Mergi la conţinut
  • https://www.AUTOdoc24.RO

Activitate

Fluxul se actualizează automat     

  1. Ieri
  2. ACS Lion Racing Team Sebis organizeaza in aceasta sambata concursul Iron Crosscountry, cea de a II-a etapa de Endurocross Extrem din Campionatul National. Etapa va fi organizata in localitatea Secas pe 25 mai 2019. Vor concura clasele: A, Veterani, B, C si Fete; QUAD-A și C; ATV-A și C. Secretariatul competitiei este in Secas, comuna Brazii, judetul Arad. PROGRAM DE DESFASURARE - 25-May-19 Înscrieri la secretariatul concursului: ora 07.30-12.00 Antrenamente libere 10:00-12:00 Deschiderea oficiala: ora 12.15 Briefing cu sportivii: ora 12.20 – concurentii se vor prezenta in echipament de concurs START: ora 12.30 – Clasa Moto START: ora 15.30 – Clasa ATV A+C + Quad A + C Festivitatea de premiere – ora 18,30 Programul si Regulamentul Particular al CNIR Endurocross Et.II sunt disponibile aici. Pagina de Facebook a evenimentului este aici. Vă așteptăm!
  3. Tyler McCaul este unul din riderii care îşi construiesc singuri mare parte din traseul pe care se dau. Într-o vreme când majoritatea riderilor închiriază utilaje şi plătesc oameni care construiesc trasee pe care să se dea, Tyler McCaul se mândreşte cu munca pe care o face. [embedded content] Sursa: Freerider
  4. Deja ii masor cotele cadrului si al furcii, ma bate un gand cu un monocilindru de 650cmc. Embleme rezervorului, curatate la tabla: Tratate cu Feruginol: Stropite in filler: Proprietarul le va duce la vopsire cu aerograf, abia astept sa vad ce iese.
  5. Intrunirea anuala 2019

    Urâtă treabă! Unii au votat ca și locație Călimănești (prin Călimănești înțelegând Complexul Balnear Cozia unde am fost in ultimii ani) iar acum își fac rezervări prin alte părți... Alții au fost foarte vehemenți (s-au dat cu curul de pământ la figurat) că locația nu trebuie schimbată, că așa a fost votată acu' o mie de ani și nu trebuie schimbată în veci... iar ei au fost primii care și-au făcut rezervare în altă parte, ba chiar în altă localitate... Oare de ce atâta încrâncenare, dezbinare, lipsă de respect față de strădania colegilor care s-au luptat cu nepăsarea si nesimțirea hotelierilor etc??? Pentru o economie de 70 - 100 lei? Oare doar atât valorează prietenia, colegialitatea si respectul dintre noi???? Rușine să le fie tuturor celor care au votat sau susținut această locație și acum dau bir cu fugiții. Bunătatea, altruismul și încrederea lui Silviu pentru că nu v-a cerut bani de avans, voi o răsplătiți prin trădare... probabil vă veți îmbogăți din economia de doi bani pe care credeți că o faceți. Veți rămâne cu doi bani in buzunar dar veți fi mai săraci cu cel puțin un prieten... Să nu spuneți că la momentul votului locației nu ați știut prețurile, pentru că nimeni nu le-a știut și era evident că vor fi mai mari și dacă ați votat Călimănești înseamnă că v-ați asumat eventualitatea unor prețuri mai mari, nu? RUȘINE!!!! Eu așa văd lucrurile.
  6. Intrunirea anuala 2019

    Ce usor este din butoane. Cel mai bine astepti, sa se zbata altii si sa comentezi din spatele monitorului Daca doreati cautati si voi alternative, acum este tardiv si comentariile de prisos Sa ne vedem cu bine
  7. Intrunirea anuala 2019

    De obicei cel care isi aduce prietenii cu el va dori sa stea impreuna cu ei. Daca cel care a rezervat pt un grup se muta e clar ca si grupul adus de el se muta. Asta e dezavantajul de a nu stii preturile din timp pt a se putea discuta si lua o decizie. Trebuia sa avem o locatie de rezerva.Ar trebui sa le dam MU1E la managerii de la Cozia si sa stam toti unde gaseste Ivan.
  8. Intrunirea anuala 2019

    .......deci sa nu pun cortul.... vreau "#sieu" pentru mine si inca unu' din Ardeal (o camera dubla), asta in ideea de a sta gramada cei ce nu vor cazarea cu stelele alea de general....daca nu, se va putea face ceva la fata locului. @ytu60 "Credeam ca se doreste sa stam toti intr-un loc, unde sa avem si sedinta Ma intreb, daca suntem dispersati se va mai tine??" ...... din ce imi aduc aminte nici la Tismana, nici la Sighisoara nu s-a stat intr-o singura locatie si a iesit bine (super la Tismana, bine la Sighisoara)
  9. Intrunirea anuala 2019

    Ivan ma iei si pe mine in calcul o dubla doua nopti. Multumesc. P.S. Daca e nevoie de avans dai un semn.
  10. Clubul Motorsport Race Management Bucuresti organizeaza in acest sfarsit de saptamana etapele V si VI din Campionatul National de Viteza pe circuit si Campionatul European BMU Road Racing. Concursul va avea loc pe circuitul MotorPark din Adâncata între 24 si 26 mai 2019. Vor concura clasele: SuperBike, Supersport, Debutanti 600, Debutanti 1000, Gold 600, Gold 1000, Hobby 600, Hobby 1000, Oldtimer, Moto3, Juniori 1, SP125, 85cc si SSP300. Clasa SP125 puncteaza doar în Campionatul European BMU. Vineri, 24 mai 2019, este ziua dedicata antrenamentelor libere, inscrierilor si verificarilor tehnice. Clasele motocicletelor de 600 si 1000 cc va avea câte trei intrări pe circuit a câte 20 de minute începând cu ora 10:00. Sâmbătă, 25 mai 2019, antrenamentele cronometrate încep la ora 08:30. Prima cursă a zilei este programată la ora 14:30 (Clasa Juniori 1 & 85cc), iar ultima este la ora 19:00 (Oldtimer). Clasa Superbike are startul la ora 17:30. Festivitatea de Premiere începe la ora 19:20. Duminică, 26 mai 2019, Warm-up-urile sunt programate să înceapă la ora 08:30. Cursa clasei Debutanți 600 cc începe la ora 12:20, iar cea a clasei Supersport la ora 13:55. Festivitatea de Premiere pentru toate clasele incepe la ora 16:45. Regulamentul Particular si Programul complet al CNIR Viteza et. V-VI sunt disponibile aici. Regulamentul Particular al CE BMU Road Racing et. V-VI sunt disponibile aici. Fotografii de la primele două etape din acest an sunt disponibile aici și aici. Vă așteptăm!
  11. Intrunirea anuala 2019

    Credeam ca se doreste sa stam toti intr-un loc, unde sa avem si sedinta Ma intreb, daca suntem dispersati se va mai tine?? Daca tot faceti sapaturi, dece nu cautati un loc in care sa incapa toata lumea din lista ramasa? Am in lista persoane care au rezervat si pentru alti colegi, dupa care si-au schimbat locatia. Ce sa inteleg? Dumnealor se muta si cei pentru care au rezervat raman in complexul Cozia Calimanesti? Invatatura de minte, avans fiecare pentru rezervare personala si cine se carmeste, sa se descurce singurel cu hotelul. Nu sa lase pe seama altora.
  12. Is the generally worldwide motorcycle sales slump ending? If Europe Q1 motorcycle sales are any indicator, the answer may be yes. According to Business Matters Magazine, the European motorcycle industry saw nearly 20% growth in Q1, 2019. They point this out against a backdrop of the European economy. The outlet says that as a whole, Europe experienced some tough times in Q4, 2018 and think it is likely to continue for a while. According to MotorcyclesData.com, the manufacturing sector and unwinding inventories weighed on Europe’s domestic economy. Reversing a trend, motorcycles had more sales increases than scooters. Photo credit: Honda In contrast to Europe’s economic uncertainty, the motorcycle market seems to be doing well at the moment. Using sales data collected through ministers of transportation of 37 European countries, early 2019 was very positive with growth well above expectations. January saw sales at 82,976 units, up 9.7% year over year. But February saw the best year over year sales in a decade. European manufacturers sold 103,115 units during this timeframe. Rounding out Q1 in March were sales of 176,296 up 17.8% year over year. This seemingly confirmed that the previous month’s sales as not being a fluke. Ultimately, year over year Q1 sales figures were 362,387 up 19.3%. Electric motorcycles made significant headway. Photo credit: Zero Motorcycles Europe motorcycle market future Business Matters thinks that the European motorcycle sector will not experience a slow death. They think that the industry is on the verge of a fast rebirth. While two-wheeled transportation has been growing in Europe, increases such as those seen in Q1 2019 are startling. While scooters had been driving the growth, it now seems that motorcycles and electric motorcycles are making headway. The electric motorcycle segment saw the most growth of any segment at 42.3%. This is only a quarter worth of data, but it will be interesting to see if this trend continues for the remainder of 2019. Taken with 2018’s upward trend Q1 may be signs of better things to come for the European motorcycle market. Vezi sursa
  13. Europe Motorcycle Industry Sees 20% Growth In Q1

    Is the generally worldwide motorcycle sales slump ending? If Europe Q1 motorcycle sales are any indicator, the answer may be yes. According to Business Matters Magazine, the European motorcycle industry saw nearly 20% growth in Q1, 2019. They point this out against a backdrop of the European economy. The outlet says that as a whole, Europe experienced some tough times in Q4, 2018 and think it is likely to continue for a while. According to MotorcyclesData.com, the manufacturing sector and unwinding inventories weighed on Europe’s domestic economy. Reversing a trend, motorcycles had more sales increases than scooters. Photo credit: Honda In contrast to Europe’s economic uncertainty, the motorcycle market seems to be doing well at the moment. Using sales data collected through ministers of transportation of 37 European countries, early 2019 was very positive with growth well above expectations. January saw sales at 82,976 units, up 9.7% year over year. But February saw the best year over year sales in a decade. European manufacturers sold 103,115 units during this timeframe. Rounding out Q1 in March were sales of 176,296 up 17.8% year over year. This seemingly confirmed that the previous month’s sales as not being a fluke. Ultimately, year over year Q1 sales figures were 362,387 up 19.3%. Electric motorcycles made significant headway. Photo credit: Zero Motorcycles Europe motorcycle market future Business Matters thinks that the European motorcycle sector will not experience a slow death. They think that the industry is on the verge of a fast rebirth. While two-wheeled transportation has been growing in Europe, increases such as those seen in Q1 2019 are startling. While scooters had been driving the growth, it now seems that motorcycles and electric motorcycles are making headway. The electric motorcycle segment saw the most growth of any segment at 42.3%. This is only a quarter worth of data, but it will be interesting to see if this trend continues for the remainder of 2019. Taken with 2018’s upward trend Q1 may be signs of better things to come for the European motorcycle market. Vezi sursa
  14. La sfarsitul saptamanii trecute a avut loc la Heniu prima etapa din Campionatul Regional de Hard Enduro al Zonei de Nord Vest. Concursul a fost organizata de clubul Master Bike Cluj și a avut loc la Prundu Bargaului intre 17 si 18 mai 2019. Au concurat clasele: A, B, C, Veterani si Fete. Au participat peste 200 de sportivi, o etapă aproape integral românească, doar doi sportivi venind din străinătate. Traseul a fost apreciat în mod deosebit de sportivi, din acest punct de vedere organizarea fiind una deosebită. Jozsa Norbert Levente de la Master Bike Cluj este câștigătorul acestei ediții la clasa PRO. Clasa B (Expert), a fost câștigată de Ciprina Codruț Furtună de la Go Racing București. Cel mai bun de la clasa Hobby este Lorincz Alpar de la Master Bike Cluj. De la Clubul Jitsu Zarnesti se impune la clasa Veterani Nicolae Daniel. Averiței Ruxandra Ioana de la Dirt Bike Riders Baia Mare a fost cea mai bună fată. Rezultatele complete ale CR H.E.(N.V.) Enduro Heniu – 17-18.05.2019 sunt disponibile aici.
  15. Intrunirea anuala 2019

    Am notat...poate trag o fuga pana acolo si rezerv, oricum, nu stam noi in cort! Sunt destule variante!
  16. Intrunirea anuala 2019

    Daca rezervi ceva anticipat sa ma iei si pe mine in calcul cu o camera dubla ca ar fi frumos sa stam impreuna cei care nu vrem la Cozia.Cred ca si Silvia si Dantudor s-ar combina cu noi . Poate si Nicon .Merci
  17. O bicicletă de succes cu ghidon dropbar în ultima vreme înseamnă tot mai mult una care e gata să atace cât mai multe tipuri de teren. Noua Santa Cruz Stigmata face exact acest lucru! Bicicleta ce era până acum modelul de ciclocros al producătorului este acum mai greu de clasificat, însă cu siguranță înclină mult mai mult spre gravel decât spre cross pur, însă totuși nu și-a pierdut de tot rădăcinile de CX. Este în continuare un model bun de ciclocros. Noul cadru are straturi de carbon mai rezistente, multe forme fiind împrumuate de la modelul MTB hardtail Highball. Au fost împrumutate câteva trucuri de construcție și de la bicicleta lui Danny MacAskill, pentru a face ca noul cadru să nu cedeze sub presiunea unei curse dure de CX. Headtube-ul e foarte masiv pentru a oferi o direcție precisă. Tija de șa de 27.2 și seatstay-urile coborâte ajută la confort peste micile obstacole din iarbă și rădăcini. Un monobloc de dimensiuni generoase ajută ca transferul de putere spre roata din spate să fie foarte eficient, garda la sol fiind destul de bună. Toate cablurile sunt rutate intern iar cadrul nu are nicăieri unghiuri ascuțite în care să se prindă ușor noroiul sau zăpada. Restul bicicletei pare concepută pentru gravel. Ideea de gravel bike e dată și de compatibilitatea cu două foi. Azi aproape nicio bicicletă serioasă de ciclocros nu mai vine cu schimbător față, dar Stigmata oferă posibilitatea de a folosi transmisii 2x cu deraior față clamp-on. Modelul de top e echipat cu SRAM Red eTAP AXS 2×12, următoarea versiune fiind cea din imagini cu Ultegra 2×11 mecanic. Vor exista evident și opțiuni 1x pentru cei interesați. Alte elemente tipice de gravel sunt prinderile discrete de aripi de pe dropout-uri, din spatele furcii și din zona din spate a monoblocului. Axul de 12 mm de la ambele roți rigidizează bicicleta iar frânele cu etriere flat mount o opresc în siguranță. Spațiul pentru anvelope este la nivel cu bicicletele gravel moderne, cu o limită de 700×45 sau 650bx2.1 deși pe piață există deja biciclete cu spațiu mai mare. Datele acestea ne arată că bicicleta e destinată celor mai sportivi și nu neapărat celor ce caută aventuri de anduranță. Cadrul are prinderi pentru trei bidoane – două în triunghiul principal și unul sub downtube. Toate sunt poziționate jos, lăsând loc pentru o geantă de cadru lângă ele. Nu există însă puncte fixe pentru nicio geantă prinsă direct de cadru. Restul componentelor provin din colecția gravel de la Easton, inclusiv ghidonul răsucit spre exterior. Pentru CX s-ar putea să fie un pic prea lat, dar pentru gravel și drumuri dificile e unul dintre cele mai bune. Pipa are un unghi de 0 grade ce oferă o poziție mai ridicată, bună pentru turele lungi de gravel. Bicicleta e disponibilă în culorile Galben Muștar și Verde Olive, ultima având și un logo interesant ce lasă să se vadă fibrele de carbon. Geometria e cea din tabelul de mai jos. Din punctul de vedere al geometriei bicicleta e mai mult spre gravel decât spre ciclocros. Dacă distanța dintre roți e asemănătoare cu cea a altor modele populare de ciclocros, partea din față e orientată spre stabilitate în detrimentul manevrabilității. Unghiul furcii e un pic mai mic iar rack-ul un pic mai scurt pentru a crește capacitățile de parcurgere pe trail. Rezultatul e o bicicletă mai stabilă la viteză, excelent pentru mersul cu viteză pe drumuri neasfaltate. Prețurile și echipările sunt disponibile pe pagina producătorului. Bicicletele vor avea opțiunea de upgrade la noile roți Reserve din carbon de 700c sau 650b recent lansate pe piață. Există și o versiune feminină numită Juliana Quincy. La fel ca alte conversii Santa Cruz – Juliana, și aceasta are același cadru dar diferă culorile și componentele adaptate anatomiei feminine. A fost adăugată și o mărime mai mică. Stigmata e disponibilă în mărimi între 52 și 60 în timp ce Quincy primește și o versiune 49. Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului. Informații și imagini de pe bikerumor.com Sursa: Freerider
  18. Ani de zile am auzit că fenomenul moto nu are istorie și tradiție în România. Așa o fi, dar, atât timp cât apar motociclete ca Trackster, se pare că avem viitor… Pasiunea pentru motociclete poate fi exprimată în numeroase feluri. Unii caută să descopere lumea și fac mii de kilometri, alții sunt dependenți de adrenalină și participă la competiții, unii merg pe cărări nebătute și își găsesc liniștea în natură, altii pur și simplu construiesc motociclete. Dacă în competiții, noi românii, nu am reușit să ne evidențiem, drumurile din țară sunt aglomerate și nu prea te îndeamnă la excursii lungi, constructorii români au început să fie recunoscuți în afara țării. Cei care au reușit să realizeze ceva deosebit sunt cunoscuți de lumea moto românescă, mică, dar ambițioasă. Unul dintre ei, devenit deja un clasic, este Marcel Chiva, un fel de imagine Harley-Davidson autohtonă, datorită pasiunii sale fără margini pentru motocicletele producătorului american. Marcel Chiva cu motocicleta Moşu’ premiată în Croaţia Primele proiecte Am văzut primul său proiect expus în anul 2003, la una din expozițiile auto din București. Era un Suzuki Marauder, găzduit de standul importatorului Suzuki de la acea vreme, o motocicletă modificată, pe care numai Marcel, cu picioarele lui interminabile, putea ajunge la pedale. Acesta a fost începutul, dar prima sa creație care s-a bucurat de recunoaştere internaţională şi a fost premiată la o adunare Harley-Davidson, a fost un Softail Springer. S-a întâmplat în 2011, în Croaţia, unde motocicleta “Moşu’ ” a câştigat categoria Custom şi s-a bucurat de votul publicului, concretizat în premiul “People’s Choice”. Un an mai târziu a urmat concursul de la Balaton, când Marcel a prezentat “Mamutul”, un Touring foarte frumos, cu care a luat premiul doi, dar care, după părerea mea, a fost cea mai frumoasă motocicletă construită de Marcel, până în acel moment. Marcel Chiva cu motocicleta Mamutu’ premiată la Balaton În Europa sunt organizate în fiecare an mai multe adunări Harley-Davidson, fiecare cu specificul ei, cu participanţii, obiceiurile şi publicul ei. Poate cea mai distinsă, civilizată şi spectaculoasă se desfăşoară lângă St.Tropez, la Grimaud, în sudul Franţei, pe Coasta de Azur. Lume multă, lume de calitate, mulţi preparatori şi constructori, concurenţă mare pentru orice fel de întrecere. Aici urma să se desfășoare în 2016 cea de-a zecea ediție a Festivalului Harley-Davidson, unul dintre cele mai cunoscute evenimente din lumea moto, ocazie perfectă pentru cei mai cunoscuți constructori de motociclete personalizate să expună proiectele din ultima perioadă, în cadrul unui concurs devenit tradiție. Fiind locul perfect pentru afirmare, trebuia prezentat un proiect special și Marcel a pregătit viitoarea sa participare timp de aproape un an. Rețeta câștigătoare și niște istorie Rețeta pare simplă: se ia un cadru de Softail (cel mai potrivit pentru personalizare și destul de răspândit chiar și în România), un motor de Sportster și restul se construiește în jurul lor. La prima vedere nu e mare lucru, dar atunci când rezultatul urmărit nu este o motocicletă oarecare, ci una cu totul și cu totul specială, treaba se complică. Motoarele construite până acum de Marcel acoperiseră mai multe categorii, chopper, touring și era nevoie de ceva special: board tracker. Board track a fost prima disciplină moto apărută în SUA la începutul secolului XX, sport care a rezistat doar vreo două decenii. Concursurile erau organizate pe piste rotunde sau ovale, construite din lemn, lungimea unui tur fiind între 0,5-2,0 mile (0,8 km-3,2 km) pe suprafață din lemn, construită din scânduri, pista fiind mult înclinată, semănând cu pistele actuale de velodrom. Deși costurile de construcție ale unei astfel de piste erau mai mici decât orice altă suprafață, scândurile din lemn necesitau în permanență întreținere și reparații, astfel încât cursele au dispărut destul de repede. Motocicletele erau modificate ca pentru probele de record, fiind ușor de recunoscut și foarte la modă printre constructorii actuali de motociclete custom. Câteva caracteristici erau definitorii pentru o astfel de motocicletă și Marcel le-a respectat pe cele mai multe: motociclete înguste, cu ghidoane care facilitau o poziție de pilotaj agresivă, caroserie, aripi și șa minimaliste, rezervor mic, suficient pentru carburantul necesar în cursă, toate componentele inutile fiind eliminate. Numele ales viitoarei motociclete a fost Trackster, o combinație între Board Tracker și Sportster, gamă al cărui motor a fost folosit. De prin lume adunate Roțile folosite sunt produse de Revtech și sunt de 23”, echipate cu aceeași dimensiune de anvelope, dar pentru instalarea lor era nevoie de o basculă si de o furcă de față care să permită un astfel de diametru. Probabil că bascula a fost piesa cel mai greu de construit și a fost realizată din țeavă de oțel prin roluire. Și furca de față a fost o adevărată provocare, pentru că nu există un astfel de model pregătit pentru roată de 23”. Au fost folosite componente pentru furcă springer, iar elementele mobile care dictează unghiurile furcii au fost construite. Munca pentru realizarea acestor două repere nu poate fi descrisă în cele câteva rânduri de mai sus, efortul fiind greu de contabilizat. Elementele sistemului de frânare sunt originale H-D, dar toate, atât discurile, cât și etrierele, au necesitat piese intermediare pentru instalare, din același motiv: dimensiunile speciale ale roților. Rezervorul de doar șapte litri este produs de Santee, ca și ghidonul realizat în stilul celor de pe motocicletele de viteză ale anilor trecuți, iar eșapamentul este produs de Cole Foster, în timp ce șaua din piele este realizată în România, copiind perfect dimensiunile cadrului. Rezultatul final este o motocicletă care impresionează nu numai prin formele neobișnuite, dar foarte atrăgătoare, ci mai ales prin dimensiuni: o lungime de 2497 mm, cu ampatament de 1710 mm, care, combinate cu un set de comenzi avansate, permit numai unui pilot foarte înalt sau unuia cu picioare foarte lungi să o piloteze. Senzația este cu totul specială, înălțimea la șa fiind de 590 mm, mult sub ceea ce există pe orice motocicletă de serie și o gardă la sol de doar 90 mm, dificil de gestionat pe drumuri denivelate. Nici masa la plin de 285 kg sau cursa mică a ghidonului nu fac viața pilotului ușoară, dar o astfel de motocicletă nu este construită pentru folosința zilnică, fiind mai mult un obiect de colecție, sau utilizată în evenimente deosebite. Și aici revenim la începutul poveștii. După opt luni de muncă, proiectul Trackster a fost gata de expus la Festivalul Harley-Davidson de la Grimaud, eveniment pentru care a fost construit. Concurenții au fost împărțiți, ca de obicei, în clase de concurs, cea mai interesantă fiind probabil clasa Custom, unde sunt încadrate lucrările originale, nu modelele de serie cu modificări . Marcel Chiva şi prietenii din HOG Chapter Bucureşti la Festivalul Harley-Davidson de la Grimaud, ediţia a X-a Surpriza evenimentului Trackster a câştigat marele premiu la categoria Custom şi s-a bucurat de aprecierea publicului sosit la concurs, primind şi premiul “People’s Choice”, cel de-al doilea în cariera de constructor a lui Marcel. Poate era nevoie să amintesc că Marcel, împreună cu prietenii din organizaţia HOG București care l-au susținut, au făcut drumul până la St.Tropez pe motociclete, traversând Alpii înghețați, trecând în câteva ore de la căldura sufocantă la șoseaua acoperită cu zăpadă, dar asta este ceva atât de obișnuit pentru ei, încât aproape că nu mai contează. Marcel a fost premiat, motocicleta s-a bucurat de mare succes, dar cred că organizatorii şi-au băgat ghiara în gât, performanţa românească nefiind anticipată, sau dorită de cineva de pe acolo. Cele două mari premii cucerite de proiectul Trackster O astfel de realizare, obținută într-o țară în care există numeroși constructori de calibru, iar românii sunt, de cele mai multe ori, subiectul rubricilor de scandal ale ziarelor, îngrozind opinia publică, un succes românesc, fie el și în domeniul construcțiilor de motociclete, transformă picătura de talent și creativitate în cel mai bun ambasador al țărișoarei noastre. Cam în aceeași perioadă, Bebe, un tânăr de 24 de ani din Câmpia Turzii, a reușit să se claseze pe locul 6 la Campionatul Mondial AMD al constructorilor de motociclete, cu motocicleta El Lunes. Asta dovedește că avem pasionați, există talente, tânara mişcare custom din România are viitor și ne putem bucura de primele semne ale recunoașterii internaționale. Marcel Chiva la festivitatea de premiere Harley-Davidson Festival – Grimaud Date tehnice Trackster Motor Sportster Evolution în patru timpi, doi cilindri gemeni în V, 1202 cmc, două supape/cilindru, răcire cu aer, carburator S&S. Cutie de viteze manuală cu 5 trepte, ambreiaj în baie de ulei cu acţionare prin cablu, transmisie finală pe lanț. Cadru de Harley-Davidson Softail, basculă din oţel tubular. Furcă faţă springer fără amortizor, amortizor spate cu emulsie. Frână disc faţă/spate, etrier cu un pistonaş faţă/spate. Roată faţă/spate 23”, anvelopă faţă/spate 130/60 R23. Jante Revtech turnate din aliaj de aluminiu. Lungime: 2497 mm, ampatament: 1710 mm, înălțime la șa: 590 mm. Gardă la sol: 90 mm, capacitate rezervor: 7 ltr., masă la plin: 285 kg. Articolul complet a apărut în revista Auto Motor şi Sport nr. 3 (256) din martie 2019. Foto din arhiva personală Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube. Sursa
  19. Ani de zile am auzit că fenomenul moto nu are istorie și tradiție în România. Așa o fi, dar, atât timp cât apar motociclete ca Trackster, se pare că avem viitor… Pasiunea pentru motociclete poate fi exprimată în numeroase feluri. Unii caută să descopere lumea și fac mii de kilometri, alții sunt dependenți de adrenalină și participă la competiții, unii merg pe cărări nebătute și își găsesc liniștea în natură, altii pur și simplu construiesc motociclete. Dacă în competiții, noi românii, nu am reușit să ne evidențiem, drumurile din țară sunt aglomerate și nu prea te îndeamnă la excursii lungi, constructorii români au început să fie recunoscuți în afara țării. Cei care au reușit să realizeze ceva deosebit sunt cunoscuți de lumea moto românescă, mică, dar ambițioasă. Unul dintre ei, devenit deja un clasic, este Marcel Chiva, un fel de imagine Harley-Davidson autohtonă, datorită pasiunii sale fără margini pentru motocicletele producătorului american. Marcel Chiva cu motocicleta Moşu’ premiată în Croaţia Primele proiecte Am văzut primul său proiect expus în anul 2003, la una din expozițiile auto din București. Era un Suzuki Marauder, găzduit de standul importatorului Suzuki de la acea vreme, o motocicletă modificată, pe care numai Marcel, cu picioarele lui interminabile, putea ajunge la pedale. Acesta a fost începutul, dar prima sa creație care s-a bucurat de recunoaştere internaţională şi a fost premiată la o adunare Harley-Davidson, a fost un Softail Springer. S-a întâmplat în 2011, în Croaţia, unde motocicleta “Moşu’ ” a câştigat categoria Custom şi s-a bucurat de votul publicului, concretizat în premiul “People’s Choice”. Un an mai târziu a urmat concursul de la Balaton, când Marcel a prezentat “Mamutul”, un Touring foarte frumos, cu care a luat premiul doi, dar care, după părerea mea, a fost cea mai frumoasă motocicletă construită de Marcel, până în acel moment. Marcel Chiva cu motocicleta Mamutu’ premiată la Balaton În Europa sunt organizate în fiecare an mai multe adunări Harley-Davidson, fiecare cu specificul ei, cu participanţii, obiceiurile şi publicul ei. Poate cea mai distinsă, civilizată şi spectaculoasă se desfăşoară lângă St.Tropez, la Grimaud, în sudul Franţei, pe Coasta de Azur. Lume multă, lume de calitate, mulţi preparatori şi constructori, concurenţă mare pentru orice fel de întrecere. Aici urma să se desfășoare în 2016 cea de-a zecea ediție a Festivalului Harley-Davidson, unul dintre cele mai cunoscute evenimente din lumea moto, ocazie perfectă pentru cei mai cunoscuți constructori de motociclete personalizate să expună proiectele din ultima perioadă, în cadrul unui concurs devenit tradiție. Fiind locul perfect pentru afirmare, trebuia prezentat un proiect special și Marcel a pregătit viitoarea sa participare timp de aproape un an. Rețeta câștigătoare și niște istorie Rețeta pare simplă: se ia un cadru de Softail (cel mai potrivit pentru personalizare și destul de răspândit chiar și în România), un motor de Sportster și restul se construiește în jurul lor. La prima vedere nu e mare lucru, dar atunci când rezultatul urmărit nu este o motocicletă oarecare, ci una cu totul și cu totul specială, treaba se complică. Motoarele construite până acum de Marcel acoperiseră mai multe categorii, chopper, touring și era nevoie de ceva special: board tracker. Board track a fost prima disciplină moto apărută în SUA la începutul secolului XX, sport care a rezistat doar vreo două decenii. Concursurile erau organizate pe piste rotunde sau ovale, construite din lemn, lungimea unui tur fiind între 0,5-2,0 mile (0,8 km-3,2 km) pe suprafață din lemn, construită din scânduri, pista fiind mult înclinată, semănând cu pistele actuale de velodrom. Deși costurile de construcție ale unei astfel de piste erau mai mici decât orice altă suprafață, scândurile din lemn necesitau în permanență întreținere și reparații, astfel încât cursele au dispărut destul de repede. Motocicletele erau modificate ca pentru probele de record, fiind ușor de recunoscut și foarte la modă printre constructorii actuali de motociclete custom. Câteva caracteristici erau definitorii pentru o astfel de motocicletă și Marcel le-a respectat pe cele mai multe: motociclete înguste, cu ghidoane care facilitau o poziție de pilotaj agresivă, caroserie, aripi și șa minimaliste, rezervor mic, suficient pentru carburantul necesar în cursă, toate componentele inutile fiind eliminate. Numele ales viitoarei motociclete a fost Trackster, o combinație între Board Tracker și Sportster, gamă al cărui motor a fost folosit. De prin lume adunate Roțile folosite sunt produse de Revtech și sunt de 23”, echipate cu aceeași dimensiune de anvelope, dar pentru instalarea lor era nevoie de o basculă si de o furcă de față care să permită un astfel de diametru. Probabil că bascula a fost piesa cel mai greu de construit și a fost realizată din țeavă de oțel prin roluire. Și furca de față a fost o adevărată provocare, pentru că nu există un astfel de model pregătit pentru roată de 23”. Au fost folosite componente pentru furcă springer, iar elementele mobile care dictează unghiurile furcii au fost construite. Munca pentru realizarea acestor două repere nu poate fi descrisă în cele câteva rânduri de mai sus, efortul fiind greu de contabilizat. Elementele sistemului de frânare sunt originale H-D, dar toate, atât discurile, cât și etrierele, au necesitat piese intermediare pentru instalare, din același motiv: dimensiunile speciale ale roților. Rezervorul de doar șapte litri este produs de Santee, ca și ghidonul realizat în stilul celor de pe motocicletele de viteză ale anilor trecuți, iar eșapamentul este produs de Cole Foster, în timp ce șaua din piele este realizată în România, copiind perfect dimensiunile cadrului. Rezultatul final este o motocicletă care impresionează nu numai prin formele neobișnuite, dar foarte atrăgătoare, ci mai ales prin dimensiuni: o lungime de 2497 mm, cu ampatament de 1710 mm, care, combinate cu un set de comenzi avansate, permit numai unui pilot foarte înalt sau unuia cu picioare foarte lungi să o piloteze. Senzația este cu totul specială, înălțimea la șa fiind de 590 mm, mult sub ceea ce există pe orice motocicletă de serie și o gardă la sol de doar 90 mm, dificil de gestionat pe drumuri denivelate. Nici masa la plin de 285 kg sau cursa mică a ghidonului nu fac viața pilotului ușoară, dar o astfel de motocicletă nu este construită pentru folosința zilnică, fiind mai mult un obiect de colecție, sau utilizată în evenimente deosebite. Și aici revenim la începutul poveștii. După opt luni de muncă, proiectul Trackster a fost gata de expus la Festivalul Harley-Davidson de la Grimaud, eveniment pentru care a fost construit. Concurenții au fost împărțiți, ca de obicei, în clase de concurs, cea mai interesantă fiind probabil clasa Custom, unde sunt încadrate lucrările originale, nu modelele de serie cu modificări . Marcel Chiva şi prietenii din HOG Chapter Bucureşti la Festivalul Harley-Davidson de la Grimaud, ediţia a X-a Surpriza evenimentului Trackster a câştigat marele premiu la categoria Custom şi s-a bucurat de aprecierea publicului sosit la concurs, primind şi premiul “People’s Choice”, cel de-al doilea în cariera de constructor a lui Marcel. Poate era nevoie să amintesc că Marcel, împreună cu prietenii din organizaţia HOG București care l-au susținut, au făcut drumul până la St.Tropez pe motociclete, traversând Alpii înghețați, trecând în câteva ore de la căldura sufocantă la șoseaua acoperită cu zăpadă, dar asta este ceva atât de obișnuit pentru ei, încât aproape că nu mai contează. Marcel a fost premiat, motocicleta s-a bucurat de mare succes, dar cred că organizatorii şi-au băgat ghiara în gât, performanţa românească nefiind anticipată, sau dorită de cineva de pe acolo. Cele două mari premii cucerite de proiectul Trackster O astfel de realizare, obținută într-o țară în care există numeroși constructori de calibru, iar românii sunt, de cele mai multe ori, subiectul rubricilor de scandal ale ziarelor, îngrozind opinia publică, un succes românesc, fie el și în domeniul construcțiilor de motociclete, transformă picătura de talent și creativitate în cel mai bun ambasador al țărișoarei noastre. Cam în aceeași perioadă, Bebe, un tânăr de 24 de ani din Câmpia Turzii, a reușit să se claseze pe locul 6 la Campionatul Mondial AMD al constructorilor de motociclete, cu motocicleta El Lunes. Asta dovedește că avem pasionați, există talente, tânara mişcare custom din România are viitor și ne putem bucura de primele semne ale recunoașterii internaționale. Marcel Chiva la festivitatea de premiere Harley-Davidson Festival – Grimaud Date tehnice Trackster Motor Sportster Evolution în patru timpi, doi cilindri gemeni în V, 1202 cmc, două supape/cilindru, răcire cu aer, carburator S&S. Cutie de viteze manuală cu 5 trepte, ambreiaj în baie de ulei cu acţionare prin cablu, transmisie finală pe lanț. Cadru de Harley-Davidson Softail, basculă din oţel tubular. Furcă faţă springer fără amortizor, amortizor spate cu emulsie. Frână disc faţă/spate, etrier cu un pistonaş faţă/spate. Roată faţă/spate 23”, anvelopă faţă/spate 130/60 R23. Jante Revtech turnate din aliaj de aluminiu. Lungime: 2497 mm, ampatament: 1710 mm, înălțime la șa: 590 mm. Gardă la sol: 90 mm, capacitate rezervor: 7 ltr., masă la plin: 285 kg. Articolul complet a apărut în revista Auto Motor şi Sport nr. 3 (256) din martie 2019. Foto din arhiva personală Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube. Vezi articolul integral
  20. Duminica a avut loc la Lugoj prima etapa din Campionatul Regional de Motocros al zonei de Vest. Organizatorul acestei etape regionale a fost clubul Moto Extrem Lugoj, iar aceasta a avut loc pe 19 mai 2019 pe circuitul din zona Dealurilor Hezerisului. Au concurat clasele: PRO, VETERANI, MINICROS, MAXICROS, HOBBY, AMATORI. Au concurat aproape 50 de sporivi, spre bucuria noastra un mare număr dintre aceștia fiind piloți care concurează pentru prima dată într-o competiție oficială, mai mult, am avut și sportivi care au pășit pentru prima dată pe o pistă de motocros. La clasa Pro s-a impus Mihai Stoichescu în ambele manșe, locul 1 fiind însă obținut la luptă cu Vlad Rosu (amandoi de la clubul Moto Extrem Lugoj). La Veterani a câștigat Stoeanovici Mihăiță de la Smart Brașov, urmat de Solyom Szilard de la Moto Extrem Lugoj. Clasa Minicross a avut la start 11 copii. Pe primele trei locuri au fost trei sportivi de la clubul Moto Extrem Lugoj care au același prenume: Mark. Câștigător a fost Szoke Eross Mark, urmat de Ioviță Mark Luca și Mark Szabo. La clasa Maxicross câștigător a fost Liviu Jigmond Jr. de la Moto Extrem Lugoj. Cel mai bun de la clasa Hobby a fost Coman Dan Lucian (Haita Deva), singurul pilot care a rezistat și încheiat ambele manșe. La clasa Amatori se impune Pargea Ovidiu de la clubul Moto Bike Shop Timișoara. Rezultatele complete ale CR MX Lugoj 19.05.2019 sunt disponibile aici.
  21. Intrunirea anuala 2019

    Luati legatura si cu cei de la Strandul Termal din padure unde au 160 de locuri , nu sunt ocupate si costa numai 30 de lei de persoana cazarea la care s eadauga 20 de lei /zi accesul la bazin unde intri si iesi de cate ori vrei tel 0250 750 992. Mai sunt si alte pensiuni sau hoteluri la o suta de metri de Aqua Park . ... sau avem un stabiliment aici , cu sala de conferinte si strand propriu la o distanta de aproximativ 300 metri de Aqua Park Cozia
  22. I know it’s spring and the snow has or is beginning to melt. So for many of us, our thoughts have turned to warmer weather and the motorcycling season. But some of us aren’t thinking about riding motorcycles, some of us are thinking about snow and winter. Folks like the people at Arctic Cat. Purpose built snowbike Some time ago, Arctic Cat previously teased their own purpose-built snowbike. However, nothing ever came of it. But there’s apparently life in Arctic Cat’s snowbike. They have just filed a patent application for a new, completely purpose-built snowbike. If Arctic Cat has its way, you’ll no longer need to convert your dirtbike into a snowbike. You’ll just hop onto your purpose-built snowbike and ride it all winter. According to Arctic Cat’s patent application, the engine has been placed low for better CG. Image credit: Arctic Cat Claimed features and benefits The patent application claims several benefits over kit type snowbikes. They say that their purpose-built machine will be lighter than the kit snowbikes. Interestingly, the Arctic Cat’s patent claims that their snowbike will have a continuously variable transmission with an air handling system with a rearward facing air intake. It will also have an exhaust system positioned entirely within the chassis and tunnel of the vehicle to prevent any contact with a user or their clothing. The engine will have a CVT transmission. Image credit: Arctic Cat They also seem to have been thinking about lowering the snowbike’s center of gravity (CG). The patent application says that the machine has a lower center of gravity with the engine positioned lower and forward and lower in the machine’s purpose-built frame. Fuel tanks have also been placed to optimize CG for handling and balance. The fuel tanks have been located to optimize CG and balance. Image credit: Arctic Cat With Arctic Cat emerging from tough financial times prior to its purchase by Textron, it will be interesting to see what the bigger, more financially capable company will bring to market. Vezi sursa
  23. Arctic Cat Patenting Purpose-Built Snowbike

    I know it’s spring and the snow has or is beginning to melt. So for many of us, our thoughts have turned to warmer weather and the motorcycling season. But some of us aren’t thinking about riding motorcycles, some of us are thinking about snow and winter. Folks like the people at Arctic Cat. Purpose built snowbike Some time ago, Arctic Cat previously teased their own purpose-built snowbike. However, nothing ever came of it. But there’s apparently life in Arctic Cat’s snowbike. They have just filed a patent application for a new, completely purpose-built snowbike. If Arctic Cat has its way, you’ll no longer need to convert your dirtbike into a snowbike. You’ll just hop onto your purpose-built snowbike and ride it all winter. According to Arctic Cat’s patent application, the engine has been placed low for better CG. Image credit: Arctic Cat Claimed features and benefits The patent application claims several benefits over kit type snowbikes. They say that their purpose-built machine will be lighter than the kit snowbikes. Interestingly, the Arctic Cat’s patent claims that their snowbike will have a continuously variable transmission with an air handling system with a rearward facing air intake. It will also have an exhaust system positioned entirely within the chassis and tunnel of the vehicle to prevent any contact with a user or their clothing. The engine will have a CVT transmission. Image credit: Arctic Cat They also seem to have been thinking about lowering the snowbike’s center of gravity (CG). The patent application says that the machine has a lower center of gravity with the engine positioned lower and forward and lower in the machine’s purpose-built frame. Fuel tanks have also been placed to optimize CG for handling and balance. The fuel tanks have been located to optimize CG and balance. Image credit: Arctic Cat With Arctic Cat emerging from tough financial times prior to its purchase by Textron, it will be interesting to see what the bigger, more financially capable company will bring to market. Vezi sursa
  24. James Stewart Jr. announces retirement

    The Fastest Man On The Planet has announced his retirement from professional racing. James Stewart Jr., a.k.a. “Bubba,” has posted his retirement notice online, announcing it through his gear company Seven. Stewart hasn’t raced professionally since 2016, but he’s one of the most successful motorcycle racers ever, cleaning up in Supercross and outdoor motocross events for years. He won two SX championships and took 50 AMA Supercross premier class wins, second only to Jeremy McGrath. He also won three AMA Pro Motocross championships, with an undefeated season in 2008 (Ricky Carmichael is the only other racer to accomplish the flawless season in AMA Pro Motocross). Stewart’s 20 career 250/450 wins in AMA Pro Motocross are good for fifth all-time in that division, and his 28 wins in the 125/250 class are tops overall. Stewart also win the Red Bull Straight Rhythm event in 2014 and 2015, won an X Games medal in 2009, and had many other riding successes. However, it was off the track that Stewart perhaps saw the most success. He made a massive amount of money through sponsorships, bringing not only the usual industry money to the table (and lots of it!), but also inking deals with big players outside the moto world. For the most part, Stewart didn’t dominate on the bigger bikes later in his career in the same way he did on the smaller bikes at the start, although he certainly had plenty of success. He lost a lot of time to injuries and other issues, including an FIM doping ban, when Stewart failed to get proper exemption paperwork for his medically prescribed banned substance. However, he’ll go down in history as a huge star of off-road racing, and in the long run, probably best-known for inventing the Bubba Scrub, a move that you gotta have in the playbook if you want to win in the big MX races these days. Vezi sursa
  25. The Fastest Man On The Planet has announced his retirement from professional racing. James Stewart Jr., a.k.a. “Bubba,” has posted his retirement notice online, announcing it through his gear company Seven. Stewart hasn’t raced professionally since 2016, but he’s one of the most successful motorcycle racers ever, cleaning up in Supercross and outdoor motocross events for years. He won two SX championships and took 50 AMA Supercross premier class wins, second only to Jeremy McGrath. He also won three AMA Pro Motocross championships, with an undefeated season in 2008 (Ricky Carmichael is the only other racer to accomplish the flawless season in AMA Pro Motocross). Stewart’s 20 career 250/450 wins in AMA Pro Motocross are good for fifth all-time in that division, and his 28 wins in the 125/250 class are tops overall. Stewart also win the Red Bull Straight Rhythm event in 2014 and 2015, won an X Games medal in 2009, and had many other riding successes. However, it was off the track that Stewart perhaps saw the most success. He made a massive amount of money through sponsorships, bringing not only the usual industry money to the table (and lots of it!), but also inking deals with big players outside the moto world. For the most part, Stewart didn’t dominate on the bigger bikes later in his career in the same way he did on the smaller bikes at the start, although he certainly had plenty of success. He lost a lot of time to injuries and other issues, including an FIM doping ban, when Stewart failed to get proper exemption paperwork for his medically prescribed banned substance. However, he’ll go down in history as a huge star of off-road racing, and in the long run, probably best-known for inventing the Bubba Scrub, a move that you gotta have in the playbook if you want to win in the big MX races these days. Vezi sursa
  26. Conducere preventiva moto cu Brigada de Politie Rutiera

    Interesant curs, voi participa
  1. Încarcă mai multă activitate
×