Mergi la conţinut

FRM

Prieteni
  • Conţinut

    907
  • Membru din

  • Ultima vizită

    Niciodată
  • Days Won

    1
  1. Două zile de probe speciale ne mai despart de finalul Raliului Dakar si in ciuda dificultatilor majore intampinate Emanuel Gyenes #28 (Autonet), acesta reuseste sa avanseze in clasamentul general loc dupa loc. In acest moment Mani se afla pe 24 la general si se pregateste sa ia startul in etapa 13: San Juan — Cordoba (Argentina); 907 km din care proba speciala 369 km. Etapa 11, Belen – Fiambala, a fost probabil una dintre cele mai grele pentru sportivul nostru. 280 km prin nisip fin, la 45 de grade, in regim maraton (fara asistenta tehnica) si mai ales pe fondul a doua incidente de cursa. Butonul care actioneaza derulatorul roadbook-ului a cedat si prinderea tobei de esapament s-a rupt. Mani a fost obligat astfel sa deruleze manual in mers informatiile privind traseul, iar toba a fost fixată printr-o improvizatie facuta din chingi de prindere. Toate acestea in timp ce Mani se lupta de 6 zile cu o raceala capatata in etapele la mare altitudine si este obligat astfel ca in fiecare zi sa ia antibiotice. Etapa de ieri, Fiambala – San Juan, a fost anulata pentru motociclete si quad-uri datorita prognozei meteo care anunta furtuni puternice. Din motive de siguranta s-a decis ca acestia sa parcurga traseul in regim de etapa de legatura. La varful clasamentului austriacul Matthias Walkner conduce destul de autoritar dupa lovitura de teatru din etapa a X-a, cand o eroare de navigatie a favoritilor plus accidentarea lui Van Beveren a resetat lupta pentru titlu. Dar, orice se poate intampla pe drumul spre Cordoba; Toby Price si Kevin Benavides demonstrand in etapa 11 ca au capacitatea de a recupera timpul pierdut. Etapa de astazi se anunta dificila datorita mixului de teren care va fi parcurs. Pilotii vor parcurge atat dune de nisip , cat si sectiuni de traseu rapid. Se vor traversa albii de rau secate si zone cu asa numitul nisip fesh-fesh (nisip fin care la prima impresie pare teren solid, dar se comporta cand este traversat precum un noroi moale in care este foarte usor sa te impotmolesti). Mult succes Mani!
  2. Două zile de probe speciale ne mai despart de finalul Raliului Dakar si in ciuda dificultatilor majore intampinate Emanuel Gyenes #28 (Autonet), acesta reuseste sa avanseze in clasamentul general loc dupa loc. In acest moment Mani se afla pe 24 la general si se pregateste sa ia startul in etapa 13: San Juan — Cordoba (Argentina); 907 km din care proba speciala 369 km. Etapa 11, Belen – Fiambala, a fost probabil una dintre cele mai grele pentru sportivul nostru. 280 km prin nisip fin, la 45 de grade, in regim maraton (fara asistenta tehnica) si mai ales pe fondul a doua incidente de cursa. Butonul care actioneaza derulatorul roadbook-ului a cedat si prinderea tobei de esapament s-a rupt. Mani a fost obligat astfel sa deruleze manual in mers informatiile privind traseul, iar toba a fost fixată printr-o improvizatie facuta din chingi de prindere. Toate acestea in timp ce Mani se lupta de 6 zile cu o raceala capatata in etapele la mare altitudine si este obligat astfel ca in fiecare zi sa ia antibiotice. Etapa de ieri, Fiambala – San Juan, a fost anulata pentru motociclete si quad-uri datorita prognozei meteo care anunta furtuni puternice. Din motive de siguranta s-a decis ca acestia sa parcurga traseul in regim de etapa de legatura. La varful clasamentului austriacul Matthias Walkner conduce destul de autoritar dupa lovitura de teatru din etapa a X-a, cand o eroare de navigatie a favoritilor plus accidentarea lui Van Beveren a resetat lupta pentru titlu. Dar, orice se poate intampla pe drumul spre Cordoba; Toby Price si Kevin Benavides demonstrand in etapa 11 ca au capacitatea de a recupera timpul pierdut. Etapa de astazi se anunta dificila datorita mixului de teren care va fi parcurs. Pilotii vor parcurge atat dune de nisip , cat si sectiuni de traseu rapid. Se vor traversa albii de rau secate si zone cu asa numitul nisip fesh-fesh (nisip fin care la prima impresie pare teren solid, dar se comporta cand este traversat precum un noroi moale in care este foarte usor sa te impotmolesti). Mult succes Mani!
  3. Sezonul competitional 2018 debuteaza in forta cu o etapa europeana de Snowmobile care va avea loc la Stana de Vale intre 26 si 28 ianuarie 2018. Cupa EMFEXTREM este organizata de Vik Power si Bihor Apuseni, Calendarul Federatiei Romane de Motociclism 2018 fiind astfel oficial inaugurat in Muntii Apuseni, cu o etapa de Cupa Europeana. Vor exista doua clase: PRO si Hobby. Locatia evenimentului: cabana EMF Extrem din Stâna de Vale. Vineri 26 ianuarie, intre orele 10 si 17 sunt proramate activitatile de secretariat si verificarile tehnice. Prologul incepe la ora 19:00, urmat de o sedinta tehnica si de festivitatea de premiere. Samabata, 27 ianuarie 2018, startul primei zile de concurs este programat la ora 10:00 din dreptul cabanei EMF Extrem. Duminică startul se va da la ora 11:00, iar festivitatea de premiere este programata la ora 16:00. Programul, Regulamentul Particular si Harta CE & Cupa EMFEXTREM (snowmobile) sunt disponibile aici. Pagina de Facebook a evenimentului este disponibila aici. Va asteptam!!!
  4. Sezonul competitional 2018 debuteaza in forta cu o etapa europeana de Snowmobile care va avea loc la Stana de Vale intre 26 si 28 ianuarie 2018. Cupa EMFEXTREM este organizata de Vik Power si Bihor Apuseni, Calendarul Federatiei Romane de Motociclism 2018 fiind astfel oficial inaugurat in Muntii Apuseni, cu o etapa de Cupa Europeana. Vor exista doua clase: PRO si Hobby. Locatia evenimentului: cabana EMF Extrem din Stâna de Vale. Vineri 26 ianuarie, intre orele 10 si 17 sunt proramate activitatile de secretariat si verificarile tehnice. Prologul incepe la ora 19:00, urmat de o sedinta tehnica si de festivitatea de premiere. Samabata, 27 ianuarie 2018, startul primei zile de concurs este programat la ora 10:00 din dreptul cabanei EMF Extrem. Duminică startul se va da la ora 11:00, iar festivitatea de premiere este programata la ora 16:00. Programul, Regulamentul Particular si Harta CE & Cupa EMFEXTREM (snowmobile) sunt disponibile aici. Pagina de Facebook a evenimentului este disponibila aici. Va asteptam!!!
  5. Arena Sachsen din Riesa, Germania a gazduit in acest sfarsit de saptamana cea de a doua etapa mondiala de SuperEnduro. Jozsa-Norbert Levente a avut o evolutie buna si constanta, reusind sa isi imbunatateasca prestatia comparativ cu prima etapa, care s-a desfasurat in Polonia. Norbert a concurat la bordul unei motociclete TM EN 300Fi si a terminat prima mansa pe locul 9, a doua pe 10, pentru ca in cea de-a treia finala sa termine pe locul 8. Cu cele 18 puncte acumulat la Riesa, Jozsa urca in clasamentul general al Cupei Mondiale de SuperEnduro pe locul 11 cu 27 de puncte. In exclusivitate pentru Federatia Romana de Motociclism Jozsa s-a declarat multumit de prestatia avuta si dornic de o continua imbunatatire a rezultatelor. Sperantele sale de viitor sunt sa se apropie de podium si nu in ultimul rand sa aiba o prestatie buna in sesiunea de examene de la facultate. Acesta a dorit de asemenea sa multumeasca pentru sprijinul acordat sponsorilor: Lowo Sonnenlift; Masterbike; PoemDesign; L&A si MxMotors. Rezultatele complete sunt disponibile aici. Mult succes sportivului nostru in etapa urmatoare care va avea loc pe 17 februarie 2018 in Spania, la Malaga. Credit Foto – Mihai Birca
  6. Arena Sachsen din Riesa, Germania a gazduit in acest sfarsit de saptamana cea de a doua etapa mondiala de SuperEnduro. Jozsa-Norbert Levente a avut o evolutie buna si constanta, reusind sa isi imbunatateasca prestatia comparativ cu prima etapa, care s-a desfasurat in Polonia. Norbert a concurat la bordul unei motociclete TM EN 300Fi si a terminat prima mansa pe locul 9, a doua pe 10, pentru ca in cea de-a treia finala sa termine pe locul 8. Cu cele 18 puncte acumulat la Riesa, Jozsa urca in clasamentul general al Cupei Mondiale de SuperEnduro pe locul 11 cu 27 de puncte. In exclusivitate pentru Federatia Romana de Motociclism Jozsa s-a declarat multumit de prestatia avuta si dornic de o continua imbunatatire a rezultatelor. Sperantele sale de viitor sunt sa se apropie de podium si nu in ultimul rand sa aiba o prestatie buna in sesiunea de examene de la facultate. Acesta a dorit de asemenea sa multumeasca pentru sprijinul acordat sponsorilor: Lowo Sonnenlift; Masterbike; PoemDesign; L&A si MxMotors. Rezultatele complete sunt disponibile aici. Mult succes sportivului nostru in etapa urmatoare care va avea loc pe 17 februarie 2018 in Spania, la Malaga. Credit Foto – Mihai Birca
  7. Dupa primele trei zile de Raliu Dakar 2018, pilotii sunt in plin desert Atacama si se acomodeaza cu conditiile deosebit de dure ale acestuia. Emanuel Gyenes ocupa locul 33 în clasamentul general , după ce în etapa a III-a a sosit pe locul 35. Mani Gyenes: „În prima etapă am pierdut ceva timp cu găsirea unui way point (punct GPS), dar acea primă probă specială a fost o încălzire bună. A doua probă a fost una destul de lungă, cu mult nisip, pe traseu am găsit foarte multe mașini răsturnate, împotmolite. Și noi motocicliștii am avut probleme, în unele locuri a trebuit să ieșim ca dintr-o pâlnie din dune. A fost destul de cald și din cauza aceasta nisipul a devenit și mai moale. Mă bucur că după ce s-a mai consumat din carburant și s-a mai ușurat motocicleta am reușit să depășesc destul de mult și să recuperez din pierderea de timp suferită în prima etapă.” A treia etapă a avut plecarea din Pisco și sosirea la San Juan de Marcona (Peru). Traseul a avut o lungime totala de 504 km din care 296 proba speciala care au strabatut cele mai inalte dune de nisip de pe planeta. Dunele raman principala atracție și în etapa de azi, 9 ianuarie (etapa IV). În bucla San Juan de Marcona se va da startul chiar de pe plajă, urmând să se pornească de pe malul Oceanului Pacific in linii de câte 15 motocicliști. Se vor parcurge 444 km din care 330 in regim de proba speciala, traversând cea mai lungă secțiune cu dune inclusă in raliu. Mult succes Mani!
  8. Dupa primele trei zile de Raliu Dakar 2018, pilotii sunt in plin desert Atacama si se acomodeaza cu conditiile deosebit de dure ale acestuia. Emanuel Gyenes ocupa locul 35 în clasamentul general dupa doua etape. Clasamentul provizoriu al etapei a III-a il mentioneaza pe Mani tot pe locul 35. Mani Gyenes: „În prima etapă am pierdut ceva timp cu găsirea unui way point (punct GPS), dar acea primă probă specială a fost o încălzire bună. A doua probă a fost una destul de lungă, cu mult nisip, pe traseu am găsit foarte multe mașini răsturnate, împotmolite. Și noi motocicliștii am avut probleme, în unele locuri a trebuit să ieșim ca dintr-o pâlnie din dune. A fost destul de cald și din cauza aceasta nisipul a devenit și mai moale. Mă bucur că după ce s-a mai consumat din carburant și s-a mai ușurat motocicleta am reușit să depășesc destul de mult și să recuperez din pierderea de timp suferită în prima etapă.” A treia etapă a avut plecarea din Pisco și sosirea la San Juan de Marcona (Peru). Traseul a avut o lungime totala de 504 km din care 296 proba speciala care au strabatut cele mai inalte dune de nisip de pe planeta. Dunele raman principala atracție și în etapa de azi, 9 ianuarie (etapa IV). În bucla San Juan de Marcona se va da startul chiar de pe plajă, urmând să se pornească de pe malul Oceanului Pacific in linii de câte 15 motocicliști. Se vor parcurge 444 km din care 330 in regim de proba speciala, traversând cea mai lungă secțiune cu dune inclusă in raliu. Mult succes Mani!
  9. A doua etapa a Cupei Mondiale de SuperEnduro este programata sa se desfasoare in aceasta sambata pe Arena Sachsen din Riesa (Germania). Va lua startul la clasa Junior si Sportivului Anului 2017 din Romania: Jozsa Norbert Levente. Acesta a participat si la prima etapa de SuperEnduro 2018, etapa care s-a desfasurat pe Arena Tauron , din Cracovia (Polonia). Norbert va concura cu motocicleta TM EN 300Fi pe un circuit special desenat pentru a avea cele mai inalte sarituri din campionat. Vor concura cei mai buni sportivi de Hard Enduro ai lumii, precum: Jonny Walker (GBR), Alfredo Gomez (ESP), Colton Haaker (USA) sau eroul local Manuel Lettenbichler. Federatia Româna de Motociclism ureaza mult succes sportivului nostru !
  10. A doua etapa a Cupei Mondiale de SuperEnduro este programata sa se desfasoare in aceasta sambata pe Arena Sachsen din Riesa (Germania). Va lua startul la clasa Junior si Sportivului Anului 2017 din Romania: Jozsa Norbert Levente. Acesta a participat si la prima etapa de SuperEnduro 2018, etapa care s-a desfasurat pe Arena Tauron , din Cracovia (Polonia). Norbert va concura cu motocicleta TM EN 300Fi pe un circuit special desenat pentru a avea cele mai inalte sarituri din campionat. Vor concura cei mai buni sportivi de Hard Enduro ai lumii, precum: Jonny Walker (GBR), Alfredo Gomez (ESP), Colton Haaker (USA) sau eroul local Manuel Lettenbichler. Federatia Româna de Motociclism ureaza mult succes sportivului nostru !
  11. Peste doua zile incepe Raliu Dakar 2018, cea mai galonata competitie de anduranta din luma sporturilor cu motor. Mani Gyenes va lua din nou startul la aceasta a 40-a editie a Dakarului, o cursa in care cuvantul de ordine se pare ca va fi nisipul. Se va reveni in cel mai arid desert din lume, Atacama, intr-o incercare de reeditare a clasicelor etape africane, pe vremea când raliul purta numele de Paris-Dakar. Mani Gyenes, pilotul clubului Vectra Zarnesti, ia startul la ghidonul unui KTM si participa pentru a 8-a oara la acest raliu. Mani a decis ca in acest an sa revina la clasa Maraton, clasa pe care a mai castigat-o de doua ori (in 2011 si 2015). La plecarea din România, Emanuel Gyenes #28 declara: „Ma astept ca primele cinci zile din raliu sa fie mai grele. Va fi un inceput mai dificil cu cele cinci etape din Peru, insa in rest stiu la ce sa ma astept, pentru ca am mai fost in zonele din Bolivia si Argentina, unde vom concura in 2018. Totusi, vom afla exact ce ne-au pregatit organizatorii abia cand vom primi roadbook-urile. Va fi destul de greu sa tin aproape de pilotii de uzina, cand vine vorba de timpii pe probe, pentru ca ei ruleaza deja cu noul model KTM 450 Rally, care este mai usor comparativ cu modelul pe care voi concura eu. Asa ca imi doresc sa am un rezultat cat mai bun si sa nu am probleme de navigatie si nici tehnice.” Povestea Raliului Dakar incepe in 1978, cu o prima editie care a pornit din Paris (Franta) si s-a incheiat în Dakar, capitala Senegalului. După 29 de ediţii desfasurate in Africa si anularea editiei cu nr. 30 (2008) din motive de securitate, organizatorul raliului a decis mutarea raliului in America Latina. Startul competitiei se va da pe 6 ianuarie din Lima, Peru iar finish-ul este programat pe 20 ianuarie in Cordoba, Argentina. Pentru această a 40-a ediție a Dakar-ului si a 10-a care se desfasoara in America de Sud, Amaury Sport Organisation a gandit in mod special traseul, intr-o incercare de recreare cât mai fidelă a raliului din Africa. Raliul se va reintoarce in deja clasicele dune albe de la Fiambala (Argentina), nu mai putin de sapte etape avand probe speciale in nisip. Dupa ce parcurg zilele extrem de dificile din Atacama, unde navigaţia va fi cel mai important factor, pe concurenti îi aşteaptă cinci zile la altitudini de peste 3.000 de metri. Desertul va fi inlocuit de Anzii Bolivieni, unde, conditiile meteo se pot schimba substantial de la o ora la alta şi unde de multe ori se va lua startul la temperaturi mai scazute de 5 grade C°. Ziua de odihna este programata pe 12 ianuarie in La Paz. Coborând din Bolivia, riderii vor ajunge în Argentina pe 15 ianuarie şi vor avea parte de o varietate de probe, dune si caldura de peste 45 de grade in zona Salta – Belen – Chilechito. De altfel, finish-ul Dakar-ului 2018 este programat la Cordoba. Startul Dakar-ului 2018 este programat sambata 6 ianuarie 2018. Se pleaca din capitala Republicii Peru, Limba si se ruleaza pe coasta Oceanului Pacific până la Pisco, un oras aflat la doar 9 metri deasupra nivelului marii. In prima zi cei 500 de sportivi inscrisi la toate clasele vor parcurge 272 de km, dintre care 31 de km in regim de proba speciala. Vor fi un total de 14 etape si aproape 9.000 km , din care 4.500 km de probe speciale. 5 zile la altitudini de peste 3000m si 3 tari care vor fi strabatute: Peru, Bolivia si Argentina. La clasa Maraton nu este permisa schimbarea unei serii de componente de pe motocicleta, printre acestea aflandu-se inclusiv motorul. Practic, trebuie sa lupti pentru un loc cat mai bun in clasamentul general in timp ce iti menajezi motocicleta cat mult mai mult comparativ cu cei de la Super Producţie. La Dakar 2018, Mani va fi insotit de o echipa de asistenta tehnica formata din Laszlo Olah si Szabolcs Racz. Cei doi i-au fost alaturi si in editiile 2016 şi 2017, iar Laszlo Olah este coechipierul alaturi de care Mani a castigat Red Bull Romaniacs în 2005 si 2006 la Expert Team. Pentru mai multe detalii in timp real despre cum decurge aventura pilotului român la Dakar 2018, accesaţi pagina personala de FB a lui Mani Gyenes. La Dakar 2017, Mani a rulat la clasa Super Producţie si s-a clasat pe locul 17 la general, iar în 2016, pe 14. Alaturi de Mani, in 2017 am mai avut la Dakar un alt pilot roman: Marcel Butuza (Vectra Racing Team, KTM). La sosirea pe aeroportul Henry Coanda, acestia au fost asteptat de un numar mare de suporteri, prilej cu care au dat cate un autograf si pentru fanii Federatiei Romane de Motociclism. Mult succes Mani in cea mai frumoasa aventura de anduranta a lumii, Raliul Dakar 2018!!!
  12. Peste doua zile incepe Raliu Dakar 2018, cea mai galonata competitie de anduranta din luma sporturilor cu motor. Mani Gyenes va lua din nou startul la aceasta a 40-a editie a Dakarului, o cursa in care cuvantul de ordine se pare ca va fi nisipul. Se va reveni in cel mai arid desert din lume, Atacama, intr-o incercare de reeditare a clasicelor etape africane, pe vremea când raliul purta numele de Paris-Dakar. Mani Gyenes, pilotul clubului Vectra Zarnesti, ia startul la ghidonul unui KTM si participa pentru a 8-a oara la acest raliu. Mani a decis ca in acest an sa revina la clasa Maraton, clasa pe care a mai castigat-o de doua ori (in 2011 si 2015). La plecarea din România, Emanuel Gyenes #28 declara: „Ma astept ca primele cinci zile din raliu sa fie mai grele. Va fi un inceput mai dificil cu cele cinci etape din Peru, insa in rest stiu la ce sa ma astept, pentru ca am mai fost in zonele din Bolivia si Argentina, unde vom concura in 2018. Totusi, vom afla exact ce ne-au pregatit organizatorii abia cand vom primi roadbook-urile. Va fi destul de greu sa tin aproape de pilotii de uzina, cand vine vorba de timpii pe probe, pentru ca ei ruleaza deja cu noul model KTM 450 Rally, care este mai usor comparativ cu modelul pe care voi concura eu. Asa ca imi doresc sa am un rezultat cat mai bun si sa nu am probleme de navigatie si nici tehnice.” Povestea Raliului Dakar incepe in 1978, cu o prima editie care a pornit din Paris (Franta) si s-a incheiat în Dakar, capitala Senegalului. După 29 de ediţii desfasurate in Africa si anularea editiei cu nr. 30 (2008) din motive de securitate, organizatorul raliului a decis mutarea raliului in America Latina. Startul competitiei se va da pe 6 ianuarie din Lima, Peru iar finish-ul este programat pe 20 ianuarie in Cordoba, Argentina. Pentru această a 40-a ediție a Dakar-ului si a 10-a care se desfasoara in America de Sud, Amaury Sport Organisation a gandit in mod special traseul, intr-o incercare de recreare cât mai fidelă a raliului din Africa. Raliul se va reintoarce in deja clasicele dune albe de la Fiambala (Argentina), nu mai putin de sapte etape avand probe speciale in nisip. Dupa ce parcurg zilele extrem de dificile din Atacama, unde navigaţia va fi cel mai important factor, pe concurenti îi aşteaptă cinci zile la altitudini de peste 3.000 de metri. Desertul va fi inlocuit de Anzii Bolivieni, unde, conditiile meteo se pot schimba substantial de la o ora la alta şi unde de multe ori se va lua startul la temperaturi mai scazute de 5 grade C°. Ziua de odihna este programata pe 12 ianuarie in La Paz. Coborând din Bolivia, riderii vor ajunge în Argentina pe 15 ianuarie şi vor avea parte de o varietate de probe, dune si caldura de peste 45 de grade in zona Salta – Belen – Chilechito. De altfel, finish-ul Dakar-ului 2018 este programat la Cordoba. Startul Dakar-ului 2018 este programat sambata 6 ianuarie 2018. Se pleaca din capitala Republicii Peru, Limba si se ruleaza pe coasta Oceanului Pacific până la Pisco, un oras aflat la doar 9 metri deasupra nivelului marii. In prima zi cei 500 de sportivi inscrisi la toate clasele vor parcurge 272 de km, dintre care 31 de km in regim de proba speciala. Vor fi un total de 14 etape si aproape 9.000 km , din care 4.500 km de probe speciale. 5 zile la altitudini de peste 3000m si 3 tari care vor fi strabatute: Peru, Bolivia si Argentina. La clasa Maraton nu este permisa schimbarea unei serii de componente de pe motocicleta, printre acestea aflandu-se inclusiv motorul. Practic, trebuie sa lupti pentru un loc cat mai bun in clasamentul general in timp ce iti menajezi motocicleta cat mult mai mult comparativ cu cei de la Super Producţie. La Dakar 2018, Mani va fi insotit de o echipa de asistenta tehnica formata din Laszlo Olah si Szabolcs Racz. Cei doi i-au fost alaturi si in editiile 2016 şi 2017, iar Laszlo Olah este coechipierul alaturi de care Mani a castigat Red Bull Romaniacs în 2005 si 2006 la Expert Team. Pentru mai multe detalii in timp real despre cum decurge aventura pilotului român la Dakar 2018, accesaţi pagina personala de FB a lui Mani Gyenes. La Dakar 2017, Mani a rulat la clasa Super Producţie si s-a clasat pe locul 17 la general, iar în 2016, pe 14. Alaturi de Mani, in 2017 am mai avut la Dakar un alt pilot roman: Marcel Butuza (Vectra Racing Team, KTM). La sosirea pe aeroportul Henry Coanda, acestia au fost asteptat de un numar mare de suporteri, prilej cu care au dat cate un autograf si pentru fanii Federatiei Romane de Motociclism. Mult succes Mani in cea mai frumoasa aventura de anduranta a lumii, Raliul Dakar 2018!!!
  13. Regele Mihai I

    Federația Română de Motociclism onorează personalitatea fostului rege al României, Mihai I, acesta fiind condus astazi pe ultimul sau drum. Majestatea sa a avut un caracter deosebit, a avut o pasiune de o viață pentru caii putere și, poate mai puțin cunoscut, a fost nepotul primului președinte de onoare al Federației Române de Motociclism, principele Nicolae. Pasiunea pentru automobile, motociclete și avioane a Regelui Mihai I este bine cunoscuta. În cei peste 85 de ani de condus vehicule cu motor (prima dată a condus la 6 ani), Regele a stat la volanul maşinilor si la ghidonul motocicletelor peste două milioane de kilometri. Majestatea sa era nu doar un pasionat pilot pentru tot ceea ce are motor ci si un mecanic dedicat. A restaurat personal cateva automobile istorice si era membru al unor cluburi ale colecţionarilor de vehicule istorice militare din SUA, Elveţia, Franţa, Anglia şi Italia. In fotografia din partea dreaptă Regele Mihai urmareste cu atentie o cursa de motociclism care avea loc pe circuitul Societatii Sportive Moto-Club-Român (precursorul actualei Federații Române de Motociclism). Societatea Sportivă Moto-Club-Român avea secțiuni la Timișoara, Oradea, Brașov, Sibiu și Cernăuți in acei ani, dar nu exista inca legea care ulterior i-a permis sa se transforme in Federatie. Regele Mihai se afla in aceasta fotografie pe terenul care fusese donat Societății Sportive Moto-Club-Român de către familia de mosieri si crescatori de cai Negropontes, familie care detinea toata zona Domenii-Floreasca. Donatia terenului a fost conditionata de organizarea de competitii sportive motocicliste. Acest circuit a fost in proprietatea Moto-Club-Român si a Federatiei Române de Motociclism pana in 1947, cand a fost nationalizat si transferat Ministerului de Interne. In acelasi an, Regele Mihai I a fost fortat de acelasi regim sa abdice. Ministerul de Interne a construit apoi acolo un teren de fotbal pentru clubul propriu, club care astazi se numeste Dinamo Bucuresti. Principele Mihai a devenit rege la 20 iulie 1927, la varsta de 5 ani şi 9 luni, in acelasi an in care se nastea Federația Română de Motociclism. Unchiul Regelui Mihai I, A.S.R. Principele Nicolae, era atunci ales primul președinte de onoare al Moto-Club-Român (principele Nicolae era fiul Regelui Ferdinand). Mihai I este singurul suveran al lumii care a trăit 90 de ani după încoronare. S-a stins astfel și ultimul șef de stat care a condus o țară in Al Doilea Razboi Mondial. Federația Română de Motociclism aduce astăzi omagiul său fostului suveran al României, un om a cărui fidelitate și admirație pentru motoare sunt pentru noi un adevărat reper si cale de urmat in viata.
  14. Regele Mihai I

    Federația Română de Motociclism onorează personalitatea fostului rege al României, Mihai I, acesta fiind condus astazi pe ultimul sau drum. Majestatea sa a avut un caracter deosebit, a avut o pasiune de o viață pentru caii putere și, poate mai puțin cunoscut, a fost nepotul primului președinte de onoare al Federației Române de Motociclism, principele Nicolae. Pasiunea pentru automobile, motociclete și avioane a Regelui Mihai I este bine cunoscuta. În cei peste 85 de ani de condus vehicule cu motor (prima dată a condus la 6 ani), Regele a stat la volanul maşinilor si la ghidonul motocicletelor peste două milioane de kilometri. Majestatea sa era nu doar un pasionat pilot pentru tot ceea ce are motor ci si un mecanic dedicat. A restaurat personal cateva automobile istorice si era membru al unor cluburi ale colecţionarilor de vehicule istorice militare din SUA, Elveţia, Franţa, Anglia şi Italia. In fotografia din partea dreaptă Regele Mihai urmareste cu atentie o cursa de motociclism care avea loc pe circuitul Societatii Sportive Moto-Club-Român (precursorul actualei Federații Române de Motociclism). Societatea Sportivă Moto-Club-Român avea secțiuni la Timișoara, Oradea, Brașov, Sibiu și Cernăuți in acei ani, dar nu exista inca legea care ulterior i-a permis sa se transforme in Federatie. Regele Mihai se afla in aceasta fotografie pe terenul care fusese donat Societății Sportive Moto-Club-Român de către familia de mosieri si crescatori de cai Negropontes, familie care detinea toata zona Domenii-Floreasca. Donatia terenului a fost conditionata de organizarea de competitii sportive motocicliste. Acest circuit a fost in proprietatea Moto-Club-Român si a Federatiei Române de Motociclism pana in 1947, cand a fost nationalizat si transferat Ministerului de Interne. In acelasi an, Regele Mihai I a fost fortat de acelasi regim sa abdice. Ministerul de Interne a construit apoi acolo un teren de fotbal pentru clubul propriu, club care astazi se numeste Dinamo Bucuresti. Principele Mihai a devenit rege la 20 iulie 1927, la varsta de 5 ani şi 9 luni, in acelasi an in care se nastea Federația Română de Motociclism. Unchiul Regelui Mihai I, A.S.R. Principele Nicolae, era atunci ales primul președinte de onoare al Moto-Club-Român (principele Nicolae era fiul Regelui Ferdinand). Mihai I este singurul suveran al lumii care a trăit 90 de ani după încoronare. S-a stins astfel și ultimul șef de stat care a condus o țară in Al Doilea Razboi Mondial. Federația Română de Motociclism aduce astăzi omagiul său fostului suveran al României, un om a cărui fidelitate și admirație pentru motoare sunt pentru noi un adevărat reper si cale de urmat in viata. Postat si in : Articole Dirt-Track, Articole Enduro, Articole Enduro Turism, Articole Endurocross, Articole Hard Enduro, Articole Rally Raid, Articole Snowmobile, Articole Supermoto, Articole Viteza, Articole Motocros,
  15. In acest sfarsit de saptamana a avut loc in Polonia prima etapa a Cupei Mondiale de SuperEnduro 2018. GP Polonia s-a desfasurat sambata 9 decembrie 2017 pe Arena Tauron din Cracovia. Sub privirile a peste 11.000 de spectatori a evoluat la clasa Juniori si Jozsa Norbert Levente . Acesta a reusit sa obtina la finalul celor 3 manșe 12 puncte si astfel să se claseze pe locul 13 la general. Norbert a concurat pe o motocicletă TM EN 300Fi (Lowo TM Racing Germany). Rezultate complete sunt disponibile aici. Kovacs Balazs a luat startul in aceasi competitie la FIM Europe SuperEnduro Cup , unde a reusit in prima mansa a calificarilor sa termine pe locul 12. Felicitari si mult succes la urmatoarea etapa de Cupa Mondiala de SuperEnduro, etapa germana de la Riesa care se va desfasura pe 6 ianuarie 2018!
×