Mergi la conţinut

freeriderro

Membri
  • Conţinut

    4.270
  • Membru din

  • Ultima vizită

    Niciodată
  • Days Won

    3
  1. Specialiștii germani în suspensii Bionicon au pregătit pentru 2018 o versiune mult îmbunătățită rEVO, bicicleta de enduro cu suspensie reglabilă pe teren. Noutățile includ un nou tip de suspensie reglabilă ClimbAir, o furcă nouă și un cadru mai ușor cu spațiu pentru anvelope plus. În centrul noului rEVO se află bineînțeles sistemul de suspensie reglabilă care a fost denumită simplu sistemul Bionicon ce leagă pneumatic între ele furca și amortizorul. La apăsarea unui buton aerul poate să circule între camerele secundare ale furcii și amortizorului, schimbând dramatic geometria bicicletei cu aproximativ 5 grade la unghiul furcii și a tijei de șa, păstrând neschimbată înălțimea monoblocului. Acest lucru îi permite să urce mai bine decât o bicicletă de XC și să coboare mai bine decât una de DH! Sistemul pneumatic de pe noul model a fost redenumit ClimbAir. Chiar dacă sistemul funcționează la fel, camera secundară de aer a amortizorului a fost redesenată pentru un răspuns mai rapid al sistemului. Suspensia simplă horst-link de pe rEVO nu s-a modificat, existând în continuare opțiunile de cursă de 160 mm sau 180 mm pe același cadru, folosind brațe diferite ale suspensiei. Biciceltele primesc o nouă furcă simplă X-Fusion Metric pe aer. Cadrul din aluminiu a primit și el modificări, cu un headtube conic redesenat. Bionicon a redesenat și zona din spate pentru a mări spațiul pentru anvelope de până la 2.6. Datorită unui seat-tube mai scurt toate cadrele în afară de mărimea S pot folosi o tijă dropper de 150 mm. Chiar dacă toptube-ul s-a lungit și s-a lățit, noile cadre sunt mai ușoare cu câteva grame decât modelul vechi. Toate modelele folosesc acum roți 27.5+ Boost și pot fi modificate să aibă cursa spate dorită dintre cele două disponibile. Bicicletele din aluminiu folosesc un headset intern zero stack 44/55, tijă de 30.9 mm și monobloc filetat de 73 mm. Butucul spate e de 148×12 mm, există prindere ISCG 05 iar prinderile de etrier post mount sunt pentru discuri de 180 mm. Cadrul folosește rutare externă modulară a cablurilor pentru orice sistem existent, inclusiv pentru deraior față, existând și un port în seat-tube pentru tijă dropper stealth. Bionicon rEVO este disponibilă în trei versiuni, fiecare cu suspensie de 160 sau 180 mm. Există chiar și o versiune fără sistemul ClimbAir, dar acesta e elementul distinctiv al bicicletei! Jantele folosite au lățime internă de 30 mm iar butucii sunt de la DT, suspensiile de la X-Fusion și anvelopele de la Maxxis. Bicicleta e disponibilă în 4 mărimi între S și XL și în trei culori standard: albastru, negru sau argintiu. Cel mai ușor model rEVO 0 are o greutate de doar 13.5 kg și culori speciale. Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului. Informații de pe bikerumor.com Sursa: Freerider
  2. Firma Chiru Endurance Bikes din Hong Kong a fost cunoscută de circa 10 ani pentru cadrele lor din carbon, dar iată că intră pe o piață exclusivistă cu o bicicletă din titan construită pentru ”UltraBiking”. Prin acest lucru ei înțeleg ture de anduranță și aventură foarte lungi, departe de zonele civilizate. Soluția este noul Chiru Divider, o bicicletă din titan cu roți mari și groase și cu furcă din carbon sau cu suspensie Lauf, cu transmisie cu cutie pe curea Pinion. Ideea de UltraBiking este de a transporta tot echipamentul și de a parcurge orice fel de teren sau drum întâlnit, pe distanțe lungi și cu intervenții mecanice simple și minime. Primul mare obiectiv al bicicletei, ediția 2017 a French Divide cu lungimea de 2200 km și diferență de nivel de 35.000 m ce traversează Franța pe poteci de la nord la sud, a fost terminat de Pierre Arnaud Le Magnan, fondatorul companiei, care a câștigat cursa cu un timp de 9 zile și jumătate. Ideea inițială a fost să construiască o bicicletă din titan care să poată să reziste abuzurilor dintr-un astfel de tur. Astfel, Divider a fost construită pentru a funcționa atât cu roți de 29 cât și cu 27.5+ dacă e nevoie de amortizare și aderență. Apoi s-a adăugat cureaua Gates și cutia de viteze Pinion, rezultatul fiind o bicicletă ce nu are nevoie de mentenanță timp de mii de km parcurși departe de civilizație. Divider este prima bicicletă Chiru cu transmisie pe curea și cutie Pinion. Cadrul din titan are headtube conic ce primește orice furcă. Ca echipare originală este propusă fie o furcă fixă din carboncu lungime corectată pentru 100 mm de cursă, aceasta permițând adăugarea unei genți noi sub downtube, sau o furcă cu suspensie lamelară Lauf dacă e nevoie de amortizare mai bună. Cadrul are dropout-uri culisante pentru tensionarea curelei și un punct de desfacere a seatstay-ului drept pentru instalarea curelei. Drop-urile permit și diverse tipuri de ax, echiparea standard este cu Boost 148 thru dar se poate instala practic orice alt standard. Titanul este recunoscut pentru amortizarea bună a vibrațiilor, dar pentru turele lungi seatstay-urile coborâte oferă chiar mai mult confort pe offroad. Nu există încă informații despre preț și data lansării, dar s-ar putea să apară informații concrete la Eurobike! Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului. Informații și imagini de pe bikerumor.com Sursa: Freerider
  3. Compania canadiană Norco și-a prezentat la Crankworx noutățile pe 2018, în special în gama de aluminiu Range&Sight dar și în colecția pentru femei care s-a îmbogățit cu noi modele specifice. De asemenea a fost prezentat noul Threshold CX dar și câteva modele Ranges din carbon. Marea noutate pentru modelele din aluminiu Range & Sight este că geometria lor a fost modificată fiind acum identică celei de pe modelele din carbon. În afară de asta, singura noutate este folosirea amortizoarelor pe sistem metric în spate și introducerea mărimii XS la modelele din aluminiu. Chiar dacă în imagini apar modelele Range gri și Sight galben cu roți 29, există în colecție și versiunile cu roți de 27.5. Noile modele pe 29 vin cu pipe mai scurte cu 10 mm decât cele pe 27.5 iar cadrele au unghiul furcii ceva mai mare. Pentru 2018 toate modelele Norco vor fi disponibile și în versiune feminină, inclusiv Optic, Sight, Fluid FS și HT, cursiera Valence și mai multe city bike-uri. Modelele feminine oferă alte componente și opțiuni de culori decât modelele normale. Cadrele sunt identice cu cele normale deoarece Norco sunt mulțumiți de geometria lor la toate dimensiunile. Sistemul de tuburi diferite pentru fiecare mărime și sistemul Gravity Tune de la Norco fac ca un cadru cu cât e mai mic cu atât să fie mai ușor, iar spatele este adaptat pentru mărimea fiecăruia. Astfel toate cadrele oferă aceleași caracteristici funcționale. Norco are toptube-ul foarte jos la toate cadrele, ceea ce permite utilizarea lor de persoane de înălțime mică, fie ele bărbați sau femei. Modelele feminine diferă însă la punctele de contact: grip-uri mai subțiri, ghidoane mai înguste și șei specifice feminine. Pipele nu sunt mai scurte pe modelele feminine de MTB deoarece Norco a luat deja în calcul reach-ul la dimensionarea toptube-ului și nu s-a dorit modificarea comportamentului bicicletelor. Modelele feminine oferă o gamă largă de culori iar prețul e identic cu modelele normale. Modelele de competiție și de nișă nu vor fi însă oferite în versiuni feminine deoarece ei consideră că cicliștii de top au oricum preferințele lor și vor modifica bicicletele după acestea. Oricum majoritatea modelelor sunt disponibile și în mărimea XS. A fost prezentat și modelul de ciclocros Threshold 2018 din carbon, precum și nouă modele Ranges 2018. Modificările sunt doar de componente și de culori. Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului. Informații și imagini de pe bikerumor.com Sursa: Freerider
  4. Noutăți în gama Norco 2018

    Compania canadiană Norco și-a prezentat la Crankworx noutățile pe 2018, în special în gama de aluminiu Range&Sight dar și în colecția pentru femei care s-a îmbogățit cu noi modele specifice. De asemenea a fost prezentat noul Threshold CX dar și câteva modele Ranges din carbon. Marea noutate pentru modelele din aluminiu Range & Sight este că geometria lor a fost modificată fiind acum identică celei de pe modelele din carbon. În afară de asta, singura noutate este folosirea amortizoarelor pe sistem metric în spate și introducerea mărimii XS la modelele din aluminiu. Chiar dacă în imagini apar modelele Range gri și Sight galben cu roți 29, există în colecție și versiunile cu roți de 27.5. Noile modele pe 29 vin cu pipe mai scurte cu 10 mm decât cele pe 27.5 iar cadrele au unghiul furcii ceva mai mare. Pentru 2018 toate modelele Norco vor fi disponibile și în versiune feminină, inclusiv Optic, Sight, Fluid FS și HT, cursiera Valence și mai multe city bike-uri. Modelele feminine oferă alte componente și opțiuni de culori decât modelele normale. Cadrele sunt identice cu cele normale deoarece Norco sunt mulțumiți de geometria lor la toate dimensiunile. Sistemul de tuburi diferite pentru fiecare mărime și sistemul Gravity Tune de la Norco fac ca un cadru cu cât e mai mic cu atât să fie mai ușor, iar spatele este adaptat pentru mărimea fiecăruia. Astfel toate cadrele oferă aceleași caracteristici funcționale. Norco are toptube-ul foarte jos la toate cadrele, ceea ce permite utilizarea lor de persoane de înălțime mică, fie ele bărbați sau femei. Modelele feminine diferă însă la punctele de contact: grip-uri mai subțiri, ghidoane mai înguste și șei specifice feminine. Pipele nu sunt mai scurte pe modelele feminine de MTB deoarece Norco a luat deja în calcul reach-ul la dimensionarea toptube-ului și nu s-a dorit modificarea comportamentului bicicletelor. Modelele feminine oferă o gamă largă de culori iar prețul e identic cu modelele normale. Modelele de competiție și de nișă nu vor fi însă oferite în versiuni feminine deoarece ei consideră că cicliștii de top au oricum preferințele lor și vor modifica bicicletele după acestea. Oricum majoritatea modelelor sunt disponibile și în mărimea XS. A fost prezentat și modelul de ciclocros Threshold 2018 din carbon, precum și nouă modele Ranges 2018. Modificările sunt doar de componente și de culori. Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului. Informații și imagini de pe bikerumor.com Sursa: Freerider
  5. Pompă cu… bluetooth de la Silca

    Nu e o glumă, marca de top Silca are o nouă pompă mică cu bluetooth! Aceasta e o versiune îmbunătățită a modelului deja popular Tattico, de data asta ei spunând că e cea mai precisă pompă pe care o putem transporta în buzunar. Introdusă pe piață anul trecut, Tattico era deja o pompă mini premium din aluminiu, dar acum are inclus un senzor ce comunică cu o aplicație de pe smartphone pentru a vedea exact presiunea din roți. Chiar dacă nu e extrem de util să știm presiunea exactă la o reparație pe marginea drumului, pretențioșii vor fi fericiți să poată să își regleze exact presiunea dorită în roțile de MTB și ciclocros. E util să ai un afișaj de măsură a presiunii pe o pompă mică, dar acest lucru adaugă greutate, mărește dimensiunile și în general nu e fiabil. Astfel, poate că ideea Silca de a adăuga un mic senzor de presiune Bluetooth în interiorul pompei este o soluție ideală. Silca se laudă cu precizia și durabilitatea produselor, deci putem bănui că și acesta este un produs bun. Capabilă să măsoare până la 120 psi, noua pompă Tattico Bluetooth costă 120 USD și se conectează la aplicația iGauge pentru a măsura cu o precizie de =/- 2% în incremente de 1/2 psi. Noua pompă păstrează construcția din aluminiu 6061, furtulul presta/schrader ascuns și radiatorul intern. Emițătorul BT este alimentat de la o baterie CR2030 ușor de înlocuit. Acesta pornește automat sub presiune și intră în modul de hibernare când presiunea e constantă sau când aplicația se oprește. Aplicația iGauge e disponibilă atât pentru iOS cât și pentru Android. Odată aplicația pornită, aceasta va căuta pompa ce se trezește după ce se dau câteva pompe. Se ajustează apoi presiunea dorită. În final se oprește aplicația, se deconectează pompa și totul intră în hibernare. Mai multe informații puteți găsi pe pagina producătorului. Informații și imagini de pe bikerumor.com Sursa: Freerider
  6. Nu e o glumă, marca de top Silca are o nouă pompă mică cu bluetooth! Aceasta e o versiune îmbunătățită a modelului deja popular Tattico, de data asta ei spunând că e cea mai precisă pompă pe care o putem transporta în buzunar. Introdusă pe piață anul trecut, Tattico era deja o pompă mini premium din aluminiu, dar acum are inclus un senzor ce comunică cu o aplicație de pe smartphone pentru a vedea exact presiunea din roți. Chiar dacă nu e extrem de util să știm presiunea exactă la o reparație pe marginea drumului, pretențioșii vor fi fericiți să poată să își regleze exact presiunea dorită în roțile de MTB și ciclocros. E util să ai un afișaj de măsură a presiunii pe o pompă mică, dar acest lucru adaugă greutate, mărește dimensiunile și în general nu e fiabil. Astfel, poate că ideea Silca de a adăuga un mic senzor de presiune Bluetooth în interiorul pompei este o soluție ideală. Silca se laudă cu precizia și durabilitatea produselor, deci putem bănui că și acesta este un produs bun. Capabilă să măsoare până la 120 psi, noua pompă Tattico Bluetooth costă 120 USD și se conectează la aplicația iGauge pentru a măsura cu o precizie de =/- 2% în incremente de 1/2 psi. Noua pompă păstrează construcția din aluminiu 6061, furtulul presta/schrader ascuns și radiatorul intern. Emițătorul BT este alimentat de la o baterie CR2030 ușor de înlocuit. Acesta pornește automat sub presiune și intră în modul de hibernare când presiunea e constantă sau când aplicația se oprește. Aplicația iGauge e disponibilă atât pentru iOS cât și pentru Android. Odată aplicația pornită, aceasta va căuta pompa ce se trezește după ce se dau câteva pompe. Se ajustează apoi presiunea dorită. În final se oprește aplicația, se deconectează pompa și totul intră în hibernare. Mai multe informații puteți găsi pe pagina producătorului. Informații și imagini de pe bikerumor.com Sursa: Freerider
  7. Crankbrothers Stamp 2017: noua colecție de pedale platformă

    De fiecare dată când am ținut un produs Crankbrothers în mână, ochiul s-a bucurat de finisajele extraordinare și de atenția obsesivă la detalii care se face imediat remarcată. Chiar dacă nu m-am împăcat mereu cu toate produsele lor, mi-au lăsat mereu impresia unor mici bijuterii, pentru care se consumă ore în șir când sunt construite. Acestea fiind spuse, nu pot decât să mă bucur de lansarea noilor pedale Stamp pentru 2017 și să-mi doresc să le văd în aluminiu și CrMo cât mai curând, la Eurobike. Versiunea de top, Stamp 11.Deși vor exista mai multe variante, mai ieftine și mai scumpe, mai ușoare și mai grele, toate vor beneficia de câte 10 pini pe fiecare parte a platformei. Mai mult decât atât, toate vor folosi doar rulmenți Enduro, pentru o durabilitate crescută, iar în ceea ce privește etanșeitatea, cei de la Crank Borthers ne asigură că se afle la cote maxime. Revenind la modele, vei avea la dispoziție versiunea Stamp 11, cu ax din titan (nu din cartier, ci din material), cu o greutate de 299 de grame și un preț de 300 de euro, clasicul 1 euro/gram. Stamp 7 vor cântări 345 de grame și vor avea un preț de 150 de euro, iar Stamp 3, vor cântări 400 de grame și vor costa 99.99 de euro. Așadar, cu cât greutatea crește, cu atât prețul scade. De menționat că modelul Stamp 3 are o înălțime de 16mm, pe când celelalte două modele au o înălțime de 11mm, fiind astfel mai subțiri. Și Stamp 7 arată foarte bine.Tot la același preț va exista și o ediție Danny MacAskill, care se bazează pe Stamp 3 dar care vine cu un design diferit. Stamp 3, destul de greu de deosebit de 7 la o primă privire.Interesant este faptul că MacAskill a precizat clar că nu vrea ca un set de pedale de top să-i poarte numele, căci nimeni nu și le va putea permite, iar astfel, cele de față, vor fi oferite pentru 100 de euro. Danny MacAskill, modest și binevoitor așa cum îl știm.Ediția MacAskill, cu zoom.Ultima, dar nu cea din urmă, este pedala Stamp 2, cu o greutate de 415 grame și un preț de 80 de euro, aceasta fiind de altfel și modelul de intrare în noua gamă. via Crank Brothers Sursa: Freerider
  8. De fiecare dată când am ținut un produs Crankbrothers în mână, ochiul s-a bucurat de finisajele extraordinare și de atenția obsesivă la detalii care se face imediat remarcată. Chiar dacă nu m-am împăcat mereu cu toate produsele lor, mi-au lăsat mereu impresia unor mici bijuterii, pentru care se consumă ore în șir când sunt construite. Acestea fiind spuse, nu pot decât să mă bucur de lansarea noilor pedale Stamp pentru 2017 și să-mi doresc să le văd în aluminiu și CrMo cât mai curând, la Eurobike. Versiunea de top, Stamp 11.Deși vor exista mai multe variante, mai ieftine și mai scumpe, mai ușoare și mai grele, toate vor beneficia de câte 10 pini pe fiecare parte a platformei. Mai mult decât atât, toate vor folosi doar rulmenți Enduro, pentru o durabilitate crescută, iar în ceea ce privește etanșeitatea, cei de la Crank Borthers ne asigură că se afle la cote maxime. Revenind la modele, vei avea la dispoziție versiunea Stamp 11, cu ax din titan (nu din cartier, ci din material), cu o greutate de 299 de grame și un preț de 300 de euro, clasicul 1 euro/gram. Stamp 7 vor cântări 345 de grame și vor avea un preț de 150 de euro, iar Stamp 3, vor cântări 400 de grame și vor costa 99.99 de euro. Așadar, cu cât greutatea crește, cu atât prețul scade. De menționat că modelul Stamp 3 are o înălțime de 16mm, pe când celelalte două modele au o înălțime de 11mm, fiind astfel mai subțiri. Și Stamp 7 arată foarte bine.Tot la același preț va exista și o ediție Danny MacAskill, care se bazează pe Stamp 3 dar care vine cu un design diferit. Stamp 3, destul de greu de deosebit de 7 la o primă privire.Interesant este faptul că MacAskill a precizat clar că nu vrea ca un set de pedale de top să-i poarte numele, căci nimeni nu și le va putea permite, iar astfel, cele de față, vor fi oferite pentru 100 de euro. Danny MacAskill, modest și binevoitor așa cum îl știm.Ediția MacAskill, cu zoom.Ultima, dar nu cea din urmă, este pedala Stamp 2, cu o greutate de 415 grame și un preț de 80 de euro, aceasta fiind de altfel și modelul de intrare în noua gamă. via Crank Brothers Sursa: Freerider
  9. Bicicleta lui Jack Moir: Intense P2 29 (prototip)

    Jack Moir este un supraviețuitor! Nu pentru că reușește să se claseze mai tot timpul în primele 10 poziții la Cupa Mondială de Downhill, ci pentru că a reușit să supraviețuiască unui atac al unui… rechin. Surfer pasionat, acesta a învins statistica care ne învață că există o șansă din 3.700.000 să fii mâncat de un rechin, iar astfel s-a ales cu 600 de copci pe picior. Asta nu l-a oprit desigur nici să practice surf-ul în continuare, dar nici să se dea înapoi de la downhill, căci aici treburile merg într-o singură direcție: înainte, cu viteză! Jack se dă anul acesta pe un Intense P2 29, așa cum ai ghicit, o bicicletă de downhill cu roți de 29 de inch. Aflată momentan în stadiul de prototip, bicicleta are o furcă RockShox Boxxer Team de 180mm, iar cadrul împreună cu amortizorul RockShox Super Deluxe Coil lucrează pentru a furniza o cursă de 200mm. Roțile sunt furnizate de Endve, modelul M90 Carbon, iar anvelopele provin de la Maxxis, ambele în versiunea Minion DHF (presiune 28psi pe roata ed față și 30 psi pe roata de spate). Nu în ultimul rând, trebuie menționate frânele Avid Code cât și transmisia, Sram X01 DH. Cum 29er-ele pentru downhill au o viață grea încercând să-și croiască drum către preferințele scenei, cei de la Intense au făcut eforturi pentru a crea o bicicletă rapidă și eficientă. Ceea ce nu este chiar ușor într-un segment nou, în care nici măcar nu se credea că se va putea construi o bicicletă cu roți așa mari, dar și cu suspensii de 200mm. În fond, acest P2 nu poate fi comparat cu nimic din ceea ce există în gama celor de la Intense, însă se poate observa cu ochiul liber că amortizorul este mai jos plasat și mai în față decât în cazul altor modele din gama americanilor. Detalii despre geometrie nu sunt furnizare, fiind momentan păstrate la secret până ce această bicicletă va atinge maturitatea necesară pentru producție. Până atunci însă, nu uitați să-l încurajați pe Jack Moir, eventual să-l luați sub radar în caz că nu i-ați urmărit evoluția. Foto: Moritz Zimmermann / MTBNews Sursa: Freerider
  10. Jack Moir este un supraviețuitor! Nu pentru că reușește să se claseze mai tot timpul în primele 10 poziții la Cupa Mondială de Downhill, ci pentru că a reușit să supraviețuiască unui atac al unui… rechin. Surfer pasionat, acesta a învins statistica care ne învață că există o șansă din 3.700.000 să fii mâncat de un rechin, iar astfel s-a ales cu 600 de copci pe picior. Asta nu l-a oprit desigur nici să practice surf-ul în continuare, dar nici să se dea înapoi de la downhill, căci aici treburile merg într-o singură direcție: înainte, cu viteză! Jack se dă anul acesta pe un Intense P2 29, așa cum ai ghicit, o bicicletă de downhill cu roți de 29 de inch. Aflată momentan în stadiul de prototip, bicicleta are o furcă RockShox Boxxer Team de 180mm, iar cadrul împreună cu amortizorul RockShox Super Deluxe Coil lucrează pentru a furniza o cursă de 200mm. Roțile sunt furnizate de Endve, modelul M90 Carbon, iar anvelopele provin de la Maxxis, ambele în versiunea Minion DHF (presiune 28psi pe roata ed față și 30 psi pe roata de spate). Nu în ultimul rând, trebuie menționate frânele Avid Code cât și transmisia, Sram X01 DH. Cum 29er-ele pentru downhill au o viață grea încercând să-și croiască drum către preferințele scenei, cei de la Intense au făcut eforturi pentru a crea o bicicletă rapidă și eficientă. Ceea ce nu este chiar ușor într-un segment nou, în care nici măcar nu se credea că se va putea construi o bicicletă cu roți așa mari, dar și cu suspensii de 200mm. În fond, acest P2 nu poate fi comparat cu nimic din ceea ce există în gama celor de la Intense, însă se poate observa cu ochiul liber că amortizorul este mai jos plasat și mai în față decât în cazul altor modele din gama americanilor. Detalii despre geometrie nu sunt furnizare, fiind momentan păstrate la secret până ce această bicicletă va atinge maturitatea necesară pentru producție. Până atunci însă, nu uitați să-l încurajați pe Jack Moir, eventual să-l luați sub radar în caz că nu i-ați urmărit evoluția. Foto: Moritz Zimmermann / MTBNews Sursa: Freerider
  11. Noul Commencal Supreme SX: all-mountain, suspensii de 180mm

    Așa arată noul Supreme SX, propunerea celor de la Commencal în segmentul Plus. Nu întâlnim anvelope de 3.0, nici măcar de 2.8 sau 2.6, în schimb întâlnim un full-suspension foarte capabil, cu suspensii de 180mm și un headtube amplasat la 65 de grade, o bicicletă care prin datele tehnice pare să fie gândită mai degrabă pentru downhill decât pentru all-mountain. Lanțul trece pe lângă pivotul principal? Află mai jos de ce.Sau ca să găsim un numitor comun, am putea spune că este concepută pentru enduro, deși nu asta reiese din comunicatul de presă. Cadru cu o construcție masivă. Bicicletele de all-mountain obișnuiau să fie mai suple…Segmentul Plus înseamnă pentru cei de la Commencal un set de anvelope Maxxis în dimensiunea 2.4 (față)/2.3 (spate), butuci lați sub standardul Boost (110mm față și 148mm spate), un BB pressfit BB92 și un lanț ce pare întins mai degrabă de foaie decât de un chainguide, acesta având traseul gândit pe deasupra angrenajului, mai precis în jurul pivotului principal. Logica din spatele acestei mutări este o eficientă mai mare la pedalat, lanțul păstrându-și linia atunci când cadrul se comprimă. Dacă o cumperi, o să poți să faci și tu asta. Cadrul cântărește 4.6 kg cu tot cu amortizor, iar greutatea bicicletei este de 15 kg. Din fericire va exista o singură versiune de echipare, deci nu va trebui să-ți bați capul cu alegeri dificile. Primești o furcă RockShox Lyrik (180mm), un amortirzor RockShox Super Deluxe RC3, o tijă reglabilă hidraulic Reverb Stealth și o transmisie 1×11, Sram GX. Toate acestea, pentru un preț de 3.700 de euro. Echiparea, pe larg.via Commencal Sursa: Freerider
  12. Așa arată noul Supreme SX, propunerea celor de la Commencal în segmentul Plus. Nu întâlnim anvelope de 3.0, nici măcar de 2.8 sau 2.6, în schimb întâlnim un full-suspension foarte capabil, cu suspensii de 180mm și un headtube amplasat la 65 de grade, o bicicletă care prin datele tehnice pare să fie gândită mai degrabă pentru downhill decât pentru all-mountain. Lanțul trece pe lângă pivotul principal? Află mai jos de ce.Sau ca să găsim un numitor comun, am putea spune că este concepută pentru enduro, deși nu asta reiese din comunicatul de presă. Cadru cu o construcție masivă. Bicicletele de all-mountain obișnuiau să fie mai suple…Segmentul Plus înseamnă pentru cei de la Commencal un set de anvelope Maxxis în dimensiunea 2.4 (față)/2.3 (spate), butuci lați sub standardul Boost (110mm față și 148mm spate), un BB pressfit BB92 și un lanț ce pare întins mai degrabă de foaie decât de un chainguide, acesta având traseul gândit pe deasupra angrenajului, mai precis în jurul pivotului principal. Logica din spatele acestei mutări este o eficientă mai mare la pedalat, lanțul păstrându-și linia atunci când cadrul se comprimă. Dacă o cumperi, o să poți să faci și tu asta. Cadrul cântărește 4.6 kg cu tot cu amortizor, iar greutatea bicicletei este de 15 kg. Din fericire va exista o singură versiune de echipare, deci nu va trebui să-ți bați capul cu alegeri dificile. Primești o furcă RockShox Lyrik (180mm), un amortirzor RockShox Super Deluxe RC3, o tijă reglabilă hidraulic Reverb Stealth și o transmisie 1×11, Sram GX. Toate acestea, pentru un preț de 3.700 de euro. Echiparea, pe larg.via Commencal Sursa: Freerider
  13. Shimano a anunțat lansarea noilor frâne Shimano XT cu 4 pistoane în etrier, o revenire spectaculoasă după aproape 15 ani. Modelul inițial, botezat M755, aproape că a devenit obiect de colecție între timp, majoritatea acestora fiind pe cale de dispariție. În caz că ai uitat cum arătau, vezi fotografia de mai jos. Design parcă din secolul trecut, dar cu finisaje impresionante pentru acea vreme.Însă acum, în vremuri moderne, cei de la Shimano s-au decis să aducă a 3a frână cu 4 pistoane în gama lor, noile XT-uri completând oferta Zee-urilor și a Saint-urilor, ambele fiind construite pentru gravity/downhill. Noile XT-urile ar urma să fie utilizate la enduro sau pe orice bicicletă de all-mountain, de către cei care vor o mai mare putere de frânare la vale. Totodată, cei de la Shimano menționează că acestea vor fi cu siguranță apreciate de cei care utilizează și e-MTB-uri. Noul etrier cu 4 pistoane și plăcuțe cu radiator. Pun pariu că funcționează și la downhill.Astfel, noul etrier M8020, va oferi o putere de frânare cu 20% mai mare decât etrierul cu două pistoane. Noul etrier este perfect compatibil cu maneta M8000, așadar în cazul în care vei rvea să faci trecerea la noul model, va fi necesar să înlocuiești doar etrierul, nu întreg sistemul de frânare, ceea ce, între noi fie vorba, e chiar drăguț. Costul etrierului va fi de aproximativ 100 de euro, iar costul împreună cu maneta, va fi de aproximativ 170 de euro. Detalii despre greutate n-au fost momentan făcute publice. via Shimano Sursa: Freerider
  14. Frâne Shimano XT cu 4 pistoane în etrier, pentru 2018

    Shimano a anunțat lansarea noilor frâne Shimano XT cu 4 pistoane în etrier, o revenire spectaculoasă după aproape 15 ani. Modelul inițial, botezat M755, aproape că a devenit obiect de colecție între timp, majoritatea acestora fiind pe cale de dispariție. În caz că ai uitat cum arătau, vezi fotografia de mai jos. Design parcă din secolul trecut, dar cu finisaje impresionante pentru acea vreme.Însă acum, în vremuri moderne, cei de la Shimano s-au decis să aducă a 3a frână cu 4 pistoane în gama lor, noile XT-uri completând oferta Zee-urilor și a Saint-urilor, ambele fiind construite pentru gravity/downhill. Noile XT-urile ar urma să fie utilizate la enduro sau pe orice bicicletă de all-mountain, de către cei care vor o mai mare putere de frânare la vale. Totodată, cei de la Shimano menționează că acestea vor fi cu siguranță apreciate de cei care utilizează și e-MTB-uri. Noul etrier cu 4 pistoane și plăcuțe cu radiator. Pun pariu că funcționează și la downhill.Astfel, noul etrier M8020, va oferi o putere de frânare cu 20% mai mare decât etrierul cu două pistoane. Noul etrier este perfect compatibil cu maneta M8000, așadar în cazul în care vei rvea să faci trecerea la noul model, va fi necesar să înlocuiești doar etrierul, nu întreg sistemul de frânare, ceea ce, între noi fie vorba, e chiar drăguț. Costul etrierului va fi de aproximativ 100 de euro, iar costul împreună cu maneta, va fi de aproximativ 170 de euro. Detalii despre greutate n-au fost momentan făcute publice. via Shimano Sursa: Freerider
  15. Specialized Enduro 2018 vine cu noutăți interesante

    Specialized Enduro este probabil una dintre cele mai testate și încercate biciclete de pe piață. Compania a petrecut mulți ani modificând acest model pentru a fi mereu în top pe trail, așa că pentru 2018 nu sunt modificări foarte mari. Totuși Specialized a făcută câteva schimbări cheie pentru a fi la curent cu tehnologia. Toptube-urile au fost alungite pe toate modelele Enduro și a fost adăugat un cip de ajustare a geometriei la amortizorul spate. Echipările au fost îmbunătățite pe câteva modele și există niște componente noi și interesante pentru 2018. Noile Enduro de 27.5 au toptube-ul mai lung, headtube-ul mai înalt iar lungimea bicicletei a crescut considerabil. În funcție de mărimea cadrului, reach-ul a crescut cu 13-19 mm. Pivotul superior al amortizorului spate a fost repoziționat pentru a mări rezistența la bottom out cu o curbă a suspensiei mai progresivă. O extensie a amortizorului conține un cip reversibil ce permite obținerea unei geometrii High sau Low, schimbând înălțimea monoblocului cu 8 mm și unghiul furcii cu 0.5 grade între 65.5 și 65. Modelele Enduro 29 au și ele toptube-ul alungit iar reach-ul a crescut între 5-13 mm. Acum reach-ul este aproximativ egal la aceiași mărime între modelele 29 și 27.5. Modelele 29 primesc de asemenea cip-ul pentru modificarea geometriei care modifică de asemenea înălțimea monoblocului cu 8 mm dar unghiul furcii variază între 66 și 65.5 grade. Extensia amortizorului ce permite modificarea geometriei poate fi cumpărată separat și montată și pe modelele 2017 dacă există doritori. În toate mărimile, modelul S-Works e echipat cu furca Ohlins TTX Boost iar modelele Pro și Elite cu furca STX Boost. Modelul Pro primește jantele din carbon Roval Traverse. Tija dropper Specialized Wu folosește un sistem dual de cilindri care ridică vârful șeii cu 14 grade în timp ce aceasta coboară efectiv 150 mm (cursa reală e de 125 mm dar datorită înclinării rezultă o cursă efectivă de 150). Ideea este de a lăsa în jos coada șeii pentru a permite aplecarea mai facilă în spate pe coborârile abrupte. Avantajul e că se poate folosi o șa mai ridicată în spate ce oferă avantaje la urcare. Tija Wu este echipare standard pe modelele S-Works, Pro și Coil. Ghidoanele au acum 800 mm pe toate modelele iar frânele sunt SRAM Code RSC sau R, exceptând modelul Comp care are Guide R. Modelele 27.5 vin cu anvelope de 2.6 în timp ce modelele 29 vin cu anvelope 2.3. Toate modelele exceptând Comp vin cu trusa de scule SWAT din headtube și cu cutia de depozitare de sub suportul de bidon. Practic în headset e ascunsă o trusă de scule care iese printr-o rotire simplă în timp ce sub furcă e ascunsă o presă de lanț. Cutia de sub suportul de bidon nu mai include set de chei deoarece acum ele se află în headset. Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului. Informații și imagini de pe bikerumor.com Sursa: Freerider
×