Mergi la conţinut

luca.stere

Membri
  • Conţinut

    494
  • Membru din

  • Ultima vizită

  • Days Won

    22
  • Online

    454d 17h 10m 24s

luca.stere last won the day on 13 Octombrie

luca.stere had the most liked content!

1 Urmăritor

Vizitatori recenţi

1.694 vizualizări profil
  1. istorice Reconditionare Dnepr 650

    Vara aceasta dupa numai 200km de plimbari tamponul de sa a cedat, era nou-nout dar probabil foarte slab calitativ: Asa ca am cumparat alt tampon nou de la Gaspar dar inainte de asta am gasit o solutie pt ca tamponul sa nu mai cedeze, i-am facut o ranforsare din tabla care nu anuleaza caracteristicile tamponului si este si facuta discret: Acum saua in ansamblu este mai ferma si nu mai trage asta tare in tampon pt ca acesta a devenit mai ferm dar tot si-a pastrat si o doza de elasticitate. Dpdv estetic nici nu se vede aceasta intaritura fiind bine ascunsa sub sa. Dupa ce am montat tamponul am mai parcurs 300km (local) si tamponul nu a mai cedat.
  2. Motor BMW R100RT (1983)

    Am trecut la montarea distributiei, piesele se afla intr-o stare perfecta si nu au nici un pic de uzura:
  3. "Plictis si inspiratie"

    Bineinteles ca nu m-am lasat si mi-am facut de lucru, aveam un ambielaj de Ural care era descentrat dar nu avea nici un pic de joc in biele si nici nu parea sa fi fost rulat prea mult. Asa ca l-am desfacut, am verificat bolturile, bielele, bucsile de bolt si rolele si l-am asamblat la loc: La verificarea cu ceasul comparator am iesit foarte bine, doar o sutime bataie ceea ce se incadreaza in normele tehnice. In film se vede pe ceas cum acul sare brusc intr-un anumit punct, acest lucru se intampla din cauza unor prelucrari ale materialului pe zona de control. Daca ambielajul nu ar fi fost centrat corect acul ar fi urcat si coborat progresiv, nu brusc doar intr-un anumit punct.
  4. "Plictis si inspiratie"

    Asa cum spuneam in postul anterior am realizat niste placi de depresare a ambielajelor de Ural si K750, desenul placilor a fost realizat in Autocad dupa masuratorile facute de mine iar piesele au fost executate de un atelier ( https://laser-rmc.ro/ ) care spre norocul meu are sediul in Mogosoaia unde locuiesc eu. Aceasta firma debiteaza materiale cu laser cu o precizie de 0,2mm (doua zecimi de milimetru). Placile au o grosime de 15mm si sunt facute din otel OL37. Thumbs.db
  5. istorice Reconditionare Dnepr 650

    Vad ca am uitat sa postez confectionarea presului de atas. Am gasit la Hornbach un pres de cauciuc (60 lei) tocmai bun pt a confectiona un pres de atas: Asa ca l-am croit pe forma atasului: Lemnul de fixare al presului care are rol si de proptea pt picioare, l-am copiat dupa unul original de K750: I-am dat un bait:
  6. Am sablat jantele, un tambur si un butuc, la acest model doar la roata fata tamburul de frana este prins cu spite. Pe spate este prins cu pinionul rotii spate si oarecum face parte din transmisie. Dupa sablare au am reusit sa gasesc niste inscriptii pe janta, dimensiune si firma producatoare (RK).
  7. Motor BMW R100RT (1983)

    Acest motor are are la exterior doua dopuri care astupa canalele principale de ungere, sunt foarte utile pentru verificare si curatare cand faci o reparatie ampla: Le-am asigurat cu Loctite.
  8. Cam asta a rezultat dupa demontare:
  9. Motor BMW R100RT (1983)

    Carterul spalat, totodata am verificat si canalele de ungere cu ulei: Introducerea cuzinetului de palier spate al arborelui cotit, o operatie care trebuie facuta cu grija deoarece nu detin un SDV cu care sa efectuez presarea cuzinetului in carter. La aceasta operatie m-a ajutat foarte mult presa hidraulica cu ajutorul careia am scos si am introdus in noul carter cuzinetul fara sa-l deformez: Arborele cotit, este in stare perfecta la cota standard, nu are uzura nici macar o sutime de milimetru: Cuzinetii de joc axial: Palierul fata ce contine si cuzinetul Arborele montat:
  10. Da, cadrul e modular si deja l-am facut bucati. Toata motocicleta demontata ocupa foarte putin spatiu, nu stiu daca asa a fost caietul de sarcini avand in vedere ca s-a fabricat pt armata Germana sau e doar o caracteristica derivata din constructie. O sa pun poze si cu ea demontata, saua de pasager nu e originala ci e de Simson si nu va mai fi montata pe motocicleta.
  11. istorice Reconditionare Dnepr 650

    Anvelopa noua Mitas, camera si banda spite VeeRubber: Saiba protectie/ornament rulmenti roata: Roata de rezerva montata:
  12. Si am adus si "carcasa" la garaj:
  13. La rugamintea unui prieten pe care nu puteam sa-l refuz (lipsa de timp) incep reconditionarea unui motor de BMW R100RT din 1983. Motorul a avut o problema care a necesitat schimbarea carterului si a unui cilindru, in rest totul este bun la acest motor. Cu ocazia asamblarii pieselor dintr-un carter in celalalt se vor remedia si alte probleme daca acestea exista. Noul carter cumparat de pe ebay este in stare perfecta, va trebui doar sa-l spal din nou pt a ma asigura ca nici un canal de ungere nu este obturat:
  14. istorice Reconditionare Dnepr 650

    A venit vremea si pt roata de rezerva, nu am facut-o pana acum din lipsa de timp pt ca lucrez si la alte proiecte si nici nu era vreo graba cu ea. Am demontat un tambur bun de pe o roata, e in stare foarte buna dar era vopsit cu argintiu: Ca sa curat vopseaua am folosit Decanol, la Nitrodiluant nu a avut nici o reactie: Dupa spalare: Spite noi, spitarea si centrarea rotii:
  15. Piesele transmisiei primare dupa ce le-am curatat: Inca nu am realizat montajul final al transmisiei finale dar toate piesele sunt in stare perfecta. Volantul care a fost deja montat odata cu valva rotativa prezinta niste urme de lovituri de ciocan, cel mai probabil in urma depresarii fara a avea la dispoztie o presa de extractie desi are filete generoase tpcmai pt acest lucru. Canalul de pana si si conul sunt in stare perfecta iar pinionul care antreneaza valva rotativa este impecabil dar acesta nu este solicitat de forte mari si probabil ca nu s-ar uza niciodata. Placile de ambreiaj sunt noi iar cele metalice sunt in stare buna. Oala de ambreiaj nu prezinta batai provocate de capetele discurilor de ambreiaj iar canelurile suportului de discuri nu prezinta uzuri.Pinioanele lantului de transmisie primara sunt in stare foarte buna, probabil ca nu au avut sansa sa ruleze foarte mult. Surpriza cea mare a venit din partea lantului de transmisie, este nou desi nu parea. In afara unor urme de depozitare (praf si oxizi superficiali) lantul este impecabil, daca ar fi fost rulat cat de putin trebuia sa prezinte un joc minim.
×