Mergi la conţinut

Clasament Lideri

Continut Popular

Showing content with the highest reputation on 15.12.2016 in all areas

  1. Îi urcă pe copiii lor pe motoarele noastre și îi întreabă dacă le place. Iar noi zâmbim și îi arătăm puștiului cum să le tureze. Ne mulţumesc şi se uită, încă o dată, la motocicletă. Iar noi, naivi, credem că ne-am împrietenit. Sperăm că acum ne vor observa în trafic, și vom avea, așa cum spune și legea, drepturi egale pe șosele. Din păcate, realitatea este cu totul alta. Orice motociclist a fost întâi începător și știe că, până nu a "pierdut mămăliga", nu au încetat șicanele. Unii ne fac probleme pentru că sunt invidioși: le place ceea ce văd, dar nu au curajul de a face pasul. Unii poate au familie, responsabilități, greutăți. Este o alegere: două sau patru roți. Dacă îți dorești ceva, o faci. Alții te șicanează ca să-ți dea o lecție. Ca să-ți arate ei ție că te-au ținut minte. Că știu ei că tu erai ăla care tura motorul pe bulevard la trei dimineața. Habar nu au că "lecția" lor, mai ales dacă ești începător, te poate costa viața... Pădure fără uscături nu există. Sunt și teribilişti care își iau motor pentru că știu ei că este "aspirator de femei". La ei se aplică regulile regnului animal: cât mai multe bulinuţe pe motor, "să moară fetili", mers pe o roată, obligatoriu cu peste 60 la oră, eventual pe bulevard, peste trecerile de pietoni, turatul motoarelor la 3 dimineața, cu dedicație pentru domnișoara de la 2. Din cauza lor, suferim cu toții: pietoni, șoferi de mașină și motocicliști. Din cauza lor fac oameni nevinovați pușcărie, după ce s-au trezit că obiectul mic din retrovizoare era un teribilist care se dădea cu motorul cu aproape 200 la oră. Bineînțeles, prin oraș. Ei ar trebui reciclați, reeducați. Dar, repet, pădure fără uscături nu există. Lor le urăm o prietenă stabilă care să le scoată mizeriile din cap. Motocicliștii sunt altceva. Un motociclist care are cât de cât ceva în cap știe că nu trebuie să cauți belelele, așa că merge regulamentar. Nimeni nu vrea să o pățească, iar șansele de a ți se întâmpla ceva, dacă ignori regulile, cresc exponențial, mai ales când nu beneficiezi de habitaclu. Simpatici sunt cei care te văd pe două roți și au senzația că ești rachetă, că circuli cu minimum 150 la oră indiferent de zonă. Îți fac semne și flash-uri ca să "o tai". Răspunsul tăcut al majorității este: "nu fac liniuțe, dacă te grăbești, du-te". Motocicliștii se salută în trafic. O regulă nescrisă spune că dacă vezi un alt motocilist care pare să aibă probleme oprești și încerci să îl ajuți. Sunt și alte reguli, pe care orice comunitate pe două roți le respectă. Motocicliștii sunt cei care dacă te văd, la un party, că ai venit cu motorul nu îți dau de băut decât după ce ai predat cheile. Poți conduce motorul când ești amețit, la fel de bine ca pe o mașină. Urmările pot fi, însă, înfiorătoare. Motocicliștii sunt cei care aud de un accident și se duc direct acolo sau pun mâna pe telefon: "Băi, am auzit de X. E ok? Pot să vă ajut? Hai că fac rost de o platformă să ridicăm motorul". Motocicliști sunt cei care au participat la marșul în memoria unui "martir" dintre ei. Unii dintre ei vin de la sute de kilometri distanță, participă la marș, apoi pleacă imediat înapoi, în orașele lor. Vor şi simt că trebuie să facă asta. Pentru că în situația martirului... poate fi oricine, în orice clipă. Pentru că a venit momentul să ne trezim, să înțelegem că orgoliile în trafic pot face victime, că o decizie proastă luată sub influența gândului "nu mă vede nimeni că tai dubla continuă" poate costa o viață. O viață care poate abia începe, care urma să fie frumoasă. Pe undeva este vorba și de conștiință, nu doar de legi. De legi poate mai scapi, dar de imaginea din oglindă... Mulți spun că în România e prea devreme pentru a merge cu motorul în siguranță. Părerea mea, strict personală, este că dacă așteptăm "să fie timpul", acesta nu va veni niciodată. Este în puterea noastră, a tuturor, să schimbăm lucrurile. Așa că, dragă admiratorule de motoare, data viitoare când îți urci puștiul în șa, ca să-i faci poză, spune-i așa: "Tată, și ei există în trafic, să ai grijă și de ei când vei conduce, să nu-i ignori doar pentru că tu nu ai motor. Au dreptul la o bandă, au dreptul la prioritate atunci când semnul de circulație spune asta, au dreptul să fie tratați cu RESPECT" ! Sursa articolului aici.
    1 point
  2. Motocicliştii sunt conştienţi de diferenţele foarte mari între mersul pe stradă şi pilotarea unei motociclete pe circuit. În această ultimă circumstanţă, majoritatea deprinderilor învăţate la şcoala de şoferi sau în experienţa de pe stradă sunt nefolositoare, iar acesta a fost unul dintre motivele pentru care BMW Motorrad România a ogranizat un eveniment ”Track Days” în care şi-a invitat clienţii să testeze modelele mărcii pe circuitul Motor Park de la Adâncata. Astfel, timp de mai multe zile, doritorii au putut acumula experienţă pe circuit la ghidonul unor motociclete precum R1200 GS, S1000 XR, S1000 R, R1200 RS, R1200 RT, S1000 RR sau R1200 R. Şi nu oricum, ci ghidaţi de un cuplu de specialişti format din Marius Băcilă, instructor BMW Motorrad şi Cătălin Cazacu, pilot profesionist, campionul Romanian Superbike care ”aleargă” pe un BMW S1000 RR. Astfel, pe circuit uscat sau în condiţii de ploaie, Băcilă şi Cazacu au ieşit pe traseu cu cursanţii şi au explicat trasele ideale ale circuitului Motor Park, felul în care trebuie abordat un viraj, poziţia corectă pe motocicletă, cum se fac frânările şi cum se stă în şa pe linie dreaptă. Ieşirea pe circuit a fost precedată de şedinţe de teorie, aşa cum puteţi vedea în video-ul de mai sus, şedinţe în care cei doi au explicat diferenţele între mersul pe stradă şi cel de pe circuit. Puncte din discursul lui Marius Băcilă - Frânarea de urgenţă pe stradă trebuie să implice foarte mult frâna faţă. Frâna faţă face 90% din treabă în cazul unei frânări de urgenţă. Pe circuit mai contează şi felul în care eliberăm frâna, pregătirea pentru următorul viraj. - La frânare, motocicleta trebuie să fie dreaptă pentru maximum de aderenţă. Trebuie să punem cât mai puţină greutate în ghidon, deci să ne ţinem cu genunchii de rezervor. - Virarea în motociclism se face ferm şi precis doar prin countersteering. Adică printr-un impuls dat ghidonului în dreapta, pentru a vira în dreapta şi invers. Mutatul corpului pe interior ajută să virăm, dar nu iniţiem aşa virajul. Punctele din discursul lui Cătălin Cazacu - În afara momentului când sunt acţionate comenzile motocicletei, picioarele trebuie sprijinite pe scăriţe cu vârful. - Poziţia părţii de jos a corpului e cea care influenţează motocicleta. Fundul nu îşi schimbă poziţia decât atunci când motocicleta este dreaptă! - Genunchiul se pune pe jos pentru a controla înclinarea motocicletei. Se foloseşte şi pentru a redresa motocicleta, apăsând în genunchi ai o şansă să salvezi motocicleta Poziţia corectă este cu picioarele strânse pe rezervor, dar după foarte multe ture devine obositor. Pe linie dreaptă e important să stai ascuns, iar o poziţie corectă îţi permite să eviţi un voblaj împingând în genunchi. Tot timpul două degete pe maneta de frâne. ABS-ul ne permite să frânăm mai puternic, dar nu înseamnă că poate fi abuzat. E foarte uşor ca faţa să plece dacă e aplecată şi frâna e forţată. Apăsarea maximă a frânei se face când motocicleta e dreaptă.
    1 point
  3. Ai luat de curând permisul moto, sau pur şi simplu vrei să îţi schimbi motorul? Cu siguranţă vrei să afli dacă motocicleta visurilor tale ţi se potriveşte. Chiar dacă eşti ponderat, iar raportul capacitate/greutate este unul bun pentru cunoştinţele acumulate, mai rămâne problema posturii. Acum poţi afla şi asta, fără să te urci pe motocicletă. Este recomandat ca spatele şi braţele să fie relaxate, să poţi braca ghidonul cât mai comod, să ajungi cu tălpile pe pământ, măcar pe jumătate. Ce mai, poziţia pe motocicletă este importantă. Un elev al Şcoalii Moto AMI a găsit şi a împărtăşit cu noi un site care îţi arată postura pe motocicleta aleasă în funcţie de înălţimea ta şi lungimea picioarelor. Se numeşte cycle-ergo. Îţi poţi selecta marca şi modelul de motocicletă, iar apoi completezi măsurile în centimetri, iar imaginea îţi arată postura pe care o vei avea pe respectivul motor. Desigur, recomandarea noastră este să faci şi un test cu motocicleta, să afli cum te simţi pe ea, dar site-ul de mai sus reprezintă o variantă. Asfalt uscat şi drumuri frumoase! Sursa articolului aici.
    1 point
×
×
  • Creează O Nouă...