Mergi la conţinut

Tiberiu Troia

Prieteni
  • Conţinut

    1.091
  • Membru din

  • Ultima vizită

    Niciodată
  • Days Won

    2
  1. Au trecut 65 de ani de la nașterea companiei Yamaha Motor, atât de iubită pentru spiritul inovativ al produselor și pentru implicarea în lumea curselor. YA-1, prima motocicletă Yamaha, model 1955 Anul 1955. Japonia se refăcea după finalul dezastruos al celui de-al doilea război mondial, industria niponă era nevoită să urmeze un curs impus de câștigătorii conflagrației și uzinele făceau eforturi să adapteze producția la cerințele momentului. Genichi Kawakami, președinte al companiei Nippon Gakki, companie producătoare de instrumente muzicale și electronice, după numeroase vizite făcute în SUA la principalele fabrici de motociclete ale momentului, ia hotărârea să înceapă producția de motociclete și înființează firma Yamaha, producând prima motocicletă de 125 cmc, modelul YA-1. La puțin timp de la lansarea pe piață, motocicleta obține primul succes în competiții, câștigând cea de-a treia ediție a cursei de viteză în coastă de pe muntele Fuji, șapte motociclete din primele zece fiind Yamaha YA-1. Yamaha YA-1 modificată pentru cursa de viteză în coastă de la Asama Patru luni mai târziu a urmat cursa de viteză în coastă de la Asama, competiție în care motocicletele Yamaha YA-1 s-au clasat pe primele patru locuri, victoria în cursa de la Asama devenind tradiție. Acesta a fost începutul, implicarea tinerei companii în cursele de tot felul devenind ceva obișnuit. Anii au trecut, nume ale unor piloți care au devenit legende au fost asociate cu firma Yamaha, succesele în competiții fiind însoțite de apariția unor produse spectaculoase, producția firmei celor trei diapazoane diversificându-se. De la YA-1, prima motocicletă de 125 cmc, au urmat alte și alte modele îndrăznețe, proiecte apreciate de presa de specialitate, Yamaha devenind unul dintre producătorii abonați la premiile decernate de institutele de design, Red Dot și If Design Award. Modele ca cele din seria XS sau V-MAX au fost vândute în întreaga lume și au devenit repere în lumea producătorilor de motociclete. Geniul creator al oamenilor din departamentul de creație a făcut posibilă apariția unor vehicule, prototipuri sau modele de serie, așa cum puțini constructori se pot mândri că au produs: Motobot, Motoroid sau Niken. Gama produselor prezentate la expozițiile internaționale este atât de largă, încât este greu să le amintești pe toate: drone, elicoptere utilitare, scaune rulante pentru persoane cu dizabilități, motoare auto câștigătoare în Formula 1, ambarcațiuni, scutere de apă, motoare de barcă, ATV-uri, snowmobile și multe altele. Despre rezultatele extraordinare înregistrate în competițiile moto desfășurate în ultimii câțiva zeci de ani nu are rost să pomenesc, pentru că sunt cunoscute de toată lumea și toți așteptăm cu nerăbdare să asistăm la noi victorii ale piloților din echipele Yamaha. 65 de ani de inspirație, inovație și pasiune. La mulți ani Yamaha ! Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube. Sursa
  2. Au trecut 65 de ani de la nașterea companiei Yamaha Motor, atât de iubită pentru spiritul inovativ al produselor și pentru implicarea în lumea curselor. YA-1, prima motocicletă Yamaha, model 1955 Anul 1955. Japonia se refăcea după finalul dezastruos al celui de-al doilea război mondial, industria niponă era nevoită să urmeze un curs impus de câștigătorii conflagrației și uzinele făceau eforturi să adapteze producția la cerințele momentului. Genichi Kawakami, președinte al companiei Nippon Gakki, companie producătoare de instrumente muzicale și electronice, după numeroase vizite făcute în SUA la principalele fabrici de motociclete ale momentului, ia hotărârea să înceapă producția de motociclete și înființează firma Yamaha, producând prima motocicletă de 125 cmc, modelul YA-1. La puțin timp de la lansarea pe piață, motocicleta obține primul succes în competiții, câștigând cea de-a treia ediție a cursei de viteză în coastă de pe muntele Fuji, șapte motociclete din primele zece fiind Yamaha YA-1. Yamaha YA-1 modificată pentru cursa de viteză în coastă de la Asama Patru luni mai târziu a urmat cursa de viteză în coastă de la Asama, competiție în care motocicletele Yamaha YA-1 s-au clasat pe primele patru locuri, victoria în cursa de la Asama devenind tradiție. Acesta a fost începutul, implicarea tinerei companii în cursele de tot felul devenind ceva obișnuit. Anii au trecut, nume ale unor piloți care au devenit legende au fost asociate cu firma Yamaha, succesele în competiții fiind însoțite de apariția unor produse spectaculoase, producția firmei celor trei diapazoane diversificându-se. De la YA-1, prima motocicletă de 125 cmc, au urmat alte și alte modele îndrăznețe, proiecte apreciate de presa de specialitate, Yamaha devenind unul dintre producătorii abonați la premiile decernate de institutele de design, Red Dot și If Design Award. Modele ca cele din seria XS sau V-MAX au fost vândute în întreaga lume și au devenit repere în lumea producătorilor de motociclete. Geniul creator al oamenilor din departamentul de creație a făcut posibilă apariția unor vehicule, prototipuri sau modele de serie, așa cum puțini constructori se pot mândri că au produs: Motobot, Motoroid sau Niken. Gama produselor prezentate la expozițiile internaționale este atât de largă, încât este greu să le amintești pe toate: drone, elicoptere utilitare, scaune rulante pentru persoane cu dizabilități, motoare auto câștigătoare în Formula 1, ambarcațiuni, scutere de apă, motoare de barcă, ATV-uri, snowmobile și multe altele. Despre rezultatele extraordinare înregistrate în competițiile moto desfășurate în ultimii câțiva zeci de ani nu are rost să pomenesc, pentru că sunt cunoscute de toată lumea și toți așteptăm cu nerăbdare să asistăm la noi victorii ale piloților din echipele Yamaha. 65 de ani de inspirație, inovație și pasiune. La mulți ani Yamaha ! Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube. Vezi articolul integral
  3. Prezentată inițial într-o singură culoare, tradiționalul roșu Ducati, Panigale V2 va putea fi comandat și în combinația alb/roșu prezentată săptămâna trecută. Noua combinație alb/roșu are ca nuanță principală Star White Silk, subliniind liniile și formele geometrice ale motocicletei. În același timp, culoarea devenită simbol pentru producător, Ducati Red, pune în valoare caracterul sportiv al modelului Panigale V2. Formula cromatică adoptată este completată de logo-ul Panigale V2, poziționat pe lateralul carenei, în partea inferioară, detaliu inspirat din grafica motocicletelor departamentului de competiție Ducati Corse. Protagonist al ședințelor foto și video care au însoțit lansarea noii versiuni coloristice a fost pilotul echipei Pramac Racing Team, Francesco “Pecco” Bagnaia, acțiunea desfășurându-se pe pista circuitului “Marco Simoncelli” de la Misano. Panigale V2, prezentat cu mai puțin de un an în urmă, care a entuziasmat publicul și, în special pe fanii firmei Ducati, este modelul cel mai accesibil din familia Panigale, având un motor Superquadro de 955 cmc cu doi cilindri gemeni în V, care respectă normele Euro 5, produce o putere maximă de 155 CP la 10.750 rpm și un cuplu maxim de 104 Nm la 9.000 rpm. Caracteristicile și performanțele motorului permit utilizarea pe circuit, oferind utilizatorilor o motocicletă ușor de controlat și de exploatat, livrarea cuplului fiind liniară, peste 70% fiind disponibil la 5.500 rpm, făcând posibilă ieșirea rapidă din viraje, chiar și în cele mai lente. Șasiul motocicletei Panigale V2 are ca piesă principală cadrul monococă, îmbrăcat într-un carenaj elegant, inspirat din formele sportive ale modelului Panigale V4. Asemănarea cu celelalte modele ale familiei Panigale este subliniată și de bascula monobraț, în timp ce eșapamentul compact, cu o singură ieșire laterală și finalul amplasat sub motor, pun în valoare liniile curate ale motocicletei. Celelalte componente ale șasiului sunt tot atât de performante, pe față fiind instalată o furcă telescopică inversată Showa Big Piston complet reglabilă, de Ø 43 mm, monoamortizor Sachs pe spate și un sistem de frânare Brembo calibrat pentru folosința pe stradă, cu etriere monobloc radiale M4.32 și discuri de frână de Ø 320 mm pe față, respectiv Ø 245 mm pe spate. Noul Panigale V2 poate fi comandat la magazinul din București al importatorului oficial Ducati România, sau la magazinele dealerilor din teritoriu. Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube. Sursa
  4. Prezentată inițial într-o singură culoare, tradiționalul roșu Ducati, Panigale V2 va putea fi comandat și în combinația alb/roșu prezentată săptămâna trecută. Noua combinație alb/roșu are ca nuanță principală Star White Silk, subliniind liniile și formele geometrice ale motocicletei. În același timp, culoarea devenită simbol pentru producător, Ducati Red, pune în valoare caracterul sportiv al modelului Panigale V2. Formula cromatică adoptată este completată de logo-ul Panigale V2, poziționat pe lateralul carenei, în partea inferioară, detaliu inspirat din grafica motocicletelor departamentului de competiție Ducati Corse. Protagonist al ședințelor foto și video care au însoțit lansarea noii versiuni coloristice a fost pilotul echipei Pramac Racing Team, Francesco “Pecco” Bagnaia, acțiunea desfășurându-se pe pista circuitului “Marco Simoncelli” de la Misano. Panigale V2, prezentat cu mai puțin de un an în urmă, care a entuziasmat publicul și, în special pe fanii firmei Ducati, este modelul cel mai accesibil din familia Panigale, având un motor Superquadro de 955 cmc cu doi cilindri gemeni în V, care respectă normele Euro 5, produce o putere maximă de 155 CP la 10.750 rpm și un cuplu maxim de 104 Nm la 9.000 rpm. Caracteristicile și performanțele motorului permit utilizarea pe circuit, oferind utilizatorilor o motocicletă ușor de controlat și de exploatat, livrarea cuplului fiind liniară, peste 70% fiind disponibil la 5.500 rpm, făcând posibilă ieșirea rapidă din viraje, chiar și în cele mai lente. Șasiul motocicletei Panigale V2 are ca piesă principală cadrul monococă, îmbrăcat într-un carenaj elegant, inspirat din formele sportive ale modelului Panigale V4. Asemănarea cu celelalte modele ale familiei Panigale este subliniată și de bascula monobraț, în timp ce eșapamentul compact, cu o singură ieșire laterală și finalul amplasat sub motor, pun în valoare liniile curate ale motocicletei. Celelalte componente ale șasiului sunt tot atât de performante, pe față fiind instalată o furcă telescopică inversată Showa Big Piston complet reglabilă, de Ø 43 mm, monoamortizor Sachs pe spate și un sistem de frânare Brembo calibrat pentru folosința pe stradă, cu etriere monobloc radiale M4.32 și discuri de frână de Ø 320 mm pe față, respectiv Ø 245 mm pe spate. Noul Panigale V2 poate fi comandat la magazinul din București al importatorului oficial Ducati România, sau la magazinele dealerilor din teritoriu. Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube. Vezi articolul integral
  5. Modelul Indian Challenger deschide un nou capitol în istoria firmei, apariţia motorului Power Plus, cel mai mare motor cu răcire pe lichid. [embedded content] Fișa tehnică Indian Challenger Motor Power Plus în patru timpi, cu doi cilindri gemeni în V la 60 grade, patru supape pe cilindru, SOHC, răcire cu lichid, injecţie electronică. Capacitate cilindrică: 1768 cmc, alezaj x cursă (mm): 108,0 x 96,5 mm. Putere maximă: 122,0 CP (90,0 kW)/5600 rpm, cuplu maxim: 173,5 Nm/3800 rpm, raport de compresie: 11,0:1. Cutie de viteze cu şase trepte, ambreiaj în baie de ulei cu acţionare mecanică, transmisie finală pe curea. Cadru modular turnat din aliaj de aluminiu, basculă turnată din aliaj de aluminiu. Suspensia față: furcă hidraulică telescopică inversată Ø 43, cursă roată faţă: 130 mm. Suspensia spate: monoamortizor cu gaz Fox cu reglare hidraulică a preîncărcării, cursă roată spate: 114 mm. Frână faţă hidraulică cu discuri semiflotante din oţel Ø 320 mm, etriere Brembo M4.32 monobloc radiale cu patru pistonaşe, ABS. Frână spate hidraulică cu disc flotant din oţel Ø 298 mm, etrier cu două pistonaşe, ABS. Roată faţă 19”, roată spate 16”, jante turnate din aliaj de aluminiu. Anvelope Metzeler Cruisetec, faţă: 130/60B-19 66H, spate: 180/60R-16 80H, fără cameră. Lungime: 2500,7 mm, ampatament: 1668 mm, înălţime la şa: 672 mm. Gardă la sol: 137 mm, masă la plin: 377 kg. Capacitate rezervor benzină: 22,7 litri, consum mediu: 7,5 ltr./100 km. Pret: 30.600 euro. Filmul a fost prezentat în emisiunea La Volan, difuzată de Digi24 sâmbătă 20 iunie 2020. Echipamentul folosit la testul modelului Indian Challenger Cască Shoei X-Spirit Norick Abe Geacă REV’IT Vertex Air – Motor Team Pantaloni Shima Chase – VioMotor Cizme Dainese Solarys Gore-Tex – United Motors Mănuşi Mănuşi Spidi TX-1 – Motor Team Credit foto: Radu Chindris Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube. Sursa
  6. Modelul Indian Challenger deschide un nou capitol în istoria firmei, apariţia motorului Power Plus, cel mai mare motor cu răcire pe lichid. [embedded content] Fișa tehnică Indian Challenger Motor Power Plus în patru timpi, cu doi cilindri gemeni în V la 60 grade, patru supape pe cilindru, SOHC, răcire cu lichid, injecţie electronică. Capacitate cilindrică: 1768 cmc, alezaj x cursă (mm): 108,0 x 96,5 mm. Putere maximă: 122,0 CP (90,0 kW)/5600 rpm, cuplu maxim: 173,5 Nm/3800 rpm, raport de compresie: 11,0:1. Cutie de viteze cu şase trepte, ambreiaj în baie de ulei cu acţionare mecanică, transmisie finală pe curea. Cadru modular turnat din aliaj de aluminiu, basculă turnată din aliaj de aluminiu. Suspensia față: furcă hidraulică telescopică inversată Ø 43, cursă roată faţă: 130 mm. Suspensia spate: monoamortizor cu gaz Fox cu reglare hidraulică a preîncărcării, cursă roată spate: 114 mm. Frână faţă hidraulică cu discuri semiflotante din oţel Ø 320 mm, etriere Brembo M4.32 monobloc radiale cu patru pistonaşe, ABS. Frână spate hidraulică cu disc flotant din oţel Ø 298 mm, etrier cu două pistonaşe, ABS. Roată faţă 19”, roată spate 16”, jante turnate din aliaj de aluminiu. Anvelope Metzeler Cruisetec, faţă: 130/60B-19 66H, spate: 180/60R-16 80H, fără cameră. Lungime: 2500,7 mm, ampatament: 1668 mm, înălţime la şa: 672 mm. Gardă la sol: 137 mm, masă la plin: 377 kg. Capacitate rezervor benzină: 22,7 litri, consum mediu: 7,5 ltr./100 km. Pret: 30.600 euro. Filmul a fost prezentat în emisiunea La Volan, difuzată de Digi24 sâmbătă 20 iunie 2020. Echipamentul folosit la testul modelului Indian Challenger Cască Shoei X-Spirit Norick Abe Geacă REV’IT Vertex Air – Motor Team Pantaloni Shima Chase – VioMotor Cizme Dainese Solarys Gore-Tex – United Motors Mănuşi Mănuşi Spidi TX-1 – Motor Team Credit foto: Radu Chindris Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube. Vezi articolul integral
  7. La sfârșit de octombrie îl întâlnisem pe managerul de vânzări internaționale de la Yamaha Grecia, la expoziția de toamnă organizată la Romexpo. Yamaha intenționa să intre pe piața din România și testau piața, căutau cea mai bună metodă de a deschide operațiunea în țara noastră, după ce, cu un an înainte, deschiseseră primul magazin în Bulgaria, la Sofia, urmat la câteva luni de un al doilea magazin propriu, la Varna. Văzând că prezența la expoziție a fost o încercare nereușită, domnul Sembos ne-a oferit posibilitatea de a cumpăra motociclete de la magazinul din Sofia, cu un discount față de prețurile de listă. Timp de vreo lună am informat toți clienții care ne vizitau magazinul că putem aduce motoare Yamaha noi și imediat am găsit un tânăr interesat, care ne-a comandat un DT 50, motocicletă enduro care arăta foarte bine. N-am stat mult pe gânduri, am dat telefon la Sofia, am comandat două DT-uri, modelul fiind una dintre cele mai ieftine și arătoase motociclete din gama Yamaha din acea perioadă. Am plecat spre Tripolis, locul de desfășurare a Cupei Balcanice 1993, etapa 1-a Ne-am suit în microbuzul Ford cumpărat cu 600 mărci germane, făcut ca nou după trei luni de reparații în regim propriu și am plecat la Sofia. Ce dacă era decembrie ? Ca să nu mai lungesc povestea, am ajuns la magazinul din Sofia, am cumpărat cele două motociclete, am plecat spre casă și pe drum ne-a prins o ninsoare de zile mari. Mai aveam vreo sută de kilometri până la Giurgiu și, la urcarea pe un deal abrupt, am fost singura mașină care a reușit să urce, numai datorită unor gheare din oțel făcute în Norvegia, interzise în restul Europei și faptului că am coborât din mașină, am impins-o, după care am alergat tot dealul după mașină, ca nu cumva s-o oprim la deal. Cele două motociclete au fost vândute imediat, dar iarna venise peste noi și al doilea transport a fost posibil numai după venirea primăverii. În tura a doua am adus un Virago 250 și, din cele trei motociclete vândute, m-am ales cu doi prieteni de suflet. Entuziasmul vânzărilor de motociclete ne-a fost puțin domolit de începerea sezonului competițional moto, în care reveneam după o pauză de doi ani, de data asta cu un motor Yamaha YZ 250 nou, adus de prietenul Ernest Mülner, din Germania, instalat pe un șasiu de Yamaha TZR 250. Cu această motocicletă am luat startul în campionatul național, etapa din iunie, de la București, fiind și ultima cursă desfășurată pe un circuit stradal din România. O săptămână după cursa de la Arcul de Triumf era programată prima etapă din Campionatul Balcanic 1993, cursă organizată pe pista aeroportului din Tripolis, o mică localitate aflată la sud de Atena. Într-o binemeritată pauză în drum spre Tripolis Am plecat în același microbuz galben și, la intrarea în Atena, am oprit la sediul firmei Eliopoulos Brothers (numele de atunci al companiei Yamaha Grecia). Cu cel mai mare tupeu de care eram în stare, am cerut să vorbim cu Directorul General și, după o așteptare de câteva minute, spre surprinderea noastră, am fost primiți. Pe vremea aceea, General Manager al operațiunii Yamaha Grecia era domnul Muratoglou, un excelent cunoscător al comerțului cu motociclete, care, de multe ori, după terminarea programului, se întâlnea cu mecanicii și tehnicienii echipelor de motociclism pe care le susținea, ca să afle mai multe amănunte din lumea curselor cu motor. Am stat de vorbă vreo două ore, după care, domnul Muratoglou ne-a spus că a hotărât să înceapă operațiunea în România fără intermediari și că, atunci când vor începe, ne vor căuta cu siguranță. Am plecat mai departe spre Tripolis încântați de rezultatul întâlnirii și hotărâți să scoatem un rezultat bun la cursa care urma. Povestea cursei și întoarcerea în țară urmează în partea a treia. Mai jos am postat partea 1-a a poveștii, pentru cei care nu au citit începutul. Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube. Sursa
  8. La sfârșit de octombrie îl întâlnisem pe managerul de vânzări internaționale de la Yamaha Grecia, la expoziția de toamnă organizată la Romexpo. Yamaha intenționa să intre pe piața din România și testau piața, căutau cea mai bună metodă de a deschide operațiunea în țara noastră, după ce, cu un an înainte, deschiseseră primul magazin în Bulgaria, la Sofia, urmat la câteva luni de un al doilea magazin propriu, la Varna. Văzând că prezența la expoziție a fost o încercare nereușită, domnul Sembos ne-a oferit posibilitatea de a cumpăra motociclete de la magazinul din Sofia, cu un discount față de prețurile de listă. Timp de vreo lună am informat toți clienții care ne vizitau magazinul că putem aduce motoare Yamaha noi și imediat am găsit un tânăr interesat, care ne-a comandat un DT 50, motocicletă enduro care arăta foarte bine. N-am stat mult pe gânduri, am dat telefon la Sofia, am comandat două DT-uri, modelul fiind una dintre cele mai ieftine și arătoase motociclete din gama Yamaha din acea perioadă. Am plecat spre Tripolis, locul de desfășurare a Cupei Balcanice 1993, etapa 1-a Ne-am suit în microbuzul Ford cumpărat cu 600 mărci germane, făcut ca nou după trei luni de reparații în regim propriu și am plecat la Sofia. Ce dacă era decembrie ? Ca să nu mai lungesc povestea, am ajuns la magazinul din Sofia, am cumpărat cele două motociclete, am plecat spre casă și pe drum ne-a prins o ninsoare de zile mari. Mai aveam vreo sută de kilometri până la Giurgiu și, la urcarea pe un deal abrupt, am fost singura mașină care a reușit să urce, numai datorită unor gheare din oțel făcute în Norvegia, interzise în restul Europei și faptului că am coborât din mașină, am impins-o, după care am alergat tot dealul după mașină, ca nu cumva s-o oprim la deal. Cele două motociclete au fost vândute imediat, dar iarna venise peste noi și al doilea transport a fost posibil numai după venirea primăverii. În tura a doua am adus un Virago 250 și, din cele trei motociclete vândute, m-am ales cu doi prieteni de suflet. Entuziasmul vânzărilor de motociclete ne-a fost puțin domolit de începerea sezonului competițional moto, în care reveneam după o pauză de doi ani, de data asta cu un motor Yamaha YZ 250 nou, adus de prietenul Ernest Mülner, din Germania, instalat pe un șasiu de Yamaha TZR 250. Cu această motocicletă am luat startul în campionatul național, etapa din iunie, de la București, fiind și ultima cursă desfășurată pe un circuit stradal din România. O săptămână după cursa de la Arcul de Triumf era programată prima etapă din Campionatul Balcanic 1993, cursă organizată pe pista aeroportului din Tripolis, o mică localitate aflată la sud de Atena. Într-o binemeritată pauză în drum spre Tripolis Am plecat în același microbuz galben și, la intrarea în Atena, am oprit la sediul firmei Eliopoulos Brothers (numele de atunci al companiei Yamaha Grecia). Cu cel mai mare tupeu de care eram în stare, am cerut să vorbim cu Directorul General și, după o așteptare de câteva minute, spre surprinderea noastră, am fost primiți. Pe vremea aceea, General Manager al operațiunii Yamaha Grecia era domnul Muratoglou, un excelent cunoscător al comerțului cu motociclete, care, de multe ori, după terminarea programului, se întâlnea cu mecanicii și tehnicienii echipelor de motociclism pe care le susținea, ca să afle mai multe amănunte din lumea curselor cu motor. Am stat de vorbă vreo două ore, după care, domnul Muratoglou ne-a spus că a hotărât să înceapă operațiunea în România fără intermediari și că, atunci când vor începe, ne vor căuta cu siguranță. Am plecat mai departe spre Tripolis încântați de rezultatul întâlnirii și hotărâți să scoatem un rezultat bun la cursa care urma. Povestea cursei și întoarcerea în țară urmează în partea a treia. Mai jos am postat partea 1-a a poveștii, pentru cei care nu au citit începutul. Povești adevărate – Cum a intrat Yamaha în România – Începuturile – partea 1-a Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube. Vezi articolul integral
  9. Inspirată din motocicletele Yamaha care au dominat cursele Dakar cu mulți ani în urmă, Ténéré 700 Rally Edition reprezintă un omagiu adus eroilor care au îmblânzit deșertul. [embedded content] Primele ediții ale legendarei curse Paris-Dakar au fost câștigate de Cyril Neveu, iar în 1980, podiumul a fost ocupat în întregime de piloții din Franța, toți pilotând Yamaha XT 500, motocicleta neînvinsă. Peste câțiva ani, Jean-Claude Olivier, cel care avea să devină mai tarziu președinte al echipelor Yamaha Motor France, a câștigat cursa pilotând o motocicletă prototip, Ténéré 660, ale cărei culori au marcat istoria recentă a firmei Yamaha. În amintirea acelei motociclete și ca un omagiu adus piloților care au urcat Yamaha pe podiumul de premiere al curselor rally-raid, firma celor trei diapazoane a anunțat cu câteva zile în urmă lansarea unei ediții limitate Ténéré 700 Rally Edition. Vopsită în culorile prototipului cu care Jean-Claude Olivier a făcut istorie, noul Ténéré 700 Rally Edition este echipat cu multe dintre reperele oferite ca opționale pentru motocicleta standard. Apărută în 2019, Ténéré 700 a fost un adevărat succes comercial, în primul an fiind vândute peste 8000 de unități, motocicleta fiind apreciată de puriști, cei care așteptau o motocicletă fără sisteme electronice de control, o motocicletă cu accelerație și frână, nimic mai mult, așa cum erau motocicletele epocii de aur ale primelor curse Paris-Dakar. Pentru protecție au fost instalate un scut din tablă de aluminiu de 4 mm, care protejează motorul și barele inferioare ale cadrului, o protecție a radiatorului și protecție pentru lanț, ambele din aluminiu. Șaua standard a fost înlocuită cu modelul Rally, care oferă pilotului o poziție cu 20 mm mai înaltă, făcând mai ușoară sarcina pilotului, care trebuie să schimbe poziția des, ridicându-se în picioare pe porțiunile de teren denivelat. Motorul de 689 cmc, tehnologie CP2, este echipat cu eșapament Akrapovič, mai ușor decât evacuarea standard, care are și protecții din fibră de carbon în zonele de posibil contact. Pentru un control mai bun al motocicletei în condiții de ploaie și noroi, au fost aplicate pe cadru protecții din cauciuc, în zona de contact a genunchilor iar manșoanele standard de pe ghidon au fost schimbate cu modelul off-road produs de Yamaha. Modelul Ténéré 700 Rally Edition va fi disponibil în rețeaua oficială din Europa începând din luna iulie, prețul pentru România încă nu a fost anunțat, dar este de așteptat ca cei interesați din țara noastră să poată avea acces la câteva unități, așa cum s-a întâmplat și la apariția modelului standard, la mijlocul anului trecut. Am postat mai jos filmul de prezentare a modelului standard și fișa tehnică completă a motocicletei. Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube. Sursa
  10. Inspirată din motocicletele Yamaha care au dominat cursele Dakar cu mulți ani în urmă, Ténéré 700 Rally Edition reprezintă un omagiu adus eroilor care au îmblânzit deșertul. [embedded content] Primele ediții ale legendarei curse Paris-Dakar au fost câștigate de Cyril Neveu, iar în 1980, podiumul a fost ocupat în întregime de piloții din Franța, toți pilotând Yamaha XT 500, motocicleta neînvinsă. Peste câțiva ani, Jean-Claude Olivier, cel care avea să devină mai tarziu președinte al echipelor Yamaha Motor France, a câștigat cursa pilotând o motocicletă prototip, Ténéré 660, ale cărei culori au marcat istoria recentă a firmei Yamaha. În amintirea acelei motociclete și ca un omagiu adus piloților care au urcat Yamaha pe podiumul de premiere al curselor rally-raid, firma celor trei diapazoane a anunțat cu câteva zile în urmă lansarea unei ediții limitate Ténéré 700 Rally Edition. Vopsită în culorile prototipului cu care Jean-Claude Olivier a făcut istorie, noul Ténéré 700 Rally Edition este echipat cu multe dintre reperele oferite ca opționale pentru motocicleta standard. Apărută în 2019, Ténéré 700 a fost un adevărat succes comercial, în primul an fiind vândute peste 8000 de unități, motocicleta fiind apreciată de puriști, cei care așteptau o motocicletă fără sisteme electronice de control, o motocicletă cu accelerație și frână, nimic mai mult, așa cum erau motocicletele epocii de aur ale primelor curse Paris-Dakar. Pentru protecție au fost instalate un scut din tablă de aluminiu de 4 mm, care protejează motorul și barele inferioare ale cadrului, o protecție a radiatorului și protecție pentru lanț, ambele din aluminiu. Șaua standard a fost înlocuită cu modelul Rally, care oferă pilotului o poziție cu 20 mm mai înaltă, făcând mai ușoară sarcina pilotului, care trebuie să schimbe poziția des, ridicându-se în picioare pe porțiunile de teren denivelat. Motorul de 689 cmc, tehnologie CP2, este echipat cu eșapament Akrapovič, mai ușor decât evacuarea standard, care are și protecții din fibră de carbon în zonele de posibil contact. Pentru un control mai bun al motocicletei în condiții de ploaie și noroi, au fost aplicate pe cadru protecții din cauciuc, în zona de contact a genunchilor iar manșoanele standard de pe ghidon au fost schimbate cu modelul off-road produs de Yamaha. Modelul Ténéré 700 Rally Edition va fi disponibil în rețeaua oficială din Europa începând din luna iulie, prețul pentru România încă nu a fost anunțat, dar este de așteptat ca cei interesați din țara noastră să poată avea acces la câteva unități, așa cum s-a întâmplat și la apariția modelului standard, la mijlocul anului trecut. Am postat mai jos filmul de prezentare a modelului standard și fișa tehnică completă a motocicletei. Yamaha Ténéré 700 – test și prezentare – varianta video Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube. Vezi articolul integral
  11. Forme agresive, consum redus, controlul tracțiunii și misterioasa tehnologie Blue Core. Aceasta să fie oare rețeta miraculoasă pentru un scuter perfect ? Mărturisesc că, atunci când am auzit prima dată de tehnologia Blue Core, implementată de Yamaha pe toate scuterele sportive, nu am știut ce să cred. După o viață petrecută pe lângă motoare, apare dintr-o dată o tehnologie despre care nu știam nimic. O fi ceva secret, o noutate de ultimă oră descoperită în Japonia, despre care noi, europenii, constructori de motoare cu tradiție, nu știam nimic ? Am intrat pe site-ul Yamaha să mă lămuresc, să aflu marele secret. Pe scurt, ca să citez explicația firmei Yamaha, idealul motoarelor Blue Core este să fie “Fun & Eco”, adică, mai pe românește, distracție și ecologie (sună rău în limba română). Este vorba de trei principii pe care Yamaha le-a considerat linia de urmat în construcția acestor motoare: – creșterea eficienței procesului de ardere – reducerea pierderilor de putere – creșterea eficienței instalației de răcire Aceste motoare sunt dezvoltate nu numai pentru a reuși optimizarea consumului, ci și pentru a livra performanță și bucuria mersului cu scuterul. Sunt răspunsul firmei Yamaha la cum ar trebui să fie un motor nepoluant (eco-friendly). Punctul forte al motoarelor Blue Core este consumul redus, dar acesta nu a fost singurul lucru pe care Yamaha l-a urmărit. Bătălia s-a dat pentru un echilibru între raportul de compresie, forma camerei de ardere, traseul admisiei aerului și propagarea optimă a arderii, totul pentru o ardere cât mai bună, pentru o combinație ideala între livrarea unei puteri cât mai mari și un consum cât mai redus. În același timp, pentru a micșora pierderile de putere generate de frecări, inginerii de la Yamaha s-au străduit să reducă masa pieselor în mișcare și să îmbunătățească sistemul de răcire. Dacă motorul lucrează prea cald sau prea rece, puterea livrată are de suferit, indiferent de tipul sistemul de răcire, cu aer sau cu lichid. Până aici totul este corect, dar cele scrise mai sus reprezintă dezideratul oricărui constructor serios de motoare. Yamaha a numit acest pachet de principii Blue Core (nu am vrut să-i spun “tehnologie”), dar oare nu toți producătorii urmează același drum ? La Yamaha se numește Blue Core, la alții probabil că principiile se regăsesc sub alt nume, dar cert este faptul că motoarele instalate pe toate modelele XMAX sunt cele mai performante la clasa lor. Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube. Sursa
  12. Motorul Blue Core și scuterele sportive Yamaha XMAX

    Forme agresive, consum redus, controlul tracțiunii și misterioasa tehnologie Blue Core. Aceasta să fie oare rețeta miraculoasă pentru un scuter perfect ? Mărturisesc că, atunci când am auzit prima dată de tehnologia Blue Core, implementată de Yamaha pe toate scuterele sportive, nu am știut ce să cred. După o viață petrecută pe lângă motoare, apare dintr-o dată o tehnologie despre care nu știam nimic. O fi ceva secret, o noutate de ultimă oră descoperită în Japonia, despre care noi, europenii, constructori de motoare cu tradiție, nu știam nimic ? Am intrat pe site-ul Yamaha să mă lămuresc, să aflu marele secret. Pe scurt, ca să citez explicația firmei Yamaha, idealul motoarelor Blue Core este să fie “Fun & Eco”, adică, mai pe românește, distracție și ecologie (sună rău în limba română). Este vorba de trei principii pe care Yamaha le-a considerat linia de urmat în construcția acestor motoare: – creșterea eficienței procesului de ardere – reducerea pierderilor de putere – creșterea eficienței instalației de răcire Aceste motoare sunt dezvoltate nu numai pentru a reuși optimizarea consumului, ci și pentru a livra performanță și bucuria mersului cu scuterul. Sunt răspunsul firmei Yamaha la cum ar trebui să fie un motor nepoluant (eco-friendly). Punctul forte al motoarelor Blue Core este consumul redus, dar acesta nu a fost singurul lucru pe care Yamaha l-a urmărit. Bătălia s-a dat pentru un echilibru între raportul de compresie, forma camerei de ardere, traseul admisiei aerului și propagarea optimă a arderii, totul pentru o ardere cât mai bună, pentru o combinație ideala între livrarea unei puteri cât mai mari și un consum cât mai redus. În același timp, pentru a micșora pierderile de putere generate de frecări, inginerii de la Yamaha s-au străduit să reducă masa pieselor în mișcare și să îmbunătățească sistemul de răcire. Dacă motorul lucrează prea cald sau prea rece, puterea livrată are de suferit, indiferent de tipul sistemul de răcire, cu aer sau cu lichid. Până aici totul este corect, dar cele scrise mai sus reprezintă dezideratul oricărui constructor serios de motoare. Yamaha a numit acest pachet de principii Blue Core (nu am vrut să-i spun “tehnologie”), dar oare nu toți producătorii urmează același drum ? La Yamaha se numește Blue Core, la alții probabil că principiile se regăsesc sub alt nume, dar cert este faptul că motoarele instalate pe toate modelele XMAX sunt cele mai performante la clasa lor. Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube. Vezi articolul integral
  13. Produsă într-o serie limitată de 500 de unități, Superleggera V4 este singura motocicletă înmatriculabilă cu basculă, cadru și jante din fibră de carbon. [embedded content] O capodoperă a tehnologiei, astfel poate fi caracterizat modelul Ducati Superleggera V4, motocicleta care ridică standardele performanței, a stilului și atenției la detalii. Toate cele 500 de unități care vor fi produse, vor fi insoțite de un certificat de autenticitate, motocicletele fiind numerotate de la 0 la 500, numărul fiind inscripționat pe ochelarul furcii față și pe cheia de contact. Primul dintre fericiții 500 de proprietari a fost invitat la sediul firmei din Borgo Panigale pentru a intra în posesia motocicletei Superleggera V4 001/500, unde, peste câteva zile, va fi primit de Claudio Domenicali, CEO al firmei Ducati. Proiectul Superleggera V4 este unic și caracterul sau special este confirmat de experiența pe care producătorul, împreună cu Ducati Corse, l-au rezervat tuturor celor care vor achiziționa una dintre cele 500 de motociclete: posibilitatea de a testa pe pista circuitului Mugello modelul care participă în Campionatul Mondial de Superbike, WSBK. O a doua parte a acestui proiect este posibilitatea de a plăti participarea la așa numita “MotoGP Experience”, șansă oferită unui număr de 30 de clienți, visul oricărui pasionat al curselor pe circuit – testul unei motociclete Desmosedici GP pe circuit, sub supravegherea tehnicienilor din echipa Ducati Corse. Ambele acțiuni anunțate încă de la lansarea proiectului sunt confirmate pentru sezonul 2021. Atenția la detalii se poate observa nu numai în componentele și finisajele motocicletei, ci și la opțiunea oferită clienților de a personaliza combinezonul pentru circuit cu grafica și culorile motocicletei și cu varianta de air bag din linia de echipament “SuMisura Ducati” pregătită de producător, precum și posibilitatea de a achiziționa o cască de carbon decorată în același fel. Fiecare motocicletă este livrată cu un kit racing: eșapament complet Akrapovič din titan, pentru competiție, capac deschis pentru ambreiaj produs din fibră de carbon, mască din carbon cu slider pentru basculă, Ducati Data Analyzer + GPS (DDA + GPS), capac racing pentru rezervorul de benzină, protecțție pentru maneta de frână, husă personalizată, stand față/spate, redresor și kituri pentru înlocuirea pieselor necesare utlizării pe stradă, far, sistem de lumini, oglinzi, suport de număr și cric. În fine, fiecare client va primi o replică a motocicletei la scara 1:10, având gravat același număr cu cel al motocicletei. Prin instalarea kitului de competiție, performanțele și masa motocicletei de serie sunt modificate radical. De la o putere maximă de 224 CP și o masă de 159 kg, adică 16 kg mai puțin decât modelul Panigale V4, Superleggera V4 ajunge la 234 CP și o masă de doar 152,2 kg, rezultând un raport putere/masă de 1,54 CP/kg. Performanțele motorului și calitatea componentelor prezente pe motocicletă fac din Ducati Superleggera V4 cea mai puternică motocicletă de serie din istorie, iar prețul de 100.000 euro nu este cel mai mare preț anunțat în ultimii 20 de ani, pentru cele câteva modele exclusiviste apărute pe piață. În încheiere aș fi vrut să vă informez că noul model poate fi comandat și achiziționat de la importatorul local, Ducati România, dar mă tem că toate cele 500 de unități au fost comandate. Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube. Vezi articolul integral
  14. Produsă într-o serie limitată de 500 de unități, Superleggera V4 este singura motocicletă înmatriculabilă cu basculă, cadru și jante din fibră de carbon. [embedded content] O capodoperă a tehnologiei, astfel poate fi caracterizat modelul Ducati Superleggera V4, motocicleta care ridică standardele performanței, a stilului și atenției la detalii. Toate cele 500 de unități care vor fi produse, vor fi insoțite de un certificat de autenticitate, motocicletele fiind numerotate de la 0 la 500, numărul fiind inscripționat pe ochelarul furcii față și pe cheia de contact. Primul dintre fericiții 500 de proprietari a fost invitat la sediul firmei din Borgo Panigale pentru a intra în posesia motocicletei Superleggera V4 001/500, unde, peste câteva zile, va fi primit de Claudio Domenicali, CEO al firmei Ducati. Proiectul Superleggera V4 este unic și caracterul sau special este confirmat de experiența pe care producătorul, împreună cu Ducati Corse, l-au rezervat tuturor celor care vor achiziționa una dintre cele 500 de motociclete: posibilitatea de a testa pe pista circuitului Mugello modelul care participă în Campionatul Mondial de Superbike, WSBK. O a doua parte a acestui proiect este posibilitatea de a plăti participarea la așa numita “MotoGP Experience”, șansă oferită unui număr de 30 de clienți, visul oricărui pasionat al curselor pe circuit – testul unei motociclete Desmosedici GP pe circuit, sub supravegherea tehnicienilor din echipa Ducati Corse. Ambele acțiuni anunțate încă de la lansarea proiectului sunt confirmate pentru sezonul 2021. Atenția la detalii se poate observa nu numai în componentele și finisajele motocicletei, ci și la opțiunea oferită clienților de a personaliza combinezonul pentru circuit cu grafica și culorile motocicletei și cu varianta de air bag din linia de echipament “SuMisura Ducati” pregătită de producător, precum și posibilitatea de a achiziționa o cască de carbon decorată în același fel. Fiecare motocicletă este livrată cu un kit racing: eșapament complet Akrapovič din titan, pentru competiție, capac deschis pentru ambreiaj produs din fibră de carbon, mască din carbon cu slider pentru basculă, Ducati Data Analyzer + GPS (DDA + GPS), capac racing pentru rezervorul de benzină, protecțție pentru maneta de frână, husă personalizată, stand față/spate, redresor și kituri pentru înlocuirea pieselor necesare utlizării pe stradă, far, sistem de lumini, oglinzi, suport de număr și cric. În fine, fiecare client va primi o replică a motocicletei la scara 1:10, având gravat același număr cu cel al motocicletei. Prin instalarea kitului de competiție, performanțele și masa motocicletei de serie sunt modificate radical. De la o putere maximă de 224 CP și o masă de 159 kg, adică 16 kg mai puțin decât modelul Panigale V4, Superleggera V4 ajunge la 234 CP și o masă de doar 152,2 kg, rezultând un raport putere/masă de 1,54 CP/kg. Performanțele motorului și calitatea componentelor prezente pe motocicletă fac din Ducati Superleggera V4 cea mai puternică motocicletă de serie din istorie, iar prețul de 100.000 euro nu este cel mai mare preț anunțat în ultimii 20 de ani, pentru cele câteva modele exclusiviste apărute pe piață. În încheiere aș fi vrut să vă informez că noul model poate fi comandat și achiziționat de la importatorul local, Ducati România, dar mă tem că toate cele 500 de unități au fost comandate. Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube. Sursa
  15. Grafica versiunii 950 RVE este inspirată din cea a modelului Hypermotard 950 Concept prezentat în 2019 la Concorso d’Eleganza Villa d’Este. [embedded content] Noul Hypermotard 950 RVE este plasat între modelul de bază Hypermotard 950 și cel de vârf al gamei, 950 SP. Cea mai importantă noutate implementată pe 950 RVE este grafica tip graffiti, inspirată din arta stradală. Motocicleta este realizată pe baza succesului repurtat anul trecut de conceptul expus la exclusiva manifestare Concorso d’Eleganza Villa d’Este, succes datorat în special platformelor de social media, unde conceptul a fost prezentat pe larg. Încercând să obțină aceeași calitate a finisajelor pe modelul de serie limitată cu cea a conceptului, constructorul a utilizat un proces complicat și îndelungat de vopsire a componentelor caroseriei. Soluția a fost utilizarea unor autocolante foarte subțiri și o tehnică specială de vopsire a pieselor, rezultatul fiind comparabil cu o lucrare executată cu aerograful. Nu numai grafica deosebită caracterizează versiunea 950 RVE, ci și echipamentul instalat în configurație standard pe motocicletă. Pachetul electronic de pe Hypermotard 950 RVE este actualizat prin instalarea sistemului Ducati Quick Shift (DQS) EVO în dublu sens, ca o completare a sistemelor prezente pe versiunea standard, ABS activ pe viraje produs de Bosch, cu funcție Slide by Brake, controlul tracțiunii Ducati EVO (DTC EVO) și sistemul Ducati de control al plecărilor pe o roată (DWC) EVO. Motorul instalat pe Hypermotard 950 RVE este Testastretta 11° de 937 cmc, care, cu cei 114 CP la 900 rpm și cuplul de 9,8 kgm, din care 80% este obținut la 3000 rpm, este soluția perfectă pentru un efect maxim în utilizarea pe circuit sau pe drumuri virajate. Vârful gamei Hypermotard 950 este versiunea 950 SP, echipată cu suspensie Öhlins și cursă lungă a roților, jante forjate Marchesini și Ducati Quick Shift (DQS) EVO în dublu sens. Modelul Hypermotard 950 RVE va fi disponibil începând din iulie și toate versiunile gamei Hypermotard 950 pot fi achizitionate de la magazinul din București al importatorului Ducati România sau din magazinele dealerilor din rețeaua oficială. Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube. Sursa
×