Mergi la conţinut

Moto Lady

Membri
  • Conţinut

    164
  • Membru din

  • Ultima vizită

  • Days Won

    2
  • Online

    12h 37m 26s

Moto Lady last won the day on 14 Aprilie 2015

Moto Lady had the most liked content!

2 Urmăritori

Despre Moto Lady

  • Data naşterii 18.07.1992

Despre mine

  • Sunt
    Motociclista
  • Locatie
    Bucuresti
  • Posesor(oare) de
    Honda Shadow 125

Metode de Contact

  • Pagina Web
    https://payhip.com/b/4T8f
  • Yahoo
    iovita_andreea
  1. Nu mai accepta violenta

    Inainte de a fi motociclista, esti femeie. Si poate acum locuiesti in strainatate, dar mai mult ca sigur iti e cunoscuta violenta aproape legala existenta in Romania. Ce-ar fi daca, impreuna, am lua atitudine? De ce sa pui umarul la stoparea violentei? Statistici comparative Statisticile arata ca 3 din 10 femei au fost agresate. Mai pe romaneste, 30% dintre femei au fost agresate si au avut curajul sa declare asta. Adica dintr-o gasca de 4 fete, cel putin una a mancat bataie. Ca sa-ti faci o idee despre cum e situatia in alte tari, ia ca exemplu Franta. La ei, statisticile arata ca 1% dintre femei au fost agresate fizic si/sau sexual. Aici intra tot: de la glumele deocheate absolut tolerabile in Romania pana la viol si crima in toata regula. Repet: doar 1% dintre frantuzoaice patesc neplacerile cu care ne confruntam noi zilnic, in timp ce 30% dintre romance mananca bataie ca la carte SI vor sa scape de ea. Pentru ca sunt multe altele care nu depun nicio reclamatie, doar stau si incaseaza. Poate te gandesti ca Franta n-are minoritatile noastre. Din punctul de vedere al mass mediei romanesti, in privinta minoritatilor, ea are ceva si mai rau: 7,5% din populatia Frantei e formata din musulmani. Cate griji n-au fost prin mass media ca ne invadeaza „salbaticii” aia de refugiati, ca or sa ne bata femeile etc?. In acelasi timp noi avem un 0,3% populatie musulmana (cu tot cu turcii si tatarii din Dobrogea). Ce putem intelege de aici? Ca indiferent daca sunt adevarate sau nu miturile cum ca barbatii arabi le considera pe femei inferioare si indiferent cat de salbatici ii credem, pe noi tot romanii ne bat. Absolut nimic din ce se intampla acum in lumea asta mare nu influenteaza cat de mult sau de putin sunt batute romancele. Nici refugiatii din Siria, nici criza din Grecia, nici alegerile din SUA… nimic din ce s-ar putea vehicula. Noi femeile suntem singurele care putem schimba situatia. Cum putem lua masuri? Prima mea idee a fost sa iau atitudine de fiecare data, de la prima amenintare, de la prima palma. Din experienta iti spun ca, daca gestul e social acceptat, oricat ar fi el de ilegal, politistii o sa incerce sa te convinga sa dai inapoi. Daca se poate, sa nu depui nicio declaratie. Daca te incapatanezi, hai, fie, o reclamatie ca-s ei baieti de treaba. Dar plangere penala fiindca ai primit o palma, n-ai sa vezi. A doua idee a fost sa citesc putin legea, sa vad daca se merita sa insist. Legea este foarte permisiva: in privinta bataii, pedeapsa maxima despre care am citit este de 6 luni. Si pe aia o primeste doar daca mai are putin si te omoara, nicidecum pentru 2-3 palme. A treia idee au fost protestele, iesitul in strada pentru schimbatul legii… orice, doar ca nu gaseam nimic organizat de nimeni. Dar iata ca azi am descoperit un eveniment: Festivalul Egalitatii de Gen. Va avea loc in Sibiu, in perioada14-16 octombrie 2016, este organizat de fundatia „A.L.E.G” si are intrarea libera. Descrierea lor a evenimentului suna asa: Programul include conferinta nationala „Prevenirea violentei de gen in educatie” in care prezentăm rezultatele finale ale Proiectului GEAR Against IPV II. Sunt nelipsite actiunile noastre cu traditie: Teatru forum, Alege-ti cuvintele!, Gender treasure hunt. Cu sprijinul Transilvania Film, readucem la Sibiu filmul Stockholm (Spania, 2013). Ce putem face noi? Dincolo de participarea la festival (in limita posibilitatilor) pentru a incuraja organizarea si a altor manifestatii de acest fel, putem raspandi vestea. Fie ca publici pe blogul tau, fie ca dai share pozei pe retelele sociale, fie ca distribui articolul asta, fie ca le povestesti personal prietenelor tale, fie ca faci orice altceva pentru a afla lumea de eveniment, faci foarte bine. Este un prim pas important pentru eliminarea violentei din viata noastra! Felicitari! Vezi articolul integral
  2. O seara ca intre fete cu Laura Csortan

    Azi avem in meniu o poveste de departe. Cat de departe? Tocmai din Australia. Este vorba de o motociclista ce a fost Miss Univers si Miss World in tinerete, ce are permis din 2005 si a refacut ruta Dakar cu o motocicleta off-road. Laura Csortan si cariera ei Laura Csortan De-a lungul vietii a lucrat in trei domenii relativ similare: modelling, publicitate si televiziune. Conform Wikipedia, Ea a aparut in reclame pentru „Qantas Destination Guides” si a fost maestru de ceremonii pentru diferite branduri. Din punctul tuturor de vedere, cele mai mari realizari au fost castigarea titlului de Miss World Australia si Miss Universe Australia. Dar, din punctul de vedere al motociclistelor, cea mai mare realizare este participarea la documentarul „Riding Morocco: Chasing the Dakar„, difuzat de National Geographic. Despre „Riding Morocco: Chasing the Dakar” Documentarul are la baza celebrul raliu de off-road din Dakar. Traseul sau a fost refacut de Christophe Barriere-Varju si Laura Csortan. Motociclistul a participat, in trecut, de patru ori la competitie. Cu experienta de acolo, a invatat-o si a ajutat-o pe Laura sa duca la bun sfarsit traseul, totul sub atentia camerelor de filmat. Drumul incepea din Marrakech, Maroc si trecea prin munti, defileuri, rauri si se termina in desertul Sahara, conform National Geographic. Laura Csortan cu pasager Laura Csortan si Dakarul Prima intrebare care se iveste: de ce avea Laura nevoie de ajutorul lui Christophe? Desi si-a luat permisul din 2005, ea era incepatoare intr-ale off-roadului. In plus, expertii spun ca traseul este foarte dificil si ea nu-l mai parcursese pana atunci. A doua intrebare: exista ceva mai curajos ce ar putea face? Da, toata nebunia a avut loc atunci cand Laura era gravida, in primele luni de sarcina. „I had no idea and I look back at the vision now and I cringe, oh my god, this poor baby. But it was well protected and nothing’s wrong.”, a declarat ea pentru The Sidney Morning Herald, un cotidian din Australia. Unde si cum poate fi vazut documentarul? Siteul motorcyclelife.com.au au anuntat ca filmul poate fi vizionat gratis, incepand cu 30 septembrie, pe siteul dreamracer.tv . Fiindca suntem o comunitate si ne place sa ne uitam impreuna la filme bune, va invit sa ne uitam la documentar duminica, 2 august, ora 18:00. Am ales aceasta data si ora in ideea ca nimic nu merge mai bine duminica seara decat un film despre motociclete. Am rugamintea sa confirmi prezenta si/sau sa oferi sugestii despre eveniment pe pagina aceasta. Ne auzim duminica! Vezi articolul integral
  3. Review casca Shoei X Spirit II

    Umbla vorba ca un pret mai ridicat al unui obiect indica o calitate mai inalta. Pornind de aici, printre motociclisti, se zice ca o casca mai scumpa sigur protejeaza mai bine. Pentru cartea „Moto Lady” m-am documentat despre legislatia aferenta echipamentelor moto, standarde de calitate, de siguranta, studii si semnificatia la orice. Numai teoria asta nu mi-a dat prin gand s-o testez. Nu-i nimic, am facut-o acum: am intrat pe siteul Sharp si am ales casca cea mai sigura si cea mai scumpa de acolo: Shoei X Spirit II. Ce spun reclamele? Casca Shoei X Spirit II aduce ideea de rafinament si calitate inca de la prima vedere. Chiar daca nu ai pic de experienta, macar vei observa pretul ( 480 de lire sterline) si tot te vei gandi ca e ceva de capul ei. Producatorul spune ca are o viziera ce nu poate fi nici zgariata si nici macar aburita. De asemenea, are multe ventilatii si se poate dezmembra, sa poata fi curatata. Pana aici suna bine, dar cu siguranta cum ramane? Cei de la Sharp au luat-o si au testat-o. Cum anume, poti gasi detalii aici. Ideea de baza este ca acele rezultate sunt prezentate sub forma grafica, pe baza unui cod de culori, pentru a fi mai usor de interpretat. La urma urmei, daca in dreptul lui verde spune ca e de bine si tu vezi tot graficul verde, clar e buna casca, nu? Rezultate Sharp pentru Shoei X Spirit II Ele sunt impartite in patru imagini: vedere din fata-sus, vedere din dreapta, vedere din stanga si vedere din spate. Ei bine, pentru aceasta casca, rezultatele arata ca ea protejeaza excelent (culoarea verde) partile din fata si din spate ale capului, cat si varful sau. Cat despre laterale, protectia oferita este cu un nivel mai jos (galbena). Ce valori matematice corespund fiecarei culori gasesti tot aici. Comparatie cu viata reala Din pacate, n-am reusit sa gasesc niciun crash test pentru aceasta casca. Dar am gasit unul pentru XR 1000. Casca aceasta a obtinut trei stele, in loc de cinci, in urma testului Sharp. Cauza o reprezinta slaba protectie in partile laterale. Tine minte ca protectia din fata, spate si varful capului este la fel de buna ca X-Spirit II. Iata cum se comporta in realitate: N-am pus niciun link afiliat, n-am laudat nimic, n-am creat imagini demne de o poveste, deci nu vand nimic. Atunci care e scopul acestui review? Sa iti arat foarte clar ce anume cumperi, in ce masura te protejeaza. Sa te ajut sa distingi calitatea reala de miturile si alergatul dupa branduri. Si, cel mai important, sa fii cat se poate de constienta ca nici cea mai scumpa casca n-o sa fie atenta in locul tau. In cazul in care doresti sa stii si informatiile de baza, criteriile pe care se bazeaza review-urile, le gasesti pe toate in cartea „Moto Lady”. Asfalt uscat! Vezi articolul integral
  4. SHARP, cel mai cinstit prieten

    Despre standardele de siguranta ale echipamentelor moto am scris in cartea „Moto Lady”. Tot acolo le-am detaliat putin pe cel european, cu privire la castile moto. Ceva mai dure decat acesta sunt testele efectuate de SHARP,The Safety Helmet Assessment and Rating Programme, o initiativa englezeasca cu privire la informarea consumatorilor, lansata de Departamentul pentru Transport al Marii Britanii. Putina istorie SHARP La baza SHARP se afla un amplu studiu ce a avut loc in 2001, cu privire la accidentele moto si, in mod special, al traumatismelor de la nivelul capului si al gatului. Studiul se numeste „COST 327” si are 327 de pagini (eu ti-am zis ca e amplu!). Il poti citi aici. Pentru a-l efectua, au colaborat diferite institutii din Germania, Spania, Franta, Elvetia si Marea Britanie. Pe baza rezultatelor, a aparut SHARP, cel mai obiectiv prieten al motociclistelor cand e vorba de ales o casca. (In clipul de mai jos e amicul in actiune. Dureaza un minut sa vezi o parte din proces, dar te va ajuta foarte mult sa intelegi explicatiile ulterioare) Ce si cum testeaza SHARP? Din economie de timp si bani, programul testeaza doar castile deja omologate, aflate pe piata din Marea Britanie. Modelele se aleg in functie de cererea consumatorilor, ale vanzatorilor si informatiile din piata. Felul in care se testeaza se bazeaza pe recomandarile acelui studiu, COST 327. Procesul testarii SHARP Pentru a se asigura o validitate si obiectivitate cat mai mare, cei de la SHARP cumpara direct din magazine modelul ce va fi studiat. Ei achizitioneaza toate marimile disponibile. Apoi se efectueaza 32 de teste, in zone diferite si la viteze diferite. Zone testate Impact in partea din fata si in varful capului Impact in partea din spate a capului Impact in partea dreapta a capului Impact in partea stanga capului Vitezele testate Pentru a fi usor intelese de catre publicul larg, cei de la SHARP au publicat vitezele de testare in metri pe secunda. Ca sa fiu sigura ca iti este si mai clar intreg procesul, le-am transformat in kilometri pe ora. Viteza in m/s Viteza in km/h 6 m/s 21.6 km/h 7.5 m/s 27 km/h 8.5 m/s 30.6 km/h NOTA: Mai uita-te o data la vitezele de mai sus. 30.6 km/h reprezinta viteza maxima la care poate fi testata casca ta. La o viteza mai mare, nimeni nu are date despre ce s-ar putea intampla in caz de impact. Se poate doar intui. Tine minte asta de fiecare data cand te bazezi pe casca in trafic. Afisarea si interpretarea rezultatelor Toate cele 32 de teste au la baza un principiu relativ simplu de testare si inregistrare a rezultatelor. In interiorul castii se introduce o forma de cap, echipata cu un traductor ce inregistreaza „impactul” pe care l-ar simti utilizatorul cand ar purta casca si s-ar lovi. Din motive stiintifice, rezultatul „impactului” este oferit sub forma de acceleratie de varf si masurat in g (forta g). Stiu ca acceleratia, in mod normal, se masoara in metri pe secunda la patrat (m/s^2), dar in cazul socurilor e diferit. Mai multe explicatii gasesti aici. Pentru a fi si mai usor de interpretat rezultatele, cei de la SHARP le prezinta sub forma unui cod de culori: Verde– acceleratia maxima este de 275g, Galben-acceleratia maxima este de 300 g Portocaliu – acceleratia maxima este de 400 g Maro – acceleratia maxima este de 420 g Rosu– acceleratia maxima este de 500 g Negru – acceleratia maxima este mai mare de 500 g Cum poti cere sa testeze un anumit model? E foarte simplu:fie le trimiti un e-mail la sharp@dft.gsi.gov.uk ,fie le dai un tweet la @SHARPgovuk . Moderni, nu?? SHARP chiar sunt de incredere! Conform unui articol publicat in 2013, pe siteul oficial al guvernului UK, SHARP a castigat doua premii. Unul dintre ele este premiul international pentru siguranta rutiera „Prince Michael” si al doilea este premiul anual pentru siguranta rutiera oferit de Federatia Internationala de Motociclism. Personal, cel mai mult imi place la SHARP ca publica rezultatele, chiar daca la nivel aproximativ. In caz ca nu stiai, si in cazul ECE, standardul european, exista doua nivele de protectie. Totusi, eu n-am gasit niciodata scris ca echipamentul X a obtinut rezultatele Y la testele de omologare. Cu alte cuvinte, daca n-ar fi SHARP, ar fi dificil de comparat castile in mod obiectiv, din punct de vedere al nivelului de siguranta oferit. Vezi articolul integral
  5. Cum sa-ti intorci lumea pe dos (VI): Intrarea in Grecia

    M-am decis sa reiau povestirile despre excursia mea din Grecia de acum 1-2 ani. Intre timp mi s-a schimbat mult viata, atat a mea, cat si a grecului cu pricina. E posibil sa vad toata aventura intr-o lumina diferita si sa uit unele detalii, dar sper sa iti placa la fel de mult. Mie mi-e dor sa mai fac iar o nebunie din-asta, dar stau cuminte deocamdata, ca urmatoarea vreau sa fie Salonic (Grecia)-Awaza (Turkmenistan). O sa coste bani mai multi, dar sunt sigura ca o sa merite sa conduc doar pe malul marii. Sper sa se termine si razboaiele din zona pana atunci. Revenind la Grecia… Vama dintre Iad si Rai (sau invers) Inca de la intrare mi-a picat povestea cu „plec la mama in Kavala”, ca vamesul m-a intrebat direct unde merg in vacanta. El nu s-a minunat asa tare de ce faceam, dar m-a pus sa-mi dau casca jos. Desi stabilisem de acasa sa imi ascund buclele doar pe teritoriul Bulgariei, am decis sa le tin in continuare ascunse. Motivul? Sa-l impresionez pe grec ca am batut atata drum si inca am un par superb. Ce nu aveam sa stiu este ca pana la grec ma asteptau mai multe probleme decat am avut in Bulgaria. Am intrat in Grecia pe la sase seara, jurandu-ma ca in 2-3 ore sunt la el. Am sunat-o pe mama, bucuroasa foc ca de aici incolo nu mi se mai poate intampla nimic rau. Curios, parea si mama ca se bucura pentru mine, desi s-a impotrivit tare la inceput. Am baut nitica apa, am mancat si am pornit la drum cu voiosie si viteza, sa nu se intunece. (La mine in familie cam toti au alergie la statul noaptea pe afara. E o adevarata tragedie sa am treaba pe undeva si sa se lase intunericul. Acum, daca e doar de distractie, stau si noaptea prin oras, dar am grija ca toate treburile serioase sa le rezolv ziua. Excursia asta era ceva foarte serios pentru mine) Primul contact cu soseaua greceasca Dincolo de punctul vamal proaspat deschis, cel care cica scurta distanta, urma un drum cu multe curbe. Si eu il urmaream, cu bagajele mele rebele. Era curba la dreapta? Eu ma inclinam la dreapta, in timp ce gentile se inclinau mai mult in dreapta, zici ca vroiau sa guste asfaltul. Era curba la stanga? Eu ma inclinam la stanga, dar nenorocitele nu vroiau neam vina mai pe stanga. Nu era pic de drum drept, asa ca n-am avut incotro decat sa opresc intr-o curba, cat mai pe dreapta, sa-mi asez lucrurile. Ce nu m-am gandit este ca drumul putea fi inclinat. Eu nu l-am simtit, dar motocicleta da, asa ca a picat in sant. Prima oara m-am ofticat, stiam ca imi curge benzina din rezervor daca e la orizontala. Apoi m-am gandit barem sa incerc toate schemele de ridicare a motorului vazute pe net. Cea traditionala, apuc de ghidon si salt, n-a mers. M-am pus cu spatele la ea, am prins-o de ghidon si un surub de pe la sa… as fi putut s-o ridic, dar ma durea rau coloana cand incercam. Asa ca am apelat la varianta mea, 100% feminina: am fluturat din ochi si am facut semn la masini, poate m-o ajuta cineva. Au trecut greci cu nemiluita, doar ca sa opreasca unul cu numere de… Bulgaria. Din ce am inteles, m-a dojenit putin ca mi-am luat o motocicleta pe care n-o puteam ridica, dar m-a ajutat si a stat pana cand am plecat de acolo (sa iti spun ca, pe langa faptul ca mi-au picat bagajele, mi s-a spart si capatul metalic de la ghidon? Nu-ti spun, sa nu te sperii). Eu inca stau si ma gandesc… oare ar fi preferat mai mult sa mestereasca la un eventual Minsk? Ca asta e singura motocicleta pe care am reusit vreodata s-o ridic. In fine, am vazut ca porneste mandra, mi-am strans lucrusoarele si dusa am fost. Un gand negru, alungat repede, mi-a venit iar in minte: oare mi-o ajunge benzina? Oi mai avea? Din episodul urmator Mi-am continuat drumul si m-am trezit pe autostrada. Era prima oara in viata mea cand conduceam pe asa ceva. Invatasem eu pe la scoala de soferi ca se merge mai repede si orice e de semnalizat se face din timp, dar cam atat. Mie nu mi-a placut pe acolo. Pe langa faptul ca toti treceau ca vantul pe langa mine (eu ma chinuiam cu 110-120), imi tot luam teapa de la indicatoare. In afara de urmatorul oras de pe lista, ma tot uitam si dupa o benzinarie. Si vedeam semnul de benzinarie. Undeva prin zona scria si ca peste 500 de metri sa cotesc dreapta. Mai mergeam, iar vedeam semnul, de data asta cu 300 de metri. Mai departe, se intampla sa-l vad si la 200 de metri. Eu calculam si, cand era sa ajung in intersectia cu pricina, ia benzinaria de unde nu-i. Evident ca ramaneam pe autostrada, doar nu riscam sa ma ratacesc pentru niste „oaze” cu benzina…. Va urma PS: Ti-am facut dor de duca? Vrei si tu aventuri cu motocicleta, dar nu prea stii cum sta treaba? Afla toate detaliile practice din cartea „Moto Lady”. Vezi articolul integral
  6. Moto Lady

  7. Curs de perfectionare moto

    Orice chestie pe care vrei sa o inveti, inclusiv condusul motocicletei, e formata dintr-o parte teoretica si una practica. Presupun ca pe cea teoretica ai invatat-o in iarna, din cartea „Moto Lady”. Pe cea practica ai ocazia s-o inveti in 21 mai 2016, daca esti prin Bihor. Cei de la Black Eagles MC, in colaborare cu OSC si Scoala Auto Ges organizeaza un curs gratuit de perfectionare moto in parcarea OSC, la ora 10 a.m. Ce vei invata la acest curs moto? Jaloane la viteza constanta Franare de urgenta Ocolirea obstacolelor neprevazute pe drum Mers si manevrare a motocicletei la viteza redusa Ridicarea motocicletei cazute (daca eram prin zona, ma duceam fix pentru asta. Chiar sunt curioasa cum m-ar face sa ridic motorul, ca de una singura n-am reusit, indiferent de tehnica incercata) Limita locurilor disponibile este de 50 si te poti inscrie completand un formular primit pe mail. Daca esti interesata, contacteaza-i pe organizatori la adresa de e-mail blackeagles2010@yahoo.com sau la tel: 0741.519.200. & 0742.681.308. De asemenea, in ziua cursului, ia-ti echipamentul pe tine? Vezi articolul integral
  8. Adaptarea la o dizabilitate

    Vreau cu tot dinadinsul sa iti ridic moralul, Iulia, chiar daca nu ma pricep la consolari lacrimogene. Desi am inventarul complet, m-am gandit foarte serios la posibilitatea de a ramane fara o mana sau picior atunci cand am decis sa plec pe motor in Grecia. Nici nu aveam cum altfel, caci ABSOLUT TOATA LUMEA imi aducea asta ca prim argument. De parca n-as fi invatat in facultate sa fac proteze si nici n-am picat de 5 ori 2 examene fiindca vroia profa sa stiu sa le fac. Sunt ferm convinsa ca una e sa iti inchipui si alta e chiar sa traiesti ceva, dar deviza mea la orice belea, oricat de grava, e „Nu-i nimic! Hopa sus!”. Din ce am citit pe net, cea mai urata problema a ta este piciorul amputat. Permite-mi sa ma corectez: nu este o problema, ci o situatie noua? Cu cat te vei adapta mai bine la ea, cu atat iti va fi mai usor. Sub nicio forma sa nu crezi ca, de-acum inainte, vor fi lucruri pe care n-ai sa le mai poti face! Poti face orice vrei tu, doar ca in moduri diferite? Drept urmare, atunci cand ai sa-ti iei proteza, tu vei fi clienta, nu pacienta? Pana atunci, te rog sa-mi permiti sa-ti impartasesc din cunostintele mele: Sursa: http://www.giphy.com Pasul 1: La shopping de proteze O proteză bună nu trebuie să-ți producă niciun fel de disconfort sau răni. Apoi, trebuie să fie estetică, ușoară și cât se poate de funcțională. Dar, cel mai important, trebuie facuta special pentru tine. Exact ca pantofii ideali? OK, dar de unde o cumperi? Uite aici o lista cu ce se gaseste in tara: Unul dintre cei mai renumiți producatori este OttoBock. Firma s-a înființat în 1919, Germania. Pe lângă proteze pentru membre, mai produce orteze și scaune cu rotile. In România există din 2008. Ortoprofil este un producător românesc. Există pe piață de 20 de ani, are 40 de filiale în țară și produce multe alte dispozitive medicale. Ce are “Ortoprotezare” special sunt prețurile fixe pentru fiecare tip de proteză. E posibil sa fie la fel si la celelalte, dar eu doar pe siteul lor le-am vazut. Această firmă nu e una de producție, ci de distribuție. O combinație între distribuitor și producător, Ortotech s-a înființat în România, în 1999. Ce au ei special sunt broșurile educative pe care le pun la dispoziția pacienților, gratuit. Protmed Protetika produc o gamă largă de proteze. Sunt tot un hibrid între producător și distribuitor, dar oferă și service pentru produsele vândute, ceea ce la alte firme nu am văzut. Urmatoarea intrebare e: de care cumperi? Raspunsul evident este „pe cea mai buna”, dar asta inseamna „cea mai scumpa”. Din ce am invatat in facultate, pretul unei proteze variaza enorm de mult in functie de ce facilitati ofera. Profa ne-a povestit ca, inainte de toate, are loc o discutie cu clientul si o evaluare a stilului sau de viata. Spre exemplu, daca o pensionara la 90 de ani care abia mai merge, are nevoie de o proteza, n-ar avea niciun sens s-o aleaga pe cea cu cele mai multe functii. Nu are atat de multa activitate fizica incat sa ii trebuiasca asa ceva, ar arunca cu banii pe geam. In schimb, unei gimnaste in plina activitate i-ar fi foarte util un model de ultima generatie. Prin urmare, misiunea ta este ca, in discutia cu specialistul, sa iti aduci aminte de toate activitatile de dinainte. In felul acesta, el va putea sa-ti recomanda proteza potrivita tie. De asemenea, daca pretul este prea mare fata de cat iti poti permite, intreaba-l de alte modele mai ieftine si ce miscari poti face cu alea. Si, mai ales, ai mare grija sa intelegi toti termenii tehnici pe care ii utilizeaza. Sursa: http://www.giphy.com Pasul 2: Invata sa folosesti proteza Nu stiu tu cum ai fost in scoala, dar eu am terminat o facultate doar fiindca am fost alergata la invatat de oricare, oriunde ma prindea. Rude, colegi, forumisti, profesori, ba chiar si doua prostituate plus un puscarias ma trimiteau la scoala sau la facut teme. Atentie: trimiteau, nu sfatuiau! Asa am fost pana in ziua licentei, de am terminat facultatea ca in Tom si Jerry, episodul cu pianul. Totusi, cand vine vorba de o proteza, indicat este sa inveti cat mai bine cum sa o folosesti. Fii silitoare, ia notite si exerseaza tot ce ti se zice la magazin. De asemenea, intreaba si daca trebuie sa-i faci vreo intretinere sau sunt aspecte la care trebuie sa ai grija cu ea. Asta face parte din procesul de adaptare. Dupa cum ti-am zis mai sus, cu cat te adaptezi mai bine, cu atat poti face mai multe lucruri. Doar vrei sa te bucuri in continuare de viata, nu? Sursa: http://www.giphy.com Pasul 3. Poti adapta motocicleta Ti-am mai spus si iti repet: poti face in continuare tot ce vrei, doar ca intr-un mod diferit ca inainte. Poti inclusiv sa conduci motocicleta, daca o adaptezi. Cel putin legea iti permite. Din ce m-am documentat, primul lucru pe care trebuie sa-l faci este sa mergi la o unitate medicala autorizata (articolul 3.2.1.) . Cei de acolo iti vor evalua posibilitatea de a conduce si vor stabili ce adaptari trebuie sa aiba motocicleta ta. Fosta mea instructora pentru B oferea cursuri si pentru persoanele cu dizabilitati. De la ea stiu ca, in cazul unei dizabilitati la nivel inferior, in cazul masinii, e obligatoriu sa ai cutie automata de viteze sau comenzile mutate la mana. Tehnic vorbind, nu-mi pot inchipui o cutie automata la motocicleta, dar comenzile sigur se pot muta la mana. Insa, inainte de orice, mergi la acea unitate medicala. Apoi, din ce am inteles de la ea, adaptarea se face de catre oriunde si oricine, doar ca tre’ sa treaca de RAR dup-aia. De asemenea, in cartea motocicletei se va trece tipul adaptarii facute. Sursa: http://www.giphy.com Pasul 4: Cunoaste-ti drepturile Noul tau statut vine si cu ceva avantaje: ai multe scutiri de taxe, impozite si multe reduceri. Ai aici un articol despre asta. Practic, vei fi ca o studenta toata viata: oriunde mergi, ti se serveste o reducere. Nu ca-i fain?? Capul sus si mergi mai departe? Daca te adaptezi bine la noua ta viata, ai sa vezi ca poti face absolut toate lucrurile de dinainte. Sursa: PS: Eu fac tot posibilul sa-ti ridic elanul, dar sunt constienta ca e o mare schimbare in viata ta. Prin urmare, nu ezita sa consulti un psiholog cat mai rapid. Iti va face foarte mult bine. Cred ca ar trebui sa ai unul gratis pe la universitate (esti studenta, din ce am inteles). Il poti contacta dupa ce te externezi. Vezi articolul integral
  9. Cum merge campania Iuliei?

    Se extinde si se clarifica. In ce sens? In primul rand, suma necesara este de 30 000 de euro. In al doilea rand, cei din strainatate pot dona mai usor si mai ieftin. Dar, ca sa nu te tin „in drum”, hai sa detaliem. Donatii directe din tara Iti reamintesc ca pe numele ȚÎRLEA LUIZA TUDORA, se poate dona in conturile RON: RO15BTRLRONCRT00K5252802 EUR: RO27BTRLEURCRT00K5252801 Un mic pont: daca vrei sa scapi de comisioane, mergi si depune banii cash, direct la ghiseul bancii. Transferurile bancare costa, indiferent cum sunt facute si intre ce banci. Metoda aceasta o voi folosi si eu. Oamenii uniti sunt mai fericiti Donatii directe din strainatate Oamenii cu suflet mare din alte tari, fie ei romani sau straini, pot dona direct cu cardul, la costuri mai reduse decat ale transferului bancar international, contribuind la aceasta campanie umanitara. Pana acum s-au strans 1790 de euro prin aceasta metoda, de la 22 de contribuitori. Chiar daca locuiesti in Romania, anunta-ti prietenii din diaspora despre aceasta posibilitate? Donatii indirecte De asemenea, pentru cei care vor sa fie mai eficienti, sa doneze si sa cumpere cadouri pentru Pasti in acelasi timp, exista posibilitatea cumpararii cartii „Moto Lady”. 10% din pretul fiecarei carti va fi donat Iuliei. Pana in prezent, 4 oameni au facut acest gest frumos si au comandat 5 carti. Imediat ce primesc banii pe comenzile din acest weekend, merg la banca sa donez procentul. Cat timp nu vor mai aparea noutati despre Iulia, nu voi mai posta despre donatii. Sper doar ca am insuflat suficienta umanitate si generozitate cat sa fie fata ajutata. Cat despre transparenta donatiilor, voi gasi o solutie tehnica sa fie la vedere datele despre donatiile facute din partea „Moto Lady”. Paste fericit si o inima mai buna pentru toti! Vezi articolul integral
  10. Donare de sange

    Ieri, o motociclista, una dintre noi, a suferit un accident in urma caruia i s-a amputat un picior, a suferit cateva operatii si inca mai are de facut. In general, fiecare operatie se lasa cu pierdere de sange. De obicei, cantitatea este neglijabila, dar in cazul ei, donatorii sunt necesari. Cine doreste si poate, este […]
  11. Pretiosul filtru de aer

    O vorba din batrani spune ca primavara, natura infloreste. Eu cred cu tarie ca, primavara, se platesc impozite si se schimba consumabile. Despre cum se schimba uleiul si placutele de frana deja ti-am vorbit in cartea „Moto Lady”. Azi a venit randul filtrului de aer. Ce este? E fantastic de logic ca filtrul de aer […]
  12. Despre SMAEB

    Bine te-am regasit! :) Am chiulit, stiu. Am vandut mare parte dintre cartile "Moto Lady" si am fugit in Caraibe sa ma distrez cu banii :P Dar, acum ca s-au terminat, am revenit pe blog sa iti povestesc despre... SMAEB.
  13. O noua intalnire cu bloggeritele din Bacau

    Pe 19 decembrie 2015 m-am revazut cu bloggeritele din Bacau. Au fost mai multe decat data trecuta si am descoperit ca am multe de invatat de la multe dintre ele. Roxana m-a scos din „la dolce vita” pe care o traisem in ultimele luni si m-a motivat sa reincerc sa ma integrez in tara de […]
  14. Service moto in toata Romania

    Toata suflarea moto cauta, la un moment dat, un service. Poate pe cele din zona ta le stii, dar ce faci daca ai ramas in pana in alta localitate si nu te descurci singura? Te uiti pe harta de mai jos si stii precis unde sa mergi. Service-ul pe care-l stiu nu e pe harta […]
  15. Cum sa-ti alegi scoala de soferi

    Din ce-am observat, majoritatea trag o postare pe Facebook sau un forum si, ce scoala are mai multi sustinatori, pe aia o alege. Cand am dat de A1, am facut mai rau. Nu cunosteam pe nimeni din lumea moto, dar tineam minte ca, undeva printre boscheti si intr-o scara de bloc, era o scoala de […]
×