luca.stere

Membri
  • Conţinut creat

    372
  • Membru din

  • Ultima vizită

  • Days Won

    14
  • Timp online

    190d 15h 12m 12s

luca.stere last won the day on April 10

luca.stere had the most liked content!

1 Urmăritor

Despre luca.stere

  • Data naşterii

Vizitatori recenţi

816 vizualizări profil
  1. istorice

    Pentru ca vreau sa incep sa pun mobra pe roti am montat jugul de la furca. La prima vedere pare o chestiune simpla... si nu prea. Problema e ca ghidajul de la piulita principala de jug este mai mic decat cota interioara a rulmentului de jug si astfel nu fixeaza corect jugul (cea veche era deja uzata partial din cauza jocului). Ca sa elimin aceasta problema am facut alta piulita care se centreaza corect pe camasa rulmentului de jug: Piulita facuta fara joc iar calitatea executiei este foarte buna: Piulita noua cumparata de pe ebay este mai mica, in imaginea de mai jos se vede clar un joc de cel putin 1mm in partea de jos. Nu poate fi folosita cu acest tip de rulment in schimb o voi pastra pt a o modifica pentru alt tip de rulment de jug care are cota interiara mai mica: Montarea rulmentilor si a jugului:
  2. istorice

    Ambreiajul: Suruburi noi cu Loctite: Carburatoarele, au avut ceva mizerie si un soc blocat: Emulsor colmatat: Pregatesc motorul pentru pornire: Si niste fieratanii zincate pt Dnepr si pt K750:
  3. istorice

    Si facui rotile, la una dintre roti a trebuit sa schimb rulmentii (tip 30204 - 2 bucati per roata) pt ca aveau cimentajul sarit intr-un mod grosolan, probabil au prins ceva pe role pt ca nu era cimentaj sarit de la uzura de rulaj, erau bucati mari lipsa: Anvelope Mitas 4.00x19, banda spite Continental, camere Vee Rubber: Centrarea rotilor: Si acum am doua roti ca noi:
  4. istorice

    Ca sa prind si mai mult elan mi-am luat la mine la munca o janta, un tamburi, spite si un dop de vaselina pentru a le monta in pauza de masa: Maine o fac si pe cealalta, tot in pauza de masa dupa care le pun rulmentii si le centrez.
  5. istorice

    Mi-am facut de lucru si cu rotile, intentionez sa pun mobra pe roti cat mai repede si in acest sens am nevoie de roti chiar daca mai am destule de rezolvat pana sa merg cu ea. Prima roata mi-a facut probleme in sensul ca spitele s-au desfacut foarte greu, mai bine de 30 de spite s-au desfacut numai incalzite bine iar doua bucati s-au rupt pt ca erau fisurate. Culmea e ca dupa ce m-am chinuit sa le desfac am ajuns la concluzia ca mai bine pun spite noi, mai ales din motive estetice. Pe cele vechi intentionam sa le galvanizez in ideea ca sunt originale de fabrica si ca sunt mai bune ca material. La a doua roata s-au desfacut usor spitele dupa care am inceput operatiile de curatare vopsea, respectiv rugina cu ajutorul unui flex la care am montat o perie de sarma. Jantele nefiind ruginite s-au curatat pana la fier fara probleme iar problemele de rugina superficiala le-am rezolvatr cu Feruginol. Vopseaua de pe tamburi am indepartat-o cu Nitrodiluant si spalare cu Triumf, au iesit "bec": Rulmentii originali rusesti, inscriptionati si in stare perfecta, piulitele si distantierele asemeni. Jantele curatate si vopsite:
  6. istorice

    Nu am de ce sa creez polemici, am totul notat si poate fi oricand verificat orice pret la fiecare piesa sau lucrare de sablare, vopsitorie, strungarie. La Uralul M72 si la M63 am scos din buzunar (bani scosi la propriu din buzunar) cca 2300 euro pt fiecare in parte. Daca adaug pretul de achizitie si le scad din pretul de vanzare abia daca mi-am scos manopera. Daca as fi avut bani si spatiu nu le-as fi vandut. Anul acesta o sa incep sa-mi fac pentru mine un Ural M72 pe care nu-l voi vinde, il tin pt mine ca sa merg cu el solo. La acest Dnepr in mod clar costurile sunt mult mai mici dar aici a fost o chestie de noroc pt ca am avut "pe ce pune mana". O sa anunt la sfarsit costurile fara manopera mea.
  7. istorice

    Dupa sablare am vopsit cadrul: Si fara vreo legatura cu acest topic prezint cateva chestii: 1. Mi-am facut o presa pentru volanta, de fapt este copia fidela a unei prese pe care fratele meu (mecanic si el) o folosea pentru etrieri si se potrivea perfect si pt depresarea volantului de Dnepr sau Ural. Daca vrea cineva sa-si faca si are nevoie de model ii pot face o schita dupa acest model. 2. Declansator semnal pt aprindere electronica Dnepr si Ural. De data aceasta vreau sa fac o aprindere care va avea doua avantaje: cost mai redus si avans electronic. 3. Imbunatatire kit rulment ambreiaj Ural si Dnepr. Povestea a inceput aici ( http://motorist.ro/viewtopic.php?f=13&t=177&p=3944#p3943 ) si am reusit acum sa bucsez aceasta piesa cu o camasa din fonta bine finisata pe care va culisa rulmentul de ambreiaj fara sa mai piarda ulei. In afara de asta kit-il de rulment l-am modificat si am eliminat sistemul rusesc la care nu exista camasi de rulment:
  8. istorice

    Cutia de viteze, curatare si schimbare rulmenti si simeringuri. Rulmentii aveau un pic de joc dar cred ca era normal, problema e ca nu erau inscriptionati... asa ca am preferat sa-i schimb:
  9. istorice

    Cateva piese vopsite:
  10. istorice

    Alternatorul este impecabil, nici un pic de uzura si foarte curat in interior: Dupa spalare: Am sablat cadrul, rezervorul de K750 si pantalonii de furca:
  11. istorice

    Grupul spate e in stare perfecta, prezenta un pic de joc intre pinionul de atac si coroana dar prin eliminarea garniturii de etansare jocul s-a redus exact la cel corect. Grupul spate e gata.
  12. istorice

    Si montarea chiulaselor, am pus garnituri noi pentru tevile si capacele de culbutori, cele vechi aveau fisuri de la imbatranire. Inainte sa pun chiulasele am verificat fiecare piston si segmentii pe care i-am pastrat pe pozitie, canalele pistoanelor sunt curate si am avut probleme doar la bucsile de bolt. Ucrainineanul tampit nu s-a sinchisit sa bage un alezor ca sa faca boltul sa intre usor, a preferat sa polizeze un pic boltul ca sa-i faca o intrare. Pt cine nu stie bucsile de bolt la boxerele rusesti sunt o tabla cu compozitie indoita la 360 de grade, adica nu e o bucsa propriu-zisa iar la presare in biela isi modifica cota si trebuie sa o rectifici cu un alezor pana ajungi la cota corecta (boltul trebuie sa alunece usor dar fara joc). Asa ca am bagat un alezor de 21mm si am facut cotele asa cum trebuie. Si e gata motorul, mai am sa-i pun ambreiajul, carburatoarele si sa-l pornesc.
  13. istorice

    Chiulasele sunt perfecte, nu au nici o problema. Practic le-am desfacut, spalat, verificat, slefuit supape si le-am montat la loc: Si montarea:
  14. istorice

    Am continuat cu montarea capacului de distributie: La capac am folosit garnitura veche desi am set garnituri nou. Am facut acest lucru pt ca garnitura a ramas intacta la demontare iar calitatea materialului este net superioara garniturilor noi care se gasesc acum pe piata. Am folosit pt etansare si solutie Curil: Simering SKF pentru axul cu came: La suruburile care fixeaza flansa simeringului am dat cu Loctite pt ca altfel vor pierde ulei in timp: Simering SKF pentru volanta: Loctite pentru surubul la volanta. Aici am observat un lucru interesant, tabla de siguranta de la surubul volantului motor este mult mai groasa si mai rezistenta decat cele intalnite de mine pana acum. Totodata volanta este ca noua: Sorbul de ulei era dezlipit pe una din parti si a trebuit sa-l cositoresc:
  15. istorice

    Axul cu came este in stare perfecta, pinionul si rulmentii asemenea. Am luat decizia sa nu schimb rulmentii pt ca nu au joc, sunt de calitate (se vede dupa inscriptii) dar mai ales pt ca astfel am putut sa evit depresarea pinionului de pe axul cu came. Depresarea si presarea pinionului de ax cu came trebuie facuta intotdeauna la cald si numai daca este absolut necesar (schimbare pinion sau rulment). Astfel se evita uzarea cotei de presare de pe axul cu came. Axul cu came montat, am uitat sa va spun ca doua suruburi de la axul cu came le-am gasit slabite iar celelalte doua nu pareau foarte stranse si niciunul nu a avut cherner. Asa ca le-am pus cu Loctite si le-am dat si chernere dupa care am montat si pinionul la pompa de ulei. Filtrul de ulei centrifugal: