Mergi la conţinut

nicon

Membri
  • Conţinut

    1.358
  • Membru din

  • Ultima vizită

  • Days Won

    63

Reputation Activity

  1. Like
    nicon reacted to green.kecske for o postare în blog, Sfaturi Pentru Ieşirile Offroad   
    Arta offroad este o sursă inepuizabilă de distracţie. Nu ai poliţişti pe traseu, nu ai limită de viteză, şi, daca eventual cazi, nu ai colţuri de borduri de care să te loveşti sau maşini în faţa cărora să cazi. Dar acestea nu sunt singurele aspecte prin care condusul offroad se diferenţiază de cel de pe stradă. Chiar dacă te consideri un expert, următoarele sfaturi te vor ajuta să devii mai rapid şi să fii în siguranţă.


    1. Reglează maneta ambreiajului să poată fi apăsată cu două degete

    Această ajustare este foarte importantă pentru a putea apăsa maneta ambreiajului, chiar şi atunci când stai în picioare şi mâinile tale au o poziţie aproape perpendiculară pe ghidon, iar tu poţi folosi doar degetul arătător şi cel mijlociu pentru operarea ambreiajului.

    2. În nisip, nămol sau gropi, accelerează şi mută-te mai în spate pe şa

    Pe drumuri neasfaltate, învaţă să încetineşti pentru siguranţa ta. Pe motociclete grele şi mari, aceasta e cea mai bună abordare. Offroad pe o motocicletă uşoară? De fapt eşti mai stabil când când ai o anumită viteză. Forţa giroscopică (de rotaţie) a roţilor te va ajuta să te menţii în poziţie verticală, iar momentul forţei te va ajuta să te deplasezi pe (sau prin) suprafeţele greu accesibile, cum ar fi un strat gros de nisip. Mutarea greutăţii în spate poate avea ca efect:
    -adăugarea tracţiunii pe roata din spate, în cazul în care puterea este aplicată;
    -partea din faţă a motocicletei devine mai uşoară şi permite trecerea peste respectivele obstacole.



    3. Dacă există ceva ce consideri că este necesar să ai la tine, atunci ia-l

    În general când pleci într-o călătorie offroad, nu te gândeşti că cel mai util lucru îţi va fi un telefon mobil. Şi bine faci. Pe traseu poţi întâlni impedimente cum ar fi pietrele şi copacii, pe care dacă le loveşti îţi pot deteriora motocicleta. Deci trebuie să fii pregătit cu diverse scule, piese şi cunoştinţe, pentru a putea efectua reparaţii generale, de exemplu cazul în care ai pană de cauciuc. Vei folosi probabil mai mult combustibil decât ţi-ai putea imagina, aşa să iei câţiva litri de rezervă la tine nu poate fi niciodată o idee rea. Toate aceste lucruri par evidente, dar ai fi surprins de câte ori vezi motociclişti opriţi pe traseu pentru că nu o cheie sau pentru că au nevoie de un litru de combustibil.



    4. Pentru a vira, împinge motocicleta în jos

    Acest lucru nu va fi aşa uşor de intuit dacă eşti obişnuit să conduci pe stradă. În offroad, unghiul de înclinare este prietenul tău. Ca să virezi, trebuie să împingi motocicleta în jos pe cât posibil de mult, păstrându-ţi corpul în poziţie verticala cât mai în spate pe şa. Acest lucru face cauciucurile de offroad să îşi arate calităţile şi îţi permite să controlezi cu uşurinţă alunecările care fac din offroad o artă atât de distractivă.

    5. Stai departe de frâna faţă la virări

    Condusul motocicletei offroad este complet diferit faţă de condusul motocicletei unde există aderenţă perfectă (pe stradă). Frâna din faţă a unei motociclete enduro poate fi folosită când mergi în linie dreaptă, dar în curbe e ceva mai periculos.

    6. Uită-te unde vrei să mergi, niciun caz unde nu ai vrea să ajungi

    Acest lucru se aplică şi la condusul pe asfalt. Încearcă să îţi intre în reflex să întorci capul unde vrei să se ducă motocicleta, şi nu la vaci, stânci, bolovani, copaci etc., pe care nu ai vrea să le loveşti. Corpul tău va urma traiectoria privirii, iar motocicleta va urma corpul. Practică acest lucru până când îţi devine un obicei.



    7. Ridică-te

    Dacă începi să conduci offroad, poate la început să ţi se pară simplu, dar cei mai mulţi motociclişti „de stradă” sunt surprinşi să afle că stând în picioare pe motocicletă scade centrul de greutate. Greutatea corpului este direcţionată prin picioare şi nu prin şa. Pentru o amortizare mai bună, ridică-te în picioare şi împinge uşor cu genunchii în rezervor, ţinând picioarele un pic îndoite.



    8. Greutatea de pe interiorul piciorului

    Vrei să iei un viraj la dreapta? Apasă în interior cu piciorul drept, în timp ce schimbi greutatea spre exterior, iar acest lucru va ajuta la tracţiune şi la o greutate distribuită uniform pe centrul de greutte al motocicletei.

    9. Atunci când mergi în faţa altei motociclete într-un grup

    Când te urmează o persoană, este este responsabilitatea ta atât să avertizezi persoana din spatele tău cu privire la obstacolele care se apropie, cât şi pentru a te asigura că nu se pierde de grup. Dacă toată lumea din grup urmează această regulă, atunci toate persoanele din grup sunt avertizate de următoarele pericole şi nimeni nu va rămâne în urmă. Chiar dacă eşti penultimul din grup şi eşti nevoit să încetineşti pentru ca ultimul să te prindă din urmă, regula se va aplica şi pentru cel din faţa ta şi aşa mai departe până la primul. Aşa se va păstra tot grupul la un loc şi nimeni nu se va pierde.

    10. Semnalează numărul de persoane din grup

    Vine cineva din sens opus pe un traseu? Este extrem de important să îi spui câte motociclete vin în spatele tău, ca acesta să ştie când poate accelera din nou. Ţine mâna sus şi ridică atâtea degete câte motociclete vin după tine. Ultimul din grup ar trebui să ridice mâna cu pumnul strâns pentru a anunţa că el este ultimul. În acest fel, nu vor exista probleme din cauză că cel care vine din sens opus nu ar şti când să accelereze.



    Şi toate acestea puse cap la cap se prezintă cam aşa:


×
×
  • Creează O Nouă...