Mergi la conţinut

freeriderro

Membri
  • Conţinut

    7.977
  • Membru din

  • Ultima vizită

    Niciodată
  • Days Won

    3
  1. Turul Bucegilor pe mtb este un traseu de 1 sau 2 zile, care face înconjurul munților Bucegi pe poteci superbe, provocatoare și pe drumuri forestiere. Este un traseu potrivit atât pentru avansați (de făcut într-o zi) cât și pentru începători (la 2 zile). Lungime: 80 km, diferență de nivel 2800 m. Track-ul gps poate fi accesat aici. Sursa: Freerider
  2. Cu speranța că până anul viitor, situația pandemiei devine mai bună, organizatorii anunță data ediției 2021. Astfel, a 6a ediție a maratonului mtb cu 4+1 etape din Croația, Mitas 4 Islands, va avea loc între 20 și 24 aprilie. Evenimentul are loc pe patru insule diferite ale Croației, fiecare etapă desfășurându-se pe insula ei. La acestea se adaugă prologul concursului, practic a 5a zi de concurs, etapa care are rolul stabilirii ordinii de start în etapa întâi. Organizatorii au mai facut următoarele precizări: Dacă te-ai înscris pentru ediția 2020, aceasta este în continuare valabilă pentru 2021, nu mai prebuie plătit nimic Dacă ai cumpărat pachet complet, cu cazare inclusă, și aceasta rămâne valabilă, dar ți se solicită să confirmi că vii Dacă te-ai inscris, dar nu mai poți ajunge la ediția 2021, transferul înscrierii către alt concurent este gratuită până pe data de 31 decembrie. Click aici pentru a face modificarea Dacă ai plătit și pentru transfer de la aeroport, și acasta este în continuare valabilă ATENȚIE! Numărul de înscrieri pentru ediția 2021 este mai mic întrucât locurile sunt practic deja ocupate. Dacă vrei să participi grăbește-te, înscrierile încep azi, 13 August! Prețul este de 450 euro / concurent, pentru perioada 10 august 2020 – 25 martie 2021, fără cazare. Sursa: Freerider
  3. Roțile din carbon de competiție de șosea DT Swiss ARC au devenit mai late și mai rapide după o revizuire aerodinamica totală, având acum profilul optimizat pentru anvelopele moderne mai late. Noile ARC 1100 au fost complet reproiectate în tunelul aerodinamic împreună cu Swiss Side devenind în același timp mai late și mai rapide, profitând de avantajul jantei cu forma VU, disponibilă cu profil de 50, 62 și 80 mm. Lățimea internă a crescut cu 20% dar roțile sunt mai rapide per total ca modelele vechi. Acum trei ani, DT Swiss a dezvoltat în tunelul aerodinamic GST roțile din carbon ARC împreună cu experții aero Swiss Side, iar atunci ei au demonstrat beneficiile imense ale trecerii de la profilul în V la cel în U al jantelor. Acum ei revin cu un design complet nou, ceva situat la mijloc, denumit profil VU. DT denumesc noile profile aerodinamice Aero+. Este un echilibru perfect între reducerea frânei aerodinamice, optimizarea controlului și minimizarea efectului vântului asupra direcției, rezultatul fiind un sistem complet roată+anvelopă ce include și o reducere a rezistenței la rulare. Redesenarea completă a familiei ARC se inspiră din lecțiile învățate cu cele două forme ce au dominat piața roților aerodinamice: forma V originală și cea U mai recentă, umflată. Noua formă VU este undeva la mijloc, cu un vârf ceva mai îngust, dar cu un corp destul de umflat, în mod surprinzător rezultând niște roți mai rapide ca cele anterioare. O mare parte din îmbunătățirile aerodinamice pot fi atribuite creșterii lățimii. O altă parte se datorează dispariției limitării cauzate de frânele pe jantă, DT Swiss putând să crească lățimea și mai mult până la 20 mm la interior. Chiar dacă o jantă mai lată înseamnă creșterea suprafeței frontale, interiorul mai lat face ca anvelopele moderne să se așeze mai bine. Lățimea externă de aproape 30 mm permite o trecere lină de la anvelopă la jantă, beneficiile aerodinamice fiind maxime la folosirea anvelopelor de 25-28 mm fără a avea efectul nefast al formei de bec obținută cu anvelopele late pe jante înguste. Jantele mai late și sistemul tubeless pentru șosea, pe care DT l-a adoptat complet încă din 2016, au ca rezultat o rezistență redusă de rulare pentru viteză mai mare, confort sporit și control mai bun. DT nu produce și anvelope dar a testat roțile lor cu diverse modele și a constatat beneficii la folosirea variantelor mai late, rezultatul fiind recomandarea de a folosi 25 mm în față și 28 mm în spate pentru performanțe maxime cu noile roți ARC. DT Swiss păstrează sistemul de jante hooked tubeless, mai complicat dar mai compatibil cu anvelopele, incluzând o zonă de blocare a marginii. Nu doar jantele ajută la creșterea performanței, Swiss Side reamintește faptul că 1/4 din frâna unei roți este rotațională, așa că scurtarea spițelor ajută, dar și profilul acestora e important. Seria de top 1100 primește deci noile spițe mai aerodinamice Aeroilite II și Aero Comp II, cu 35% mai alungite și 23% mai subțiri. DT descrie generația 2 de spițe aero ca fiind mai rapide și mai puternice, fiind forjate suplimentar și fiind supuse unui al doilea proces de aplatizare pentru obținrerea formei finale. Spițele primesc și capetele în T ce au debutat pe roțile ERC, pentru o aliniere perfectă. Per total, forma nouă a spițelor salvează 1.1 W. Noile Aerolite II și Aero Comp II vin doar pe roțile din seria 1100, fiind exclusiv prezente pe modelul ARC 1100. Roțile ARC 1400 folosesc spițele aerodinamice anterioare și au pierderi rotaționale ceva mai mari. Noile roți primesc și butuci Dicut cu formă aero îmbunătățită, cu o singură gaură pentru fiecare pereche de spițe pentru a reduce dimensiunea flanșelor și cu prindere de disc Centerlock. În butuci e folosit mecanismul Ratchet EXP din seria 180 cu rulmenți ceramici SINC la ARC 1100 și mecanism 240 cu rulmenți de oțel pentru ARC 1400. Roțile ARC sunt disponibile cu profil de 50, 62 și 80 mm… și în două variante, ambele folosind aceleași noi jante Aero+ – modelul cu grafică roșie 1100 și cel cu grafică gri 1400, adaptate la o gamă largă de bugete și tipuri de utilizare. ARC 1100 e modelul de top, cu spițele mai aerodinamice Aerolite II și AeroComp II și cu butuci DT Swiss 180 Dicut. Butucii seria 180 folosesc rulmenți ceramici SINC, o prindere minimalistă de disc Centerlock și Ratchet EXP de 36T, plus un set de huse de roți incluse. Roțile ARC 1100 Dicut au prețul de 2388 Euro pentru un set, indiferent de profil, greutatea fiind de 1762 g pentru cele de 80 mm, 1676 g pentru cele de 62 mm și 1472 g pentru cele de 50 mm. ARC 1400 sunt proiectate să fie ceva mai accesibile, dar să ofere aceleași performanțe aerodinamice, cu aceleași jante din carbon. Modelul 1400 folosește însă spițele standard Aerolite și AeroComp și butuci DT Swiss 240 Dicut. Acestia rulează pe rulmenți de calitate superioară din oțel și folosesc noul Ratchet EXP 36t. Roțile ARC 1400 Dicut au prețul de 1957 Euro indiferent de profil, cu o greutate de 1837 g pentru cele de 80 mm, 1753 mm cele de 62 mm și 1552 g cele de 50 mm. Toate roțile noi vin standard cu freehub Shimano de 11 pinioane și unul SRAM XDR de rezervă, dar e disponibil și pentru Campagnolo separat. Roțile cu profil de 50 mm sunt disponibile și în versiune 650b pentru cicliștii mai scunzi care vor viteză, cu greutatea de 1381 g pentru setul 1100 și 1458 g pentru cel 1400. Toate noile roți ARC sunt disponibile la distribuitorii DT Swiss și includ în pachet valve tubeless, garnituri și benzi de etanșare. Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului. Informații de pe bikerumor.com Sursa: Freerider
  4. Noile roți aero DT Swiss ARC sunt mai late și mai rapide

    Roțile din carbon de competiție de șosea DT Swiss ARC au devenit mai late și mai rapide după o revizuire aerodinamica totală, având acum profilul optimizat pentru anvelopele moderne mai late. Noile ARC 1100 au fost complet reproiectate în tunelul aerodinamic împreună cu Swiss Side devenind în același timp mai late și mai rapide, profitând de avantajul jantei cu forma VU, disponibilă cu profil de 50, 62 și 80 mm. Lățimea internă a crescut cu 20% dar roțile sunt mai rapide per total ca modelele vechi. Acum trei ani, DT Swiss a dezvoltat în tunelul aerodinamic GST roțile din carbon ARC împreună cu experții aero Swiss Side, iar atunci ei au demonstrat beneficiile imense ale trecerii de la profilul în V la cel în U al jantelor. Acum ei revin cu un design complet nou, ceva situat la mijloc, denumit profil VU. DT denumesc noile profile aerodinamice Aero+. Este un echilibru perfect între reducerea frânei aerodinamice, optimizarea controlului și minimizarea efectului vântului asupra direcției, rezultatul fiind un sistem complet roată+anvelopă ce include și o reducere a rezistenței la rulare. Redesenarea completă a familiei ARC se inspiră din lecțiile învățate cu cele două forme ce au dominat piața roților aerodinamice: forma V originală și cea U mai recentă, umflată. Noua formă VU este undeva la mijloc, cu un vârf ceva mai îngust, dar cu un corp destul de umflat, în mod surprinzător rezultând niște roți mai rapide ca cele anterioare. O mare parte din îmbunătățirile aerodinamice pot fi atribuite creșterii lățimii. O altă parte se datorează dispariției limitării cauzate de frânele pe jantă, DT Swiss putând să crească lățimea și mai mult până la 20 mm la interior. Chiar dacă o jantă mai lată înseamnă creșterea suprafeței frontale, interiorul mai lat face ca anvelopele moderne să se așeze mai bine. Lățimea externă de aproape 30 mm permite o trecere lină de la anvelopă la jantă, beneficiile aerodinamice fiind maxime la folosirea anvelopelor de 25-28 mm fără a avea efectul nefast al formei de bec obținută cu anvelopele late pe jante înguste. Jantele mai late și sistemul tubeless pentru șosea, pe care DT l-a adoptat complet încă din 2016, au ca rezultat o rezistență redusă de rulare pentru viteză mai mare, confort sporit și control mai bun. DT nu produce și anvelope dar a testat roțile lor cu diverse modele și a constatat beneficii la folosirea variantelor mai late, rezultatul fiind recomandarea de a folosi 25 mm în față și 28 mm în spate pentru performanțe maxime cu noile roți ARC. DT Swiss păstrează sistemul de jante hooked tubeless, mai complicat dar mai compatibil cu anvelopele, incluzând o zonă de blocare a marginii. Nu doar jantele ajută la creșterea performanței, Swiss Side reamintește faptul că 1/4 din frâna unei roți este rotațională, așa că scurtarea spițelor ajută, dar și profilul acestora e important. Seria de top 1100 primește deci noile spițe mai aerodinamice Aeroilite II și Aero Comp II, cu 35% mai alungite și 23% mai subțiri. DT descrie generația 2 de spițe aero ca fiind mai rapide și mai puternice, fiind forjate suplimentar și fiind supuse unui al doilea proces de aplatizare pentru obținrerea formei finale. Spițele primesc și capetele în T ce au debutat pe roțile ERC, pentru o aliniere perfectă. Per total, forma nouă a spițelor salvează 1.1 W. Noile Aerolite II și Aero Comp II vin doar pe roțile din seria 1100, fiind exclusiv prezente pe modelul ARC 1100. Roțile ARC 1400 folosesc spițele aerodinamice anterioare și au pierderi rotaționale ceva mai mari. Noile roți primesc și butuci Dicut cu formă aero îmbunătățită, cu o singură gaură pentru fiecare pereche de spițe pentru a reduce dimensiunea flanșelor și cu prindere de disc Centerlock. În butuci e folosit mecanismul Ratchet EXP din seria 180 cu rulmenți ceramici SINC la ARC 1100 și mecanism 240 cu rulmenți de oțel pentru ARC 1400. Roțile ARC sunt disponibile cu profil de 50, 62 și 80 mm… și în două variante, ambele folosind aceleași noi jante Aero+ – modelul cu grafică roșie 1100 și cel cu grafică gri 1400, adaptate la o gamă largă de bugete și tipuri de utilizare. ARC 1100 e modelul de top, cu spițele mai aerodinamice Aerolite II și AeroComp II și cu butuci DT Swiss 180 Dicut. Butucii seria 180 folosesc rulmenți ceramici SINC, o prindere minimalistă de disc Centerlock și Ratchet EXP de 36T, plus un set de huse de roți incluse. Roțile ARC 1100 Dicut au prețul de 2388 Euro pentru un set, indiferent de profil, greutatea fiind de 1762 g pentru cele de 80 mm, 1676 g pentru cele de 62 mm și 1472 g pentru cele de 50 mm. ARC 1400 sunt proiectate să fie ceva mai accesibile, dar să ofere aceleași performanțe aerodinamice, cu aceleași jante din carbon. Modelul 1400 folosește însă spițele standard Aerolite și AeroComp și butuci DT Swiss 240 Dicut. Acestia rulează pe rulmenți de calitate superioară din oțel și folosesc noul Ratchet EXP 36t. Roțile ARC 1400 Dicut au prețul de 1957 Euro indiferent de profil, cu o greutate de 1837 g pentru cele de 80 mm, 1753 mm cele de 62 mm și 1552 g cele de 50 mm. Toate roțile noi vin standard cu freehub Shimano de 11 pinioane și unul SRAM XDR de rezervă, dar e disponibil și pentru Campagnolo separat. Roțile cu profil de 50 mm sunt disponibile și în versiune 650b pentru cicliștii mai scunzi care vor viteză, cu greutatea de 1381 g pentru setul 1100 și 1458 g pentru cel 1400. Toate noile roți ARC sunt disponibile la distribuitorii DT Swiss și includ în pachet valve tubeless, garnituri și benzi de etanșare. Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului. Informații de pe bikerumor.com Sursa: Freerider
  5. Din cenușă, cu Nico Vink

    „From the Ash” este o metaforă vizuală care te încurajează să continui, în timp ce lumea din jurul tău se destramă. În mai 2018, au ars aproape 15.000 de hectare de pădure în parcul Ute, New Mexico, SUA. From The Ash || Nico Vink from Ryan Gibb on Vimeo. Sursa: Freerider
  6. „From the Ash” este o metaforă vizuală care te încurajează să continui, în timp ce lumea din jurul tău se destramă. În mai 2018, au ars aproape 15.000 de hectare de pădure în parcul Ute, New Mexico, SUA. From The Ash || Nico Vink from Ryan Gibb on Vimeo. Sursa: Freerider
  7. Bossi Strada SS – cursieră din titan, dar cu forme moderne

    Producătorul australian Bossi a lansat noua cursieră Strada SS, o variantă de competiție al modelului lor Strada, rezultatul fiind un mix de tuburi hidroformate și trase din titan care îi oferă un aspect foarte modern și aerodinamic, aproape similar cu cel al unui model din carbon Bicicleta e construită după principiul companiei – optimizat aerodinamic dar nu compromis. Producătorul folosește exclusiv titanul pentru cadrele lor, de la gravel la șosea și touring ușor, iar acum au intrat pe piața cursierelor de competiție. Cadrul e fabricat din tuburi dublu trase și hidroformate, din titatn 3/2.5 pentru downtube, toptube și seat tube, astfel că nu există nicio țeavă cu secțiune rotundă pe toată bicicleta. Headtube-ul este turnat din titan 6/4, cu cuvete integrate, la fel ca joncțiunea seat tube-ului (ce are o clemă de tijă integrată) și dropout-urile. Monoblocul este produs CNC din titan 6/4 și este de tipul T47 filetat. Producătorul spune că amestecul de tuburi cu forme specifice și piese forjate permite obținerea combinației dorite de rigiditate și confort, scăzând cam 200 g din greutatea unui cadru cu tuburi circulare tradiționale. Cablurile sunt rutate intern complet, tuburile au secțiuni în formă de D iar sudurile sunt finisate pentru aerodinamică perfectă. Compania nu a dat cifre efective despre performanțele aero, dar cu siguranță sunt mai bune decât cele ale unei cursiere tradiționale. Plus că arată mult mai bine. La performanțele aerodinamice contribuie și ghidonul integrat FSA Vision Metro ACR, ce duce toate cablurile direct de la manete în pipă și apoi în cadru, fiind vizibile doar când ies afară lângă etrierele de frână sau schimbătoarele de viteze. Headtube-ul e de tipul drept de 1.5/1.5, ceea ce lasă loc pentru orice cabluri și furtun fără să fie nevoie de găuri. Furtului frânei din față intră pe sus în brațul furcii și iese din acesta jos. Chainstay-urile sunt dublu ovalizate pentru a obține rigiditate în direcțiile corecte, cu prindere coborâtă a seatstay-urilor pe seat tube pentru un confort suplimentar. Geometria e ceva mai compactă decât cea a modelului Strada simplu, dar oferă și așa spațiu pentru anvelope 700×30 mm, chiar și cu jante destul de late. A fost testată lățimea de 22 mm cu anvelope de 30 mm și nu există probleme. Prețul cadrului începe de la 3940$ și include cuvetele FSA No55 ACR, furca proprie din carbon, tija de șa dedicată cu secțiune D și axul thru la ambele roți. Dacă se adaugă și ghidonul integrat Vision Metron 5D, prețul crește la 4112$. Prețul modelului complet echipat e mare, dar titanul e un produs de lux. Pentru 10.386$ este oferit următorul pachet: Cockpit FSA complet integrat Grupset SRAM Red AXS 2x HRD Roți din carbon Bossi RD1R cu butuci DT Swiss 180 Anvelope tubeless Schwalbe Pro One 28c Valve tubeless Supacaz Ghidolină Silca Nastro Piloti Șa Prologo Dimension Nack din carbon La acest preț se poate adăuga și personalizarea culorii cadrului, de la formatul standard în diferite culori până la adăugarea de logo-uri sau chiar design-ul propriu, totul este posibil. Sunt deschise precomenzile cu livrarea anunțată în decembrie 2020. Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului. Informații de pe bikerumor.com Sursa: Freerider
  8. Producătorul australian Bossi a lansat noua cursieră Strada SS, o variantă de competiție al modelului lor Strada, rezultatul fiind un mix de tuburi hidroformate și trase din titan care îi oferă un aspect foarte modern și aerodinamic, aproape similar cu cel al unui model din carbon Bicicleta e construită după principiul companiei – optimizat aerodinamic dar nu compromis. Producătorul folosește exclusiv titanul pentru cadrele lor, de la gravel la șosea și touring ușor, iar acum au intrat pe piața cursierelor de competiție. Cadrul e fabricat din tuburi dublu trase și hidroformate, din titatn 3/2.5 pentru downtube, toptube și seat tube, astfel că nu există nicio țeavă cu secțiune rotundă pe toată bicicleta. Headtube-ul este turnat din titan 6/4, cu cuvete integrate, la fel ca joncțiunea seat tube-ului (ce are o clemă de tijă integrată) și dropout-urile. Monoblocul este produs CNC din titan 6/4 și este de tipul T47 filetat. Producătorul spune că amestecul de tuburi cu forme specifice și piese forjate permite obținerea combinației dorite de rigiditate și confort, scăzând cam 200 g din greutatea unui cadru cu tuburi circulare tradiționale. Cablurile sunt rutate intern complet, tuburile au secțiuni în formă de D iar sudurile sunt finisate pentru aerodinamică perfectă. Compania nu a dat cifre efective despre performanțele aero, dar cu siguranță sunt mai bune decât cele ale unei cursiere tradiționale. Plus că arată mult mai bine. La performanțele aerodinamice contribuie și ghidonul integrat FSA Vision Metro ACR, ce duce toate cablurile direct de la manete în pipă și apoi în cadru, fiind vizibile doar când ies afară lângă etrierele de frână sau schimbătoarele de viteze. Headtube-ul e de tipul drept de 1.5/1.5, ceea ce lasă loc pentru orice cabluri și furtun fără să fie nevoie de găuri. Furtului frânei din față intră pe sus în brațul furcii și iese din acesta jos. Chainstay-urile sunt dublu ovalizate pentru a obține rigiditate în direcțiile corecte, cu prindere coborâtă a seatstay-urilor pe seat tube pentru un confort suplimentar. Geometria e ceva mai compactă decât cea a modelului Strada simplu, dar oferă și așa spațiu pentru anvelope 700×30 mm, chiar și cu jante destul de late. A fost testată lățimea de 22 mm cu anvelope de 30 mm și nu există probleme. Prețul cadrului începe de la 3940$ și include cuvetele FSA No55 ACR, furca proprie din carbon, tija de șa dedicată cu secțiune D și axul thru la ambele roți. Dacă se adaugă și ghidonul integrat Vision Metron 5D, prețul crește la 4112$. Prețul modelului complet echipat e mare, dar titanul e un produs de lux. Pentru 10.386$ este oferit următorul pachet: Cockpit FSA complet integrat Grupset SRAM Red AXS 2x HRD Roți din carbon Bossi RD1R cu butuci DT Swiss 180 Anvelope tubeless Schwalbe Pro One 28c Valve tubeless Supacaz Ghidolină Silca Nastro Piloti Șa Prologo Dimension Nack din carbon La acest preț se poate adăuga și personalizarea culorii cadrului, de la formatul standard în diferite culori până la adăugarea de logo-uri sau chiar design-ul propriu, totul este posibil. Sunt deschise precomenzile cu livrarea anunțată în decembrie 2020. Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului. Informații de pe bikerumor.com Sursa: Freerider
  9. În mai 2020 asociația HaicuBicla lansa propiectul „Reţea de parcări şi staţii de reparat biciclete”, destinat locuitorilor sectorului 1 din Bucureşti, prin care se dorea încurajarea şi sprijinul mersului cu bicicleta pentru toți cetățenii, prin utilarea a 30 de locații-cheie cu parcări de biciclete și câte o stație de reparat biciclete în regim DYI (autoservire). Proiectul a avut succes și a câștigat locul 1! Acum, asociația caută 30 de locații în sectorul 1 București, pentru amplasarea celor 30 de parcări şi staţii de reparat biciclete. Propunerile de adrese din sectorul 1 pot fi trimise până pe 17 august la hai [[at]] haicubicla.ro. Simulare parcare biciclete Bucuresti, sector 1Cerințele pe care trebuie să le îndeplinească propunerile de amplasare sunt: să fie în sectorul 1; să aibă 10-15 mp și să nu fie spațiu verde (sau nu mai mult de 25% din respectiva suprafață să fie spațiu verde); să fie în jurul blocului / blocurilor / caselor de locuit și să aibă acordul asociației de locatari; să nu fie pe străzi pe care circulă STB. Cine dorește amplasarea la el la bloc, va trebui să ajute cu obtinerea aprobarii asociației de locatari. Sursa: Freerider
  10. În mai 2020 asociația HaicuBicla lansa propiectul „Reţea de parcări şi staţii de reparat biciclete”, destinat locuitorilor sectorului 1 din Bucureşti, prin care se dorea încurajarea şi sprijinul mersului cu bicicleta pentru toți cetățenii, prin utilarea a 30 de locații-cheie cu parcări de biciclete și câte o stație de reparat biciclete în regim DYI (autoservire). Proiectul a avut succes și a câștigat locul 1! Acum, asociația caută 30 de locații în sectorul 1 București, pentru amplasarea celor 30 de parcări şi staţii de reparat biciclete. Propunerile de adrese din sectorul 1 pot fi trimise până pe 17 august la hai [[at]] haicubicla.ro. Simulare parcare biciclete Bucuresti, sector 1Cerințele pe care trebuie să le îndeplinească propunerile de amplasare sunt: să fie în sectorul 1; să aibă 10-15 mp și să nu fie spațiu verde (sau nu mai mult de 25% din respectiva suprafață să fie spațiu verde); să fie în jurul blocului / blocurilor / caselor de locuit și să aibă acordul asociației de locatari; să nu fie pe străzi pe care circulă STB. Cine dorește amplasarea la el la bloc, va trebui să ajute cu obtinerea aprobarii asociației de locatari. Sursa: Freerider
  11. Kona a investit mult în enduro pentru 2021, lansând două noi biciclete cu frcă de 170 mm și cursa spate de 161 mm. Kona Process-X și Process-X DL 2021 folosesc ambele roți de 29, dar Kona le-a proiectat să accepte în spate și roată de 27.5, dar nu oricum ci oferind câteva elemente de design care fac bicicleta să funcționeze bine și cu roata mică în spate. Modelele Kona Process-X și X DL sunt două modele noi de enduro ce folosesc același cadru din carbon cu cursa de 161 mm. Modelul Process-X este cea mai mare variantă de enduro de la Kona, suspensia serioasă din spate fiind împerecheată cu o furcă de 170 mm cu brațe de 38 mm. Ce e interesant la Process-X este că, deși are roți de 29, Kona a proiectat-o să funcționeze și cu roată de 27.5 în spate, acest lucru fiind făcut printr-un flipchip la joncțiunea dintre basculă și seatstay dar și prin chainstay-urile cu lungime reglabilă. De obicei flip chip-urile sunt prezente pentru a permite modificări ale geometriei, însă la Kona Process-X 2021 rolul acestuia este de a permite folosirea unei roți mai mici în spate. Practic, permite înlocuirea roții spate de 29 cu una de 27.5, păstrând nealterată geometria din varianta 29/29. Înălțimea monoblocului rămâne neschimbată, la fel și unghiurile furcii și a tijei de șa. Lungimea chainstay-urilor este de 450 mm la toată gama de mărimi S-XL ale modelului Process-X. Acest lucru e foarte generos, mai ales la mărimile mici și ar trebui să facă bicicleta foarte stabilă la viteze mari. Kona permite scurtarea chainstay-urilor până la 435 mm, pentru un caracter mai jucăuș și agil. Kona spune că e obligatorie folosirea chainstay-urilor de 435 mm la trecerea la o roată mică în spate, acestea având un rol esențial în obținerea geometriei dorite. Rezultatul e o distanță mai mică între roți și că riderul e poziționat mai aproape de axul spate, ceea ce ajută în virajele strânse. Deși se poate monta în spate și roată de 27.5, pentru Kona Process X 2021 este anunțat un singur tabel cu geometria. Asta pentru că flipchip-ul și posibilitatea de scurtare a chainstay-urilor la 435 mm permit ca geometria să rămână neschimbată indiferent de tipul de roată montată în spate. Unghiul furcii e de 63.5 grade la toate mărimile, iar cel al tijei de șa este de 78.2 grade la mărimile S și M, 78 de grade la L și 79.9 grade la XL. Astfel ciclistul e pus într-o poziție de putere maximă față de monobloc, cheia pedalatului confortabil. Kona Process-X și X DL 2021 au ambele valori generoase ale reach-ului, de la 440 mm la mărimea S până la 525 mm la XL. Seat tube-ul rămâne scurt, permițând folosirea tijelor dropper foarte lungi. De exemplu cadrele S și M au seat tube de 380 mm, ambele având standard tije dropper de 170 mm. Cadrul L are seat tube de 420 mm iar XL de 450 mm, ambele având tije dropper de 200 mm. Process-X are un preț de 6125 Euro, cu furcă Fox 38 Performance cu amortizor GRIP, amortizor spate DPX2 Performance Elite, transmisie Shimano Deore 1×12 și frâne cu 4 pistoane. Jantele WTB KOM Trail cu lățime internă de 30 mm sunt legate la butuci DT Swiss 370. Modelul de top Process-X DL are prețul de 8128.99 Euro, are furcă RockShox ZEB de 38 mm, amortizor Super Deluxe Ultimate, transmisie SRAM X01 Eagle, frâne Code RSC și jante WTB KOM Trial cu butuci DT350. Kona Process-X și Process-X DL sunt disponibile doar cu cadru din carbon, așa că pentru cei ce preferă aluminiul există noul Process 153, disponibil atât cu roți de 27.5 cât și de 29. Cursa spate de 153 mm este împerecheată cu o furcă de 160 mm. Cadrele din aluminiu sunt noi în 2021, bazate pe tuburile modelului 134 și Process-X. Noile tuburi ajută la o scădere a greutății de 150 g față de modelul anterior. Curba suspensiei e și ea revizuită, fiind mai progresivă și având dând un sentiment de cursă infinită. Aceasta este foarte asemănătoare cu cea de pe modelul 134, cu o progresie de 13% de la 30 la 95% din cursă. Spre deosebire de Process-X, modelul Process 153 nu poate rula cu roți diferite, lungimea chainstay-urilor fiind fixă. Kona oferă noul Process 153 în două versiuni cu roți de 29, ambele disponibile în mărimile M, L și XL. Cadrul are pentru 2021 geometrie nouă, mai lungă și cu unghi al furcii mult mai mic față de modelul din carbon 2019. Reach-ul are 455 mm la mărimea M și 515 mm la XL. Unghiul furcii e mai mic cu 1.5 grade până a 64.5 grade iar cel al tijei de șa e mai mare cu 1 g până la 76.9 grade în mărimea M. În concordanță cu aceste schimbări, furca vine cu un offset mai mic, de doar 44 mm. Seat tube-urile sunt mai lungi decât cele de pe modelul din carbon Process-X. În mărimea M, acesta are 410 mm, la L are 450 mm iar la XL are 485 mm. Totuși, mărimea M acceptă tijă dropper de 170 mm iar L și XL de 200 mm. Kona Process 153 29 DL 2021 are prețul de 4200 Euro și e echipat cu transmisie Eagle 1×12 cu o combinație de piese SX, NX și GX, o furcă RockShox Lyrik Selec RC Charger, amortizor Super Deluxe Select Plus, frâne SRAM G2 RS și jante WTM KOM Trail cu butuci Formula. Pe partea mai ieftină e modelul Process 153 29, la 3340 Euro. Acesta are furcă RS Yaro RC, amortizor Deluxe Select Plus și frâne SRAM Guide T. Modelul Kona Process 153 27.5 2021 e disponibil în mărimile S-XL. Pentru 2021 unele elemente geometrice rămân neschimbate față de modelul 2019. Unghiul furcii e tot de 66 de grade iar cel al tijei de șa de 76.5 grade iar reach-ul e între 425 și 510 mm. Marea schimbare la noul model e înălțimea monoblocului, care e acum la 342 mm față de 355 mm înainte. Chainstay-urile sunt un pic mai mici, la 427 mm. Modelul Kona Process 153 27.5 2021 are un preț de 3340 Euro, cu aceiași echipare ca modelul omolog cu roți de 29. Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului. Informații de pe bikerumor.com Sursa: Freerider
  12. Kona a investit mult în enduro pentru 2021, lansând două noi biciclete cu frcă de 170 mm și cursa spate de 161 mm. Kona Process-X și Process-X DL 2021 folosesc ambele roți de 29, dar Kona le-a proiectat să accepte în spate și roată de 27.5, dar nu oricum ci oferind câteva elemente de design care fac bicicleta să funcționeze bine și cu roata mică în spate. Modelele Kona Process-X și X DL sunt două modele noi de enduro ce folosesc același cadru din carbon cu cursa de 161 mm. Modelul Process-X este cea mai mare variantă de enduro de la Kona, suspensia serioasă din spate fiind împerecheată cu o furcă de 170 mm cu brațe de 38 mm. Ce e interesant la Process-X este că, deși are roți de 29, Kona a proiectat-o să funcționeze și cu roată de 27.5 în spate, acest lucru fiind făcut printr-un flipchip la joncțiunea dintre basculă și seatstay dar și prin chainstay-urile cu lungime reglabilă. De obicei flip chip-urile sunt prezente pentru a permite modificări ale geometriei, însă la Kona Process-X 2021 rolul acestuia este de a permite folosirea unei roți mai mici în spate. Practic, permite înlocuirea roții spate de 29 cu una de 27.5, păstrând nealterată geometria din varianta 29/29. Înălțimea monoblocului rămâne neschimbată, la fel și unghiurile furcii și a tijei de șa. Lungimea chainstay-urilor este de 450 mm la toată gama de mărimi S-XL ale modelului Process-X. Acest lucru e foarte generos, mai ales la mărimile mici și ar trebui să facă bicicleta foarte stabilă la viteze mari. Kona permite scurtarea chainstay-urilor până la 435 mm, pentru un caracter mai jucăuș și agil. Kona spune că e obligatorie folosirea chainstay-urilor de 435 mm la trecerea la o roată mică în spate, acestea având un rol esențial în obținerea geometriei dorite. Rezultatul e o distanță mai mică între roți și că riderul e poziționat mai aproape de axul spate, ceea ce ajută în virajele strânse. Deși se poate monta în spate și roată de 27.5, pentru Kona Process X 2021 este anunțat un singur tabel cu geometria. Asta pentru că flipchip-ul și posibilitatea de scurtare a chainstay-urilor la 435 mm permit ca geometria să rămână neschimbată indiferent de tipul de roată montată în spate. Unghiul furcii e de 63.5 grade la toate mărimile, iar cel al tijei de șa este de 78.2 grade la mărimile S și M, 78 de grade la L și 79.9 grade la XL. Astfel ciclistul e pus într-o poziție de putere maximă față de monobloc, cheia pedalatului confortabil. Kona Process-X și X DL 2021 au ambele valori generoase ale reach-ului, de la 440 mm la mărimea S până la 525 mm la XL. Seat tube-ul rămâne scurt, permițând folosirea tijelor dropper foarte lungi. De exemplu cadrele S și M au seat tube de 380 mm, ambele având standard tije dropper de 170 mm. Cadrul L are seat tube de 420 mm iar XL de 450 mm, ambele având tije dropper de 200 mm. Process-X are un preț de 6125 Euro, cu furcă Fox 38 Performance cu amortizor GRIP, amortizor spate DPX2 Performance Elite, transmisie Shimano Deore 1×12 și frâne cu 4 pistoane. Jantele WTB KOM Trail cu lățime internă de 30 mm sunt legate la butuci DT Swiss 370. Modelul de top Process-X DL are prețul de 8128.99 Euro, are furcă RockShox ZEB de 38 mm, amortizor Super Deluxe Ultimate, transmisie SRAM X01 Eagle, frâne Code RSC și jante WTB KOM Trial cu butuci DT350. Kona Process-X și Process-X DL sunt disponibile doar cu cadru din carbon, așa că pentru cei ce preferă aluminiul există noul Process 153, disponibil atât cu roți de 27.5 cât și de 29. Cursa spate de 153 mm este împerecheată cu o furcă de 160 mm. Cadrele din aluminiu sunt noi în 2021, bazate pe tuburile modelului 134 și Process-X. Noile tuburi ajută la o scădere a greutății de 150 g față de modelul anterior. Curba suspensiei e și ea revizuită, fiind mai progresivă și având dând un sentiment de cursă infinită. Aceasta este foarte asemănătoare cu cea de pe modelul 134, cu o progresie de 13% de la 30 la 95% din cursă. Spre deosebire de Process-X, modelul Process 153 nu poate rula cu roți diferite, lungimea chainstay-urilor fiind fixă. Kona oferă noul Process 153 în două versiuni cu roți de 29, ambele disponibile în mărimile M, L și XL. Cadrul are pentru 2021 geometrie nouă, mai lungă și cu unghi al furcii mult mai mic față de modelul din carbon 2019. Reach-ul are 455 mm la mărimea M și 515 mm la XL. Unghiul furcii e mai mic cu 1.5 grade până a 64.5 grade iar cel al tijei de șa e mai mare cu 1 g până la 76.9 grade în mărimea M. În concordanță cu aceste schimbări, furca vine cu un offset mai mic, de doar 44 mm. Seat tube-urile sunt mai lungi decât cele de pe modelul din carbon Process-X. În mărimea M, acesta are 410 mm, la L are 450 mm iar la XL are 485 mm. Totuși, mărimea M acceptă tijă dropper de 170 mm iar L și XL de 200 mm. Kona Process 153 29 DL 2021 are prețul de 4200 Euro și e echipat cu transmisie Eagle 1×12 cu o combinație de piese SX, NX și GX, o furcă RockShox Lyrik Selec RC Charger, amortizor Super Deluxe Select Plus, frâne SRAM G2 RS și jante WTM KOM Trail cu butuci Formula. Pe partea mai ieftină e modelul Process 153 29, la 3340 Euro. Acesta are furcă RS Yaro RC, amortizor Deluxe Select Plus și frâne SRAM Guide T. Modelul Kona Process 153 27.5 2021 e disponibil în mărimile S-XL. Pentru 2021 unele elemente geometrice rămân neschimbate față de modelul 2019. Unghiul furcii e tot de 66 de grade iar cel al tijei de șa de 76.5 grade iar reach-ul e între 425 și 510 mm. Marea schimbare la noul model e înălțimea monoblocului, care e acum la 342 mm față de 355 mm înainte. Chainstay-urile sunt un pic mai mici, la 427 mm. Modelul Kona Process 153 27.5 2021 are un preț de 3340 Euro, cu aceiași echipare ca modelul omolog cu roți de 29. Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului. Informații de pe bikerumor.com Sursa: Freerider
  13. MTB-ul hardtail de nivel mediu de performanță de la BMC a primit un cadru cu totul nou, proiectat să facă față la trasee mai agresive fără a renunța la transferul de putere excelent pentru care e recunoscut. Cadrul folosește Tuned Compliance Concept (TCC) cu seatstay-uri aplatizate, tijă de șa și seat-tube cu secțiune în D și cu roți și anvelope alese să facă față terenului dificil. O furcă cu unghi mai mic oferă stabilitate, dar partea inferioară a bicicletei rămâne rigidă atunci când e nevoie de accelerație maximă. Geometria noului Twostroke e inspirată de cea a modelului full suspension de XC Fourstroke și păstrează ciclistul într-o poziție agresivă, cu un unghi al tijei de șa de 75 de grade și cu seatstay-uri scurte. La vale, se face simțit unghiul furcii de 67 de grade și offset-ul de 44 mm al acesteia, care fac bicicleta să fie stabilă. Sunt disponibile 4 mărimi, între S și XL. Detaliul care atrage prima dată privirea este îmbinarea dintre seatstay-urile aplatizate și partea inferioară a toptube-ului, dar există și alte elemente ce merită remarcate. Bicicleta are toate cablurile rutate intern, acestea intrând prim partea inferioară stângă a downtube-ului, de unde acestea devin invizibile. Un alt element remarcabil e secțiunea în D a seat tube-ului și a tijei. Acestea sunt proiectate pentru a oferi o flexare controlată în spate. Există însă și un adaptor pentru tijă clasică de 27.2 mm, inclusiv dropper. Un chain guide integrat e montat deasupra angrenjaului, iar cadrul are trei șuruburi pentru suportul de bidon pe downtube, putând fi aleasă una dintre cele două poziții disponibile, pe lângă acestea existând loc pentru un suport și pe seat tube. Ce e interesant e că BMC a decis să păstreze toată gama la prețuri abordabile, neexistând echipări de top, acestea fiind oarecum rezervate modelului soft-tail de top Teamelite, care e neschimbat din 2015. Modelul Twostroke 01 ONE este cel mai scump model, la 3999 Euro acesta fiind echipat cu grupul SRAM GX Eagle cu angrenaj non-serie X1 din carbon și schimbător spate X01, frâne SRAM Level TLM, roți DT Swiss XR 1700 și anvelope Vittoria Barzo 29×2.25. Greutatea anunțată e de 9.33 kg. Twostroke 01 TWO are un preț de 2999 Euro și primește grupul complet GX Eagle cu frâne Level TL și o greutate anunțată de 9.7 kg. Twostroke 01 THREE are un amestec de componente GX/NX/SX Eagle și frâne Shimano Deore BR-6100, butuci Shimano și jante Alex pentru un preț total de 2499 Euro. Greutatea anunțată e de 11.46 kg. Cel mai ieftin model din carbon 01 este Twostroke 01 FOUR, cu grup Deore 1×12 și frâne MT200. Prețul e de 1999 Euro iar greutatea e de 11.46 kg. Mai există și două versiuni din aluminiu, la 1599 Euro cu NX Eagle și 1199 Euro cu Deore. Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului. Informații de pe bikerumor.com Sursa: Freerider
  14. MTB-ul hardtail de nivel mediu de performanță de la BMC a primit un cadru cu totul nou, proiectat să facă față la trasee mai agresive fără a renunța la transferul de putere excelent pentru care e recunoscut. Cadrul folosește Tuned Compliance Concept (TCC) cu seatstay-uri aplatizate, tijă de șa și seat-tube cu secțiune în D și cu roți și anvelope alese să facă față terenului dificil. O furcă cu unghi mai mic oferă stabilitate, dar partea inferioară a bicicletei rămâne rigidă atunci când e nevoie de accelerație maximă. Geometria noului Twostroke e inspirată de cea a modelului full suspension de XC Fourstroke și păstrează ciclistul într-o poziție agresivă, cu un unghi al tijei de șa de 75 de grade și cu seatstay-uri scurte. La vale, se face simțit unghiul furcii de 67 de grade și offset-ul de 44 mm al acesteia, care fac bicicleta să fie stabilă. Sunt disponibile 4 mărimi, între S și XL. Detaliul care atrage prima dată privirea este îmbinarea dintre seatstay-urile aplatizate și partea inferioară a toptube-ului, dar există și alte elemente ce merită remarcate. Bicicleta are toate cablurile rutate intern, acestea intrând prim partea inferioară stângă a downtube-ului, de unde acestea devin invizibile. Un alt element remarcabil e secțiunea în D a seat tube-ului și a tijei. Acestea sunt proiectate pentru a oferi o flexare controlată în spate. Există însă și un adaptor pentru tijă clasică de 27.2 mm, inclusiv dropper. Un chain guide integrat e montat deasupra angrenjaului, iar cadrul are trei șuruburi pentru suportul de bidon pe downtube, putând fi aleasă una dintre cele două poziții disponibile, pe lângă acestea existând loc pentru un suport și pe seat tube. Ce e interesant e că BMC a decis să păstreze toată gama la prețuri abordabile, neexistând echipări de top, acestea fiind oarecum rezervate modelului soft-tail de top Teamelite, care e neschimbat din 2015. Modelul Twostroke 01 ONE este cel mai scump model, la 3999 Euro acesta fiind echipat cu grupul SRAM GX Eagle cu angrenaj non-serie X1 din carbon și schimbător spate X01, frâne SRAM Level TLM, roți DT Swiss XR 1700 și anvelope Vittoria Barzo 29×2.25. Greutatea anunțată e de 9.33 kg. Twostroke 01 TWO are un preț de 2999 Euro și primește grupul complet GX Eagle cu frâne Level TL și o greutate anunțată de 9.7 kg. Twostroke 01 THREE are un amestec de componente GX/NX/SX Eagle și frâne Shimano Deore BR-6100, butuci Shimano și jante Alex pentru un preț total de 2499 Euro. Greutatea anunțată e de 11.46 kg. Cel mai ieftin model din carbon 01 este Twostroke 01 FOUR, cu grup Deore 1×12 și frâne MT200. Prețul e de 1999 Euro iar greutatea e de 11.46 kg. Mai există și două versiuni din aluminiu, la 1599 Euro cu NX Eagle și 1199 Euro cu Deore. Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului. Informații de pe bikerumor.com Sursa: Freerider
  15. Bikepacking, spiritul de aventură!

    Gândește-te la toate situațiile alea dificile în care te-ai afalt cu bicicleta de-a lungul timpului, erau acolo cu tine, ele te-au convins să o faci. Situațiile astea sunt în stare să facă din necunoscut ceva fără de care nu poți trăi. Le poți spune că sunt chiar curatorii curiozității. Sunt cele mai bune prietene și cei mai răi inamici, curiosul, sălbaticul, vocea iraținală a minunăției. Acesta este spiritul de aventură! Sursa: Freerider
×