Mergi la conţinut

luca.stere

Membri
  • Conţinut

    667
  • Membru din

  • Ultima vizită

  • Days Won

    38
  • Online

    546d 1h 13m 8s

luca.stere last won the day on 8 Februarie

luca.stere had the most liked content!

1 Urmăritor

Vizitatori recenţi

2.692 vizualizări profil
  1. Motocicleta mea - Ural M72

    As vrea eu sa traiesc din restaurari dar Romania nu este tara pentru asa ceva, nu avem suficienta cultura auto si moto pentru a exista aceasta piata. Mai repede m-as retrage in sudul Frantei si sa practic asa ceva, cred ca as avea suficienti clienti din Franta si Germania daca e sa mai iau dupa numarul de mesaje pe care il primesc din aceste tari. Sau poate visez cu ochii deschisi... Initial voiam sa cumpar un strung profesional SN320, este un strung romanesc de marime medie. Nu l-am cumparat din lipsa de spatiu dar motivul principal a fost de fapt lipsa de experienta practica si nu am gresit facand acest lucru, as fi avut acum un deget sau chiar o mana rupta. Sa lucrezi cu un strung este foarte periculos daca nu respecti regulile sau daca pentru o secunda uiti aplicarea unei reguli asa cum am patit eu cand am uitat o manusa din material textil pe mana dreapta si mi-a agatat-o piesa din strung pe care o lustruiam cu smirghel. Fiind un strung mic s-a blocat universalul din turatie pentru ca este actionat de o curea dintata elastica, daca aveam strungul SN320 nici nu vreau sa ma gandesc ce se intampla. Deci pasul corect este un strung mic care intr-o oarecare masura iti iarta greselile si iti lasa timpul necesar sa-ti formezi rutina tehnica (proceduri de utilizare si securitate) si sa prinzi suficienta experienta practica pentru a trece la urmatorul nivel care inseamna un strung profesional ceva mai mare. Gasesti pe youtube destule tutoriale despre strungurile chinezesti unde sunt argumente pro si contra dar iti spun din proprie experienta ca pentru un incepator este exact ce trebuie chiar daca trebuie sa-l desfaci complet de nou ca sa-l cureti, sa-l gresezi corespunzator sau chiar sa-l reglezi. M-a costat 620 euro cu tot cu transport, l-am cumparat de pe ebay de la un vanzator din Belgia care cred ca era chinez de fapt. Catve tutoriale:
  2. Motocicleta mea - Ural M72

    Finalizarea cutiei de viteze, mai jos lustruirea bucsei pe care etanseaza simeringul de priza: Dupa cum se vede mi-am cumparat un strung mic chinezesc, desi experienta mea este foarte limitata in ceea ce priveste utilizarea unui strung pana acum s-a dovedit foarte util. Mai jos rulmentul de priza si bucsa montata care trebuie etansata fata de restul cutiei cu un oring subtirel sau daca nu exista se poate folosi silicon: Furcile selectoare: Cutia de viteze de M72 are o timonerie care este la exterior si care este astfel expusa umiditatii si prafului, daca nu este intretinuta corect (curatare si gresare periodica) se uzeaza repede. Nu am gasit nici o cutie de M72 care sa aiba timoneria buna, toate erau uzate si au trebuit reparate cu ajutorul strungarilor. La fel am procedat si acum cu diferenta ca aceasta a fost reparata de mine cu ajutorul strungului mentionat mai sus. A fost destul de dificil din cauza lipsei de experienta dar am reusit pana la urma. Scuzati engleza mea ruginita si nefolosita de mult timp dar clipul nu este editat si este facut fara repetitii, nu cum fac actorii aia de Hollywood : Si niste poze extrase din aceleasi operatiuni: Pedala de schimbator vopsita: Alta operatiune sensibila dar care nu a fost facuta de mine desi ideea imi apartine a fost bucsarea lagarului de aluminiu in care lucreaza rulmentul de ambreiaj si unde se produc uzuri severe ce au ca rezultat pierderi de ulei, actionare greoaie a ambreiajului si uzura prematura a rulmentului de ambreiaj din cauza inclinarii. Am dus lagarul de aluminiu la un strungar care a bucsat lagarul cu o bucsa din otel si am modificat si rulmentul de ambreiaj, practic l-am inlocuit cu un rulment modern care are camasi din otel cimentat, muuuult mai rezistent fata de mizeria ucraineana de cooperativa care se gaseste acum pe piata si care nu rezista nici 3000km.
  3. Motocicleta mea - Ural M72

    Nu prea e posibil, daca nu ai aceleasi cote la interior e imposibil de adaptat.
  4. Motocicleta mea - Ural M72

    Fiecare piesa are locul ei, nu ai ce sa incurci. Problema pe fond e alta, cutiile de M72 au multe uzuri din cauza vechimii si nu la piesele principale ci la anexele mici. Pana le pui la punct ajungi sa muncesti mai mult la chitibusuri decat la cutia propriu-zisa (pinioane, rulmenti).
  5. Motocicleta mea - Ural M72

    Intram in linie dreapta si cu cutia de viteze, am inceput deja lucrul la ea de 2-3 saptamani dar nu am avut timp sa o termin, poate in urmatoarele zile reusesc acest lucru. Ma i jos, carterul cutiei de viteze: Rulment nou marca URB model NJ206, este rulmentul care vine pe axul primar in spate unde este si sistemul de actionare al ambreiajului: L-am presat in palier: Dupa care am presat palierul in lacasul lui din cutia de viteze, palierul a fost scos din cutie pentru a fi rectificat si bucsat la interior unde lucreaza rulmentul de ambreiaj (voi explica si acest lucru): Pentru axul secundar a trebuit sa refac penele, cele vechi erau uzate dar am avut norocul sa am doua pene aproape noi pe care a trebuit sa le prelucrez un pic cu pila ca sa le fac sa intre in lacas, astfel le-am putut face sa nu aiba joc si sa intre fest: Am scos de pe axul primar rulmentul, odata cu scoaterea rulmentului iese si bucsa pe care etanseaza simeringul si am constatat ca nu prezinta uzura specifica: Asamblarea pinioanelor, rulmenti noi:
  6. Motocicleta mea - Ural M72

    Am cumparat de la Ural-Zentrale placile suport si ornamentele de cauciuc ale rezervorului. A trebuit sa dau alte gauri pentru ca se pare ca CJ750 (varianta chinezeasca de M72) are alte dimensiuni la prinderea placilor pe rezervor: Am probat si rezervorul pentru eventuale pierderi de benzina, din fericire nu pierde benzina si cu ocazia aceasta am terminat lucrul la rezervor. Am mai facut o rectificare mica la suportul cotului de esapament pe dreapta dupa care le-am dat un nou strat de Feruginol: La fel am procedat si cu aripa spate care desi era nou avea un strat superficial de rugina in anumite locuri pe interior din cauza depozitarii. Am curatat bine cu smirghel si am aplicat doua straturi de Feruginol la interval de doua ore:
  7. Motocicleta mea - Ural M72

    La rezervor am avut un pic de lucru in zona suprafetelor unde se monteaza ornamentele laterale din cauciuc (knee pads), este o problema specifica rezervoarelor vechi cu astfel de ornamente care retin praf care la randul lui retine apa si astfel zona respectiva corodeaza. Cand am preluat eu rezervorul nu prezenta acele ornamente dar proprietarul anterior nu a reparat suprafata respectiva deoarece nu curgea. Astfel ca a trebuit sa extrag suruburile rupte, sa dau alte filete si sa repar toata zona cu cositor pe ambele fete ale rezervorului: A trebuit sa elimin si o tabla alamita in lacasul prin care trece suportul de sa: Cositorirea a mers mai greu fata de ce m-am lovit la alte rezervoare dar pana la urma am reusit, o sa va faceti o idee in clipul de mai jos: @gaxel Iar acesta este rezultatul: Dupa ce am terminat partea de cositorire am aplicat din nou un strat de Feruginol iar acum rezervorul este gata de vopsire. La aceasta motocicleta nu voi aplica pe table chit si filler ci doar Feruginol si direct vopsea (nu explic acum de ce). Rezervorul este intr-o stare foarte buna, nu prezinta nici o indoitura iar coroziuni au existat doar in locurile specifice. Fiind un rezervor original de M72 este un mister pentru mine cum s-a putut pastra intr-o stare atat de buna la exterior dar si in interior.
  8. Motocicleta mea - Ural M72

    Am terminat lucrul cu aripa fata, am cositorit gaurile originale care nu-mi erau de folos, am finalizat forma suportilor de aripa si am dat aripa cu Feruginol: Dupa ce am montat aripa am dat gaurile pentru suportul de numar: Suportii de prindere (corect suporturi) ai numarului fata ii aveam de ceva timp (vreo trei ani) si nu am apucat sa-i probez. Au fost facuti din inox iar asta mi-a creat probleme, o data pentru ca strungarul nu a dat corect o gaura fiind inclinata si totodata fiind din inox este prea dur si nu strange numarul. Astfel ca a trebuit sa tai o laterala pentru a putea strange numarul cu un surub dar va trebui sa le reduc si inaltimea, deci mai am de lucru:
  9. Motocicleta mea - Ural M72

    Am reusit sa modelez suportii de far, sunt copii chinezesti iar chinezii nu le dau forma corecta, chiar am verificat pe net si sunt multe CJ750 cu astfel de suporti care nu au forma corecta. M-am chinuit ceva timp dar am reusit sa le dau o forma onorabila:
  10. Motocicleta mea - Ural M72

    Am reusit sa fac suportii care fixeaza aripa, m-au chinuit ceva dar macar am reusit sa-i fac din prima incercare fara sa stric material. Ca sa-i fac a trebuit sa le fac prinderea pe aripa cu suruburi dar acestea vor fi inlocuite cu nituri industriale din fier din motive estetice (niturile sunt frumoase). Totusi la suportul dinspre spate, cel de jos, cred ca o sa-i las prinderea cu suruburi pentru ca nu se vad si s-ar putea ca pe viitor sa refac acel suport care in mod normal are si rol de cric pentru roata fata iar in felul in care l-am facut eu pe acesta nu poate fi folosit ca cric. Mai jos una din fazele de "productie": Pozitia aripii, mai am de dat doua gauri la suportul central care acum este prins in cleme dar am reusitb totusi sa fixez aripa, in acest weekend care vine ar trebui sa termin tot, inclusiv cateva mici probleme la pantaloni de far si de furca. Desi arata bine pozele imi confirma ideea (personala) ca trebuie sa pun anvelope de 3.5 in loc de 3.75 cum sunt cele din imagine. BMW R71 avea din fabrica anvelope de 3.5x19 iar Ural M72 (corect IMZ M72) avea 3.75x19.
  11. Motocicleta mea - Ural M72

    Si eu muncesc ca angajat de luni pana vineri, ce vedeti pe acest topic (si pe celelalte) sunt facute exclusiv in timpul liber, cateodata seara si ce mai pot face in weekend. Stau la bloc dar am avantajul unui garaj propriu la 50 de metri de bloc intr-o curte interioara, deci da, sunt un caz fericit in aceasta perioada nefasta.
  12. Motocicleta mea - Ural M72

    Cam aceasta va fi pozitia aripii:
  13. Motocicleta mea - Ural M72

    Modific jambele pentru a prinde aripa "pe roata", low mounted style.
  14. Motocicleta mea - Ural M72

    A venit aripa de fata: Voi pastra aripa originala pentru alt proiect si o voi monta pe cea noua.
  15. Motocicleta mea - Ural M72

    Am montat si un ochi de pisica, initial voiam sa montez modelul original, cel cu carcasa mare de tabla cu doua suruburi de prindere. Cel din stanga este tot un ochi de pisica rusesc dar de bicicleta pe care mi l-a dat un prieten in ideea ca poate imi trebuie la fiarele mele, si nu a gresit... Am ales sa montez ochiul de pisica de bicicleta pentru aspectul mai spartan pe care il are in comparatie cu cel original iar cum aceasta nu este o restaurare am libertatea sa aleg: Sdelano V URSS (made in russia):
×