Mergi la conţinut

motoroute.ro

Membri
  • Conţinut

    354
  • Membru din

  • Ultima vizită

  • Days Won

    1
  • Online

    1h 42m 38s

motoroute.ro last won the day on 11 Iunie

motoroute.ro had the most liked content!

Despre mine

  • Sunt
    Motociclist
  • Locatie
    Bucuresti
  • Posesor(oare) de
    Kawi

Metode de Contact

  • Pagina Web
    http://www.motoroute.ro/
  • Facebook
    https://www.facebook.com/iamstreetRide/
  1. La EICMA, grupul Dainese ce include și brandul de căști AGV, a venit cu 3 noutăți : Dainese Smart Jacket, vesta cu airbag ce folosește tehnologia D-air, noua cască full face pentru stradă AGV K-6 și inedita Pista GP RR, casca racing de top din portofoliul AGV folosită de piloții din MotoGP și omologată FIM. Smart Jacket este disponibilă atât pentru bărbați cât și pentru femei, poate să fie purtată pe sub cât și peste orice geacă moto, fără să fie nevoie de niciun fel de conexiune cu motocicleta. Există un modul electronic care analizează peste 1.000 de date pe secundă, încercând să simtă eventualele situații periculoase, chiar și în cazul unui impact când motocicletă staționează, pentru a putea declanșa airbag-ul în momentul oportun. Pretul acestei veste este de aproximativ 600EUR. Dainese Smart Jacket Dainese Smart Jacket AGV K-6 este pasul următor de la K-5, o cască concepută pentru stradă, o cască sport-touring ce oferă confort și siguranță. Nouă generatie, împrumută din tehnologiile folosite la Pista GP R si Veloce S, carcasa este dintr-un amestec de fibre de carbon și aramid ce o ajută să aibă o greutate redusă. O cască mărimea MS cântărește doar 1200gr, ceea ce o face să fie una dintre cele mai ușoare căști pe piață. Stratul interior de EPS are 5 densități diferite pentru a oferi o absorbție optimă a impactului . Am mai prezentat în trecut care sunt diferențele între căștile scumpe și căștile ieftine și ce beneficii au primele…folosirea mai multor straturi de EPS cu densități diferite este una dintre aceste diferențe. Carcasa încorporează un spoiler posterior care la viteze mari asigură stabilitatea căștii. Câmpul vizual este foarte generos, oferă o vedere periferică de 190 de grade ce va fi foarte folositoare în traficul din oraș. Preturile încep pe la 460EUR pentru versiunea negru mat. AGV Pista GP RR este o cască proiectată pentru performanță. Nu este o cască complet nouă, fiind evoluția versiunii anterioare Pista GP R, însa au fost făcute câteva mici modificări. Fiind omologată FIM, ceea ce presupune niște teste mai stricte decât cele pentru căștile de stradă, această cască este omologată evident și conform standardului european ECE 22.05, adică poate fi folosită și pe stradă. Totuși fiind o cască de circuit va fi foarte zgomotoasă pe stradă, mai ales că de exemplu gurile de aerisire frontale de pe GP RR nu au și capace pe care să le închizi așa cum au căștile pentru stradă, sunt mereu deschise pentru o cât mai bună aerisire. Carcasa este fabricată integral din fibră de carbon, însă comparativ cu vechea generație, este mai groasă, cu până la 5mm în unele zone. Asta înseamnă și că este mai grea decât vechea generație cu aproximativ 100gr, de exemplu o cască mărimea MS are greutatea de 1550gr. Există 7 mărimi de la XS la XXL , pentru care sunt folosite 4 mărimi de carcase. Pe lângă creșeterea rezistenței s-a lucrat și la aerodinamică. Spoilerul posterior a fost redesenat, la urma urmei este vorba de o cască pe care piloții de MotoGP o duc până la viteze de peste 350Km/h. Cei de la AGV susțin că până la 160Km/h nu vei simți absolut niciun pic de vânt, nicio turbulentă. Toate astea vin și cu un preț pe măsură, prețul începe pe la 1350Eur. AGV Pista GP RR AGV Pista GP RR Continue Reading Articol preluat de pe motoroute.ro
  2. Una dintre motocicletele care ne-a impresionat la EICMA , a fost noua Yamaha R1M. Deși atât R1 cât și R1M au fost lansate cu câteva săptămâni înainte și le văzusem deja în poze și clipuri pe net, ambele văzute de aproape ne-au stârnit interesul, însă parcă totuși elementele de carbon de pe R1M și contrastul cromatic, ne-au făcut să stăm mai mult în jurul acesteia din urmă. Aproape fiecare parte din cel mai nou model de YZF-R1M a fost dezvoltată cu ajutorul cunoștințelor dobândite în ultimele șapte decenii prin intermediul echipelor de curse ale companiei – inclusiv cele din WSBK și MotoGP. Noul profil din carbon în stil M1 oferă o eficiență aerodinamică cu 5% mai bună – iar sofisticatele tehnologii electronice de control și suspensiile electronice de curse au fost dezvoltate pe circuitele de curse. Cu suspensii electronice de curse (ERS) Öhlins de ultimă oră – inclusiv noile furci față NPX cu gaz anti-cavitație – precum și cu sistemul de control frânare (BC) și noul sistem de gestionare a frânei de motor (EBM) cu 3 moduri, YZF-R1M este pregătită să depășească limitele. Iar gama extinsă de tehnologii de control reglabile prin wireless îți oferă cel mai înalt grad de încredere. Noul sistem de control al frânării (BC) Pe circuitul de curse ai nevoie de control precis în fiecare situație, dacă vrei să obții timpi mai buni. Având două moduri, sistemul de control al frânării (BC) de pe YZF-R1M analizează date precum unghiul de aplecare și accelerația la alunecare și modulează instantaneu presiunea frânei hidraulice pentru a preveni blocajele roților, obținând parcursuri mai fluide și mai rapide. Nou sistem de gestionare a frânării motorului (EBM) Controlul este totul atunci când ești pe circuitul de curse, iar noul sistem de gestionare a frânei de motor (EBM) de pe YZF-R1M îți permite să selectezi cea mai bună forță de frânare a motorului pentru diferite condiții de deplasare. Folosind date de la diferiți senzori, EBM reglează deschiderea accelerației, timpul de aprindere și volumul injecției de combustibil pentru a-ți oferi trei moduri de frânare a motorului. Sistem de control demaraj (LCS) optimizat Utilizând date de la o gamă largă de senzori, sistemul optimizat de control al demarajului (LCS) de pe YZF-R1M îți oferă un control sporit în timpul pornirilor în curse. Pentru demaraje și mai rapide, modul LCS1 a fost modificat pentru a se activa la 9.000 rpm cu o deschidere a accelerației de 41 de grade. Motor de 998 cmc cu manetoane decalate Dezvoltat cu tehnologia M1 MotoGP, motorul de 998 cmc este echipat cu un nou sistem de admisie cu injectoare Bosch, care oferă un unghi de pulverizare mai larg pentru o eficiență sporită. Culbutoarele cu tacheți cu design nou și noii lobi ai camelor oferă turații îmbunătățite – iar acest motor EU5 cu manetoane decalate beneficiază și de un sistem de lubrifiere modificat, pentru o eficiență sporită. Nouă caroserie din carbon inspirată de modelul M1 YZF-R1M are un aspect nou și radical pentru o motocicletă de serie, inspirat de Yamaha M1 MotoGP. Combinația față agresivă dintre carenă și parbriz reduce suprafața frontală pentru sporirea performanțelor, iar noul profil se integrează perfect în părțile laterale ale rezervorului de combustibil, pentru a conferi o poziție ghemuită mai bună, sporind eficiența aerodinamică cu peste 5%. Yamaha R1M Yamaha R1M Yamaha R1M Caracteristici de control electronic cu tehnologie avansată De fiecare dată când pilotezi YZF-R1M, poți avea încredere că tehnologiile avansate de control electronic te ajută să obții cel mai înalt nivel de control. Cu ERS, QSS, controlul ridicării roții din față, controlul demarajului, controlul stabilității, controlul frânării și gestionarea frânei de motor, poți să alegi configurația potrivită pentru orice situație. Unitate de măsurare inerțială (IMU) pe 6 axe Echipată cu un accelerometru și cu un girometru și un senzor de forță gravitațională care măsoară unghiul, ruliul și abaterea, sofisticata unitate de măsurare inerțială (IMU) pe 6 axe oferă unității ECU informații precise despre deplasare de 125 de ori pe secundă. Aceste date permit ECU să opereze sistemele electronice de asistare a pilotului și mențin cele mai înalte niveluri de control pentru obținerea unor timpi reduși. Date Tehnice Tip motor Răcit cu lichid, 4 timpi, 4-supape, DOHC, 4-cilindri Capacitate cilindrică 998 cmc Alezaj X Cursă 79,0 mm x 50,9 mm Compresie 13.0 : 1 Putere maximă 147,1 kW (200,0 CP) @ 13.500 rpm Cuplu maxim 113,3 Nm (11,6 kg-m) @ 11.500 rpm Sistem de ungere Carter umed Tip ambreiaj Umed, Disc multiplu Sistem de aprindere Electric Sistem de transmisie Angrenaj constant, 6-viteze Transmisie finală Lanţ Carburator Injecţie de carburant Sistem suspensie faţă Furci telescopice Sistem suspensie spate Basculă Cursă spate 120 mm Frână faţă Disc dublu hidraulic Frână spate Disc simplu hidraulic Anvelopă faţă 120/70 ZR17M/C (58W) fără cameră Anvelopă spate200/55 ZR17M/C (78W) fără cameră Lungime totală 2.055 mm Lăţime totală 690 mm Înălţime totală 1.165 mm Înălţimea sa 860 mm Baza roţilor 1.405 mm Gardă minimă la sol 130 mm Greutate la plin (inclusiv plin de benzină şi de ulei) 202 kg Capacitate rezervor carburant 17 litri Capacitate rezervor ulei 4,9 litri Pret: 26,500 € Continue Reading Articol preluat de pe motoroute.ro
  3. Îmi plac foarte mult companiile care își iau în serios motto-ul. În cazul MV Agusta, motto-ul lor este “The Art of Motorcycles” și exact asta fac, fiecare motocicletă scoasă în ultimul timp este o piesă de artă. Bazându-se pe modelul Brutale 1000RR, de asemenea lansat la EICMA în acest an, cei de la MV Agusta ne-au trimis cu noul Rush 1000 să mai jucăm o dată la 6 din 49 . În mare parte, pe hârtie, diferența este de 3Kg (greutate la gol:184kg) față de Brutale 1000RR, datorată folosirii mai multor elemente din carbon, în rest mai avem altă tema coloristică și faruri LED. În realitate Rush 1000 este o variantă extremă a modelului Brutale 1000RR, atât ca stil cât și ca performanță. Motorul cu 4 cilindri în line de 998cc dezvoltă 208cp @ 13,000rpm și un cuplu maxim de 116.5Nm@11,000rpm. Însă dacă folosești evacuarea SC-Project cu care a fost prezentată motocicletă, puterea crește la 214cp. Bineînțeles că motocicletă vine echipată cu tot ce este mai bun pe piață, avem suspensii semi active Ohlins, și etireri Brembo Stylema. În ceea ce privește electronica, motocicleta vine cu 4 moduri de livrare a puterii, traction control, anti wheelie și cornering ABS. Partea frumoasă, și greu de imaginat pentru cine are puțin discernământ și instinct de conservare, este faptul că MV Agusta estimează viteza maximă peste 300Km/h…pe un naked… O notă distinctivă, în ceea ce privește designul, o face roata spate, care are un capac aerodinamic din fibră de carbon. Deocamdată nu a fost precizat prețul final, însă este foarte probabil ca un rinichi să nu fie de ajuns, având în vedere că Brutale 1000RR pe care este bazată această motocicletă, începe de la 29.900EUR Continue Reading Articol preluat de pe motoroute.ro
  4. Ce poate să iasă când două dintre cele mai mari nume ale ingineriei britanice, Aston Martin și Brough Superior, se întâlnesc să creeze o motocicletă pentru circuit? O navă spațială cu două roți, sau altfel spus cea mai exotică, scumpă și rară motocicletă pentru 2020, numită simplu AMB 001. În viziunea celor de la Aston Martin, scopul acestei motociclete a fost de a crea o motocicletă cu o eleganță aparte pe care în mod normal nu o găsim pe motocicletele sportive. “AMB 001 has been designed to display a level of elegance that isn’t normally found on racing bikes. Beauty and power is the order of the day for this track-only racer. Aerodynamic wings attached to the cowl on the front of the bike take their direction from the S-Curve on the front of an Aston Martin, providing Aerodynamic downforce.” Dincolo de designul futurist, această motocicletă impresionează prin performanțe și mai ales prin soluțiile tehnologice folosite pentru a ajunge la ele. În primul rând propulsorul este un V2 de 997cc cu clindri la 88°, motor pe care îl găsim pe gama curentă Brough Superior, doar că de această dată avem și un turbo care duce puterea până la 180cp. Fiind vorba de o motocicletă strict pentru circuit, pe care nu s-a ținut cont de normele de poluare sau zgomot, a fost ușor să se depășească cei 101cp pe care îi produce acest motor în mod natural, aspirat. Pare ușor, dar nu este chiar așa, pentru că turbină folosită este una ingenioasă cu geometrie variabilă. Practic pe întreaga plajă de turații, turbina își modifică capacitatea prin intermediul unei garnituri mobile și a palelor turbinei, care își pot modifică unghiul. Prin această soluție s-a urmărit ca răspunsul accelerației să fie cât mai prompt și să nu aibă lag. De asemenea pentru a crește puterea este folosit și un intercooler care răcește aerul ce intră în motor. Aston Martin AMB 001 Aston Martin AMB 001 Aston Martin AMB 001 Cadrul principal este în stilul clasic Brough Superior din titan, pentru partea anterioară avem o furcă dublă whisbone Fior, iar pentru spate un subcadru din fibră de carbon. Peste rezervor avem o aripa din fibră de carbon inspirată de la hypercar-ul Aston Martin Valkyrie ce înglobează bordul TFT, peste care avem o bandă de oțel inoxidabil, în care este gravat numărul de producție a motocicletei. De asemenea pe partile laterale aripioarei, sub lacul vopselei, vedem aceeași sigla de 9 microni Aston Martin tăiată cu laserul, prezentă și pe Aston Martin Valkyrie. Folosirea titanului și a fibrei de carbon fac ca motocicleta să cantareasca 180Kg. Unul dintre scopurile inginerilor Aston Martin a fost să se realizeze raportul de 1 între caii putere și kilogramele motocicletei, acesta raport de 1 fiind un pricipiu pe care cei de la Aston Martin îl urmăresc și la mașinile lor.Pe partea laterală a carenelor avem aripioare aerodinamice întâlnite de obicei pe motocicletele de MotoGp, însă forma acestora este inspirată de pe linia “S” întâlnită pe partea anterioară a masinilor Aston Martin. Aston Martin AMB 001 Aston Martin AMB 001 Aston Martin AMB 001 Singurul lucru nebritanic la această motocicletă este locul unde va fi produsă. Motocicletă va fi fabricată manual la sediul Brough Superior din Toulouse, Franța, prima motocicletă fiind așteptată să fie livrată la sfârșitul lui 2020. Pentru marea majoritate dintre noi, această motocicletă va rămâne un vis, asta datorită prețului de 108,000Eur. Partea bună este că AMB 001 a fost declarată ca primul capitol al colaborări între Aston Martin și Brough Superior, și nu putem decât să sperăm că următoarele capitole vor avea și prețuri mai accesibile, deși chiar și modele de serie Brough Superior încep de la prețuri destul de ridicate. Continue Reading Articol preluat de pe motoroute.ro
  5. Una dintre cele mai populare și cele mai vândute motociclete Honda din lume și de la noi din țară, Honda Rebel a primit un uprade. La nivel de motorizare nu s-a schimbat nimic, rămânând același motor parallel-twin de 471cc care dezvoltă 47cp. În schimb au fost făcute mici modificări la ambreiaj, la suspensie, la design, pentru a face această motocicletă și mai ușor de condus.[embedded content] În primul lucru avem un ambreiaj cu assist-and-slipper care reduce greutate de strângere a manetei de ambreiaj cu 30% și evident nu mai blochează roata spate în timpul retrogradării treptelor de viteză. Celelalte motociclete mai noi, lansate anul trecut la EICMA, ce folosesc acest propulsor, aveau deja ambreiaj assist-and-slipper, este un upgrade ce aliniază Rebelul în această gama, un upgrade ce face viață mai ușoară începătorilor. Apoi au fost făcute modificări la suspensie, atât furca cât și amortizoarele spate au fost îmbunătățite pentru o rulare mai fină și o amortizare mai confortabilă. De asemenea șî șaua a fost modificată, acum este mai groasă și are o densitate diferită, însă rămâne la aceeași înălțime prietenoasă cu riderii de orice înălțime. Vă spuneam când am testat vechiul model că nu mi-a plăcut bordul și mi-ar fi plăcut să fie un pic altfel, în special nu înțelegeam de ce într-un ceas rotund compact, cadranul digital era dreptunghiular și al doilea lucru, fiind o motocicletă considerată pentru începători, de ce nu are și un indicator de treaptă de viteză. Ei bine, cei de la Honda probabil ne-au auzit pe noi și pe ceilalți care au avut aceleași remarci și au făcut exact asta, acum partea digitală a bordului urmează conturul ceasului, fiind un semicerc, care are și un indicator de treaptă de viteză. La nivel de design au fost modificate lucrurile ce țin de lumini, s-a trecut totul pe LED, de la far, la stop și semnalizări. Modificare cea mai evidență este la far, acesta a rămas în continuare rotund, însă în interior are 4 fascicole LED care arată foarte modern. În stiul caracteristic al Hondei Rebel, au fost prezentate și o serie de accesorii pentru noul Rebel. Pe lângă faptul că este o motocicletă care se conduce foarte ușor, existența accesoriior ce-ți permit să o customizezi și să o faci “a ta” este un mare atuu pentru Rebel. Prețurile pentru noul Rebel nu au fost comunicate încă, însă ne așteptăm să rămână în aceeași zonă cu vechea generație. Honda Rebel 2020 Honda Rebel 2020 Honda Rebel 2020 Continue Reading Articol preluat de pe motoroute.ro
  6. În urmă cu câteva luni apăreau speculații cum că Bimota, un mic producător italian care din 1937 construia motociclete pe malul marii mediteraneene la Rimini, a fost cumpărat de Kawasaki. Dacă nu ați mai auzit până acum de această companie, numele Bimota vine de la unirea primelor două inițiale din numele celor ce au înființat compania : Valerio Bianchi, Giuseppe Morri și Massimo Tamburini, cel din urmă fiind celebrul designer care a dat lumii Ducati 916 sau MV Agusta F4 și care mai este cunoscut și ca “Michelangelo-ul motocicletelor”. Întotdeauna Bimota a creat motociclete folosind motoare deja existente, punând accent pe design radical și soluții tehnologice inovatoare, caracteristică fiind folosirea unei bascule în locul unei furci convenționale. Mulți s-au întrebat de ce ar fi interesați cei de la Kawasaki de cei de la Bimota,care ar fi logica cumpărării italienilor. Cert este că după ce japonezii au cumpărat 49.9% din companie, anul acesta la EICMA,Bimota a revenit la viață, datorită unui monstru sportiv cu motor supralimentat de pe H2: Bimota Tesi H2, fiind prima motocicletă prezentată de ei după 2014 încoace. Așa cum sugerează numele, motocicleta folosește același motor de pe H2, ceea ce înseamnă că are o putere minimă de 240cp, însă ar putea să se ducă înspre 300cp, dacă cumva a fost folosit motorul de pe H2R (*nu era specificat ce versiune a fost folosită). Dar nu motorul impresionează la această motocicletă, șasiul și suspensiile sunt complet deosebite. Pe față în loc de o furcă normală avem o basculă cu un sistem special. Spre deosebire de o furcă convențională, în momentul unei frânari puternice, motocicleta își va păstra ampatementul, fără ca fața să se lase prea mult, ceea ce-i conferă mai multă stabilitate. Așa se explică și prezența a două amortizoare Ohlins controlate electronic. bascula fata amortizoare Ohlins În materie de design, motocicleta asta este cât se poate de aproape de un avion de vânătoare la sol. Sunt folosite o groază de elemente de carbon și aluminiu CNC, care împreună cu sistemul complex de amortizare și motorul supralimentat o vor face să aibă un preț la fel de deosebit. Nu știm încă prețul, însă știm că motocicletă nu este un concept, va fi produsă și comercializată din Iunie anul viitor, așa că până atunci puteți să începeți să strângeți bani la pușculița dacă vreți să aveți așa ceva în garaj, cu siguranță nu va fi ieftină. Bimota Tesi H2 Bimota Tesi H2 Bimota Tesi H2 Bimota Tesi H2 Continue Reading Articol preluat de pe motoroute.ro
  7. Înainte de EICMA încercam să ghicim care vor fi cele 4 noi modele pe care cei de la BMW le vor prezenta. Și noi, la fel că alții, am fost “pe fentă” prvind motorizare pentru noile motociclete de clasa medie. I-am tot tras cu F 850 R, F850XR, însă de fapt era vorba de motorizări de “900cc”. Sigurul lucru pe care l-am nimerit a fost noul S1000XR, dar și aici au fost surprize. Mă refer la faptul că deși are un motor nou, derivat din motorul de pe S1000RR, acesta nu vine cu tehnologia ShiftCam. Noul motor dezvoltă 165cp , are un cuplu maxim de 114Nm și este mai ușor cu 5Kg decât deja vechea generație. Per total întreagă motocicletă este mai ușoară cu două kilograme, acum vând 226Kg. Printre modificările vizibile ochiului liber, pe lângă masca frontală, bordul TFT de 6’6″ cu funcții de conectivitate, îți sare imediat în ochi. Ziceam că am greșit-o cu motorul de clasa medie…noul motor de 900cc în doi cilindri paraleli este de fapt o evoluție a motorului de pe F850GS, ce a crescut de la 853cc la 895cc. Noua motorizare dezvoltă 105cp@8,750rpm și un cuplu maxim de 91Nm 6,500rpm. Acest motor îl găsim împachetat în două variante, una sport-touring cu influențe adventure pe F900XR, și a două naked de stradă pe F900R. Ambele motociclete vin cu două moduri de mers standard(Road și Rain), ABS, Traction Control și un ecran TFT cu funcții de conectivitate. Există posibilitatea de a adaugă suspensii semi-active, cornering ABS, keyless ignition, quickshifter și “engine trag torque control”. Deși ne așteptăm să vedem varianta finală de producție pentru R18, am primit în schimb un nou concept năucitor. Numit R18 /2, este o nouă încarnare pentru boxerul gigant de 1800cc, de data aceasta îmbrăcând o mantie superbă roșu-grena metalizată. Tematică designului face trimitere la anii ’60, dar într-un mod modern, sau cel puțin această a fost declarație celor de la BMW. De fapt acest concept are menirea de a arăta potențialul de personalizare și cât de mult se poate customiza viitorul R18, plecând de la mașinăria elegantă și impunătoarea, prezentată la Concorso d’Eleganza Villa d’Este în urmă cu câteva luni. R18 concept Un alt concept care mi-a atras atenția la standul BMW, deși nu a mai fost prezentat anterior însă acum l-am văzut pentru prima oară, a fost BMW Vision DC Roadster, o interpretare electrică,ce ne arată cum ar putea arată motocicletele în viitorul nu foarte îndepărtat. In rest, pe langa aceste noutati, au fost prezente toate modelele BMW deja cunoscute. Continue Reading Articol preluat de pe motoroute.ro
  8. Aseara, cu cateva ore inainte de deschiderea oficial a salonului moto de la Milano, EICMA, Honda a organizat un eveniment special pentru a prezenta noile modele pentru 2020. Pe langa deja cunoscuta noua Africa Twin 2020 si noua generatie de Honda Rebel, toata atentia a fost indreptata spre noua Honda CBR1000RR Fireblade, care a fost prezentata in doua versiuni si acum a mai primit un R in denumire : Honda CBR1000RR-R si Honda CBR1000RR-R SP. Cei care asteptatu un V4 vor fi dezamagitit, in continuare avem un propulsor cu 4 cilindri in linie, si de asemenea speculatiile privind pachetul aerodinamic active au ramas doar speculatii, in realitate noul model venind cu aripioare aerodinamice fixe, insa ce-i drept foarte agresive, de genul celor pe care le vedem pe motocicletele de MotoGP. 2020 HONDA CBR1000RR-R FIREBLADE 2020 HONDA CBR1000RR-R FIREBLADE Motorul este un motor 4 in linie ce dezvolta 217cp(160 kw) la 14,500 rpm si un cuplu de 113 Nm la 12,500 rpm Exista trei moduri standard de mers, fiecare avand optiunea de a modifica puterea livrata si modul in care o livreaza. Exista 5 nivele de putere, 1 fiind toata puterea. Frana de motor are 3 nivele de setare, 1 fiind cea mai puternica, iar Wheelie are 4 nivele (1-3 plus off) pe nivelul 1 fiind cea mai putin intrusiva. Honda Selectable Torque Control (HSTC) are 9 posibiltati de setare, plus se poate dezactiva complet, nivelul 1 fiind cel mai putin intrusiv si a fost complet modificat si reproiectat pentru RR-R. 2020 HONDA CBR1000RR-R SPPe modelul standard avem pe fata o furca Showa 43mm Big Piston(BPF), completata pe spate de Showa Balance Free Rear Cushion Light (BFRC-L). Franarea este asigurata de discuri de 330mm combinate cu etrieri Nissin cu 4 pistonase, ABS-ul fiind configurabile pentru mersul pe circuit. Pe variatna SP, avem noua furca de 43mm Öhlins NPX, iar etrierii sunt Brembo Stylema cu patru pistonase. IMU-ul cu 6 axe genereaza date 3D cat mai precise legate de dinamica motocicletei si e furnizeaza sistemelor electronice prezente pe motocicleta ca ABS, Traction Control si HESD (Honda Electronic Steering Damper). Acum daca ar fi sa fim carcotasi singurul lurcu de care am putea sa ne luam este toba de esapament, care cam strica feng-shuiul intregii motociclete, insa pentru asta trebuie sa multumim normelor Euro5 si din pacate de acum incolo tot o sa vedem evacuarii de genul acesta. Din fericire, modelul de WSBK bazat pe CBR1000RR-R Fireblade nu va avea aceste constrangeri si este foarte probabil sa arate mai bine decat varianta de strada, pe circuind singura intrebare ramanand daca va putea sa intrerupa suprematia Kawasaki. [embedded content] Continue Reading Articol preluat de pe motoroute.ro
  9. Ne pregătim intens pentru EICMA și abia așteptăm să ajungem acolo să vedem cu proprii ochi motocicletele noi pentru 2020. Spre deosebire de anii trecuți, ca să nu mai fim bulversați de avalanșa de premiere, ne-am documentat înainte, să știm la ce să ne așteptăm. Și cum nu vrem să ținem informațiile astea doar pentru noi, mai jos vă prezentăm lista cu cele mai interesante premiere de la EICMA din acest an, cât și modelele noi care au fost deja anunțate dar pe care le vom vedea pentru prima oară pe viu. Cu siguranță pe lângă acestea vor mai fi multe alte premiere și surprize cu care vom încerca să vă ținem la curent. Vom intră live pe canalul nostru de Youtube pe parcurs ce descoprim noutățile pentru 2020, așa că vă invităm să dați subscribe la canalul nostru de youtube și să activați notificările pentru a ști când suntem în direct. Honda Dacă pe partea de adventure touring lucrurile sunt clare, noua Africa Twin 2020 fiind deja prezentată, întreagă atenție pentru EICMA se îndreaptă spre latura sportivă a producătorului nipon, spre CBR1000 Fireblade. În ultima vreme au apărut tot felul de speculații privind noul model de superbike…că ar veni cu un motor V4…ba că ar fi tot 4 linie dar cu VVT… că are elemente dinamice active…cert este că Honda urmează să ia cu asalt sezonul următor de WSBK, uzina implicându-se direct, iar pentru o șansă la titlu este nevoie de un Fireblade nou, care ar trebui să scoată cel puțin 210cp stoc. Din fotografiile spion apărute pe net nu ne dăm seama prea bine, singurele lucruri vizibile fiind faptul că motorul are capace diferite față de modelul actual, iar frânele folosite sunt de cea mai înalta specificație, tipul de frâne folosite în MotoGP și WSBK, asta și poate că pentru motocicletă surprinsă în teste s-ar putea să fie varianta de curse pentru următorul sezon de WSBK. Un alt monstru sacru produs de Honda, Goldwingul vine cu câteva modificări mai ales pentru versiunea Tour și câteva culori noi. Schimbând registrul într-un segment mult mai potolit, ne așteptăm să vedem noul Rebel. Acum câteva săptămâni au apărut informații prind înregistrarea unor noi patenete pentru Rebel ce înfățișau schimbări la structura cadrului, a șăi și a instrumentelor de bord. Din schițele tehnice nu poți să-ți dai seama prea bine, așa că rămâne să vedem la față locului. O prezență interesantă pentru cei ce au ales scuterul ca soluție pentru deplasarea în oraș, va fi cu siguranță Honda X-ADV 150. După fratele mai mare X-ADV 750, care este o motocicletă cross-over foarte practică, Honda extinde conceptul City Adventure, venind cu un scuter de 150cc, capabil să se descurce și în afară asfaltului. BMW Motorrad a anunțat că vor prezența la EICMA 4 noi motociclete, iar noi credem că acestea vor fi următoarele : BMW S1000XR Începem oarecum la sigur, având în vedere că S1000XR-ul este rudă de sânge cu S1000RR a cărui motorizare a primit tehnologia ShifCam, ne așteptăm ca anul acesta și Sport Tourerul să primească câteva upgrade-uri. Deja au început să apară zvonuri cum că deși va primi un motor nou cu ShiftCam, acesta nu va dezvolta mai mulți cai decât versiunea acuală, 162cp fiind mai mult decât suficienți. BMW R18 Deși a fost prezentat anul acesta pentru prima oară sub formă de concept la Concorso d’Eleganza Villa d’Este, având în vedere multitudinea de teste în care a fost surpinsa această motocicletă ce folosește cel mai mare motor boxer produs de BMW de 1,800cc, ne așteptăm ca până la EICMA bavarezii să fi ajuns la versiunea finală a modelului de serie. Deja pe website-ul BMW Franța acest model a devenit disponibil pentru pre-comandă, fără să fie prezentată varianta finală, ce o vom vedea cu siguranță la EICMA. BMW F850 XR O aparție complet nouă pentru portofoliul celor de la BMW ar trebui să fie noul Sport Tourer de capacitate medie, F850XR care are la baza conceptul 9Cento prezentat anul trecut la Concorso d’Eleganza Villa D’Este. Rămâne să vedem dacă prinderile side-case-urilor cu electro-magneți au rămas în varianta de serie sau sunt încă o chestie a viitorului. BMW F 850R Foarte probabil să vedem un nou naked de capacitate medie de la BMW. Acum câteva luni, colegii de la Motor1 Brazil au descoperit un patent nou înregistrat pentru această motocicletă. Dacă ne uităm în trecut când motorul de pe F800GS și-a găsit utilizarea și în alte motociclete de stradă, logic ar fi să avem și o varianta cu nouă motorizare de pe F850GS. Deocamdată nu știm nimic despre o versiune updata a nakedului S1000R, însă probabil va veni și acel moment. Yamaha Având în vedere că Yamaha deja și-a prezentat vârfurile de lance R1 și R1M pentru 2020 acum o luna și de asemenea au fost prezentate și noile nakeduri de clasa mică din seria MT: MT03 și MT125, este greu de prevăzut ce au păstrat pentru EICMA. În cazul de față, nu trebuie să mai așteptăm decât până în această seară când Yamaha își prezintă într-un eveniment disponibil prin livestreaming, toată modelele pentru 2020. Mai multe detalii pe canalul oficial de youtube. [embedded content] Triumph După ce anul acesta au fost orientați pe latura sportivă, lansând deja noul StreetTriple RS și Daytona 765 Moto2 , care împărtășesc motoare derivate din motorul de Moto2, Triumph pregătește pentru EICMA o prezentare orientată spre estetică, clasă și rafinament. Bobber TFC Triumph Factory Custom reprezintă dacă vreți divizia de haute couture a modelelor Triumph. Dacă vrei să-ți iei un model Triumph, dar care să fie diferit față de varianta standard, care să iasă în evidență, atunci există varianta TFC .Până acum exista această opțiune doar pentru Triumph Rocket 3 și Thruxton. În mod subtil, pe site-ul lor, între cele două modele a mai apărut o motocicletă acoperită cu o prelată, iar majoritatea lumii crede că este vorba de un Bobber TFC. Marți, pe 5 Noiembrie vom da împreună prelata jos, pe canalul nostru de youtube într-un livestreaming de la EICMA. Thruxton RS Este un alt model anunțat de Triumph pentru a fi lansat la EICMA. Nu se știe dacă va fi un model complet nou cu performanțe complet diferite sau doar de o variantă specială a modelului actual. Fiind încântat în acest an de Triumph-ul SpeedTwin, care folosește același propulsor cu Thruxtonul, sunt foarte interesant să văd la ce se referă această “evoluție a cafe racerului legendar”. Ducati Se bucură de avantajul “terenului propriu” și aduce la EICMA tot ce a fost prezentat acum câteva zile la Ducati Worl Premiere: Nouă Streetfighter V4, Panigale V2 și V4, Multistrada Grand Tour și Scramblerul Icon Dark. [embedded content] Este clar că toată atenția va fi în jurul noului StreetFighter V4. Și noi suntem foarte curioși să vedem cum arată în realitate, având șanse mari să câștige și titlul de cea mai frumoasă motocicletă a acestei ediții EICMA. Dar pe lângă ea mai sunt o groază de motociclete interesante, ca noul Panigale V2 care utilizează un motor nou de 955cc ce dezvoltă 155cp și în ciuda speculațiilor de a fi un 959 updatat, pare mai mult un Panigale V4 mai micuț și mai prietenos pentru utilizarea zilnică. De asemenea suntem foarte entuziasmați privind cele două concepte pe care ne așteptăm să le găsim la standul Ducati: Ducati Motard și Desert X, primul are la baza Scramblerul 800, dacă va intra în producție va folosi același motor de 803cc , iar cel de-al doilea are la baza Scramblerul 1100 și este un omagiu adus motocicletei Cagiva Elefant care a câștigat Paris-Dakar în 1990 și 1994, folosind un propulsor Ducati 904’cc L-Twin la aceea vreme. Fiind modele bazate pe scramblerurile Ducati existente, asta ar aduce o alternativă în plus la cei cărora le plac aventurile în afară asfaltului și nu sunt fani ai motocicletelor voluminoase adventure touring cum este gama Multistrada. Ducati Motard concept Ducati DesertX concept Kawasaki Producatorul nipon a anutat ca va prezenta la EICMA in acest an 3 noi motociclete, prezentand pana acum aproape intreaga gama 2020. Z900 Multe lume se asteapta sa vada un Z900 updatat, compatibil cu Euro-5. Ne asteptam sa vina cu un bord nou TFT si poate ceva electronica ajutatoare pentru rideri. W800 Scrambler ? Kawasaki a confirmat ca vor prezenta la EICMA o noua motocicleta cu look retro, care are la baza platforma W800. In prezent exista deja doua versiuni Cafe si Street, iar cea de-a treia ar trebui sa fie ceva diferit. [embedded content] Ninja 1000 Noua versiune pare să fie datorată trecerii la normele EURO5. Este foarte posibil ca păstrând aceeași capacitatea puterea noului propulsor să fi scăzut, și de asemenea ne așteptăm să vedem și ceva îmbunătățiri la instrumentele de bord, un TFT cu posibilitate de conectare la smartphone, pe care îl știm deja de pe alte modele Kawasaki. Kawsaki Z H2 După ce ne-a fiert timp de mai bine de o luna cu niște clipuri foarte criptice, Kawasaki ne-a arătat acum o săptămâna la Tokio Motor Show, hypernakedul supercharged. Pentru noi va fi prima ocazie să vedem pe viu motocicleta, și dacă cel puțin pozele nu ne-au impresionat profund, ne așteptăm măcar la față locului lucrurile să stea puțin diferit. Ninja 650 De asemenea o să avem ocazia să vedem pentru prima oară varianta 2020 pentru Ninja 650. Nu este un model complet nou, însă varianta pentru anul viitor a primit câteva upgradeuri importante. KTM Nici oamenii din Austria nu au stat degeaba, întreaga atenție fiind îndreptată spre noul 1290 Super Duke R, asta și datorită serie de teaseruri postate pe rețelele sociale. În afară de asta mai există fotografii spion cu un 890 Duke R și este foarte probabil și pe partea de SMT să vedem un nou 890 SMT. [embedded content] Aprilia RS660 Anul trecut Aprilia a prezentat conceptul RS660, anul acesta ne așteptăm să vedem varianta finală ce va fi comercializată, fiind speculații că același propulsor de pe RS600 va fi folosit și pe un naked sportiv, așa că este foarte posibil să vedem și un Tuono mai micuț. Arch KRGT-1 Este foarte probabil să dăm nas în nas cu Keanu Reeves iar la EICMA în acest an. Firma patronată de el, Arch Motorcycles, tocmai ce a anunțat o versiune updata a modelului KRGT-1. Brough Superior + Aston Martin = Love Pentru muritorii de rând Brough Superior rămâne un vis, motocicleta pe care mergea Lawrence al Arabiei, atât în film cât și în realitate. Pentru 2020 cele două mărci britanice de renume au pregătit o colaborare ce are ca rezultat o motocicletă într-o ediție foarte limitată. Deocamdată nu se știe nimic despre tipul, mărimea sau prețul noi motociclete, rămâne să elucidam misterul miercuri când e programată conferința celor de la Brough Superior. Suzuki V-Strom 1000 După ce anul trecut Suzuki a reînviat Katana, se pare că acum încearcă să ne obișnuiască cu forța cu acele linii de design. În teaserul noului V-Strom 1000, se poate vedea pentru câteva secunde că partea frontală a împrumutat din farul pătrățos al Katanei. Trebuie să o vedem pe viu mai întâi că să ne facem o părere și să vedem cu ce îmbunătățiri vine pe partea electronică. MV Agusta MV Agusta au încercat să ne stârnească postând o siluetă , deși s-ar putea să fie vorba doar despre niște modificări aduse gamei Brutale, sau poate chiar o trimitere spre gama de capacitate medie, având în vedere intenția lor de-ași diversifica portofoliul prin producerea unor modele mai accesibile. Oricum, standul MV Agusta este intotdeauna o incantare. Cu siguranță pe lângă acestea vor mai fi multe alte premiere și surprize cu care vom încerca să vă ținem la curent. Vom intră live pe canalul nostru de Youtube pe parcurs ce descoprim noutățile pentru 2020, așa că vă invităm să dați subscribe la canalul nostru de youtube și să activați notificările pentru a ști când suntem în direct. Continue Reading Articol preluat de pe motoroute.ro
  10. După o perioada de acalmie pe segmentul supersport, cu o ușoară revigorare o dată cu lansarea noilor modele Kawasaki ZX6R 2019 și Yamaha R6 2018, Aprilia intră și ea în joc. Având în vedere istoricul producătorului din Noale, nu putem să nu ne întrebăm de ce le-a luat atât de mult timp să ia această decizie, având în vedere că în portofoliul lor era o prăpastie imensă de la RS 125 la RSV4 și ar fi fost logic, având în vedere fan base-ul în rândul tinerilor care încep cu RS 50 sau RS 125 să existe o opțiune de a continuă sub aripa Aprilia înainte de a ajunge la monstruosul V4 de pe RSV4. [embedded content] Anul trecut am văzut în premieră la EICMA conceptul ce prefața această mutare, un concept numit chiar RS660 și care păstra linia agresivă și sportivă a RSV4-ului. Comparând pozele de anul trecut cu ce se vede în imaginile ambigue ale modelului de serie prezentate deocamdată de Aprilia, în mare au fost păstrate elementele principale de design, majoritatea modificărilor datorându-se adaugarii elementelor necesare pentru a omologa motocicleta pentru stradă, adică spuportul de număr cu semnalizări și evacuarea. Din poza de teaser nu ne dăm seama unde este ascunsă tobă, rămâne să vedem marți la EICMA dacă este o tobă scurtă sub motor sau sub șa. Propulsorul de pe concept era un motor în doi cilindri în paralel, însă până acum nu au fost prezentate niciun fel de date tehnice. Ulterior am aflat că a fost dezvoltat păstrând cilindrii anteriori ai motorulu V4 de 1100cc de pe RSV4. Anul trecut Aprilia anunța că acest concept nu este doar un exercițiu de inginerie, propulsorul de 660cc urmând să aibă mai multe aplicații în gama Aprilia. Atunci mulți s-au gândit la un naked sportiv, un Tuono 660 însă nu a venit niciun răspuns oficial în acest sens. În schimb acum câteva săptămâni, pe internet au apărut imagini și clipuri cu o Aprilia RS660 urmată de ceea ce pare să fie un Tuono660 pe circuitul de la Imola. În poze naked-ul arată un pic făcut în spatele blocului, cel puțin masca frontală pare luată de la Tuono 1100 și trântită pe motocicleta de test. Dacă vom avea și un Tuono 660 , rămâne să vedem peste câteva zile, pe 5 Noiembrie deschizându-se porțile EICMA pentru presă. O să fim și noi prezenți acolo și o să vă ținem la curent cu toate noutățile prin intermediul canalului nostru de youtube, așa că te invităm să dai subscribe și să activezi clopoțelul pentru notificări, pentru a nu rată nicio noutatate de la EICMA. Continue Reading Articol preluat de pe motoroute.ro
  11. Sâmbătă, 26 octombrie pe circuitul TCS Racing Park din Ciolpani au fost prezentate modelele 2020 din gama de motocross Yamaha. In centrul atentiei au fost noile Yamaha YZ 250F și Yamaha YZ 450F. Pe langa prezentare noilor caracteristici tehnice, a fost organizata si o sesiune de curs teoretic despre rulajul în off-road cu multiplul campion national și est-european, Adrian Răduță, dar și sesiune de ride-test pe circuit.Prezent la eveniment a fost și brand-ambassador-ul Yamaha, Brian Jorgensen – antrenor de MX al echipei-mamă Yamaha. Brian Jorgensen a fost in România pentru un cantonament de 3 zile cu riderii RAMS MX School. Adrian Raduta Adrian Raduta & Brian Jorgensen MX School Am fost prezenți la acest eveniment, fiind o ocazie pentru noi de testa pentru prima oară o motocicletă de motocross. Cum a fost la eveniment vedeți în clipul de mai jos. [embedded content] Yamaha YZ250F 2020 : Echipat cu tehnologie unică de amplificare a performanței, modelul YZ250F cu demaror electric este cea mai puternică și mai avansată din punct de vedere tehnologic motocicletă de curse de 250 cm3, în 4 timpi, fabricată vreodată de Yamaha. Motorul inovator cu chiulasă inversată dezvoltă niveluri ridicate de performanță controlabilă, pentru a te menține în fruntea cursei de la linia de start și până la steagul în carouri de la finiș. Aplicația exclusivă Power Tuner îți permite să efectuezi reglaje wireless pe marginea pistei, astfel încât să poți alege profilul de putere exact pentru rezultate optime în cursă, pe orice pistă. Șasiul compact și configurația centralizată a masei oferă agilitate remarcabilă, iar furcile față cu arc elicoidal și suspensia spate articulată, ambele elemente de top în industrie, asigură performanțe câștigătoare cu o senzație imbatabilă. Reglează. Concurează. Câștigă. Pe scurt: Tub de admisie lung și drept, de înaltă eficiență Aplicaţie Power Tuner pentru smartphone, pentru reglaje pe marginea pistei Demaror electric nou, ușor, cu baterie litiu-ion Centru de greutate echilibrat pentru manevrabilitate ușoară Comutator cu 2 poziţii pentru maparea motorului „din mers” Caroserie și șa subțiri și compacte Furci față cu arc elicoidal, lider de clasă Cadru cu lonjeroane din aluminiu bilaterale ușor și rezistent Ambreiaj ultra-rezistent, cu o senzație ușoară la manetă Amortizor spate ușor, cu performanță de amortizare excelentă Date Tehnice despre motorizare Tip motor Răcit cu lichid, 4 timpi, 4-supape, DOHC Capacitate cilindrică250cc Alezaj X Cursă77.0 mm x 53.6 mm Compresie13.8 : 1 Sistem de ungere Carter umed Tip ambreiaj Umed, Disc multiplu Sistem de aprindere Electric Sistem de transmisie Angrenaj constant, 5-viteze Transmisie finală Lanţ Carburator Injecţie electronică de benzină Yamaha YZ450F 2020 : Greutate mai mică, mai multă putere și manevrare mai precisă: noul YZ450F ridică ștacheta sub toate aspectele. Ceea ce îl face să fie alegerea evidentă pentru fiecare pilot care are nevoie de performanțe superioare combinate cu un control total. Acesta este cel mai complet pachet motocros pe care l-am creat vreodată. Şi este, de asemenea, prima motocicletă de serie care vă permite să vă conectaţi wireless şi să dispuneţi setări de motor personalizate – şi să vă maximizaţi potenţialul de câştig. Noua pornire electrică uşoară economiseşte secunde vitale atunci când sunteţi sub presiune, iar motorul cu chiulasă inversată beneficiază de o nouă performanţă maximă de compresie înaltă şi ECU optimizată pentru mai multă putere de a câştiga curse. Cu ajutorul cadrului uşor şi a suspensiei rafinate, acest YZ450F oferă stabilitate şi agilitate îmbunătăţite peste denivelări şi în curbe. Noua caroserie zveltă şi compactă oferă agilitate foarte mare, combinată cu aspect de motocicletă de uzină. Pe scurt: Design nou al radiatorului pentru răcire mai bună Cadru nou super-rigid cu lonjeroane bilaterale Suspensie optimizată potrivită pentru noul cadru Chiulasă de înaltă compresie total nouă Design al caroseriei mai zvelt şi mai compact Demaror electric uşor cu baterie litiu-ion Rezervor compact de carburant, de 6,2 litri Aplicaţie pentru smartphone Power Tuner Sistem de înlocuire uşoară a filtrului de aer Date Tehnice despre motorizare Tip motor 4 timpi, Răcit cu lichid, DOHC, 4-supape, Monocilindru înclinat cu încadrare în spate Capacitate cilindrică 449cc Alezaj X Cursă 97.0 mm x 60.8 mm Compresie 12.8 : 1 Sistem de ungere Carter umed Tip ambreiaj Dual side grinded clutch plate Sistem de aprindere Electric Sistem de transmisie Angrenaj constant, 5-viteze Transmisie finală Lanţ Carburator Injecţie de carburant Continue Reading Articol preluat de pe motoroute.ro
  12. De ceva vreme cei de la Kawasaki ne au tot ademenit cu o serie de teaseruri referitoare la noul lor naked superchaged Z H2. În sfârșit a fost prezentat lumii oficial și avem și datele tehnice. Piesa centrala, motorul de 998cc 4 cilindri in linie cu turbo dezvolta 200cp @11.000 rpm și are un cuplu maxim de 137Nm. In schimb modul în care livrează puterea este mai apropiat de de tourerul H2SX decât de sportivă H2, totuși există un plus de cuplu la turații joase și medii, cum îi stă bine oricărui naked. Suspensia față este la fel ca la H2, Showa Separate Function Big Piston Forks. Frânele, cum probabil vă așteptați, vârful de gamă de la Brembo, pe față avem etrieri Brembo M4.32 Monobloc care mușcă din discuri de 290mm. Sistemul de frânare este controlat de către KIBS (Kawasaki Intelligent anti-lock Brake System), care împreună cu IMU asigura o aderență cât mai bună în timpul frânării chiar și în viraje. La nivel de dotări se înscrie în linia clasica a supratehnologizari, se disting totuși modurile de putere care limitează cai livrați în funcție de nevoie/experiență. Riding modes – Sport, Road, Rain, Rider Power modes – Full 197bhp – Middle 147bhp – Low 98bhp IMU – Bosch KIBS (ABS) KLCM – Kawasaki Launch Control KTRC – Kawasaki traction Control KQS – Kawasaki Quick Shifter Cruise control LED lighting TFT dash Smartphone connectivity Continue Reading Articol preluat de pe motoroute.ro
  13. Acum o săptămână am fost la Brăila pentru cea de-a 3-a etapă a cupei MACEC. Cum a fost, vedeți în clipul de mai jos: [embedded content] Între timp, ieri, la Pardubice în Cehia, a avut loc cea de-a 4 etapă a cupei MACEC. La această etapă, am avut un singur reprezentat român,Andrei Popa, care a reușit să strângă 3 puncte. Rezultatele complete: 1. Matthew Bartkowiak – Poland: 3, 3, 3, 3, 3: 15 2. David Pacalaj – Slovakia: 3, 2, 2, 3, 3: 13 3. Marko Levishyn – Ukraine: 1, 3, 3, 2, 3: 12 4. Mateusz Swidnicki – Poland: 2, 3, 1, 2, 3: 11 5. Hynek Štichauer – Czech Republic: 3, 2, 1, 3, 2: 11 6. Stanislav Melnychuk – Ukraine: 2, 3, 3, 1, 1: 10 7. Jaroslav Petrák – Czech Republic: 2, 2, 0, 2, 1: 7 8. Fazekas Dennis Hungary: 3, 2, 1, 0, R: 6 9. Jakub Valkovic – Slovakia: R, 0, 3, 1, 2: 6 10. Vitalii Lysak – Ukraine: 1, 1, 2, 2, 0: 6 11. Roland Kovács – Hungary: 1, 1, 2, 1, 1: 6 12. Patrik Mikel – Czech Republic: 2, 0, 0, 3, 0: 5 13. Mateusz Tudźiez – Poland: 0, 1, 2 R, 2: 5 14. Andrei Popa – Romania: 0, 1, 0, 1, 1: 3 15. Jan Macek – Czech Republic: R, R, 0, R, 2: 2 16. Ján Mihálik – Slovakia: 1, 0, 1, 0, 0: 2 Continue Reading Articol preluat de pe motoroute.ro
  14. Vechiul R1200RS era deja una dintre cele mai complete și capabile motociclete sport-touring, reușind să îmbine într-un mod foarte plăcut confortul cu sportivitatea. Cu toate astea, am observat la evenimentele BMW Motorrad de la noi din țară că de multe ori rămânea printre ultima să fie aleasă pentru un test-ride. Așa am ajuns să merg pentru prima oară pe una în 2015, când toată lumea s-a îmbulzit la S1000XR și gama GS. Atunci am fost plăcut surprins de modul în care BMW a reușit să împacheteze motorul boxer pentru cei dornici de ture lungi, dar pe asfalt. Între timp, anii au trecut și a venit momentul pentru o nouă generație RS, datorată în mare parte dezvoltării noului motor boxer de 1254cc cu tehnologia ShiftCam. Faza pe hârtie Noua motorizare cu cei 84cc suplimentari aduce un plus de putere de 11cp și 18Nm, acum motorul generând 136cp@7.750rpm și un cuplu maxim de 143Nm@6.250rpm, iar tehnologia ShiftCam, interpretarea bavareză a VVT-ului, fac motorul să funcționeze mai fin. Standard motocicleta vine cu două moduri de mers Rain și Road și beneficiază de Automatic Stability Control (ASC) și Hill Start Control(HSC). Tot în pachetul standard intră și ecranul TFT de 6’5″ cu funcții de conectivitate pentru smartphone, prezent pe întreaga gamă R. Există o serie de pachete opționale care dezvăluie întreg potențialul acestei motociclete, prin intermediul modurilor de mers Pro (Dynamic și Dynamic Pro), Dynamic Traction Control (DTC), ABS Pro (cornering ABS), Dynamic Brake Control (DBC) și“Next Generation” Dynamic ESA (suspensie electronică). În ceea ce privește designul, partea frontală a fost modificată, renunțându-se la farurile asimetice, acum având faruri full LED și cu opțiune de DRL(daytime running lights). Au mai fost modificate deflectoare de vânt pe lateral, de asemenea a fost conceput un nou scut metalic pentru motor(*care este optional), iar parbrizul este reglabil pe două poziții. La nivel stilistic există 4 pachete, pe lângă versiunea de baza Black Storm Metallic, mai avem Style Sport, Style Exclusive și ,preferată mea, Option 719 Stardust metallic. Black Mettalic Storm Sport Style Excluise Style 719 Option La capitolul frânare, avem un sistem Brembo , pe față etrieri radiali cu 4 pistonașe pe două discuri flotante de 320 mm , iar pe spate etrier cu două pistonașe pe un disc de 276 mm. Greutatea motocicletei cu rezervorul de 18L plin este de 243Kg. Singurul lucru care s-ar putea să nu-ți placă la această motocicletă este prețul, toată tehnologia regăsindu-se în nota de plata. Prețul de pornire pentru versiunea standard este 14.100Eur. Faza pe stradă Am luat motocicleta de la BMW Motorrad România într-o dup-amiază de marți, urmând să o scoatem la plimbare într-o tură de aproximativ 600Km care a inclus și Transfăgărășanul. Am fost destul de privilegiați să primim o motocicletă de test cam cu tot ce poate pune pe ea, cu cele trei pachete Dynamic, Confort și Touring, ceea ce însemna că avea inclusiv quick-shifter. Prețul motocicletei testate de noi este de aprox. 18.000Eur. Cum mi s-a părut motocicleta vedeți în clipul de mai jos sau dacă sunteți pe fugă, dedesubt sunt câteva impresii pe scurt. [embedded content] Ce mi-a plăcut Motorul, care deși inițial mi s-a părut mai potolit decât la R1250GS sau R1250R datorită etajării diferite a cutiei de la RS, m-a impresionat extrem de plăcut când am descoperit modurile Pro (Dynamic/Dynamic Pro) Confortul la drum lung este excelent, fiind genul de motocicletă cu care poți face mulți kilometrii într-o zi atât pe drumuri virajate cât și pe autostradă la viteze susținute. Ciclistica ei este deosebită, în sensul de diferită față de alte motociclete, datorită ampatamentului mărit(1,530 mm), are o senzație plăcută de eleganță în mișcări pe drumuri virajate, de multe ori am avut impresia că mă mișc în slowmotion dar păstrând aceeași precizie a sportivelor de la BMW. Frânele foarte bune, considerând că este totuși o motocicletă grea de aproape 250Kg. Ce nu mi-a plăcut Trebuie să cauți destul de adânc să găsești ceva ce ar fi putut fi făcut altfel sau îmbunătățit, însă dacă trebuie să mă iau de ceva, în primul rând m-aș lua de quick-shifter. E ciudat pentru că până acum la toate motocicletele cu care am mers de la BMW, quick-shifterul a mers fără probleme, la R1250RS mi s-a întâmplat de mai multe ori să “cadă pe gânduri” între viteze. Continue Reading Articol preluat de pe motoroute.ro
  15. Pentru mulți dintre noi , iarna înseamnă automat tragerea pe dreapta a motocicletelor, urmată de o lungă perioadă de așteptare în care privim pierduți la fotografiile și clipurile cu motociclete din sezonul trecut. Cei mai curajoși și mai rezistenți la frig se mai aventurează să facă câte o tură pe ici pe colo, însă să fim serioși, nu e o mare plăcere să mergi la 5 grade, chiar dacă este soare afară și asfaltul este uscat. Însă nu trebuie să fie așa. Adam Dąbkowski,de la Love for Ride, un prieten despre care v-am povestit mai demult (gășiți aici povestea lui Adam), vine cu un concept foarte interesant de vacanță combinată cu test-ride-uri moto. Pe scurt Adam împreună cu echipa lui te așteaptă în sudul Spaniei, la Salobrena (aproximativ jumătatea distanței dintre Malaga și Almeria), să te relaxezi o săptămâna într-o vila superbă pe coasta andaluziei și să testezi câte o motocicletă pe zi dintre: BMW S1000XR , BMW R1250GS, KTM 1290S, Ducati Multistrada 1260S și Moto Guzzi V85TT. Dacă cumva te saturi de două roți pe drumurile virajate din zona, există și un van de 9 locuri disponibil pentru a explora și vizita zona, poti chiar să mergi și la schi în Sierra Nevada, cel mai înalt munte al Spaniei continentale. Vă imaginați deja cum ar fi să începi ziua pe malul marii, apoi să dai o tură pe Costa Tropical la temperaturi în jur de 20 de grade, după care o repriză scurtă de schi sau snowboarding , ca pe înserate să admirați apusul din piscina vilei… Pe mine m-a convins, așa că săptămâna viitoare o să dau o fugă până acolo să văd cu ochii mei care este treaba. Dacă vă surâde și vouă ideea, Adam vă așteaptă cu motocicletele până la sfârșitul lui Martie. Detalii suplimentare găsiți pe site-ul lui www.loveforride.com/andalucia Motociclete Motociclete Continue Reading Articol preluat de pe motoroute.ro
×