Mergi la conţinut

freeriderro

Membri
  • Conţinut

    5.234
  • Membru din

  • Ultima vizită

    Niciodată
  • Days Won

    3
  1. La Bistriţa a avut loc prima etapă din Cupa Naţională de Enduro. Funduro este evenimentul care deschide, în România, seria de competiţii din această disciplină. RECcreativ a fost pe traseu! [embedded content] Sursa: Freerider
  2. Quarq, marca tehnologică și informatică a celor de la Sram, anunță lansarea senzorului TyreWiz, primul de acest fel din lume, dedicat măsurării presiunii în anvelopele de mtb și șosea în timp real. Produsul este gândit să ajute cicliștii la reducerea uzurii, mărirea confortului și a vitezei de rulare. Alegerea anvelopelor și a presiunii din ele sunt doi din cei mai subapreciați factori în ciclismul de performanță de azi. Există extrem de multe opțiuni de anvelope și jante așa că găsirea echilibrului optim între confort, frecare și viteză de rulare este dificil. Odată instalat, TyreWiz trimite informațiile spre ciclocomputer sau telefon smart, la fiecare secundă. În plus aplicația TyreWiz oferă recomandări personalizate și alerte de presiune. Pentru prima oară cicliștii vor avea posibilitatea să folosească aceste informații precise și în timp real, informații care le influențează performanțele, frecarea cu solul, aderența, uzura anvelopei și confortul. TyreWiz este robust, rezistent la apă, funcționează cu baterie clasică tip monedă și adaugă doar 10 grame la greutatea bicicletei. Dispozitivul este compatibil cu valvele demontabile Presta și se instalează în roți cu cameră sau tubeless, inclusiv în cele cu soluție autovulcanizantă. Prețul anunțat pentru un set cu două valve, este de 199 $ pentru SUA, 259 € pentru Europa și 229 £ pentru Anglia. Pe piață vor fi disponibile începând cu 1 iunie pentru SUA și 27 iunie pentru restul lumii. Specificații și beneficii: Recomandări personalizate pentru presiunea anvelopei, eliminând presupunerile sau încercările nereușite; Împerechere NFC pentru conexiune ușoară și rapidă cu iPhone sau Android; Împerechere ANT+ și BLE pentru ciclocomputere și telefoane; Precizie de +/- 2% cu rezoluție de 1 PSI (0,07 BAR); Funcționează cu baterie CR1632 cu o durată de viață de 300 ore; Rezistență la apă IPX7. Sursa: Freerider
  3. După diverse încercări de MTB-uri cu dropbar și alte hibride, iată că Niner a prezentat un model de gravel bike full-suspension din carbon, cu un nume – Magic Carpet Ride și o dată de lansare – 2019! Niner nu au dat foarte multe informații iar în imagini e doar un model imprimat 3D din plastic la scară reală, dar bicicleta este în faza de dezvoltare și va fi gata curând. Nu au fost oferite informații despre cursa suspensiei, dar au spus că suspensia CVA a fost reproiectată pentru a oferi performanță maximă stând în șa, nu pentru amestecul de pedalat din șa și din picioare de la MTB, pentru acest design fiind depus un patent. Amortizorul spate este deplasat pentru a face loc aripii integrate și angrenajelor 2x, dar va funcționa la fel de bine cu angrenaje 1x și casete cu pinioane mari. Rutarea cablurilor profită de cursa mică a suspensiei. Va fi loc pentru anvelope 700x50c sau 650b road plus. Unul din beneficiile acestui sistem de suspensie este triunghiul față deschis, ce permite montarea bagjelor și a mai multor bidoane pentru ture lungi cu bicicleta. În față e montată o furcă Rockshox RS-1 modificată cu cursa redusă probabil la 30-40 mm. Se poate presupune că și în spate cursa va fi tot în această gamă. Vor exista sisteme de blocare a ambelor suspensii pentru a face bicicleta complet rigidă pe asfalt. Există rutare internă pentru tijă dropper, dar se va putea monta și o geantă mare sub șa. E posibil ca în viitorul apropiat să fie lansat și un film cu funcționarea bicicletei. Informații și imagini de pe bikerumor.com Sursa: Freerider
  4. După ce au implementat noile sisteme DebonAir și Charger 2 pe gama de furci single-crown cu cursă medie și lungă, apoi și pe SID, iată că a venit rândul modelului cel mai extrem, astfel că Rockshox Boxxer 2019 primește aceste sisteme, dar și spațiu pentru anvelope și roți mai mari! Noul arc pe aer DebonAir special modificat pentru DH mărește camera negativă pentru o funcționare cu mai mult suport, dar suplă. Garniturile și materialele au fost îmbunătățite pentru a reduce frecarea și a oferi funcționare mai bună la obstacole mici. Amortizorul Charger 2 oferă reglaje externe pentru compresia la viteză mare și mică. Pentru cei ce au o furcă Boxxer din ultimele generații, există posibilitatea de upgrade la sistemul DebonAir, prețul kit-ului fiind de 47 Euro, dar și la Charger 2 la prețul de 389 Euro. La exterior, marea schimbare e noua coroană mai plată. Inspirată de MX Bikes, aceasta îți permite să păstrezi ghidonul mai jos chiar și cu roți de 29. Da, noul Boxxer e disponibil atât pentru roți de 27.5 cât și pentru 29. Modelul roșu din imagini e Boxxer World Cup care primește toate noile tehnologii și e disponibil la prețul de 1889 Euro. Este disponibil și modelul Boxxer RC (negru), care primește sistemul DebonAir, dar amortizarea e asigurată de un sistem Charger RC cu reglaj a revenirii doar la biteză mare. Prețul e de 1449 Euro. Ambele furci și kit-urile de upgrade vor fi disponibile din iunie 2018. Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului. Sursa: Freerider
  5. Nici ție nu îți place să schimbi lentilele ochelarilor tăi – sau ți s-a întâmplat să uiți acasă cealaltă pereche? Ai simțit vreodată că spre finalul drumeției sau a pedalării lentilele tale să fie prea întunecate pentru că soarele apunea sau doar s-a întunecat cerul? Ți-ai dori ca lentilele tale să se adapteze automat la condițiile de lumină? Mai mult de atât, într-un mod în care datorită materialului să-ți ofere protecție oculară maximă? În acest caz, fă cunoștință cu lentilele ImpactX! CE ESTE IMPACTX? Lentile fabricate dintr-un polimer extrem de rezistent la casare și la șoc extern, cu o claritate optică de excepție. Baza reprezintă familia de polimeri-optici de poliuretan brevetată NXT®, care este transparentă și incasabilă și care inițial a fost dezvoltată pentru armată. NXT®a luat naștere la începutul anilor 1990 în Statele Unite, când guvernul a angajat Simular Technologies pentru realizarea unui material nou antiglonț, transparent și ușor, care să fie mai fiabil și mai durabil decât policarbonatul. De la evenimentele din 11 septembrie, acest material este folosit la fabricarea ușilor cabinelor de pilotaj ale avionelor, precum și pentru fabricarea parbrizelor elicopterelor Apache. Avantajele acestei tehnologii sunt accesibile acum și oamenilor obișnuiți, mulțumită programului unic de lentile ImpactX al Rudy Project. Tehnologia de lentile ImpactX se găsește exclusiv la ochelarii Rudy Project. Prin integrarea tehnologiei fotocromatice de dezvoltare proprie și a tehnologiei polarizării, am obținut lentile extrem de rezistente la șoc și incasabile, care asigură acuitate vizuală perfectă în orice condiții meteorologice. După prima generație prezentată în 2006 și după ani de cercetări și inovații, în 2015 a apărut noua generație a familiei de lentile ImpactX2! Aceste variante se activează din stare de transparență totală , chiar în intervalul de 9-74% transmisie a luminii. Mai mult de atât, față de generația anterioară, sunt caracterizate de o viteză de activare la lumină cu 25% mai rapidă, ele reacționând nu doar la lumina UV naturală, dar activându-se și în spatele suprafețelor care filtrează razele UV (geamuri, parbrize). Lentilele sunt stabile în condiții de schimbări bruște de temperaturi și sunt rezistente la produsele chimice. LENTILE GARANTAT INCASABILE Oferim garanție pe viață pentru casarea lentilelor ImpactX, deoarece datorită structurii semi-rigide, ele oferă cea mai mare siguranță și protecție disponibilă. Sunt mai rezistente decât orice alt material pentru lentile, nu se rup sau fisurează în mod garantat – ele corespund și standardului* ANSI Z87.1+! *ANSI Z87.1+ este o normă în Standardul Național American, care include standardele de bază pentru produsele destinate protecției ochilor și a feței, pentru eliminarea sau minimalizarea riscurilor de vătămare cauzate de șoc exterior și pentru rezistența față de expunerea la chimicale, în cazul utilizării militare de exemplu. Completarea “+” se referă la reguli și mai stricte privind rezistența materialului la impacte mai dure. Astfel, lentilele cu această clasificare – ca și lentilele ImpaxtX –sunt potrivite și utilizării în tirul sportiv. EXPERIENȚĂ VIZUALĂ DE NEEGALAT Datorită intervalului de lucru foarte larg (care variază între 7-94% transmisie a luminii), precum clarității optice și tehnologiei HDR, lentilele ImpactX oferă o experiență vizuală de neegalat. Caracteristica lor de adaptare la intensitatea luminii nu doar se mișcă pe un spectru larg, dar și timpul lor de reacție este foarte rapidă! Mulțumită acestor fapte, poți folosi aceleași lentile dimineața, ziua și seara, precum și în ploaie și la soare și nu vei avea probleme nici dacă dintr-un teren deschis ajungi într-o pădure deasă… Caută lentilele ImpactX la ochelarii Rudy Project! Detalii, aici. Sursa: Freerider
  6. Graubünden – Elveția, se poate ușor numi “patria potecilor”. Se pare că nicăieri în lume nu mai găsești atâtea trasee alpine strânse laolaltă într-un loc atât de mic. Danny MacAskill și Claudio Caluori au venit în vizită să testeze terenul. Brașov – Graubünden, doar 18 ore cu mașina. [embedded content] Sursa: Freerider
  7. AVRIG MOUNTAIN BIKE RACE debutează în acest weekend

    A 8 – a ediție a Triadei MTB debutează în weekend la Avrig. Avrig Mountain Bike Race este pentru al 4-lea an consecutiv prima etapă din Triada MTB și va avea loc sâmbătă și duminică în orașul Avrig și pe dealurile din împrejurimi. Foto: Tibi HilaÎn acest an competiția se întinde pe două zile. Sâmbătă acțiunea este concentrată în grădina Palatului Brukenthal unde am amenajat un traseu destinat spectacolului. Vor fi probe scurte unde cei mai buni sportivi din țară vor da tot ce pot pentru a obține timpi care să îi ajute în ziua următoare. Tot sâmbătă se vor desfășura competiții pentru copii între 4 și 14 ani. Pentru duminică am pregătit două trasee, unul de 43 și altul de 79 de kilometrii, ultimul urcând până la aproape 1.200m altitudine în Munții Făgăraș. Avrig Mountain Bike Race este și în acest an prima etapă din Cupa Națională de Mountain Bike Maraton ceea ce oferă un plus de motivație concurenților. În cea mai mare parte gradul de dificultate este unul mediu dar există și câteva zone cu dificultate ridicată care îi vor pune la încercare pe cei aproximativ 300 de participanți care se anunță a fi prezenți la start. Zona aleasă pentru traseu este una deosebită din punct de vedere al peisajelor, în multe puncte ale traseului putând fi admirate panorame ale Țării Oltului sau ale Munților Făgăraș. Programul evenimentului: Vineri 20 APRILIE 2018 17:00 – 19:00 Înscrieri și preluare numere (Race office Avrig) Sâmbătă 21 APRILIE 2018 08:30 – 11:30 Înscrieri și preluare numere (Race office Avrig) 10:00 – 12:00 Înscrieri pentru concursurile de copii (Race office Avrig) 10:30 – 12:30 Calificări XCC 13:00 – 15:00 Concursuri pentru copii între 4 și 14 ani 15:30 – Finale XCC 18:30 – Festivitate de premiere 19:00 – Ședința tehnică Duminică 22 APRILIE 2018 08:00 – 09:30 Înscrieri și preluare numere (Race office Avrig) 09:45 – Alinierea concurenţilor la start 10:00 – Start XCP/XCM 16:00 – Festivitate de premiere Competiția este organizată de Scott Geiger Team cu sprijinul Primăriei Orașului Avrig, sub egida Federației Române de Ciclism și este sponsorizată de MAPEI, BOSCH, ZUZU, FARESIN, URGO, SCOTT, SANTAL, POWER BAR, OPT, POLAR, AVstore.ro, SHIMANO, KENDA, ACTION SPORT. Palatul Brukenthal Avrig este în acest an gazda zonei de start/sosire și a tuturor activităților din jurul acesteia. Parteneri media: Kiss FM, Tribuna, Sibiu 100%, Zile și Nopți, ciclism.ro, freerider.ro, dirtbike.ro. La buna desfășurare a evenimentului vor contribui Poliția Orașului Avrig, Poliția Locală Avrig, Inspectoratul de Jandarmi Județean Sibiu și Serviciul Public Salvamont Sibiu. Detaliile legate de înscrieri, program, trasee, clasamente etc. pot fi găsite pe site-ul www.triadamtb.ro și pe pagina de facebook. Sursa: Freerider
  8. A 8 – a ediție a Triadei MTB debutează în weekend la Avrig. Avrig Mountain Bike Race este pentru al 4-lea an consecutiv prima etapă din Triada MTB și va avea loc sâmbătă și duminică în orașul Avrig și pe dealurile din împrejurimi. Foto: Tibi HilaÎn acest an competiția se întinde pe două zile. Sâmbătă acțiunea este concentrată în grădina Palatului Brukenthal unde am amenajat un traseu destinat spectacolului. Vor fi probe scurte unde cei mai buni sportivi din țară vor da tot ce pot pentru a obține timpi care să îi ajute în ziua următoare. Tot sâmbătă se vor desfășura competiții pentru copii între 4 și 14 ani. Pentru duminică am pregătit două trasee, unul de 43 și altul de 79 de kilometrii, ultimul urcând până la aproape 1.200m altitudine în Munții Făgăraș. Avrig Mountain Bike Race este și în acest an prima etapă din Cupa Națională de Mountain Bike Maraton ceea ce oferă un plus de motivație concurenților. În cea mai mare parte gradul de dificultate este unul mediu dar există și câteva zone cu dificultate ridicată care îi vor pune la încercare pe cei aproximativ 300 de participanți care se anunță a fi prezenți la start. Zona aleasă pentru traseu este una deosebită din punct de vedere al peisajelor, în multe puncte ale traseului putând fi admirate panorame ale Țării Oltului sau ale Munților Făgăraș. Programul evenimentului: Vineri 20 APRILIE 2018 17:00 – 19:00 Înscrieri și preluare numere (Race office Avrig) Sâmbătă 21 APRILIE 2018 08:30 – 11:30 Înscrieri și preluare numere (Race office Avrig) 10:00 – 12:00 Înscrieri pentru concursurile de copii (Race office Avrig) 10:30 – 12:30 Calificări XCC 13:00 – 15:00 Concursuri pentru copii între 4 și 14 ani 15:30 – Finale XCC 18:30 – Festivitate de premiere 19:00 – Ședința tehnică Duminică 22 APRILIE 2018 08:00 – 09:30 Înscrieri și preluare numere (Race office Avrig) 09:45 – Alinierea concurenţilor la start 10:00 – Start XCP/XCM 16:00 – Festivitate de premiere Competiția este organizată de Scott Geiger Team cu sprijinul Primăriei Orașului Avrig, sub egida Federației Române de Ciclism și este sponsorizată de MAPEI, BOSCH, ZUZU, FARESIN, URGO, SCOTT, SANTAL, POWER BAR, OPT, POLAR, AVstore.ro, SHIMANO, KENDA, ACTION SPORT. Palatul Brukenthal Avrig este în acest an gazda zonei de start/sosire și a tuturor activităților din jurul acesteia. Parteneri media: Kiss FM, Tribuna, Sibiu 100%, Zile și Nopți, ciclism.ro, freerider.ro, dirtbike.ro. La buna desfășurare a evenimentului vor contribui Poliția Orașului Avrig, Poliția Locală Avrig, Inspectoratul de Jandarmi Județean Sibiu și Serviciul Public Salvamont Sibiu. Detaliile legate de înscrieri, program, trasee, clasamente etc. pot fi găsite pe site-ul www.triadamtb.ro și pe pagina de facebook. Sursa: Freerider
  9. Devron Urbio R6.8 (2018)

    Devron, producătorul nostru autohton de biciclete adevărate, ne-a surprins plăcut acum 2 ani când a lansat prima cursieră. Iată că timpul a trecut și acum avem niște modele de șosea chiar interesante, printre care și acest Urbio R6.8 cu care Devron încearcă să se alinieze tendințelor mondiale în domeniul cursierelor. Astfel, noul model a fost dotat cu frâne pe disc, ax thru la ambele roți, cabluri rutate intern și piese de cea mai bună calitate. Mai mult, pe planșa de design scopul final a fost crearea unei biciclete sportive nu recreative. Astfel putem spune că avem prima cursieră endurance sport românească! Pe scurt -cursieră cu geometrie sportivă -frâne pe disc -preț de achiziție: 4.500 lei -transmisie 2×11 -roți cu ax thru Cadrul/pe traseu Unul din elementele care mi-au depășit clar așteptările la această bicicletă este cadrul! Fiind vorba de o marcă fără o istorie în ciclismul de șosea și de un model cu frâne pe disc, recunosc că m-am așteptat la un cadru mai relaxat, de anduranță, proiectat pentru începători și pentru ture lungi. Nu a fost deloc așa, cu un headtube scurt și o geometrie foarte agresivă, Urbio R6.8 este cu siguranță o cursieră din categoria Race! M-am simțit imediat în largul meu pe ea la sprinturi puternice, la urcări în picioare, totul a venit natural iar pierderile sesizate de mine în cadru au fost minime. Sincer am așteptat cu nerăbdare rezultatele de laborator și a meritat: cu o rigiditate de 118.9 Nm/grad Urbio R6.8 se bate de la egal la egal cu multe cadre de top! Bănuiala mea mi-a fost confirmată! Greutatea cadrului este însă de 1940 g, destul de mare pentru o cursieră care se dorește de competiție, iar furca de 740 g trage și ea greu la cântar. De fapt furca este marele reproș pe care îl aduc bicicletei, fiind din aluminiu. O furcă de carbon ar fi îmbunătățit mult confortul pe asfalt altfel decât perfect! La final, trasă în jos de greutatea cadrului, bicicleta ajunge la 9.66 kg fără pedale, o valoare mare pentru o cursieră indiferent de prețul ei. Cadrul compensează în schimb la alte aspecte! Rutarea internă ne-a surprins plăcut, până și frâna din față e rutată prin furcă! Calitatea execuției e excelentă, după cum ne-au obișnuit cei de la Devron, iar faptul că ambele roți folosesc ax thru aduce un plus mare de rigiditate laterală care se simte! Este incredibil ce diferență aduce un ax thru! În rest avem furcă conică, monobloc filetat, două prinderi de bidon, lucruri uzuale în ziua de azi. Prinderile de etrier sunt de tip Post Mount. Pe șosea bicicleta m-a surprins enorm! După ce am fost pe niște trasee cu cățărări grele, unde angrenajul compact cu pinioanele 11-28 sunt o combinație învechită dar sigură și eficientă, am avut plăcuta surpriză să pot să merg cu viteze foarte bune pe plat, timp de mai multe ore, fără dureri sau probleme. Am ajuns acasă după 4 ore de pedalat fără oprire și nu m-a deranjat nimic, nici măcar șaua! Chiar și anvelopele standard sunt bune, chiar dacă nu sunt cele mai bune, se pot folosi în siguranță! Doar vibrațiile transmise prin furca din aluminiu le-am resimțit neplăcut când asfaltul era de proastă calitate. Prezentare video (testul continuă mai jos): [embedded content] Echiparea În ceea ce privește tranmisiile de cursieră, părerea mea e clară și neschimbată: Shimano 105 face legea, oferind tot ce e nevoie pentru un ciclist, chiar și de performanță, la un preț excelent! Regăsim 105 și pe această bicicletă cu tot ceea ce ne-am obișnuit de la el: funcționare ireproșabilă, confort excelent, aspect foarte elegant. Doar angrenajul este non-serie, dar este la fel cu 105 însă neinscripționat. Alegerea angrenajului compact 50/34 cu pinioane 11-28 mi se pare bună, dar mergea pusă și combinația mult mai modernă 52/36 cu 11-32, însă ar fi crescut și mai mult greutatea bicicletei. Frânele sunt din păcate mecanice, de proveniență Shimano și când am văzut bicicleta am fost convins că vor fi punctul slab al acesteia. Nu mică mi-a fost mirarea când am văzut că merg cel puțin la fel de bine ca alte modele mecanice considerate de top. Predictibile, puternice și cu o modularitate bună, frânele BR-RS305 cu disc de 160/140 opresc bicicleta fără efort și în deplină siguranță! Roțile sunt mult mai bune decât m-am așteptat. Folosind butuci Novatec și jante Mach1 specifice pentru disc, un pic profilate, acestea par ușoare, se învârt bine și sunt cât de cât aerodinamice. Dacă la multe cursiere recomandam schimbarea urgentă a roților, aici nu e cazul, acestea pot fi folosite cu încredere, inclusiv anvelopele Continental Ultra Sport II de 25 mm montate pe ele. Nu există specificat nicăieri dar mi se pare că încap și anvelope de 28 mm, dar nu mai mari. Tija, ghidonul și pipa sunt o altă surpriză plăcută, fiind din seria Zipp Service Course, de o calitate excelentă! Chiar și șaua DDK CZ50 de la care nu m-am așteptat la mare lucru a fost bună! Un mic minus am însă pentru cuveți care după o mică ploaie pe care bicicleta a prins-o pe suportul mașinii… s-au blocat aproape total! Sunt FSA dar probabil sunt un model foarte ieftin! Concluzie: Gata de plat, gata de cățărări și de coborâri, Devron Urbio R6.8 este o bicicletă pregătită pentru viteză și performanță, dacă ar fi mai ușoară cu 1 kg ar fi o amenințare reală pentru multe modele de top! Cadru race de calitate, transmisie impecabilă, frâne decente, roți bune, toate ingredientele necesare unei cursiere de succes le-am bifat pe listă! Date relevante Greutate totală: 9.66 kg fără pedale Greutate cadru: 1.940 grame Greutate roți*: 3.280 grame Greutate furcă: 740 grame Lățime ghidon: 480 mm Lungime pipă: 100 mm Greutate angrenaj: 820 grame (+BB 100 grame) Rigiditate cadru: 118.9 Nm/grad STW**: 61.2 *Greutatea roților cu anvelopă, pinioane, disc și quick release **SWT (Stiffness to weight): raportul între rigiditatea cadrului și greutatea acestuia La deal: 9/10 La vale: 8/10 Galerie foto: Sursa: Freerider
  10. North of Nightfall

    Darren Berrecloth, Carson Storch, Cam Zink și Tom Van Steenbergen pleacă într-o nouă aventură pe bicicletă, la doar câteva sute de kilometri ce Polul Nord, pentru a explora vasta și îndepărtata insulă Axel Heiberg. Temperaturi scăzute, vreme imprevizibilă și ierni care durează câte nouă luni, au făcut ca zona unde băieții urmează să se dea, să fie aproape complet lipsită de viață. Cu toate astea, în fiecare vară acest peisaj înghețat prosperă sub protecția soarelui care strălucește continuu 24 de ore. Cu ocazia asta riderii descoperă linii de mtb, prea tari ca să fie ignorate. Filmul va fi lansat pe 5 iunie. [embedded content] Sursa: Freerider
  11. video North of Nightfall

    Darren Berrecloth, Carson Storch, Cam Zink și Tom Van Steenbergen pleacă într-o nouă aventură pe bicicletă, la doar câteva sute de kilometri ce Polul Nord, pentru a explora vasta și îndepărtata insulă Axel Heiberg. Temperaturi scăzute, vreme imprevizibilă și ierni care durează câte nouă luni, au făcut ca zona unde băieții urmează să se dea, să fie aproape complet lipsită de viață. Cu toate astea, în fiecare vară acest peisaj înghețat prosperă sub protecția soarelui care strălucește continuu 24 de ore. Cu ocazia asta riderii descoperă linii de mtb, prea tari ca să fie ignorate. Filmul va fi lansat pe 5 iunie. [embedded content] Sursa: Freerider
  12. Gentlemen’s Race anunță detalii despre ediția 2018

    “Gentlemen’s Race este un tip de cursă fără arbitri, fără puncte de control, fără sancțiuni, fără taxă de înscriere, relaxată, care se bazează pe munca în echipă”, este menționat pe site-ul oficial al evenimentului. Este o cursă la care contează mai mult lucrul în echipă, întrucât participarea se face exclusiv în echipe de 6 cicliști. Pentru că nu există categorii de vârstă, echipele pot fi formate din fete, băieți, tineri şi mai puţin tineri. Gentlemen’s Race 2017. Foto Andrei ȘoimuPentru 2018, cursa se va ține pe data de 2 iunie 2018. Punctul de plecare și de sosire va fi același ca în 2017, la Harghita Mădărași, dar ruta va fi diferită. Traseul are 195 km cu 2.300 m diferență pozitivă de nivel și va cuprinde, și de acestă dată, porțiuni de drum neasfaltat. Cu toate acestea, bicicleta recomandată pentru eveniment este cursiera. Eventual vă puteți instala anvelope de 28mm pentru a fi mai confortabil sau de ce nu, să participați cu ciclocros. Gentlemen’s Race 2017. Foto Andrei ȘoimuTaseul detaliat cât și programul zilei vor fi făcute publice doar cu câteva zile înainte de plecare. La start sunt acceptate un număr maxim de 24 echipe. Nu există taxă de participare însă donațiile sunt apreciate. Gentlemen’s Race 2017. Foto Andrei Șoimu Sursa: Freerider
  13. “Gentlemen’s Race este un tip de cursă fără arbitri, fără puncte de control, fără sancțiuni, fără taxă de înscriere, relaxată, care se bazează pe munca în echipă”, este menționat pe site-ul oficial al evenimentului. Este o cursă la care contează mai mult lucrul în echipă, întrucât participarea se face exclusiv în echipe de 6 cicliști. Pentru că nu există categorii de vârstă, echipele pot fi formate din fete, băieți, tineri şi mai puţin tineri. Gentlemen’s Race 2017. Foto Andrei ȘoimuPentru 2018, cursa se va ține pe data de 2 iunie 2018. Punctul de plecare și de sosire va fi același ca în 2017, la Harghita Mădărași, dar ruta va fi diferită. Traseul are 195 km cu 2.300 m diferență pozitivă de nivel și va cuprinde, și de acestă dată, porțiuni de drum neasfaltat. Cu toate acestea, bicicleta recomandată pentru eveniment este cursiera. Eventual vă puteți instala anvelope de 28mm pentru a fi mai confortabil sau de ce nu, să participați cu ciclocros. Gentlemen’s Race 2017. Foto Andrei ȘoimuTaseul detaliat cât și programul zilei vor fi făcute publice doar cu câteva zile înainte de plecare. La start sunt acceptate un număr maxim de 24 echipe. Nu există taxă de participare însă donațiile sunt apreciate. Gentlemen’s Race 2017. Foto Andrei ȘoimuSursa: Freerider
  14. Mavic și-a îmbogățit considerabil gama de produse de gravel cu 5 noi seturi de roți în categoria Allroad, pentru toate bugetele, frânele și dimensiunile. Mai mult, sunt disponibile și anvelope Yksion Allroad XL de 40 mm gata să părăsească oricând asfaltul! Noua familie de roți Allroad are scopul de a aduce versatilitate și de a putea fi folosite performant pe șosea, drumuri neasfaltate și poteci. Cu cinci modele în trei game de preț, Mavic speră să aducă câte ceva nou pentru fiecare. Toate roțile sunt UST tubeless pentru un rulaj sigur, fără camere și pene. Modelul de top Allroad Pro UST Disc are un preț de 1000 Euro, lățimea internă de 22 mm și profil hookless, fiind compatibile cu anvelope de 28-45 mm. Aceste roți premium din aluminiu folosesc prelucrarea Mavic ISM4D ce elimină tot materialul în plus de pe jantele cu profil de 21 mm, lăsând zone întărite în jurul găurilor pentru spițe și pe margine. Spițele aplatizate din Zicral (20 în față și 24 în spate) mai salvează din greutate, niplurile fiind înșurubate direct în janta ranforsată. Astfel greutatea ajunge la 1610 g pentru setul de roți. Roțile folosesc un sistem adaptabil de butuci care pot fi convertizi să funcționeze atât cu ax de 12 cât și de 15 mm în față și cu toate tipurile de ax de 12 mm în spate, au prinderi de disc cu 6 șuruburi sau centerlock și este disponibil și un freewheel XD-R. Ca toate sistemele tubeless Mavic, roțile includ un set de anvelope Yksion Allroad. Se poate alege între modelele actuale de 30 sau 35 mm sau noile XL de 40 mm cu un profil mai agresiv. Modelul Allroad Elite UST Disc coboară prețul la 750 Euro și preia o mare parte din tehnologiile de la modelul Pro. Jantele sunt tot prelucrate ISM4D, cu 22 mm lățime internă și cu nipluri înfiletate direct, dar spițele sunt plate din oțel, standard. Butucii sunt la fel, adaptabili, greutatea unui set ajungând la 1720 g. Modelul Allroad Elite UST este disponibil și pentru frâne pe jantă la același preț, cu butuci standard cu ax QR. În direcția opusă, pentru cei ce au roți 27.5+, Mavic are și în categoria asta produse noi. Modelul Allroad Elite Road+ păstrează certificarea UST, prelucrarea ISM4D, spițele de oțel și butucii modulari, dar se poate alege o jantă cu lățimea internă de 25 mm proiectată pentru 27.5 și cu o greutate a setului de 1740 g. Allroad Elite Road+ sunt proiectate pentru anvelope de 45 mm, care au același diametru exterior cu cele 700x30c dar cu mai mult volum, confort și control. La prețul de 700 Euro, modelul nu vine încă cu anvelope Yksion deoarece Mavic nu are încă un model compatibil. Cel mai ieftin model este Mavic Allroad UST care oferă calitate la un preț foarte accesibil de doar 250 Euro, fără anvelope și cu o greutate mai mare, dar totuși la standard UST. Cu o greutate de 1890 g roțile oferă un profil de 22 mm lățime internă, butuci modulari pentru disc adaptabili la aproape orice sistem de ax thru sau QR și un butuc cu cuplaj rapid. Jantele folosesc spițe și nipluri rotunde tradiționale. Noile anvelope Yksion Allroad XL oferă crampoane mai agresive decât versiunile de 30 și 35 mm. Ele sunt bineînțeles certificate UST și se montează rapid și sigur tubeless, oferind acum un cauciuc mai gros pe calea de rulare pentru protecție suplimentară pe bolovani. Modelul XL de 40 mm folosește un profil unidirecțional, de tip săgeată, inspirat din modelele mai înguste dar cu șanțuri mai adânci și mai late pentru a mări aderența pe ud sau pietriș și pentru a nu permite prinderea pietrelor. Modelul XL costă 59 Euro și poate fi cumpărat separat sau împreună cu seturile de roți Pro și Elite 700c. Greutatea anunțată de Mavic e de 450 g, necesitând 40 g de lichid de etanșare. Modelele mai înguste Yksion Allroad UST păstrează o secțiune slick pe mijloc, având striații pe lateral pentru teren mai puțin tehnic și pentru viteză mai mare pe asfalt. Cauciucul e mai subțire peste tot. Greutatea e de 330 g pentru 30 mm și 395 g pentru 35 mm, prețul e de 59 Euro bucata și au nevoie de 35 g de lichid de etanșare. Mavic oferă chiar și sugestii realiste de presiune pentru anvelope, spunând că idealul este în jur de 58 psi pentru modelul de 30 mm, 51 psi pentru cel de 35 mm și de 43 psi pentru cel de 40 mm, montate tubeless pe roțile lor Allroad. În același timp cu noile roți și anvelope, Mavic a lansat și o serie de piese de echipament Allroad. Ideea e un aspect gravel-friendly, relaxat. Există în colecție o pereche de pantaloni largi, un tricou asortat, o geacă termică, o vestă cu izolație termică și un pantof Allroad cu închidere cu șireturi. Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului. Informații de pe bikerumor.com Sursa: Freerider
  15. Mavic și-a îmbogățit considerabil gama de produse de gravel cu 5 noi seturi de roți în categoria Allroad, pentru toate bugetele, frânele și dimensiunile. Mai mult, sunt disponibile și anvelope Yksion Allroad XL de 40 mm gata să părăsească oricând asfaltul! Noua familie de roți Allroad are scopul de a aduce versatilitate și de a putea fi folosite performant pe șosea, drumuri neasfaltate și poteci. Cu cinci modele în trei game de preț, Mavic speră să aducă câte ceva nou pentru fiecare. Toate roțile sunt UST tubeless pentru un rulaj sigur, fără camere și pene. Modelul de top Allroad Pro UST Disc are un preț de 1000 Euro, lățimea internă de 22 mm și profil hookless, fiind compatibile cu anvelope de 28-45 mm. Aceste roți premium din aluminiu folosesc prelucrarea Mavic ISM4D ce elimină tot materialul în plus de pe jantele cu profil de 21 mm, lăsând zone întărite în jurul găurilor pentru spițe și pe margine. Spițele aplatizate din Zicral (20 în față și 24 în spate) mai salvează din greutate, niplurile fiind înșurubate direct în janta ranforsată. Astfel greutatea ajunge la 1610 g pentru setul de roți. Roțile folosesc un sistem adaptabil de butuci care pot fi convertizi să funcționeze atât cu ax de 12 cât și de 15 mm în față și cu toate tipurile de ax de 12 mm în spate, au prinderi de disc cu 6 șuruburi sau centerlock și este disponibil și un freewheel XD-R. Ca toate sistemele tubeless Mavic, roțile includ un set de anvelope Yksion Allroad. Se poate alege între modelele actuale de 30 sau 35 mm sau noile XL de 40 mm cu un profil mai agresiv. Modelul Allroad Elite UST Disc coboară prețul la 750 Euro și preia o mare parte din tehnologiile de la modelul Pro. Jantele sunt tot prelucrate ISM4D, cu 22 mm lățime internă și cu nipluri înfiletate direct, dar spițele sunt plate din oțel, standard. Butucii sunt la fel, adaptabili, greutatea unui set ajungând la 1720 g. Modelul Allroad Elite UST este disponibil și pentru frâne pe jantă la același preț, cu butuci standard cu ax QR. În direcția opusă, pentru cei ce au roți 27.5+, Mavic are și în categoria asta produse noi. Modelul Allroad Elite Road+ păstrează certificarea UST, prelucrarea ISM4D, spițele de oțel și butucii modulari, dar se poate alege o jantă cu lățimea internă de 25 mm proiectată pentru 27.5 și cu o greutate a setului de 1740 g. Allroad Elite Road+ sunt proiectate pentru anvelope de 45 mm, care au același diametru exterior cu cele 700x30c dar cu mai mult volum, confort și control. La prețul de 700 Euro, modelul nu vine încă cu anvelope Yksion deoarece Mavic nu are încă un model compatibil. Cel mai ieftin model este Mavic Allroad UST care oferă calitate la un preț foarte accesibil de doar 250 Euro, fără anvelope și cu o greutate mai mare, dar totuși la standard UST. Cu o greutate de 1890 g roțile oferă un profil de 22 mm lățime internă, butuci modulari pentru disc adaptabili la aproape orice sistem de ax thru sau QR și un butuc cu cuplaj rapid. Jantele folosesc spițe și nipluri rotunde tradiționale. Noile anvelope Yksion Allroad XL oferă crampoane mai agresive decât versiunile de 30 și 35 mm. Ele sunt bineînțeles certificate UST și se montează rapid și sigur tubeless, oferind acum un cauciuc mai gros pe calea de rulare pentru protecție suplimentară pe bolovani. Modelul XL de 40 mm folosește un profil unidirecțional, de tip săgeată, inspirat din modelele mai înguste dar cu șanțuri mai adânci și mai late pentru a mări aderența pe ud sau pietriș și pentru a nu permite prinderea pietrelor. Modelul XL costă 59 Euro și poate fi cumpărat separat sau împreună cu seturile de roți Pro și Elite 700c. Greutatea anunțată de Mavic e de 450 g, necesitând 40 g de lichid de etanșare. Modelele mai înguste Yksion Allroad UST păstrează o secțiune slick pe mijloc, având striații pe lateral pentru teren mai puțin tehnic și pentru viteză mai mare pe asfalt. Cauciucul e mai subțire peste tot. Greutatea e de 330 g pentru 30 mm și 395 g pentru 35 mm, prețul e de 59 Euro bucata și au nevoie de 35 g de lichid de etanșare. Mavic oferă chiar și sugestii realiste de presiune pentru anvelope, spunând că idealul este în jur de 58 psi pentru modelul de 30 mm, 51 psi pentru cel de 35 mm și de 43 psi pentru cel de 40 mm, montate tubeless pe roțile lor Allroad. În același timp cu noile roți și anvelope, Mavic a lansat și o serie de piese de echipament Allroad. Ideea e un aspect gravel-friendly, relaxat. Există în colecție o pereche de pantaloni largi, un tricou asortat, o geacă termică, o vestă cu izolație termică și un pantof Allroad cu închidere cu șireturi. Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului. Informații de pe bikerumor.com Sursa: Freerider
×