Mergi la conţinut

gaxel

Consigliere
  • Conţinut

    2.713
  • Membru din

  • Ultima vizită

  • Days Won

    34
  • Online

    36d 22h 56m 52s

gaxel last won the day on 11 Decembrie

gaxel had the most liked content!

Despre gaxel

  • Data naşterii 25.07.1983

Despre mine

  • Sunt
    Motociclist
  • Posesor(oare) de
    ij jupiter5, XRV 750,dl650

Metode de Contact

  • Yahoo
    axe_grandel
  1. Incepatori Pe Forum - Sa Facem Cunostinta

    eu nu imi dau cu parerea despre cruisere ca nu imi plac. Dar ma leg de o afirmatie de mai sus "singurele puncte slabe ale acestei motorete sunt: că are lanț și nu cardan" am trait cu obsesia ca vreau motocicleta cu cardan mult timp. dar la vreme respectiva, motocicletele cu cardan erau in afara bugetului. Acu 10 ani vroiam MUSAI un bmw 1150 adventure. Am continuat sa ma multumesc cu ce am, adica motociclete cu lant. lantul meu era mai curat decat icoanele pupate zilnic in biserica. Il spalam cu motorina sau cu spray de lant (pe care dadeam o gramada de bani). il uscam. il degresam inca o data sa fie curat curat. Dupa aceea ii puneam unsoarea, il stergem iar sa nu fie nimic in exces unde sa adere mizeria. Pana cand a venit o vreme cand mi am bagat picioarele. Am inceput sa curat si sa ung lantul cam la 1000-2000 km sau cand imi aminteam. (daca e plin de nisip sau noroi, sau sare il curat mai repede) Concluzie dupa circa 100 000km : schimb lantul putin mai devreme. Nu ii scurtez viata cu nici macar 10%. Totusi salvez mult in consumabile. Am folosit doar lanturi DID (cu un regina am avut o experienta neplacuta). Astept mereu si cumpar litul de lant la reduceri sau cand am "puncte" asa ca in medie dau cam 120e pe kit. E adevarat, am o bascula murdara si plina de unsoare. Mi se cam falfaie. Lenea a ajuns la punctul maxim cand am instalat un scottoiler. parerea mea : cardanul e mai simplu de intretinut, dar e mai greu, mai scump mai complex. Lantul e simplu de schimbat si nu e asa de scump. Il schimb singur (am presa) si nu imi ia mai mult de 45 de minute operatia.
  2. Daca te intereseaza siguranta ta, te sfatuiesc sa nu iti iei motocicleta. Daca totusi nu te intereseaza atat de mult siguranta ta, si vrei sa iti iei o motocicleta, vezi ce a scris Noni. Ce nu a intrebat Noni e cat de lungi ai picioarele. Radem glumim DAR e foarte important (ca incepator) sa poti pune picioarele pe pamant. Eu as recomanda asa : o motocicleta care sa te lase sa pui picioarele pe pamant. o motocicleta pe care sa poti cat de cat sa o manevrezi pe loc. (cu timpul inveti sa te joci cu greutatea mobrei, dar e hilar sa nu poti sa muti motoreta in parcare cu motorul oprit) Dupa aceea limita e data de buget si pricepere. Fa scoala, daca nu ai facut-o deja. Ia carnetul daca nu il ai deja. Timpul in care faci scoala e numai bun sa iti pui ordine in gnaduri.
  3. Incepatori Pe Forum - Sa Facem Cunostinta

    Parerea mea e ca nu e o idee buna :)) (GS ul de 1200) fara experienta, in contextul in care nu ajungi bine cu picioarele la pamant :)) Cu timpu mi am dat seama ca inveti pe orice motor (daca exista o mica urma de intelepciune). totusi sunt cateva probleme. BMW ul e foarte greu (pe loc si la viteze super mici). Mai bine decat sa iti dau sfaturi sa iti spun ce am patit eu: Motor inalt (si aveam experienta moto), nu atingeam bine pamantul decat cu un varf de picior. Dar totu era ok. Am cazut (memorabil) de 3 ori. Prima data in camp. Camp, pustiu, toamna, noroi. M-am oprit intr o balta sa fac o poza. (nu discutam de ce). Pun un picior jos si incepe sa alunece si sa se incline motorul. Eu intr un picior, dezechilibrat, nu prea tin 250kg in brate. A cazut motoru in balta. Problema e ca acu trebuia ridicat. Oricum trageam sau il impingeam aluneca inca putin... aproape am plans de nervi, dar am scos-o la capat. A doua oara am cazut in curte. Am oprit, m am uitat si m am gandit sa intorc motorul. Cum era uda iarba, mi am spus ca singura modalitate de a intoarce este derapand roata spate. Nu mi-a iesit, dar am culcat motorul, de data asta cu picioru meu sub el. Nu am reusit sa scot picioaru asa ca am asteptat sa iasa taica miu din casa sa ma ajute. A treia oara am cazut in benzinarie. cand parchez, opresc motoru, si din reflex scot cricul pe masura ce inclin motoru. Ei bine o data am dat dar cizma nu a agatat cricu. Inevitabilul s a produs si motoru statea sprijinit in pompa. eu zic ca am ceva experienta, dar cand motoru e inalt, apar complicatii. Ca incepator o sa fie si mai greu. Nu in mers. Pe asfalt nu vei avea probleme (cat timp e in miscare) dar la manevre la viteze foarte mici (gen ai oprit si trebuie sa urci o bordura si sa iei si putin de ghidon) o sa fie greu. Sunt momentele alea gen motoreta e intre alte doua motociclete, tre sa te sui pe ea si sa dai inapoi. Legat de inaltimea mobrei, nu stiu cum e la bmw, dar din sa nu castigi enorm. Daca exista sa mai joasa, cumpara second hand. Vezi mai bine daca se poate cobora motocicleta din articulatia suspensiei spate. daca castigi 5cm din asta e enorm si se simt. in concluzie: ca incepator cu motocicleta inalta, prblemele apar in special la manevrele la viteze foarte mici sau pe loc. Restul, tine de tine.
  4. service Ciudatenie Suzuki GSX 600 F

    sunt multe care pot fi de vina. Daca nu ma insel motocicleta ta este pe carburatie. In cazul in care e carburatie, o sa iti spun ce mi s-a intamplat mie. Eu nu merg des cu motorul "in rosu". sau turat bine. Cum nu fac asta des, fireste ca si consumul e redus. Daca ai un (sau mai multe) carburator care nu lasa sa treaca destula benzina : duci motoreta la viteza, ea consuma ce e in carburator, si daca un carburator nu se mai alimenteaza fireste ca motorul nu mai trage la fel. Ce pateam eu : intra in carburator benzina suficienta cata motoru sa mearga ok. acceleram si raspundea la acceleratie (dar nu acceleram mult timp). Cand trageam de el pentru mult timp, intra mai putina benzina intr un carburator decat consuma. O lasam putin, se umplea carburatorul si iar mergea bine. La mine (vorbesc de un biciclindru) s-a rezolvat cu o curatare a carburatoarelor, reglat carburatia si schimbat filtrele de benzina si de aer (filtru de aer ca asa am vrut) As incepe sa ma uit intai la carburatie.
  5. istorice Reconditionare Dnepr 650

    e o placere sa iti citesc topicurile. E frumos ceea ce faci, spor in continuare. Daca tu crezi ca nu se creeaza polemici, cat te costa o astfel de restaurare ? Te intreb pentru ca ar fi "educativ" de stiut nu atat cate ore de munca intra, ci si cat costa sa refaci o astfel de motocicleta.
  6. Critică-Ți Casca!

    receptorii pentru echilibru sunt niste cristale de fapt. Nu sunt influentate de sunet (in fine, nu intr o casca moto si un sunt "normal"). La mine undele sonore imi afecteaza echilibrul doar in cazur extreme : gen muzica de la o petrecere ma face sa imi perd echilibrul cand dau paharu cu bautura peste cap. Tind sa cred ca totusi e bautura. eu nu am avut nici o problema .... Dar in principiu sunetul in casca este mereu la un nivel la care aud strada, aud alt motor langa mine sau pe autostrada aud o masina care ma depaseste.
  7. bai Vladisto, casa de piatra sa ai si sa iasa cum vreti voi. sa ne spui si cum a fost. Se impaca bine cu motocicletele noua doamna vladisto ?
  8. Incepatori Pe Forum - Sa Facem Cunostinta

    prea multe pareri strica :) cumpara echipament, motoreta adaptata tie si priceperii , si fa km.
  9. Intrebare acceleratie ZX6R

    tu ai o cursa a acceleratiei de 3cm (habar nu am cat trebuie sa fie , vezi in manual) asta inseamna ca daca motorul e incalzit, nu ai socul tras, si stai pe loc, scos din viteza, cand invarti mansolul jumatate din cursa, motorul nu urca in ture prea mult.... Daca tu ai invartit jumatate din cursa si ai ajuns la 8000 de turatii e NORMAL, ca esti pe la jumatatea turatiei maxime. Daca insa invarti fix un 1mm , adica abia misti acceleratia, nu e normal. Deci, cu motorul pe loc, incalzit, fara soc, sta bine la relanti ? daca isi tine relantiul corect, si deschizi acceleratia (sa zicem un sfert din cursa ei) , urca "cam un sfret" din turatii ?
  10. Intrebare acceleratie ZX6R

    normal nu este (sa rotesti doar 1mm sau foarte putin) si sa sara instant la 8000 ture. eu as verifica in primul rand cablul (asta ar trebui sa faci oricum la orice motocicleta din cand in cand) si as verifica ca nu sunt probleme. dupa aceea as verifica carburatia. dar in mers cum este ? daca motocicleta merge, esti in viateza a 3a si ai deschis putin acceleratia, sare la 8000 ? sau se intampla doar cand motocicleta e pe loc la relanti ? descrie putin mai mult comportamentul
  11. sfat Zx9

    incepe si tu cu cate putin. renunta la carenaj Eu i - as pune doua faruri , triumph style. imi plac si mi se pare ca e prima imagine cand ma gandesc la un street fighter. la fel i-as pune oglinzi mici, eventual cuplat cu (cum se numesc ???) anti-vibration-ul de la ghidon. Si leviere scurte. Pe partea de "coada" nu m-as tracasa prea mult , un single seat cover ar rezolva frumos si practic partea estetica si pe urma, totul tine de banii pe care vrei sa ii investesti
  12. misto initiativa. pretul mi se pare foarte decent, avand in vedere ca se gasesc usor 20 de persoane pentru o tura bucuresti-brasov (sa zicem) si nici inchirierea pentru 12 ore nu ar fi un dezastru financiar. mie cel putin imi place ideea si as plati fara sa stau pe ganduri. ceea ce urasc cel mai mult este ca dupa o tura cu bicicleta (mai ales daca a fost vreme rea) este sa pun bicicleta in masina si sa conduc inapoi. (ma ia uneori un somn de nu imi vine sa cred) e mult mai frumos sa fac o tura, sa fiu obosit, sa beau o bere doua daca vreau si sa stau in tren linistit. doar cand ma gandesc la o tura iarna, in care la final iti e putin racoare, urmat de un gat doua de ceva foarte tare si de caldura .... pai nu vreau sa conduc
  13. MTB 13 mai 2017: Maratonul Vinului

    vezi ca nu merge primul link
  14. Recomandare costum full.

    casca : vezi ianuarie, sunt reduceri mari si daca ai noroc iti iei o casca mai ieftina (model de anul trecut). Probeaza inainte sa cumperi (adica nu cumpara de pe net daca nu ai probat casca) geaca + pantaloni : as merge pe textil. Mie nu imi place pielea (full) si in banii tai nici nu te incadrezi prea usor. calitatea echipamentului se vede dupa uzura si pe vreme rea. Cand sunt ud pe motoreta as da bucuros 200e in plus sa fiu uscat. Din experienta pot sa iti spun ca un costum textil de calitate (poate putin peste cei 250) te va tine ani buni. Eu prefer un costum textil super pt vreme rea si cand e cald si fac ture mici, improvizez (gecile de vara sunt ieftine si in timp iti vei face "garderoba") manusi : cred ca la 50 poti gasi ceva foarte ok calitativ/protectie. cizme moto : imi plac cizmele touring, ca sa poti face si cativa pasi in ele (comod). Aici s ar putea sa dai mai mult de 100E. eu mi as lua costum textil daca as putea avea doua un costum.
  15. Critică-Ți Casca!

    Eu sunt fan Nolan. In general N102 si reincarnarile. de ce am ramas la nolan de mai bine de 6 ani ? Pretul e ok, flip upul e rezistent si imi place cum se inchide. Parti negative : la drum foarte lung, daca parbrizu nu iti e reglat bine, pate fi zgomotoasa. In acelasi timp, daca parbrizul e ok, asculti muzica fara nici o problema, vorbesti clar cu pasagerul, deci totul tine de pozitia pe moto E putin cam grea ventilatia nu e top. Daca tii capul in vant si toate ventilatiile deschise ok, dar la drum lung eu trebuie sa o deschid 2-3mm si e totul foarte ok. Are ceva parti negative, dar pt mine cel mai important a fost cum sta pe cap, rezista la abuz (jucat non stop cu viziera, cu deschisul inchisul castii, mers cu casca open si o "trantesti" pe inchis inainte de curbe) si pretul e si el acceptabil. Presupun ca urmatoarea casca tot de la ei va fi
×