Mergi la conţinut

Florin Nx

Membri
  • Conţinut

    85
  • Membru din

  • Ultima vizită

  • Days Won

    1
  • Online

    12d 9h 18m 23s

Florin Nx last won the day on 21 Iulie 2012

Florin Nx had the most liked content!

1 Urmăritor

Despre Florin Nx

  • Data naşterii 16.04.1976

Despre mine

  • Sunt
    Motociclist
  • Locatie
    Roman
  • Posesor(oare) de
    Suzuki GSXF 600 / `98

Metode de Contact

  • Pagina Web
    http://www.florin-foto.ro
  • Yahoo
    nastasaflorin

Vizitatori recenţi

827 vizualizări profil
  1. Florin Nx

  2. Primul Meu Accident !

    Ce ai gresit: 1. Nu ai avut echipament corespunzator. 2. La 112 trebuia sa anunti accident cu victime, sa vina politia si salvarea la fata locului 3. Cand masina a plecat, trebuia sa suni din nou la 112 sa spui la accident cu victime, autorul a fugit de la fata locului.
  3. Ajutor! :)

    Eu nu m-as simti deloc in siguranta la 120km/h cu o jucarie din asta. Nu te gandi doar la "cat prinde", gandeste-te si la cum se opreste.....
  4. Cat De Mici Sau Mari Sa Fie Pretentiile Daca Nu Esti Vinovat

    Si eu sunt de acord cu cererea de despagubiri usturatoare pentru problemele cauzate. Oasele rupte se refac, insa nu la fel. Raman traume psihologice.Chestii mai putin cuantificabile, cum ar fi timpul in care stai la pat desi ai putea sa produci.Durerea fizica suferita.etc Eu am condus masina inca din `95. N-am avut pana acum nici macar o singura problema, nici un accident, nimic. Deci se poate. Daca eu pot, am pretentia si de la ceilalti participant sa se comporte si sa respecte la fel. Ieri, in Bacau, mergeam pe banda 1. Un tampit cu o dacie din 1900 toamna s-a bagat efectiv peste mine, de pe banda 2 fara semnalizare. Norocul meu e ca, paranoic fiind, ma intreb permanent in trafic "daca intra asta peste mine?, daca franeaza ala brusc....etc". Am franat brusc, cu scartait de roti, si am reusit sa evit, la mustata. De data asta. M-am bagat apoi pe partea soferului si i-am batut obrazul, la modul decent. Reactia lui a fost cea arhicunoscuta, ridicat din umeri "nu te-am vazut". Da, merita "arsi".
  5. FRANAREA !

    Eu m-am referit la situatia mea , unde am cazut in afara drumului, zona cu pamant si pietris(chiar si cat pumnul) .
  6. FRANAREA !

    Ca sa raspund si colegului care a intrebat - nu, nu aveam crashpad-uri, nu stiu cat de mult m-ar fi ajutat in situatia asta... Sunt sigur ca s-ar fi putut evita cazatura. Mersesem destul de multi kilometri (cred ca vreo 200) prin munti in ziua respectiva - practic facusem pasul Oituz, apoi din Brasov la Rm-Valcea drum asemanator cu o gramada de curbe faine si multe extrem de stranse. Am mai prins pietris in unele dar asa..... rarut... asa ca am inceput sa prind incredere. Cum s-a intamplat? Am intrat in viraj (ac de par, in rampa, spre stanga) cu vreo...50-60km/h, cred ; la momentul in care am vazut pietrisul era deja prea tarziu...o fasie de aproximativ 3m de covor de pietricele de munte. Mi-a fugit spatele brusc, am incercat sa o redresez....m-am dus in derapaj spre marginea drumului - am prins 1m de asfalt, moment in care a inceput sa se ridice, am franat putin.....dupa asta am iesit de pe drum unde era....pietris si am lasat frana. Prea tarziu ! Eram deja pe jos (pe stanga), am mers asa vreo 4 metri taras pe pietris+iarba , am rupt o poarta din lemn putred si m-am oprit . Cred ca o viteza + inclinatie ceva mai mica m-ar fi ajutat in situatia asta. Nu exclud nici posibilitatea sa fi facut pentru o fractiune de secunda "point fixation". Cat am asteptat colegii plecati sa-mi peticeasca capacul gaurit au trecut cel putin 10 bikeri, multi dintre ei au derapat pe acea portiune, insa aveau viteza mai mica (probabil si cunosteau zona). Unora care veneau cam tare le-am mai facut eu semne ca e pietris. De oprit - n-a oprit unu` sa intrebe ce caut cu motorul desfacut dupa o curba....
  7. FRANAREA !

    Corect. Dar e de preferat sa o faci in niste conditii relativ controlate. Ca altfel un experiment nereusit se poate tansforma usor intr-o tragedie....
  8. FRANAREA !

    Nu, nu e paranoia. Eliadar are mare dreptate. Tocmai am luat si eu prima tranta intr-o curba "ac de par" - intre Brasov si Rm-Valcea in care am intrat (prea) inclinat....si in punctul cel mai "orb" era pietris .....N-am reusit sa o mai redresez - poate si lipsa de experienta isi spune cuvantul - partea buna e ca nu aveam viteza foarte mare. Rezultatul? 50 ron astuparea gaurii in capacul cutiei, 130 ron uleiul provizoriu(de masina),150ron reparatia+vopsitul carenei stangi, 150 ron semnalizarea sparta, 20 ron pentru reparatiile portii pe care am rupt-o.Echipamentul full si-a facut datoria si n-am avut nici macar o zgarietura. Prin urmare, nu experimentati tehnici pe drumurile publice, mai ales pe cele necunoscute.
  9. Sunt incepator. Am cam 1200km la activ pe motocicleta, dar cateva sute de mii pe masina. Ma gandeam zilele asta ca in cei 1200km pe motocicleta am intalnit situatii periculoase exponential mai multe decat cu masina. Sunt invatat sa conduc preventiv. Scanez permanent drumul in departare si apropiere, marginile acestuia, drumuri laterale ca sa identific orice potential pericol. Chestia asta m-a salvat de cateva ori din situatii ce se puteau lasa cu urmari grave : - trecere de pietoni. Viteza 50km/h in reducere. Pieton care se uita, ma vede, nu da semne ca vrea sa treaca. Totusi imi tin atentia pe el. Cand ajung la 2m de trecere sare in fata mea, brusc.Stoppie,scartait de roata - pietonul ingheata in fata mea. Oprit la 30cm de el.... - semafor la o intersectie T. In fata mea un mercedes Aclasse, fara vreo directie semnalizata - asa ca nu ma bag pe langa(eu voiam dreapta). Verde - A classe pleaca brusc, eu usurel in spate.Face 2m apoi franeaza la fel de brusc. Fara vreun motiv. Am reusit sa opresc la timp, insa era sa fiu busit de cel din spate. Evident A classe condus de o lady. - bemveuri, multe cu numar de BG. Feriti-va de ele. Semnalizarile la bmw sunt optionale. In plus bravii conducatori cu ochelarii pe cap si ghiul pe mana scoasa pe geamul portierei au o placere sa te sicaneze. Daca cumva sunt in dreptul tau la semafor ambaleaza ostentativ pentru o liniuta, probabil. Eu i-am facut. Am ambalat si eu......si la verde.......am plecat obisnuit, lejer - ala a plecat glont de unu` singur. - drum expres. Trafic destul de lejer, eu viteza undeva pe la 100-110 km/h. Vad in departare drum lateral dreapta si o dubita care astepta sa intre pe expres. Se uita stanga-dreapta si intra brusc. Franez(eram pregatit, un presentiment asa....) si claxonez. Se uita speriat la mine. Poate macar data viitoare va fi mai atent. - in oras - aceeasi chestie - o gramada de soferi intra de pe drumuri fara prioritate fara sa se asigure. Aici am avut "fara numar". - atentie la soferii care au obiceiul sa stea foarte aproape de spatele vostru. - atentie la soferii care intra in depasiri de pe contrasens si dau flashuri..... - atentie pe inserat in sate !!!!!!!!!!!!!! oamenii merg pe strada ca in curte la ei, nu se asigura deloc, nici nu grabesc pasul.In multe sate acum este asfalt fain, care imbie la viteza. Nu va lasati sedusi.... Concluzii: conduceti cu mare prudenta; anticipati permanent traficul. Daca identificati ceva in neregula presupuneti ce e mai rau si actionati in consecinta. Pozitionati-va pe benzi in asa fel incat sa aveti vizibilitate maxima, sa fiti vazuti de ceilalti si in asa fel incat sa aveti o distanta cat mai mare fata de diverse pericole ce pot aparea(masini care ies brusc din lateral sau care pot deschide portiera; trafic aglomerat pe contrasens - destepti care depasesc aiurea...etc).
  10. De La A La Z Despre Examenul Moto

    Langa numarul de inmatriculare. La mine n-a incaput asa ca e pus sub acesta.
  11. De La A La Z Despre Examenul Moto

    La ITP iti verifica doar franele.Poate si luminile. Nu iti cere accesorii, gen triunghi sau trusa. Eu port lamaia si consider ca e utila - cel putin pentru soferii care au obiceiul sa stea foarte aproape de cel din fata - am observat ca sunt mai precauti si pastreaza o distanta mai mare.
  12. Ce Trebuie Sa Verificam La Cumpararea Motocicletei

    1.E destul de mult de verificat. Vizual.Identifici potentiale probleme.Capace crapate pe la zona cutiei de viteze...etc.Rotile sa calce drept.Distanta intre bara stanga si rezervor trebuie sa fie egala cu distanta intre bara dreapta si rezervor.Lantul sa nu fie incarcat cu depuneri, zalele sa fie curate si unse. Functional. Instalatia electrica(semnalizari, lumini, etc).Sa nu aiba improvizatii. Pornirea usoara.Verifica daca scoate fum(alb, albastru, negru in general inseamna probleme).Motorul sa mearga regulat, nu cu intreruperi.Verifici atingand galeriile de evacuare daca functioneaza toate pistoanele. In mers. Schimbi toate treptele de viteza. Sa nu "traga" in vreo directie.Sa nu vobleze ghidonul.Sa nu aiba vibratii ciudate (jante strambe). Sa mearga drept pe o roata(just kidding). La franare sa nu vibreze maneta/pedala (semn de discuri strambe). 2.Sa corespunda seriile de pe motocicleta cu cele din cartea de identitate si certificatul de inmatriculare. Sa ti-o vanda proprietarul din acte. Pasii sunt cam asa: - la vanzare se face un contract de vanzare cumparare la o firma specializata(aprox 50 ron) Acolo vei primi si o fisa pentru directia taxe si impozite. - mergi la primarie directia taxe si impozite - vanzator - se scoate din evidenta - mergi la RAR pentru identificare(itp daca e cazul) - platesti taxele de certificat si placuta de inmatriculare - faci asigurare in vederea inmatricularii - te prezinti la politie cu toate documentele (chitante, act vanzare cumparare, identificare,asigurare) si ceri placuta cu numar si noul certificat pe numele tau si noul numar - din nou la taxe si impozite - la cumparator de data asta - pentru inregistrare in evidenta. Sper ca n-am scapat ceva.
  13. Chestionare A

    Atentie insa, acolo nu gasesti TOATE intrebarile. Nici pe e-drpciv, nici pe drpciv. Eu m-am incapatanat sa le fac toate, insa undeva pe la 50% spune ca le-ai terminat. La examen, totusi, am avut cam 3 intrebari care nu se regaseau in chestionare. Legislatia este in mare ca si cea de la B cu unele mici diferente adaptate penru moto (portul castii, lumina aprinsa tot timpul, ambele roti pe carosabil, manevre care sa nu dezechilibreze pasagerul, fara pasager cu alcool la bord...etc) Totusi, in legislatie exista cateva cazuri unde se cam bate cap in cap - un exemplu este prevederea ca trebuie sa circuli cat mai pe dreapta - care nu se aplica noaptea, la apropierea unui alt vehicol din sens opus.(desi nu este specificat nicaieri in lege ca nu se aplica noaptea). Mai sunt cateva cazuri, insa nu mi le mai amintesc acum. Exista si cateva greseli in chestionare - cum ar fi una in care raspunsul corect la oprirea unei hemoragii este "prin legare deasupra ranii". Este incorect pentru ca legarea unui garou deasupra ranii functioneaza doar in hemoragiile arteriale, nu si in cele venoase. Oricum, sala este foarte usoara daca intelegi legislatia. Faci 20/20 in 3-4 minute fara probleme.
  14. De La A La Z Despre Examenul Moto

    Instructorul te-a invatat bine xsebi. E bine sa te inveti de pe acum sa nu bruschezi comenzile. Frana de motor este destul de violenta la motocicleta, daca nu este controlata bine te poate baga in derapaj cu spatele. Gandeste-te ca in ziua examenului e posibil sa ploua. In plus, imediat dupa evitarea primului jalon, ai curba stransa spre stanga ca sa mergi spre evitarea jalonului 2. Daca nu reusesti sa franezi suficient, risti sa franezi in acea curba...iar urmarile sunt lesne de inteles. Politistul nu vine cu radarul dupa el, deci cel mai bine este sa mergi cu o viteza la care sa te simti confortabil si la care poti face poligonul fara greseli.
  15. Prima Calatorie Cu Pasager. Ce Trebuie Sa Stii?

    OK. Am facut prima cursa cu pasager. N-a fost atat de greu precum ma asteptam. Am facut instructajul de rigoare (urci dupa ce-ti fac semn, picioarele in scarite tot timpul, inclusiv la intersectii, mainile pe rezervor, privirea prin dreapta mea, coborarea dupa ce opresc total si fac semn) - si am plecat la drum.Unul nu prea lung, fara prea multe curbe. Aproape ca n-am simtit ca port pasager.Evident am mers ceva mai usor (mai ales la schimbarile de treapta), mai cursiv, fara bruscari. Am simtit putin schimbarea comportamentului aproape de oprire - si pe ceva pietris macinat - parca parca se simtea putin dezechilibru. Poate a fost doar o impresie. Apoi am abordat un drum cu cateva curbe. Aici a fost iarasi destul de ok cu cateva mici tentative ale pasagerului de-a continua miscarea - in special la revenirea din curba - si-mi dadea senzatia ca sa dezechilibreaza. Am facut semn sa stranga mai bine cu picioarele si, in mare s-a rezolvat. Curbele le-am luat usor, la 50-60km/h. Persoana n-a mers niciodata pe un motor. Oricum - ideea e ca nu e chiar bau-bau - atat, sa fii responsabil, sa nu bruschezi, sa tii ochii in 8 (daca de obicei ii ai in 4).
×