Mergi la conţinut
Autentifica-te  

calatorii  
Festina Lente

http://calatoriifestinalente.wordpress.com

Festina Lente este un blog de calatorie cu motocicleta.
Am mers pe doua roti vreo 20 mii de km, din vara lui 2010. Am vazut schiturile sapate in stanca, din Muscel; m-am infruptat cu midii si hamsii la Dalboka; si am ajuns cu Viroaga mea la Birmingham. Mai vreau sa colind Dobrogea, pe drumuri prafuite si pustii, sa ajung la Odessa, Helsinki ori pe Tranfagarasan, sa intalnesc oameni de calitate in locuri frumoase…
Singur sau cu prietenii mei.


festinalente3.jpg?w=531&h=458


Conceptul Festina Lente: calatorii lejere, pe doua roti; cu tinta, peisaj si prieteni. Fiecare calatorie are o tinta – adica un loc ce merita vazut, ori un eveniment. Unele raiduri sunt parcurse in grup, cu mai multi motociclisti - iar in acest caz, cu totii respectam 7 principii:
1. Respectul: Pastreaza distanta fata de cel din fata folosind regula celor doua secunde. Fii vizibil si comporta-te responsabil. Respecta oamenii, animalele si locurile.
2. Stapanirea vitezei: fiecare motorist isi adapteaza viteza propriei sale capacitati fizice si tehnice cat si grupului. Nu ne intereseaza viteza in sine, circulam legal.
3. Formatia de mars: motociclistii ruleaza in formatie zig-zag (“staggered”), cu liderul pe partea stanga a benzii. Neexperimentatii merg imediat in spatele liderului. Ajusteaza viteza in functie de cel din spatele tau. Mentine-ti locul in grup. Formatia este incheiata de un alt motorist experimentat. Viteza este reglata de cel mai incepator din grup, iar liderul mentine viteza si directia, incat sa asigure siguranta celor ce-l urmeaza si coeziunea grupului.
4. Depasirea, schimbarea benzii, oprirea: nu se depaseste un vehicul in miscare si nu se schimba banda decat la semnalul liderului. Daca vrei sa opresti, semnalizeaza din timp si asteapta ca liderul sa opreasca intregul grup.
5. In caz de accident: toti participantii acorda ajutor in caz de accident. Responsabilitatea legala in caz de accident este individuala. Nu este admisa violenta.
6. Echipamentul, fierul si pregatirea plecarii: participantii au echipamentul complet si mobra in buna stare tehnica. Intotdeauna vom avea la noi trusa minimala de scule. In cazul oricarei defectiuni tehnice ce presupune imobilizarea unui motor, motociclistul afectat este asistat de cel putin un alt camarad pana la intoarcerea sa in siguranta, acasa.Cu noi, nimeni nu e singur! Verifica traseul, iar propunerile tale exprima-le din timp. Anunta ce experienta ai (in km parcursi) si cu ce motor vii. Orice plecare este precedata de alimentarea cu benzina, verificarea presiunii gumelor si un briefing. Se explica traseul pe harta, se stabileste ordinea in cadrul grupului, se hotaraste liderul. Sunt semnalate zonele dificile.
7. Protejeaza mediul: uitam deseori ca natura nu apartine omului ci omul apartine Naturii. Respecta animalele, plantele si mediul inconjurator.



b3.jpg?w=630&h=400



Bugetul estimativ “per cap de vita furajata”, zilnic, pentru calatoriile mari, este de cca 60-80 euro /zi, calculat astfel: benzina - 15 euro (am considerat un consum de 3%, cu 350 km parcursi intr-o zi); cazare - 20 euro/zi; hrana si lichide - 20 euro/zi; o rezerva pentru diverse cheltuieli neprevazute - 15 eur/zi. Socoteala asta este valabila pentru excursii mai lungi de 1.000 de kilometri si este doar o estimare. Pentru traseele scurte - de o zi sau doua - costurile sunt foarte mici (cam 30-50 euro/om/zi sau chiar mai putin).


Link To


  • Link Statistics

    • Links
      417
    • Comentarii
      13
    • Hits
      261.359
    • Views
      407.839

    LATEST LINK
    De Noni,

    0   1220

×