Mergi la conţinut

pemotoare.ro

Membri
  • Conţinut

    1.013
  • Membru din

  • Ultima vizită

  • Days Won

    7
  • Online

    1d 1h 8m 33s

pemotoare.ro last won the day on 25 Februarie 2018

pemotoare.ro had the most liked content!

1 Urmăritor

Despre mine

  • Sunt
    Motociclist
  • Locatie
    Bucuresti

Metode de Contact

  • Pagina Web
    www.pemotoare.ro

Vizitatori recenţi

3.635 vizualizări profil
  1. Motocicliștii au prioritate la trecerea frontierei Republicii Moldova în lunile de vară. Inițiativa Poliției de Frontieră din Moldova vine pe fondul faptului că motocicliștii nu au nimic de declarat și că sunt nevoiți să suporte temperaturi de 35 de grade, stând pe loc în combinezon. “Facilitarea trecerii frontierei pentru motocicliști este o inițiativă a Poliției de Frontieră care va prinde ”viață” pe parcursul celor trei luni de vară. În contextul temperaturilor înalte care se înregistrează în această perioadă, dar și faptul că motocicliștii de obicei nu au nimic de declarat la controlul vamal, s-a propus de a le permite trecerea tuturor formalităților de frontieră fără a sta în rând cu alte tipuri de mijloace de transport”, se arată într-o postare pe Facebook a Poliției de Frontieră moldovene. Această inițiativă reglementează o situație firească. De obicei, motocicliștii trec frontiera dintre state, cu acordul autorităților, fără să aștepte tot șirul de mașini, microbuze, autocare, s.a.m.d. Iar asta se întâmplă peste tot în lume. Am călătorit în America de Sud, Europa, Maroc, Georgia, Armenia, și peste tot am fost lăsat sau chiar invitat să treacă în față. Chiar și în Rusia, unde procedurile sunt mult mai complicate (patru acte de completat și semnat, una-două ore de așteptare chiar dacă nu e coadă), iar cozile sunt imense. Motivul este lesne de înțeles: ploaie, frig, căldură, soare puternic, în mașină stai la adăpost indiferent de vreme. Pe motocicletă ești ca un copac în bătaia vântului – dacă e frig, tremuri de frig, dacă e cald stai ca-n cuptor. Totodată, ai mai puțin spațiu de bagaje și-n afară de haine nu poți căra prea multe lucruri. Totul merge mai repede. Am avut și surpriza neplăcută ca, la granița dintre Grecia și Bulgaria, un șofer așezat într-un Audi cu să intre cu mașina în mine. La propriu, încercând să-mi blocheze calea. “Da’ ce te bagi în față?”. Fix pentru astfel de situații ar trebuie reglementată o situație de altfel normală. Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro
  2. Triumph Scrambler 1200. Îl așteptam, nerăbdător, la test. Pentru că sunt cucerit de clasa new-retro, heritage, classic, spune-i cum vrei și pentru că ar fi prima motocicletă nouă care poartă numele Scrambler și care promite să fie capabilă de ceva distracție în off-road. Ca să ne împrietenim mai bine, am ținut-o timp de o săptămână. Am făcut drumuri în oraș și o tură mai lungă, cu ocazia comparativului cu R nineT Scrambler. Filmul apare peste câteva zile, așadar mă voi abține de la spoilere. Bun, și-acum să trecem la idei concrete. Iată câteva lucruri pe care le-am învățat despre Triumph Scrambler, luat de la Motoboom. prima accelerație e magică. N-ai cum să nu te îndrăgostești de sunetul motorului, de felul în care răspunde. Vibrează puțin pe la 5.000-6.000 de ture, dar n-o să stai prea mult acolo. Ai suficient cuplu jos – 110 NM. E mai mult decât suficient. La nici 200 de metri am început să râd de fericire. “Imi place, îmi place mult. E o motocicletă foarte tare”, mi-am zis. la a doua accelerație, am simțit o durere ascuțită la genunchiul stâng. Aveam niște blugi de stradă (știu, nu e bine, nu faceți ca mine), rupți în genunchi (viața de jurnalist e grea) și am atins motorul. Arde. Dar asta nu-o nimic. După câteva minute am simțit și mai multă căldură din partea dreaptă. Evacuarea a început să se încingă, iar eu stăteam cu gamba fix pe evacuare. A trebuit să mut piciorul mai în exterior, să merg crăcănat, altfel mi-ar fi fost imposibil cu blugii de stradă. Triumph Scrambler 1200 e o sobă pe roți. N-o să fie prea plăcută vara, într-un oraș sufocat de trafic. la drum lung n-ai treabă cu căldura. Simți ceva, acolo, la piciorul drept, dacă-l ții lipit de evacuare, dar pe mine nu m-a deranjat. Nici în oraș nu e foarte supărător dacă se mișcă lucruile. Problemele mari apar abia atunci când stai pe loc. în afară de faptul că se încălzește, nimic de reproșat în trafic. Ba, dimpotrivă. Triumph Scrambler 1200 se mișcă senzațional. Ghidonul e sus și trece peste oglinzile mașinilor, motocileta e îngustă și te strecori ușor, poziția înaltă te ajută să vezi, suspensiile absorb ireproșabil denivelările. Este o motocicletă excelentă pentru oraș apropo de suspensii – cred că-s cele mai bune pe care le-am întâlnit la o motocicletă din clasa asta. stabilitate și precizie când mergi tare, confort când ai drumuri proaste. Sunt impresionat. despre design voi încerca să nu vorbesc. Este o chestiune de gusturi. Dar materialele folosite, felul în care este finisată, rezervorul solid, toate îți lasă impresia unei motociclete de calitate, pe care n-o s-o vinzi niciodată. O să poți merge cu ea zeci de ani fără să se demodeze. e o motocicletă clasică, dar e plină de tehnologie. Practic, are pachetul de electronice de la Tiger 800 – ride by wire, moduri de mers, keyless ride, cruise control, un display la care poti conecta smartphone-ul. Și toate sunt aranjate discret, astfel încât nu strică linia motocicletei. Foarte bine, Triumph! Frâne foarte bune. Etreire Brembo M50 (de superbike), discuri de frână Brembo, îngheață când apeși maneta. nu e doar o motocicletă de duminică. E o motocicletă pe care-o poți folosi zilnic, în oraș și la drum lung. Am făcut 600 de km în ziua comparativului. E drept c-aș fi avut nevoie de un masaj la umeri la final, dar cu toate astea e o motocicletă comdă – șa confortabilă, ergonomie care-ți permite să ai o poziție relaxată, ghidon lat și înalt. Cam atât, deocamdată. Peste câteva zile apare testul comparativ dintre Triumph Scrambler 1200 și BMW R nineT Scrambler. Mai jos, o galerie foto semnată de Florian Vîlsan. Sursa
  3. O săptămână cu Triumph Scrambler 1200. Ce-am învățat

    Triumph Scrambler 1200. Îl așteptam, nerăbdător, la test. Pentru că sunt cucerit de clasa new-retro, heritage, classic, spune-i cum vrei și pentru că ar fi prima motocicletă nouă care poartă numele Scrambler și care promite să fie capabilă de ceva distracție în off-road. Ca să ne împrietenim mai bine, am ținut-o timp de o săptămână. Am făcut drumuri în oraș și o tură mai lungă, cu ocazia comparativului cu R nineT Scrambler. Filmul apare peste câteva zile, așadar mă voi abține de la spoilere. Bun, și-acum să trecem la idei concrete. Iată câteva lucruri pe care le-am învățat despre Triumph Scrambler, luat de la Motoboom. prima accelerație e magică. N-ai cum să nu te îndrăgostești de sunetul motorului, de felul în care răspunde. Vibrează puțin pe la 5.000-6.000 de ture, dar n-o să stai prea mult acolo. Ai suficient cuplu jos – 110 NM. E mai mult decât suficient. La nici 200 de metri am început să râd de fericire. “Imi place, îmi place mult. E o motocicletă foarte tare”, mi-am zis. la a doua accelerație, am simțit o durere ascuțită la genunchiul stâng. Aveam niște blugi de stradă (știu, nu e bine, nu faceți ca mine), rupți în genunchi (viața de jurnalist e grea) și am atins motorul. Arde. Dar asta nu-o nimic. După câteva minute am simțit și mai multă căldură din partea dreaptă. Evacuarea a început să se încingă, iar eu stăteam cu gamba fix pe evacuare. A trebuit să mut piciorul mai în exterior, să merg crăcănat, altfel mi-ar fi fost imposibil cu blugii de stradă. Triumph Scrambler 1200 e o sobă pe roți. N-o să fie prea plăcută vara, într-un oraș sufocat de trafic. la drum lung n-ai treabă cu căldura. Simți ceva, acolo, la piciorul drept, dacă-l ții lipit de evacuare, dar pe mine nu m-a deranjat. Nici în oraș nu e foarte supărător dacă se mișcă lucruile. Problemele mari apar abia atunci când stai pe loc. în afară de faptul că se încălzește, nimic de reproșat în trafic. Ba, dimpotrivă. Triumph Scrambler 1200 se mișcă senzațional. Ghidonul e sus și trece peste oglinzile mașinilor, motocileta e îngustă și te strecori ușor, poziția înaltă te ajută să vezi, suspensiile absorb ireproșabil denivelările. Este o motocicletă excelentă pentru oraș apropo de suspensii – cred că-s cele mai bune pe care le-am întâlnit la o motocicletă din clasa asta. stabilitate și precizie când mergi tare, confort când ai drumuri proaste. Sunt impresionat. despre design voi încerca să nu vorbesc. Este o chestiune de gusturi. Dar materialele folosite, felul în care este finisată, rezervorul solid, toate îți lasă impresia unei motociclete de calitate, pe care n-o s-o vinzi niciodată. O să poți merge cu ea zeci de ani fără să se demodeze. e o motocicletă clasică, dar e plină de tehnologie. Practic, are pachetul de electronice de la Tiger 800 – ride by wire, moduri de mers, keyless ride, cruise control, un display la care poti conecta smartphone-ul. Și toate sunt aranjate discret, astfel încât nu strică linia motocicletei. Foarte bine, Triumph! Frâne foarte bune. Etreire Brembo M50 (de superbike), discuri de frână Brembo, îngheață când apeși maneta. nu e doar o motocicletă de duminică. E o motocicletă pe care-o poți folosi zilnic, în oraș și la drum lung. Am făcut 600 de km în ziua comparativului. E drept c-aș fi avut nevoie de un masaj la umeri la final, dar cu toate astea e o motocicletă comdă – șa confortabilă, ergonomie care-ți permite să ai o poziție relaxată, ghidon lat și înalt. Cam atât, deocamdată. Peste câteva zile apare testul comparativ dintre Triumph Scrambler 1200 și BMW R nineT Scrambler. Mai jos, o galerie foto semnată de Florian Vîlsan. Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro
  4. E timpul pentru o nouă aventură. Una din aia de-o lună, singur pe drum, undeva departe, fără prea multe bagaje, dar cu echipamentul foto-video după mine. Cu jurnal de călătorie la PeMotoare, cu imagini trase pe drum și transformate-n filme. O călătorie marca PeMotoare. De data asta va fi Asia Centrală: Kyrgyzstan, Tadjikistan, Uzkbekistan. Și puțin Kazahstan. Pamir Highway, Coridorul Wakhan, Cele Șapte Lacuri din Tadjikistan. Samarkandul și Buhara. Drumul Mătăsii. Locuri de o frumusețe extraordinară, pline de povești, locuri încărcate de istorie. Și de data asta va fi Honda Africa Twin – o motocicletă sinonimă cu aventura. Nu are nevoie de prezentări – vă spun, doar, că e în versiunea DCT, are cutiile de bagaje originale (cutii laterale), voi mai folosi o geantă de șa și o geantă de rezervor. Pentru orice eventualitate, am luat și o rezervă de doi litri de carburant cu mine. Și-am încălțat-o cu anvelope mixte. Aud de la cei care sunt deja pe-acolo că s-a cam stricat drumul de la ploile din ultima vreme. [embedded content] Jurnalul de bord va fi pe site-ul PeMotoare, multe fotografii pe Facebook și Instagram, iar la final vin filmele, pe canalul nostru de YouTube. Cam asta e calendarul. Proiect susținut de Honda și Motul. Sursa
  5. Gata, plec la drum. Asia Centrală, cu Africa Twin

    E timpul pentru o nouă aventură. Una din aia de-o lună, singur pe drum, undeva departe, fără prea multe bagaje, dar cu echipamentul foto-video după mine. Cu jurnal de călătorie la PeMotoare, cu imagini trase pe drum și transformate-n filme. O călătorie marca PeMotoare. De data asta va fi Asia Centrală: Kyrgyzstan, Tadjikistan, Uzkbekistan. Și puțin Kazahstan. Pamir Highway, Coridorul Wakhan, Cele Șapte Lacuri din Tadjikistan. Samarkandul și Buhara. Drumul Mătăsii. Locuri de o frumusețe extraordinară, pline de povești, locuri încărcate de istorie. Și de data asta va fi Honda Africa Twin – o motocicletă sinonimă cu aventura. Nu are nevoie de prezentări – vă spun, doar, că e în versiunea DCT, are cutiile de bagaje originale (cutii laterale), voi mai folosi o geantă de șa și o geantă de rezervor. Pentru orice eventualitate, am luat și o rezervă de doi litri de carburant cu mine. Și-am încălțat-o cu anvelope mixte. Aud de la cei care sunt deja pe-acolo că s-a cam stricat drumul de la ploile din ultima vreme. [embedded content] Jurnalul de bord va fi pe site-ul PeMotoare, multe fotografii pe Facebook și Instagram, iar la final vin filmele, pe canalul nostru de YouTube. Cam asta e calendarul. Proiect susținut de Honda și Motul. Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro
  6. #DreamJob – Căutăm Junior Web Editor

    “Ai cel mai tare job din lume”, îmi tot spun prietenii. “Ești foarte norocos”. Da, așa e. Este cel mai frumos job din lume – să tragi cu pasiune pentru ceea ce crezi și să dai mai departe. Iar acum jobul ăsta poate fi și al tău. Căutăm Junior Web Editor. Tip job: Full-Time Despre noi: Suntem o echipă mică și dinamică formată din jurnaliști pasionați de motociclete, povești și călătorii, care a crescut constant în cei trei ani de la lansare, devenind una dintre cele mai puternice voci pe segmentul de adventure moto la nivel internațional. Și pentru că proiectele s-au înmulțit și avem multe idei pe care vrem să le punem în aplicare, a venit momentul să ne mărim echipa. Suntem în căutarea unui Junior Web Editor care să crească împreună cu noi și să contribuie la dezvoltarea unui proiect multimedia internațional. Profil: Limba engleză (scris) – nivel avansat Pasiune pentru motociclism Permis categoria B (ideal și A 😊) Responsabilități: Monitorizarea noutăților din domeniul moto Redactarea de articole despre cele mai noi modele de motociclete sau evenimente de pe piața moto Contribuie cu idei de articole și interviuri Contribuie la atingerea și creșterea obiectivelor de trafic pe site și reach pe rețelele sociale Suport în realizarea testelor de motociclete Deplasări ocazionale în țară și în străinătate pentru teste sau participarea la evenimente de profil Ce oferim: Salariu negociabil în funcție de experiență și performanță Posibilitatea de a lucra într-o echipă profesionistă și de a-ți dezvolta abilități noi și oportunități de carieră la nivel internațional Mediu de lucru antreprenorial Flexibilitate în organizarea programului Vrei să afli mai multe? Trimite-ne CV-ul și hai să ne cunoaștem! cristian.predoi@drivemag.com Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro
  7. Am aterizat in Munchen cu un zbor de dimineață. Mi-era dor de Alpi. Vreme perfectă, cu soare și 20 de grade, sfârșit de mai. Mare noroc, pentru că de cele mai multe ori plouă. Mă aștepta o tură de 1.000 de km și traversarea Alpilor, până pe malul lacului Como. Destinația: Concorso D’Eleganza Villa D’Este, un eveniment deosebit, unde BMW avea să prezinte Conceptul R18. Acest Concurs de Eleganță este unul dintre cele mai frumoase din lume și, anual, 50 de mașini clasice din întreaga lume se întrec în frumusețe. Prima ediție a avut loc în 1929, iar anul acesta s-au împlinit 90 de ani de când găsim pe malul lacului Como cele mai fascinante mașini construite vreodată. Concursul include și o secțiune pentru motociclete, cele mai vechi având mai bine de 100 de ani. Și, ca să intre în concurs, toate trebuie să fie funcționale. Dar și drumul meu către Cernobbio, locul unde se află Villa D’Este, avea să fie o experiență în sine, așadar i-am dedicat un film special. Îl puteți urmări în fereastra de mai jos, sau direct pe canalul nostru de YouTube. [embedded content] Sursa
  8. Am aterizat in Munchen cu un zbor de dimineață. Mi-era dor de Alpi. Vreme perfectă, cu soare și 20 de grade, sfârșit de mai. Mare noroc, pentru că de cele mai multe ori plouă. Mă aștepta o tură de 1.000 de km și traversarea Alpilor, până pe malul lacului Como. Destinația: Concorso D’Eleganza Villa D’Este, un eveniment deosebit, unde BMW avea să prezinte Conceptul R18. Acest Concurs de Eleganță este unul dintre cele mai frumoase din lume și, anual, 50 de mașini clasice din întreaga lume se întrec în frumusețe. Prima ediție a avut loc în 1929, iar anul acesta s-au împlinit 90 de ani de când găsim pe malul lacului Como cele mai fascinante mașini construite vreodată. Concursul include și o secțiune pentru motociclete, cele mai vechi având mai bine de 100 de ani. Și, ca să intre în concurs, toate trebuie să fie funcționale. Dar și drumul meu către Cernobbio, locul unde se află Villa D’Este, avea să fie o experiență în sine, așadar i-am dedicat un film special. Îl puteți urmări în fereastra de mai jos, sau direct pe canalul nostru de YouTube. [embedded content] Sursa
  9. 2019 BMW F850GSA – Test la drum lung: Tură în Alpi

    Am aterizat in Munchen cu un zbor de dimineață. Mi-era dor de Alpi. Vreme perfectă, cu soare și 20 de grade, sfârșit de mai. Mare noroc, pentru că de cele mai multe ori plouă. Mă aștepta o tură de 1.000 de km și traversarea Alpilor, până pe malul lacului Como. Destinația: Concorso D’Eleganza Villa D’Este, un eveniment deosebit, unde BMW avea să prezinte Conceptul R18. Acest Concurs de Eleganță este unul dintre cele mai frumoase din lume și, anual, 50 de mașini clasice din întreaga lume se întrec în frumusețe. Prima ediție a avut loc în 1929, iar anul acesta s-au împlinit 90 de ani de când găsim pe malul lacului Como cele mai fascinante mașini construite vreodată. Concursul include și o secțiune pentru motociclete, cele mai vechi având mai bine de 100 de ani. Și, ca să intre în concurs, toate trebuie să fie funcționale. Dar și drumul meu către Cernobbio, locul unde se află Villa D’Este, avea să fie o experiență în sine, așadar i-am dedicat un film special. Îl puteți urmări în fereastra de mai jos, sau direct pe canalul nostru de YouTube. [embedded content] Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro
  10. Ducati Streetfighter V4, confirmat pentru 2020

    Ducati anunță vedeta salonului moto EICMA: Streetfighter V4, un supernaked derivat din Panigale V4. Cu winglets, dar fără carene, cu motorul V4 de 1100 de cmc, dar fără semighidoane. Ducati Streetfighter V4 ar putea fi cel mai interesant Streetfighter al anului. Va fi prezentat în versiunea de serie la toamnă și cel mai probabil va ajunge pe piață în primăvara anului 2020. Dar până atunci, prototipul Streetfighter V4 va fi împins la limită în cursa Pikes Peak. Ducati a publicat două fotografii oficiale, în care vedem Streetfighterul camuflat. Nu este un camuflaj de teste, ci un camuflaj care să scoată în evidență liniile agresive ale motocicletei – farul dublu, minimalist, winglet-urile, evacuarea scurtă, bascula monobraț. N-avem date tehnice, dar în presă se vorbește despre 185 de cai putere. Dacă se va confirma, atunci Ducati va seta un nou etalon în materie de putere. Deocamdată, supremația o deține KTM 1290 Superduke R, cu ai săi 177 de cai putere. Dar se anunță un an interesant, pentru că pe piață se zvonește că austriecii de la KTM pregătesc un nou SuperDuke R: motor modificat, care să îndeplinească normele Euro 5, și care va aduce, în stilul caracteristic KTM, un nou plus de putere, modificari la cadru și mai mult rafinament. Un prototip a fost “surprins” recent de paparazzi pe un circuit din Austria. Nu știm nimic despre un nou S1000R, deocamndată, dar nu ne-ar surprinde să aflăm că și BMW pregătește o nouă versiune a supernaked-ului bazat pe S1000RR. Mai ales că a trecut ceva vreme de când acesta a apărut pe piață. Cu alte cuvinte, se anunță un an interesant în segment. Iar noi nu putem decât să ne frecăm mâinile de bucurie. Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro
  11. Aprilia RSV4 1100 Factory – Cum sună 217 CP

    Sună bine. Corpolent. Grav. Gutural. Iar dacă sunetul trece printr-o evacuare Akrapovic, lucrurile devin și mai interesante. Zilele trecute am făcut cunoștință cu Aprilia RSV4 1100 Factory, care vine cu un motor mai puternic, cu alte suspensii, cu frâne de top. N-am apucat s-o scoatem pe circuit, dar nici n-am rezistat tentației de a face o prezentare. Și pentru că nu putem descrie sunetul unei motociclete în cuvinte, publicăm filmul de mai jos: [embedded content] Prezentare realizată de BogdănelImportatorul Aprilia in România este TheBikeHub. Urmărește și Noul BMW S1000RR – Test pe circuitul de la Estoril Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro
  12. Motocicletele adventure-touring sunt construite să mănânce mii de kilometri, de la drumurile din Alpi la locuri uitate de lume. Dar ce te faci când trebuie să folosești motocicleta zilnic, pentru mersul la serviciu. M-am trezit într-o astfel de situația cu Honda Africa Twin, așadar o să vă spun, pe scurt, cum e. E o zi de vineri, cu trafic înfiorător. Parcă toate mașinile din București erau pe stradă. Iar eu aveam de bătut orașul în lung și-n lat: Pipera – Dr Taberei – Baneasa – Piata Muncii. Fix în ordinea asta. Mă înarmez cu răbdare, oricum altceva n-am de făcut și plec la drum. Mă simt confortabil pe o motocicletă adventure, chiar și-n aglomerați asta: poziția înaltă m-ajută să văd peste mașini, ghidonul înalt trece ușor peste oglinzile celor pe lângă care mă strecor, totul merge brici. Dacă trebuie să ocolesc îmi vine la îndemână datorită razei de întoarcere permisive, iar cutia DCT schimbă singură. Merg cu lumina de drum pornită (fază lungă), iar farul meu bate fix în oglinzile mașinilor. N-au cum să nu mă vadă și mulți dintre ei îmi fac loc să trec. Nu-s genul de motociclist cu comportament agresiv. Nu turez motorul ca să-mi fac simțită prezența, nu încerc să mă bag dacă n-am loc. Aștept să mi se facă loc și trec. Dacă nu, aștept. Și chiar dacă nu mi se face loc, Africa Twin (versiunea standard) este o motocicletă îngustă și se strecoară foarte ușor. N-am monitorizat consumul, dar cred ca se învârte undeva în jur de 5 litri pentru o sută de km. Știu o scurtătură ca să evit Doamna Ghica, dar pentru asta trebuie să sar niște borduri. Ceea ce nu-i o problemă când vine vorba de Africa Twin. Am lăsat cutiile acasă. Nu-i o idee bună să iei lateralele în trafic. Sunt ceva mai late decât ghidonul și poți foarte ușor să te lovești de cei din jur dacă nu ești atent. E cald afară, sunt aproape 30 de grade și ventilatorul pornește destul de des. Simt o vagă senzație de căldură, dar nu e ca și cum aș avea un calorifer lângă mine. Africa Twin poate fi folosită și pe timp de vară. Totul decurge lin, mă mai mir de ura cu care unii apasă claxonul. Încerc să nu intru în jocul nervilor din trafic și să-mi văd de treabă. Le rezolv pe toate și-mi dau seama că Africa Twin nu e deloc o motocicletă rea pentru oraș. Ba, dimpotrivă. Se mișcă elegant prin trafic, e ușor de manevrat, nu te obosește. E un all-rounder excelent. Iar asta vine de la unul care folosește scuterul. Citește mai mult: Test Comparativ: Cele mai bune maxi-scutere de 300 cmc Motociclete practice – Cele mai bune din 2019 Vespa GTS 300 HPE – Ce-am învățat după trei zile prin București Sursa
  13. Cum e cu Africa Twin în oraș

    Motocicletele adventure-touring sunt construite să mănânce mii de kilometri, de la drumurile din Alpi la locuri uitate de lume. Dar ce te faci când trebuie să folosești motocicleta zilnic, pentru mersul la serviciu. M-am trezit într-o astfel de situația cu Honda Africa Twin, așadar o să vă spun, pe scurt, cum e. E o zi de vineri, cu trafic înfiorător. Parcă toate mașinile din București erau pe stradă. Iar eu aveam de bătut orașul în lung și-n lat: Pipera – Dr Taberei – Baneasa – Piata Muncii. Fix în ordinea asta. Mă înarmez cu răbdare, oricum altceva n-am de făcut și plec la drum. Mă simt confortabil pe o motocicletă adventure, chiar și-n aglomerați asta: poziția înaltă m-ajută să văd peste mașini, ghidonul înalt trece ușor peste oglinzile celor pe lângă care mă strecor, totul merge brici. Dacă trebuie să ocolesc îmi vine la îndemână datorită razei de întoarcere permisive, iar cutia DCT schimbă singură. Merg cu lumina de drum pornită (fază lungă), iar farul meu bate fix în oglinzile mașinilor. N-au cum să nu mă vadă și mulți dintre ei îmi fac loc să trec. Nu-s genul de motociclist cu comportament agresiv. Nu turez motorul ca să-mi fac simțită prezența, nu încerc să mă bag dacă n-am loc. Aștept să mi se facă loc și trec. Dacă nu, aștept. Și chiar dacă nu mi se face loc, Africa Twin (versiunea standard) este o motocicletă îngustă și se strecoară foarte ușor. N-am monitorizat consumul, dar cred ca se învârte undeva în jur de 5 litri pentru o sută de km. Știu o scurtătură ca să evit Doamna Ghica, dar pentru asta trebuie să sar niște borduri. Ceea ce nu-i o problemă când vine vorba de Africa Twin. Am lăsat cutiile acasă. Nu-i o idee bună să iei lateralele în trafic. Sunt ceva mai late decât ghidonul și poți foarte ușor să te lovești de cei din jur dacă nu ești atent. E cald afară, sunt aproape 30 de grade și ventilatorul pornește destul de des. Simt o vagă senzație de căldură, dar nu e ca și cum aș avea un calorifer lângă mine. Africa Twin poate fi folosită și pe timp de vară. Totul decurge lin, mă mai mir de ura cu care unii apasă claxonul. Încerc să nu intru în jocul nervilor din trafic și să-mi văd de treabă. Le rezolv pe toate și-mi dau seama că Africa Twin nu e deloc o motocicletă rea pentru oraș. Ba, dimpotrivă. Se mișcă elegant prin trafic, e ușor de manevrat, nu te obosește. E un all-rounder excelent. Iar asta vine de la unul care folosește scuterul. Citește mai mult: Test Comparativ: Cele mai bune maxi-scutere de 300 cmc Motociclete practice – Cele mai bune din 2019 Vespa GTS 300 HPE – Ce-am învățat după trei zile prin București Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro
  14. D915 Road – Cel mai periculos drum din lume?

    O tură pe D915 face ca “Drumul Morții” din Bolivia să pară o plimbare prin parc. Iar dacă ne uităm la filmul de mai jos o să-țelegem de ce a primit această titulatură. Dar hai s-analizăm puțin lucrurile. Filmul de mai jos a fost postat de Roberto Santillan, un motociclist care călătorește pe un KTM 1290 Adventure. “A fost una dintre cele mai nebune experiențe! Nu doar pentru că eram înspăimântat, dar am văzut unele dintre cele mai frumoase locuri. Incă nu mi-am revenit: la o altitudine de 2.000 de metri, o singură greșeală și s-a terminat totul”, scrie Roberto pe pagina sa de Facebook. Roberto e undeva prin Georgia în acest moment și se îndreaptă către Rusia, prin Stan-uri și Mongolia. Cel mai periculos drum din lume? Dar să revenim la D915. Este cel mai periculos drum din lume? Greu de spus, având în vedere imaginile teribile cu acele drumuri din India, foarte înguste și pline de Royal Enfield-uri vechi. De fapt, vremea face diferența. În această perioadă a anului poate fi dificil – așa cum se vede și-n clipul de mai sus. Singur, pe zăpadă și noroi, pe un drum îngust la 2,000 de metri, fără parapet, cu alunecări de teren. Chiar dacă ești sigur pe tine și ai experiență, nu poți ști când pleacă malul de pământ de sub roți. Dar dacă cerul e senin și se usucă pământul, dacă drumarii din zonă deblochează pasajele dificile, lucrurile nu mai sunt așa de complicate. Am fost pe D915 acum trei ani, iar vremea a fost un coșmar – ploaie și ceață. Nu vedeam la 5 metri în față, deci nu eram în stare să vedem nici măcar abisul unde puteam aluneca. Dar suprafața era bine-bătută, fără prea mult noroi și fără alunecări de teren, așadar nu ne-a dat mari bătăi de cap. Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro
  15. Am strâns laolaltă cele mai dorite maxi-scutere de pe piață. Yamaha X-Max 300, Vespa GTS 300 Hpe, Piaggio Beverly 300, BMW C400GT și Sym Cruisym. Dacă ne veți întreba de Forza 300, nu e încă disponibilă la test în România. Yamaha X-Max 300 este un clasic când vine vorba de scutere sportive. Totodată, combină sportivitatea cu spiritul practic și oferă confort, protecție la vânt, spațiu de depozitare și un consum redus. Nu e de mirare că e preferatul multora. Vespa GTS 300 nu are nevoie de prea multe descrieri. Este cel mai cool scuter de pe piață. De fapt, e mai mult decât un scuter, e un element de stil – a strâns în jurul lui o comunitate foarte mare, de fani loiali, care folosesc Vespele la orice – de la oraș la ture în jurul lumii. Piaggio Beverly 300 vine de la aceeași companie, dar mizează pe pragmatism. Dacă Vespa are roți mici, Beverly are roți mari – cele mai mari din test, suficient spațiu de bagaje și confort. Oferă tot ce nu oferă Vespa în materie de spirit practic. BMW C400GT este prima încercare a celor din Munchen în segmentul scuterelor de clasă medie. BMW aruncă în joc elementele de confort din lumea moto – șa încălzită, display TFT Connectivity și oferă un scuter foarte confortabil și potrivit pentru drumurile lungi. Sym Cruisym este nou pe piața din România. Importatorul Sym și-a deschis porțile acum câteva luni și oferă scutere și maxi-scutere la prețuri foarte atrăgătoare. De exemplu, Cruisym costă 5.000 de euro – o diferență sesizabilă față de scuterele similare de pe piață. Ca să stabilim care-i mai bun, am ales câteva probe: autostradă și confort, drumuri virajate, trafic, spațiu de depozitare, preț. În funcție de acești factori, am încercat să alegem un câștigător. Povestea, în filmul de mai jos. Subscribe pe canalul nostru de YouTube. [embedded content] Sursa
×