Mergi la conţinut

freeriderro

Membri
  • Conţinut

    6.538
  • Membru din

  • Ultima vizită

    Niciodată
  • Days Won

    3
  1. Măcin Mountain Fun tehnic

    Măcin Mountain Fun este un concurs de mtb ce are loc în fiecare an în munţii Măcin. În ciuda faptului că nu sunt prea înalţi, doar 467 m altitudinea maximă pe varful Ţuţuianu, munţii Măcin sunt excelenţi pentru mtb, având şi porţiuni foarte tehnice aşa cum vedem şi din clipul de mai jos. Felicitări Cătălin Maxim pentru podium! Sursa: Freerider
  2. Măcin Mountain Fun este un concurs de mtb ce are loc în fiecare an în munţii Măcin. În ciuda faptului că nu sunt prea înalţi, doar 467 m altitudinea maximă pe varful Ţuţuianu, munţii Măcin sunt excelenţi pentru mtb, având şi porţiuni foarte tehnice aşa cum vedem şi din clipul de mai jos. Felicitări Cătălin Maxim pentru podium! Sursa: Freerider
  3. Cu o istorie bogată în off-road, GT au fost primii care au creat un gravel bike real din carbon acum 5 ani. GT se întoarce acum pe piață cu un Grade nou, mai confortabil, cu cadru din aluminiu sau carbon. La prima vedere bicicleta pare identică cu vechiul model, dar e doar o iluzie. Noul Grade are o cu totul altă abordare a formei Triple Triangle specifică GT pentru a îmbunătăți confortul, un nou flip chip în furcă permite creșterea controlului când bicicleta e încărcată, există acum mai multe puncte de prindere pentru bagaje și multe altele… GT Grade oferă ceva destul de rar în ziua de azi. Oferă performanță pentru un anume tip de utilizare, fără să încerce să ofere de toate pentru toți. În timp ce gravel bike-urile în general încearcă să ofere flexibilitate universală de pe șosea până la touring off-road și sunt compatibile cu roți de la 700×28 mm până la 650×2.1, Grade rămâne la ideea de gravel bike rapid cu roți 700c. Noul model crește spațiul pentru anvelope, dar cei de la GT au decis să se concentreze serios pe ideea de adventure racing, așa că geometria și echipările rămân în stil șosea. Ca o bicicletă gravel modernă, Grade face legătura între bicicletele de șosea de anduranță/grand fondo și explorări de poteci off-road, fără a încerca însă să devină MTB. Cel mai mare impact al noului model pentru ciclist e confortul crescut. Noua bicicletă folosește în continuare tehnologia ”Dual Fiber Dynamics”, seatstay-urile fiind produse dintr-un miez plin, lung de fibre de sticlă low-modulus, învelite cu fibră de carbon pentru rigiditate suplimentară. În timp ce carbonul e mai rigid, fibrele mai flexibile fac seatstay-urile foarte aplatizate să permită spatelui bicicletei să absoarbă vibrațiile. Stay-urile sunt acum mai lungi și trec peste seattube. Chiar dacă designul clasic GT Triple Triangle s-a păstrat, seatstay-urile trec acum pe lângă seattube fără să îl atingă. Acest lucru face ca stay-urile din fibre low-modulus să fie mai lungi și mai eficiente, transmițând vibrațiile și forțele de la roata spate direct în triunghiul față, fără a afecta tija de șa. Cu acest nou aranjament, seattube-ul poate să flexeze chiar mai mult jos în zona monoblocului unde a primit o zonă aplatizată mai puternic decât la modelul anterior. Chiar dacă seatstay-urile sunt atât de moi că se pot strânge cu mâna, cea mai mare parte din amortizare se datorează aplatizării seattube-ului în zona inferioară. GT spune că spatele bicicletei poate suporta o greutate a ciclistului chiar mai mare decât cea de 130 kg dată de caracterul de cursieră. Chiar și modelul din aluminiu a devenit mai confortabil prin același procedeu. Alungirea stay-urilor pe lângă seattube fără să îl atingă aduce un plus de confort și la modelul din aluminiu. Noul Grade este acum mai gata de ture de aventură ca niciodată. Un nou flip chip în furcă a fost dezvoltat pentru a putea să fie oferit un trail al furcii mai mic. Acesta poate să scadă trail-ul când bicicleta e încărcată cu bagaje pentru a o face mai manevrabilă. Este de folos și dacă se montează anvelope mai mari. Sistemul cu flip chip adaugă doar 30 g la greutatea furcii, trail-ul acesteia putând fi reglat la 67 mm sau 40 mm în aproximativ 10 minute, timp ce include și reglarea frânei față. GT au mai folosit această idee la începutul anilor 90 pe modelele lor de MTB cu trail ajustabil. Toți iubitorii de gravel își doresc spațiu pentru anvelope mai mari, iar GT oferă acest lucru fără să renunțe la caracterul de cursieră de anduranță. Oficial dimensiunea maximă este de 700×42 mm iar bicicleta tinde să fie mai potrivită pentru roți 700c, neexistând variante de echipare cu 650b. Dar cum unii preferă să monteze roți mai mici, bicicleta le acceptă până la dimensiunea de 650×47 mm. GT e conservator în ceea ce privește spațiul pentru anvelope, așa că în realitate au lăsat spațiu pentru modele cu câțiva mm mai mari. Nu este însă un gravel bike ce să funcționeze cu anvelope de MTB. Noul Grade e disponibil în 5 mărimi între XS și XL, cu salturi ale stack-ului și reach-ului între mărimi mai liniare ca înainte. Geometria rămâne în mare neschimbată, de tipul șosea de anduranță/gravel race, ca la modelul anterior Grade, dar acum are un stack-ul un pic mai mic și reach-ul un pic mai mare, caracteristici căutate de cei ce iubesc gravel-ul în viteză. Geometria modelelor din carbon și aluminiu este identică, în afară de chainstay-urile ceva mai lungi necesare constructiv la varianta din aluminiu: 430 față de 445 mm. Noul Grade păstrează punctele de prindere de la modelul original, oferind chiar mai multe. Se pot atașa multe pe furcă, în interiorul triunghiului principal, sub downtube precum și pe toptube. Modelul din aluminiu are chiar mai multe puncte, existând posibilitatea de a monta chiar și 8 bidoane! Există prinderi pentru aripi complete datorită unei punți între seatstay-uri ce se poate deomnta și de asemenea există prinderi de portbagaj pe interiorul furcii. GT echipează toate versiunile cu ghidon flared la 16 grade, același model ca înainte, însă atunci era îndoit la 14 grade. Echiparea completă a bicicletelor nu a fost anunțată, însă atât cadrul din carbon cât și cel din aluminiu au rutare internă pentru tija dropper de 27.2 mm. Pe lângă rutarea mai mult externă pentru cabluri se adaugă rutare internă pentru Di2 și posibilitatea de a monta bateria fie în tija de șa simplă, fie în monobloc dacă se folosește o tijă dropper. Bicicleta are prinderi de etrier flat mount, dar discurile minime sunt de 160 mm. Așa că se folosesc prinderile standard flat mount de 140 mm pentru discuri de 160 mm, iar pentru trecerea la discuri de 180 mm se rotesc adaptoarele dacă e nevoie. Pentru modificarea flip-chip-ului furcii se scot doar distanțierele de la prinderea flat mount de pe aceasta. GT a anunțat o greutate de 980 g pentru cadrul din carbon în mărimea L. Nu s-au anunțat multe despre greutatea totală, dar este aproximativ identică cu cea a modelului anterior, fiind adăugat un polus de confort. GT preferă să rămână la standardele din industrie, așa că bicicleta primește monobloc PF30 la cea din carbon și filetat la cea din aluminiu, gât conic și tijă de 27. 2 mm. Noul Grade vine în 5 variante de echipare ce acoperă o gamă largă de prețuri. Toate bicicletele vin cu anvelope tubeless ready WTB de 37 mm, cu banda tubeless montată pe roți și gata să primească valvele incluse. Transmisiile sunt 2x dar e de așteptat o echipare 1x GRX anul următor, imediat ce componentele devin disponibile. Modelul de top Grade Carbon Pro echipat cu Ultegra Di2 are un preț de 3800 Euro. Următorul model e Grade Carbon Expert care are același cadru dar un preț de doar 2400 Euro, cu 105 mecanic. Oricum în aceiași echipare bicicleta e mai ieftină cu 100$ decât modelul 2014! Grade Carbon Elite este cea mai ieftină variantă cu cadru din carbon la 2000 Euro, echipată cu Tiagra 2×10, dar nu are furca cu flip chip ci una standard, în poziția cu cel mai scurt trail. Modelul Grade Expert din aluminiu are prețul de 1400 Euro și e echipat cu transmisie 105 2x și furca dreaptă din carbon. Grade Elite e cel mai ieftin model, cu un cadru din aluminiu, furca din carbon, transmisie Claris 2×8 cu frâne pe disc mecanice, la prețul de 900 Euro. Va fi disponibil și cadrul din carbon separat, în pachet cu furca cu flip chip, însă nu a fost anunțat prețul. Noul GT Grade va fi disponibil foarte curând, fiind deja în drum spre distribuitori unde va ajunge în mijlocul lunii iunie. Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului. Informații de pe bikerumor.com Sursa: Freerider
  4. Cu o istorie bogată în off-road, GT au fost primii care au creat un gravel bike real din carbon acum 5 ani. GT se întoarce acum pe piață cu un Grade nou, mai confortabil, cu cadru din aluminiu sau carbon. La prima vedere bicicleta pare identică cu vechiul model, dar e doar o iluzie. Noul Grade are o cu totul altă abordare a formei Triple Triangle specifică GT pentru a îmbunătăți confortul, un nou flip chip în furcă permite creșterea controlului când bicicleta e încărcată, există acum mai multe puncte de prindere pentru bagaje și multe altele… GT Grade oferă ceva destul de rar în ziua de azi. Oferă performanță pentru un anume tip de utilizare, fără să încerce să ofere de toate pentru toți. În timp ce gravel bike-urile în general încearcă să ofere flexibilitate universală de pe șosea până la touring off-road și sunt compatibile cu roți de la 700×28 mm până la 650×2.1, Grade rămâne la ideea de gravel bike rapid cu roți 700c. Noul model crește spațiul pentru anvelope, dar cei de la GT au decis să se concentreze serios pe ideea de adventure racing, așa că geometria și echipările rămân în stil șosea. Ca o bicicletă gravel modernă, Grade face legătura între bicicletele de șosea de anduranță/grand fondo și explorări de poteci off-road, fără a încerca însă să devină MTB. Cel mai mare impact al noului model pentru ciclist e confortul crescut. Noua bicicletă folosește în continuare tehnologia ”Dual Fiber Dynamics”, seatstay-urile fiind produse dintr-un miez plin, lung de fibre de sticlă low-modulus, învelite cu fibră de carbon pentru rigiditate suplimentară. În timp ce carbonul e mai rigid, fibrele mai flexibile fac seatstay-urile foarte aplatizate să permită spatelui bicicletei să absoarbă vibrațiile. Stay-urile sunt acum mai lungi și trec peste seattube. Chiar dacă designul clasic GT Triple Triangle s-a păstrat, seatstay-urile trec acum pe lângă seattube fără să îl atingă. Acest lucru face ca stay-urile din fibre low-modulus să fie mai lungi și mai eficiente, transmițând vibrațiile și forțele de la roata spate direct în triunghiul față, fără a afecta tija de șa. Cu acest nou aranjament, seattube-ul poate să flexeze chiar mai mult jos în zona monoblocului unde a primit o zonă aplatizată mai puternic decât la modelul anterior. Chiar dacă seatstay-urile sunt atât de moi că se pot strânge cu mâna, cea mai mare parte din amortizare se datorează aplatizării seattube-ului în zona inferioară. GT spune că spatele bicicletei poate suporta o greutate a ciclistului chiar mai mare decât cea de 130 kg dată de caracterul de cursieră. Chiar și modelul din aluminiu a devenit mai confortabil prin același procedeu. Alungirea stay-urilor pe lângă seattube fără să îl atingă aduce un plus de confort și la modelul din aluminiu. Noul Grade este acum mai gata de ture de aventură ca niciodată. Un nou flip chip în furcă a fost dezvoltat pentru a putea să fie oferit un trail al furcii mai mic. Acesta poate să scadă trail-ul când bicicleta e încărcată cu bagaje pentru a o face mai manevrabilă. Este de folos și dacă se montează anvelope mai mari. Sistemul cu flip chip adaugă doar 30 g la greutatea furcii, trail-ul acesteia putând fi reglat la 67 mm sau 40 mm în aproximativ 10 minute, timp ce include și reglarea frânei față. GT au mai folosit această idee la începutul anilor 90 pe modelele lor de MTB cu trail ajustabil. Toți iubitorii de gravel își doresc spațiu pentru anvelope mai mari, iar GT oferă acest lucru fără să renunțe la caracterul de cursieră de anduranță. Oficial dimensiunea maximă este de 700×42 mm iar bicicleta tinde să fie mai potrivită pentru roți 700c, neexistând variante de echipare cu 650b. Dar cum unii preferă să monteze roți mai mici, bicicleta le acceptă până la dimensiunea de 650×47 mm. GT e conservator în ceea ce privește spațiul pentru anvelope, așa că în realitate au lăsat spațiu pentru modele cu câțiva mm mai mari. Nu este însă un gravel bike ce să funcționeze cu anvelope de MTB. Noul Grade e disponibil în 5 mărimi între XS și XL, cu salturi ale stack-ului și reach-ului între mărimi mai liniare ca înainte. Geometria rămâne în mare neschimbată, de tipul șosea de anduranță/gravel race, ca la modelul anterior Grade, dar acum are un stack-ul un pic mai mic și reach-ul un pic mai mare, caracteristici căutate de cei ce iubesc gravel-ul în viteză. Geometria modelelor din carbon și aluminiu este identică, în afară de chainstay-urile ceva mai lungi necesare constructiv la varianta din aluminiu: 430 față de 445 mm. Noul Grade păstrează punctele de prindere de la modelul original, oferind chiar mai multe. Se pot atașa multe pe furcă, în interiorul triunghiului principal, sub downtube precum și pe toptube. Modelul din aluminiu are chiar mai multe puncte, existând posibilitatea de a monta chiar și 8 bidoane! Există prinderi pentru aripi complete datorită unei punți între seatstay-uri ce se poate deomnta și de asemenea există prinderi de portbagaj pe interiorul furcii. GT echipează toate versiunile cu ghidon flared la 16 grade, același model ca înainte, însă atunci era îndoit la 14 grade. Echiparea completă a bicicletelor nu a fost anunțată, însă atât cadrul din carbon cât și cel din aluminiu au rutare internă pentru tija dropper de 27.2 mm. Pe lângă rutarea mai mult externă pentru cabluri se adaugă rutare internă pentru Di2 și posibilitatea de a monta bateria fie în tija de șa simplă, fie în monobloc dacă se folosește o tijă dropper. Bicicleta are prinderi de etrier flat mount, dar discurile minime sunt de 160 mm. Așa că se folosesc prinderile standard flat mount de 140 mm pentru discuri de 160 mm, iar pentru trecerea la discuri de 180 mm se rotesc adaptoarele dacă e nevoie. Pentru modificarea flip-chip-ului furcii se scot doar distanțierele de la prinderea flat mount de pe aceasta. GT a anunțat o greutate de 980 g pentru cadrul din carbon în mărimea L. Nu s-au anunțat multe despre greutatea totală, dar este aproximativ identică cu cea a modelului anterior, fiind adăugat un polus de confort. GT preferă să rămână la standardele din industrie, așa că bicicleta primește monobloc PF30 la cea din carbon și filetat la cea din aluminiu, gât conic și tijă de 27. 2 mm. Noul Grade vine în 5 variante de echipare ce acoperă o gamă largă de prețuri. Toate bicicletele vin cu anvelope tubeless ready WTB de 37 mm, cu banda tubeless montată pe roți și gata să primească valvele incluse. Transmisiile sunt 2x dar e de așteptat o echipare 1x GRX anul următor, imediat ce componentele devin disponibile. Modelul de top Grade Carbon Pro echipat cu Ultegra Di2 are un preț de 3800 Euro. Următorul model e Grade Carbon Expert care are același cadru dar un preț de doar 2400 Euro, cu 105 mecanic. Oricum în aceiași echipare bicicleta e mai ieftină cu 100$ decât modelul 2014! Grade Carbon Elite este cea mai ieftină variantă cu cadru din carbon la 2000 Euro, echipată cu Tiagra 2×10, dar nu are furca cu flip chip ci una standard, în poziția cu cel mai scurt trail. Modelul Grade Expert din aluminiu are prețul de 1400 Euro și e echipat cu transmisie 105 2x și furca dreaptă din carbon. Grade Elite e cel mai ieftin model, cu un cadru din aluminiu, furca din carbon, transmisie Claris 2×8 cu frâne pe disc mecanice, la prețul de 900 Euro. Va fi disponibil și cadrul din carbon separat, în pachet cu furca cu flip chip, însă nu a fost anunțat prețul. Noul GT Grade va fi disponibil foarte curând, fiind deja în drum spre distribuitori unde va ajunge în mijlocul lunii iunie. Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului. Informații de pe bikerumor.com Sursa: Freerider
  5. Dacă cineva credea că un 29 are capacități bune de trecere, slovacii de la TrueBike și modelele lor cu roți de 36 îi va face să reconsidere acest lucru. Cu un nou cadru din aluminiu, roți din carbon și o furcă de DH adaptată, noul prototip TrueBike devine mai performant decât modelele actuale cu cadru din oțel pe care aceștia deja le comercializează. Cea mai clară diferență față de modelele actuale cu roți de 36 este adăugarea furcii cu suspensie ce înlocuiește modelul din oțel folosit până acum. Bineînțeles că nu există furci cu suspensie pentru roți de 36, așa că TrueBike au modificat o furcă MRP Groove inversată de DH. Pentru a o adapta, aceștia au apropiat cele două coroane cu care furca e prinsă de cadru și au limitat intern cursa de 200 mm la 100 mm, ideal pentru trail. Și pentru că bicicleta nu va fi folosită la DH, au fost eliminate și protecțiile pentru brațele inferioare, ceea ce lasă să se vadă complet funcționarea furcii inversate. Nu sunt ușor de ignorat nici noile roți din carbon de 36 fabricate de Alchemist pentru TrueBike și pe care sunt montate anvelope Vee de 2.25. Roțile au același design ranforsat la fiecare niplu care se regăsește și pe roțile standard Alchemist. Greutatea rotațională e evident o mare preocupare la 36-er, așa că jantele din carbon salvează mult față de modelul din aluminiu cu pereți dublii Nimbus Stealth 2 folosit până acum și care cântărește 1173 g bucata. Dacă furca nu e tocmai un model nou, de fapt nu mai e nici măcar în catalogul curent MRP, bicicleta prototip primește un cadru din aluminiu nou nouț, fabricat manual în Slovacia. TrueBike obișnuiește să fabrice fiecare cadru 36-er din oțel la comandă, folosind inclusiv geometrie personalizată. Dar acest cadru nou din aluminiu va fi produs în loturi mici în câteva mărimi standard, pentru cicliști mai înalți de 165 cm. În acest moment TrueBike produce mai multe modele de biciclete single speed, un lucru potrivit cu comportamentul general al bicicletei. Noua bicicletă din aluminiu va folosi un design cu chainstay-uri înălțate ce vor fi compatibile atât cu single speed cât și cu transmisie cu viteze, ba chiar și cu transmisie pe curea. Gates produce deja curele destul de mari pentru aplicații cum ar fi bicicletele tandem, așa că s-ar putea găsi o variantă ce să funcționeze și aici. Dropout-urile culisante modulare fac tensionarea lanțului posibilă, iar în varianta cu viteze permit ajustarea ușoară a lungimii chainstay-urilor, deși probabil acest lucru nu are un efect prea mare. Modularitatea permite însă adaptarea la mai multe tipuri de ax, bicicleta necesitând totuși măcar un ax Boost dacă nu chiar Super Boost. Rutarea cablurilor e externă pentru simplitate și mai există spațiu disponibil în jurul anvelopelor Tubeless Readu Vee de 2.25, existând și alte câteva opțiuni de anvelope. Unul din marile obstacole pentru proiectarea unei biciclete rigide cu roți de 36 a fost montarea ghidonului suficient de jos pentru a oferi control și manevrabilitate adecvate. Folosirea unei furci de DH double-crown a oferit însă chiar o soluție. TrueBike a creat un ghidon din două bucăți, de tip moto, ce se prinde pe furcă cu două pipe speciale și care oferă mai multă libertate de reglaj, chiar și cu cursa de 100 mm a roții față. Întrebările ce urmează logic sunt care e greutatea, prețul și dacă o astfel de bicicletă e disponibilă. Modelul din aluminiu cu furcă telescopică e încă în faza de dezvoltare, așa că nu există încă o dată de lansare anunțată. TrueBike spun că după ce au construit 36-ere de ani de zile, sunt capabili să treacă de la prototip la producție în câteva luni. Așa că cei interesați ar putea să facă deja o precomandă. Durata necesară livrării unui model TrueBike e în mod normal de 4-8 săptămâni. Cât despre greutate, noua bicicletă ar trebui să aibă sub 16 kg, ceea ce o face cu mai mult de 3 kg mai ușoară decât modelele rigide 36er din oțel. Nici prețul nu e stabilit, dar TrueBike se așteaptă la un preț sub 5000 Euro în echipare completă cu furca telescopică, roți din carbon și transmisie Shimano XT. Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului. Informații de pe bikerumor.com Sursa: Freerider
  6. Dacă cineva credea că un 29 are capacități bune de trecere, slovacii de la TrueBike și modelele lor cu roți de 36 îi va face să reconsidere acest lucru. Cu un nou cadru din aluminiu, roți din carbon și o furcă de DH adaptată, noul prototip TrueBike devine mai performant decât modelele actuale cu cadru din oțel pe care aceștia deja le comercializează. Cea mai clară diferență față de modelele actuale cu roți de 36 este adăugarea furcii cu suspensie ce înlocuiește modelul din oțel folosit până acum. Bineînțeles că nu există furci cu suspensie pentru roți de 36, așa că TrueBike au modificat o furcă MRP Groove inversată de DH. Pentru a o adapta, aceștia au apropiat cele două coroane cu care furca e prinsă de cadru și au limitat intern cursa de 200 mm la 100 mm, ideal pentru trail. Și pentru că bicicleta nu va fi folosită la DH, au fost eliminate și protecțiile pentru brațele inferioare, ceea ce lasă să se vadă complet funcționarea furcii inversate. Nu sunt ușor de ignorat nici noile roți din carbon de 36 fabricate de Alchemist pentru TrueBike și pe care sunt montate anvelope Vee de 2.25. Roțile au același design ranforsat la fiecare niplu care se regăsește și pe roțile standard Alchemist. Greutatea rotațională e evident o mare preocupare la 36-er, așa că jantele din carbon salvează mult față de modelul din aluminiu cu pereți dublii Nimbus Stealth 2 folosit până acum și care cântărește 1173 g bucata. Dacă furca nu e tocmai un model nou, de fapt nu mai e nici măcar în catalogul curent MRP, bicicleta prototip primește un cadru din aluminiu nou nouț, fabricat manual în Slovacia. TrueBike obișnuiește să fabrice fiecare cadru 36-er din oțel la comandă, folosind inclusiv geometrie personalizată. Dar acest cadru nou din aluminiu va fi produs în loturi mici în câteva mărimi standard, pentru cicliști mai înalți de 165 cm. În acest moment TrueBike produce mai multe modele de biciclete single speed, un lucru potrivit cu comportamentul general al bicicletei. Noua bicicletă din aluminiu va folosi un design cu chainstay-uri înălțate ce vor fi compatibile atât cu single speed cât și cu transmisie cu viteze, ba chiar și cu transmisie pe curea. Gates produce deja curele destul de mari pentru aplicații cum ar fi bicicletele tandem, așa că s-ar putea găsi o variantă ce să funcționeze și aici. Dropout-urile culisante modulare fac tensionarea lanțului posibilă, iar în varianta cu viteze permit ajustarea ușoară a lungimii chainstay-urilor, deși probabil acest lucru nu are un efect prea mare. Modularitatea permite însă adaptarea la mai multe tipuri de ax, bicicleta necesitând totuși măcar un ax Boost dacă nu chiar Super Boost. Rutarea cablurilor e externă pentru simplitate și mai există spațiu disponibil în jurul anvelopelor Tubeless Readu Vee de 2.25, existând și alte câteva opțiuni de anvelope. Unul din marile obstacole pentru proiectarea unei biciclete rigide cu roți de 36 a fost montarea ghidonului suficient de jos pentru a oferi control și manevrabilitate adecvate. Folosirea unei furci de DH double-crown a oferit însă chiar o soluție. TrueBike a creat un ghidon din două bucăți, de tip moto, ce se prinde pe furcă cu două pipe speciale și care oferă mai multă libertate de reglaj, chiar și cu cursa de 100 mm a roții față. Întrebările ce urmează logic sunt care e greutatea, prețul și dacă o astfel de bicicletă e disponibilă. Modelul din aluminiu cu furcă telescopică e încă în faza de dezvoltare, așa că nu există încă o dată de lansare anunțată. TrueBike spun că după ce au construit 36-ere de ani de zile, sunt capabili să treacă de la prototip la producție în câteva luni. Așa că cei interesați ar putea să facă deja o precomandă. Durata necesară livrării unui model TrueBike e în mod normal de 4-8 săptămâni. Cât despre greutate, noua bicicletă ar trebui să aibă sub 16 kg, ceea ce o face cu mai mult de 3 kg mai ușoară decât modelele rigide 36er din oțel. Nici prețul nu e stabilit, dar TrueBike se așteaptă la un preț sub 5000 Euro în echipare completă cu furca telescopică, roți din carbon și transmisie Shimano XT. Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului. Informații de pe bikerumor.com Sursa: Freerider
  7. Nicolai Argon CX Pinion necesită întreținere minimă

    Nicolai e o companie îndrăgostită de cutia de viteze Pinion, așa că au implementat-o și pe platforma Argon CX. Pentru asta au înlocuit lanțul cu o curea Gates Carbon Drive pentru a obține o bicicletă cu adevărat cu întreținere minimă. Ei spun că bicicleta e capabilă de ture lungi și de poteci fără dificultăți tehnice, dar la fel de bine este potrivită pentru navetă sau pentru cei ce vor o bicicletă pentru orice sezon, cu întreținere minimă. Nicolai sunt mai cunoscuți pentru oferta lor de MTB și Fatbike, dar au o preferință clară pentru cutia Pinion, datorită funcționării acesteia fără întreținere. Au decis astfel să o monteze pe bicicleta lor existentă Argon CX, pentru a obține cea mai tare bicicletă de oraș cu ghidon dropbar. Bicicleta poate fi configurată la alegere cu cutia Pinion de 12 sau de 18 viteze. Ambele vin standard cu transmisie pe curea Gates Carbon Drive în locul lanțului, pentru o transmisie practic fără întreținere. Schimbarea vitezelor se face practic de la o manetă tip gripshift de pe ghidon. Cablurile sunt rutate extern pentru a fi ușor de schimbat dacă e nevoie. Cadrul din aluminiu are headtube conic și prindere în față pentru dinam și lumină. Cadrul are niște detalii interesante de desing, cum ar fi bucățile mari numite HWT. Nicolai spune că HWT vine de la Hollow Weld Technology, astfel componentele mari și voluminoase cum ar fi prinderea chainstay-urilor și a seatstay-urilor de cadru sau unele bucăți ale monoblocului sunt de obicei foarte grele. Din acest motiv acestea sunt fabricate din două părți, este eliminat materialul în plus din interior și apoi sunt sudate una de alta. Rezultatul sunt componentele goale la interior. Procesul e foarte dificil și durează mult, ceea ce înseamnă evident costuri mari. Dar rezultatul justifică efortul: componentele sunt extrem de ușoare, rigide și durabile. Dropout-urile spate au un design unic numit RADO, sau Rear Aligning DropOut. Acest sistem culisant permite tensionarea precisă a curelei. Bicicleta pare a fi compatibilă doar cu roți 700c deși probabil cadrul permite și roți cu anvelope 650b de dimensiuni decente. Sunt disponibile 5 mărimi de cadru, împreună cu o opțiune de cadru personalizat ”Trailormade”. De asemenea sunt disponibile culori personalizate. Nicolai Argon CX Pinion e fabricată în Germania și are o garanție de 5 ani. Cadrul ce include cutia Pinion și sistemul Gates e disponibil la prețul de 3.349 Euro în timp ce bicicletele complete încep de la 5499 Euro. Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului. Informații de pe bikerumor.com Sursa: Freerider
  8. Nicolai e o companie îndrăgostită de cutia de viteze Pinion, așa că au implementat-o și pe platforma Argon CX. Pentru asta au înlocuit lanțul cu o curea Gates Carbon Drive pentru a obține o bicicletă cu adevărat cu întreținere minimă. Ei spun că bicicleta e capabilă de ture lungi și de poteci fără dificultăți tehnice, dar la fel de bine este potrivită pentru navetă sau pentru cei ce vor o bicicletă pentru orice sezon, cu întreținere minimă. Nicolai sunt mai cunoscuți pentru oferta lor de MTB și Fatbike, dar au o preferință clară pentru cutia Pinion, datorită funcționării acesteia fără întreținere. Au decis astfel să o monteze pe bicicleta lor existentă Argon CX, pentru a obține cea mai tare bicicletă de oraș cu ghidon dropbar. Bicicleta poate fi configurată la alegere cu cutia Pinion de 12 sau de 18 viteze. Ambele vin standard cu transmisie pe curea Gates Carbon Drive în locul lanțului, pentru o transmisie practic fără întreținere. Schimbarea vitezelor se face practic de la o manetă tip gripshift de pe ghidon. Cablurile sunt rutate extern pentru a fi ușor de schimbat dacă e nevoie. Cadrul din aluminiu are headtube conic și prindere în față pentru dinam și lumină. Cadrul are niște detalii interesante de desing, cum ar fi bucățile mari numite HWT. Nicolai spune că HWT vine de la Hollow Weld Technology, astfel componentele mari și voluminoase cum ar fi prinderea chainstay-urilor și a seatstay-urilor de cadru sau unele bucăți ale monoblocului sunt de obicei foarte grele. Din acest motiv acestea sunt fabricate din două părți, este eliminat materialul în plus din interior și apoi sunt sudate una de alta. Rezultatul sunt componentele goale la interior. Procesul e foarte dificil și durează mult, ceea ce înseamnă evident costuri mari. Dar rezultatul justifică efortul: componentele sunt extrem de ușoare, rigide și durabile. Dropout-urile spate au un design unic numit RADO, sau Rear Aligning DropOut. Acest sistem culisant permite tensionarea precisă a curelei. Bicicleta pare a fi compatibilă doar cu roți 700c deși probabil cadrul permite și roți cu anvelope 650b de dimensiuni decente. Sunt disponibile 5 mărimi de cadru, împreună cu o opțiune de cadru personalizat ”Trailormade”. De asemenea sunt disponibile culori personalizate. Nicolai Argon CX Pinion e fabricată în Germania și are o garanție de 5 ani. Cadrul ce include cutia Pinion și sistemul Gates e disponibil la prețul de 3.349 Euro în timp ce bicicletele complete încep de la 5499 Euro. Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului. Informații de pe bikerumor.com Sursa: Freerider
  9. Traseul începe din oraşul minier Bălan urmând poteca turistică marcată cu bandă albastră. Odată ce ai părăsit drumul forestier traseul se transformă într-o potecă foarte abruptă şi plină de rădăcini. Se merge aşa preţ de aproximativ 2,5 km după care se intră pe traseu triunghi roşu care te duce într-un luminiş. De aici nu mai este mult până la cabană şi formaţiunea Piatra Singuratică. Dacă vremea este bună poţi încerca să continui urcarea pe marcaj bandă roşie până pe vârful Hăşmasul Mare. Nu e mult, iar urcarea merită. Echipa România pe Bicicletă a fost pe acest traseu şi ne arată cum este şi pe bicicletă. [embedded content] Sursa: Freerider
  10. Piatra Singuratică din munţii Hăşmaş, pe bicicletă

    Traseul începe din oraşul minier Bălan urmând poteca turistică marcată cu bandă albastră. Odată ce ai părăsit drumul forestier traseul se transformă într-o potecă foarte abruptă şi plină de rădăcini. Se merge aşa preţ de aproximativ 2,5 km după care se intră pe traseu triunghi roşu care te duce într-un luminiş. De aici nu mai este mult până la cabană şi formaţiunea Piatra Singuratică. Dacă vremea este bună poţi încerca să continui urcarea pe marcaj bandă roşie până pe vârful Hăşmasul Mare. Nu e mult, iar urcarea merită. Echipa România pe Bicicletă a fost pe acest traseu şi ne arată cum este şi pe bicicletă. [embedded content] Sursa: Freerider
  11. Pe 8 iunie 2019 în fața Cetății Făgăraș s-a desfășurat cea de-a șasea ediție a concursului caritabil de ciclism ”Bikeathon Țara Făgărașului”. 994 de bicicliști au pedalat pentru cele 14 proiecte înscrise pe platforma de strângere de fonduri implementată de Fundaţia Comunitară Ţara Făgăraşului, adunând astfel fondurile necesare pentru ca aceste proiecte să poată să prindă viață. Suma mobilizată până acum este de 198.771, 27 lei, obținută din sponsorizări și donații. Anul acesta, până în momentul de față, 559 de susținători au ales să contribuie financiar la Bikeathon. De la organizator: Bikeathon Țara Făgărașului a luat naştere din dorinţa de a susţine într-un mod activ ideile, cauzele şi proiectele din comunitatea locală. Donații pentru cele 14 cauze înscrise anul acesta se mai pot face până pe 30 iunie 2019 aici. Cei 994 de bicicliști au pedalat la una din cele 8 curse pregătite de organizatori și derulate pe parcursul întregii zile. Au participat persone din diferite zone ale țării: Alba Iulia, Avrig, Baia Mare, Bistrita, Brasov, Breaza, Bucuresti, Campulung, Cluj Napoca, Codlea, Deva, Feldioara, Galati, Ghoergheni, Ghimbav, Harman, Hoghiz, Ilfov, Moeciu, Miercurea Ciuc, Odorheiu Secuiesc, Oradea, Pitesti, Ramnicu Sarat, Ramnicu Valcea, Sacele, Sebes, Sanpetru, Sfantu Gheorghe, Sibiu, Sighisoara, Slatina, Turda, Zalau, Zarnesti precum și români și prieteni de-ai lor din USA, Germania, Franta. La cursa de 71 de kilometri au participat 29 bicicliști, 97 de bicicliști au pedalat la cursa de 40 de kilometri și 140 de bicicliști la cea de 22 de kilometri. Cursa populară de 10 kilometri a adunat la start 404 participanți, iar la cursele pregătite pentru cei mici au pedalat 301 de copii. Clasamentul și câștigătorii îi regăsiți aici. Fundația Comunitară Țara Făgărașului în parteneriat cu Fundația Motivation România a pregătit pentru al doilea an consecutiv o cursă de 4 km pentru persoane în scaune rulante și hand-bike la care au participat 23 de persoane. Fundația Motivation România consideră practicarea sportului ca fiind o parte importantă a procesului de recuperare activă pentru viață independentă și, totodată, o modalitate eficientă de incluziune a persoanelor cu dizabilități. Și anul acesta Bikeathon a depășit granițele țării! Prietenii noștri care au pedalat în Ingolstadt, Germania, pentru a doua oară la Bikeathon, au reușit să strângă 440 de euro pentru proiectul ”Tabăra din satul meu”. Pe parcursul Bikeathon 2019 s-a derulat o campanie de strângere de fonduri pentru proiectele înscrise, iar cei mai harnici fundraiseri au fost premiați. Astfel, cel mai bun Fundraiser Junior, cu vârsta până în 12 ani a fost desemnat Benjamin Scholl, cu suma de 1513 lei pentru proiectul “Supraviețuire împreună!” El a câștigat o bicicletă Pegas pentru copii. La categoria adulți, Fundraiserul întregii campanii Bikeathon este Claudiu Buitan, cu suma mobilizată de 4745 lei pentru proiectul “Sunt copil și eu! Vreau la mare…”, care a câștigat o bicicletă oferită tot de Pegas! Însoțiți de soare, zâmbete și voie bună, ne-am bucurat de prezența Excelenței sale Ambasadorul SUA în România, Hans Klemm care a avut amabilitatea de a da startul cursei de 4 km pentru utilizatorii de scaune rulante și hand-bike precum și cursei populare de 10 km. Pentru prima oară la Bikeathon, au participat trei membri Invictus România. Mulțumim făgărășenilor pentru încredere și pentru sprijinul acordat, pentru că au fost gazde bune celor peste 400 de oaspeți pe care evenimentul i-a adus în oraș și-i rugăm să se alăture Bikeathon Țara Făgărașului și în viitor. Fundația Comunitară Țara Făgărașului este o organizație nonguvernamentală, apolitică și nonprofit, care identifică, promovează și finanțează inițiative și proiecte ale comunității făgărășene, contribuind astfel la dezvoltarea locală. Fondurile sunt colectate, administrate și distribuite transparent prin intermediul burselor sau a granturilor. În același timp, FCTF pune la dispoziția companiilor care doresc să se implice în comunitate, servicii de consultanță pentru identificarea domeniilor pe care acestea le pot susține și a mecanismelor prin care pot contribui la dezvoltarea comunității. De la înființarea FCTF, în iunie 2013 și până acum, au fost oferiți1.255.751 de lei, prin finanțări nerambursabile, pentru 388 de proiecte și 237 de burse. Fundația Comunitară Țara Făgărașului face parte din programul național de “Fundații Comunitare”, inițiat de Asociația pentru Relații Comunitare, cu sprijinul financiar al Charles Stewart Mott Foundation și Romanian-American Foundation. Bikeathon 2019 s-a desfășurat în parteneriat cu Primăria Municipiului Făgăraș, Muzeul Țării Făgărașului Valeriu Literat, Fundația Motivation România și Next Film Festival. Sursa: Freerider
  12. „Pedală în Bănie“, un succes și la a doua ediție

    Marii câștigători ai celei de-a doua ediții a concursului de mountain biking (MTB) „Pedală în Bănie“, desfășurat sâmbătă, 8 iunie, în Craiova și în pădurile din vecinătate, sunt Bogdan Ghiță, care s-a impus la Cursa Maraton (46 km) – general, cu un timp de 2:30:38.257, și Antonio Vieru, primul clasat la Cursa Race (24 km) – general, cu 1:05:32.400. De la organizator: La Cursa Maraton – general, pe podium au mai urcat Mihai Patriche (2:30:45.888) și Laurențiu Brașoveanu (2:31:54.442), în timp ce la Cusa Race – general pe locurile II și III s-au situat Vlad Nițoiu (1:05:34.539) și Ionel Costinel Navligu (1:12:41.717) foto Gabi Rădoi„Doresc să le adresez sincere felicitări câștigătorilor de la această ediție, dar și tuturor celor care s-au înscris în concurs și au reușit să ducă la bun sfârșit cursa. Sperăm că, pentru toți, a fost o experiență frumoasă și îi invităm să o repetăm anul viitor, cu noi provocări pe cele două trasee, pentru că ne dorim ca «Pedală în Bănie» să devină o tradiție, dar să fie și acel concurs de MTB care se reinventează în permanență. Le mulțumim celor care ni s-au alăturat ca parteneri în organizarea acestei ediții, le mulțumim sponsorilor care au făcut posibilă desfășurarea evenimentului și tuturor celor care au contribuit la mediatizarea concursului. Am lucrat ca o echipă și am reușit, împreună, să marcăm o reușită importantă, să promovăm o zonă cu totul deosebită a Olteniei și un sport spectaculos de frumos.“ Răzvan Catană, președintele Asociației Sportive „Ride Racing Team Ciclism“ Craiova Cea de-a doua ediție a competiției „Pedală în Bănie“ a grupat la start aproximativ 300 de cicliști, din Oltenia și din alte regiuni ale țării. Pe categorii de vârstă, câștigătorii sunt: CURSA MARATON Feminin open Viki Sander 3:12:29.487 Mădălina Tănasie 3:44:44.875 Andreea Mutilă 3:56:28.318 Masculin 18 – 29 de ani Mihai Patriche 2:30:45.888 Ștefan Mîntuleasa 2:32:47.551 Vlad Brașoveanu 2:43:19.386 Masculin 30 – 39 de ani Bogdan Ghiță 2:30:38.257 Ionel Cristian Cârstea 2:49:47.938 George Bălașa 2:51:40.295 Masculin 40 de ani și peste Laurentiu Brașoveanu 2:31:54.442 Victor Cătălin Verigeanu 2:38:34.832 Ionel Eusebio Bonteanu 2:42:09.168 CURSA RACE Feminin 18 – 29 de ani Alexandra Mocanu 1:48:09.608 Alexandra Gabriela Trașcă 2:04:17.697 Mariana Manea 2:07:02.154 Feminin 30 – 39 de ani Daniela Govoreanu 1:43:10.759 Sînziana Ciuculete 2:03:47.164 Daniela Ghiță 2:05:28.422 Feminin 40 – 49 de ani Greta Pleșanu 1:48:39.688 Nicoleta Smărăndescu 1:50:10.125 Liana Angela Nițu 1:50:44.278 Masculin 14 – 17 ani Vlad Nițoiu 1:05:34.539 Cristian Afrem 1:23:59.017 Gabriel Popescu 1:24:30.634 Masculin 18 – 29 de ani Daniel Balaure 1:13:07.694 Marius Alexandru Ceaușu 1:14:16.896 Dorin Chiser 1:15:08.347 Masculin 30 – 39 de ani Sebastian Duță 1:16:39.376 Florin Radu 1:25:04.124 Dumitru Popescu 1:26:26.360 Masculin 40 – 49 de ani Antonio Vieru 1:05:32.400 Ovidiu Daniel Paulescu 1:14:11.173 Călin Popeci 1:23:39.562 Masculin 50 de ani și peste Ionel Costinel Navligu 1:12:41.717 Marian Balaure 1:20:02.583 Dragomir Mihai 2:05:54.667 Concursul de MTB „Pedală în Bănie“, deschis cicliștilor profesioniști și amatori deopotrivă, este organizat de Asociația Sportivă „Ride Racing Team Ciclism“, în parteneriat cu Primăria Municipiului Craiova, Asociația Clubul Sportiv „Dau Pedală“ și JCI Craiova. Desfășurarea ediției din acest an a fost susținută de sponsorii: RideShop.ro, Sprint Sports, Decathlon, CEZ Vânzare, Merida Bikes, Restaurant Hanul Doctorului, Taifi Consulting, Top Gel, Terra Bisco cu 4×4 Biscuiți de Teren, MSI Premium Cars, Ursus Breweries, B-life Botanicals, 3D Ideal Art, Catwalk Salon, Rodali Cargo, Farmaplant, ATM Truck Service, Inspire Cinema, Electroputere Parc Craiova și Faurecia. Sursa: Freerider
  13. Peste 1000 de femei au pedalat duminică, 9 iunie 2019, la cea de-a 10-a ediție SkirtBike. De 10 ani în București, evenimentul promovează un stil de viață sănătos și prietenos cu mediul, celebrează bucuria și libertatea de a pedala, încurajând femeile să meargă pe bicicletă. Totodată, SkirtBike atrage atenția asupra faptului că biciclistele sunt parte din traficul bucureștean și este nevoie de atenție și responsabilizare atât din partea șoferilor cât și din partea autorităților. De-a lungul celor 10 ani, comunitatea biciclistelor a încurajat peste 25000 de femei să pedaleze la evenimentele SkirtBike din toată țara. “Este prima dată când particip la acest eveniment. De ceva timp încoace mi-am luat o bicicletă și am renunțat la mașină și prin participarea la acest eveniment vreau să susțin cât mai mult mersul cu bicicleta în oraș. Se poate, e ușor, e sănătos, și da, e sexy și cool. I will prove it!”, a scris pe pagina de instagram bloggerița Laura Mușuroaea “De zece ani educăm publicul din România, schimbăm percepția despre mersul pe bicicletă, redescoperim puterea comunității, dăm încredere și curaj femeilor care pedalează. Acum zece ani, să pedalezi în fustă pe bicicletă era un act excentric, o ciudățenie în trafic taxată cu remarci stupide. Am evoluat, suntem multe, însă mersul cu bicicleta în București este în continuare un act de curaj datorită traficului aglomerat și a lipsei infrastructurii cicliste. Autorități, dacă vreți mai multe femei frumoase pe bicicletă, faceți piste dedicate, sigure! ”, spune Oana Deliu, una din inițiatoarele proiectului Skirtbike. Cea mai elegantă și așteptată paradă pe două roți a anului, a pornit la ora 17.00 pe traseul: Parcul Lumea Copiilor – Bvd. Tineretului – Bvd. Dimitrie Cantemir – Bvd. Unirii – Piaţa Alba Iulia – Bvd. Burebista – Calea Dudeşti – Bvd. Octavian Goga – Splaiul Unirii – Şos. Mihai Bravu – Calea Văcăreşti – Bvd. Tineretului – Parcul Lumea Copiilor. Biciclistele elegate, cu tocuri, cu coșuri pline de flori, îmbrăcate în roz, conform temei evenimentului, au pedalat cu bucurie în aplauzele trecătorilor și șoferilor – “C’est beau la vie en rose, la vie à velo! Felicitari biciclistelor, orasul are nevoie de culoare, curaj si miscare!” La finalul paradei, organizatorii au împărțit cadouri biciclistelor, oferite de sponsorii evenimentului. Premiul cel mare, o bicicletă Pegas, a fost câștigat de Teodora, o participantă care chiar nu avea o bicicletă proprie, venind la eveniment pe o bicicletă închiriată, spre bucuria organizatorilor și a celor prezenți, că Bucureștiul va avea de azi o nouă participantă în trafic. Despre SkirtBike SkirtBike este cea mai mare comunitate a biciclistelor, o manifestare cultural-fashionistă, prin care reprezentantele sexului frumos aderă la o cauză urbană și își dau frâu liber imaginației cromatice și bunuIui gust vestimentar. Evenimentul promovează atât emanciparea femeilor, activând astfel Drepturile Femeilor într-o societate contemporană modernă, cât și un mijloc alternativ de transport, dictând un trend de viață sănătos și prietenos cu mediul. Prin însăși scopul său, SkirtBike face parte din mișcarea ciclistă internațională, contribuind la efortul de a schimba percepția omului modern asupra vieții în urbe și a oferi un model sustenabil de transport, ușor de replicat și în alte orașe. În 2019, evenimentul are loc în 19 orașe: Alba Iulia, Arad, Bacau, Baia Mare, Botosani, Brașov, București, Craiova, Constanța, Deva, Drobeta Turnu Severin, Galați, Hunedoara, Iași, Miercurea-Ciuc, Oradea, Sighetul Marmatiei, Suceava, Târgu Mureș. Parteneri: Primaria Sector 4 Sponsori: Biciclete Pegas, Nestlé Fitness, CCC Shoes & Bags România, Aqua Carpatica, MiniPrix, Parteneri media: Radio TANĂNANA, Revista Tango, FreeRider.ro, Hai cu Bicla, Active News, Revista Atelierul, Bucharest Style Sursa: Freerider
  14. Ca sponsor principal în Turul Franței, Continental se va folosi de eveniment pentru a lansa prima lor gamă de anvelope fabricate din cauciuc de păpădie. Continental au încercat să mărească caracterul ecologist al companiei în ultimii ani, iar aceste noi anvelope Urban Taraxagum sunt un exemplu de alternativă la cauciucul obișnuit, mult mai puțin dăunătoare pentru mediu. Toamna trecută producătorul german de anvelope Continental a deschis laboratorul Taraxagum Lab Anklam pentru a dezvolta cauciucul mult mai ecologic produs din păpădie. Procesul folosește o specie rusească de păpădie ce poate fi crescută în apropierea fabricii și nu e nevoie să fie recoltată în pădurea tropicală, cum e nevoie la cauciucul natural convențional. Pe lângă că se evită afectarea unor zone naturale sensibile, noul cauciuc din păpădie reduce emisiile CO2 necesare producției datorită scurtării mult a transportului, rezultatul fiind că un producător european de anvelope cum e Continental nu va trebui să se bazeze pe cauciuc de import. Vredestein au prezentat o tehnologie asemănătoare la Eurobike acum doi ani, dar încă nu au lansat oficial nimic în producție. La Turul Franței Continental va preciza că nu este vorba de un cauciuc de competiție ci e vorba de modelul Urban Taraxagum pentru oraș, șase echipe concurând în tur pe anvelope Continental tradiționale. Noile anvelope însă sunt proiectate să fie modele performante 700c și vor fi disponibile din vara aceasta în cantități limitate, într-o versiune ușoară de 35 mm cu protecție Vectran Breaker integrată, ca anvelope rapide polivalente. Acest material nu este însă proiectată să rămână la nivelul de biciclete urbane. Continental spun că Taraxagum Lab lucrează să reproiecteze materialul lor de top Black Chilli cu o bază din păpădie. Continental produce la acest moment singurele anvelope fabricate manual în Germania de pe piață, dar cu păpădiile crescute în nordul Germaniei în Anklam și anvelopele produse în fabrica din Korbach, aceste noi modele Urban Taraxagums ar putea fi cele mai germane anvelope existente vreodată. [embedded content] Nikolai Setzer, membru al Consiliului de Administrație Continental, spune despre proiectul cauciucului din păpădie Taraxagum că ”e o alternativă importantă și complementară la cauciucul natural convențional produs din hevea brasiliensis ce ne va permite să ne ridicăm la nivelul cererii globale într-un mod prietenos cu mediul”. Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului. Informații de pe bikerumor.com Sursa: Freerider
  15. Ca sponsor principal în Turul Franței, Continental se va folosi de eveniment pentru a lansa prima lor gamă de anvelope fabricate din cauciuc de păpădie. Continental au încercat să mărească caracterul ecologist al companiei în ultimii ani, iar aceste noi anvelope Urban Taraxagum sunt un exemplu de alternativă la cauciucul obișnuit, mult mai puțin dăunătoare pentru mediu. Toamna trecută producătorul german de anvelope Continental a deschis laboratorul Taraxagum Lab Anklam pentru a dezvolta cauciucul mult mai ecologic produs din păpădie. Procesul folosește o specie rusească de păpădie ce poate fi crescută în apropierea fabricii și nu e nevoie să fie recoltată în pădurea tropicală, cum e nevoie la cauciucul natural convențional. Pe lângă că se evită afectarea unor zone naturale sensibile, noul cauciuc din păpădie reduce emisiile CO2 necesare producției datorită scurtării mult a transportului, rezultatul fiind că un producător european de anvelope cum e Continental nu va trebui să se bazeze pe cauciuc de import. Vredestein au prezentat o tehnologie asemănătoare la Eurobike acum doi ani, dar încă nu au lansat oficial nimic în producție. La Turul Franței Continental va preciza că nu este vorba de un cauciuc de competiție ci e vorba de modelul Urban Taraxagum pentru oraș, șase echipe concurând în tur pe anvelope Continental tradiționale. Noile anvelope însă sunt proiectate să fie modele performante 700c și vor fi disponibile din vara aceasta în cantități limitate, într-o versiune ușoară de 35 mm cu protecție Vectran Breaker integrată, ca anvelope rapide polivalente. Acest material nu este însă proiectată să rămână la nivelul de biciclete urbane. Continental spun că Taraxagum Lab lucrează să reproiecteze materialul lor de top Black Chilli cu o bază din păpădie. Continental produce la acest moment singurele anvelope fabricate manual în Germania de pe piață, dar cu păpădiile crescute în nordul Germaniei în Anklam și anvelopele produse în fabrica din Korbach, aceste noi modele Urban Taraxagums ar putea fi cele mai germane anvelope existente vreodată. [embedded content] Nikolai Setzer, membru al Consiliului de Administrație Continental, spune despre proiectul cauciucului din păpădie Taraxagum că ”e o alternativă importantă și complementară la cauciucul natural convențional produs din hevea brasiliensis ce ne va permite să ne ridicăm la nivelul cererii globale într-un mod prietenos cu mediul”. Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului. Informații de pe bikerumor.com Sursa: Freerider
×