freeriderro

Membri
  • Conţinut creat

    3.610
  • Membru din

  • Ultima vizită

    Niciodată
  • Days Won

    3

freeriderro last won the day on March 5

freeriderro had the most liked content!

Despre freeriderro

  • Data naşterii
  1. Faimoasele frâne Code au fost relansate sub denumirea de Sram Code, acestea numindu-se până nu de mult, Avid. Își trag acum tehnologia din noile Guide-uri, care par a fi un succes pentru americani, așadar au împrumutat tot ce era mai bun și pentru noile Code-uri. Sram Code, versiunea de top, RSC.Frânele, la fel ca până în prezent, vor fi dedicate laturii gravitaționale a sportului, în principiu Enduro și Downhill. Din punct de vedere al construcției, vor fi susținute de o manetă cu o ergonomie crescută și de un etrier care conține 4 pistoane, unul cu diametru de 15 și altul cu un diametru de 16mm, așadar, putere cât cuprinde. Versiunea R.Pe scurt, aceste frâne au fost concepute pentru cele mai dificile situații sau trasee pe care ți le poți imagina, așadar așteaptă-te la un rezervor mai mare al manetei și la pistoane zdravene. Etrierul și discul.Vor exista două versiuni, RSC fiind cea de top și R, fiind cea entry. Dacă între cele două etriere nu există vreo diferență notabilă, în cazul manetei există mici modificări, de principiu legate de materiale și de reglaje. Astfel, maneta RSC are în plus Contact Point Adjusment (cu ajutorul unei rotițe) și rulmenți pentru manetă. De asemenea, șuruburile sunt construite dintr-un material diferit. Etrierul, încă o dată, poate n-a fost clar de la început.Chiar și așa, cele două frâne vor avea aceeași greutate, de 443 de grame, doar prețul va fi diferit: 270 de euro pentru RSC și 170 de euro pentru R. Per bucată. via Sram Sursa: Freerider
  2. Dorin Dîrnescu ne trimite un scurt race report despre cum s-au desfășurat ostilitățile la Sibiu, în weekend, la XCE Central. Să-i dăm cuvântul. Duminică 23 aprilie, s-a desfasurat prima editie a XCE Central Sibiu. Foto: organizator.La ora programata, pe o vreme cu lapoviță și vant rece, 28 de rideri (atât amatori cât si obișnuiți ai podiumurilor la XCM sau XCO în țară) au luat startul individual initial, in seria de calificari. Mai apoi, dupa imperecherile aferente timpilor obtinuti, au inceput spectaculoasele dueluri cu eliminare, serii din care doar primii 2 rideri primeau dreptul de a mai efectua un tur in runda urmatoare. Intre timp, fiind zona urbana, cu o suprafata de rulare preponderent pe piatra cubica, traseul s-a uscat rapid, iar pericolul de aluncare s-a redus considerabil. De altfel nici in zona de coborare pe scari, mentionez ca nu au fost probleme, toti rideri le-au coborat dupa tehnica si deprinderile personale, dar fara sa avem cazaturi. Doar cei mai buni au ramas in lupta iar finalele au incununat acest eveniment sportiv inedit, prin care am dorit sa punem in valoare potentialul turistic al Sibiului intr-un mod diferit, dar aproape de ceea ce ne place sa facem, sa concuram si sa pedalam. Foto: organizator.Rezultate: Finala Mare (loc 1-4) Pescaru Patrick – CS Măgura Cisnădie Fabian Gândilă – Scott Geiger Team Romulus Veștemean – CS Măgura Cisnădie Păcurar Vlad – ACS Sport Competiton Finala Mică (loc 5-8) Roșioru Daniel – XC Riders/Play Bike Benghea Florin – Școala de MTB Deak Zoltan – Zedbike Bondor Bogdan – CS Vointa Cluj-Napoca Aceasta prima editie a XCE Central Sibiu, parte integranta a proiectului Asociatiei TOTAL CYCLING CLUB numit Clasamentul Unitar Pentru Amatorii (C.U.P.A.) României la MTB. Etapa a 2-a o va reprezenta cursa de XCO din 9 Iulie 2017, BULLS XCO Hammersdorf 2. Foto: organizator.Clasamentele dupa prima etapa, plus restul detaliilor ce vor surveni pe parcurs, vor fi disponibile pe site-ul clubului, http://totalcycling.ro/. Sursa: Freerider
  3. Maratonul Olteniei, powered by CEZ Romania, pune pentru al 5-lea an consecutiv Ramnicu Valcea pe harta marilor competitii de MTB si alergare montana si lanseaza invitatia tuturor iubitorilor de sport in aer liber de a intra in ritmul naturii si al faptelor bune. Incepand cu data de 15 mai, viitorii competitori se vor putea inscrie pentru oricare din probele concursului pe site-ul competitiei www.maratonulolteniei.ro. Foto – Maratonul OltenieiAstfel, pentru editia din 2017, alergatorii si biciclistii amatori se vor putea intrece in patru probe consacrate, MTB Cross-country pe doua variante de traseu: scurt, de aproximativ 33 km, si lung – de 51 km, si Trail Running pe doua trasee: unul de semimaraton, de 22 km, si un cros de 10,5 km. Foto – Maratonul OltenieiCa in fiecare an, energia participantilor se transforma in bine pentru comunitatea locala. Cauza sociala a Maratonului Olteniei 2017 este donarea de sange si modernizarea Centrului de Transfuzie Sanguina din Ramnicu Valcea cu echipamente medicale necesare pentru salvarea de vieti. Cursele de MTB sunt programate sambata, 26 august, iar probele de alergare montana vor avea loc duminica, 27 august. Startul competitiei va avea loc in Parcul Zavoi din Ramnicu Valcea, iar organizatorii au pregatit multe surprize si noutati care exploreaza noi tehnologii si teritorii de comunicare. „Cred ca vom avea o editie cu adevarat speciala in acest al cincilea an de Maratonul Olteniei. Unii dintre noi vom fi mai experimentati si mai antrenati decat oricand pana acum, iar altii vor fi pentru prima data aliniati la startul unei competitii atat de plina de provocari. Iar aceasta combinatie este exact ce ne dorim pentru ca genereaza o energie unica in randul evenimentelor de profil. Astept cu nerabdare sa ii revad la linia de start pe prietenii consacrati ai Maratonului Olteniei, dar si sa ii cunosc pe aceia care infrunta traseele pentru prima data!” – Martin Zmelik, CEO CEZ Romania. Pentru a afla din timp noutati despre eveniment, urmariti website-ul www.maratonulolteniei.ro si pagina de Facebook a evenimentului www.facebook.com/MaratonulOlteniei. Sursa: Freerider
  4. Vom incepe cu o intrebare: cum se transmit fortele de la roata pana la amortizor? Suntem constienti de faptul ca suspensia spate a unui cadru este practic un sistem de parghii care actioneaza asupra unui amortizor care preia socurile. Cel mai important de notat este ca unele sisteme de parghii (linkage) se comporta diferit in ceea ce priveste transmiterea fortei catre amortizor, totul in functie de pozitia axului rotii spate. Practic fiecare producator si-a gandit diferit comportamentul suspensiei spate si a expus anumite caracteristici ca fiind un avantaj pentru biciclist. Realitatea este ca design-urile difera atat de mult de la un producator la altul incat ne simtim chiar sufocati atunci cand cautam informatii despre tipuri de suspensii si cum se comporta aceastea. Rareori ne alegem o bicicleta sau un cadru pentru ca ne dorim in mod special acel timp de suspensie. Stabilitatea, cum am spus si in articolele anterioare, este principalul motiv pentru care orice vehicul are o suspensie. Finetea este data de capacitatea suspensiei si a amortizorului de a amortiza denivelarile pe care le intampina roata. Majoritatea suspensiilor sunt foarte putin sensibilie pe prima parte a cursei. Aceasta se traduce prin necesitatea unei forte mai mari pentru comprimare in faza incipienta. Pe langa finetea redusa pe care o are, ajunge si foarte usor la capatul cursei. Aceasta ar fi descrierea unei suspensii proaste care nu face decat sa te destabilizeze atunci cand roata intampina obstacole de dimensiuni mici care nu ajung sa fie absorbite. Despre progresivitate si liniaritate? Veti vedea ca parerile sunt atat de impartite incat este aproape imposibil sa va faceti o idee concreta. Un lucru este cert, ne dorim ca prima parte a cursei sa copieze terenul cat mai bine, iar pe finalul cursei sa nu ajungem imediat in capat – aceasta este cea mai raspandita abordare. Pentru toate acestea s-au gasit solutii, majoritatea le gasim pe amortizoarele high-end daca vorbim de amortizoare – distantiere care reduc volumul de aer comprimat in cazul amortizoarelor cu aer sau o camera negativa cu volum mare. De exemplu: Un sistem de parghii care pe finalul cursei tinde sa aiba o caracteristica liniara (dezvolta o forta mare deci comprima amortizorul mai repede) ar avea nevoie de un volum de aer comprimat mai mic in timp ce un altul ar cere un volum mare compensatoriu pentru aceasta. Ce intelegem din cele spuse mai sus este ca amortizorul este un element care necesita o echilibrare cu cinematica sistemului de parghii. In ceea ce priveste vitezele de comprimare si de revenire, valvele acestuia sunt reglate de producator special pentru acel cadru. De aici si inscriptionarile de pe amortizoarele high-end care ne spun taria valvelor (valving). Comportamentul amortizorului depinde de pozitia pistonului in cursa, in schimb un sistem mecanic de parghii este liber sa se miste in limitele sale de cursa minim si maxim fara a opune rezistenta – de aceea este nevoie de un element de amortizare care incetineste si controleaza comportamentul sistemului dand stabilitate. Inca un capitol important este felul in care se comporta suspensia pe partea de mijloc a cursei (midstroke). Aceasta este pozitia in care cadrul si implicit amortizorul sunt cele mai active. Aproxmativ toate amortizoarele au mai mult sau mai putin o viteza de comprimare si de revenire limitata din fabrica pentru a oferi o sustinere in cursa atat cat sa nu afecteze in mod dramatic finetea cu care acesta absoarbe denivelarile. De exemplu Fox a venit cu un tip de valva care este dependenta de pozitia ei in cursa, acesta fiind sistemul numit Boostvalve dar si alte tipuri pentru alte industrii. Articulatiile cadrului si cum influenteaza acestea performantele Daca vreodata ati facut trecerea de la un cadru rigid la unul cu suspensie cu siguranta ati aflat ca articulatiile la majoritatea cadrelor contin un element de rotatie iar aici discutam de bucse sau de rulmenti. Fortele produse de terenul pe care roata calca se transmit din aproape in aproape de la cauciuc la janta, prin spite catre butuc si mai departe pana la amortizor. Ce poate reduce performantele uneori este elementul de rotatie din articulatie. De ce preferam rulmentii si nu bucsele? Suprafetele de frecare in cazul bucselor este foarte mare in comparatie cu frecarile dintr-un rulment. Intr-un rulment frecarile sunt minime deoarece bilele din interior se rostogolesc, iar suprafetele aflate in contact sunt punctiforme. Majoritatea producatorilor folosesc rulmenti, insa exista cazul in care unele articulatii contin bucse deoarece ele nu pivoteaza decat cateva grade si se considera ca nu sunt generate forte de frecare prea mari. Cu cat frecarile sunt mai mari, cu atat amortizorul devine mai putin sensibil la denivelari. Dupa cum observati majoritatea amortizoarelor inca au acele bucse la capete lasand ca doar o mana de producatori sa adauge rulmenti in jurul articulatiilor amortizorului (Trek este un bun exemplu). Ce este “Anti squat” si “pedal kickback” Vom folosi termenii in engleza pentru a fi mai util pentru voi pe viitor cand vezi cauta informatii legate de aceste aspecte. Termenul Anti squat este folosit pentru a descrie cat de mult se opune sistemul mecanic de parghii (linkage-ul cadrului) atunci cand este sub tensiunea lantului. Practic cu cat pedalati cu o forta mai mare cu atat suspensia raspunde mai putin la teren. De exemplu: daca un cadru are un factor ridicat de anit squat atunci in timpul pedalarii in forta mare, suspensia devine mai rigida din cauza tensiunii din transmisie fapt ce duce la o amortizare redusa a obstacolelor. Exemplul de mai sus este un avantaj in cazul in care discutam de biciclete care sunt gandite pentru urcare combinata cu mai putina coborare. In caz contrar, daca factorul de “anti squat” este mic, suspensia cadrului este foarte activa chiar si in sarcina maxima insa aici apare fenomenul numit “pedal kickback”. Practic suspensia fiind foarte activa in timpul pedalarii va absorbi foarte mult din energia cu care biciclistul pedaleaza creandu-se la fiecare apasare pe pedala un balans al bicicletei. Dupa cum bine stiti, majoritatea bicicletelor au amortizoare cu ProPedal sau Lock-out pentru a favoriza pedalarea mai precis, micsorarea balansului creat de pedalare. In concluzie, nu exista bicicleta care urca bine si coboara la fel de bine. Orice cale ai alege va exista un compromis. Depinde doar de voi sa aflati ce va doriti de la o bicicleta si sa faceti alegerea cea mai inteleapta si potrivita pentru terenul pe care il veti aborda. Daca doriti sa explorati mai mult taramul suspensiilor puteti incepe de aici: https://en.wikipedia.org/wiki/Bicycle_suspension Cei care ne-au impresionat cel mai mult au fost cei de la Yeti cu SitchLink-ul lor. Acesta ar fi un model mai vechi: Noul model de Switchlink numit si Switch Infinity – observati schimbarea de directie. Află de la cei mai buni sau apelează direct la ei. Articol redactat de Cezar Băjenaru, Ace of Spanners – service dedicat furcilor și amortizoarelor. Sursa: freerider.ro
  5. Când vine vorba despre biciclete pliabile, cei de la Dahon punctează în fruntea clasamentelor, cel puțin dacă ne referim la raportul calitate/preț. Pentru unul dintre cele mai populare și vândute modele din gamă, Curve i3, producătorul a decis instalarea unui ghidon construit dintr-o singură bucată, acesta nemafiind reglabil din două bucăți cum se întâmpla la modelul precedent. Ce înseamnă asta? Că beneficiezi de un ghidon sigur și mai rigid, însă nu-l vei mai putea regla pe înălțime, iar de aici, bicicleta se adresează mai degrabă persoanelor mai scunde sau chiar copiilor. Aceasta rulează pe roți de 16 inch, are o greutate rezonabilă de 12.4 kg, iar odată pliată, dimensiunile acesteia vor fi de doar 60x57x34 cm, suficient pentru a fi stocată în orice colț al casei sau de ce nu, al biroului. Transmisia provine de la Shimano și include 3 viteze în butuc (Shimano G-3R40), iar frânele de la Winzip, acestea fiind de tip V-Brake. Nu în ultimul rând, roțile sunt construite cu jante duble, cu 20 de spițe pentru roata de față și butuc din aluminiu și 28 de spițe pentru roata de spate. Dahon recomandă o greutate maximă a ciclistului de 100 de kg. Curve i3 este oferit pentru 2.399 de lei și poate fi găsit la provelo.ro. Sursa: Freerider
  6. Transition a anunțat lansarea a două noi hardtail-uri, dar nu orice fel de hardtail-uri, ci unele care garantează distracție maximă pe traseu. Este vorba despre noul Throttle, ce rulează pe roți de 27.5 inch și despre noul Vanquish, ce va fi dotat cu roți de 29 de inch. Să le vedem pe rând. Throttle-ul, care rulează pe roți de 27.5 inch, își arată genele de XC și de DirtJump prin construcția și forma cadrului. Asta înseamnă că ai la dispoziție un top tube mai jos plasat, care dă o notă de agresivitate bicicletei și un unghi relaxat al head tube-ului, care-ți va permite să abordezi cele mai dificile coborâri. Căci da, 66 de grade pentru unghiul headtube-ului pentru un hardtail ce poate fi folosit și la XC, părea ceva de neimaginat până în prezent, aceasta fiind o valoare pe care o întâlnești mai degrabă pe bicicletele de enduro sau chiar de downhill. Ține cont totuși că furca are o cursă de 140mm. Cu o greutatea de doar 1.4 kg, cadrul este dotat cu un ax Boost 12 x 148mm și poate găzdui o anvelopă cu o lățime de până la 2.6 inch. Mai sunt necesare și alte informații pentru a înțelege de ce noul Throttle este atât de special? Cadrul poate fi achiziționat pentru 1.700$ sau bicicleta completă, echipată cu Sram GX, pentru 3.700$ Vanquish pe de altă parte, versiunea cu roți de 29 de inch, beneficiază tot de un headtube relaxat, însă nu similar ca în cazul fratelui mai mic. În cazul acesteia, va trebui să te mulțumești cu o valoare de 67.5 grade, dar nu-ți face griji, căci valori similare nu vei întâlni în segment. Chainstay-ul este de asemenea scurt, de 420mm, iar acesta va permite instalarea unei anvelope de maxim 2.4 inch. Axul 12 x 148mm Boost este standard, iar greutatea cadrului este similară cu cea a lui Throttle, anume de 1.400 de grame. Nici prețurile nu diferă. Transition Carbon Hardtails from Transition Bikes on Vimeo. Mai multe detalii despre cele două modele găsești pe site-ul producătorului. Sursa: Freerider
  7. Magura vine cu câteva noutăți în această primăvară, pe care le va prezenta la Sea Otter Classic. Este vorba de noua frână MT3 Trail Sport și de un levier pentru tuning, HC3. MT Trail Sport este noul membru al familiei de frâne MT folosind conceptul de succes MT Trail, cu patru pistoane la etrierul din față și două în spate. Fratele mai mic MT Trail Sport vine pe piață la un an după modelul de top MT Trail Carbon. Conceptul de 4 pistoane pe față/2 pe spate are succes nu doar în lumea All Mountain și Enduro ci și pe piața eMTB-urilor, iar clienții își doarea aceleași principii aplicate și la un model într-o gamă mai mică de preț. Astfel a luat naștere MT Trail Sport. Greutatea este de 255 g pentru frâna față și de 230 g pentru cea spate, prețul recomandat fiind de 219.90 Euro pentru un set. Maneta HC3 a fost dezvoltată împreună cu riderul Danny MacAskill pentru frânele ediție limitată MT7, fiind acum disponibilă ca piesă separată pentru tuning. Maneta HC3 este scurtată și are o mulțime de inovații și reglaje. Fiecare utilizator are posibilitatea să își ajusteze modul de frânare personalizat. Se poate regla depărtarea manetei de ghidon, dar și geometria acesteia, ceea ce schimbă forța de frânare. Maneta e compatibilă cu modelele MT6, MT7, MT8 și MT Trail Carbon. Greutatea este de 38 g pentru o manetă iar prețul, tot pentru una singură, este de 67.90 Euro. Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului. Sursa: Freerider
  8. Puțini tineri ambițioși și determinați în ziua de astăzi, în special când vine vorba de biciclete. Și în special când în jurul tău roiesc o sumedenie de tentații, de la mii de selfie-uri ce pot fi apreciate pe facebook, la cluburi sau la mașini cu cai mulți. Din fericire însă, există și excepții, iar Ștefan Chivu s-a numărat printre cei pe care i-am simțit cu potențial. Așadar, l-am cooptat în echipa noastră redacțională. Cum calea către a deveni un redactor de încredere este lungă, și necesită acumularea de experiență, Ștefan va începe prin a scrie rapoarte de cursă, din zonele în care va fi detașat. Așadar, pentru început un om de infanterie, care ne va furniza imediat după un concurs informații la cald, despre cum s-au desfășurat ostilitățile, astfel încât la voi să ajungă aceste noutăți în cel mai scurt timp posibil. De precizat sunt și realizările lui Ștefan de până acum, marcând mai multe participări la competiții, triumfând cu recenta victorie de la Trofeul Muscelului pe tura scurtă, de anul trecut. Tot anul trecut, a câștigat la Cozia tura scurtă la categoria de vârstă (19-29 de ani), iar la Prima Evadare a pornit de pe locul 700 și a terminat pe un onorabil loc 72. În condițiile pe care cu toții cred că ni le amintim foarte bine. Arma de luptă este un Cannondale F 29 Carbon (2012), nu foarte nou, dar construit custom și asezonat cu componente de top, precum: angrenaj Truvativ XX, schimbătoare Sram X0, roți cu butuci Tune, anvelope Schwalbe Rocket Ron Evo sau frâne Formula RX. Toate acestea duc “acul” digital al cântarului către valoarea de 9.3 kg, una de invidiat aș spune. Nu în ultimul rând, trebuie să precizez că Ștefan deține recordul pe pumptrack-ul FreeRider și este destul de greu de ajuns, așadar, presupunem că stă bine și partea tehnică. Nouă nu ne mai rămâne decât să-i urăm un călduros bun venit în echipă și să așteptăm cu nerăbdare primele sale articole de la curse. Chiar dacă are cel mai bun timp de pe pumptrack-ul FreeRider, Ștefan și-a stabilit un nou record: sub 9 secunde. Deloc ușor, credeți-mă pe cuvânt!Sursa: Freerider
  9. Cei de la Ibis au lansat a treia generație a modelului lor de trail, Ripley, oferind spațiu pentru anvelope mai mari pe modelul 29. A treia generație Ripley LS (de la Long and Slack) vine cu o cursă neschimbată, de 120 mm cu sistemul DW Link în spate și de 130 mm în față, dar oferă spațiu pentru anvelope de 2.5 -2.6 în funcție de modelul anvelopei și al jantei. Brațul superior al suspensiei a fost lățit fiind acum mai rigid, optimizat pentru transmisii 1x. Ripley LS a rămas totuși compatibilă cu deraior față tip Sideswing pentru cei ce nu doresc să renunțe la el. Bicicleta înseamnă totuși schimbări bune pentru Ripley, fiind mai adaptată la noile standarde. Noul model va avea doar geometria long&slack și va fi disponibilă doar cu butuci Boost 148. Rămâne totuși monobocul pe standard filetat. Brațul suspensiei lățit înseamnă rigiditate mai mare, spațiu pentru anvelope mai late și o calitate mai bună a rulării. Producătorii spun că va fi spațiu pentru noile anvelope 2.6 de la Schwalbe și noile 2.5 WT de la Maxxis, dacă sunt montate pe jantele late originale. Modelul nou nu mai e compatibil cu angrenaje triple, într-o lume în care 1x face legea. Este însă spațiu pentru angrenaj dublu și pentru montarea unui deraior față Sideswing. Prinderea de deraior poate folosi și pentru atașarea unui chainguide în cazul în care se alege o transmisie 1x. Greutatea cadrului din carbon se pare că a crescut cu 180 g față de modelul anterior până la 2675 g în mărimea M cu amortizorul Fox Float DPS EVOL. Bicicleta este disponibilă în culoarea Ti-Ho arginitiu sau galben Vitamin P la prețul de 3000 USD pentru cadru sau de 4000 USD pentru bicicleta completă cu transmisie SRAM NX și 6600 pentru cea cu Eagle X01. Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului. Informații de pe bikerumor.com Sursa: Freerider
  10. Acesta este primul meu contact cu o încălțăminte SiDi, iar din capul locului pot spune că italienii nu se dezic niciodată când vine vorba de design. Dragon Carbon arată excelent, combinând perfect eleganța cu aspectul modern, iar cum vei afla mai târziu în acest articol, chiar și cu funcționalitatea. Finisaje care nu lasă loc de niciun comentariu. Aceștia sunt noii SiDi Dragon 4 Carbon. Sfat de fashion: alegeți versiunea galbenă.Imediat ce-i încalți, realizezi că aici este vorba despre treburi serioase. Sunt rigizi, iar din acest punct de vedere, nu-s neapărat cele mai comode încălțări pe care le-am testat vreodată, însă sunt clar orientate către competiții. Prima prindere, Soft Instep Closure System pe numele său, este o bandă legată cu sfoară de o rotiță. Reglajul pentru călcâi.Rotița cu pricina. O altă rotiță se află imediat, mai jos.Deschidere largă pentru a introduce piciorul.După ce ai băgat piciorul în încălțăminte, aceasta se poate ajusta cu ajutorul unei benzi cu click, apoi, mai departe, cu ajutorul unei rotițe. Rotița aceasta a fost denumită Techno 3, iar o jumătate a acesteia se ridică din loc, pentru a-ți permite s-o învârți în voie în vederea reglajului fin. Click-click-click și gata. Important este că în cazul în care se strică, poate fi reparată sau pur și simplu, înlocuită. Dimensiunile sunt însă relativ mici, iar cu o pereche de mănuși de iarnă, îți va fi destul de greu să realizezi reglajul respectiv. Sub aceasta, mai ai încă o rotiță similară pentru reglaj, iar la final, încă o bandă cu arici. Așadar, parctic ai 3 reglaje dinstincte care ajută la fixarea cât mai bună a labei piciorului în încălțăminte. Pentru a duce nebunia reglajelor și mai departe, cei de la SiDi au gândit un sistem și pentru fixarea călcâiului, astfel încât încălțămintea să nu se miște în momentul unui sprint spre exemplu. Scurt și la obiect, beneficiezi de reglaje din plin și e greu de crezut că nu-ți vei putea găsi poziția ideală. Botul cauciucat și ultimul reglaj, cu bandă cu arici.Pe lângă rotiță, poți regla din partea dreaptă și banda de prindere.Călcâiul ranforsat.Partea inferioară a călcâiului este ranforsată cu un material mai dur, pentru o durabilitate mai mare, pe când vârful este învelit cu un material cauciucat, util la sesiunile de pushbike. În ceea ce privește talpa, aceasta folosește un sistem introdus de SiDi încă din 1999, ce permite înlocuirea acesteia. Da, ai auzit bine. În momentul în care aceasta este deja prea uzată sau zgâriată, pur și simplu o deșurubezi, apoi o înlocuiești cu una nouă (pe care desigur că trebuie s-o achiziționezi separat). De regulă, știm prea bine cum arată o talpă după un sezon activ, în care te mai trezești că faci și push bike pe unele porțiuni cu pietre sau rădăcini. Astfel, din punct de vedere estetic, îi poți vinde ulterior ca noi. Crampoanele cauciucate pot fi de asemenea înlocuite oricând. Acestea au dimensiuni generoase și se înfig foarte bine în sol, atunci când împingi bicicleta la deal (sper că nu și la vale). Talpă din carbon demontabilă.Asemenea crampoanelor, demontabile și ele la rândul lor.Dacă ești obișnuit cu încălțămintea clipless, nu o să ai probleme cu confortul, însă dacă aceasta va fi prima ta pereche, va fi necesară o perioadă până la acomodare. Fiind un produs pentru competiții, tebuie să ții cont de faptul că aceștia sunt contruiți mai mult pentru eficiență și mai puțin pentru confort. Astfel, sunt foarte bine fixați pe laba piciorului, iar atunci când pedalezi, îți imprimă acel sentiment de unitate cu bicicleta, adică exact ceea ce trebuie să facă. După mai multe ore, nu m-am ales cu dureri și nu mi-au provocat răni pe nicăieri. Greutatea este de 725 de grame/pereche (măsura 43), o valoare care se încadrează în standardul unei perechi de top. Tot de top este și prețul recomandat, de 1.595 de lei, dar poți urmări perioadele de reduceri dacă te-ai îndrăgostit de ei iremediabil. Îi recomand cu căldură pentru competițiile de Cross Country sau pentru cei care doresc o încălțăminte clipless care să abunde în reglaje și să puncteze eficient și pe partea de funcționalitate. Preț: 1.595 Lei Importator: SiDi.ro Sursa: Freerider
  11. Etapa a 2a de la maratonul mtb pe etape Mitas 4 Islands MTB a trebuit să fie modificat față de varianta inițială datorită vremii. Specificul acestui concurs este că fiecare din cele 4 etape se desfășoară pe o altă insulă din Croația, de aici și numele. Din păcate, pentru insula Rab unde urma să aibă loc etapa 2, se anunța mare agitată, iar feribotul care transporta concurenții și bicicletele nu putea acosta. Așa că toată lumea a rămas încă o zi pe insula Krk unde organizatorii au pus la punct peste noapte, un traseu nou, sau aproape nou. Lungimea și diferența de nivel au rămas similare cu ce ar fi trebuit să parcurgem, însă o parte din el a fost comună cu ce mai pedalasem deja în prima zi. Cu toate astea nu ne-am plictisit deloc. Din capul locului trebuie să vă spunem că pentru noi, românii, regiunea este cât se poate de exotică datorită stâncăriei de peste tot și a traseelor de bicicletă care coboară de pe munte direct în mare. Peisaje pe care ai timp să le vezi chiar și în timpul concursului. Etapa a început în forță pe o lungă urcare cu rampă acceptabilă, dar care nu se mai termina. Cum încălzirea de dimineață nu o prea faci bine, pleci în concurs așa cum poți. Pentru mine ziua nu a început bine, spre deosebire de colegul de echipă care s-a simțit mai bine ca în prima zi. A trecut mai bine de jumătate de concurs până când am început și eu să vad mai bine. Iar la starea generala de „bine” cu siguranță nu a contribuit nici răceala pe care am căpătat-o pe drumul spre Croația. Traseul etapei cu numărul doi a fost în pur stil local, cu cele mai variate suprafețe de rulare posibile. De la asfalt la forestier cu pietriș fin, forestier cu bolovani, potecă de pământ și cele mai tari, potecile cu stâncă, și la vale, dar și la deal. Cu siguranță suspensiile, frânele și anvelopele bicicletelor sunt cu mult mai solicitate decât ce găsești în România. Desigur, ai și pe la noi. Însă dacă la noi trebuie să le cauți bine, aici tot ce trebuie să faci este să ieși de pe asfalt. Însă tot răul spre bine. Aici dacă plouă torențial, tot nu e noroi. Etapa a fost un carusel continuu, când la deal, când la vale, ba pe asfalt, ba pe potecă sau forestier. Totul a culminat cu urcarea înapoi pe „Lună”, platoul arid din vecinătatea orașului Baska unde a fost startul și finișul. Traseul era aici un drum de căruță, așadar două poteci paralele, însă pline de stâncărie în așa fel încât mâinile și picioarele nu aveau aproape niciodată timp de respiro. Și a 2a culminare a finalului de etapă a fost practic începutul etapei din ziua întâi. De data asta coborârea potecii în zig-zag de pe Lună până jos la asfalt. Putea fi epic dacă erai odihnit. Însă cum, evident, nu eram nu puteam risca viteză prea mare. Nu de alta însă virajele erau în ac de par, iar pe partea unde nu era versant de munte, era prăpastie. La final de etapă, Justforfungirls a avansat de pe 13 pe 7 la categoria Mixt, Dinamo BikeXpert Racing Team a scăzut de pe 66 pe 82 la categoria Masculin, Dream Team Reloaded a rămas cam la fel, scăzând de pe 66 pe 68, iar noi Team Freerider, am scăzut la rândul nostru de pe 92 pe 101. Nu ne putem lăuda cu un rezultat strălucit însă pentru noi cel putin, scopul evenimentului este să vedem cum este la alții și să povestim mai departe. Nu de alta, dar chiar merită să încercați un maraton mtb pe etape la modul general, și Mitas 4 Islands MTB la modul special. Sursa: Freerider
  12. Începând cu anul acesta, le urăm bun venit pe piața locală celor de la Syncromate, o companie care se va ocupa de distribuția mai multor mărci importante, de componente, accesorii sau chiar biciclete. Standul Syncromate de la Salonul Bicicletei.Pe scurt, Syncromate este un brand 100% Romanesc dedicat pietei entry-to-mid level sub a carui umbrela gasim atat accesorii si componente cat si scule si echipamente dedicate sportului pe 2 roti. Filozofia Syncromate este una foarte simpla: lucreaza direct cu fabricile astfel incat preturile sa fie accesibile unui segment cat mai larg de piata, iar ca target isi propun ca in urmatorii 2-3 ani sa devina cel mai important jucator din Romania si apoi din Europa de Est. Pentru a menționa câteva din brand-urile importate, acestea sunt: KMC, ARISUN, VELO, BETO, WELLGO, SIMPLA, BIKE HAND sau JUICE LUBES. Totodată, cei de la Syncromate vor avea și propriul brand de biciclete, Blade, nascut din dorinta de a intregi portofoliul de produse, 2017 fiind primul an pe piata bicicletelor complete. Gama este alcatuita din modele mountainbike cu roti de 26″ – Base si Joy, 27.5″ – Fun si 29″ – Big Fun, iar pe partea de biciclete de oras exista segmentul de 28″ – Town. Modelele Base si Joy sunt entry level, iar Fun si Big Fun sunt mid level, cele din urma fiind adresate si celor care pedaleaza la munte. Fabricate in Comunitatea Europeana, bicicletele se adreseaza tuturor persoanelor care vor sa faca miscare dar si persoanelor ce participa la diferite competitii. Concurentii directi sunt Cross si Drag. De mentionat ca cei de la Syncromate vor fi importatorul oficial al anvelopelor Arisun. Andrei Tanasoff, reprezentant Syncromate, ne povestește mai multe despre brand: Avantajele acestui brand premium de cauciucuri sunt: materialele si tehnologia de top folosite in procesul de fabricatie, dar si pretul foarte avantajos pe care il oferim clientilor nostri. Concurentii principali sunt: Maxxis, Schwalbe, Continental, Kenda, Hutchinson, etc. Brandul are multe modele, fiecare dedicat disciplinei pe care o practicam. Ca tehnologie avem modelele standard pe sarma dar si pliabil cu tehnologia aramid. Compozii diferite de cauciuc, protectii laterale si antipana diferite, ajungand pana la 120 TPI. Pagina Syncromate poate fi accesată aici, pentru a arunca o privire asupra pieselor sau accesoriilor importate. Sursa: Freerider
  13. Începând cu anul acesta, le urăm bun venit pe piața locală celor de la Syncromate, o companie care se va ocupa de distribuția mai multor mărci importante, de componente, accesorii sau chiar biciclete. Standul Syncromate de la Salonul Bicicletei.Pe scurt, Syncromate este un brand 100% Romanesc dedicat pietei entry-to-mid level sub a carui umbrela gasim atat accesorii si componente cat si scule si echipamente dedicate sportului pe 2 roti. Filozofia Syncromate este una foarte simpla: lucreaza direct cu fabricile astfel incat preturile sa fie accesibile unui segment cat mai larg de piata, iar ca target isi propun ca in urmatorii 2-3 ani sa devina cel mai important jucator din Romania si apoi din Europa de Est. Pentru a menționa câteva din brand-urile importate, acestea sunt: KMC, ARISUN, VELO, BETO, WELLGO, SIMPLA, BIKE HAND sau JUICE LUBES. Totodată, cei de la Syncromate vor avea și propriul brand de biciclete, Blade, nascut din dorinta de a intregi portofoliul de produse, 2017 fiind primul an pe piata bicicletelor complete. Gama este alcatuita din modele mountainbike cu roti de 26″ – Base si Joy, 27.5″ – Fun si 29″ – Big Fun, iar pe partea de biciclete de oras exista segmentul de 28″ – Town. Modelele Base si Joy sunt entry level, iar Fun si Big Fun sunt mid level, cele din urma fiind adresate si celor care pedaleaza la munte. Fabricate in Comunitatea Europeana, bicicletele se adreseaza tuturor persoanelor care vor sa faca miscare dar si persoanelor ce participa la diferite competitii. Concurentii directi sunt Cross si Drag. De mentionat ca cei de la Syncromate vor fi importatorul oficial al anvelopelor Arisun. Andrei Tanasoff, reprezentant Syncromate, ne povestește mai multe despre brand: Avantajele acestui brand premium de cauciucuri sunt: materialele si tehnologia de top folosite in procesul de fabricatie, dar si pretul foarte avantajos pe care il oferim clientilor nostri. Concurentii principali sunt: Maxxis, Schwalbe, Continental, Kenda, Hutchinson, etc. Brandul are multe modele, fiecare dedicat disciplinei pe care o practicam. Ca tehnologie avem modelele standard pe sarma dara si pliabil cu tehnologia aramid. Compozii diferite de cauciuc, protectii laterale si antipana diferite, ajungand pana la 120 TPI. Pagina Syncromate poate fi accesată aici, pentru a arunca o privire asupra pieselor sau accesoriilor importate. Sursa: Freerider
  14. Descoperă drumurile de culme ale Munţilor Bârgăului în decorul culorilor specifice ale primăverii Vom fotografia apusul peste Transilvania şi răsăritul peste Bucovina, iar peste zi vom pedala într-una dintre cele mai pitoreşti zone din ţară, pe lângă gospodării risipite şi prin cătune arhaice uitate de lume, prin poieni întinse pe culmi domoale, străjuite de masive cupole vulcanice şi mărginite în depărtări de crestele semeţe ale munţilor Rodnei şi Călimani. De ce o tură foto pe bicicletă? Pentru că oferă posibilitatea de a acoperi o arie mai extinsă, beneficiind de multiple situaţii de fotografiere, combinată cu plăcerea de a pedala într-un cadru inedit. Tura se adresează tuturor celor care deţin o bicicletă de munte şi un aparat foto (sau smartphone ), au o experienţă medie legată de practicarea ciclismului montan şi vor să-şi îmbunătăţească aptitudinile fotografice într-un spaţiu deosebit. Vom discuta îndeosebi despre aspecte tehnice şi practice legate de fotografie, dar vom atinge şi subiecte legate de practicarea mountain bikingului. Locaţia: Piatra Fântânele (Pasul Tihuţa) Data: 5-7 mai 2017 Locuri disponibile: 10 Preţ: 350 lei Preţul include îndrumare fotografică, două nopţi de cazare într-o pensiune din Piatra Fântânele, în camere duble cu baie proprie, cu mic dejun şi cină. Nu este înclusă masa de prânz (sub formă de picnic) şi transportul până şi de la locaţia de cazare, precum şi deplasările în zonă. Pentru cupluri preţul este de 300 lei/pers. Suplimentul single costă 100 lei/pers. Detalii pe mtbbn.ro. Sursa: Freerider
  15. Descoperă drumurile de culme ale Munţilor Bârgăului în decorul culorilor specifice ale primăverii Vom fotografia apusul peste Transilvania şi răsăritul peste Bucovina, iar peste zi vom pedala într-una dintre cele mai pitoreşti zone din ţară, pe lângă gospodării risipite şi prin cătune arhaice uitate de lume, prin poieni întinse pe culmi domoale, străjuite de masive cupole vulcanice şi mărginite în depărtări de crestele semeţe ale munţilor Rodnei şi Călimani. De ce o tură foto pe bicicletă? Pentru că oferă posibilitatea de a acoperi o arie mai extinsă, beneficiind de multiple situaţii de fotografiere, combinată cu plăcerea de a pedala într-un cadru inedit. Tura se adresează tuturor celor care deţin o bicicletă de munte şi un aparat foto (sau smartphone ), au o experienţă medie legată de practicarea ciclismului montan şi vor să-şi îmbunătăţească aptitudinile fotografice într-un spaţiu deosebit. Vom discuta îndeosebi despre aspecte tehnice şi practice legate de fotografie, dar vom atinge şi subiecte legate de practicarea mountain bikingului. Locaţia: Piatra Fântânele (Pasul Tihuţa) Data: 5-7 mai 2017 Locuri disponibile: 10 Preţ: 350 lei Preţul include îndrumare fotografică, două nopţi de cazare într-o pensiune din Piatra Fântânele, în camere duble cu baie proprie, cu mic dejun şi cină. Nu este înclusă masa de prânz (sub formă de picnic) şi transportul până şi de la locaţia de cazare, precum şi deplasările în zonă. Pentru cupluri preţul este de 300 lei/pers. Suplimentul single costă 100 lei/pers. Detalii pe mtbbn.ro. Sursa: Freerider