calin_n

Membri
  • Conţinut creat

    36
  • Membru din

  • Ultima vizită

  • Timp online

    6h 20m 23s

Despre calin_n

  • Data naşterii

Despre mine

  • Posesor(oare) de
    Africa Twin 750

Vizitatori recenţi

711 vizualizări profil
  1. A aparut un nou material printat al echipei Carpatian 2 Wheels Guide. Pentru a nu incalca regulile forumului, va invit sa studiati detalii despre acest ghid pe blogul nostru: http://www.blog.carpathian2wheelsguide.com/ro/trasee-offroad-bosnia-hertegovina/ Va las si un mic teaser al ghidului: O zi faina!
  2. Austin Vince Și nu l-am văzut doar pe scenă. Am povestit cu el, am râs cu lacrimi la glume idioate, am făcut planuri de ture prin România sau prin Europa și am cinstit o bere pentru călătoriile prin lume și pentru oameni faini pe care îi întâlnești. Dacă nu știi cine e Austin, te las să descoperi Mondo Enduro, Terra Circa sau Mondo Sahara aici: www.mondoenduro.com Bucharest Adventure Travel Sessions (BATS) a făcut posibilă această întâlnire. Mai exact, a fost munca a doi oameni: Alex și Cătălina. Eu personal cred că această întâlnire este un mare pas spre consolidarea unei comunități a călătorilor din România. Vorbind în engleză și gesticulând în italiană Prezentarea C2WG BATS Evenimentul a avut loc vineri, 7 Aprilie, în clubul Quantic. Ne-am învins emoțiile, am spart gheața la eveniment și am explicat ce înseamnă proiectul Carpathian 2 Wheels Guide. Apoi Alecu (Alex Murariu) ne-a povestit despre Heavy Duties și cum ei reușesc să îmbine munca cu pasiunea. Chiar dacă le știu multe din povești au reușit să mă facă să ascult entuziasmat ultima lor aventură. Kulturide a încheiat prima parte cu videoclipuri din pregătirile pentru aventura lor spre Mongolia. După pauză a urmat artileria grea. Louis Pryce a povestit cum a fost să călătorească prin Iran, unde femeile nu au voie să meargă nici pe biciclete. Cea mai frumoasă idee a ei a fost că în spatele fațadei dure a acestei țări sunt foarte mulți oameni care își doresc doar să se bucure de viață. Ultima prezentare nu a avut ca subiect o țară sau o călătorie anume. Austin a abordat subiectul călătoriilor în general și cu toate că e un subiect pe care se poate vorbi mai filozofic, am râs cu lacrimi. Stilul lui de prezentare este foarte antrenant. De la glume cu oameni din față la „reclamă” pentru o firma mare de accesorii, de la poze și povești din timpul Mondo Enduro la păreri despre „aventurieri” moderni. Am fost impresionat când la întrebarea câți dintre voi NU au traversat Turcia pe motocicletă, au fost ridicate 15 mâini din 120 de oameni. Ideea finală a fost: indiferent de mijloc, călătoriți cât de mult puteți! Discuțiile au continuat la bar, fiind înconjurați de motocicletele celor de la Kulturide, de Ural-ul cu ataș a lui Mihai Barbu și rinocerul celor de la Heavy Duties. Da, au ca mascotă un rinocer, sudat din țeavă de 2 cm, cu suspensii pe post de articulații și o inimă de Africa Twin RD 03. Am stat mult după miezul nopții. Rinocerul celor de la Heavy Duties A doua seară în Que Pasa Happy end Totul părea ca de poveste și nu se putea termina chiar așa ușor, astfel ne-am întâlnit și a doua seară. Barul Que Pasa ne-a găzduit, Louis și Austin ne-au onorat cu prezența și poveștile au fost și mai multe. Musafirii au plecat de aici direct la tren. În încheiere o să vă spun un mic secret: Bucharest Adventure Travel Sessions o să fie un eveniment la care veți putea participa anual. Este posibil ca anul următor să fie organizat în Cluj-Napoca (Cluj-Napoca Adventure Travel Sessions – CATS) sau undeva în aer liber (Open-Air Adventure Travel Sessions). Indiferent de locație, echipa Carpathian 2 Wheels Guide o să facă tot posibilul ca el să aibă loc. P.S. Vor urma și multe poze. Vezi articolul integral
  3. Nu, nu plecăm într-un loc izolat, chiar dacă acum pare o idee foooarte bună… Avem un upgrade major al aplicației mobile Touring Romania: Acum poți folosi navigația în modul offline. Descarcă hărțile O nouă opțiune din meniu o să te ajute: Manager de trasee. Dacă intri aici ai o listă cu toate traseele si un buton pentru download. Descărcarea dureză ceva timp așa că recomandăm o conexiune bună la WI-FI. Tot aici ai un indicator care îți spune câte hărți mai poți descărca. Dacă o să rămâi fără spațiu, trebuie să ștergi din hărțile deja descărcate. O mică notă tehnică: numărul de hărți rămase varieză câteva valori dacă descarci o hartă mare. Motivul este că o unitate este reprezentată de dimensiunea medie a unei hărți. Modul de noapte Mai este o opțiune în acest meniu. Când alegi să descarci un traseu o să fi întrebat dacă dorești să descarci si modul de noapte al hărții. Bineînțeles, este fie folosit un spațiu de stocare dublu dar dacă sunt șanse să nu termini pe zi traseul, aceasta o să fie foarte utilă. Alte noutăți sunt legate că acum varianta gratuită a aplicație este separat: Touring Romania Lite. Cea care o poți cumpăra este: Touring Romania. Nu uita că ai acces la varianta full a aplicației cu codul de download care vine cu ghidul printat Touring în România. Touring Romania – Tutorial hărți offline Tot ce am povestit mai sus, este înregistrat în videoclipul de mai jos: [embedded content] Așteptăm feedbackul vostru, vă invităm să descărcați aplicația și dacă vă place să o arătați prietenilor motocicliști. P.S. În curând o să avem un concurs care implică aplicația mobilă Touring Romania. Vezi articolul integral
  4. Prima călătorie pe motocicletă Cu toți am trăit acel fior când am citit prima dată despre o călătorie pe motocicletă. Documentarul Long Way Round a făcut ca acest tip de călătorii să fie cu adevărat popular dar au existat oameni care făceau asta cu mult înaintea lor. După căderea Cortinei de Fier, șapte prieteni porneau în cea mai pură aventură: înconjurul lumii pe motocicletă. Da, este vorba de Mondo Enduro. De ce aventură pură? Pentru că au plecat într-un mare stil: fără sponsori, fără GPS, fără telefon mobil și cu o groază de bani îndesați în fiecare loc ascuns al motocicletei. Au reușit să și filmeze călătoria lor iar mini-serialul de televiziune cu același nume a devenit unul din cele cunoscute filme de călătorie. [embedded content] Evenimentul BATS Titlul a spus deja tot. Austin Vince (unul din cei șapte motocicliști din Monto Enduro) și Lois Pryce (autoarea cărții Lois on the Loose) vin în premieră în România la ”Bucharest Adventure Travel Sessions” (BATS). Cei doi vor prezenta live publicului românesc Revolutionary Ride, o călătorie solo în Iran și Terra Circa, o aventură în jurul lumii ce trece prin Zilov Gap, zona fără drumuri a Siberiei. BATS va avea loc vineri 7 aprilie 2017 ora 19.00, în Quantic Pub, București. C2WG pe aceași scenă cu Mondo Enduro ! Dacă ce am scris mai sus o să vă bucure mai mult pe voi, ce urmează este pentru noi: o să avem onoarea să povestim aventura proiectului Carpathian 2 Wheels Guide la acest eveniment. Noi o să fim acolo să ne cunoaștem o parte din idolii noști. Voi veniți? Vezi articolul integral
  5. calatorii

    Am ajuns la jumătate cu numărul de precomenzi necesare pentru ghidul Trasee Off-Road în Bosnia-Herţegovina. Mai avem nevoie de 100 de precomenzi si o să putem publica ghidul. Nu te-a convins încă ?? Mai jos ai videoclipul celui mai frumos traseu din ghid - spre satul Lukomir. Poţi face o precomandă de aici: https://goo.gl/47phJD
  6. Am revenit iar după o perioadă de pauză. Diverse idei ne tot țin departe de a realiza materiale noi. Însă de data aceasta a fost abordat un aspect care nu îl mai puteam amâna: am refăcut complet site-ul proiectului Carpathian 2 Wheels Guide. Acum www.carpathian2wheelsguide.com are o față nouă, un nou sistem de download a track-urilor GPS și un magazin nou. Să le luăm pe rând. Un nou look Am sintetizat toate informațiile despre cele două volume publicate de noi pe o pagină. De aici se poate merge mai departe spre detaliile fiecărui produs sau spre aplicația mobilă. În partea de jos găsiți un rezumat la ultimele povești sau videoclipuri de pe blog. Scurt și la subiect. www.carpathian2wheelsguide.com/ro/ Track-urile GPS Intenționăm să publicăm și alte ghiduri turistice anul acesta și în 2018. Un sistem centralizat prin care cititorii ghidurilor să aibă acces la date era absolut necesar. O să recunoaștem. Acesta este principalul motiv din spatele acestei schimbării a site-ului. Acum, cu un singur cont aveți acces la traseele din toate volumele. După creerea contului, trebuie să alegeți ghidul și să introduceți codul din volumul printat. Sunt câteva reguli care trebuie respectate, dar aveți toate detaliile acolo. Din păcate nu am putut importa conturile vechi. Dar vă recomandăm să descărcați din nou track-urile, ca să aveți ultima lor variantă. Noul magazin Poți răsfoi ambele ghiduri aici. Aveți caracteristicile principale ale ghidurilor, multe imagini din ele și un buton – Adaugă în coș, care o să vă spună: Apasăăăăăă!! În continuare se poate plăti prin PayPall, cu orice card bancar sau prin ramburs. Livrarea se poate face prin curier, Poșta Română și personal în Cluj-Napoca. În curând ghidurile o să fie expuse și în magazinul Preda Publishing din București. I-am vrajit cu poveștile noastre și vor să devină colaboratorii noștri. Să treceți și voi pe la ei, că au și ei multe cărți interesante. Aici e linkul: www.predapublishing.com Navigare plăcută și dacă aveți sugestii, reclamații sau oferte de ieșit la o bere ne puteți scrie aici: www.carpathian2wheelsguide.com/ro/contact_ro/ Drumuri faine! Vezi articolul integral
  7. calatorii

    Mai adăugăm un clip cu tot ce conține ghidul:
  8. Salut, Echipa Carpathian 2 Wheels Guide incepe un nou proiect. De data aceasta o sa va propunem o idee indrazneata: un ghid cu trasee off road in Bosnia-Hertegovina. Totul incepe asa: "Călătoriile te ajută să cunoști oameni foarte faini. Acesta este unul din principalele motive pentru care majoritatea dintre noi, motocicliști, alegem să călătorim prin toate colțurile lumii. Povestea acestui proiect a început tot într-o călătorie, dar aici aproape, în Cehia. În timpul unei întruniri a călătorilor organizată de prietenii de la revista MotorRoute o idee îndrăzneață ne-a fost prezentată: Restul povestii aici: http://blog.carpathian2wheelsguide.com/ro/offroad-bosnia-hertegovina/ Drumuri faine sa aveti!
  9. calatorii

    Apreciem! Da-ti subscribe ca o sa urmeze mult mai multe!
  10. Carpathian 2 Wheels Guide aduce motocicliștilor români un nou ghid care le propune o aventură off-road în Bosnia-Herțegovina: [embedded content] Caracteristici generale: Ce conține ghidul: 19 trasee offroad descrieri ale fiecărui traseu hartă cu fiecare traseu coordonate cu punctele de start și de final a traseelor coordonate cu punctele de intersecție sau obiectivele turistice importante grafice cu caracteristicile traseelor videoclipuri cu fiecare traseu Ghidul poate fi comandat! Comandă ghidul Trasee gratis: Dacă nu te-am convins încă, descarcă cele trei trasee oferite gratuit sau vezi videoclipurile fiecăruia: Descarcă de aici traseul nr. 1 în format PDF [embedded content] Descarcă de aici traseul nr. 2 în format PDF [embedded content] Descarcă de aici traseul nr. 17 în format PDF [embedded content] Și dacă ești foarte greu de convins, mai avem și câteva fotografii pentru tine: Nouă nu ne mai rămâne decât să te îndemnăm sa faci o comandă a ghidului „Trasee offroad in Bosnia-Herțegovina” și să te bucuri de aventura care te așteaptă. Vezi articolul integral
  11. Călătoriile te ajută să cunoști oameni foarte faini. Acesta este unul din principalele motive pentru care majoritatea dintre noi, motocicliști, alegem să călătorim prin toate colțurile lumii. Povestea acestui proiect a început tot într-o călătorie, dar aici aproape, în Cehia. În timpul unei întruniri a călătorilor organizată de prietenii de la revista MotorRoute o idee îndrăzneață ne-a fost prezentată: Ce ar fii să traduceți în română un ghid offroad al Bosniei-Herțegovina? Drumul spre satul Lukomir aflat la 1495 de metri altitudine Localizarea celor 19 trasee offroad din Bosnia-Herțegovina În timp ce imi era pusă întrebarea răsfoiam un ghid foarte colorat, într-o limbă care nu o înțelegeam, dar cu destulă grafică și hărți cât să îmi doresc să încerc acele trasee. Erau doar drumuri neasfaltate și avea imagini care păreau ireale. Pe masă mai era un alt ghid, în același format dar care prezenta trasee în Alpi. Întrebarea aceasta s-a învârtit în cască pe tot drumul înapoi spre România. Costurile unui asemenea proiect sunt mari și riscul pe măsură. Momentul decisiv a fost când am deschis o hartă a Europei și am măsurat distanța din România până la cel mai apropiat traseu: aproape 900 de km. Două zile lejere. Am zâmbit când mi-am amintit că anul trecut făceam distanța asta într-o zi doar ca să mai pot înota câteva ore în marea Adriatica. Următorul meu gând a fost: trebuie să traducem ghidul! După două luni de discuții și negocieri cu acei oameni faini din Cehia, proiectul Carpathian 2 Wheels Guide va trece granița și va publica un ghid cu 19 trasee offroad din Bosnia-Herțegovina. Dintre toate detaliile negociate este unul care nu depinde doar de noi: că să putem publica acest ghid trebuie să avem un număr minim de 350 de exemplare precomandate. 100 de exemplare sunt deja rezervate pentru colaboratorilor noștri iar pentru restul o să începem o campanie de precomenzi. Așadar, am tradus introducerea din ghid, trei trasee și câteva videoclipuri cu cele mai spectaculoase peisaje de pe trasee. Aruncați o privire pentru a vă convinge că merită: [embedded content] Poți să și descarcă cele trei trasee oferite gratuit sau să vezi videoclipurile fiecărui traseu: Mai multe detalii despre acest ghid o să găsiți pe pagina dedicată: Trasee OffRoad în Bosnia-Herțegovina Ne mai rămâne doar să vă invităm să precomandați ghidul „Trasee OffRoad în Bosnia și Herțegovina” și să vă pregătiți de o aventură nouă! Completează formularul de PRECOMANDĂ Precomenziile s-au încheiat. Câteva detalii importante: Prețul unui ghid precomandat o să fie de 49 de RON Prețul este redus față de prețul normal de vânzare de 65 de RON. Avem nevoie de minim 250 de precomenzi că să putem publica ghidul Ghidul o să fie lansat până la începutul lunii aprilie sau în cadrul SAMEB 2017. Precomanda nu o să vă coste nimic. Vezi articolul integral
  12. Salutare, In speranta ca o sa reusim sa promovam tot mai mult calatoriile pe doua roti in Romania, am inceput un nou proiect: http://blog.carpathian2wheelsguide.com/ Aici o sa ne asternem gandurile adunate din calatoriile prin tara noastra si speram ca o sa ne povestiti si voi aventurile voastre. Detalii mai multe pe linkul postat si in articolele de inceput: Aventuri în România si Ce găsiţi aici? Lectura placuta!
  13. Iaca a venit timpul să scriu și eu câte ceva despre pe unde am umblat. De data asta va fi un traseu prin Dobrogea, des colindată de mine pentru că sunt din Brăila și una-două, pac, cu bacul și direct pe drumurile din așa numiții ”Munții” Măcin și malurile Dunării sau carierele de pe acolo pentru puțina distracție/soft enduro/off-road. Am ajuns la mare la inceput de iulie și acolo urma șa il intâlnesc pe Daniel, un elvețian care se plimba prin Europa 3-4 luni, din care aproape 3 săptămâni le-a petrecut pe plaiuri românești , pentru că i-a plăcut atât de mult . (asta e altă poveste, povestea lui) Eu am făcut împreună cu el părți din două trasee, de la sud către nord, traseul 13 Litoralul Mării Negre (mai mult de jumăte)- din Vama Veche până în Năvodari, iar din al doilea traseu, traseul 12 Nordul Dobrogei, am atins localitatea Horia (jud. Tulcea) și din Luncavița în Măcin. Vama Veche Să începem cu începutul. Pe Daniel l-am agățat dupa ce a intrat din spre Bulgaria. Am celebrat o noapte în Vama Veche, am dormit în altă stațiune și am fost la plajă în alt loc. Nouă ne-a plăcut foarte mult în Olimp, unde lângă restaurantul Popasul Pescarilor este un loc extraordinar de stat la plajă. Liniștit, adică liniștit pe bune, nu asculți muzică de la trei terase in același timp. Nu asculți nici măcar de la una. E liniște și pace, o zonă retrasă de stațiune unde poți sta liniștit pe cearceaf și nu e îmbulzeală. Plaja Corbu Când o pornim către Brăila, ziua următoare, ne îndreptăm către plajă de la Corbu. Să vadă invitatul meu că avem ceva plajă și fără stațiuni și peturi, după ce a văzut Vama Veche (that hippie resort, cum spunea el), Costinești și Mamaia. Drum bun și frumos între stațiuni. Între Mangalia și Eforie e europeanul ăla unde îți vine să îi dai de mama-mama. Asfalt super bun. Și între Eforie Sud și Eforie Nord, deși o distanță scurtă, se vede foarte frumos marea care vine aproape de șosea pe dreapta, iar pe stânga vezi lacul Techirghiol. Trebuie să mă duc odata și pe acolo șa îi dau o tura să văd ce e. Se vede un far pe langă lac undeva in depărtare. Ieșim din Năvodari și pe primul drum de la intrarea în satul Corbu facem dreapta către plajă. Între sat și plajă urmează un drum de ciment printre lanurile de culturi agricole, drum prea îngust pentru două mașini dar noi, și voi, trecem fără probleme cu motocicletele. Cât vezi cu ochii e o întindere plată. Simți cum soarele te urmărește de parca ai pătruns pe tărâmul lui, te apasă iar briza mării te mai salvează cu o adiere pe sub geaca deschisă. Plaja Corbu Ajungem la tărm dupa câțiva km. Acolo nu sunt chioșcuri, terase sau alte constucții. Găsești doar un grup de masini parcate cu numere de prin toată țara oprite pe iarbă, înainte de plajă cu nisip. Lăsăm și noi motociclele și mergem până la apă. Este o atmosferă de comunitate acolo: două – trei corturi, o rulotă, câteva umbrele și cearceafuri direct pe nisip. Nu găsești șezlonguri aici. E foarte plăcut să auzi doar vântul și valurile. Totul arată de parcă e organizată o tabără și toți se cunosc între ei. Se pare că așa și e. Ne facem repede prieteni și suntem surprinși de asta când tocmai o fată recunoaste noua Africa Twin a lui Daniel. Una dintre foarte puținele din Romania atunci, dar pe care tocmai o fată o recunoaște. Cine se aștepta la asta ? Ea mergea pe un Dominator. Suntem invitați și la ei la cort dar noi aveam de băgat alți km mai departe. Ne întoarcem în Năvodari de unde îi dăm către Mihail Kogalniceanu, loc unde părăsim civilizația din nou și ne îndreptăm către Cheile Dobrogei. Spun că părăsim civilizația pentru că de la Mihail Kogalniceanu trecem doar prin mici sate, iar de jur împrejur este un peisaj uscat, secetos, dur, aspru care îți dă impresia că mergi pe niște țărâmuri foarte sălbatice și uitate de timp. Cam asta e peisajul către Cheile Dobrogei iar asfaltul nu e cel mai bun, uneori trebuie să faci slalomuri iar pentru mașini chiar ar fi deranjant. Imediat îi ajungem din urma pe doi tipi cu motociclete rusești, Adrian si prietenul lui care era la prima iesire ca motociclist. Ei ne depașise înainte de Kogalniceanu când eram opriti să luam o gura de apa. De data asta ei sunt cei poposiți pentru că mergeau să vadă ceva ruine ale unui pod de piatra. Ei făceau o scurtă plimbare și veneau din Constanta având ca destinație și Cheile Dobrogei. Oprim să facem o poză cu motocicletele astea grupate. Sunt foarte de treabă iar Adrian un excelent vorbitor de engleză. A avut ce povesti pentru Daniel mai ales că știa și zona. Cheile Dobrogei Mai departe mergem grupați avertizați fiind de faptul că ei merg încet dar asta nu ne deranjează. Ajungem și la chei și iar oprim să mai povestim, să mai facem poze. E și o bună ocazie sa ne cocotam pe acolo, eu și amicul meu cu motocicletele pe două pietroaie și un deal 🙂 Suntem sfătuiți de constănțeni să mergem pe Valea Fagilor (ruta Horia-Nifon-Luncavița). Știu dumul ăsta dar nu refuz încă o ocazie de a merge pe el. Ne luăm rămas bun și îi dăm mai departe. Cheile Dobrogei sunt foarte scurte. Continuăm traseul nostru care trece prin câteva sate și printre terenurile agricole plus eoliene. Avem parte și de porțiuni de drum pietruit ceea ce ne pune cu zâmbetul pe buze și cu mâna în gaz. Sunt preferatele mele drumurile astea și văd că nici amicul meu nu e temător. Mergem și pe drumuri de pământ paralele cu șoseaua, drumuri care sunt mult mai drepte decât asfaltul cu petice sau gropi. În spate nostru- norul de praf 😀 Selfie în Cheile dobrogei Aproape de Horia coborâm pe un drum în stare foarte bună, virajat și printre dealuri. Merită și sectorul ăsta de drum. Am mai fost pe aici și altă dată în drum spre mare. [embedded content] Vechi braț al Dunării. Perspectivă de la eoliană În imagine, cele două africane în culorile de apus având ca fundal cei mai vechi Munți din Europa. O să pun în ramă poza asta 🙂 Nordul Dobrogei În Horia ne intersectăm cu traseul nr.12 din ghidul Touring România (Nordul Dobrogei). Alegem să înaintăm către Luncavița pe un drum cu gropi în prima fază, necirculat, drum ce ajunge să fie ca nou în cativa km. Trecem și pe lângă un lac mic, (Lacul Horia) iar apoi dumul cu asfalt ca nou serpuieste prin padure. În alți ani am prins drumul neasfaltat. Locul ăsta e plin de ghiocei sălbatici primavara. Ieșim în Luncavița și facem cam 20 km din traseul 12 pană în Măcin. Înainte de Măcin am un loc preferat unde ajung- “la ventilator” (o eoliană de acolo) cocotată pe un deal de unde se văd Muntii Măcin, alte brațe vechi ale Dunării, o mănăstire, și câteva localitați din apropiere. Suntem la doi pași de Brăila iar mica noastră tură e aroape de sfarșit, la fel cum e si ziua. Un drum blană de la Măcin la Smârdan (localitatea de unde se trece cu bacul la Brăila), plin de curbe, pe un dig, drum care în anumite perioade ale anului e foarte colorat iar apa ajunge la 1m aproape de asfalt. Pe stânga avem un brat al Dunării plin de sălcii și nuferi. Bacul Trecerea cu bacul este altă aventură pentru elvetianul meu. Râde când aude ca vom trece cu bacul si ma intreabă de ce este bac și nu avem pod peste Dunăre. Ajunși la locul faptei suntem întrebați: motocicleta sau scuter ? Să nu vă mirați dacă ajungeți să treceți cu bacul iar doamna de la casa de bilete vă intreabă dacă aveți motocicletă sau scuter =)) Prima variantă costă cam 14 lei iar a doua 8 lei. Depinde cum ai noroc și ce bac iei. Sunt trei bacuri disponibile acolo iar uneori plătești direct pe bac dar asta nu conteaza pentru că oricum te înghesuie pe o margine sau te bagă într-un colț unde ar fi trebuit sa stea pasagerii și ai sanse să nu poți lăsa motocicleta pe cric, pentru că nu ai unde să o înclini. Timpul de așteptare la bac variază în funcție de cât de repede se încarcă iar dupa ora 9pm face doar cursă specială și costa mult mai mult. Cu gândul la Africa Tot drumul acesta am fost cu gândul la Dakar. Ne gândeam cum în loc de Dobrogea în fața noastră se întinde Africa… Africane avem. 😀 Aici e filmul care îl trăiam: [embedded content] Cam asta e una din plimbările mele prin Dobrogea umblând și pe traseele prezentate în ghid. Singurul regret care îl am e că vă povestesc acestă plimbare de vară pe o vreme când nu ne putem bucura atât de mult de motocicletă. Vezi articolul integral
  14. Bine aţi venit! Această postare deschide blogul Carpathian 2 Wheels Guide și începutul a ceea ce sperăm să fie o comunitate mare de călători ai meleagurilor românești. înainte să ne pierdem în definiții vreau să menționez că acesta va fi un loc unde veți găsi o mulțime de povești amuzante, trasee de off-road și asfalt, poze și informații despre România. Care este scopul acestui blog? Să convingă motocicliștii din întreaga lume, dar și pe cei autohtoni, că România este destinația perfectă pentru călătorii atât pe asfalt cât și pe off-road. În timp ce lucram la proiectul Carpathian 2 Wheels Guide am cunoscut o mulțime de oameni care voiau să vină în România, dar le lipsea impusul de a porni singuri sau nu știau de unde să înceapă, care sunt cele mai bune rute și cele mai frumoase obiective. Ghidurile publicate de noi au ajutat mult, dar o comunitate care sa îi încurajeze și să îi ajute cu informații este și mai utilă. Rezultatele proiectului Carpathian 2 Wheels Guide Cum vom reuși asta? Cu experiența noastră și ajutorul vostru, bineînțeles! Toate informațiile pe care le vom considera utile vor fi scrise de echipa care a lucrat la ghiduri și de câțiva autori ocazionali. Încurajăm toți cititorii să ne trimită rapoartele lor de tură, videoclipuri sau poze, astfel pot contribui la dezvoltarea acestei comunității. De ce facem asta ? Pentru că am început un proiect care are potențialul de a schimba multe lucruri. Unul din principalele obiective ale proiectului Carpathian 2 Wheels Guide este să promoveze afacerile locale și să ajute la dezvoltarea lor. Am promovat în ambele ghiduri toate unitățile de cazare la care am descoperit ceva special și care merită să fie vizitate. Unele au mâncare extraordinară (în satul Rimetea), unele au proprietari foarte faini (în Roșia Montană) sau sunt în locații extraordinare (în satul Smida). Un alt aspect important: turismul o să se dezvolte indiferent de ceea ce vom face, dar în România sunt multe locuri care trebuie protejate. Vrem să arătam tuturor care sunt locurile unde se poate merge cu motocicleta și unde este interzis. Acum nu se găsesc semne de „Accesul Interzis” pe drumurile ce duc în parcurile naționale și o înțelegere mai bună a reglementărilor legale este necesară pentru toți. Sperăm că v-am stârnit interesul și că vreți să aflați mai multe. O inventariere scurtă a subiectelor pe care vrem să le abordăm poate fi găsită aici: Ce găsiți aici? Până la următoarea poveste va recomandăm să vă abonați și să distribuiți prietenilor. Abonați-vă pentru a păstra legătura Vezi articolul integral
  15. Să începem cu ceva interesant. Uită-te la poza de deasupra, mai exact la zona unde se termină stâncile în partea dreaptă, deasupra motocicletei. Poți să vezi uriașul care doarme ? (link spre poza) Acesta este masivul Piatra Secuiului din Rimetea și legendele locale spun că acesta a protejat în nenumărate lupte localnicii acestei depresiuni. Cei care au călătorit deja prin România știu că nu totul este doar despre Dracula. Oameni care îi întâlnești, tradițiile pe care le descoperi și obiectivele vizitate îți vor arăta o lume diferită. Călătorind pe motocicletă ai ocazia să le experimentezi pe toate. Nu am ales această ordine din întamplare, acestea sunt câteva din subiectele principale pe care le vom aborda. Poartă veche de lemn din Maramureș Satul Roșia Montană Oamenii Acesta este un subiect foarte delicat din perspectiva țărilor vestice. Pe de altă parte călătorii ce trec prin această țară sunt uimiți de oamenii pe care îi întâlnesc. Să lamurim un lucru, nu vorbim de oameni din orașele mari sau din apropierea obiectivelor turistice mari. Noi vorbim de oamenii simpli de la țară, din orașele mici sau din zone turistice mai puțin cunoscute. Dacă ajungi într-un sat din Transilvania și o să ceri apă unui localnic poți să ai o experiență interesantă, chiar dacă nu vorbești acceași limbă cu el . Unii români pe care i-am cunoscut în călătoriile noastre sunt exact ca și noi. Ei cunosc bine beneficile pe care le oferă societatea modernă dar au ales o viață simplă. Unii își deschid afaceri în turism sau legate de produse tradiționale. Una din cele mai frumoase povești este cea a Anei Maria și a lui Andrei, din Roșia Montană. Ei au Hostelul La Gruber și se află pe frontul unei bătălii cu o corporație care vrea să extragă aurul din munții în care se află satul, prin excavarea lor. Sună interesant? O poveste mai lungă despre ei o să apară curând. Un alt aspect important este ca nu o să arătăm doar partea pozitivă a României. Ca şi în orice alt loc din lume, oamenii pot să fie răi. Aveţi grijă la cei care par suspicioși şi dacă aveţi probleme contactați poliţia sau alte forţe de ordine publică. Nu ezitaţi să cereţi ajutorul motocicliștilor locali deoarece este puţin probabil ca ei să vă lase pe drum. Trasee Aici nu vom intra in detalii pentru că vă lăsăm linkul spre pagina cu Trasee. Acolo sunt câteva din traseele recomandate în ghidurile noastre (Munții Apuseni și Touring în România) și Rapoarte de Tură scrise de autori ocazionali. Obiectivele turistice Toate pozele și videoclipurile de pe acest site au ca singur scop să arate călătorilor la ce să se aștepte când ajung aici. Pentru unele obiective vor fi mai multe detalii sub formă de descrieri sau doar povești care le implică. Ne vom îndrepta atenția spre obiectivele naturale deoarece sunt în afara orașelor și rutele vor fi mai interesante pe motocicletă. Am mai spus-o și repetăm: trebuie să protejăm locurile sălbatice, cum putem mai bine. Acesta o să fie un alt subiect prin care vom încerca să vă convingem să faceți la fel. O veche gură de mină din satul Ruda-Brad Tradițiile romanești și legende Aceasta este partea unde lucrurile devin mai interesante. Contrastul dintre mediul modern al orașelor mari și stilul de viață de la țară este mare. În orașele mari ca și Brașov, Cluj-Napoca sau Timișoara centrele vechi te vor face să te simți ca în orice alt oraș vechi al Europei. Multe stiluri de arhitectură sunt la fel, datorită influențelor primite de-a lungul timpului. Alte locuri ca satele, orașele industriale mici sau locurile sălbatice vor avea un aer pecum cel al câmpiilor din Mongolia sau al sălbăticiei Africii. Legenda Vâlvei Minei este foarte cunoscută în Munții Metaliferi. Aici au fost multe mine de aur, unele vechi de peste 2000 de ani și inevitabil în perioada asta au apărut multe legende. O variantă a legendei spune că vâlva este văzută ca ocrotitoarea minelor, ce distribuie și supraveghează aurul, ajută minerii să îl găsească, dar care uneori își cere tributul. Când într-o mină nu se mai găsește aur, minerii spun că vâlva a părăsit acel loc și nu mai are rost să sape, deoarece fără ghidarea acestui spirit nu-l vor mai găsi niciodată. Vâlva se arată oamenilor minei sub diverse înfăţisări precum cea de pisică neagră, fată frumoasă, bătrână, copil, moșneag, soldat, pitic sau atenţionează doar prin diverse sunete. Dacă ajungi în apropierea orașului Brad și ai ocazia să povestești cu oameni mai în vârstă, întreabă-i de această legendă. O sa le facă placere să îți spună povestea. Vezi articolul integral