freeriderro

Membri
  • Conţinut creat

    3.926
  • Membru din

  • Ultima vizită

    Niciodată
  • Days Won

    3

freeriderro last won the day on March 5

freeriderro had the most liked content!

Despre freeriderro

  • Data naşterii
  1. Ah… bicicletele astea de gravel, bune pentru orice… Traseul Bikepacking Trans Germany (BTG) traversează țara de la sud la nord și a fost gândit să includă cele mai frumoase și necunoscute zone ale Germaniei. BTG urmează în mare parte drumuri forestiere neasfaltate, dar și câteva poteci tehnice. De-a lungul traseului vei întâlni o mulțime de zone îndepărtate și puțin cunoscute ale țării, dar și multă istorie din timpul războaielor Mondiale. Dacă vreți să faceți traseul într-un viitor apropiat, sau îndepărtat, puteți lua track-ul de aici. Sursa: Freerider
  2. Italienii de la Northwave au lansat recent o nouă colecție de pantofi de ciclism pentru offroad adresată atât începătorilor cât și celor avansați. Gama Outcross include trei modele plus un al 4lea special de damă. Pantofii pot fi folosiți indiferent de nivelu însă sunt adresați în special turelor recreaționale, chiar dacă și acestea pot fi mai intense. Cu alte cuvinte, nu sunt gândiți să ofere performanță maximă la concurs ci confort și eficiență maximă pe termen lung, în regim recreațional. Importatorul oficial Bikefun, ne-a trimis la redacție un set complet Outcross pentru analiză detaliată. Întreaga serie Outcross arată excelent, iar calitatea executării aproape că este exagerată. Notă maximă la capitolul ăsta. În plus toți pantofii Outcross sunt echipați cu talpă Michellin, iar asta înseamnă transfer bun al puterii de la pantof la pedală, confort la purtare și aderență bună când mai faci un push-bike. Seria Outcross începe cu modelul Knit care este cel mai ieftin, dar care arată și cel mai bine în opinia noastră. Strângerea pantofului este simplă și se face cu șiret. Așadar fără curelușe velcro, catarama cu clichet sau strângere complexă SLW. Nu consider asta un minus având în vedere prețul și faptul că pantoful este făcut să fie bun la turele recreaționale. Materialul superior este o țesătură specială care face din modelul Knit să fie cel mai aerisit din seria Outcross. Vara e bine, toamna probabil că trebuie șosete mai groase. Un mare avantaj al pantofilor Knit este faptul că vârful este galoșat. Așadar dispune de super protecție la pietre. Rezistă bine la tăvăleală. Când pedalezi nu-ți va fi de folos însă când faci push sau hike-a-bike pe traseu accidentat, pe un grohotiș ceva, atunci vei aprecia această caracteristică. Galoșarea îți garantează protecție a pantofului și a degetelor tale, pe termen lung. Knit sunt și cei mai ușori din seria Outcross pentru bărbați. Preț recomandat: 378 Lei. Mărimi disponibile: 36-47. Culori disponibile: albastru; negru. Greutate: 425 g (mărime 42). Outcross 3V este următorul model din gama. Spre deosebire de Knit, 3V dispune de închidere cu velcro. Asta înseamnă o închidere mai rapidă și un control mai bun al nivelului de confort. În plus, partea superioară a pantofului este mai protejată. Este mai puțin aerisită însă asta înseamnă că 3V este mai folositor pe vremea rea. Și la Outcross 3V avem talpa Michellin Explorer, gândită să ofere rigiditatea optimă în timpul pedalării și flexibilitate suficientă în timpul mersului. Plăcuțele pentru pedalele tip spd, sunt „îngropate”. Asta înseamnă că vei putea merge pe jos, prin oraș sau magazine, suficient de silențios fără să stârnești curiozitatea celor din jur. Talpa Michellin este de asemenea și cu 28% mai robustă față de materialele tradiționale. Așadar o durată de viață mai lungă pentru 3V. Preț recomandat: 418 Lei. Mărimi disponibile: 36-47. Culori disponibile: albastru, antracit/negru, verde army. Greutate: 495 g (mărime 43). Modelul de top din gama Outcross este Plus. Acesta are o construcție similară cu 3V însă este echipat cu strângere SLW2 pentru un mai bun control al tensiunii asupra piciorului. Northwave Outcross Plus dispune de toate specificațiile modelelor anterioare inclusiv galoșarea vârfului pentru protecție optimă pe munte. Aerisirea părții superioare se face prin intermediul materialului perforat, similar unei plase 3D la care se adaugă un strat subțire, dar rezistent, asemănător unui film, care oferă protecție la uzură. Închiderea SLW2 este singura de acest tip care oferă fixare „pas-cu-pas”, dar și deschidere completă dintr-o mișcare. Laba piciorului sta apoi foarte bine fixată în pantof și mulțumită celor două curelușe velcro care completează închiderea. Iar la final, pentru support optim al piciorului, exista și un sistem dedicat susținerii călcâiului, pentru acele momente când împingi mult bicicleta sau o cari în spate pe traseul alpin. Preț recomandat: 539 Lei. Mărimi disponibile: 36-47. Culori disponibile: antracit/negru. Greutate: 528 g (mărime 44). Northwave Outcross Plus este disponibil și în varianta „WMN”, dedicată exclusiv doamnelor și domnișoarelor cicliste. Diferențele față de modelul bărbătesc țin nu doar de culori ci și de construcție. Plus WMN sunt gândiți în așa fel încât să se potrivească perfect pe fizionomia de damă. Outcross Plus include în construcția sa toate tehnologiile utile pentru a fi folosiți recreațional pe un traseu offroad. Talpa Michellin Explorer ajută mult la aderență pe stâncă, oferă rigiditatea necesară când pedalezi, iar faptul că plăcuțele sunt îngropate înseamnă că vei putea intra fără probleme și în magazinele sătești de pe traseu, fără să faci gălăgie și fără să aluneci pe gresie. Construcția robustă și rezistentă în timp este similara modelului bărbătesc în timp ce culorile sunt specifice de damă. Preț recomandat: 539 Lei. Mărimi disponibile: 36-43. Culori disponibile: negru/turcoaz cu puțin roz. Greutate: 388 g (mărime 37). Sursa: Freerider
  3. Dacă-ți mai amintești, prin anii 70 cei de la Bosch introduceau primul sistem de frânare ABS din lume pe câteva Mercedes-uri și revoluționau astfel siguranța rutieră. 45 de ani mai târziu, tot Bosch a pus la punct un sistem de frânare ABS pentru biciclete, frânele fiind orientate mai mult către e-bike-uri, din două motive: merg mai repede și sunt mai grele. Așadar, un plus de siguranță nu strică niciodată. Lăsând comunicatul de presă deoparte, am impresia că aceste frâne sunt gata și pentru noile reglementări pentru e-MTB-uri, care nu vor mai avea limitare de viteză sau de putere, așadar, chiar au nevoie de un sistem serios de frânare. Așa arată maneta frânei. Mai multe fotografii n-au fost trimise, exceptând-o pe cea generală pe care o poți vedea mai jos.Magura s-a implicat prin proiectarea unui sistem de frânare care să funcționeze cu succes împreună cu ABS-ul (Anti Braking System), un sistem care nu mai permite roții să se blocheze la frânările bruște sau violente. După cum îți poți da seama, sistemul ABS necesită mai mult lichid de frână și un volum mai mare, pentru a compensa funcția de frânare prin pulsare. Astfel, s-a decis optarea pentru o manetă de frână mai mare, pentru 3 degete, aceasta urmând a îmbunătăți senzitivitatea atunci când o acționezi. Fotografia trimisă de Magura în comunicat. Nu exprimă mai nimic.Doar câțiva producători de e-bike atent selectați vor primi în toamna acestui an astfel de sisteme pentru test, iar acestea vor fi vândute de abia din toamna lui 2018, așadar mai avem un pic de așteptat pentru a ne satisface curiozitatea în ceea ce privește funcționalitatea. Sistemul va fi compus din frâne și diferiți senzori, montați pe roată. Magură anunță și un disc cu senzor, în dimensiunea 180mm. Pe măsură ce primim mai multe detalii, le vom face publice. via Magura Sursa: Freerider
  4. O nouă întrecere de la Dafne Fixed, de data asta între Enrico Ferrari și un avion mic, dar cu motor!! Tensiunea este palpabilă… cu mâna!! Sursa: Freerider
  5. Anul trecut ne-am bucurat împreună de două tururi pe bicicletă în regiunea Bolintin-Vale – Clejani – Bulbucata – Potlogi. „Cicloturism la Clejani și Bulbucata” este un eveniment organizat de Outhentic Cycling Romania împreună cu Asociația ROI și finanțat de OMV Petrom. De la organizator: Ne dorim să continuăm seria evenimentelor cicloturistice din apropierea Bucureștiului și de aceea vă invităm sâmbătă 8 iulie pentru a ne bucura din nou de relaxare, voie bună și mișcare pentru minte și corp. Punctul de start și de finiș va fi la Bolintin-Vale, iar traseul măsoară aproximativ 70km. În programul zilei ne vom putea bucura de următoarele: – opriri și degustări de produse delicioase pregătite de localnici la câteva dintre check pointurile noastre (vă mai amintiți de ospățul din Clejani, anul trecut, nu?) – parada tradițională a cailor în Clejani/Bulbucata – vizită la casa memorială Nichifor Crainic – vizită la Târgul din Clejani și demonstrații de meșteșugărit Punctul de start și finișul vor fi la sediul OMV Petrom din Bolintin-Vale, sâmbătă 8 iulie. Ora de întâlnire este 8:00, iar după înscrieri vom da startul la ora 9:00. Pentru rezervare trebuie completat formularul de participare si este nevoie să se achite o taxă de participare în valoare de 30 Lei până la 5 iulie 2017. Vârsta minimă de participare este 14 ani iar copiii pot participa gratuit. Cei care doresc să închirieze bicicletă și cască de protecție o pot face achitând suma de 90 RON (include și transportul bicicletei la Bolintin-Vale). Contul bancar în care se pot achita sumele este RO55BACX0000000968487000 pentru Asociația ROI. Vă rugăm să menționați la detaliile de plată cuvântul „Bulbucata”. Acest tur este o plimbare culturală, de plăcere, nu un concurs sportiv. Ce vor primi participanții: Puncte de informare pe traseu; Apă și gustări în diverse puncte de oprire pe traseu; Materiale pentru orientare (hărți, traseul GPS); Asistență tehnică, asistență medicală de bază (mici zgârieturi, julituri etc) și însoțire auto; Vizitare obiective turistice Kitul participantului: tricou, șapcă, rucsac Diplome de participare, premii la tombolă si surprize Evenimentul este organizat de Outhentic Cycling Romania împreună cu Asociația ROI și finanțat de OMV Petrom. Parteneri: Asociația Adevărații Veloprieteni, primăriile comunelor Clejani, Bulbucata și Bucșani. Foarte important! Pentru a participa vă rog să completați următorul formular. Sursa: Freerider
  6. Pentru 2018 cei de la Scott au construit modelul Genius de la zero, iar ceea ce le-a ieșit este un full-suspension capabil, care poate găzdui atât o roată de 27.5 inch cât și una de 29 de inch, fără să schimbi furca. Poziționarea amortizorului este de asemenea nouă, acesta fiind aranjat cu capul în jos, asemenea modelului Spark, dintr-un motiv serios: direcționează forțele către Bottom Bracket, o zonă care este oricum foarte rigidă, permițând astfel o construcție a top-tube-ului cu mai puține ranforsări. Astfel, s-a ajuns la o greutate medie de 2.249 de grame pentru acest cadru, ceea ce este mai mult decât rezonabil. Acesta este vârful de gamă: Scott Genius 900 Tuned. Așteaptă-te la un preț de peste 10.000 de euro.Suspensia de tip Virtual 4 Link rămâne, conectată la comanda Twin Lock de pe ghidon, care poate bloca ambele amortizoare în același timp. Cursa spate este de 150mm și promite a lucra foarte sensibil împreună cu amoritzorul Fox Evol Air, iar pe urcări, aceasta poate fi redusă la 110mm cu ajutorul comenzii Twin Lock pe care o menționam mai devreme. Ultima poziție a comenzii blochează amortizorul complet. O a treia manetă de pe Twin Lock va acționa tija de șa hidraulică. Scott Genius 700 Ultimate.Așadar, ce altceva s-a mai schimbat? Unghiul headtube-ului este acum și mai degajat, ajungând la valoarea de 65.5 grade, iar cel al seat tube-ului, la 75.3 grade. Chainstay-ul este mai scurt, măsurând 436mm. Cadrul are cablurile trase prin interior și este compatibil cu orice sistem de transmisie electronic de la Shimano. Mai mult decât atât, componente precum ghidonul cu pipă integrată de la Syncros este oferit pe anumite versiune de echipare, care între noi fie vorba, nu-s deloc puține. În ceea ce privește roțile oferite, poți opta fie pentru o variantă cu roți 27.5 x 2.8 sau 29 x 2.6, iar după cum se poate observa, în formatul 27.5 există doar anvelope din gama plus (adică foarte late). Poziționare upside-down a amortizorului.Comanda Twin-Lock.Ghidon și pipă intr-o singură bucată de la Syncros.Prețurile nu au fost momentan menționate. via Scott Sursa: Freerider
  7. Sistemul tubeless, devenit deja standard în lumea MTB-ului, a început și acolo cu standardul UST care promitea jante și anvelope cu interfață standardizată care se blochează și etanșează perfect aerul, nefiind nevoie de lichid antipană. Deși sistemul era bun, multe firme au adoptat sisteme proprii, mai mult sau mai puțin standardizate, sub denumirea generică ”tubeless ready”, acestea funcționând însă doar cu ajutorul lichidului antipană. Acest sistem nu este potrivit pentru șosea datorită presiunilor mari la care se umfă anvelopele, așa că la cursiere sistemul a prins mai greu și destul de puțini producători au adoptat standardul UST. Mavic este unul dintre cei mai mari producători de roți și până acum nu a aderat trend-ului, oferta tubeless la șosea incluzând exclusiv roțile pentru gravel și adventure. Iată că ei introduc acum UST tubeless pe întreaga gamă de șosea, promițând instalare și umflare ușoară, performanțe superioare și protecție în caz de pană. Sistemul UST folosește o jantă și o anvelopă ce se îmbină perfect, fără să permită pierderi de presiune. Astfel, riscul de dejantare existent la sistemele tubeless ready nu există la UST, anvelopa rămâne fixată pe jantă chiar dacă presiunea aerului scade la zero. Alte beneficii ale sistemului sunt rezistența la rulare mai mică și aderența superioară. Rulajul mai bun vine de la eliminarea frecării dintre anvelopă și cameră, testele Mavic relevând o reducere de 15% la presiune egală. Chiar și cu o reducere cu 15% a presiunii, anvelopele tubeless au o rezistență la rulare mai bună cu 5%. Sistemul este și mai ușor, în ciuda faptului că o anvelopă UST are cu 45 g mai mult decât versiunea non-UST. Împreună cu lichidul, sistemul UST de la Mavic este cu 40 g mai ușor decât cel cu cameră. În plus, sistemul de prindere a spițelor din exterior permite montarea fără bandă de etanșare pe jantă. Noile anvelope Yksion Pro UST folosesc structură din Kevlar care e mai suplă decât cea din carbon, fiind mai ușor de montat și demontat. De asemenea, ele folosesc un nou tip de cauciuc numit 11Storm care ei spun că are o aderență mai bună și o rezistență la rulare mai mică. Anvelopele vor fi disponibile în lățimi de 25 și 28 mm. Prețurile în USD pentru roțile și sistemele UST și datele lansării pe piață vor fi acestea: Comete Pro Carbon SL Disc–$1899, 1755 grams (available Q3) Comete Pro Carbon SL–$1799, 1635 grams (available Q3) Cosmic Pro Carbon SL Disc–$1899, 1570 grams (available Q3) Cosmic Pro Carbon SL–$1799, 1450 grams (available Q3) Cosmic Elite Disc–$499, 1770 grams (July availability) Cosmic Elite–$449, 1850 grams (July availability) Ksyrium Pro Carbon SL Disc– $1899, 1510 grams (available Q3, shown at top of post) Ksyrium Pro Carbon SL– $1799, 1390 grams (available Q3) Ksyrium Pro Disc–$1099, 1620 grams (July availability) Ksyrium Pro–$999, 1420 grams (July availability) Ksyrium Elite Disc–$799, 1690 grams (July availability) Ksyrium Elite–$699, 1520 grams (July availability) Allroad Pro Disc–$1099, 1660 grams (available Q3) Allroad Elite Disc–$799, 1720 grams (available Q3) Allroad Elite RB (rim brake)–$799, 1600 grams (available Q3) Open Pro Disc–$99, 420 grams (available Q3) Open Pro–$99, 420 grams (available Q3) Yksion Pro UST (tire)–$69, 260 grams Sistemul nu necesită lichid pentru etanșare, dar Mavic recomandă adăugarea a 30 g de lichid în fiecare cauciuc pentru protecție la pene. Noul sistem Road Tubeless UST este aprobat de ISO și ETRTO care definesc în standardele lor forma și dimensiunile jantelor. Mavic folosesc deci standardele ETRTO pentru UST, fapt ce deschide poarta compatibilității cu alte mărci care folosesc același sistem. Anvelopele sunt produse pentru Mavic de Hutchinson, marcă cu experiență în domeniul road tubeless. Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului. Informații de pe bikerumor.com Sursa: Freerider
  8. Velo se numără printre cei mai mari producători de șei din lume și construiește pentru mai mulți alți producători decât ți-ai imagina. Însă aceștia au și gama proprie de produse, cu șei dintre cele mai ieftine până la unele mai scumpe, însă care nu au un preț exagerat. Este și cazul șeii Angel Ride, care cântărește doar 260 de grame și este oferită pentru 489 de lei. Un preț rezonabil dată fiind categoria din care face parte. Structura este clară și reiese și din fotografie: spațiu central generos de mare, cu laterale care flexează atunci când pedalezi. Învelișul exterior este construit din microfibră și este plăcut la atingere, iar sub acesta se află o spumă de înaltă densitate (Air Foam) pentru a adăuga un plus de confort. Construcția utilizează un proces digital pentru partea de formă, botezat Atoms Shaping, iar Y-ul central pe care-l poți observa din fotografie oferă o mișcare independentă a oaselor bazinului. Șinele sunt contruite din titan, iar lățimea șeii este de 14 cm. Lungimea ei este de 27.3 cm. De principiu, șaua este dedicată sportivilor, însă poate fi utilizată fără probleme și de amatorii dornici de confort care nu vor să instaleze pe bicicletă o șa prea grea. Importator Velo în România: Syncromate. via Velo Sursa: Freerider
  9. Specialized a lansat noul Diverge echipată cu suspensia Future Shock amplasată pe steerer-ul furcii. Specialized Diverge este o bicicletă versatilă, aparent o cursieră, dar care se descurcă bine și offroad. Segmentului îi spune „gravel bike”, iar din clipul de mai jos cu Peter Sagan, se pare că noul Diverge poate mult mai mult decât doar forestiere cu pietriș fin. Sursa: Freerider
  10. Fundația Noi Orizonturi Lupeni și Primăria Municipiului Lupeni anunță organizarea unei serii de weekenduri dedicate cicliștilor montani, în stațiunea Straja, Mun. Lupeni. Mai precis, aceasta înseamnă 5 weekenduri consecutive în care telegondola din stațiune va funcționa, atât în ziua de sâmbătă, cât și în ziua de duminică. Evenimentul poartă numele de ”Biker’s Weekends” și puteți găsi mai multe informații despre acesta pe pagina de facebook Valea Jiului MTB Trails. Primul sfârșit de săptămână în care vă așteptăm în Straja este 24-25 iunie și ne vom revedea săptămânal până în weekendul 22-23 iulie. În cadrul acestui eveniment veți putea testa ”Traseul lupilor” realizat în urmă cu un an și reamenajat în această primăvară. Acesta are o lungime de aproximativ 4 kilometri și este un traseu de tip Enduro/All Mountain. În plus, am început lucrările la ”Traseul Baloo”, de tip flow trail, care este gata pe o lungime de aproape 1 kilometru. Vom deschide acest segment pentru cei interesați, în toate cele 5 weekenduri dedicate ciclismului montan. De asemenea, în weekendul 7-9 iulie aveți șansa de a participa și la Transylvania Downhill, cel mai mare eveniment de longboard din România, care se va desfășura în săptămâna 3-9 iulie tot în stațiunea Straja. Bikerii și longboarderii se vor bucura împreună de telegondola funcțională, dar și de coborârile spectaculoase ce îi așteaptă. Puteți sprijini inițiativa Fundației Noi Orizonturio Lupeni de a transforma Valea Jiului într-o zonă dedicată pasionaților de ciclism montan prin susținerea proiectului Valea Jiului Bike Park pe platforma de crowdfunding www.creștemidei.ro. Această inițiativă face parte din proiectul ”Ecoturism local în Valea Jiului” realizat cu ajutorul sponsorilor și partenerilor: Enel Distribuție Banat, SG Foundation USA, Primăria Mun. Lupeni, Asociația Pro Straja, Club Rotary Petroșani – Valea Jiului, SC Diacom Prestcom SRL, SC Comexim R SRL, SC Eurosport DHS SA, International Mountain Bike Association (IMBA). Sursa: Freerider
  11. Cu nu mai puțin de 18 puncte de montaj a accesoriilor, de la suporturi de bidon la portbagaje și aripi, noul Niner SIR9 hardtail este gata și mai bun ca niciodată. Acesta a fost unul dintre modelele cu care firma Niner s-a lansat și multă lume se întreba când va reveni în ofertă, dar acesta s-a lăsat așteptat datorită schimbărilor din lumea MTB-ului din ultima vreme. Astfel, noul model vine pregătit de orice se aruncă în fața lui! Față de modelul inițial s-au păstrat tuburile din oțel Reynolds 853 tratat la cald și răcit cu aer, dar restul detaiilor sunt complet noi. La fel cu noile modele JET9 și RIP9, noul SIR9 folosește butuci Boost și este proiectat pentru a fi folosit cu anvelope 29 sau 27.5+. Geometria este adaptată pentru o furcă de 120 mm, cadrul având headtube tapered, ceea ce permite instalarea unui număr mare de modele. Portbagaj, aripi, genți, prinderi pentru cutii de scule, acestea abundă peste tot pe bicicletă, așa că se poate accesoriza după placul fiecăruia. Cablurile sunt rutate extern, existând posibilitatea de a ruta intern doar cablul pentru tija dropper, dar numai prin seat tube. Chainstay-ul este construit din două jumătăți, superioară și inferioară, sudate împreună alăuri de o placă de oțel. Astfel forma este păstrată subțire fără a compromite spațiul pentru anvelope sau posibilitatea de a monta angrenaj dublu sau chiar triplu. Există opțiunea unui monobloc tip pressfit, fiind disponibil modelul propriu de rulmenți excentrici pentru singlespeed. Există disponibile axe spate pentru blocuri de pinioane sau pentru un singur pinion, ceea ce face ca modelele single speed să arate foarte curat. Modelul de top este echipat cu SRAM X01 Eagle și are prețul de 6000 USD, incluzând roțile din carbon Niner de XC pe 29. Este disponibilă și o versiune cu roți Stans No Tubes Neo ZTR Arch atât pe 29 cât și pe 27.5+ la prețul de 5000 USD. La capătul opus este modelul cu echipare SLX la prețul de 3000 USD. Cadrul este disponibil separat la prețul de 1200 USD. Bicicletele sunt deja disponibile, mai multe informații găsiți pe pagina producătorului. Sursa: Freerider
  12. video

    Duminică 18 Iunie 2017, s-a încheiat etapa XCO Cetățuia Iași. O etapă grea, cu mult cunoscutul noroi moldovean. Deși a plouat în timpul cursei nici amatorii și nici cei de la elite nu s-au oprit. O aventură frumoasă organizată ca în fiecare an de Bike Mania Iași alături de Squeezy Sport Nutrition, Preventis medicina și sport, Wasval, Lapierre, SCC și Federația Română de Ciclism. Sursa: Freerider
  13. Tabăra taberelor de MTB (organizate de Marc Sandu şi Freerider.ro, desigur), provocarea provocărilor sau MTB Skills and Boot Camp Level 2! Aceasta este tabăra la care mă gândesc mult timp şi o organizez rar, cu riderii absolvenţi ai MTB Skills and Boot Camp „normale” sau „wild cards” şi de care până şi mie îmi este frică pentru că este o tabără grea, obositoare, iar întrebări enervante şi fără sens gen „mai urcăm mult” pur şi simplu nu se acceptă. Iar anul acesta vreau să o fac şi mai grea. Lăsând spiritul de glumă deoparte, obiectivul acestei tabere este cel de a te pregăti pentru un concurs MTB pe etape, în care să intri cât mai adaptat rigorilor sale specifice. Iar după ce oboseala şi extra – solicitarea dispar, rămân satisfacţia şi un boost de expertiză pe bicicletă! Astfel de peisaje nu vor reprezenta o raritate.Pentru aceasta, pe lângă cele patru zile de dat efectiv, pe trasee tehnice cu diferenţă mare de nivel, am pregătit mai multe seminarii ce vor trata subiecte pe care e necesar să le stăpâneşti pentru a ajunge cu succes la finişul unui stage race. Seminar de mecanică: Cu o experiență de peste 15 ani în domeniul MTB-urilor, Dragoș Mitroi, editor-in-chief FreeRider.ro, va susține în cadrul taberei și un curs de mecanică de bază. În cadrul acestuia vei învăța operațiuni pe care le poți realiza singur, cu propriile scule, în cazul în care întâmpini probleme în timpul unei curse. Astfel, vei învăța următoarele operațiuni, cu parte teoretică cât și practică: Demontarea rapidă a roților Reglajul frânelor și înlocuirea plăcuțelor de frână Rezolvarea jocului din furcă/cuvete Reglajul corect al pipei și al ghidonului Prinderea șeii Înlocuirea rapidă a unei camere Reglajul schimbătoarelor Rezolvarea jocului din angrenaj Montarea și demontarea lanțului Durata cursului va fi de aproximativ 2 ore. Seminar de nutriţie sportivă: Plecand de la ideea că pentru un ciclist sau pentru o ciclistă, alimentele sunt combustibil şi nu simple alimente, vom descoperi mai exact cum, când, de ce si ce mâncăm. Nu doar pentru a merge mai bine, performanţa sportivă sau un stil de viaţă sănătos dar şi pentru unul dintre cele mai importante elemente – refacerea. Punctual, seminarul va acoperi: – macronutrientii: ce sunt carbohidraţii, proteinele şi lipidele, cum si când le consumăm şi mai ales în ce cantităţi; – micronutrienţii şi suplimentele; – hidratarea şi efectele deshidratarii; – cât, cum şi ce consuma un ciclist sau o ciclistă amatoare, despre calorii şi ce înseamnă mai mult sau mai puţin; – oferirea unui program nutriţional adaptat pentru fiecare cursant pe perioada taberei; – sesiune de Q&A; Seminarul va fi sustinut de Roxana Sandu-Radu, consilier nutritie sportivă acreditat de Shaw Academy şi International Society of Sports Nutrition. Roxana practică ciclismul la nivel de amator din 2015, are peste 40 de clasări pe podium la şosea, mountainbike si ciclocros şi pentru al doilea an consecutiv face parte din singura echipa feminina din Romania, Daimon Women Cycling si tot pentru al doilea an consecutiv este, alaturi de colegele din echipa, Ambasadoare Specialized Women in exclusivitate pentru Romania si Europa de Est. Seminar de detensionare, stretching şi pregătire mentală a cursei Detensionarea şi relaxarea, dar şi pregătirea riguroasă a odiheni şi refacerii de după fiecare etapă, sunt activităţi cheie, ce vor susţine organismul tău în timpul mai multor zile de efort. De aceste aspecte se va ocupa Marc Sandu, antrenor personal certificat level 1 şi 2, actualmente cursant în cadrul programului naţional Postural Alignement. Vei învăţa cum să foloseşti un foam roller şi o minge de tenis pentru detensionarea musculaturii, posturi de Yoga şi diverse exerciţii de stretching pentru ca să fii pregătit să faci faţă cât mai bine solicitărilor de a doua zi. La cerere și cu un cost suplimentar de 125 de lei, îţi oferim posibilitatea de a-ţi măsura nivelul performanţelor alături de Pro Fit Agency, utilizând propria ta bicicletă, conectată la aparatură de unică generaţie! În prima faza vei afla care este rata metabolismului tău de bază, vârsta metabolică, masa de gărsime, masa fără grăsime, grăsimea viscerală, masa musculară, cea osoasă și cea hidrică. Urmează apoi să primeşti pe loc un raport complet despre care îți este pragul lactic, care sunt zonele tale individuale de antrenament regenerativ, antrenament extins, intensiv sau antrenament pe zona pragului anaerob. Totodată vei afla unde pedalezi cel mai eficient, în ce zonă de puls poți pedala pentru a slăbi şi, foarte util, poţi primi estimări ale VO2max-ului și VO2max relative, pentru comparaţii şi testări ulterioare. Joi, 20 iulie Pump Track battle, cea mai rapidă cale de a ne verifica şi tuna nivelul tehnic şi de a ne „pompa” la rândul nostru pentru cele patru zile de aventură! Urmează o tură surpriză condusă de Dragoş Mitroi şi la întoarcere, seminar de nutriţie cu Roxana Sandu Radu Vineri 21 iulie O frumoasă tură de aproximativ 30 de kilometri şi diferenţă de nivel de peste 1000 de metri, date urcările efectiv brutale dar ciclabile, cu coborâri tehnice, pe bolovani şi albie de pârău. Pe una dintre aceste coborari, Dragoş a fost cât pe ce să calce un raton sau un bursuc, nici noi nu am avut să observăm exact, iar Marc, într-o fază în care să dădea cu o furca Lauf a trebuit sa coboare de pe bicicleta la un prag cu pietre, ruşinat! La sfârşit trecem printr-o pădure aproape virgină, în care am ajuns iniţial în baza unei rătăciri şi urmează o coborare ce se poate face în stil free-ride! Sâmbătă, 22 iulie Aceasta este ziua în care vom urca pe Iezer, este o zi plina, avem de parcurs aproximativ 60 de kilometri, cu o diferenta de nivel de 1940 m. Traseul este tip circuit, practic de la Barajul Rausor, de pe drumul forestier se face într-o intersecţie pe care cei care au fost la Level 1 o cunosc şi urcăm pana la 2360 metri! Apoi, coboram spre cabana Voina, pe un drum rapid în prima fază, care devine apoi din ce în ce mai tehnic şi mai abrupt, cu porţiuni de grohotiş şi ne intoarcem pe asfalt în Lereşti. Duminica, 23 iulie Dacă concurenţilor care participă la Trofeul Muscelului, prima urcare li se pare grea şi chiar este grea, noi nu ne vom opri decât pe vârful Dobriaşul Mare, în cadrul unui traseu de 44 km cu aproape 2000 de metri diferenta de nivel, cu urcări la fel de brutale, o zonă obligatorie de push-bike, dar, pentru coborâre, cu porţiuni de single-trail forestier, ce pot fi abordate cu mult flow. Preţ: 730 lei per persoană, cu cazare şi transport din Bucureşti incluse. Pentru cei care optează să vină din alte localităţi sau îşi asigură transportul, preţul este de 690 de lei. Masa nu este inclusă în preţ, dar există posibilităţi convenabile de servire a mesei. Mai multe detalii despre aceste aspecte la înscriere. Pentru înscrieri şi detalii suplimentare: Coach@marcsandu.ro, 0745-083.191 www.marcsandu.ro Sursa: Freerider
  14. noutati

    „Prima persoana cu diabet tip 1 insulinodependent ce face turul României pe bicicletă. Pentru a ajuta cât mai multe familii să aibă un trai apropiat de normal, Gabriela și Cristian și-au propus să spună Da, și eu pot să fac turul României pe bicicletă.” Pe 25 în parcul Izvor din București, are loc startul evenimentului „Da, și eu pot!”. Este vorba de primul tur al României pe bicicletă realizat de o persoana insulinodependentă. Provocările sunt multiple, iar principala ține de efortul fizic care nu se împacă deloc bine cu diabetul. Dar tocmai aceasta este și ideea turului, depășirea propriilor limite! Gabriela-Elena Airinei a fost descoperită cu Diabet tip 1 în anul 2002. Turul României – cât mai aproape de granițe: 30 zile de pedalat, 2.891 km (4.120 m diferență de nivel pozitivă, 4.110 m negativă). Gabriela și Cristi Airinei, protagoniștii turului, vor fi în parcul Izvor, pe 25 iunie începând cu ora 9, startul fiind programat pentru ora 11. Cei ce vor să-i însoțească până la Giurgiu sunt bineveniți. Zebra Bike pune la dispoziție câteva biciclete de închiriat pentru cei ce nu au și vor să pedaleze cu ei până la ieșirea din București. Doritorii pot obține detalii despre biciclete trimițând un mesaj pe pagina de Eveniment. Prima oprire a turului va fi la Giurgiu, după 67 km de pedalat, unde sunteți invitați la o conferință cu presa locală și la o masă pentru strângere de fonduri organizată de Iulia și Mihai Grigore. Sponsorii și partenerii turului sunt: Medtronic, Roche Accu-Check, Rovelo Biciclete, My Protein, Trisport, World Class, Decathlon, Rose, NovoNordisk, De Bicicleta, Allianz Tiriac Asigurari si INK Broker. Parteneri Media: Freerider si Radio Bucuresti FM Sursa: Freerider
  15. Karst Isverna MTB Race este o competiție care vă va da ocazia să cunoașteți Oltenia profundă din Munții Mehedințiului, zone pitorești deosebite care merită efortul unei deplasări în zonă. Puteți combina ziua de concurs cu una de plimbare în care să vedeți liniștiți obiectivele deosebite din zonă (crovurile, Podul lui Dumnezeu, etc…) dar și satele rustice locuite de oameni extrem de primitori. Iată comunicatul primit de la organizatori: În această vară, în data de 13 august 2017, se va desfășura la Isverna (Mehedinți) cea de-a doua ediție a concursului de mountain-bike “Karst Isverna MTB Race”. Concursul se desfășoară în arealul montan din nordul Mehedințiului, pe un traseu tehnic, cu urcări și coborâri spectaculoase, într-un peisaj superb. Trasee: Tura lungă: – 42 km, 1270m diferență de nivel Tura scurtă: – 20 km, 370m diferență de nivel Categorii: Open feminin, Masculin Juniori – 14 – 18 ani, Masculin 18-29 ani, Masculin 30-39 ani, Masculin 40 +, Categoria Family-Adult + Copil (8-14 ani) Detalii despre premii găsiți pe pagina de înscriere, aici: http://www.cyclomaniacs.ro/formular-inscriere/ Taxa de participare: – 40 RON pentru cazul în care se plătește online până la data de 5 august 2017. – 50 RON după data de 5 august 2017 inclusiv la fața locului, în dimineața concursului. Sunteți așteptați la start! Organizator: ACS Luceafărul Drobeta Turnu Severin. Parteneri: Asociația Cyclomaniacs Drobeta Turnu Severin, Consiliul Județean Mehedinți, Primăria Isverna și Himalaya Travel Sursa: Freerider