Mergi la conţinut

Clasament Lideri


Continut Popular

Showing most liked content since 05.10.2013 in all areas

  1. 9 points
    Toni

    Intrunirea anuala 2019

    @adrian radu -bujie Te rog si pe tine sa fii putin mai temperat în exprimare astfel încât discutia sa fie una constructiva. Nu m-am ascuns nicăieri dar nici nu pot sa stau non-stop pe forum si sa raspund instantaneu la intrebari care de multe ori nu sunt relevante. Eu nu m-am erijat în niciun fel de șef iar Alexa, slava Domnului există, nu a dispărut si sper ca e bine sănătos. Lista membrilor nu mai apare pentru ca nu a mai fost actualizată din 2016 si nu mai e relevantă, adica ca si cum nu ar mai exista. Asta din cauza ca nimeni nu a mai fost interesat sa o actualizeze si ma refer in special la cei care și-au asumat prerogative de consiliu director si ar fi trebuit să aducă lista la zi (parerea mea). Lista trebuie actualizată la ședința din 2019 si parerea mea e ca ar fi indicat sa nu mai fie publica decat pentru membri. Nu cunosc numele complet al tuturor userilor dar ii stiu pe majoritatea după userul folosit. Daca tu nu ii stii, probabil ca nu te-a interesat s ii cunosti cu adevarat si nu e treaba mea sa ți-i prezint. Pentru a deschide lista participantilor la întrunire trebuie mai întâi lămurite data si locul astfel încât doritorii sa stie daca pot sau nu sa participe in functie de programul pe care il au. Iti suna cumva logic ce spun? Hai sa fixăm un termen de stabilire a locației si datei după care deschidem listă inscrierilor. Ok?
  2. 8 points
    Pe vremea lui Ceasca cand eram la scoala aveam matricole.Eram un fel de cireada de vaci insemnate,numerotate pentru ca in caz de ceva sa ne poata identifica militia.Asa si cu bulinele. Dupa revolutie cand am prins curaj sa merg cu mobra neinmatriculata pe strazi stiind ca nu ma poate prinde decat vreun politist pe motor aveam sentimentul ala de libertate,sentimentul ala ravnit in comunism.Acum motociclismul nu mai este despre spirit liber ,nu mai face nimanui placere sa se suie in sa si sa plece singur la drum, doar el si gandurile lui. Acum trebuie mers in grupuri ,si cu cat mai mari cu atat mai bine. Grupurile trebuie sa aiba insemne, ca sa nu se rataceasca unii de altii. Motociclismul a devenit un show pe care sa-l aratam celor de pe margine, avem embleme pe spate ca sa stie tot poporul ca nu suntem ai nimanui,ca facem parte din ceva .Ca avem prieteni. Prietenia nu se mai leaga pe pasiuni comune.Toti invocam pasiunea pt motocicleta dar nu la toti e reala.Intreaba doi motociclisti care se cred prieteni daca merg la teatru impreuna,daca se plimba impreuna prin parc cu familiile lor sau daca isi fac concediile impreuna,daca se viziteaza acasa pentru orice altceva decat pasiunea pt motoare.Majoritatea vor spune ca sunt prieteni pentru pasiunea pentru a merge impreuna pe doua roti. Ceea ce e hilar .Un raspuns asemanator din partea unor automobilisti ar parea ciudat.Suntem prieteni pt ca ne place sa conducem masina. Acum daca n-ai prieteni iti cumperi motor si iti cauti ,umil ,un grup care sa te primeasca.Apoi, in clipa cand esti acceptat si ai fost insemnat ca vacile cu fierul inrosit pe spate te transformi din baiatul umil ,timid si linistit intr-un zmeu agresiv .Acum ai spate. Nu mai conteaza ca inainte apreciai muzica clasica sau disco,acum e musai sa spui ca de fapt iti place rockul,tatuajele si bautura pentru ca asa e in filme.Incepi sa-ti modifici personalitatea ca sa te incadrezi in sablonul unanim acceptat. Filmele au creat acest sablon,aceasta reteta cu toate ingredientele necesare ca sa fi vazut drept un motociclist adevarat.Mai trist e ca multi copii incearca sa-si schimbe propriul fel de a fi pentru a se incadra in acest sablon si ca sa fie acceptati de ceilalti. Ne inregimentam singuri in diverse grupuri si ne supunem unor reguli de buna voie. Ne taiem singuri craca spiritului liber de sub fund cazand intr-o lume incalcita plina de oameni care-si dau prea multa importanta,o lume plina de orgolii ,pentru ca au vazut ei in filme cum trebuie sa fie un motociclist.In mintea unora ,odata cu achizitia de motor si geaca devii un fel de zeu la care muritorii de rand fara motoare trebuie sa se inchine si sa cada in genunchi.Exista acea mandrie cand mergi in gasca de motociclisi pe strada ,toti cu aceleasi embleme si tragi cu ochiul in stanga si-n dreapta sa vezi cine ar putea sa te vada si sa se sperie de tine.In mintea ta ai impresia ca pietonii sau automobilistii care te vad se gandesc "uau, motociclisti, ce minunat, ce mi-as dori sa fiu ca ei" cand de fapt sunt injuraturi ori pentru zgomot ori de frustrare din partea soferilor. De ce scriu toate astea? Pentru ca am ajuns la concluzia ca nu voi purta niciodata un pach.Poate sa fie cusut cu fir de aur.Vreau sa fiu liber. Si nu voi merge in grupuri mai mari de 2-3 motoare. Vreau sa ma bucur de peisaj si de satisfactia care ti-o da mersul pe doua roti.Nu vreau sa fiu atent la ce face cel din fata sau din spatele meu. Nu vreau sa incerc sa tin un anumit ritm impus de altul.Vreau sa merg incet sau repede dupa cum simt la momentul respectiv.Vreau sa opresc unde am chef sau sa nu opresc deloc. Vreau sa fiu liber. Imi place sa ma intalnesc cu voi, sa bem un pahar impreuna ,sa cantam, sa dansam ,sa depanam amintiri impreuna pentru ca ne cunoastem de cel putin10 ani .Nu imi plac insa frustrarile,orgoliile unora ,certurile de pe forum fara rost.Si pentru ce? Oare este atat de necesar sa facem parte din vreun club ca sa ne intalnim? La cele una sau doua intalniri pe an la care venim ,o facem din obligatie sau de placere? Daca nu am fi trecuti pe vreo lista a membrilor nu v-ar mai placea sa ne vedem? Voi nu vedeti ca singurul motiv de cearta este clubul in sine? Nu ar fi mai frumos sa dam emblemele jos sa punem lacat pe club si sa ne vedem ca niste prieteni? Cu ce ar fi diferit? Sunt oameni care s-au retras si nu mai vin sa se intalneasca cu ceilalti tocmai pentru ca ceilalti au ramas membri in club. Respect pentru cei care au plecat din club si totusi vin sa ne vedem. Inseamna ca pe ei nu i-a legat un pach care odata pierdut a sters orice prietenie. Inseamna ca ei sunt atasati sufleteste de anumite persoane. Daca maine am desfiinta clubul ,cei care s-au retras ar putea sa se reintoarca ca prieteni printre noi.Sau poate nu ,poate pana s-au retras i-a atras doar apartenenta la un club. Eu recunosc ca din cauza acestui club m-am certat cu multa lume , incercam sa-mi impun un anumit punct de vedere,aveam opinia mea legata de mersul clubului,aveam orgoliile si frustrarile mele. In viata reala nu sunt un certaret dar clubul m-a schimbat. De aici concluzia ca absenta clubului ar fi benefica pentru toti.Nu ar mai fi motive de cearta. Am putea sa organizam intalniri anuale pentru noi ca prieteni.Ar veni toti cei care se simt bine impreuna cu noi.Poate si cei care s-au retras.Nu ar fi nimeni frustrat ca e doar simpatizant si nu membru.Nu ar mai fi doua categorii de oameni in acest grup.Ne-ar lega doar prietenia.Nu ar mai veni cu noi cei care o fac doar de dragul unui pach atasat pe geaca.Am ramane doar intre prieteni si nu vom mai avea motive de cearta . Stati cinci minute si reflectati. Tineti neaparat sa aveti o bulina pe spate? Va face asta mai motociclisti decat sunteti in realitate? Vreti sa va plimbati sau sa faceti impresie pietonilor si soferilor de pe strada? Am sa fac primul pas si o sa spun ca ma retrag din club. Dar am sa vin sa ma vad cu voi indiferent ca va fi la intalnirile anuale sau pe la intrunirile de gen. Vin ca si prieten.
  3. 7 points
    Parerea mea: La sedinta 2019, dintre cei prezenti la locatie, sa participe strict numai acei membri (autentici) care se regasesc in ultima lista valida (2016) si nimeni altcineva. Usa la sala de sedinte incuiata la 5 minute dupa ora stabilita pentru sedinta si nimeni nu iese, nimeni nu intra pana nu se lamuresc clar problemele legate de viitorul clubului, insemne, patch-uri si dreptul de a le purta, oportunitatea de a restiliza insemnele etc. Pentru a evita genul de discutii in care toti vorbesc si nimeni nu asculta cum a fost de fiecare data pana acum, sa fie ales un moderator de sedinta care sa dea cuvantul pe rand vorbitorilor, rand care sa fie respectat cu strictete, seriozitate, fara comentarii inutile iar jignirile sau insinuarile jignitoare sa fie sub sanctiunea eliminarii din sedinta. Ceea ce se stabileste acolo sa fie litera de lege pentru toata lumea, oengisti sau neoengisti. Sunteti de acord?
  4. 7 points
    Seara buna prieteni. Poate că-i bine...poate ca nu-i bine sa-mi dau si eu cu parerea pe aici, dar as vrea sa fac si eu o mica precizare. Eu cand am inceput sa vin pe la ale voastre intruniri/ întâlniri sau cand am mers împreună cu voi la petreceri/ plimbări etc, am observat ca erați toti prieteni extrem de apropiați, ce vă făcea placere si așteptați cu nerăbdare să vă vedeți toti pentru a uita de monotonie, pentru a refula, pentru a va distra. Mai pe scurt, mi-ati arătat si am văzut că sunteți o familie numeroasă si bucuroasă. Eu propun in felul urmator: 1. Sa se respecte codul, care are si el un scop si o vechime. 2. Sa se faca un semn distinctiv pentru noi, simpatizanții. 3. Sa lăsăm certurile d-oparte si sa nu mai afectam imaginea. VA ROG. Haideți să ajungem la un numitor comun, în asa fel încât, aceasta familie sa ierte toate certurile si sa redevină un întreg omogen. Mie unul chiar imi lipesc de la întruniri persoane ce mi-au oferit amintiri frumoase, sfaturi bune, ... imi lipsesc prieteni precum Bogdan Harea, Domnu Rosca, Ducu, Doru, Ivan, Sorin SXN etc. Repet. Rog a fi clemență, Rog a fi intelegere. Seara buna in continuare, si imi cer scuze daca al meu comentariu a supărat pe cineva sau a fost cumva deplasat. Vlăduț
  5. 7 points
    Vad ca fiecare are propria varianta de "adevar" distorsionat sau cu mici omisiuni, in functie de interes. 1. Art. 5 din O.G. 26/2000 privind asociatiile si fundatiile spune: "Art. 5. - (1) Asociația dobândește personalitate juridică prin înscrierea în Registrul asociațiilor și fundațiilor aflat la grefa judecătoriei în a cărei circumscripție teritorială își are sediul.Modificări (1), Derogări (1), Jurisprudență (4), Reviste (1), Doctrină (2) (2) În temeiul dreptului constituțional la asociere, persoanele fizice se pot asocia fără a constitui o persoană juridică atunci când realizarea scopului propus permite aceasta." Deci "gruparea" Clubul Motoveteranilor a fost perfect legal infiintata conform cu art. 5 alin. 2 din OG 26/2000 2. La momentul nasterii clubului nu a fost nici o clipa discutia "fara reguli" ci doar "fara sefi" 3.Textul Codului Clubului Motoveteranilor a fost discutat si votat articol cu articol, propozitie cu propozitie timp de aproape 2 ani si este rezultatul vointei majoritatii membrilor de la momentul respectiv si toata lumea a agreeat printre altele: " Cap. 12.Membrii Clubului Motoveteranilor au următoarele obligaţii: a) să respecte Codul, regulamentele de ordine interioară şi hotărârile Adunării Membrilor Clubului Motoveteranilor; b ) să nu întreprindă acţiuni în defavoarea Clubului Motoveteranilor şi/sau a membrilor acestuia; c) să nu aducă atingere imaginii Clubului Motoveteranilor; d) să anunțe Adunarea Membrilor din proprie inițiativă, pe baza onorabilității personale, atunci când ulterior validării ca membru, intervine postura de conflict de interese sau devine incompatibil cu statutul de membru al Clubului Motoveteranilor prin neîndeplinirea condițiilor prevăzute în prezentul document sau prin aderarea la o altă organizație similară." 3. Adevaratul motiv al discordiei provine din faptul ca nici unul din cei care au infiintat asociatia (o.n.g.) nu indeplineste conditia esentiala de vechime pentru a fi membru cu drepturi depline: Valeriu Alexa = permis categora A din 2013 Asandei Simion = 2010 Orlando Gujan = 2010 Plesa Virgil = 2009 Toti patru avand statut de membri simpatizanti in Clubul Motoveteranilor, cu siguranta lucrul asta ii nemultumeste dar acum ar trebui sa isi asume aspectul asta pentru ca a fost numai si numai decizia lor de a-si cheltui banii proprii pentru infiintarea tocmai a acestui o.n.g. 4. Problema izvoraste din faptul ca cei enumerati mai sus, dupa ce au fost primiti cu bratele deschise in randul clubului, nu se stie din ce motive, au decis sa forteze infiintarea o.n.g.-ului nerespectand astfel capitolul 12 lit. a) a Codului deoarece nu au respectat votul negativ al Adunarii Membrilor Clubului referitor la infiintarea o.n.g.-ului, preluand fortat (ca sa nu folosesc alta exprimare pe care am mai folosit-o) denumire, simboluri, insemne, istoric...practic tot. Acum... despre ce vorbim noi aici? Ce reconciliere??? Ce necesitate ca sa lase ambele parti cate putin de la fiecare??? Adica daca cineva iti "ia fortat" banii din buzunar, daca il prinzi, te duci la reconciliere cu el si negociezi sa iti dea inapoi numai jumatate din suma, nu??? Si cealalta jumatate o lasi tu de la tine asa, de dragul reconcilierii. Interesant punct de vedere..... (Rog a se trata aceasta fraza doar ca o exemplificare, fara nici o insinuare ca cineva ar fi bagat mana in buzunarul altcuiva in cazul discutat de noi.) Reconcilierea are o singura si simpla rezolvare: o.n.g.-ul trebuie sa preia oficial textul Codului sub forma de Regulament care trebuie respectat intocmai si sub sanctiunile prevazute in textul respectiv. Concilierea din partea Clubului Motoveteranilor provenind din singurul avantaj pe care il ofera acest o.n.g si anume faptul ca denumirea este protejata mai bine in felul acesta. Deoarece membrii fondatori ai o.n.g.-ului nu indeplinesc conditiile sa aibe statut de membri cu drepturi depline dar totusi pentru a reusi sa continuam in pace, prietenie si armonie, ar trebui sa se dea putin deoparte din functiile de conducere ale ong-ului (asa cum au si afirmat in nenumarate randuri ca vor sa faca) si sa se limiteze la statutul de membru simpatizant asa cum au fost ei primiti in randul Clubului, respectand bineinteles obligatiile si drepturile prevazute in Cod, bineinteles pana in momentul cand vor indeplini conditiile de a deveni membri deplini. Sau in varianta in care vor ramane in functii, atunci sa faca bine si sa ne respecte pe noi toti si chiar pe ei insisi, respectand vointa scrisa negru pe alb a Motoveteranilor. 5. Usoarele ironii la adresa sediului Clubului (in inimile noastre) raman doar niste ironii nesarate. Adresa de e-mail, site-ul, domeniul .ro si altele cu care se lauda ong-ul, sa nu scapam din vedere ca toate au fost insusite fortat si chiar si asa degeaba au fost creeate daca nu sunt absolut deloc utile si mai ales vizibile. editare ulterioara: ca sa nu mai mentionez si faptul ca cei care au infiintat ong-ul sunt acum si in postura de conflict de interese prevazuta in cap.12 lit. d) din Codul Clubului Motoveteranilor si a se vedea in cap. 3 care sunt consecintele... p.s. referitor la eliminarea conditiei de vechime: cum nu poti sa te numesti Veteran de razboi fara sa fi fost la razboi, tot asa nu poti fi Motoveteran fara ca macar sa ai permis de conducere, iar vechimea de 20 ani e una chiar foarte rezonabila avand in vedere greutatea cuvantului veteran; ...ar mai fi si exemplul celor care au hartii de certificat de revolutionar dar ei au vazut revolutia doar la televizor sau nu erau inca nascuti.... refuz sa cred ca vreunul din prietenii nostri motociclisti ar vrea sa se complaca intro situatie asemanatoare.
  6. 7 points
    Astazi am ajuns la Calimanesti impreuna cu Bujie si Marius. Am discutat cu seful departamentului marketing si ne-a promis pt inceputul saptamanii viitoare oferta la cererile noastre pt ultimul weekend din mai.
  7. 7 points
    Va multumesc tuturor,din partea tatalui meu,pentru gandurile care sigur ajung la el si sigur il linistesc.Era dedicat trup si suflet motocicletei (o iubea aproape ca pe o fiinta). Nu stiu daca sa ma simt vinovat sau nu ca l-am incurajat sa mergem la intrunire. Oricum dorea asta foarte mult. Daca am gresit, sper sa ma ierte. A ales sufletul lui sa zboare in vazduh in loc sa mai calatoresca cu motorul pe pamint.El mi-a pus ghidonul in maini cind aveam doar 7 ani si m-a incurajat si sprijinit permanent in tot timpul de dupa. O sa-mi lipseasca foarte, foarte tare. De asemenea o sa-i lipseasca si fiului meu Mihnea ,care din pacate a vazut accidentul fiind in masina din spatele lui impreuna cu sora si cumnatul meu. Sper ca Mihnea sa nu-mi ceara sa vand motorul, dupa toate astea pentru ca voi fi nevoit sa o fac. Oricum stiu ca de acolo de sus ne vegheaza pe toti impatimitii celor doua roti. Il rog aici in fata voastra, a celor pe care i-a stimat si iubit atit si cu care se mandrea in fata tuturor sa ma ierte ca nu am fost in stare sa-l fac sa mai parcurga cei 20-30 de km care ne desparteau de casa.Tot timpul radea si spuneaca el "MOSUL" va muri pe motor ca un barbat adevarat. Lui i s-a indeplinit visul insa a lasat un gol imens in urma lui. De asemenea, va rog sa ma iertati, daca fiul meu imi va cere sa nu-i duc pasiunea mai departe. Sper sa ma intelegeti si sa ma credeti ca voi ramane in continuare de-al vostru cu sufletul si i-l voi reprezenta cu onoare si pe tatal meu. Maine (04-06-2014) la orele 13 se va intoarce in tarina din care sintem toti facuti. Tata te rog sa ma ierti si sa te odihnesti in pace. Acesta e ultimul salut al tatalui meu catre voi. Sa aveti cu totii asfalt uscat sub roti.
  8. 6 points
    Pentru ca am stat la masa "negocierilor" cand s-au hotarat regulile clubului si pentru ca ma simt cumva legat de aceasta grupare, am sa-mi spun si eu opinia. Membri cu drept de vot si dreptul de a purta sigla clubului = doar cei cu 20 de ani vechime categoria A. Toti cei care nu au 20 de ani vechime = simpatizanti, fara drept de vot si fara dreptul de a purta sigla. Sau, ca sa nu se simta exclusi, o sigla putin diferita de cea a membrilor clubului. Altfel, cadeti in derizoriu si nimeni n-o sa va ia niciodata in serios. Doar vor face bascalie de voi. Cred ca e cazul sa faceti putina curatenie in acest club. Parerea mea.
  9. 6 points
    ytu60

    Intrunirea anuala 2019

    Va salut pe toti fara exceptie Si pentru ca tot am demarat discuțiile pentru organizarea întrunirii 2019, voi propune eu o ordine de zi - Ar trebui inceput cu înscrierea in lista de participare a cat mai multor membrii plini si simpatizanti. In acest mod toti membrii si simpatizanții își pot exprima opinia in plenul ședinței si nu pe forum. - Desemnarea unui comitet de sedinta format dintr-un președinte un vicepreședinte si un secretar - Silvia Iordache, Octav Lica si Valeriu Alexa, au inca timp sa "perie" ultima lista a membrilor din 2016 Cel putin asa si-au luat angajamentul la sedinta de anul trecut. Lista este mult prea lunga si multi nu au participat decât o singura data. Dupa care au intrat in "hibernare". Conform codului la a treia neprezentare consecutiva era atenționat si suspendat. - "Darea de seama" privind activitatea clubului 2018-2019 - Prezentarea noilor colegi care au aderat la club in perioada 2018-2019 si confirmarea lor ca membrii plini sau simpatizanti in funcție de vechimea permisului categoria A. Celor noi veniți si confirmați li se va prezenta statutul si codul de conduita ce trebuie urmat si respectat. Ei vor avea drept de vot începând cu sedinta 2020 dupa actualizarea noii liste a membrilor /simpatizanților 2019 - Propuneri si discutii in legătura cu direcția pe care o va urma clubul Luările de cuvânt se vor face in ordinea înscrieri, in asa fel încât secretarul ședinței sa poată consemna in procesul verbal al ședinței. - Stabilirea datei si eventual a locatiei pentru întrunirea 2020 si propuneri de activități pentru perioada urmatoare Angajament ferm si desemnarea organizatorului/organizatorilor întrunirii 2020 - Lista actualizata a membrilor/simpatizanților propun sa fie protejata, ascunsa si sa poată fi accesata doar de cei înscriși. La fel si discuțiile sa se poarte pe un forum protejat la care avem acces doar noi, fara alți "ochi" străini de club. - Votul trebuie exprimat pentru fiecare problema/propunere in parte, trecându-se apoi la următoarea discuție. Propunerea mea si doar a mea este ca votul sa fie exprimat de către toti membrii plini dar si simpatizanții înscriși in lista din 2016. Aceasta este doar o propunere de ordine de zi ce poate fi completată pana la sedinta. Am rugămintea de a trata sedinta cu seriozitate si hotărârile luate in plen sa fie respectate cu strictețe Discuțiile trebuie sa se faca pe grup si nu la vedere. Sunt sigur ca asa vor participa mai multi colegi "Parerea mea"
  10. 6 points
    Eu am atras atentia de multe ori pe aici, inclusiv la unele intruniri celor care au dat patch-urile la gramada, fara discernamant. Nu asa se dau aceste patchuri. Am fost si membru, membru fondator de club. primirea acestui patch stiti bine cum se face. Am ramas uimit sa vad pe vestele unor tineri care n-au nici 25 ani patchul mare. La fel si pe vestele sotiilor unor membri care sunt doar pasagere si n-au nimic cu acest club. Propunerea mea a fost sa se faca ori o deosebire a membrilor veritabili de acestia ori schimbarea patch-urilor si atentionarea pe diferite saituri de profil moto, cu fotografii ca cine poarta patch-ul mare cu aceasta denumire nu este membru al Clubului Motoveteranilor, este doar un fals. Solutii exista. Daca se v-a schimba ceva trebuie facuta o lista cu veritabilii membri si comandate patch-uri nu mai multe decat membrii sunt.
  11. 6 points
    pedros

    Iesiri De Weekend

    Un pic de joaca. VID_20150103_135751.mp4
  12. 6 points
    Toni

    Centru Spa Pentru Motoveterani

    Aici sunt total de acord, cu singura corectie ca nu trebuie folosit pluralul pentru ca e vorba doar de o singura persoana dintre toti cei prezenti pe aceasta sectiune a forumului. Daca iti citesti cu atentie, print screen-urile pe care ti le-ai facut la propriile mesaje, vei afla raspunsul la aceasta intrebare. Pana acum nu am inchis topicul ci doar am sters de nenumarate ori mesajele cu continut jignitor, numai in speranta ca acest topic poate fi unul interesant si util pentru cei interesati de subiect. De fiecare data cand am sters mesajele cu continut jignitor, ele au reaparut sub forma de fisiere atasate. Am atentionat insistent ca astfel de mesaje nu au ce cauta aici si pentru un moment am crezut ca s-a inteles si ca acest topic a fost creat cu cele mai bune intentii. M-am inselat si iata ca mizeriile au reaparut. In asentimentul majoritatii membrilor C.M. care frecventeaza acest forum, voi inchide acest topic.
  13. 5 points
    Si Io am insemnul "Clubului Motoveteranilor (nu "patch", ca suntem romani ce naiba) pe motoreta, pe vesta de piele, pe niste tricouri si pe alte diverse obiecte si nu-l dau jos si nici nu-l acopar cu altceva, sa vedem ce se intampla...si il tin in primul rand in memoria lui Stefan, care l-a pus in practica pentru prima data... Cred in "Clubul Motoveteranilor" asa cum a fost de la inceput, un grup de prieteni cu o pasiune comuna, ajunsi sau trecuti de o anumita varsta si care se intalneau unde, cum si cand puteau pentru a-si sustine si impartasi impresii despre aceasta pasiune...fara pretentii de a se erija in conducatori, sau a beneficia de diferite avantaje de la acest club... Chiar nu se mai poate asa ceva ??!!
  14. 5 points
    dantudor100

    Intrunirea anuala 2019

    Dupa cum decurg discutiile .... nu cred ca voi participa la sedinta. Asa am facut la ultimile doua participari ale mele la Întrunirea anuală a Clubului Motoveteranilor (anul trecut consider ca am "cheltuit" mai bine timpul in apa decat la sedinta). Locatia ...indiferenta, atata timp cat ma face sa imi "sfaraie" calcaiele sa fug de acasa. Calimanestiul e placut, imi place mult apa, dar.... si de gratare te saturi dupa o saptamana! Observ ca se agita lumea dupa nu stiu ce standarde de confort...dar cu unii dintre voi m-am intalnit si la locatii fara mofturi , chiar si cu cortul. Consider ca pana pot sa stau in saua motorului cu scopul de a ma revedea cu prietenii, pot suporta si "doar o camera aerisita si un pat curat", sau chiar cort. Tin minte Tismana- am fost cu cortul, unde seara tarziu "Bucurestiul" a plecat la camera, iar "provincia" a depanat povesti, a golit sticle, a legat prietenii langa foc...pana dimineata. La Sacelu am luat camera ...cam degeaba, acelasi motiv- fara foc. Dupa intrunirea de la Sighisoara a cam disparut entuziasmul ala... povestile mai "subtiri" , la fel si grupurile, seara destul de devreme se retrage fiecare la barlogul lui.... Unde vreau sa ajung? Confortul la care tindem toti, a racit grupul. Sa nu imi spuneti de varsta! Saua motorului si ploile au tabacit doar pielea si fundul pantalonilor, mintea e blocata undeva devreme. Poate si chestiile astea au racit, divizat, micsorat grupul.... a, si orgoliile alea gratuite de genul "masculul alfa" care apar in orice grup. In concluzie, ca tot am zis ca raman doar simpatizant al ideii de club, nu si a felului cum merge clubul... daca felul in care se desfasoara clubul se suprapune cu felul meu de a fi, voi spune si eu prezent. na, ca mult am batut din gura.... sper sa aiba si inteles ( nu am rabdare nici macar eu, sa citesc ce am scris!)
  15. 5 points
    In urma discutiilor avute cu unii membri vechi ,initiatorii conceptului MOTOVETERANII ADUNAREA,sperand ca demersul nostru este benefic pentru viitorul Clubului Motoveteranilor hotaram suspendarea activitatii ONG-ului "Asociatia Clubul Motoveteranilor" incepand cu data de 01.12.2018 pe o perioada nedeterminata. Ne dorim ca acesta masura sa reprezinte "formula de rezolvare a impasului in care s-a ajuns".Ramanem ,cel putin pana la Adunarea de la primavara,simpli membri simpatizanti.Suntem alaturi si sustinem pe cei care doresc sa contribuie la revitalizarea activitatii clubului, asa cum vor hotara membrii cu drept de vot.
  16. 5 points
    Tare as vrea sa o vad si eu Ducule ! Dar in acelasi timp ar trebui sa nu traim doar din amintiri. Cu siguranta ca dupa atatia ani am inceput sa ne cunoastem unii pe altii mai bine si mai detaliat , povestile au inceput sa se repete caci eram 99% aceiasi. Putine fapte si intamplari peste an care sa fie notabile si inedite. Dar ne revedeam mereu cu placere ! Acum senzatia e ca intalnirea a devenit o oarece obligatie , ceva la care participam cu mult mai putina tragere de inima. A disparut acel ceva ! Cu siguranta ca nu toti simt acest lucru , eu unul simt ca s a pierdut acel farmec , acel iz de aventura ! Mi am facut prieteni printre voi si nu imi e tot una sa vad ca se poarta discutii uneori prea dure, Mi ar placea ca zambetul si voia buna sa reapara. Sa lasam ranchiuna , vanitatea si neintelegerile deoparte. Si ca sa fiu in ton cu vremea : Acum in AN CENTENAR sa facem sa ne fie bine impreuna. Poate ca se indura cineva (ma gandesc la tine TONI) sa reposteze listele cu membrii si simpatizanti de acum vreoo 5-6 ani si o actualizare . Va salut cu respect Domnilor !
  17. 5 points
    Cum ma numar printre cei care s a bucurat de la primele intalniri de fiecare moment petrecut in compania domniilor voastre , mai vechi sau mai noi , care inca mai participa sau care au abandonat , consider ca imi pot exprima parerea personala cu privire la starea de facto. Cred ca este o mare dilema aici. Toata lumea vorbeste de " Club moto " cand face referire la Clubul Motoveteranilor . Dar cum cei mai multi stim , CLUB este o entitate ce presupune reguli mai mult sau mai putin stricte . Reguli scrise si nescrise , dar acceptate direct sau tacit. Dar Clubul Motoveteranilor nu este CLUB ci o Asociere de AMICI si PRIETENI pasionati de motoare , de persoane mai in varsta cu precadere , cu pasiune pentru mersul pe 2 roti.Iar in jurul unui nucleu si a efortului depus de catre IVAN PEDALA s au organizat cateva intruniri , ocazie la care au participat din ce in ce mai multi. Toate pana la un moment dat , acum cativa ani , cand din cauza unor disensiuni intre unii membrii si a unor contre din acest GRUP au inceput sa dispara incet incet membrii. Faza cu Tresele s a nascut din dorinta de a diferentia unii membrii de alti membri. Si nimeni nu s a opus. Ulterior s a abandonat. Devenise perimata. Apoi au inceput sa apara Emblemele si Patch urile. Sa ne cunoasca lumea motociclistica. Sa stie ca existam.S a nascut idea de a ne evidentia ca un CLUB , dar NIMENI nu a dorit sa fie un CLUB. FARA REGULI s a spus si chiar atunci cand s a incercat sa se puna bazele unui CLUB s a votat impotriva. Asa a si ramas - NO CLUB. Iar in zilele noastre s a nascut un ONG care a preluat denumirea de CLUBUL MOTOVETERANILOR din dorinta de a securiza aceasta denumire si de a putea da o forma de LEGALITATE in eventualitatea unor discutii la nivel de autoritati. Au aparut acuzatii , s a aruncat cu vorbe grele , etc. OAMENI BUNI ... cred ca e o MARE DILEMA ! Ori aceast GRUP devine constient de sine si Clubul Motociclistilor devine CLUB - cu reguli si tot tacamul Ori acest GRUP ramane la stadiul de ADUNARE tacita si benevola a unor pasionati de motociclism , mai varstnici sau mai tineri fara nici un fel de discriminare sau diferentiere, Alegerea va apartine DOMNILOR. Cu respect si consideratiune ! Eternul simpatizant . PS. Astept comentariile voastre .
  18. 5 points
    Dan @ Popescu

    Intrunirea anuala 2018

    Lipsa de comunicare o sa ingroape clubul asta indiferent daca are sau nu personalitate juridica. Spre exemplu,intalnirea de la Ticleni e postata pe forumul de pe pagina clubului.Nici un cuvintel pe aici.Iar acolo nimeni nu a comentat,nu a fost facuta o lista de participanti.Se vede ca mijlocul asta de comunicare in scris e perimat.Se prefera tot mai mult telefonul. La Calimanesti au fost ocupate 52 de camere.Daca nu s-ar fi postat intalnirea pe acest forum si s-ar fi discutat prin telefon, ar mai fi fost atatia? Cate telefoane ar fi trebuit sa dea Vali ,Orlando si Simi ca sa invite lumea si apoi sa afle cati confirma invitatiile? E in regula sa faci invitatii la telefon doar daca vrei sa mergi undeva cu anumiti membrii ai clubului care au calitatea de prieteni sau apropiati iar locul respectiv nu ofera cazare decat pentru un numar restrans de persoane.Astfel de intalnire as numi-o "prieteneasca". Dar cand organizezi Intalnirea Clubului Motoveteranilor si vrei o participare cat mai numeroasa logic ar fi sa fie cat mai vizibila. Apoi ,rezultatul sedintei,concluzile acesteia ar fi trebuit postate.Chiar si doar pe pagina Clubului dar cele de anul asta nu se regasesc nicaieri. Am senzatia ca ne indepartam incet incet unii de altii si e dureros.Avem multe amintiri impreuna si ar fi pacat sa se piarda.Nu mai suntem toti cei care am fost inainte.Unii s-au simtit nedoriti si au plecat,unii au plecat in alta lume mai buna,altii au avut divergente cu alti membrii si au preferat sa plece etc. Dar cel mai importat e ca inca existam ca si Club,hai sa nu-l lasam sa moara.Linistea de pe forum il omoara,hai sa fim mai activi nu doar in Martie -Aprilie -Mai ...sau in toamna.Cei care v-ati asumat infiintarea Asociatiei trebuie sa fiti mai activi pe forum.Lumea asta asteapta de la voi,sa dati impresia ca de acum Clubul traieste se misca si evolueaza.
  19. 5 points
    Dragul meu Nicon, rolul meu de moderator e sa pastrez topicurile curate si la subiect si sa moderez discutiile care depasesc limitele bunului simt. De promovarea si mediatizarea evenimentului, se ocupa in primul rand organizatorii si mesajele lor vor fi mai eficiente si mai vizibile daca nu vor fi acoperite de avalansa de mesaje in afara subiectului, ca cele pe care le postezi tu de obicei. Te rog sa intelegi ca postarile off topic (in afara subiectului) pot fi agasante pentru ceilalti membri ai forumului si acopera informatiile cu adevarat esentiale referitoare la subiectul respectiv. Fa un mic efort si posteaza in topicurile adecvate mesajelor pe care vrei sa le transmiti si nu asa, oriunde iti vine la indemana, respectandu-i in acest fel si pe ceilalti membri ai forumului.
  20. 5 points
    Nicon si Ivan, subiectul acestui topic este despre organizarea intrunirii 2017 si nu e ok sa il umplem cu poze si mesaje care nu au legatura cu problemele organizatorice. Nicon e... Nicon si nu se dezminte dar tu Ivane ce facusi? Dadusi in pacatele lui Nicon? Amintirile lui Nicon le-am mutat eu la Diverse. As fi mutat si celelalte mesaje ale voastre dar veti zice dupa aia ca sunt dictator asa ca va las pe voi sa le mutati sau macar sa le retusati. Multumesc de intelegere.
  21. 5 points
  22. 5 points
    bogdan_harea

    Iesiri De Weekend

    Marea hoinareala de weekend cu haita. Intalnirea Tenere 2016 la Baile Olanesti cu un scurt popas la Bistrita ca tot era in drum. 1000 si un pic de km in trei zile. Copilotul s-a comportat peste asteptari.
  23. 5 points
    zigzag

    Iesiri De Weekend

    Attached Thumbnails
  24. 5 points
    Mirel_a

    Intrunirea Clubului Motoveteranilor 2016

    Poate nu ar fi rau, ca, la urmatoarele intruniri, atunci cand se propune o locatie, sa fie insotita si de nominalizarea persoanelor care ar putea sau doresc sa se implice (daca sunt din zona cu atat mai bine). Degeaba ne dorim sa mergem in zone in care nu are cine sa se ocupe de organizare! Ori, incercam sa ne organizam de la distanta, gen cautat pe site-uri turistice diverse locatii care ni s-ar potrivi , sunat si aflat tarife,conditii, etc... sau ... daca in maxim 2 luni nu avem nici o solutie pentru locatiile propuse, poate ar trebui sa mergem in alta parte, unde se poate organiza. La urma urmei, important este sa ne intalnim undeva cu totii!
  25. 5 points
    hai sa ma bag si eu in seaman cu niste mazgaleli... Peru pe la 4500m altitudine Masa de pranz in Atacama / Bolivia Popas la 5000m altitudine si la 300km de cel mai apropiat sat... tot Atacama Patagonia Thailanda Anapurna, Himalaya, Nepal Jammu Kashmir, India Procedura de inlocuire a unei pompe de apa in New Delhi pesterile Ellora , India Caravanserai in Iran Numai bine! AMA
  26. 5 points
    green.kecske

    De Ce (Nu) Suntem Donatori De Organe

    Sinucigaşi, donatori de organe, teribilişti şi multe alte "complimente" ne sunt făcute gratuit în permanenţă. Ce este în capul nostru, se întreabă majoritatea, aşa că hai să nu-i mai lăsăm să se gândească şi să le spunem chiar noi. Noi, motocicliştii, donăm nu doar organe, ci şi zâmbete. Copiilor, bolnavilor, celor care chiar au nevoie de ajutor. Sunt sute de cazuri prin care putem demonstra că am făcut şi facem asta. Dăm drept exemplu aici "proiectul" Moshocicliştii care a avut loc anual din 2008 până în 2013 şi campania în curs de desfăşurare "Indiferența ucide! Donează pentru viață, investește în viitor!". Noi suntem mai uniţi decât voi toţi şoferii la un loc şi ne ajutăm la nevoie. Câţi şoferi aţi văzut salutându-se în trafic sau făcând campanii de binefacere ori conştientizare? Ei bine, noi facem asta şi suntem mândri. Noi facem fapte bune, dar voi vă încăpăţânaţi să vedeţi partea goală a paharului, latura negativă a poveştii. Cum fiecare crâng îşi are uscăturile lui, există printre noi şi teribilişti şi inconştienţi. Niciun motociclist întreg la cap nu va contesta acest adevăr, pentru că realitatea este dură şi ştim şi noi că mai avem îmbunătăţiri de făcut. Am discutat acum ceva timp pe tema vinovăţiei pasată de la unii la alţii între motociclişti şi şoferii auto aici. Nu am ajuns la o concluzie clară, am spus doar că ar trebui să fim mai toleranţi şi că membrii ambelor tabere adoră libertatea. Toţi avem tendinţa de a ne testa limitele când primim în mână cheia unei maşinării cu o putere cum n-a văzut neam de neamul nostru, indiferent că e vorba despre o motocicletă sau o maşină. Trebuie doar să ştii unde şi când să te opreşti. Majoritatea suntem şi şoferi auto, dar voi, care ne criticaţi, nu sunteţi şi motociclişti. Nu aveţi de unde să ştiţi libertatea pe care o simţi când iei viraj după viraj după viraj cu motocicleta. Nu aveţi cum să vă imaginaţi cum se simte mirosul ierbii şi al naturii la prima oră a unei dimineţi de vară, oricâte geamuri şi trape panoramice aţi deschide la maşină. Nu ai cum să îţi imaginezi ce plăcut e ca semenii tăi să te salute în trafic. Pentru că voi nu aveţi parte de toate astea. Vă e atât de frică să încercaţi să vedeţi cum e să vă simţiţi vii, încât îi acuzaţi pe cei care au curajul să o facă. Iar mai apoi, îi şi condamnaţi că sunt fericiţi. Eu zic să ne punem capul pe umeri şi să privim ansamblul. Sunt, cum spuneam, şi motociclişti teribilişti. Da, şi kamikaze şi da, şi inconştienţi. Dar suntem mult mai mulţi noi cei care mergem regulamentar şi vrem să facem bine. Cei care suntem motociclişti pentru că ne place să ne bucurăm de toate lucrurile frumoase când ne deplasăm în oraş ori în afara lui şi nu pentru că vrem să murim, atingând 300 km/h în mai puţin de 30 de secunde.
  27. 5 points
    Din înţelepciunea popoarelor americane am adus pentru voi cele 55 de legi ale motociclismului: 1. Respectă persoana care a văzut partea întunecată a motociclismului şi a supravieţuit. 2. Insectele care zboară noaptea au gustul mai bun. 3. În genţile laterale nu încape tot ce ai vrea să încapă, dar ar trebui să încapă tot ce ai nevoie. 4. Poartă bocanci grei. Nu poţi lovi cu piciorul lucrurile atunci când eşti încălţat cu teneşi. 5. NICIODATĂ să nu te cerţi cu o femeie care ţine în mână o cheie dinamometrică. 6. Întreţinerea de rutină nu trebuie niciodată neglijată. 7. E nevoie de mai multă dragoste ca să împarţi şaua, decât e necesară ca să împarţi patul cu cineva. 8. Singura privelişte frumoasă a unei furtuni e aceea văzută în oglindă. Să nu îţi fie frică niciodată să încetineşti. 9. Numai motocicliştii înţeleg de ce câinii îşi scot capul pe geamurile maşinilor. 10. Motocicletele nu scapă ulei, ele îşi marchează teritoriul (din punctul ăsta de vedere, comunistele au simţul proprietăţii cel mai dezvoltat). 11. Dacă te grăbeşti, nu întreba niciodată un motociclist în ce direcţie să o iei. 12. Daca ceva e susţinut de mai mult de 3 şuruburi, înseamnă că are o importanţă vitală. 13. Adu-ţi aminte că vei fi judecat de „calul” pe care îl călăreşti. 14. Nu călători prea mult noaptea pentru că te va prinde răsăritul soarelui dormind. 15. Plăcinta şi cafeaua sunt la fel de importante ca benzina. 16. Numărul de pedale necesar ca să porneşi motorul e direct proporţional cu numărul spectatorilor. 17. Nu-i cere niciodată motocicletei tale să urle înainte ca vocea ei să fie caldă şi bună. 18. Câteodată e nevoie de un rezervor plin înainte ca tu să poţi gândi clar. 19. Dacă vrei să-ţi iei o slujbă, e posibil să trebuiască să faci compromisuri pentru şefi. Va trebui chiar să te şi razi. 20. Dacă vei merge cu o viteză mai mare decât oricine, asta nu-ţi garantează decât faptul că vei călători singur. 21. Nu ezita niciodată să treci de ultima lumină de la capătul oraşului. 22. Niciodată să interpretezi greşit cal putere egal rezistenţă. 23. Un motociclist bun are echilibru, discernământ şi o bună sincronizare. Asta înseamnă că e şi un bun amant. 24. Un hamburger îngheţat poate fi încălzit foarte uşor dacă-l fixezi la capătul tobei şi faci o tură. 25. Nu face niciodată mai puţin de 60 de km înainte de micul dejun. 26. Dacă nu mergi cu motocicleta pe ploaie însemnă că nu eşti motociclist. 27. O motocicletă pe şosea face cât 2 aflate în magazin. 29. Când te uiţi în jos la şosea pare că nu se mai termină, dar ai face bine să crezi că se termină. 30. Motocicliştii tineri aleg o destinaţie şi pleacă. Motocicliştii bătrâni aleg o direcţie şi pleacă. 31. Sfatul e gratis şi merită fiecare bănuţ. 32. Câteodată cel mai rapid mod de a ajunge la destinaţie este de a opri noaptea. 33. Întotdeauna temperează-ţi graba şi stai acolo unde poţi vedea. 34. Munceşte ca să poţi călători cu motocicleta. Mergi cu motocicleta ca să poţi munci. Atât de simplu. 35. Cafeaua bună n-ar trebui să poată fi deosebită de uleiul de motor. 36. Un motociclist „miroase” o petrecere de la 8000 de km distanţă. 37. Păstrează-ţi motocicleta în bună stare de funcţionare. 38. Cizmele de motociclist NU sunt confortabile pentru mersul pe jos. 39. Oamenii sunt ca motocicletele: fiecare e „customizat” un pic diferit faţă de ceilalţi. 40. Mai multe curse s-au câştigat în baruri decât pe piste. 41. Nu-ţi împrumuta niciodată motorul şi nu-l conduce pe al altuia. 42. Dacă motocicleta nu frânează cum trebuie, nu trebuie să începi prin a reconstrui motorul. 43. Adu-ţi aminte să acorzi tot atât de multă atenţie partenerului de drum câtă atenţie acorzi carburatorului. 44. Câteodată se întâmplă să comunici cu cineva mult mai bine când sunteţi fiecare pe motocicleta proprie. 45. Reflexele bine antrenate sunt mai rapide decât norocul. 46. Cel mai bun ceas cu alarmă e răsăritul soarelui reflectat în crom. 47. Învaţă să faci lucruri împotriva intuiţiei; asta îţi poate salva viaţa într-o zi. 48. Fereşte-te de motociclistul ale cărui tatuaje se cojesc. 49. Dacă vrei cu adevarat să ştii ce se întâmplă, fii atent la ce se petrece la o distanţă de 5 maşini în faţă. 50. Nu-ţi face o reputaţie pentru care mai târziu vei fi nevoit fie să rezişti, fie să dai bir cu fugiţii. 51. Prieten e cel/cea care se trezeşte la 2 noaptea ca să vină cu o camionetă să te ia din locul unde s-a defectat motorul. 52. Dacă îşi schimbă uleiul la motor mai des decât îşi schimbă planurile, urmează-l/urmeaz-o. 53. Dacă prinzi o insectă de vară la 120 km/h, asta îţi poate dubla vocabularul. 54. Dacă vrei să ajungi undeva înainte de apusul soarelui, nu poţi opri la fiecare bar. 55. Trebuie să fii suficient de deştept ca să înţelegi regulile motociclismului şi destul de prost ca să crezi că jocul e important.
  28. 5 points
    Sanate multa tuturor.Grijile ,problemele ,stresul ne macina putin cate putin in fiecare zi.Ar trebui sa fim mai calmi ,mai veseli ,mai toleranti ca sa nu ne mai enervam din orice.E greu totusi. Degeaba iti spune doctorul "nu te mai enerva" ca nu prea ai cum. Mediul in care traim e nociv. Nesiguranta zilei de maine afecteaza multa lume. La unii le cedeaza inima,la altii cate un vas la cap si uite-asa ne curatam inainte de vreme. O sansa mare sa nu li se intample ceva rau o au cei care au in jurul lor multi prieteni. Cei care au multi prieteni se simt mai in siguranta fata de cei singuri. Suntem la varsta la care nu ne mai protejeaza mama si tata,care-i mai au,ci noi suntem cei pe umerii carora stau toate problemele.Daca suntem uniti ,daca ne apreciem unii pe altii,asa cum suntem fiecare,cu bune cu rele,vom avea mult de castigat.Nu trebuie sa lasam sa se intample vreo nenorocire printre noi ca sa ne dam seama de asta.
  29. 5 points
    Băieţii de la Pemotoare.ro au creat un top al celor 10 lucruri care să te facă să te răzgândeşti în cazul în care te gândeai să îţi faci o iubită motociclistă. Uite cum arată acesta: 1. Motociclistele sunt greu de impresionat E foarte simplu să cucerești o femeie care nu-i motociclistă. O iei în spate, o pui să te strângă-n brațe și accelerezi până la 60 de km/h. Va crede că zboară și se va uita la CB500-ul tău din 1995 ca la o MV Agusta. Încearcă asta și cu o motociclistă… 2. Hainele moto sunt scumpe Femeilor le plac hainele, e clar. Iar dacă la aniversarea fetelor „în civil“ poți scăpa cu o geantă sau cu o bluză de 200 de lei, să te văd cum reacționezi când partenera se uită cu jind la Alpinestars Vika și la Schuberth C3 Pro Women. 3. Nu mai merge faza „ies cu băieții“ Nu mai poți spune „ies cu băieții la o tură, tu rămâi acasă că ne dăm tare și e frig“. Dacă tu poți, poate și ea, așadar s-a dus distracția ta cu iz de burlăcie. 4. Dacă se supără, poate să te bată Cu motociclistele nu e de glumit. Sunt curajoase, puternice și nu stau prea mult pe gânduri. Așadar, cum ai călcat greșit sau te-ai uitat după vreo blondă călare pe Yamaha R1, te poți trezi cu un pumn ranforsat cu fibră de carbon în nas. Ca să te-nveți minte. 5. Te poate face de râs Când vine vorba de mașină, rareori nevasta conduce mai bine. Și chiar dacă nu-i așa, de obicei plecați în aceeași conservă și nu fiecare cu vehiculul lui, așadar nu bate la ochi. N-aș spune asta și despre motociclete. Mai ales dacă are mobră bună și câțiva ani de experiență. Dacă nu, o ia pe-a ta. S-ar putea să te lase-n urmă pe Transfăgărășan și să ajungi la Bâlea când ea deja a comandat cafeua. 6. Ea conduce și nu tu Dacă plecați, totuși, pe același motor va trebui să duci muncă de convingere pentru că nu-i va conveni să stea mereu în spate. Cu toții știm cât e de plictisitor și enervant. Până la urmă vei ceda și vei înjura în cască. Asta dacă n-aveți sistem intercom. 7. Poate fugi cu un Steven Tyler în ataș Dacă ajungi la o întrunire moto, nu mai ești cel mai tare din parcare. Iar dacă apare vreun motociclist cu iz de star rock călare pe vreo minunăție din anii 60 și începe să povestească despre cum îi place să bea la Ace Cafe în Londra, s-ar putea ca șaua ta de Hornet să nu mai fie așa de interesantă. Și-o să-ncepi cu „poate dacă ploaia s-ar opri…“. 8. Nu va exista niciodată „motocicleta familiei“ Dacă te căsătorești cu o motociclistă și crezi că va cotiza la un vehicul comun, te înșeli amarnic. Fiecare trebuie să aibă motocicleta lui, iar dacă nevasta vrea Triumph Street Triple pentru ea și nu un touring cu care să plecați în vacanță, trebuie să te împaci cu ideea. 9. Gătește cu prea mult ulei Niciodată uleiul nu-i suficient. Și cum tigaia n-are jojă… 10. Echipamentul moto e greu de dat jos Piele, fermoare, cizme, brâu, windstopper, strat termic, protecții… dispare tot focul pasiunii până reușești s-o dezbraci.
  30. 4 points
    Cred ca am priceput si eu pana la urma, chiar daca sunt cam de la facere ... MEMBRII CU DREPT DE VOT = MOTOCICLISTI CU CATEG A DE MINIM 20 DE ANI. SIMPATIZANTI FARA DREPT DE VOT , DAR PARTICIPANTI LA SEDINTE = MOTOCICLISTI CU CATEG A SUB 20 DE ANI. Daca imi amintesc eu bine era vorba sa mai si mearga pe moto, dar nu stiu daca se mai aplica. Chestia cu sigle , sefi , care e venit primul si care ultimul cred ca nu se pune. Gresesc?
  31. 4 points
    @cristichivu74 cred ca ar trebui sa te hotărăști din ce club faci parte. Ești cam ne hotarat, ori ești membru in Black Storm RC ori simpatizant in Clubul Motoveteranilor? Schimbările din profilul tau m-au cam pus pe gânduri. Nu mai înțeleg nimic. -Daca reprezinți Black Storm RC, lasă-ne sa ne rezolvam singuri problemele, Cred ca suntem destul de mari si oricum problemele se vor discuta la întrunirea anuală 2019,indiferent unde si la ce data se va face. -Daca optezi pentru simpatizant la Clubul Motoveteranilor, te rog sa te rezumi la votul pentru locatie si data Multumesc anticipat @bluerider53 toti membrii plini si/sau simpatizanti au dreptul la vot pentru alegerea datei si a locatiei întrunirii anuale Anul aceste se vor purta discutii vis a vis de lista membrilor, situația ONG-ului, statut, regulament, vot, etc. @Dan P. ai omis cateva voturi. Sunt baietii noi simpatizanti/aspiranti care vin cu noi de doi ani la întrunirile anuale. Sunt băieți tineri cu putere de munca mai mare decât multi dintre noi. Doresc sa faca ceva pentru club, fara pretenții. Vali ( si nu numai) poate confirma acest lucru. Sigur avem nevoie si de o pepiniera ca Cubul sa crească si meargă mai departe. Si apropo Dane Weekend-ul 7.06 - 9.06 complica si mai tare situația. Deja s-au facut rezervări cu avansuri pentru o mini vacanța si cred ca vor lipsi mai multi dintre noi. Am gândit-o cu toții in asa fel încât sa putem participa indiferent de data care se va vota 24.06 sau 31.06. @Valeriu Alexa stai linistit Vali, sunt convins ca ideea ta nu a fost de a uzurpa sau de a fi un profitor. Poate ca a fost luată in pripa si fara consultări cu membrii cu vechime. Oricum ONG-ul este la "sertar", discuțiile se vor purta la întrunirea anuală 2019. Nu reacționa la încercările de dezbinare făcute de @critichivu74. Dupa cum ai observat si-a schimbat profilul de trei ori intr-o luna si "nu înțeleg" ce încearcă sa faca. Este membru in Black Storm, suport 81 Hell's District, dar apare si simpatizant in Clubul Motoveteranilor. Cel mai bine ne vedem de votul nostru si vom hotăra împreuna la sedinta care este calea pe care o vom urma O zi frumoasa tuturor si asfalt uscat @cristichivu74 cred ca ar trebui sa te hotărăști din ce club faci parte. Ești cam ne hotarat, ori ești membru in Black Storm RC ori simpatizant in Clubul Motoveteranilor? Schimbările din profilul tau m-au cam pus pe gânduri. Nu mai înțeleg nimic. -Daca reprezinți Black Storm RC, lasă-ne sa ne rezolvam singuri problemele, Cred ca suntem destul de mari si oricum problemele se vor discuta la întrunirea anuală 2019,indiferent unde si la ce data se va face. -Daca optezi pentru simpatizant la Clubul Motoveteranilor, te rog sa te rezumi la votul pentru locatie si data Multumesc anticipat @bluerider53 toti membrii plini si/sau simpatizanti au dreptul la vot pentru alegerea datei si a locatiei întrunirii anuale Anul aceste se vor purta discutii vis a vis de lista membrilor, situația ONG-ului, statut, regulament, vot, etc. @Dan P. ai omis cateva voturi. Sunt baietii noi simpatizanti/aspiranti care vin cu noi de doi ani la întrunirile anuale. Sunt băieți tineri cu putere de munca mai mare decât multi dintre noi. Doresc sa faca ceva pentru club, fara pretenții. Vali ( si nu numai) poate confirma acest lucru. Sigur avem nevoie si de o pepiniera ca Cubul sa crească si meargă mai departe. Si apropo Dane Weekend-ul 7.06 - 9.06 complica si mai tare situația. Deja s-au facut rezervări cu avansuri pentru o mini vacanța si cred ca vor lipsi mai multi dintre noi. Am gândit-o cu toții in asa fel încât sa putem participa indiferent de data care se va vota 24.06 sau 31.06. @Valeriu Alexa stai linistit Vali, sunt convins ca ideea ta nu a fost de a uzurpa sau de a fi un profitor. Poate ca a fost luată in pripa si fara consultări cu membrii cu vechime. Oricum ONG-ul este la "sertar", discuțiile se vor purta la întrunirea anuală 2019. Nu reacționa la încercările de dezbinare făcute de @critichivu74. Dupa cum ai observat si-a schimbat profilul de trei ori intr-o luna si "nu înțeleg" ce încearcă sa faca. Este membru in Black Storm, suport 81 Hell's District, dar apare si simpatizant in Clubul Motoveteranilor. Cel mai bine ne vedem de votul nostru si vom hotăra împreuna la sedinta care este calea pe care o vom urma O zi frumoasa tuturor si asfalt uscat PS Sa lăsam cearta si sa ne amintim si de cei ce nu mai sunt printre noi Azi Radu Fanel ar fi împlinit 54 de ani. Dumnezeu sa te aibă in paza Fanele
  32. 4 points
    Valeriu Alexa

    Intrunirea anuala 2019

    Ce ar fi daca ar veni Emil cu ai lui ,Ivan Pedala cu ai lui,Adrian Bujie cu ai lui,Pedros cu ai lui ,ai noștri cu ai noștri și să rezulte un grup de veterani autentici reuniți de pasiune comuna si o viata pe doua roti?Nu data întâlnirii sau locația este problema in acest grup.Parerea mea...(citez pe dl.Rosca)
  33. 4 points
    ivan_pedala

    La Multi Ani!

    "LA MULTI ANI!" motoveterani...si anul 2019 sa ne readuca intregirea grupului, cu putin noroc si multa sanatate, fara SRL-uri, ONG-uri, cluburi selecte, sau alte forme de organizare sofisticate, menite sa ne desparta intr-un fel sau altul!
  34. 4 points
    sorin56ro2001

    Sa Ne Veselim

    Cam asa e la noi pe forumuri...
  35. 4 points
    Pot spune ca-l cunosc destul de bine pe Vali Alexa. Stiu ca ceea ce a facut ( ONG-ul ), l-a facut cu cele mai bune intentii. Sunt convins ca va gasi o formula de rezolvare a impasului in care s-a ajuns.
  36. 4 points
    Îmi amintesc cu foarte mare plăcere începuturile acestei frumoase povești, care se pare că a fost, Clubul motoveteranilor (Inițial format din motocicliști cu permis obținut înainte de 1989). Primii ani au fost cei mai frumoși și cei mai productivi. Prin Codul aprobat de toții cei ce făceau parte din grup s-au stabilit reguli de bun simț, coduri de conduită și multe altele... (așa cum am postat ... ”pentru aduceri aminte”). În București ne adunam săptămânal peste 20. Mulți din lumea moto ne respectau și se bucurau să fie alături de noi, apăreau noi și noi membri, precum și membri simpatizanți. Toată lumea respecta pe toată lumea (în timp am constatat că acel respect se datora faptului că nu ne cunoșteam între noi suficient de bine). Majoritatea dintre cei care astăzi scrieți, ați fost implicați în crearea acestui frumos grup. Anii au trecut, am îmbătrânim și am devenim treptat .... dificili, morocănoși, ranchiunoși și toți am uitat de acele reguli de bun simț. Relațiile de prietenie s-au răcit, unele s-au rupt, am început să ne jignim și să aruncăm vorbe grele din spatele tastaturii. Am fost implicat cu tot sufletul în acest grup până la un moment dat, când am considerat că e mai bine să plec. După mine au urmat Doru 1900, SorinSXN, Bogdan și mulți alții..... Astăzi se vorbește de reconciliere, de stat la masă, discutat ordinea de zi pentru întalnirea din 2019. Multă baftă! P.S.Dacă acceptați un sfat! Pentru început cred că ar fi bine să puneți lista din anul 2010 (motoveterani cu permis obținut înainte de 1989) și membri simpatizanți pentru a o compara cu cea de acum (dacă există). Cei ce au inființat ONG-ul , precum și cei ce au fost aleși în conducere (Silvia Iordache și Octav Lică) să pună mâna pe telefoane și să discute cu membrii din lista din 2010. (pe atunci Roșca suna pe toată lumea).
  37. 4 points
    Ceea ce a concluzionat Vali Alexa, mi se pare de bun simt. Sunt sigur ca respectarea celor doua concluzii, va duce la un dialog constructiv. 1.Suspendarea ONG-ului 2.Respectarea Codului Clubului Motoveteranilor.Nu sunt membrii adevarati si membrii aciuiati, sunt membrii si membrii simpatizanti, atat.
  38. 4 points
    https://pro-bike.ro/forums/applications/core/interface/file/attachment.php?id=486235 Pentru aduceri aminte!
  39. 4 points
    nicon

    Intalnirea de toamna a motoveteranilor

    Multumesc Ivan. Dl . Antonie nu tine neaparat sa faca parte dintr-o grupare moto . Pur si simplu doreste sa se intalneasca cu voi , cu noi , cu ei si sa socializeze . Mereu ma suna sa ma intrebe pe unde se fac intruniri ca sa ajunga si el . Supararea cea mare a dumnealui este faptul ca la multe intruniri se cer bani la intrare fara sa se merite si ca in acest club a intrat dihonia . Nici eu nu sunt membru al clubului moto-veteranilor cu toate ca poate sunt mai activ decat multi din cei care isi pun aceasta sigla pe vesta .
  40. 4 points
    Si eu sunt de aceeasi parere. Nu poate sa aiba cineva calitatea de Motoveteran fara minim 20 de ani vechimea permisului categoria A. Persoana care intruneste aceasta conditie trebuie sa fie propusa in adunarea generala de catre un membru si in urma votului sa se stabileasca daca e sau nu primita. Tin sa reamintesc aceasta procedura pentru ca sunt persoane care poarta ilegal vesta cu insemnele clubului desi nu sunt membri.Cei care fac asta nu fac altceva decat sa duca in derizoriu insemnatatea calitatii de motoveteran.Nu poti sa fii motoveteran daca nu ai permis categoria A de cel putin 20 de ani. Asta se intampla pentru ca oricine poate copia emblema si sa se duca cu ea la brodat sau pentru ca cineva confectioneaza embleme si le vinde oricui doar din dorinta de a castiga un ban. Cred ca ar trebui gandit un sistem cu legitimatii inseriate (trecute in catastif) semnate si stampilate de cel putin doua persoane din comitetul executiv.Astfel contracaram impostura. Ar trebui confectionata o stampila cu o amprenta greu de falsificat.
  41. 4 points
    Dupa vreo 3 ani... sa ma bag si eu in seama. Incet, incet ma departez de acest grup. Nu ma mai regasesc in ceea ce inseamna acest grup. Sunteti unii cu care m-am imprietenit, imi face placere compania voastra si cu care ma voi intilni si in afara acestui grup.... si altii cu care chiar nu am avut nici o "poveste:" la care nu le stiu numele, parca figura daca o vad in grup sau nici nu ne salutam daca ne intalnim pe strada ( s-a si intamplat -prolog Romaniacs-Sibiu ) Acum , ce am vazut eu la intrunirile la care am fost: 1. Tismana- fain,f.fain dar prima impresie: provincia la cort, capitala la hotel-focul , bautura si voia buna ...la cort, normal. Se simtea ruptura fata de Galen si Dan Nastase..... si am primit 2 trese :) ... acum ar fi fost 3 ! 2. Sacelu-fain, iarasi grup mare...ruptura fata de Constantin si SR55 a inceput. Gargara multa pt conditiile din hotel...dar am stat doar 4 ore intr-un pat curat. restul noptii povesti cu prieteni ( parte din ei nu mai sunt in club) 3.Sighisoara- deja mai subtire- se simte ruptura intre capitala ( normal, ei se pot vedea mai des, si deci un grup mai strans)... sunt grupuri care in oras mai ca nu ne bagam in seama. De atunci nu l-am mai intalnit pe Catalin 4.Calimanesti... ceva mai bine ca Sighisoara. Pe Ducu l-am vazut dupa aceasta intrunire doar cu alte ocazii. 5.Vatra Dornei... frumos, dar grup mult mai subtire 6. 2016- incep sa nu mai suport felul in care unii vor sa fie acest grup.... si am considerat ca suma pe care o cheltuiam la Calimanesti a fost mai bine cheltuita la alt chef, langa Hunedoara, pt a ajuta o colega motociclista accidentata.... 7 2017 vroiam sa vin... se suprapune cu o nunta, la care vor fi mai multe motoare ca la intrunirea grupului... si toti prieteni. Daca participam anul asta, ma cazam oriunde in afara de locatia aleasa ( de ex la cea aleasa de Cosmin...era in drumul meu , as fi venit dinspre Voineasa ). Inca agreez iesirile cu cortul (deci fara comfort ), asa ca pt cateva ore dormite...ma multumesc doar cu un pat curat si o camera aerisita. ..... ma puteti trece la simpatizanti. Pe viitor, daca programul vostru se suprapune cu al meu, sau am chef sa fac deplasarea pt. intrunire.... voi veni, dar nu o sa-mi fortez programul pt aceasta intrunire.
  42. 4 points
    Dragii mei , Vin cu o propunere noua.Nu dati cu pietre inca! http://www.hotelclassromania.ro/#!/page_home Se gaseste la 10 km de manastirea Cozia ... pe drumul catre Sibiu , intersectia DN 7 cu drumul spre Voineasa. Pensiunea are 46 camere duble si 2 apartamente. Se pot caza 90 persoane fara nici o problema. Dupa o discutie telefonica cu dl. Danes Radu (administrator) am obtinut pentru cazare cu mic dejun , acces la piscina exterioara, parcare inchisa, internet si sala de fitness un pret de 100 lei / zi / camera. Mic dejun sambata si duminica , vineri seara cina a la carte. Pentru masa festiva si distractie sambata seara am discutat de principiu fara nimic concret caci inca nu stiu cati si daca se doreste.Programul restaurantului este pina la ora 24 dar se poate prelungi in functie de dorinta generala. Se poate organiza masa si in foisorul din curtea locatiei unde se gaseste si un gratar. Cel mai probabil se poate vorbi de un pachet cu masa , cazare si antren . Acum astept cu interes si parerea domniilor voastre.
  43. 4 points
    Iar pentru cei care nu pot fi prezenti la funerarii este o onoare sa poarte insemnele Clubului Motoveteranilor la locul de munca! Este insigna primita de la Fane inca de la prima mea intrunire, Calimanesti 2014. Multumesc Fane!
  44. 4 points
    ivan_pedala

    Diverse

    Nu...dar m-am saturat sa citesc ce scriu semianalfabetii de care am fugit toata viata (fiindca au baut cerneala si totusi soarta i-a ales sa dea exemplu urmasilor), sa stau si sa imi storc mintea la ce s-au gindit ei si ce anume au vrut sa exprime, sa-i corectez si sa fiu trimis pe site-uri de gramatica gestionata de varu' Pruteanu, fiindca deh, la motociclisti merge si-asa... Si am impresia ca daca nu exista internetul, nu ne mai plimbam cu motoarele, ca acum daca nu-ti filmezi ispravile, nu faci poze ca sa le postezi spre aprecierea tuturor, nu mai esti motociclist adevarat! Sa nu fiu inteles gresit, apreciez pozele frumoase, doua-trei...zece, la o iesire, un filmulet de doua-trei minute care sa insumeze clipele si locurile fabuloase...dar dezagreez tonele de poze si filme de Oscar (lungi-metraje parca le zice) care exprima nimic, in stare pura! Asa ca...uite motivele pentru care prefer sa ma joc prin batatura cu nepotica, sa stric si sa repar fiare in garajul personal, sa ascult muzica ce-mi place, sa ma plimb pe unde vreau, fara marturii si fara sa-i silesc si pe altii sa-mi suporte stingaciile si copilariile, prostia sau nestiinta! Poate am imbatrinit...dar voi, ceilalti...ati dat in mintea copiilor?! Intineriti?!
  45. 4 points
    ivan_pedala

    Diverse

    Pai de unde burta, Nicule?! Daca toti trag de mine, mincare doar miercurea si vinerea, bere nu...iar munca...grupa mare?! Uite, femeile astea m-au terminat!
  46. 4 points
    Îi urcă pe copiii lor pe motoarele noastre și îi întreabă dacă le place. Iar noi zâmbim și îi arătăm puștiului cum să le tureze. Ne mulţumesc şi se uită, încă o dată, la motocicletă. Iar noi, naivi, credem că ne-am împrietenit. Sperăm că acum ne vor observa în trafic, și vom avea, așa cum spune și legea, drepturi egale pe șosele. Din păcate, realitatea este cu totul alta. Orice motociclist a fost întâi începător și știe că, până nu a "pierdut mămăliga", nu au încetat șicanele. Unii ne fac probleme pentru că sunt invidioși: le place ceea ce văd, dar nu au curajul de a face pasul. Unii poate au familie, responsabilități, greutăți. Este o alegere: două sau patru roți. Dacă îți dorești ceva, o faci. Alții te șicanează ca să-ți dea o lecție. Ca să-ți arate ei ție că te-au ținut minte. Că știu ei că tu erai ăla care tura motorul pe bulevard la trei dimineața. Habar nu au că "lecția" lor, mai ales dacă ești începător, te poate costa viața... Pădure fără uscături nu există. Sunt și teribilişti care își iau motor pentru că știu ei că este "aspirator de femei". La ei se aplică regulile regnului animal: cât mai multe bulinuţe pe motor, "să moară fetili", mers pe o roată, obligatoriu cu peste 60 la oră, eventual pe bulevard, peste trecerile de pietoni, turatul motoarelor la 3 dimineața, cu dedicație pentru domnișoara de la 2. Din cauza lor, suferim cu toții: pietoni, șoferi de mașină și motocicliști. Din cauza lor fac oameni nevinovați pușcărie, după ce s-au trezit că obiectul mic din retrovizoare era un teribilist care se dădea cu motorul cu aproape 200 la oră. Bineînțeles, prin oraș. Ei ar trebui reciclați, reeducați. Dar, repet, pădure fără uscături nu există. Lor le urăm o prietenă stabilă care să le scoată mizeriile din cap. Motocicliștii sunt altceva. Un motociclist care are cât de cât ceva în cap știe că nu trebuie să cauți belelele, așa că merge regulamentar. Nimeni nu vrea să o pățească, iar șansele de a ți se întâmpla ceva, dacă ignori regulile, cresc exponențial, mai ales când nu beneficiezi de habitaclu. Simpatici sunt cei care te văd pe două roți și au senzația că ești rachetă, că circuli cu minimum 150 la oră indiferent de zonă. Îți fac semne și flash-uri ca să "o tai". Răspunsul tăcut al majorității este: "nu fac liniuțe, dacă te grăbești, du-te". Motocicliștii se salută în trafic. O regulă nescrisă spune că dacă vezi un alt motocilist care pare să aibă probleme oprești și încerci să îl ajuți. Sunt și alte reguli, pe care orice comunitate pe două roți le respectă. Motocicliștii sunt cei care dacă te văd, la un party, că ai venit cu motorul nu îți dau de băut decât după ce ai predat cheile. Poți conduce motorul când ești amețit, la fel de bine ca pe o mașină. Urmările pot fi, însă, înfiorătoare. Motocicliștii sunt cei care aud de un accident și se duc direct acolo sau pun mâna pe telefon: "Băi, am auzit de X. E ok? Pot să vă ajut? Hai că fac rost de o platformă să ridicăm motorul". Motocicliști sunt cei care au participat la marșul în memoria unui "martir" dintre ei. Unii dintre ei vin de la sute de kilometri distanță, participă la marș, apoi pleacă imediat înapoi, în orașele lor. Vor şi simt că trebuie să facă asta. Pentru că în situația martirului... poate fi oricine, în orice clipă. Pentru că a venit momentul să ne trezim, să înțelegem că orgoliile în trafic pot face victime, că o decizie proastă luată sub influența gândului "nu mă vede nimeni că tai dubla continuă" poate costa o viață. O viață care poate abia începe, care urma să fie frumoasă. Pe undeva este vorba și de conștiință, nu doar de legi. De legi poate mai scapi, dar de imaginea din oglindă... Mulți spun că în România e prea devreme pentru a merge cu motorul în siguranță. Părerea mea, strict personală, este că dacă așteptăm "să fie timpul", acesta nu va veni niciodată. Este în puterea noastră, a tuturor, să schimbăm lucrurile. Așa că, dragă admiratorule de motoare, data viitoare când îți urci puștiul în șa, ca să-i faci poză, spune-i așa: "Tată, și ei există în trafic, să ai grijă și de ei când vei conduce, să nu-i ignori doar pentru că tu nu ai motor. Au dreptul la o bandă, au dreptul la prioritate atunci când semnul de circulație spune asta, au dreptul să fie tratați cu RESPECT" ! Sursa articolului aici.
  47. 4 points
    Aferim

    Calatorii Lejere Cu Tinta

    Mai stiti ceva de Pazvante Chiorul? Hai ca aduc oarece vesti... https://calatoriifestinalente.wordpress.com/2015/02/27/nis-belogradchik-vidin/
  48. 4 points
    Cesar

    Poate Am Gresit Cu Ceva.

    Nu stiu daca sa rad sau sa plang atunci cand vad ca un moderator de la motoveterani da report la o postare a unui alt membru al aceleiasi comunitati restranse de motociclisti. Am evitat sa ma intervin sau sa vizitez acest colt de forum de la momentul cand ati smiorcait, urlati, tropait si iarasi ati smiorcait la propunerea vechilor membri + Noni, de a avea moderatorul vostru. La inceput n-ati vrut pentru ca nu-stiu ce. Apoi ati ajuns la concluzia ca va trebuie dar tot nu vreti. Cu chiu cu vai a primit privilegiile tehnice de moderare, Top Gun (te salut Ducule!). Un moderator nu e nici mai destept, nici mai saritor, nici mai motociclist decat alti forumisti. Are doar niste butoane in plus pe care ar face bine sa le foloseasca fara sa abuzeze de ele. in general face curat dar cu masura, cu discernamant. Il cunosc personal pe Catalin si pe multi dintre cei cu care m-am intalnit de cateva ori la meeting-ul saptamanal - va salut pe toti, cu drag, cu aceasta ocazie. Nu pot sa zic ca ne cunoastem foarte bine dar, mi-au parut cu totii oameni de isprava. Daca imi permiteti insa (perspectiva unui om de 33 de ani poate sa nu fie considerata tocmai valabila sau adecvata) sa va spun cum se vad lucrurile privite din exterior: Din cand in cand se petrece un fenomen straniu intre voi cand interactionati (nu toti) si parca va loveste strechea - suparari mari si mici, "divorturi", orgolii, etc. Si toate astea de ce? Parca nu ati avea atatia ani in spate si va comportati copilareste (repet, nu e valabil pt toti). Intrebarea mea e: chiar nu puteti sa va intelegeti? :)
  49. 4 points
    Cum poți să ții o blondă ocupată toată ziua? Îi dai o foaie de hârtie pe care ai scris pe ambele fețe "citește pe partea cealaltă". Cum poți să ții un grup de motocicliști ocupat toată ziua? Îi întrebi ce ulei este cel mai bun pentru motocicleta ta. Garantat or să discute îndelung subiectul și probabil că nu vor ajunge să se pună de acord nici după câteva ore de discuții. Despre alegerea potrivită asupra tipului de ulei pentru motocicletă am mai discutat, dar după câteva documentări, iată ce informaţii utile şi noi îţi aducem. N-am înțeles niciodată de ce este atât de dificil de ales uleiul moto. Ok, este important să pui uleiul potrivit pentru un anume tip de motocicletă. Înțeleg că toți motocicliștii își iubesc foarte mult motocicletele lor și vor tot ce e mai bun pentru ele, dar parcă uneori se exagerează. Dacă ar fi vorba de curse moto, acolo unde fiecare sutime de secundă contează și alegerea fiecărei componente poate face diferența între înfrângere și victorie, aș înțelege preocuparea pentru alegerea celui mai cel ulei, dar pentru majoritatea motocicletelor nu cred că e cazul. Hai să încercăm să simplificăm la maximum această alegere. Normal că toţi vrem ce e mai bun pentru motocicletă, dar cred că sunt lucruri mai importante pe care ar trebui să le facem decât să devenim experţi în uleiurile moto. Deci, cel mai simplu e să te uiți în cartea tehnică a motocicletei. Care ulei este recomandat de către producător în cartea tehnică, pe acela să-l pui. Normal, au și producătorii de motociclete interesele lor comerciale și s-ar putea să facă recomandarea în funcție de alte criterii decât calitatea. De exemplu, Yamaha are propria linie de uleiuri și prin urmare recomandă numai uleiuri Yamalube. Și ceilalți producători mari de motociclete au propriile linii de ulei. Există uleiuri Harley Davidson, uleiuri BMW, uleiuri Honda, uleiuri Suzuki, uleiuri Kawasaki și poate și altele. De fapt cum stă treaba cu aceste uleiuri recomandate de producătorii de motociclete? Din câte am înțeles eu, treaba stă în felul următor – producătorul de motociclete fixează niște specificații tehnice și scoate la licitație contracte pentru furnizorii de uleiuri. Furnizorul cu prețul cel mai mic câștigă. Deci teoretic ar fi posibil ca din același butoi să ia ulei și BMW și Honda după care să își pună fiecare propria etichetă cu brandul propriu. Poate că dacă ar fi 100% corecți, constructorii de motociclete ar trebui să recomande alte mărci. Poate. Dar tot interesele comerciale îi face pe constructori să nu recomande un ulei care ar fi total neadecvat. Dacă uleiul ar fi prost atunci motorul ar avea de suferit și la fel și reputația lor de constructori. În orice caz, nu trebuie să se înțeleagă din faptul că aleg cei mai ieftini furnizori și că uleiurile comercializate sub brandurile producătorilor de motociclete sunt niște uleiuri ieftine (proaste). Totul ține de specificațiile tehnice impuse. Ne-am lămurit cum e cu recomandările? Nu, nu ne-am lămurit. Când mergem la mecanic să facem schimbul de ulei o să avem surpriza că mecanicul ne recomandă altceva decât ne recomandă constructorul. Te gândești "o fi mecanicul acesta mai deștept decât toți inginerii japonezi sau germani la un loc?". Păi stai, japonezii ăia au interese comerciale, de aia își recomandă propriile branduri, dar mecanicul nostru e imparțial. Așa să fie? Nu prea. Dacă mecanicul îți recomandă de exemplu Motul, ca din întâmplare, el are de vânzare tot ulei Motul (bineînțeles la cel mai mic preț de pe piață). Te gândești – bine, parcă am văzut eu în altă parte același ulei mai ieftin, dar dacă tot sunt aici ce rost are să mă mai duc nu știu unde şi să mă întorc... mă costă mai mult benzina și pierd și timp. Hai să cumpăr de la mecanic și gata. Dacă ar fi mecanic specializat pe un singur brand de motociclete, Yamaha spre exemplu, atunci poate ar recomanda și el Yamalube cum recomandă și constructorul. Dar la mecanic poate să vină și cineva care are Honda, iar mecanicul nu o să fie nebun să-l refuze. Păi la Honda nu merge Yamalube (de fapt merge, la fel cum și la Yamaha ar merge ulei Honda, dar prejudecățile ne fac să credem că nu), dar Motul merge. Cum mecanicul n-are de unde să știe cine îi va trece pragul într-o zi, mai bine ia de la început Motul că se potrivește pentru toată lumea – deci Motul e cel mai bun. Dacă ne ducem la alt mecanic s-ar putea să afăm că Motul e bunicel, dar nu cel mai bun și că el ne recomandă Castrol (un alt exemplu ipotetic). Bineînțeles, al doilea mecanic are de vânzare ulei Castrol, de aia ni-l și recomandă. Acum există posibilitatea ca omul să fie sincer, poate el chiar crede că Motul / Castrol / Mobil1 / Repsol / Amsoil sau ce vinde el (sunt sute de producători de uleiuri) e cel mai bun și s-a străduit omul să se aprovizioneze cu ce-i mai bun pentru clienții săi. La ce e bun uleiul de motocicletă? Orice inginer ar râde dacă ar auzi o astfel de întrebare. Adică nu știi un lucru atât de simplu? Uite că nu toată lumea e inginer și poate n-a fost preocuparea lor supremă în viață să știe la ce folosește uleiul de motor. Dar este simplu, dacă le spunem, vor pricepe. Pe scurt: în interiorul motorului sunt multe piese metalice aflate în mișcare (evident, atunci când merge motorul). Dacă nu ar exista uleiul, piesele ar intra în contact direct una cu alta, s-ar freca, motorul s-ar bloca și s-ar distruge foarte repede. În timpul funcționării, uleiul circulă prin tot motorul și ajută la: - lubrifiere – piesele alunecă ușor și nici nu intră în contact una cu alta pentru că le separă o peliculă subțire de ulei; - răcire – dacă piesele nu se freacă, atunci nici nu mai degajă atâta căldură. Uleiul circulă peste tot inclusiv prin zone special proiectate pentru răcire, astfel încât preia căldura din interiorul motorului (asta e principala sursă de căldură, că doar e motor cu ardere internă, nu?) și o disipează în exterior, menținând astfel o temperatură optimă de funcționare; - degresare – în motor se acumulează diferite mizerii, în special reziduuri de benzină nearse, iar uleiul care circulă prin motor îl spală constant, împiedicând depunerea acestor reziduuri în interiorul lui. Bine, hai să vedem ce mai scrie pe eticheta fiecărei sticle de ulei, în afara brandului. Poate ai observat, pe etichetă sunt trecute tot felul de coduri, iar fiecare cod are legătură cu anumite caracteristici tehnice. Văscozitate Asta e cea mai importantă caracteristică. Despre ce e vorba? Cum spuneam, uleiul trebuie să circule prin tot motorul. Vâscozitatea (popular spus – cât de "gros" este uleiul) are legătură cu această curgere. Cu cât uleiul este mai puțin vâscos ("subțire") cu atât curge mai bine, dar dacă pelicula de ulei care se formează între componentele metalice este prea subțire atunci nu mai oferă protecție. Ce înseamnă "subțire" și ce înseamnă "gros"? Apa spre exemplu are o viscozitate foarte scăzută, este "subțire", curge foarte ușor. Prin comparație, mierea este foarte "groasă", curge foarte greu. Cum se măsoară vâscozitatea? Prin definiție ar fi timpul necesar unei anumite cantități de fluid să curgă printr-un orificiu de dimensiune fixă (imaginează-ți că ai 2 sticle – una plină cu apă, una plină cu miere, le întorci pe ambele cu gaura în jos și cronometrezi în cât timp se golesc cele 2 sticle). Ca să se complice lucrurile și mai tare, vâscozitatea variază cu temperatura – la temperaturi scăzute vâscozitatea e mai mare, la temperaturi înalte vâscozitatea scade. Spre exemplu, dacă vrei ca mierea ta să curgă mai repede o încălzești. Şi uite așa ajungem la primul cod înscris pe eticheta bidonului de ulei. Ar trebui să zică ceva de genul SAE 10W-40 sau SAE 20W-50. Hai să explic ce înseamnă toate aceste litere și cifre. SAE – este un acronim pentru Society of Automotive Engineers – un grup de peste 84.000 de profesioniști care scriu standarde pentru industria aerospațială și auto. Bun, te-ai prins, cifrele se referă la un anumit standard. În mod normal, fiecare fluid are o singură vâscozitate la o anumită temperatură. Pentru a asigura condiții egale, SAE măsoară vâscozitatea la 100 grade Celsius pentru toate uleiurile și întocmește niște tabele de viscozitate. Standardul SAE nu reprezintă o unitate de măsură în sine, ci un interval de valori. Deci, un ulei din clasa SAE 50 ar avea o vâscozitate cuprinsă între 16,3 și 21,9 cSt, măsurat la 100 grade Celsius. Mai rămâne de elucidat ce e cu prima cifră. În momentul de față există uleiuri numite multigrad, adică vor avea cam aceeași vâscozitate măsurată la diferite temperaturi. Cum se poate? Doar ziceam mai devreme că vâscozitatea variază cu temperatura. Se poate prin chimie – la diferite temperaturi lanțurile de polimeri se descompun și se recompun în alt fel (cu alte cuvinte uleiul se transformă în alt ulei cu alte caracteristici). Ei bine, prima cifră reprezintă clasa de vâscozitate a uleiului măsurată în condiții de iarnă. De aici vine și litera W – care semnifică iarnă (Winter). Un ulei cu SAE 20W va avea aceeași vâscozitate măsurată în condiții de iarnă (0 grade Farenheit / -17 grade Celsius) ca un ulei SAE 20 cu vâscozitatea măsurată la 100 grade Celsius. Punctul de curgere este temperatura la care uleiul încetează de a mai curge ca un fluid (mai popular spus îngheață). Cu cât uleiul are punctul de curgere mai mic cu atât este mai bun în condiții de iarnă. Pentru majoritatea motocicliștilor nu prezintă mare interes pentru că oricum nu merg iarna cu motocicleta. Complicat? Hai că merită. Acum n-o să se mai uite la tine domnul inginer cu o privire superioară. S-ar putea ca nici el să nu știe ce înseamnă SAE 20W-50. Mulți au impresia că are legătură cu temperatura aerului – adică funcționează optim dacă afară sunt între 20 și 50 grade Celsius. Acum știi cum stă treaba. Bun, mai rămâne o singură întrebare legată de vâscozitate – ce se potrivește cel mai bine pentru motocicleta ta? Presupunem că folosești motocicleta în sezonul ei (primăvară – vară – toamnă) și că mergi cu ea normal (adică nu turezi motorul ca la curse). În principiu, dacă ai o motocicletă nouă, atunci probabil că SAE 10W-40 ar fi cea mai bună alegere. Dacă ai o motocicletă mai veche sau un motor mare V-twin, atunci ar fi mai potrivit SAE 20W-50. Trebuie să ții cont că atunci când motorul merge, uleiul se încinge și se mai "subțiază" – dacă uleiul e prea subțire nu va mai oferi protecție motorului. Zinc, fosfor și reducerea frecării Un alt cod de pe eticheta uleiului ar trebui să arate de genul API SG. API este un acronim pentru American Petroleum Institute. Ai ghicit din nou. O altă instituție care fixează standarde. Ce înseamnă celelalte 2 litere? Prima literă ar trebui să fie întotdeauna S – vine de la Service/Spark ignition – se referă la vehicule care merg pe benzină. Mai poate să fie și litera C – vine de la Commercial/Compression ignition – se referă la vehicule care merg pe motorină. Cum eu n-am auzit până acum de motociclete care să meargă cu motorină, prima literă trebuie să fie întotdeauna S (dacă e C, e clar că nu e un ulei bun pentru motocicleta ta). Mai rămâne de elucidat semnificația celei de-a doua litere. De câte ori API vine cu un nou standard îl botează cu o literă superioară față de vechiul standard. În mod normal, fiecare nou standard este mai bun decât cel de dinaintea lui, deci cu cât a doua literă e mai mare cu atât mai bine – un ulei API SH sau API SJ ar trebui să fie mai bun decât unul API SG pentru că J e mai mare decât H, care e mai mare decât G. Regula asta ține până la un punct. API îmbunătățește standardele având în vedere mai ales reducerea poluării și economia de combustibil. Uleiurile conțin, printre altele, un anumit procent de zinc și fosfor. Rolul lor este să protejeze piesele în mișcare din motor la frecarea metal pe metal. Zincul și fosforul acționează ca o cămașă de protecție. Standardul API SJ cere mai puțin zinc și fosfor în ulei decât API SG, ceea ce nu e prea bine pentru viața îndelungată a motorului tău, nu? În principiu da, doar că standardul se referă la un conținut maxim – asta nu înseamnă neapărat că un ulei care se află în clasa API SG ar avea mai mult zinc decât unul din clasa API SJ. Economia de combustibil se realizează dacă motorul are un randament mai bun, printre altele dacă există mai puțină frecare între piesele aflate în mișcare. Ei, la motociclete intervine o problemă. Majoritatea modelelor de motocicletă au ambreiaj umed – adică ambreiajul este scufundat în ulei. Nu asta e problema, ambreiajul umed ar trebui să aibă o durată de viață mai mare decât un ambreiaj uscat tocmai pentru că este lubrifiat. Problema este că uleiul care lubrifiază ambreiajul este același care lubrifiază și motorul. Dacă la motor dorim să avem o frecare cât mai mică, la ambreiaj ar trebui să existe o frecare cât mai mare (foarte pe scurt – ambreiajul poate fi privit ca un ansamblu de 2 discuri care se lipesc sau se dezlipesc în funcție de cum e acționat – un disc este conectat cu motorul, celălalt cu cutia de viteze – când discurile stau lipite puterea motorului e trasmisă la cutia de viteze și de acolo mai departe către roată, deci nu ne dorim ca discurile de ambreiaj să alunece unul față de altul că altfel s-ar pierde din puterea motorului). Acestea fiind zise, dacă pentru o mașină e mai bun un ulei cu API SN (acesta e ultimul standard) pentru o motocicletă cred că cel mai bun este API SH sau API SG. Cu ocazia asta lămurim o întrebare pe care probabil mulți și-au pus-o: "De ce este neapărat necesar să pun la motocicletă ulei special pentru motocicletă? De ce n-ar merge să pun același ulei pe care îl pun la mașină? Doar la mașină pun cel mai bun ulei, nu? În plus, uleiul de motocicletă este și mult mai scump." Păi acesta e răspunsul – uleiul de motocicletă este folosit în același timp și pentru ambreiaj, motocicleta se înclină mai mult pe viraje (asta însemnând că pentru intervale foarte scurte de timp există posibilitatea ca anumite părți să nu fie lubrifiate la fel de bine), motoarele de motocicletă funcționează în general în regim de turație mai mare deci motorul motocicletei are nevoie de mai multă protecție. Atenție!!! Aici mai e o problemă. Există aditivi care se pun în ulei și care promit extra-protecție – o peliculă de materiale ceramice care se depune pe pistoane și cilindri și duce la reducerea frecării, deci la o viață mai lungă a motorului. Așa o fi, dar pelicula aia ceramică se va depune unde vrea ea nu unde vrem noi și în mod sigur se va depune mai mult pe ambreiaj decât pe pistoane. Deci mai bine e fără aditivi în ulei în afară de cei pe care i-a pus de la început producătorul, altfel te trezești că ai nevoie de un kit de ambreiaj nou. Dacă vrei să pui neapărat aditivi, pune-i în benzină pentru că benzina rămâne doar în cilindri nu se duce și în cutia de viteze. Tot în legătură cu ambreiajul mai găsim un cod pe eticheta bidonului de ulei. JASO MA. JASO este acronim pentru Japanese Automotive Standard Organization. MA este un ulei gândit pentru ambreiaj umed – poate fi MA, MA1 sau MA2. Mai există MB – ulei care nu este bun pentru ambreiaj umed. Mineral, sintetic sau semisintetic Acum e la modă ecologia, cu produsele bio… toate mesajele de marketing ne spun că ce e natural e bun și ce e artificial e rău și că ar trebui să cumpărăm numai produse naturale. Ei bine, în cazul uleiurilor este exact pe dos. Uleiurile sintetice sunt mai bune decât cele naturale. Uleiul mineral se obține din rafinarea petrolului. Petrolul nerafinat (numit petrol crud) e un amestec de benzină, kerosen, păcură, ulei, parafine, ceară, bitum, nisip, pământ și alte chestii organice (gândaci morţi). Prin rafinare, companiile petroliere asta fac – încearcă să separe amestecul acesta numit petrol crud în componentele sale. Uleiul de motor are în compoziția sa o grămadă de chimicale cu proprietăți foarte diferite. Temperatura la care uleiul începe să ardă se numește punctul de aprindere (flash point) și este determinată de chimicalele care ard la cea mai scăzută temperatură (adică sunt primele care iau foc). Cu cât punctul de aprindere este mai mare cu atât va fi mai stabil uleiul la temperaturi înalte și cu atât mai puțin ulei se va arde. Dacă am putea avea un amestec precis de molecule de un anumit tip ar fi mai ușor să controlăm și vâscozitatea și punctul de curgere și punctul de aprindere decât dacă ne bazăm doar pe amestecul obținut din rafinare, nu? În plus, moleculele create artificial ar avea toate aceleași dimensiuni pe când moleculele naturale nu sunt toate la fel. Dacă toate moleculele sunt la fel atunci curgerea/vâscozitatea poate fi mai bine controlată. Ei bine, uleiul sintetic asta este – un amestec de molecule create artificial (adică nu obținute din rafinarea petrolului, ci prin reacții chimice) și de asta e mai bun decât uleiul mineral – proprietățile sale sunt mai bine controlate în plaje mari de temperatură (de când pornești motorul la "rece" până te întorci acasă cu motorul "fierbinte" după o zi de plimbări), adică uleiul își face treaba la fel de bine în toate condițiile. E bine să reții următorul lucru. Cea mai mare uzură se produce în motor în primul minut de funcționare (când îl pornești la rece). De ce? Pentru că atunci uleiul încă nu a apucat să circule peste tot și să ungă toate mecanismele și atunci se petrece frecarea de metal pe metal. Aici e cel mai mare avantaj al uleiului sintetic – curge mai bine la temperaturi scăzute și va asigura ungerea mai repede decât uleiul mineral. Cu ulei sintetic sau fără, tot e bine să pornești motocicleta și să o lași să se încălzească, iar până să pleci cu ea poți să faci o inspecție vizuală fugară să vezi că totul e în regulă și poți să te echipezi pe îndelete. După ce ai pornit-o, las-o la ralanti măcar 1 minut. La sfârșitul anilor ’90, Castrol a început să comercializeze un ulei obținut din rafinarea petrolului pe care l-au botezat Syntec Full Synthetic. Compania Mobil1 i-au dat în judecată pe cei de la Castrol, invocând faptul că acest ulei nu este sintetic ci un ulei mineral înalt rafinat. Dar Mobil1 a pierdut procesul – s-a decis că "sintetic" este doar un termen de marketing care se referă la proprietățile uleiului și nu la metoda de producere. Rezultatul acestui proces a avut un impact major în industrie – majoritatea uleiului sintetic vândut de către companiile petroliere nu mai este de fapt ulei sintetic (obținut artificial), ci ulei înalt rafinat. Motivul? Simplu, costul de producție este la jumătate. Mai există și ulei semi-sintetic. Asta ce înseamnă? Păi este un amestec de ulei mineral și ulei sintetic. Uleiul sintetic este într-un procent de maxim 30% din acest amestec. Păi dacă uleiul sintetic nu mai e chiar așa de sintetic, ci tot ulei mineral, dar înalt rafinat, atunci eu nu mai înțeleg ce e uleiul semi-sintetic. Până la urmă companiile petroliere se joacă cu cuvintele, dar cu un scop bine determinat – să-și poziționeze produsele pe piață și să ne facă să dăm mai mulți bani pe produse marketate ca fiind premium. Am văzut pe multe uleiuri atașată și eticheta racing pe lângă cea de sintetic. Eventual îți pune și o poză cu un campion la motociclism și încearcă să te facă să crezi că asta va fi cea mai bună alegere pe care poți să o faci. Să știi că nu e chiar așa. Echipele de curse nu folosesc neapărat cel mai bun ulei din lume. Iar scopul lor este total diferit de al tău. Pe tine te interesează să ții motocicleta mult și bine și să nu ai probleme cu motorul. Chiar dacă nu vrei să ții motocicleta mult, tot e mai bine să ai grijă de ea pentru că dacă merge bine o poți vinde cu bani mai mulți. Pentru o echipă de curse contează să exploateze la maxim motorul într-o singură cursă. Motorul de curse este încălzit cu atenție și cu răbdare, iar după cursă (asta înseamnă câteva sute de kilometri de funcționare) motorul este desfăcut, curățat, verificat, eventual schimbat ce e nevoie… tu nu cred că faci asta după fiecare drum, nu? Bun, mai e o întrebare legată de tipul de ulei. Dacă uleiul sintetic este mai bun, atunci de ce unii constructori de motociclete recomandă ulei mineral? Se pare că explicația are legătură cu garniturile. Uleiul sintetic nu lubrifiază la fel de bine garniturile sau scapă mai ușor. De ce trebuie schimbat uleiul? Teoretic uleiul de bază ar rezista pe toată durata de viață a motocicletei fără să fie nevoie să fie schimbat. Uleiul e ulei, nu se strică. Păi și atunci? Problema e cu aditiviii. Într-un ulei de motocicletă, pe lângă uleiul de bază se adaugă o grămadă de aditivi. Aditivii sunt buni și au un rol foarte important – degresează motorul, neutralizează acizii care se formează prin arderea benzinei, îmbunătățesc indicele de vâscozitate etc. Aditivii aceștia se consumă destul de repede. Spre exemplu, neutralizarea acizilor presupune o reacție chimică – dacă substanța care ar trebui să intre în reacție nu mai există (s-a consumat), atunci nu se mai produce nici neutralizarea, așa că acizii își vor face de cap și vor coroda motorul. De asemenea, există o explicație destul de complicată legată de indicele de vâscozitate. Foarte pe scurt – sunt create niște lanțuri lungi de molecule care la o anumită temperatură se fac ghem, la altă temperatură se lungesc (datorită acestor proprietăți s-au putut face uleiurile multigrad), dar aceste lanțuri se rup din cauza temperaturii sau presiunii foarte mari. Se pare că asta este explicația pentru care uleiul de motocicletă ar trebui schimbat mult mai des decât la mașină – temperaturi și presiuni mai mari, care rup mai repede lanțurile astea de molecule, ca atare indicele de vâscozitate scade mai rapid. Uleiurile de tip SAE 5W-30 sau SAE 10W-40 conțin mai multe asemenea lanțuri de molecule decât uleiurile de tip SAE 15W-40 sau SAE 20W-50. Prin urmare, dacă ți-ai pus ulei din prima categorie ar fi bine sa-l schimbi mai des. Cât de des? Nu există opinii unanime. Unii recomandă schimbul de ulei cam la 5000 km sau chiar mai repede. Alții râd de cei care recomandă asta și spun că sunt paranoici. Adevărul e cam pe la mijloc. Teoretic primii au dreptate, dar în practică sunt foarte multe motociclete cu peste 100-200.000 km făcuți și care merg foarte bine, iar uleiul nu le-a fost schimbat așa de des. Deci, prima dată consultă manualul motocicletei și vezi ce recomandă constructorul. Dacă folosești ulei SAE 10W-40 și / sau știi că ești genul care îți abuzezi motocicleta, probabil că n-ar fi rău să schimbi uleiul după 5-6.000 km. Dacă mergi mai liniștit, dacă ai ulei SAE 20W-50, dacă ai pus ulei sintetic, cred că te ține un schimb în jur de 10-12.000 km. În orice caz, atunci când schimbi uleiul nu uita să schimbi și filtrul de ulei. Nu costă mult, dar are un rol important. Filtrul reține cea mai mare parte din mizeriile pe care le spală uleiul. Și nah, reține și el cât reține după care se îmbâcsește și nu își mai face treaba. Dacă într-un sezon faci cam 8-9.000 km cred că o idee bună ar fi să schimbi uleiul la începutul fiecărui sezon ca să stai liniștit. În concluzie, ce ulei să pun? Cum spuneam la început, vezi întâi ce spune constructorul motocicletei în manual. Dacă ai citit tot ce am scris aici deja ai o idee ce vâscozitate să alegi și ce tip de ulei. Mai contează și ce buget ai. Dacă banii nu sunt o problemă, alege uleiul dintre cele mai scumpe pe care le găsești, vezi să fie full synthetic și alege un brand de prestigiu. Știi cum stă treaba cu brandul, nu? De multe ori plătești eticheta și nu calitatea produsului. Dar nici nu vei lua un ulei prost. Poate doar prea scump. Dacă ai buget limitat ai putea să salvezi niște bani dacă îți schimb singur uleiul. E un pic de muncă și e cam multă murdărie, dar nu e foarte complicat. Poți să o faci.
  50. 4 points
    Toni

    Mesaj De Multumire Transylvania Off Road

    Prieteni, va propun sa trimitem un mesaj de multumire si de felicitare din partea Clubului Motoveteranilor catre clubul Transylvania Off Road pentru modul cum au actionat in cazul accidentului aviatic petrecut ieri in Muntii Apuseni. Pentru ca nimeni nu este mandatat in vreun fel de a vorbi in numele Clubului Motoveteranilor sper sa fiti de acord sa scriem impreuna un mesaj scurt si sa cautam modalitatea de a-l transmite acestor oameni minunati. Va propun textul urmator: "Clubul Motoveteranilor va transmite FELICITARI pentru modul in care ati participat la actiunea de cautare si salvare a victimelor accidentului aviatic din Muntii Apuseni. Va MULTUMIM pentru ca existati si pentru altruismul cu care actionati in astfel de situatii critice. Aveti din partea noastra tot RESPECTUL! Clubul Motoveteranilor - pasionati cu vechime de motociclete." Va rog sa veniti cu propuneri de imbunatatire a textului si maine sa-l trimitem. De asemenea rog pe cine poate afla datele de contact ale Transylvania Off Road sa le faca cunoscute. Va multumesc.
×