Mergi la conţinut

freeriderro

Membri
  • Conţinut

    4.547
  • Membru din

  • Ultima vizită

    Niciodată
  • Days Won

    3
  1. Odată cu Metal Enduro de la Reșița s-a încheiat și Cupa Națională Enduro 2017. După 5 etape desfășurate în toată țara, câștigător la Masculin 19+ a fost Dan Crișan de la Bike Point Racing. Pe doi s-a clasat Sorin Parau de la Bike House Crew, iar pe trei Darius Gabriel de la România pe Bicicletă. RECcreativ a fost la Reșița și a luat pulsul evenimentului! [embedded content] DISTRIBUIȚI Articolul precedentMuntele Erciyes, destinația la îndemână pentru cantonament la altitudine Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete. Sursa: Freerider
  2. La începutul lui octombrie am fost în Turcia să vizităm o locație bună pentru cantonament de ciclism sau pentru orice alt sport. Locația este specială pentru că presupune altitudine și după cum știm, antrenamentul la altitudine este mai bun decât la nivelul mării. Destinația a fost muntele Erciyes din centrul Turciei, al 2lea ca înălțime din țară, la doar 30 km de orașul Kayseri echipat cu aeroport. Foto Municipalitatea ErciyesCe este antrenamentul la altitudine și care sunt beneficiile? Antrenamentul la altitudine presupune o serie de modificări pe care organismul tău le va percepe. Pe de o parte nivelul redus de oxigen din atmosferă va stimula creșterea în masă a celulelor roșii din sânge și a hemoglobinei. Pe de altă parte metabolismul mușchilor va fi schimbat. Câtă vreme rămâi la altitudine, nu vei simți o creștere a performanței, dar odată întors la altitudine normală, organismul tău va beneficia de capacitatea suplimentară a sângelui de transport al oxigenului. Gândește-te la focul dintr-un furnal supraalimentat cu oxigen. Ceva în genul ăsta se va întâmpla și cu mușchii tăi care primesc acum oxigen suplimentar. Foto Municipalitatea ErciyesPentru cine este util antrenamentul la altitudine? Un astfel de cantonament este mai mult pentru profesioniști decât pentru amatori. Dacă amatorii se antrenează în general iarna și primăvara pentru o condiție fizică bună valabilă de-a lungul întregului sezon, pe lângă acest antrenament care formează o bază, profesioniștii se antrenează și specific, pentru un anumit concurs care poate avea loc oricând de-a lungul anului. Pentru a avea un avantaj față de concurență, acest antrenament specific se poate face la altitudine. Foto Municipalitatea ErciyesUnde voi fi cazat și cum ajung? De ce este la îndemână? Cantonamentul la altitudine are loc în vecinătatea muntelui Erciyes care are o altitudine maximă de 3.916 m. Luând Sibiul ca loc de plecare, fiind cam în centrul României, ai de condus 1.696 km dacă mergi cu mașina. Cu avionul, biletul te va costa între 64 și 167 euro în funcție de linia aeriană, perioada și timpul în avans de efectuare a rezervării. Este de menționat aici că Municipalitatea Erciyes are încheiat un acord de colaborare cu Turkish Airlines și în urma acestuia, transportul bicicletei cu avionul este gratuit. Cazarea se face la Hotel Mirada de patru stele. Foto FreeriderCare este altitudinea la care se face cantonamentul? Studiile au arătat că mai important decât efortul fizic la altitudine este să dormi la altitudine. Avantajul major al locației Erciyes este că hotelul Mirada se află la altitudinea de 2.200 m. În același timp traseele de antrenament, fie că sunt on sau off road, se afla între 1000 și 1400 m. Însă mulțumită rețelei de drumuri din zona, traseul de antrenament poate trece zilnic, de mai multe ori chiar, prin fața hotelului. Așadar poți include urcare spre 2.200 m de mai multe ori pe zi. Foto Municipalitatea ErciyesDe ce beneficiezi la hotel? Sistemul de cazare pentru cei care aleg să-și facă antrenamentul la Mirada, este full board plus. Asta presupune că în prețul plătit ai inclusă cazarea, toate mesele zilei și băuturile. Hotelul este echipat cu tot ce trebuie pentru ca cicliștii să-și poată desfășura activitatea: salon interior pentru antrenament pe rulou sau trainer în cazul în care vremea e nefavorabilă sau vrei să stai mai mult la altitudine, salon securizat pentru parcarea bicicletelor, piscina 18×7 m, baie turcească, saună, masaj, spălătorie pentru haine și spălătorie pentru bicicleta, informații gps cu toate drumurile și traseele de antrenament din zonă. Important de menționat este și că ora prânzului este flexibilă. Spre exemplu nu este nevoie să-ți schimbi ora de antrenament pentru a ajunge la timp la masă. Este suficient să anunți, iar prânzul va fi gata pentru echipa ta atunci când vrei tu. Când e bine să merg, în ce anotimp? Având în vedere că aici ajungi în primul rând pentru antrenament specific și nu pentru acumulare de kilometri, perioada în care mergi depinde de concursul la care urmează să participi. Însă din punct de vedere meteorologic temperatura medie optimă pentru muntele Erciyes este între aprilie și octombrie, cu valori medii între 8,3 în aprilie și 18,6 grade iulie. Pentru orașul Kayseri, care se află la o altitudine de 1000 m, perioada optimă este aceeași doar că temperaturile medii sunt mai mari, cu 10,3 în aprilie și 20,9 în iulie. Maximele sunt de 30 de grade în iulie și august. Cât durează cantonamentul? Pentru ca altitudinea să aibă un efect „vizibil” asupra organismului tău, ideal este să petreci trei săptămâni aici. La această perioadă mai adaugă o săptămână, timp pe care cel mai bine este să îl petreci în zona geografica unde urmează să aibă loc concursul. Efectul de altitudine este păstrat de organism încă 10-14 zile după ce ai coborât. Așadar, cu tot cu perioada de reaclimatizare la altitudinea normală, este bine să faci acest cantonament cu o lună înainte de concurs. Cum sunt drumurile, asfaltul, traseele on și offroad? Evident, foarte importantă pentru cicliști este calitatea drumurilor, iar pe muntele Erciyes și împrejurimi, am văzut doar asfalt de calitate. Am fost plimbați câteva sute bune de kilometri și doar foarte rar am văzut ceva gropi. În comparație cu asfaltul nostru, aici este de nota 8, 9 și 10. De asemenea și pe offroad drumurile sunt excelente. Vorbim de drumuri late cu macadam, răspândite pe tot muntele. De menționat e că terenul este destul de aspru și pietros. Așadar pentru mtb-uri este nevoie de anvelope robuste. Pentru cursiere, traseul principal trece peste munte, prin zona hotelurilor construite la altitudinea de 2.200 m, acolo unde este și Mirada. Este un drum nou, super lat, cu doua benzi pe sens plus bandă de urgență. Traficul este foarte mic. De la hotel poți coborî în ambele direcții, pe ambele părți ale muntelui. Jos ajungi la o altitudine medie de 1000 m, unde îți poți face propriul circuit cu câți zeci sau sute de kilometri dorești. Aici, în cea mai mare parte drumul are o bandă pe sens, dar traficul nu este aglomerat. Foto Municipalitatea Erciyes Poate și familia și prietenii să vină? Desigur că și familia poate veni. Totuși locația este foarte specifică pentru sport. Iarna muntele Erciyes este foarte animat și se transformă în cea mai mare stațiune de schi din Turcia. Vara însă locul e cam pustiu. Vegetația este aproape inexistentă, iar totul este pietros și deșertic. Așadar peisajul, așa cum suntem noi obișnuiți în România, nu este prea atractiv. Totuși dacă vii însoțit de familie, există opțiuni și pentru ei. Cea mai importantă atracție a zonei este Cappadocia, aflată la aproximativ 80 km de hotel. Ai foarte multe de vizitat aici. Pentru a acoperi toată regiunea ai nevoie de mai multe zile. De asemenea poți merge la poalele muntelui, în Kayseri, un oraș foarte mare și veritabil turcesc. Ai multe de vizitat și aici. Desigur, poți urca pe munte. Vârful este la peste 3900 m. Așadar un traseu veritabil de alpinism. Nu în ultimul rând familia te poate însoți la antrenamente sau își poate face propriile ture separat de grup, ca să nu mai spunem și de celelalte facilități de la hotel de care beneficiază și ei. Nu uita să-ți iei la tine pașaportul. În Turcia doar buletinul nu este suficient. Cât costă toată distracția? Pentru o zi de cazare la Hotel Mirada cu toate beneficiile incluse menționate mai sus, prețul este de 34 euro / zi / persoană în cameră dublă. Single, prețul este de 45 euro/zi, iar în triplă prețul este de 102 euro. Cel mai important este că dacă vii cu Turkish Airlines, transportul bicicletei este gratuit. Tot gratuit este și transferul de la aeroport la hotel. Sursa: Freerider
  3. La începutul lui octombrie am fost în Turcia să vizităm o locație bună pentru cantonament de ciclism sau pentru orice alt sport. Locația este specială pentru că presupune altitudine și după cum știm, antrenamentul la altitudine este mai bun decât la nivelul mării. Destinația a fost muntele Erciyes din centrul Turciei, al 2lea ca înălțime din țară, la doar 30 km de orașul Kayseri echipat cu aeroport. Foto Municipalitatea ErciyesCe este antrenamentul la altitudine și care sunt beneficiile? Antrenamentul la altitudine presupune o serie de modificări pe care organismul tău le va percepe. Pe de o parte nivelul redus de oxigen din atmosferă va stimula creșterea în masă a celulelor roșii din sânge și a hemoglobinei. Pe de altă parte metabolismul mușchilor va fi schimbat. Câtă vreme rămâi la altitudine, nu vei simți o creștere a performanței, dar odată întors la altitudine normală, organismul tău va beneficia de capacitatea suplimentară a sângelui de transport al oxigenului. Gândește-te la focul dintr-un furnal supraalimentat cu oxigen. Ceva în genul ăsta se va întâmpla și cu mușchii tăi care primesc acum oxigen suplimentar. Foto Municipalitatea ErciyesPentru cine este util antrenamentul la altitudine? Un astfel de cantonament este mai mult pentru profesioniști decât pentru amatori. Dacă amatorii se antrenează în general iarna și primăvara pentru o condiție fizică bună valabilă de-a lungul întregului sezon, pe lângă acest antrenament care formează o bază, profesioniștii se antrenează și specific, pentru un anumit concurs care poate avea loc oricând de-a lungul anului. Pentru a avea un avantaj față de concurență, acest antrenament specific se poate face la altitudine. Foto Municipalitatea ErciyesUnde voi fi cazat și cum ajung? De ce este la îndemână? Cantonamentul la altitudine are loc în vecinătatea muntelui Erciyes care are o altitudine maximă de 3.916 m. Luând Sibiul ca loc de plecare, fiind cam în centrul României, ai de condus 1.696 km dacă mergi cu mașina. Cu avionul, biletul te va costa între 64 și 167 euro în funcție de linia aeriană, perioada și timpul în avans de efectuare a rezervării. Este de menționat aici că Municipalitatea Erciyes are încheiat un acord de colaborare cu Turkish Airlines și în urma acestuia, transportul bicicletei cu avionul este gratuit. Cazarea se face la Hotel Mirada de patru stele. Foto FreeriderCare este altitudinea la care se face cantonamentul? Studiile au arătat că mai important decât efortul fizic la altitudine este să dormi la altitudine. Avantajul major al locației Erciyes este că hotelul Mirada se află la altitudinea de 2.200 m. În același timp traseele de antrenament, fie că sunt on sau off road, se afla între 1000 și 1400 m. Însă mulțumită rețelei de drumuri din zona, traseul de antrenament poate trece zilnic, de mai multe ori chiar, prin fața hotelului. Așadar poți include urcare spre 2.200 m de mai multe ori pe zi. Foto Municipalitatea ErciyesDe ce beneficiezi la hotel? Sistemul de cazare pentru cei care aleg să-și facă antrenamentul la Mirada, este full board plus. Asta presupune că în prețul plătit ai inclusă cazarea, toate mesele zilei și băuturile. Hotelul este echipat cu tot ce trebuie pentru ca cicliștii să-și poată desfășura activitatea: salon interior pentru antrenament pe rulou sau trainer în cazul în care vremea e nefavorabilă sau vrei să stai mai mult la altitudine, salon securizat pentru parcarea bicicletelor, piscina 18×7 m, baie turcească, saună, masaj, spălătorie pentru haine și spălătorie pentru bicicleta, informații gps cu toate drumurile și traseele de antrenament din zonă. Important de menționat este și că ora prânzului este flexibilă. Spre exemplu nu este nevoie să-ți schimbi ora de antrenament pentru a ajunge la timp la masă. Este suficient să anunți, iar prânzul va fi gata pentru echipa ta atunci când vrei tu. Când e bine să merg, în ce anotimp? Având în vedere că aici ajungi în primul rând pentru antrenament specific și nu pentru acumulare de kilometri, perioada în care mergi depinde de concursul la care urmează să participi. Însă din punct de vedere meteorologic temperatura medie optimă pentru muntele Erciyes este între aprilie și octombrie, cu valori medii între 8,3 în aprilie și 18,6 grade iulie. Pentru orașul Kayseri, care se află la o altitudine de 1000 m, perioada optimă este aceeași doar că temperaturile medii sunt mai mari, cu 10,3 în aprilie și 20,9 în iulie. Maximele sunt de 30 de grade în iulie și august. Cât durează cantonamentul? Pentru ca altitudinea să aibă un efect „vizibil” asupra organismului tău, ideal este să petreci trei săptămâni aici. La această perioadă mai adaugă o săptămână, timp pe care cel mai bine este să îl petreci în zona geografica unde urmează să aibă loc concursul. Efectul de altitudine este păstrat de organism încă 10-14 zile după ce ai coborât. Așadar, cu tot cu perioada de reaclimatizare la altitudinea normală, este bine să faci acest cantonament cu o lună înainte de concurs. Cum sunt drumurile, asfaltul, traseele on și offroad? Evident, foarte importantă pentru cicliști este calitatea drumurilor, iar pe muntele Erciyes și împrejurimi, am văzut doar asfalt de calitate. Am fost plimbați câteva sute bune de kilometri și doar foarte rar am văzut ceva gropi. În comparație cu asfaltul nostru, aici este de nota 8, 9 și 10. De asemenea și pe offroad drumurile sunt excelente. Vorbim de drumuri late cu macadam, răspândite pe tot muntele. De menționat e că terenul este destul de aspru și pietros. Așadar pentru mtb-uri este nevoie de anvelope robuste. Pentru cursiere, traseul principal trece peste munte, prin zona hotelurilor construite la altitudinea de 2.200 m, acolo unde este și Mirada. Este un drum nou, super lat, cu doua benzi pe sens plus bandă de urgență. Traficul este foarte mic. De la hotel poți coborî în ambele direcții, pe ambele părți ale muntelui. Jos ajungi la o altitudine medie de 1000 m, unde îți poți face propriul circuit cu câți zeci sau sute de kilometri dorești. Aici, în cea mai mare parte drumul are o bandă pe sens, dar traficul nu este aglomerat. Foto Municipalitatea Erciyes Poate și familia și prietenii să vină? Desigur că și familia poate veni. Totuși locația este foarte specifică pentru sport. Iarna muntele Erciyes este foarte animat și se transformă în cea mai mare stațiune de schi din Turcia. Vara însă locul e cam pustiu. Vegetația este aproape inexistentă, iar totul este pietros și deșertic. Așadar peisajul, așa cum suntem noi obișnuiți în România, nu este prea atractiv. Totuși dacă vii însoțit de familie, există opțiuni și pentru ei. Cea mai importantă atracție a zonei este Cappadocia, aflată la aproximativ 80 km de hotel. Ai foarte multe de vizitat aici. Pentru a acoperi toată regiunea ai nevoie de mai multe zile. De asemenea poți merge la poalele muntelui, în Kayseri, un oraș foarte mare și veritabil turcesc. Ai multe de vizitat și aici. Desigur, poți urca pe munte. Vârful este la peste 3900 m. Așadar un traseu veritabil de alpinism. Nu în ultimul rând familia te poate însoți la antrenamente sau își poate face propriile ture separat de grup, ca să nu mai spunem și de celelalte facilități de la hotel de care beneficiază și ei. Nu uita să-ți iei la tine pașaportul. În Turcia doar buletinul nu este suficient. Cât costă toată distracția? Pentru o zi de cazare la Hotel Mirada cu toate beneficiile incluse menționate mai sus, prețul este de 34 euro / zi / persoană în cameră dublă. Single, prețul este de 45 euro/zi, iar în triplă prețul este de 102 euro. Cel mai important este că dacă vii cu Turkish Airlines, transportul bicicletei este gratuit. Tot gratuit este și transferul de la aeroport la hotel. Sursa: Freerider
  4. București MTB Race anunță traseul pentru prima sa ediție

    Finalul de sezon nu este deloc sărac în evenimente, cel puțin pentru cei care locuiesc în sau în jurul Bucureștiului, București MTB Race fiind unul din concursurile mult așteptate. Organizatorii Asociația Clubul Sportiv BikeXpert și Asociația Parcul Natural Văcărești, te invită la acest concurs care are loc în Parcul Natural Văcărești, cunoscut drept Delta dintre blocuri. Evenimentul se desfășoară sâmbătă, 4 noiembrie, așadar după ce păsările migratoare care locuiesc aici, au plecat spre țările calde. Foto: bucuresti-mtb.roTraseul, care are o lungime de aproximativ 6 km, se va desfășura pe digul care înconjoară parcul și pe potecile principale, în afara zonelor de protecție, astfel încât prezența cicliștilor să aibă impact zero asupra ecosistemului. Ciclismul în Parcul Natural Văcărești este o acțiune permisă de regulamentul aprobat de Ministerul Mediului. Cursa este una rapidă și puțin tehnică, cu diferență de nivel neglijabilă. Vor exista în mare 6 linii drepte cu destul de puține viraje. Potecile pe care se va desfășura concursul, sunt suficient de late în majoritatea timpului, așadar depășirile se vor putea face fără mari probleme. Traseul de 6 km va fi parcurs de 7 ori de categoriile: Elite Masculin; Masculin 15-18 ani; Masculin 19-29 ani; Masculin 30-39 ani; Masculin 40 + ani; Feminin 15-18 ani; Feminin 19-29 ani; Feminin 30+ ani. Traseul de 6 km va fi parcurs de 1, 2 sau 3 ori de categoriile Copii: M/F 7-8 ani; M/F 9-10 ani; M/F 11-12 ani; M/F 13-14 ani. Numărul de ture va fi stabilit la fața locului în funcție de condițiile traseului și cele meteo. Numărul de participanți este limitat la 200 pentru adulți și la 100 pentru copii, iar taxa de participare este în valoare de 85 lei dacă e plătită până pe 26 octombrie sau 100 lei dacă este se plătește între 27 octombrie și 2 noiembrie. Sursa: Freerider
  5. Finalul de sezon nu este deloc sărac în evenimente, cel puțin pentru cei care locuiesc în sau în jurul Bucureștiului, București MTB Race fiind unul din concursurile mult așteptate. Organizatorii Asociația Clubul Sportiv BikeXpert și Asociația Parcul Natural Văcărești, te invită la acest concurs care are loc în Parcul Natural Văcărești, cunoscut drept Delta dintre blocuri. Evenimentul se desfășoară sâmbătă, 4 noiembrie, așadar după ce păsările migratoare care locuiesc aici, au plecat spre țările calde. Foto: bucuresti-mtb.roTraseul, care are o lungime de aproximativ 6 km, se va desfășura pe digul care înconjoară parcul și pe potecile principale, în afara zonelor de protecție, astfel încât prezența cicliștilor să aibă impact zero asupra ecosistemului. Ciclismul în Parcul Natural Văcărești este o acțiune permisă de regulamentul aprobat de Ministerul Mediului. Cursa este una rapidă și puțin tehnică, cu diferență de nivel neglijabilă. Vor exista în mare 6 linii drepte cu destul de puține viraje. Potecile pe care se va desfășura concursul, sunt suficient de late în majoritatea timpului, așadar depășirile se vor putea face fără mari probleme. Traseul de 6 km va fi parcurs de 7 ori de categoriile: Elite Masculin; Masculin 15-18 ani; Masculin 19-29 ani; Masculin 30-39 ani; Masculin 40 + ani; Feminin 15-18 ani; Feminin 19-29 ani; Feminin 30+ ani. Traseul de 6 km va fi parcurs de 1, 2 sau 3 ori de categoriile Copii: M/F 7-8 ani; M/F 9-10 ani; M/F 11-12 ani; M/F 13-14 ani. Numărul de ture va fi stabilit la fața locului în funcție de condițiile traseului și cele meteo. Numărul de participanți este limitat la 200 pentru adulți și la 100 pentru copii, iar taxa de participare este în valoare de 85 lei dacă e plătită până pe 26 octombrie sau 100 lei dacă este se plătește între 27 octombrie și 2 noiembrie. Sursa: Freerider
  6. Legea Bicicletei a ajuns în Parlament

    Legea Bicicletei a ajuns în sfârșit în Parlament sub forma unei inițiative transpartinice și a unui grup de lucru dedicat despre care am vorbit în septembrie. Deputatul USR Tudor Pop, ne explică de ce este nevoie de o lege a bicicletei, ce este și ce va face legea bicicletei. DISTRIBUIȚI Articolul precedentSeason Ender cu Akos Istvandi Articolul următorBucurești MTB Race anunță traseul pentru prima sa ediție Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete. Sursa: Freerider
  7. Legea Bicicletei a ajuns în sfârșit în Parlament sub forma unei inițiative transpartinice și a unui grup de lucru dedicat despre care am vorbit în septembrie. Deputatul USR Tudor Pop, ne explică de ce este nevoie de o lege a bicicletei, ce este și ce va face legea bicicletei. DISTRIBUIȚI Articolul precedentSeason Ender cu Akos Istvandi Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete. Sursa: Freerider
  8. Season Ender cu Akos Istvandi

    Akos Istvandi (Kronstadt Cyling) a avut un sezon bun, cu un loc 4 la finele Cupei Naționale de Downhill și cu câteva participări la competiții de Downhill în afara țării, cu un loc 5 de menționat în Ungaria. Sezon completat și de participarea la Campionatele Mondiale de 4Cross de la Val di Sole. În fine, cum altfel să închei sezonul decât printr-un scurt film de zile mari, filmat la Păltiniș și la Buscat? Bad motherfucker! [embedded content] DISTRIBUIȚI Articolul precedentCircuit de 100 km cu asfalt de top și trafic foarte mic, în vestul Bucureștiului Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 150 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față. Sursa: Freerider
  9. Akos Istvandi (Kronstadt Cyling) a avut un sezon bun, cu un loc 4 la finele Cupei Naționale de Downhill și cu câteva participări la competiții de Downhill în afara țării, cu un loc 5 de menționat în Ungaria. Sezon completat și de participarea la Campionatele Mondiale de 4Cross de la Val di Sole. În fine, cum altfel să închei sezonul decât printr-un scurt film de zile mari, filmat la Păltiniș și la Buscat? Bad motherfucker! [embedded content] DISTRIBUIȚI Articolul precedentCircuit de 100 km cu asfalt de top și trafic foarte mic, în vestul Bucureștiului Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 150 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față. Sursa: Freerider
  10. De câțiva ani caut un circuit de 100 km cu asfalt bun, mașini puține și care să evite DN-urile din nordul sau vestul Bucureștiului, dar am găsit mereu doar variante care fie includ bucăți extrem de aglomerate și periculoase, cum e DN1A între Buftea și Ploiești, fie includeau bucăți de drum foarte proaste sau chiar neasfaltate, așa că nu găsisem niciodată ceva ce să mă mulțumească pe deplin, deși sunt multe versiuni extrem de frumoase. Soluția mi s-a arătat zilele acestea și cu ajutorul a două bucățele mici explorate de mine pentru prima dată am reușit să leg un astfel de circuit. Mi-a plăcut însă așa de mult încât am decis să nu îl țin doar pentru mine, așa că iată-l aici și pentru voi: Intrarea pe circuit se poate face dintr-una din localitățile Ciorogârla, Bâcu sau Tărtășești, adică nu include și drumul până acolo care riscă să fie totuși aglomerat. Pentru că eu l-am făcut din Tărtășești am să îl descriu începând de acolo. Din Tărtășești se pleacă pe drumul de Brezoaele și apoi din centru la stânga spre București prin Coșoba. Calitatea drumului: bună cu mici gropi ce pot fi ușor ocolite, trafic aproape inexistent! Din Coșoba se intră în județul Giurgiu, drumul e de calitate mai bună și se continuă spre București până în Joița unde se virează pe drumul spre A1. Calitatea drumului: excelentă, trafic mic. Din Joița până în Ghionea se urmează drumul betonat ce face ieșirea spre A1. Calitatea drumului: medie, cu clasicele rosturi de pe drumurile betonate. Trafic mediu, pot fi ceva camioane, dar bucata nu e lungă. Din Ghionea se merge drept spre Drăgăneasca prin Ulmi, Trestieni și Căscioarele. Sunt niște sate liniștite iar drumul e cu asfalt impecabil, câteva gropi ce se pot ocoli sunt doar până în Ulmi. Traficul la început mic scade spre zero. La Drăgăneasca în centru se virează stânga spre Florești, un drum nou asfaltat prin câmp, prilej de sprint la viteză maximă. Calitatea impecabilă, trafic zero. Ceva gunoaie aruncate pe câmp strică peisajul. Din Florești se virează dreapta spre Palanca prin Stoenești. Drumul șerpuiește prin sate, asfaltul e impecabil, trafic aproape zero. Din centru din Palanca se virează stânga spre Icoana, apoi pe drumul principal până în Poenari. Aceasta a fost o bucată complet nouă pentru mine, asfalt impecabil, trafic spre zero, evită varianta anterioară printr-un cartier mărginaș dubios din Bolintin Vale cu asfalt praf. Din Poenari se trece pe sub A1 iar la prima intersectie mai mare se face stânga spre Bolintin Deal. Drumul e foarte bun, puținele gropi se ocolesc ușor, traficul spre zero. Aceasta e a doua bucată nouă pentru mine și evită o porțiune din șoseaua Bolintin – Ciorogârla care e destul de aglomerată și cu asfaltul foarte prost. Bonus: în Bolintin pe dreapta e o pizzerie/cafenea bună, cu prețuri mici, aproape la jumătatea traseului! Din Bolintin Deal mergem spre Mihai Vodă și pe drumul prin pădure spre Tântava, apoi virăm stânga spre Dârvari. Deși sunt ceva gropi mari, asfaltul în rest e impecabil. Trafic spre zero. Din Dârvari intrăm pe una din scurtele bucăți cu trafic mai intens, spre Ciorogârla, iar apoi peste A1 spre Bâcu. Din Ciorogârla din centru traficul se mai ușurează. Asfaltul e foarte bun cu excepția unei mici zone în jurul podului peste A1. Din Bâcu mergem spre Săbăreni. Drumul a fost presărat cu griblură acum câțiva ani și are zone unde bicicleta tremură, dar putem găsi linii să le ocolim. Altfel asfaltul e foarte bun. Traficul e slab spre mediu. Din Săbăreni urmăm drumul prin pădure spre Gulia până în sensul giratoriu din DN7. Prima parte până la intrare în Gulia avem asfalt foarte bun cu doar câteva gropi și trafic mic. Prin satul Gulia drumul e betonat și de o calitate medie spre proastă, dar pe o distanță destul de scurtă. Din Gulia se traversează DN7 pe la sensul giratoriu cu atenție și se continuă spre Sămurcași pe un drum nou, cu asfalt excelent, probleme fiind doar la o trecere la nivel peste calea ferată. Trafic destul de mic. Din Sămurcași se merge spre stânga spre Ciocănești. Drumul e foarte bun, traficul mic spre foarte mic. Din Ciocănești se face dreapta spre Decindea și apoi imediat stânga spre Urziceanca. Drumul e impecabil, există ceva trafic pe bucata mică spre Decindea dar spre Urziceanca e aproape zero. În mod normal se poate continuna și spre Vizurești dar acolo e un pod în construcție care trebuie ocolit pe un drum pietruit. Noi din Urziceanca facem stânga din nou spre Crețu pe un drum excelent, excepție făcând un mic pod metalic. Apoi din Crețu la stânga ne reîntoarcem în Ciocănești. Trafic mic spre inexistent pe toate bucățile. Din Ciocănești revenim în Tărtășești. Drumul are ceva gropi pe prima parte, apoi e foarte bun cu excepția trecerii la nivel cu calea ferată. Traficul e mic spre mediu. Din Tărtășești, pentru a ajunge la locul de start, mai avem de parcurs 2 km în dreapta pe DN7, singura porțiune ce folosește un DN. Traficul e deseori foarte mare în zonă, dar sunt 2 benzi pe sens. Eu zic că e o tură frumoasă de 3,5-5 ore, de făcut fie ca antrenament (există și ceva segmente Strava), fie ca relaxare, chiar și cu bicicliști mai puțin experimentați, deoarece nu pune probleme deosebite. Asfaltul impecabil pe marea majoritate a drumurilor și lipsa aproape totală a mașinilor (cu excepția zonelor precizate) vă vor relaxa cu siguranță! Sursa: Freerider
  11. Vaude sunt producători de top de rucsaci de foarte multă vreme, cu mult înainte să intre în lumea produselor pentru ciclism. Pentru 2018 ei introduc gama de genți de bikepacking Trail orientate pentru turele offroad. Noua gamă Trail este un pas nou pentru Vaude, care făceau doar genți tradiționale care se atașau pe portbagaje fixe. Dar cum tendința acum este de a avea bicicletele mai ușoare, fără portbagajele grele, au elaborat și ei un set de genți ușor de montat direct pe bicicletă, care să conțină minimul necesar pentru o tură de câteva zile în sălbăticie. Geanta Trailfront pentru ghidon are o capacitate de 19 l datorită rucsacului cilindric din PVC, etanș, cu închidere prin rulare, fiind locul unde se depozitează cel mai mult echipament. Trailfront folosește un sistem de atașare semi-rigid care se prinde pe bicicletă după care suportă atât geanta etanșă cât și un cort mic sau o saltea. Sistemul este modular, cu spații delimitate cu elemenți din spumă. Geanta stă prinsă de portbagaj pe toată durata turei, deoarece e destul de greu de poziționat foarte bine centrată. Trailframe e un pic diferit. Este tot o geantă cu închidere prin rulare și etanșă, dar are mai multe chingi cu care se prinde în siguranță pe toptube și seat-tube. Apoi sistemul de închidere securizează definitiv geanta și de downtube. Trailframe are o capacitate de 9 l și nu e ceva ce și-ar dori pe bicicletă cei cu angrenaje cu factorul Q mai mic, dar chingile permit obținerea unui volum mic, cu obiectele mai grele situate mai jos, putând fi înghesuită chiar și în unele cadre full suspension. Geanta Trailsaddle are 12 l și duce și ea o mare parte din bagaje. Folosește de asemenea o prindere flexibilă pe cadru, fiind și ea sub forma unui rucsac etanș cu închidere prin rulare. Se dă jos și se montează ușor, având acces facil la echipamentul din interior. Toată colecția de bagaje Trail oferă un volum de depozitare de 39 l pentru viitoarea ta micro-aventură! Mai multe informații pe pagina producătorului! Informații și imagini de pe bikerumor.com Sursa: Freerider
  12. Șase etape, plus prolog, 658 km, 13.530 m diferență de nivel, soare, praf și epuizare totală pentru unii! Asta vor întâlni concurenții la a 15a ediție a celui mai mediatizat maraton mtb pe etape din lume, ABSA Cape Epic din Africa de Sud. La această ediție, care va avea loc între 18 și 25 martie, România va fi reprezentată de două echipe de la BikeXpert Racing Team. Le urăm de pe-acum baftă! [embedded content] DISTRIBUIȚI Articolul precedentPegas lansează noul mtb Drumuri Grele, cu anvelope 27,5 Plus Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete. Sursa: Freerider
  13. Absa Cape Epic – traseul pentru ediția 2018

    Șase etape, plus prolog, 658 km, 13.530 m diferență de nivel, soare, praf și epuizare totală pentru unii! Asta vor întâlni concurenții la a 15a ediție a celui mai mediatizat maraton mtb pe etape din lume, ABSA Cape Epic din Africa de Sud. La această ediție, care va avea loc între 18 și 25 martie, România va fi reprezentată de două echipe de la BikeXpert Racing Team. Le urăm de pe-acum baftă! [embedded content] DISTRIBUIȚI Articolul precedentPegas lansează noul mtb Drumuri Grele, cu anvelope 27,5 Plus Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete. Sursa: Freerider
  14. Pegas lansează noul mtb Drumuri Grele, cu anvelope 27,5 Plus

    Noua bicicletă Drumuri Grele de la Pegas, a fost recent lansată. Mtb-ul păstrează linia cadrului Pegas ușor de recunoscut și în plus, echipează noul model cu componente de calitate. Există câteva elemente care din start aduc un „plus” noului model. În primul rând Drumuri Grele este echipată cu noile anvelope 27,5 Plus. Introduse recent, chiar și în lume, Drumuri Grele dispune de anvelopele 27,5×3.0. Asta înseamnă o lățime mare a cauciucului și implicit o aderență excelentă. Suspensia este iarăși un element demn de menționat. Furca RST Alpha 27.5+ oferă 120 mm de suspensie, mai mult decât au în general bicicletele obișnuite de cross country. Cadrul este din aluminiu 6061, dar partea interesantă e că țeava steerer este conică. Acest lucru se traduce în teren prin rigiditate crescută a frameset-ului și manevrabilitate mai precisă. La fel de interesant este că Pegas a ales din nou o transmisie 1x pentru bicicletele sale. Vorbim aici de 1×10, cu o singură foaie pe față și 10 pinioane 11-36T pe spate. Având o foaie cu 34 dinți și brate de 170 mm, transmisia ar trebui să ofere suficient cuplu la munte, indiferent de condiția fizică a ciclistului. Schimbătorul de viteze, pentru că la Drumuri Grele avem doar unul, pe spate, este de la Microshift, o altă componentă de calitate pe această bicicletă. Împreună cu shifterul Microshift, transmisia ar trebui să funcționeze fără probleme în natură. Alte componente de calitate sunt șaua Selle Royal, frânele mecanice pe disc Tektro și butucii Neco. Bicicleta este disponibila în trei culori și două dimensiuni de cadru: 18,5 inch în culorile bleu și albastru și 17 inch în culoarea mov. Greutatea anunțată este de 15,3 kg, iar prețul este de 2.399 lei. [embedded content] Pegas Drumuri Grele va ajunge în curând și la noi în redacție pentru test. Sursa: Freerider
  15. Noua bicicletă Drumuri Grele de la Pegas, a fost recent lansată. Mtb-ul păstrează linia cadrului Pegas ușor de recunoscut și în plus, echipează noul model cu componente de calitate. Există câteva elemente care din start aduc un „plus” noului model. În primul rând Drumuri Grele este echipată cu noile anvelope 27,5 Plus. Introduse recent, chiar și în lume, Drumuri Grele dispune de anvelopele 27,5×3.0. Asta înseamnă o lățime mare a cauciucului și implicit o aderență excelentă. Suspensia este iarăși un element demn de menționat. Furca RST Alpha 27.5+ oferă 120 mm de suspensie, mai mult decât au în general bicicletele obișnuite de cross country. Cadrul este din aluminiu 6061, dar partea interesantă e că țeava steerer este conică. Acest lucru se traduce în teren prin rigiditate crescută a frameset-ului și manevrabilitate mai precisă. La fel de interesant este că Pegas a ales din nou o transmisie 1x pentru bicicletele sale. Vorbim aici de 1×10, cu o singură foaie pe față și 10 pinioane 11-36T pe spate. Având o foaie cu 34 dinți și brate de 170 mm, transmisia ar trebui să ofere suficient cuplu la munte, indiferent de condiția fizică a ciclistului. Schimbătorul de viteze, pentru că la Drumuri Grele avem doar unul, pe spate, este de la Microshift, o altă componentă de calitate pe această bicicletă. Împreună cu shifterul Microshift, transmisia ar trebui să funcționeze fără probleme în natură. Alte componente de calitate sunt șaua Selle Royal, frânele mecanice pe disc Tektro și butucii Neco. Bicicleta este disponibila în trei culori și două dimensiuni de cadru: 18,5 inch în culorile bleu și albastru și 17 inch în culoarea mov. Greutatea anunțată este de 15,3 kg, iar prețul este de 2.399 lei. [embedded content] Pegas Drumuri Grele va ajunge în curând și la noi în redacție pentru test. Sursa: Freerider
×