Mergi la conţinut

Aferim

Membri
  • Conţinut

    3.854
  • Membru din

  • Ultima vizită

  • Days Won

    119
  • Online

    155d 54m 47s

Aferim last won the day on 20 Septembrie

Aferim had the most liked content!

Despre mine

  • Sunt
    Motociclist
  • Locatie
    Bucuresti
  • Posesor(oare) de
    motocicletă
  1. Da, arată bine vopsite! Butonul de alamă e demențial! Ansamblul claxon - schimbător de fază arată foarte bine ca obiect iar soluția tehnologică cu cablu este interesantă de văzut - deși nu îmi dau seama pentru ce au ales o soluție mult mai complicată mecanic în detrimentul unui simplu comutator electric. Foarte bine că ai reușit să-l restaurezi în alcătuirea originală!
  2. La plimbare cu Poliția

    Sună bizar „să te plimbi cu Poliția” dar tocmai ce mi s-a întâmplat și a fost funny – la începutul sezonului, invitat de prietenii din clubul polițiștilor pe motocicletă, Blue Knights Law Enforcement MC . Clubul lor moto este o organizație formată din profesioniști ai structurilor legii (nu doar polițiști ci și procurori, pompieri, judecători sau lucrători din servicii de pază și protecție ori salvatori pe motocicletă) care se bucură împreună de pasiunea pentru cele două roți. Dacă în viața lor profesională se zice (mai ironic dar nu prea) că „funcția doboară gradul”, aici strălucirea epoleților lasă loc respectului reciproc și mai ales pentru plăcerea ce-i reunește, motocicleta. Povestea acestora a început în America, în anii `70, cu doar un mic club local iar astăzi oamenii legii au cam 20 de mii de membri motocicliști, în vreo 30 de țări. Am cunoscut câțiva dintre ei cu prilejul unor acțiuni caritabile, Moshocicliștii, când am fost impresionat de grija cu care bikerii în uniformă din acest club moto (și mai ales polițaii din Giurgiu, care s-au implicat decisiv și au oferit inclusiv suport logistic consistent) au pregătit cu mult suflet cadourile lor pentru copiii mai puţin fericiţi de soartă, ca și când ar fi fost daruri pentru proprii lor copii. Tura împreună nu a fost o plimbare obișnuită. Polițiștii s-au străduit să fie de folos comunității moto organizând la finalul ieșirii cu motoarele – gândită mai ales pentru începători – și cursuri practice de prim ajutor în accidentele de motocicletă, discuții libere despre legislație și chichițele acesteia, specifice motocicliștilor – totul într-un mediu deloc didactic și camaraderesc… 🙂 Ei bine, da! Există și popă pe motocicletă, de ce nu? 🙂 Percepția publicului larg asociază automat cluburile moto cu bandele de răufăcători însă adevărul nu este acesta. NU TOATE cluburile moto se ocupă cu activități infracționale și mai ales NU TOȚI membrii acestora sunt indivizi ce își petrec viața în tâlhărie și criminalitate. Conceptul de „bandă de motociclete în afara legii” a început în 1947, în urma unei bătălii crunte între membrii unor cluburi de motociclete din California. Lupta (mai târziu ficționalizată în filmul The Wild One, cu Marlon Brando) a stârnit teama publicului spectator și atunci presa a apelat la Asociația Motocicliștilor Americani (AMA), cel mai vechi grup de protejare a drepturilor motocicliștilor din USA. În răspunsul lor faimos, AMA a explicat că incidentul nu a fost o acțiune a motocicliștilor obișnuiți, că 99% dintre rideri sunt cetățeni decenți, dar există „un procent” care se poziționează în afara legii. De atunci, membrii cluburilor ce se autodeclară astfel își afișează pe vestă emblema de outlaw biker – un petic în formă de cristal, cu inscripția „1%” cusută în centru. Din acest motiv, bikerii Blue Knights poartă un patch brodat cu „99%”… Orice MC (și nu doar cel al polițiștilor) este diferit de o structură de tip ONG ce ar avea ca scop propășirea lumii pe două roți, chiar dacă obiectivele, general valabile, pot coincide. Pentru membrii unui club există obligații și îndatoriri, poate chiar mai aprige ca beneficiile ce le au astfel iar valoarea supremă – nu doar în cazul membrilor cluburilor moto – dar și în cazul motocicliștilor ce nu au ales o apartenență de grup este respectul. Chiar și membrii cluburilor declarate ca fiind în afara legii, cele 1%, nu vor căuta harță atâta vreme cât nu sunt provocați. Dimpotrivă, comportamentul este întotdeauna ajustat în spiritul valorii despre care spuneam, respectul. De aceea, indiferent că ești ori nu motociclist, acordă respect, om. Și vei fi răsplătit, întotdeauna cu aceeași monedă. … Zen și arta reparării motocicletei. Vezi articolul integral
  3. Nu mă dezamăgiți, precizarea dvs. e binevenită - din punctul meu de vedere! Intr-adevăr, firma a fost fondată, în Anglia, de niște nemți emigrați aici (cu ocazia precizării dvs am citit și eu povestea lor, mulțumesc!)
  4. Cu cortul

    Cu pretextul că musai trebuia să probez noul cort înaintea călătoriei din vara asta (despre care voi povesti în curând) am ieșit, un pic, la apă… Am ales o plajă la sud de Varna. Este un loc ce mi-a plăcut tare mult: liniștea e ruptă doar de valuri, ești izolat de turismul organizat pentru masele populare iar cortul l-am așezat în umbra unei păduri de pin din buza mării. Aici nu este propriu-zis un camping, pentru că facilitățile sunt modeste și ajungi pe un drum dificil dar aria este păzită iar proprietarul compensează sălbăticia naturii prin civilizație desăvârșită și multă amabilitate. Totuși, NU recomand locul celor cărora li se pare departe plaja dacă trebuie să coboare, ca aici, o faleză înaltă; nici celor mofturoși ori celor care nu dispun de un mijloc propriu de deplasare cu care să poată traversa câțiva km de drum aspru (accesul cu automobile obișnuite e anevoios)… 🙂 In plus, plaja asta are pietre, nu ai cârciumă și nici muzică tare până-n zori. Doar zgomotul valurilor și foșnetul pădurii – despre care știu că multora li se pare nefolositor, că doar d`aia o taie cu totul, până va rămâne doar deșert… Am fost apostrofat uneori cu opinia pe cum că ar fi cam de rușine să mergi cu cortul, dar mie îmi place (și) așa. Am descoperit în studenție cât de frumoasă poate fi o vacanță la cort, în ieșirile cu motocicleta am avut deseori prilejul să rămân uimit de popularitatea acestui tip de petrecere a timpului în „țările cu apă caldă” iar în ce mă privește, spun cu mâna pe inimă că e al naibii de mișto – ești mai aproape de natură, te simți liber într-un mediu mult mai diferit ca între zidurile de acasă, ești mult mai mobil și, contrar șablonului încetățenit multora dintre noi, nu este neaapărat mai ieftin: deseori astfel poate fi chiar mai scump ca o vacanță statică, de tipul „all inclusive”! La Varna aveam să descopăr Retro Museum – o privire nostalgică și uneori ironică asupra vremurilor ce le-am trăit cu de-a sila. Dar înainte de asta, cu o săptămână în urmă am găsit în apropierea terasei cu scoici de la Dalboka un nou loc mișto, de data aceasta cu melci … Cu prilejul ăsta am fost la 2 Mai împreună cu vechi prieteni și tot cu cortul, după mai bine de 12 ani de când nu am mai fost pe-acolo. (Este binecunoscut că așa se merge la 2 Mai: ori cu cortul, ori la gazdă. Puzderia de turiști ce viermuiesc în pensiuni și casele de închiriat înghesuite ce au inundat fostul sat pescăresc au distrus farmecul locului și atmosfera, cândva boemă). Standardele locale privind turismul nomad (la cort, cu motorhome ori rulotă) nu au evoluat. Este drept că nici așteptările publicului nu îndeamnă spre bine, statisticile oferind câteva răspunsuri: majoritatea clienților români ai acestui tip de facilități turistice se așteaptă să nu plătească mai mult de echivalentul a 4 euro pentru serviciile complete și de calitate ale unui camping (chestia asta e imposibilă!), iar 80% din caravanele nou înmatriculate în RO sunt second-hand și au costat mai puțin de 2 mii de euro (adică-s niște căzături). Mai mereu spre mare îmi fac drum pe la o terasă de cartier din Silistra. Contrar înfățișării modeste, întotdeauna aici am mâncat excelent, specialitățile bulgare sunt spectaculos gătite iar prețul… e ca printre blocuri… … Hai la Balcik! Vezi articolul integral
  5. Da, asa e! Nu m-am putut abține, când am dat iar cu ochii de el! Este insă absolut îndreptățită dorința proprietarului de a păstra cutia, este un element important al identității motoretei. Touche! Pentru eleganța generală a motocicletei pesemne că trebuie omagiați creatorii săi englezi. Iar pentru cutia de scule putem bănui că aplauzele i se cuvin valoroasei contribuții practice a unui inginer militar german... (Parcă văd scena: anul 1939, ajunul războiului. Un înalt responsabil tehnic german inspectează materialul de luptă. Deodată, în fața acestei motociclete, se oprește și dă cu șapca de pământ, răcnind: Băăă, unde are asta cutia de scule? Permiteți să raportez, herr oberst: nu are. Că e englezească... și știți... britișharii-s mai poeți... da ia uitați-vă la ea nițel mai așhea, este că-i frumoasă? Păi și cum vreți să o reparați voi băăă, fără scule, în mijlocul Poloniei? se tumefiază apevistul - zicea de Polonia că pe atunci nu se punea problema invadării Rusiei, că doar erau tovarăși și prieteni și tocmai erau ințeleși să nu treacă de mijlocul Poloniei, că cealaltă jumătate era a rușilor - Permiteți să raportez: se face, șefu! unde să montăm cutia, să trăiți? Cum unde băăă? Drept pă rezervor! Una mare, urâtă și cât mai înaltă, să bage groaza în inamic!) Și așa o fi triumfat latura practică în fața esteticii. Poate că de-aia s-o numi motocicleta chiar așa: Triumf.
  6. Totuși, cutia asta de peste rezervor este incredibil de urâtă! Strică tot aerul elegant al ansamblului - chiar dacă un utilaj militar nu trebuie sa fie musai elegant, această motocicletă este! Cu excepția cutiei ăsteia... Măcar de ar fi fost la jumătate de înaltă, sau precum alea de pe Zundapp, de ex... Așa, arată ca un buhai de baltă bolnav, biata motoretă. (Evident, nu comentez străduința ta în a o restaura ca la carte, chiar și cu tumoarea asta a rezervorului - care-s sigur că nici ție nu îți place, este?)
  7. Ai mai avansat? Mai e puțin, pare că o finalizezi in toamna asta, este?
  8. Da, pentru prinderea farului si a altor piese sensibile supuse vibrațiilor (în special cele electrice) și mie mi se pare incorectă prinderea fier pe fier. Eu cred că ai luat decizia corectă să intercalezi șaibele din cauciuc! (Deh, uite că mai are și neamțul scăpări de proiectare... sau poate că deliberat au construit-o simplificat, ținând cont că e o motocicletă militară, eliminând unele dintre reperele mici care poate că ar fi complicat fabricația sau mentenanța?) Martorii luminoși par nou-nouți, ai găsit de schimb sau așa de bine i-ai restaurat pe ai ei? Iar vopsitoria ți-a ieșit incredibil de dibaci! Nici de la mama ei nu cred că a arătat așa de bine! Felicitări!
  9. cutia asta de acte/scule este foarte urâtă, este disproporționat de înaltă față de proporțiile rezervorului... dar na; înțeleg conceptul prin care se dorește o restaurare cât mai exactă. detalii ce azi par hidoase (precum cutia asta de scule) într-un viitor mai îndepărtat contează mult pentru valoarea istorică a mobrei. ce vei face cu mulțimea de mici cratere? mi se pare mai dificil de rezolvat asta, fără clasicul chit auto, în comparatie cu loviturile punctuale. sau, cu caznă, pot fi și ele rezolvate prin cositorire?
  10. Eu mai rar, nu zilnic, dar este cu adevărat multă dibăcie. Este și singura poveste ce o urmăresc aici, îmi place că e excelent ilustrată și explicată. Iar motoreta e chiar mișto! Salutări, Gaxel și numai gânduri bune! Când mai ai drum pe-acilea, te rog dă-mi de veste !
  11. Cum merge? Ai avansat? Intr-un potop de ... nimic, cum ar zice recidivistul Dragnea :-) ... proiectul tău este foarte interesant și mai ales este un privilegiu că îl împarți cu noi, prin imagini și poveste. Este uluitor pentru mine și cum se face că nimeni, în afară de Gaxel, nu se mai arată interesat de acest meșteșug... dar asta poate fi o altă discuție - evident, nu aici. De ce aprinderea o modifici în stilul uneia moderne, în care scapi de platină și nu păstrezi aprinderea originală? Modificarea desigur că e reversibilă, nu?
  12. Cadrul are o line foarte elegantă și îi dă motocicletei un aer fluid... Mi se pare interesant și că e compus din tronsoane demontabile (în genul a ce am numi astăzi cadru modular). Dacă te-ai apucat de montajul lui, pare că nu mai ai mult! In zonele de îmbinare a elementelor de cadru, unde acestea se suprapun, folosești o soluție anume de prevenire a coroziunii (de tipul unui mastic bituminos, de ex) sau îmbinările se realizează simplu, fier pe fier, conform soluției originale? Ești într-un stadiu avansat și cu motorul?
  13. calatorii Calatorii Lejere Cu Tinta

    În preajma Deltei Dunării... desigur, cu motocicleta. https://calatoriifestinalente.wordpress.com/2019/04/30/histria-in-preajma-deltei-dunarii/
  14. … … … … … Cam ăsta a fost traseul – și nu-i mai lung de două zile. Vrei să vezi cum a fost la Cernomoreț? Vezi articolul integral
×