pemotoare.ro

Membri
  • Conţinut creat

    1.020
  • Membru din

  • Ultima vizită

  • Days Won

    4
  • Timp online

    1d 1h 8m 33s

pemotoare.ro last won the day on December 12 2016

pemotoare.ro had the most liked content!

1 Urmăritor

Despre pemotoare.ro

  • Data naşterii

Despre mine

  • Sunt
    Motociclist
  • Locatie
    Bucuresti

Metode de Contact

  • Pagina Web
    www.pemotoare.ro

Vizitatori recenţi

943 vizualizări profil
  1. La finalul turei cu Yamaha MT-09 declaram, exaltat, că este cea mai reușită motocicletă fabricată de Yamaha în ultima vreme. N-a fost doar o impresie de moment și voi argumenta în acest text. Pe scurt, ai un naked foarte simplu, cu un raport putere-greutate reușit (115 cp și 193 kg cu rezervorul plin), cu suficiente electronice cât să te țină în siguranță, la un preț de 9.300 de euro. Iar dacă la prima generație mai avea câteva scăpări, de această dată se apropie de perfecțiune. Nu mă înțelegeți greșit. Nu este la fel de frumoasă ca o MV Agusta Brutale – priviți doar acel suport de număr – și nu vine cu frâne sau suspensii care să poarte semnături ca Brembo și Ohlins. Nu e nici cea mai avansată din punct de vedere electronic. Dar este fix cât ai nevoie și-n felul acesta nu vine cu un preț prohibitiv. Iar acest echilibru contează cel mai mult. În fereastra de mai jos găsești și varianta video a testului făcut de noi. Fiind o coproducție PeMotoare – DriveMag Riders, am pregătit și subtitrări în limba română, ce pot fi activate din setări. Sau îl poți urmări direct pe YouTube, unde te invităm să te abonezi pentru clipuri similare. [embedded content] Iar acum să revenim la motocicletă. În primul rând avem un nou design – far dublu cu LED, altă codiță, șa mai scurtă, cu un unghi ascuțit, niște panouri laterale în dreptul radiatorului – noua Yamaha MT-09 arată mai agresiv, inspirată de mai puternica MT-10. Apoi, prima ediție avea nevoie de ceva îmbunătățiri la suspensie. Yamaha a analizat feedback-ul și a venit cu o furcă ajustabilă, ce rezolvă din probleme. Pentru mine a oferit un mix perfect comfort-performanțe și mi-a permis să mă bucur din plin pe virajele de pe Cheia. O altă caracteristică a primei ediții MT-09 – accelerația care brusca prea tare în modul A. Și aceasta a fost domolită și, spre deosebire de MT-09 Tracer, este mai ușor de acționat. Cele trei moduri de mers rămân: A, Standard, B. Apoi, MT-09 poate oferi reprize rapide de accelerație cu ajutorul unui quickshifter, ce funcționează doar la schimbările în trepte superioare. E de preferat să schimbi fără ambreiaj doar de la 7.000 rpm în sus. Înainte de acest prag, funcționează mai greoi. Ambreiajul este de tip slip & assist. Ceea ce înseamnă că schimbi în inferioară înaintea virajului fără să ți se blocheze roata spate și că acționarea ambreiajului este mai facilă. Ai și un traction control cu două moduri + off. Eu l-am preferat pe treapta 1, mai puțin intruzivă. Șaua, deși are un unghi ciudat, este mai confortabilă ca la prima ediție. Eu am mers o zi întreagă și a fost comodă după standardele unei motociclete naked. M-a impresionat în primul rând felul în care se pilotează. Este o motocicletă foarte agilă, perfectă pentru o zi de viraje prin munți. Schimbări rapide de direcție, motor cu cuplu bun în turații medii, accelerație precisă, frâne bune, poziție activă și, totodată, comodă. Nu știu despre alții, dar eu am avut o zi pe cinste alături de MT-09. Așadar, noua Yamaha MT-09 nu vine doar cu un design nou, ci cu acele îmbunătățiri care-o transformă într-o motocicletă cu adevărat reușită. Iar aceste schimbări erau esențiale pentru ca Yamaha să facă față competiției deja puternice: Kawasaki Z900 și Triumph Street Triple sunt două nume ce vor pune la încercare tricilindrul Yamaha. Rivalii direcți Kawasaki Z900 vine cu un preț foarte competitiv – 8.850 de euro. Cu 125 cp și 210 kg este, teoretic, la fel de rapidă. Totodată, Triumph Street Triple vine cu putere similară și trei variante – Street Triple S (8,790 euro) și Street Triple R – (10.290 euro). Vom testa în scurt timp ambele motociclete și vom reveni cu impresii. Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro
  2. Primele două curse de la toate cele trei clase au produs același învingător în Campionatul de Motociclism Viteză. În cadrul MotoGP, întrebarea care stă pe buzele tuturor este dacă poate cineva să îl oprească pe Maverick Viñales. Spaniolul de la Yamaha a câștigat în Qatar și Argentina și este printre favoriți și în Statele Unite ale Americii. Acesta este însă locul în care campionul mondial en-titre, Marc Márquez de la Honda, și-a adjudecat toate edițiile Marelui Premiu – din 2013 câștigând de patru ori consecutiv. Viñales a urcat la rândul său de două ori pe podium la Austin, terminând victorios cursa din 2014 de la clasa Moto2 și al doilea în 2013 în drum spre titlul său mondial din Moto3. Ambii piloți vor sosi în Texas încrezători și dornici să încheie victorioși în cursa de duminică. Circuitul american cuprinde două părți virajate mai tehnice, în timp ce porțiunea mediană conține și cea mai lungă linie dreaptă a pistei. Yamaha a început mult mai bine decât rivala Honda anul. Cu două – aproape nesperate înaintea sezonului – podiumuri, Valentino Rossi se află pe poziția a doua a clasamentului piloților, în timp ce Márquez și coechipierul său, Dani Pedrosa, au abandonat în Argentina și nu au reușit să urce pe podium în Qatar. Într-o situație nefavorabilă se află și pilotul plecat de la Yamaha și înlocuit de Viñales, Jorge Lorenzo. Cu un loc 11 în Qatar și un abandon înregistrat în Argentina, spaniolul de la Ducati încă nu s-a acomodat la noua sa echipă și va spera să obțină un rezultat mai bun în Texas. În ce privește clasele inferioare, rămâne de văzut dacă Franco Morbidelli și Joan Mir se vor impune și de această dată. Italianul Morbidelli a obținut două victorii cu adevărat impresionante în acest debut de sezon, devenind primul pilot italian de la regretatul Marco Simoncelli care câștigă două curse la rând la clasa Moto2, în timp ce Mir caută al treilea succes la rând în Moto3. Program transmisiuni (Eurosport 1): Vineri: 17:00-19:45 Antrenamente 1 21:00-23:55 Antrenamente 2 Sâmbătă: 17:00-19:45 Antrenamente 3 20:30-23:55 Calificări Duminică: 19:00 Cursă Moto3 20:15 Cursă Moto2 21:45 Cursă MotoGP Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro
  3. După Ghidul Munților Apuseni și Carpathian 2 Wheels Guide au pregătit un nou ghid – Trasee Offroad în Bosnia-Herzegovina – 19 trasee pe drumuri neasfaltate, ce duc la baze radar abandonate, pe malul unor lacuri, la monumente și pe vârfuri de munte. Mai multe detalii aflăm direct din comnunicatul de presă, redat integral mai jos: “În primăvara fiecărui an încercăm să venim cu ceva nou. Acum am ales să ne aventurăm într-un teritoriu nou și să oferim motocicliștilor români un ghid al unei țări apropiate: Bosnia-Herțegovina. Materialul a fost realizat de colegii din Cehia iar noi l-am tradus și adaptat în limba română. Ghidul “Trasee Offroad în Bosnia-Herţegovina” recomandă 19 trasee pe drumurile neasfaltate din această țară. Acestea duc în cele mai frumoase locații din vestul și sudul țării, la baze radar abandonate, pe malul unor lacuri extraordinare, la monumente cu istorie milenară, pe multe vârfuri de munte și în multe alte locuri incredibile. Pentru fiecare traseu propus am pregătit o descriere detaliată, o hartă generală și grafice cu informații generale despre rute: distanță, grad de dificultate, profil altitudinal, diferența de nivel urcată și coborâtă. O pagină la fiecare rută este dedicată punctele GPS ale punctelor de start și de final dar și a tuturor intersecțiilor. Bineînțeles, sunt și indicații cu privire la direcția care trebuie urmată dar și alte informații utile sau amuzante. La finalul ghidului se află un cod de acces cu care se pot viziona videoclipurile fiecărui traseu din ghid. Acestea vor ajuta călătorii să aleagă cele mai interesante rutelor și obiective turistice. O prezentare generală a tuturor traseelor din ghid poate fii văzută aici: www.youtube.com/watch?v=CQCSgGi9eQE Carpathian 2 Wheels Guide pune la dispoziția celor interesați trei trasee gratuite (format .pdf și videoclipurile traseelor), pe care le pot accesa pe blog: www.blog.carpathian2wheelsguide.com. Rezumatul ghidului “Trasee offroad în Bosnia-Herțegovina”: 19 trasee pe drumuri neasfaltate descrieri detaliate a fiecărui traseu hartă cu fiecare traseu grafice cu caracteristicile traseelor coordonate cu punctele de start și de final a traseelor coordonate cu punctele de intersecție sau obiectivele turistice importante videoclipuri cu fiecare traseu 3 trasee gratuite” DCIM100MEDIA Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro
  4. Era o zi de marți. se anunța vreme frumoasă, iar Yamaha anunțase schimbări importante la noua versiune MT-09. N-am ezitat nicio secundă și, cu poftă de distracție și rucsacul cu sandwich-uri în spate am pornit spre Cheia. DN-01a, Cheia-Săcele, pentru cei mai puțin familiarizați cu locul. Ce s-a întâmplat puteți vedea în filmul de mai jos. 2017 Yamaha MT-09. Ce e nou? Felul în care arată. Farul clasic a fost înlocuit cu un far LED dublu, șaua este mai scurtă și mai înclinată, au apărut niște elemente de plastic la extremitățile radiatorului, iar numărul este montat pe un suport ce se leagă direct pe roată. Quick-shifter: schimbi fără ambreiaj în treptele superioare. Cel mai bine funcționează peste 7,000 rpm (este normal). Sub acest prag, lucrează mai greu. Slip & assist clutch – nu îți mai blochează spatele când retrogradezi sportiv Furcă ajustabilă – probabil cu asta trebuia să încep. La primele exemplare MT-09, suspensia nu era un punct forte. Puteți urmări cum ne-am distrat în filmul de mai jos. Filmul poate fi urmărit direct în această fereastră sau pe YouTube. Fiind o co-producție PeMotoare & DriveMag Riders, este în limba engleză. Am pregătit și subtitrări în Română ce pot fi activate apăsând butonul “settings”, în fereastra de YouTube. [embedded content] Am terminat tura pe la ora 22.00, când am parcat motocicleta în fața importatorului Yamaha. Impresia de atunci: cea mai reușită Yamaha pe care am mers. Nu e cel mai puternic naked de pe piață, nici cel mai arătos sau cel mai avansat din punct de vedere al tehnologiei. Dar are atât cât trebuie din fiecare, iar felul în care Yamaha a combinat elementele a dus la un produs excelent: sportivitate, simplitate, confort și un preț competitiv – 9.300 euro. Voi reveni cu un text ceva mai lung, în care voi mai povesti impresiile pe care le-am avut în șaua noului MT-09. Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro
  5. Pe 21-23 Aprilie 2017 într-un nou format, Campionatul Național Individual de Viteză al României și Campionatul European de Viteză BMU continuă cu etapele 03-04 pe Circuitul Motorpark România – Adâncata, etape organizate de Motorsport Race Management sub patronajul Federației Române de Motociclism. Sunt așteptați piloți din România, Bulgaria, Grecia, FYROM, Serbia, Turcia. Participă clasele Juniori 1, 85cc, 125cc, Debutanți 600, Debutanți 1000, SuperSport 600 și Superbike 1000 Printre cei care și-au anunțat prezența pe grilă se numără Robert Muresan, Haris Paraskevopoulos, Martin Choy, Pascota Ionel, Dimitris Karakostas, Boyan Bonchev, Plamen Petrov, Cătălin Cazacu, Adrian Petrovici. Programul va începe Vineri 21 Aprilie la 10:30 cu antrenamente, Sâmbătă Calificări și prima cursă contând pentru etapa 03, Duminică urmând a se disputa calificările și cursele contând pentru etapa 04 Starea Meteo: După un început de săptămână cu ploaie, week-end-ul se anunță propice pentru curse cu cursă uscată. Credit Foto: Andrei Gemes / Luminita Gemes Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro
  6. BMW F850GS (sau cel puțin așa credem că se va numi, având în vedere tradiția BMW – unii i-au mai zis și F900) iese la lumină. Au apărut primele fotografii-spion cu noua motocicletă adventure de clasă medie. După ce le-am studiat puțin, am observat schimbări majore față de platforma actuală. Să le luăm pe rând. Sursa foto: morebikes.co.uk Când va fi lansat? Judecând după stadiul în care se află motocicleta din fotografii – adică într-o formă foarte avansată, gata de teste (observați cablurile) – probabil la toamnă, la salonul EICMA – Milano, urmând să fie pus în vânzare din 2018. Rival pentru Africa Twin Până acum, noua Africa Twin ocupa un loc aparte în piața adventure. Era undeva între F800GS/Tiger 800 XCX și R1200GS/ KTM 1290 Adventure. Dar iată că modelele aflate până acum în zona de mijloc vin în forme noi, cu motoare mai puternice și tehnologii avansate, rămânând totuși mai simple ca navele-amiral. Astfel, vom vedea o bătălie interesantă între F850GS, KTM 1090 Adventure R și Honda Africa Twin. Rezervorul se mută în față Probabil cel mai important detaliu. La fel ca la majoritatea motocicletelor, rezervorul noului F850 va trece în față, iar formele ne duc cu gândul la R1200GS. Probabil că va avea un volum de 20 de litri. La modelul actual se află sub șa oferind o motocicletă foarte bine-echilibrată. Evacuarea se mută în dreapta, transmisia în stânga Până acum, F800GS venea cu un altfel de aranjament față de restul pieței. Se pare că pentru noul F800GS vor miza pe o arhitectură convențională. GPS Ready Pe manșonul stâng observăm acea rotiță, comună deja la toate BMW-urile de touring. Este un jog ce controlează GPS-ul. Far LED Mai putem observa un far nou, cu LED, ce păstrează însă o formă asimetrică – totuși mai puțin pronunțată ca la modelele actuale. Lampa spate a fost, de asemenea, schimbată, la fel și semnalizările. Bord nou Putem observa un bord pe jumătate analog pe jumătate digital, ce seamnănă foarte mult cu ce avem pe R1200R. Cutii Vario În fotografii apar și cutiile de plastic vario, ce vor putea fi montate direct, fără cadru de aluminiu. În mod sigur va exista și o opțiune ce va include cutii de aluminiu, puse pe cadru clasic. Anvelope Tubeless Din fotografii mai remarcăm și anvelopele de stradă – Michelin Anakee III – montate pe jante pregătite pentru o anvelopă tubeless. Observăm că spițele sunt orientate către exterior, iar jantele seamănă foarte mult cu cele de la R1200GS Adventure. Practic, e aceeași construcție, doar că dimensiunile vor fi diferite. Fața rămâne de 21. Ride by Wire Credem că noul F850GS va avea accelerație ride by wire și moduri de mers. Observăm pe manșonul din stânga comenzile pentru cruise control. Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro
  7. teste

    Tracer 900 este una dintre cele mai de succes motociclete Yamaha din ultima vreme. Lansată pe piață în 2015, sub numele MT-09 Tracer, a surprins prin felul în care îmbină sportivitatea cu spiritul practic și cu prețul avantajos. Între timp, numele s-a schimbat în Tracer 900 și, în urma feedback-ului clienților, a primit un update subtil. Subtil, dar binevenit. Ce alt motiv mai bun am să o luăm la o tură? Înarmat cu chef de distracție și cu rezervorul plin, am plecat în zorii zilei… ok, pe la 9.30, spre Siriu. Am depășit ca din zbor traficul din București – poziția înaltă, raza de întoarcere permisivă, manevrabilitatea – toate fac din Tracer o motocicletă foarte nimerită pentru naveta la serviciu. În urma acestei ture a ieșit și un film, pe care-l poți vedea pe YouTube. Ajuns pe autostradă, m-am lungit pe rezervor și, ascuns după parbrizul mic am accelerat. Eram deja în întârziere. De pe la 170 de km pe oră începe să vobleze, dar… n-ai voie să mergi cu 170 de km/h, iar eu cum respect legea de felul meu, nici n-am atins această viteză. Apropos de autostradă, dac-ar fi să-mi iau această motocicletă și să o pregătesc pentru drumuri lungi, i-aș pune un parbriz mai înalt (Yamaha oferă o opțiune bună), manșoanele încălzite originale, cutiile de bagaje laterale ce se montează fără a fi nevoie de cadru special și o șa confort. Cu astfel de dotări aș fi în stare s-ajung oriunde, atâta timp cât nu se termină asfaltul. Ba chiar și după pentru că, deși nu e o motocicletă adventure, n-aș avea emoții să merg pe un drum neasfaltat, atâta timp cât nu dau de nisip, noroi sau șleauri. Aș fi simțit nevoia unui cruise-control, pentru autostrăzi. Dar să ieșim de pe autostradă și să intrăm pe drumul frumos, dar cam prost asfaltat, dintre barajul Siriu și limita cu județul Covasna. La primele două ture cu Tracer 900 am remarcat o suspensie puțin rigidă pentru drumurile noastre. N-am avut, în paralel, un model din 2015-2016 ca să fac o comparație directă, dar parcă de această dată s-a îmbunătățit situația. Cei de la Yamaha mi-au spus că noul model vine cu alte arcuri, iar asta se simte. Este o setare foarte bună pentru o motocicletă sport touring pe careo folosești în viața de zi cu zi. Iar odată ce-ai trecut în județul Covana și asfaltul devine lin, poți savura fiecare viraj. Ghidonul larg și poziția agresivă dar comodă (stai foarte bine pe Yamaha Tracer) te îndeamnă, parcă, să te distrezi. Iar pentru asta ai la dispoziție un slip & assist clutch, care nu blochează roata spate în cazul schimbărilor bruște în treaptă inferioară. Traction Control-ul cu două trepte + off își face treaba de minune. Având o aderență bună, am folosit treapta mai puțin intruzivă. Totodată, ai la dispoziție trei moduri de mers – un B mai soft, pentru ploaie, un Standard – pe care-l folosești în mod normal și un A mai agresiv, cu un răspuns foarte rapid al accelerației – o accelerație cu o acționare bărbătească. Am petrecut peste 500 de km în șaua noii Tracer 900, iar concluzia mea este clară – un raport calitate-preț excelent. O motocicletă sport-touring pentru cei care pun accent pe sportivitate, dar care e oricând capabilă să te ducă în jurul Europei. Toți cei 115 cai putere, la 10.300 de Euro. Cum să nu fie un succes? Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro
  8. Pe lângă ghidurile printate, Carpathian 2 Wheels Guide pune acum la dispoziție și o aplicație mobilă pentru Android şi iOS. Sunt disponibile 28 de trasee pe drumuri asfaltate din România. În plus, aplicația are şi funcționalitate de navigare in modul OFFLINE. Majoritatea traseelor, 21 la număr, străbat regiunile istorice ale României precum: Maramureș, Banat, Transilvania sau Dobrogea, iar 7 dintre ele duc călătorii pe toate pasurile montane majore din Munții Carpați. Toate acestea au durata de una sau două zile. Pentru a prelungi aventura pe două roți prin România, sunt propuse 5 ture lungi, de până la 8 zile, care combină mai multe trasee din cele 28 disponibile. Toate rutele menționate sunt integrate în aplicația mobilă dezvoltată pentru Android şi iOS, care oferă pentru fiecare traseu: punctul de start, durata estimată, distanță totală şi dificultatea traseului; descriere detaliată a rutei; datele de contact pentru cazările recomandate; detalii şi fotografii cu obiectivele turistice recomandate; principalele orașe care indică şi sensul de parcurgere al traseului. Cea mai importantă funcționalitate a aplicației este cea de navigare offline. În meniul lateral există opțiunea Manager de Trasee, de unde poți descărca hărțile traseelor dorite. Pentru fiecare rută sunt marcate drumurile care trebuie urmate şi toate elementele menționate mai sus (unitățile de cazare, obiective turistice şi benzinăriile). Funcția de navigare are şi o schemă de culori cu contrast minim, potrivită pentru momentul în care călătoria se prelungește după lăsarea întunericului – Night Mode. Aceasta este disponibilă și în modul offline. Tutorial video upgrade: www.youtube.com/watch?v=1UvGS91itJ0 Utilizatorii au la dispoziție gratuit trei trasee cu funcționalitate completă, iar pachetul complet, cu 28 de trasee, poate fi achiziționat direct pe Google Play sau AppStore. Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro
  9. Vineri seara am participat la prima ediție Bucharest Adventure Travel Session. O întâlnire a pasionaților de motociclism de aventură, ce a avut loc la club Quantic, în București. Invitați speciali: Lois Pryce și Austin Vince – ultimul celebru pentru faimoasele Mondoenduro și Terra Circa. A fost o atmosferă caldă. Încă de la intrare mi-am dat seama că mă aflam între prieteni. Singur să fi venit, sigur cunoșteai 1-2 oameni. Care, inevitabil, îți puneau întrebarea “unde pleci anul acesta?”. Și care-ți povesteau planurile lor. Și am auzit multe planuri frumoase. Dacă în anii trecuți aveai 1-2 povești pe forumuri, anul acesta am aflat despre călătorii multe și îndrăznețe: de la proiectul Kulturide – care-și propune să ajungă în Mongolia – la alte povești încă în stadiul de pregătire. Un lucru este clar: tendința acestui an este Estul. Accesibil pe pământ, fără să fii nevoit să pui motorul pe vreo barcă și fasciant. Vom auzi povești din Mongolia, Siberia, Stan-uri și așa mai departe. Seara a fost deschisă de Carpathian 2 Wheels Guide – care și-au prezentat ultimele două produse – un ghid de off-road pentru Bosnia și o aplicație mobilă. Apoi, a urcat pe scenă reprezentantul Heavy Duties, care ne-a spus povestea de succes a proiectului din Cluj: cum au ajuns de la pasiunea pentru aventură la fabricarea cutiilor de aluminiu. După o scurtă pauză, pe scenă a urcat Lois Pryce. Ne-a povestit experiența ei din Iran – o țară în care a fost singură. Iar în Iran, o femeie pe motocicletă este ceva exotic – femeile neavând voie să meargă nici măcar pe bicicletă. Invitatul special, Austin Vince, a sosit ultimul. Îmbrăcat într-una din faimoasele sale salopete, a avut un discurs presărat cu glume, cele mai multe reușite, și a avut un mesaj clar: “încălecați pe motocicletă și plecați unde vedeți cu ochii”. Lucru pe care nu era neapărat nevoie să-l spună, având în vedere planurile auzite deja în sală. Prezentarea lui Vince s-a referit la Terra Circa, a doua tură făcută în jurul lumii și, cu precădere la Siberia și la Zilov Gap – o porțiune de 600 de km neasfaltată din Siberia. E destul de mult să vorbești despre o “comunitate a motocicliștilor de aventură” din România în acest moment. Dar un lucru e clar: evenimente precum acest Bucharest Adventure Travel Sessions, ce promovează schimbul de idei și le oferă pasionaților un spațiu de întâlnire duc la ceva frumos. Nu discursul lui Austin Vince, ci strângerea laolaltă a atâtor oameni pasionați – aceasta a fost, din punctul meu de vedere, adevărata reușită a serii. Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro
  10. După ce Maverick Viñales a început sezonul fulminant, rivalii săi vor încerca să se revanșeze în aprilie, cu ocazia următoarelor două etape ale campionatului MotoGP, cele din Argentina și SUA. Proaspăt venit la Yamaha de la Suzuki, spaniolul de 22 de ani a reușit să câștige Marele Premiu al Qatarului de pe 26 martie pornind în cursă din pole position, după ce în testele premergătoare sezonului a fost de asemenea cel mai rapid pilot pe pe circuitul de la Losail. În Qatar, Andrea Dovizioso a ocupat poziția secundă pentru Ducati, iar Valentino Rossi a complatat podiumul – un prim weekend foarte bun pentru Yamaha. Campionul mondial en-titre, Marc Márquez, a încheiat abia pe locul patru pe prima motocicletă Honda, în timp ce Jorge Lorenzo a dezamăgit după trecerea la Ducati din iarnă, nereușind să intre în top 10. Viñales a preluat astfel fotoliul de lider al clasamentului general și se anunță a fi o nucă tare grea de spart atât pentru cei de la Honda, cât și pentru celebrul său coechipier, veteranul Rossi, pe parcursul anului. Autodromul Termas de Río Hondo din Argentina va fi gazda următoarei curse a sezonului, pe 9 aprilie. Márquez și Rossi s-au impus în precedentele trei ediții desfășurate acolo și vor încerca să-i taie din avânt tânărului Viñales. Judecând însă după forma de moment, acesta va fi extrem de greu de învins și își poate consolida poziția de lider a campionatului. După Argentina, următoarea confruntare din sezon va avea loc pe Circuit of the Americas din Austin, pe 23 aprilie. Va fi una din cursele pe care Márquez le așteaptă cu entuziasm, dat fiind că s-a impus în fiecare din cele patru Mari Premii desfășurate în SUA din 2013 încoace. La rândul său, Viñales își poate aduce aminte cu plăcere de succesul său de la Austin din 2014, când a câștigat cursa Moto2 în singurul său sezon petrecut la clasa intermediară. Etapa din SUA va fi ultima înainte ca MotoGP să se mute în Europa, unde se vor desfășura următoarele unsprezece weekenduri de cursă. Sezonul este lung și se află abia la început, dar miza este deja mare. Va reuși cineva să-l oprească pe Viñales? Antrenamentele, calificările și cursele vor fi transmise în direct pe Eurosport. Întrecerile finale vor avea loc duminică, începând cu ora 19.00 – ora României. Cursa MotoGP începe la ora 21.45. Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro
  11. Tracer 900 vine cu un upgrade subtil, dar important pentru 2017. Fiind o motocicletă care mi-a plăcut încă de la prima întâlnire, aveam un motiv în plus să o iau la o tură. Am ales drumul dintre Barajul Siriu și Întorsura Buzăului, un adevărat deliciu pentru amatorii de viraje. Asfalt impecabil, puțin circulat, printr-o pădure ce mirosea a primăvară. Filmul este o coproducție PeMotoare – DriveMag Riders (o platformă media cu target internațional), tocmai de aceea apare în limba engleză. Subtitrăile în limba română pot fi activate din YouTube. Puteți urmări filmul în fereastra de mai jos sau direct pe YouTube, unde vă invităm să vă abonați. [embedded content] Am savurat fiecare km din cei 500 făcuți în acea zi de primăvară în șaua Tracer-ului și am înțeles de ce este una dintre cele mai de succes motociclete de pe piață. Este suficient de năvalnică ca să te facă să zâmbești, este practică și vine cu un preț competitiv: 10.300 de euro. Zilele viitoare voi publica un text mai amănunțit despre tura cu Tracer 900, în care voi include alte câteva detalii ce n-au apărut în film. Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro
  12. Este un eveniment pe care-l recomandăm cu drag. Pentru că rar ai ocazia să stai de vorbă cu Lois Pryce și Austin Vince, motocicliști de aventură de rang înalt. Vineri, 7 aprilie, club Quantic. Austin Vince a făcut istorie cu Mondo Enduro și Terra Circa, fiind unul dintre pionierii mișcării adventure. Lois Pryce a fost singură în Iran și a scris Revolutionary Ride. Totodată, cei doi organizează și Adventure Travel Film Festival, ce prezintă filme independente despre călătorii făcute cu orice mijloace. Ajuns anul acesta la cea de a șaptea ediție, festivalul lor promovează filmul, dar și cartea de călătorie, și își propune să strângă rândurile unei comunități internaționale a călătorilor. Meniul Zilei – vineri 7 aprilie 2017 18.00 opening doors și bere 19.30 Carpathian2wheels Guide, Heavy Duties, Kulturide 20.15 desertul zilei – bere 20.30 Lois Pryce – fel principal 21.15 bere și socializare, socializarea fiind din partea casei 21.30 Austin Vince – tortul miresei 22.30 bere în loc de șampanie Unde? Club Quantic – Intrarea Grozăvești. Bilete: https://eventbook.ro/other/bilete-bucharest-adventure-travel-sessions-lois-pryce-austin-vince-bats Pagina oficială a evenimentului: https://www.facebook.com/events/1891306717825609/?active_tab=discussion Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro
  13. Am petrecut o săptămână cu noua versiune a supernakedului BMW. Totul a fost documentat. De la momentul preluării motocicletei, până la cea mai frumoasă zi a testului, când am savurat virajele ce duc spre Poiana Brașov. Filmul poate fi urmărit în fereastra de mai jos sau direct pe YouTube și este realizat în colaborare cu DriveMag Riders – motiv pentru care este în limba engleză. Cu toate acestea, începând cu acest film, avem și subtitrare în limba română ce poate fi selectată prin apăsarea butonului de subtitrări din fereastra de YouTube. [embedded content] Vrei să afli mai multe. Citește povestea din spatele filmului. Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro
  14. BMW S1000R a primit un update pentru 2017. Trecere la Euro 4, mai mulți cai putere, masă mai mică, electronice îmbunătățite. Pe scurt, o versiune mai rafinată a supernaked-ului derivat din S1000RR. L-am luat la un test de-o săptămână ca să vedem cum e să trăiești călare pe patru cilindri în linie și 165 cp. Ziua 1 – Prim contact Am fost primul care s-a urcat pe acea unitate de test. Avea 2 km, cu care venise din fabrică. Dar asta implica și un lucru mai puțin plăcut: motocicleta era limitată la 9.000 rpm, fiind în rodaj. Alături era un S1000R din prima generație. Așadar, mi-a fost mult mai ușor să văd diferențele, care nu-s tocmai evidente cu ochiul liber: deși carenajul diferă puțin în părțile laterale, prima dată-ți sare-n ochi evacuarea Akrapovic, standard pe S1000R. Iar aici nu-i vorba de aspect, ci de comportamentul și de sunetul motorului – răgușit dacă deschizi tare gazului de la turații mici și tăios la turații mari. Un sunet de care cu greu te saturi. Apoi, motocicleta de test era dotată cu roți HP, mai ușoare – ce i-au permis să fie mai agilă pe viraje. Dar vă povestesc și despre asta la momentul potrivit. Am plecat de pe loc și, după 5 km, mi-am amintit de experiența cu fostul S1000R și mi-am zis, din nou: motocicleta asta te transformă într-un huligan. Cu atâta putere și cu sunetul ăsta e greu să te abții. Ziua 2 – Comparație cu S1000RR A doua zi mă întâlnesc cu colegul Bogdănel, nou posesor de S1000RR – motocicleta din care este derivat street-naked-ul pe care-l folosesc. Bogdănel este pilot de curse și am încredere în experiența lui. Facem schimb. Concluziile lui: stai mult mai relaxat (evident, pe S1000R ai o poziție normală, nu stai în mâini), raza de bracaj e mare – ca la superbike – nu te ajută prea mult în oraș. Și ceasul de bord e în afara câmpului vizual. Lui nu i-a plăcut, mie da. Îți dă senzația că ești pe un covor zburător, nu e nimic între tine și univers. E o senzație pură, de naked. Diferențe – jos trag aproape la fel – diferența se vede la ture înalte, unde RR are o explozie de putere, poziție, ceva setări electronice și vreo 4-5 mii de euro. Concluzia: dacă vrei să te duci la track-days, RR-ul e alegerea. Altfel, S1000R te va mulțumi pe deplin. Dar plănuim un comparativ pe cicuit, după ce S1000R va ieși din rodaj. Atunci vă vom putea spune mai multe. Ziua 3 – Cum se comportă în trafic? După trei zile în care m-am luptat cu aglomerația din București la ore de vârf, mi-am dat seama cum ar fi ca S1000R să fie motorul meu de zi cu zi. Ei bine, dacă vrei un commuter adevărat, S1000R nu e cel mai bun exponent: raza de întoarcere e mare și-ți va veni greu să faci manevre printre mașini și în parcare, iar cadrul preia căldura emanată de motor. Astfel, simți metalul încins, mai ales la piciorul stâng – o senzație nu foarte plăcută, mai ales pe timp de vară. Asta se întâmplă doar în trafic “bară la bară” când înaintezi foarte greu, cu oprire la fiecare 10 metri. În trafic aglomerat, dar care-ți permite să mergi cursiv, n-ai astfel de probleme. Pe de altă parte, te strecuri ușor printre mașini datorită dimensiunilor și S1000R este deosebit de agilă. Dar nu alegi un super naked de 165 de cp pentru capacitatea de a te duce zilnic la birou, ci pentru ce știe să facă în timpul liber. Iar acum mergem către ziua patru. Ziua 4 – Devorator de viraje A fost ziua în care S1000R m-a făcut să râd de fericire în cască. Era primul test al sezonului și prima tură de-o zi din 2017. Iar S1000R îmi amintea de ce-mi place atât de mult să merg cu motocicleta și ce înseamnă o mașinărie precisă și puternică. Urcând spre Sinaia, îmi era imposibil să merg încet. Mă jucam între 6.000 și 9.000 rpm (zona mea favorită la acest 4 în linie) și totul mergea de la sine, viraj după viraj. În acest timp, lăsam totul în urmă ca și când ceilalți ar fi fost doar niște obiecte care stăteau pe loc. Totul, fără să trag sau să vreau să merg tare. Pur și simplu se întâmpla. Filmările le-am făcut pe urcarea spre Poiana Brașov – un drum perfect pentru a te bucura de motocicletă – atunci când e liber. Ce m-a impresionat la S1000R? Nu puterea. Ci felul în care această motocicletă livrează puterea. N-ai nevoie de mână de chirurg ca să o controlezi. Trage la fel peste tot (până la 9.000 rpm, sunt curios cum e în intervalul 9.000-11.000). Nu te ia prin suprindere cu explozii de putere, nu e de tipul on/off. Chiar și un începător o poate controla atâta timp cât e cu capul pe umeri. E rapidă – extrem de rapidă. Fără să-ți dai seama, în câteva secunde vezi un număr cu trei cifre pe bord și te întrebi cum naiba ai ajuns acolo. Suspensiile au un set-up rigid. Era de așteptat. Asta înseamnă că te vei simți bine pe asfalt curat, dar vei înjura denivelările. Suspensiile semi-active, vin cu preset-uri Road și Dynamic. Pentru mine n-a existat un preset confortabil. Chiar și pe modul Rain mi s-a părut rigidă. În filmările de la urcarea spre Sinaia, am folosit modul Dynamic. La un viraj deschis de urcare, ce-mi permitea să merg la putere maximă în treapta a doua, am simțit motocicleta puțin nesigură sub mine. Nimic grav, care să mă sperie. Discutând problema ulterior, am înțeles c-ar putea fi de vină și presiunea mare din anvelope – aceste motociclete vin cu 2,5/2,9. Pentru ture sportive, ar fi bine să cobori puțin valorile. A fost singurul viraj unde am întâlnit un astfel de comportament. În rest, o precizie uluitoare. Frânele sunt dintre cele mai bune pe care le-am întâlnit. Ai nevoie doar de două degete pentru ca motocicleta să înghețe. Poziția este excelentă pentru drumurile virajate – pentru care această motocicletă a fost construită – și simțeam c-aș putea face asta întreaga zi. Din păcate, m-a cam distrus drumul de întoarcere, unde-am fost nevoit să merg peste 100 de km în linie dreaptă, cu 100 de km/h. Aici mi-am dat seama că, până la urmă, are șaua lui S1000RR. Pentru cei nefamiliarizați cu electronicele BMW – S1000R vine cu trei moduri de mers (standard) – Rain, Road, Dynamic și cu un Dynamic Pro opțional. Prin apăsare unui buton, se schimbă setarea suspensiilor, răspunsul accelerației (e ride-by-wire), intervenția ABS-ului și a controlului tracțiunii. Noul S1000R vine și cu cornering ABS. S1000R mai vine cu manșoane încălzite și cruise control – le recomand cu căldură. Ziua 5 – Concluziile A fost o zi scurtă, în care m-am despărțit de motocicletă și am tras concluziile. S1000R li se adresează celor cărorara le place să meargă sportiv și să aibă o mașinărie agilă, precisă și performantă. O motocicletă de weekend, extrem de rapidă, ce-ți aduce zâmbetul pe buze. Ce mi-a plăcut: felul în care livrează puterea, frânele, comportamentul dinamic. Ce nu mi-a plăcut: se încălzește în trafic, la ore de vârf. Prețul: 13,288 euro cu TVA – dotare de bază. Pachetele opționale ridică prețul la 16,413 euro. Sunt bani mulți, dar per total e un pachet avantajos. BMW oferă și o soluție de finanțare avantajoasă – 3ASY Ride Select – detalii. Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro
  15. Sâmbătă (25 martie), la 11.30, se pleacă în prima paradă moto a sezonului, organizată de către clubul Black Helmets. Întâlirea se dă la Piața Alba Iulia, la ora 10. Marșul moto va fi urmat de o petrecere la Presa Pub, Str. Culmea Veche, nr. 2, începând cu ora 20.00. Mai jos, mesajul Black Helmets. “După o iarnă destul de lungă și geroasă în care doar ne-am privit și îngrijit “căluții de metal”, dornici de asfalt cald plin de curbe și prieteni, Black Helmets vă invită la Marsul Moto de constientizare a participantilor la trafic. Frati motociclisti de pretutindeni. A venit primavara si o data cu ea, noi motociclistii am rasarit iarasi pe strazi, calare pe motoare si cu chef de plimbare. Din pacate ceilalti participanti la trafic “inca nu si-au intrat in mana” sa priveasca in oglinzi, si nici noi nu ne-am dezmortit prea bine. Pana ne recapatam reflexele in intregime haideti sa participam impreuna la primul Marsul Moto din acest an, sa ne dezmortim impreuna, sa ne facem planuri si sa ne studiem motoarele abia scoase din iarna. Locul de intalnire va fi parcarea de la Alba iulia, incepand cu orele 10:00, plecarea in parada va fi la ora 11:30 Dupa mars lasam caii acasa si ne pregatim de petrecere!! la Presa Pub din str. Culmea Veche nr. 2, incepand cu orele 20:00 pana dimineata.” Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro