Mergi la conţinut

Clasament Lideri


Continut Popular

Showing most liked content since 05.03.2019 in all areas

  1. 6 points
    Pentru ca am stat la masa "negocierilor" cand s-au hotarat regulile clubului si pentru ca ma simt cumva legat de aceasta grupare, am sa-mi spun si eu opinia. Membri cu drept de vot si dreptul de a purta sigla clubului = doar cei cu 20 de ani vechime categoria A. Toti cei care nu au 20 de ani vechime = simpatizanti, fara drept de vot si fara dreptul de a purta sigla. Sau, ca sa nu se simta exclusi, o sigla putin diferita de cea a membrilor clubului. Altfel, cadeti in derizoriu si nimeni n-o sa va ia niciodata in serios. Doar vor face bascalie de voi. Cred ca e cazul sa faceti putina curatenie in acest club. Parerea mea.
  2. 6 points
    ytu60

    Intrunirea anuala 2019

    Va salut pe toti fara exceptie Si pentru ca tot am demarat discuțiile pentru organizarea întrunirii 2019, voi propune eu o ordine de zi - Ar trebui inceput cu înscrierea in lista de participare a cat mai multor membrii plini si simpatizanti. In acest mod toti membrii si simpatizanții își pot exprima opinia in plenul ședinței si nu pe forum. - Desemnarea unui comitet de sedinta format dintr-un președinte un vicepreședinte si un secretar - Silvia Iordache, Octav Lica si Valeriu Alexa, au inca timp sa "perie" ultima lista a membrilor din 2016 Cel putin asa si-au luat angajamentul la sedinta de anul trecut. Lista este mult prea lunga si multi nu au participat decât o singura data. Dupa care au intrat in "hibernare". Conform codului la a treia neprezentare consecutiva era atenționat si suspendat. - "Darea de seama" privind activitatea clubului 2018-2019 - Prezentarea noilor colegi care au aderat la club in perioada 2018-2019 si confirmarea lor ca membrii plini sau simpatizanti in funcție de vechimea permisului categoria A. Celor noi veniți si confirmați li se va prezenta statutul si codul de conduita ce trebuie urmat si respectat. Ei vor avea drept de vot începând cu sedinta 2020 dupa actualizarea noii liste a membrilor /simpatizanților 2019 - Propuneri si discutii in legătura cu direcția pe care o va urma clubul Luările de cuvânt se vor face in ordinea înscrieri, in asa fel încât secretarul ședinței sa poată consemna in procesul verbal al ședinței. - Stabilirea datei si eventual a locatiei pentru întrunirea 2020 si propuneri de activități pentru perioada urmatoare Angajament ferm si desemnarea organizatorului/organizatorilor întrunirii 2020 - Lista actualizata a membrilor/simpatizanților propun sa fie protejata, ascunsa si sa poată fi accesata doar de cei înscriși. La fel si discuțiile sa se poarte pe un forum protejat la care avem acces doar noi, fara alți "ochi" străini de club. - Votul trebuie exprimat pentru fiecare problema/propunere in parte, trecându-se apoi la următoarea discuție. Propunerea mea si doar a mea este ca votul sa fie exprimat de către toti membrii plini dar si simpatizanții înscriși in lista din 2016. Aceasta este doar o propunere de ordine de zi ce poate fi completată pana la sedinta. Am rugămintea de a trata sedinta cu seriozitate si hotărârile luate in plen sa fie respectate cu strictețe Discuțiile trebuie sa se faca pe grup si nu la vedere. Sunt sigur ca asa vor participa mai multi colegi "Parerea mea"
  3. 5 points
    Si Io am insemnul "Clubului Motoveteranilor (nu "patch", ca suntem romani ce naiba) pe motoreta, pe vesta de piele, pe niste tricouri si pe alte diverse obiecte si nu-l dau jos si nici nu-l acopar cu altceva, sa vedem ce se intampla...si il tin in primul rand in memoria lui Stefan, care l-a pus in practica pentru prima data... Cred in "Clubul Motoveteranilor" asa cum a fost de la inceput, un grup de prieteni cu o pasiune comuna, ajunsi sau trecuti de o anumita varsta si care se intalneau unde, cum si cand puteau pentru a-si sustine si impartasi impresii despre aceasta pasiune...fara pretentii de a se erija in conducatori, sau a beneficia de diferite avantaje de la acest club... Chiar nu se mai poate asa ceva ??!!
  4. 4 points
    Salutari , măi domnilor ! Norocul meu ca nu prea am timp sa intru pe aici si să mă enervez ! Numai orgolii , măsurări de maciuci si IQ din patru - cinci cifre !? Eu cred ca aici , ne informam si stabilim eventual ce discutam la întâlnire ( nu la ședinta de partid ) . Pareri pro sau contra , vis-a-vis de orice si oricine , se exprima fata in fata si prin vot , cel puțin așa cred eu ca e onest . Mi-e dor sa va văd , pe toți ( mai mult sau mai putin nervoși ) sa bem ceva si sa rezolvam amiabil si democratic orice probleme !
  5. 4 points
    Cred ca am priceput si eu pana la urma, chiar daca sunt cam de la facere ... MEMBRII CU DREPT DE VOT = MOTOCICLISTI CU CATEG A DE MINIM 20 DE ANI. SIMPATIZANTI FARA DREPT DE VOT , DAR PARTICIPANTI LA SEDINTE = MOTOCICLISTI CU CATEG A SUB 20 DE ANI. Daca imi amintesc eu bine era vorba sa mai si mearga pe moto, dar nu stiu daca se mai aplica. Chestia cu sigle , sefi , care e venit primul si care ultimul cred ca nu se pune. Gresesc?
  6. 4 points
    Din pacate, probabil niciun "o.e.n.g.-ist" nu a citit niciodata cu atentie topicul asta: https://pro-bike.ro/forums/topic/88900-codul-clubului-motoveteranilor/ Pe cei care vor sa dovedeasca ce a fost mai intai (oul sau gaina) ii rog sa citeasca cu mare atentie topicul mentionat mai sus, inclusiv fisierul atasat acelui topic si ii rog sa observe data la care a fost postat: 7 Martie 2012. Cativa colegi simpatizanti, probabil bine intentionati dar foarte neinspirati, care nu indeplinesc (deocamdata) conditiile de a fi membri plini, efectiv si-au bagat picioarele in actul fundamental de nastere si existenta a notiunii de "Motoveteran" si fara sa citeasca actul respectiv, fara sa tina cont de vointa inaintasilor si a majoritatii constitutive a clubului, au schimbat peste noapte ceea ce fusese "batut in cuie" cu cel putin 7 ani inainte de decizia lor de a-si insusi pe numele lor personal denumirea si sigla care apartineau tuturor motoveteranilor din Romania. Poate ca infiintarea o.e.n.g.-ului nu ar fi cel mai rau lucru, dar faptul ca ei nu vor sa preia nici o regula din codul de onoare al motoveteranilor, ii face pe multi din cei vechi sa nu se mai regaseasca in noua "oranduire" - am pus ghilimele pentru ca de fapt nu e nicio randuiala in regulile lor. Si colegii respectivi pot face acum orice doresc pentru ca nu au tinut cont de prima regula a clubului, aceea de "fara sefi"... ei s-au facut sefi cu acte. Si nici asta nu ar fi atat de rau daca ceea ce vor ei sa faca nu ar fi de fapt o bascalie a notiunii de moto-veteran. Ieri m-am plimbat pe faleza Dunarii si am vazut un poster / reclama a Asociatiei Scafandrilor (o.n.g.) si facand o paralela cu Asociatia Motoveteranilor, ma gandeam oare cum ar fi ca in asociatia respectiva sa poata fi membri unii care nu stiu nici macar sa faca pluta. Ar fi de râsul curcilor evident... cam asa cum e si cu motoveteranii care nu au urcat niciodata pe o motocicleta sau cei care au urcat ieri. Cei care se dau pe motoare de un an,doi, sunt motociclisti respectabili, dar nu pot fi numiti veterani in ale motociclitului. Despre asta e vorba... altfel e doar bascalie. Foarte bine a punctat si prezis Angelo (zigzag).
  7. 4 points
    Si ma rog cine-i acest Club dominant care a cerut asa ceva? Sunt unii motociclisti azi care nici in 4 labe nu mergeau cand noi ne dadeam pe 2 roti. La ei sa ma duc sa cer voie sa port un patch cu o emblema pe spate? E hilara treaba. Poti spune detalii cine ti-a cerut asa ceva, poate nu numai eu sunt curios. ca fapt divers, port vesta cu aceste insemne la toate intrunirile la care ajung si nimeni nu mi-a comentat nimic, in clusiv cei de la H.A, RED, de la noi din zona. Deci eu o voi purta in continuare. Vreau sa se stie ca mai sunt si ,,mosi,, pe motoare in tara asta :)!
  8. 3 points
    Toni

    Modificarea Codului Motoveteranilor

    Salutari tuturor! Dupa cum stiti sau daca nu stiti, aflati acum, la sedinta anuala a Adunarii Membrilor Clubului Motoveteranilor de anul acesta, care s-a desfasurat la intrunirea de la Calimanesti, s-a propus modificarea Codului Motoveteranilor si anume articolul referitor la statutul membrilor. Propunerea a fost ca membrii sa fie clasificati in urmatoarele categorii: - peste 20 ani vechime permis A = MOTOVETERANI – cu drept de vot decizional - 10 – 20 ani vechime permis A = MEMBRI –cu drept de vot decizional - membri fondatori O.N.G. = MEMBRI – cu drept de vot decizional - sub 10 ani vechime permis A sau fara permis A - MEMBRI SIMPATIZANTI – fara drept de vot decizional. Codul Motoveteranilor prevede la art.17 alin.3 : "Hotărârile privind modificarea Codului Clubului Motoveteranilor sau dizolvarea Clubului Motoveteranilor, vor putea fi adoptate numai cu voturile a 2/3 din numărul membrilor Clubului Motoveteranilor." Numarul membrilor cu drept de vot in 2019 este de 48 din care: - 21 prezenti la sedinta 2019 din care 19 voturi pentru modificarea codului, 1 vot impotriva si o abtinere - 27 absenti la sedinta, din care au fost contactati pentru a-si exprima optiunea 18 iar 9 nu au putut fi contactati din cauza lipsei datelor de contact - din cei 18 contactati au votat: 17 pentru, 1 impotriva. Concluzie: din 48 membri cu drept de vot 36 au votat pentru, 2 impotriva, o abtinere si 9 nu au votat. Doua treimi din 48 inseamna 32 iar voturile pozitive au fost 36, deci Codul Motoveteranilor trebuie modificat conform vointei majoritatii membrilor cu drept de vot. Articolul 10 din Codul Motoveteranilor se modifica si va avea urmatoarea forma: (textul de culoare rosie este introdus suplimentar fata de textul original si este doar propunerea mea de modificare) (orice propunere de imbunatatire e bine venita) Cap.3 – Membri Art.10 Toţi membrii Clubului Motoveteranilor au drepturi egale şi nu au niciun fel de obligaţii faţă de Club sau faţă de ceilalţi membri, altele decât cele asumate prin acceptarea prezentului document din propria voinţă sau care ţin de un comportament civilizat, corect şi respectuos. Calitatea de membru al Clubului Motoveteranilor se dobândeşte prin validare în Adunarea Membrilor atunci când persoana respectivă îndeplineşte următoarele condiţii: a) este titularul unui permis de conducător auto categoria A de cel puţin 20 de ani = MOTOVETERAN cu drept de vot decizional, b ) este titularul unui permis de conducator auto categoria A de cel putin 10 ani = MEMBRU cu drept de vot decizional c) deţine în posesie o motocicletă cu care se deplasează pe drumurile publice; d) işi asumă în faţa propriei conştiinţe că a parcurs un număr de kilometri, la ghidonul motocicletei, suficient de mare astfel încat să fi dobândit o bogată experienţă în acest domeniu, demnă de a fi recunoscut de ceilalţi motociclişti ca un veteran al motociclismului din pasiune; e) participă cel puţin o dată pe an la una din acţiunile organizate de Clubul Motoveteranilor, cu excepţia situaţiilor întemeiate şi motivate la Adunarea Membrilor; f) are un comportament respectuos, civilizat, în spiritul legalităţii şi disponibilitate în a-i ajuta pe toţi motocicliştii aflaţi în nevoie cât şi de a participa la acţiunile organizate în cadrul Clubului Motoveteranilor; g) respectă, apară şi poartă cu mândrie însemnele, simbolurile şi culorile Clubului Motoveteranilor; h) dovedește în timp, un înalt grad de onorabilitate; i) acceptă să-i fie înscrise datele personale în lista membrilor Clubului Motoveteranilor, listă care constituie anexa 1 şi face parte integrantă din prezentul document. Membrii fondatori ai ASOCIATIEI Clubul Motoveteranilor care are personalitate juridica si este inregistrata in Registrul National ONG, au calitatea de Membri indiferent de vechimea permisului de conducere sau de Motoveterani, dupa caz si au drept de vot decizional. Aceasta calitate este conditionata de preluarea textului Codului Motoveteranilor de catre ASOCIATIA CLUBUL MOTOVETERANILOR sub forma oficiala de Regulament de Ordine Interioara. Persoanele care nu îndeplinesc condițiile pentru a fi validate ca membri ai Clubului Motoveteranilor, dar doresc sa participe la realizarea scopului Clubului Motoveteranilor și la acțiunile desfășurate de aceștia, vor avea statut de membri simpatizanți. Membrii simpatizanți vor fi validați în Adunarea Membrilor pe baza aprecierii comportamentului lor în relația cu Clubul Motoveteranilor. Membrii simpatizanți nu au drept de vot în adoptarea hotărârilor Clubului Motoveteranilor. Membrii cu o vechime mai mare de cinci ani în Clubul Motoveteranilor, care din motive de sănătate sau lipsa condiției fizice necesare mersului pe motocicletă, nu mai pot face acest lucru, dar vor rămâne cu inima și sufletul alături de Clubul Motoveteranilor, vor avea de drept calitatea de Membru Onorific. Membrii aflați în aceiași situație dar cu o vechime mai mică de cinci ani, vor avea de drept calitatea de Membru Simpatizant. Votul Membrilor Onorifici are caracter consultativ și nu va fi numărat în cadrul votărilor decizionale. Persoanele care de-a lungul timpului au obținut rezultate deosebite în domeniul motociclistic fie din punct de vedere sportiv, fie din punct de vedere tehnic sau de altă natură, recunoscute la nivel național și doresc să facă parte din Clubul Motoveteranilor dar nu îndeplinesc condițiile de la aliniatul 2, vor primi titlul de MEMBRI DE ONOARE. Acest titlu va fi acordat printr-o Hotărâre a Adunării Membrilor în urma propunerilor primite la Clubul Motoveteranilor și analizării acestora. Votul Membrilor de Onoare are caracter consultativ și nu va fi numărat în cadrul votărilor decizionale. Persoanele care doresc să devină membri ai Clubului Motoveteranilor dar se află într-o poziție de conflict de interese cu Clubul Motoveteranilor, nu vor putea fi validați în Adunarea Membrilor și nu vor putea dobândi statutul de membru al Clubului Motoveteranilor, decât după dispariția elementelor care le determină postura de conflict de interese. Membrii Clubului Motoveteranilor, care ulterior au aderat la alte organizații similare aflate în conflict de interese cu Clubul Motoveteranilor, devin incompatibili și vor fi suspendați pe o perioadă de un an din calitatea de Membru al Clubului Motoveteranilor. Dacă la sfarșitul perioadei de suspendare situația de incompatibilitate nu a încetat, membrii respectivi vor fi excluși din Clubul Motoveteranilor. Persoanele care și-au exprimat dorința de a deveni membri ai Clubului Motoveteranilor și indeplinesc condițiile prevăzute in prezentul document, vor fi validați de către Adunarea Membrilor numai dupa o perioadă de evaluare de cel puțin un an. Evidența membrilor este ținută în anexa nr. 1 și ea va putea fi modificată ori de câte ori situația o va impune. Calitatea de membru al Clubului Motoveteranilor nu este transmisibilă. Dupa o perioada de dezbatere a textului, de 30 zile, voi opera modificarile in documentul atasat in topicul dedicat.
  9. 3 points
    Toni

    Modificarea Codului Motoveteranilor

    Mai oameni buni, despre ce virusu' meu vorbim aici ?? Unificarea s-a votat, agreat, realizat si acceptat anul trecut.... Clubul trebuia sa modifice Codul conform celor votate - lucru care s-a facut ONGul trebuia sa preia Codul si sa il implementeze ca regulament (cu cateva modificari pentru compatibilitate) - lucru care nu s-a facut pana la aceasta data. Era datoria ONGului sa faca asta. Cu crearea ONGului eu nu am fost niciodata de acord si am si votat in sensul asta dar ma supun majoritatii si in consecinta, fiind izolat la domiciliu cu timp la dispozitie, m-am oferit (din nou ca prostul) sa fac eu o prima forma a textului regulamentului si sa ajut ONGul sa faca ceea ce a promis anul trecut astfel incat sa mergem mai departe si sa nu facem pasi inapoi. Deci vorbim sa facem ceva (unificarea) ce a fost deja facut anul trecut??? Raspuns: NU Vorbim doar despre ducerea la indeplinire a celor agreate si asumate de parti. Daca postam mesaje ca ne-am unit da' totusi parca mai bine stam separati, atunci inseamna ca am uitat tot ce s-a realizat anul trecut si ne-am intors de unde am plecat si evident ca cine posteaza mesajele astea "s-a sucit" la 180 de grade dar culmea... ce sa vezi.... ma acuza pe mine ca ma sucesc. Incep din ce in ce mai mult sa cred ca unii dintre noi nu stiu, nu pot, nu vor sa fie consecventi si nu facem altceva aici decat VORBIM DISCUTII. p.s. in armata era o vorba: nu stii - te invatam nu poti - te ajutam nu vrei - te f.tem
  10. 3 points
    Toni

    Modificarea Codului Motoveteranilor

    La sedinta de la intrunire nu vom avea timp suficient pentru o analiza si o dezbatere serioasa pe marginea textului. Este evident faptul ca textul Codulului Motoveteranilor nu poate deveni regulament in integralitatea lui pentru ONG. Incepand de azi sunt in concediu dar sunt inca in Danemarca. Marti am avion catre Romania dar datorita situatiei actuale, sunt sanse foarte mari fie sa se anuleze zborul, fie sa fiu bagat in carantina la sosirea in tara, fie sa fiu bagat in autoizolare la domiciliu. Oricum ar fi, voi avea timp sa scriu o prima forma a textului regulamentului, bineinteles pe baza textului din Cod, eliminand sau adaptand paragrafele care nu sunt compatibile cu statutul ONG-ului. Voi face asta in cateva zile de acum incolo dupa care voi posta textul intr-o discutie privata la care vor participa membrii cu drept de vot. Discutia respectiva va avea rol de analiza, dezbatere, modificare etc pentru imbunatatirea textului initial astfel incat la sedinta de la intrunire sa avem deja un text de regulament in forma finala. Daca sunteti de acord cu aceassta propunere, ma pot apuca chiar azi de treaba, daca nu atunci imi vad de ale mele. Astept opinii.
  11. 3 points
    NeluBrateanu

    Intalnirea anuala 2020

    Iară întrunirea bucureștenilor și oltenilor, alta locație nu a ți găsit de ex. în zona litoralului, banatului, Maramureșului tot acolo în apa clocita scuze dacă am supărate cineva.
  12. 3 points
    Ca sa putem începe discuțiile si negocierea cu hotelul sunt necesare si un nr aproximativ de camere Rog pe cei ce doresc sa participe la întrunire sa se înscrie in lista cu nume, numar de persoane si tipul de camera ( dubla sau single) Am deschis acest topic exclusiv pentru inscrieri, orice comentariu care nu se referă la nume, nr de persoane tip de camera etc vor fi mutate sau sterse. In cerere de oferta, am solicitat cazare mic dejun, sala de conferințe si bineinteles masa festivă de sambata seara in restaurantul hotelului. In felul acesta vom petrece o seara împreuna in aceeași locatie. Va mai amintiți Întrunirea anuală 2014?? Incercam sa reedidam acele frumoase clipe petrecute între prieteni motociclisti. Semneaza...... Organizatorii (indiferent cine sunt ei) Nume. Nr persoane. Tip camera. Nr nopți. Data cazare Avans 31.05-02.06 1. Alexa Valeriu. 2. dubla. 2. -"- 2. Dumitrescu Silviu + 2. dubla 2. -"- Anton Banciog (Toni) 3. Papacica Adrian 2. dubla. 2. -"- 4. Brinzan Constantin 3. apart 2. -"- 5. Ciudin Marian 2. dubla 2. -"- 6. Oprea Alexandru 1. single 2. -"- 7. Nicolae Alina 2. dubla 2. -"- 8. Diaconu Alexandru 2. dubla 2. -"- 9. Spanu Mihai. 1. single. 2. -"- 10. Baloi Mihaita 2. dubla 2. -"- 11. Fotescu Dan 2. dubla 2. -"- 12. Bivolaru Iulian 2. dubla 2. -"- 13. Popescu Sorin. 1. single. 2. -"- 14. Iordache Florin. 2. dubla. 2. -"- 15. Dumitrescu Vlad 2. dubla 2. -"- 16. Popescu Marian 1. single. 1. 31.05 - 01.06. Persoane. 27. Camere Duble 10. Camere Single 4. Apartament 1.
  13. 3 points
    ivan_pedala

    Intrunirea anuala 2019

    M-am simtit vizat fiindca, pe langa optiunea mea concreta de a ma caza la complex indiferent de cost, am avansat si pentru cativa colegi de-ai mei, din zona, dorinta pentru a ocupa cateva camere...dar cand baietii au auzit pretul, au renuntat chiar sa mai participe la eveniment. Ori interesul nostru este ca sa ne intalnim cat mai multi, sa ne revedem si sa sarbatorim evenimentul impreuna. Si...n-as putea sa stau separat de ai mei, atata timp cat ma stiu cu ei de-o viata si am impartit bune si rele. Obrzaul lui Silviu stiu ca este acum patat, dar n-ar trebui sa puna nimic la suflet atata timp cat oile cu sorici sunt administratorii complexului care incearca fel de fel de tertipuri pentru a ne stoarce de bani si de a ne obliga (intr-un fel aparte, fara sula in coaste!) sa le devenim clienti indiferent de conditiile puse de ei si indiferent de costuri. Si, ca sa extrapolez nitel, eu am de platit pentru perioada 28.06 - 05.07.2019 suma de 393 E (aprox. 1890 lei), reprezentand cazare camera dubla in hotel de 3*, mic dejun bufet suedez si taxe, TVA si tot ce mai tine de locul respectiv - parcare, Wi-Fi, piscina, folosirea unei bucatarii utilate...etc) in Thassos, fara avans si garantii. Asta inseamna cam 240 lei pe zi...fara nimic impus! Si n-am ales cea mai ieftina oferta a momentului! Asadar...nu credeti ca poate ar trebui (asa cum am zis-o si eu, si Toni...si altii) sa schimam locul si zona? Intreb, nu dau cu paru'...pentru viitor, pentru prieteni...
  14. 3 points
    Toni

    La Multi Ani!

    Multumesc! Ma străduiasc să vă dau prilejul ăsta chiar dacă unora nu o sa le convină 😁
  15. 3 points
    Ii primesti pe unii in casa ta cu bratele deschise, ii pui la masa ta, ii cinstesti, ii consideri prieteni.... iar ei, peste noapte iti intra cu bocancii plini de noroi pe covorul cel bun, iti mananca mancarea, iti beau bautura, iti violeaza nevasta, iti dau foc la casa... si apoi iti spun senin ca iti ureaza succes daca tu crezi ca iti poti reface casa si familia asa cum au fost inainte sa ii primesti pe ei in casa. Asta depaseste cu mult nivelul de bascalie. Nefericit e comentariul de mai sus despre care tu insuti spui ca ti se pare ca e fara rost. Ceea ce omiti din vedere este faptul ca in paralela respectiva nu e vorba de asociatia scafandrilor veterani. Daca voi ati fi facut Asociatia Motociclistilor si punct, atunci ce spui tu si ce vreti voi era ok si perfect valabil dar din pacate voi in continuare omiteti esentialul. Inversunarea cu care faceti lucrul asta deja ma face sa imi pun intrebarea daca nu cumva aveti si alte interese decat cele declarate.
  16. 3 points
    Bai oameni buni! voi nu aveti bani de asigurare si benzina? Sau sunteti asa de ramoliti incat chestia aia cu motocicleta ati uitat ca se face pe sosea, nu pe net? Macar purtati echipament... la tastatura? Hai ca e soare, se incalzeste, pe motor nu trebuie reguli ( in afara celor de circulatie- daca esti pe drum public)...de club. De fapt care club? Din ce citesc, pare ca fiecare vede ce vrea, peste regulile cu care vrem sa incepem totul ( alea putine care ne pot tine impreuna ) .... ca gluma: incercand unui prieten sa ii impun parerea mea am avut urmatoarea discuite: El: parerea ta nu ma intereseaza! eu: de ce? el: e ca gaura cu.r.ului! eu ??!! el: FIECARE ARE CATE UNA! ....Ivane, eu am ajuns la concluzia ca pe unii trebuie sa ii lasi pe calea lor!.... si o sa fac ce zice a XI-a porunca : VEZI DE TREABA TA! |( a se citi .... a mea..ca doar de mine pot raspunde)
  17. 3 points
    In ordine de idei: - nu-mi doresc si nu vreau sa fiu sef la un club in care statutul spune ca este fara sefi! - vesta o port (este de la tine Kato, asa ca este amintire si tin la ea!), dar nu voi pune niciodata pe spate capacul ala mare (mare si urat, care il poarta si cei de la gradinita moto ca sa epateze!) cu emblema clubului...mi-ajunge emblema aia micuta si frumoasa, pusa la loc de cinste, in dreptul inimii, primita de la raposatul Stefan; - ok, am inteles ca se vrea schimbare (doar de catre unii), dar faptul ca schimbarea s-a facut pe sub masa, pe la spate...oricum, dar nu transparent, si nu de oamenii care trebuia si meritau poate sa faca asta, aveau dreptul si nu incalcau codul...asta ma deranjeaza si imi pune semne de intrebare privind viitorul clubului; - nu voi fi niciodata in conflict de interese cu nimeni si nimic, fiindca Oltenia Bikers Tg-Jiu nu este nici ONG, nici SRL...e o filiala zonala a clubului de la Craiova si n-o sa ma vedeti pe mine incastrat in organizatii care sa dea socoteala cuiva...si mai ales unora care nu respecta reguli simple si de bun simt; - tot respectul pentru Bujie (poate singurul care isi avea locul in noua forma a clubului), dar totusi...cine a mai inventat-o si pe asta (parca sunteti copii de gradinita!!!) cu presedintele motoveteranilor din Europa de Est, unde s-a tinut sedinta aia internationala cu membrii din toate cluburile Europei de Est si cine l-a propus si votat, asta ca sa nu mai intreb de legalitatea folosirii numelui international de Europa de Est, care dupa cum stiu, nu cuprinde doar Estul Bucurestiului?! Ca atare, cand veti renunta la prostiile astea inventate de unii ca sa-si acopere faptele facute fara cap (copilarii de oameni mari care nu au altceva mai bun de facut), cand veti renunta la sefi, oranduiri feudale de orice fel, reguli in afara codului, la numirea de membri fara a tine cont de regulile simple din codul nostru...etc...etc...abia atunci o sa se reintregeasca acest club. Si nu, nu-s singurul care spune asta, dar sunt singurul care o scrie si are curaj sa sustina cele scrise! Asfalt uscat!
  18. 3 points
    Toni

    Intrunirea anuala 2019

    Draga Silvia, de acord și eu cu tine si La mulți ani și din partea mea! Am vorbit azi cu Silviu și va deschide el un topic nou in care va fi postata strict numai lista astfel încât să fie ușor de găsit și gestionat. Mie mi-ar fi foarte usor sa o deschid dar nu o fac nu din rea voință ci doar din cauza ca ii va fi mult mai ușor să gestioneze lista celui care se va ocupa de organizare fără să depindă de mine. Cat despre inchis gura altora și tăiat postari, va rog sa nu va supărați dar nu voi tăia nicio postare atât timp cât nu conține înjurături, jigniri, ofense, cuvinte obscene, insinuări jignitoare, violență sau instigare la toate astea. Dreptul la opinie, atat timp cat e civilizata, trebuie să fie garantat oriunde inclusiv aici. De fiecare dată când cineva a deraiat ușor de la un limbaj civilizat, i-am atras atenția imediat si numai daca limbajul a fost exagerat de grosolan am intervenit fie editand mesajul fie ascuzandu-l complet. Asa consider că e normal și sper să nu greșesc. Sa ne vedem sănătoși! P.S. Si sunt si eu de acord cu Ivan, pot veni multe idei și opinii bune și din afară.
  19. 3 points
    ivan_pedala

    Intrunirea anuala 2019

    Total de acord cu doamna ("La multi ani!" de 08 Martie...dumneaei si tuturor femeilor din viata noastra), iar ideea de a deschide Toni o lista mi se pare nerealista...asa cum zicea si el, initiatorul (sau organizatorul) deschide si gestioneaza lista. Iar aia cu interzicerea celor fara drept de vot sau nemembri, e utopie! Trebuie lasati si ei sa-si spuna ideile, e democratic, e de bun simt si uneori avem de invatat de la ei chiar daca noi le stim pe toate! Si ca sa deschid lista, ma declar prezent la intrunire/cina (cu doua locuri)...indiferent de tarif! Sper sa nu va folositi de "indiferent de tarif" si sa ucideti calu'!
  20. 3 points
    Silvia Iordache

    Intrunirea anuala 2019

    Mirela, am sa incerc astazi la adunarede joi sa vedem cine se ofera sa prenoteze vb. pe seara. Calimanesti are disponibilitate de camere pt. toti si avem si piscina. La Olanesti sa umbli pe la izvoare..., mai bine ne inmuiem oasele si stam la o berica in piscicina.Gata pt. azi.
  21. 2 points
    ytu60

    La Multi Ani!

    Corect, daca sunt nas, dau si mielul @Toni BancioG 😀 La Multi Ani, azi pentru toti cei ce poarta nume de flori. Sa aveți si sa avem cu toții sărbători fericite
  22. 2 points
    ivan_pedala

    La Multi Ani!

    "La multi ani!" azi prietenului meu Banciog Anton, alias Toni, cu mult noroc din partea mea si sanatate cat cuprinde!
  23. 2 points
    Dan @ Popescu

    Intalnirea anuala 2020

    Macar sa scapam pana la jumatatea lui Mai. In ritmul in care se intorc românasii acasa aducand cu ei material de lucru pt doctori ma tem ca scapam prin August.
  24. 2 points
    Eu nu vad care ar fi problema sa existe Clubul Motoveteranilor ca inainte de ONG iar ONG-ul sa fie pastrat doar ca sa poata proteja denumirea si sigla. S-ar putea adauga in Cod un paragraf care sa specifice ca ONG-ul s-a facut doar pt. protectia numelui si emblemei....si ca sa fim "legali" in fata cluburilor moto. Deocamdata in afara de membrii fondatori nu cred ca e inscris nimeni in Asociatie. In schimb in Clubul Motoveteranilor sunt inscrisi multi motoveterani si simpatizanti. Nu stiu cati motoveterani cu peste 20 de ani au mai ramas activi in Club iar daca sunt mai putin de 10 cred ca ar trebui sa discutati serios reducerea vechimii cu 5 ani macar. Ar fi aiurea sa fie un club cu 7 motoveterani si 40 de simpatizanti. Ideal ar fi sa faceti cumva sa-i intoarceti pe cei care au plecat. Va fi greu daca nu aproape imposibil pentru ca lumea nu a plecat din cauza unui singur motiv care odata inlaturat sa deschida iar portile Clubului. Unii oameni au plecat fie pentru ca le-a placut ideea initial iar apoi s-au sucit, altii poate nu s-au simtit suficient de bagati in seama, altii poate s-au certat intre ei si unii au renuntat dand nastere unor tabere care mai apoi s-au coagulat in alta formula, altii poate au obosit si nu ii mai atrage mersul pe motor iar altii poate au fost deranjati de ONG. Altii au plecat la Dumnezeu. Eu am plecat pentru ca nu vreau sa fiu inregimentat,vreau sa fiu liber in adevaratul sens al expresiei "spirit liber". Nu imi place sa port bulina pe spate pt. ca o vad ca pe o matricola din vremea lui Ceasca prin care puteai sa fi identificat de militie daca te gasea pe strada. Cert e ca cei plecati nu se vor mai intoarce, cei din cer sigur nu, sper . Poate doar cei suparati pe ONG daca cadeti la pace. De aceea primul paragraf din postarea mea poate fi viabil. Ceea ce e vizibil cu ochiul liber e ca doar pe cativa simpatizanti si poate doi motoveterani ii mai intereseaza soarta clubului asta. Se vede cati dezbatem aici o problema de Cod si ce statut au persoanele respective. Iar timpul trece, imbatranim, incepem sa avem alte prioritati decat apartenenta la un Club sau mersul pe motocicleta. Asa ca in anii care vin membrii se vor imputina. Daca ne dam in cap unii la altii , astia care am mai ramas , atunci se va alege praful de tot.
  25. 2 points
    ytu60

    Intalnirea anuala 2020

    Simi, cine intelege...intelege, cine nu... nu ne mai batem capul. Si ca explicatie pe toate intelesurile, revin cu precizari: 1. Cine este interesat de prietenii motociclisti, clubul din vechime sau noua forma de organizare (ONG), are dreptul la o parere personala sau la propuneri constructive. 2. Cine nu agreaza locatia aleasa, sa vina cu alta propunere concreta. indiferent de pozitia fata de "paralela 45" si sa se ocupe de organizare personal sau in grupul de motociclisti din zona. Mai clar de atat cred ca nu se poate "Vin la intrunire dar nu la sedinta", "nu-mi place locatia" dar nu ma implic nici macar in zonz mea, "dincolo este mai ieftin", "am gasit doar pentru mine" etc. etc. Asta numesc eu "batul prin gard". Daca propuneti o alta locatie frumoasa, trebuie sa fie pentru tot grupul aproximativ 50 de camere si vrem sa vedem implicarea. Daca nu...mai bine ne abtinem. Cu stima si respect, va urez un sezon lung si frumos tuturor motocilistilor vechi sau noi
  26. 2 points
    Toni

    Intalnirea anuala 2020

    Am mutat mesajele care erau in afara subiectului aici: https://pro-bike.ro/forums/topic/150671-de-la-veteraniiadunarea-la-clubul-motoveteranilor/ Va rog sa utilizati acel topic pentru discutiile care nu au legatura cu organizarea intrunirii 2020 si sa pastram acest topic strict la subiect astfel incat sa fie mai clar si mai usor de gasit informatiile relevante referitoare la intrunire. Multumesc.
  27. 2 points
    ivan_pedala

    Intalnirea anuala 2020

    Salut si noroc bun! Sunt de acord cu orice intrunire pe cale sa ne adune undeva, nu am pretentii, dar nici propuneri. Am iesit din grupul de WhatsApp fiindca ma deranja noaptea clipocitul mesajelor (nu, nu voi da telefonul pe silentios pentru asta, am totusi nevoie sa primesc vesti importante de la membrii familiei, sa le vad la timp), si nu vad rostul crearii unui astfel de grup, cand avem aici destul spatiu de joaca (ca sa nu mai spun nimic despre "invitatii" din acel grup)! Cat priveste un loc de intrunire 2020, nu prea am timp sa ma ocup si nici impulsul (cheful) necesar, asa ca las conducerea clubului sa-si faca datoria, fiindca sunt destui care s-au inhamat si pot s-o faca poate mult mai bine decat mine. Asadar, astept aici sa vad miscare...sa aflam unde si cand, la ce preturi si cine mai vine la intrunirea din 2020.
  28. 2 points
    Salut prietenei! Imi pare rau ca nu am putut fi prezent si eu, voi incerca sa ma reabilitez pe viitor. Ma bucur ca au revenit cativa dintre veterani, mai ales pentru Ivan Pedala, vesnicul nebun frumos al generatiei noastre. Daca sunt noutati dupa aceasta intalnire as vrea sa le stiu si eu. Daca a fost doar de socialiare sa va fie de bine. Al vostru Kato :)!
  29. 2 points
    O camera vineri si sâmbătă .................Nicu Constantin . ... si eu tot din motive obiective
  30. 2 points
    Alex Diaconu

    Intrunirea anuala 2019

    Stimate doamne si stimati domni, am deosebita placere sa va multumesc pentru inca o petrecere frumoasa alaturi de dumneavoastra. Sa ne revedem cu bine la urmatoarele intruniri, pana atunci va salut cu respect si va urez asfalt uscat. Atasez mai jos cateva poze. https://photos.app.goo.gl/kHHWHAnq2juGg9z2A
  31. 2 points
    ytu60

    Intrunirea anuala 2019

    Sa inchida cineva topicul si sa ne vedem sanatosi In stilul asta nu mai terminam cu discutiile Ce naiba bre, n-ati avut jucarii cand ati fost mici.
  32. 2 points
    Dan @ Popescu

    Intrunirea anuala 2019

    Daca rezervi ceva anticipat sa ma iei si pe mine in calcul cu o camera dubla ca ar fi frumos sa stam impreuna cei care nu vrem la Cozia.Cred ca si Silvia si Dantudor s-ar combina cu noi . Poate si Nicon .Merci
  33. 2 points
    Aniversarea Permiselor Moto a ajuns la a sasea editie si ca de fiecare data motociclisti si prieteni ai acestora ne intalnim si ne simtim bine . Prima zi de sarbatoarea Izvorul Tamaduirii unii dintre noi am aniversat momentul la de unde cu motocicletele enduro am strabatul traseul de la Bradulet la Schitul Robaia . Seara la focul de tabara , A doua zi , Curtea de Arges - Niconex , unde cu paine si sare au fost intampinati restul participanților la eveniment de seara , https://photos.app.goo.gl/ZjGjKZJcss9dWq5o6 Sambata seara ... ... si inca ceva . In ultimul filmuleț lumea canta "la multi ani nicon " . Serbarea , desigur era a permiselor moto , dar fiind la o distanta de doua zile de aniversarea (nicon7mai), baietii au stiut ce trebuie facut si in functie de cat si cum cantau urma ca persoana respectiva sa onoreze masa cu băutură de băutură , marca NICON , fabricata in laboratoarele proprii din prune , mere sau struguri
  34. 2 points
    Conform votului, intrunirea se tine la Calimanesti-Caciulata, restul sunt speculatii Va voi tine la curent cu tot ce apare
  35. 2 points
    suntem in grafic, fiti rabdatori
  36. 2 points
    Ok. Cu detasare it spun ca din nou omiti esentialul si indrepti atentia catre aspecte irelevante. Eu ca moderator am grija ca limbajul folosit de useri sa fie unul civilizat, fara injuraturi, obscenitati, insinuari jignitoare etc. Ca user al forumului si membru al Clubului Motoveteranilor am dreptul sa imi expun propria opinie. Va rog sa nu confundati sau amestecati cele doua atribute pentru ca eu nu o fac. Ca principiu general, atunci cand cineva dupa doua - trei incercari de a-si impune in practica propria viziune despre o anume situatie, nu renunta in pofida argumentelor clare, de bun simt si de necontestat ale opozitiei si continua pana in panzele albe, dupa parerea mea se cheama inversunare. Inversunarea intr-o cauza nobila este chiar o calitate deci expresia nu ar trebui sa supere, in schimb inversunarea pentru o cauza nedreapta nu mai e perceputa ca o calitate si atunci atributul respectiv poate sa deranjeze. Dupa cate vad, pe tine te deranjeaza, deci cumva subconstientul tau realizeazaza ca luptă pentru o cauza nedreapta. In concluzie comentariul tau se refera la un cuvant folosit de mine si la ceea ce presupui tu ca ar trebui sa fac sau sa nu fac eu ca si moderator dar omite cu desavarsire esentialul celor afirmate de mine in postarea pe care ai citat-o. p.s. te rog sa observi faptul ca eu nu am comentat expresia ta adresata mie: "faci afirmatii aiurea", care poate fi resimtita usor jignitoare.... e ok, nu ma supar
  37. 2 points
    Cum sa ai pretenției titulatura de Motoveteran cu permis cât A obținut de 2,5,10 ani ? Ce rost are Veteran ? De ce nu Motobosorog dacă criteriul principal e vârsta și nu numărul de ani de cat A și km parcurși la ghidon ?
  38. 2 points
    Toni

    Diverse

    Lucrările de primăvară durează mai mult, nu am terminat. Verific jocul la supape. Ieri am demontat ca sa am acces la axele cu came si azi măsor. Daca e bine, montez la loc, daca nu atunci trebuie să continui cu demontatul.... Operațiunea asta trebuie făcută la fiecare 50.000 km.
  39. 2 points
    Simi dragule, cand organizam io, faceam io programul, imi asumam toate cele...dar cum implicarea mea de-acum se rezuma la a participa ca oricare membru vechi al clubului, nu pot impune ceva organizatorilor. Si n-am mai dat deloc cu pietre, fiindca am vazut ca o fac in zadar, cei veniti peste noapte in club "fac legea" si isi aroga fara drept ce nu ar trebui sa fie al lor, neavand conditiile de bun simt indeplinite pentru a fi membri plini...ci doar simpatizanti (cu una sau doua exceptii). Ca atare, o sa ma multumesc ca sa ma intalnesc cu prietenii vechi, sa-mi fac prieteni noi, sa ma plimb si sa ma simt bine acolo unde se vor tine intrunirile clubului. Poate ca nici sedinta n-o voi onora, fiindca vad ca acei cativa care ati format oengeu' insistati sa fiti luati in calcul, precum pesedeii... N-o sa va mai deranjez si o sa-i rog si pe aceia care vor veni la chemarea si indemnul meu sa nu dea curs provocarilor. Poate peste ani, cineva se va trezi si-i va pune la zid pe cei care cu intentii bune sau nu, au faramitat a doua oara acest club frumos, prin nerespecarea clara a codului. Iar aceia care au plecat anterior oengizarii au avut fiecare problemele lor, cu sau fara tangenta privind clubul...unii poate vor reveni, altii poate vor astepta vremuri mai bune, sau nu se vor mai intoarce niciodata in randurile noastre. Nu putem judeca pe nimeni despre hotararile pe care le iau individual. Asa ca hai cu 31 Mai...chiar mi-e dor de unii!
  40. 2 points
    Gligor Pop Constantin.O camera dubla si pentru mine, 2 persoane, de sambata :)!
  41. 2 points
    ytu60

    Intrunirea anuala 2019

    Pentru ca asa sa votat in sedinta din 2016 Asta fiind dupa "eșecul" din 2015 Dragii mei prieteni Lăsați discuțiile contradictorii si urmăriți noul topic. Incercam ceva constructiv?? Lasati butoanele si apucați ghidoanele. Vine, vine primavaraaa... Discuțiile sa le purtam amical, fata in fata si cu cate o "bere" pe masa Apropo, @Nelu Brateanu, am auzit ca pe la voi se face o "bere de pruna" super. Asa sa fie oare?
  42. 2 points
    Silvia Iordache

    Intrunirea anuala 2019

    Toni poti deschide lista cu cei ce doresc sa participe la intrunirea "Calimanesti" , tu inca esti moderator . Data de 31.05 - 2.06 - 2019 CALIMANESTI Silviu Dumitrescu ajutat si de mine incercam sa salvam prenotarea si sa aplanam aceste mici conflicte. Cit de urgent trebuie sa fim siguri pt. cite camere se vor face rezervari. CINA FESTIVA si sala de sedinta, piscina si mic dejun . Din putinul timp dedicat acestei pagini poate tai dreptul la postari persoanelor care nu apartin acestui CLUB DE MOTOVETERANI ( cu tot respectul pt prieteni ). Multumesc si sa ne vedem sanatosi si voiosi .
  43. 2 points
    ivan_pedala

    Intrunirea anuala 2019

    Cred ca nu am vehiculat strict Olanesti...sau alta localitate, doar am zis ca voi cauta cand vremea si timpul imi va permite asta. Nu am inteles niciodata graba de a plati si a retine cateva locuri de cazare, cand preturile sunt destul de mari (au intrat in circuit tichetele de vacanta si au spart piata in zona, cred ca si in acest moment la Calimanesti au cam disparut locurile libere...presupun...si sper!...), iar retinerea doar a cazarii nu mi se pare ca deja ne rezolva toate problemele organizatorice. Ori in mintea unora asta inseamna ca e deja organizata intrunirea...am observat! Si ca sa nu mai bat apa in piua, pana se lamuresc anumite lucruri, prefer sa astept in bancuta mea, cumintel. Oricum, am certitudinea ca in acest an vom avea alaturi si persoane care nu au mai onorat clubul de cativa ani cu prezenta lor...cauzele principale fiind de natura organizatorica si financiara. Plus multe altele... P.S. - Dane, te-ai retras, ai spus ca nu mai scrii aici nici macar un cuvant (daca vrei iti caut postul si ti-l pun aici!), la telefon nu vrei sa-mi raspunzi...si vrei sa te mai ia cineva in calcul?! Io unu' n-o sa te mai iau, vad ca impartialitatea ta da dovada de multe atacuri acide si fara rost, in toate directiile. Nu mai esti membru, ciocu' mic! P.S.Doi - Ramai prietenu' meu pe veci, dar nu si coleg de club...fiindca tu ai ales.
  44. 2 points
    Mirel_a

    Intrunirea anuala 2019

    La Olanesti m-am interesat eu, vezi postarea cu detalii in 1.02. 2019. Plus ca avem experienta, zic eu placuta, de la intrunirea din toamna 2018... Dar, se pare, ca voi, cei din Bucuresti ati votat pentru Calimanesti, deci probabil ca ne vom intalni acolo. Asta daca se si ofera careva sa organizeze... Pana acum, mai toti care ati postat se pare ca vreti la Calimanesti, dar .... NIMENI nu se ofera sa vorbeasca la hotel, sa negocieze preturi decente pentru TOATA lumea, etc. Uite, "am readus-o in atentia d-voastra", dragi motoveterani!
  45. 2 points
    Daca voua va e rusine de ce ati realizat si purtati pe spate incep sa am indoieli daca o sa mai raman intre voi. Cam multe refulari ale unora, ba ca nu se simte liber cu vesta si emblema, ba ca imi acopar patc-ul cu altul,etc. Mda, pentru voi e o joaca acest club vad. Mai ales pesntru tine Vali. Dupa ce ai dat fara discernamant acest patch si l-au pus pe vesta si cine n-a vrut, acum ai ajuns sa ai dubii daca-l porti sau nu. Situatia e jenanta, scuze ca ti-o spun. Oricum suntem in deringolada totala. Am ajuns de rasul lumii.
  46. 2 points
    Toni

    Intrunirea anuala 2019

    Dane, pe principiul asta ca odata un lucru ce a fost votat nu mai poate fi schimbat (tot prin vot) in veci, iti dai seama ca nu ar mai exista niciun fel de evoluție? Cum ar fi de exemplu ca PSD-ul sa rămână veșnic la putere? (pe principiul indus de tine). Atunci cand majoritatea realizează că ceva se poate schimba in mai bine pentru ea și hotărăște să schimbe o regulă cu alta mai bună, se cheamă evoluție. Foarte rau ai facut ca te-ai retras, pentru ca ai fi putut să votezi și votul tau sa conteze in sens constructiv, pe când așa...doar stai și privești cu detașare dupa cum spui ... dar de fapt faci mult mai mult de atât si din păcate ceea ce faci nu prea e de bine.
  47. 1 point
    Capacul transmisiei primare, avea niste vopsea pe el si a trebuit sa ma chinui sa-l curat fara sablare si fara sa-l zgarii cu perii de sarma. Dupa multiple spalari am reusit sa-l curat si sa-l aduc la aceeasi culaore cu carterul motorului: Facem o garnitura noua: Ornament nou: Acesta se prinde cu trei nituri din aluminiu cu cap mare si miez de 1.5mm, a trebuit sa le fabric dintr-o sarma de aluminiu:
  48. 1 point
    Un proverb vechi spune că dacă vrei să ajungi repede, să mergi singur, dacă vrei să ajungi departe, mergi împreună cu cineva. Cam la fel stă treaba și cu mersul pe motociclete în grup. Atunci când mergi singur, ești numai tu și motocicleta, tu decizii pe unde să mergi, cum să mergi, când să oprești, tu ești responsabil pentru integritatea ta. Când mergi în grup, lucrurile se schimbă, și trebuie să te gândești și la ceilalți. Cu cât numărul crește, cu atât pot apărea mai ușor discuții în contradictoriu, conflicte, chiar și accidente. De aceea pentru a avea o ieșire reușită cu grupul este bine să respecți câteva reguli, de bun simț zicem noi, reguli pe care le-am dobândit în timpul ieșirilor noastre sau pe care le-am învățat de la alți rideri mai experimentați. ( de ex. Tura de toamana #rideDacica organizată de MotoEvolution Racing School a fost un bun prilej ca să mai rafinăm un pic arta asta a mersului în grup.) În primul rând să vorbim despre organizare. Discuții contradictorii pot apărea de la nestabilirea unui traseu clar. De aceea este bine să aveți un traseu bine stabilit de la început și cu popasurile pe care vreți să le faceți. Acesta se poate stabili fie cu câteva zile înainte de ieșire sau când vă întâlniți cu toții înainte de a pleca la drum. Când zic un traseu clar, ma refer cel putin sa aveti stabilite cateva destinatii intermediare pe traseu, cum ajungeti acolo, pe ce drum. Din experiența noastră e bine să-l stabiliți cu câteva zile înainte și când vă întâlniți să-l mai discutați o dată. Oricum tot o să fie unul pe care nu o să-l intereseze traseul și o să întrebe la fiecare popas pe unde mergem de aici 🙂 Tot la organizare intră și împărțirea lucrurilor pe care le luați la voi și de care s-ar putea să aibă nevoie tot grupul. Mă refer la kituri de pană, apă, piese, corturi,etc…în funcție de cât de amplă este plimbarea. De aceea este bine să vă întâlniți cu câteva zile și să stabiliți toate detaliile acestea, să vedeți cine are spațiu mai mare de depozitare, cine-ce poate aduce. O altă regulă de bun simț zice să vii la locul de întâlnire cu plinul făcut. Pare ușor, dar din experiența proprie, imposibil. De aceea noi evităm problema asta stabilind de obicei ca loc de întâlnire o benzinărie. Astfel cât timp alimentăm avem timp să mai trecem în revistă traseul, bem o cafea,mai facem câteva glume. Trebuie să luați în calcul că asta de obicei vă mai întârzie plecarea cu 30min, pînă se strânge toată lumea, pînă se alimentează… Aveți traseul stabilit, știți deja unde o să faceți popas,toată lumea a venit la locul de întâlnire, motocicletele sunt alimentate, e timpul să plecați la drum. Pentru siguranța voastră e bine să respectați câteva reguli legate de poziția motocicliștilor pe șosea în grup. Regulă de baza atunci când mergi în grup este să se meargă fie unul în spatele celuilalt, în șir indian,fie intercalat/în zig zag pe două rânduri. De ce așa și nu 2 câte 2, pentru ca în momentul evitări unei gropi să ai suficient spațiu de manevră fără ca să existe riscul de a te lovi cu un alt coleg din grup. După ce am stabilit configurația grupului, un alt aspect foarte important este distanța păstrată față de cel din față. Unii recomandă o distanță de minim 50m, însă treaba cu distanța depinde foarte mult de viteza cu care se deplasează grupul. Ce vreau să spun este că dacă 50m sunt suficienți să oprești motocicleta la o viteză mică, sigur la peste 100km/h, 50m să nu fie suficienți. De aceea noi preferăm să menținem o distanță de 2-3 secunde față de cel din față, dacă mergem în șir indian, respectiv față de cel de pe aceeași parte a șirului dacă mergem în zig-zag. Noi de obicei mergem în zig zag atunci când mergem pe drumuri mai drepte, mai plictisitoare, când mergem în regim de croazieră să zicem, iar atunci când drumul este virajat, cu curbe fără vizibiitate, trecem la varianta în șir indian păstrând o distanță mai mare între noi, atfel încât fiecare motociclist să aibă spațiu de manevră și de „joacă” suficient. Un alt aspect important este poziția motocicliștilor în grup în funcție de experiența fiecăruia. De obicei primul din grup este un motociclist cu experiență și care știe traseul foarte bine, iar apoi este urmat de motociclistii cu mai puțină experiență, grupul fiind închis de un motociclist experimentat din nou. Viteza grupului este bine să fie dată de ultimul motociclist. Fiecare motocicist trebuie să-și vadă colegul din spate în oglindă, dacă cumva cineva rămâne în urmă atunci trebuie redus ritmul. De aceea este bine ca liderului grupului să fie o persoană experimentată care nu vrea să le arate celorlalți cât de tare poate să meargă el, ci este mai mult preocupat de grup. Vă mai aduceți aminte când ziceam că e bine să știți traseul și popasurile. Dacă totuși din varii motive, grupul se rupe pe parcurs, atunci la primul popas se va regrupa. Devine foarte periculos, când unii rămân în urmă și trag tare să-i prindă pe cei din față. Depășirile sunt alt aspect care trebuie să-l aveți în vedere.De multe ori am văzut grupuri de motocicliști care urmează orbeste liderul în depășire fără se se asigure că din față nu vin mașini. De aceea este bine ca fiecare motociclist să depășească pe rând. Un lucru foarte util pe care l-am învățat în Tura de toamnă, a fost segmentarea grupului în mini-grupuri de 2-3 motocicliști. La început se stabilește împărțirea, de exemplu un grup de 10 se împarte în 5 mini grupuri de câte 2, iar cei doi au grijă unul de celălalt. Primul dintre ei când iese în depășire se asigură că are timp și cel din spate. De asemenea în cazul unor probleme tehnice, fiind grupați tot timpul minim câte doi, cel cu probleme nu rămâne singur. este ușor după o prima evaluare a problemei ca cel cu motocicleta funcțională să plece după ajutoare sau după restul grupului care probabil a observat mai târziu lipsa celor doi și probabil au oprit undeva mai departe. De obicei e bine ca ultimul care rămâne în grupul funcțional și constată lipsa colegilor să dea flash-uri și semnal dreapta , iar semnalul lui să se propage până la liderul grupului pentru a opri grupul. Știm că aveți smartphone-uri la voi, dar câteodată ghinionul te lovește fix unde nu ai semnal, așa că e bine să ai un coleg mesager. De asemenea țineți minte că fiecare trebuie să respecte în mod individual regulile de circulație. Dacă primii motocicliști din grup au trecut pe culoarea verde și între timp semaforul s-a schimbat în roșu, ceilalți trebuie să aștepte până se face din nou verde. Cei din față dacă au oarece experiență în mersul în grup, își vor da seama de situație și vor merge mai încep sau vor opri să vină și restul . Același lucru e valabil și când se întâlnește semnul “stop“ sau “cedează prioritatea“ și ori de câte ori mai este cazul. Fiecare trebuie să se asigure pentru el. În aceste situații,la intersectii, pentru a trece mai repede, puteți compactă grupul, gen 3-4 motociclete în paralel pe același rând. Acum că ați citit aceste sfaturi, poate unii se întreabă ce-mi trebuie mie atâtea reguli, de ce să merg în grup, cand pot sa merg singur cum vreau eu. Câteva dintre avantajele mersului în grup sunt următoarele : – mergând în grup vei avea tot timpul o mâna de ajutor în caz că se întâmplă ceva – distracția este mai mare, opririle la popas sunt întotdeauna prilej de glume și poante. – motociclistii mai puțin experimentați au ocazia să învețe de la cei mai experimentați. – un grup este de obicei mult mai vizibil decât un motociclist singur, plus că ceilalți participanți la trafic pot anticipa mai ușor ce va face un motociclist din grup. Există situații când pot apărea probleme în grup, situații ce pot deveni de-a dreptul periculoase. Asta se întâmplă de obicei când motociclistii nu se cunosc între ei. Se întâlnesc întâmplător, fie pe stradă,la un semafor, fie pe un forum sau event de facebook și hotărăsc să plece împreună la drum, motocicliști cu experiențe diferite. Plecați la drum, începe să apară spiritul de competiție și fiecare vrea să-i arate celuilalt care este mai bun și cine merge mai tare. Nenorocirea poate apărea atunci când unul dintre ei nu vrea să recunoască că nu poate ține pasul cu restul și forțează. Desigur, într-un grup cu motocicliști responsabili și experimentați, nimeni nu ar trebui să forțeze în primul rând. Dacă totuși ai ghinionul să te afli într-un astfel de grup, sfatul nostru este să-i lași pe cei mai competitivi să se ducă și tu să mergi în ritmul tău. Având un traseu stabilit vă puteți regrupa la următorul popas, chiar dacă se vor face câteva glume pe seama ta că ai ajuns ultimul, glumele dor mai puțin decât asfaltul. De asemenea ține foarte mult de personalitate fiecăruia, deoarece mersul în grup necesită abilități de comunicare, prietenie între motocicliști și dorința de a respecta siguranța celorlalți în timpul mersului.Mersul în grup restrânge opțiunile individuale de schimbare a vitezei, rutei sau a poziției pe bandă, însă totuși dacă respectați câteva reguli de bun simț, vă garantăm că veți face nenumărate plimbări plăcute și spectaculoase pe care le veți putea povești la bătrânețe. Continue Reading Articol preluat de pe motoroute.ro
  49. 1 point
    bluerider53

    La Multi Ani!

    La multi ani, Toni !
  50. 1 point
    Ivane, mai linisteste-te. Lumea mai evolueaza. Vreau sa tii si tu pasul. In majoritatea tarilor exista cluburi de moto sub diferite forme de organizare. Sunt si cluburi cu ,,mosi,, pe motocicleta, organizati, fara obligatii, ma refer aici la cotizatii, fara legi mai inchizatoare ca in unele MC-uri. Stiu ca ai alergie la asa ceva dar ori te acolodezi ori nu te mai contraria aci. Vino la sedinta, asterne-ti dorintele pe foaie, expune-le si punem la vot, nu te contrazice aci cu toata lumea ca nu te alegi cu nimic. Apoi respecta dorintele majoritatii. Eu sunt pentru o forma de organizare gen ONG. Fara cotizatii cum s-a discutat odata, fara legi interioare care sa ne constranga ca motociclist, doar legi de bun simt, statutul e suficient. Sa ma motivez in cateva cuvinte avantajul: Vom avea un patch legal, patentat, recunoscut si respectat. Ne vom putea afilia cu alte cluburi de gen din lume, vom putea obtine donatii si utiliza banii in scopuri caritabile, etc. Daca cineva a preluat aceasta initiativa cu greseli de inceputuri sau nu e facut impostor sau profitor. Nu e ok asa. Se vor alege doar membrii de club care vor face parte din comitetul de infiintare. Persoane care doresc asta. Asa doar cu un patch pe spate si fara nicio organizare suntem ca si cum n-am fi.
×