freeriderro

Membri
  • Conţinut creat

    3.428
  • Membru din

  • Ultima vizită

    Niciodată
  • Days Won

    3

freeriderro last won the day on March 5

freeriderro had the most liked content!

Despre freeriderro

  • Data naşterii
  1. Urmărește în direct etapa a 7a, ultima, de la Absa Cape Epic 2017. În cazul în care transmisia nu pornește, intră pe site-ul concursului aici. Sursa: Freerider
  2. video

    Puțin mtb departe de casă nu strică. Ni se transmite că Tasmania este una din locațiile perfecte pentru așa ceva, cu poteci de-a lungul și de-a latul insulei. Sursa: Freerider
  3. Urmărește în direct etapa a 6a din maratonul Absa Cape Epic 2017 Sursa: Freerider
  4. În ultima sâmbătă a lunii martie a fiecărui an are loc Ora Pământului. Ce este acest eveniment? Între orele 20:30 – 21:30 ești invitat, tu ca „persoană fizică”, dar și instituțiile emblematice, să stingi lumina în casă. Este un gest-simbol în lupta împotriva schimbărilor climatice. Comunicatul celor de la WWF este cât se poate de grăitor: „Într-o perioadă în care umanitatea modelează schimbările de pe Pământ – perioadă denumită de cercetători Antropocen – nu mai este nicio îndoială că rolul fiecăruia este extrem de important pentru a crea lumea de mâine.” În România evenimentul are o istorie de peste 7 ani. Potrivit WWF, se vede clar o schimbare de comportament în ultimii ani. Oamenii au devenit mult mai conștienți de valorile naturale din jur, de pericolele la adresa lor și nu ezită să devină activi de fiecare dată când e nevoie de implicarea lor. Toate aceste lucruri se leagă perfect cu pasiunea noastră pentru bicicletă, faptul că deplasarea prin mijloace proprii nu generează poluare, așa cum se întâmplă cu energia electrică necesară aprinderii becului din casă. Sursa green-report.ro. Foto Doru OprișanÎn 2017, WWF alături de Asociația Adevărații Veloprieteni, organizează acest eveniment pentru tine. A fost creat și un Facebook event unde găsești toate detaliile necesare. Bucureștenii, dar și cei aflați în zonă întâmplător, sunt invitați sâmbătă 25 martie la ora 17 în Parcul Izvor pentru a sărbători Ora Pamântului 2017. Vor avea loc activități pentru copii prin care aceștia pot învăța despre natură. Cu mic, cu mare, toată lumea este invitată să răspundă întrebării: Ce voi face eu anul acesta pentru a proteja natura? Asociația Adevărații Veloprieteni te invită să te înscrii aici, pentru a primi la fața locului un cadou reflectorizant. Parada pe biciclete va porni din Parcul Izvor la ora 20:30 și va parcurge un traseu circular prin centrul orașului, timp de o oră. Sursa: Freerider
  5. Venirea primăverii este motiv serios pentru mulți dintre noi să apeleze la alte mijloace de transport în oraș. Tocmai ce eram ieri blocat cu mașina în trafic și vedeam pe lângă mine o mulțime de bicicliști urbani, fiecare pedalând relaxat spre treaba lui. Da, eram cu mașina. Asta e, când trebuie să mergi pentru ITP, nu te poți duce pe bicicletă… Eram blocat și visam la cât de repede as fi ajuns acasă dacă eram pe bicicleta, mai ales că aveam una nouă, primită la test, cât se poate de disponibilă și potrivită. E vorba despre o Merida Speeder 500 care a sosit la mine mai mult din întâmplare. Cu ceva vreme în urmă, răsfoind noul catalog Bikefun, am ajuns la secțiunea Speeder și foarte repede mi-a atras atenția bicicleta asta, sau mai bine spus „tipul” ăsta de bicicletă. O încrucișare între cursieră și mtb. Cadru, ceva geometrie și ceva componente de cursieră și restul de geometrie și restul de componente de mtb. Pentru oraș aș spune că este combinația ideală. O consider potrivită și inclusiv bicicleta mea proprie de oraș este una custom, dar similară. Un mtb pe cadru de cursieră. De ce te-ar atrage un astfel de design? Pe mine m-au convins vreo două motive: viteza foarte mare pe care o poți prinde. E un avantaj pentru că ești ca un fulger, ții pasul cu traficul De fapt mergi mult mai repede decât mașinile. În al 2lea rând geometria de mtb pe mine mă avantajează, este mai confortabilă. Însă viteza mare presupune și frâna pe măsura, iar Speeder le are. Frânele hidraulice pe disc sunt acum norma la bicicletele de munte, iar la cursiere încep să apară. Însă dacă vrei discuri pe o cursieră, sau chiar și pe un ciclocros, prețul se cam duce în sus. La o astfel de bicicleta însă, un fel de hibrid, prețul este mai accesibil, nefiind o bicicletă specializată pe un anumit domeniu unde trebuie să performeze la maxim. O asemenea bicicletă, cursieră adaptată la oraș, vine și cu alte avantaje. Spre exemplu ghidonul care este mai îngust decât la mtb, pentru a încăpea printre mașini, dar mai lat ca la cursieră, pentru stabilitate mai bună. 61 cm în cazul lui Speeder în comparație cu 72 cât găsești la mtb, sau în jur de 45 cm la cursiere. Avem și alte avantaje: cadrul este adaptat pentru excursii de touring. Furca dispune de montanți pentru aripi și/sau portbagaj și la fel în spate pe țevile seat stay. Foarte ușor poți echipa bicicleta cu coburi și pleca la o tură de trekking pe asfalt în toată Europa. Și transmisia ajută. Vorbim de angrenaj cu două foi 50-34T, bun și pentru viteză în oraș, dar și pentru urcări pe Transfăgărășan și Transalpina. Caseta este ceva mai mult axată pe viteză, pinionul mare fiind doar de 28T. Însă combinat cu foaia mică de 34, ar trebui să-ți ofere suficient cuplu și pentru urcările mari. Nu uita totuși că bicicleta este gândită pentru cei mai sportivi dintre noi. Tot pentru touring sau trekking, ai pe cadru și două locuri pentru instalarea suporturilor pentru bidoanele de apă. Anvelopele sunt cunoscutele Maxxis Detonator. Lățimea de 28 este cea populară la ora asta. Inclusiv din ce în ce mai multe cursiere vin echipate cu această dimensiune mai mare de anvelope. Obții astfel un confort mai bun pe asfalt imperfect. Iar umflate corect raportat la greutatea ta, îți vor oferi cel mai bun randament. Cadrul lui Speeder este însă optimizat să accepte anvelope și mai mari, chiar și de ciclocros dacă ai de gând să treci și pe off-road. Echiparea modelului 500 este foarte bună. Pe lângă schimbătoarele excelente Shimano Ultegra, avem câteva piese din carbon. Mici detalii, dar care oferă bicicletei la final o greutate mai mică. Așadar din carbon avem manetele shifterelor Shimano, plăcuța frontală a pipei, tija de șa și da, inclusiv furca. Greutatea bicicletei este de 9,56 kg, fără pedale, cadru mărime 52. M-au impresionat manșoanele. Da, „nimicul” ăsta poate fi foarte important. Sunt „foam”, din spumă/burete, însă mult mai solide, desigur. Nu am mai mers cu așa ceva și mi-au plăcut. Sunt puțin mai moi și mai confortabile decât cele clasice din cauciuc tare. Mi-a plăcut această bicicletă să o pot folosi prin oraș o vreme și recunosc că dacă nu aș fi avut deja o bicicletă pentru segmentul „sportiv urban”, Merida Speeder ar fi fost una din opțiunile preferate. Bicicleta arată foarte bine, cu un aspect plăcut și îngrijit. Inclusiv cablurile schimbătoarelor sunt ghidate prin interiorul cadrului. Bicicleta este disponibilă pentru test la standul Bikefun, weekendul acesta la Salonul Bicicletei. Importator – Bikefun Sursa: freerider.ro
  6. Venirea primăverii este motiv serios pentru mulți dintre noi să apeleze la alte mijloace de transport în oraș. Tocmai ce eram ieri blocat cu mașina în trafic și vedeam pe lângă mine o mulțime de bicicliști urbani, fiecare pedalând relaxat spre treaba lui. Da, eram cu mașina. Asta e, când trebuie să mergi pentru ITP, nu te poți duce pe bicicletă… Eram blocat și visam la cât de repede as fi ajuns acasă dacă eram pe bicicleta, mai ales că aveam una nouă, primită la test, cât se poate de disponibilă și potrivită. E vorba despre o Merida Speeder 500 care a sosit la mine mai mult din întâmplare. Cu ceva vreme în urmă, răsfoind noul catalog Bikefun, am ajuns la secțiunea Speeder și foarte repede mi-a atras atenția bicicleta asta, sau mai bine spus „tipul” ăsta de bicicletă. O încrucișare între cursieră și mtb. Cadru, ceva geometrie și ceva componente de cursieră și restul de geometrie și restul de componente de mtb. Pentru oraș aș spune că este combinația ideală. O consider potrivită și inclusiv bicicleta mea proprie de oraș este una custom, dar similară. Un mtb pe cadru de cursieră. De ce te-ar atrage un astfel de design? Pe mine m-au convins vreo două motive: viteza foarte mare pe care o poți prinde. E un avantaj pentru că ești ca un fulger, ții pasul cu traficul De fapt mergi mult mai repede decât mașinile. În al 2lea rând geometria de mtb pe mine mă avantajează, este mai confortabilă. Însă viteza mare presupune și frâna pe măsura, iar Speeder le are. Frânele hidraulice pe disc sunt acum norma la bicicletele de munte, iar la cursiere încep să apară. Însă dacă vrei discuri pe o cursieră, sau chiar și pe un ciclocros, prețul se cam duce în sus. La o astfel de bicicleta însă, un fel de hibrid, prețul este mai accesibil, nefiind o bicicletă specializată pe un anumit domeniu unde trebuie să performeze la maxim. O asemenea bicicletă, cursieră adaptată la oraș, vine și cu alte avantaje. Spre exemplu ghidonul care este mai îngust decât la mtb, pentru a încăpea printre mașini, dar mai lat ca la cursieră, pentru stabilitate mai bună. 61 cm în cazul lui Speeder în comparație cu 72 cât găsești la mtb, sau în jur de 45 cm la cursiere. Avem și alte avantaje: cadrul este adaptat pentru excursii de touring. Furca dispune de montanți pentru aripi și/sau portbagaj și la fel în spate pe țevile seat stay. Foarte ușor poți echipa bicicleta cu coburi și pleca la o tură de trekking pe asfalt în toată Europa. Și transmisia ajută. Vorbim de angrenaj cu două foi 50-34T, bun și pentru viteză în oraș, dar și pentru urcări pe Transfăgărășan și Transalpina. Caseta este ceva mai mult axată pe viteză, pinionul mare fiind doar de 28T. Însă combinat cu foaia mică de 34, ar trebui să-ți ofere suficient cuplu și pentru urcările mari. Nu uita totuși că bicicleta este gândită pentru cei mai sportivi dintre noi. Tot pentru touring sau trekking, ai pe cadru și două locuri pentru instalarea suporturilor pentru bidoanele de apă. Anvelopele sunt cunoscutele Maxxis Detonator. Lățimea de 28 este cea populară la ora asta. Inclusiv din ce în ce mai multe cursiere vin echipate cu această dimensiune mai mare de anvelope. Obții astfel un confort mai bun pe asfalt imperfect. Iar umflate corect raportat la greutatea ta, îți vor oferi cel mai bun randament. Cadrul lui Speeder este însă optimizat să accepte anvelope și mai mari, chiar și de ciclocros dacă ai de gând să treci și pe off-road. Echiparea modelului 500 este foarte bună. Pe lângă schimbătoarele excelente Shimano Ultegra, avem câteva piese din carbon. Mici detalii, dar care oferă bicicletei la final o greutate mai mică. Așadar din carbon avem manetele shifterelor Shimano, plăcuța frontală a pipei, tija de șa și da, inclusiv furca. Greutatea bicicletei este de 9,56 kg, fără pedale, cadru mărime 52. M-au impresionat manșoanele. Da, „nimicul” ăsta poate fi foarte important. Sunt „foam”, din spumă/burete, însă mult mai solide, desigur. Nu am mai mers cu așa ceva și mi-au plăcut. Sunt puțin mai moi și mai confortabile decât cele clasice din cauciuc tare. Mi-a plăcut această bicicletă să o pot folosi prin oraș o vreme și recunosc că dacă nu aș fi avut deja o bicicletă pentru segmentul „sportiv urban”, Merida Speeder ar fi fost una din opțiunile preferate. Bicicleta arată foarte bine, cu un aspect plăcut și îngrijit. Inclusiv cablurile schimbătoarelor sunt ghidate prin interiorul cadrului. Bicicleta este disponibilă pentru test la standul Bikefun, weekendul acesta la Salonul Bicicletei. Importator – Bikefun Sursa articolului - Freerider
  7. Conversia bicicletelor la eBike a devenit un trend, pe piață existând o multitudine de kit-uri care de care mai ingenioase, dar cele mai universale rămân roțile cu motor încorporat, care se montează imediat și ușor. În această categorie intră și cea de la UrbanX care, după declarațiile lor, convertește aproape orice bicicletă într-una electrică. Genul acesta de kit-uri fac accesul la asistența electrică mult mai ieftin, fiind folosită o bicicletă deja existentă iar prețul nefiind extrem de mare, oricum incomparabil mai mic decât al unui eBike. Există multe dimensiuni disponibile, cu versiuni pentru frână pe jantă sau disc. Campania de lansare pe Kickstarter și-a depășit suma propusă așa că roțile urmează să intre în producție de serie. Roata UrbanX e proiectată să se potrivească pe orice bicicletă cu ax de 100 mm în față și dropout-uri tradiționale. Nu se va potrivi cu furcile cu ax thru. Sunt disponibile roți de 24, 26, 27.5, 29 precum și 650c și 700c. Instalarea e simplă, se înlocuiește doar roata și se prinde unitatea de control pe ghidon, cele două fiind apoi conectate cu un cablu. În cazul unei frâne pe disc trebuie instalat și discul aferent. Roțile vin chiar și cu anvelopa gata montată, aceasta putând fi bineînțeles schimbată dacă se dorește. În unele poze prezentate motorul pare să fie adăugat în Photoshop, cum e și aceasta. UrbanX vine în versiunile Eco și Booster, fiecare dintre ele putând fi achiziționată și în versiunea throttle, în care oferă și mers autonom fără pedalat dar și în versiune unde roata merge doar dacă se pedalează, pentru piețele unde acest lucru e obligatoriu. Modelul Eco are un motor de 240w și oferă viteza maximă de 25 km/h în timp ce versiunea Booster oferă 350w și viteza de 32 km/h. Ambele versiuni au o autonomie de aproximativ 50 km și o limită de greutate de 130 kg. Motorul este controlat cu o unitate pe ghidon care include un indicator pentru nivelul bateriei. Există trei nivele de asistență, acestea putând fi reglate prin intermediul unei aplicații iOS/Android. Bateria de 36 V și 3500 mAh se prinde pe butuc sub ax și se poate demonta ușor pentru încărcare sau înlocuire cu una încărcată. O încărcare completă durează doar 1.5 ore iar bateria ar trebui să reziste 1000 de cicluri de încărcare. Roata UrbanX adaugă în jur de 6.5 kg pe bicicletă, destul de mult dar totuși comparabil cu greutățile mari ale eBike-urilor de pe piață, astfel că o bicicletă de oraș echipată cu UrbanX va ajunge la aproximativ 20 kg. Și fotografia asta pare a fi modificată în Photoshop În acest moment cei care contribuie la campanie pot să comande roata UrbanX Eco la prețul de 299 USD sau cea Booster la 399 USD. Prețul nu se modifică în funcție de dimensiunea roții sau a tipului de frână. Aceștia vor putea alege aceste opțiuni după încheierea campaniei. UrbanX vine cu o garanție de un an iar primele livrări sunt așteptate în luna iulie. Pentru mai multe informații accesați pagina campaniei. Informații de pe bikerumor.com Sursa: Freerider
  8. Pentru bicicletele gravel WTB a pregătit în 2016 modelul Exposure în versiunea 32c, o anvelopă cu profil mixt pentru asfalt și teren mixt. Diferența față de deja existentele modele 30c și 34c nu e doar de dimensiune ci și de dimensiunea și adâncimea crampoanelor. Zona centrală e de tip slick iar profilul devine din ce în ce mai cramponat spre margine. Crampoanele nu sunt suficient de mari să opună rezistență pe asfalt dar ar trebui să ofere suficientă aderență pentru offroad ușor. În imaginea de mai sus se poate vedea cum seria Exposure devine din ce în ce mai agresivă cu creșterea balonajului. WTB Exposurea 32 Road TCS este construit pe carcasa WTB Supple Casing, folosește compusul Distance+ și este tubeless ready. Greutatea anunțată va fi în jur de 360 g iar prețul va fi de 79.99 USD. Pentru cei ce doresc o anvelopă de MTB mai rezistentă WTB a pregătit și versiunea Ranger 2.25 TCS Tough, cu 150 g mai grea decât modelul Light, adică cu o greutate de 900-950 g pentru 29 și 850-900 g pentru 27.5. Acest model va completa gama Ranger în luna mai, alături de deja existentele Light și Fast Rolling. Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului. Informații și imagini de pe bikerumor.com Sursa: Freerider
  9. video

    Da, și în Japonia există biciclete și poteci, iar japonezii se dau și ei destul de bine… Sursa: Freerider
  10. ADVERTORIAL Dacă nu ai auzit deja de Puky, îți spunem că este o marcă de vehicule pentru copii ce activează din 1949 doar în această ramură. Au început cu producția de trotinete la Düsseldorf, iar de atunci fabrică biciclete, trotinete, triciclete, karturi și multe altele doar în Germania. Astăzi pe ușa fabricii ies cam 2.000-3.000 de vehicule pe zi. 68 de ani de experiență într-un domeniu nu sunt puțini, iar acest fapt se regăsește în calitatea constantă a produselor. Nici de la un an la altul, modelele nu suferă mari schimbări, pentru că de ce ai schimba ceva ce îndeplinește foarte bine un scop? Iar scopul Puky este să ofere siguranță, confort și simplitate în produsele sale, astfel încât, spre exemplu, să atenueze șocurile unui eventual accident sau să reducă cât de mult se poate mentenanța vehiculului. O scurtă introducere a fost binevenită dar și suficientă, pentru că a sosit timpul să trecem la vehiculele propriu-zise. Cum spuneam, Puky are o paletă largă de produse, pe care le oferă în funcție de fazele de dezvoltare ale copilului, în număr de patru: 1.Faza 1-2 ani: Copilul vrea să fie activ și simplele mișcări pe care le poate face împingând vehiculul în față îl vor ajuta să-și dezvolte coordonarea. 2.Faza 2-3 ani: Cel mic începe să-și dezvolte echilibrul și descoperă lumea alături de cei din jur. 3.Faza 4-5 ani: Dezvoltarea fizică continuă, iar copiii dobândesc încredere. 4.Faza 6-8 ani: Copiii încep să rezolve probleme și să gândească analitic, iar mișcarea face parte din dezvoltarea corectă în continuare. „My first Puky” Primul lui Puky poate să fie ori Wutsch ori PUKYlino. Ambele vehicule sunt un excelent punct de start în dezvoltarea mobilității copilului, iar principala diferență este dată de mediul de utilizare. PUKYlino este gândit pentru utilizarea în spații închise, iar Wutsch pentru afară. Pentru ambele vehicule, copilul trebuie să aibă minim 75-80 cm înălțime și să poate să stea în picioare și să meargă (neajutat). În schimb, Puky îl va antrena în mișcări de direcție și împingere. Bicicleta de învățare Probabil primul vehicul cu două roți din viața copilului ar putea fi bicicleta de învățare. Este excelentă pentru a antrena coordonarea și echilibrul. Introducerea celui mic în lumea ciclismului se poate face ușor, deoarece bicicleta de învățare are cadrul lăsat în jos pentru facilita urcarea și coborârea de pe aceasta. Detaliile nu sunt neglijate, ghidonul fiind „presărat” de protecții, iar șaua este construită tot pentru învățare. Puky recomandă ca cel mic să aibă cel puțin 2 ani și jumătate înainte să treacă la acest pas. Se pot ajusta șaua și ghidonul în funcție de cum se dezvoltă copilul. Unghiul ghidonului nu este limitat, pentru a preveni eventuale accidente. Triciclete Aceste vehicule sunt construite atât pentru copii, dar și pentru părinți. Ciudat? Ei bine, copiii se pot juca și dobândesc abilități în coordonarea acțiunilor simultane (pedalare, frânare, direcție), iar părinții pot avea controlul printr-o bară auxiliară. Sunt construite calitativ: centrul de greutate este lăsat în jos. Astfel, stabilitatea este asigurată. Roțile pot fi atât dependente de pedalare (dacă se învârt roțile, se învârt și pedalele), cât și libere. Mai exact, se poate activa sau dezactiva modul freewheel. Șaua ajustabilă asigură folosirea tricicletei pe termen lung. Trotinetele Acestea pot fi folosite începând cu doi ani și terminând cu… oricât. Evident, Puky se adresează doar copiilor, însă trotineta începe să câștige tot mai mult teren pentru vârstele. Pentru copii, trotineta poate să fie o pregătire foarte bună pentru bicicletă. Ajută la echilibru, la înțelegerea frânării și la direcție. În același timp, dezvoltă și musculatura copilului. Trotinetele Puky au centrul de greutate jos, astfel sunt mai stabile. Biciclete Probabil cele mai apreciate, bicicletele au făcut parte din copilăria majorității dintre noi. Ce oferă Puky și la acest segment? Ei bine, au ales foarte bine geometria cadrelor în funcție de proporțiile copiilor, au ales componente durabile, un aspect plăcut și multe detalii care țin de siguranță. Ghidonul și șaua sunt ajustabile, iar ca dimensiuni modelele au roți între 12 și 24 țoli (inch). Deci, pentru toți copiii! Sunt ușor de urcat și de coborât de pe ele, iar buretele aflat pe ghidon previne eventuale accidentări, la fel și manșoanele. Portbagajul poate căra mici obiecte. Ce este important de notat este faptul că o bicicletă de copii nu este o bicicletă de adulți la dimensiuni reduse. Puky a studiat din greu anatomia copiilor și a observat că centrul de greutate este situat diferit, astfel a adaptat geometria cadrelor. Nimic nu este lăsat întâmplător iar aceste aspecte în general se regăsesc la mărcile premium, precum Puky. Sfatul Puky este să nu se folosească roți ajutătoare, deoarece odată învățat ciclismul în felul acesta, va fi mult dificilă deprinderea echilibrului pe bicicletă. Alt lucru important pentru copii este alegerea culorii. Puky s-a ocupat și de acest aspect și oferă mai multe variante cromatice. În România, Puky se găsește la magazinul de biciclete PerfectBike din București sau pe www.perfectbike.ro. Povestea detaliată a Puky precum și toate produsele lor le poți găsi pe www.puky.net. Pe aceste două site-uri puteți observa că Puky nu se rezumă doar la vehiculele, ci produc foarte multe accesorii și echipamente, fapt ce demonstrează pasiunea celor de la Puky pentru a completa viața copiilor. Articol scris de Barbu Leonard Sursa: Freerider
  11. Urmărește în direct etapa 5 de la Absa Cape Epic 2017 Sursa: Freerider
  12. DORNA XC | Mountain Bike Race 2017 se va desfășura în stațiunea Vatra Dornei, în perioada 29-30 iulie 2017, după următorul program: XCO (Cross-Country Olympic) – 29 iulie, XCM (XC Marathon) – 30 iulie. DORNA XC este o competiție națională de mountain bike pentru amatori și profesioniști, înscrisă în calendarul oficial FR Ciclism 2017, care promovează ciclismul montan în Țara Dornelor. Cursa XCO, aflată la cea de a III-a ediție, este dezvoltată pe un traseu deosebit de 4,5 km, în zona de promenadă Runc – Vatra Dornei. Noutatea ediției DORNA XC 2017 o reprezintă organizarea cursei de XCM. Traseul de maraton este unul cu totul special, parcurgând zone de un pitoresc desăvârșit. Munți înalți, văi lungi, ape cristaline, păduri întunecoase, stânci abrupte și orizonturi nemărginite. Rămâi la curent cu ultimele noutăți legate de concurs, pe pagina de Facebook a evenimentului. Sursa: Freerider
  13. Încă de la început scopul companiei Brik Bikes a fost să construiască în Olanda biciclete de oraș fără lanț, care să ofere o funcționare fără probleme și întreținere pentru mulți ani de zile. Folosind ideea de cardan închis ei au dezvoltat seria de modele din oțel Brik Sec la care ungerea lanțului și murdărirea cu ulei nu sunt un subiect prezent. S-a ajuns repede la modelul Brik Brut de mai sus, care a adus greutatea în jos la 17 kg și prețul la doar 920 Euro. Acum Brik a adăugat și o versiune cu transmisie pe curea, modelul Brik Belt ducând prețurile și mai jos. Transmisia pe cardan este în continuare disponibilă și pe modelele din oțel Brik Sec pe care a fost introdusă inițil. La fel cu modelul Brut, acesta are opțiunea unui cadru normal masculin sau unul specific feminin. Ambele modele sunt disponibile cu butuci cu 2, 3, 7 sau 8 viteze interne, cu frână pe tambur sau tip torpedou. Cel mai ieftin model e cel cu butucul cu 2 viteze SRAM Automatix, la prețul de 950 Euro, fiind și modelul cel mai ușor, la 18 kg, în timp ce versiunea cu butuc Shimano Nexus cu 8 viteze este cea mai scumpă, la 1180 Euro și cu o greutate de 19 kg. Inima întreii biciclete este transmisia. Până în acest an toate modelele Brik Bikes foloseau cardanul închis care înlocuia și chainstay-ul drept. Deși este greu și destul de complex, acest mecanism complet închis și cu baie de ulei este proiectat să funcționeze ireproșabil pentru foarte mulți ani fără nicio întreținere, chiar și în condiții de vreme foarte proastă. În acest sezon a fost introdus modelul Brik Belt cu transmisie pe curea. Noua bicicletă are un aspect mai sportiv, greutatea fiind mult redusă, în ciuda cadrului din oțel cu o formă totuși mai sportivă. Bicicleta rămâne însă una de oraș, practică, disponibilă cu cadru masculin și feminin și cu accesorii cum ar fi aripile complete și antifurt pe roata din spate, care sunt de altfel standard pe toate modelele. Brik Belt folosește o transmisie cu curea din carbon Continental Conti Drive System, de producție germană, diferită de cea uzuală de la Gates prezentă pe majoritatea modelelor de pe piață. Diferența mare e că sistemul Continental folosește pinion și foaie din plastic injectat care reduce mult costul de producție față de cele din aluminiu prelucrat folosite la transmisia Gates Centertrack. Astfel, costul este păstrat sub 800 Euro pentru modelul single speed, cu o greutate de doar 15 kg. Se poate opta însă pentru butuc cu 2 viteze la prețul de 870 Euro sau cu 6 viteze și frână internă la 1100 Euro. Toate modelele Brik sunt disponbile în 10 culori standard sau în culoarea aleasă de client pentru 90 Euro în plus. Nu trebuie trecute cu vederea nici accesoriile. În timp ce toate modelele vin cu aripi, antifurt și cric, acestea pot fi echipate cu portbagaj spate asortat la culoare, o platformă de transport heavy-duty prinsă pe downtube, un scaun de copil foarte solid prins cu șuruburi de downtube care include și loc pentru picioare sau un sistem de alimentare electrică cu dinam. Toate bicicletele sunt construite și vopsite în Olanda, inclusiv roțile fiind montate acolo, apoi sunt expediate către magazinele partenere sau direct către clienți. Expedierea în UE este gratuită, în restul țărilor fiind disponibilă contra cost. Mai multe informații puteți găsi pe pagina producătorului. Informații și imagini de pe bikerumor.com Sursa: Freerider
  14. Selle Italia a adus șaua de bicicletă în viitor cu noul model SP-01 Superflow. Aceasta folosește un cadru complet din carbon ce permite fiecăre părți să se miște odată cu ciclistul, independent în stânga și dreapta. Ea este acoperită cu o microfibră Fibra-Tek cu material de amortizare cu grosime variabilă care o face să fie extrem de confortabilă dacă e să luăm în considerare și greutatea foarte mică anunțată. Modelul a apărut pentru prima dată ca prototip în 2015 fără înveliș. Varianta finală de producție de serie va avea doar aproximativ 120 g și dimensiunile de 131×275 mm. Prețul va fi pe măsură, de 349 Euro și va fi disponibilă începând cu iulie 2017. Colecția 2017 va include și câteva modele populare în variante ceva mai accesibile. SLR TM Superflow este acum disponibilă cu șine din magneziu la 129 Euro, cu o greutate de 205 g. TM vine de la ”tubular magnaese” și se referă la materialul și forma șinelor. Aceiași opțiune este disponibilă și pe modelul Novus, greutate fiind de 215 g și prețul de 109 Euro. Modelul de MTB Nepal, care se vinde foarte bine, primește și el șine TM și un înveliș din Kevlar, prețul fiind de 59 Euro. Aceleași modificări le are și modelul feminin Donna, la prețul de 49 Euro. Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului. Informații și imagini de pe bikerumor.com Sursa: Freerider
  15. video

    Există atâtea locuri frumoase în lume în care te poți duce cu bicicleta, unul mai special sau mai exotic decât celălalt. Ce spui însă de Patagonia, la capătul lumii? Matt Hunter a ajuns acolo și ne arată cum este să pedalezi peste vulcani. Sursa: Freerider