Mergi la conţinut

pemotoare.ro

Membri
  • Conţinut

    1.081
  • Membru din

  • Ultima vizită

  • Days Won

    7
  • Online

    1d 1h 8m 33s

pemotoare.ro last won the day on 25 Februarie 2018

pemotoare.ro had the most liked content!

1 Urmăritor

Despre mine

  • Sunt
    Motociclist
  • Locatie
    Bucuresti

Metode de Contact

  • Pagina Web
    www.pemotoare.ro

Vizitatori recenţi

3.974 vizualizări profil
  1. De câteva zile circulă pe net o petiție online pentru introducerea în Codului Rutier a “Lane splittingului”, conducerea motocicletei printre mașinile blocate în trafic. Petiția a fost inițiată de Asociația Legio Maris RC și a strâns 2.300 de semnături. Textul petiției: “Lane splitting-ul”, adică conducerea motocicletei, scuterului sau a bicicletei între două benzi de circulaţie pe acelaşi sens, atunci când traficul se mişcă lent sau este oprit. Dorim recunoaşterea şi introducerea în Codul Rutier a acestei posibilităţi de fluidizare a traficului pe străzile şi şoselele din România, care sunt tot mai aglomerate. În acest fel se descongestionează traficul rutier, nu doar prin introducerea în Codul Rutier, ci și prin efectul secundar de trecere a mai multor persoane la mijloace de transport precum motocicletă, scuter sau bicicletă. În acest moment, lane-splittingul este o practică tolerată, fără să fie menționată în Codul Rutier. O legiferare ar putea aduce norme care să reglementeze felul în care se face această manevră: cu ce viteză, în ce condiții, s.a.m.d. Lane splittingul este o manevră normală, folosită de motocicliștii din toată lumea. În țări cu tradiție moto, precum Italia, Franța sau Spania, este o tehnică folosită de toți cei care merg pe două roți. Găsiți petiția aici. Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro
  2. Katana. Un nume cu tradiție în istoria Suzuki. Reinventat pentru 2019, plecând de la un GSX-S 1000. Motor cu personalitate și un design care nu va trece neobservat. Părerile sunt, cumva, împărțite când vine vorba de aspect. Dar nouă ne place. Katana e deosebită. Motorul cu patru cilindri în linie de la vechiul GSX-R1000, 150 de cai putere și un sunet deosebit. Răspunsul accelerației este rafinat, mai previzibil ca la supernakedul GSX-S1000 și te poți juca pe toată plaja de turație. Am luat-o de la dealerul Suzuki Dageco Impex și-am folosit-o câteva zile prin București și împrejurimi. Este prima tură pe care-o facem cu această motocicletă. Ce-am observat, în filmul de mai jos. [embedded content] Suzuki Katana are o competiție puternică. Honda CB1000R este principalul rival, o motocicletă pe care am testat-o la începutul sezonului. Iată ce-a ieșit atunci. Sursa
  3. 2019 Suzuki Katana. Prima tură – Test

    Katana. Un nume cu tradiție în istoria Suzuki. Reinventat pentru 2019, plecând de la un GSX-S 1000. Motor cu personalitate și un design care nu va trece neobservat. Părerile sunt, cumva, împărțite când vine vorba de aspect. Dar nouă ne place. Katana e deosebită. Motorul cu patru cilindri în linie de la vechiul GSX-R1000, 150 de cai putere și un sunet deosebit. Răspunsul accelerației este rafinat, mai previzibil ca la supernakedul GSX-S1000 și te poți juca pe toată plaja de turație. Am luat-o de la dealerul Suzuki Dageco Impex și-am folosit-o câteva zile prin București și împrejurimi. Este prima tură pe care-o facem cu această motocicletă. Ce-am observat, în filmul de mai jos. [embedded content] Suzuki Katana are o competiție puternică. Honda CB1000R este principalul rival, o motocicletă pe care am testat-o la începutul sezonului. Iată ce-a ieșit atunci. Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro
  4. Distinguished Gentleman’s Ride 2019: 29 septembrie

    Distinguished Gentleman’s Ride are loc duminică, 29 septembrie. Evenimentul se întâmplă simultan în orașe din toată lumea, iar România are patru ride-uri oficiale: București, Cluj Napoca, Sibiu, Timișoara. Până acum s-au înscris 200 de motocicliști în țara noastră, dar numărul va crește în următoarele două săptămâni. DGR este deja un eveniment clasic. A luat amploare de la an la an până a ajuns la nivelul unei mișcări importante: peste 120.000 de participanți în toată lumea, în mai bine de 700 de orașe din peste 110 țări. Ce-și propune: să strângă bani pentru lupta împotriva cancerului la prostată (ținta din acest an este 7 milioane de dolari) și pentru fundația Movember, implicată în rezolvarea problemelor mentale ale bărbaților. Pe lângă componenta de strângere de fonduri, există și latura de socializare și, desigur, de “covor roșu”. DGR este locul unde vezi cele mai frumoase motociclete clasice, multe restaurate impecabil, iar posesorii scot din garderobă hainele “de duminică”: ținuta trebuie să fie elegantă. Detaliile ride-ului sunt confidențiale și devin cunoscute participanților odată cu înregistrarea pe site-ul oficial. Ca să participi la DGR 2019 trebuie să te înregistrezi pe gentlemansride.com, să donezi și să respecți regulile evenimentului: motocicleta: vintage, custom, scutere Vespa vechi, motociclete new retro. Style guide dress code: dapper. Ceea ce-n limba română s-ar traduce prin “spilcuit”. O privire peste fotografiile din anii trecuți îți va da o idee clară. Povestea DGR a început in Sydney, Australia. Inspirația a venit de la o fotografie cu Don Draper, personajul din Mad Men, călare pe o motocicletă clasică purtând cel mai bun costum. Plecând de la asta, fondatorul Mark Hawana și-a dat seama că o paradă tematică ar putea fi o cale potrivită pentru a crea legături între motocicliști și comunități și pentru a strânge fonduri. DGR a început timid în București, cu câțiva oameni strânși într-o parcare din Herăstrău, dar a luat amploare de la an la an și s-a transformat într-un eveniment de care putem să fim mândri. Fotografii: Radu Fugarescu Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro
  5. A fost surpriza toamnei pentru mine. Când am luat Medley 150 de la The Bike Hub, importatorul Piaggio, n-aveam mari așteptări: un scuter fără personalitate, care nu-mi spune nimic, pe care-o să-l iau ca să fac o comparație cu MP3 – să văd care-s diferențele dintre un scuter normal și unul cu trei roți. Dar am rămas surpins. Ce este? Scuterele sunt de mai multe feluri: cu roți mici și cu roți mari. Mai degrabă utilitare, sau mai degrabă sportive. De la Vespa la T-Max, ai o întregă gamă cu caracteristici diferite. Ce e Medley 150? Un scuter mic, ușor și compact, cu roți mari. Are și o versiune de 125 cmc, dar noi l-am încercat în versiunea de 155 cmc – 14 cai putere. Spre deosebire de Vespa, nu spune nimic când vine vorba de design, dar este mult mai pragmatic și mai eficient. Cum merge? Excelent. Vorbesc serios. În oraș, locul pentru care e făcut, se descurcă de minune. Dacă mă-ntrebați pe mine, e peste Vespa GTS 300, de exemplu. Ușor și cu motor vioi, dacă n-ai citi pe etichetă, ai crede că e vorba de un scuter de 250. Roțile alea mari (16 – față, 14 -spate) trec peste orice și nu mai ai emoții la gropi și linii de tramvai. Frânele sunt eficiente și au ABS. Este foarte manevrabil în trafic. Recunosc, m-a dat gata în oraș. Dar în afara orașului? E un scuter de 155, deci e făcut mai degrabă pentru limitele orașului. Ajunge la 100 de km/h, dar pe la 90 devine ușor instabil, probabil de la ampatamentul scurt și de la suspensiile moi. O fi contribuit și topcase-ul la asta, nu știu. Cât consumă? Așa de puțin că nici nu m-am mai obosit să-i fac consumul. Știu doar c-am făcut plinul cu 30 de lei, am bătut orașul în lung și-n lat vreo 50 de km și acul coborâse la 70-80% din rezervor. Piaggio declară 2,1 l/100 km. N-o fi chiar așa de puțin, dar cu siguranță este sub 3 litri sub 100 de km. Apropo, are și sistem start&stop. Spațiu de depozitare? Piaggio spune că intră două căști integrale sub șa. Eu spun că depinde de dimensiunea carcasei. Dar teoretic ar trebui să-ți intre o cască mare și să-ți rămână spațiu pentru rucsac. Ia-ți și topcase – o să ai suficient spațiu cât să faci cumpărături pentru o săptămână. Ce nu-mi place? Motorul este prea zgomotos pentru gustul meu. Șaua are un unghi ciudat – aluneci în față de fiecare dată când frânezi mai tare. Poate deveni ușor instabil la viteză mai mare, dar nu e îngrijorător. Cât costă? 3.505 euro, cu TVA, la The Bike Hub Concluzie Este unul dintre cele mai bune scutere pentru oraș. Prețul, spațiul pentru bagaje, roțile mari, manevrabilitatea, felul în care trage, consumul mic. Ai motor de un litru? Ține-l pentru călătorii și ieșiri de weekend. Ai mașină și stai zilnic blocat în trafic? Dă repede de A1. O să câștigi ore de viață. Piaggio MP3 si Piaggio Medley 150 SSursa
  6. A fost surpriza toamnei pentru mine. Când am luat Medley 150 de la The Bike Hub, importatorul Piaggio, n-aveam mari așteptări: un scuter fără personalitate, care nu-mi spune nimic, pe care-o să-l iau ca să fac o comparație cu MP3 – să văd care-s diferențele dintre un scuter normal și unul cu trei roți. Dar am rămas surpins. Ce este? Scuterele sunt de mai multe feluri: cu roți mici și cu roți mari. Mai degrabă utilitare, sau mai degrabă sportive. De la Vespa la T-Max, ai o întregă gamă cu caracteristici diferite. Ce e Medley 150? Un scuter mic, ușor și compact, cu roți mari. Are și o versiune de 125 cmc, dar noi l-am încercat în versiunea de 155 cmc – 14 cai putere. Spre deosebire de Vespa, nu spune nimic când vine vorba de design, dar este mult mai pragmatic și mai eficient. Cum merge? Excelent. Vorbesc serios. În oraș, locul pentru care e făcut, se descurcă de minune. Dacă mă-ntrebați pe mine, e peste Vespa GTS 300, de exemplu. Ușor și cu motor vioi, dacă n-ai citi pe etichetă, ai crede că e vorba de un scuter de 250. Roțile alea mari (16 – față, 14 -spate) trec peste orice și nu mai ai emoții la gropi și linii de tramvai. Frânele sunt eficiente și au ABS. Este foarte manevrabil în trafic. Recunosc, m-a dat gata în oraș. Dar în afara orașului? E un scuter de 155, deci e făcut mai degrabă pentru limitele orașului. Ajunge la 100 de km/h, dar pe la 90 devine ușor instabil, probabil de la ampatamentul scurt și de la suspensiile moi. O fi contribuit și topcase-ul la asta, nu știu. Cât consumă? Așa de puțin că nici nu m-am mai obosit să-i fac consumul. Știu doar c-am făcut plinul cu 30 de lei, am bătut orașul în lung și-n lat vreo 50 de km și acul coborâse la 70-80% din rezervor. Piaggio declară 2,1 l/100 km. N-o fi chiar așa de puțin, dar cu siguranță este sub 3 litri sub 100 de km. Apropo, are și sistem start&stop. Spațiu de depozitare? Piaggio spune că intră două căști integrale sub șa. Eu spun că depinde de dimensiunea carcasei. Dar teoretic ar trebui să-ți intre o cască mare și să-ți rămână spațiu pentru rucsac. Ia-ți și topcase – o să ai suficient spațiu cât să faci cumpărături pentru o săptămână. Ce nu-mi place? Motorul este prea zgomotos pentru gustul meu. Șaua are un unghi ciudat – aluneci în față de fiecare dată când frânezi mai tare. Poate deveni ușor instabil la viteză mai mare, dar nu e îngrijorător. Cât costă? 3.505 euro, cu TVA, la The Bike Hub Concluzie Este unul dintre cele mai bune scutere pentru oraș. Prețul, spațiul pentru bagaje, roțile mari, manevrabilitatea, felul în care trage, consumul mic. Ai motor de un litru? Ține-l pentru călătorii și ieșiri de weekend. Ai mașină și stai zilnic blocat în trafic? Dă repede de A1. O să câștigi ore de viață. Piaggio MP3 si Piaggio Medley 150 S Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro
  7. BMW R1250RS este un sport-touring de modă veche. Nu adoptă poziția înaltă, de inspirație adventure, ca S1000XR, ci rămâne aproape de asfalt, cu o poziție sportivă dar totuși comodă. Era o vreme când fiecare producător avea în gamă o astfel de motocicletă, dar în ultimii ani nișa sport-touring clasică are din ce în ce mai puțini membri. KTM SuperDuke GT, Kawasaki S1000SX sunt cam singurele motociclete care rămân în această zonă din școala veche. Restul producătorilor mizează pe motocicletele sport-touring cu ghidon lat și poziție dreaptă – Yamaha Tracer, Honda VFR800X, Ducati Multistrada, etc. Ne bucură că BMW n-a renunțat la RS, chiar dacă nu e cea mai populară motocicletă din line-up, iar pentru 2019 avem un look nou, mult mai atrăgător, cu faruri simetrice și motorul cu tehnologie ShiftCam, același boxer pe care-l găsim pe toată gama R, de la GS la RT. R1250RS e, parcă, făcut pentru drumuri virajate cu asfalt bun și priveliști spectaculoase, așadar ivitația BMW a picat la fix – am testat noul BMW R1250RS în Alpi. Iată cum a fost: [embedded content] Alte teste: Honda GoldWing vs BMW K1600GTL – Episod Special BMW R1250R – Motocicletă de moșnegi? BMW S1000RR vs. Ducati Multistrada – Test pe MotorPark Romania Sursa
  8. 2019 BMW R1250RS – Test în Alpi

    BMW R1250RS este un sport-touring de modă veche. Nu adoptă poziția înaltă, de inspirație adventure, ca S1000XR, ci rămâne aproape de asfalt, cu o poziție sportivă dar totuși comodă. Era o vreme când fiecare producător avea în gamă o astfel de motocicletă, dar în ultimii ani nișa sport-touring clasică are din ce în ce mai puțini membri. KTM SuperDuke GT, Kawasaki S1000SX sunt cam singurele motociclete care rămân în această zonă din școala veche. Restul producătorilor mizează pe motocicletele sport-touring cu ghidon lat și poziție dreaptă – Yamaha Tracer, Honda VFR800X, Ducati Multistrada, etc. Ne bucură că BMW n-a renunțat la RS, chiar dacă nu e cea mai populară motocicletă din line-up, iar pentru 2019 avem un look nou, mult mai atrăgător, cu faruri simetrice și motorul cu tehnologie ShiftCam, același boxer pe care-l găsim pe toată gama R, de la GS la RT. R1250RS e, parcă, făcut pentru drumuri virajate cu asfalt bun și priveliști spectaculoase, așadar ivitația BMW a picat la fix – am testat noul BMW R1250RS în Alpi. Iată cum a fost: [embedded content] Alte teste: Honda GoldWing vs BMW K1600GTL – Episod Special BMW R1250R – Motocicletă de moșnegi? BMW S1000RR vs. Ducati Multistrada – Test pe MotorPark Romania Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro
  9. De trei zile merg cu Piaggio MP3. Modelul LT, cu pedală de frână, care poate fi condus cu categoria B. Preferatul francezilor, dacă e să ne luăm după numărul de MP3-uri pe care le vezi în traficul din Paris – țin minte c-am ajuns la 01 decembrie în Paris, afară ninsese ca-n povești, dar străzile erau pline de scutere, cele mai multe cu trei roți. Desigur, dotate cu leg-cover și tot tacâmul, dar tot frig și înghețat pe jos era. Dar să revenim la toamna noastră. Acum câteva zile mi-a ajuns pe mână modelul 2019: motor nou de 300 cmc, același pe care-l găsim pe noile Vespa GTS și Piaggio Beverly, ABS, ASR (controlul tracțiunii) și… desigur, 3 roți: trei discuri de frână și un mecanism de blocare, astfel încât nu mai ai nevoie de cric. Cum a fost? Pe scurt, impresiile mele după trei zile cu noul Piaggio MP3 300 HPE LT: E mai stabil ca orice alt scuter pe care l-am încercat. La viteză mare și în viraje stă ca pe șine (fix asta e senzația), cu greutate mare pe față, distribuită egal către cele două roți. Ai o senzație de siguranță mai ales la drum întins și pe viraje. Că tot am zis de viteză, maximul la care poți ajunge este 123 km/h. Accelerează rapid până la 90 km/h, iar de acolo se mișcă ceva mai lent. E mai greu ca un scuter obișnuit, iar asta se simte la accelerație, dar motorul vioi (24 cp) te scoate întotdeauna primul de la semafor și ai suficientă rezervă de putere în trafic ca să depășești. A trebuit să-mi ajustez puțin stilul de mers. Nu virează neapărat mai greu ca un scuter obișnuit, dar la început mi s-a părut puțin imprevizibil – de exemplu, la viteză foarte mică (la pas), printre mașini, trebuie să mă concentrez ceva mai tare pentru că simt o ușoară instabilitate. Dar după trei zile de mers prin București, totul a devenit firesc. Partea frontală e mai lată ca la un scuter obișnuit, deci trebuie să ai grijă. Nu se strecoară la fel de ușor ca un 125, dar tot e bine. Asta și datorită unghiului generos de întoarcere. De exemplu, ca ușurință de condus în trafic, un scuter de 125-150, cu roți mari, ar primi nota 10, iar scuterul nostru ar primi un 7-8. Atenție la borduri. Dacă te strecori prin dreapta – ceea ce nu e recomandat din motive evidente (eu am pățit-o), riști să lovești cu roata în bordură mai repede decât îți închipui. Acum roata nu mai e pe mijloc, între picioarele tale, ci ai două roțit, cumva în dreptul picioarelor. Trece foarte ușor peste denivelări și peste linii de tramvai. În astfel de condiții, îți oferă o siguranță mai mare decât un scuter obișnuit. Și e mai confortabil. Probabil acesta este unul dintre motivele pentru care e preferatul multora. Frânează suficient de bine dacă folosești manetele convenționale și spectaculos dacă folosești pedala. Are o pedală în podea care blochează toate roțile. Ei bine, dacă apeși mai tare pe ea trebuie să te ții bine, altfel zbori prin parbriz. Fiind lat, protecția la vânt în jurul picioarelor este exemplară. Pune un leg-cover Tucano Urbano și mergi până dă zăpada. În partea superioară poți opta pentru un parbriz mai înalt – te va ajuta în zilele reci. Poziția e confortabilă, ergonomia e bună și ai suficient loc pentru pasager. Spațiu de bagaje: sub șa intră o cască integrală și un rucsac mic. Sau două căști mici – suficient de spațios. Dacă mi-aș lua MP3, aș comanda și un topcase mare. Lipsesc buzunarele din carena frontală – tot spațiul e ocupat de cele două roți și sistemul aferent. Consumul din test – 4,5 l/100 km. Preț: 7.378 euro, TVA inclus. Îl găsești la The Bike Hub. În curând, testul video unde revenim cu mai multe detalii. Sursa
  10. Piaggio MP3 300 HPE LT – Cum e pe trei roți

    De trei zile merg cu Piaggio MP3. Modelul LT, cu pedală de frână, care poate fi condus cu categoria B. Preferatul francezilor, dacă e să ne luăm după numărul de MP3-uri pe care le vezi în traficul din Paris – țin minte c-am ajuns la 01 decembrie în Paris, afară ninsese ca-n povești, dar străzile erau pline de scutere, cele mai multe cu trei roți. Desigur, dotate cu leg-cover și tot tacâmul, dar tot frig și înghețat pe jos era. Dar să revenim la toamna noastră. Acum câteva zile mi-a ajuns pe mână modelul 2019: motor nou de 300 cmc, același pe care-l găsim pe noile Vespa GTS și Piaggio Beverly, ABS, ASR (controlul tracțiunii) și… desigur, 3 roți: trei discuri de frână și un mecanism de blocare, astfel încât nu mai ai nevoie de cric. Cum a fost? Pe scurt, impresiile mele după trei zile cu noul Piaggio MP3 300 HPE LT: E mai stabil ca orice alt scuter pe care l-am încercat. La viteză mare și în viraje stă ca pe șine (fix asta e senzația), cu greutate mare pe față, distribuită egal către cele două roți. Ai o senzație de siguranță mai ales la drum întins și pe viraje. Că tot am zis de viteză, maximul la care poți ajunge este 123 km/h. Accelerează rapid până la 90 km/h, iar de acolo se mișcă ceva mai lent. E mai greu ca un scuter obișnuit, iar asta se simte la accelerație, dar motorul vioi (24 cp) te scoate întotdeauna primul de la semafor și ai suficientă rezervă de putere în trafic ca să depășești. A trebuit să-mi ajustez puțin stilul de mers. Nu virează neapărat mai greu ca un scuter obișnuit, dar la început mi s-a părut puțin imprevizibil – de exemplu, la viteză foarte mică (la pas), printre mașini, trebuie să mă concentrez ceva mai tare pentru că simt o ușoară instabilitate. Dar după trei zile de mers prin București, totul a devenit firesc. Partea frontală e mai lată ca la un scuter obișnuit, deci trebuie să ai grijă. Nu se strecoară la fel de ușor ca un 125, dar tot e bine. Asta și datorită unghiului generos de întoarcere. De exemplu, ca ușurință de condus în trafic, un scuter de 125-150, cu roți mari, ar primi nota 10, iar scuterul nostru ar primi un 7-8. Atenție la borduri. Dacă te strecori prin dreapta – ceea ce nu e recomandat din motive evidente (eu am pățit-o), riști să lovești cu roata în bordură mai repede decât îți închipui. Acum roata nu mai e pe mijloc, între picioarele tale, ci ai două roțit, cumva în dreptul picioarelor. Trece foarte ușor peste denivelări și peste linii de tramvai. În astfel de condiții, îți oferă o siguranță mai mare decât un scuter obișnuit. Și e mai confortabil. Probabil acesta este unul dintre motivele pentru care e preferatul multora. Frânează suficient de bine dacă folosești manetele convenționale și spectaculos dacă folosești pedala. Are o pedală în podea care blochează toate roțile. Ei bine, dacă apeși mai tare pe ea trebuie să te ții bine, altfel zbori prin parbriz. Fiind lat, protecția la vânt în jurul picioarelor este exemplară. Pune un leg-cover Tucano Urbano și mergi până dă zăpada. În partea superioară poți opta pentru un parbriz mai înalt – te va ajuta în zilele reci. Poziția e confortabilă, ergonomia e bună și ai suficient loc pentru pasager. Spațiu de bagaje: sub șa intră o cască integrală și un rucsac mic. Sau două căști mici – suficient de spațios. Dacă mi-aș lua MP3, aș comanda și un topcase mare. Lipsesc buzunarele din carena frontală – tot spațiul e ocupat de cele două roți și sistemul aferent. Consumul din test – 4,5 l/100 km. Preț: 7.378 euro, TVA inclus. Îl găsești la The Bike Hub. În curând, testul video unde revenim cu mai multe detalii. Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro
  11. Un prieten care-a testat-o înaintea mea mi-a spus c-a rămas impresionat. Că este mai reușită decât Scrambler 1200. Că e fix cum trebuie să fie o motocicletă. Știi că are gusturi bune, am devenit brusc, foarte curios. Far mare și frumos, clasic, ghidon drept și lat, care-ți oferă o poziție mult mai comodă decât pe Thruxton dar te menține, în același timp, în mijlocul acțiunii, cele două evacuări care scot un sunet deosebit și… accelerația! Recunosc, m-am lăsat ușor păcălit de imaginea de doamnă liniștită. Nu, frate, când tragi de gaz simți că te afli pe-o motocicletă adevărată. Pe modul sport, recunosc, accelerația bruschează puțin, dar mergi pe road și nu vei avea niciun fel de probleme. Țin minte c-am chiuit puțin prin cartier imediat după ce-am luat-o. Bordul are două ceasuri clasice și o poziție puțin ciudată, ceasurile fiind mai degrabă îndreptate în sus, dar asta nu te oprește să citești toate informațiile. Privită din lateral… cred c-o să mă opresc aici, pentru că până la urmă nu-i testul meu. Responsabilul de naked-uri clasice e Bogdănel, care a pentrecut cu Speed Twin câteva zile în București și câteva viraje pe la Poiana Brașov, ca să-și facă o idee completă despre această motocicletă. Când văd imaginile mi se face puțin dor. Cred c-o să dau un telefon să văd dacă mai e disponibilă la test ride. Am luat-o de la Motoboom, în caz că vreți să mi-o luați înainte. Testul complet, în ferestra de mai jos sau direct pe canalul nostru de YouTube. [embedded content] Sursa
  12. Triumph Speed Twin – Cel mai reușit Bonneville?

    Un prieten care-a testat-o înaintea mea mi-a spus c-a rămas impresionat. Că este mai reușită decât Scrambler 1200. Că e fix cum trebuie să fie o motocicletă. Știi că are gusturi bune, am devenit brusc, foarte curios. Far mare și frumos, clasic, ghidon drept și lat, care-ți oferă o poziție mult mai comodă decât pe Thruxton dar te menține, în același timp, în mijlocul acțiunii, cele două evacuări care scot un sunet deosebit și… accelerația! Recunosc, m-am lăsat ușor păcălit de imaginea de doamnă liniștită. Nu, frate, când tragi de gaz simți că te afli pe-o motocicletă adevărată. Pe modul sport, recunosc, accelerația bruschează puțin, dar mergi pe road și nu vei avea niciun fel de probleme. Țin minte c-am chiuit puțin prin cartier imediat după ce-am luat-o. Bordul are două ceasuri clasice și o poziție puțin ciudată, ceasurile fiind mai degrabă îndreptate în sus, dar asta nu te oprește să citești toate informațiile. Privită din lateral… cred c-o să mă opresc aici, pentru că până la urmă nu-i testul meu. Responsabilul de naked-uri clasice e Bogdănel, care a pentrecut cu Speed Twin câteva zile în București și câteva viraje pe la Poiana Brașov, ca să-și facă o idee completă despre această motocicletă. Când văd imaginile mi se face puțin dor. Cred c-o să dau un telefon să văd dacă mai e disponibilă la test ride. Am luat-o de la Motoboom, în caz că vreți să mi-o luați înainte. Testul complet, în ferestra de mai jos sau direct pe canalul nostru de YouTube. [embedded content] Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro
  13. Noua Africa Twin: anvelope tubeless, display TFT

    Au apărut pe internet primele fotografii cu Africa Twin 2020: fotografii din shootingul oficial, “scăpate” înainte de anunțul oficial. Deși sunt la rezoluție mică, putem observa câteva detalii interesante. În cele patru fotografii publicate de motorcycle.com, Africa Twin apare în două versiuni: versiune standard, cu anvelope cu cameră, parbriz scurt, scut de motor scurt versiune “Adventure Sports” cu anvelope tubeless (observăm spițele care sunt așezate spre exterior), cu rezervor mai mare, cu scut mare de aluminiu sub motor, cu parbriz înalt și cu niște LED-uri suplimentare, așezate sub far. Să fie oare lumini pentru viraje? La ambele versiuni observăm un display TFT color care înlocuiește vechiul bord. Fotografiile sunt la rezoluție mică, așadar nu putem vedea butoanele – am fi aflat ușor dacă noua Africa Twin are cruise control. Totodată, din fotografii reiese că noua Africa Twin are cadru și subcadru diferite. Partea frontală a fost redesenată, cu o formă diferită a farurilor, cu prize de aer mai mici și cu hand-guarduri mai ascuțite. Noutățile nu se opresc aici: Africa Twin va avea un motor mai mare pentru a putea respecta normele Euro 5 și Euro 6 fără a renunța la putere. Probabil că vom vorbi despre CRF1100L Africa Twin. Citește și: Long Way Up: McGregor și Boorman, pe motociclete electrice Africa Twin – De ce e o motocicletă cu care să pleci în jurul lumii Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro
  14. Nu R1250GSA, nu Triumph Tiger, nici măcar Moto Guzzi V85 TT, chiar dacă Ewan McGregor e brand ambassador al italienilor. Se pare că motocicleta „Long Way Up” este Harley-Davidson LiveWire, modelul electric abia lansat de compania americană. Desigur, nimic nu e oficial și suntem la nivel de speculație. Dar coincidențele sunt așa de mari că n-avem îndoieli că se va întâmpla. Indiciul 1: zilele trecute au început să circule multe fotografii pe Instagram cu McGregor și Boorman sosind în Argentina. Cei doi se aflau la ieșirea din aeroport, cu geci Belstaff și căști Arai (aceleași branduri ca-n „Long Way Down”), suficient cât să presupunem c-au ajuns în America de Sud pentru filmările unei noi serii TV. Apoi, Ewan McGregor poartă o șapcă Harley-Davidson. Țineți minte asta. Indiciul 2: cu câteva zile înainte, în Ushuaia sosește un trasnport special: două motociclete Harley-Davidson LiveWire, pregătite de drum lung și accesorizate pentru vremea rece din Patagonia – au hand-guard-uri cu prelungiri de material textil până la coate, au bagaje soft și roți cu spițe (prototipul LiveWire are jante de aliaj). alte două motociclete identice, de rezervă două pick-upuri Rivian, 100% electrice. Baterii de 105-180 kWh, care asigură până la 754 cai putere și 1.120 NM. Autonomia – undeva între 390 și 660 km. două microbuze Mercedes-Benz Sprinter 4Matic. un ford F350 cu motor V8 de 6,2 litri. Fotografiile au apărut pe Autoblog Argentina și, potrivit surselor publicației, întreaga flotă a sosit pentru expediția Long Way Up. McGregor și Boorman ar merge pe cele două Harley-Davidson LiveWire, iar echipa de asistență (ce va apărea în fața camerelor), cu cele două pick-up-uri electrice. Probabil că F350-ul va fi folosit pentru asistență în caz că lucrurile nu merg conform scenariului, cât despre microbuze… e posibil să avem de-a face cu o echipă de producție numeroasă. Desigur, ar putea fi doar o coincidență, dar sunt prea multe elemente care se potrivesc: șapca Harley-Davidson și flota de expediție, gata de drum, toate în același timp în Argentina. Lucrurile par destul de clare pentru noi. Rămâne de văzut doar ce format va avea, de această dată, show-ul. Pentru că de la „Long Way Round” lucrurile s-au schimbat mult pe scena adventure – din ce în ce mai mulți călători în toate colțurile lumii, YouTube-ul a luat avânt, iar mijloacele de producție sunt din ce în ce mai ieftine. Totodată, dacă lucrurile sunt așa cum presupunem noi, va fi interesant de văzut cum va influența acest film cultura moto și vânzările Harley-Davidson. Se spune că vânzările R1200GS a explodat, în parte, datorită „Long Way Round” și „Long Way Down”. Toată lumea visa să fie ca Ewan McGregor și Charlie Boorman, cele două filme fiind probabil printre cele mai influente producții din lumea moto, nu doar din lumea adventure. Ce-o să se întâmple de aici înainte? Toată lumea va dori să călătorească pe Harley-Davidson LiveWire? Va fi un pas înainte pentru motocicletele electrice, în general? Va avea noua serie același impact ca Long Way Round? Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro
  15. Adaptive Cruise Control – noua modă în clasa adventure

    A trecut demult vremea în care motocicletele adventure erau doar niște mașinării simple care să te ducă în orice colț din lume. Acum formează cel mai important segment din piață, iar producătorii aruncă în joc cele mai scumpe tehnologii, într-o adevărată “cursă a înarmării“. Ultima pe listă, adaptive cruise control. Au apărut recent pe net niște așa-zise fotografii spion cu noua Ducati Multistrada 1260 GT (nu, se pare că n-are motor V4 deocamdată). În “nasul” și pe codița motocicletei vedem două radare, care vor fi folosite pentru funcția adaptive cruise control. Adică motocicleta își ajustează viteza în funcțe de obiectul care se află în față. Cât despre radarul din spate, e posibil să fie folosit pentru avertizarea obiectelor aflate în unghiul mort. Nu știm dacă va exista și o funcție de frânare care să se bazeze pe acel radar. Fotografiile au fost publicate de MCNDucati a vorbit în mai multe rânduri despre această tehnologie și despre introducerea ei odată cu anul 2020. Totul face parte dintr-un pachet de măsuri pentru sporirea siguranței – “Safety Plan 2025”. Și se pare că Multistrada GT e prima motocicletă Ducati care primește această tehnologie. Nu e vorba despre o versiune cu motor V4, ci despre o variantă touring, cu tehnologii de top, a modelului 1260 Multistrada. Tehnologia e folosită de ani buni în piața auto, dar e o premieră pentru motociclete. Totuși, Ducati nu e singurul producător care va implementa acest lucru la modelele 2020. Tot în niște imagini scăpate pe net cu viitorul KTM 1290 Super-Adventure observăm un radar introdus discret în partea central-posterioară a farului LED. Ambele modele vor fi prezentate în această toamnă și, cel mai probabil, le vom vedea la treabă de anul viitor. Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro
×