Mergi la conţinut

K01LuN9

Membri
  • Conţinut

    40
  • Membru din

  • Ultima vizită

  • Days Won

    3

Tot ce a postat K01LuN9

  1. Felicitari! Frumoase imagini si frumoasa coloana sonora!!
  2. Sunt sau nu sunt motociclist, aceasta-i întrebarea! Rasfoiam un catalog ce conține produse legate de motociclism... de la caști de protecție, combinezoane, protecții, până la obiecte personale de tot felul, bineînțeles, pe aceeași tema... ceasuri, brelocuri și chiar pernuțe... Desigur, ca în orice catalog care se respectă, gasim nelipsitele imagini ce însoțesc produsele spre convingerea potențialului cumpărător. În ceea ce privește efectele comerciale urmărite, nu am nimic de comentat... tot respectul și toată libertatea... Însă am observat cateva aspecte, care în opinia mea au și efecte secundare nedorite și chiar nocive, aș zice... De fiecare dată întâlnesc în imagini genul de barbat dur, neînțeles, misterios... „motociclistul adevarat”, care privește cu satisfacție și zâmbind numai motocicleta sa ori partenera de drum, care arata impecabil, ați ghicit! În rest afișează o mina de sictir total catre toți cei care îl înconjoară... Pe mine acest gen de comportament ma duce cu gandul la copiii răsfățați, care au aceasta atitudine față de jucăriile preferate, ei având totuși o scuză, căci nu și-au format încă personalitatea și pot fi corectați prin educație. Deci, aceasta imagine falsă a barbatului motociclist, cu succes recunoscut pe plan mondial la femei, mie unuia nu mi se pare ca ar avea prea mare legatură. Cărei femei i-ar plăcea un înfumurat acru, ce nu da atentie decât unei biciclete cu motor? Și care se mai crede și centrul Universului când e călare... înțelegem de ce toate conservele trebuie să se dea la o parte din calea lui precum apa din calea lui Moise. Pâna aici, nu ar fi mari probleme, deoarece aceste lucruri țin de mintea acumulată în creierul motociclistului și au efecte în mare parte în comportamenul său social, fiind etichetat de multe ori ca papagal. Să mergem mai departe cu catalogul... există două categorii de imagini... tolăneala și călăreala. Tolăneala apare când ni se înfățișează un motociclist îmbrăcat impecabil, de multe ori în alb, parcă scos din cutie, tolănit într-un fan perfect aranjat, iarba, flori etc... cu un zambet tâmp pe față, admirand creația lui Dumnezeu, pe care dacă nu avea motocicleta ce l-a adus acolo, nu ar fi observat-o niciodată... Situație ce nu are legătură de multe ori cu realitatea. Motociclistul de multe ori ajunge la destinație murdar, nu are unde sa se așeze de praf și mizerie, e transpirat și pute ca un cățel plouat... de aici și relaxarea complet inexistenta... Călăreala este reprezentată prin fotografii în care motocicliștii aleargă de nebuni pe serpentine... fotografii cu motocicletele înclinate la limita aderenței... Pai ce ni se induce involuntar de aici? Că barbatul motociclist de succes, plin de femei și invidiat de toți, este ăla de își ia motor, e mandru și sictirit și alearga pe șosele ca toți să vadă ce tare e el... ca e ca ăia din catalog... Dar ăia sunt profesioniști, echipați impecabil, cu motoare excelente, fotografiați în condiții perfecte (nu de lumină.... de drum) Și vine păcăliciul nostru, își ia o cazătură de motoretă cu 1000 euro (firește ca impecabilă, că așa a zis vânzătorul), își pune în cap și o cască second hand spartă și cu două numere mai mari, bermudele lui bunică-su’ și dă-i nene, blană pe drumuri cu gropi, prăfuite și cu balegă, ulei și ‘prieteni’ de trafic, cu anvelope tocite și tari ca piatra (vezi Sorcova vesela, versetul 5 parcă !!!) să fie și el șmecher, să facă o filmare și o poază pentru Facebook, sa-l vadă gagica pe care vrea să și-o tragă... Și în loc să-l vadă aia, să se umezească toată (de la ploaie), îl vad eu la stiri înfipt într-un copac sau sub vreun camion... Revenind oarecum la realitate, știu că această abordare este exagerată, trasă de păr, însă tare mi-e frică să nu fie și ceva adevăr în ea. Eu astazi, în drum spre serviciu cu motoreta, m-am întâlnit la semafor cu alt motociclist. Ne-am salutat și am pornit mai departe, domol... mai rapid decât mașinile, dar cu o viteză ce denotă responsabilitate și prudență. Ajunși la alt semafor, am schimbat o vorbă și ne-am continuat drumul apoi. Am rămas surprins caci motociclistul avea o vărstă apropiată de 50 ani. Nici eu nu sunt departe de 40. Deci, suntem un fel de veterani sau moșnegi, cum ne-ar numi cei ce pleacă pe o roată de multe ori de la semafor... frânează pe alta... și se mai opresc și sub altele din nefericire... Ma gandeam că dacă toți am fi echipați corespunzător și pe corp și la minte, ar fi mult mai puține evenimente... și întorcându-mă la catalogul cu pricina, mi-am zis... Nu! Nu vreau sa fiu un motociclist de succes, vreau doar să ma plimb cu motocicleta, să beneficiez de avantajele ei și să rămân aceeași persoană, fie lângă motoretă, fie fără ea. Sa fim sanatoși!
  3. De principiu as putea dar dupa ora 14, daca nu e prea tarziu... pe aproape :) sau poate trag chiulul.... )) si deci mai devreme...
  4. Eram hotarat sa plec cu moto... "cat poate sa fie de frig? doar n-o sa ninga!", mi-am zis aseara.... si uite ca a nins...
  5. Cizme - Alpinestars SMX-4 Pozitiv: -confortabile, rezistente, aspect placut, pret foarte bun, usor de intretinut (culoarea neagra). Negativ: - protectiile din plastic de pe exteriorul labei piciorului tind sa se mai desprinda (uneori mai lovesc piciorul de cate o bordura ca sa fiu sigur ca nu le pierd) Combinezon Probiker PRX-4 Pozitiv: - calitate buna, pret accesibil, rezistent la purtare (la tavaleala nu stiu... in general mai am grija de el si ii intretin pielea cu diverse creme), aspect reusit, un mare avantaj il consider ca fiind din doua piese (daca mai merg pe undeva pot dezbraca partea superioara fara sa stau ca un robotel tot timpul), se comporta foarte bine pana la temperaturi de 5 gr... (adica il port fara nimic sub pantaloni, iar in sus tricou si un pulover... drumuri scurte de 10-15 min in Bucuresti, viteza mica), pe ploaie s-a comportat bine (nu am fost complet uscat, dar nici ud nu m-am putut considera, probabil ca patrunde ceva umezeala prin zonele de aerisire) Negativ: - pentru pretentii deosebite este un model foarte des intalnit pe strazi, pe calduri este sauna curata (la drum intins este ventilat destul de bine, dar in oras aglomerat cred ca este bun pentru slabit ))). La mine a cedat cheita fermoarului care prinde pantalonul de geaca, dar poate ca l-am bruscat eu. Manusi Probiker PR-5 Nu stiu daca sunt eu ghinionist, dar aceste manusi s-au imputit, efectiv de la prima purtare si nu le-am mai putut scoate mirosul cu nimic... le-am pudrat, uscat, spalat si tinut nefolosite 1 an de zile.... Put la fel ca usturoiul fara sa aiba leac. Le pastrez doar din curiozitate sa vad ce se mai intampla... Nu mai am curaj sa mai cumpar firma asta...manusi... desi sunt convins sau sper sa fie o exceptie. Ma opresc aici deocamdata. S-auzim de bine!
  6. Pinlock-ul de la Nolan-ul meu nu a fost niciodata testat sub 3-5 grade celsius... Astea sunt cele mai mici temperaturi pe care le-am prins dimineata in oras... pana s-o bag la iernat. Treaba sta in felul urmator... sa nu credeti ca nu se abureste vizorul deloc. Probabil ca daca as merge mai mult timp cu ea ar fi o problema. Eu fac pana la serviciu cam 10-15 min. In acest timp pe marginea pinlock-ului apar zone de aburire, insa partea cea mai mare este in regula si se poate pilota motorul in conditii de confort din punct de vedere al vizibilitatii. Desigur ca si combinezonul ofera la randul sau o protectie satisfacatoare la frig. Sincer, nu prea inteleg cum o casca fara pinlock ar rezista la aburire pe frigul asta... Pinlock-ul rupe oarecum transferul termic, intre exterior si interior fiind practic doua straturi... un fel de termopan
  7. "Sa traieste baietii!!!" Frumoasa "ochioasa" borsulica... S-o calaresti cu placere!
  8. Interesant subiect! Eu in momentul in care am luat motocicleta actuala, neavand echipament cam deloc si facand o investitie deodata in combinezon, incaltaminte, casca, manusi etc... am ales cam cea mai ieftina oferta de pe piata de la vremea respectiva, adica Nolan N62... Al doilea lucru pe care l-am avut in vedere dupa pret a fost sa gasesc si pinlock pentru ea. Ulterior m-am uitat la casti mai rasarite, insa pana acum nu am ales nimic pentru inlocuire. Dezavantaje: - nu are un aspect cine stie ce (o singura culoare, viziera clara); - interiorul nu este detasabil (port cagula si o mai curat cand si cand) - era bine sa aiba ochelari de soare incorporati (viziera clara si lumina puternica nu prea merg) Avantaje: - pentru mine este extrem de confortabila; - pinlock-ul face toti banii... cand vad motociclisti cu casti scumpe si cu viziera ridicata pe timp rece ma felicit pentru alegere. - ventilatia mi se pare buna, desi probabil ca se poate si mai bine. - nu mi se pare mai zgomotoasa decat alte casti. - viziera clara este foarte eficienta noaptea. Una peste alta este o casca buna, fara pretentii deosebite, insa subliniez, la care se gaseste pinlock si care se fixeaza foarte simplu, cu ajutorul unei surubelnite care sa roteasca cei doi pini de fixare. La alegerea urmatoarei casti voi tine cont de doua lucruri: - sa fie confortabila; - sa aiba pinlock. Asta inseamna confort si vizibilitate in conditiile in care oricum mai sunt si alti factori exteriori potrivnici motociclismului. Numai bine tuturor!
  9. Unii tot incearca sa-mi explice cat de misto e sa mergi cu motorul pe ploaie. Ma intreb: Oare sunt tampiti? Una e sa te prinda ploaia, alta e sa ti se para superb !!!
  10. Si asta este adevarat gaxel ! Probabil ca in afara mersului oarecum preventiv, nici nu am intalnit multe situatii periculoase. Iata o istorie proaspata, acum vreo doua dimineti: Plecand spre serviciu, la un semafor intalnesc alta motocicleta, tot o vitezana. Ne strecuram printre coloane, ajungem in fata si la culoarea verde plecam. El ceva mai vioi, eu la cativa metri in spate, lateral dreapta. Amandoi pe banda 2, caci pe unu erau niste lucrari. Nu cred ca schimbam bine a II-a, a III-a si din dreapta, un domn iese cu masina pentru a vira stanga, pe sensul opus noua. Dar cum iese? Se uita inspre noi si ca si cum nu ar veni nimeni (probabil ca a vazut masinile care evident, ramasesera mai in spate) sau ca si cum ar fi suficient timp, se baga pana pe banda noastra, a II-a si opreste perpendicular pe ea, caci de pe sensul opus venea colana lunga de masini. Multi procedeaza asa cand e aglomeratie. Blocheaza o banda si asteapta pana le face careva loc, desi politicos ar fi sa nu te bagi pana nu se raresc si din partea cealalta cat de cat. Fireste ca sunt si locuri in care daca nu esti putin "nesimtit" imbatranesti acolo, dar vorbim de celelalte situatii. Acum, ca sa revin, mi-am pus intrebarea: Nu vezi o motocicleta, dar doua? Cu faruri aprinse, macar ca semanau cu o masina... Expresia omului de la volan era complet relaxata, caci dupa ce s-a infipt, privea in partea opusa spre a se asigura... Baiatul cu celalalt motor a franat ceva mai puternic, dar a lasat-o sa curga spre masina, probabil in ideea de a-l speria putin pe sofer, sa realizeze ca nu a procedat bine. Personal, nici nu cred ca ne-a remarcat, dar sa se mai sperie !!! Fereasca Dumnezeu de situatii stupide. Cu privire la scuteristi... Am intalnit atatia care "mi-au dat clasa" si care au facut ceva in motorul meu, caci ei au mers mult mai repede si s-au bagat mult mai rapid printre masini... e adevarat, in mod inconstient, dar ce mai conteaza cand l-ai facut pe unul cu miarul ? De multe ori incetinesc si raman in coloana, doar sa se duca si sa se linisteasca, sa nu ii am pe constiinta. Altii incearca cu masina sa-ti dovedeasca ca nu esti suficient de rapid. Fiecare dupa mintea pe care o are... sau nu... Ieri am intalnit un sofer simpatic, probabil si motociclist, care m-a protejat incetinind pe banda doi, in dreptul unui dispozitiv de irigatii care o luase razna si stropea pe sosea. I-am multumit si am fost multumit sa observ ca unii soferi ne vad din timp si chiar au grija de noi... doar suntem pe cale de disparitie... sau extinctie...
  11. Din pacate am observat ca tiganizarea poporului roman exista si s-a amplificat in ultimii 10-20 ani. Exista factori trecatori, cum sunt cei ai tineretii cand comportamentul de smecheras este imbratisat de catre toti si unde smecheria se confunda usor cu tigania prin expresii de limbaj ori de gestica, mimica etc. imprumutate de la diverse personaje cu care se intersecteaza adolescentii, fie pe strada, fie la emisiunile de "cultura" televizate pe tot felul de posturi. De aici iau nastere automatisme de genul : "manca-ti-as...", "baga-mi-as" si altele cu aceeasi structura inversata, cunoscut fiind faptul ca forma literara ar incepe cu "mi-as..." Si uite asa, se intiparesc tot felul de cuvinte, expresii etc. etc. ajungem chiar la modul de a ne imbraca, de a conduce, de a cumpara masini, de a asculta muzica in masina, in apartament, casa... Ni se schimba si modul in care privim... caci si de aici se observa multe. Evident, ca aceste rezultate sunt favorizate si de alti factori, dar care se pot reuni tot sub termenul de tiganizare. Imi pare rau pentru cei care se simt jigniti prin acest cuvant, caci stiu ca exista si oameni cumsecade din aceasta etnie, dar realitatea ramane in picioare si anume faptul ca din cauza celor multi care se comporta neadecvat, cuvantul ce le desemneaza apartenenta a capatat un sens negativ. Exact ce se intampla cu romanii in afara... Din cauza locului din care provin cei ce fac deranj acolo, termenul de roman capata sensul de tigan... Imi aduc aminte de primele mele iesiri in Germania, Austria, Elvetia... Am fost surprins, desi am parerea ca sunt un om educat peste medie, cu un bun simt spre maxim... sa constat ca am o multime de tiganii in mine... Culmea este ca probabil cei de acolo, care nu sunt afectati de rutina zilnica a intalnirii cu tiganiile, le identificau mult mai usor, poate doar dintr-o simpla privire. Atunci am realizat ca expresia "daca stai la un loc cu porcii mai devreme sau mai tarziu vei arata ca ei" este complet valabila. Bun! Ma opresc acum cu relatari pe care toti le cunoasteti in diverse forme pe pielea voastra. Orice om cu bun simt identifica tigania si este deranjat de tiganie. Ce putem face? Nu prea multe si nu intr-un timp scurt. Aceasta infectie sociala, vorba lui Cesar, ia timp mult pentru vindecare. Reteta ar fi urmatoarea: Fiecare roman, tigan, neamt sau orice ar fi, care este deranjat de tiganie, trebuie sa identifice mai intai propriile apucaturi si sa le corecteze. Orice societate se schimba pornind de la nivelul individului. Desigur, o parte din populatie se va complace in aceasta mizerie. Ceilalti trebuie sa-i excluda si sa-i faca sa se simta asa cum sunt. Multi se vor trezi, altii poate ca nu. Uneori o singura privire il poate face pe cel care nu se supune regulilor unanim acceptate de societate, sa isi dea seama ca este neacceptat. Sa ne imaginam o scena pe care multi am vazut-o pe viu: fata frumoasa care trece pe langa un grup de muncitori, tineri, etc si dupa care se arunca cu diverse replici pe care nu stau sa le citez, caci sunt jalnice. Acum repsectiva fata poate sa-si ridice poalele in cap si sa le raspunda la randul ei cu tot felul de expresii de aceeasi natura, moment in care oricat de frumoasa ar fi isi da arama pe fata... sau poate sa treaca pe partea cealalta a strazii, sa nu le arunce nici macar o privire si sa ii faca pe prostalai sa se simta ca ultimile scursuri. Si daca ei sunt mult prea retardati sa-si dea seama, oricum ceilalti care observa scena vor intelege asta... Cam asa trebuie sa facem si noi cu cel care isi goleste scrumiera masinii in mijlocul strazii, arunca petul pe geam sau tigara, cel care nu stie sa raspunda la salut, asculta muzica la maxim in miez de noapte... sau cu "vedeta" de la televizor. Daca atunci cand ii vezi pe strada treci pe partea opusa, va intelege ce trebuie. Dar daca tu ii ceri autograf, va crede ca a facut cine stie ce treaba... Eu am ramas intotdeauna surprins de boarfele de la televizor de ex., artiste de filme porno... Cat de proasta trebuie sa fii, ca sa te faca posta cineva in mod public si sa te afisezi la televizor, la interviu, unde se discuta despre calitatile tale de artista, realizarile tale... Esti proasta? Orice catea de pe strada poate face ce ai facut tu, iar tu te si lauzi cu asta la televizor? Denaturarea si rasturnarea tuturor valorilor, doar de dragul audientei, deci a banului... au reprezentat aratura pe care mai apoi s-au imprastiat semintele prostiei. Noi nu facem acum decat sa adunam recolta iar prin noianul de buruieni mai sunt cateva fire din cultura de baza si ne intrebam daca mai putem salva ceva. E mult de munca, domnilor!
  12. Pasagera a rescris planurile, nu? Grija mare, asa am inceput si eu, iar acum cer voie ca la parinti. Tocmai cand voiam sa ung si eu lantul, cu ocazia muntelui... Mergem cu alta ocazie, poate vine si Caesar!!!
  13. Me ghindesc si eu dache pot veni ! Daca scap de pasagera de nevasta-mea...
  14. Tipic! "Motociclistul" cu "piesa" cu cracii goi in carca, ce are proiectia succesului deplin in propriul creier, nu poate respecta culoarea rosie a semaforului. Aia este pentru toti ceilalti, care il invidiaza pe el. Exact cum fac posesorii de masini mai scumpe sau exclusiviste chiar... Ei isi permit sa incalce legea si bunul simt in general, pentru simplul motiv ca isi permit masini de lux pe care ceilalti, majoritatea, nu si le permit. Ei nu au platit 100.000 pe o masina ca sa stea la semafor ca si Loganul de 4-5000 euro. Fiind retardati (unii, sa nu generalizam) nu isi dau seama ca actiunile lor tradeaza micimea gandirii si nivelului scazut de inteligenta. Ma amuzam acum cateva zile, fiind in parc cu copilul, am nimerit langa un pusti care le povestea celor doua fete ceva de genul acesta: "Eu am de gand sa fac tot felul de chestii, pentru ca o sa-mi iau motor si... va dati seama si voi, e cam periculos!" Un moment am vrut chiar sa-i spun ca inainte de a veni in parc m-am dat jos de pe motocicleta si chestia asta nu este incompatibila cu intemeierea unei familii, cu responsabilitatea si maturitatea in trafic, in societate, nici cu altele, gen cultura, scoala, etc... Cand m-am uitat mai bine la el am renuntat. Nici nu aveam cu cine si probabil ca ar fi fost vreun raspuns ironic: Bla, bla ! El voia sa impresioneze gasculitele si atat! Am plecat punandu-mi speranta ca macar nu o sa aiba bani suficienti sa-si cumpere prea repede si poate ii mai vine mintea la cap. Probabil ca unii, cu posibilitati financiare mai mari si cu parinti ceva mai putin constienti, chiar pun in aplicare ceea ce gandesc. Alteori aud prin fata blocului cate o motocicleta supraturata, care trece ca vantul de ti se ridica pielea pe spinare. Astept cateva secunde in care zic "Doamne ajuta-l !!!" cu frica ca voi auzi o tentativa de franare, o bufnitura sau vreo mamica tipand ingrozita dupa copilul ei... Inconstienta! Ai chef sa-i dai gaz? Du-te pe o sosea libera, intr-un weekend si daca e libera cat vezi cu ochii, fa acolo ce vrei. Chiar daca nu e sigur nicaieri 100%, macar nu omori pe altcineva, in afara de tine eventual. Dar, ce folos, daca nu te vede lumea? Caci si mandria trebuie hranita cumva... Pentru multi a fi motociclist inseamna a fi smecher, cool si altele de genul acesta. Eu prefer definitia de baza... MOTOCICLÍST ~ști m. Persoană care conduce o motocicletă. /<fr. motocycliste
  15. Interesant testul! L-as incadra mai mult in categoria iluziilor optice ce tin de complementaritatea culorilor si deci cred ca este putin tras de par exemplul, insa poate fi folosit pentru a intelege unele interpretari si reactii ale creierului. Cu privire la ceea ce spunea initiatorul topicului. Cum ne facem vazuti celor care vireaza stanga in intersectii? Teoretic, simplu! Se reduce viteza pana la evitarea oricarui pericol. Sa poti opri in cazul in care soferul iti taie calea. Practic, complicat! Singurul incident in care am fost vreodata implicat, a fost in momentul in care cel care intorcea prin scuar, se uita la mine, oprise si isi manifestase intentia de a ceda trecerea, dupa care mi-a intrat in fata. Eu am redus viteza pana cand am fost sigur ca: 1 reduc viteza, 2 m-a vazut, 3 imi cedeaza trecerea... dar nu a fost sa fie asa... El se uita la mine si se gandea la... altceva. Acestea sunt situatii si mai periculoase. Cand iti taie calea un batranel, o fufa cu telefonul la ureche, un manelist cu orchestratia la maxim, te mai gandesti ca trebuia sa identifici pericolul, sa evaluezi mai rapid eventuala situatie nefavorabila. Dar cand se uita cate unul fix in ochii tai, esti indus in eroare mult mai usor. Ai impresia ca va opri, ca te-a vazut, ca ai un far aprins, chiar daca nu esti masina... totusi trebuie sa te vada. E!!! Nu te vede, nu se gandeste, nu e atent si te baga in spital, mormant, iti lasa copiii fara tata... Astazi am facut o plimbare usoara, Bucuresti-Giurgiu si retur... Inca observ ca soferii se sperie cand apare o motocicleta "din senin" langa ei. Rutina ii face sa evalueze situatiile dupa obisnuinta lor. Si in 99% din situatii ei au de-a face cu camioane, autobuze, tiruri, Logan-uri sau cateva masini ceva mai rasarite... un BMW (aia care se mai iau la liniute cu noi, ca sa arate pirandelor ce masini au si dupa ce schimbi a I-a si a II-a daca te uiti in oglinda ii vezi ca plang ) Asa-deci, ca la ei semnul cedeaza trecerea are o conotatie strans legata de ceea ce se asteapta sa le vina pe sensul cu prioritate. In niciun caz nu se asteapta sa treaca nava Eterprise cu 9.5 warp. Deci "taximetristul" care isi petrece viata pe sosea, mai opreste la o shaorma, fumeaza cateva tigari si asculta o manea clasica va acorda prioritate doar la cel care are maxim 20-30 metri de el. Ca are experienta, se mai si grabeste incet si e si cunoscut intre baietii de cartier si fufele de bordel. Pe de alta parte designerii de scutere au facut in asa fel incat un scuter care abia se taraie sa semene foarte bine la lumini cu o motocicleta de 150cp si pe ideea "dai cu banu" sau cu zaru', ca la barbut (alta socializare taximetreasca), melteanul spune "o fi vr'un scuter!" si se baga in fata ta. El nu are experienta sa vada macar din tremuratul farului pe sosea ca Rossi vine cu 250 km/h, ca si asta a vazut aseara pe Digi Sport cursa de la Laguna Seca si il mananca palma dreapta... Si uite asa, unul se duce la parnaie, altul la groapa... Unii spun ca e de vina taranul cu covrigul, altii ca nebunul donator de organe si pana la final nu mai conteaza cine are mai multa dreptate, ci ramane numai suferinta... Si de-asta va spuneam... vedeti cat conteaza sa fii nebun de precaut? Incercati sa luati cele scrise ca pe un pamflet iar daca gasiti ceva util, m-as bucura
  16. Ma uitam acum cateva zile la motociclistii care circula prin Bucuresti si am vazut ca unii poarta echipament, altii mai putin, iar altii deloc. In ceea ce ma priveste sunt adeptul purtarii echipamentului. Nu stii niciodata cand e ziua neagra si te poate ajuta prezenta lui ca mediator intre tine si asfalt. Desigur ca asta nu inseamna sa faci rabat de la prudenta maxima pe care trebuie sa o abordezi in trafic. Luand totusi in considerare temperaturile caniculare, echipamentul devine un impediment in calea confortului si, cu riscurile de rigoare am renuntat la el, exceptie facand casca si cagula, greu de suportat dar utila pentru a absorbi zeama de transpiratie. Astfel, circuland oarecum cu un morcov sub sa, mi-am adus aminte de senzatia pe care au trait-o tatal meu, unchiul meu si altii (sunt un soi de motociclist cu pedigree) in anii 60-70. Stiu ca nu se pot compara conditiile de trafic si multe altele cu ceea ce e in zilele noastre, insa totusi, era o placere sa simti adierea vantului in timp ce calaresti armasarul sau martoaga, ce are fiecare. Si tot gandindu-ma asa, imi inchipuiam ce ar insemna de exemplu sa mergi pe un scuter complet echipat, caci si acolo sunt aceleasi riscuri pana la urma in oras. Pai un scuter si nu numai, caci si la multe motociclete se poate aplica aceasta idee, reprezinta un mijloc de transport economic, rapid si de ce nu, placut. E! Partea cu placutul nu exista in momentul in care stai la 50 grade cu tot sifonierul pe tine. Imi aduc aminte cand am luat casca de exemplu, ca nu am reusit sa cumpar cea mai scumpa si buna marca. Am zis ca o sa o iau ulterior, caci erau prea multe dintr-un foc. Mai apoi am ajuns la concluzia ca tot luciditatea este cea mai importanta. Este singura care poate creste procentul sanselor sa nu fii implicat in evenimente, fie cu casca buna, fie cu una mai putin buna, fie cu echipament, fie fara... Si acum sa ajung la o alta idee, sfat, recomandare, parere... cum crede fiecare. Orice ai face in viata, iar motociclismul nu face exceptie, experienta vine numai prin practica si in timp. Secretul supravietuirii este sa nu consideri niciodata ca ai invatat tot si nu mai poate aparea ceva imprevizibil, cumulari de situatii periculoase, pisici negre... Eu am procedat intotdeauna asa: dupa fiecare deplasare, in oras sau afara, m-am autoexaminat. De fiecare data cand treceam printr-o situatie periculoasa, incercam sa constientizez ce anume am gresit, cum puteam evita si mai ales ce s-ar fi putut intampla. Si am patit o multime de lucruri de pe urma carora, din fericire, am invatat fara sa o comit. Am vazut ce inseamna sa nu fiu sigur ca cel de langa mine a remarcat prezenta mea, ce inseamna sa ma asigur temeinic in intersectii, la schimbarea benzilor, ce inseamna sa-ti iasa cineva in fata, fie pieton, masina sau camion si asa mai departe. De fiecare data am invatat ceva si de fiecare data lipsa vitezei mari a insemnat 90% sansa de a evita. Asa cum in alte cazuri, viteza mare a amplificat lucruri minore, din care se puteau alege belele mari. In momentul de fata, daca concluzionez ca o deplasare a fost absolut fireasca, in conditii de siguranta si cu un stres psihic minim, asemanator conducerii unui autoturism, ma declar multumit si pe deasupra gust din plin placerea deplasarii pe doua roti. Daca constat ca a intervenit o situatie periculoasa, ma nelinistesc si reduc pornirile de pilot nedescoperit, caci pe o sportiva orice ar fi, tot mai intervin acolo unde avem impresia ca sunt conditii mai sigure. Deci, dragi prieteni, unii la inceput de drum, altii mult mai experimentati decat mine, va rog sa va autoanalizati de fiecare data si va doresc sa nu gasiti ori sa eliminati acele lucruri care se pot dovedi periculoase pentru voi si cei din jur. Fiecare trebuie sa contribuie la schimbarea mentalitatii ca motociclismul este atat de riscant pe cat este vazut astazi, poate ca pe buna dreptate. Sa auzim de bine!
  17. Da' stiu ca te lasi greu...
  18. Rabdare, rabdare si iar rabdare... Ca sa citez personajul directorului de scoala, interpretat de Malaiele... Batran fiind, nu ma mai tin salele ca la 20 ani, cand mergeam cu motocicleta chiar daca nigea sau ploua afara. Eram asa cum sunt unii tineri de astazi, care spun: "Hai cu mobrele, va speriati de o ploaie?" Da! E un oarecare adevar! Nu ma sperii, insa prefer masina cateodata... vorba batranului din bancul cu insula plina de femei.."Lasa, taica, ca se vede bine si de aici!" Deci, prefer sa nu ma ud, sa nu spal motocicleta neaparat de 3 ori pe saptamana si mai ales sa nu ma manance de la limbrici... sau sa nu o caut cu lumanarea... Sa ma intorc la oile noastre... traficul pe motor, respectul si supravietuirea... exista o legatura tainica pe undeva intre aceste notiuni... Respectul in trafic, pe care il solicitam de la soferi, se castiga in primul rand respectand... Sa vedem un fapt real... Ne aflam intr-o zi de primavara, dimineata, merg catre serviciu cu motocicleta. Dimineata, trafic, cozi la semafor, unul adormit, unul grabit, fiecare incearca sa ajunga la munca... Ajung la semafor, doua coloane de masini, opresc pe banda 2... pe langa mine vruuum un motociclist se infige direct intre cele doua randuri de masini... slalom, sprituri din acceleratie, figuri, urari printre dinti acolo unde nu e loc etc... un comportament care, fara vorbe pronuntate, spunea doua lucruri: soferilor, la o parte, sunt cu motorul, eu nu stau la semafor, faceti loc... iar mie: vezi cum se face? nu stai ca papagalul in coloana ca toti babalacii. Asa e, de-aia am si facut introducerea cu masina. Daca stau la semafor cu masina de 5-6 ori, nu mor daca stau o data si cu motorul. Si batraneste se rezolva mai elegant situatia... Sa vedem cum. Primul motociclist a impartit cateva expresii de Doamne-ajuta, dar a si primit in schimb ceva carne pentru frigider. Efectul asupra soferilor? "Uite si la astia! Motociclisti smecheri!" Respect=0 Ce urmeaza? Eventual o sicana in trafic... poate chiar mai rau, adica un factor in plus, care cu concursul altora pot afecta chiar siguranta motociclistului in trafic... Acum, babalacul... eu... Dupa ce am stat cuminte in coloana, soferii au observat ca asteapta un motociclist politicos in spatele lor, auzind motorul, vazand farul, dupa ce au terminat fie convorbirea telefonica, fie rujatul in retrovizoare etc... La urmatorul rosu au facut singuri loc... Iata, respectul genereaza respect. Privirile soferilor erau altele... sau spuneau altceva: "Uite, ca nu toti sunt nepoliticosi! Asa da, du-te frate, nu sta atata!" Si iata, zic eu, ca putintica rabdare e folositoare. Poate ca daca s-ar mari numarul de motociclisti cu rabdare s-ar diminua si evenimentele nefericite si ar creste si imaginea (zic frumos, asa-i?) motociclistilor in ochii celor multi din trafic... soferii... Sa aveti un sezon frumos!
  19. Nu stiu daca conteaza, eu sunt impotriva. Realitatea exista si mai tempereaza...
  20. Va salut, Confirm cele legate de starea drumului catre Petrosani. La 50 km/h cu masina imi venea sa opresc si sa ma dau jos. Am crezut ca o dezmembrez... jalnic! Peisajul merita.
  21. Frumoasa zona! Buna mancare... Pacat de gropile din asfalt.
  22. Am avut placerea sa ies cu baietii la o plimbare, Caesar, Niko, Ionut si au fost o companie foarte placuta, am primit sfaturi utile. Sper sa mai am ocazia. Apropo de pozitia corpului in curbe, nici acum nu reusesc sa sprijin mana opusa virajului pe rezervor, oricat as duce fundul inapoi. Ajung intr-o pozitie total neconfortabila... Am ajuns la concluzia ca F4i-ul e un motor mic pentru mine ori... trebuie sa mai iau lectii! :-)
×
×
  • Creează O Nouă...