Mergi la conţinut

freeriderro

Membri
  • Conţinut

    6.163
  • Membru din

  • Ultima vizită

    Niciodată
  • Days Won

    3
  1. În culisele secvenței de 4 minute din unReal

    În filmul unReal există o scenă celebră, lungă, pentru simplul motiv că a fost filmată dintr-o singură bucată. În general, la astfel de filme de acțiune, se trag zeci de duble per secventă. Se ajunge la numere ridicole, de 30 chiar 80 de duble, pentru că aproape niciodată riderii nu se dau perfect sau cameramanii nu filmează exact cum vor. Brandon Semeniuk este protagonistul secvenței, el fiind unul dinte cei mai buni rideri de slopestyle, așadar și unul dintre cei mai potriviți pentru această secvența. Nu doar ca Brandon trebuia să faca aici tot run-ul de 4 minute perfect, dar și producătorii de la TGR și Anthill Films trebuiau să filmeze perfect, totul dintr-o singură bucată, cu o singură cameră. Iată cum arată la final scena: [embedded content] Sursa: Freerider
  2. În filmul unReal există o scenă celebră, lungă, pentru simplul motiv că a fost filmată dintr-o singură bucată. În general, la astfel de filme de acțiune, se trag zeci de duble per secventă. Se ajunge la numere ridicole, de 30 chiar 80 de duble, pentru că aproape niciodată riderii nu se dau perfect sau cameramanii nu filmează exact cum vor. Brandon Semeniuk este protagonistul secvenței, el fiind unul dinte cei mai buni rideri de slopestyle, așadar și unul dintre cei mai potriviți pentru această secvența. Nu doar ca Brandon trebuia să faca aici tot run-ul de 4 minute perfect, dar și producătorii de la TGR și Anthill Films trebuiau să filmeze perfect, totul dintr-o singură bucată, cu o singură cameră. Iată cum arată la final scena: [embedded content] Sursa: Freerider
  3. 170 km de cicloturism la poalele Făgărașului

    În toamna lui 2018, la invitația celor de la Martin Velo Sport, am documentat un traseu de cicloturism. Firma se ocupă de comercializarea remorcilor de bicicletă pentru copii, iar acest traseu este cât se poate de potrivit pentru a te plimba cu bicicleta alături de cei mici, fie pe bicicletele lor fie în remorci dacă sunt și mai mici. Pe scurt, traseul este excelent și foarte liniștit din punct de vedere al traficului motorizat. Cei 173 de kilometri mai precis, pornesc din Zărnești și sfârșesc tocmai în Păltiniș, lângă Sibiu. Dacă veți downloada track-ul acestui traseu veți observa că este împărțit în trei secțiuni. Noi am documentat doar partea din mijloc, cu o lungime de 63 km, pentru că este zona cea mai “sălbatică”, cea mai mare parte din drum făcându-se pe forestiere. Traseul face parte dintr-o rețea de drumuri care merge pe la poalele Făgărașilor în jurul curbei de nivel de 600 m. Drumurile sunt în stare faorte bună, dar ocazional, după ploaie poți întâlni și noroi. În zonele cele mai izolate ale drumului, mai precis între Recea și Avrig, sunt șanse să te întâlnești cu animale sălbatice cum ar fi urși, însă localnicii ne-au asigurat că șansele sunt foarte mici. Este bine de știut că urșii din această parte sunt sălbatici, nedomesticiti și neobișnuiți cu omul. Asta înseamnă că te vor simți de la distanță și nu vor dori să fie în preajma ta. Fiind pe bicicletă, din cauza zgomotului făcut nu vei avea cum să suprinzi și să sperii animalele. Până te vei apropia, ele vor fi demult plecate. Noi nu ne-am întâlnit cu Moș Martin și, poate mai important, nici cu câini de stână sau vagabonzi pentru că după data de 10 iunie turmele urcă la munte. Altfel, este posibil să întâlnești căprioare multe, acvile țipătoare, cocoși de munte, iepuri, mistreți sunt de asemenea, dar și aceștia nu se arată ziua potrivit celor de la Martin Velo. Celelalte două secțiuni din traseu se desfășoară pe drumuri asfaltate naționale cu trafic redus sau drumuri județene cu trafic și mai redus. Întrucât am spus mai sus deja că vreo 60 km sunt pe forestier, este evident că bicicleta recomandată pentru acest traseu este fie clasicul mtb, fie bicicleta de trekking sau mai nou gravel bike-ul. Cum secțiunile sunt de 50, 63 și 60 km, traseul ar putea fi parcurs în 3 zile. Însă organizarea ți-o faci singur în funcție de nivelul grupului și dacă distanțele sunt prea mari, mai poți adăuga nopți întrucât de-a lungul celor 173 km vei întâlni multe posibilități de cazare și restaurante pe marginea drumului. Excursia pornește din Zărnești. Aici poți ajunge cu mașina desigur, sau cu trenul. Secțiunea întâi a traseului se desfășoară între Zărnești și Recea. Distanța totală este de 50 km cu o diferență de nivel de doar 536 m. Deși din Zărnești pornești în urcare, mare parte din traseu este la vale, până în Șinca Veche. De aici începe iar urcare însă rampa medie este foarte mică, doar 1%. Vei pedala mai întâi pe DN 73A după care, începând cu Șinca Veche, intri pe DJ104A. Google Street View Google Street View Google Street View Google Street View Cele mai importante localități prin care treci sunt: Zărnești, Poiana Mărului, Șinca Nouă, Șinca Veche, Mărgineni, Recea. Pe acastă sectiune drumul este în întregime asfaltat. Următoarea secțiune este între Recea și Avrig. Avem o lungime de 63 km și 885 m diferență de nivel. Este cea mai frumoasă parte a traseului întrucât majoritatea se face pe drumuri forestiere, peste câmpii și prin păduri. Pornind din Recea, traseul merge spre orașul Victoria, trecând prin mai multe sate cum ar fi Lisa sau Viștișoara. De la Victoria ajungi la Sumerna, un cătun la poalele muntelui, după care treci spre Valea Arpașului Mare și mai departe spre Arpășel și barajul Albota. Între timp vei trece și pe lângă mănăstirea Sâmbăta. Din Victoria se continuă pe forestier spre Păstrăvăria Albota, mănăstirea Cârțișoara, după care mai departe spre Transfăgărășan pe care vei merge doar puțin. Aici în zonă poți face pauză o zi pentru a urca Transfăgărășanul până la Bâlea Lac. După Transfăgărășan continuăm pe forestiere spre Porumbacu de Sus pentru ca la final să ajungem în Avrig unde găsim alte posibilități de cazare. Spre Păltiniș – Google Street ViewMai departe urmează ultima secțiune a traseului, Avrig – Păltiniș. Este și cea mai grea pentru că urcăm. Avem o lungime de 60 km cu 1600 m diferență de nivel, drum asfaltat pe DJ105G, DJ106C, D, A și la final puțin DJ106N. Dacă este prea mult pentru tine să pedalezi toată distanța dintr-un foc te poți opri în Cisnădie sau Rășinari pentru a mai sta o noapte. Cam din Rășinari începe urcarea, care până în Păltiniș are o lungime de 19 km, 1060 m diferență de nivel, 5% rampă medie și 17% rampă maximă. Google Street View Google Street View Google Street View Google Street View În Păltiniș, la altitudinea de 1442 m, excursia noastră se încheie. Despre Păltiniș se spune că este stațiunea montană aflată la cea mai altitudine din țară deși Rânca din Gorj este la 1600 m. Dacă ai ajuns până în Păltiniș înseamna și că ai făcut și una din cele mai grele cățărari de asfalt de la noi. Download track GPS. Sursa: Freerider
  4. Marca britanică Vielo s-a lansat doar în 2018, fiind focalizată pe versatilitate și pe nevoile clienților din UK. Asta înseamnă spațiu suficient pentru anvelope late pe drumurile proaste, prinderi ascunse pentru aripi, chiar și rutarea cablurilor specifică pentru frânele montate în stil moto (cu frâna față pe dreapta și cea spate pe stânga) după cum se practică în Marea Britanie. Noul model V+1 Rival aduce bicicleta într-o nouă gamă de preț, cu echipare ceva mai puțin performantă și un cadru din carbon ceva mai ieftin. Acum se poate chiar alege între roți 650b și 700c fără diferență de preț. Partea de bază a modelului V+1 nu s-a schimbat de la lansarea din 2018, fiind în continuare destinat categoriilor endurance, drumuri proaste, gravel și road plus. Spațiul pentru anvelope s-a păstrat la 700×42 mm sau 650bx2.1. Au rămas prezente prinderile ascunse de aripi și rutarea internă pentru tijă dropper. Cuvetele și monoblocul folosesc rulmenți cu etanșare dublă pentru protecția suplimentară necesară pe vreme proastă. Singura diferență la cadru e că modelul V+1 UDG Rival e cu 140 g mai greu în comparație cu modelul V+1 UD Force datorită folosirii unor straturi de carbon ceva mai grele. În afară de transmisia Rival 1×11 și roțile diferite, iată ce modificări au mai fost adăugate de Vielo: Noul V+1 UDG Rival Edition este un pic mai greu (140 g) și mai economic decât modelul anterior V+1. V+1 UDG Rival este construit cu transmisia SRAM Rival 1×11 (în loc de Force) și cu roți DT Swiss C1800 care pot fi înlocuite cu TOker G23AB 650B fără costuri suplimentare. Greutatea bicicletei complet echipată e de 8.5 kg în comparație cu 7.92 kg la modelul anterior echipat cu Force. V+1 UDG Rival Edition este disponibilă doar într-o nouă culoare albastră, cu sigla Vielo imprimată în interiorul furcii, seat stay-urilor și pe top tube. Prețul anunțat pentru Rival Edition este de 3499 Lire în comparație cu 5299 Lire cât costă modelul Force 1. Cadrul este disponibil și separat la prețul de 2349 Lire. Geometria este prezentată în tabelul de mai jos. Se pare că Vielo lucrează și la un nou proiect de cursieră all-road, R+1, dar detaliile sunt foarte puține. Se pare că acesta va avea pipă integrată, seat tube aero curbat și nișt seatstay-uri curbate interesante. Nu ar fi exclus ca R+1 să fie un fel de V+1 ”lite” cu spațiu mai mic pentru anvelope, geometrie mai sportivă, greutate mai mică dar cu aceiași rutare pentru frâne în stil moto și cu rulmenți cu etanșare dublă. Acestea sunt însă doar speculații iar singurele informații disponibile sunt momentan despre modelul V+1, pe pagina producătorului. Informații de pe bikerumor.com Sursa: Freerider
  5. Marca britanică Vielo s-a lansat doar în 2018, fiind focalizată pe versatilitate și pe nevoile clienților din UK. Asta înseamnă spațiu suficient pentru anvelope late pe drumurile proaste, prinderi ascunse pentru aripi, chiar și rutarea cablurilor specifică pentru frânele montate în stil moto (cu frâna față pe dreapta și cea spate pe stânga) după cum se practică în Marea Britanie. Noul model V+1 Rival aduce bicicleta într-o nouă gamă de preț, cu echipare ceva mai puțin performantă și un cadru din carbon ceva mai ieftin. Acum se poate chiar alege între roți 650b și 700c fără diferență de preț. Partea de bază a modelului V+1 nu s-a schimbat de la lansarea din 2018, fiind în continuare destinat categoriilor endurance, drumuri proaste, gravel și road plus. Spațiul pentru anvelope s-a păstrat la 700×42 mm sau 650bx2.1. Au rămas prezente prinderile ascunse de aripi și rutarea internă pentru tijă dropper. Cuvetele și monoblocul folosesc rulmenți cu etanșare dublă pentru protecția suplimentară necesară pe vreme proastă. Singura diferență la cadru e că modelul V+1 UDG Rival e cu 140 g mai greu în comparație cu modelul V+1 UD Force datorită folosirii unor straturi de carbon ceva mai grele. În afară de transmisia Rival 1×11 și roțile diferite, iată ce modificări au mai fost adăugate de Vielo: Noul V+1 UDG Rival Edition este un pic mai greu (140 g) și mai economic decât modelul anterior V+1. V+1 UDG Rival este construit cu transmisia SRAM Rival 1×11 (în loc de Force) și cu roți DT Swiss C1800 care pot fi înlocuite cu TOker G23AB 650B fără costuri suplimentare. Greutatea bicicletei complet echipată e de 8.5 kg în comparație cu 7.92 kg la modelul anterior echipat cu Force. V+1 UDG Rival Edition este disponibilă doar într-o nouă culoare albastră, cu sigla Vielo imprimată în interiorul furcii, seat stay-urilor și pe top tube. Prețul anunțat pentru Rival Edition este de 3499 Lire în comparație cu 5299 Lire cât costă modelul Force 1. Cadrul este disponibil și separat la prețul de 2349 Lire. Geometria este prezentată în tabelul de mai jos. Se pare că Vielo lucrează și la un nou proiect de cursieră all-road, R+1, dar detaliile sunt foarte puține. Se pare că acesta va avea pipă integrată, seat tube aero curbat și nișt seatstay-uri curbate interesante. Nu ar fi exclus ca R+1 să fie un fel de V+1 ”lite” cu spațiu mai mic pentru anvelope, geometrie mai sportivă, greutate mai mică dar cu aceiași rutare pentru frâne în stil moto și cu rulmenți cu etanșare dublă. Acestea sunt însă doar speculații iar singurele informații disponibile sunt momentan despre modelul V+1, pe pagina producătorului. Informații de pe bikerumor.com Sursa: Freerider
  6. Au început înscrierile la Bucegi Winter Race, 23.03.2019

    Bucegi Winter Race este una dintre cele mai vechi curse de schi-alpinism și schi de tură de la noi, care a reușit să se desfășoare timp de 9 ediții consecutive, în zona Padina-Peștera din Munții Bucegi, pe un traseu ce a variat de la un an la altul în funcție de condițiile de zăpadă și cele meteo. Cursa este una foarte frumoasă, adresată atât sportivilor de performanță cât și amatorilor de schi de tură care își doresc o zi frumoasă la schi într-una din cele mai potrivite zone pentru acest sport la noi în țară. Iată ce spun organizatorii: Bucegi Winter Race este o competiţie de schi de tură care se desfaşoară în Munţii Bucegi, pe traseul de creastă, cu start din zona Peștera, în prima decadă a lunii martie. Prima competiţie a fost organizată in februarie 2011 si de atunci, în fiecare an, schiori din toată ţara paticipă la acest concurs. Ediţia a IX-a 2019, se va desfăşura în ziua de sâmbată, 23 martie, cu start/sosire în aceeaşi zonă Pestera, având o lungime de aproximativ 12,5 km şi 1000m diferenţă de nivel în urcare. Obiectivul acestui concurs este de a promova zona montană înală a Judeţului Dâmboviţa prin intermediul tuturor activităţilor outdoor. TRASEUL PROPUS PENTRU 2019 START: REF.SALV.PESTERA–>Vârful Bătrâna(CP1)–>Stâna din Doamnele–>Vârful Obârşia–>Stâna din Şugări(CP2)–>Şaua Călugărului–>Piciorul Babelor(CP3)–>Cabana Babele–>Vârful Cocora–>Plaiul lui Păcală–> SOSIRE: REF.SALV.PESTERA Startul se va da în bloc sâmbată, 23 martie 2019 ora 9.30, de lângă Refugiul Salvamont Dâmbovița, pe traseul ce urmează banda albastră până în zona de confluență cu triunghiul roșu, mergând pe acesta până aproape de Stâna din Doamnele, covorâm ușor în Valea Doamnele și ne continuăm traseul în direcție S, S-V, inițial în coborâre după care în urcare pana iesim in drumul forestier ce duce la stâna din Piatra Hoților (Valea Horoabelor), pe care-l lăsăm ușor în stânga pentru a ne continua urcarea până în Vârful Bătrâna, unde se află primul post de control. De aici se coboră inițial pe culme și apoi pe drum, traversăm din nou Văile Doamnele și Obârșia după care ne antrenăm într-un urcuș susținut până pe Vârful Obarșia, unde portiunea finala, aprox. 15m, va fi parcursa pe bocanci. Din Vârful Obârşia se coboară, pe versantul sud-estic, până la Stâna din Şugări (CP2). Continuăm de aici cu o urcare uşoară spre Şaua si Varful Călugarului, de unde incepem coborarea pe “Fata Mare” pana la SOSIRE Există și un traseu de rezervă pentru condiții meteo dificile. ECHIPAMENT INDIVIDUAL OBLIGATORIU: bocanci de tură, schiuri de tură cu legături mobile piei de focă beţe ochelari de soare cu filtru UV rucsac de tură în care să încapă echipamentul cerut şi cu sistem de ataşare a schiurilor caciulă sau bentiţă cască omologată manuşi pantaloni lungi interiori şi suprapantaloni bluză de interior si exterior cu mânecă lungă folie de supravieţuire de minim 1.80 m patraţi un pansament compresiv lopata, snur si sonda de avalansa Se recomandă sa aveţi in dotare: pufoaică, lanterna frontala Taxa este de doar 50 lei. Pentru înscrieri și informații complete vizitați pagina organizatorilor. Sursa: Freerider
  7. Vânt, munți, drumeție, natură. Patagonia este grea pentru cicliști, în special dacă pedalezi spre nord. Vântul care bate din este nemilos și poate ajunge la 70 kmh. Așa că dacă vei face tura asta, asigură-te că mergi spre sud. Însă este și superbă. Vei vrea ca după fiecare viraj să te oprești și să faci 1000 de poze! [embedded content] Sursa: Freerider
  8. Traversarea Patagoniei pe bicicletă

    Vânt, munți, drumeție, natură. Patagonia este grea pentru cicliști, în special dacă pedalezi spre nord. Vântul care bate din este nemilos și poate ajunge la 70 kmh. Așa că dacă vei face tura asta, asigură-te că mergi spre sud. Însă este și superbă. Vei vrea ca după fiecare viraj să te oprești și să faci 1000 de poze! [embedded content] Sursa: Freerider
  9. Öhlins a lansat oficial furca de downhill DH38

    După mult prea multe luni de teste, noua furcă dual-crown de downhill Öhlins DH38 e lansată oficial pe piață. Aceasta promite mult, producătorii spunând că furca e perfectă pentru orice, de la distracția de weekend din bike park până la Red Bull Rampage! Furca aduce sistemul propriu Öhlins de amortizare în lumea modelelor cu cursă lungă, alături de multe alte tehnologii ce o fac simplu de utilizat pe orice bicicletă de enduro, park sau DH. Chiar dacă nu este vândută ca furcă de enduro, cursa acesteia poate fi scăzută la 160 mm, preluând astfel gama de utilizări în continuarea modelului RFX36. Noua furcă este însă proiectată să dea totul la cursa maximă de 200 mm, cu ajutorul cartușului mărit TTX18, butucului DH Boost cu ax flotant inspirat din lumea moto și cu reglajele de amortizare pregătite pentru DH. Noutățile pentru azi sunt că furca este gata de expediere către clienți și va ajunge în magazine în această lună. Iată caracteristicile tehnice principale: tehnologie TTX cursă de 160-200 mm arc cu aer independent amortizor independent pregătită pentru discuri de 200 mm butuc Boost DH garnituri SKS brațe de 38 mm Offset 46/50/54/58 Compatibilă cu anvelope până la 29 x 2.8 și 27.5 x 3.0 Pregătită pentru aripă de protecție Posibilitate de reglaje la nivel de competiție Sistem cu ax flotant inspirat din motocross Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului. Informații de pe bikerumor.com Sursa: Freerider
  10. După mult prea multe luni de teste, noua furcă dual-crown de downhill Öhlins DH38 e lansată oficial pe piață. Aceasta promite mult, producătorii spunând că furca e perfectă pentru orice, de la distracția de weekend din bike park până la Red Bull Rampage! Furca aduce sistemul propriu Öhlins de amortizare în lumea modelelor cu cursă lungă, alături de multe alte tehnologii ce o fac simplu de utilizat pe orice bicicletă de enduro, park sau DH. Chiar dacă nu este vândută ca furcă de enduro, cursa acesteia poate fi scăzută la 160 mm, preluând astfel gama de utilizări în continuarea modelului RFX36. Noua furcă este însă proiectată să dea totul la cursa maximă de 200 mm, cu ajutorul cartușului mărit TTX18, butucului DH Boost cu ax flotant inspirat din lumea moto și cu reglajele de amortizare pregătite pentru DH. Noutățile pentru azi sunt că furca este gata de expediere către clienți și va ajunge în magazine în această lună. Iată caracteristicile tehnice principale: tehnologie TTX cursă de 160-200 mm arc cu aer independent amortizor independent pregătită pentru discuri de 200 mm butuc Boost DH garnituri SKS brațe de 38 mm Offset 46/50/54/58 Compatibilă cu anvelope până la 29 x 2.8 și 27.5 x 3.0 Pregătită pentru aripă de protecție Posibilitate de reglaje la nivel de competiție Sistem cu ax flotant inspirat din motocross Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului. Informații de pe bikerumor.com Sursa: Freerider
  11. Cunoaștem sentimentul, când am vrea să fim mai vizibili în trafic, ca să nu mai vorbim de respectatul legii, dar nu ne vine să punem ochi de pisică pe cursiera de carbon. Așa că nemții de la FLECTR au conceput o serie de autocolante reflectorizante care arată bine inclusiv pe cele mai scumpe și pretențioase biciclete sau jante din carbon. Noul produs se numește FLECTR 360 CL. Este un autocolant pe care-l lipești pe jantă și care practic nu adaugă greutate bicicletei. În plus, producătorul spune că este primul reflectorizant de acest tip cu vizibilitate la 360 grade, folosind un design care acoperă ambele părți ale jantei. Inițial FLECTR era disponibil într-o singură variantă de culoare, iar acum, prin campania Kickstarter, producătorul adaugă alte 8 noi opțiuni, pentru a le asorta cu bicicleta și janta. Campania Kickstarter se încheie pe 6 martie, iar livrările încep în aprilie. Prețurile sunt următoarele (la care se adaugă 5 euro livrarea în România): 15 euro pentru 1 set; 24 euro pentru set dublu; 33 euro pentru set triplu; 42 euro pentru patru seturi; 79 euro pentru opt seturi. [embedded content] Pentru modelul vechi FLECTR 360, producătorul a anunțat acum un kit OMNI, gândit să se potrivească pe orice jantă de pe piață. Modelul FLECTR original se vindea doar în dimensiuni predefinite. Tabelul de mai jos te ajută să alegi dimensiunea corectă. Dimensiunea minimă a jantei pe care se pot instala autocolantele este de 24” cu un număr maxim de 32 spițe, deși e posibil să le poți instala și pe alte jante folosind kitul OMNI și o foarfecă. Sursa: Freerider
  12. Cunoaștem sentimentul, când am vrea să fim mai vizibili în trafic, ca să nu mai vorbim de respectatul legii, dar nu ne vine să punem ochi de pisică pe cursiera de carbon. Așa că nemții de la FLECTR au conceput o serie de autocolante reflectorizante care arată bine inclusiv pe cele mai scumpe și pretențioase biciclete sau jante din carbon. Noul produs se numește FLECTR 360 CL. Este un autocolant pe care-l lipești pe jantă și care practic nu adaugă greutate bicicletei. În plus, producătorul spune că este primul reflectorizant de acest tip cu vizibilitate la 360 grade, folosind un design care acoperă ambele părți ale jantei. Inițial FLECTR era disponibil într-o singură variantă de culoare, iar acum, prin campania Kickstarter, producătorul adaugă alte 8 noi opțiuni, pentru a le asorta cu bicicleta și janta. Campania Kickstarter se încheie pe 6 martie, iar livrările încep în aprilie. Prețurile sunt următoarele (la care se adaugă 5 euro livrarea în România): 15 euro pentru 1 set; 24 euro pentru set dublu; 33 euro pentru set triplu; 42 euro pentru patru seturi; 79 euro pentru opt seturi. [embedded content] Pentru modelul vechi FLECTR 360, producătorul a anunțat acum un kit OMNI, gândit să se potrivească pe orice jantă de pe piață. Modelul FLECTR original se vindea doar în dimensiuni predefinite. Tabelul de mai jos te ajută să alegi dimensiunea corectă. Dimensiunea minimă a jantei pe care se pot instala autocolantele este de 24” cu un număr maxim de 32 spițe, deși e posibil să le poți instala și pe alte jante folosind kitul OMNI și o foarfecă. Sursa: Freerider
  13. Producătorul de MTB-ui YT Industries a adăugat colecției primul model de DH cu roți de 29 – TUES 29 CF. Bicicleta era deja una dintre cele mai rapide din Cupa Mondială, fiind folosită de fostul lor rider Aaron Gwin, YT intenționând să pună pe bicicleta aceasta cât mai multe tinere talente din echipa YT Mob Team condusă de Angel Suarez. [embedded content] Noua bicicletă Tues 29 ce se va vinde direct de la producător către clienți a fost dezvoltată împreună cu echipa YT Mob pentru a păstra succesul și performanța modelului cu roți de 27.5, oferind cicliștilor posibilitatea de a alege arma perfectă pentru coborâri extreme. În timp ce modelul cu roți mici poate să facă față la coborârile tehnice din Cupa Mondială de DH sau la ceva mai puțin convențional cum e RedBull Rampage, noul 29 nu e un model polivalent. Acesta este orientat doar pe competiții de DH iar YT spun că Tues 29 e cel mai rapid model din colecția lor. În afara roților mari ce oferă stabilitate la viteză mare, cinematica suspensiei lui Tues 29 a fost modificată pentru a fi mai progresivă decât la Tues 27. Și cum s-a trecut la roți mari, noul Tues 29 e mai lung și mai stabil. Noul Tues 29 CF vine în trei mărimi de cadru – regular, long și extra-long, fiind proiectat pentru cicliști mai înalți de 167 cm. Cei mai mici de înălțime sunt sfătuiți să aleagă Tues 27, nu să compromită geometria și manevrabilitatea. Noul model Tues mai mare are o geometrie refăcută cu o înălțime mai mică a monoblocului pentru un centru de greutate mai scăzut și cu chainstay-uri ceva mai lungi. Tues 29 păstrează același unghi al furcii mic de 63.5 grade ca la modelul mai mic, dar cu un reach mai mare al cadrului. Noul cadru de 29 păstrează aceiași structură a suspensiei V4L Horst-link cu patru brațe și o cursă de 203 mm a roții din spate. O creștere a rigidității vine de la cadrul complet din carbon hi-mod, cu o nouă aranjare a straturilor specifică pentru modelul 29. Tues 29 CF oferă aproximativ aceleași caracteristici tehice ca modelul Tues 27 CF, incluzând aici ax thru spate de 12×150 mm, locaș pentru cuvete din carbon, rulmenți cu etanșare dublă, rutare internă completă, prindere ISCG, demontarea pivoților dintr-o singură parte, placă anti chain-suck și protecții de downtube și chainstay prinse în șuruburi. Noul Tues 29 vine în două echipări complete, fiecare cu două opțiuni de culoare – Pro Race și Pr. Modelul de top Tues 29 CF Pro Race are un preț de 5500 Euro, suspensii Fox cu tratament Kashima – furcă Fox 40 Factory de 203 mm în față și amortizor Float X2 Factory în spate, ambele cu reglaje separate pentru compresie la viteză mică, mare și rebound pentru ca performanțele să fie reglabile la nivel de competiție. Transmisia include o casetă marca e*thirteen, un deraior spate SRAM X01 DH de 7 pinioane, frâne TRP G-spec, ghidon și pipă Renthal și roți și angrenaj din carbon e13, greutatea totală fiind de 15.4 kg. Modelul Tues 29 CF Pro folosește suspensii Fox Performance Elite, respectiv furca Fox 40 și amortizorul X2. Transmisia e aceiași, doar că folosește deraior GX DH de 7 viteze, aceleași frâne G-spec, angrenajul și roțile fiind e*thirteen LG1 iar greutatea fiind de 15.2 kg. Ambele biciclete, cea de 27.5 fiind disponibilă atât cu cadru din carbon cât și din aluminiu, sunt disponibile direct de la YT sub deviza ”27.5 or 29: TUES your way”. Alegeți modelul 29 pentru a urca pe podiumul curselor de DH sau 27.5 pentru mai multă versatilitate și manevrabilitate dacă vreți să o folosiți și în bike park. Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului. Informații de pe bikerumor.com Sursa: Freerider
  14. Cursa 3 Peaks Cyclocross, prima de acest gen din lume

    Despre 3 Peaks Cyclocross se spune că este cel mai greu concurs de ciclocros din lume. Are loc în Anglia, în parcul național Yorkshire Dales, în fiecare an din 1961 încoace. Se mai spune că 3 Peaks este părintele tuturor concursurilor de aventură care au urmat. [embedded content] Sursa: Freerider
  15. Despre 3 Peaks Cyclocross se spune că este cel mai greu concurs de ciclocros din lume. Are loc în Anglia, în parcul național Yorkshire Dales, în fiecare an din 1961 încoace. Se mai spune că 3 Peaks este părintele tuturor concursurilor de aventură care au urmat. [embedded content] Sursa: Freerider
×