Mergi la conţinut
  • https://www.AUTOdoc24.RO

Activitate

Fluxul se actualizează automat     

  1. Ultima Oră
  2. Intrunirea anuala 2019

    Am notat...poate trag o fuga pana acolo si rezerv, oricum, nu stam noi in cort! Sunt destule variante!
  3. Intrunirea anuala 2019

    Daca rezervi ceva anticipat sa ma iei si pe mine in calcul cu o camera dubla ca ar fi frumos sa stam impreuna cei care nu vrem la Cozia.Cred ca si Silvia si Dantudor s-ar combina cu noi . Poate si Nicon .Merci
  4. Astăzi
  5. Ani de zile am auzit că fenomenul moto nu are istorie și tradiție în România. Așa o fi, dar, atât timp cât apar motociclete ca Trackster, se pare că avem viitor… Pasiunea pentru motociclete poate fi exprimată în numeroase feluri. Unii caută să descopere lumea și fac mii de kilometri, alții sunt dependenți de adrenalină și participă la competiții, unii merg pe cărări nebătute și își găsesc liniștea în natură, altii pur și simplu construiesc motociclete. Dacă în competiții, noi românii, nu am reușit să ne evidențiem, drumurile din țară sunt aglomerate și nu prea te îndeamnă la excursii lungi, constructorii români au început să fie recunoscuți în afara țării. Cei care au reușit să realizeze ceva deosebit sunt cunoscuți de lumea moto românescă, mică, dar ambițioasă. Unul dintre ei, devenit deja un clasic, este Marcel Chiva, un fel de imagine Harley-Davidson autohtonă, datorită pasiunii sale fără margini pentru motocicletele producătorului american. Marcel Chiva cu motocicleta Moşu’ premiată în Croaţia Primele proiecte Am văzut primul său proiect expus în anul 2003, la una din expozițiile auto din București. Era un Suzuki Marauder, găzduit de standul importatorului Suzuki de la acea vreme, o motocicletă modificată, pe care numai Marcel, cu picioarele lui interminabile, putea ajunge la pedale. Acesta a fost începutul, dar prima sa creație care s-a bucurat de recunoaştere internaţională şi a fost premiată la o adunare Harley-Davidson, a fost un Softail Springer. S-a întâmplat în 2011, în Croaţia, unde motocicleta “Moşu’ ” a câştigat categoria Custom şi s-a bucurat de votul publicului, concretizat în premiul “People’s Choice”. Un an mai târziu a urmat concursul de la Balaton, când Marcel a prezentat “Mamutul”, un Touring foarte frumos, cu care a luat premiul doi, dar care, după părerea mea, a fost cea mai frumoasă motocicletă construită de Marcel, până în acel moment. Marcel Chiva cu motocicleta Mamutu’ premiată la Balaton În Europa sunt organizate în fiecare an mai multe adunări Harley-Davidson, fiecare cu specificul ei, cu participanţii, obiceiurile şi publicul ei. Poate cea mai distinsă, civilizată şi spectaculoasă se desfăşoară lângă St.Tropez, la Grimaud, în sudul Franţei, pe Coasta de Azur. Lume multă, lume de calitate, mulţi preparatori şi constructori, concurenţă mare pentru orice fel de întrecere. Aici urma să se desfășoare în 2016 cea de-a zecea ediție a Festivalului Harley-Davidson, unul dintre cele mai cunoscute evenimente din lumea moto, ocazie perfectă pentru cei mai cunoscuți constructori de motociclete personalizate să expună proiectele din ultima perioadă, în cadrul unui concurs devenit tradiție. Fiind locul perfect pentru afirmare, trebuia prezentat un proiect special și Marcel a pregătit viitoarea sa participare timp de aproape un an. Rețeta câștigătoare și niște istorie Rețeta pare simplă: se ia un cadru de Softail (cel mai potrivit pentru personalizare și destul de răspândit chiar și în România), un motor de Sportster și restul se construiește în jurul lor. La prima vedere nu e mare lucru, dar atunci când rezultatul urmărit nu este o motocicletă oarecare, ci una cu totul și cu totul specială, treaba se complică. Motoarele construite până acum de Marcel acoperiseră mai multe categorii, chopper, touring și era nevoie de ceva special: board tracker. Board track a fost prima disciplină moto apărută în SUA la începutul secolului XX, sport care a rezistat doar vreo două decenii. Concursurile erau organizate pe piste rotunde sau ovale, construite din lemn, lungimea unui tur fiind între 0,5-2,0 mile (0,8 km-3,2 km) pe suprafață din lemn, construită din scânduri, pista fiind mult înclinată, semănând cu pistele actuale de velodrom. Deși costurile de construcție ale unei astfel de piste erau mai mici decât orice altă suprafață, scândurile din lemn necesitau în permanență întreținere și reparații, astfel încât cursele au dispărut destul de repede. Motocicletele erau modificate ca pentru probele de record, fiind ușor de recunoscut și foarte la modă printre constructorii actuali de motociclete custom. Câteva caracteristici erau definitorii pentru o astfel de motocicletă și Marcel le-a respectat pe cele mai multe: motociclete înguste, cu ghidoane care facilitau o poziție de pilotaj agresivă, caroserie, aripi și șa minimaliste, rezervor mic, suficient pentru carburantul necesar în cursă, toate componentele inutile fiind eliminate. Numele ales viitoarei motociclete a fost Trackster, o combinație între Board Tracker și Sportster, gamă al cărui motor a fost folosit. De prin lume adunate Roțile folosite sunt produse de Revtech și sunt de 23”, echipate cu aceeași dimensiune de anvelope, dar pentru instalarea lor era nevoie de o basculă si de o furcă de față care să permită un astfel de diametru. Probabil că bascula a fost piesa cel mai greu de construit și a fost realizată din țeavă de oțel prin roluire. Și furca de față a fost o adevărată provocare, pentru că nu există un astfel de model pregătit pentru roată de 23”. Au fost folosite componente pentru furcă springer, iar elementele mobile care dictează unghiurile furcii au fost construite. Munca pentru realizarea acestor două repere nu poate fi descrisă în cele câteva rânduri de mai sus, efortul fiind greu de contabilizat. Elementele sistemului de frânare sunt originale H-D, dar toate, atât discurile, cât și etrierele, au necesitat piese intermediare pentru instalare, din același motiv: dimensiunile speciale ale roților. Rezervorul de doar șapte litri este produs de Santee, ca și ghidonul realizat în stilul celor de pe motocicletele de viteză ale anilor trecuți, iar eșapamentul este produs de Cole Foster, în timp ce șaua din piele este realizată în România, copiind perfect dimensiunile cadrului. Rezultatul final este o motocicletă care impresionează nu numai prin formele neobișnuite, dar foarte atrăgătoare, ci mai ales prin dimensiuni: o lungime de 2497 mm, cu ampatament de 1710 mm, care, combinate cu un set de comenzi avansate, permit numai unui pilot foarte înalt sau unuia cu picioare foarte lungi să o piloteze. Senzația este cu totul specială, înălțimea la șa fiind de 590 mm, mult sub ceea ce există pe orice motocicletă de serie și o gardă la sol de doar 90 mm, dificil de gestionat pe drumuri denivelate. Nici masa la plin de 285 kg sau cursa mică a ghidonului nu fac viața pilotului ușoară, dar o astfel de motocicletă nu este construită pentru folosința zilnică, fiind mai mult un obiect de colecție, sau utilizată în evenimente deosebite. Și aici revenim la începutul poveștii. După opt luni de muncă, proiectul Trackster a fost gata de expus la Festivalul Harley-Davidson de la Grimaud, eveniment pentru care a fost construit. Concurenții au fost împărțiți, ca de obicei, în clase de concurs, cea mai interesantă fiind probabil clasa Custom, unde sunt încadrate lucrările originale, nu modelele de serie cu modificări . Marcel Chiva şi prietenii din HOG Chapter Bucureşti la Festivalul Harley-Davidson de la Grimaud, ediţia a X-a Surpriza evenimentului Trackster a câştigat marele premiu la categoria Custom şi s-a bucurat de aprecierea publicului sosit la concurs, primind şi premiul “People’s Choice”, cel de-al doilea în cariera de constructor a lui Marcel. Poate era nevoie să amintesc că Marcel, împreună cu prietenii din organizaţia HOG București care l-au susținut, au făcut drumul până la St.Tropez pe motociclete, traversând Alpii înghețați, trecând în câteva ore de la căldura sufocantă la șoseaua acoperită cu zăpadă, dar asta este ceva atât de obișnuit pentru ei, încât aproape că nu mai contează. Marcel a fost premiat, motocicleta s-a bucurat de mare succes, dar cred că organizatorii şi-au băgat ghiara în gât, performanţa românească nefiind anticipată, sau dorită de cineva de pe acolo. Cele două mari premii cucerite de proiectul Trackster O astfel de realizare, obținută într-o țară în care există numeroși constructori de calibru, iar românii sunt, de cele mai multe ori, subiectul rubricilor de scandal ale ziarelor, îngrozind opinia publică, un succes românesc, fie el și în domeniul construcțiilor de motociclete, transformă picătura de talent și creativitate în cel mai bun ambasador al țărișoarei noastre. Cam în aceeași perioadă, Bebe, un tânăr de 24 de ani din Câmpia Turzii, a reușit să se claseze pe locul 6 la Campionatul Mondial AMD al constructorilor de motociclete, cu motocicleta El Lunes. Asta dovedește că avem pasionați, există talente, tânara mişcare custom din România are viitor și ne putem bucura de primele semne ale recunoașterii internaționale. Marcel Chiva la festivitatea de premiere Harley-Davidson Festival – Grimaud Date tehnice Trackster Motor Sportster Evolution în patru timpi, doi cilindri gemeni în V, 1202 cmc, două supape/cilindru, răcire cu aer, carburator S&S. Cutie de viteze manuală cu 5 trepte, ambreiaj în baie de ulei cu acţionare prin cablu, transmisie finală pe lanț. Cadru de Harley-Davidson Softail, basculă din oţel tubular. Furcă faţă springer fără amortizor, amortizor spate cu emulsie. Frână disc faţă/spate, etrier cu un pistonaş faţă/spate. Roată faţă/spate 23”, anvelopă faţă/spate 130/60 R23. Jante Revtech turnate din aliaj de aluminiu. Lungime: 2497 mm, ampatament: 1710 mm, înălțime la șa: 590 mm. Gardă la sol: 90 mm, capacitate rezervor: 7 ltr., masă la plin: 285 kg. Articolul complet a apărut în revista Auto Motor şi Sport nr. 3 (256) din martie 2019. Foto din arhiva personală Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube. Sursa
  6. Duminica a avut loc la Lugoj prima etapa din Campionatul Regional de Motocros al zonei de Vest. Organizatorul acestei etape regionale a fost clubul Moto Extrem Lugoj, iar aceasta a avut loc pe 19 mai 2019 pe circuitul din zona Dealurilor Hezerisului. Au concurat clasele: PRO, VETERANI, MINICROS, MAXICROS, HOBBY, AMATORI. Au concurat aproape 50 de sporivi, spre bucuria noastra un mare număr dintre aceștia fiind piloți care concurează pentru prima dată într-o competiție oficială, mai mult, am avut și sportivi care au pășit pentru prima dată pe o pistă de motocros. La clasa Pro s-a impus Mihai Stoichescu în ambele manșe, locul 1 fiind însă obținut la luptă cu Vlad Rosu (amandoi de la clubul Moto Extrem Lugoj). La Veterani a câștigat Stoeanovici Mihăiță de la Smart Brașov, urmat de Solyom Szilard de la Moto Extrem Lugoj. Clasa Minicross a avut la start 11 copii. Pe primele trei locuri au fost trei sportivi de la clubul Moto Extrem Lugoj care au același prenume: Mark. Câștigător a fost Szoke Eross Mark, urmat de Ioviță Mark Luca și Mark Szabo. La clasa Maxicross câștigător a fost Liviu Jigmond Jr. de la Moto Extrem Lugoj. Cel mai bun de la clasa Hobby a fost Coman Dan Lucian (Haita Deva), singurul pilot care a rezistat și încheiat ambele manșe. La clasa Amatori se impune Pargea Ovidiu de la clubul Moto Bike Shop Timișoara. Rezultatele complete ale CR MX Lugoj 19.05.2019 sunt disponibile aici.
  7. Intrunirea anuala 2019

    Luati legatura si cu cei de la Strandul Termal din padure unde au 160 de locuri , nu sunt ocupate si costa numai 30 de lei de persoana cazarea la care s eadauga 20 de lei /zi accesul la bazin unde intri si iesi de cate ori vrei tel 0250 750 992. Mai sunt si alte pensiuni sau hoteluri la o suta de metri de Aqua Park . ... sau avem un stabiliment aici , cu sala de conferinte si strand propriu la o distanta de aproximativ 300 metri de Aqua Park Cozia
  8. I know it’s spring and the snow has or is beginning to melt. So for many of us, our thoughts have turned to warmer weather and the motorcycling season. But some of us aren’t thinking about riding motorcycles, some of us are thinking about snow and winter. Folks like the people at Arctic Cat. Purpose built snowbike Some time ago, Arctic Cat previously teased their own purpose-built snowbike. However, nothing ever came of it. But there’s apparently life in Arctic Cat’s snowbike. They have just filed a patent application for a new, completely purpose-built snowbike. If Arctic Cat has its way, you’ll no longer need to convert your dirtbike into a snowbike. You’ll just hop onto your purpose-built snowbike and ride it all winter. According to Arctic Cat’s patent application, the engine has been placed low for better CG. Image credit: Arctic Cat Claimed features and benefits The patent application claims several benefits over kit type snowbikes. They say that their purpose-built machine will be lighter than the kit snowbikes. Interestingly, the Arctic Cat’s patent claims that their snowbike will have a continuously variable transmission with an air handling system with a rearward facing air intake. It will also have an exhaust system positioned entirely within the chassis and tunnel of the vehicle to prevent any contact with a user or their clothing. The engine will have a CVT transmission. Image credit: Arctic Cat They also seem to have been thinking about lowering the snowbike’s center of gravity (CG). The patent application says that the machine has a lower center of gravity with the engine positioned lower and forward and lower in the machine’s purpose-built frame. Fuel tanks have also been placed to optimize CG for handling and balance. The fuel tanks have been located to optimize CG and balance. Image credit: Arctic Cat With Arctic Cat emerging from tough financial times prior to its purchase by Textron, it will be interesting to see what the bigger, more financially capable company will bring to market. Vezi sursa
  9. The Fastest Man On The Planet has announced his retirement from professional racing. James Stewart Jr., a.k.a. “Bubba,” has posted his retirement notice online, announcing it through his gear company Seven. Stewart hasn’t raced professionally since 2016, but he’s one of the most successful motorcycle racers ever, cleaning up in Supercross and outdoor motocross events for years. He won two SX championships and took 50 AMA Supercross premier class wins, second only to Jeremy McGrath. He also won three AMA Pro Motocross championships, with an undefeated season in 2008 (Ricky Carmichael is the only other racer to accomplish the flawless season in AMA Pro Motocross). Stewart’s 20 career 250/450 wins in AMA Pro Motocross are good for fifth all-time in that division, and his 28 wins in the 125/250 class are tops overall. Stewart also win the Red Bull Straight Rhythm event in 2014 and 2015, won an X Games medal in 2009, and had many other riding successes. However, it was off the track that Stewart perhaps saw the most success. He made a massive amount of money through sponsorships, bringing not only the usual industry money to the table (and lots of it!), but also inking deals with big players outside the moto world. For the most part, Stewart didn’t dominate on the bigger bikes later in his career in the same way he did on the smaller bikes at the start, although he certainly had plenty of success. He lost a lot of time to injuries and other issues, including an FIM doping ban, when Stewart failed to get proper exemption paperwork for his medically prescribed banned substance. However, he’ll go down in history as a huge star of off-road racing, and in the long run, probably best-known for inventing the Bubba Scrub, a move that you gotta have in the playbook if you want to win in the big MX races these days. Vezi sursa
  10. Conducere preventiva moto cu Brigada de Politie Rutiera

    Interesant curs, voi participa
  11. Ieri
  12. Honda SH 150i 2019 KF23

    Salutare! Ma numesc Alin si acesta este primul meu post aici! Doresc sa prezint comunitatii scuterul meu, este vorba de Honda SH 150i 2019 cumparat cu 0 km. Azi am facut primul schimb de ulei ( la 200 km) producatorul recomanda primul schimb la 1000km dar mi se pare mult. Uleiul era negru...desii pe joja era curat .. si cateva mici bucatele de span in filtru. Momentan sunt in rodaj... am de gand sa ii fac rodajul pana la 1000km. Apoi schimbul de ulei 500-1000km. Dotari : Abs fata spate, keyless go, topcase, start stop... dar il tin tot timpul dezactivat. Faruri cu led...si cam atat cred.
  13. Am decoperit acest traseu cand am fost sa testam Honda NC750X. Doream un drum virajat, mai putin circulat cu asfalt acceptabil si exact asta am gasit. Am venit pe DN1 dinspre Ploiesti si dupa Baicoi am luat-o la dreapta spre Urleta-Telega si Brebu. O bucata de drum destul de buna cu viraje largi, dar care trece prin sate, asa ca e bine sa mergeti preventiv. La Brebu am facut un pic popas la Manastirea cu acelasi nume si muzeul „Casa Domneasca”, dupa care am plecat la drum. Din Telega pana la Bustenari este o urcare cu cateva serpentine si asfalt destul de bun. Sunt doua zone unde se lucreaza, in rest asfaltul este bun. Ajunsi in mijlocul satului Bustenari, GPS-ul indica un drum mai rau, fara asfalt in dreapta, insa am luat-o la stanga pe DC11C spre Poiana Tresiei. Acest drum este cu asfalt bun, multe viraje, singurul lucru la care trebuie sa aveti grija este faptul ca este destul de ingust. Totusi n-as recomanda acest traseu motocicletelor sportive, pentru ca pe langa bucatile unde se lucreaza, la Poiana Trestiei, sunt cativa kilometri (cat tine satul) din dale de beton.De asemenea daca veniti cu ceva orientat mai spre off-road sau adventure va puteti aventura pe drumuri forestiere sau potecile care pleca de la asfalt. Mai multe detalii despre cum este drumul, vedeti in clipul de mai jos. [embedded content] Evaluare traseu Calitatea asfaltului Peisaje Trafic Dificultate (1- foarte dificil/ 5 - foarte usor ) Fun factor Continue Reading Articol preluat de pe motoroute.ro
  14. Având în vedere că orașele devin din ce în ce mai aglomerate, dacă vrei să nu pierzi mult timp în trafic,deplasarea pe două roți devine o soluție evidentă. Există varianta unui scuter, însă dacă nu vrei să-ți simți lezat ego-ul de motociclist, există soluții practice, care să te ducă la serviciu zilnic rapid și economic, iar la sfârșit de săptămâna să le poți folosi și la o tură la munte sau la mare. Honda NC750X este una dintre aceste soluții. Am petrecut câteva zile împreună, mai întâi doar prin oraș, că să ne convingem de cât de practică este, ca apoi să o scoatem la o plimbare în zona Câmpina-Brebu.[embedded content] Faza pe hârtie: NC750X este o motocicletă numai bună pentru a face naveta zilnic la serviciu. Se spune că este una dintre cele mai practice motociclete în oraș, asta datorită ușurinței cu care se conduce, mai ales varianta cu DCT, cât și datorită spațiului de depozitare în locul rezervorului clasic. Motorul de 745cc dezvoltă 55CP@ 6.250rpm cu un cuplu de 68NM@ 4.750rpm. Frânele sunt bine dimensionate pentru o astfel de motocicletă, pe față avem discuri de 320mm împreună cu etrieri cu 2 pistonașe și ABS bineînțeles. Iar pentru o siguranță sporită în zone cu aderența mai scăzută, motocicleta dispune de Traction Control. Un alt punct forte al acestei motociclete este consumul, cei de la Honda specificând un consum de 3.6L/100Km. Știind toate astea, am luat și noi la test o astfel de motocicletă și am scos-o la o plimbare de vreo 400Km prin București și împrejurimi. Faza pe stradă : Motocicleta asta a primit mai multe porecle. Una dintre ele este de motocicleta-scuter, asta pentru cutia DCT disponibilă pentru acest model (și prezentă pe modelul testat) dar și pentru spațiul de depozitare generos, în locul rezervorului clasic. Primele zile petrecute împreună au fost în oraș. Mai întâi să va spun despre DCT. Mai mersesem înainte cu o cutie DCT pe Honda Africa Twin Adventure Sport, așa că știam la ce să mă aștept, dar nu știam cum se comportă cuplată la motorul de pe NC750X. Ei bine primul lucru care mi-a plăcut la DCT-ul de pe NC750X este modul în care pleacă de pe loc. Indiferent că ești în modul Drive sau Sport, motocicleta pleacă extraordiar de lin, te unge la suflet cum pleacă semafor după semafor, mi-ar plăcea să pot să debraiez și eu la fel de fiecare dată. În schimb nu mi-a plăcut foarte mult modul Drive. Mi s-a părut că „termină” cam repede vitezele,le schimbă prea repede astfel încât la 80Km/h ești deja în a 6-a. Există însă modul sport cu 3 nivele, care schimbă mai târziu, iar dacă bagi mâna în gaz la maxim, atunci schimbă treapta de viteza doar când ajunge aproape de limitare. Tot în oraș am experimentat și „torpedoul” motocicletei. Cei de la Honda zic că este suficient cât să încapă o cască full-face, depinde cât de mare ai căpățâna probabil, Shark-ul meu Speed-R nu a încăput,chiar m-am luptat un pic să-l scot de acolo după ce am încercat să-i închid capacul cu forța. Așa că asta cu casca trebuie testată la fața locului cu casca fiecăruia. În schimb poți lejer să-ți pui niște cumpărături din oraș, un ghiozdan mai mic sau alte lucruri de care ai nevoie să zicem când mergi zilnic la birou.Spațiul este foarte generos și te înveți imediat cu utilitatea lui. În plus ai și o priză de 12V poziționată în interior, care poate fi folosită pentru ați încărca telefonul. Și dacă în locul rezervorului este un mini portbagaj, unde este rezervorul ? Rezervorul este sub șa, iar bușonul de la benzină este sub șaua pasagerului. Lucrul ăsta este un pic incomod dacă ești pe fugă, pentru că trebuie să te dai jos de pe motocicletă ca să poți să bagi benzină, însă oricum coborai ca să plătești…Mare avantaj al acestei poziționări în schimb este mutarea centrului de greutate a motocicletei mai aproape de asfalt, ceea ce o face să fie manevrabilă și să aibe o ținută bună drum. Și dacă vorbim de ținuta de drum, trebuie să o scoatem și în afara orașului. O fi ea motocicletă pentru navetiști, dar toată lumea trebuie să se plimbe pe niște drumuri mai pitorești în weekend. Am scos-o la o tură pe lângă Câmpina, drumul principal de test fiind Telega- Buștenari-Cosmina de jos (cum să ajungeți acolo gășiți aici). Până să ajungem acolo am ieșit în schimb pe autostrada București-Ploiești, pentru ca unii își doreau să afle cum se comportă la viteze mai susținute. Unul dintre atuurile acestei motociclete este consumul redus. Odată ce începi să accelerezi, să mergi la viteze mai mari , acest atuu scade. La o viteză constanța între 130-140Km/h consumul este undeva între 4.6-5.2 și se duce înspre 6% dacă forțezi calul. Știu, e în continuare un consum decent, însă este mai mult decât consumă ea în mod normal, dacă mergi civilizat, adică undeva între 4 și 4.4 L/100Km. Eu am scos 4.4 în toată tura, oraș, autostrada, drumuri virajate și puțin off-road. Asta la un rezervor de 14L înseamnă că poți scoți în jur de 300km. Însă sunt un pic sceptic legat de capacitatea exactă a rezervorului. Când am plecat am făcut plinul și când îmi arăta pe bord că am consumat un pic peste 10L , a intrat pe rezervă. Am mai făcut aproximativ 15Km, iar când am realimentat am „reușit” să bag doar vreo 10.5L până s-a umplut. Poate un posesor de NC750X sa ne zica exact dacă a făcut teste legate de capacitatea rezervorului 🙂 . Apropo de bord și indicatoare, unora li se poate părea cam mic și înghesuit. Mie mi s-a părut că ocupă spațiu cât mai eficient, nefiind lăsat niciun spațiu liber pe bord 🙂 . Îmi place modul în care se schimbă culoarea barei de la RPM, în funcție de modul ales de mers, în funcție de felul în care mergi sau când să schimbi viteza sau dacă mergi la un consum economic. Noaptea este un adevarat spectacol de lumini bordul. În rest ai informațiile uzuale, consum mediu, viteza, treapta de viteză, ceas etc. Nu mi-a plăcut că nu îți arată autonomia, în schimb îți arată cât combustibil ai consumat de la ultima alimentare. Pentru cei ce m-au întrebat cum se descura acest motor la viteze susținute având în vedere plajă limitată de turații, se descurcă cu brio. În modul Sport, la o viteză de croazieră de 120Km/h ai o accelerație destul de bună cu care poți să ajungi rapid la 150-160Km/h, iar referitor la turații, la viteză de 130Km/h, motorul are 4000rpm, asta înseamnă că mai are disponibil peste 2.500rpm până la limitare. Ca referință, la 150Km/h motorul are 4.500 rpm. În documentație, limitarea este la 7.500rpm, însă pe bord, redline-ul începe pe la 6.400rpm, deci pentru motor nu este un chin să meargă la aceste viteze. Cu siguranță această motocicletă nu a fost concepută că să spargă recorduri de viteză sau de accelerație, însă este capabilă să susțină o viteză de croazieră foarte bună. Referitor la mersul pe autostrada mi-ar fi plăcut ca NC-ul să aibă și cruise control, mai ales în contextul DCT-ului, parcă este ceva ce se cere automat. Însă se pare că cei de la Honda nu agreează acest lucru, nici pe Africa Twin DCT ne-existând această posibilitate. Cred că inginerii japonezi ar trebui să se gândească și la oamenii care fac naveta zilnic venind pe autostrada 🙂 . Tot referitor la mersul pe autostradă, protecția la vânt este destul de bună, nu a-și spune că excelează, aș putea să zic că este mai bună decât în cazul CB500X. NC750X are un parbriz un pic mai mare și rotunjit spre margini, plus handguarduri care mai dispersează aerul. În cazul meu, la 1.85, am simțit la viteze mai mari , vantul în zona umerilor. Revenind la ținuta de drum pe drumuri virajate, mi-a plăcut cum se simte datorită centrului de greutate jos, se mișcă foarte cursiv pe viraje, suspensiile preiau denivelările din șosea foarte bine, în schimb șaua mi s-a părut un pic cam tare. La drum lung a început să mă incomodeze spre sfârșitul zilei. Frânele mi se par suficient de bune pentru această motocicletă, în schimb mi s-a părut mai greu de frânat pe coborâre. Acolo am avut senzația că cele 230Kg ale variantei cu DCT se simt și pun la muncă serios frânele. Și i-am mai simțit greutatea pe loc, atunci când eram pe ea și o împingeam să o scot cu spatele din parcare. Faza pe lângă stradă: Așa cum au votat majoritatea, Honda NC750X, dă mai bine și se înțelege mult mai bine cu drumurile asfaltate. X-ul acela din denumire te duce cu gândul la off-road, însă este clar că nu pentru asta a fost făcută. Am scos-o un pic pe câteva drumuri forestiere mai mult pentru câteva poze 🙂 . Primul lucru care m-a făcut să cred că totuși nimeni nu s-a gândit la off-road la Honda când a fost coneputa această moticicleta este poziția care o ai pe ea atunci când stai ridicat în scărițe. În cazul meu, la 1,85m, mi s-a părut o poziție incomodă, ghidonul parcă e prea jos, așa că m-am coborât înapoi în șa și am luat-o ușor. De mers pe drumuri de pământ și pietriș, motocicletă merge că orice motocicletă touring și bineînțeles mai bine ca orice motocicletă de stradă , beneficiind de garda la sol de 165 mm. Ce nu mi-a mai plăcut în off-road la ea a fost modul în care intră Traction Controlul atunci treci peste mai multe denivelări. Traction cotrolul intervine puternic pe nivelul 2, tăind intr-un mod agresiv gazul, fapt ce face DCT-ul să fie ușor indecis, să tot schimbe treapta de viteză în sus și-n jos. Mi s-a atamplat o dată asta și pe asfalt în aceleași condiții, 3 dâmburi în asfalt în urcare pe o pantă cu praf, după ce am trecut de ele motocicleta parcă rămăsese hipnotizată între treapta 2 și 3. Așadar, impresia pe care mi-a lăsat-o a fost că X-ul din nume este mai mult pentru designul cu influențe adventure, dar la nevoie bineînțeles că poți să parcurgi câțiva kilometrii de drum forestier la o viteză decentă, cred ca ar fi facut fata de exemplu la traseele din tura de toamna de anul trecut, RideDacica, unde am fost cu o Honda VFR800X Prețul motocicletei testate de noi este de 8.490€, însă prețul NC-ului 750X începe de la 7.490€ pentru varianta fără DCT. Pentru a programa un test-ride în rețeaua dealerilor Honda puteți accesa site-ul Honda România : www.honda-moto.ro Motor - 7/10 Ciclstică , manevrabilitate și frâne - 8/10 Dotări standard - 8/10 Fun factor - 5/10 Raport calitate / preț - 8/10 Date tehnice Motor: 2 cilindri, 4 timpi, racit cu lichid, SOHC. 745cmc 55cp@6.250rpm 68Nm@4.750rpm Cursa suspensie fata : 41mm, Garda la sol: 165mm Frana fata : 2xdiscutri 320mm Frana spate : mono disc 240mm Inaltime sa: 830mm Greutate la plin : 230Kg (*DCT) / 220Kg Capacitate rezervor carburant 14L Consum mediu indicat în testul nostru: 4.4% Continue Reading Articol preluat de pe motoroute.ro
  15. Intrunirea anuala 2019

    Buna Nicon, am sunat chiar acum la aceasta locatie dar au doar 15 camere si sunt rezervate .
  16. KTM EXC 2020: For the Journey to Extreme – The All-New KTM Enduro Range Posted in Bikes, Riding KTM launched its latest KTM EXC range this week in Bassella, Spain, and we at the KTM BLOG would like to share some images of the most extreme KTM Enduro models yet in action. Developed on the toughest climbs, gnarliest terrain and deepest mud with our Red Bull KTM Factory Racing stars, the benchmark-setting KTM enduros have just raised the bar. A new KTM 150 EXC TPI joins its bigger brothers in the 2-stroke range, the KTM 250 EXC TPI and the KTM 300 EXC TPI – all featuring the latest TPI (Transfer Port Injection) technology. In the 4-stroke range it is the 250, 350, 450 and 500 KTM EXC-Fs that are ready for the hottest battles and most technical terrain. KTM 150 EXC TPI MY2020 © KISKA The KTM SIX DAYS models offer a premium parts package and are widely regarded as the best competition bikes on the market, while the KTM 300 EXC TPI ERZBERGRODEO is a new model to celebrate the iconic ErzbergRodeo hard enduro event in Austria, which is in its 25th year, with a special and exclusive design for this strictly limited model. KTM 300 EXC TPI ERZBERGRODEO MY2020 © KISKA For model year 2020 a newly developed chassis that has evolved from the previous edition, along with new, more efficient yet high-performing engines, joins the improved WP XPLOR suspension and much more. It means the latest KTM EXCs, which are already the class leaders, offer the best equipment for the most difficult journeys to extreme, whatever the level of rider. Photos: KISKA
  17. KTM EXC 2020: For the Journey to Extreme – The All-New KTM Enduro Range Posted in Bikes, Riding KTM launched its latest KTM EXC range this week in Bassella, Spain, and we at the KTM BLOG would like to share some images of the most extreme KTM Enduro models yet in action. Developed on the toughest climbs, gnarliest terrain and deepest mud with our Red Bull KTM Factory Racing stars, the benchmark-setting KTM enduros have just raised the bar. A new KTM 150 EXC TPI joins its bigger brothers in the 2-stroke range, the KTM 250 EXC TPI and the KTM 300 EXC TPI – all featuring the latest TPI (Transfer Port Injection) technology. In the 4-stroke range it is the 250, 350, 450 and 500 KTM EXC-Fs that are ready for the hottest battles and most technical terrain. KTM 150 EXC TPI MY2020 © KISKA The KTM SIX DAYS models offer a premium parts package and are widely regarded as the best competition bikes on the market, while the KTM 300 EXC TPI ERZBERGRODEO is a new model to celebrate the iconic ErzbergRodeo hard enduro event in Austria, which is in its 25th year, with a special and exclusive design for this strictly limited model. KTM 300 EXC TPI ERZBERGRODEO MY2020 © KISKA For model year 2020 a newly developed chassis that has evolved from the previous edition, along with new, more efficient yet high-performing engines, joins the improved WP XPLOR suspension and much more. It means the latest KTM EXCs, which are already the class leaders, offer the best equipment for the most difficult journeys to extreme, whatever the level of rider. Photos: KISKA
  18. Adventure riders need to carry stuff. It’s as simple as that. Camping and cooking gear, tools, camera equipment, clothing, supplies… if you’re out for more than a day ride, you need to bring it along. But it’s easy to go wrong buying adventure motorcycle luggage for the first time. The temptation is often to get the biggest bags that will fit and stuff them to bursting capacity, without realizing the negative effect too much weight, or too much weight in the wrong places, has on off-road handling. ADVERTISEMENT To help avoid that mistake, we’ll walk you through a basic adventure motorcycle luggage setup, then discuss some finer details such as hard vs. soft luggage, securing loads and packing tips. As you think about luggage, always keep the mantra in mind: light is right. The Basics A common adventure motorcycle luggage set up includes a set of panniers, a top bag (or top case) and a tank bag. The panniers are mounted on the sides around the passenger seat area or further toward the tail of the bike. Some soft panniers don’t require racks, but many do for added support and to keep them away from the rear wheel and exhaust. Hard panniers must have racks for mounting. Top-loading hard panniers allow you quick access to your gear, but you may have to dig for what you want. Side-loading hard panniers can allow stuff to fall out when you open them, but you do have more access to your contents. Top bags go on the tail section of the bike and are typically strapped to the top rack or passenger seat area. Some soft pannier systems have an integrated top bag. Soft panniers are essentially a duffle bag with points for securing it with straps, or a hard top case can be mounted to the tail rack with a lockable release latch. Tank bags are usually small, often expandable and useful for carrying things you need to access quickly such as glasses, a small camera, gloves, snacks, etc. Some tank bags mount with magnets to metal tanks or snap to the fuel filler cap. Others use straps that attach to the frame rails under the seat and around the bike’s steering head for stability. For off-road use, the strap-type tank bags are usually the most secure. Hard vs. Soft Luggage You’ll hear a lot of strong opinions for each type of adventure motorcycle luggage, but it really boils down to what kind of riding you intend to do. If you primarily stay on paved roads and easy gravel, hard luggage is generally a good choice. But if your plans include backcountry trips on rough, narrow dirt roads and trails, places where you’re more likely to have to squeeze between obstacles and the chances of taking a spill are higher, soft luggage gets the nod. Here are the pros and cons for each. HARD BAGS: You’ll find these made of aluminum, polycarbonate and plastic. Aluminum has the advantage of being malleable; if you bend it you can hammer it back into shape. Polycarbonate boxes, such as those made by Pelican, are tough as nails, slightly flexible and have rounded corners so you are less likely to catch a foot or leg on them. Light plastic cases that often come as factory equipment are less likely to survive a hard fall, and luggage failure on a long trip can pose serious problems. Pros • Lockable • Large carrying capacity • Can double as a stool, table, work bench, etc. • Handy for carrying heavy supplies to camp like firewood, beer, water, etc. Cons • Generally more expensive • Heavier than soft bags • Require sturdy racks which add weight • Can be a safety issue if you fall and pin your leg or foot underneath them. SOFT BAGS: Usually made of heavy rubber-coated vinyl, PVC or even canvas. They come in all shapes and sizes, and range from basic to deluxe with prices to match. Some higher-end brands are lockable and have slice-resistant netting or reinforcement for added security. Look for electronically welded, or stitched and welded, seams for added strength and water resistance. Roll-top closures are preferable to zippers because they don’t get clogged with dirt and are more waterproof. They can also be rolled down to decrease capacity when carrying small loads. Pros • Less expensive • Lighter than hard bags • Some off-road-focused brands don’t require racks • Less likely to catch a foot or leg Cons • Generally not lockable • Susceptible to being sliced open by thieves • Can tear in a slide-type crash Straps Even with plenty of luggage space, you may find there are items you want to keep out in the wind; a stinky gas container, firewood, sandals, etc. Including a few extra straps for securing items to the outside of your luggage is always a good idea. Ratchet or cam-lock tie downs are good for this purpose, but most are too long and you’ll need to trim them to size (sear the cut edge with a lighter to avoid fraying) or source shorter ones. Rok Straps, which are semi stretchy and can be cinched tight, are tailor made for this application. Never use bungee cords. They stretch excessively, allow items to come loose, and have a nasty tendency to end up in your back wheel or chain. Accessory/Specialty Luggage Courtesy Twisted Throttle There are packing options that allow you to use every available inch of space on your bike. Fender packs, for example, strap to the front fender and are good for carrying an extra tube, tire irons, a patch kit, etc. Number-plate bags attach above the headlight on enduro-style bikes. Tool tubes, typically plastic pipes with a screw-on end, attach under the tail section or down low between the skid plate and front wheel. Just remember that having more space translates into bringing more stuff, which means more weight. Light is right! Packing Tips Speaking of weight, keep it low when packing. Weight carried high raises your center of gravity, which adversely affects your bike’s handling. Put heavy items such as tools, spares, cooking gear, etc. down low in your panniers instead of in a top bag on the tail rack. Light stuff such as clothes or rain gear can go up high. You should be able to get everything you need in 60 to 100 liters of space, total. That’s a medium-sized set of panniers and a top bag. With a small tank bag for sundries, you should have all the space and accessibility you need. If not, go over your tools and supplies and see where you can save weight and bulk. And always think about how everything you pack, from clothes to tools, can serve double duty. Photos by Stephen Gregory, Billy Lieras & Spencer Hill Author: Bob Whitby Bob has been riding motorcycles since age 19 and working as a journalist since he was 24, which was a long time ago, let’s put it that way. He quit for the better part of a decade to raise a family, then rediscovered adventure, dual sport and enduro riding in the early 2000s. He lives in Arkansas, America’s best-kept secret when it comes to riding destinations, and travels far and wide in search of dirt roads and trails.
  19. În ultimul său clip Danny Macaskill are grijă de un copil, aşa cum ştie el mai bine. Îl ia cu la o tură, însă tura e puţin specială. Ni se spune totuşi că niciun copil nu a fost foolosit în clipul asta, dar şi că nu se recomandă să încercăm asta acasă cu opiii noştri… [embedded content] Sursa: Freerider
  20. Reguli pentru pietoni

    Foto credit The Beatlesthe Abbey road album cover Reguli de circulatie pentru pietoni Persoanele care se deplasează pe jos pe un drum public sunt considerate PIETONI. Reguli pentru pietoni: – Să circule numai pe trotuare iar în lipsa acestora să folosească potecile laterale sau acostamentul drumurilor publice. (acostament = partea de pietriș de langa asfalt) – Când lipsesc și potecile și trotuarele, să circule pe partea stângă, în directia de mers, cât mai aproape de marginea drumului, în șir indian (dacă se circulă în grup) – Să nu staționeze pe carosabil sau să se deplaseze în fugă – Traversarea se va face numai prin locurile special amenajate (ex.zebra, indicatoare, etc.) sau cu semnalizări (semafoare) – Traversarea se face în pas vioi, perpendicular pe axul drumului, adica pe cel mai scurt drum, numai pe marcajul pietonal, prin dreptul indicatorului “trecere de pietoni”, pe lumina verde a semaforului, sau la semnalul agentului de circulatie, cu semnificatia de “liber”. La intersectiile fară “zebră” sau agent de circulatie , etc. traversarea se va face pe la coltul intersectiei , după ce, în prealabil, fiecare pieton s-a asigurat din ambele părti, lăsând să treacă vehiculele care se apropie în acel moment – Pietonii pot traversa drumul cu marcaje (zebra) numai pe lătimea acestor marcaje! Reguli de traversare pietoni Întotdeauna respectaţi culorile semaforului: Roșu – AŞTEPTĂM Galben – NE PREGĂTIM Verde – TRAVERSĂM  Înainte de a traversa pe o trecere de pietoni sau pe la colţul străzii, asiguraţi-vă că atât din partea stângă a voastră cât şi din dreapta, nu se apropie nici o maşină  Atenţie la sirena poliţiei, pompierilor sau salvării. Când o auziţi , măriţi atenţia, ochii-n patru, grăbiţi traversarea dacă aţi început-o sau nu traversaţi, chiar dacă semaforul arată verde. Se interzice pietonilor:  Să circule pe autostrăzi;  Să circule pe carosabil, dacă există amenajări speciale pentru ei;  Sa traverseze drumul public prin alte locuri decât cele permise, ori prin locuri permise fară să se asigure;  Să prelungească timpul de traversare, să întârzie sau să se oprească fară motiv;  Să se angajeze în traversare atunci când se apropie mașina salvării , a pompierilor, a poliției (cu atenționare acustică sau luminoasă) sau coloana oficială;  Să traverseze drumul public prin spatele sau prin fața unui autovehicul sau tramvai care staționează;  Să traverseze, strecurându-se printre autovehicule parcate în apropierea bordurii sau trotuarului;  Să traverseze prin locuri cu insuficientă vizibilitate (curbe, vârfuri de pantă);  Să traverseze peste calea ferată, când semnalul luminos sau poziția barierei sau semibarierei interzice trecerea;  Să traverseze în locuri unde sunt instalate dispozitive de protecție a pietonilor, prin escaladarea acestora; Joaca pe stradă este interzisă!  Pe stradă sau în apropierea ei , jocul copiilor poate fi foarte periculos. Preocupați de joc, copiii uită de mașini ori nu aud claxoanele lor. Se pot produce accidente grave în care victime sunt în principal copiii, dar pot suferi și șoferii sau chiar autovehiculele în cauză. Pericolul este agravat iarna din cauza săniușului, patinajului, etc. Circulația cu mijloacele de transport în comun  Mijloacele de transport în comun au de obicei două sau mai multe uși; regula este că urcarea pietonilor să se facă prin ușa din spate.  Nu se circulă agățat de scările acestor autovehicule (există pericolul ca în cazul depășirii unui alt vehicul să se producă accidente grave)  Așteptarea mijloacelor de transport în comun să se facă stând numai pe trotuar sau acostament, NU pe carosabil. Sursa Vezi articolul integral
  21. Conducere preventiva moto cu Brigada de Politie Rutiera

    Curs de conducere preventiva moto cu experti de la Brigada de Politie Rutiera si Asociatia Moto Incepatori Reprezentantul Brigazii de Politie Rutiera Bucuresti, dl. Comisar Sef Ovidiu Munteanu, le-a vorbit incepatorilor despre importanta de a avea o conduita corecta si preventiva cand circula pe drumurile publice si despre necesitatea purtarii unui echipament de protectie cat mai complet cand merg pe motocicleta. Moto Incepatorii au adresat agentilor intrebari cu privire la legislatia rutiera in vigoare si au primit lamuriri asupra multor aspecte legale. Ploaia torentiala nu le-a stat in cale. S-au mutat din poligonul moto in sala de curs si au continuat explicatiile. Scoala AMI sustine proiectele Asociatiei Moto Incepatori si cu siguranta vor mai urma cursuri teoretice moto cu participarea si sustinerea politiei, in vederea imbunatatirii sigurantei rutiere. Mergeti la urmatoarele cursuri, indiferent ca sunteti incepatori, avansati sau inca elevi la scoala moto. Vezi articolul integral
  22. Curs de conducere preventiva moto cu experti de la Brigada de Politie Rutiera si Asociatia Moto Incepatori Reprezentantul Brigazii de Politie Rutiera Bucuresti, dl. Comisar Sef Ovidiu Munteanu, le-a vorbit incepatorilor despre importanta de a avea o conduita corecta si preventiva cand circula pe drumurile publice si despre necesitatea purtarii unui echipament de protectie cat mai complet cand merg pe motocicleta. Moto Incepatorii au adresat agentilor intrebari cu privire la legislatia rutiera in vigoare si au primit lamuriri asupra multor aspecte legale. Ploaia torentiala nu le-a stat in cale. S-au mutat din poligonul moto in sala de curs si au continuat explicatiile. Scoala AMI sustine proiectele Asociatiei Moto Incepatori si cu siguranta vor mai urma cursuri teoretice moto cu participarea si sustinerea politiei, in vederea imbunatatirii sigurantei rutiere. Mergeti la urmatoarele cursuri, indiferent ca sunteti incepatori, avansati sau inca elevi la scoala moto.
  23. Intrunirea anuala 2019

    Asa cum am promis, revin cu locurile antamate pentru cazare. Din toti cei care erau inainte anuntati, au ramas partu, tari si mari...deci doua camere duble. Avand in vedere preturile si distanta de-acasa si pana acolo, lipsa de dialog a conducerii complexului cu noi (cu voi, cei care ati fost sa negociati), ma vad nevoit sa renunt la rezervari si vom merge toti pe orientare la fata locului. Oferte sunt, destule! Ca atare, vom ajunge mai din timp si ne vom caza acolo unde suntem tratati ca turisti, nu ca vaci de muls! Imi pare rau dar nu pot sta singur, iar colegii mei sa stea in alta parte! Masa festiva...la fel, "pas"!
  24. Intrunirea anuala 2019

    @Toni,Subscriu
  25. Intrunirea anuala 2019

    Avand in vedere faptul ca restaurantul e foarte mare, o dam dracu' de masa festiva si pur si simplu mergem seara in restaurant ca oricare alti turisti si consumam fiecare ce si cat doreste din meniul pe care il au si putem petrece impreuna la fel ca la ''masa festiva'' dar cu costuri mai mici. O tarie, o friptura si o baterie de vin nu au cum sa coste 110 lei. Mai mult decat atat, vom putea folosi la masa din seara respectiva si eventualele bonuri valorice neutilizate. Din ce vad, noi nu avem nici cel mai mic avantaj cu masa festiva. Avantajul e exclusiv numai al lor prin faptul ca le va fi mult mai usor sa pregateasca un meniu fix dar sa incaseze pret de a la carte. Parerea mea.
  26. Intrunirea anuala 2019

    Mersi de postare, @nicon....asta faceam si eu, dar nu cu motorul la fata locului, ci pe net. Cautam alternative. Daca reusesc sa beau o bere-doua, trei voi cauta locatiile descrise de tine.... daca nu, ma intorc seara acasa ( anul trecut m-a fugarit ploaia si am ales valea Oltului, daca ajuta timpul/vremea, voi alege: Brezoi-Voineasa- Obarsia Lotrului-Oasa si acasa )... 200km nu sunt chiar o distanta. Si cum nu am povesti cu toti membrii clubului, si nici dispozitia pentru sedinte....posibil sa fie suficienta o zi pentru strangeri de mana si ceva povesti. .... de fapt , oare de ce dau explicatii referitoare la timpul, banii si "mofturile mele" ?....doar sa mai fac un post in plus!
  27. Giant Loop @Overland Expo

    Harold the owner of Giant Loop is a great and happy guy every time I’ve met him he always has something he needs me to check out. At Overland Expo, this is not different, we all know their luggage systems are a great way to use his motto – Go Light! Go Fast! Go Far! But now they might need to make a slight change to that last part…Go Farther! The release of the Fuel Bladders will give you that advantage to get out there farther into the backcountry, a long way out there, and now have enough fuel to get you back. From the Giant Loop website : Giant Loop Gas Bag™ Fuel Safe Bladder: Conveniently transport 1-5 gallons of hydrocarbon fuel for power sports racing in a collapsible welded film and ballistic nylon reinforced container that rolls up or packs flat when empty. A new stock of all sizes has just arrived at the Giant Loop HQ, but Harold wanted me to mention “they are a very, very fast seller so don’t wait until the last minute to get one for your riding this season” Also just arrived is a new stock of ‘tracker packers’ for those of you who prefer to have your beacon attached to you and not the bike “Giant Loop’s Tracker Packer addresses a real need for those of us who routinely escape the bonds of cell towers, extending the usability of potentially lifesaving technology even in dire situations. There are multiple threads for Giant Loop you can check out, the big list is here for more selective detail drop them an email or give them a call, contact information is HERE Look for an upcoming article – ‘made by inmates, for inmates’ all about the Giant Loop story in coming weeks Vezi sursa
  28. Intrunirea anuala 2019

    Chiar daca mi-am propus sa nu mai postez pe acest forum Motoveteranii totusi imi calc pe suflet si intervin . Acest week-end l-am petrecut cu familia mea ( incluzand si cei patru nepoti aspiranti moto ) la Cozia-Caciulata . Cazare la preturi de nimic la numai un gard despartire de Aqua Park . Mai incolo , am fost la Strandul din padure si iata ce va ofera : 100 lei doua persoane cu intrare gratuita la strandul termal . Totasl 160 de locuri . Este la aproxiamativ 500 metri de Aqua Park Cozia . Mai sunt si alte oferte la pret de tranzitie . Poate , poate ma hotarasc sa vin si eu cu toate ca mi s-a scarbit de atatea grosalanii , marlanii si multe altele .
  1. Încarcă mai multă activitate
×