Mergi la conţinut

luca.stere

Membri
  • Conţinut

    473
  • Membru din

  • Ultima vizită

  • Days Won

    20
  • Online

    439d 4h 55m 36s

luca.stere last won the day on 18 Mai

luca.stere had the most liked content!

1 Urmăritor

Vizitatori recenţi

1.480 vizualizări profil
  1. Am curatat a doua oara carterul motorului si am inceput probele de montaj. A doua oara le-am spalat pentru a inlatura resturile de murdarie care erau depuse in timp si care nu s-au indepartat chiar usor avand in vedere ca nu pot sabla carterul pt a-i pastra patina si nici nu pot actiona mecanic asupra lui pt a nu-l zgaria. Probele de montaj, aveam niste emotii in sensul ca poate ceva nu se va alinia corect si totodata trebuia sa determin grosimea aproximativa a garniturilor de etansare in functie de aceste probe de montaj (rulmenti si simeringuri SKF). Totul se invarte usor, nu da sa blocheze in nici un punct iar asta inseamna ca pot incepe montajul dupa ce voi confectiona garniturile motorului.
  2. istorice Reconditionare Dnepr 650

    Un mic detaliu, cauciucul de la pedala de pornire:
  3. Am dus ambielajul la reparat la Adrian Ursuleac pentru constatare si reparatie. Dansul mi-a spus ca bataia de 5 sutimi nu ar fi fost foarte mare sustinand ca in acei ani era comuna o astfel de bataie dar mi-a confirmat ca bielele nu erau in regula. Am uitat sa mentionez ca la rotire bielele aveau puncte unde "tineau". La demontare am aflat si motivul, desi fusese reparat a fost reparat prost. Au fost gasite role de trei dimensiuni ceea ce facea ca biela sa nu se invarta uniform: O bucsa de bolt de piston a fost prost facuta, presata prost si fara taietura specifica bucsilor de bolt de la motoarele in doi timpi. Asa arata bucsa cu pricina: Dupa inspectarea cotelor care s-au dovedit a fi in perfecta stare a inceput preparea pentru montaj care a constat in alezarea camasilor de rulment a bielelor pt a se potrivi cu rolele noi si inlocuirea unei bucsi de bolt si alezarea ambelor bucsi de bolt pt a se potrivi cu bolturile noi deoarece sunt cu cateva zecimi mai groase: Si astfel a rezultat un ambielaj in stare foarte buna cu bataie aproape zero pe partea dreapta si aproape doua sutimi pe partea stanga:
  4. istorice Reconditionare Dnepr 650

    Poza este facuta pe la ora opt seara.
  5. istorice Reconditionare Dnepr 650

    Am terminat scaunul atasului, sunt multumit de rezultat. Ma asteptam sa fie un pic cam moale dar este exact cum trebuie, sezutul sustine bine greutatatea mea (78kg) iar spatarul este ferm dar in acelasi confortabil (atat cat poate fi un scaun de atas). Si o mica plimbare in zona: Si varianta vintigi:
  6. Abaterea nu vine din rulmentii bancului, la verificarea ambielajului se pleaca de la "zero" si se face semn pe ambielaj unde este zero. Daca problema era din rulment nu mi-ar fi dat abaterea mereu in aceeasi zona a ambielajului ci aleatoriu. Ambielajele de BMW R71 de exemplu au voie sa bata maxim 1 sutime conform manualului. Abaterea acceptabila este cea data de producator dar eu am vazut ambielaje reparate care nu aveau abatere.
  7. Am verificat ambielajul de la Triumph cu ajutorul bancului de proba pe care l-am facut la care am adaugat si ceasul comparator: Si iata filmarea de la verificarea ambielajului la care am constatat o bataie de 5 sutimi, pentru a fi sigur ca verificarea e corecta am testat si un arbore de Dnepr la care am gasit o abatere de maxim o sutime ceea ce mi-a certificat ca bancul de probe facut de mine este bun.
  8. istorice Reconditionare Dnepr 650

    A venit si anvelopa Mitas impreuna cu camera Vee Rubber pentru roata de rezerva, mai trebuie sa iau spite, banda de cauciuc pt spite rulmenti:
  9. "Plictis si inspiratie"

    M-am lovit de cateva ori de urmatoarea problema: nevoia de a verifica sau a repara un ambielaj. Desi e o chestiune care ma "roade" de ceva timp abia acum m-am hotarat sa fac primul pas spre a rezolva aceasta problema prin construirea unui banc de verificat bataia unui ambielaj. Asa ca m-am pus pe treaba si am pus mana pe cateva materiale pe care le aveam la dispozitie si iata ce a rezultat: Acum urmeaza sa fac suportul pentru ceasul comparator si sa cumpar niste rulmenti noi. Pentru rulmentii noi voi face niste bucsi filetate pe care la voi presa in rulmenti ca sa-i pot prinde pe placi fara sa-mi mai ramana capetele de surub inafara pt ca incomodeaza la asezarea ambielajului. Al doilea pas mare va fi executarea unor placi din otel de minim 10mm grosime pentru depresarea si demontarea in bucati a ambielajelor de Ural si K750.
  10. istorice Reconditionare Dnepr 650

    Am reusit sa termin sezutul scaunului, am gasit materialele necesare la Hornbach: burete cu densitate mare dar nu asa de mare pe cat as fi dorit si piele sintetica de culoare neagra. Ca sa compensez densitatea buretelui am introdus intre cele doua straturi de burete un strat de plastic expandat care a dat exact taria necesara sezutului care trebuie sa suporte o greutate mai mare in comparatie cu spatarul: Am lipt straturile intre ele cu prenadez: Tapiseria: Acum urmeaza spatarul, neavand experienta nu am vrut sa fac ambele piese deodata. Acum ca am sezutul gata pot face masuratori mai bune acum pentru spatar.
  11. O curatare preliminara a carterului motor pentru a verrifica mai usor daca prezinta defecte (fisuri, filete stricate, samd): Palierul din dreapta al carterului, pe acesta se monteaza aprinderea si dinamul: Dupa spalare: Cand am desfacut motorul am gasit cutia de viteze in stare foarte buna iar incinta cutiei de viteze era foarte buna, nu avea depuneri suspecte si partea buna este ca a stat cu ulei in ea.
  12. Ambielajul motorului, dupa cum se vede are doua biele foarte putin defazate. Acest motor are doi cilindri dar in realitate functioneaza ca un singur cilindru, au o singura camera de ardere care este comuna si o singura bujie. Defazarea are rolul de a atenua detonatiile si banuiesc ca solutia cu doi cilindri in loc de unul au adoptat-o pentru o racire mai buna. Ambielajul se prezinta intr-o stare foarte buna (nu a fost batut, polizat, taiat, samd), va trebui verificat la comparator pt a vedea daca prezinta abateri.
  13. Incep acest topic pentru a prezenta restaurarea unei motociclete Triumph BD250 model militar produs pentru armata germana (Wermacht). Numarul total de bucati fabricate intre 1939-1943 a fost de 13.000 bucati din care 12.000 au fost pentru armata germana vopsite in culorile armatei germane iar 1000 de bucati au fost pentru uz civil vopsite numai in rosu. Dupa terminarea razboiului au mai fost fabricate un numar de 500 bucati doar pentru anumite oficialitati vopsite in negru. Un scurt istoric al companiei Triumph Werke Nurnberg AG: Comerciantul german Siegfried Bettmann emigreaza in Anglia in anul 1884 unde infiinteaza o fabrica de biciclete cu denumirea TRIUMPH. Mai tarziu aceasta fabrica avea sa devina "TRIUMPH Motorcycles". In anul 1896 fondeaza o filiala cu acelasi nume si in Germania, in orasul sau natal Nürnberg, unde incepe de asemenea productia de biciclete. Aici incepe in anul 1903 si productia de motociclete (cu motoare importate de la alti producatori), dar in 1907 este oprita din cauza cererii scazute din Reichul German. In anul 1911 Compania germana isi schimba numele in "Triumph Werke Nürnberg AG" (T.W.N.), iar in 1913 se separa complet de Compania din Anglia. In 1919 productia de motociclete se reia, aceasta rezumandu-se doar la modele cu motoare 2T derivate de la englezescul Triumph Junior. Folosirea motoarelor 4T incepe din perioada anului 1924, in 1938 acestea incetand a mai fi montate. Fabrica TRIUMPH din Germania a inclinat mereu spre modelele 2T, care aveau un cost de productie mai redus si erau mai puternice. Decisiva in completarea acestor idealuri a fost si venirea lui Otto Reitz de la NSU. Exemplarul la care lucrez a fost fabricat in 1939 fiind din primul an de fabricatie. A fost inmatriculata in Romania inca din anii '50 ceea ce ar putea indica faptul ca motocicleta er fi fost folosita de armata germana in Romania, dar asta este doar o ipoteza. Vopseaua originala a acestui exemplar este culoarea Stahlblau (albastru otel) si era caracteristica corpului Luftschutz care ar insemna Aparare Civila Antiaeriana. Pe furca are prinsa o placuta pe care scrie Enstort Nach Gruppe 3 care indica grupa de ecranare impotriva sistemelor de detectare, pe aceeasi placa se afla si vulturul cu svastica Waffenamt. Cateva imagini cu modelul respectiv: Datele tehnice: archive.zip
  14. istorice Reconditionare Dnepr 650

    Am definitivat piesele care formeaza sistemul de prindere al scaunului, acum a mai ramas sa croiesc buretele pe forma si sa-i fac tapiteria. In prima poza se vede platbanda zincata care trebuie gautita in drptul piulitei de prindere de pe atas. Aici fac o paranteza si mentionez ca scaunul de Dnepr are doua sisteme de prindere, unul cu surub si piulita asa cum am eu iar celalalt este cu un sistem de incuietoare pe carlig. Am descoperit acest fiind nelamurit de piulita pe care am gasit-o prinsa pe atas si care este pusa de fabrica, de fapt este o piesa de tip platbanda cu filet incastrata intr-o tabla ambutisata: Pe partea sezutului am facut doua prinderi cu platbande, barca atasului are gauri de prindere exact in acele locuri dar nu stiu daca sunt originale: Am montat si garnitura noua de cauciuc pt lampa de pozitie a atasului, am cumparat doua bucati ca sa am si pentru K750: Dupa care am spalat murgul si am facut o tura cu el:
  15. istorice Restaurare KMZ K750

    O piesa mica dar importanta, capacul culisant de la protectia de contactului de pornire, am luat-o de ebay si e noua:
×