Mergi la conţinut

luca.stere

Membri
  • Conţinut

    649
  • Membru din

  • Ultima vizită

  • Days Won

    38
  • Online

    538d 8h 50m 32s

luca.stere last won the day on 8 Februarie

luca.stere had the most liked content!

1 Urmăritor

Vizitatori recenţi

2.532 vizualizări profil
  1. Motocicleta mea - Ural M72

    Montarea aripii a decurs destul de bine, singura problema notabila este faptul ca portbagajul nu cade pe gaurile din spate. Deocamdata nu dau alte gauri pt ca vreau sa cumpar si portbagaj nou si poate acela vine la gauri.
  2. Motocicleta mea - Ural M72

    Am cumparat de la Ural Zentrale o replica de aripa spate: https://www.ural-zentrale.de/en/body/wing/m72/rear-mudguard-m72-reproduction . Am aripa de spate originala de M72 dar mai trebuie lucrata si in afara de asta as vrea sa o folosesc la un proiect viitor care va fi o resturare de M72, cred ca la fel voi proceda si cu aripa de fata pe care o am acum si pe care as putea sa o imlocuiesc cu o replica:
  3. Motocicleta mea - Ural M72

    Electrica e aproape gata, mai am doar sa trag alimentarea de plus la aprindere:
  4. Motocicleta mea - Ural M72

    La Urse, telefon 0721 888 403. Comuna Mogosoaia, nu stai cu frica ca nu stie ce trebuie sa sableze.
  5. Motocicleta mea - Ural M72

    Am spalat carterul cutiei de viteze inainte de sablare, carterul se prezinta foarte bine tehnic si estetic:
  6. istorice Restaurare Ural M72

    Uite aici un catalog original pt IMZ M72: http://dnepr-kiev.com/catalogue-m-72 Si mai jos elementele atasului de M72, piesa cu numarul 7221075 este ornamentul de lemn, eu nu l-am pus pt ca am preferat aspectul militar.
  7. Motocicleta mea - Ural M72

    Releu de incarcare electronic 6V de la Vape (PowerDynamo): Aproape ca se potrivea pe suportul de M72, o sa-i fac un adaptor: Ideea e in felul urmator, am tot citit informatii postate de unii pe forumurile straine si s-a ajuns la concluzia ca dinamul de M72 (de fapt BMW) nu era unul foarte reusit si avea cateva probleme: 1. Rulmentii prea mici si se pare ca undeva la 15.000km cam trebuie schimbati, chiar si preventiv 2. Dinamul este supus vibratiilor si caldurii ceea ce duce la o uzura rapida a bobinajului de pe rotor in comparatie cu alternatoarele moderne 3. Releul de incarcare mecanic reprezinta o limitare a acelor vremuri si care nu era potrivit dinamurilor de putere mica Astfel ca cea mai rezonabila rezolvare am gasit-o la un finlandez care a pus la un M72 releu de incarcare electronic si toate becurile pe led. Spunea ca in aceasta configuratie nu a mai avut nici o problema cu incarcarea indiferent cat de mult sau de putin a mers cu motocicleta. Ce as vrea sa fac eu in plus este sa fac niste fante de racire pt dinam, sa duc carcasa statorului la un strungar care sa-mi frezeze fantele.
  8. Motocicleta mea - Ural M72

    Trebuie sa fac o cutie de viteze, piesele sunt destul de bune dar ca de obicei exista anumite elemente care trebuie refacute sau schimbate: partea de schimbator de viteze, rectificare flansa cardan pe zona de inchidere a simeringului, rectificare blocaj angrenaj pornire, carcasa va trebui sablata.
  9. Motocicleta mea - Ural M72

    Un pic de electrica: Si am intarit suportul cricului laterala care desi este nou nu are structura necesara pt a sustine motocicleta si a trebuit sa-i fac doua intarituri din platbanda. Acum motocicleta este stabile pe cricul lateral: Tamponul pentru cricul central:
  10. Motocicleta mea - Ural M72

    Aveam o problema la aliniamentul cardanului cu cutia de viteze, era diferenta mare de nivel intre ele si primul gand a fost ca de vina era cutia de Dnepr dar mi-am dat seama imediat ca era imposibil. Problema era de faptul arcul de spate care era de M61/M62 si nu de M72 care e mai scurt. Astfel grupul era "trimis" mai jos pe cursa suspensiei si nu se mai alinia cu cutia de viteze. Dupa ce am schimbat arcurile cutia s-a aliniat cu grupul, in imaginile de mai jos nu sunt perfect aliniate pt ca mobra e pe cric: Jugul din dreapta este de M72 iar cel din stanga de Ural/Dnepr: Jugul superior vopsit maro este de cel chinezesc de CJ750 iar cel negru este original de M72: Furca montata (de proba):
  11. Motocicleta mea - Ural M72

    Mi-e greu sa-ti explic dar nu e asa de greu cum pare la prima vedere, de fapt e greu prima oara cand nu stii pt ca pe urma e mai usor. Ideea de baza e ca trebuie sa bagi ambele bucati de cadru de sa in interior si pe urma sa le cuplezi, acolo este efortul. Cel mai bine este sa fiti doua persoane cu simt tehnic, o data la un Dnepr am reusit sa fac singur operatia asta.
  12. Uitasem de aceste doua clipuri, primul este un test de acceleratie pe care mi l-a cerut proprietarul din curiozitate: Si stopul pe frana, desi motocicleta nu este dotata sin fabrica cu stop pe frana am luat decizia de a face si asa ceva deoarece ocazional motocicleta va iesi la plimbare: Imagini cu motocicleta:
  13. Motocicleta are in total patru serii pe ea: doua placute de identificare aplicate, o serie de sasiu batuta pe cadru si seria de motor stantata pe carter. Seria de motor este aceeasi cu seria de pe cadru (matching numbers). Seriile de pe cadru si de pe motor nu le pot prezenta din motive de confidentialitate si protectie, inceputul seriei 261 marcheaza anul de fabricatie 1939. Mai jos garnitura de cauciuc a carburatorului pentru protectie impotriva apei. Cablurile de acceleratie si de soc trec printr-un furtun de cauciuc, original treceau printr-un copex de metal care semana perfect cu furtunul de dus si se potrivea ca nuca in perete la imaginea generala a motocicletei. Astfel ca proprietarul nu a dorit sa trecem cablurile printr-un copex metalic desi se gaseste foarte usor la orice magazin de materiale de bricolaj. A se vedea cum cuplajul vitezometrului la cablu iese la 45 de grade in dreapta pt a optimiza traseul cablului, foarte putine motociclete au avut asa ceva: Cablul de kilometraj montat, acesta vine la roata din fata si urca pe langa furca pana sus la far: Intre timp am rezolvat si problema debitului al pompei de ulei. Am mai desfacut o data pompa si practic nu gaseam nimic in neregula, la un moment dat am observat ca pompa se misca in locasul ei si chiar daca nu era fixata cu piulita de strangere nu avea voie sa se miste. Corpul pompei are un con de fixare, capacul in care se fixeaza are la randul lui un con in care se aseaza pompa. Rolul acestor conuri este de etansare iar cand asezi pompa, chiar si cu mana, nu are voie sa se miste deloc pt ca suprafata de contact a conului blocheaza miscarea si asigura etanseitate. In acel moment am zis Evrika, din cauza faptului ca cele doua conuri nu erau identice ca unghi pompa etansa pe capac doar cat sa nu curga ulei in afara motorului dar nu etansa si intre gaurile de alimentare cu ulei din rezervorul de ulei. Astfel uleiul 2T curgea prin pompa dar si pe langa pompa unde era preluat de vacuumul creat de motor: practic o data exista un debit asigurat de pompa si inca un debit asigurat de lipsa de etansare pe langa gaurile de alimentare. Am asigurat etansarea cu doua straturi fine de silicon asezate la 180 de grade intre gaurile de alimentare si astfel la teste a rezultat un consum de cca 30ml la litru. Astfel am depasit problema debitului exagerat de ulei si am ajuns in principiu la un debit de 30ml la un litru de benzina dar testele vor continua dupa inmatricularea motocicletei pt a putea testa debitul in conditii de trafic real, nu pe loc. Pana atunci vom continua sa adaugam ulei direct in benzina ca o masura de siguranta pt ca motorul este in rodaj si poate ceda foarte repede daca nu are cantitatea suficienta de ulei. Si un test de incarcare, cifrele oscileaza din cauza vibratiilor. Cand o sa am pe cineva langa mine o sa fac un alt test in care sa nu mai oscileze cifrele si sa pot aprinde si luminile:
  14. Pe seara: Pe zi, soare cu dinti: Motocicleta e gata, mai am cateva detalii de prezentat si sa continui testele mai ales ca la ultimul test pare ca am rezolvat problema cu pompa de ulei.
  15. Dupa ce am pregatit pedala de pornire am vopsit-i si am montat-o: La cererea proprietarului am dat jos ornamentele noi de caucicuc care erau aftermarket si le-am pus pe cele originale chiar daca au urme de uzura: Arata destul de bine si sunt originale 100%:
×