vader

Prieteni
  • Conţinut creat

    167
  • Membru din

  • Ultima vizită

  • Days Won

    1
  • Timp online

    6h 27m 46s

vader last won the day on August 23 2014

vader had the most liked content!

Despre vader

  • Data naşterii 30.06.1969

Despre mine

  • Sunt
    Motociclist
  • Posesor(oare) de
    Alta Marca
  1. poze

    Salut, Noni, cred ca am eu nr tau, iti dau un sms. Daca nu, trimit un pm aci. Scuze de intarziere dar n-am mai apucat sa intru pe forum. Robert, restul Indiei nu stiu, in Manali in schimb, in afara de RE ar mai fi , daca tin bine minte, Bajaj, Pulsar care-s niste mobre indiene sau sub licenta honda, dar au motoare de 180 si 200cmc si KTM nustiucum de 200cmc. Ca performante sa nu te astepti la nimic spectaculos dar le-am intalnit pe munte. kTM despre care vb e facut in India si saracul e un fel de street fighter nicidecum nu pare facut pentru drumurile alea nashpa :) oricum, impreuna cu Pulsarul ala au avantajul de a avea jante tubeless deci daca iti iei un kit de reparatii la tine, le rezolvi fara sa dai roata jos. RE e tube type aka cu camera. KTM urile se inchiriaza cam ca RE ca pret (adica mai scump) i. Timp ce Pulsarul si Bajaj sunt mai ieftine. Baietii de la care am inchiriat eu aveau cam 30 RE si un KTM(atentie KTM is echipate cu roti de strada deci total nepotrivite, desi am intalnit unul prin munti, calarit de un englez de 40 ani, 100 kile si cam la 1,80m inaltime deci pan' la urma cel mai important e sa vrei sa fii acolo :)) Lucruri absolut inutile pe care le-am carat in bagaj si pe care pana la urma le-am facut cadou unor motociclisti indieni intalniti pe drum: 1. Combineson de ploaie de la Louis. Unu la mana e ca risc de ploaie ar fi doar pana treci primul pass, Rothang, pe urma esti la adapost ca norii se lobesc de lantul Himalayan si deci nu ploua (poa' sa mai ploua doar in cateva passuri de mare inaltime dar acolo-i frig si mai degraba ninge. Oricum, am incercat o singura data costumul ala si in 3 minute eram atat de transpirat incat am preferat sa ma ud. 2.minicompresor de la Louis + mufa tot de acolo. Decat sa te joci cu instalatia electrica a unui RE, e de preferat sa iei o pompa de mana care costa circa 2 dolari pa la tarabele din zona... Ce-am luat eu i. Schimb au fost pungi din alea de la Ikea, care se inchid etans (pentru alimente cred ca-s facute). Sunt destul de mari incat sa poti sa ti distribui in ele sosete, chiloti, tricouri si cam tot ce ai in traista, asa daca te prinde ploaia si se uda bagajul, lucrurile raman uscate. Unii aveau doua perechi de incaltari ca de la trecerile prin vad te uzi bine, eu n-am avut decat bocancii de motor care s-au dovedit etansi (in schimb, in avion sau la New Delhi la 48 grade recunosc ca am fiert in ei, noroc cu sprayul de picioare de la Sholl :)). Haaa. Da, foarte important, sa luati crema solara cu factor 50 ca altfel dupa doua zile o sa vi se jupoaie fata. Si esarfa/bandana/cagula pentru acoperit fata. Din cauza altitudinii, razele UV sunt foarte puternice (prin urmare ochelarii de soare/motor sa fie de calitate si cu tratati anti-uv ca altfel nu e binepentru ochi). Eu am fost in iunie. Atentie, drumul se deschide la inceput de iunie (atunci reusesc sa strapunga zidu, de zapada pe Rothanh unde e un fel de sa in care avalansele aduna pana la 10-15m de zapada), anul asta s-a deschis cu cateva zile inainte sa ajung eu si se inchide la inceput de octombrie cand zapada se acumuleaza in cantitati importante. Perioadele ideale sunt ori luna iunie ori septembrie. In iulie-august e musonul si se pare ca prima parte a drumului devine un vis iar in octombrie cica e foarte frig prin munti si te cam apuca batzaiala. Cand am fost eu, iunie adica, ziua era flarte cald, chiar si la 3000-3500m, la inaltimi mari era mai frig dar nimic memorabil iar noaptea era ok, adica nu mai putin de 10-12 grade (ma refer la zonele mai joase adica 3000-3500m, la inaltimi mai mari e mai frig, evident dar asa cum spuneam in postarea de mai sus, incercat sa nu dormiti la altitudini prea mari pentru ca, se pare ca atunci cand dormi esti cel mai expus riscului de a face AMS, gasiti sute de explicatii pe net, de la oameni mult mai calificati decat mine asa ca va scutesc de parerile mele).
  2. poze

    Salut, Incerc sa nu plictisesc pe nimeni, asa ca o sa fiu scurt. La fel, pun si costurile astfel incat daca are cineva chef sa se duca acolo, sa-si poata face o idee. Astea-s costurile pe care le-am avut eu dar eu sunt praf la organizare (in sensul in care organizare la mine a fost sa-mi cumpar biletul de avion, sa-mi rezerv moto online si sa-mi cumpar un bilet de autobuz tot de pe net, in rest am mers pe principiul ca oi vedea acolo despre ce-i vorba. Evident am citit cate ceva si multa informatie am gasit-o pe forumurile indiene de profil moto). Bilet de avion Bucuresti-New Delhi si retur- 600 euro (am gasit si mai ieftin da erau mai lungi escalele si n-am avut rabdare. Daca scotocesti bine si probabil mai din timp, gasesti pe la 500. Io l-am luat cu o luna inainte). Bilet de autobuz New Delhi- Manali ( Manali asta e punctul de plecare, acolo am inchiriat motocicleta. De la New Delhi la Manali faci cam 15-17 ore cu autobuzul, pe mai putin de 600km dar deh...), 20 USD (1200 rupii daca nu ma insel, asta e asa numitul Volvo AC deluxe pe care-l recomand cu caldura, is multe companii care fac drumul, m-am dus cu una de stat HDPTC sau ceva de genul si m-am intors cu una privata. O recomand pe cea de stat, face putine opriri si e mai curat autocarul. Autocarele sunt autocare moderne, cu aer conditionat, opresc de 2 ori, atentie la ce mancati). La New Delhi am dormit o noapte la hotel (booking). La Manali am luat doua nopti ca sa ma obisnuisc un pic cu altitudinea si sa apuc sa ma adaptez un pic stilului de condus indian (ar trebui cam 50 pagini sa-l descriu, pe scurt ar fi "the rule is no rule", e fun dar tre' sa fii cu ochiin'n 14) si sa iau doua zile DIAMOX (acetazolamida se cheama la noi la farmacie si e 14 lei. Daca uitati sa luati d'aci, gasiti acolo la farmacie fara probleme. Pe scurt e vorba despre un medicament care ajuta la aclimatizare si daca il iei, scade riscul sa faci AMS (acute mountain sickness care e o belea care a stricat multora vacanta), atentie, medicamentul nu te fereste de belea, tre sa fii si putin atent si sa incerci sa respecti cat de cat oaresce paliere de inaltime (adica nu te duci de la Manali 2000m la Sarchu 4300m si sa dormi acolo ca te apuca gaia, mai faci un popas pe drum (Keylong, Jispa, alea). Inchirierea motocicletei, o sa gasiti multe optiuni, multe preturi, multe pareri. Eu am ales si nu am regretat absolut nici o secunda, Bike Rentals Manali, m-am luat dupa ratingurile de pe tripadvisor (numa 5 stele, daca intrati o sa vederi si parerea unui roman, singurul, ala sunt eu asa ca nu mai stau la povesti pe subiect). Am cerut un motor nou si asta am capatat (nou in sensul in care era fabricatie 2014, avea 2000km la bord, se chema Royal Enfield Thunderbird 500cc (mai mare nu exista dar a fost ok, o bashinitza dar si-a facut treaba fara sovaire), cam asta ar fi state of the art in domeniu, mai sunt modelele Bullet sau altele, mai aratoase (retro) dar am fost puturos si am vrut pornire la buton, frane pe disc... acu exista si un revers al medaliei, alea clasice, care au frana pe tambur spate, is mult mai usor de depanat in caz de pana de cauciuc, vorbesc din experienta :-)). 30 USD per zi pentru motor, deci in functie de buget, calculati in jos adica orice alta optiune e mai ieftina, mergand pana pe la 20. Eu vorbesc strict de preturile baietilor astia care au motoare in stare exelenta, le fac revizia dupa fiecare inchiriere etc. Altfel, daca optati pentru alta firma puteti avea surprize, firma de inchirieri poate insemna si un tip care are 3 troace terminate in garaj si le inchiriaza, deci atentie. Cazare gasesti pe toate buzunarele, standard de India. Eu am ales sa ma scald in maxim 25-30 USD per zi. Exista si de 5 dar sincer nu recomand, acu depinde de rezistenta fiecaruia si cu siguranta de varsta, io-s mai bosorog ca am 45 ani asa ca... Manali ala e scump ca e statiunea in care vin indienii de peste tot sa vada zapada (in 50 km urci la peste 4000m si is zapezi). Marea aventura completa e sa faci Manali-Leh (sunt mii de filme pe youtube asa ca va scutesc de descriere), eu am facut doar o bucata, pana la Baralcha-La, o trecatoare la 5300m daca nu ma insel si am mai dat o tura pe alte drumuri sa vaz niste manastiri tibetane (acolo va aflati in Tibetul indian), si alte cateva locuri care mi s-au parut mie interesante si pe urma m-am carat. Una peste alta a durat totul 2 saptamani si a costat cam 2000USD adica f'o 6500 lei. Asa, dupa parerea mea, cu banii astia se pot sta lejer 3 saptamani sau chiar o luna pentru o gasca mai mare (macar 2, ca sa impartiti costul cazarii, eu am fost singur.) pentru ca totul se mai negociaza. Cu mancarea mare atentie si cu apa exista o regula de aur, beti numa' apa imbuteliata, intotdeauna, indiferent unde sunteti si cat de imbietor pare paraiasul (nu dau lectii de biologie dar ca fapt divers bacteriile traiesc si-n apa calda si rece si potrivita etc). Daca o sa fie careva, candva interesat sa se duca si vrea mai multe detalii, in masura in care sunt in stare sa-mi amintesc, ajut cu placere. Conditie fizica: n-am cine stie ce, cu cateva zile inainte sa urc la mare inaltime n-am mai fumat si n-am mai baut alcool (oricum de la diamoxul ala berea are gust de rasuflat asa ca nu-ti mai aduce bucuriile de la campie). Drumul are si parti bune si parti proaste si parti destul de nashpa si treceri prin vad (se topeste zapada si se formeaza rauri) dar nimic de netrecut, evident trebuie sa aveti cativa km la activ si sa fiti obisnuiti cu mersul mult pe motocicleta, ca desi etapele nu sunt foarte lungi, stai 10-12 ore in sa. Ca peisaje, ramai mut, evident. Oamenii simpatici si amabili, nu va amagiti ca una din limbile oficiale e engleza, unii o vorbesc, altii mai putin, altii deloc, dar nu va faceti probleme, romanul se descurca. Telefon, dupa Manali n-o sa mai aveti, sunt tot felul de forumuri care-ti explica ce tip de abonament sa faci etc, nu o faceti, orice telefon strain este blocat de armata (deh Kashmir alea alea, multa armata, zona de haraiala constanta cu vecinii pakistanezi sau Chinezi) si in Manali puteti vorbi acasa doar prin SMS, varianta scumpa, sau prin Whatsapp ca sunt destule cafenele care au wifi moca. La hoteluri se plateste si nu merita banii. Cand zic hotel sper sa nu fiu gresit inteles, sunt destul de basic ca sa folosesc un eufemism. De exemplu, la remarca mea "there is no sheet on the bed" mi s-a raspuns intr-un loc "no sir no shit on the bed, clean hotel". Eu am avut un sac de dormit din ala cel mai mic de la decathlon, parca 65 lei, subtire de vara, asa ca n-am fost foarte deranjat. Neaparat sa aveti geluri si sprayuri din alea dezinfectante, bune la maini, la perne, la closeturi, la orice, de maaare folos mi au fost (am luat unul mare de la DM). Ca fapt divers, ca sa nu fac cine stie ce toxiinfectie si sa-mi stric vacanta, am mancat vegetarian, nu mi-a placut cine stie ce dar cum nu eram in excursie gastronomica a fost ok, oricum, repet, atentie la haleala si mai ales la apa (apa inseamna ca si cand va spalati pe dinti la "hotel", sa va clatiti cu apa din sticla, cel putin eu asa am facut, la sfatul unor indieni si n-am avut probleme. Sa aveti furazolidon la voi, e mare smecherie cand te loveste o d'aia nasoala, 2 pastile la 6 ore si gata). Am facut pana la 5000m, am impins motorul (la vale) cativa km, dupa care am tocmit un flacau care punea pietre-n gropi cu suma de 2 USD ( i-am dat 5 ca a muncit saracu' si oricum faceti o fapta buna ca oamenii aia care lucreaza la drumuri is foarte foarte saraci si stau in niste conditii pe care cu greu ni le putem imagina) si m-a mai ajutat el cativa km, pe urma am tocmit o camioneta care m-a dus vreo 50km pana intr-un sat unde era un atelier (20 USD camioneta, 2 USD reparatia). Alta data m-au lasat franele si m-au rezolvat altii intr-un sat, parca 5 USD. Atentie la trafic, ma refer in partile de dinainte sa urcati in munti ca acolo nu e mare trafic, dar in Manali de ex e dementza totala. Se circula pe stanga, creierul meu cu greu a acceptat asta, adica in prima zi ma trezeam tot timpul pe dreapta. In unele cazuri nu conteaza ca oricum toti merg cum ii taie capul sau unele drumuri sunt atat de inguste ca oricum e distractia-n toi... Am avut cateva accidente dar am scapat cu bine. Repet, atentie la trafic :-)) Deci pe scurt, misto excursia, atentie la apa, mancare si trafic. Ideal e sa fiti cel putin 2 dar si singur e amuzant doar ca te cam plictisesti seara prin munti (curent n-au peste tot, mai ales unde-s doar corturi ca si posibilitate de cazare). Atentie si la faza cu raul de inaltime, eu n-am avut mari probleme in afara de o durere crancena de cap in prima zi (cand treceam Rothang Pass la 4000m) pe care am calmat-o cu nurofen extra de 400. Tot atunci pe o linie mai dreapta am avut o secunda de lesin noroc ca m-am dezmeticit inainte sa sar peste marginea drumului (parapetul e rar). Pun si pozele daca se incarca. inca niste poze: altele pentru cine nu s-a plictisit inca:
  3. Atit timp cat exista polemici exista speranta :-) O fi fix aia petitia da e un pas, mic pitic dar e un semn ca totusi un nr de oameni vor sa semnaleze ceva. Sa inteleg ca daca nu semnezi petitia te mustra in asa hal constiinta incat a doua zi te trezesti dis de dimineata si te duci sa-l tragi doua castane (de sezon) ministrului? Sa ne intelegem, padurea virgina e una, exploatarea forestiera e altceva. Intr-adevar, ce spune ChaosBorn ca se intampla este un abuz. O padure poate fi exploatata (exceptand padurea virgina) in asa fel incat sa prezinte si o rezolvare a necesitatilor economice si sociale ale unei zone. Marea, imensa problema a Romaniei este ca nu se respecta legile. Nicaieri in lume ( pardon, in lumea civilizata ) nu se mai exploateaza padurea in felul acesta ( concesionam un perimetru, radem tot si plecam voiosi cu prada), ce se face la noi e piraterie, jaf, spuneti-i cum vreti. Omul poate convietui cu padurea astfel incat prin exploatare selectiva nu numai sa nu-i faca rau dar sa o ajute sa respire si sa se dezvolte frumos. Nu mai vorbim despre toate celelalte activitati conexe, de la fructe de padure, ciuperci, turism etc... Ca sa ne jucam de-a intrebarile de la OTV, alea cu raspunsul telefonat, are rost sa pun o intrebare de genul : " Credeti ca functionarii pusi sa urmareasca respectul legilor in Romania sunt cointeresati de cei care se straduiesc sa ocoleasca aceleasi legi"? D'aia ziceam la inceput de topic ca va scutesc de gargara inutila pentru ca stim cu totii despre ce vorbim si ce se intampla. Si eu am 2 copii si eu imi doresc sa aiba o viata frumoasa, lunga si fericita si eu sufar cand ma gandesc ca intr-un viitor care se numara in zeci de ani si nu in secole o sa fim napaditi de-o gramada de kkturi urmare a felului in care am inteles noi sa exploatam padurea...
  4. Aha, multumesc pentru lamuriri!
  5. Intrebam pentru ca sunt si eu curios, am cautat dar n-am prea gasit un sondaj "oficial", realizat "profesional" de o firma de "prestigiu" (intelegi la cata relativitate se refera ghilimelele ). Din pacate aici, deocamdata au votat putini si nu stiu daca motociclistul poate fi extrapolat pe cetateanul "normal". Eu unul am votat "da" si nu neaparat pentru ASR Mihai cat pentru forma de organizare. Sunt curios, cei care au votat "nu" ar fi votat "republica" daca pollul era formulat altfel sau e vorba de anarhie? Intreb pentru ca si eu, la o prima impresie as fi votat a 3-a rubrica " sa-i f... pe toti " :-)))
  6. chopper

    Este vorba, evident, inca o data despre un abuz. Ce va mirati atit. Eu am fost sa scot certificatul de autenticitate (in Grivita) si mi-au spus ca nu mi-l dau pentru ca aveam anvelope 255/70/16 in loc de 245/70/16 ( pe cele de iarna le am de 255 pen' ca asa am gasit. Ca si sitele tale n-aveau nici cauciucurile mele legatura cu seria de sasiu si cea de motor pe care le autentifica rahatzelulaladehartiefacutadoarsatemaipungaseascacuceva :-) Evident, vorbesc de masina :-))
  7. Daca sondajul e propus din curiozitate asupra rezultatului, cre'c'ar fi fost mai bine daca n-am fi putut sa ne dam si cu parerea ci doar sa votam. Intram, votam sau nu, vedeam rezultatele si treceam mai departe
  8. Salut, Petitia, sub forma ei electronica sau sub forma scrisa, are rolul de a arata autoritatilor competente ca sunt oameni carora le pasa si care vor sa stie ce se intampla. Fii sigur ca numarul conteaza si 40 000 semnaturi in doar o saptamana sunt de natura sa sensibilizeze politicienii care, macar o data la 4 ani, au interes sa asculte ce-au votantii de spus. Astea fiind spuse, pot la fel de bine sa se faca ca ploua dar macar stim ca n-am stat pasivi. Click cu click se face presiunea :-) Multumesc Vali
  9. Multumim! Trista, ai dreptate. Sper totusi sa apuce si nepotii si stranepotii nostrii sa se bucure de padure in general si de padurea virgina in particular. Daca facem cat mai multi galerie s-ar putea totusi sa obtinem ceva. Respect
  10. http://padurivirgine...itia/1333853737 Avand in vedere ca suntem intre noi, va scutesc de gargara inutila, stie fiecare mai bine de ce vrea sa semneze sau de ce nu vrea.
  11. Salut! Nu-i vorba de nici o smecherie, e vorba de un comision pentru intermedierea vanzarii unui imobil. Pe scurt: Imobil pentru reprezentanta, birouri, call-center etc, situat in Bucuresti, la 50m de statia de metrou 1Mai, sector 1, piata Chibrit ( Ion Mihalache-Calea Grivitei ). Imobilul are 1040 metri patrati construiti, se desfasoara pe 5 niveluri ( demisol, parter, etaj1, etaj 2 si mansarda ), este absolut nou ( finalizat in octombrie 2010 ) si este compus din 8 spatii. Pretul de vanzare al imobilului este de 1 500 000 euro adica 1440 euro/metru patrat construit.Nu se aplica TVA, proprietarul este persoana fizica). Cei interesati sunt rugati sa ma contacteze, prin e-mail, la adresa radulescu.vali@gmail.com precizand despre ce este vorba. La cerere, pun la dispozitie: - fotografii - planuri cadastrale - descrierea detaliata a imobilului Conditiile de acordare a comisionului : Cumparatorul va fi recomandat de comisionar anterior vizionarii imobilului. Comisionul se plateste, dupa ce tranzactia a fost finalizata si banii sunt in contul vanzatorului, cash sau prin virament bancar. Comisionul are valoarea de 15 000 euro sau echivalent in lei, in functie de cursul valutar de cumparare practicat de banca comerciala a vanzatorului, din ziua platii comisionului ( ex: daca cursul din ziua respectiva este de 4,2 ron/euro, comisionul va fi de 63 000 ron ). Inainte de a solicita informatii va rog sa consultati o descriere succinta la www.wildromania.ro In cazul in care cumparatorul se prevaleaza de aceasta oferta ( adica solicita comisionul desi chiar el cumpara ), intelegerea este intelegere si va primi un discount de 15 000 euro din pretul solicitat de 1 500 000 euro. Este obligatoriu sa se stabileasca inainte de perfectarea tranzactiei, de fata cu cumparatorul, identitatea comisionarului si conditiile de acordare ( adica ne intalnim, stabilim ca X cumpara, ca Y l'a adus si incaseaza comisionul si ca z vinde in conditiile agreate de toate partile ).Orice pretentie ridicata dupa perfectarea tranzactiei va fi nula de drept. Valoarea comisionului este de 15000(cincisprezecemii)euro si aceasta valoare este valabila pentru cazul in care tranzactia se perfecteaza la pretul de 1 500 000 euro. In cazul in care tranzactia se perfecteaza la o suma inferioara acestei valori, valoarea comisionului va fi redusa corespunzator. Va multumesc pentru atentie O zi cat mai placuta Valeriu Radulescu www.wildromania.ro
  12. corect, e drept ca au fost si intrebari ajutatoare, i-am lasat si ceva nas altfel se vede ca te uiti atent la fetze :-) ce mi s-a mai parut mie interesant : http://picasaweb.google.com/radulescu.vali...feat=directlink
  13. http://picasaweb.google.com/radulescu.vali...feat=directlink
  14. CAZARE LA SINAIA Vila Tudor www.vilatudor.ro Vila Calin www.vilacalin.ro Vila Luca www.vilaluca.ro Cartier Cumpatu, Sinaia
  15. enduro

    p'aia cu scapatu' o confirm si eu... mi s-a intamplat chiar azi