pemotoare.ro

Membri
  • Conţinut creat

    991
  • Membru din

  • Ultima vizită

  • Days Won

    4
  • Timp online

    1d 1h 8m 33s

pemotoare.ro last won the day on December 12 2016

pemotoare.ro had the most liked content!

1 Urmăritor

Despre pemotoare.ro

  • Data naşterii

Despre mine

  • Sunt
    Motociclist
  • Locatie
    Bucuresti

Metode de Contact

  • Pagina Web
    www.pemotoare.ro

Vizitatori recenţi

821 vizualizări profil
  1. Peste 120.000 de km, 54 de țări și 442 de zile. Singur, pe o sportivă – Suzuki GSX-R 1000. Dar nu asta este lecția de curaj la care mă refeream în titlu, pentru că a face off-road și touring cu GSX-R poate fi catalogat și ca auto-flagelare. Povestea lui Bruce Smart este alta. De pe 1 octombrie 2012 până pe 14 iunie 2014 a călătorit în jurul lumii pentru a-și ține promisiunea făcută mamei lui, care a pierdut lupta cu cancerul. A vândut tot ce avea și a plecat la drum într-o călătorie unică. Iar ce-a urmat nu face parte din șirul de povești de aventură pline de oameni zâmbitori și ospitalieri. În Mauritania, după ce a mers prin mijlocului unui câmp minat, motocicleta lui plină de stickere nu a făcut o impresie pozitivă. A fost jefuit în fiecare zi de așa-zișii oficiali, care împânzeau drumurile, iar într-o seară era cât pe ce să fie prins de teroriștii din gruparea Boko Haram. Apoi, localnici aruncau în el cu tot ce aveau, îl scuipau, nu voiau să-i vândă nimic. Un tovarăș pe care-l întâlnise pe drum l-a ajutat să se pună pe picioare. Dar când să treacă în Senegal, Mauritania l-a mai pus odată la încercare. A fost sechestrat în orașul Rosso de către o gașcă de bandiți care au furat de la el tot ce s-a putut fura, apoi i-au dat drumul. A fost momentul în care a clacat și s-a întors, rușinat, acasă. Nu mai avea nimic, nici bani, nici stimă de sine. Dar încurajările prietenilor, un sponsor și promisiunea făcută l-au ridicat, iar după trei săptămâni a plecat din nou la drum și de această dată și-a îndeplinit misiunea. A fost vrăjit de peisajele din Norvegia, de rușii foarte prietenoși, s-a dat cu anvelopele lui de sportivă pe drumurile de Pământ din Laos. Bruce a sintetizat experiența în clipul de mai jos, postat pe canalul său de YouTube. [embedded content] A, de ce o sportivă? Pentru că a vrut să facă ceva diferit și pentru că a fost inspirat mai degrabă de Sjaak Lucassens și Nick Sanders – ambii aventurieri pe Yamaha R1 – decât de Ewan McGregor și Charlie Boorman. Povestea lui, mai pe larg, pe motorcyclediaries.com Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro
  2. Nu obișnuim să dăm titluri bombastice, dar chiar credem că dacă toți cei care vor vedea acest film vor trece Transalpina și România pe listă. Nu sunt dintre cei cu “țara noastră-i cea mai frumoasă, cu munți înalți și mare neagră”. Desigur că abordarea academică cu iz patriotic pe care-am întâlnit-o în școală are rolul ei, dar dacă ai călătorit puțin în afara României, ni vei mai fi așa de radical. Totuși, țara noastră are ceva special. O combinație între civilizația Uniunii Europene, peisaje fabuloase și izul balcanic de care, vrem-nu vrem, nu prea avem cum să scăpăm. În timp ce Alpii devin deja plictisitori și scumpi pentru motocicliștii din Europa, Transalpina, Transfăgărășanul și alte locuri din România încep să fie din ce în ce mai atractive. E mai frumoasă Transalpina ca Passo dello Stelvio? Nu neapărat. Dar pentru ei, Alpii sunt cum e Valea Prahovei pentru noi. Doar că într-o formă mai civilizată. Drept dovadă, vara trecută, când am filmat, era plin de motocicliști din Cehia și Polonia. Am văzut și olanzezi, nemți, englezi. Majoritatea, în timpul săptămânii. Am publicat filmul de mai jos pe canalul de YouTube DriveMag Riders. La câteva ore, au început să apară și reacțiile. [embedded content] P.S. Dacă am ști și cum să ne folosim de peisajele minunate pe care le-avem, ar fi Raiul pe Pământ. Dar, pe cât de frumoase sunt locurile, pe atât de urâte sunt casele și hotelurile construite de om. Vezi stațiunea Rânca. Dezamăgirea mea, aflată la polul opus ca ton, în articolul – Transalpina, unde Dumnezeu a dat, omul a stricat. Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro
  3. articole

    Salonul de Motociclete, Accesorii și Echipamente București (SMAEB) va avea loc pe 21-23 aprilie, la Romexpo. Prețul unui bilet va fi de 25 de lei. La fel ca și anul trecut, salonul se va desfășura în pavilioanele C1, C2 și C4/C5. eschiderea oficiala va avea loc in ziua de Vineri la ora 12 iar publicul va avea acces dupa urmatorul program: Vineri 21 Aprilie – intre orele 13:00-19:00; Sambata 22 Aprilie – intre orele 10:00-19:00; Duminica 23 Aprilie – intre orele 10:00-17:00. Iată cum a fost anul trecut. Un reportaj PeMotoare [embedded content] Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro
  4. Ca să continuăm intriga din titlu, noul V-Strom 650 vine cu un preț accesibil, iar GSX-R 1000 este cel mai ieftin superbike de pe piață. Dar să le luăm pe rând. Iată prețurile noilor modele Suzuki, publicate de Motor Team – dealerul Suzuki din România. SUZUKI GSX-S 750A 7.990 EURO Este urmașul naked-ului GSX-R 750 și a fost prezentat la salonul de la Milano în această toamnă. Este o punte de legătură între SV650 și GSX-S 1000. SUZUKI GSX-S 1000A 11.990 EUR Cu GSX-S 1000 ne-am mai întâlnit. E un supernaked de 140 cp, cu patru cilindri în linie – un motor de pe un GSX-R de generație veche. SUZUKI GSX-S 1000FA 11.490 EUR Este un GSX-S cu carenaj, într-o formă mai potrivită pentru touring. Ai aceleași senzații ca pe GSX-S, dar nu te bate vântul. În afară de carene nu există modificări. SUZUKI DL 650 ABS V-Strom 7.590 EUR V-Strom 650 este una dintre cele mai iubite motociclete în România. Și pe bună dreptate. E un all-rounder excelent și vine cu un preț bun. Pentru 2017 are o siluetă nouă, inspirată de fratele mai mare – V-Strom 1000. Astfel, în buna-tradiție V-Strom, va fi foarte greu să deosebești cele două modele. SUZUKI DL 650XT V-Strom 7.990 EUR Terminația XT înseamnă roți cu spițe și accesorii de drum lung. Dacă ne întrebi pe noi, acesta ar fi V-Stromul pe care ar trebui să ți-l cumperi. SUZUKI DL 1000 ABS V-Strom 11.590 EUR V-Strom 1000 are, pentru 2017, o șa nouă, un parbriz nou și un update la electronică – cornering ABS, datorită sistemului IMU marca Bosch. SUZUKI DL1000XT V-Strom 11.990 EUR La fel ca-n cazul V-Strom-ului mai mic, terminația XT îți aduce roți cu spițe. Chiar dacă vei folosi V-Strom-ul mai degrabă pe asfalt, roțile cu spițe sunt o investiție bună, având în vedere hârtoapele din România și dorința de explorare. SUZUKI GSX-R 1000 13.990 EUR GSX-R 1000 este starul Suzuki în 2017. E singurul superbike cu distribuție variablă – astfel, intervalul de deschidere a supapelor este modificat în funcție de turație pentru a oferi o bandă mai largă de putere. Cu un traction control pe 10 trepte, unitate IMU și ride-by-wire, Suzuki GSX-R a revenit în aceeași linie cu restul superbike-urilor de top. SUZUKI GSX-R 1000R 16.990 EUR Varianta R vine cu suspensii superioare, quickshifter bidirecțional și launch control. Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro
  5. Am petrecut trei ani și peste 16,000 de km cu Honda CBR600RR – model 2008. Majoritatea, pe circuit. Iată ce-am învățat în tot acest timp. Honda CBR600RR este cel mai popular supersport de 600 cmc, iar reputația pe care-o are este bine-meritată. A fost atât de reușită încât Honda abia s-a atins de această motocicletă în ultimii 10 ani și, cu toate acestea, a reușit să țină piept rivalilor. Zilele trecute m-am despărțit de ea, după trei ani în care ne-am dat pe circuit și în care mi-a adus titlul de Campion Național la clasa 600 Debutanți. Cea mai manevrabilă motocicletă pe care am pilotat-o Nu glumesc. Încă de la primele intrări pe circuit, această motocicletă m-a lăsat fără cuvinte. În primii doi ani am lăsat-o stock și am folosit-o mai ales pentru plimbări obișnuite. Dar am cunoscut-o la adevărata valoare abia când am intrat pe circuit: nici n-apucam să gândesc, că motocicleta era cu un pas înaintea mea. Foarte precisă, nu m-am luptat niciodată cu ea s-o înclin. Se lăsa ușor pe viraje și rămânea lipită pe asfalt. Accelerație lină și precisă Nici nu mai țin minte de câte ori am fost la un pas de un highside, dar Honda avea un fel anume de a reveni pe trasă când scoteam mâna din gaz. Livrarea puterii către roata spate se face lin și foarte previzibil, în timp ce frâna de motor nu este foarte pronunțată. Recomand din toată inima un RR celor care vor să treacă pe supersport și să învețe mersul pe circuit. Puterea nu este de speriat – în setarea stock am scos 104 CP pe Dyno – o valoare satisfăcătoare. Accelerația este de modă veche, prin cablu, și nu vei avea parte de explozii de putere nedorite. Aș putea spune că este perfectă pentru novici. Poziție confortabilă Teoretic, confortul nu este primul lucru care-ți vine în minte când te gândești la un supersport, dar a fost aspectul care m-a făcut s-o cumpăr. Înainte de acest model, am avut alte câteva CBR-uri din prima generație și mi-au nenorocit încheieturile mâinilor. Dar nu și aceasta. Îmi amintesc c-am făcut vreo 120 km fără să mă deranjeze nimic, iar asta e mare lucru la o sportivă. Deși mă simțeam foarte bine, prima schimbare pe care-am făcut-o a fost să-i pun ghidoane mai înalte. Au schimbat mult motocicleta. Mă simțeam ca și când aș fi fost pe un sport-touring. Fără slippery clutch Cel mai mare dezavantaj al acestei motociclete, în afară de lipsa accelerației ride-by-wire, este lipsa unui ambreiaj anti-hopping. Anul trecut am folosit-o intens pe circuit și simțeam nevoia unui astfel de ambreiaj. Trebuia să gândesc foarte bine fiecare trasă, altfel mi-ar fi alunecat spatele la fiecare retrogradare. Probabil că CBR600RR ar fi fost o motocicletă perfectă dacă Honda i-ar fi pus slippery-clutch și ride-by-wire. Motor fiabil Am făcut 16,000 de km cu CBR600RR fără nicio problemă. N-am făcut decât să-i schimb uleiul la fiecare 4.000-5.000 de km. Și cam atât. Sunetul motorului a rămas același ca-n prima zi. Singurul lucru care nu-mi place la acest propulsor – vibrațiile după 7000 rpm – dar asta e ceva normal la fiecare sportivă. Momente Memorabile Prima întâlnire. Ziua în care am cumpărat-o Căldură mare… motorul fierbe Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro
  6. Începem împreună un nou sezon moto. Întruniri, festivaluri, party-uri – toate evenimentele organizate de cluburile moto din România își vor găsi un loc în tradiționalul calendar al întrunirilor moto – cea mai populară pagină Pe Motoare. Calendarul este în curs de alcătuire, iar acestea sunt evenimentele anunțate până acum. Dacă reprezinți un club moto și dorești ca evenimentul tău să apară în calendar, dă-ne coodonatele pe cristian.predoi@pemotoare.ro sau pe pagina de Facebook Pe Motoare, prin mesaj privat. Hora Mare, Pe Motoare! Februarie 17-19 februarie. Bikes on Ice. Ghelari, Pensiunea Panorama. Organizator: Road Patrol MC Hunedoara Martie Aprilie 1 aprilie – Ora 17. Open of Season Party 2017. Club Touche, Băicoi, Prahova. Organizator: Happy Street Brotherhood MF 8 aprilie – Ora 20.30 Pary de deschidere sezon – Wheels of Life Bucuresti. Grill Pub – Splaiul Independenței 296 Mai 19 – 21 mai. Întrunirea Moto Black Helmets RC, Mănești, ediția a 5-a. Locația: Mănești, Jud. Dâmbovița. Coordonate Google Maps 44.9643935,25.2674482 in Grade Zecimale, 44°57’51.8″N 25°16’02.8″E în Grade Minute Secunde 26 – 28 mai. Festivalul Iubim 2 Roți 2017 – Ediția V. Coordonate: Club Quantic, București. Organizator: Free Riders. Iunie 16 – 18 iunie. Road Patrol MC România Bikers Festival 2017. Ediție aniversară 15 ani. Iulie August Septembrie Octombrie Noiembrie Decembrie Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro
  7. PeMotoare a intrat în posesia cifrelor de vânzări și de înmatriculări aferente anului 2016. BMW, Yamaha și KTM sunt cele mai puternice nume de pe piața din România. Dar vestea cu adevărat importantă este că piața a crescut semnificativ. Ca să ne facem o idee cât mai corectă despre piața moto trebuie să luăm în considerare atât vânzările cât și înmatriculările. Cifrele de vânzări sunt raportate voluntar de către importatori, în timp ce înmatriculările sunt făcute publice de către DRPCIV – autoritatea pentru înmatricularea vehiculelor. Între vânzări și înmatriculări putem observa diferențe, din mai multe motive: un ecart de timp între mommentul vânzării și înmatriculării sau eventuale unități exportate de către dealerii din România. Totodată, înmatriculările pot conține și motociclete cumpărate de la dealeri din afara țării. Acum să trecem la cifre. Yamaha și BMW au înregistrat creșteri foarte puternice în acest an – 63%, respectiv 51%. Creșteri mari (uneori foarte mari) din punct de vedere al procentelor au fost înregistrate și de Honda (82%), Kawasaki (56%), KTM (28%), Suzuki (93%), Triumph (100%). Desigur, în anumite cazuri vorbim de cifre mici. 100% pentru Triumph înseamnă 20 de unități în loc de 10. Dar cu cât urcăm în clasament, creșterile sunt din ce în ce mai importante. Creșteri de la 104 unități la 157 (BMW) și de la 91 de unități la 148 (Yamaha) sunt cu adevărat importante și oferă o gură de oxigent unei piețe anemice în raport cu piețele din Europa. Sigurii care nu au crescut sunt cei de la Ducati. Dar, per total, o creștere de 45,9% a înmatriculărilor nu poate decât să ne bucure și să ne redea optimismul că suntem în drum spre normalitate. Înmatriculări motociclete/scutere noi 2016 – peste 50 cmc Cifrele de mai jos, includ orice motocicletă/scuter cu o cilindree mai mare de 50 de cmc, de la scutere de 125, la motociclete de enduro și la motociclete de 1,000 de cmc. Pentru o înțelegere mai bună a pieței, trebuie consultate cifrele detaliate, de vânzări prezentate în acest articol sau înmatriculările pe clasele de cilindree sub 500 cmc/peste 500 cmc. Deocamdată nu avem în posesie aceste date. De exemplu, cele mai multe unități BMW înmatriculate sunt peste 1,000 cmc, Yamaha are o gamă ce cuprinde atât scutere cât și motociclete de cilindree medie și mare, mai toate KTM-urile sunt motociclete de enduro, iar Kawasaki vinde motociclete de peste 500 cmc. BMW – 157 Yamaha – 148 KTM – 114 Kawasaki – 81 Honda – 71 Harley-Davidson – 68 Suzuki – 56 Ducati – 36 Husqvarna – 25 Triumph – 20 Total: 918 – o creștere foarte importantă față de anul precendent, când s-au înmatirculat 629 de motociclete. Înmatriculări 2016 – sub 50 cmc Piaggio – 190 Kymco – 126 Lifan – 57 Peda – 40 Peugeot – 19 Yamaha – 18 Total: 732. Creșterea față de anul precedent nu este la fel de spectaculoasă ca-n cazul motocicletelor. În 2015 s-au înregistrat 665 de vehicule sub 50 cmc. Vânzări Rezultatele comunicate de importatori ne ajută să vedem ce fel de motociclete cumpără românii. Vom face o analiză generală, apoi una pe cele mai importante branduri, urmată de un clasament pe modele. Vânzări motociclete peste 50 cmc BMW – 195 KTM – 163 Yamaha – 160 KTM – 150 Kawasaki – 116 Husqvarna – 78 Suzuki – 75 Honda – 41 Harley-Davidson – 62 Ducati – 35 Total – 950 – o creștere de 23,2% față de 2015 Analiză vânzări în funcție de brand. BMW Platforma R1200GS rămâne principalul motor de vânzări BMW. Cu 81 de unități vândute în 2016 (36 – R1200GS, 45 R1200GS Adventure) este cel mai de succes model de pe piața din România. R1200GS Adventure – 45 R1200GS – 36 R1200RT – 29 R nineT – 17 S 1000 RR – 18 Yamaha La Yamaha, cel mai de succes model rămâne MT-07 – 28 de unități vândute. Alte nume de succes au fost scuterele N-Max 125 – 25 de exemplare. În rest, vânzările au fost echilibrate, Yamaha oferind o gamă foarte largă de modele, de la scutere de 50 cmc, la motoare de 1200 cmc. MT-07 – 28 N-Max 125 – 25 Aerox 50 – 13 MT-09 – 3 MT-09 Tracer – 4 Tracer 700 – 2 Tracer 900 – 4* *Tracer 900 și MT-09 Tracer sunt același lucru, dar apar sub două denumiri diferite în raport și le-am redat ca atare. KTM Așa cum era de așteptat, KTM rămâne lider absolut în enduro, dar vânzările motocicletelor de stradă nu sunt semnificative. În timp ce 300 EXC se vinde ca pâinea caldă, în rapoarte nu apare niciun 1290 Super Adventure. KTM a vândut patru 390 Duke, un 690 Duke R, un 1290 Super Duke R, două 1290 Super Duke GT. 300 EXC – 52 250 EXC – 34 350 EXC-F – 17 Kawasaki Cel mai bine-vândut model Kawasaki a fost Vulcan S – 18 unități vândute – un adevărat hit încă de la lansarea pe piață. Un alt model cu rezultate bune a fost Z800 – 14 exemplare vândute. În rest, vânzările au fost împărțite între ZX-10R, ER-6n, ER-6F, Z1000, Z1000SX, Kawasaki reușind să vândă modele din toată gama. Suzuki Suzuki a surprins prin VZR 1800 Intruder, model vândut în 33 de exemplare. Intruderul devine, astfel, unul dintre cele mai bine-vândute modele din România în anul 2016. Din păcate, Intruderul de 1800 iese din gama Suzuki pentru că nu a fost trecut la normele Euro 4. În afară de Intruder, Suzuki a vândut câte puțin din fiecare. S-a mai remarcat V-Strom 650 – 10 unități. Honda Probabil că Honda ar fi vândut mai bine dacă n-ar fi avut probleme cu stocurile. Raportul de vânzări indică 7 Africa Twin, 10 NC 750X și 4 VT 750 Shadow. Cele mai vândute modele din România BMW R1200GS Adventure – 45 BMW R1200GS – 36 Suzuki VZR 1800 – 33 Yamaha MT-07 – 28 Yamaha N-MAx 125 – 25 KTM 300 EXC – 52 KTM 250 EXC – 34 Kawasaki Vulcan S – 18 Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro
  8. Cu un preț de listă de 6.600 de euro, noul Z650 intră cu forțe proaspete în bătălia motocicletelor cu doi cilindri de clasă medie, perfecte pentru începători și suficient de performante cât să nu te plictisești de ele în primii ani de carieră pe două roți. Principalul rival – Yamaha MT-07 – costă 6.650 euro. Adică cu doar 50 de euro mai mult, o diferență nesemnificativă, ce înseamnă un drum pe Trasfăgărășan la vară. Un alt rival ar fi Suzuki SV650 ABS – 6.400 euro și cele două Honde, care vin însă cu abordări diferite – CB500F – 5.990 euro și NC750S – 6.490 euro. Va fi, așadar, o bătălie interesantă în această clasă, dar lupta directă se va da între Z650 și MT-07, cele mai apropiate din punct de vedere al caracterului. Dar să revenim la Kawasaki. Ca să vă faceți o idee, Z300 ABS costă 5.200 euro. Deci, cu 1.400 de euro în plus ai o motocicletă în mărime naturală. Iar acum ne întoarcem la Z650, care ar trebui să fie un hit în 2017. Motocicleta înlocuiește popularul ER-6n și vine cu un bicilindru în linie și cu un design mai agresiv. Dar cea mai importantă caracteristică este reducerea maselor, datorită unui șasiu nou. Kawasaki Z650 cântărește, acum, 187 kg. Kawasaki Z1000SX este un al model nou pentru 2017. Este una dintre puținele motociclete sport-touring într-o lume unde cu toții mizează pe crossovere sportive. Patru cilindri în linie, tehnologii noi și un preț de 13.200 euro. Z900 este un alt model din noua gamă Kawasaki. Înlocuiește clasicul Z800 și costă 8.850 euro. Un roadster cu patru cilindri în linie, design agresiv și 125 de cai putere. Versys-X 300, propunerea Kawasaki in noua clasă mini-adventure, costă 5.699 euro. Cu toate că are un motor de 300 cmc, Versys X-300 pare o motocicletă mare. Oferă o poziție lejeră și o autonomie suficient de bună pentru ture lungi. Și ar mai fi Ninja H2 Carbon, pentru cei care se simt cu portofelul foarte plin – 32.000 euro. Motocicleta va fi construită în ediție limitată – 120 de unități. Cât despre noi, de-abia așteptăm să punem mâna noile modele Kawasaki și să facem prezentările. Dar până atunci, lista de prețuri. Importatorul Kawasaki în România este United Motors. Naked Sport Touring Supersport Dual Purpose Cruiser Scooter Off-road Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro
  9. Suzuki a prezentat, cu prilejul testelor de la Sepang, noul GSX-RR, motocicleta cu care va concura în sezonul MotoGP 2017. Echipa Suzuki Ecstar îi are în componență pe Andrea Iannone și Alex Rins. Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro
  10. BMW a prezentat o nouă versiune a sistemului de navigație. Are un contrast îmbunătățit, un software mai complex și o ghidare vocală mai prietenoasă, ce seamănă mai degrabă cu indicațiile pasagerei. Principalele diferențe față de Navigator V: Capacitate de stocare internă mărită de la 8 la 16 GB Un filtru de polarizare care face display-ul mai lizibil în lumina soarelui Funcții noi: “Evită drumurile principale”, care funcționează împreună cu funcția de evitare a autostrăzilor, posibilitate de configurare mai bună a traseului. “Ghid Uman” – instrucțiunile de navigare se leagă de locurile prin care treci. Cu alte cuvinte, sistemul de navigație nu-ți va spune “în 50 de metri virează la stânga” ci, “virează stânga după catedrală”. Sistemul poate fi achiziționat, opțional, și cu un kit pentru montajul pe mașină sau pe alte vehicule. Navigator VI va fi disponbil din primăvară și va fi o alternativă la Navigator V. Prețul nu a fost încă anunțat, dar probabil va fi mai scump decât navigatorul lansat în 2013. Va fi compatibil cu: K 1600 GT, K 1600 GTL, K 1600 GTL Exclusive, R 1200 GS (din 2013), R 1200 GS Adventure (din 2014), R 1200 RT (din 2014), R 1200 R (din 2015), R 1200 RS (din 2015), S 1000 XR, și cu modelele ce urmează să fie lansate. Va putea fi montar pe orice suport compatibil cu Navigator V. Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro
  11. Prietenii de la Carpathian 2 Wheels Guide au anunțat lansarea unui ghid moto despre Bosnia și Herțegovina, tradus în limba română. Acesta este al treilea produs al băieților de la Carapthian 2 Wheels Guide, după Ghidul Munților Apuseni și Ghidul Touring în România. Aceste două ghiduri li se adresau deopotrivă turiștilor români și străinilor care vizitau România, ghidurile fiind bilingve – română și engleză. Ei bine, iată că de această dată, Carpathian 2 Wheels Guide trece granița și scoate din tipar un ghid dedicat motocicliștilor români care vor să călătorească în Balcani. De ce Bosnia și Herțegovina? Pentru că este ofertantă și pentru că sunt doar 900 de km până acolo, spun băieții. Ghidul va conține 19 trasee pe drumuri neasfaltate din zonele montane ale Bosniei și Herțegovinei. Acum se află în stadiul de precomandă. Pentru a vă face o idee, băieții au urcat pe site-ul lor trei trasee și câteva videoclipuri cu cele mai spectaculoase peisaje. Le puteți descărca și puteți afla mai multe detalii accesând site-ul Carpathian 2 Wheels Guide. Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro
  12. Ducati Multistrada 950 este mult mai mult decât o Multistrada cu motor mai mic. Alan Cathcart, colaborator PeMotoare și DriveMag Riders, a fost invitat la testul de lansare al noului model Multistrada 950. Înainte de-a face trimiterea către povestea completă, trecem în revistă câteva lucruri esențiale despre noul model Ducati. Noul motor de 937 cmc este împrumutat de la Hypermotard și produce 113 cp la 9,000 rpm. Mai multe componente au fost regândite, iar rata de compresie a fost redusă la 12.6:1 de la 13.1:1. Accelerația a fost regândită, iar motorul este controlat de o unitate ECU Bosch. Accelerația Ride-By-Wire permite selectarea a patru moduri de mers. Curba de cuplu este generoasă, iar vârful de 96,2 NM se află la 7,750 rpm. Totuși, 80% din cuplu este livrat între 3,000 și 9,5000 rpm, iar turațiile sunt limitate la 10,500 rpm. Acest motor are un așa cuplu că poți accelera cu gazul deschis la maxim într-a șasea de la 3,000 rpm până la 160 km/h fără să simți vreun șoc în transmisie Cadrul de oțel de tip trellis este folosit de toate motocicletele din familia Multistrada. Diferența este făcută de bascula de aluminiu cu două brațe, folosită doar de Multistrada 950 și de Multistrada Enduro. Suspensia KYB complet ajustabilă are o cursă de 170 mm, iar furca de 48 mm este un alt element comun cu Multitrada Enduro. Totuși, amortizorul spate este legat de basculă direct, fără un sistem progresiv. Suspensia are o setare soft și simți transferul maselor către față când apeși puternic pe maneta de frână – câteva click-uri la reglajul furcii ar trebui să rezolve problemele, fără a sacrifica ținuta de drum excelentă. Accelerația Ride-By-Wire permite patru moduri de mers diferite (Sport, Touring, Urban, Enduro), în funcție de care se resetează parametrii pentru ABS și Traction Control. ABS-ul Bosch poate fi setat pe trei nivele, iar Traction-Controlul pe opt nivele. Totuși, nu are IMU care să ofere Cornering ABS sau suspensie semi-activă. Roata față de 19-inch te poate ajuta în off-road, mai ales dacă optezi pentru roțile cu spițe, disponibile opțional. Virează puțin mai greu decât modelul de 1200 cmc (17 inch), ceea ce nu-i chiar așa de rău, dar ghidonul lat te ajută să te joci cu ea oricând ai chef. Rezervorul de 20l asigură o autonomie de 320 km – potrivit celor de la Ducati. Cu 204 kg cu rezervorul gol, este cu doar 5 kg mai ușoară decât Multistrada 1200. Frânele: două discuri de 320 mm și etrieri radiali Brembo pe față, disc de 265 mm pe spate. Ducati Multistrada 950 nu este doar o Multistrada 1200 cu motor mai mic. Această versiune este un model cu identitate proprie, făcută fix așa cum trebuie. Aprofundează subiectul citind un testul pe larg semnat de Alan Cathcart. Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro
  13. Pe lângă gama deja cunoscută, Yamaha va avea în showroom-uri șapte motociclete și maxi-scutere noi în 2017. Iată prețurile. Yamaha R6 2017 – 13.990 euro. Yamaha R6 va deveni, cel mai probabil, regina supersport. Din păcate, va face asta fără să aibă cu cine să se lupte pentru că ceilalți producători au refuzat să mai invesească în această clasă: Honda retrage legendarul CBR 600, iar despre celelalte motociclete din gamă nu se aude nimic. Astfel, cu traction-control pe șase nivele, quick-shifter, furcă față de 43 mm, discuri de 320 mm cu etrieri radiali, Yamaha R6 oferă o gură de oxigen clasei supersport, unde nimeni nu a mai investit nimic. Yamaha n-a anunțat încă datele oficiale privind performanțele motorului, dar știm prețul anunțat de Dual Motors, cel mai important dealer Yamaha din România: 13.990 euro. Yamaha MT-09 2017 – 8.950 euro Pentru 2017, Yamaha a îmbunătățit nakedul MT-09, motocicleta prin care Yamaha a dat un restart gamei și care a inaugurat seria MT. Noul model vine cu design nou, mai agresiv, și cu o suspensie îmbunătățită. Yamaha XSR 900 Abarth – 12.300 euro Este o versiune specială a sport-heritage-ului XSR 900, bazat pe platforma MT-09. Semi-ghidoanele oferă o poziție sportivă, în stil cafe-racer, caroseria vine cu elemente din carbon, iar evacuarea Akrapovic schimbă nota motorului. Yamaha MT-10 SP 2017 – 16.200 euro MT-10 SP este o versiune specială a hypernaked-ului derivat din R1. Vine, în plus, cu suspensii electronice Ohlins, cu un display full color TFT și cu o nouă schemă de culori. Yamaha SCR 950 2017 – 9.800 euro SCR vine de la Scrambler. Iar SCR 950 un mix între un scrambler și cruiserul din care este derivat – XV950. Are o șa mai înaltă, ghidon nou și roți cu spițe. Yamaha TMAX 2017 – 11.500 euro Yamaha a relansat anul acesta legendarul TMAX, cel mai celebru maxi-scuter din lume. Are traction-control, un design nou, șsasiu nou și un spațiu de depozitare mai mare. Vine în trei versiuni distincte. Pe lângă TMAX-ul simplu, mai avem versiunea SX – cu un D-Mode ce permite selectarea unui mod mai sportiv de funcționare a motorului, culori dedicate și posibilitatea de conectare la aplicația My TMAX. Costă 12.100 euro. Apoi, este TMAX DX – vârful de gamă. Parbriz regalbil electric, cruise control, D-Mode cu două setări – urban și sportiv, mânere și șa încălzite, culori dedicate – este cel mai luxos TMAX lansat vreodată. Prețul 13.100 euro. Yamaha X-MAX 300 2017 Pentru X-MAX 300 nu există, deocamdată, vreun preț afișat. Acest scuter nou înlocuiește popularul X-MAX 250. Având în vedere că un X-MAX 250 2016 cu ABS costă 5.000 de euro, ne așteptăm ca X-MAX 300 să nu fie departe de acest preț. Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro
  14. Prima cursă din 2017 va fi, ca de obicei, în Qatar, pe nocturnă. Data: 26 martie. Sezonul se închide pe 12 noiembrie, la Valencia. Mai jos, calendarul MotoGP 2017 Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro
  15. Note despre BMW R1200GS Adventure după șase luni, două călătorii și participarea la GS TT. BMW R1200GS Adventure, cunoscută în redacția Pe Motoare drept “Super-Grăsana”, a intrat în familie la sfârșitul lunii mai. După câteva zile de aclimatizare, a primit niște accesoriile pentru botez și a plecat la drum în “Great Caucasus Ride” – o tură de 8.500 de km prin Moldova, Bulgaria, Turcia, Georgia și Armenia. A mai urmat o călătorie de 5.000 de km prin Europa – Polonia, Cehia, Alpi – unde am folosit-o cu pasageră și un pasager mai mic despre care am aflat abia pe la jumătatea drumului. (n.r. Ionuț Ivana va fi tătic și a aflat acest lucru în concediul din Europa). Apoi, provocarea off-road a venit de la GS TT 2016 (GS Transilvania Tour) – 1200 km de drumuri forestiere, de la Timișul de Jos până la Păltiniș prin… Maramureș. În rest, motocicleta a fost folosită pentru drumurile zilnice la redacție, la piață, prin București și oriunde am avut nevoie. A fost singurul mijlocul de transport folosit în anul 2016, de aici și cei 22.000 de km făcuți în doar șase luni. Iar acum, observațiile mele: Frânele sunt demențiale. Au fost cateva momente în care am frânat agresiv și de fiecare dată s-a oprit fără să lovesc nimic. Autonomia la BMW R1200GS Adventure variază între 450 și 650 de km, în funcție de regimul de exploatare. Consum: – în tura din Georgia am înregistrat un consum mediu de 5,4 l/100km – urban 7 l/100 km – mixt 6 l/100 km Probleme cu proiectoarele R1200GS Adventure-ul nostru a avut ceva probleme cu proiectoarele. Cel de pe stânga s-a ars chiar la revizia de 1000 km și a fost înlocuit imediat, în baza garanției. Al doilea proiector s-a ars în Republica Moldova, când am dat piept cu inundațiile. Am mers așa cu el până la 19000 km, când a fost înlocuit în baza garanției. La GS TT, din cauza trecerilor prin apă, s-a ars din nou. Se pare că etanșeizarea nu e foarte bună la acest model de proiectoare. N-am mai întâlnit astfel de cazuri. GS TT 2016 – modul Enduro Pro Participarea la GS TT mi-a dat ocazia să folosesc modul Enduro Pro. Anvelope: Heidenau K60 Scout. În Enduro Pro accelerația răspunde instantaneu la R1200GS Advenure, iar sistemele electronice sunt calibrate pentru utilizarea în off-road cu anvelope cramponate. Asta în timp ce modul Enduro este gândit pentru cei care au motociclete de stradă și ies, ocazional, în afara asfaltului. ABS-ul dispare de pe roata spate și rămâne doar pe față, și aici calibrat pentru off-road. Sisteul dual-brake rămâne activ. Astfel, când apeși pe maneta pentru frâna față, sistemul acționează și frâna de pe roata spate. În timp ce alți participanți abuzau doar de maneta de pe ghidon, eu am preferat să frânez în manieră clasică, folosind ambele controale. ASC-ul (Traction Control) are o intervenție minimă și permite derapaje. Motorul dezvoltă un cuplu de 125 NM și trage incredibil, chiar dacă ești încărcat până la refuz cu bagaje plus pasageră. Protecție la vânt. BMW R1200GS Adventure oferă o protecție excelentă în zona picioarelor. Totuși, pentru gusturile mele, parbrizul ar fi ok dacă aș avea șaua joasă. La 1.80 ai mei, stau destul de confortabil în șaua normală, dar parbrizul nu-mi ofera protecție 100%. După traseele off-road din Georgia și Turcia se aude un șoricel care chițăie la parbriz. Probabil că este vorba despre îmbinări. În oraș m-am descurcat mai bine decât mă așteptam. Totuși, vei uita de străzile înguste și vei prefera să te deplasezi pe bulevarde largi. Sistemul de bagaje original este robust și voluminos. Atenție: dacă ieși în off-road cu bagaje, după ce se întărește noroiul, poți avea surpriza să ți se blocheze cutiile și să nu le mai poți scoate din suport. Se rezolvă cu un jet de apă. Motoicleta, model 2016, a fost configurată în versiune de top, cu moduri de mers Pro, suspensii semi-active, și sistem GPS. Accesorii 2016 BMW R1200GS Adventure: Inăltatoare de ghidon Wunderlich, Protectie radiator, protectie far, protectie grup. BMW R1200GS Adventure în acțiune, mai jos: [embedded content] Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro