție. [embedded content] Akihito Arai, Arai Helmet (Europa) B.V. Director general: „Acesta este întotdeauna un moment special pentru noi, toți cei de la Arai Helmet, iar 2024 RX-7V Limited Edition EVO IoM TT este absolut uimitor. Drudi Performance a excelat, venind atât cu o abrodare fresh cât și cu toate elementele de design la care se așteaptă fanii și colecționarii. Nu aveam idee, atunci când am început acum 15 ani cât de importantă va deveni casca specială TT pentru atât de mulți oameni. Tot ce pot să spun acum este: vom contina!” Mulțumim importatorului Arai România, Dual Motors, pentru sprijinul acordat în realizarea acestui material. Sursa
  9. Patru produse Honda – mopedul electric EM1e, scuterul electric ultra-compact Motocompacto, motorul outboard de mare capacitate BF350 și Miimo, robotul de tuns iarba – au fost premiate cu prestigiosul Red Dot Design Award. Acesta este al cincilea an consecutiv în care Honda primește Red Dot Design Award. Creat pentru a fi un moped electric cât mai popular, EM1 e: este alimentat de unitatea detașabilă Honda Mobile Power Pack e:.Vehiculul este simplu și compact, cu toate componentele optimizate. Farul este tip LED, creând o semnătură vizuală unică, în ciuda simplității afișate. Am spune că și Motocompo merită un Red Dot Design Awards. Retroactiv. Motocompacto este o interpretare modernă a lui Honda Motocompo, o motocicletă de… portbagaj. Da, ne-am exprimat corect, pentru că, în 1981, acest scuter de 50 cmc, era dezvoltat ca o soluție de mobilitate pentru „primul și ultimul kilometru”, în combinație cu un automobil electric. Desigur, tehnologia modernă a făcut ca acest liliputan scuter să se transforme într-o valiză care poate fi încălecată, ceva cam ca în filmele în care vrăjitoarea cea bună se urcă pe o coadă de mătură. Dar, cu o putere maximă de 490 de watti, cam cât scoate un ciclist de elită pentru 15-20 de minute și un cuplu maxim de 16 Nm, această valijoară nu e o jucărie de ignorat. Pentru cei pe rit vechi, suntem încântați să anunțăm că Honda a fost premiată și pentu un motor V8 de barcă, un outboard de 4.900 cmc, care este și vârful de gamă al producătorului japonez în acest segment. Este vorba de BF350, iar numele are legătură cu numărul de cai putere. În ciuda puterii dezvoltate, motorul este economic, silențios și prietenos cu mediul. În fine, Miimo este un robot care știe să tundă iarba din grădină, care se folosește însă – atenție – de GPS atunci când își face treaba. Pentru că Red Dot Design Awards premiază designul, Miimo are acest aspect prietenos și credincios, în mod intenționat gândit de către Honda. Sursa
  10. Patru produse Honda – mopedul electric EM1e, scuterul electric ultra-compact Motocompacto, motorul outboard de mare capacitate BF350 și Miimo, robotul de tuns iarba – au fost premiate cu prestigiosul Red Dot Design Award. Acesta este al cincilea an consecutiv în care Honda primește Red Dot Design Award. Creat pentru a fi un moped electric cât mai popular, EM1 e: este alimentat de unitatea detașabilă Honda Mobile Power Pack e:.Vehiculul este simplu și compact, cu toate componentele optimizate. Farul este tip LED, creând o semnătură vizuală unică, în ciuda simplității afișate. Am spune că și Motocompo merită un Red Dot Design Awards. Retroactiv. Motocompacto este o interpretare modernă a lui Honda Motocompo, o motocicletă de… portbagaj. Da, ne-am exprimat corect, pentru că, în 1981, acest scuter de 50 cmc, era dezvoltat ca o soluție de mobilitate pentru „primul și ultimul kilometru”, în combinație cu un automobil electric. Desigur, tehnologia modernă a făcut ca acest liliputan scuter să se transforme într-o valiză care poate fi încălecată, ceva cam ca în filmele în care vrăjitoarea cea bună se urcă pe o coadă de mătură. Dar, cu o putere maximă de 490 de watti, cam cât scoate un ciclist de elită pentru 15-20 de minute și un cuplu maxim de 16 Nm, această valijoară nu e o jucărie de ignorat. Pentru cei pe rit vechi, suntem încântați să anunțăm că Honda a fost premiată și pentu un motor V8 de barcă, un outboard de 4.900 cmc, care este și vârful de gamă al producătorului japonez în acest segment. Este vorba de BF350, iar numele are legătură cu numărul de cai putere. În ciuda puterii dezvoltate, motorul este economic, silențios și prietenos cu mediul. În fine, Miimo este un robot care știe să tundă iarba din grădină, care se folosește însă – atenție – de GPS atunci când își face treaba. Pentru că Red Dot Design Awards premiază designul, Miimo are acest aspect prietenos și credincios, în mod intenționat gândit de către Honda.
  11. As soon as you see a new adventure bike hit the market, it’s only a matter of time until the Euro aftermarket starts releasing parts for it—and that should be no surprise, since they’re often the companies who made the factory-available farkles as well. In this case, we see SW-Motech launching its lineup of crash bars, skid plate, etc., for the BMW R1300 GS. BMW didn’t even exhibit its latest flagship GS at EICMA, so lots of people stopped by SW-Motech’s booth instead, to see the kitted-out machine there. As the R1300 GS was a major overhaul, it meant SW-Motech had to do a ground-up redesign of many of the products in its lineup. Since EICMA, it’s added more to its basic lineup of side racks, engine guards, crash bars, and so on. Of course, many of SW-Motech’s existing lineup of accessories will also fit this bike, including its WP tankbag series, Sysbag soft bags and its new Dusc cases. The Trax ADV aluminum cases will also fit, including both the sideboxes and the top case. If you’ve got an older ADV fitted with SW-Motech parts, you should be able to re-use many of these generic bits, as they’re made to attach to the bike-specific racks. SW-Motech says that many of these parts are already in its US warehouse, and we expect that the remainder of the new GS’s accessory catalog will be here soon. For more details on what’s available, and item-by-item pricing, head to the American website for SW-Motech here. Vezi sursa
  12. 3If you’re always on the lookout for The Next Great Tool, perhaps you should check out the Roxon Flex. It has a roll-your-own design, allowing the buyer to customize what functions they include on the tool, and that means two big advantages. The first advantage is the most obvious—this arrangement allows the user to configure their multitool with gadgets that are beneficial to motorcyclists. Most of us have had a multitool or two over the years, and often, they come with tools that are not useful to motorcyclists (fish scaler?). Some tools have overcome this by offering users some ability for customization. That’s what the Flex does, with your choice of 32 different implements in long and short lengths. The Flex, like most multitools, contains its implements in the separate pliar handles; each handle has five slots for the implements, so the user can spec up to 10 individual implements (some are larger, and take two slots). You can order your multitool with extra implements as well, so when it arrives, you can swap out a screwdriver for a knife blade or whatever. If you don’t want 10 implements in your multitool, no worries; Roxon ships the tool with spacers, so you can include less than 10 if you want. Pricing is $6 for the individual implements, or less. Also: Roxon says they will release 3D printing files to help DIYers create their own tools to fit the Flex. Very cool! The Roxon Flex will be relatively affordable compared to some other custom multitools. Roxon says more individual implements may be coming, and they’re making it easy to make your own. Photo: Roxon And the second advantage that we mentioned: Having customization capability not only means you can include the implements you want, but also the ones you don’t want—namely, a knife blade. While other countries have backed off the post-9/11 blade crackdown on airplanes, the US’s TSA has not. Having no blade is no guarantee the TSA will allow you to fly with this in your carry-on, but it improves your odds, and if you’re a frugal fly-and-rider, that’s a big bonus. The base Flex tool costs $40 for pre-orders; you can find more details and pricing for the individual implements at their website here. Vezi sursa
  13. freeriderro

    Raport de cursă – Ziua B 2024

    La doi pași de capitală au loc câteva din concursurile de ciclism cross country organizate de Riders Club. Sunt concursuri, în general, ușoare, accesibile oricărui pasionat de bicicletă, cu mai multă sau mai puțină experiență. Acestea sunt, paradoxal, și ușoare și grele în același timp. Și accesibile unui număr mare de participanți, dar și dificile, dacă ai spirit competitiv bine dezvoltat și le iei cu adevărat în serios. foto @RidersClub.ro Sunt accesibile pentru că traseele, în cea mai mare parte, sunt ușoare fără să necesite condiție fizică deosebită sau tehnică avansată de pedalare. Însă dacă le parcurgi competitiv și în viteză, situația se schimbă radical, condiția fizică trebuind să fie destul de mult peste medie, iar tehnica la fel, mult mai bună, pentru a putea negocia potecile și lua decizii în fracțiuni de secundă. Anul acesta Ziua B a avut un loc nou de start și la fel de potrivit ca în anii trecuți. Pentru că foarte mulți concurenți iau startul, peste 1.500 anul acesta, locul de parcare este întotdeauna generos, fiind loc pentru mii de mașini. La fața locului zona de start a fost fantastic organizată, efectiv aveai impresia că ești undeva în vest, la un concurs de genul ăla, prestigios, cu tradiție istorica etc. Cât am stat în zonă până să iau startul, dar și după, când îmi trageam sufletul, impresia era că oriunde întorceam capul era un voluntar sau cineva din organizare, gata pregătit cu răspunsul sau o mână de ajutor dacă aveam nevoie. foto @RidersClub.ro Traseul concursului a fost, și acesta, bine ales și pregătit. Eu am participat la cursa „standard” și pentru că voiam, cumva, să testez cum se comporta genunchiul meu după ce, acum un an, am făcut operație de menisc, am forțat cât de mult am putut, fiind antrenat și pe Zwift cam de-o luna de zile. Totul a rămas în parametri, iar eu am putut să ma bucur de concurs și de traseu. Acesta nu a fost greu, însă depindea de tine cât de greu voiai să-l faci. Dacă te duceai doar pentru plimbare, atunci evident că era ușor, deși trebuia să faci loc celor care chiar concurau. Dacă însă te duceai cu adevărat la concurs, totul devenea exponențial mai greu, pentru că trebuia să fii cu ochii în patru tot timpul, în special la depășiri. Când traseul era îngust, poteca, din respect pentru ceilalți trebuia să fii cuminte și să aștepți un loc potrivit pentru depășire, pentru a nu provoca un accident. foto @RidersClub.ro Însă când drumul devenea larg, toate “supapele” se deschideau, și cadența trecea de 100 la pedalare, era “all systems go!” Erau momentele când puteai depăși 10-20 de concurenți dintr-un foc. Amuzant era că parca nu se mai terminau. La următorul “gât” trebuia să treci, iarăși, la relanti. Într-un final se pare că mi-am găsit locul, pentru că nici nu mai reușeam să depășesc și nici nu mă mai depășea nimeni. Recunosc că trageam pentru un Top 10 la categoria de vârstă, dar n-a fost sa fie, a trebuit să mă mulțumesc cu locul 17. De-a lungul traseului au fost și câteva noroaie, nimic de speriat însă suficient cât să te stropești puțin, să te poți “lăuda” apoi și arăta că totuși n-ai stat acasă sâmbăta aia. Pe de altă parte, dacă concursul se ține pe vreme ploioasă sau după o ploaie, totul devine cam dificil, dar probabil organizatorii au opțiune separată de traseu pentru varianta cu ploaie. foto @RidersClub.ro În concluzie, Ziua B este un eveniment absolut perfect de bifat, mai ales acum la început de sezon. Traseul este ușor, fără diferență de nivel, nu este tehnic dacă nu ai viteză mare de-a lungul lui, insă atmosfera de concurs și sărbătoare face toți banii, mai ales dacă ești începător. Dacă ești la început de „carieră” este drept că trebuie să fii totuși atent la cei care vin tare din spate, am mai văzut căzături. Va trebui să le faci loc când auzi că strigă “stai pe stânga” respectiv dreapta. Dar, totul face parte din joc! Sursa: Freerider
  14. Ultima săptămână
  15. We love Matt Spears‘ motorcycle shenanigans, such as turning a Hayabusa into an ADV bike or taking a Goldwing on the Montana BDR. The Goldwing is back but in a slightly different configuration than before. This time, Matt has studded the tires with the intention of taking his Honda Goldwing ice fishing. [embedded content] After driving for hours to a frozen lake in a truck with a dead battery, it turned out the Goldwing had a flat tire. Fortunately, Matt remembered his tire pump and used that and a ratchet strap to rebead and inflate the tire. Not being entirely stupid, Matt used a drill to check how thick the ice was before taking the heavy Goldwing onto it. The 16-inch drill bit never touched the water, which he figured was safe enough. He was right. When I competed in the Boston Chapter BMW CCA Ice Races (in cars, not on bikes), they required the ice to be at least 12 inches thick before they’d even consider holding an event. They never lost a car through the ice, so Matt was perfectly safe–at least from falling through the ice. Of course, some donuts and drifts were absolutely mandatory. It’s a Goldwing on a frozen lake, after all, and you can’t exactly drift it in the local Walmart parking lot. After a couple of crashes and repairing a stuck front brake using a cowboy boot and a healthy dose of percussive maintenance, it was time to lash up the sled with the stuff and take the Honda Goldwing ice fishing. I know about as much about fishing as Matt does, which is to say absolutely nothing, so I’ll leave it to you to discuss whether he had the right kit in the comments. With no ice drill, they used a chain saw to cut a hole in the ice, which was sure to attract all the fish to the area. Then, they set up a tent from Temu and a wood stove to heat it. What could possibly go wrong? Did they catch a fish? Did the tent burn down? Did Matt crash again while doing more donuts? Watch, find out, and be entertained. Vezi sursa
  16. We love Matt Spears‘ motorcycle shenanigans, such as turning a Hayabusa into an ADV bike or taking a Goldwing on the Montana BDR. The Goldwing is back but in a slightly different configuration than before. This time, Matt has studded the tires with the intention of taking his Honda Goldwing ice fishing. [embedded content] After driving for hours to a frozen lake in a truck with a dead battery, it turned out the Goldwing had a flat tire. Fortunately, Matt remembered his tire pump and used that and a ratchet strap to rebead and inflate the tire. Not being entirely stupid, Matt used a drill to check how thick the ice was before taking the heavy Goldwing onto it. The 16-inch drill bit never touched the water, which he figured was safe enough. He was right. When I competed in the Boston Chapter BMW CCA Ice Races (in cars, not on bikes), they required the ice to be at least 12 inches thick before they’d even consider holding an event. They never lost a car through the ice, so Matt was perfectly safe–at least from falling through the ice. Of course, some donuts and drifts were absolutely mandatory. It’s a Goldwing on a frozen lake, after all, and you can’t exactly drift it in the local Walmart parking lot. After a couple of crashes and repairing a stuck front brake using a cowboy boot and a healthy dose of percussive maintenance, it was time to lash up the sled with the stuff and take the Honda Goldwing ice fishing. I know about as much about fishing as Matt does, which is to say absolutely nothing, so I’ll leave it to you to discuss whether he had the right kit in the comments. With no ice drill, they used a chain saw to cut a hole in the ice, which was sure to attract all the fish to the area. Then, they set up a tent from Temu and a wood stove to heat it. What could possibly go wrong? Did they catch a fish? Did the tent burn down? Did Matt crash again while doing more donuts? Watch, find out, and be entertained. Vezi sursa
  17. Bine ai venit în comunitate! Restaurarea motocicletelor vechi este o adevărată aventură. Un sfat bun ar fi să începi cu sistemul electric, care adesea poate crea probleme neașteptate. De asemenea, e vital să găsești surse de piese de schimb - uneori trebuie să fii creativ și să improvizezi. Mecanica este mai simplă comparativ cu modelele noi, dar necesită răbdare și atenție la detalii.
  18. The Lowdown Show returns, with its second episode. Industry insider Neil Graham, a regular ADVrider opinion column contributor, is here to share conversations with other gearheads. This week, Neil is talking to Zac Kurylyk, aka Kawazacky, the managing editor here at ADVrider. Kawazacky has a long history here at ADVrider, joining as an inmate more than 15 years back, using the Ride Reports as inspiration to move beyond the world of commuting. He’s been running around the halls of motojournalism for roughly the same amount of time, writing for online and print mags across the US and Canada, starting here at ADVrider five years ago. Today, he phones in from his workshop to talk bikes with Neil. Over the past couple of the years, one of the most controversial columns that Zac has written asks: Why aren’t kids buying motorcycles today, like they did in the 1970s? Inmates had lots of opinions, blaming everything from parental neglect to video games to distracted drivers, but Neil asks Zac: Why does it matter if young people lose interest in bikes? According to Zac, riders’ rights are at stake, if things don’t change… Listen below! And if you want to subscribe via another platform, we have more details at the bottom of this post. We are also putting these podcasts on YouTube in video form, and hope to expand this in the future. [embedded content] Want to subscribe with another platform? Try the links below: Spotify here Apple here Amazon Music here Stitcher here Pandora here iHeartRadio is pending Find Guaranteed Fit Parts at eBay Motors. Vezi sursa
  19. The Lowdown Show returns, with its second episode. Industry insider Neil Graham, a regular ADVrider opinion column contributor, is here to share conversations with other gearheads. This week, Neil is talking to Zac Kurylyk, aka Kawazacky, the managing editor here at ADVrider. Kawazacky has a long history here at ADVrider, joining as an inmate more than 15 years back, using the Ride Reports as inspiration to move beyond the world of commuting. He’s been running around the halls of motojournalism for roughly the same amount of time, writing for online and print mags across the US and Canada, starting here at ADVrider five years ago. Today, he phones in from his workshop to talk bikes with Neil. Over the past couple of the years, one of the most controversial columns that Zac has written asks: Why aren’t kids buying motorcycles today, like they did in the 1970s? Inmates had lots of opinions, blaming everything from parental neglect to video games to distracted drivers, but Neil asks Zac: Why does it matter if young people lose interest in bikes? According to Zac, riders’ rights are at stake, if things don’t change… Listen below! And if you want to subscribe via another platform, we have more details at the bottom of this post. We are also putting these podcasts on YouTube in video form, and hope to expand this in the future. [embedded content] Want to subscribe with another platform? Try the links below: Spotify here Apple here Amazon Music here Stitcher here Pandora here iHeartRadio is pending Find Guaranteed Fit Parts at eBay Motors. Vezi sursa
  20. Những lý do nên thiết kế logo chuyên nghiệp tại công ty in ấn logo Tân Hoa Mai Logo là yếu tố quan trọng nhất trong bộ nhận diện thương hiệu của một doanh nghiệp. Logo thể hiện được bản sắc, giá trị cốt lõi và thông điệp mà doanh nghiệp muốn truyền tải đến khách hàng. Một logo chuyên nghiệp sẽ giúp doanh nghiệp tạo được ấn tượng tốt đẹp trong lòng khách hàng, nâng cao uy tín và giá trị thương hiệu. Vậy tại sao nên thiết kế logo chuyên nghiệp tại ⮩⮩⮩ công ty in ấn logo Tân Hoa Mai? Công ty Tân Hoa Mai là công ty thiết kế logo chuyên nghiệp với đội ngũ thiết kế giàu kinh nghiệm và sáng tạo Công ty Tân Hoa Mai là công ty thiết kế logo chuyên nghiệp với hơn 10 năm kinh nghiệm trong lĩnh vực thiết kế đồ họa. Đội ngũ thiết kế của công ty Tân Hoa Mai đều là những người có chuyên môn cao, giàu kinh nghiệm và sáng tạo. Họ luôn cập nhật những xu hướng thiết kế logo mới nhất trên thế giới. Công ty in ấn logo Tân Hoa Mai sở hữu đội ngũ kỹ thuật viên sáng tạo chuyên nghiệp In ấn Tân Hoa Mai có quy trình thiết kế logo chuyên nghiệp →→→ Dich vu in an Tân Hoa Mai có quy trình thiết kế logo chuyên nghiệp, đảm bảo mang đến cho khách hàng những sản phẩm chất lượng nhất. Quy trình thiết kế logo của công ty Tân Hoa Mai bao gồm các bước sau: Bước 1: Nắm rõ mong muốn khách hàng Bước 2: Nghiên cứu thị trường Bước 3: Phát triển ý tưởng Bước 4: Thiết kế logo Bước 5: Chỉnh sửa và hoàn thiện logo Công ty Tân Hoa Mai cam kết bảo vệ quyền sở hữu trí tuệ cho khách hàng Công ty Tân Hoa Mai cam kết bảo vệ quyền sở hữu trí tuệ cho khách hàng. Khi thiết kế logo cho khách hàng, in ấn Tân Hoa Mai sẽ thực hiện các thủ tục đăng ký bảo hộ logo theo quy định của pháp luật. Điều này giúp khách hàng yên tâm sử dụng logo mà không lo bị đạo nhái, vi phạm bản quyền. In ấn Tân Hoa Mai cam kết bảo về quyền lợi khách hàng Công ty in ấn logo Tân Hoa Mai có mức giá thiết kế logo hợp lý ►►► Cong ty in an logo Tân Hoa Mai có mức giá thiết kế logo hợp lý, phù hợp với mọi nhu cầu của khách hàng. Công ty luôn đưa ra nhiều ưu đãi hấp dẫn dành cho mọi khách hàng. Công ty có chính sách bảo hành, bảo trì logo Công ty Tân Hoa Mai có chính sách bảo hành, bảo trì logo cho khách hàng. Trong thời gian bảo hành, nếu logo bị lỗi do nhà sản xuất, Tân Hoa Mai sẽ miễn phí sửa chữa hoặc thay thế logo mới cho khách hàng. Trên đây là những lý do nên thiết kế logo chuyên nghiệp tại công ty in ấn logo Tân Hoa Mai. Nếu bạn đang tìm kiếm một công ty thiết kế logo chuyên nghiệp, uy tín, in ấn Tân Hoa Mai là một lựa chọn đáng cân nhắc. Gợi ý hay: 1 - Các dịch vụ của công ty in ấn hộp giấy 2 - Cách chọn một hộp giấy đựng yến sào hiệu quả
  21. ADVrider has a lot of Beemerphiles in our lovely little asylum. If you think that term describes you, then check out the press release below. The Barber Vintage Festival is always a good time no matter what brand you’re riding, but with BMW Motorrad Days there, it’s even more attractive to GS riders and all the other BMW fans on this site. The festival does’t run ’til October, so you’ve got lots of time to plan!—Ed. Press release BMW Motorrad USA announces BMW Motorrad Days Americas 2024. BMW Motorrad USA is proud to announce the return of BMW Motorrad Days Americas, as part of the storied Barber Vintage Festival, for 2024. The first ever BMW Motorrad Days Americas took place last year and helped celebrate the 100 Years history of BMW motorcycles with record attendance at the Barber Vintage Festival. “Last year’s celebration of the BMW Motorrad Days Americas at the Barber Vintage Festival was so much fun, there is no way we could not be back.” said Luciana Francisco, Head of Marketing and Product, BMW Motorrad USA. “There is no better community than the global motorcycling community and we could not ask for a better host than the Barber Vintage Festival. Seeing so many people, from so many different backgrounds, together, celebrating our passion for riding, is truly a special experience.” Tickets for the Barber Vintage Festival go on sale on May 21, 2024 and 2-wheel enthusiasts will be able to purchase discounted event passes though BMW Motorrad USA. Attendees will have access to the BMW Motorrad Fan Zone with new and vintage motorcycles and partner displays, a kid zone, live music and a biergarten. The BMW Fan Zone also offers a great view of vintage racing on the Barber circuit. In the Proving Ground, on- and off-road demo rides on the newest BMW models will be available, including on the R 1300 GS, F 900 GS, R 12 and the fully electric CE 02. Of course, while enjoying everything that BMW Motorrad Days Americas and the Barber Vintage Festival have to offer, do not miss the opportunity to tour the famous Barber Vintage Motorsports Museum., with over 1,600 historic vehicles on display. “I couldn’t be more thrilled to announce the return of BMW Motorrad Days to the Barber Vintage Festival, said George Dennis, President of ZOOM Motorsports. “It’s a celebration of passion, performance, and the vibrant community that fuels our love for two-wheel adventures.” Event Information Dates: October 11-13 Location: Barber Motorsports Park Address: 6040 Barber Motorsports Parkway, Leeds, AL 35094 Vezi sursa
  22. ADVrider has a lot of Beemerphiles in our lovely little asylum. If you think that term describes you, then check out the press release below. The Barber Vintage Festival is always a good time no matter what brand you’re riding, but with BMW Motorrad Days there, it’s even more attractive to GS riders and all the other BMW fans on this site. The festival does’t run ’til October, so you’ve got lots of time to plan!—Ed. Press release BMW Motorrad USA announces BMW Motorrad Days Americas 2024. BMW Motorrad USA is proud to announce the return of BMW Motorrad Days Americas, as part of the storied Barber Vintage Festival, for 2024. The first ever BMW Motorrad Days Americas took place last year and helped celebrate the 100 Years history of BMW motorcycles with record attendance at the Barber Vintage Festival. “Last year’s celebration of the BMW Motorrad Days Americas at the Barber Vintage Festival was so much fun, there is no way we could not be back.” said Luciana Francisco, Head of Marketing and Product, BMW Motorrad USA. “There is no better community than the global motorcycling community and we could not ask for a better host than the Barber Vintage Festival. Seeing so many people, from so many different backgrounds, together, celebrating our passion for riding, is truly a special experience.” Tickets for the Barber Vintage Festival go on sale on May 21, 2024 and 2-wheel enthusiasts will be able to purchase discounted event passes though BMW Motorrad USA. Attendees will have access to the BMW Motorrad Fan Zone with new and vintage motorcycles and partner displays, a kid zone, live music and a biergarten. The BMW Fan Zone also offers a great view of vintage racing on the Barber circuit. In the Proving Ground, on- and off-road demo rides on the newest BMW models will be available, including on the R 1300 GS, F 900 GS, R 12 and the fully electric CE 02. Of course, while enjoying everything that BMW Motorrad Days Americas and the Barber Vintage Festival have to offer, do not miss the opportunity to tour the famous Barber Vintage Motorsports Museum., with over 1,600 historic vehicles on display. “I couldn’t be more thrilled to announce the return of BMW Motorrad Days to the Barber Vintage Festival, said George Dennis, President of ZOOM Motorsports. “It’s a celebration of passion, performance, and the vibrant community that fuels our love for two-wheel adventures.” Event Information Dates: October 11-13 Location: Barber Motorsports Park Address: 6040 Barber Motorsports Parkway, Leeds, AL 35094 Vezi sursa
  23. Astăzi vorbim despre Polar Vantage V3, modelul de top și cel mai nou ceas smart al producătorului finlandez. La noi, la Freerider, ceasul a ajuns ceva mai târziu, iar asta vine cu un avantaj, pentru că deja exista câteva actualizări de firmware pe care le-am făcut și care permit ceasului să se miște mult mai bine. Spun asta pentru că la primele teste ale altor reviste, noul Vantage V3 nu a ieșit prea bine. La noi însă situația a fost diferită, mult îmbunătățită. Dimensiunile fizice ale ceasului sunt de 50 mm diametru cu 14,5 grosime, greutatea fiind de 57 g cu tot cu brățară. Este o greutate ceva mai mică decât modelele altor mărci concurente de pe piață. În natură Polar Vantage V3 poate fi folosit între -20 grade și +50. Așadar cele mai mari șanse este să cedam noi înainte să nu mai poată ceasul. La fel și cu adâncimea maximă la care rezistă ceasul și anume 50 metri. Controlul se face folosind 5 butoane, dar și ecranul touch, care funcționează foarte bine de altfel. Răspunde foarte bine și nu mi s-a părut sa aibă întârzieri. Asta și mulțumită noului procesor care este cu 129% mai rapid decât predecesorul, potrivit celor de la Polar. Fiind smart, evident ca primești cam toate notificările pe care le primești și pe telefon, dacă alegi să faci asta. Există și o secțiune separată unde poți vedea orele de răsărit și apus al soarelui, util după mine, când ești într-o tură lungă și vrei să știi cât mai ai până se întunecă. Este echipat cu barometru, busolă magnetică și Accelerometru, ca să știe când stai, când alergi, când ești la sală și așa mai departe. Interfața este în 21 de limbi, dar nu și în română, chiar și după ultimul update de firmware. Înfățișarea ceasului este mai degrabă elegantă decât sportivă, fiind ușor de asortat și la haine „serioase”, cu care mergi la job sau la o întâlnire serioasă. Îl poți face mai sportiv dacă schimbi brățara și pui una mai colorată, așa cum am făcut și eu. Modificarea se face ușor, pentru că brățările compatibile sunt cele universale, cu prindere de 22 mm. Construcția este din aluminiu, iar în cutie primești și o brățară mai scurtă decât standard, pentru a o folosi în cazul în care circumferința încheieturii mâinii este mai mică. Nu în ultimul rând, de pe ceas poți controla muzica pe care o ai pe telefon. Pe ceas efectiv nu poți pune muzică însă conectat prin Bluetooth, poți da play pauză și controla volumul muzicii care este redată pe telefon. Ce e nou la Polar Vantage V3 Față de modelele anterioare, noul Vantage V3 are acum ecran touch AMOLED de 1,39 inch, foarte luminos, cu o rezoluție de 454 × 454. Ecranul se poate bloca, dacă nu vrei să se apese singur atunci când faci sport pe ploaie sau ești la duș. Noul senzor gps este acum dual freqwency, pentru a oferi precizie mai mare atunci când te afli fie în oraș, printre clădiri înalte, fie în pădure deasă, pe o poteca acoperită de copaci. Voi detalia despre cum s-a descurcat gps-ul imediat. Senzorul de puls este nou, are acum și o altă formă, nu mai iese în relief atât de mult ca la modelul anterior. Din punctul meu de vedere era mai bine cum era înainte pentru că atunci, chiar dacă nu aveai brățara strânsă corect sau suficient pe mână, senzorul de puls ieșea mai mult în afară, iar asta însemna că stătea bine lipit de piele chiar dacă brățara era mai largă. Din testele mele a rezultat că precizia nu este tot timpul corectă. Revin imediat cu detalii. În plus ceasul are acum și senzor de măsurare a temperaturii pielii și poate face și o electrocardiogramă. De menționat este că temperatura pielii este doar măsurată (nu și analizată), și doar în timpul nopții, informația primită nefiind însă folosita la ceva, pentru moment. Pe ecranul dedicat acestui capitol ești informat doar cu privire la variația temperaturii fata de noaptea trecuta. Posibil ca pe viitor, la următoarele actualizări de firmware, să vedem această funcție folosită la ceva util, însă poate fi oricum interesant de văzut cum se comporta și ce valori îți indică dacă cumva te prinde o viroză sau gripă și începe febra. Noul Vantage V3 are acum și senzor pentru SpO2, măsoară saturația oxigenului în sânge și poate face și un EKG. Pentru saturația oxigenului, trebuie să intri în meniul dedicat, la Teste, și să alegi SpO2. Pentru EKG tot la Teste trebuie să fii, și să alegi să faci un EKG. Polar precizează ca rezultatul testului EKG nu este de nivel „medical” ci este doar o informație “interesantă” pentru tine. Nu în ultimul rând, pentru prima oară avem pe ceasul Polar hărți offline, deci downloadate pe ceas în prealabil și folosite de tine oriunde, în creierii munților, când nu se pune problema de semnal GSM. Ecranul ceasului Polar Vantage V3 Noul ecran AMOLED este foarte luminos, se vede foarte bine chiar și pe soare foarte puternic. Este drept că acest tip de ecran consumă mai mult curent însă autonomia noului Vantage nu a scăzut ci chiar a crescut puțin, mulțumită bateriei care este acum mai mare, dar și a algoritmilor din software care știu să economisească energie atunci când se poate. Sticla ecranului este gorila glass 3 și este curbată pe laterale, oferindu-i un aspect elegant, așa cum am spus deja. O funcție regăsita deja la alte ceasuri este cea de lanternă. Acum și Vantage V3 știe asta. Astfel, noul ceas nu folosește un LED dedicat pentru a lumina o încăpere să zicem, ci direct ecranul, care se luminează la intensitate maximă. Nu ai control asupra intensității, iar din punctul meu de vedere încăperea se luminează bine sau suficient. Te poți descurca, să zicem să cauți ceva în rucsac, dacă ești în cort sau la cabană, sau să găsești ceva pe noptieră, dacă ești acasă sau la un hotel. Dar nu aș putea spune că îți este de folos să o folosești pe post de lanternă, să mergi noaptea prin pădure. Nu are și funcția de lumină roșie, folosită în general în spatii mai mici, când ești în cort, să zicem, și nu vrei să-l deranjezi pe cel care doarme lângă tine. Cât privește personalizarea ecranului, avem disponibile doar câteva opțiuni, sincer nu prea multe față de ce mai găsim pe piață la alte modele. Noul Vantege V3, ca și celelalte modele de la Polar de altfel, Grit X sau Ignite, este destul de sărac în opțiuni de personalizare. Pe scurt, îl consider mai degrabă conservator, sobru și elegant decât sportiv, modern și exuberant. Autonomia bateriei de la Polar Vantage V3 Așa cum spuneam, noul Vantage V3 vine cu un ecran mai „flamand”, dar și cu o baterie mai mare, litiu polimer de 488 mah acum. Specificațiile oficiale spun că ceasul nu are nevoie de încărcare timp de 5 zile dacă îl folosești cu ecranul permanent pornit și doar în mod smartwatch, deci fără GPS, sau 8 zile dacă nu ții ecranul pornit tot timpul, decât atunci când îl întorci spre tine să-l privești. Polar spune că bateria te poate ține între 43 ore și 140 ore în funcție de precizia aleasă la gps. Din testele mele a rezultat că bateria ține între 8 și 10 zile folosind-ul cu ecranul stins (deci pornit doar când îl întorc spre mine), gps la precizie maximă și un total de 5-7 ore de gps. Deci cam o zi pe săptămâna de gps în natură. Din punctul meu de vedere stă foarte bine la capitolul autonomie. Cât privește sensibilitatea ecranului când îl întorci spre tine să-l privești, consider că reacționează foarte bine. S-a aprins de fiecare dată când întorceam mâna cu excepția câtorva situații când nu roteam mâna suficient, iar ceasul probabil nu-și dădea seama că vreau să mă uit la el… Așadar, din punctul meu de vedere este ok să-l folosești în modul stins, mai ales că îți prelungește durata de viață a bateriei. Încărcarea ceasului se face cam într-o oră și jumătate, deci repede, dar mare atenție la cablul de alimentare pentru că este ceva special, dedicat Polar. Dacă îl pierzi nu-ți mai poți încărca ceasul, iar un cablu nou te va costa 80-100 lei. Cablul vine acum cu mufă usb-c așadar trebuie să ai un încărcător de rețea cu mufă usb-c sau un port usb-c la laptop. Totuși dacă nu ai așa ceva poți cumpăra un adaptor mic usb-usb-c și folosi cablul primit cu orice încărcător de priză pe care-l ai prin casă. Functiile ceasului multisport Polar Vantage V3 Noul Polar Vantage V3 este plin de funcții, până la urmă este unul dintre cele mai avansate ceasuri smart multisport de pe piață. Folosindu-l împreună cu aplicația dedicat Polar Flow, îți înregistrezi fiecare antrenament, plimbare sau viata de zi cu zi, formându-ți astfel un istoric. De asemenea, după fiecare activitate aplicația te întreabă și cât de greu ți s-a părut, dar și cum te-ai simțit. Apoi în funcție de cum s-a comportat corpul tău în timpul efortului – puls mediu, maxim, dar și în funcție de cum spui tu ca te-ai simțit, algoritmii aplicației îți alcătuiesc un istoric, iar informațiile primite se modifica și evoluează de-a lungul timpului, o dată cu evoluția ta sportivă. Astfel, aplicația te va avertiza dacă exagerezi cu sportul, să zicem, sau dacă rămâi în urmă cu antrenamentele. De asemenea, îți sugerează și ce mișcare să faci zilnic dacă tu nu ai deja un plan de antrenamente pus la punct. O funcție interesantă este Nightly Recharge, care îți spune cât de bine dormit și cât de bine îți „reîncarci bateriile”. Măsurătorile sunt foarte detaliate și-ți arată cât timp ai avut somn adânc, superficial, cât timp ai avut REM, durata somnului și câtă continuitate ai avut în total. Astea sunt informații foarte utile dacă ești sportiv/ă de performanță și vrei să vezi cum este somnul tău în raport cu activitatea zilnică. O altă funcție importantă este ANS Charge, iar asta te informează cu privire la cât de bine ești recuperat după efort, practic cât de pregătit este corpul tău pentru următorul antrenament sau concurs. Toate aceste informații sunt din ce în ce mai precise cu cât istoricul tău în Polar Flow este mai îndelungat. Boost From Sleep este o funcție interesantă care îți arată în care moment al zilei ești cel mai pregătit pentru a face efort. Mulți dintre noi consideră că dimineața este un moment bun pentru antrenament, dar ceasul îți poate spune că la prânz ești cel mai bine pregătit. Tu poți ține cont de informația asta sau nu. În timp îți vei da seama dacă “ceasul știe”, dacă te citește corect, iar atunci poți pune mai multă valoare pe această informație. În cazul meu ceasul zice că sunt cel mai pregătit de efort între orele 4 si 9 dimineața… Profilele sport din Polar Vantage V3 Așa cum ne-am obișnuit deja, aplicația Polar Flow vine cu un număr foarte mare de profile pentru sport. Nu are rost să le enumerăm că-s prea multe însă e bine de știut că sunt cam toate. Pentru bicicletă, spre exemplu, are ciclism șosea, ciclism offroad, ciclism în general, ciclism în casă pe trainer, dar nu are și gravel bike, așa cum am văzut la alte mărci. Eu, cum sunt mult cu gravel-ul, mi-ar fi plăcut să aibă și asta. La alergare la fel, alergare pe asfalt, pe potecă sau în casă pe bandă. Pentru a le configura trebuie mai întâi să le alegi de pe telefon, să personalizezi ce informații vrei să-ți apară pe ceas apoi să sincronizezi aplicația cu ceasul. Hărțile Polar Vantage V3 Cum spuneam, poate cel mai mare update la acest ceas este faptul că acum ai hărți și poți naviga direct de pe ecranul ceasului. De la Polar primești gratuit cam toate regiunile geografice din lume. Dacă vezi că-ți lipsește ceva, tot ce trebuie să faci este să te duci pe site la Polar și să descarci țara de care ai nevoie. De reținut este că ceasul are o memorie de 32 gb, suficient pentru multe hărți descărcate. Spre exemplu România are 632 mb, Bulgaria 298, Ungaria 261, Grecia 477, Austria 689 mb, Franța 2,9 gb sau, dacă vrei o excursie mai exotică, poți încărca întreaga Africa de Nord, care are 4,5 gb. Hărțile în sine nu sunt însă chiar hărți ci mai degrabă poze cu teren și drumuri desenate. Adică nu conțin și informații despre teren sau locații, cum ar fi altitudine sau coordonate gps. Practic nu poți da o căutare pe hartă, nu poți cere ceasului să te ghideze spre o anumită destinație. Partea bună însă este că hărțile sunt clare și înțelegi ce se întâmpla acolo. De reținut că transferul hărților pe ceas se face exclusiv prin cablu, iar pentru asta cam ai nevoie de un calculator. Va trebui să conectezi ceasul la calculator folosind cablul dedicat, moment în care calculatorul va vedea ceasul ca pe-un stick usb. În momentul acela trebuie să tragi cu „drag & drop” fișierul downloadat de la Polar, hartă adică, pe ceasul conectat prin usb. Cum navighezi cu Polar Vantage V3 Navigația este bună, eu m-am descurcat fără probleme, chiar dacă este „basic”. Este doar o dungă roșie pe care trebuie să o urmărești. Pe măsura ce parcurgi traseul, în urma ta dunga devine albastră. Aste este bine pentru că astfel îți dai seama unde ai fost și unde urmează să mergi. Până la ultimul update de firmware navigația avea însă o problemă. Se făcea că dacă deviai de la traseu, de la track-ul tău încărcat, în jur de 50 m, tot ce parcursesei deja, dunga albastră, dispare efectiv, nu mai știai pe unde ai fost. Situația nu era ok pentru că dacă voiai să te întorci, să revii pe drumul bun, nu mai știai (așa ușor) unde erai acum 5-10 minute. Însă cu ocazia ultimei actualizări de firmware, dunga roșie, respectiv albastră, nu mai dispare. Acum, dacă deviezi de la traseu, poți vedea ușor pe ecranul ceasului pe unde să o iei ca să reintri pe track. Navigația nu este „turn by turn”, dar poate fi, dacă traseul încărcat vine din contul tău Komoot. Însă în varianta implicită, când doar încarci direct un track, ceasul nu te va anunța când să faci stânga sau dreapta. Trebuie să consulți tu din când în când harta/ceasul, în special la intersecții. Singura situație când ceasul te anunță de ceva este când te-ai îndepărtat de la traseul încărcat. Atunci va vibra și îl simți la mână. Mi-a plăcut și că ecranul se aprinde foarte prompt când întorci mâna spre tine pentru a te uita la harta. Nu a trebuit niciodată să repet mișcarea de rotire pentru a aprinde ecranul. Este puțin mai dificil când ceasul e ascuns sub mâneca hainelor, atunci e posibil să nu se aprindă din prima. De asemenea, foarte prompt harta se orientează automat în direcția ta de mers. După cum știm, când duci mâna din poziția verticală în cea orizontală, pentru a te uita la ceas, harta se mai poate roti puțin până când ceasul înțelege noua poziție în care se află. La Polar Vantage V3 lucrul ăsta se întâmplă foarte rapid, maxim 2 secunde. Precizia GPS-ului la Polar Vantage V3 Polar Vantage V3 folosește cipul cu frecvență duală pentru gps. Asta înseamnă precizie mai bună atunci când cerul este mai acoperit, când ești, să zicem, în pădure deasă sau între clădiri înalte. Sau când condițiile meteo sunt foarte rele. Din câte am observat precizia devine din ce în ce mai bună pe măsura ce viteza ta de deplasare este mai mare. Așadar, când eram la o tură de bicicletă track-ul înregistrat a fost mai cursiv, chiar și când pedalam prin pădurea deasă. Însă pe măsura ce viteza scade, să zicem că faci o alergare sau, mai rău, o drumeție, track-ul înregistrat începe sa aibă unele deviații. În mare nu aș spune că precizia este mai bună, dar cu siguranță nu este rea. Din punctul meu de vedere este ok. Precizia pulsului la Polar Vantage V3 În specificații Polar spune că precizia la noul Vantage 3 este cu 25% mai bună decât înainte. Dacă dorești precizie (și) mai bună, ceasul accepta împerechere cu senzori externi, cum ar fi o centură de puls care, pentru că își face măsurătorile pe bază de EKG față de optic, precizia oferită este mai bună. Adevărata precizie și cât de bine și rapid reacționează la schimbările de ritm și puls nu le-am putut testa la capacitatea maximă, din cauza operației la genunchi pe care am făcut-o recent, însă am testat pulsul măsurat optic de ceas în paralel cu pulsul măsurat prin EKG de bicicleta staționară Technogym pe care fac sesiunile de kinetoterapie, iar precizia a fost neașteptat de bună. De fiecare dată când mă uitam la ceas să-mi verific pulsul, acesta nu era la o diferență mai mare de 1-2 bătăi pe minut față de cât măsura bicicleta. Totuși, am testat pulsul și mai dinamic, alergând pe bandă staționară și în mers, pe bicicletă. Comparația am făcut-o măsurând în paralel și cu o centură de puls împerecheată cu un ciclocomputer. Din păcate, de cele mai multe ori, cele două pulsuri nu se prea potriveau. Mișcându-se pe mână tot timpul, ceasul arăta aproape tot timpul mai puțin decât centura, eu fiind însă foarte agitat și încălzit, deci cu pulsul sus, nu jos. Pe mână ceasul nu stătea larg, dar nici exagerat de strâns nu era. Pot spune doar că stătea bine. Recomandarea mea este ca, în cazul în care îți trebuie precizie foarte bună la puls, să folosești senzor extern cum este centura de puls, care face măsurătoarea pe baza de EKG și nu optic, așa cum măsoară ceasul direct, cu senzorul propriu. Cu ce senzori se imperecheaza Polar Vantage V3 Cu noul Vantage V3 putem împerechea practic, orice senzor însă, atenție, atâta vreme cât protocolul de comunicare este Bluetooth. Din păcate ANT+ nu mai este suportat. Așadar, putem adăuga la ceas senzor extern pentru puls, senzor de pas pentru alergare, senzor de viteză sau cadență la bicicleta, pedale cu power-metru. Testele disponibile la Polar Vantage V3 Pe lângă multitudinea extrem de mare de funcții „normale” pe care ceasul le are, Polar oferă acum, la modelele de top, și un număr mare de teste pe care le poți face. Astfel, avem: Test ortostatic – un test care măsoară echilibrul dintre antrenament și recuperare; Test de recuperare al picioarelor – îți arată cum sau dacă mușchii picioarelor sunt recuperate după antrenament, dar și cum se dezvoltă puterea ta explozivă; Testul SpO2 – prin care ți se măsoară nivelul de oxigenare al sângelui; EKG – îți arată cât de regulat îți bate inima; Test de mers – prin care măsori nivelul tău VO2max, dar prin care monitorizezi și cum se dezvoltă nivelul tău de fitness; Testul de alergare – un test special creeat pentru alergători prin care își monitorizează progresul și află zonele lor unice de antrenament; Test pentru ciclism – prin care se măsoară media puterii tale maxime de-a lungul unei durate de 60 minute, este practic testul FTP; Testul de fitness – un test care nu implică exerciții și care măsoară nivelul tău de antrenament aerobic (cardiovascular). Rezultatele testelor sunt înglobate în profilul tău din Polar Flow, se ține cont de ele, iar în urma lor se ajustează recomandările pe care aplicația ți le oferă în continuare. Concluzii pentru Polar Vantage V3 ceas multisport Polar Vantage V3 este cel mai complet ceas smart multisport din gama finlandezilor. A ajuns la un nivel foarte avansat de sofisticare, oferindu-ți extrem de multe informații despre corpul tău. Îmi place foarte mult capitolul de teste, pentru că vezi, cu cifrele în față, cum stai și care este nivelul tău. Îmi place și restul de informații pe care le primesc, cum ar fi „Sugestiile zilei” sau “Nivelul de solicitare al inimii”. Este clar că Polar Vantage V3 nu este “pentru oricine”. Dacă tot ce vrei este să pui muzică de pe ceas și să vezi pulsul în timp ce mergi pe strada, ceasul ăsta ar putea fi prea mult pentru tine. Însă pentru adevărații sportivi cărora le pasă de corpul lor, în sensul că nu vor sa se antreneze “orbește” ci ascultându-și corpul, Polar Vantage V3 este fantastic. Îmi pare rău că senzorul de puls nu este de încredere. Funcționează… destul de bine, însă pentru cineva care chiar pune preț pe antrenament, iar acest Vantage V3 chair asta oferă, precizie la antrenament, este nevoie de alt senzor de puls, mai precis o centură de puls, recomandarea mea fiind Polar H10, universal recomandată și de revistele internaționale de specialitate. Preț ceas Polar Vantage V3 Polar Vantage V3 este disponibil în România prin importatorul oficial Living Well la prețul de 2.982 lei sau 3.230 lei cu centură de puls Polar H10 inclusă. Cablul de alimentare special costă 99 lei în timp ce o brățară de schimb costă între 173 lei și 298 lei în funcție de model și material. Noul Polar Vantage V3 este disponibil în magazine fizice precum SportGuru sau Sportisimo sau online pe site-uri precum eMAG.ro sau Verito.ro. Sursa: Freerider
  24. La începutul sezonului moto 2023 primeam la purtare din partea Motovibe.ro, un costum moto complet, marca Spyke (despre care poți afla mai multe aici). Se impunea, întrucât urma să intru în programul de teste Motobikes și nu puteam să apar pur și simplu în treningurile mele marca Adidas. A fost o bună ocazie să remarc cât de mult au evoluat și cum s-au democratizat echipamentele în ultimii zece ani, care corespund pauzei mele de la motociclism. Vorbind realist, un costum moto este o investiție de durată, așa că în cazul în care nu ești cumva vreun Lewis Hamilton al motociclismului de mase, clar nu e vreun echipament pe care îl vei schimba precum șosetele. Foarte util este și reglajul volumului în zona gâtului, funcție de ce porți pe dedesubt. Dar nota bene, am descoperit că în sezonul rece, cu căptușela montată, pot purta jacheta, cel puțin pe distanțe scurte cu un simplu tricou pe sub ea! Am căutat inițial fermoarele de aerisire în zona axilelor, am concluzionat ca „nu are” dar după o vreme le-am descoperit pe spate. Și m-am aerisit. De notat și calitatea căptușelii jachetei exterioare, se simte plăcut pe piele chiar și în cele mai fierbinți zile. În jurul anilor 2010, am avut de-a face cu un echipament moto din spectrul touring, situat ca preț în segmentul mediu-superior. Supriza a fost să constat un confort superior creat de setul de pantaloni și geacă moto Spike Meridian Dry, deși acesta s-ar încadra, cel puțin în opinia mea, în segmentul entry-level. Dar asta doar ca preț. Mediul cel mai potrivit pentru acest echipament. Nu mă refer neapărat la BMW R 1250 RT ci la turele lungi, inclusiv cu modele adventure-touring. Pantalonii mi-au imprimat o senzație diferită de echipamentele moto cu care eram obișnuit din prima tinerețe, una„tubulară”, croiala urmând foarte cursiv linia piciorului. Parcă ar fi stat în picioare și singuri, dacă ar fi să mă exprim așa. Pantalonii moto Spyke Merdian Dry Tecno au învelișul exterior din poliester 600D, includ protecții pentru genunchi, buzunare pentru ventilație, foarte utile vara și o zonă tip „burduf” pentru genunchi, care contribuie la senzația de confort. Există fermoare și o bandă de velcro, pentru a se putea regla peste cizmele moto. Cusăturile sunt foarte trainice, și, la fel ca și jacheta, includ zone de material reflectorizant care te fac foarte vizibil noaptea. Apoi, ce m-a surprins la geacă a fost căptușeala, care la o adică s-ar putea purta ca și jachetă separată. Și nu doar asta ci și faptul că, practic se trage fermoarul, iar apoi se pliază peste el și fixează cu velcro, inclusiv pe gât. Cam la fel ca la un plic. Abia apoi tragi fermoarul exterior al jachetei „exterioare”. Felul în care se combină cele două învelișuri, cel exterior și cel interior este extrem de convenabil iarna, atunci când vrei să fii cât mai bine izolat. Jacheta moto Spyke Merdian Dry Tecno are cam tot ce îți puteai dori: protecții semi-rigide pentru coate și umeri, buzunar pentru protecție de spate, în care se găsește o protecție soft, buzunare încăpătoare și ușor de accesat. Cele din zona pieptului sunt impermeabile. Exista mai multe chingi de velcro dar și chingi cu capse, foate utile pentru a regla volumul mânecilor și în zona șoldurilor, atunci când montezi sau demontezi căptușeala. Asta pentru că am folosit destul de mult costumul în sezonul rece, cu căptușeala montată atât pentru jachetă cât și pentru pantaloni. Totodată, pantalonii și jacheta se pot conecta prin 2 fermoare, formând un combinezon. Chiar dacă cea mai lungă ieșire a fost una de aproximativ 120 de kilometri, într-o zi de noiembrie cu puține grade, senzația a fost că, astfel echipate, aș fi putut străbate de câteva ori mai mult, în aceleași condiții. Nu vreau să mă laud, dar ca să demonstrez că nu mă arunc la vorbe, prin 2012 ajungeam de la București la Bikes on Ice, prin Hațeg și mi-aș fi dorit mai degrabă acest costum. Ideea este că dacă acum aș pleca din nou pe Stelvio și alte cele, ca în perioada mea de glorie motociclistică, aș apela cu încredere la pantalonii și jacheta Meridian Dry Tecno. Mai ales că nu ar fi nevoie să cheltuiesc o mică avere pe cine știe ce mărci high-end și desigur, nu spun că acesta nu ar fi un lucru rău. Fiecare după obiective și după buget. A fost o plăcere să mă prindă ploaiele reci de primăvară și de toamnă și să îmi continui drumul fără griji, rămânând uscat. Nota zece pentru membrana impermeabilă! De fapt, puține au fost momentele în care acest echipament – ales special pentru a fi cât mai polivalent – și-a dovedit limitele. Mai exact sunt două situații: deplasări pe distanțe scurte prin oraș și dat pe circuit. Dar, în mod evident, cele două piese de echipament nu sunt concepute pentru așa ceva. Sunt gândite și croite să stai ore bune pe motocicletă, iar îmbrăcatul și dezbrăcatul lor să se facă relativ pe îndelete. Atunci când vrei doar să sari pe motor pentru o deplasare nu mai lungă de 20-30 de minute, mai ales dacă sunt cu căptușeala montată, ți-ai dori ceva mai comod, de tras rapid pe tine, iar pe circuit, dacă vrei să pilotezi în stil de hanging-off și să treci rapid de pe o parte pe cealaltă a motocicletei, clar, niște pantaloni de touring își arată limitele. Iar aceasta e mai degrabă din cauza faptul că fiind înalt și suplu (fiecare cu problemele lui…), aș avea nevoie de niște bretele pentru ca pantalonii să rămână mai bine fixați pe șolduri. Dar, faptul că nu mi-am comandat până la urmă bretele, deși am căutat pe net, dovedește că în condiții de utilizare normală, pantalonii își fac bine treaba. [embedded content] În ce privește jacheta moto Spyke Meridian Dry Tecno, ei bine, exceptând zilele în care temperatura trecea de 40 de grade în oraș, am putut să o folosesc fără căptușeală toată vara, chiar și pe distanțe scurte și în oraș. Mai mult, am rămas impresionat de cum s-a comportat costumul atunci când am filmat testul cu Honda CL500, într-o zi în care temperaturile săriseră bine de 30 de grade, deși al nostru creativ videograf Mihai Alexandrescu își făcea grijă să nu leșin așa echipat complet, l-am asigurat că atâta vreme cât mă mișcam pe moto, totul era în regulă. Track-day, temperaturi ridicate, vânzoleală multă pe motocicletă, echipamentul, deși nu a fost proiectat pentru așa ceva, și-a făcut treaba și aici. Cam astea ar fi impresiile mele după un sezon cu jacheta și pantalonii Spyke Meridian Dry Tecno. Mi-aș fi dorit să îl chinui prin cine știe ce țări îndepărate, dar după câteva mii de kilometri adunați într-un areal aproape de casă, costumul încă arată ca nou. Cine știe, o fi vreun semn că ne păstrăm pentru o aventură epică pe două roți!
  25. La începutul sezonului moto 2023 primeam la purtare din partea Motovibe.ro, un costum moto complet, marca Spyke (despre care poți afla mai multe aici). Se impunea, întrucât urma să intru în programul de teste Motobikes și nu puteam să apar pur și simplu în treningurile mele marca Adidas. A fost o bună ocazie să remarc cât de mult au evoluat și cum s-au democratizat echipamentele în ultimii zece ani, care corespund pauzei mele de la motociclism. Vorbind realist, un costum moto este o investiție de durată, așa că în cazul în care nu ești cumva vreun Lewis Hamilton al motociclismului de mase, clar nu e vreun echipament pe care îl vei schimba precum șosetele. Foarte util este și reglajul volumului în zona gâtului, funcție de ce porți pe dedesubt. Dar nota bene, am descoperit că în sezonul rece, cu căptușela montată, pot purta jacheta, cel puțin pe distanțe scurte cu un simplu tricou pe sub ea! Am căutat inițial fermoarele de aerisire în zona axilelor, am concluzionat ca „nu are” dar după o vreme le-am descoperit pe spate. Și m-am aerisit. De notat și calitatea căptușelii jachetei exterioare, se simte plăcut pe piele chiar și în cele mai fierbinți zile. În jurul anilor 2010, am avut de-a face cu un echipament moto din spectrul touring, situat ca preț în segmentul mediu-superior. Supriza a fost să constat un confort superior creat de setul de pantaloni și geacă moto Spike Meridian Dry, deși acesta s-ar încadra, cel puțin în opinia mea, în segmentul entry-level. Dar asta doar ca preț. Mediul cel mai potrivit pentru acest echipament. Nu mă refer neapărat la BMW R 1250 RT ci la turele lungi, inclusiv cu modele adventure-touring. Pantalonii mi-au imprimat o senzație diferită de echipamentele moto cu care eram obișnuit din prima tinerețe, una„tubulară”, croiala urmând foarte cursiv linia piciorului. Parcă ar fi stat în picioare și singuri, dacă ar fi să mă exprim așa. Pantalonii moto Spyke Merdian Dry Tecno au învelișul exterior din poliester 600D, includ protecții pentru genunchi, buzunare pentru ventilație, foarte utile vara și o zonă tip „burduf” pentru genunchi, care contribuie la senzația de confort. Există fermoare și o bandă de velcro, pentru a se putea regla peste cizmele moto. Cusăturile sunt foarte trainice, și, la fel ca și jacheta, includ zone de material reflectorizant care te fac foarte vizibil noaptea. Apoi, ce m-a surprins la geacă a fost căptușeala, care la o adică s-ar putea purta ca și jachetă separată. Și nu doar asta ci și faptul că, practic se trage fermoarul, iar apoi se pliază peste el și fixează cu velcro, inclusiv pe gât. Cam la fel ca la un plic. Abia apoi tragi fermoarul exterior al jachetei „exterioare”. Felul în care se combină cele două învelișuri, cel exterior și cel interior este extrem de convenabil iarna, atunci când vrei să fii cât mai bine izolat. Jacheta moto Spyke Merdian Dry Tecno are cam tot ce îți puteai dori: protecții semi-rigide pentru coate și umeri, buzunar pentru protecție de spate, în care se găsește o protecție soft, buzunare încăpătoare și ușor de accesat. Cele din zona pieptului sunt impermeabile. Exista mai multe chingi de velcro dar și chingi cu capse, foate utile pentru a regla volumul mânecilor și în zona șoldurilor, atunci când montezi sau demontezi căptușeala. Asta pentru că am folosit destul de mult costumul în sezonul rece, cu căptușeala montată atât pentru jachetă cât și pentru pantaloni. Totodată, pantalonii și jacheta se pot conecta prin 2 fermoare, formând un combinezon. Chiar dacă cea mai lungă ieșire a fost una de aproximativ 120 de kilometri, într-o zi de noiembrie cu puține grade, senzația a fost că, astfel echipate, aș fi putut străbate de câteva ori mai mult, în aceleași condiții. Nu vreau să mă laud, dar ca să demonstrez că nu mă arunc la vorbe, prin 2012 ajungeam de la București la Bikes on Ice, prin Hațeg și mi-aș fi dorit mai degrabă acest costum. Ideea este că dacă acum aș pleca din nou pe Stelvio și alte cele, ca în perioada mea de glorie motociclistică, aș apela cu încredere la pantalonii și jacheta Meridian Dry Tecno. Mai ales că nu ar fi nevoie să cheltuiesc o mică avere pe cine știe ce mărci high-end și desigur, nu spun că acesta nu ar fi un lucru rău. Fiecare după obiective și după buget. A fost o plăcere să mă prindă ploaiele reci de primăvară și de toamnă și să îmi continui drumul fără griji, rămânând uscat. Nota zece pentru membrana impermeabilă! De fapt, puține au fost momentele în care acest echipament – ales special pentru a fi cât mai polivalent – și-a dovedit limitele. Mai exact sunt două situații: deplasări pe distanțe scurte prin oraș și dat pe circuit. Dar, în mod evident, cele două piese de echipament nu sunt concepute pentru așa ceva. Sunt gândite și croite să stai ore bune pe motocicletă, iar îmbrăcatul și dezbrăcatul lor să se facă relativ pe îndelete. Atunci când vrei doar să sari pe motor pentru o deplasare nu mai lungă de 20-30 de minute, mai ales dacă sunt cu căptușeala montată, ți-ai dori ceva mai comod, de tras rapid pe tine, iar pe circuit, dacă vrei să pilotezi în stil de hanging-off și să treci rapid de pe o parte pe cealaltă a motocicletei, clar, niște pantaloni de touring își arată limitele. Iar aceasta e mai degrabă din cauza faptul că fiind înalt și suplu (fiecare cu problemele lui…), aș avea nevoie de niște bretele pentru ca pantalonii să rămână mai bine fixați pe șolduri. Dar, faptul că nu mi-am comandat până la urmă bretele, deși am căutat pe net, dovedește că în condiții de utilizare normală, pantalonii își fac bine treaba. [embedded content] În ce privește jacheta moto Spyke Meridian Dry Tecno, ei bine, exceptând zilele în care temperatura trecea de 40 de grade în oraș, am putut să o folosesc fără căptușeală toată vara, chiar și pe distanțe scurte și în oraș. Mai mult, am rămas impresionat de cum s-a comportat costumul atunci când am filmat testul cu Honda CL500, într-o zi în care temperaturile săriseră bine de 30 de grade, deși al nostru creativ videograf Mihai Alexandrescu își făcea grijă să nu leșin așa echipat complet, l-am asigurat că atâta vreme cât mă mișcam pe moto, totul era în regulă. Track-day, temperaturi ridicate, vânzoleală multă pe motocicletă, echipamentul, deși nu a fost proiectat pentru așa ceva, și-a făcut treaba și aici. Cam astea ar fi impresiile mele după un sezon cu jacheta și pantalonii Spyke Meridian Dry Tecno. Mi-aș fi dorit să îl chinui prin cine știe ce țări îndepărate, dar după câteva mii de kilometri adunați într-un areal aproape de casă, costumul încă arată ca nou. Cine știe, o fi vreun semn că ne păstrăm pentru o aventură epică pe două roți! Sursa
  26. Last year, we told you that overseas markets were getting the Shoei Neotec 3 helmet rolled out; in the past few weeks, we told you that Neotec 2 helmets were marked-down, so the next-generati0n launch for US customers was surely just around the corner. And now, here it is, finally available in the States. The Neotec 2 had been in Shoei’s lineup for a few years now; it was considered one of the top motorcycle helmets available. You might wonder how much a touring helmet can change between generations, and whether we needed an update, but Europe’s move to the ECE 22.06 standard meant updated safety regs, and that meant we get this third-gen Neotec. So what’s different? It sounds as if the Neotec 3 should be quieter than its predecessors, thanks to improved internal padding (adjustable cheek pads for the ideal fit), as well as updated side covers on the shield retention hinge, with smaller gaps to reduce wind noise. There are even removable ear pads available to cut down on noise. Of course, you’ll have to remove them if you install a comm system (Sena will offer the built-to-fit SRL-3 comm set for this helmet, with harman/kardon speakers and Mesh 2.0 networking). The shield itself is updated, offering improved optical clarity and improved sealing from the elements. A new central locking latch is usable even with winter gloves on—something that’s hit-or-miss with many some manufacturers. Of course, the new shield is Pinlock-ready, and Shoei includes a Pinlock EVO in the box so your breath shouldn’t fog the inside of the shield. Thankfully, Shoei also built the shield with two “open” positions so you can ride around with airflow through the front of your helmet—another feature that’s hit or miss. Photo: Shoei Photo: Shoei The helmet’s construction uses a six-layer composite material (a mixture of fiberglass and “organic fibers”), with a two-layer EPS foam internal liner. The new design is supposed to cut weight while still offering top protection. The buckle system is a micro-click design, instead of dual D-rings. Pricing for the Shoei Neotec 3 starts at $899 in the US. Tack on another $100 if you want a more flashy paint scheme. Sizes range from XS to XXL; Shoei offers three distinct external shell sizes, reducing helmet weight for those of us with smaller heads. Weight appears to be around 4.15 pounds, but that obviously differs depending on shell size and whether you’ve got a comm set installed. [embedded content] We’ve got a Neotec coming in to test for ADVrider, but The Bear already had a sneak peek at this helmet as he lives overseas, and tested one in Australia months ago—see his review here. Vezi sursa
  27. Last year, we told you that overseas markets were getting the Shoei Neotec 3 helmet rolled out; in the past few weeks, we told you that Neotec 2 helmets were marked-down, so the next-generati0n launch for US customers was surely just around the corner. And now, here it is, finally available in the States. The Neotec 2 had been in Shoei’s lineup for a few years now; it was considered one of the top motorcycle helmets available. You might wonder how much a touring helmet can change between generations, and whether we needed an update, but Europe’s move to the ECE 22.06 standard meant updated safety regs, and that meant we get this third-gen Neotec. So what’s different? It sounds as if the Neotec 3 should be quieter than its predecessors, thanks to improved internal padding (adjustable cheek pads for the ideal fit), as well as updated side covers on the shield retention hinge, with smaller gaps to reduce wind noise. There are even removable ear pads available to cut down on noise. Of course, you’ll have to remove them if you install a comm system (Sena will offer the built-to-fit SRL-3 comm set for this helmet, with harman/kardon speakers and Mesh 2.0 networking). The shield itself is updated, offering improved optical clarity and improved sealing from the elements. A new central locking latch is usable even with winter gloves on—something that’s hit-or-miss with many some manufacturers. Of course, the new shield is Pinlock-ready, and Shoei includes a Pinlock EVO in the box so your breath shouldn’t fog the inside of the shield. Thankfully, Shoei also built the shield with two “open” positions so you can ride around with airflow through the front of your helmet—another feature that’s hit or miss. Photo: Shoei Photo: Shoei The helmet’s construction uses a six-layer composite material (a mixture of fiberglass and “organic fibers”), with a two-layer EPS foam internal liner. The new design is supposed to cut weight while still offering top protection. The buckle system is a micro-click design, instead of dual D-rings. Pricing for the Shoei Neotec 3 starts at $899 in the US. Tack on another $100 if you want a more flashy paint scheme. Sizes range from XS to XXL; Shoei offers three distinct external shell sizes, reducing helmet weight for those of us with smaller heads. Weight appears to be around 4.15 pounds, but that obviously differs depending on shell size and whether you’ve got a comm set installed. [embedded content] We’ve got a Neotec coming in to test for ADVrider, but The Bear already had a sneak peek at this helmet as he lives overseas, and tested one in Australia months ago—see his review here. Vezi sursa
  1. Încarcă mai multă activitate
×
×
  • Creează O Nouă...