Mergi la conţinut

gaxel

Consigliere
  • Conţinut

    2.776
  • Membru din

  • Ultima vizită

  • Days Won

    41
  • Online

    46d 14h 18m 1s

gaxel last won the day on 16 Iunie

gaxel had the most liked content!

Despre gaxel

  • Data naşterii 25.07.1983

Despre mine

  • Sunt
    Motociclist
  • Posesor(oare) de
    ij jupiter5, XRV 750,dl650

Metode de Contact

  • Yahoo
    axe_grandel

Vizitatori recenţi

9.648 vizualizări profil
  1. service Suzuki gsx r k8

    eu am avut o chestie asemanatoare pentru ca uitasem sa strang contravibratoarele in capatul ghidonului. Am mai avut "probleme" dar nu de vibratii ci de voblaj si de mers "stramb" cand luam mana de pe ghidon din cauza reglajului oglinzilor. La tine as verifica ca totul e strans bine Daca vibratia e doar pe o parte, nu prea cred ca poate fi ceva "general" , altfel s ar simti in toata motocicleta. Verifica si prinderea jambelor furcii in jug
  2. Intrebare intrebatoare :)

    prefer sa scriu pe forum cand am timp. De fapt nu am timp. Vine o vreme cand o sa vezi ca 1 ora e o treaba super pretioasa pe care nu ai de unde sa o scoti. Am scris DOAR pentru ca am fost fortat sa astept dupa niste probleme la serviciu, altfel crede ma, daca am 30 de minute libere fac ceva cu ele :) Scriindu ti mi am mai adus aminte de ceva : eu am inceput sa motociclesc inainte sa stiu ca exista forumuri. Si asta a ajutat pentru ca nu am avut in jurul meu atatea pareri. Nu a fost usor dar am invatat multe singur, si am facut totul in ritmul meu , ceea ce iar e important. Daca ma intrebi ACUM ce vreau de la motocicleta : sa fie comoda si sa porneasca mereu. Sa am o pozitie "dreapta" in sa, ca sa vad bine traficul, sa nu am greutatea pe incheietura mainilor. Sa fie MICA , sa consume putin si sa nu coste nimic in intretinere Fa intai scoala, vezi cum e cu motoretele Nu exclude din start ideea unui scuter de 125, un enduro touring de 125, vezi ce iti palce , dupa ce mergi putin
  3. Intrebare intrebatoare :)

    eu te cred ca e caldura si te cred ca insuportabil echipamentul , dar crede ma : merita uite cazul meu : 3 accidente , toate cu ranire la acelasi picior. nici o alta rana "motociclista". Mult mai multe suferinte de la ski snowboard si mtb. Primul accident : curba. viteza mea ? mare. Scarita scotea scantei pe asfalt , eram la inclinarea maxima si viteza maxima pentru curba aia. Pentru ca sunt erou si sunt un zeu al motocicletei. curba fara vizibiliteate, ca eu cunosc drumul si sunt smecher. masina pe contrasens care taie putin curba. La viteza pe care o aveam (maxima pentru curba aia) am doua variante : inclin mobra si mai mult, cad, derapez sub masina sau reduc viteza, ies de pe traiectorie larg si intru tot in masina, in fine, ideea e ca am pastrat traiectoria, m am atins de masina si am indoit TOATA masina de la usa soferului cu genunchiul (protectiile au ajutat) si i am smuls bara spate. Coltul barii spate s a infipt intre protectia de la pantalon si gheata (ca am zis sa nu pun cizme). taiatura de un 15cm lungime, pana la os. Motocicleta OK (nici nu s a atins de masina) genunchi ok intre genunchi si glezna : taiatura mare, urgente, salvare hemoragie, cusatura tot ce trebuie. Urmari : de la taietura in jos am pierdut sensibilitate la nivelul pielii. Asta inseamna ca daca ma pisca un tantar sau ma manance piciorul (de la nervii sectionati uneori am impresia ca ma mananca) , peste noapte, ma scarpin. Si cum e noapte si nu vad ma opresc cand simt ca ma scarpin. Cum nu mai am sensibilitate la nivelul pielii ma scarpin pana literalmente da sangele. Fix pe taietura, unde nervii spre interior sunt taiati, din cand in cand ma ustura terminatiile nervoase. si nu am ce sa fac. Concluzie : nu mai bine mergem eu fara viteza si cu cizme? e o rana STUPIDA care putea fi evitata. si care o sa ma doara toata viatza. revenim la chestii mai simpatice: ma intorc de la birou. Drum drept; semafor. Ploua in draci dar pana acasa desi ma uda e ok. fara pantaloni moto, fara geaca. in timp ce oprea ma semafor , intr o balta (10km la ora , aproape pe loc) roata fatza incepe sa se scufunde si sa se scufunde si nu se mai oprea. am cazut, aproape pe loc, dar nu am avut timp sa scot piciorul de sub motocicleta. Cand ai un fier de 250kg peste glezna, brusc iti dai seama ca e greu si ca era mai bine sa iei cizme. Asta era in 2007 sau 2008. In 2019 ( ca eu nu invat din greseli) , sunt obligat sa ies cu mobra iarna (masina in service). Ies de la birou (am 1km pana acasa) si in topcase am cizmele moto si pantalonii cu protectii. Dar imi zic ca 2 minute, cu tot frigu nu mor (purtasem echipamentu toata ziua ca mersesem mult). scot mobra de sub acoperitoare (parcare pt mobre) ma sui pe ea, 1a, 2a, dau sa ies din parcare si nu am timp sa stiu nici ce se intampla nici cum ca roata fatza a fugit pe unicu petec de polei din toata parcarea. Cad, din nou imi agatz picioru sub motoreta. Am ghete "civile". Ma frec in cadere de asfalt cu mobra peste mine. Se topesc/ard blugii si ghetele. pe genunchi, coapsa si glezna am un amestec de piele arsa cu zgarieturi de la asfalt si panaloni/gheata topita infipta in rana. Si niste pietricele. O fericire sa cureti rana. urmari : 2 saptamani am mers in carja (glezna luxata). Dar pe glezna am o rana de toata frumusetea care dupa 6 luni e inca neagra si urata (dar inchisa) . s a pilit si putin din os nu doar pielea. mi a stricat si vacanta de iarna. Concluziile le tragi tu. Problema e ca ranile astea nu se vor mai vindeca complet niciodata. raman semnele (care estetic nu ma deranjaza) dar sunt mini sechele care fac totu putin mai dificil. te vei simti erou, toti ne am simtit, te vei simti smecher ,toti ne am simtit , incearca sa ai creier. PS : fara accident : imi amintesc ca am luat pe moto pe o "prietena"; eu avem in jur de 19 ani. Simteam pe spate (ioc echipament) sanii aleia presati de mine si undeva jos , unde ma imbratisa cu picioarele simteam o caldura nefireasca pe care in general nu o simt cand merg isngur pe moto . daca in general unde iese tricou din blugi ma tragea curentu , acu simteam ceva cald si (imi imagineam eu) umed. 150km pe ora in oras ? fireste, doar aveam erectie. semafor , e lasa ca e timp. cand am inceput sa franez, roata fatza la limita blocajului , si eu am ajuns primu la semafor, dansand cu roata spate in derapaj printre siru de masini. Ea a crezut ca asa era planificata figura. Eu m am apropiat mai mult de dumnezeu si am zis multumesc ca nu al busit nici o masina , ca nu am facut accident si am jurat ca nu mai fac.
  4. Intrebare intrebatoare :)

    daca ma intrebi pe mine , ordinea e casca manusi geaca cizme pantaloni. cu riscul de a nu parea motociclist : armura , gandeste te bine daca chiar o vei pune zilnic. Pentru ca sa dai banii pe armura si sa nu o porti e o prostie, pe cand daca aceeasi bani ii bagi intr o geaca BUNA, o sa o porti. Eu am armura si genunchere si nu le port . Pe cand o geaca buna o vei purta mereu. Eu din 2001 de cand am carnet, pana acum, nu m am lovit DECAT la glezne (de doua ori) si o data la picior deasupra gleznei PENTRU CA NU AVEAM CIZME. In ambele dati a fost stupid , cazatura in parcare (e adevarat, iarna si inghet) , dar mi am prins glezna sub motor. Si am alunecat asa cativa metri.
  5. Intrebare intrebatoare :)

    incepe cu scoala. Te ajuta enorm sa te sui pe o motocicleta, sa vezi cum stai pe ea, poate te sui pe mai multe modele, chiar si pe loc ... altfel vei vedea lucrurile. daca chiar incepi, cred ca 125 e oricum singura ta optiune, deci ..... nu prea poti alege. Zici ca ai 187. Eu nu am 187. Dar port 46. Cu cizme moto de touring (cizmele mele) pe unele vitezane schimb FOARTE greu vitezele pentru ca schimbatorul e prea scurt pentru cat e picioru in cizma. Sunt detalii pe care le vei vedea DOAR urcandu te pe motocicleta. Poate te vei sui pe ceva COMPLET diferit, gen un varadero de 125 si vei realiza ca e ceea ce vrei , ca stai comod, ca ai vizibilitate buna . Fa scoala, cumpara echipament si pe urma motocicleta.
  6. Intrebare intrebatoare :)

    ce varsta ai ? daca nu ai anii necesari unei moto mai mari => da se va potrivi (ca nu ai alta solutie) Daca vrei sa o folosesti pt utilitate, sa te misti din punctul A in B , ar fi ok . Ai mai condus moto ? Fa intai scoala si iti vei da seama. 125 e totusi mica, dar e mai buna decat nimic. E foarte important cum vrei sa o folosesti; unde ......
  7. Motocicleta mea - Ural M72

    Desi nu pe topic trebuie discutat asta : As crede ca in nordul frantei ai avea mai multi clienti : germania, franta belgia si olanda , unde cultura "vechiului" e mai pronuntata si oamenii au putin mai multi bani decat in sudul frantei. Dar ai o clima de rahat. Lucrand "la distanta" adica restaurezi si trimiti, sudul frantei ar fi mai propice unei vieti frumoase. Despre franta nu stiu sa iti spun NIMIC, dar pot sa iti dau un exemplu din belgia : daca lucrezi la negru (in garajul tau) te vei descurca onorabil, si ai reusi sa scoti un ban decent. In momentul in care vei incerca sa iti faci acte si sa intri in legalitate iti vei da seama ca nu mai faci fatza pentru ca societatea nu e facuta pentru oameni corecti si fara multi bani :) te vor sufoca taxe impozite si regului care ar trebui sa se aplice marilor companii. Vei avea surpriza sa vezi ca garajul tau nu poate functiona pentru ca nu ai un certificat de siguranta pentru poluarea apelor. Daca versi ulei in panza freatica?? (nu e gluma). Un coleg de birou (programator, pe la 55 ani ) reconditiona cu frate-su (tinichigiu) masini de raliu din anii 60. Frate su a trebuit sa inchida atelieru pentru ca nu putea s aia toate certificatele ca nu polueaza aerul. Radem glumim dar uneori te lovesti de birocratie si iti face viata imposibila.
  8. Motocicleta mea - Ural M72

    asa incepe : intai un strung mic, pe urma unu mare si usor usor te transformi in restaurator de profesie :) Pe principiu : halatu, cat e halatul : cat a fost strungul si care ar fi partile lui negative ? pentru chestii "mici" si neindustriale isi face treaba chinezaria ? intreb pentru ca in general sunt reticent la a cumpara chestii chinezesti.
  9. Motocicleta mea - Ural M72

    ar fi posibil (avand in vedere munca de a fabrica pene si toate chitibusurile) sa pastrezi carterul cutiei si inauntru sa ai o cutie de bmw "modern" gen r65 ? bine, nu ar fi originala, stiu. Dar ma gandeam, pastrezi elementele exterioare si inauntru puti piese de calitate la care inca gasesti schimburi noi. Stiu nu ar fi M72 ... imi dau seama ca intrebarea mea e tampita si pentru ca daca interiorul motorului e de bmw unde te opresti ? nu mai bine pui direct motor de bmw in cadru ? etc ... usor usor ajungi ca mai bine iei un bmw r1100 la mana a doua si nu mai muncesti la fieratane :)) e frumos ceea ce faci , spor la lucru
  10. Motocicleta mea - Ural M72

    asta da puzzle :)
  11. calatorii Grecia: 30 de zile plus una!

    eu te inteleg, si am trecut prin stresul de a ti se stirca GPS ul la 2 noaptea, cautand disperat o adresa, si a dracului scarnavenie se aprinde si se stinge cand are ea chef. Am trait si momente de frustrare si chiar panica pentru ca nu stiam unde sunt. Pe urma mi am dat seama ca unde sunt nu e important. Intr o calatorie de 2000km de exemplu, voi folosi gps ul probabil de 3-4 ori daca chiar nu reusesc sa ajung unde trebuie si pierd mai mult de 2h cautand. Ceea ce am schimbat eu cand vine vorba de calatorii : prefer cort sau dormit sub cerul liber. Nu ma mai stresez cu rezervari. (calatoresc singur in majoritatea timpului). Nu mai car chestii inutile (minimalist rau de tot). Nu mai mai stresez si nu mai am decat repere vagi despre unde si cand trebuie sa ajung si imi iau marja de 1-2 zile. Nu iti dai seama de cat stres am scapat. Pastrez mereu un back up , iti dau exemplu ultima mea tura : Telefon dublu sim cu doua abonamente de date. Telefon de rezerva in bagaje. Pe ambele instalat MapsMe+ google maps, downloadate toate hartile necesare sa fie disponibile si offline. Gps Garmin care inregistreaza tot pentru mai tarziu. Astea in caz ca patesc ceva si tre sa sun sa ma ia salvarea/elicopteru. Plus ca garminu face live tracking si cei interesati stiu ca inca misc :)) Cand nu sunt singur suntem cu masina , si de fapt arata ca si cum ne am muta. Totusi preferam sa facem rezervari "on the spot" sau sa dormim in masina daca chiar nu se poate altfel. Nu ne mai propunem sa ajungel in punctu X ci mergem cat ne place si daca intalnim ceva special chiar pierdem timpu cascand gura. E o alta maniera de a vedea lucrurile si vacantele. nu va functiona pentru toata lumea dar uneori apreciez sa fiu liber si hipiot si sa aleg doar "directii". merita sa incerci macar.
  12. calatorii Grecia: 30 de zile plus una!

    Ma uitam la clipurile pe care le ai pus si de dragu contradictiei vreau sa nu fiu de aceeasi parere cu tine : zici ca cel mai important dupa chestiile de baza, cand pleci din tara, e un GPS. Cele mai frumoase amintiri de calatorie, in general, le am pentru ca nu am avut GPS. Ma uit in "amintiri" si imi dau seama ca fie ca a fost masina, motocicleta, bicicleta, am descoperit locuri spectaculoase pentru ca nu am avut gps. Cand am inceput sa ma misc, aveam un palm pad de la mio. am trecut prin diverse gpsuri moto si in final am abandonat idea de a avea gps pe moto (initial fortat de stricarea gps ului) . Mi am dat pe urma seama ca folosindu ma de harti si de mobil reusesc sa imi antrenez creierul si sa memorez harta, sa fiu mult mai bine orientat (lucru pe care il pierdusem inainte). Dupa cativa ani fara gps chiar simt ca tot ceea ce inseamna orientare in spatiu, in orase pe care nu le cunosc, s a imbunatatit considerabil. Da am mobil cu mine mereu, uneori chiar doua, si la nevoie il voi folosi. Da se pierde timp si daca trebuie sa intri in orase mari, e mai simplu sa folosesti gps ul (desi nu imposibil fara) . Mi a fost greu in primul an fara gps, dar a trecut atat de mult incat chiar imi place, si evit sa il folosesc pe cat posibil.
  13. calatorii Grecia: 30 de zile plus una!

    si eu sper sa fie curand urmatoarea nu de alta dar ma uit si cam inghit in sec. Nu atat de invidie (hai acolo putina e, super misto turele tale) dar de ciuda ca nu prea pot calatori. Abia astept sa iesim din izolare. Eu vara asta, daca apuc sa ies, o sa las motocicleta pe bara o vreme. Vreau sa fac tura cu masina (confort super pt mine) si cu echipament de camping + biciclete si kayak. asta imi da sansa sa vad lucrurile din alta perspectiva. vedem ce iese, daca iese :) pana atunci antrenamente bicla :))
  14. Motocicleta mea - Ural M72

    pentru prima data ma ui la topicu asta cu o invidie care aproape ca da in ura. Eu sunt inchis in casa, unde pe langa ca sunt inchis tre sa lucrez la rahaturi care nu imi plac, sefu stresat ca pierde firma bani ne freaca la cap si mai mult si ne controleaza ca pe sclavi (muncesc mai mult de acasa decat de la birou) ... in timp ce alti oameni pot lucra la proiecte frumoase. arata superb si mereu am fost fascinat de linia cadrului (panta , prinderea amortizoarelor spate, rezervorul .... ) bravo in continuare :)
  15. la multi ani . spor si rabdare la reglajele mici si arata super ceea ce faci
×