Mergi la conţinut

XXergiu 13

Consigliere
  • Conţinut

    1.142
  • Membru din

  • Ultima vizită

  • Days Won

    31

Tot ce a postat XXergiu 13

  1. Te inteleg Luci, si eu am fost in aceeasi situatie. Am intrat pe forum si mi'am facut cont inainte de a avea motor, am citit si studiat mult pana sa iau apoi un soft enduro in rate de la o cunostinta, astea sunt ceva mai ieftine decat cele de strada si nici nu sufera asa mult la trante, un plus este ca inveti mai bine sa calaresti... I situatia ta, trebuie avut rabdare... greu a nevoii cand te roade sa iti iei motor... Tu stii cel mai bine situatia in care esti, cat te poti intinde, daca ai un prieten mecanic, sau mai priceput care sa iti fie alaturi pana te vede calare si decideti impreuna in ce va bagati, in felul asta ai si cel putin un sustinator care previne si ajuta in perioadele de descurajare. Sunt in necunostinta de cauza, insa trebuie sa comentez despre transmisia finala pe cardan... Nu cred ca este un asa mare bai, mai ales daca este o treaba facuta in stilul Honda, apoi o roata dintata mai gasesti meseriasi sa o faca daca nu e de gasit. Daca nu ar cere mult si as fi in situatia ta, cred ca as lua un astfel de motor pe care ar fi ca si cum as da banii in rate pe el, cu avantajul ca pot sa il invat dpdv tehnic mai bine decat unul in stare optima si in felul asta ma pot ocupa eu de interventiile minore si mentenanta. Dezavantajul este ca nu te poti plimba cu el, dar vazandu-l in curte la tine este suficient incurajator, de multe ori sa il vezi iti bucura inima. Nu stiu cum este cu alti colegi, dar eu cand nu sunt plecat si nu pot calari din cauza inghetului/zapezii, tot merg pe la garaj sa pornesc si sa admir torpila... Iti doresc succes in alegere si financiar de asemenea. Poti continua sa iti scrii povestea aici si cu timpul se vor mai alatura colegi care isi vor da cu parerea, dar la urma urmei sunt banii tai si motorul tau, deci tu iei deciziile pt ca tu suporti consecintele, noua nu ne este greu sa dam din tastatura... In acelasi timp, poti fi o incurajare pt cei aflati in situatia ta, asa ca, Keep on keeping on!
  2. Condoleante pentru decesul din familie! Din cate stir eu parer universala despre motorul asta este una foarte buna, din poze nu stiu daca vreun mecanic baga mana in foc... Apoi, tu ai scris aici de cateva zile si vrei sa gasesti zeci de raspunsuri? Este o motocicleta reusita cu un motor descris ca fiind "indestructibil"... acum mai sunt si acei oameni care fac praf o nicovala cu un ciocan de cauciuc. Mergi cu un mecanic. Am o cunostinta ce are pe la inaltimea ta si peste kilogramele tale, are motorul asta de mult timp, am mers si eu odata cu el si era plin de viata in ciuda varstei sale. Ii poti spune omului ca este pe forum un motor functional la 500 de euro. Iar de acolo negociezi... Cat despre piese si defectiuni... ramane de desfacut. Succes! Si sa te vedem pe roate ;-)
  3. Accelerarea in viraje face motorul sa fie atat stabil cat si predictibil, chiar si pe ploaie, insa la un "regim de ploaie." Luni am mers din BV in Zalau, si din Tg. Mures la Zalau, ploicica si ploaie... Stilul/regimul de mers pe timp de ploaie se schimba, eu folosesc plaja de turatii in care acceleratia este mai lina (pana in 6000rpm), sunt avantajat de masa mare a motorului care aduce un plus de aderenta. Cand este toamna si ploua, avem doua mari neplaceri de luat in considerare: asfaltul ud si temperatura scazuta, daca nu tii cont de ele, cauciucele nu vor sta prea mult pe jos... Regula de retinut este sa nu bruschezi comenzile (franele, acceleratia, directia si ambreiajul), cum s-a spus si mai sus. Un alt aspect este oboseala si frigul care te fac sa devii rigid/incordat pe motor, daca la acestea mai adaugi si greseala de a te tine de ghidon (in loc de a te tine cu genunchii de rezervor), atunci impiedici roata fata de la a-si urma traseul preferat care iti aduce stabilitate si aderenta (roata fata oscileaza- st-dr, aproape permanent fie ca ai sau nu mainile pe ghidon). Ghidonul nu trebuie tinut in forta, mainile pe el nu trebuie sa fie incordate. Am fost surprins de multe ori cand am ajuns pe acele denivelari masive din asfalt, create de camioanele grele in zilele toride de vara, cat de mult oscileaza roata fata, totusi avand mainile lejere pe ghidon, acesta mi-a comunicat ce s-a intamplat cu roata fata si ne-am vazut mai departe de drum. Daca as fi tinut ghidonul in forta, atunci impiedicam roata fata sa-si urmeze ruta preferata si care aduce si cea mai multa stabilitate. Un motociclist incordat va fi si un motociclist obosit, stim cu totii ca acest factor devine tot mai periculos pe masura ce timpul trece. Fa pauze de ceai, cafea pe la banzinarii. Nu te da nimeni afara :-) chiar daca stai juma de ceas la un cappucino. Tot vorbind de stabilitate si aderenta, repet din nou ce s-a spus mai sus (repetitia muma invataturii) ca si regula, lasa-ti spatiu de manevra (pt franare, evitare, etc). Desi cand te-a prins ploaia este prea tarziu... asigura-te ca ai cauciucuri adecvate pt motorul tau si pt stilul tau de mers... Multe de spus aici!!! In primul rand asigura-te ca nu sunt vechi si ca sunt de calitate. DOT - SSAA, unde SS= saptamana si AA= anul fabricatiei; 2315 inseamna ca acel cauciuc a fost fabricat in a 23-a saptamana a anului 20015. Despre calitate... nu te baza pe revew-le de pe youtube, unde sunt invitati jurnalisti sa laude cauciucurile, insa la comentariile de sub clipuri, gasiti informatiile utilizatorilor, asta este ce va intereseaza, ce spun motociclistii si nu jurnalistii (un motiv pt care nu mai cumpar reviste de ani de zile- tot ce au de spus e de lauda si rareori te poti baza pe ce spun), pe cand parerea unui utilizator... spune altceva, dar este o parere si foarte posibil ca stilul lui si conditiile in care el circula sa difere de stilul si conditiile tale. Pt un motor greu sport touring la un regim de mers sport-touring in conditii de vara uscat-ud si toamna-primavara ud-uscat, eu sunt foarte incantat de Metzeler sportech m5. La treaba asta cu cauciucurile... dai cateva sute de lei in plus pt aderenta care ai sau nu nevoie de ea, e acolo. Daca te zgarcesti la aderenta... cand ai nevoie de ea si nu e acolo, dai mai multi bani pe plastice, fiare, echipament, tije-operatii (Doamne fere!). Aici cantareste fiecare si nu sunt reguli :-) Mersul pe ploaie, parerea mea este ca ajuta sa folosesti comenzile cu blandete, lucru de dorit in permanenta, te ajuta sa te cunosti mai bine si te ajuta sa iti cunosti si motorul (si mersul pe circuit ajuta in sensul asta)... Ca mersul cu masina pe zapada... Daca poti sa controlezi si sa circuli cu masina in siguranta in zapada mare, atunci vei fi ok si pe uscat (presupunand ca nu faci tampenii bineinteles). Nu imi place sa merg pe ploaie, dar daca mi-am programat calatoria, nu o voi schimba de frica ploii si pana acum, regulile astea impreuna cu ajutorul lui Dumnezeu, m-au adus cu bine acasa la familie, iar asta-i motivul pt care am si scris atat, sa ajut pe cineva sa faca la fel. Nu inchei cu asfalt uscat, ci cu Multi km placuti si siguri!
  4. Foarte fain filmul, faina si tema deschisa... Mie si sotiei ne-ar placea si planificam o calatorie in India, ne place mancarea asa de mult, ca vrem sa ne indopam doua saptamani pe acolo si apoi sa ne intoarcem. Eu as fi dispus sa fac asta si pe motor, nu pe actualul din cauza "drumurilor." Dar vom vedea noi... Trebuie sa fie visul amandoura, altfel nu mere.
  5. Frumoasa, dar se putea si mai bine: Rotile puteau fi facute special pt modelul asta astfel incat sa fie cat mai asemanatoare cu cele de pe masina inclusiv culorile. Etrierele vopsite rosu si cateva fante similare cu cele de pe masina... Dar ceva ma face sa cred ca au mers pe varianta usoara...
  6. until

    Foarte benefice detaliile... De apreciat promptitudinea cu care (NU) mi-ati raspuns la e-mail...
  7. http://www.pro-bike.ro/forums/classifieds/item/16502-yamaha-dt-200-r-1988/ Uite ce am gasit aici pe forum... Cauta un pic... mai mult, ca si bun si la bani putini... mai greu si mai rar.
  8. Lasa-te si gata... Nu esti primul ce face naveta pe biticlu sau cu masina, ori autobuzul... Vinzi catarul, iti iei o biticla mai rasarita, vezi sa nu fie furata! Si gata..
  9. Stai pe tusa o vreame, vezi cum te simti si nici nu te costa nimic... Eu asa merge in fiecare zi pe motor... daca ar fi ture lungi, si mai bine, sau pe circuit :-)
  10. Prietene, nu stiu cati pe aici s-au chinuit cu 50cc, de asta si participarea... Eu am mers cu 49cc, dar cu scooter, nu scootercicleta, asa ca nu te pot ajuta... Si ieftin si bun... prea bun, ca prea la tara! Cum bine zicea Cesar odat'. Ca sa te descurci, tre' sa te incurci, dar daca te bagi in .... frisca, cine te mai scoate?
  11. Cum esti hotarat in nehotararea ta, mergi la cativa baieti si roaga-i sa te lase sa te sui pe motorul lor (iar ei sa te ajute si sa il tina, ca sa nu iti vanda apoi pielea pe net :-), vezi atunci cat de pertinenta/fezabila este ambitia ta?
  12. Clopotico, ce inaltime ai si unde vrei sa mergi cu motorul (in oras, intre orase, pe dealuri)? Ce gen de motoare iti plac? Cu multe plastice pe ele, fara, cu furca lunga in fata, sa stai aplecata pe rezervor, lasata pe spate sau ca pe scaun? Ai mers la scoala, ai permis? Nu stiu daca iti place, dar simplu, elegant, destul de ieftin, comod si bun atat in oras cat si in afara este maxiscooterul. Scapi de ambreiaj si schimbat viteze, este cat o motocicleta, dar se strecoara mai usor in oras, aerodinamica buna la mers in afara orasului, mai usor si de intretinut, nu ai lant de curatat si uns. Nu sunt foarte puternice si desi initial pare intimidant, este un ponei... Aici poti vedea Suzuki Burgman, Yamaha Majesty, Honda Foresight sau Silverwing... In afara tarii sunt babe care merg pe din astea... Deci nu trebuie sa te sperii de ele, dar tot tre' sa le respecti... Succes!
  13. Cum spunea colegul, nu ti-ai facut temele, in cateva luni de cercetare stiai ca v-twin este altceva fata de doi timpi. V-twin este asezarea cilindrilor, pozitia lor, v-twin, gemeni in V. Si doi timpi are de-a face cu ciclul motor, admisia, compresia, explozia si evacuarea. Motorul in doi timpi are explozia la fiecare urcare a pistonului in punctul mort superior, pe cand motorul in patru la a doua urcare a pistonului in pct-ul mort superior. Daca vrei motor in doi timpi si minim 250, atunci cel mai usor de gasit este motorul de enduro, care pe asfalt nu te avantajeaza... il convertesti la super-moto... La inaltimea ta, tot nu te avantajeaza, stai la semafor rastignit pe el, datorita pozitiei ti se pune un carcel, iti aluneca piciorul si-l scapi pe septaru primarului care e stapanul orasului... te-ai ras, vinzi motorul sa-i vopsesti cotetu' lu' ala... Intretinerea este mai ieftina la 2 t la cross si enduro (vs 4t), dar nu-s de tine! Vrei power... la doi timpi... ai vazut ce face un cr 250? Visele tale nu sunt intemeiate bine, crezi ca stii ce vrei, dar nu stii! Tare as vrea sa te vad pe un crf de 250, sa vedem daca iti mai tre' tie doi timpi :-) Mai stai pe aici si citeste! Intra in stanga-dreapta si citeste, studiaza, ca inca astepti mura in gura, si iei de buna ce zice cineva. Acel cineva te poate trimite dupa o galeata de curent si tu o iei de buna... Cu motorul nu te intorci cu galeata goala in rasetele celor din jur, aici iti poti rupe ceva, asa ca ai teme, cauta si studiaza. Si eu am fost cam ca si tine (numai ca aveam o intelegere mai buna a mecanicii), am citit si imprimat articole, iar am citit, studiat, invatat... Cand un motor are doi cilindri, nu spui ca e in doi timpi, ca cel cu patru, este in patru timpi si cel cu trei, in trei timpi... ca ai dat-o in bara la monociclindru! Mai stam de vorba...
  14. O cazatura nu te poate omori sau da... Motociclistii nu prea mor mergand pe motor. Cei care mor, mor din cauza impactului si/sau cazaturii. Feroce a murit in conditiile date de tine, furgoneta s-a suit pe el... Detaliile nu le cunosc/amintesc... Nu are rost insa sa continuam pe paranteza asta, deviem de la subiect... Cheers!
  15. NU iti pot da un raspuns pertinent la primele trei, ii voi lasa pe cei ce stiu despre ce vorbesc sa iti spuna ce-i de spus... A patra ta intrebare insa, este cea mai predispusa dezbaterilor si de multe ori nici cel in cauza (tu) nu cunoaste raspunsul decat dupa ce priveste inapoi... Cred ca fiecare ne-am confruntat cu gandul asta mai mult sau mai putin... Accidente terifiante sunt si cu masina... pe motor esti mai vulnerabil intr-adevar, dar protectia conservei ii fura pe multi... In fine, asta-i alta poveste. Sa te lasi descurajat? Daca te lasi descurajat, poate fi un indicator ca nu-i de tine. In acelasi timp poti f decis si sa nu fie de tine. Eu am vazut un tipar... sunt unii baieti care au o anumita personalitate si o mentalitate de invincibili aproape... am intalnit cativa care se laudau cu accidente si cazaturi si motoare/atv-uri distruse... Opinia mea, daca mergi pe strada si cazi in repetate randuri din vina ta pt ca te-a mancat undeva... nu-i de tine. Daca ai cazut ca ai gresit undeva si cazi... asta se intampla multora. Dar entalitatea de neinvins, eroul cunoscator ce da gaz, depaseste la mustata si baga viteza... de obicei arata ca nu e de tine. Acum sunt baieti ce fac performanta si acolo se cade frecvent, off road se cade frecvent... Vorbim de mersul civil pe drumuri publice... Sa te lasi descurajat? Numai tu poti raspunde, nimeni nu poate da raspunsul definitiv pt tine. Tu ramai schilod dupa un accident ca ti-am spus eu sa nu te lasi descurajat... Ne intalnim si ma scuipi... intr-un oarecare procentaj sunt responsabil... Am vazut idiot ridicand pe o roate un partait de 49 cc incercand sa plece in graba de pe loc... era de el? Clar ca nu... putea sa se bage in fata unei masini si sa moara fara sa stie macar ce i s-a intamplat... Altul a ramas cu un brat ce il foloseste probabil 20% din capacitate ca a cazut intr-un capat de pod cu un SV 650 (motor f recomandat incepatorilor si celor mai experimentati)... Unde esti? Afla unde esti si unde vrei sa ajungi? Nu ai experienta in trafic si sa inveti pe doua roti e un risc in plus zic eu... sunt altii care au reusit si sunt bine-mersi... Mai ales in orase mari! O idee, e abordarea mea (nu inseamna ca e si de tine), eu mi-am luat un enduro in prima faza, apoi am mers pe 49cc, 250cc, ocoazional si pe altele, iar acum pe 1100cc. Mersul off road cred ca te pregateste mai bine pt motocicleta... te infigi prea tare in gaz... derapeaza si poate te tranteste... esti pe camp, te ridici :-) Te arunci in frane... esti in padure, te ridici. Inveti sa simti si sa dozezi mai bine tind sa cred. Apoi, ai un motor facut sa reziste la astfel de tratament. Sa inveti in trafic... un risc in plus, dar nu irealizabil. Sa iti iei un motor chinuindu-te si sa dai cu el de pamant... Repari motorul si tot nu te ierti! Inveti sa te consolezi apoi si depasesti... Multe de palavragit... Poate mergi la un curs de pilotaj si atunci poti invata mai repede... La scoala inveti sa iei permisul, nu sa mergi cu motorul. La fel si pt B, ei spun scoala de soferi, dar cand termini scoala nu esti sofer, esti un pericol pt soferi si ceilalti participanti la trafic... daca vrei si inveti, poti deveni sofer, dar astia's putini si de obicei ii vezi iarna :-) sau pe viraje, la fel ca si motociclistii, restul sunt posesori... :-) Spor la invatat! Aaa, pt examenul moto... Mergi la scoala si INVATA MA, esti batut in cap, ce vrei sa iei pastila magica si sa-l iei?
  16. Intrunirea XX a avut loc si s-a incheiat in aceasta zi. A fost frumos si ne-am bucurat sa fim 9 XX-uri si un beemer care a vrut sa fie onorat de prezenta motocicletelor noastre, a revenit dupa ce a participat si anul trecut :-) Intrunirea pt anul viitor se vorbesta ca va fi undeva in regiunea Moldovei, posibil tot prin Iunie... ramane de vazut, eu voi scrie aici, chiar daca vorbesc singur :-) Inca ceva, au venit baieti din Bucuresti, Iasi, Bacau, Timisoara si Zalau.
  17. Dand din cap sau in ultima vreme scot piciorul drept in exterior. Probabil cei mai multi nu stiu ce inseamna, dar cum mai ies din tara, mai invata si ei. Sa stii ca in zona AR-TM soferii fac loc motociclistilor destul de frecvent. Si in Bucuresti am intalnit frecvent soferi care mi-au facut loc atat prin intersectii cat si la drum lung. Ince=incet, lucrurile se schimba.....
  18. XXergiu 13

    Ziua12 - inapoi in Romania

    S-a terminat excursia ta ca otetu'n ochi... Pana aici lucrurile erau asa de frumoase... ai trecut de granita si... ca si cu Faraon pe vremea lui Iacob si Iosif, cele sapte vaci frumoase au fost inghitite de vacile sfrijite... Tre' vignetta pt motor in Austria? Nu stiu nici de Ungaria, cu toate ca am fost fara acum trei ani parca... Multumim ca ai impartasit cu noi calatoria ta, felicitari!!!
  19. Frumos tare om'le... da frumos nu gluma!!!
  20. Interesanta treaba... Cum sa le spui celor apropiati ca esti motociclist... La 16 ani zburam cu Zlin 142 si 726, la 18 saream cu parasuta... la 30 am dat de A (fara sa invat prea mult), am luat motor (enduro). Am luat permisul, am dus motorul pe la ai mei... astea erau fapte implinite, nu au decat sa le accepte. Ce in masina nu poti muri? Pe biticla sau pe jos? La fel si cu logodnica... uitati-o, e logodnica mea. .......... Haideti la nunta daca vreti! Nu este viata ce mi-a dat'o Dumnezeu mie? Nu eu tre' sa iau deciziile? Imi sunt dragi/apropiati, dar cum eu nu iau decizii pt ei, asa nu iau nici ei pt mine. Si gata! Spor la motociclit si grija la conserve, tigai, gropi, ulei si alte cele care pot fi un pericol pt tine si motorul tau! Cheers!
  21. Fain man! Le motocilete se bon amu? Distractie vou, la maxim!
  22. Nu stiu incotro te indrepti, dar daca vii spre Rromanica si daca itinerariul nu ti-s batut in cuie, si tot esti pe acolo, se merita sa treci si prin Garmisch-Partenkirche, pe langa lacul Konstantz sau cum ii zice... De stiam ca esti in nevoie de un loc de dormit.. iti spuneam sa mergi in Kandern, meine Familie e pe-acol'... Drumuri bune si distractie!
  23. O venit si o trecut... Sa explic un pic cum stau lucrurile, evenimentul nu este neaparat un curs, mai degraba un soi de Track day, in care un anumit nr de calareti impartiti pe grupe, se dau pe circuit (de karting/deci mic) si care pot vorbi cu Ionel Pascota pt a-l intreba una-alta... Nu este un curs in care stai in sala si ti se explica anumite lucruri/cum credeam eu, in care sa iei notite si alte cele de genul. Pt cei care nu au mai fost pe circuit, se merita deplasarea, a fost o experienta noua (pt mine clar), una benefica si din care am avut de invatat. Posibil sa punem (impreuna cu Ionel Pascota) la cale un altfel de Curs de Pilotaj, cu un grup restrans de data aceasta, cei cu adevarat interesati ma pot contacta pe pm si discutam ce progres se face in aceasta directie. Distractie placuta si mai ales, sigura!
×
×
  • Creează O Nouă...