Jump to content

gaxel

Consigliere
  • Posts

    2,790
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    44

gaxel last won the day on December 3 2020

gaxel had the most liked content!

About gaxel

  • Birthday 07/01/1980

About me

  • I am
    Motociclist
  • I own(ed)
    ij jupiter5, XRV 750,dl650

Recent Profile Visitors

10,564 profile views
  1. Eu sunt de parere ca ca nu benzina e cauza. Stiu ca sunt oameni care jura ca daca au pus benzina "de acolo" sau "de dincolo" motorul merge mai bine sau mai prost. Eu sunt mai zgarcit si in ultimii 20 de ani am pus MEREU benzina cea mai ieftina sau ce s a nimerit, si NICIODATA nu am simtit nici o diferenta de performantza. Cu ultima motocicleta am aproape 100 000km. Sa zicem ca in ultimii 300 000km, masina si moto nu am sitmit diferenta. Repet, poate sunt eu nesimtit. Daca iti da rateuri, in loc sa dai vina pe benzina, te as sfatui ca incet incet sa elimini celelalte probleme : ai un amestec prea bogat, nu se face bine arderea si ai gaze nearse in esapament? Iti da cate un rateu cand merge la relanti, in accelerare , sau in frana de motor ? ce vreau sa spun e ca e mai important sa incerci sa gasesti cauza problemei Si nu uita, cu MANUALUL motocicletei si cu niste vido tutoriale cand e necesar + mers la un mecanic bun cand simti ca e nevoie, totul e mult mai simplu. Manualul tehnic este cheia succesului
  2. cand ai curatat carburatorul, ai umblat la surubul de amestec ? adica atunci cand ai demontat, ai demontat tot tot tot, orice surub se putea misca ? DACA asa ai facut, cel mai probabil ai inchis surubul de aer si iti baga doar benzina in cilindru. As zice eu ca trebuie sa reglezi surubul de amestec DACA benzina pe care ti o baga este in cilindru (asta vezi daca e bujia umeda) Cand zici ca iti baga multa benzina in carburator , curge pe langa ? esti sigur ca "cuiu" iti inchide circuitul, ca plutitorul nu e blocat ? Daca atunci cand deschizi robinetul de la rezervor nu se mai opreste din curs, inseamna ca nu iti inchide carburatorul => verifica plutitorul si cuiul. Din ce am experimentat eu, si nu am experimentat decat pe 2 modele de carburator, reglatul bine e totusi greu DACA nu te pricepi (eu de exemplu nu ma pricep foarte bine) asa ca te as sfatui sa cauti pe cineva care stie ce face.
  3. E putin grav sa pui astfel de intrebari, avand in vedere ca ar trebui sa ai carnet, implicit sa stii sa citesti legea :) Daca un produs nu e omologat nu il poti folosi pe drumuri publice. Punct. Daca il folosesti sau nu, daca te poate "prinde" cineva sau nu, e alta disctie, DAR legal nu este. In practica, daca nu dai motiv intemeiat sa te opreasca si sa te controleze, sau nu face prea urat si la itp nu se sesizeaza nimeni, nu cred ca ai avea probleme. eu personal, dar asta e alta discutie, sunt ferm impotriva motocicletelor zgomotoase si traiesc cu convingerea ca lungimea penisului "metafizic" e invers proportionala cu zgomotul motocicletei. Pana atunci, bucura te de motocicleta si pune sita aia , o sa iti multumeasca vecinii si oamenii pe langa fereastra carora treci
  4. Salutare vladisto, Uite m am mancat sa ma mai uit pe forum. Cum esti ? iti prieste insurat? mai mergi pe moto ? Sunt toate bune ?
  5. suspendat ca sunt alte proiecte in curs, sau supendat ca vrei o pauze de la fierarit ? sau suspendat ca asa au vrut alte forte mai puternice decat tine ? spor sa fie
  6. ca sa nu mor prost : simeringul de pasla e mai bun decat ala de cauciuc, pentru ca atata timp cat pasla (fibra naturala) e umeda, ea se si umfla si etanseaza ? sau sunt si alte explicatii ? fireste, un astfel de sistem, pasla, e mult mai putin sensibil la variatii in cotele de productie.
  7. felicitari pentru rabdare, editare, perseverentza. o sa le iau la rand. Faci treaba buna si frumoasa.
  8. stiu ca intrebarea e mai mult retorica , dar voi intreba totusi : ce ai sfatui pe cineva sa aleaga ca moto "clasica" : bmw , clasic, simplu , fara atas, sau un dnepr m16 sau ural cu tractiune pe atas ? bmw : nu are atas, dar are piese de schimb usor de gasit la nevoie ural/nipru : au atas, eventual cu tractiune, sau chiar un m72 care arata mai frumos (dupa mine) Avand in vedere ca ai demontat ambele motoare, pentru un mecanic mediocru (spirit tehnic dar fara experienta) , fara acces la strungar , ce ar fi mai usor de mentinut pe roti (presupunem ca punctul de plecare nu e o epava ci o motocicleta functionala) buget TOTAL (moto si eventuale reparatii) in jur de 3500e max 5000 daca chiar merita :) PS : ma gandesc din cand in cand ca as vrea o motoreta "clasica" dar perfect functionala pentru plimbari de 20-30km in weekendurile cand e soare :)) (fantezii momentan ca buget alocat nu am)
  9. intai de toate, inchizi robinetul de benzina ca e pacat de ea sa curga toata :) din ceea ce spui, eu as zice ca cuiul pontou (chiar nu stiu cum se scrie corect), nu inchide bine. poate fi mizerie, poate fi plutitorul care s a spart si nu il mai ridica atunci cand se umple carburatorul cu benzina. Daca plutitorul nu "pluteste" si nu ridica cuiul, circuitu ramane deschis, curge benzina. Daca plutitorul ridica dar cuiul nu inchide, la fel curge benzina. verifica asta, incrcand sa nu dereglezi amestecul (intri in alte dificultati de reglaj). Poate fi ceva fosrte simplu, gen sufli carburatorul cu aer comprimat si rezolvi. SFAT : citeste pe net, vezi youtube , cum functioneaza un carburator spor sa ai
  10. 1 m am bucurat ca ai postat si ma bucur ca ne tii la curent 2 m am uitat ca la o operatie pe cord deschis , e frumos ceea ce faci. 3 proiecte de genu asta te invata sa apreciezi munca si timpul necesar pentru a aduce un astfel de motor in stare foarte buna.
  11. proiect nou, abia astept :) sunt foarte bine
  12. ambreiaj : cauta cablul, pune cablu nou si incearca sa il reglezi cum trebuie. Ce ii fac eu : pun cablu (motor si maneta, ai cablu vechi de model) si il intind 'la maxim' dar fara sa exagerez (din rotita de reglaj). Cu motoru nepornit trag de cateva ori de el (sa se aseze cablul in camasa) si restrang daca mai e nevoie. La motocicleta mea, cand incep sa trag de cablu ii mas mereu un 2-3mm de joc, dar nu mult. Ca idee, poti sa strangi cablu mai mult decat trebuie, si pornesti motorul . Cu ambreiajul tras motoreta nu va cupla (logic). Incepi sa dai drumu cablului pana incepe sa cupleze motoru unde iti place tie. Greu nu e Motorul moare si socul : verifica carburatia. Problema e ca daca nu te pricepi e greu , mai ales daca te joci cu amestecul de aer. Daca totusi vrei sa incerci, sfatul meu e sa dai carburatorul jos si sa il desfaci cu grija FARA a te juca la suruburile de rglaj. Il cureti frumos si il sufli cu aer comprimat (sau cu pompa) si remontezi. Poze sa stii ce faci si cum era. Daca te joci la suruburi de reglaje noteaza cu grija cate ture ai desfacut sa stii sa il montezi la loc. Reglatu amestecului e FOARTE delicat daca nu stii ce faci neutrul : vezi intai ambreiajul. Daca cu ambreiajul nu se rezilva, vezi sa fie ambreiajul ok, , incet incet Ai grija sa nu bagi in ea mai multi bani decat face
  13. eu am avut o chestie asemanatoare pentru ca uitasem sa strang contravibratoarele in capatul ghidonului. Am mai avut "probleme" dar nu de vibratii ci de voblaj si de mers "stramb" cand luam mana de pe ghidon din cauza reglajului oglinzilor. La tine as verifica ca totul e strans bine Daca vibratia e doar pe o parte, nu prea cred ca poate fi ceva "general" , altfel s ar simti in toata motocicleta. Verifica si prinderea jambelor furcii in jug
  14. prefer sa scriu pe forum cand am timp. De fapt nu am timp. Vine o vreme cand o sa vezi ca 1 ora e o treaba super pretioasa pe care nu ai de unde sa o scoti. Am scris DOAR pentru ca am fost fortat sa astept dupa niste probleme la serviciu, altfel crede ma, daca am 30 de minute libere fac ceva cu ele :) Scriindu ti mi am mai adus aminte de ceva : eu am inceput sa motociclesc inainte sa stiu ca exista forumuri. Si asta a ajutat pentru ca nu am avut in jurul meu atatea pareri. Nu a fost usor dar am invatat multe singur, si am facut totul in ritmul meu , ceea ce iar e important. Daca ma intrebi ACUM ce vreau de la motocicleta : sa fie comoda si sa porneasca mereu. Sa am o pozitie "dreapta" in sa, ca sa vad bine traficul, sa nu am greutatea pe incheietura mainilor. Sa fie MICA , sa consume putin si sa nu coste nimic in intretinere Fa intai scoala, vezi cum e cu motoretele Nu exclude din start ideea unui scuter de 125, un enduro touring de 125, vezi ce iti palce , dupa ce mergi putin
  15. eu te cred ca e caldura si te cred ca insuportabil echipamentul , dar crede ma : merita uite cazul meu : 3 accidente , toate cu ranire la acelasi picior. nici o alta rana "motociclista". Mult mai multe suferinte de la ski snowboard si mtb. Primul accident : curba. viteza mea ? mare. Scarita scotea scantei pe asfalt , eram la inclinarea maxima si viteza maxima pentru curba aia. Pentru ca sunt erou si sunt un zeu al motocicletei. curba fara vizibiliteate, ca eu cunosc drumul si sunt smecher. masina pe contrasens care taie putin curba. La viteza pe care o aveam (maxima pentru curba aia) am doua variante : inclin mobra si mai mult, cad, derapez sub masina sau reduc viteza, ies de pe traiectorie larg si intru tot in masina, in fine, ideea e ca am pastrat traiectoria, m am atins de masina si am indoit TOATA masina de la usa soferului cu genunchiul (protectiile au ajutat) si i am smuls bara spate. Coltul barii spate s a infipt intre protectia de la pantalon si gheata (ca am zis sa nu pun cizme). taiatura de un 15cm lungime, pana la os. Motocicleta OK (nici nu s a atins de masina) genunchi ok intre genunchi si glezna : taiatura mare, urgente, salvare hemoragie, cusatura tot ce trebuie. Urmari : de la taietura in jos am pierdut sensibilitate la nivelul pielii. Asta inseamna ca daca ma pisca un tantar sau ma manance piciorul (de la nervii sectionati uneori am impresia ca ma mananca) , peste noapte, ma scarpin. Si cum e noapte si nu vad ma opresc cand simt ca ma scarpin. Cum nu mai am sensibilitate la nivelul pielii ma scarpin pana literalmente da sangele. Fix pe taietura, unde nervii spre interior sunt taiati, din cand in cand ma ustura terminatiile nervoase. si nu am ce sa fac. Concluzie : nu mai bine mergem eu fara viteza si cu cizme? e o rana STUPIDA care putea fi evitata. si care o sa ma doara toata viatza. revenim la chestii mai simpatice: ma intorc de la birou. Drum drept; semafor. Ploua in draci dar pana acasa desi ma uda e ok. fara pantaloni moto, fara geaca. in timp ce oprea ma semafor , intr o balta (10km la ora , aproape pe loc) roata fatza incepe sa se scufunde si sa se scufunde si nu se mai oprea. am cazut, aproape pe loc, dar nu am avut timp sa scot piciorul de sub motocicleta. Cand ai un fier de 250kg peste glezna, brusc iti dai seama ca e greu si ca era mai bine sa iei cizme. Asta era in 2007 sau 2008. In 2019 ( ca eu nu invat din greseli) , sunt obligat sa ies cu mobra iarna (masina in service). Ies de la birou (am 1km pana acasa) si in topcase am cizmele moto si pantalonii cu protectii. Dar imi zic ca 2 minute, cu tot frigu nu mor (purtasem echipamentu toata ziua ca mersesem mult). scot mobra de sub acoperitoare (parcare pt mobre) ma sui pe ea, 1a, 2a, dau sa ies din parcare si nu am timp sa stiu nici ce se intampla nici cum ca roata fatza a fugit pe unicu petec de polei din toata parcarea. Cad, din nou imi agatz picioru sub motoreta. Am ghete "civile". Ma frec in cadere de asfalt cu mobra peste mine. Se topesc/ard blugii si ghetele. pe genunchi, coapsa si glezna am un amestec de piele arsa cu zgarieturi de la asfalt si panaloni/gheata topita infipta in rana. Si niste pietricele. O fericire sa cureti rana. urmari : 2 saptamani am mers in carja (glezna luxata). Dar pe glezna am o rana de toata frumusetea care dupa 6 luni e inca neagra si urata (dar inchisa) . s a pilit si putin din os nu doar pielea. mi a stricat si vacanta de iarna. Concluziile le tragi tu. Problema e ca ranile astea nu se vor mai vindeca complet niciodata. raman semnele (care estetic nu ma deranjaza) dar sunt mini sechele care fac totu putin mai dificil. te vei simti erou, toti ne am simtit, te vei simti smecher ,toti ne am simtit , incearca sa ai creier. PS : fara accident : imi amintesc ca am luat pe moto pe o "prietena"; eu avem in jur de 19 ani. Simteam pe spate (ioc echipament) sanii aleia presati de mine si undeva jos , unde ma imbratisa cu picioarele simteam o caldura nefireasca pe care in general nu o simt cand merg isngur pe moto . daca in general unde iese tricou din blugi ma tragea curentu , acu simteam ceva cald si (imi imagineam eu) umed. 150km pe ora in oras ? fireste, doar aveam erectie. semafor , e lasa ca e timp. cand am inceput sa franez, roata fatza la limita blocajului , si eu am ajuns primu la semafor, dansand cu roata spate in derapaj printre siru de masini. Ea a crezut ca asa era planificata figura. Eu m am apropiat mai mult de dumnezeu si am zis multumesc ca nu al busit nici o masina , ca nu am facut accident si am jurat ca nu mai fac.
×
×
  • Create New...