Mergi la conţinut

Excalibur

Membri
  • Conţinut

    581
  • Membru din

  • Ultima vizită

  • Days Won

    18
  • Online

    16d 1h 49m 45s

Postări adăugat de Excalibur


  1. sURSA:

     

    http://www.msport1.ro/Altele_National_Istorie%201907%20Atache%20ul%20meu%20Motociclisti%20romani%20de%20acum%20un%20secol.h


     
    109266_moto_atas.jpeg Istorie | 1907: Atache-ul meu! Motociclisti romani de acum un secol!


    Dupa 105 ani de la eveniment, avem placerea sa va aducem in prim plan poate cea mai veche aventura motociclista din Romania! Poza este, probabil, ilustratia cea mai veche care infatiseaza motociclisti. Speram sa gasiti la fel de savuros acest articol al epocii romantice, precum l-am gasit si noi aici la MSport1.com! Textul de mai jos este preluat din Revista Automobila din 1907 si ne face placere sa il prezentam in forma publicata in epoca, am ales sa nu ii stirbim identitatea.
    Pe aceasta cale multumim acelora care impartasesc asemenea informatii pe care le-am crezut de mult pierdute. Nu putem decat sa fim mandri ca pe MSport1.com avem ocazia sa va aducem in atentie asemenea articole!
    Daca si Dvs detineti poze vechi (auto, moto, aviatie, nautica) sau istorisiri, nu ezitati sa le trimiteti spre noi (meniul Contact sus in dreapta) pentru a le pune la dispozitia tuturor impatimitilor!


    "Atache-ul

    295731_stefan_protopopescu_.jpeg Istorie | 1912: Stefan Protopopescu. 1913: cursele moto din Regat [7]


    Inainte ca Primul Razboi Mondial sa bulverseze viata Europei, reperele in motorsport din Regatul Romaniei se identifica cu aviatorul Stefan Protopopescu dar si spectaculoasa cursa de motociclism de la Targoviste. Anul 1912 propune un nou record, de data aceasta national si tot in domeniul aviatiei. Sublocotenentul Stefan Protopopescu in zbor pe ruta Bucuresti - Constanta, doboara vechiul record national de distanta si viteza, cu ocazia testarii telegrafiei fara fir, noua inventie a lui Marconi, pentru Aviatia si Marina Regala Romana.

    Stefan Protopopescu (foto - central, sprijinit de avion) este inca un nume din galeria titanilor aviatiei romanesti. A fost pilotul care a obtinut primul brevet din Romania, din generatia de aur a primilor aviatori precum Mircea Zorileanu (despre care am amintit in...



     
    231900_istorie_zorileanu_m_.jpeg Istorie | 1911: Aviatorul Mircea Zorileanu se afirma. Dispare tragic Leon Leonida [6]


    Continuam seria articolelor dedicate motorsportului si aviatiei romanesti cu anul 1911. Cateva cuvinte despre un alt mare nume al aviatiei romanesti, ofiterul Mircea Zorileanu dar si despre disparitia prematura a lui Leon Leonida, un pionier al automobilismului. Click AICI pentru episodul anterior din seria articolelor referitoare la istoria motorsportului si aviatiei in Romania!

    In 1911 avem parte de un nou record pentru Regatul Romaniei, un record mondial. Aviatorul M. Tabutean zboara 585 km in 7 ore si 40 minute pe un biplan Farman cu motor Renault si care utiliza o panza cauciucata produsa de Continental. Dupa unele surse, zborul ar fi avut loc tarziu in Decembrie 1910, posibil pe 31, ar fi durat mai mult de 8 ore si ar fi fost realizat alaturi de Maurice Farman.

     

     
    264185_vlaicu_a.jpeg Istorie | Aurel Vlaicu si avantul aviatiei [5]


    Expansiunea aviatiei si automobilismului continua intre 1908 si 1910, perioada fiind marcata de geniul lui Aurel Vlaicu, ineditul zborurilor lui Yvonne Camarasescu si activitatea febrila ACR. Iata-ne ajunsi in 1908, dupa ce am prezentat principalele repere ale motorsportului in Regat si Transilvania, anume: George Valentin Bibescu (click AICI), primele curse auto-moto (click AICI), fabrica MARTA din Arad (click AICI) si zborul lui Traian Vuia (click AICI).

    Anul 1908 continua consolidarea sporturilor cu motor si aviatiei. Acum se dau primele examene de soferi profesionisti si amatori, sub atentia ACR.

    Ion Romanescu construieste primul planor celular din lume, dupa informatiile pe care le avem, primind si un premiu la Paris intitulat "Cel mai tanar zburator din lume" in

     

    216614_1906_traian_vuia_1.jpeg Istorie | 1906 Zborul lui Traian Vuia si motocicleta de curse a inginerului George Arion [4]




    Perioada 1906 - 1907, desi marcata de neliniste interna, aduce in prim plan mari realizari precum primul zbor a lui Traian Vuia cu un monoplan motorizat, dar si prima motocicleta de curse construita in Regat, gratie inginerului George Arion.


  2. Sa ne intoarcem putin in timp si sa aflam mai multe detalii despre primele numere de inmatriculare:

     

    01a.jpg
    Sursa foto

    Primele placute au fost eliberate la inceputul secolului XX. Placutele erau  facute de proprietarii masinile acasa si erau trecute lunar in Revista Automobila iar ceea ce e interesant este faptul ca aceste placute spuneau cate ceva despre proprietar si nu despre masina. Fiecare numar era dat in functie de importanta persoanei care o detinea. Si pentru ca erau putine (139 in 1908) nu era nevoie ca pe placuta sa fie trecuta regiunea, toate fiind inregistrate pe Bucuresti de catre Primar.

    03a.jpg02a.jpg
    Sursa foto

    Prima inmaltriculare in Bucuresti a avut loc in anul 1900. Masina apartinea lui Basil C. Assan si a avut numarul 1.

    Insa dupa aceasta inmatriculare a aparut o problema, pentru ca Printrul George Valentin Bibescu si-a dorit cel dintai numar iar pentru ca autoritatile nu vroiau sa intre in conflict cu el, acesta a primit 0 la masina sa.

    04a.jpg
    Sursa foto

    Masina sa, cu numarul zero, a circulat destul de mult iar in anul 2011 presa din Bucuresti spunea faptul ca la Muzeul National de Istorie, orice doritor poate vedea acest exponat de exceptie.

    In anul 1908, primarul Capitalei a simtit nevoia ca aceste numere sa fie luate in serios si a dorit ca pe placute sa apara si regiunea. Ideea sa a fost aprobat iar in septembrie toate placutele aveau inscriptionate si regiunea. Dar asta se intampla doar in orasele mari, in cele mai mici, aceasta schimbare a avut loc abia in 1920.

    03.jpg

    Insa placutele acestea s-au tot schimbat pentru ca regiunile administrative se schimbau si ele. Craiova de exemplu a trecut de la 150 Cv la 150 OL in 1960.

    In Bucuresti, pentru o anumita perioada de timp in anul 1930 se foloseau pe placute diverse insemne. Taximetristii aveau Tx iar autobuzele B (15,000 :cool:. Insa, la sfarsitul anului 1966 in Bucuresti erau peste 23,000 de automobile iar motocicletele peste 90,000. Asadar placutele au trebuit schimbate iar.

    Si desi in perioada intebelica 1 era cel mai mic numar posibil (0 in Bucuresti, in perioada comunismului cel mai mic era 101, probabil dupa sistemul soviectic, 01-01.

    Pentru curiosi, la nivelul Municipiului Bucuresti sunt in evidenta un numar de 1.126.262 vehicule (pana la data de 31.12.2013), iar la nivelul anului 2013, au fost inmatriculate 67.195 vehicule.


  3. post-12124-0-71970600-1414496399_thumb.p post-12124-0-53663600-1414506854_thumb.j

     

    Jutta Kleinschmidt

    A motorsport pioneer, Kleinschmidt took part in her first rally

    in 1987 in Egypt.

    In 1988, she took part in the demanding Dakar Rally

    through the desert on an HPN BMW motorbike.

    In 1992, she won the rally’s women’s competition

    on a standard BMW R100 GS

    and in 2001 she won “Paris Dakar” – as first women ever.

    Until 1992 she worked for six years in BMW’s development division

    and alongside this built her own bikes,

    winning many more motorsport trophies along the way.

     

    post-12124-0-82081000-1414507005_thumb.j  post-12124-0-59189700-1414506943_thumb.j

     

    Jutta Kleinschmidt

    Nationality: German

     

    Jutta was born in Koln, Germany and grew up in Berchtesgaden. She studied physics and completed her Masters Degree.

    After working seven years as a development engineer for BMW, she became a professional racer.

    She raced her first Paris Dakar Rally in 1988 on a BMW motorcycle.

     

    Six years later she switched to race cars. In 2001, she became the first woman to win the overall classification at the Dakar Rally.

    Jutta Kleinschmidt has been the most successful female rally driver ever.

    She developed, together with Volkswagen, one of the most successful race cars, the Race Touareg.

     

    Jutta Kleinschmidt also has an extensive engineering and developing background.

    Today she works as a Key Note Speaker for well-known companies. She has authored and written a book in German,

    where she compares her motor sport experience with attaining business success.

     

    She came into motorsport through engineering.

    Known as the "flying physicist" in her German homeland, she was a research engineer for BMW for several years.

    She became interested in rally raids through coverage of the Dakar on television.

    In 1985 she followed the event on her own BMW motorcycle and by 1987 she was competing for real.

    To begin with she financed herself, but later she was supported by BMW and then KTM.

    The Ladies' Trophy for bikes was hers on the Dakar, Pharaohs and Dubai rallies many times between 1987 and 1996.

    She also circuit-raced bikes with some success, including an excellent win in the Clermont-Ferrand 24 Hour race.

     

    post-12124-0-35017200-1414503393_thumb.j

     

    post-12124-0-58127300-1414503475_thumb.j

     

     

     

     

     

     

    post-12124-0-34987000-1414496303_thumb.j

    post-12124-0-38081300-1414496345_thumb.j


  4. Dedic "istoriile" de mai jos, culese de pe internet,

    motociclistilor pasionati de "o anume" poezie...

     

    "Autostrada timpului"...

    post-12124-0-97787700-1414156890_thumb.j

     

    "socialista abandonata"...

    post-12124-0-96166800-1414157097_thumb.j

     

    "Brough Superior"

    post-12124-0-65031100-1414157145_thumb.j

     

    "Povestea bunicii"...

    post-12124-0-90724700-1414157292_thumb.j

     

    "Cytrons"...

    post-12124-0-42818400-1414157367_thumb.j

     

    "Indian"...

    post-12124-0-16960900-1414157400_thumb.j

     

    "Cultura Bio"...

    post-12124-0-61927500-1414157492_thumb.j

     

    "Old bones"...

    post-12124-0-12622500-1414157599_thumb.j

     

    "Calut de mare"...

    post-12124-0-07408000-1414157647_thumb.j


  5.  De multe ori, numarul de spectatori prezenti la cursele moto in Bucuresti, depaseau numarul spectatorilor de la meciurile de fotbal.

    Corect!

    Interesul publicului s-a mentinut si in perioada asa-zis "socialista".

    Competitiile moto erau printre putinele manifestari sincere, la care "politrucii" nu trebuiau sa adune cu japca oamenii

    sau sa umfle "realizarili"...

     

    post-12124-0-28740400-1412705197_thumb.j

    1974,Taietura din ziarul "Informatia Bucurestiului", arhiva personala.

     


  6. La 2 am crezut ca este un avion olandez.

    Dupa cum singur ti-ai dat seama, nu aveai de ce.

    Imaginile "rebusului" meu si definitia intrebarii converg clar catre P 39 Airacobra.

    post-882-0-58619500-1412432354_thumb.jpg

    2. "Marcaj" fabricat initial alb pe albastru... "Sarpe aerian" ... ajuns pomana rosu pe alb

     

    ...Poate doar "parasuta" avea ceva "material" de Olanda... :photo:

     

    post-12124-0-80350900-1412689270_thumb.j


  7. R E B U S

     

    EST MODUS IN REBUS...

    Semne si indicii!
     

    post-882-0-45307400-1412431496_thumb.jpg

    1. Indiciu pentru primul... A fost condus si in armata romana in "al doilea"...

     

    post-882-0-58619500-1412432354_thumb.jpg

    2. "Marcaj" fabricat initial alb pe albastru... "Sarpe aerian" ... ajuns pomana rosu pe alb...

     

    post-882-0-41918100-1412435386_thumb.jpg

    3. Semn imparatesc antisovietic...


  8.  

    Domnule Nastase, aveti o experienta bogata, schitati va rog un desfasurator al raliului si va promit ca vom incerca sa-l punem in aplicare, cu participarea dumneavoastra. Sa trecem de la teorie la practica. Multumesc. 

     

    Stimate domn,

    Multumesc pentru incredere, dar nu am avut niciodata veleitati organizatorice...

    cu atat mai putin acum!

    Parafrazand o celebra zicere:

    Eu cand vreau sa merg cu motorul, merg cu motorul... cand vreau sa scriu, scriu!

    Sunt singurele lucruri pentru care am ceva talent.

    Mai bine zis... aveam...

    La ora actuala, varsta si starea sanatatii ma tin mai mult setat pe modul teoretic...

     

    Oricum, ar fi bine sa studiati "desfasuratorul" raliurilor de regularitate si rezistenta

    pe care FRM ar face foarte bine daca le-ar relua in prezent

    cred cu mare succes pentru "publicul larg".

     

    Succes!

     

    post-12124-0-53719300-1412079453_thumb.j

    Fotografie din arhiva prietenului meu Sorin Vasile.


  9. Stimati colegi,

     

    Este adevarat, din pacate, in majoritate din cazuri "quatromobilia"

    este o limba diferita de cea simtita si exprimata aici de "homo motociclisticus"...

    Sper ca poate, pana la urma vom gasi un "esperanto" comun...

    Pentru ca... asa cum bine se exprima romanul... "speranta moare ultima".

     

    Cum este si normal, eu ma refer aici nu numai la editia raliului din 1904...

    ci vorbesc si sustin istoria traita de pasionatii motorsportului romanesc,

    amator sau de performanta.

     

    Asa cum bine au remarcat motociclistii aici,

    in anii interbelici, si cu predilectie in anii '50-'70

    Federatia Romana de Motociclism organiza cele mai dure raiduri moto din Romania,

    competitii cunoscute sub titulatura de "Raliuri de regularitate si rezistenta".

     

    Ma simt onorat sa prezint aici... "dupa 40 de ani"...

    o astfel de diploma de campion din anul 1974 ,

    o modesta incununare a pasiunii mele pentru motociclism.

     

    post-12124-0-52869800-1411988943_thumb.j

     

    Sanatate, succes si toate cele bune dorite!


  10. Poate ca in trecut pasiunea era mai mare, oricum daca ar fi nins nu vad cum se mai putea concura.

    Se concura, si inca cum!

    Ar fi chiar deosebit daca Aran & co ar gasi documente ale vremii din acest raliu!...

     

    Prin anii '70 in Raliul Bucuresti-Giurgiu-Bucuresti,

    au fost cateva editii desfasurate in februarie

    cu zapezi, noroaie si tot "tacamul"...

    Un adavarat razboi dus de motociclisti impotriva "generalului" Iarna...

     

    In '74 sau '75, nu mai retin, (martorii pot  sa confirme exact)

    am adus si eu acasa, pe zapada, "la cravata" (curelele noastre

    inseriate cu un cablu luat dintr-un gard)...

    un coleg al carui motor "tacuse" pe la Calugareni.

    Ce imi aduc bine aminte este ca intr-o editie a raliului Bucuresti-Giurgiu...

    mie imi crapase parbrizul castii de ger...

    si din 60 de motociclisti au trecut linia de sosire doar patru!

    Atunci, "camionul de asistenta"... chiar a avut "o zi plina"...

     

    In acea seara, impreuna cu 2-3 amici "motociclisti-supravietuitori"...

    am "imbolnavit" toata "asistenta" de la Cofetaria Tosca (vizavi de Opera)

    cu aparitia noastra sub forma de "extraterestri" blindati cu clisa...

    din care se vedeau doar ochii stralucitori si dintii zambitori...

    Atunci, stiu bine, am disperat-o pe maica-mea

    cand am intrat plin de noroi, cu tot cu casca si costum de piele in cada...

    si am facut cel mai pe cinste dus din viata mea de motociclist!

×