Mergi la conţinut

luca.stere

Membri
  • Conţinut

    479
  • Membru din

  • Ultima vizită

  • Days Won

    21
  • Online

    443d 8h 57m 51s

luca.stere last won the day on 16 Iulie

luca.stere had the most liked content!

1 Urmăritor

Vizitatori recenţi

1.553 vizualizări profil
  1. Am montat supapa rotativa, rolul acestui supape este similar cu cel al "muzicutei" de la motoarele 2T moderne si anume economie de carburant si un raspuns mai bun la accelerare. Pentru a intelege mai bine utiltatea acestui ansamblu puteti viziona clipul de mai jos: Componentele valvei rotative: cilindrul de admisie, rulmenti, suruburi prindere si palier rulment stanga. Rulmentul din dreapta este cu role si foloseste ca palier carterul motorului: Rulmentii supapei rotative sunt in stare perfecta si cred ca sunt originali din fabrica. Am inspectat fiecare rola si nu are nici o urma de uzura, rulmentul din stanga care este cu bile (marca FAG) este uns in permanenta cu ulei de transmisie din carcasa transmisiei primare si astfel nu s-a uzat. Totodata fortele asupra acestor rulmenti sunt minore pt ca supapa este pur si simplu un cilindru care se invarte iar acest motor are o turatie maxima de 3800 de ture/min. Rulmentul FAG nu l-am schimbat cu unul nou deoarece extragerea lui este blocata de un bolt care are rol de pana pt pinionul care actioneaza supapa rotativa. Din pacate acest bolt nu este foarte gros, este din otel si este presat destul de tare. Ca sa-l extrag ar fi insemnat sa-l elimin prin taiere sau polizare, sa extrag restul (cel mai probabil prin electroeroziune) si sa confectionez alt bolt la dimensiune. Pentru ca rulmentul este in perfecta stare si este uns in permanenta cu ulei de transmisie ceea ce ii prelungeste viata in mod aproape nelimitat am decis sa nu-l mai schimb: Loctite pentru suruburile (originale din fabrica) de la palierul supapei rotative: Pinionul supapei rotative este din textolit montat pe un suport din otel si are dantura in perfecta stare. Textolitul este un material foarte pentru pinioane si se foloseste in angrenaje unde nu sunt forte mari, am mai intalnit aceasta solutie la un motor de Ford V4 din anii '60 care avea pinionul axei cu came din textolit. Acest material reduce mult zgomotul si frictiunile la nivel molecular asigurand o utilizare indelungata fara uzuri, din pacate nu rezista la forte mari si astfel nu poate fi folosit la alte angrenaje (Ex: cutii de viteze). Acum observ ca am uitat sa pozez supapa rotativa montata, chiar daca nu era cine stie ce informatie (3 suruburi si un palier) imi pare rau ca am uitat sa faca poza. Mai jos montarea pinonului supapei rotative: Am insemnat cu vopsea verde semnele pt punerea la punct a supapei rotative in raport cu pinionul de pe ambielaj. Mai jos piulita de prindere a pinionului, aici e o mica poveste, am cumparat acum 2-3 ani opt piulite de 12x1mm de la Rocast dar le-am cumparat din greseala pt ca eu voiam piulite de 12x1.25mm pt axele de prindere de motor de la boxerele rusesti si chiar ma gandeam ca probabil nu voi folosi niciodata aceste piulite. Pe acest motor nu am gasit piulita si am avut norocul sa am aceste piulite noi cumparate de la Rocast deoarece pasul de 12x1mm este folosit destul de rar si este greu spre imposibil sa gasesti astfel de piulite la magazine de "cartier". Piulita am asigurat-o cu Loctite: Pana volantului motor: Punerea la punct a pinionului supapei rotative, pinionul are doua semne pe ele si exact intre ele trebuie sa pice semnul de pe pinionul de pe pinionul de pe volantul ambielajului care se vede doar prin gaura de depresare. Am avut norocul ca acel semn sa fie inca vizibil doarece era un pic sters din cauza unor depresari anterioare la care cei care au lucrat in trecut au infiletat suruburile de depresare pana au ajuns in pinion si au atins semnul de oe pinion. Pt a fi sigur ca semnul este corect am facut o comparatie cu un alt volant la care semnul era impecabil. Punerea la punct conform manual: Astfel pozitia supapei rotative in raport cu motorul corespunde astfel, supapa este maxim deschisa cand pistoanele sunt la punctul mort superior ceea ce are si logica in cazul motoarelor 2T deoarece atunci este punctul maxim de admisie in carterul motor. PT cine nu stie motoarele in doi timpi fac admisia prion carter. O privire de ansamblu:
  2. Multumesc! Daca as avea timp ar aparea mai multe topicuri dar ceea ce fac se intampla doar in timpul meu liber. Asa ca ma limitez la a reconditiona cate o motocicleta pe an.
  3. Rulmenti noi SKF 6205 C3 si 6303 C3, sunt singurii rulmenti din cutia de viteze: Bucsa de mai jos are rol de distantier intre pinionul de lant si rulment dar si de etansare cu ajutorului filetului de pe bucsa care trimite uleiul inapoi in cutie. Desi am incredere in acest sistem (se folosea si la motoare) am lasat si o camasa de cauciuc rulmentului: Inelele din pasla folosite la etansarea axului de schimbator de viteze: Si am inchis cutia de viteze, Loctite pe filet. Suruburile sunt originale, sunt dintr-un otel inchis la culoare si au o calitate foarte buna chiar si pentru zilele noastre. La motocicleta asta chiar m-a impresionat calitatea pieselor, a materialelor si a executiei. Garnitura a fost unsa cu solutie Curil (Elring) pe ambele parti: Si iata cutia inchisa, in partea de jos a cutie se vede clichetul de actionare al treptelor si lamela de cupru pt contactul de neutral: Singura problema la asamblarea cutiei de viteze este data de "punerea la punct" a sistemului de actionare al selectorului de viteze care se monteaza intr-o singura pozitie care e cea corecta. Inainte de montaj a trebuit sa determin pozitia corecta a schimbatorului si sa-i fac un semn cu markerul. Acum urmeaza sa montez tranmisia primara dar mai intai trebuie sa aleg cele mai bune piese. Din fericire am de unde sa aleg...
  4. Componentele cutiei de viteze spalate si gata de montat: Toate piesele sunt incriptionate Hurth si cu codul de piesa:
  5. Urmeaza montarea cutiei de viteze, asa ca am confectionat garnitura pentru capacul cutiei de viteze. Cutia de viteze este in foarte buna, am gasit-o cu ulei in ea si completa fara nimic rupt sau uzat, are pana si placa de contact pantru indicatorul de neutral (voi reveni cu imagini).
  6. Am inceput asamblarea motorului, am spalat din nou toate piesele, am verificat si curata filetele cu un tarod am facut o garnitura pentru palierul dreapta al ambielajului la care am folosit Curil (Elring) pentru etansare. Palierul de ambielaj pe care am croit garnitura nu este cel pe care l-am montat pe motor: Curatarea si verificarea filetelor: Am introdus ambielajul dupa care am aplicat solutie Curil pe zona de etansare a garniturii: Palierul montat: Am pus piulite si saibe de inox, chiar daca aceasta motocicleta nu va mai vedea noroaie si balti este o zona de expusa: Simeringurile SKF 52x25x7 montate, chernerele nu le-am dat eu ci altii care au umblat candva la acest motor:
  7. Am curatat a doua oara carterul motorului si am inceput probele de montaj. A doua oara le-am spalat pentru a inlatura resturile de murdarie care erau depuse in timp si care nu s-au indepartat chiar usor avand in vedere ca nu pot sabla carterul pt a-i pastra patina si nici nu pot actiona mecanic asupra lui pt a nu-l zgaria. Probele de montaj, aveam niste emotii in sensul ca poate ceva nu se va alinia corect si totodata trebuia sa determin grosimea aproximativa a garniturilor de etansare in functie de aceste probe de montaj (rulmenti si simeringuri SKF). Totul se invarte usor, nu da sa blocheze in nici un punct iar asta inseamna ca pot incepe montajul dupa ce voi confectiona garniturile motorului.
  8. istorice Reconditionare Dnepr 650

    Un mic detaliu, cauciucul de la pedala de pornire:
  9. Am dus ambielajul la reparat la Adrian Ursuleac pentru constatare si reparatie. Dansul mi-a spus ca bataia de 5 sutimi nu ar fi fost foarte mare sustinand ca in acei ani era comuna o astfel de bataie dar mi-a confirmat ca bielele nu erau in regula. Am uitat sa mentionez ca la rotire bielele aveau puncte unde "tineau". La demontare am aflat si motivul, desi fusese reparat a fost reparat prost. Au fost gasite role de trei dimensiuni ceea ce facea ca biela sa nu se invarta uniform: O bucsa de bolt de piston a fost prost facuta, presata prost si fara taietura specifica bucsilor de bolt de la motoarele in doi timpi. Asa arata bucsa cu pricina: Dupa inspectarea cotelor care s-au dovedit a fi in perfecta stare a inceput preparea pentru montaj care a constat in alezarea camasilor de rulment a bielelor pt a se potrivi cu rolele noi si inlocuirea unei bucsi de bolt si alezarea ambelor bucsi de bolt pt a se potrivi cu bolturile noi deoarece sunt cu cateva zecimi mai groase: Si astfel a rezultat un ambielaj in stare foarte buna cu bataie aproape zero pe partea dreapta si aproape doua sutimi pe partea stanga:
  10. istorice Reconditionare Dnepr 650

    Poza este facuta pe la ora opt seara.
  11. istorice Reconditionare Dnepr 650

    Am terminat scaunul atasului, sunt multumit de rezultat. Ma asteptam sa fie un pic cam moale dar este exact cum trebuie, sezutul sustine bine greutatatea mea (78kg) iar spatarul este ferm dar in acelasi confortabil (atat cat poate fi un scaun de atas). Si o mica plimbare in zona: Si varianta vintigi:
  12. Abaterea nu vine din rulmentii bancului, la verificarea ambielajului se pleaca de la "zero" si se face semn pe ambielaj unde este zero. Daca problema era din rulment nu mi-ar fi dat abaterea mereu in aceeasi zona a ambielajului ci aleatoriu. Ambielajele de BMW R71 de exemplu au voie sa bata maxim 1 sutime conform manualului. Abaterea acceptabila este cea data de producator dar eu am vazut ambielaje reparate care nu aveau abatere.
  13. Am verificat ambielajul de la Triumph cu ajutorul bancului de proba pe care l-am facut la care am adaugat si ceasul comparator: Si iata filmarea de la verificarea ambielajului la care am constatat o bataie de 5 sutimi, pentru a fi sigur ca verificarea e corecta am testat si un arbore de Dnepr la care am gasit o abatere de maxim o sutime ceea ce mi-a certificat ca bancul de probe facut de mine este bun.
  14. istorice Reconditionare Dnepr 650

    A venit si anvelopa Mitas impreuna cu camera Vee Rubber pentru roata de rezerva, mai trebuie sa iau spite, banda de cauciuc pt spite rulmenti:
  15. "Plictis si inspiratie"

    M-am lovit de cateva ori de urmatoarea problema: nevoia de a verifica sau a repara un ambielaj. Desi e o chestiune care ma "roade" de ceva timp abia acum m-am hotarat sa fac primul pas spre a rezolva aceasta problema prin construirea unui banc de verificat bataia unui ambielaj. Asa ca m-am pus pe treaba si am pus mana pe cateva materiale pe care le aveam la dispozitie si iata ce a rezultat: Acum urmeaza sa fac suportul pentru ceasul comparator si sa cumpar niste rulmenti noi. Pentru rulmentii noi voi face niste bucsi filetate pe care la voi presa in rulmenti ca sa-i pot prinde pe placi fara sa-mi mai ramana capetele de surub inafara pt ca incomodeaza la asezarea ambielajului. Al doilea pas mare va fi executarea unor placi din otel de minim 10mm grosime pentru depresarea si demontarea in bucati a ambielajelor de Ural si K750.
×