Mergi la conţinut

Ride2Escape

Membri
  • Conţinut

    385
  • Membru din

  • Ultima vizită

  • Days Won

    6

Tot ce a postat Ride2Escape

  1. Salut, am facut fel si fel de experimente, insa cel mai bine a rezistat cu un electrod dat de cineva cu care reconditiona planetarele la Dacie. Nu stiu ce cod avea, insa sudura s-a tot facut in etape, sudat ...racit, iar sudat...
  2. Felicitari Luca.Stere. Am crezut ca am ramas singurul "nebun" in zilele noastre care iubeste motocicletele clasice si le si reconditioneaza. Este foarte multa munca, insa rasplata la final e pe masura. Daca tot ce faci , faci pentru tine , atunci iti urez sa ai parte multi ani de ea, daca recontionezi pentru altcineva, atunci e bine si asa, nu pot insa sa nu te felicit. Vad totusi din poze ca o ai intr-un service ceva, ceea ce e super de fain. Ps :Ca si ideie , in trecut unele motociclete aveau un numar pus si pe aripa fata, e doar o mica sugestie, daca poti face asa ceva, cred ca ar fi un detaliu bun.
  3. Dupa mai bine de 9 ani de folosinta, motocicleta mi-a amintit ca e timpul ca si motorul sa treaca prin reconditionare. De asta data am patit-o undeva la 15km de oras , in camp, cand deodata cu motorul mergand lejer, s-a auzit o zdruncinatura puternica, urmata de o galagie asurzitoare. Am calcat ambreiajul prima data, crezand ca poate a sarit lantul si sa nu stric cutia, insa oprind pe dreapta, am constatat ca tot ce era la vedere, era in ordine. Totusi, cand porneam motorul, aveam o bataie zdravana , nu puteam tura motorul, ca mi se parea ca rupe cadrul, nu alta. Am crezut, ca voi avea de impins kilometrii ramasi pana acasa, insa " bestia " si-a facut mila de mine si cu 10-15km/h si cu mine in carca, am ajuns cu bine acasa. Au urmat zile de munca grea, desfacerea motorului si constatarea defectului. Am suspectat boltul pistonului , insa nu era acesta. Am desfacut totul pana am ajuns la faza in care trebuia sa crap motorul in doua, ca sa ajung la ambielaj si cutie. Stupoare, la desfacerea motorului, o falca din ambielaj a cazut. Boltul bielei s-a retezat inexplicabil. Boltul farmat, rulment colivie farmata, interior biela putin atinsa. In poza se observa ca totul arata ok, carcasa si rulmentii tineau ambielajul la loc. Am reusit cu greu, sa gasesc un ambielaj bun second hand, iar daca tot am vazut motorul desfacut, m-am dat la inspectat. Am luat hotararea si am schimbat toti cei 10 rulmenti din motor . Rulmentii din motor aveau deja 27 de ani, ii am si acum si ii voi pastra pentru vitrina de amintiri. Am optat pentru marca SKF model C3- sunt rumenti care rezista foarte bine la temperaturi inalte avand un coeficient de dilatare foarte bun. Doi rulmenti mai dubiosi nu gaseam , insa intr-un final mi-au venit si acestia pe original made in Japan. Am montat totul la loc respectand regulile de montaj, atat a lantului balansieri, cat si a distributiei. Motorul a fost montat pe cadru si dupa 20 de pedale la rece, a pornit pt 2 sec apoi s-a oprit, am revenit cu inca 3 pedale , iar intr-un final, motorul a pornit, avand un relantiu incredibil de stabil. Motorul nu mai avea acel trepidat din trecut, functioneaza rotund.
  4. Comansarea subgrupelor , ex: coltul enduro, choper, etc, nu cred ca e o ideie prea buna, pentru ca vechii utilizatori erau obisnuiti sa caute exact pe grupa dorita, acum trebuie sa rasfoiasca toata lista. Spre exemplu am stat sa caut un topic de al meu si a durat ceva pana sa il gasesc doar prin navigare si nu folosind functia search. E amestecatura mare in categoria motociclete. Poate ca o sa se faca filtru iar pe grupe.
  5. In general motociclistii sunt persoane educate, sensibile, iubitoare de libertate si de natura. Ne putem numi artisti din moment ce mai bine din jumatate din noi , cand iesim in calatorii, primul obiect pe care il punem in geanta nu sunt tigarile, berea sau boxele , ci aparatul de fotografiat sau de filmat. Ne place sa surprindem natura in fazele ei, sa traim alaturi de ea, sa interactionam cu ea. Ne plac oamenii si locurile unde acestia traiesc,obiceiurile locului. Dovada nenumaratele filmulete facute si postate pe net. Mai toti prietenii mei motociclisti sunt familisti, iar toti imprima o cultura copiilor cum ca acel "nene" de pe 2 roti care tocmai a trecut frumos pe strada, nu trebuie sa fie un betiv, delicvent, om rau ci la randul lui e un tata de fata sau baiat, un sot devotat, un coleg de munca apreciat. A trebuit sa explic unei colege de munca, care mi-a reprosat in trecut : "mey Irinele...tu nu esti motociclist, pt ca nu ai plete, tatuaje si nu esti gras" , ca nu asta caracterizeaza un om daca e motociclist sau nu. I-am sugerat sa renunte la filmele americane caci ii fac rau.
  6. Daca trebuie sa fim seriosi si cinstiti, trebuie atunci sa postez si rezultatul dupa 150km. Din pacate sudura cu electrod de inox nu a rezistat prea mult. Va dau informatia asta ca sa nu va mai pierdeti timpul si sa faceti operatiunea cu aseamenea material. Dupa cum se stie talpa culburorului este cimentata, adica are o rezistenta mare la uzura, in contact cu alta piesa. Am revenit cu piesa la atelier pentru o a doua incercare , dar de aceasta data cu un alt material mai tare, mai resistent. Unchiul meu isi amintise ca avea undeva pe raft o jumatate de electrod , care ii ramasese de pe timpul cand avea Dacie si ii facea planetarele. DIn pacate din cauza anilor, nu se mai putea citi codul de pe electrod ca sa stim ce material e. Cu ajutorul convertizorului s-a reusit incarcarea culbutorului a doua oara, fara a stresa materialul prea mult. Operatiunea destul de simpla, punct de sudura apoi racire in apa. Asa s-a ajuns sa se faca o sudura de calitate si foarte dura. Dupa incarcare a trebuit refacuta planeitate talpii, insa cand s-a incercat cu slaiful, acesta trecea pe deasupra fara sa polizeze nimic. Hmmmm.....sudura rezistenta , dar cum o prelucram... Norocul a fost ca o masinarie avea montata disc cu particole de diamant si asa am reusit sa facem operatiunea. Totul se intampla prin luna mai. Am montat piesa pe motor si pana acum cred ca sunt cam 1000km si am liniste totala. Operatiune incununata de succes.
  7. Ce motor electric, ce electroliza, ce lipsa C02. Vrei eco, cumperi o pereche de pedale si incepi prin a proteja mediul. Asa le combini pe amandoua : mergi cu "motorul", protejezi natura si implicit e sanatate curata pentru corpul tau. A facut nenea asta inventia, dar dupa cum se aude motorul nu prea are vlaga. Oare de ce nu a facut testul urcand pe o burdura ?
  8. Daca erai din Botosani te trimitem la un super meserias in al Jawe-lor. Inca e posesor de Jawa 350.
  9. Asta imi aminteste de povestea mea, cand ai mei nu vroiau sa imi dea bani pentru categoria A la 18 ani in schimb le-am cerut pentru linistea lor sufleteasca bani pentru un calculator second hand, cu care visam, si in cele din urma s-a adeverit, sa fac bani atat pentru permis cat si pentru motocicleta. Prin 2002 m-am apucat serios de invatat si de facut scoala de soferi, eram deja angajat ca operator . Maica mea mai credincioasa nu credea ca e atat de inradacinata pasiunea asta a mea, incat la inceput a crezut ca e ca la "prima iubire ". Vine si trece. Saraca platea pe la biserici sa nu reusesc sa iau permisul din prima,poate poate imi trece si ma linistesc, insa nu prea a avut noroc, l-am luat din prima si cu punctaj maxim. Apoi dupa un an tot asa plati pe la biserici si manastiri sa nu imi cumpar motor, insa am ramas ferm pe pozitie si desi la vremea aia nu era printre cele mai frumoase si puternice motociclete, am reusit sa imi cumpar prima mea motocicleta o jAwa de 350. Mai tarziu peste 10 ani stand la masa in preajma unei sarbatorii, maica mea s-a dat de gol razand ca orice a incercat nu s-a prins de mine. Pasinea a fost si este mare, dovada nu am renuntat inca la motociclism. In anii care au urmat am inceput sa imi strang bani pentru un nou motor si sa imi las prima dragoste altuia care sa invete sa mearga pe ea. Sunt 13 ani de acum si pasinea a ramas la fel. Nu am ajuns niciodata sa ma plictisesc, desi am masina, uneori chiar daca este mai incomod, prefer motocicleta. Acum nu vreau sa fiu egoist, dar cand o creste fiica mea mare sper sa ii placa mai mult masinile dar sa aiba respect pentru motociclisti si "motorete".
  10. Dupa o iarna lunga si dureroasa, am reusit sa imi scot si eu calutul din adapost la lumina soarelui. A urmat o revizie atenta timp de cateva zile si mi-am indreptat atentia, catre problema aparuta anul trecut la motor, cand cu tot efortul si incercarile nu am reusit sa dau de zgomotul deranjant ce se auzea . Am reglat culbutorii cu lera, toate lanturile din motor au fost intinse, balansieri, distributie, nimic parca nu mergea. Apoi parca resemnat, am inceput a cere ajutorul in stanga, in dreapta, unii au dat din umeri, altii mi-au spus ca trebuie segmentat si poate trebuie trecut la alta cota, piston uzat, segmenti uzati, joc in bolt. Deja parca vedeam funerariile motorului meu. Apoi s-a intamplat sa dau peste un om minunat care m-a indrumat sa fac cativa pasi, esentiali. Primul pas a fost acela de a curata sorbul, recunosc nu am facut niciodata aceasta operatiune si rau am facut. Sunt 3 suruburi care tin capacul de la dopul de golire, o sa va cruciti cand dati jos capacul ala. Toata mizeria din ulei sta infipta in acea sita, optorand-o. O sita curata asigura o ungere mai buna a motorul si implicit a componentelor de la axa cu came. Se merita facuta operatiune ori de cate ori schimbati uleiul. Eu spre exemplu am gasit deseu intarit din ulei pe fundul capacului, pe care l-am desprins cu un spray de curatare. Dupa schimbarea uleiul si al filtrului a urmat operatiunea de desfacere a capacului de la culbutori si acolo am gasit marea problema. Axa cu came mi-a mancat din talpa furcii culbutorilor de evacuare. Dezastru....am citit mitul asta pe la altii dar nu credeam ca mi se poate intampla si mie. De unde sa iei piesa, de unde sa o cumperi, second-hand, noua. Mama, mama ...ce durere de cap. Am rascolit netul in lung si lat, iar tot ce am gasit de vanzare din dezmembrari deja nu o mai aveau. Am zis ca merita incercat reconditionarea ei. Am apelat la cineva cu experienta si cu tehnologie de ultima generatie in materie de sudura si materiale folosite. M-a asigurat de rezistenta lucrarii. Sambata piesa defecta a fost data la inspectat , iar luni o aveam deja in fata ochilor. Avand in vedere greutatea cu care se poate procura aceasta piesa, fie ea si second hand, dar-mi-te noua si la ce pret.....nici nu am mai stat pe ganduri cand am platit . Piesa a iesit impecabila, nici nu se observa vreo actiune asupra ei. In zilele urmatoare voi monta piesa pe motor sa vad cum se comporta. Cam asa suna motorul inainte de reparatie :
  11. Porsche-ul asta....e atat de ...galben...:)) Sare in ochi galbenul asta de nu mai observi cealalta culoare. Frumoasa reconditionare. Combinatie de culori unica.....
  12. Dupa mai multe saptamani de munca am reusit sa ma apropii de final. A mai ramas de retapitat saua si de facut un nou windshield. Motocicleta a fost revopsita. Schimbat cablu soc, cablu decompresor, curatat carburator, cablu ambreiaj mai merge...dar nu stiu pana cand. Pentru cei care au modelul de cablu ambreiaj pentru acest model, in stare buna, rog a-mi trimite mesaj privat, caci doresc cumpararea unui asemenea cablu.
  13. Ehehe....s-au mai pierdut posturi in acest topic, precum tutorialul montarii si reglarii ambreiajului. Anul trecut am reusit sa montez discurile de ambreiaj, sa imi cumpar un cauciuc nou pe spate, cel vechi avea 12 ani...:))) Ma mir cum de nu mi-am rupt gatul. Anul trecut a fost cel mai secetos sezon pentru mine incat cred ca luam un premiu la categoria cei mai putini kilometrii. Motorul a mers bine, dar pur si simplu nu am mai avut timp de ea ca in alti ani. Cred ca numarati pe degete s-au facut 2500km. Anul acesta sper intr-o saptamana sa ma apuc de pregatit pentru o noua vopsea. M-am cam saturat de rosu asta spre portocaliu si am optat pt o vopsea de la Mipa metalizata. Recunosc, actuala vopsea nu a rezistat prea bine la frecarile cu aerul si crengutele de la copacei. Sper sa reinvii acest topic, in care nu am mai postat de atata mar de vreme. Va salut si va urez un inceput de sezon cat mai bun, sa ne vedem in trafic !
  14. Eu am pierdut la Reconditioanare suzuki dr 650 rs, tutorialul cu montarea discurilor de ambreiaj, Nu-i bai, cand o sa am putin timp il rescriu....
  15. Fruntea sus ! Sa privim partea buna a lucrurilor, s-a putut salva ceva. Recent am avut cam aceleasi probleme cu hdd de la server de la serviciu, baza de date...bulit pierdut. Norocul meu a fost ca o salvasem in urma cu cateva zile pe calculatorul meu, prin urmare nu am avut de introdus prea mult.
  16. Oricum aia cu barbat 0, femei 5 e tare.......oare nu ar fi trebuit sa fie invers ?
  17. Good Job ! Eu deja am inceput pregatirea fizica pentru noul sezon. Stiu, multi o sa rada, altii or sa zica : "Uite si la mosneagul asta" . In fiecare an fac acest lucru sa imi dezmortesc incheieturile sa ma pregatesc fizic. Iarna lasa amprente mari peste unii, luarea in kilograme, ridigitatea incheieturilor. Dupa o pauza de 6 luni , prima data cand te sui pe motor ti se pare ca e prea grea, ca n-o poti tine bine, ca parca franele nu sunt cum iti doresti. Exact ce se intampla cu tine acelasi lucru e valabil si pentru motor..... Deci...atentie mare..e vorba de vietele voastre si a celorlalti ...
  18. 35 ...se cam apropie de adevar. Titi Aur a afirmat ca un sofer bun e soferul care conduce defensiv. Mai mereu cand sunt pe motor ma pun in situatia , daca cel din fata mea vireaza stanga crezand ca are timp sa intre. Merita sa imi risc viata pentru cateva secunde de adrenalina ? Oare ce e mai placut :- sa traiesti intens sub stresul pericolului, ori sa te bucuri cat mai mult, dar sa te simti in siguranta ?
  19. "A fost foarte greu, timp pierdut bani nervi etc" Pai in acest caz , cred ca ati fost rasplatiti. Sa stii de la mine, tot ce faci pentru tine, din pasiune, nu-l poti cataloga ca timp pierdut. E adevarat unele lucruri ne mananca mai mult timp, dar in final tot ce conteaza e produsul finit cu sau fara defecte. Multumirea e cu atat mai mare cand stii ca mana ta a facut totul, ca mintea ta a organizat si planificat lucrarea. Frumos ! Si eu am utilizat mult timp pentru batranioara mea si sincer nu regret nici un minut petrecut alaturi de ea. O conduc cu si mai mare placere cand stiu ca am demontat-o complet si am reconstruit-o. Am ajuns sa nu mai avem secrete si sa avem grija unul de celalalt in trafic...
  20. Buna treaba ai facut ! Felicitari ! Mai am pe cineva care tot asa si-a refacut motorul, camasa adaptata si honuita la un suzuki dr 600.
  21. Tin sa va salut pe acest an si sa va urez un inceput de sezon cat mai bun, sa va bucurati de vremea buna, care parca se lasa tot mai greu asteptata si sa adunati acolo pe bord multi, multi km buni. Iarna grea si omatul mare m-a cam impiedicat sa postez micile imbunatatiri aduse calutzului. Deocamdata nu prea e cu ce sa ma laud, doar cu o mica pana pe fatza, dar nu-i bai o rezolvam si pe asta. Mi-am dorit de ceva timp sa imi achizitionez un set de discuri ambreiaj, veti gasi in posturile anterioare si intrebarile mele legate de aceasta piesa. Sfaturile au fost bune zic eu, prin urmare prin binevointa unui baiat exceptional < Florin > am reusit sa achizitionez un set Ebc heavy duty ck3402 la un pret dupa parerea mea foarte bun. In trecut am demontat ambreiajul cand am montat distributia,dar nu m-am uitat atent la acele discuri, oricum ceva parca imi sare in ochi si apelez la cunoscatori sa ma lamureasca. Spre exemplu sunt 7 la numar: - 6 discuri sunt late, dar au acele scobituri in 3 aripioare; - 1 disc este mai ingust si nici o scobitura in aripioare;; Intrebarea mea e urmatoarea : Oare acele scobituri ajuta la o ungere mai buna a lor in timpul mersului? Ar trebui toate montate pe aceeasi pozitie ? Discul mai ingust se monteaza primul in oala ambreiaj sau ultimul (spre arcuri) ? Rog pe cei care au mai schimbat, sa ma ghideze. In trecut am mai schimbat discuri de ambreiaj la jawa 350, dar toate erau la fel. Multumesc !
  22. Frumos. Mare grija la intoarcere, deja vremea s-a anuntat potrivnica. Veniti usor....deja sunteti acasa...
  23. Pai cam aveam , dar daca ai fi vazut cate picaturi de transpiratie mi-au intrat in ochi. Cand mi-am dat jos casca eram ud in cap...:)) Foarte nasol era cand din sens invers venea cate un tir din ala mare cu viteza. In prima faza ma impingea spre exterior, apoi parca se crea vid intre mine si el si parca ma tragea dupa el......mai punem si vantul........eram obligat sa trag de ghidon spre dreapta...
  24. Am avut si eu ocazia sa circul cu motorul pe un vant super de tare. Eram nevoit sa fac acea calatorie. Desi eram cu pasagera in spate, nu puteam merge mai mult de 80km/h, simteam ca imi zboara fata. Vantul l-am avut mai tot drumul din partea dreapta. Ma impingea mereu spre centru drumului. La sfarsitul calatoriei aveam muschii ambelor maini contractati de nu puteam duce paharul la gura. In curbele spre stanga , ma lasam in dreapta ca sa echivalez forta vantului si sa nu ma scoata in afara. Cert e ca seara am ajuns rupt, eram buturuga, nu ma puteam baga in pat :))
×
×
  • Creează O Nouă...