Mergi la conţinut

Ciobulus

Membri
  • Conţinut

    2
  • Membru din

  • Ultima vizită

  1. As venii si eu dar imi vine prietena din America acasa sambata si nu am cum sa ma tirez pe motor ca sa il mai gasesc intreg. Live to ride another day. Si asa tre cauciuc nou pe spate :) nu ca as zice ca strugurii sunt acrii.
  2. Zona Cu Pietris

    Exista 2 metode dar difera in functie de tipul de aderenta scazuta. 1. Incerci sa descarci cauciucurile. In curba cauciucurile sunt presate de greutatea motorului in permanenta pe o portiune mica din cauciuc. Dar mai este si greutatea ta. Greutatea ta il ajuta prin pozitia pe el. Daca tu te inclini in curba cu el o sa pui greutatea ta direct pe "Contact Patch" lucru ce iti va da mai mult gip si o sa poti sa iei aceasi curba la un lean angle mai mic. Acest lucru este bun atunci cand poti sa pastrezi aceea bucatica de cauciuc presata pe asfalt. Ca sa ai mai multe sanse de reusita la alunecari trebuie sa reduci acest grip fals de pe contact patch si sa il pui acolo unde cauciucul va avea nevoie de el daca va aluneca. !!!!Daca curba este foarte stransa atunci nu este recomandat sa folosesti metoda asta deoarece vei vira mai putin la acelasi "lean angle" si o sa te duci direct in in boscheti!!! Practic furi aderenta prin a face total invers fata de mersul normal. Gandeste-te la faptul ca tu defapt nu o sa mai ai aderenta pe acea portiune (O sa preseze cauciucurile pe bobita de pietris dar bobita la randul ei aluneca ) si ca diferenta de la asfalt la pietris va fi asa de brusca incat faptul ca motorul sta doar pe contact patch impingandu-l in asfalt il va face sa alunece brusc si nu o sa apuci sa il prinzi. Daca te uti la motocross oamenii baga motoru in curba dar nu se apleaca cu el. Ei stiu ca daca aluneca ( si sigur o sa alunece ) o sa fuga de sub ei. Daca ai greutatea pusa unde trebuie o sa alunece de pe contact patch dar o sa gaseasca grip pe toata suprafata cauciucului si o sa fie "controlabila" si progresiva alunecarea. Aceasta metoda iti da o sansa mai buna de a prinde alunecarea si de a iesi cu bine din portiunea afectata. Este valabila doar pe nisip, pietris, pamant, zapada sau orice suprafata granulata sau desprinsa. 2. Pentru gheata, ploaie, mazga, ulei etc ai nevoie de reversul medalilei. Pentru astfel de situatii trebuie sa te lasi cat mai jos si sa te bagi in curba cat poti tu de mult. Te prinzi cu genunchiu din exterior si te lasi in interior cat poti de mult. O sa concentrezi cauciucul pe o singura bucatica si speri ca o sa fie destul incat sa nu alunece. Daca a alunecat s-a dus de tot. Daca esti obisnuit cu alunecarile atunci poti sa stai perfect drept ca sa incerci sa faci un echilibru intre probabilitatea de alunecare si probabilitatea de a prinde alunecarea. Cateva sugestii pentru ambele metode: 1. Nu te misca pe el. Stai cat mai linistit. Daca ai fost atat de surprins incat nu ai apucat sa te pozitionezi dupa metodele de mai sus atunci singura ta varianta e sa aluneci pe el. Daca ai ridicat fundu o sa amplifici fortele pentru secunda in care il pui la loc si poate doar atat ii trebuia sa se duca de sub tine. 2. Tine presiune pe acceleratie cat sa nu puna frana dar nici sa nu accelereze. Daca nu ai apucat sa blochezi asa acceleratia inainte de portiunea cu pricina renunta la ea si spera la putina frana de motor. 3. Cand e ud afara incearca sa aluneci de cur sub acceleratie cate un pic. Te va pregatii pentru acel instinct de supravietuire urat. Daca nu ai putina experienta cu alunecarile atunci cand o sa se intample o sa te catapultezi in un high side de toata frumusetea. 4. Asfalt uscat. 5. Nu sunt un expert si nu ar trebuii sa ma crezi pe cuvant.
×