gaxel

Consigliere
  • Conţinut creat

    2.706
  • Membru din

  • Ultima vizită

  • Days Won

    32
  • Timp online

    35d 9h 37m 21s

gaxel last won the day on December 17 2016

gaxel had the most liked content!

Despre gaxel

  • Data naşterii 25.07.1983

Despre mine

  • Sunt
    Motociclist
  • Posesor(oare) de
    ij jupiter5, XRV 750,dl650

Metode de Contact

  • Yahoo
    axe_grandel
  1. prea multe pareri strica :) cumpara echipament, motoreta adaptata tie si priceperii , si fa km.
  2. tu ai o cursa a acceleratiei de 3cm (habar nu am cat trebuie sa fie , vezi in manual) asta inseamna ca daca motorul e incalzit, nu ai socul tras, si stai pe loc, scos din viteza, cand invarti mansolul jumatate din cursa, motorul nu urca in ture prea mult.... Daca tu ai invartit jumatate din cursa si ai ajuns la 8000 de turatii e NORMAL, ca esti pe la jumatatea turatiei maxime. Daca insa invarti fix un 1mm , adica abia misti acceleratia, nu e normal. Deci, cu motorul pe loc, incalzit, fara soc, sta bine la relanti ? daca isi tine relantiul corect, si deschizi acceleratia (sa zicem un sfert din cursa ei) , urca "cam un sfret" din turatii ?
  3. normal nu este (sa rotesti doar 1mm sau foarte putin) si sa sara instant la 8000 ture. eu as verifica in primul rand cablul (asta ar trebui sa faci oricum la orice motocicleta din cand in cand) si as verifica ca nu sunt probleme. dupa aceea as verifica carburatia. dar in mers cum este ? daca motocicleta merge, esti in viateza a 3a si ai deschis putin acceleratia, sare la 8000 ? sau se intampla doar cand motocicleta e pe loc la relanti ? descrie putin mai mult comportamentul
  4. sfat
    Zx9

    incepe si tu cu cate putin. renunta la carenaj Eu i - as pune doua faruri , triumph style. imi plac si mi se pare ca e prima imagine cand ma gandesc la un street fighter. la fel i-as pune oglinzi mici, eventual cuplat cu (cum se numesc ???) anti-vibration-ul de la ghidon. Si leviere scurte. Pe partea de "coada" nu m-as tracasa prea mult , un single seat cover ar rezolva frumos si practic partea estetica si pe urma, totul tine de banii pe care vrei sa ii investesti
  5. misto initiativa. pretul mi se pare foarte decent, avand in vedere ca se gasesc usor 20 de persoane pentru o tura bucuresti-brasov (sa zicem) si nici inchirierea pentru 12 ore nu ar fi un dezastru financiar. mie cel putin imi place ideea si as plati fara sa stau pe ganduri. ceea ce urasc cel mai mult este ca dupa o tura cu bicicleta (mai ales daca a fost vreme rea) este sa pun bicicleta in masina si sa conduc inapoi. (ma ia uneori un somn de nu imi vine sa cred) e mult mai frumos sa fac o tura, sa fiu obosit, sa beau o bere doua daca vreau si sa stau in tren linistit. doar cand ma gandesc la o tura iarna, in care la final iti e putin racoare, urmat de un gat doua de ceva foarte tare si de caldura .... pai nu vreau sa conduc
  6. MTB

    vezi ca nu merge primul link
  7. casca : vezi ianuarie, sunt reduceri mari si daca ai noroc iti iei o casca mai ieftina (model de anul trecut). Probeaza inainte sa cumperi (adica nu cumpara de pe net daca nu ai probat casca) geaca + pantaloni : as merge pe textil. Mie nu imi place pielea (full) si in banii tai nici nu te incadrezi prea usor. calitatea echipamentului se vede dupa uzura si pe vreme rea. Cand sunt ud pe motoreta as da bucuros 200e in plus sa fiu uscat. Din experienta pot sa iti spun ca un costum textil de calitate (poate putin peste cei 250) te va tine ani buni. Eu prefer un costum textil super pt vreme rea si cand e cald si fac ture mici, improvizez (gecile de vara sunt ieftine si in timp iti vei face "garderoba") manusi : cred ca la 50 poti gasi ceva foarte ok calitativ/protectie. cizme moto : imi plac cizmele touring, ca sa poti face si cativa pasi in ele (comod). Aici s ar putea sa dai mai mult de 100E. eu mi as lua costum textil daca as putea avea doua un costum.
  8. Eu sunt fan Nolan. In general N102 si reincarnarile. de ce am ramas la nolan de mai bine de 6 ani ? Pretul e ok, flip upul e rezistent si imi place cum se inchide. Parti negative : la drum foarte lung, daca parbrizu nu iti e reglat bine, pate fi zgomotoasa. In acelasi timp, daca parbrizul e ok, asculti muzica fara nici o problema, vorbesti clar cu pasagerul, deci totul tine de pozitia pe moto E putin cam grea ventilatia nu e top. Daca tii capul in vant si toate ventilatiile deschise ok, dar la drum lung eu trebuie sa o deschid 2-3mm si e totul foarte ok. Are ceva parti negative, dar pt mine cel mai important a fost cum sta pe cap, rezista la abuz (jucat non stop cu viziera, cu deschisul inchisul castii, mers cu casca open si o "trantesti" pe inchis inainte de curbe) si pretul e si el acceptabil. Presupun ca urmatoarea casca tot de la ei va fi
  9. cum e marocul ? nu la peisaj sau drumuri ma refer. Cum te simti ? Trebuie sa stai cu ochii pe bagaje non stop, sa fii atent unde iti lasi motocicleta si sa nu lasi nimic nesupravegheat ca poate sa dispara ? Nu am fost in maroc, dar desi toata lumea imi vorbeste de cat de frumos e, aceeasi oameni imi vorbesc si de faptu ca in orase mari trebuie sa ai grija, ca in anumite zone (vezi periferie casablanca, rabat) tre sa fii atent, ca atunci cand vizitezi un oras vechi trag toti "ghizii locali" de tine, copii care iti cer bani etc. Capitlul interactiune sociala are si astepte de genu asta ?
  10. motociclisti

    de ce ar pune cineva motocicleta si femeia in aceeasi oala ? Eu nu mi-as dori o prietena motociclista. Din pacate banii nu ma dau afara din casa. Nu imi permit toate motoarele pe care le vreau si nici la capitolul echipament nu stau prea bine. Ma doare capul gandindu ma ca as trai cu una ca mine. Pai sa fim seriosi, daca cere pisi o pereche de pantofi pot sa ii zic sa isi cumpere singura, sau as putea sa ii fac un cadou. Si as scapa ieftin. O pereche de pantofi buni (respectand bunul simt) e MULT mai ieftina decat o pereche de cizme moto. Bun, sa zicem ca asta nu e o problema, isi cumpara singura. Si avem moto amandoi. si echipament. Revizii la doua mobre, intretinere la doua mobre, devine complicata treaba. Ca statistic vorbind sunt mai putine femei care repara decat barbati. Dar sa zicem ca si asta e rezolva. Amandoi avem mobre, echipament si sunt servisate. Ce facem acum ? Iesim la plimbare. Impreuna. Esti tanar, totu e frumos , e misto sa petreci timp impreuna. Cativa ani. Dupa 10 ani iti doresti putina liniste si timp pentru tine si ceilalti golani care ies si ei fara femei. vorbsti si tu de fundu secretarei de la munca, de decolteul domnisoarei de la receptie etc ... Pentru mine femeile si motocicletele sunt doua entitati separate care nu trebuie sa aiba contact. Si nici cu pasager nu imi place sa merg (bine, maxim la o cafea). Stau mai inghesuit pe mobra, mai atent, nu poti sa faci ce iti trece prin cap ca ai mai multa responsabilitate .... cea mai mare bucurie e cand plecam undeva si ea se duce cu avionu si eu ajung in 2-3 zile pe mobra. sublim.
  11. nu am mers mult cu nici una dintre motocicletele mentionate de tine. ceea ce iti pot spune insa, este ca fiabilitatea nu ar trebui sa fie o problema daca motorul e in mintile lui. Eu nu am auzit inca de om responsabil si normal la cap (adica sa forjeze motorul doar incalzit, sa schimbe ulei la timp etc) care sa fi avut probleme de fiabilitate cu un motor NOU. La orice marca, oricat de scumpa e motocicleta pot aparea probleme in garantie, dar nu de asta vorbim. asa ca dintre motocicletele mentionate de tine, fiabilitatea nu ar fi o problema ci doar cum a fost ingrijita si folosita de proprieterul anterior. ture mici de tot, cu motocicleta de imprumut (de la prieteni). am facut doar pe bmw. Pot sa iti spun ca la consum sunt foarte ok, pozitie decenta , si pentru gustul meu cuplu mai mult decat suficient. fjr1300 nu am atins. vfr am "atins" prin faptul ca am doi colegi de birou cu asa ceva dar o tura in parcare nu se numeste mers pe ea. Fiabilitatea este ok , nu i am auzis plangandu se, la turatii mari sunt "nervoase" dar am impresia ca la consum bmw ul sta mai bine. de fapt de ce iti scriu eu : eu am avut cam aceeasi dilema ca tine : ce motor second hand sa imi iau. am ales ca in loc de un second (vroiam un 1150GS adventure/ 1200 gs la vremea aia) sa iau un dl650 nou. pretul a fost cam acelasi si zic eu a meritat.
  12. interesanta bicla dar in general , nu cadrul este "problema" cea mai mare multe firme ofera un cadru la preturi decete. Sa fim seriosi, la 400e poti lua un cadru carbon de la canyon. Dar cand incepi sa pui maruntisurile ajungi la preturile "reala" adica acest cadru de carbon, cu un shimano 105 ajunge la 1700usd. Si cam asta e pretul unei biciclete cu 105 si furca de carbon plus frane pe disc. Dar mi se pare "publicitate mincinoasa" afisarea pretului pentru cadru. La bicicleta mea cadrul (aluminiu) este in jur de 150e. Rotile si furca 800. Adauga o sa buna, tot ce inseamna group set si ajungi la concluzia ca un cadru este cam 10-15% din pretul unei biciclete.
  13. daca as avea de ales o singura bicicleta, si in banii tai, m as uita la un cross country. Cred ca pe romaneste e o bicicleta cu suspensie doar pe fata. Si m as uita la una cu roti e 29. de ce : la cat cantaresti tu in viu, e pacat sa dai 2000e doar ca sa reduci 1-2kg din bicicleta. Adica sa te uiti la o bicicleta eventual full carbon e blasfemie. Pentru ca te duce la aproape 3000e ceva serios. Revenim deci cu picioarele pe pamant. bicicleta , cadru de aluminiu fara suspensie spate.roti de 29. avantaje : frana pe disc. merita. la o bicicleta "de curse" doar frana integrata in schimbator e 600e. o iei cu cauciucuri de mtb si stii ca daca vrei sa cobori o borudura e ok , cateva scari la fel, mergi cu ea prin oras, la munte, pe drumuri pietruite, esti fericit. Chiar si la coborari mai agresive e foarte ok. E un magar bun la toate. iti place si vrei sa avansezi: iti pui niste clipless pedals si iti iei o pereche de incaltari de bicla ok. vrei sa te dai predominant pe strada ? nici o problema, ii pui cauciucuri de bicla de strada sau de cyclocross si esti super ok sa tii o viteza decenta pe asfalt bun. (suspensia fata sa o tii blocata pe asfalt, deci sa te uiti la un model la care se blocheaza suspensia fata) in cazul meu : am o bicla de strada (hai sa ii zicem cursiera) care sta linistita in casa in mare parte din an. Ies cu ea cand fac peste 80km. e o placere. e usoara, manevrabilitate super, stabila in coborari , confortabila la drumuri lungi. Dar ..... exista un dar... am si un crosscountry de la cube. ( o echipare care poate iese putin din bugetul tau) am mai multe randuri de cauciucuri : de mtb, de strada de 28 si o pereche de cauciucuri de cyclocross (intre cauciucuri de cursiera si mtb). Daca as avea doar o bicicleta, pe asta as pastra o ..... trec cu ea prin orice , peste orice, e comoda, rezista la orice abuz si isi face treaba in orice conditii.... Arunca un ochi de biciclete de genul asta : hardtail mtb (e foarte aprope ce ce bicla vrei tu) si cred ca te ai orientat bine. dupa ce iti iei bicicleta, totusi ti as mai da niste sfaturi : cumpara ti o casca. si ochelari. Daca iti vei cumpara pantofi de bicla, aia cu clipsuri, ia unii in care sa fii comod. Eu m am zgarcit si mi-am luat 2-3 perechi ieftine ( si nu prea, in jur de 60-80e) ca am zis ca nu dau aproape 150e pe o pereche de pantofi. Dupa 2-3 ore ba imi amorteau degetele, ba ma dureau picioarele, asa ca am sfarsit prin a cumpara o pereche de pantofi "de firma" model lat ca am talpa lata etc... si ce o sa te socheze si mai mult vor fi pantalonii de bicla. sunt ai dracu de scumpi si merita:D dupa mult timp in sa, cateva ore (in oras sau pentru o ora de bicla nu e musai) o sa vezi ca isi merita banii ... si daca bicla poate sa fie mai ieftina, nu te zgarci la ceea ce iti va proteja prostata , oarecum oo-le, si curu.
  14. 2016 ronde van vlaanderen si paris roubaix nu stiu cat te dai cu bicicleta pe strada , dar paris roubaix este special si iti trebuie putina tehnica. putina. Si forta. Multa forta. Eu nu o am. am facut in 2016 paris roubaix (cyclosportiva, in sambata dinaintea cursei din circuitu mondial). Cand intri pe un sector de pavele strangi din toate cele doua buci, abia mai nimeresti schimbatoarele sau franele (de parca ai nevoie de frane) si tragi tare. Cat de tare poti. Si dupa ce ai facut 300m in forta iti dai seama ca viteza de 30-35 care te tine "peste" pavele e inuman de mentinut. Te gandesti la urcarile din liege batogne liege sau orice urcare grea pe sosea , grea si lunga si iti dai seama ca e incomparabil mai usoara. Orice pavela e ca o treapta pe care trebuie sa o urci dintr un soc si cand iti frig muschii picioarelor inca nu vezi sfarsitul sectorului si simti ca pierzi viteza si ... desi pedalezi mai incet e mult mai greu si sa revii la viteza initiala e si mai greu. dar si sa o pastrezi e greu .... si totusi trebuie sa pedalezi. dar si secotul de pavele are un sfarsit la care ajungi cu brio. brusc bicicleta nu mai vibreaza si vrei sa iei o gura de apa dar nu mai ai nici o sticla ca sunt undeva in spate , sarite din suporti. Dar nu e bai, continui si te descurci pe parcurs. totusi, ajungi la sfarsit... si dupa tot chinul reusesti sa faci tura pe velodrom. E ca cel mai puternic orgasm pe care l ai obtinut in cea mai nemernica pozitie, dupa care te dor toate oasele, dar a meritat. puse una peste alta, dupa tot chinul, tura de velodrom si statu in curu gol in dusurile de la roubaix sunt elemente de reclama pentru mastercard. sunt lucruri pe care banii nu le pot cumpara. inca ceva : profi nu sunt , ciclist bun nu sunt, dar experienta unui paris roubaix este fenomenala. Cursa in sine, live, nu am vazut o niciodata si sincer nu sunt tentat sa o vad (decat la televizor).... DAR, cand ca amator esti intr un grup si tragi tare... si pe segmentele de pavele sunt deja spectatori care te incurajaza si ai "tunel" de oameni care te aplauda ....ei bine se misca ceva in tine. Si cand intri pe velodrom ...... ei bine e ceva .... ps : exista si pregatiri : ii zici doamnei ca ai putin de lucru la masina. Scoti din ea(masina) tot , in afara de cele doua scaune din fata. Scoti tot. Pui in masina doua biciclete , roti, tot ce trebuie, te trezesti la 3 30 si suni la un prieten si ii zici: gata oo ? am pus biclele in masina, trec sa te iau. se face 4 dimineata si esti pe autostrada. ai totusi noroc si sunt temperaturi pozitive : 1 grad. la 5 dimineata, aproape de start se aglomereaza soseaua. masini de belgia, multe, de olanda, multe, germania, franta, elvetia si si mai multe din UK. Biciclete in masini, pe masini, pe remorca .... si incepi sa iti dai seama ca e groasa. Si este... pss duminica esti rupt, nu mai misti ,esti deshidratat si terminat. te asezi ca omu la televizor, ceri o bere si vezi cursa. turu flandrei : am facut urcarile din turu flandrei singur . toate bune si frumoase. sunt "urcabile" nu e moarte de om .... ceva dificultati la pavele dar e ok. E simplu. Si ajungi la turu flandrei. e simplu, dupa o incalzire de 80km urmeaza doar 140km de joaca. Si incepi sa pedalezi... primu secotor de pevele, al doilea ... merge. Individual nici un element din turu flandrei nu e de speriat. Ba din contra... totusi in ziua cu pricina ajungi si e plin de lume. Pe sectoarele de pavele oamenii sunt deja instalati pentru cursa profi si .... daca vrei sa o iei prin sant se uita la tine dezaprobator. Mai ca fac un pas in fata ca sa t eimpinga spre pavele. Si ce sa faci ? o iei pe pavele... si incepe lumea sa te aplaude si sa te incurajeze. E simplu , e de tras. Problema apare in "natura" cursei. Cand ai oameni in jur, multi , tre sa tragi mereu ca sa iti pastrezi pozitia si sa nu risti accidente. Pe plat, cand lumea e mai relaxata au are un ritm constant, e simplu. In turu flandrei pe plat tragi ca un disperat pentru ca intr un km intri pe un sector pavat sau urmeaza o curba cu intrare pe un drum ingust. Si tragi ca un disperat sa fii in fata celor 50 cu care esti. sau in fata a cat mai multi. Si ei trag la fel de tare... asta face ca dupa un koppenberg de doar 700m si panta de 20+ , cand ajungi sus, nu respiri. incepi sa tragi mai tare, pentru ca ai 300m de drum drept si bun urmat de o coborare la peste 60km/h pe un drum sinuos pe care o masina trece greu. si cand ai scapat. iesi pe un drum ok , tragi , respiri, bei apa , esti ok, te relaxezi ca doar nu esti profi , virezi si in fata se ridica "un perete" pavat. si iti spui : ce gulme de cacat au astia in cap. Si tragi resemnat la deal ... si mai e vremea. Pavelele din turu flandrei sunt grele si pentru ca la 20 panta, daca te ai oprit nu poti pleca de pe loc. Daca nu pot profesionistii ce vrei de la mine ? si pe panta asa nemernica daca stai in sa e greu si risti sa te dai peste cap ca se ridica roata fata, asa ca tii curu in sa si putina greutate pe roata fata (pozitie incomoda) si daca vrei sa te ridici in pedala : ghinion, derapeaza spatele si pana la urma pui piciorul jos... asa ca nu ai decat sa o iei in mana (bicicleta) si sa continui la picior. Daca nu a fost rusinos pentru mercks sau cancellara, nu o fi nici pentru mine. concluzie : ambele curse sunt un chin. Nu e faci de doua ori in viata ca nu are sens. E o absurditate colosala. sa te duci a doua oara e dovada de idiotenie curnta. am avut norocul sa nu fiu singur, sa fiu cu un prieten. Am baut dupa aceea o bere , doua si ne am zis ca e ok, a fost o experienta frumoasa dar nu ne rupem nici bicicletele nici oasele. Am avut vanatai in palme dupa paris roubaix. Asta era in martie- aprilie. In noiembrie totusi, ajungi la concluzia ca il suni pe acelasi prieten si ii zici : bai , s au deschis preinscrierile la turu flandrei. Bai stiu. Ne bagam ? bai da....
  15. niciodata nu mi au placut bicicletele cu 3 roti. Sunt frumoase ( in vitrina) dar ca sa le folosesti zi de zi mi se pare dificil si exagerat. Eu sunt un mare fan al bicicletelor celor de la gazelle http://www.e-mobility-systems.com/wp-content/gallery/gazelle_cabby/raincoverb.jpg mi se pare mai practice ( la luat borduri , coborat urcat de pe trotuar, directie etc) ca design si cele "englezesti" sunt foarte frumoase, dar doar atat