Mergi la conţinut

luca.stere

Membri
  • Conţinut

    505
  • Membru din

  • Ultima vizită

  • Days Won

    22
  • Online

    460d 5h 7m 15s

luca.stere last won the day on 13 Octombrie 2018

luca.stere had the most liked content!

1 Urmăritor

Vizitatori recenţi

1.776 vizualizări profil
  1. Motocicleta mea - Ural M72

    Nu va fi o restaurare dar cred ca rezultatul va fi interesant. Multumesc!
  2. Motocicleta mea - Ural M72

    Dupa cum spuneam mai sus a trebuit sa ma ocup si de gaura de la contact ca sa o micsorez la cota initiala. Am avut norocul sa gasesc doua seibi de cupru care s-au potrivit la fix: A doua saiba: I-am montat un contact ca sa se cositoreasca saiba pe poztie: Am slefuit la fata: Cea verde din stanga este oala de far originala, in interior se vad diferentele: gaura prin care intra cablul care actioneaza contactul de faza lunga si suportul pt contactul de faza lunga. Oala originala o pastrez pt alt proiect, sau poate in cele din urma o voi monta tot pe acest M72 care in timp va deveni original. Rezultatul final:
  3. Motocicleta mea - Ural M72

    Aveam un far de Ij 56 (este 99% identic cu cele de M72) prin garaj cumparat de la un cetatean, cand l-am cumparat nu i-am dat mare atentie dar acum cand am pus mana pe el pt proiectul asta am constatat ca fusese macelarit, cele trei gauri unde se pune martorul de incarcare, soclul de siguranta si contactul au fost majorate cu vreo 4-5mm fiecare. Gaura din dreapta unde vine soclul de incarcare oricum voiam sa o astup din motive de design dar celelalte gauri trebuie sa le aduc din nou la cota lor originala. Ideea astuparii gaurii din dreapta mi-a venit cand ma gandeam la un moment dat sa elimin soclul de siguranta (la un alt proiect) pt a pune un martor luminos. Atunci mi-a venit si ideea sa astup gaura pt ca farul sa aiba un singur martor luminos si cred ca amplifica aspectul spartan si utilitar al motocicletei. Asa ca m-am apucat de treaba si am taiat o bucata de tabla de cupru la dimensiune pe care am cositorit-o pt a astupa gaura: Dupa care am slefuit la fata: Si o proba de design: La gaura din stanga am avut norocul sa gasesc o saiba de cupru care imi acopera exact cat era nevoie pt a reveni la cota initala pt a putea capsa sticla martorului luminos: Acum va trebui sa gasesc sau sa fac o saiba pe care sa o cositoresc pt gaura contactului.
  4. Motocicleta mea - Ural M72

    Am montat cadrul de sa, Y-ul, ca sa-m fac o idee: Arcul de sa este nou, l-am cumparat de la http://www.ural-zentrale.de , arata destul de bine si sper sa nu-mi faca arcul probele (adica sa se lase):
  5. Motocicleta mea - Ural M72

    Suportul de sa sablat si vopsit:
  6. istorice Reconditionare Dnepr 650

    Un detaliu mic dar important, capacul de contact: L-am gasit in Romania, pret 92 lei cu tot cu transport.
  7. Motocicleta mea - Ural M72

    Dupa aceasta operatiune am montat ghidonul care este de fapt de Ural M63, motivul pt care am ales acest ghidon este faptul ca ofera cea mai comoda pozitie de condus pe care am experimentat-o vreodata pe o motocicleta. Ghidonul de M72 supune incheietura mainii la niste intinderi care dupa maxim 10km iti vine sa tragi pe dreapta, in schimb cand am mers cu M63-ul... superlativ! Asa ca pun acest ghidon la care probabil voi monta si comenzile intoarse de M72 pe care le am deja dar la acest aspect ma mai gandesc. Suporturile de ghidon (reiserele) sunt cele salvate de mine si la care le-am pus prezoane din otel cu pas normal:
  8. Motocicleta mea - Ural M72

    Sa fie cu noroc! Chiar daca astazi e 13 ianuarie, bine ca nu e vineri... Am reusit ca in inghesuiala din garajul meu sa fac un mic spatiu in care sa asamblez motocicleta la care visez de prea multi ani si pe care am amanat-o mereu. Desi am ca prioritate absoluta restaurarea TWN-ului la care lucrez acum voi monta si la M72 cate o piesa. Axele de prindere motor le-am facut la un strungar, puteam sa le cumpar dar acum orice cumperi din Ucraina trece prin vama si pierd prea mult timp ca sa ridic coletul. Asa ca am preferat sa apelez la un strungar care mi-a facut niste axele de prindere ale motorului. Fac o mica paranteza, tot la el am facut niste axe de prindere roata fata si spate si l-am rugat sa le finiseze un pic, mi le-a scos mai frumoase decat unele noi pe care le-am cumparat de la Gaspar si astfel am platit si meseria unui roman de-al nostru. Jugul si rulmentii de jug, le am pregatite de mai bine de un an. Jugul nu este de M72, este de Ural mai nou (probabil M63) sau de Dnepr/K750 dar cum deocamdata nu am furca fata de M72 o sa merg pe o suspensie modificata de Ural mai nou, am niste pantaloni de furca taiati ramasi de la proiectul Ural M63 iar aripa fata va veni "pe roata" impreuna cu niste burdufuri de cauciuc BMW R75 style. Dupa cum metionam mai sus aceasta motocicleta pt moment nu va fi o restaurare ci motocicleta mea. Rulmentii de jug sunt conici, i-am luat de pe ebay de la un chinez nenorocit care s-a suparat ca i-am cumparat de la el cu transportul ieftin, zicea ca a gresit pretul la transport (i-am luat cu 100 lei cu transportul inclus) si ar fi vrut sa-i mai dau niste bani. I-am zis sa tina cont ca am mai luat piese de la el la care am platit transportul destul de scump si ca astfel nu pierde nimic. Piulita de jug e noua dar nu se potriveste cu interiorul rulmentulului asa ca a trebuit sa ma duc cu ea la strungar sa o faca la cota. Jugul montat, totul este foarte ferm si se misca usor si cursiv:
  9. Acesta este capacul transmisiei primare, am reusit sa gasesc unul in stare foarte buna. Cred ca cineva a incercat sa-l poliseze dar nu a reusit, ca sa-l scot "la fata" a trebuit sa-l sablez cu sticla (apelati la Urse), costa ceva bani dar merita. Efectul sablarii cu sticla este ca aluminiul capata o finisare ca de fabrica, zici ca acum a fost turnat: Mai jos puteti vedea pompa de ulei de amestec. Da, acest motor avea pompa de ulei de amestec pe care il pompa direct in motor si care prin turbionarea provocata de ambielaj si pistoane se amesteca cu combustibilul. Designul pompei e un pic complex dar principiul de functionare este simplu, asigura pomparea uleiului prin centrifugare si are si reglaj de debit. La montare o sa detaliez functionarea pompei de ulei.
  10. Dupa cum spune si titlul voi incepe un proiect personal, motocicleta mea Ural M72 la care tanjesc de prea multi ani. Nu va fi o restaurare, cel putin nu in prima faza, scopul va fi realizarea unui M72 functional 100% chiar daca va avea si elemente de Ural 650 sau poate chiar Dnepr mai ales ca scopul primar al acestei mobre va fi sa circul cu ea cat mai des posibil. La acest proiect nimic nu va fi batut in cuie, totul va evolua in functie de prioritati si disponibilitati. In acest moment am majoritatea pieselor necesare pt a asambla si a pune motocicleta in functiune. Ramane de vazut rezultatul final... mai intai cadrul care a mai fost prezentat si pe alt topic: Cadrul curatat si vopsit, spuneam la acel moment ca acest cadru l-am curatat manual si sablat. Am muncit la el doua zile si pot sa spun ca nu merita, sablarea este net superioara si te scuteste de o munca foarte grea.
  11. adventure touring Yamaha Xt1200Z Supertenere

    Cum se impaca cainele cu plimbarea in atas?
  12. istorice Reconditionare Dnepr 650

    Vara aceasta dupa numai 200km de plimbari tamponul de sa a cedat, era nou-nout dar probabil foarte slab calitativ: Asa ca am cumparat alt tampon nou de la Gaspar dar inainte de asta am gasit o solutie pt ca tamponul sa nu mai cedeze, i-am facut o ranforsare din tabla care nu anuleaza caracteristicile tamponului si este si facuta discret: Acum saua in ansamblu este mai ferma si nu mai trage asta tare in tampon pt ca acesta a devenit mai ferm dar tot si-a pastrat si o doza de elasticitate. Dpdv estetic nici nu se vede aceasta intaritura fiind bine ascunsa sub sa. Dupa ce am montat tamponul am mai parcurs 300km (local) si tamponul nu a mai cedat.
  13. Motor BMW R100RT (1983)

    Am trecut la montarea distributiei, piesele se afla intr-o stare perfecta si nu au nici un pic de uzura:
  14. "Plictis si inspiratie"

    Bineinteles ca nu m-am lasat si mi-am facut de lucru, aveam un ambielaj de Ural care era descentrat dar nu avea nici un pic de joc in biele si nici nu parea sa fi fost rulat prea mult. Asa ca l-am desfacut, am verificat bolturile, bielele, bucsile de bolt si rolele si l-am asamblat la loc: La verificarea cu ceasul comparator am iesit foarte bine, doar o sutime bataie ceea ce se incadreaza in normele tehnice. In film se vede pe ceas cum acul sare brusc intr-un anumit punct, acest lucru se intampla din cauza unor prelucrari ale materialului pe zona de control. Daca ambielajul nu ar fi fost centrat corect acul ar fi urcat si coborat progresiv, nu brusc doar intr-un anumit punct.
  15. "Plictis si inspiratie"

    Asa cum spuneam in postul anterior am realizat niste placi de depresare a ambielajelor de Ural si K750, desenul placilor a fost realizat in Autocad dupa masuratorile facute de mine iar piesele au fost executate de un atelier ( https://laser-rmc.ro/ ) care spre norocul meu are sediul in Mogosoaia unde locuiesc eu. Aceasta firma debiteaza materiale cu laser cu o precizie de 0,2mm (doua zecimi de milimetru). Placile au o grosime de 15mm si sunt facute din otel OL37. Thumbs.db
×