Mergi la conţinut

Clasament Lideri

Continut Popular

Showing content with the highest reputation on 05.10.2013 in all areas

  1. luca.stere

    Restaurare Ural M72

    Dupa cum stiti din cauza unei probleme a forumului topicul cu restaurarea unui M72 pe care il detin a disparut complet din cauza faptului ca s-a incadrat exact in perioada nefasta aprilie-septembrie. Astfel, reiau acest topic care este unic din cate stiu eu in Romania prin faptul ca sunt prezentate toate etapele restaurarii (ajunsesem la peste 220 de poze). 10.05.2013 Astfel, motocicleta a fost cumparata "vrac" de la un batranel care spera sa o mai repare dar din cauza unor probleme de sanatate a renuntat la idee, oricum nu cred ca ar mai fi reusit sa duca la bun sfarsit lucrarea. Tablele mobrei se prezentau destul de bine, nu aveau modificari iar cadrul mobrei si al atasului erau in stare foarte buna. Pe motociclism.ro incepusem descrierea acestei restaurari cu fotografii before-after si aratasem mai intai rotile (voi reveni asupra lor), aici voi incepe cu cadrul, tocmai ce l-am luat de la atelierul de vopsitorie electrostatica: Mai intai cadrul asa cum era el: Mai jos este cadrul sablat si vopsit electrostatic: Motorul, bineinteles ca am inceput cu spalarea lui. Avea niscai depuneri care cu timpul s-au cocsat si a fost destul de dificil de curatat, practic a trebuit sa racai tot interiorul blocului motor pt ca nu se dizolva "maclavaisul" cu nici o solutie, vopseaua de pe el s-a curatat usor din fericire: Astfel, mai sus sunt imagini cu carterul asa cum era el, apoi cum arata curatat dar nesablat. Mai jos sunt imagini cu carterul, camasile si chiulasele sablate: O vedere de ansamblu, sa se bucure si ochiul: Prin sablare au mai disparut din imperfectiuni si din petele care nu ieseau l-a spalat si apare un aspect de nou. Dupa cum se vede in imagini Nea Petrica a frezat soclul dinanului pt a face loc unui alternator. Aici sunt doua chestii, partea buna este ca-l voi face pe 12V cu toate beneficiile lui, partea proasta este ca-i taie din originalitate iar chestia asta nu este reversibila decat prin schimbarea carterului cu un altul, ceea ce nu ar fi o problema pt ca nu este scump dar carterul asta figureaza in acte. Asa ca voi merge pe varianta cu alternator, chiar daca nu era carterul frezat tot as fi luat un kit de dinam si releu pe 12V. Continuam cu montarea ambielajului si modificarea capacului spate al carterului pentru a pune simering de cauciuc. Din fericire ambielajul nu are "gram" de joc, nu reusesc sa-mi dau seama daca a fost reparat (nu se vad urme de reparatie) sau daca pur si simplu este in stare foarte buna. M-a chinuit foarte mult curatarea tavilor de centrifugare a uleiului, aveau un mal sedimentat in ele si pana nu le-am incins bine cu flacara nu am putut sa scot malul, este foarte important ca aceste tavi centrifugale sa fie curatate foarte bine. Bineinteles ca dupa ce am reusit sa le curat bine am gasit unele noi pe un alt ambielaj:lol:. Suruburile originale (lipsa la momentul montajului) de la capacul spate le-am inlocuit cu suruburi inbus ceva mai lungi, am verificat toate filetele cu un tarod iar suruburile au fost unse cu Loctite. Acum am suruburile originale (cele cu gaura si sarma) dar nu-mi vine sa le mai pun, varianta cu inbus mi se pare mai buna deoarece prinde tot filetul din carter. Ar mai fi o varianta sa iau suruburi cu cap hexagonal la aceeasi lungime cu inbusurile si sa le gauresc pentru a baga sarma de siguranta. Mai ma gandesc. Ambielajul are niste gauri prin care trece uleiul din tavi prin centrifugare si ajunge la biela, acestea trebuie verificate sa nu fie infundate, mai ales ca nu sunt foarte mari, au cam 2mm: Voi reveni.
    1 point
  2. 1 point
×
×
  • Creează O Nouă...