Jump to content

freeriderro

Membri
  • Posts

    9,499
  • Joined

  • Last visited

    Never
  • Days Won

    3

freeriderro last won the day on March 5 2017

freeriderro had the most liked content!

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

freeriderro's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

6

Reputation

  1. De prea multă vreme radarul Garmin Varia nu avea concurență. Astăzi are două, mai precis Bryton Gardia R300 și Magene L508. Dacă nu știai încă ce este „radarul pentru bicicletă”, acesta este un mic device electronic, instalat în spatele bicicletei, pe tija de șa, care ține loc și de stop, și care te informează, prin intermediul ecranului unui ciclocomputer compatibil, dacă sunt mașini în spatele tău, dacă vin spre tine și cât de repede. Deși încă nelansat oficial, câteva informații despre noul radar Bryton Gardia R300 sunt disponibile. Spre exemplu greutatea sa este de 68 grame, mai ușor decât Varia, autonomia maximă fiind de 27 ore, mult mai mare decât la Varia. De asemenea, se instalează pe tija de șa folosind montant Bryton, care nu este compatibil cu Garmin. Stopul integrat oferă 5 moduri de iluminare, inclusiv unul pentru când faci parte dintr-un grup de cicliști. De asemenea, dispune de senzor de inerție, astfel, când încetinești sau frânezi, stopul devine mai luminos. Încărcarea se face prin mufă USB-C, iar conectivitatea cu ciclocomputerele compatibile se face prin BT și ANT+. Important de știut este că funcționează nu doar cu ciclocomputerele Bryton ci cam cu orice de pe piață care dispune de conectivitate ANT+ și BT și știe să se împerecheze cu un radar. Prețul anunțat este de 129,95 euro, față de aproximativ 196 cât este Garmin Varia. La noi va fi disponibil anul acesta, prin Bikefun.ro, importatorul oficial Bryton în România. Sursa: Freerider
  2. De prea multă vreme radarul Garmin Varia nu avea concurență. Astăzi are două, mai precis Bryton Gardia R300 și Magene L508. Dacă nu știai încă ce este „radarul pentru bicicletă”, acesta este un mic device electronic, instalat în spatele bicicletei, pe tija de șa, care ține loc și de stop, și care te informează, prin intermediul ecranului unui ciclocomputer compatibil, dacă sunt mașini în spatele tău, dacă vin spre tine și cât de repede. Deși încă nelansat oficial, câteva informații despre noul radar Bryton Gardia R300 sunt disponibile. Spre exemplu greutatea sa este de 68 grame, mai ușor decât Varia, autonomia maximă fiind de 27 ore, mult mai mare decât la Varia. De asemenea, se instalează pe tija de șa folosind montant Bryton, care nu este compatibil cu Garmin. Stopul integrat oferă 5 moduri de iluminare, inclusiv unul pentru când faci parte dintr-un grup de cicliști. De asemenea, dispune de senzor de inerție, astfel, când încetinești sau frânezi, stopul devine mai luminos. Încărcarea se face prin mufă USB-C, iar conectivitatea cu ciclocomputerele compatibile se face prin BT și ANT+. Important de știut este că funcționează nu doar cu ciclocomputerele Bryton ci cam cu orice de pe piață care dispune de conectivitate ANT+ și BT și știe să se împerecheze cu un radar. Prețul anunțat este de 129,95 euro, față de aproximativ 196 cât este Garmin Varia. La noi va fi disponibil anul acesta, prin Bikefun.ro, importatorul oficial Bryton în România. Sursa: Freerider
  3. În perioada 9-11 septembrie Maramureșul devine centrul mtb autohton, mulțumită celor două concursuri care vor avea loc aici! Organizatorii, Asociația OnSport și magazinul de biciclete OnBike, anunță organizarea celor două evenimente sportive importante din calendarul MTB 2022, mai precis Cupa Națională de XCM și On Bike MM Trophy Stage Race 2022. Vineri, 9 septembrie, va avea loc etapa întâi a cursei de trei zile On Bike MM Trophy Stage Race, urmând ca a doua zi, sâmbătă 10 septembrie, să fie etapa 2, al cărui traseu este de fapt și cursa din Cupa Naționala de Maraton. În ultima zi de concurs, pe 11 septembrie, va avea loc a 3a etapă a cursei de trei zile On Bike MM Trophy Stage Race. Concursul este deschis tuturor categoriilor de vârste, inclusiv copiilor și familiilor care vor să participe împreună. De asemenea, există și categorie separată pentru cei care vor concura pe mtb-uri electrice. Reamintim că participarea pe o bicicletă electrică nu este neapărat mai ușoară, întrucât nu te poți “lăcomi” și consuma bateria prea repede, pentru că restul concursului se poate transforma într-un coșmar. Participarea pe un e-mtb poate fi chiar și mai dificilă decât când concurezi pe bicicletă normală, întrucât în afară de managementul propriilor tale resurse, trebuie să fii acum atent și la nivelul bateriei. Înscrierile au fost deschise și se pot face aici. Sursa: Freerider
  4. În perioada 9-11 septembrie Maramureșul devine centrul mtb autohton, mulțumită celor două concursuri care vor avea loc aici! Organizatorii, Asociația OnSport și magazinul de biciclete OnBike, anunță organizarea celor două evenimente sportive importante din calendarul MTB 2022, mai precis Cupa Națională de XCM și On Bike MM Trophy Stage Race 2022. Vineri, 9 septembrie, va avea loc etapa întâi a cursei de trei zile On Bike MM Trophy Stage Race, urmând ca a doua zi, sâmbătă 10 septembrie, să fie etapa 2, al cărui traseu este de fapt și cursa din Cupa Naționala de Maraton. În ultima zi de concurs, pe 11 septembrie, va avea loc a 3a etapă a cursei de trei zile On Bike MM Trophy Stage Race. Concursul este deschis tuturor categoriilor de vârste, inclusiv copiilor și familiilor care vor să participe împreună. De asemenea, există și categorie separată pentru cei care vor concura pe mtb-uri electrice. Reamintim că participarea pe o bicicletă electrică nu este neapărat mai ușoară, întrucât nu te poți “lăcomi” și consuma bateria prea repede, pentru că restul concursului se poate transforma într-un coșmar. Participarea pe un e-mtb poate fi chiar și mai dificilă decât când concurezi pe bicicletă normală, întrucât în afară de managementul propriilor tale resurse, trebuie să fii acum atent și la nivelul bateriei. Înscrierile au fost deschise și se pot face aici. Sursa: Freerider
  5. Clubul Sportiv Sport Competition din Arad anunță ediția 2022 a competiției Arad MTB Trophy! Iată în continuare comunicatul acestora: O mână de oameni pasionați au înființat, în 2017, Asociaţia Clubul Sportiv Sport Competition, care își propune să pună Aradul pe „harta” competițiilor de montainbike, organizând în acest an „Arad MTB Trophy”. Aflat la editia cu numarul 3, concursul de ciclism montan pentru amatori si profesionisti Arad MTB Trophy are ca START / SOSIRE platoul de la Cetatea Siria in data de 11 Septembrie. A fost lansat site official www.aradmtbtrophy.ro si s-a dat drumul la inscrierile pentru categoriile Hobby / Race si E-Bike la care pot participa biciclistii cu o pregatire si experienta minima. Scopul evenimentului este promovarea ciclismului montan dar mai ales al stilului de viata sanatos, in natura. In ziua evenimentului dorim ca toata lumea sa se simta bine, sa faca sport, sa petrecem timp in natura iar cei mai bine pregatiti sa se intreaca. Traseele sunt gandite pentru toate categoriile de varsta, pentru cei care au o conditie fizica minima. In acest an am adaugat si categoria E-Bike pentru cei care au biciclete electrice. Pentru o buna organizare a evenimentului, rugam toti cei care doresc / intentioneaza sa concureze, sa nu amane pe ultima suta inscrierile. Pe site, va puteti inscrie chiar daca plata o faceti in alta zi calendaristica sau nu sunteti siguri ca participati! Pe youtube puteti vedea cum a fost la editile din 2018 si 2019 sunt au luat startul peste 250 participanti! Premile / traseele si categoriile de varsta sunt urmatoarele: Premii in Bani Cash in valoare de 7000 Ron + produse oferite de Fakir, Edrinks, Everbio, Rosters Coffee + Cupa, Medalie si Diploma -Categoriile de
varsta sunt urmatoarele: TRASEU RACE Masculin 14 – 18
ani Masculin 19 – 29
ani Masculin 30 – 39
ani Masculin 40 – 49
ani Masculin 50+ Feminin 14 + ani (OPEN) TRASEU HOBBY Masculin 14 – 18
ani Masculin 18+ Feminin 14 + ani
( OPEN ) Traseu E-Bike Masculin Open Feminin Open – Pentru fiecare dintre categoriile de varsta Race / Hobby si E-Bike premile sunt urmatoarele: Locul 1 – 300lei
cash Locul 2 – 200lei
cash Locul 3 – 100lei
cash – Pe langa
 premile in Bani Cash primii trei clasati la fiecare categorie sunt premiati cu: 1. Cafea de Specialitate Rosters Coffee 250g 2. Premiu oferit de EverBio 3. Sampanie si
Vin ,, Poveste de la Minis ,, oferite de Edrinks.ro ,, 4. Fakir Protectie Antipana urmatoarele produse: Traseu Race: •Fiecare premiant va primi: -1 flacon antipana Fakir-LTX 480 ml; -1 flacon Fakir Degresare
transmisie 125 ml -1 flacon Curatare biciclete RTU (ready-to-use) 125 ml Traseu Hobby: • Fiecare premiant va primi: -2 flacoane antipana Fakir-LTX 125 ml; -1 flacon Fakir Degresare transmisie 125 ml -1 flacon Curatar ebiciclete RTU (ready-to-use) 125 ml • Pe langa acestea fakir.ro ofera si un premiu special ,, Kit Conversie tubelessFakir ,, Trasee Multumim Consiliului Judetean Arad Si Centrului Cultural Judetean care sustin acest eveniment inca din prima editia, fara ei nu ar fi posibila organizarea si Sponsorilor / Partenrilor care sustin Ciclismul Montan / Stilul de viata sanatos, sportul in genereal. Eveniment Finantat de Centrul Cultural Judetean Arad prin Consiliul Judetean Arad Multumim Sponsorilor Principali si Partenerilor care sustin si se implica in promovarea Sportului in general si a Stilului de viata sanatos respectiv Ciclismului. Fara finantarea Centrul Cultural Judetean Arad prin Consiliul Judetean Arad si Sponsorii Principali + Parteneri, acest eveniment nu ar fi fost posibil! Pentru informații suplimentare și înscrieri, vizitați pagina competiției. Sursa: Freerider
  6. Clubul Sportiv Sport Competition din Arad anunță ediția 2022 a competiției Arad MTB Trophy! Iată în continuare comunicatul acestora: O mână de oameni pasionați au înființat, în 2017, Asociaţia Clubul Sportiv Sport Competition, care își propune să pună Aradul pe „harta” competițiilor de montainbike, organizând în acest an „Arad MTB Trophy”. Aflat la editia cu numarul 3, concursul de ciclism montan pentru amatori si profesionisti Arad MTB Trophy are ca START / SOSIRE platoul de la Cetatea Siria in data de 11 Septembrie. A fost lansat site official www.aradmtbtrophy.ro si s-a dat drumul la inscrierile pentru categoriile Hobby / Race si E-Bike la care pot participa biciclistii cu o pregatire si experienta minima. Scopul evenimentului este promovarea ciclismului montan dar mai ales al stilului de viata sanatos, in natura. In ziua evenimentului dorim ca toata lumea sa se simta bine, sa faca sport, sa petrecem timp in natura iar cei mai bine pregatiti sa se intreaca. Traseele sunt gandite pentru toate categoriile de varsta, pentru cei care au o conditie fizica minima. In acest an am adaugat si categoria E-Bike pentru cei care au biciclete electrice. Pentru o buna organizare a evenimentului, rugam toti cei care doresc / intentioneaza sa concureze, sa nu amane pe ultima suta inscrierile. Pe site, va puteti inscrie chiar daca plata o faceti in alta zi calendaristica sau nu sunteti siguri ca participati! Pe youtube puteti vedea cum a fost la editile din 2018 si 2019 sunt au luat startul peste 250 participanti! Premile / traseele si categoriile de varsta sunt urmatoarele: Premii in Bani Cash in valoare de 7000 Ron + produse oferite de Fakir, Edrinks, Everbio, Rosters Coffee + Cupa, Medalie si Diploma -Categoriile de
varsta sunt urmatoarele: TRASEU RACE Masculin 14 – 18
ani Masculin 19 – 29
ani Masculin 30 – 39
ani Masculin 40 – 49
ani Masculin 50+ Feminin 14 + ani (OPEN) TRASEU HOBBY Masculin 14 – 18
ani Masculin 18+ Feminin 14 + ani
( OPEN ) Traseu E-Bike Masculin Open Feminin Open – Pentru fiecare dintre categoriile de varsta Race / Hobby si E-Bike premile sunt urmatoarele: Locul 1 – 300lei
cash Locul 2 – 200lei
cash Locul 3 – 100lei
cash – Pe langa
 premile in Bani Cash primii trei clasati la fiecare categorie sunt premiati cu: 1. Cafea de Specialitate Rosters Coffee 250g 2. Premiu oferit de EverBio 3. Sampanie si
Vin ,, Poveste de la Minis ,, oferite de Edrinks.ro ,, 4. Fakir Protectie Antipana urmatoarele produse: Traseu Race: •Fiecare premiant va primi: -1 flacon antipana Fakir-LTX 480 ml; -1 flacon Fakir Degresare
transmisie 125 ml -1 flacon Curatare biciclete RTU (ready-to-use) 125 ml Traseu Hobby: • Fiecare premiant va primi: -2 flacoane antipana Fakir-LTX 125 ml; -1 flacon Fakir Degresare transmisie 125 ml -1 flacon Curatar ebiciclete RTU (ready-to-use) 125 ml • Pe langa acestea fakir.ro ofera si un premiu special ,, Kit Conversie tubelessFakir ,, Trasee Multumim Consiliului Judetean Arad Si Centrului Cultural Judetean care sustin acest eveniment inca din prima editia, fara ei nu ar fi posibila organizarea si Sponsorilor / Partenrilor care sustin Ciclismul Montan / Stilul de viata sanatos, sportul in genereal. Eveniment Finantat de Centrul Cultural Judetean Arad prin Consiliul Judetean Arad Multumim Sponsorilor Principali si Partenerilor care sustin si se implica in promovarea Sportului in general si a Stilului de viata sanatos respectiv Ciclismului. Fara finantarea Centrul Cultural Judetean Arad prin Consiliul Judetean Arad si Sponsorii Principali + Parteneri, acest eveniment nu ar fi fost posibil! Pentru informații suplimentare și înscrieri, vizitați pagina competiției. Sursa: Freerider
  7. Te-ai înscris la L’Etape de Tour România și nu ai mai participat niciodată la un concurs de ciclism pe șosea? Felicitări! Chiar dacă ai mai fost la concursuri de MTB, te așteaptă o lume cu totul diferită! Iată câteva considerente utile pe care să le iei în considerare, nu doar pentru a obține un loc bun la concurs (lucru care va fi foarte greu de realizat oricum), dar mai ales pentru ca să poți savura cu adevărat competiția și să simți măcar un pic din senzația trăită și de cei din Turul Franței! Iar dacă nu te-ai înscris și totuși citești articolul acesta, sperăm că informațiile vor fi nu doar utile ci îți vor stârni și curiozitatea să o faci! Toate informațiile provin din experiența personală și sunt trăite real, începând de la prima cursă de șosea la care am participat după mulți ani de competiții de MTB dificile, doar pentru a învăța o lecție. Să fie vreo 10 ani de atunci, cred că sunt chiar mai mulți. Proaspăt proprietar de cursieră dar vașnic ciclist amator pe MTB de ani buni, am decis să mă aliniez la startul unui concurs de șosea, unul destul de simplu aparent, extrem de convenabil ca loc de desfășurare. Este vorba de o cupă de șosea organizată de Federația de Ciclism în parcarea mare a complexului comercial Dragonul Roșu, cursă care urma să conste în parcurgerea de mai multe ori (nimeni nu știa exact de câte ori, că așa funcționa treaba atunci prin FRC) a unei bucle de vreo 2-3 km. Simplu. Genul acesta de curse sunt separate pe categorii, așa că am luat startul doar cu amatorii. Fiind ultima cursă a zilei, organizatorii erau cam sictiriți și au mai tăiat din ture, au decis să facem ceva destul de ridicol, vreo 5 ture parcă. Și start: apăs în pedale cum știu eu mai bine, depășesc, nici nu se termină turul 2 și mă văd în fruntea tuturor. Entuziasm maxim! Apăs pedala în continuare cu frică să nu pierd locul bun câștigat și spre surprinderea mea reușesc să îl păstrez. Adrenalina abundă în organism! Poate câștig prima mea cursă! Se intră în ultima tură, încă sunt acolo în frunte, ultimul viraj, ultima linie dreaptă, mă văd deja pe podium. Daaaaar cum s-a terminat ultimul viraj, toți din spatele meu țâșnesc ca din pușcă și eu am impresia că o forță magică mă ține pe loc, nu mai pot face nimic, trec toți și eu trag ca nebunul degeaba. Fără aer, trec linia de sosire aproape ultimul. La maxim 10 secunde de primul loc. 10 secunde care la MTB nu înseamnă nimic, de fapt chiar 10 minute nu înseamnă mare lucru, aici înseamnă diferența între locul 1 și locul 10! O lecție învățată! Și acum să trecem la sfaturile provenite din experiența de atunci dar și a multor alte curse, de la alte curse rapide și scurte până la curse de peste 200 km si mii de metri de urcare prin Alpi. Niciuna cu vreun rezultat remarcabil, dar toate fiind lecții de viață. Ciclismul montan este despre putere dar cel de șosea este despre strategie! Da, normal, ai nevoie și de putere la șosea, însă un ciclist mai slab dar cu o strategie mai bună are toate șansele să învingă unul mai puternic dar slab strategic! Ciclismul montan este un sport individual în timp ce la șosea este un sport de echipă! OK, poate o să zici că tu nu ai nicio echipă, vei participa individual! Nu e chiar așa… Ceea ce dă un caracter unic ciclismului de șosea față de alte sporturi de echipă este că la șosea echipele sunt de multe ori formate pe loc, din adversari, sau chiar de mai multe echipe, pe strategia ”lucrăm acum împreună și ne răfuim între noi mai încolo”, mai încolo putând să însemne de obicei la finish, dar nu neapărat. Ceea ce este absolut cert la șosea este că singur nu ai aproape nicio șansă! Doar dacă ești extrem de puternic și ai o rezistență de invidiat! Pentru că da, au existat și curse câștigate de cicliști care au luptat singuri aproape toată distanța, dar sunt rare și nu e mai mult ca sigur cazul tău. Iar tu mergi ca să te simți bine, iar o echipă pe măsura capacității tale este cea mai bună metodă să savurezi o astfel de cursă. Echipa cu care vei lucra în competiție se numește pluton și are câteva caracteristici interesante: se va forma ad-hoc în timpul cursei. Da, e posibil să te înțelegi cu niște prieteni să faceți voi un astfel de pluton, însă cu excepția cazului în care aveți o condiție fizică asemănătoare și ați mai exersat asta, e foarte probabil ca micul vostru pluton să se spargăasa cum s-a format, tot așa e posibil să se și dizolve pe parcursul curseinu e neapărat să păstrezi același pluton până la finalplutonul e un element recunoscut oficial al curselor de șosea, deoarece la final, în cursele profesioniste, toți membrii unui pluton primesc același timp de finish, nu timpul real. Se ia în considerare însă locul, lucru important mai ales dacă plutonul termină primul iar din rândul acestuia se vor stabili învingătorii. Toți vor avea același timp, dar doar primii vor fi pe podium Cum îți găsești un pluton? Nu e greu, la un moment dat, în jurul tău, lumea se va grupa. E important să te alături lor. De fapt de la început se va pleca într-un mare bloc care în primele minute se va sparge în câteva plutoane mai mici. Ai grijă să rămâi cu unul dintre ele! Sub nicio formă să nu rămâi între plutoane! De ce e important să mergi în pluton? Pentru că la viteze mari pe asfalt pe plat cea mai mare forță pe care trebuie să o învingi e cea a aerului. Chiar și dacă mergi în spatele unui singur ciclist, forța cu care trebuie să pedalezi pentru aceiași viteză este considerabil mai mică. Dacă mergi într-un pluton numeros, poți rula la viteze chiar cu 10-15 km/h mai mari decât ai putea să o faci singur!!!!! Nu, nu e nicio exagerare! În momentul în care ai rămas fără pluton, tot avantajul aerodinamic dispare și va trebui să duci singur lupta! De exemplu eu pot merge relaxat singur cu 30 km/h și pot ține un 35 km/h cu efort considerabil, dar pot rula cu 40 km/h relaxat în pluton. Dacă nu pot ține ritmul plutonului? Da, se poate întâmpla și asta, dacă ai nimerit un pluton cu mult peste posibilitățile tale fizice. În cazul acesta, încet, vei rămâne în zona din spate și probabil la o accelerare (pentru că nu merge nici plutonul constant) sau la un mic deal vei rămâne în urmă. Dacă rămâi în urmă astfel, e bine să faci eforturi să te întorci în pluton doar dacă eforturile sunt rezonabile (un sprint scurt) și dacă ai pierdut plutonul dintr-o situație de moment, dar până atunci te simțeai confortabil. Altfel, vei obosi inutil doar pentru a pierde plutonul din nou. Sfatul cel mai bun e să rulezi în continuare într-o zonă de confort a ta până când te va ajunge un alt pluton din urmă, pluton de care te vei lipi și tu. Dacă simt că plutonul merge prea încet? Trebuie să înțelegi că viteza aia mare a plutonului este dată de unii care sunt primii și duc trena și greul. Ei se schimbă între ei, nu rămân mereu aceiași în față. O regulă de bun simț spune ca în față să treacă fiecare pe rând, să ducă cât poate iar apoi să lase locul altuia. Dacă simți că poți mai mult, e frumos din partea ta să treci în față și să contribui la trenă. Dacă totuși și acolo ți se pare că ai putea mai mult, poți accelera să te desprinzi în ceea ce se numește o evadare și să încerci să prinzi din urmă un pluton mai bun sau, după caz, să treci linia de sosire înaintea celorlalți. Totuși însă e un concurs, iar practica de a sta în spate protejat și de a nu contribui cu nimic, pentru a ataca apoi pe ultima sută de metri, nu e ilegală. Poți face asta chiar dacă unii se vor supăra pe tine. Se face și la cel mai înalt nivel! E periculos mersul în pluton? Există reguli de respectat? Da, din păcate mersul în pluton e extrem de periculos și siguranța tuturor depinde de comportamentul fiecărui membru. Deoarece se rulează cot la cot cu viteze mari, oricine poate să cauzeze în orice moment un accident extrem de periculos pentru restul. Dar pe lângă reguli de siguranță există și reguli de bun simț: regula cea mai importantă este evitarea totală a oricăror manevre bruște – frânări, schimbări de direcție sau accelerări. Evident, orice astfel de manevră va duce la un accidentîn cazul în care e nevoie să faci o manevră, semnalizează și ieși ușor în lateral, lasă plutonul să te depășească, aici include și o defecțiune tehnică dar și nevoia de a sufla nasul sau a scuipa o muscă ce a intrat accidental în gurăo altă regulă e să nu îți forțezi norocul, stai la o distanță pe care o poți controla față de cei din jurul tău, unii stau la 1-2 cm cu roata lor de roata celui din față, dar poate pentru tine e prea extrem, stai la 20-30 cm, chiar și 1-2 m, cum te simți tu în siguranțăca regulă de bun simț în pluton este să contribui și tu în față la trenă, dar asta doar dacă nu ești oricum la limita puterii sau, după cum am mai zis, dacă nu consideri tu că vrei să profiți și să nu o faci, gest nu prea frumos dar nici interzisdacă ai ajuns totuși în față, e de datoria ta să semnalizezi cu mâna orice obstacol, cum ar fi gropi, șanțuri, cadavre de animale, mașini parcate, zone umede, cu nisip sau alunecoase sau orice altceva ai impresia că ar putea să afecteze bunul mers al plutonului. Dozarea efortului e foarte importantă în cursele lungi de șosea. După cum am subliniat până acum, plutonul e metoda ideală de a eficientiza cel mai bine efortul depus. La modul general însă, trebuie să te asiguri că nu vei ajunge la epuizare și că vei avea suficientă energie să termini cursa și de preferat să dai tot ce poți în ultimele 1-2 minute. Pentru asta tot ce trebuie să faci este să nu încerci să mergi la un ritm nesustenabil. Dacă plutonul tău merge prea repede, rămâi în urmă și alătură-te unui pluton de care poți să te ții. Dar înaintea cursei? La start însă se va merge tare, așa că e bine să ajungi acolo încălzit. Pentru încălzire e perfect dacă rulezi lejer 10-15 minute înainte de cursă și incluzi acolo 3-4 sprinturi rapide de câteva zeci de secunde până la efort maxim. Totuși este bine să termini încălzirea cu 10-15 minute înainte de cursă și să ocupi un loc corect la linia de start. Atenție! Corect nu înseamnă să te înghesui în față cu elitele pentru că îți va face rău și ție și se pot și ei accidenta. Corect e să te pui undeva unde ți se pare ție că sunt cicliști de nivelul tău. Nu e ușor de apreciat asta la prima cursă, dar e bine să faci un efort să nu te supraevaluezi. Alimentație, hidratare? Alimentația și hidratarea sunt un subiect fierbinte în cursele de șosea, asta pentru că se merge permanent cu viteză mare și oprirea pentru orice motiv înseamnă pierderea plutonului și a unui număr incredibil de locuri în clasament. Strategia trebuie făcută astfel încât să nu te oprești. Ia două bidoane mari de băutură energizantă, ia geluri suficiente și pune-le undeva de unde să le poți lua ușor. Evită batoanele care trebuie mestecate, sub nicio formă nu e loc de vreun sandviș. Totul trebuie să fie la îndemână. Dacă nu știi să scoți un bidon de pe cadru, să bei și să îl pui la loc mergând constant, mai bine ia un rucsac de hidratare, nu e nicio rușine. Pentru batoane și geluri, dacă ți-e greu să le iei din buzunarul tricoului, ia o gentuță specială ce se pune pe cadru sus în spatele ghidonului. Nu arunca pe jos ambalajele! Le poți pune înapoi în buzunar sau le poți strecura sub pantalonii elastici, nu deranjează cu nimic acolo. Cum să mă antrenez? Nu ar strica dacă înainte, dacă nu ai mai făcut asta, să ieși la niște ture la care se merge în pluton. În rest, în plimbările tale cu bicicleta, acolo unde e loc să o faci în siguranță, încearcă să dai câte un sprint cât mai puternic pe care să îl duci cât mai mult timp, după care continuă să pedalezi până când te relaxezi. Ar fi bine să incluzi în antrenament și bucăți de 20-30 de minute în care să tragi cât de tare poți, dar la o intensitate care să îți permită să duci perioada respectivă de timp. Mai poți face antrenamente de finish, stabilind un punct pe care să îl consideri ca linia de final, semnele de intrare în localitate de obicei sunt perfecte pentru asta. Dacă traficul permite, poți face asta împreună cu prietenii tăi, cu câteva sute de metri înainte de semn le strigi ”spriiiiint” și vă întreceți cu toate puterile până acolo. E foarte distractiv iar victoria merge udată cu bere rece la prima terasă! Astea ar fi câteva sfaturi, ar fi multe de zis, s-ar putea scrie o carte. Ce e important e să te simți bine și mai ales să termini în siguranță, fără accidente nici pentru tine și nici pentru bicicleta ta! Timp mai este, poți să începi de acum pregătirea! Iar dacă nu te-ai înscris încă la L’Etape de Tour România, fă-o chiar acum pe pagina competiției! Sursa: Freerider
  8. Te-ai înscris la L’Etape de Tour România și nu ai mai participat niciodată la un concurs de ciclism pe șosea? Felicitări! Chiar dacă ai mai fost la concursuri de MTB, te așteaptă o lume cu totul diferită! Iată câteva considerente utile pe care să le iei în considerare, nu doar pentru a obține un loc bun la concurs (lucru care va fi foarte greu de realizat oricum), dar mai ales pentru ca să poți savura cu adevărat competiția și să simți măcar un pic din senzația trăită și de cei din Turul Franței! Iar dacă nu te-ai înscris și totuși citești articolul acesta, sperăm că informațiile vor fi nu doar utile ci îți vor stârni și curiozitatea să o faci! Toate informațiile provin din experiența personală și sunt trăite real, începând de la prima cursă de șosea la care am participat după mulți ani de competiții de MTB dificile, doar pentru a învăța o lecție. Să fie vreo 10 ani de atunci, cred că sunt chiar mai mulți. Proaspăt proprietar de cursieră dar vașnic ciclist amator pe MTB de ani buni, am decis să mă aliniez la startul unui concurs de șosea, unul destul de simplu aparent, extrem de convenabil ca loc de desfășurare. Este vorba de o cupă de șosea organizată de Federația de Ciclism în parcarea mare a complexului comercial Dragonul Roșu, cursă care urma să conste în parcurgerea de mai multe ori (nimeni nu știa exact de câte ori, că așa funcționa treaba atunci prin FRC) a unei bucle de vreo 2-3 km. Simplu. Genul acesta de curse sunt separate pe categorii, așa că am luat startul doar cu amatorii. Fiind ultima cursă a zilei, organizatorii erau cam sictiriți și au mai tăiat din ture, au decis să facem ceva destul de ridicol, vreo 5 ture parcă. Și start: apăs în pedale cum știu eu mai bine, depășesc, nici nu se termină turul 2 și mă văd în fruntea tuturor. Entuziasm maxim! Apăs pedala în continuare cu frică să nu pierd locul bun câștigat și spre surprinderea mea reușesc să îl păstrez. Adrenalina abundă în organism! Poate câștig prima mea cursă! Se intră în ultima tură, încă sunt acolo în frunte, ultimul viraj, ultima linie dreaptă, mă văd deja pe podium. Daaaaar cum s-a terminat ultimul viraj, toți din spatele meu țâșnesc ca din pușcă și eu am impresia că o forță magică mă ține pe loc, nu mai pot face nimic, trec toți și eu trag ca nebunul degeaba. Fără aer, trec linia de sosire aproape ultimul. La maxim 10 secunde de primul loc. 10 secunde care la MTB nu înseamnă nimic, de fapt chiar 10 minute nu înseamnă mare lucru, aici înseamnă diferența între locul 1 și locul 10! O lecție învățată! Și acum să trecem la sfaturile provenite din experiența de atunci dar și a multor alte curse, de la alte curse rapide și scurte până la curse de peste 200 km si mii de metri de urcare prin Alpi. Niciuna cu vreun rezultat remarcabil, dar toate fiind lecții de viață. Ciclismul montan este despre putere dar cel de șosea este despre strategie! Da, normal, ai nevoie și de putere la șosea, însă un ciclist mai slab dar cu o strategie mai bună are toate șansele să învingă unul mai puternic dar slab strategic! Ciclismul montan este un sport individual în timp ce la șosea este un sport de echipă! OK, poate o să zici că tu nu ai nicio echipă, vei participa individual! Nu e chiar așa… Ceea ce dă un caracter unic ciclismului de șosea față de alte sporturi de echipă este că la șosea echipele sunt de multe ori formate pe loc, din adversari, sau chiar de mai multe echipe, pe strategia ”lucrăm acum împreună și ne răfuim între noi mai încolo”, mai încolo putând să însemne de obicei la finish, dar nu neapărat. Ceea ce este absolut cert la șosea este că singur nu ai aproape nicio șansă! Doar dacă ești extrem de puternic și ai o rezistență de invidiat! Pentru că da, au existat și curse câștigate de cicliști care au luptat singuri aproape toată distanța, dar sunt rare și nu e mai mult ca sigur cazul tău. Iar tu mergi ca să te simți bine, iar o echipă pe măsura capacității tale este cea mai bună metodă să savurezi o astfel de cursă. Echipa cu care vei lucra în competiție se numește pluton și are câteva caracteristici interesante: se va forma ad-hoc în timpul cursei. Da, e posibil să te înțelegi cu niște prieteni să faceți voi un astfel de pluton, însă cu excepția cazului în care aveți o condiție fizică asemănătoare și ați mai exersat asta, e foarte probabil ca micul vostru pluton să se spargăasa cum s-a format, tot așa e posibil să se și dizolve pe parcursul curseinu e neapărat să păstrezi același pluton până la finalplutonul e un element recunoscut oficial al curselor de șosea, deoarece la final, în cursele profesioniste, toți membrii unui pluton primesc același timp de finish, nu timpul real. Se ia în considerare însă locul, lucru important mai ales dacă plutonul termină primul iar din rândul acestuia se vor stabili învingătorii. Toți vor avea același timp, dar doar primii vor fi pe podium Cum îți găsești un pluton? Nu e greu, la un moment dat, în jurul tău, lumea se va grupa. E important să te alături lor. De fapt de la început se va pleca într-un mare bloc care în primele minute se va sparge în câteva plutoane mai mici. Ai grijă să rămâi cu unul dintre ele! Sub nicio formă să nu rămâi între plutoane! De ce e important să mergi în pluton? Pentru că la viteze mari pe asfalt pe plat cea mai mare forță pe care trebuie să o învingi e cea a aerului. Chiar și dacă mergi în spatele unui singur ciclist, forța cu care trebuie să pedalezi pentru aceiași viteză este considerabil mai mică. Dacă mergi într-un pluton numeros, poți rula la viteze chiar cu 10-15 km/h mai mari decât ai putea să o faci singur!!!!! Nu, nu e nicio exagerare! În momentul în care ai rămas fără pluton, tot avantajul aerodinamic dispare și va trebui să duci singur lupta! De exemplu eu pot merge relaxat singur cu 30 km/h și pot ține un 35 km/h cu efort considerabil, dar pot rula cu 40 km/h relaxat în pluton. Dacă nu pot ține ritmul plutonului? Da, se poate întâmpla și asta, dacă ai nimerit un pluton cu mult peste posibilitățile tale fizice. În cazul acesta, încet, vei rămâne în zona din spate și probabil la o accelerare (pentru că nu merge nici plutonul constant) sau la un mic deal vei rămâne în urmă. Dacă rămâi în urmă astfel, e bine să faci eforturi să te întorci în pluton doar dacă eforturile sunt rezonabile (un sprint scurt) și dacă ai pierdut plutonul dintr-o situație de moment, dar până atunci te simțeai confortabil. Altfel, vei obosi inutil doar pentru a pierde plutonul din nou. Sfatul cel mai bun e să rulezi în continuare într-o zonă de confort a ta până când te va ajunge un alt pluton din urmă, pluton de care te vei lipi și tu. Dacă simt că plutonul merge prea încet? Trebuie să înțelegi că viteza aia mare a plutonului este dată de unii care sunt primii și duc trena și greul. Ei se schimbă între ei, nu rămân mereu aceiași în față. O regulă de bun simț spune ca în față să treacă fiecare pe rând, să ducă cât poate iar apoi să lase locul altuia. Dacă simți că poți mai mult, e frumos din partea ta să treci în față și să contribui la trenă. Dacă totuși și acolo ți se pare că ai putea mai mult, poți accelera să te desprinzi în ceea ce se numește o evadare și să încerci să prinzi din urmă un pluton mai bun sau, după caz, să treci linia de sosire înaintea celorlalți. Totuși însă e un concurs, iar practica de a sta în spate protejat și de a nu contribui cu nimic, pentru a ataca apoi pe ultima sută de metri, nu e ilegală. Poți face asta chiar dacă unii se vor supăra pe tine. Se face și la cel mai înalt nivel! E periculos mersul în pluton? Există reguli de respectat? Da, din păcate mersul în pluton e extrem de periculos și siguranța tuturor depinde de comportamentul fiecărui membru. Deoarece se rulează cot la cot cu viteze mari, oricine poate să cauzeze în orice moment un accident extrem de periculos pentru restul. Dar pe lângă reguli de siguranță există și reguli de bun simț: regula cea mai importantă este evitarea totală a oricăror manevre bruște – frânări, schimbări de direcție sau accelerări. Evident, orice astfel de manevră va duce la un accidentîn cazul în care e nevoie să faci o manevră, semnalizează și ieși ușor în lateral, lasă plutonul să te depășească, aici include și o defecțiune tehnică dar și nevoia de a sufla nasul sau a scuipa o muscă ce a intrat accidental în gurăo altă regulă e să nu îți forțezi norocul, stai la o distanță pe care o poți controla față de cei din jurul tău, unii stau la 1-2 cm cu roata lor de roata celui din față, dar poate pentru tine e prea extrem, stai la 20-30 cm, chiar și 1-2 m, cum te simți tu în siguranțăca regulă de bun simț în pluton este să contribui și tu în față la trenă, dar asta doar dacă nu ești oricum la limita puterii sau, după cum am mai zis, dacă nu consideri tu că vrei să profiți și să nu o faci, gest nu prea frumos dar nici interzisdacă ai ajuns totuși în față, e de datoria ta să semnalizezi cu mâna orice obstacol, cum ar fi gropi, șanțuri, cadavre de animale, mașini parcate, zone umede, cu nisip sau alunecoase sau orice altceva ai impresia că ar putea să afecteze bunul mers al plutonului. Dozarea efortului e foarte importantă în cursele lungi de șosea. După cum am subliniat până acum, plutonul e metoda ideală de a eficientiza cel mai bine efortul depus. La modul general însă, trebuie să te asiguri că nu vei ajunge la epuizare și că vei avea suficientă energie să termini cursa și de preferat să dai tot ce poți în ultimele 1-2 minute. Pentru asta tot ce trebuie să faci este să nu încerci să mergi la un ritm nesustenabil. Dacă plutonul tău merge prea repede, rămâi în urmă și alătură-te unui pluton de care poți să te ții. Dar înaintea cursei? La start însă se va merge tare, așa că e bine să ajungi acolo încălzit. Pentru încălzire e perfect dacă rulezi lejer 10-15 minute înainte de cursă și incluzi acolo 3-4 sprinturi rapide de câteva zeci de secunde până la efort maxim. Totuși este bine să termini încălzirea cu 10-15 minute înainte de cursă și să ocupi un loc corect la linia de start. Atenție! Corect nu înseamnă să te înghesui în față cu elitele pentru că îți va face rău și ție și se pot și ei accidenta. Corect e să te pui undeva unde ți se pare ție că sunt cicliști de nivelul tău. Nu e ușor de apreciat asta la prima cursă, dar e bine să faci un efort să nu te supraevaluezi. Alimentație, hidratare? Alimentația și hidratarea sunt un subiect fierbinte în cursele de șosea, asta pentru că se merge permanent cu viteză mare și oprirea pentru orice motiv înseamnă pierderea plutonului și a unui număr incredibil de locuri în clasament. Strategia trebuie făcută astfel încât să nu te oprești. Ia două bidoane mari de băutură energizantă, ia geluri suficiente și pune-le undeva de unde să le poți lua ușor. Evită batoanele care trebuie mestecate, sub nicio formă nu e loc de vreun sandviș. Totul trebuie să fie la îndemână. Dacă nu știi să scoți un bidon de pe cadru, să bei și să îl pui la loc mergând constant, mai bine ia un rucsac de hidratare, nu e nicio rușine. Pentru batoane și geluri, dacă ți-e greu să le iei din buzunarul tricoului, ia o gentuță specială ce se pune pe cadru sus în spatele ghidonului. Nu arunca pe jos ambalajele! Le poți pune înapoi în buzunar sau le poți strecura sub pantalonii elastici, nu deranjează cu nimic acolo. Cum să mă antrenez? Nu ar strica dacă înainte, dacă nu ai mai făcut asta, să ieși la niște ture la care se merge în pluton. În rest, în plimbările tale cu bicicleta, acolo unde e loc să o faci în siguranță, încearcă să dai câte un sprint cât mai puternic pe care să îl duci cât mai mult timp, după care continuă să pedalezi până când te relaxezi. Ar fi bine să incluzi în antrenament și bucăți de 20-30 de minute în care să tragi cât de tare poți, dar la o intensitate care să îți permită să duci perioada respectivă de timp. Mai poți face antrenamente de finish, stabilind un punct pe care să îl consideri ca linia de final, semnele de intrare în localitate de obicei sunt perfecte pentru asta. Dacă traficul permite, poți face asta împreună cu prietenii tăi, cu câteva sute de metri înainte de semn le strigi ”spriiiiint” și vă întreceți cu toate puterile până acolo. E foarte distractiv iar victoria merge udată cu bere rece la prima terasă! Astea ar fi câteva sfaturi, ar fi multe de zis, s-ar putea scrie o carte. Ce e important e să te simți bine și mai ales să termini în siguranță, fără accidente nici pentru tine și nici pentru bicicleta ta! Timp mai este, poți să începi de acum pregătirea! Iar dacă nu te-ai înscris încă la L’Etape de Tour România, fă-o chiar acum pe pagina competiției! Sursa: Freerider
  9. A doua ediție Chainless Run va avea loc la Ski Bike Resort Mărișel în 13-14 august 2022. Această competiție este o provocare nouă pentru pasionații de mountain bike și de downhill, iar accentul se pune pe tehnică și pe capacitatea rider-ului de a păstra viteza generată de înclinația traseului. Prima ediție Chainless Run a avut loc în 2021 și a fost o premieră pentru Europa. Au participat 104 rideri cu vîrste cuprinse între 14 și 57 de ani. Chainless Run 2021 aftermovie: https://fb.watch/eHi2q69nzg/ Chainless Run este o cursa de downhill, care, după cum spune și numele, va fi fără lanț. Adică participanții își vor da jos lanțul de pe biciclete înainte de a începe cursa. Competiția va avea loc în cadrul Bike Park Mărișel, jud. Cluj. Traseul competiției este unu distractiv, orientat către stilul bikepark, fiind practic un pumptrack de 2,6 kilometri lungime, complet gravitațional, cu rollere și viraje susținute de contrapante. Înclinația este cuprinsă între 4 și 18%, cu o diferență de nivel de 320 de metri, iar gradul de dificultate este mediu-avansat. Am observat că sunt tot mai mulți copii pasionați de mountain bike și de downhill, așadar, începând cu ediția aceasta introducem o categorie și pentru ei, astfel competiția se va desfășura pe 5 categorii. CATEGORII: • Copii (12-14 ani) • Juniori (15-17 ani) • Seniori (18-29 ani) • Fete (12+ ani) • Masters ( 30+ ani) Vârsta minimă de participare este de 12 ani. La competiție poate participa orice pasionat de mountain bike-ing care posedă o bicicletă adecvată pentru coborârea traseului. Pentru demontarea și remontarea lanțului va exista asistență la fața locului. ÎNSCRIERI: Înscrierile se pot face doar online prin completarea formularului google: https://bit.ly/ChainlessRun . Înscrierile se vor închide vineri, 12.08.2022, la ora 20:00. Taxa de participare este de 280 lei și include 2 zile de bikepass. PROGRAM: SÂMBĂTĂ • Acreditări înscrieri • Trackwalk • Antrenamente oficiale • Booha Party @ Le Dome DUMINICĂ • Trackwalk • Antrenamente oficiale • Calificări • Competiție • Ceremonia de premiere • Booha Party @ Le Dome LUNI • E sărbătoare. O zi în plus să profităm de vară și de bikepark. *Programul poate suferi modificări din cauza condițiilor meteo sau unor evenimente care nu pot fi controlate de către organizator. Evenimentul are loc la munte, departe de luminile orașului, ceea ce este perfect pentru că în același weekend vor începe și Perseidele, ploaia de stele căzătoare. Astfel, vă așteptăm în fiecare seară la Le Dome pentru a ne bucura împreună de acest fenomen spectaculos! Bike Park Mărișel este cel mai complex și distractiv parc de acest tip din România. Are în total 4 trasee de dificultate începător-mediu-avansat și se lucrează la un al 5-lea traseu. Până în prezent sunt 10 kilometri de trasee cu poduri, succesiuni, viraje, drop-uri și intersecții, toate deservite de un telescaun Doppelmayr de 4 locuri. Mai multe informați găsiți pe pagina oficială a evenimentului: https://www.facebook.com/ChainlessRun Sursa: Freerider
  10. A doua ediție Chainless Run va avea loc la Ski Bike Resort Mărișel în 13-14 august 2022. Această competiție este o provocare nouă pentru pasionații de mountain bike și de downhill, iar accentul se pune pe tehnică și pe capacitatea rider-ului de a păstra viteza generată de înclinația traseului. Prima ediție Chainless Run a avut loc în 2021 și a fost o premieră pentru Europa. Au participat 104 rideri cu vîrste cuprinse între 14 și 57 de ani. Chainless Run 2021 aftermovie: https://fb.watch/eHi2q69nzg/ Chainless Run este o cursa de downhill, care, după cum spune și numele, va fi fără lanț. Adică participanții își vor da jos lanțul de pe biciclete înainte de a începe cursa. Competiția va avea loc în cadrul Bike Park Mărișel, jud. Cluj. Traseul competiției este unu distractiv, orientat către stilul bikepark, fiind practic un pumptrack de 2,6 kilometri lungime, complet gravitațional, cu rollere și viraje susținute de contrapante. Înclinația este cuprinsă între 4 și 18%, cu o diferență de nivel de 320 de metri, iar gradul de dificultate este mediu-avansat. Am observat că sunt tot mai mulți copii pasionați de mountain bike și de downhill, așadar, începând cu ediția aceasta introducem o categorie și pentru ei, astfel competiția se va desfășura pe 5 categorii. CATEGORII: • Copii (12-14 ani) • Juniori (15-17 ani) • Seniori (18-29 ani) • Fete (12+ ani) • Masters ( 30+ ani) Vârsta minimă de participare este de 12 ani. La competiție poate participa orice pasionat de mountain bike-ing care posedă o bicicletă adecvată pentru coborârea traseului. Pentru demontarea și remontarea lanțului va exista asistență la fața locului. ÎNSCRIERI: Înscrierile se pot face doar online prin completarea formularului google: https://bit.ly/ChainlessRun . Înscrierile se vor închide vineri, 12.08.2022, la ora 20:00. Taxa de participare este de 280 lei și include 2 zile de bikepass. PROGRAM: SÂMBĂTĂ • Acreditări înscrieri • Trackwalk • Antrenamente oficiale • Booha Party @ Le Dome DUMINICĂ • Trackwalk • Antrenamente oficiale • Calificări • Competiție • Ceremonia de premiere • Booha Party @ Le Dome LUNI • E sărbătoare. O zi în plus să profităm de vară și de bikepark. *Programul poate suferi modificări din cauza condițiilor meteo sau unor evenimente care nu pot fi controlate de către organizator. Evenimentul are loc la munte, departe de luminile orașului, ceea ce este perfect pentru că în același weekend vor începe și Perseidele, ploaia de stele căzătoare. Astfel, vă așteptăm în fiecare seară la Le Dome pentru a ne bucura împreună de acest fenomen spectaculos! Bike Park Mărișel este cel mai complex și distractiv parc de acest tip din România. Are în total 4 trasee de dificultate începător-mediu-avansat și se lucrează la un al 5-lea traseu. Până în prezent sunt 10 kilometri de trasee cu poduri, succesiuni, viraje, drop-uri și intersecții, toate deservite de un telescaun Doppelmayr de 4 locuri. Mai multe informați găsiți pe pagina oficială a evenimentului: https://www.facebook.com/ChainlessRun Sursa: Freerider
  11. L’Etape România by Tour de France este prima cursă din celebra serie de competiții pentru amatori organizate sub egida celei mai mari competiții de ciclism din istorie, Turul Franței. Însă chiar dacă această competiție a ajuns de-abia acum în țara noastră, ea are o bogată istorie. Ideea competițiilor L’Etape by Tour de France a fost de a implica iubitorii ciclismului și altfel în atmosfera cursei lor preferate, nu doar ca spectatori. Astfel, în 1993, pentru prima dată în istorie, pe una dintre etapele parcurse de cicliștii profesioniști în Marea Buclă, s-a organizat o cursă de amatori. Aceasta a fost câștigată de Cristoph Rinero, care am putea spune că a fost primul învingător amator sub aripa TDF-ului. Nu a rămas însă amator pentru mult timp! El a devenit ciclist profesionist și a avut multe rezultate deosebite până la retragerea sa în 2008, printre acestea fiind și tricoul cu buline roșii pentru cel mai bun cățărător în Turul Franței din 1998, unde a terminat pe locul 4 în clasamentul general! Următoarele etape nu au dus lipsă de evenimente interesante: In 1994 cursa a fost întreruptă de o cireadă imensă de vaci pe Col du Tourmalet iar clasamentul final, condus de Igor Pavlov, a fost destul de relativ și contestatîn 1995 cursa câștigată de Thierry Bourguignon a avut un sfârșit tragic, ciclistul Sylvain Chaigneau pierzându-și viața pe coborârea din Col du Croix de Ferîn 1997 primul care a trecut linia de sosire și învingătorul oficial a fost Patrick Bruet, însă cel mai bun timp l-a avut un alt ciclist, Grzegorz Gwiazdowski, care a terminat după învingător dar a luat startul cu 10 minute întârziereîn 1998 cursa a fost câștigată de un australian, Joe Dorancursa din 1999 câștigată de Cyril Bastiere a reprezentat un mare pas înainte în ceea ce privește siguranța participanților datorită colaborării în premieră cu Poliția franceză pe parcursul desfășurării competițieicursele din 2000 și 2001 au fost câștigate din nou de Igor Pavlov, câștigătorul contestat din 1994, dovedint astfel nu o dată ci de două ori că merită titlulediția din 2002 câștigată de Laurent Marcon a înregistrat un record pozitiv cu o rată de finalizare de 95% – dintre cei 7500 de amatori ce au luat startul, au trecut linia de sosire un număr impresionant de 7108 dintre ei!!!Loic Herbretau a câștigat aproape eroic ediția din 2003 ce a avut loc pe o căldură insuportabilă. El a pedalat alături de nume celebre ca Miguel Indurain.2004 avea să fie cea mai lungă etapă din istoria competiției, cu o lungime de 240 km și o diferență de nivel pozitivă de 4200 m, învingător fiind Jean-Cristophe CurritÎn 2005, învingătorul din 2002, Laurent Marcon, avea să se impună din nou în clasament, fiind primul dintr-un număr record de 8500 de participanți ce s-au aliniat la linia de start2008 a venit cu o nouă etapă extremă meteorologic, norii fiind la o altitudine atât de joasă încât cea mai mare parte a cursei s-a desfășurat pe o vizibilitate extrem de redusă. Câștigător a fost Laurent Four.2009 a adus din nou condiții de căldură extremă, o mulțime de concurenți fiind incapabili să mai pedaleze pe pantele de pe Mount Ventoux, împingând bicicletele. Învingător a fost Dimitri Champion2010 a adus un nou prag al numărului de participanți – 10.000 de cicliști au luat startul, învingător la finalul de pe Col du Tourmalet fiind din nou Jean-Cristophe Currit, câștigătorul din 2004 În 2011, pentru prima dată, au avut loc două zile de concurs. Prima a trecut peste Col du Galibier și avut finalul pe Alpe d’Huez, unde primul a trecut din nou Jean-Cristophe Currit. A doua zi însă vremea s-a stricat și cursa s-a desfășurat pe ploaie torențială, doar 2094 de concurenți ajungând la linia de sosire, în frunte cu Lilian Jegou. Cursa a mai avut acest format de 2 zile doar în 2012, când din nou ploaia a fost prezentă în a doua zi de concurs.În 2013 s-a revenit la formatul unei singure zile de concurs, păstrat până azi! Numărul participanților a rămas tot de atunci la peste 10.000 iar la linia de start s-au aliniat mulți dintre foștii câștigători.Etapele 2020 și 2021 au fost din păcate anulate datorită pandemiei Ultima ediție, cea de anul acesta, din 2022, a fost câștigată de Stefan Kirchmair care a luat startul alături de alți 16.000 de cicliști Anul acesta și tu poți lua parte la un eveniment original Tour de France! Pe 28 august, în București, te poți alinia la linia de start a cursei L’Etape România by Tour de France pe unul dintre traseele de 85, 42 sau 14 km! Vei avea ocazia să concurezi în ritmul tău pe ruta superbă ce include cele mai importante bulevarde din București, în condiții de trafic oprit! Nu rata ocazia să faci parte din legenda ciclismului, rezervă-ți locul chiar acum pe pagina competiției! Sursa informațiilor și imaginilor: Wikipedia Sursa: Freerider
  12. L’Etape România by Tour de France este prima cursă din celebra serie de competiții pentru amatori organizate sub egida celei mai mari competiții de ciclism din istorie, Turul Franței. Însă chiar dacă această competiție a ajuns de-abia acum în țara noastră, ea are o bogată istorie. Ideea competițiilor L’Etape by Tour de France a fost de a implica iubitorii ciclismului și altfel în atmosfera cursei lor preferate, nu doar ca spectatori. Astfel, în 1993, pentru prima dată în istorie, pe una dintre etapele parcurse de cicliștii profesioniști în Marea Buclă, s-a organizat o cursă de amatori. Aceasta a fost câștigată de Cristoph Rinero, care am putea spune că a fost primul învingător amator sub aripa TDF-ului. Nu a rămas însă amator pentru mult timp! El a devenit ciclist profesionist și a avut multe rezultate deosebite până la retragerea sa în 2008, printre acestea fiind și tricoul cu buline roșii pentru cel mai bun cățărător în Turul Franței din 1998, unde a terminat pe locul 4 în clasamentul general! Următoarele etape nu au dus lipsă de evenimente interesante: In 1994 cursa a fost întreruptă de o cireadă imensă de vaci pe Col du Tourmalet iar clasamentul final, condus de Igor Pavlov, a fost destul de relativ și contestatîn 1995 cursa câștigată de Thierry Bourguignon a avut un sfârșit tragic, ciclistul Sylvain Chaigneau pierzându-și viața pe coborârea din Col du Croix de Ferîn 1997 primul care a trecut linia de sosire și învingătorul oficial a fost Patrick Bruet, însă cel mai bun timp l-a avut un alt ciclist, Grzegorz Gwiazdowski, care a terminat după învingător dar a luat startul cu 10 minute întârziereîn 1998 cursa a fost câștigată de un australian, Joe Dorancursa din 1999 câștigată de Cyril Bastiere a reprezentat un mare pas înainte în ceea ce privește siguranța participanților datorită colaborării în premieră cu Poliția franceză pe parcursul desfășurării competițieicursele din 2000 și 2001 au fost câștigate din nou de Igor Pavlov, câștigătorul contestat din 1994, dovedint astfel nu o dată ci de două ori că merită titlulediția din 2002 câștigată de Laurent Marcon a înregistrat un record pozitiv cu o rată de finalizare de 95% – dintre cei 7500 de amatori ce au luat startul, au trecut linia de sosire un număr impresionant de 7108 dintre ei!!!Loic Herbretau a câștigat aproape eroic ediția din 2003 ce a avut loc pe o căldură insuportabilă. El a pedalat alături de nume celebre ca Miguel Indurain.2004 avea să fie cea mai lungă etapă din istoria competiției, cu o lungime de 240 km și o diferență de nivel pozitivă de 4200 m, învingător fiind Jean-Cristophe CurritÎn 2005, învingătorul din 2002, Laurent Marcon, avea să se impună din nou în clasament, fiind primul dintr-un număr record de 8500 de participanți ce s-au aliniat la linia de start2008 a venit cu o nouă etapă extremă meteorologic, norii fiind la o altitudine atât de joasă încât cea mai mare parte a cursei s-a desfășurat pe o vizibilitate extrem de redusă. Câștigător a fost Laurent Four.2009 a adus din nou condiții de căldură extremă, o mulțime de concurenți fiind incapabili să mai pedaleze pe pantele de pe Mount Ventoux, împingând bicicletele. Învingător a fost Dimitri Champion2010 a adus un nou prag al numărului de participanți – 10.000 de cicliști au luat startul, învingător la finalul de pe Col du Tourmalet fiind din nou Jean-Cristophe Currit, câștigătorul din 2004 În 2011, pentru prima dată, au avut loc două zile de concurs. Prima a trecut peste Col du Galibier și avut finalul pe Alpe d’Huez, unde primul a trecut din nou Jean-Cristophe Currit. A doua zi însă vremea s-a stricat și cursa s-a desfășurat pe ploaie torențială, doar 2094 de concurenți ajungând la linia de sosire, în frunte cu Lilian Jegou. Cursa a mai avut acest format de 2 zile doar în 2012, când din nou ploaia a fost prezentă în a doua zi de concurs.În 2013 s-a revenit la formatul unei singure zile de concurs, păstrat până azi! Numărul participanților a rămas tot de atunci la peste 10.000 iar la linia de start s-au aliniat mulți dintre foștii câștigători.Etapele 2020 și 2021 au fost din păcate anulate datorită pandemiei Ultima ediție, cea de anul acesta, din 2022, a fost câștigată de Stefan Kirchmair care a luat startul alături de alți 16.000 de cicliști Anul acesta și tu poți lua parte la un eveniment original Tour de France! Pe 28 august, în București, te poți alinia la linia de start a cursei L’Etape România by Tour de France pe unul dintre traseele de 85, 42 sau 14 km! Vei avea ocazia să concurezi în ritmul tău pe ruta superbă ce include cele mai importante bulevarde din București, în condiții de trafic oprit! Nu rata ocazia să faci parte din legenda ciclismului, rezervă-ți locul chiar acum pe pagina competiției! Sursa informațiilor și imaginilor: Wikipedia Sursa: Freerider
  13. A 11-a ediție a Triadei MTB și-a început sezonul cu cele 3 zile de cursă de la Avrig (6-8 mai 2022) și va continua cu cea de-a doua competiție, de data aceasta la Păltiniș, între 6-7 august. Eveniment cofinanțat de Consiliul Județean Sibiu și organizat în colaborare cu Federația Română de Ciclism, competiția strânge în fiecare an la start unii din cei mai buni rideri, profesioniști și amatori, atât din România cât și din afara țării. Competiția este înscrisă în calendarul internațional, în acest an anunțându-și până acum participarea sportivi din Belgia, Germania, Cehia, Ungaria, Slovacia, Ucraina și Bulgaria. Foto: Tibi Hila După etapa de la Avrig, organizatorii Triadei MTB mai au în program încă două curse: – Triada MTB Păltiniș (6-7 august 2022) – competiție înscrisă în calendarul internațional, cu probe de XCO, XCM și E-MTB.– Triada E-MTB Xperience (16-18 septembrie 2022) – dedicată pasionaților de biciclete electrice. Primul weekend din august vine cu un program încărcat și cu mulți kilometri de trasee pentru toatecategoriile amenajate în zona Păltiniș.Ziua de sâmbătă va fi dedicată curselor de XCO (Cross-country olimpic), un format care oferă posibilitatea spectatorilor de a urmări acest sport spectaculos pe circuitul de 3.2km pregătit la Arena Platoș Păltiniș. Duminică va avea loc a 15-a ediție din celebrul Geiger MTB Challenge ce aduna peste 130 de kilometri de peisaje și trasee impresionante. Startul și sosirea rămân la Arena Platoș Păltiniș iar traseele de concurs îi vor duce pe participanți în zone pitorești ale Munților Cindrel. Traseul lung măsoară 77 de kilometri și va trece pe sub vârful Cindrel, la peste 2.000m altitudine. Cei care au ales acest traseu vor avea de urcat în total aproximativ 3.000m și probabil primii vor ajunge la sosire după aproximativ 5 ore de pedalat. Traseul scurt în schimb va fi ceva mai ușor dar nu mai puțin interesant, parcurgând 37 de kilometrii în jurul stațiunii Păltiniș. Cei mai puțin experimentați vor putea și ei concura pe un traseu de 17 de kilometri. Pe lângă traseele clasice, iubitorii de e-bike se vor bucura duminică de Geiger E-MTB Challenge, pe un traseu de 26 kilometri.Pentru desfășurarea în condiții de siguranță a competițiilor duminică 7 august traficul rutier va fi restricționat pe drumurile forestiere Curmătura Ștezii – Păltiniș (segmentul cuprins între Valea Izvorului și Păltiniș) și Păltiniș – Releu Oncești în intervalul orar 10:30 – 17:00.Pentru program detaliat și trasee, accesați pagina oficială a evenimentului – www.triadamtb.ro. Sponsori și parteneri: URGO, Tiemme, Geiger, GLS, Elrond, Scott, Mapei, OPTcycling, Bosch, Olympus Foods, Zizin, Powerbar, Shimano, Decathlon, Kenda, Polar, ActionSport. Sursa: Freerider
  14. A 11-a ediție a Triadei MTB și-a început sezonul cu cele 3 zile de cursă de la Avrig (6-8 mai 2022) și va continua cu cea de-a doua competiție, de data aceasta la Păltiniș, între 6-7 august. Eveniment cofinanțat de Consiliul Județean Sibiu și organizat în colaborare cu Federația Română de Ciclism, competiția strânge în fiecare an la start unii din cei mai buni rideri, profesioniști și amatori, atât din România cât și din afara țării. Competiția este înscrisă în calendarul internațional, în acest an anunțându-și până acum participarea sportivi din Belgia, Germania, Cehia, Ungaria, Slovacia, Ucraina și Bulgaria. Foto: Tibi Hila După etapa de la Avrig, organizatorii Triadei MTB mai au în program încă două curse: – Triada MTB Păltiniș (6-7 august 2022) – competiție înscrisă în calendarul internațional, cu probe de XCO, XCM și E-MTB.– Triada E-MTB Xperience (16-18 septembrie 2022) – dedicată pasionaților de biciclete electrice. Primul weekend din august vine cu un program încărcat și cu mulți kilometri de trasee pentru toatecategoriile amenajate în zona Păltiniș.Ziua de sâmbătă va fi dedicată curselor de XCO (Cross-country olimpic), un format care oferă posibilitatea spectatorilor de a urmări acest sport spectaculos pe circuitul de 3.2km pregătit la Arena Platoș Păltiniș. Duminică va avea loc a 15-a ediție din celebrul Geiger MTB Challenge ce aduna peste 130 de kilometri de peisaje și trasee impresionante. Startul și sosirea rămân la Arena Platoș Păltiniș iar traseele de concurs îi vor duce pe participanți în zone pitorești ale Munților Cindrel. Traseul lung măsoară 77 de kilometri și va trece pe sub vârful Cindrel, la peste 2.000m altitudine. Cei care au ales acest traseu vor avea de urcat în total aproximativ 3.000m și probabil primii vor ajunge la sosire după aproximativ 5 ore de pedalat. Traseul scurt în schimb va fi ceva mai ușor dar nu mai puțin interesant, parcurgând 37 de kilometrii în jurul stațiunii Păltiniș. Cei mai puțin experimentați vor putea și ei concura pe un traseu de 17 de kilometri. Pe lângă traseele clasice, iubitorii de e-bike se vor bucura duminică de Geiger E-MTB Challenge, pe un traseu de 26 kilometri.Pentru desfășurarea în condiții de siguranță a competițiilor duminică 7 august traficul rutier va fi restricționat pe drumurile forestiere Curmătura Ștezii – Păltiniș (segmentul cuprins între Valea Izvorului și Păltiniș) și Păltiniș – Releu Oncești în intervalul orar 10:30 – 17:00.Pentru program detaliat și trasee, accesați pagina oficială a evenimentului – www.triadamtb.ro. Sponsori și parteneri: URGO, Tiemme, Geiger, GLS, Elrond, Scott, Mapei, OPTcycling, Bosch, Olympus Foods, Zizin, Powerbar, Shimano, Decathlon, Kenda, Polar, ActionSport. Sursa: Freerider
  15. Este mare bătălie în segmentul entry-level, căci odată cu creșterea prețurillor, producătorii găsesc din ce în ce mai puține soluții pentru a echipa aceste biciclete cel puțin decent. Tabou însă vine cu o ofertă atractivă pentru noul Blade 2.0, mai precis 2.599 de lei, iar în acest preț oferă o transmisie cu 24 de viteze, frâne hidraulice pe disc, un cadru din aluminiu, roți de 29 de inch și o furcă cu o cursă de 100mm. Cum Tabou este un producător recent intrat pe scenă, am fost curios să văd ce are de oferit această bicicletă. Pe scurt: hardtail cu cadru din aluminiufurcă cu pe arc cu o cursă de 100mm și brațe superioare de 30mmpreț de achiziție: 2.599 Leiroți de 29 inchpentru drumuri forestiere de munte, poteci de pădurepoziție: dreaptă, comodăgeometrie: echilibrată adaptată traseelor de plat și celor de munte simple Pentru cine este această bicicletă? În principiu pentru cei care n-au bugetat o sumă prea mare pentru prima lor bicicletă, dar vor să primească o calitate mai mult decât decentă pentru ceea ce vor să achiziționeze. De principiu, noul Blade 2.0 nu este neapărat cea mai bună ofertă din segment, însă oferă câteva lucruri de luat în seamă, care vor fi atractive pentru mulți dintre cumpărători. Şi voi începe cu confortul pe care-l oferă bicicleta, prin poziția relativ dreaptă, pusă în scenă de o pipă scurtă de 50mm – ceva rar în acest segment, alături de ghidonul lat de 720mm. Împreună cu șaua care în ciuda aspectului, oferă un confort bun, ai garanția că turele tale vor fi relaxate și că nici nu vei suferi de anumite dureri (precum cele de spate sau cele dorsale). Cadrul nu este senzațional la nivel de design al țevilor – mai degrabă clasic, însă are cablurile și conductele trase prin interior. Headtube-ul este drept, iar prinderea roții de spate se face cu ax QR9 și ai la dispoziție două prinderi pentru bidoanele de lichide. Culoarea este aleasă neutru aș spune, dar graficele sunt inspirate, așadar ceva să placă publicului fără să aibă prea multe dubii în alegerea bicicletei. Tabou Blade 2.0 mai punctează la un capitol, destul de important: greutatea. Cântărește puțin peste 14 kg (fără pedale), ceea ce o face ușor de pedalat chiar și la deal. Ce echipare are? Entry-level, așa cum era de așteptat. Cu transmisie compusă dintr-un angrenaj cu 3 foi și o casetă cu 8 pinioane te vei descurca pe majoritatea traseelor simple, cu urcări nu foarte abrupte, dar vei avea susținere și când vrei să pedalezi mai rapid. Schimbătorul Shimano Acera este relativ zgomotos pe coborâri, însă își face treaba ca orice altă componentă din acest segment, lucru valabil și pentru schimbătorul de foi Shimano Tourney. Mantele de schimbătoare provin din aceeași gamă Altus și sunt secvețiale. Furca Suntour XCT are o cursă de 100mm și funcționează pe arc. Singurul reglaj pe care-l poți face este acela al Preload-ului, așadar pretensionezi arcul în funcție de greutatea ta. Cu cât cântărești mai mult, cu atât arcul trebuie pretensionat mai mult. Confortul nu este extraordinar, dar sigur te vei descurca cu ea pe potecile lejere de pădure. Frânele hidraulice sunt de regulă standard în acest segment de preț, clasicele Shimano MT-200. Mai puțin standard este discul de față, de 180mm, mai mare decât cel al unor concurenți și care reprezintă un avantaj clar pentru reprizele de frânare. Roțile sunt construite cu jante duble din aluminiu, cu butuci Shimano și pe care sunt montate anvelopele Impac Smartpac în dimensiunea 29x.2.10. Acestea din urmă împrumută din profilul de la Schwalbe – vechiul Smart Sam, care oferă o viteză de rulare foarte bună și o durabilitate mare în timp grație compond-ului destul de dur, însă nu excelează la capitolul aderență atunci când te arunci cu viteză într-un viraj. Dar probabil că nu se va arunca nimeni cu viteză în vreun viraj cu această bicicletă. Așadar, în concluzie? La o primă vedere superficială aruncată asupra echipării, Blade 2.0 este o altă bicicletă entry-level, însă sunt câteva nuanțe care o diferențiază de concurenții principali oferiți în același buget. Punctul forte este poziția și confortul, pe care nu le-am regăsit la acest nivel la alte biciclete entry-level testate anul aceasta. Altfel, este o bicicletă potrivită pentru trasee simple, de pădure sau de munte, cu care să faci ceva fitness și cu care să ajungi și în câteva locuri faine. PLUS: greutate bună pentru segment, poziție foarte confortabilă, frâne hidraulice cu disc de 180mm MINUS: anvelopele nu-s cele mai grozave, schimbător de pinioane din generația anterioară Preț: 2.599 Lei Greutate: 14.1 kg Importator: Biciclop Video de prezentare: Sursa: Freerider
×
×
  • Create New...