Mergi la conţinut

freeriderro

Membri
  • Conţinut

    5.472
  • Membru din

  • Ultima vizită

    Niciodată
  • Days Won

    3
  1. De ani de zile riderii se întrebau când urma ca Pivot să introducă un model cu cursă lungă și roți de 29. Pivot mereu susțin că bicicletele lor merg ca și cum ar avea o cursă mai lungă decât au de fapt, dar lumea își dorea mai mult. Pivot au lucrat în secret și au anunțat oficial noul model 29 cu cursă lungă – Firebird 29! La fel ca modelul anterior Firebird 27.5, Firebird 29 vrea să fie o bicicletă extrem de capabilă. Construită cu o cursă suficientă pentru cele mai dure trasee sau bike park-uri, bicicleta e totuși capabilă să susțină pedalatul până sus, poate chiar mai mult decât versiunea 27.5. Echipată cu o suspensie de 170 mm în față și 162 mm în spate, Firebird 29 e o bicicletă unică demnă de numele său. Nu e nicio surpriză că Firebird 29 folosește tot suspensia dw-link reușind astfel să obțină cursa de 162 mm în spate în ciuda roților mari. Pentru o rigiditate corespunzătoare a cadrului, Firebird împrumută piese de la modelul DH Phoenix, în special brațele superioare și inferioare ale suspensiei care sunt mai late, dar și o basculă mai rezistentă. Pentru a mări performanțele amortizorului spate Fox Float X2, cadrul folosește amortizor metric ceva mai lung, cu o cursă mai mare și un volum de aer superior, mărind și durabilitatea bucșelor. Suspensia ar trebui astfel să fie mai ușoară, mai reglabilă și mai rigidă. Formatul suspensiei elimină posibilitatea de a monta un bidon de apă în triunghiul principal, dar există loc pentru un suport în zona inferioară a downtube-ului. În față Firebird vine echipată cu o furcă Fox 36 de 170 mm cu offset de 44 mm. Pentru doritori, Pivot permite folosirea unei furci cu cursa până la 180 mm. Chiar dacă Firebird 29 este proiectată cu o geometrie modernă lungă și joasă, Pivot au dorit să ofere mai multe opțiuni prin instalarea unui flip chip ce permite înălțarea sau coborârea monoblocului și implicit modificarea geometriei, dar și trecerea de la roți de 29 la 27.5+. Un alt element de personalizare e extensia inferioară de 17 mm a cuveților ce vine cu bicicleta. În principu aceasta e folosită împreună cu reglajul înalt al monoblocului la utilizarea roților de 27.5+, dar se poate folosi și cu roți de 29 pentru cine vrea un unghi mai mic al furcii. Cele două geometrii principale includ deci poziția Low (sau 27.5) cu o înălțime a monoblocului de 34.8 cm sau cea High cu o înălțime a monoblocului de 35.4 cm. Chip-ul schimbă practic și unghiul furcii și a tijei de șa cu o jumătate de grad de la 65 la 65.5 grade și de la 74.5 la 75 de grade. Bicicleta are un reach foarte mare și poate fi aleasă în funcție de acesta mai degrabă decât după înălțimea seat-tube-ului. Cadrele sunt în dimensiuni între S și XL. Un seat tube scurt permite instalarea unei tije reglabile cu cursă foarte lungă. Chiar și pe modelul acesta cu roți de 29 și o așa cursă a suspensiei e loc de o tijă cu cursa de 150 mm. Butucii sunt 12×157 mm Super Boost Plus. Această bicicletă face remarcate avantajele standardului. Butucul mai lat crește cu 30% rigiditatea roților față de Boost normal și oferă spațiu masiv pentru anvelope 29×2.6 sau 27.5×3.0, factorul Q fiind nemodificat și spațiul la călcâi fiind mai mare decât la modelele fără Boost. Discurile trebuie să fie de minim 180 mm, dar pe o astfel de bicicletă e ceva normal. Geometria a permis o lungime de doar 431 mm a chainstay-urilor fără a afecta spațiul imens pentru anvelope. În acest moment majoritatea producătorilor oferă butuci pentru acest standard și sunt în dezvoltare multe modele noi, deci nu e foarte grea găsirea unor roți compatibile, însă pe moment oricum bicicletele sunt disponibile doar complet echipate. Cadrul are nevoie de un angrenaj cu chainline de 56 mm, dar se poate instala și unul RaceFace cu foaia montată invers (rezultă un chainline de 57 mm despre care Pivot spun că e în regulă). Firebird este compatibilă doar 1x dar vine cu un chainguide și cu prindere ISCG 05 incluse. Greutatea completă a cadrului este de 3.2 kg ceea ce face ca bicicletele echipate să poată ajunge sub 13.6 kg. Sistemul Pivot Cable System de rutare internă e oferit pentru frâne montate standard sau invers. Cadrul are loc pentru baterie Di2 dar nu e complet compatibil Di2, neexistând port pentru cablu de la triunghiul față până în spate, dar se poate monta dacă se insistă. Există totuși posibilitatea reală ca Di2 să devină cât de curând wireless. Bicicleta e disponibilă în două culori și 8 configurații ce includ transmisii SRAM și Shimano cu roți de 29. Prețurile încep de la 5099 USD pentru modelul Race XT 1x și ajung la 9,199$ pentru echiparea Team XX1 Eagle. Bicicletele sunt în stoc și disponibile. Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului. Informații de pe bikerumor.com Sursa: Freerider
  2. Mountain bike la Reșița este deja ceva obișnuit. De data asta esti invitat să participi la o cursă pe care o poți termina chiar dacă te aflii la primele participări, sau dacă nu ești suficient de bine pregătit. Traseul Reșița Mountainbike Race este “la îndemână” pe dealurile din zona centrală a orașului Reșița şi este sub forma de circuit. Dar asta nu inseamana ca traseul nu este provocator si pe alocuri cu elemente care sa te puna la incercare. Concursul va avea loc pe data de 7 iulie 2018. Traseul este în buclă are lungimea de 7 km pe un tur. Categoriile Feminin 16-18 ani şi Masculin 16-18 ani vor parcurge un număr de 2 ture, iar categoriile Feminin 19-34 ani, Feminin 35+ ani, Masculin 19-39 ani, Masculin 40+ ani vor parcurge 3 ture de circuit. Cei care nu doresc sau nu reușesc să parcurgă numărul de ture specificat, pot participa, însă doar cei care vor parcurge toate turele vor intra în clasamentul unde primii 3 vor fi premiați. Circuitul “junior” cursa destinata copiilor, un circuit de 1km. Copii 10-12 ani vor parcurge 1 tura, iar Copii 13-15 ani vor parcurge 2 ture. RMR este o ocazie excelenta pentru miscare in aer liber, joaca alaturi de alti copii si o zi care va ramane intre cele mai dragi amintiri ale familiei. Se merge pe drumuri forestiere dar și pe potecile de la Reşiţa special construite pentru mountain biking. O parte dintre ele sunt incluse in etapele pentru METAL Enduro 2018 – Enduro World Series (EWS)-Official Qualifier Event. Startul și sosirea sunt pe platoul din Dealul Golului (La Stemă). Prin acest eveniment organizatorul urmareste participarea publicul larg din zonă, care să înceapă să îndrăgească potecile special construite și să aleagă Reșița ca destinație turistică pentru mountain biking. Reșița Mountainbike Race este un eveniment organizat pe bază de voluntariat și nu urmărește câștiguri financiare. Întreaga sumă care se primeşte prin achitarea taxei de participare este direcţionată pentru infiinţarea Fundaţiei Comunitare „Banatul Montan”. Fundaţia Comunitară „Banatul Montan” îşi propune să susţină iniţiative locale, mobilizează resurse şi aduce împreună oameni şi organizaţii care să aibă dorinţa şi capacitatea să contribuie pe termen lung la dezvoltarea comunităţilor din zona Banatului Montan. Ce sunt fundaţiile comunitare? Raspunsul il gasiti aici Valoarea taxei pentru cei înscriși online este de 30 lei și de 40 lei pentru înscrierile la fața locului. Copiii cu vârsta până la 15 ani, beneficiaza de inscriere gratuita. CUM SE AJUNGE Reșița Mountainbike Race are punctul de start-sosire pe platoul din Poiana Golului. În platoul din Poiana Golului poți ajunge cu mașina sau pedalând prin cartierul Doman pe drum de piatră sau împingând bicicleta pe poteca “Fluturelu” marcată cu marcaj turistic punct roșu. VOLUNTARI Bike Attack Resita doreste sa mobilizeze oamenii si resursele, sa aduca impreuna oamenii care impartasesc aceeasi pasiune. Bike Attack Resita te invita sa te alaturi echipei de organizare. Cei interesati se pot inscrie ca voluntari pe website. Vor fi contactati de un membru Bike Attack. Sursa: Freerider
  3. Nu știu exact care-i treaba cu ediția Lite a acestui Whistler, dar ce știu sigur este faptul că bicicleta are un preț neașteptat de competitiv raportat la alte alternative din segment. Încadrat în categoria Sport, acesta este cel mai bine echipat Whistler pe care-l poți achiziționa, iar la un preț de raft de 3.800 de lei, are câteva plusuri care nu pot fi trecute cu vederea. Despre cum s-a comportat pe traseu, ce are de oferit și cui se adresează, poți citi în acest articol. Pe scurt hardtail cu cadru din aluminiu furcă cu o cursă de 100 mm preț de achiziție: 3.799 lei roți de 29 de inch pentru ture montane sau maratoane cu grad mic de dificultate Cadru/Pe traseu Față de versiunea anterior testată (Focus Black Forest LTD – care utiliza același cadru dar acum nu mai este prezentă în gamă), cea de față nu doar că este mai bine echipată prin prisma componentelor mai noi, însă este și semnificativ mai ieftină, cu 700 de lei. O sumă numa bună de investit spre exemplu într-o casetă de pinioane sau un set de frâne. Sau niște anvelope de top. Din punct de vedere al geometriei bicicleta nu revoluționează segmentul, aceasta fiind mai degrabă una clasică, cu un headtube amplasat la 70 de grade și un seat tube – la 74 de grade. Orientată către sport, după cum spuneam. Asta nu înseamnă că bicicleta nu se va descurca pe traseu, însă în situațiile limită, precum coborârile foarte abrupte, va trebui să te bazezi mai degrabă pe roțile mari decât pe înclinația headtube-ului. Chainstay-ul este lung, de 454mm, ceea ce asigură stabilitate dar răpește din agilitate. Poziția pe urcări este una bună, însă la acest capitol, chiar dacă ai o transmisie 2×10, trebuie să menționez caseta de pinioane care vine cu un pinion mare de 36 de dinți ce trebuie să lucreze împreună cu o foaie de 26 de dinți. Pe urcările cele mai dure obții astfel un raport de 0.72, semnificativ mai mare decât în cazul unei casete cu pinion de 42 de dinți (0.61). Cei de la Focus nu au echipat bicicleta pentru maratoane lungi și dure, însă câteva upgrade-uri care nu vor costa atât de mult, vor face diferența (179 de lei). Rigiditatea de 115 Nm/grad a cadrului este bună pentru segment și se poziționează mai sus decât alți concurenți importanți și nici greutatea cadrului de 2.0 kg nu este rea deloc. Din punct de vedere al tehnologiei, standardele sunt cele clasice: headtube drept dar cabluri trase prin exterior și prindere pe colier pentru schimbătorul de foi. Echipare La acest capitol Whistler-ul face o figură frumoasă, mai ales dacă ne raportăm la preț. Transmisia este alcătuită în mare parte din componente Shimano, angrenajul MT500 fiind în centrul atenției dat fiind faptul că este o componentă nou lansată de proucătorul japonez. Schimbătoarele Shimano XT pentru pinioane și Shimano Deore pentru foi sunt legate la un set de manete Shimano Deore, doar pinioanele provenind de la Sram, modelul PG1020, după cum spuneam, în formatul 11-36. Fără tehnologia Shadow Plus disponibilă pe schimbătorul de pinioane, transmisia este relativ zgomotoasă la vale. Furca provine de la Rock Shox, modelul XC30, cu lock-out și comandă pe ghidon însă fără reglaj de rebound. Standard, aceasta vine cu un arc de duritate medie, care ar trebui să împace și capra și varza, dar dacă ești prea ușor, este foarte posibil ca furca să nu ofere feedback-ul scontat. Frânele sunt entry-level, modelul M-315 de la Shimano pe care l-am întâlnit pe zeci de biciclete de test anul acesta, chiar și pe cele mai scumpe. Aceste frâne îți vor face treaba bine pe trasee de plat, însă pentru munte, la un moment dat, vor fi ușor depășite de situație. Nu în ultimul rând, roțile cântăresc peste 5 kg, sunt echipate cu anvelope Continental Race King în formatul 2.2 – foarte rapide pe teren plat, însă care necesită ceva mai multă atenție din partea ta când vine vorba de coborâri tehnice – nemaivorbind de traseele ude. Video [embedded content] Concluzie Judecat la pachet, Whistler Lite este o ofertă foarte bună, fiind semnificativ mai ieftină decât unii concurenți mai scumpi, care mizează în acest segment pe o transmisie cu 9 pinioane. Geometria nu te va da pe spate, însă dacă îți dorești o bicicletă solidă cu care să participi la competițiile de șes și să mai faci escapade la munte pe trasee mai lungi, aceasta este una dintre cele mai bune alternative pe care le poți găsi în momentul de față (excluzându-i pe producătorii autohtoni). Date relevante Greutate totală: 13.96 kg Greutate cadru: 2.080 grame Greutate roți*: 5.303 grame Greutate furcă: 2.465 grame Lățime ghidon: 700 mm lungime pipă: 90mm Greutate angrenaj (+Bottom Bracket): 832 grame + 88 grame Rigiditate headtube: 115.2 Nm/grad STW**: 55.3 *Greutatea roților cu anvelopă, pinioane, disc și quick release **SWT (Stiffness to weight): raportul între rigiditatea cadrului și greutatea acestuia La deal: 7/10 La vale: 7/10 Galerie foto: Sursa: Freerider
  4. Pentru 60 de lei, poți cumpăra un set de anvelope pentru propria-ți bicicletă! Sună ca o provocare? E drept, un set care costă aproape de 10 ori mai puțin decât un set de anvelope de la o marcă de prestigiu sună destul de ciudat, dar ca să lămurim un pic treburile, am cerut importatorului Deestone în România, două seturi de anvelope: unele pentru oraș, botezate parcă după un cod secret – D1006 și altele de munte, cu un nume la fel de codificat – D808. Anvelopele de munte Deestone D808 Noroc cu bicicleta cu roți de 26 din garaj, căci încă mai putem testa astfel de anvelope.Dragoș Mitroi: Anvelopele D808 au un profil care cu siguranță îți este destul de cunoscut. Mie mi-a amintit imediat de unul dintre primele mountain bike-uri pe care le-am avut prin anii 98, iar faptul că acest tipar a rămas cumva neschimbat, înseamnă că a fost eficient în decursul timpului. Modelul furnizat la test a fost în formatul 26 x 1.95 (ce bine e să mai ai un 26 la casa omului), așadar le-am instalat cu ajutorul levierelor (la mână n-au intrat), însă fără să mă străduiesc prea tare. Cauciucul nu este atât de dur pe cât m-aș fi așteptat și culmea, vine cu bandă colorată (mov) pe carcasă, asemenea noilor anvelope Schwalbe. Nu știu sigur ce semnificație are, însă asemănarea merita menționată. Crampoanele înalte înseamnă aderență decentă în acest caz, dar durată de viață mare.Fabricate în Tailanda.Carcasa anvelopei este solidă.Le-am umflat la presiunea minim recomandată, de 2.7 bar, iar asta mi-a sporit cumva confortul însă a micșorat viteza de rulare. Cu siguranță la presiunea de 3.5 bar aceste anvelope vor rula mai repede, însă confortul va avea de suferit atât timp cât vei pedala în off-road. Iar denumirea de off-road capătă cumva o altă conotație când vine vorba de aceste anvelope, căci judecând după structură, sunt gândite mai mult pentru deplasările pe forestier sau când este cazul, pe asfalt. Presiunea de 2.7 a fost suficientă cât să nu mă aleg cu un snakebite, iar reprizele de frânare au fost mulțumitoare cu această configurație. Pe pietre și pe rădăcini aderența nu este grozavă, dar să nu uităm că aici vorbim despre un set de anvelope relativ subțiri, de 1.95. La deal, crampoanele s-au înfipt bine în terenul uscat și am urcat pante mai abrupte fără probleme. Luând în calcul toate cele de mai sus, e clar că nu aș avea nimic de comentat când raportez aceste plusuri și minusuri la costul unei anvelope, mai precis de 30 de lei. Singurul dezavantaj real pe care-l văd este greutatea mare (1.05 kg), dar și acesta poate fi considerat propriu-mi defect profesional: aici nu vorbim despre o anvelopă de performanță, ci de una care vrea să îmbine mai multe calități, în special durabilitatea – despre care sunt aproape sigur că este foarte mare. Pe scurt, o anvelopă corectă pentru prețul pe care-l oferă, orientată către mass-market, acolo unde lumea caută un produs ieftin și bun, fără alte pretenții. Anvelope CityBike Deestone D1006 Dan Mazilu: Anvelopele de oraș Deestone D1006 nu par cine știe ce la prima vedere. Sunt cauciucuri obișnuite pentru deplasări urbane, cu talon pe sârmă și un TPI pe care nu-l putem afla. Dimensiunea lor este de 28×1.75 deci ceva normal, care se încadrează în standardele curente. Presiunea maximă acceptată este de 4 BAR, asta însemnând că suportă și bicicliști mai pe la 100 kg sau peste. Nici din punct de vedere al greutății lor nu strălucesc. O anvelopă cântărește 910 grame, doar cu puțin mai ușoare decât o anvelopă pentru fat bike. Și totuși Deestone D1006 nu este deloc o anvelopă pe care să o trecem ușor cu vederea. Profilul cauciucului este 100% compatibil cu pedalatul urban sau interurban. Avem pe centru o linie continuă slick, perfectă pentru asfalt. În teren le-am simțit rapide, răspunzând bine la accelerare. Asta înseamnă și efort mic la pedalare. Lateralele prezintă ușoare protuberații, profilul fiind destinat tot suprafețelor tari, gen asfalt sau macadam de bună calitate. Micile rizuri de pe suprafața proeminențelor asigură ceva mai multă aderență pe viraje. Pe ud, recunosc că nu am exagerat cu „bruscarea comenzilor”, pentru că anvelopa alunecă destul de ușor pe apă, datorită profilului central neted. O adiție binevenită și la care nu te-ai fi așteptat de la un asemenea cauciuc entry-level, este dunga albastră laterală care îți indică gradul de uzură a anvelopei. Este o specificație pe care o vezi tot timpul la roțile de mașină, dar mult mai rar la cauciucurile de bicicletă. Eventual la mărcile și modelele de top. Anvelopele Deestone D1006 pot fi folosite și pe drumuri forestiere însă drumuri de calitate bună, cu pietriș fin și bătătorit. Datorită lipsei proeminențelor tip „mtb” de pe profil, aceste anvelope nu-ți vor oferi aderența necesară pentru urcări dificile sau frânare eficientă pe coborâri în viteză, dacă le folosești pe forestiere cum întâlnești spre exemplu, pe coborârea de la vârful Omu spre Babele și Piatra Arsă. Însă cel mai mare avantaj al acestor anvelope este prețul. La 30 lei bucata nu cred că au concurență. Desigur le poți considera anvelope „no-name” însă chiar și așa, aceste Deestone oferă multe beneficii, dacă ne gândim la rezistența la uzură, prețul mic și faptul că sunt construite în Tailanda și nu China. Sursa: Freerider
  5. Am fost pe traseul MTB Zărnești Challenge – tura lungă

    MTB Zărnești Challenge este după părerea mea unul dintre cele mai tari concursuri ce intră anul acesta pentru prima dată în calendar și se anunță să fie și unul dintre cele mai tari trasee de maraton MTB din România. Avantajați fiind de zona Zărneștiului, la poalele Pietrei Craiului, organizatorii au avut la dispoziție o mulțime de variante de trasee clasice pe care să desfășoare concursul. Asta nu a fost însă suficient pentru ei! Au încercat așadar să ofere o combinație perfectă de clasic dar și de nou. Astfel, atât pe traseul scurt cât și pe cel lung, concurenții vor regăsi bucăți și poteci noi, care nu au mai fost folosite la alte competiții de MTB, unele chiar la nicio altă competiție, nici măcar la trail running. Am fost împreună cu organizatorii să vedem varianta finală a traseului lung și am reușit să o parcurgem aproape toată, deși vremea nu a fost chiar potrivită. Am găsit traseul în cele mai proaste condiții posibile, după câteva zile ploioase și după o furtună puternică peste noapte. Acest lucru ne-a bucurat într-un fel deoarece e clar că potecile nu vor putea să devină mai dificile decât le-am regăsit noi. Aș începe cu niște concluzii generale, pentru a trece mai apoi de-abia la descrierea traseului. M-am bucurat să găsesc un nou traseu de MTB adevărat, cu secțiuni de urcare și coborâre dificile, cu mult single trail continuu care pe alocuri recunosc că mi-a depășit și mie capacitățile tehnice. Este însă un traseu ciclabil în proporție de 99%. Faptul că totul era excesiv de ud și de noroios a produs probleme pe bucăți scurte, mai puțin de 1-2 km în total, fiind vorba de poteci unde roțile echipate cu anvelope de uscat derapau și deplasarea punea probleme. În rest, tot traseul este tipic pentru zona Bran-Moieciu-Zărnești – cu o bază pietroasă și absolut OK de parcurs în orice condiții meteo! Traseul pleacă din centrul Zărneștiului și merge prin oraș până la Circuitul de Motocross de la Brebina, de unde se intră în offroad, întâi pe o urcare ușoară, apoi pe una foarte tehnică ce va face diferența încă de la start. Urmează un single trail un pic cam alunecos pe ud, dar care merge parcurs cu anvelope mai cramponate, de la X-King în sus. Pe uscat nu ar trebui să pună probleme. Se iese în DN către Poiana Mărului, se traversează șoseaua, se taie o curbă pe un single trail și se intră pe una din urcările epice ale concursului, pentru mai bine de 400 m diferență de nivel în doar 3 km, ajungându-se în vârful dealului ce desparte Zărneștiul de Poiana Mărului, cu o privelșite de vis spre Piatra Craiului, oraș și cu Bucegii în zare. Prima coborâre lungă pe single trail e și cea mai dificilă, cu câteva bucăți scurte care vor face pe 99% din concurenți să se dea jos de pe bicicletă, dar unde cei ce vor reuși să rămână în șa vor avea un mare avantaj. Se ajunge în drumul proaspăt asfaltat spre Plaiul Foii. De aici urmează cea mai grea urcare, provocatorul drum până la mănăstirea Colții Chiliilor, care va pune în dificultate chiar și pe cei mai iscusiți MTB-iști. Cu puțin noroc în alegerea trasei, se poate urca integral pe bicicletă. Coborârea de la Mănăstire e un lung single-trail care începe pe o potecă un pic forțată, prin iarbă, în paralel cu drumul pe care s-a urcat, după care se intră pe traseul turistic și pe una dintre cele mai frumoase coborâri din zonă! Garantat va face deliciul tuturor, atât la tura lungă cât și la tura scurtă! Înainte de Zărnești se mai vizitează o zonă rar atinsă în ture, Hora cu Brazi, un mic deal plin de… brazi evident, pe care se ajunge pe o mică dar extremă urcare ce se va termina cu 100 m de push-bike pentru majoritatea. Din Hora cu Brazi, poteca ajunge în coborâre direct la Gura Râului, la finalul asfaltului. De aici începe partea ”clasică” a traseului, mult mai puțin tehnică decât prima, unde se va putea merge cu viteze mari. Se urcă în Măgura pe drumul de la Botorog după care se coboară pe drumul auto spre Moieciu, dar ultimele curbe sunt șuntate pe o potecă foarte interesantă, destul de tehnică, ce va face plăcere multora. Înapoi în Măgura se urcă pe deja clasica Vale cu Calea unde a apărut recent o variantă ce permite urcarea integral pe bicicletă pentru toată lumea, prin dreapta. Din Măgura se coboară pe celebra Potecă a Piticilor înspre Prăpăstii, zonă ce nu are cum să lipsească dintr-un traseu ce se vrea reprezentativ pentru Zărnești. Se urcă pe drumul clasic spre Table, apoi în șaua Joaca de unde se coboară spre Casa Folea, respectiv înapoi în Măgura pe drumul de deasupra satului, o variantă excelentă, binecunoscută de toți cei ce practică MTB-ul în zonă. Se intră din nou pe Poteca Piticilor, însă de data asta pe varianta spre Botorog de unde se revine în oraș și, după câteva drumuri neasfaltate menite să ocolească zonele cu trafic, se ajunge la finish-ul care va fi organizat la Circuitul de Motocross Brebina. În final, traseul nu e greu. E foarte greu. E genul acela de traseu care te stoarce de fiecare picătură de energie, dar îți oferă în schimb multe satisfacții. Iar aici toate vin la pachet și cu o priveliște de vis, cu care a fost binecuvântată această zonă minunată a țării! Vă recomand sincer să participați, dacă nu la proba lungă măcar la cea scurtă! Pentru cei ce nu cunosc zona va fi o experiență de neuitat iar pentru cei ce o cunosc, vor afla noi poteci interesante pe care să le includă în traseele lor în viitor! Pentru mai multe informații și înscrieri vizitați pagina competiției. Sursa: Freerider
  6. MTB Zărnești Challenge este după părerea mea unul dintre cele mai tari concursuri ce intră anul acesta pentru prima dată în calendar și se anunță să fie și unul dintre cele mai tari trasee de maraton MTB din România. Avantajați fiind de zona Zărneștiului, la poalele Pietrei Craiului, organizatorii au avut la dispoziție o mulțime de variante de trasee clasice pe care să desfășoare concursul. Asta nu a fost însă suficient pentru ei! Au încercat așadar să ofere o combinație perfectă de clasic dar și de nou. Astfel, atât pe traseul scurt cât și pe cel lung, concurenții vor regăsi bucăți și poteci noi, care nu au mai fost folosite la alte competiții de MTB, unele chiar la nicio altă competiție, nici măcar la trail running. Am fost împreună cu organizatorii să vedem varianta finală a traseului lung și am reușit să o parcurgem aproape toată, deși vremea nu a fost chiar potrivită. Am găsit traseul în cele mai proaste condiții posibile, după câteva zile ploioase și după o furtună puternică peste noapte. Acest lucru ne-a bucurat într-un fel deoarece e clar că potecile nu vor putea să devină mai dificile decât le-am regăsit noi. Aș începe cu niște concluzii generale, pentru a trece mai apoi de-abia la descrierea traseului. M-am bucurat să găsesc un nou traseu de MTB adevărat, cu secțiuni de urcare și coborâre dificile, cu mult single trail continuu care pe alocuri recunosc că mi-a depășit și mie capacitățile tehnice. Este însă un traseu ciclabil în proporție de 99%. Faptul că totul era excesiv de ud și de noroios a produs probleme pe bucăți scurte, mai puțin de 1-2 km în total, fiind vorba de poteci unde roțile echipate cu anvelope de uscat derapau și deplasarea punea probleme. În rest, tot traseul este tipic pentru zona Bran-Moieciu-Zărnești – cu o bază pietroasă și absolut OK de parcurs în orice condiții meteo! Traseul pleacă din centrul Zărneștiului și merge prin oraș până la Circuitul de Motocross de la Brebina, de unde se intră în offroad, întâi pe o urcare ușoară, apoi pe una foarte tehnică ce va face diferența încă de la start. Urmează un single trail un pic cam alunecos pe ud, dar care merge parcurs cu anvelope mai cramponate, de la X-King în sus. Pe uscat nu ar trebui să pună probleme. Se iese în DN către Poiana Mărului, se traversează șoseaua, se taie o curbă pe un single trail și se intră pe una din urcările epice ale concursului, pentru mai bine de 400 m diferență de nivel în doar 3 km, ajungându-se în vârful dealului ce desparte Zărneștiul de Poiana Mărului, cu o privelșite de vis spre Piatra Craiului, oraș și cu Bucegii în zare. Prima coborâre lungă pe single trail e și cea mai dificilă, cu câteva bucăți scurte care vor face pe 99% din concurenți să se dea jos de pe bicicletă, dar unde cei ce vor reuși să rămână în șa vor avea un mare avantaj. Se ajunge în drumul proaspăt asfaltat spre Plaiul Foii. De aici urmează cea mai grea urcare, provocatorul drum până la mănăstirea Colții Chiliilor, care va pune în dificultate chiar și pe cei mai iscusiți MTB-iști. Cu puțin noroc în alegerea trasei, se poate urca integral pe bicicletă. Coborârea de la Mănăstire e un lung single-trail care începe pe o potecă un pic forțată, prin iarbă, în paralel cu drumul pe care s-a urcat, după care se intră pe traseul turistic și pe una dintre cele mai frumoase coborâri din zonă! Garantat va face deliciul tuturor, atât la tura lungă cât și la tura scurtă! Înainte de Zărnești se mai vizitează o zonă rar atinsă în ture, Hora cu Brazi, un mic deal plin de… brazi evident, pe care se ajunge pe o mică dar extremă urcare ce se va termina cu 100 m de push-bike pentru majoritatea. Din Hora cu Brazi, poteca ajunge în coborâre direct la Gura Râului, la finalul asfaltului. De aici începe partea ”clasică” a traseului, mult mai puțin tehnică decât prima, unde se va putea merge cu viteze mari. Se urcă în Măgura pe drumul de la Botorog după care se coboară pe drumul auto spre Moieciu, dar ultimele curbe sunt șuntate pe o potecă foarte interesantă, destul de tehnică, ce va face plăcere multora. Înapoi în Măgura se urcă pe deja clasica Vale cu Calea unde a apărut recent o variantă ce permite urcarea integral pe bicicletă pentru toată lumea, prin dreapta. Din Măgura se coboară pe celebra Potecă a Piticilor înspre Prăpăstii, zonă ce nu are cum să lipsească dintr-un traseu ce se vrea reprezentativ pentru Zărnești. Se urcă pe drumul clasic spre Table, apoi în șaua Joaca de unde se coboară spre Casa Folea, respectiv înapoi în Măgura pe drumul de deasupra satului, o variantă excelentă, binecunoscută de toți cei ce practică MTB-ul în zonă. Se intră din nou pe Poteca Piticilor, însă de data asta pe varianta spre Botorog de unde se revine în oraș și, după câteva drumuri neasfaltate menite să ocolească zonele cu trafic, se ajunge la finish-ul care va fi organizat la Circuitul de Motocross Brebina. În final, traseul nu e greu. E foarte greu. E genul acela de traseu care te stoarce de fiecare picătură de energie, dar îți oferă în schimb multe satisfacții. Iar aici toate vin la pachet și cu o priveliște de vis, cu care a fost binecuvântată această zonă minunată a țării! Vă recomand sincer să participați, dacă nu la proba lungă măcar la cea scurtă! Pentru cei ce nu cunosc zona va fi o experiență de neuitat iar pentru cei ce o cunosc, vor afla noi poteci interesante pe care să le includă în traseele lor în viitor! Pentru mai multe informații și înscrieri vizitați pagina competiției. Sursa: Freerider
  7. Două zile pe bicicletă în Apuseni

    România pitorească este prezentă oriunde întorci privirea, dar mai ales la munte, la altitudine, acolo unde civilizația a ajuns, dar și rusticul este prezent la tot pasul. Amazing Romania ne prezintă un traseu de două zile pentru bicicletă, ce poate fi parcurs într-un weekend. Detaliile excursiei le găsiti aici. [embedded content] Sursa: Freerider
  8. România pitorească este prezentă oriunde întorci privirea, dar mai ales la munte, la altitudine, acolo unde civilizația a ajuns, dar și rusticul este prezent la tot pasul. Amazing Romania ne prezintă un traseu de două zile pentru bicicletă, ce poate fi parcurs într-un weekend. Detaliile excursiei le găsiti aici. [embedded content] Sursa: Freerider
  9. MTB în Apuseni cu Amazing Romania

    Munții Apuseni sunt un paradis pentru iubitorii de outdoor. Dacă în trecut erau frecventați la picior în ture de trekking, azi îi vedem din ce în ce des traversați și pe bicicletă. foto Amazingromania.netSilviu Lung, de la Amazing Romania, ne-a trimis o recomandare de traseu ce poate fi parcurs pe bicicletă în două zile. Apuseni, două zile, 72 de km, peșteri, chei, drumuri pitorești, pășuni, cătune, multe de văzut. — În toamna lui 2017 am hotărât să facem o tură de mountain bike în una din zonele noastre preferate: Padiș – Arieșeni din Munții Apuseni. Ne-am dorit de multă vreme să ajungem în Cheile Galbenei și, deși am făcut multe trasee prin Padiș, traseul numit Circuitul Galbenei ne-a scăpat. Nu-i bai, ajungem acolo cu bicicletele! Cum? Păi ne-am uitat pe hartă și am descoperit că există un drum forestier care leagă satul de vacanță Boga de Arieșeni și din acest drum putem urma un traseu scurt prin Cheile Galbenei. Începem aventura de două zile pe mountain bike-uri! Informații utile pe scurt: Data: Octombrie 2017 Prima zi: Traseu: Boga – Cheile Galbenei – Arieșeni – Gârda de Sus – Izubucul Tăuz – Casa de Piatră (49 km) Distanță: 49 km Durată: 9 ore (incluzând traseul pe jos din Cheile Galbenei și pauzele) Diferență de nivel: +800 m/ -250 m Dificultate: 7/10 Cazare: Pensiunea Casa de Piatră Timpi intermediari: Boga – Cheile Galbenei: 2,5 ore Traseu Cheile Galbenei: 1,5 ore dus – întors Cheile Galbenei – Arieșeni: 1,5 ore Arieșeni – Gârda de Sus – Izbucul Tăuz – Casa de Piatră: 3,5 ore (incluzând traseul pe jos de la Izbucul Tăuz) Traseu Izbucul Tăuz: 45 min dus – întors A doua zi: Traseu: Casa de Piatră – Peștera Coiba Mare- Padiș – Boga Distanță: 23 km Durată: 3.5 ore (pauze incluse) Diferență de nivel: +300 m/ -750 m Dificultate: 5/10 Timpi intermediari: Casa de Piatră – Padiș: 3 ore (incluzând vizitatul Peșterii Coiba Mare, aprox. 30 min) Padiș – Boga: 30 min Prima zi: Boga – Cheile Galbenei – Cascada Evantai – Cobleș – Arieșeni – Gârda de Sus – Izbucul Tăuz – cătunul Casa de Piatră Prima zi din cele două avea să fie cea mai grea: distanță destul de mare (50 km), destul de urcat (+ 800 m) și câteva obiective de bifat pe traseu: Cheile Galbenei și Izbucul Tăuz. Lăsăm mașinile la podul peste râul Bulz de la intrarea în Boga și pornim pe drumul DJ 763 spre Pietroasa. După aprox. 4 km de la pornire virăm brusc la stânga pe drumul forestier ce urcă în pădure. Vom urma acest drum până în Arieșeni unde ne vom intersescta cu drumul DN 75. A doua zi: cătunul Casa de Piatră – Peștera Coiba Mare – Padiș – Boga Dat fiindcă cea de-a doua zi era destul de ușoară am lenevit până spre după-masă. Pe la ora 12 ne-am pus în mișcare totuși și am ieșit afară din camerele noastre pentru a vedea acest loc minunat. Câteva case răsfirate într-o depresiune, brazi, pajiști, totul e foarte frumos. Liniștea și aerul curat ne face să ne simțim în alt univers față de cel de la oraș cu care suntem obișnuiți. Povestea a fost publicata in original pe Amazing Romania si poate fi citita integral aici. Sursa: Freerider
  10. S-au lansat noile ceasuri Fenix 5 plus

    Garmin a anunțat și a și lansat deja pe piață o colecție nouă de ceasuri multisport, versiuni îmbunătățite ale modelelor Fenix 5 (5s, 5 și 5X) cu denumirea 5 Plus. Trisport, unul din importatorii Garmin în România, ne-a transmis informații calde cu privire la noile funcții adăugate fiecărui ceas în parte. Acestea vi le prezentăm mai jos: Din anul 2017, gama Fenix s-a impartit in 3 modele: Fenix 5S – diametru ceasului de 42mm cu display de 28 mm – conceput special pentru femei sau pentru cei care isi doresc un ceas mic Fenix 5 – diametru ceasului de 47mm cu display de 30 mm – conceput pentru cei care isi doresc un ceas multisport avansat Fenix 5x – diametru ceasului de 51mm cu display de 30 mm – acest model este primul care are harti si toate functiile aferente: navigare, poi-uri etc. In 2018 a fost lansata gama Fenix 5 Plus care vine cu imbunatatiri pentru toate cele 3 variante de modele. Vom face o comparatie pe fiecare model mai jos: Fenix 5s vs. Fenix 5s plus Dimensiunile s-au pastrat – grosimea a crescut nesemnificativ cu 0,4mm: 42x42x15mm si 42x42x15,4mm Greutatea a scazut cu 2 grame: 67g vs 65g Diametrul display-ului a crescut la 30,4mm de la 27,97mm Rezolutia a crescut si ea de la 218×218 la 240×240 pixeli Bateria a sczut un pic: In mod smartwatch: de la 9 zile la 7 zile In mod GPS: de la 14 ore la 11 ore UltraTrac: de la 35 ore la 25 ore In mod GPS + muzica: pana la 4,5 ore (muzica este o functie noua la 5S Plus) Memoria a crescut de la 64 MB la 16 GB Muzica – poti pune pe ceas pana la 500 de melodii, ceasul se conecteaza direct prin bluetooth la casti Pe langa conectivitate GPS si GLONASS a fost introdusa conectivitatea la Galileo – sistemul de sateliti European Wi-Fi-ul este acum prezent pe toate modelele 5S Plus, pe 5S era prezent doar pe modelele cu ecran de safir Garmin Pay – a fost introdus sistemul prin care poti plati direct cu ceasul Harti – functie prezenta doar pe modelul Fenix 5X pana acum – ceasul vine preincarcat cu harta Europei, dar pot fi adaugate si alte harti din alte zone ale lumii Functii de navigare si cautare a punctelor de interes – functii care vin impreuna cu hartile Fenix 5 vs. Fenix 5 plus Dimensiunile s-au pastrat – grosimea a crescut nesemnificativ cu 0,3mm: 47x47x15,5mm si 47x47x15,8mm Greutatea a crescut cu 1 gram: 86g vs 85g – exista si o varianta de titan, Titan Solar Flare care are 76g Diametrul display-ului a ramas la fel la 30,4mm Rezolutia a ramas la fel la 240×240 pixeli Bateria a sczut un pic: In mod smartwatch: de la 14 zile la 12 zile In mod GPS: de la 24 ore la 18 ore UltraTrac: de la 60 ore la 42 ore In mod GPS + muzica: pana la 8 ore (muzica este o functie noua la 5 Plus) Memoria a crescut de la 64 MB la 16 GB Muzica – poti pune pe ceas pana la 500 de melodii, ceasul se conecteaza direct prin bluetooth la casti Pe langa conectivitate GPS si GLONASS a fost introdusa conectivitatea la Galileo – sistemul de sateliti European Wi-Fi-ul este acum prezent pe toate modelele 5 Plus, pe 5 era prezent doar pe modelele cu ecran de safir Garmin Pay – a fost introdus sistemul prin care poti plati direct cu ceasul Harti – functie prezenta doar pe modelul Fenix 5X pana acum – ceasul vine preincarcat cu harta Europei, dar pot fi adaugate si alte harti din alte zone ale lumii Functii de navigare si cautare a punctelor de interes – functii care vin impreuna cu hartile Fenix 5x vs. Fenix 5x plus Dimensiunile s-au pastrat 51x51x17,5mm Greutatea a scazut cu 2 grame: 98g vs 96g Diametrul display-ului a ramas la fel la 30,4mm Rezolutia a ramas la fel la 240×240 pixeli Bateria are o crestere semnificativa: In mod smartwatch: de la 12 zile la 20 de zile In mod GPS: de la 20 ore la 32 ore UltraTrac: de la 35 ore la 70 ore In mod GPS + muzica: pana la 13 ore (muzica este o functie noua la 5x Plus) Memoria a crescut de la 64 MB la 16 GB Muzica – poti pune pe ceas pana la 500 de melodii, ceasul se conecteaza direct prin bluetooth la casti Pe langa conectivitate GPS si GLONASS a fost introdusa conectivitatea la Galileo – sistemul de sateliti European GarminPay – a fost introdus sistemul prin care poti plati direct cu ceasul Harti – functie impreauna cu functiile de navigare raman la fel ca pe 5X Poti respinge un apel cu un mesaj predefinit (doar pe Android) PulseOX – senzor optic care masoara saturatia oxigenului in sange cu functie de avertizare asupra aclimatizarii Prețurile sunt cu aproximativ 150 Euro mai mari decât modelele anterioare similare. Modelele 5 Plus sunt deja pe stoc la magazinul Trisport Concept Store, Extreme Riders și Sport Guru. Sursa: Freerider
  11. Garmin a anunțat și a și lansat deja pe piață o colecție nouă de ceasuri multisport, versiuni îmbunătățite ale modelelor Fenix 5 (5s, 5 și 5X) cu denumirea 5 Plus. Trisport, unul din importatorii Garmin în România, ne-a transmis informații calde cu privire la noile funcții adăugate fiecărui ceas în parte. Acestea vi le prezentăm mai jos: Din anul 2017, gama Fenix s-a impartit in 3 modele: Fenix 5S – diametru ceasului de 42mm cu display de 28 mm – conceput special pentru femei sau pentru cei care isi doresc un ceas mic Fenix 5 – diametru ceasului de 47mm cu display de 30 mm – conceput pentru cei care isi doresc un ceas multisport avansat Fenix 5x – diametru ceasului de 51mm cu display de 30 mm – acest model este primul care are harti si toate functiile aferente: navigare, poi-uri etc. In 2018 a fost lansata gama Fenix 5 Plus care vine cu imbunatatiri pentru toate cele 3 variante de modele. Vom face o comparatie pe fiecare model mai jos: Fenix 5s vs. Fenix 5s plus Dimensiunile s-au pastrat – grosimea a crescut nesemnificativ cu 0,4mm: 42x42x15mm si 42x42x15,4mm Greutatea a scazut cu 2 grame: 67g vs 65g Diametrul display-ului a crescut la 30,4mm de la 27,97mm Rezolutia a crescut si ea de la 218×218 la 240×240 pixeli Bateria a sczut un pic: In mod smartwatch: de la 9 zile la 7 zile In mod GPS: de la 14 ore la 11 ore UltraTrac: de la 35 ore la 25 ore In mod GPS + muzica: pana la 4,5 ore (muzica este o functie noua la 5S Plus) Memoria a crescut de la 64 MB la 16 GB Muzica – poti pune pe ceas pana la 500 de melodii, ceasul se conecteaza direct prin bluetooth la casti Pe langa conectivitate GPS si GLONASS a fost introdusa conectivitatea la Galileo – sistemul de sateliti European Wi-Fi-ul este acum prezent pe toate modelele 5S Plus, pe 5S era prezent doar pe modelele cu ecran de safir Garmin Pay – a fost introdus sistemul prin care poti plati direct cu ceasul Harti – functie prezenta doar pe modelul Fenix 5X pana acum – ceasul vine preincarcat cu harta Europei, dar pot fi adaugate si alte harti din alte zone ale lumii Functii de navigare si cautare a punctelor de interes – functii care vin impreuna cu hartile Fenix 5 vs. Fenix 5 plus Dimensiunile s-au pastrat – grosimea a crescut nesemnificativ cu 0,3mm: 47x47x15,5mm si 47x47x15,8mm Greutatea a crescut cu 1 gram: 86g vs 85g – exista si o varianta de titan, Titan Solar Flare care are 76g Diametrul display-ului a ramas la fel la 30,4mm Rezolutia a ramas la fel la 240×240 pixeli Bateria a sczut un pic: In mod smartwatch: de la 14 zile la 12 zile In mod GPS: de la 24 ore la 18 ore UltraTrac: de la 60 ore la 42 ore In mod GPS + muzica: pana la 8 ore (muzica este o functie noua la 5 Plus) Memoria a crescut de la 64 MB la 16 GB Muzica – poti pune pe ceas pana la 500 de melodii, ceasul se conecteaza direct prin bluetooth la casti Pe langa conectivitate GPS si GLONASS a fost introdusa conectivitatea la Galileo – sistemul de sateliti European Wi-Fi-ul este acum prezent pe toate modelele 5 Plus, pe 5 era prezent doar pe modelele cu ecran de safir Garmin Pay – a fost introdus sistemul prin care poti plati direct cu ceasul Harti – functie prezenta doar pe modelul Fenix 5X pana acum – ceasul vine preincarcat cu harta Europei, dar pot fi adaugate si alte harti din alte zone ale lumii Functii de navigare si cautare a punctelor de interes – functii care vin impreuna cu hartile Fenix 5x vs. Fenix 5x plus Dimensiunile s-au pastrat 51x51x17,5mm Greutatea a scazut cu 2 grame: 98g vs 96g Diametrul display-ului a ramas la fel la 30,4mm Rezolutia a ramas la fel la 240×240 pixeli Bateria are o crestere semnificativa: In mod smartwatch: de la 12 zile la 20 de zile In mod GPS: de la 20 ore la 32 ore UltraTrac: de la 35 ore la 70 ore In mod GPS + muzica: pana la 13 ore (muzica este o functie noua la 5x Plus) Memoria a crescut de la 64 MB la 16 GB Muzica – poti pune pe ceas pana la 500 de melodii, ceasul se conecteaza direct prin bluetooth la casti Pe langa conectivitate GPS si GLONASS a fost introdusa conectivitatea la Galileo – sistemul de sateliti European GarminPay – a fost introdus sistemul prin care poti plati direct cu ceasul Harti – functie impreauna cu functiile de navigare raman la fel ca pe 5X Poti respinge un apel cu un mesaj predefinit (doar pe Android) PulseOX – senzor optic care masoara saturatia oxigenului in sange cu functie de avertizare asupra aclimatizarii Prețurile sunt cu aproximativ 150 Euro mai mari decât modelele anterioare similare. Modelele 5 Plus sunt deja pe stoc la magazinul Trisport Concept Store, Extreme Riders și Sport Guru. Sursa: Freerider
  12. Bicicletele Romet sunt produse în Polonia și au oricum un raport echipare/preț foarte bun. Însă importatorul ne anunță că unele modele din gamă se vor bucura acum de extra-reduceri, iar cel mai important dintre acestea este Romet Rambler 26 4, versiunea 2018, care deja de pe acum are o reducere semnificativă de preț, de 24%. Astfel, prețul lui Rambler va scădea de la 1.699 lei, la 1.299 lei, transformându-l astfel într-o ofertă de nerefuzat în segmentul entry-level și cel recreațional. Romet Rambler 26 4 2018Următoarele două biciclete oferite cu reducere sunt două modele de trekking, versiune 2017. Este vorba despre Orkan 3M în culoarea negru și roșu, care va avea un preț de achiziție de 1.599 lei în loc de 1.899 lei și de modelul mai jos plasat în gamă, Orkan 1M, în culorile negru și portocaliu, care va avea un preț de doar 999 de lei în loc de 1.199 de lei. Romet Orkan 3MȘi Romet Orkan 1M.Specificațiile bicicletelor pot fi accesate prin click pe link-urile de mai sus, în caz că dorești să vezi ce au de oferit în sumele respective. Test cu Romet Orkan 3M, aici. Test cu Romet Rambler 26 4, aici. via Biciclop Sursa: Freerider
  13. Momentul în care Thomas Vanderham și-a văzut viitorul a fost pe vremea când avea 10 ani. După ce s-a uitat la un prieten vecin făcând wheelies, Vanderham a decis că va face și el asta, mult mai bine. La 15 ani Thomas a scos primul său film cu MTB, începându-și și cariera profesională alături de Rocky Mountain. Astăzi Thomas Vanderham este unul din cei mai cunoscuți rideri de freeride mtb. (foto coperta Sterling Lorence) [embedded content] Sursa: Freerider
  14. Să zicem că ai deja o bicicletă și îți dai seama că ai vrea să ieși cu ea la ture mai lungi, dar te uiți în dulap și echipamentul tău de sport constă în: pantaloni de trening, tricouri de bumbac și pantofi sport. Chiar dacă se poate ieși cu bicicleta cu orice fel de haine (mai mult sau mai puțin), sunt unele echipamente speciale care te ajută ca ieșirea ta cu bicicleta să fie una cât mai plăcută și confortabilă. În primul rând și probabil una dintre cele mai importante piese de echipament este casca. În afară de faptul că îți apără capul de soare și îți ține părul prins, aceasta are și un rol foarte important pentru siguranța ta. Evenimentele petrecute pe bicicletă pot fi de multe ori neprevăzute și chiar dacă tu crezi că nu se poate întâmpla nimic e mai bine să fii protejată indiferent de situație. Căștile sunt de mai multe feluri dar în principiu fac același lucru, așa ca una simplă și pe mărimea ta ar trebui să fie numai bună. Ca să te asiguri că o cască ți se potrivește poți să îți măsori circumferința capului pentru a afla mărimea căștii potrivite și să probezi casca cu pricina. Asigură-te că după ce strângi casca pe cap aceasta nu se mișcă liberă dar nici nu te strânge. Încearcă să probezi mai multe modele ca să vezi care ți se potrivește cel mai bine. Girl tip: încearcă să găsești o cască sub care să îți poți prinde pǎrul într-un mod confortabil. Unele căști special făcute pentru fete au în spate un spațiu între sistemul de prindere și cască prin care poți să îți scoți coada, dacă preferi să îți prinzi parul așa. Dacă preferi să îl împletești atunci poți căuta o casca cu decupaj la spate. Îmbrăcămintea specifică de ciclism este unul dintre elementele din echipament care îți vor face ieșirile mult mai confortabile. Materialul special din care sunt făcute tricourile și pantalonii de ciclism permit pielii să respire și nu păstrează umezeala, detalii care devin destul de importante la ture mai lungi. În funcție de tipul de ciclism pe care îl practici îmbrăcămintea poate să difere, dar un articol care nu ar trebui să lipsească de la o tura mai lungă de o oră sunt pantalonii cu bazon. Aceștia sunt special concepuți pentru ciclism și cea mai importantă caracteristică a lor este întăritura din dreptul șezutului care are ca rol îmbunătățirea contactului dintre șa și rider. Fiind unul dintre cele mai importante puncte de contact dintre om și bicicletă, șaua este foarte importantă și cu toate că găsirea șeii potrivite este necesară, nu este singurul lucru pe care îl poți face pentru a crește confortul pe bicicletă. Un pantalon cu bazon de calitate are rolul de a limita frecarea la nivelul pielii și de a proteja țesuturile moi. Poți încerca să cauți pantaloni speciali de fete pentru a te asigura că designul bazonului este potrivit pentru zona intimă feminină, dar cel mai important este să găsești niște pantaloni calitativi. Din păcate multe dintre hainele de bicicletă de fete sunt din materiale mai slabe decât cele de băieți așa că încearcă să le compari între ele pentru a-ți face o idee despre ce să cauți. Tricourile de ciclism le recunoști după buzunarele plasate pe spate care fac ușor de transportat obiecte mici ca telefonul, banii, cheile sau chiar și ceva de mâncare. Girl tip no.1: în general pantalonii de ciclism au bretele pentru a fi foarte confortabili. La modelele de fete în schimb există variante și fără bretele. De ce să alegi unii sau alții? Cei fără bretele îți vor ușura pauzele de toaletă, dar s-ar putea să te deranjeze dacă elasticul este prea strâmt. În schimb cei cu bretele sunt comozi dar va trebui să îți dai jos tricoul pentru a-i putea da jos, așa că poate vei vrea să alegi un tricou cu fermoar până jos pentru a ușura procesul. Oricum ai face, să știi că toate trecem prin asta și nu e un motiv de stres sau rușine. Tip no.2: Pantalonii de bicicletă se poartă fără lenjerie intimă! Poate pare ciudat la început, dar fii sigură că este cea mai bună metodă de a evita iritațiile și disconfortul. La categoria pantofi sunt multe opțiuni, de la pantofi normali de sport la cei speciali de bicicletă cu prindere “clipless”. Pentru cineva care se apucă acum de ciclism cea mai la îndemână variantă sunt pantofii sport, pe care cel mai probabil îi ai deja acasă și nu necesită niciun fel de investiție. Deși unii îi preferă pe aceștia și după mai mulți ani de ciclism, recomandarea mea este ca după ce ești cât de cât obișnuită cu bicicleta să încerci un “upgrade” la pedale clipless și pantofi speciali. La început poate părea ciudat să ai piciorul prins de pedale dar cu timpul vei simți beneficiul oferit de aceștia. Acestea sunt principalele elemente de echipament de care ai nevoie la o tura cu bicicleta, la care se mai adaugă și alte accesorii cum ar fi mănuși, ochelari sau în funcție de lungimea turei, un rucsac mic. Mănușile sunt destul de utile în turele de MTB din mai multe motive: îți protejează mâinile în cazul unei căzături și te ajută să nu îți alunece mâinile de pe ghidon în cazul în care transpiri. Puțină întăritură în palmă atenuează din vibrații și sporește confortul, dar dacă e prea multă poate să facă mai dificilă prinderea ghidonului. Ca să fii sigură că sunt bune, verifică prinderea pe o bicicletă din magazin, atunci când probezi mănușile. Un alt lucru pe care trebuie să îl iei în considerare la mănuși este dacă au degete sau nu. La MTB mănușile lungi cu ceva fel de material aderent pe degete pot fi folositoare la acționarea manetelor de schimbător sau frână, garantând că nu îți vor aluneca degetele atunci când ai cea mai mare nevoie. În plus, un mic velcro la încheietură asigură o fixare bună a mănușilor pe mâini, dar dacă acestea ți se potrivesc bine și sunt de calitate, nu este neapărat necesară existența lui.Ochelarii au de asemenea un rol în plus față de cel evident și anume că te protejează de soare: te protejează și de vânt, praf sau insecte. Dacă ai, ca mine, fața puțin mai îngustă va fi greu să îți găsești niște ochelari care să ți se potrivească, dar poți căuta modele special făcute pentru fete sau chiar de copii. Rucsacul nu este neapărat un accesoriu indispensabil, dar poate fi util în turele mai lungi în care vrei să îți iei ceva mâncare în plus sau o foiță de ploaie și nu ai destul loc în buzunare. Unul de dimensiuni reduse poate să te ajute fără să iți creeze prea mult disconfort. Acesta este echipamentul de care ai putea avea nevoie pentru o tura mai lungă cu bicicleta. Nici unul din articole nu e obligatoriu sau indispensabil, dar îți pot face viața mai ușoară, excepție făcând casca, pe care e bine să o porți mereu. Cel mai important este să ieși și să te simți bine și în timp îți vei da seama de ce ai sau nu nevoie. Sursa: Freerider
  15. Televiziunea Digi24 a transmis în cadrul emisiunii “România furată”, un reportaj despre stadiul, sau nivelul cicloturismului din România, în comparație cu țările imediat învecinate, dar și cu cele din vestul Europei. Statisticile arată că suntem codașii Europei, iar principalul vinovat pentru această situație rezultă că este legislația românească, legislație care nu permite în momentul de față, existența unei infrastructuri dedicată cicloturismului, prin infrastructură înțelegându-se tot ce este necesar, de la drumuri la indicatoare rutiere și turistice. La emisiunea România furată au fost invitate asiciațiile Adevărații Veloprieteni, Clubul de Cicloturism Napoca, OPTAR și Outhentic Cycling Romania, patru din cele mai implicate entități care se ocupă de dezvoltarea și promovarea cicloturismului în România. Emisiunea, cu o durată de 60 minute, poate fi urmarită integral aici. Sursa: Freerider
×