Mergi la conţinut

Tiberiu Troia

Prieteni
  • Conţinut

    1.289
  • Membru din

  • Ultima vizită

    Niciodată
  • Days Won

    2
  1. Pentru a demonstra posibilitățile de personalizare pe care le oferă modelul Chief, Indian Motorcycle a decis să înceapă un parteneriat cu patru dintre cei mai cunoscuți preparatori de motociclete V-twin. Paul Cox Paul Cox și Keino Sasaki, doi dintre partenerii legendarului Indian Larry, campionul de freestyle Carey Hart și Go Takamine, creatorul stilului Brat, sunt aleșii firmei Indian pentru realizarea unei serii de trei proiecte de personalizare a unor motociclete Chief. Pentru Fox și Sasaki, acest proiect este primul după 15 ani de când cei doi au lucrat ultima dată împreună, după ce, la începutul anilor 2000 s-au despărțit la moartea prietenului lor, legendarul preparator de motociclete Indian Larry. Keino Sasaki Pentru Carey Hart, în ultimii cinci ani, motocicletele Indian au reprezentat platforma de dezvoltare preferată pentru diferite proiecte de personalizare. De altfel, el a fost primul care a lansat primul Indian Chief modificat, realizând o motocicletă modernă, imediat după intrarea pe piață a modelului, în februarie. “Cu noul model Chief, Indian Motorcycle a făcut o treabă incredibilă, redând forța și liniile tipice ale unei adevărate motociclete americane V-twin și, făcând asta, au oferit cea mai solidă platformă pentru cei care vor să personalizeze o motocicletă,” a declarat Hart. Carey Hart “Sunt mândru ăa fac parte din acest incredibil grup de constructori și sunt nerăbdător să văd ce proiecte vor ieși din acest parteneriat.” Binecunoscut pentru stilul său Brat, un design estetic și totodată un adevărat stil de viață, care a inspirat pe mulți și a dus la apariția unor copii în întreaga lume, Takamine s-a concentrat pe restaurarea și modificarea unor modele vechi Indian Chief și Scout. Acest proiect va fi primul care propune un model modern Indian modificat în stilul Brat. Go Takamine “Indian Motorcycle s-a aflat în centrul activității mele timp de mulți ani și am o mare admirație pentru această companie. Este o onoare să fiu inclus în acest grup de constructori de elită,” a spus Go Takamine. “Noul Indian Chief este ideal pentru proiecte de personalizare, cu acel cadru clasic din oțel și motorul răcit cu aer și sunt entuziasmat de ceea ce cred că pot realiza cu această motocicletă. Indian Chief 1941 modificat de Go Takamine Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube. Sursa
  2. Pentru a demonstra posibilitățile de personalizare pe care le oferă modelul Chief, Indian Motorcycle a decis să înceapă un parteneriat cu patru dintre cei mai cunoscuți preparatori de motociclete V-twin. Paul Cox Paul Cox și Keino Sasaki, doi dintre partenerii legendarului Indian Larry, campionul de freestyle Carey Hart și Go Takamine, creatorul stilului Brat, sunt aleșii firmei Indian pentru realizarea unei serii de trei proiecte de personalizare a unor motociclete Chief. Pentru Fox și Sasaki, acest proiect este primul după 15 ani de când cei doi au lucrat ultima dată împreună, după ce, la începutul anilor 2000 s-au despărțit la moartea prietenului lor, legendarul preparator de motociclete Indian Larry. Keino Sasaki Pentru Carey Hart, în ultimii cinci ani, motocicletele Indian au reprezentat platforma de dezvoltare preferată pentru diferite proiecte de personalizare. De altfel, el a fost primul care a lansat primul Indian Chief modificat, realizând o motocicletă modernă, imediat după intrarea pe piață a modelului, în februarie. “Cu noul model Chief, Indian Motorcycle a făcut o treabă incredibilă, redând forța și liniile tipice ale unei adevărate motociclete americane V-twin și, făcând asta, au oferit cea mai solidă platformă pentru cei care vor să personalizeze o motocicletă,” a declarat Hart. Carey Hart “Sunt mândru ăa fac parte din acest incredibil grup de constructori și sunt nerăbdător să văd ce proiecte vor ieși din acest parteneriat.” Binecunoscut pentru stilul său Brat, un design estetic și totodată un adevărat stil de viață, care a inspirat pe mulți și a dus la apariția unor copii în întreaga lume, Takamine s-a concentrat pe restaurarea și modificarea unor modele vechi Indian Chief și Scout. Acest proiect va fi primul care propune un model modern Indian modificat în stilul Brat. Go Takamine “Indian Motorcycle s-a aflat în centrul activității mele timp de mulți ani și am o mare admirație pentru această companie. Este o onoare să fiu inclus în acest grup de constructori de elită,” a spus Go Takamine. “Noul Indian Chief este ideal pentru proiecte de personalizare, cu acel cadru clasic din oțel și motorul răcit cu aer și sunt entuziasmat de ceea ce cred că pot realiza cu această motocicletă. Indian Chief 1941 modificat de Go Takamine Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube. Vezi articolul integral
  3. Cea de-a patra generație Multistrada echipată cu motorul V4 a fost prezentată publicului în noiembrie 2020 și este prima motocicletă cu tehnologie radar față-spate. Radarele sunt sisteme de asistență avansate capabile să facă pilotajul motocicletei mai confortabil și sigur mulțumită capacității de a reconstrui realitatea înconjurătoare motocicletei. Firma Ducati studiază sistemele radar înca din anul 2016, când a început să facă experimente pentru realizarea unui astfel de sistem împreună cu departamentul de electronică, informatică și bioinginerie a Institutului Politehnic din Milano. Această primă colaborare a confirmat aplicabilitatea unei astfel de tehnologii pe motociclete și a stimulat compania să creeze un pachet de asistență complet utilizând două radare, dezvoltat timp de câțiva ani și produs în parteneriat cu Bosch, fiind implementat în premiera pe noul model Multistrada. Fiecare radar are dimensiuni foarte reduse (70 x 60 x 28 mm), similare cu cele ale unei camere de acțiune modernă și se integrează perfect pe motocicletă, având o masă de doar 190 grame. Radarul din față controlează sistemul ACC (Adaptive Cruise Control), care, gestionând accelerația și frâna, reglează distanța față de alte vehicule în timpul mersului, la viteze între 30 și 160 km/h, având patru niveluri de operare. Acest sistem derivat din cele instalate pe mașini a fost dezvoltat ținând seama de dinamica și ergonomia vehiculelor cu două roți. În special controlul sistemului asupra accelerației și decelerației a fost limitat pentru a asigura pilotului un control constant în orice situație apărutâ. Radarul din spate este capabil să detecteze vehiculele situate în așa numitul “unghi mort”, adică zona în care pilotul nu are vizibilitate în mod direct sau prin intermediul oglizilor retrovizoare. Sistemul BSD (Blind Spot Detection) semnalizează vehiculele care se apropie din spate cu viteză ridicată. Pentru a sublinia valoarea tehnică și științifică a efortului depus și studiul făcut de inginerii de la Ducati și de studenții și cercetătorii Institutului Politehnic din Milano, în mai 2017 a fost depusă o cerere de înregistrare a patentului, având ca subiect algoritmii de control ai sistemului radar și, o lună mai târziu, la simpozionul despre vehicule inteligente, care a avut loc în California, la Redondo Beach, a fost organizată o prezentare a noului sistem radar. Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube. Sursa
  4. Despre sistemul radar instalat pe Ducati Multistrada V4

    Cea de-a patra generație Multistrada echipată cu motorul V4 a fost prezentată publicului în noiembrie 2020 și este prima motocicletă cu tehnologie radar față-spate. Radarele sunt sisteme de asistență avansate capabile să facă pilotajul motocicletei mai confortabil și sigur mulțumită capacității de a reconstrui realitatea înconjurătoare motocicletei. Firma Ducati studiază sistemele radar înca din anul 2016, când a început să facă experimente pentru realizarea unui astfel de sistem împreună cu departamentul de electronică, informatică și bioinginerie a Institutului Politehnic din Milano. Această primă colaborare a confirmat aplicabilitatea unei astfel de tehnologii pe motociclete și a stimulat compania să creeze un pachet de asistență complet utilizând două radare, dezvoltat timp de câțiva ani și produs în parteneriat cu Bosch, fiind implementat în premiera pe noul model Multistrada. Fiecare radar are dimensiuni foarte reduse (70 x 60 x 28 mm), similare cu cele ale unei camere de acțiune modernă și se integrează perfect pe motocicletă, având o masă de doar 190 grame. Radarul din față controlează sistemul ACC (Adaptive Cruise Control), care, gestionând accelerația și frâna, reglează distanța față de alte vehicule în timpul mersului, la viteze între 30 și 160 km/h, având patru niveluri de operare. Acest sistem derivat din cele instalate pe mașini a fost dezvoltat ținând seama de dinamica și ergonomia vehiculelor cu două roți. În special controlul sistemului asupra accelerației și decelerației a fost limitat pentru a asigura pilotului un control constant în orice situație apărutâ. Radarul din spate este capabil să detecteze vehiculele situate în așa numitul “unghi mort”, adică zona în care pilotul nu are vizibilitate în mod direct sau prin intermediul oglizilor retrovizoare. Sistemul BSD (Blind Spot Detection) semnalizează vehiculele care se apropie din spate cu viteză ridicată. Pentru a sublinia valoarea tehnică și științifică a efortului depus și studiul făcut de inginerii de la Ducati și de studenții și cercetătorii Institutului Politehnic din Milano, în mai 2017 a fost depusă o cerere de înregistrare a patentului, având ca subiect algoritmii de control ai sistemului radar și, o lună mai târziu, la simpozionul despre vehicule inteligente, care a avut loc în California, la Redondo Beach, a fost organizată o prezentare a noului sistem radar. Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube. Vezi articolul integral
  5. Sistemele electronice de siguranță și control explicate de producător și datele tehnice ale modelului Pan America 1250 Special. Cornering Rider Safety Enhancements Pan America 1250 și versiunea Special sunt echipate cu mai multe sisteme de asistență a pilotului, la care au fost implementate ultimele tehnologii de control al componentelor șasiului, control al frânei de motor și al motorului. Aceste sisteme sunt proiectate pentru a oferi performanța maximă a tracțiunii în timpul accelerației, decelerării și frânării, atât în linie dreaptă, cât și în viraje. Cornering Enhanced Electronically Linked Braking (C-ELB) Sistemul combinat de frânare electronic îmbunătățit oferă o frânare față-spate echilibrată într-o gamă largă de situații. Cornering Enhanced Antilock Braking System (C-ABS) Sistemul ABS îmbunătățit este proiectat pentru a preveni blocarea roților la frânare (dacă mai era nevoie să spun). Cornering Enhanced Traction Control System (C-TCS) Sistemul de control al tracțiunii îmbunătățit este conceput pentru a împiedica roata din spate să se rotească excesiv în timpul utilizării agresive a accelerației. Cornering Enhanced Drag-Torque Slip Control System (C-DSCS) Sistemul este conceput pentru a reduce derapajul roții din spate și pentru a preveni blocarea roții la decelerarea provocată de motor. Hill Hold Control (HHC) Sistemul de asistență la plecările din rampă HHC este realizat pentru a menține presiunea în instalația de frână după ce frâna a fost acționată și pentru a preveni mișcarea motocicletei timp de 10 secunde după ce maneta de frână a fost eliberată. Fișa tehnică Harley-Davidson Pan America 1250 Special Motor Revolution® Max în patru timpi, cu doi cilindri gemeni în V, patru supape pe cilindru, DOHC, răcire cu lichid, injecţie electronică ESPFI. Capacitate cilindrică: 1252 cmc, alezaj x cursă (mm): 105,0 x 72,0 mm. Putere maximă: 150,0 CP (112,0 kW)/8750 rpm, cuplu maxim: 128,0 Nm/6750 rpm, raport de compresie: 13,0:1. Cutie de viteze cu şase trepte, ambreiaj assist & slip în baie de ulei, cu acţionare mecanică, transmisie finală pe lanţ. Cadru din trei componente principale, piesa centrală forjată din aluminiu şi basculă turnată din aluminiu. Suspensia față: furcă telescopică hidraulică inversată Showa BFF (Balance Free Forks) Ø47 mm, complet reglabilă, cursă roată faţă: 190 mm. Suspensia spate: monoamortizor Showa BFRC (Balance Free Rear Cushion-lite), complet reglabil, cu reglaj electornic a preîncărcării şi comprimare semiactivă, cursă roată spate: 190 mm. Frână faţă hidraulică cu dublu disc flotant din oţel Ø 320 mm, etrier Brembo monobloc radial cu patru pistonaşe, ABS activ pe viraje. Frână spate hidraulică cu disc din oţel Ø 280 mm, etrier Brembo flotant cu un pistonaş, ABS activ pe viraje. Roată faţă 19”, roată spate 17”, roţi cu jante din aliaj de aluminiu cu spiţe. Anvelope H-D®/Michelin™ Scorcher™ “Adventure”, Radial Anvelopă faţă: 120/70R19 60V, 72Vspate: 170/60R17 72V, fără cameră. Lungime: 2265 mm, ampatament: 1580 mm, înălţime la şa: 836-850 mm. Gardă la sol: 175 mm, masă la plin: 258 kg. Capacitate rezervor benzină: 21,2 litri, consum mediu: 5,5 ltr./100 km. Preţ Pan America 1250 Special în România, la Harley-Davidson Bucureşti: 18.743-19.338 euro, TVA inclus, în funcţie de culoare. Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube. Sursa
  6. Sistemele electronice de siguranță și control explicate de producător și datele tehnice ale modelului Pan America 1250 Special. Cornering Rider Safety Enhancements Pan America 1250 și versiunea Special sunt echipate cu mai multe sisteme de asistență a pilotului, la care au fost implementate ultimele tehnologii de control al componentelor șasiului, control al frânei de motor și al motorului. Aceste sisteme sunt proiectate pentru a oferi performanța maximă a tracțiunii în timpul accelerației, decelerării și frânării, atât în linie dreaptă, cât și în viraje. Cornering Enhanced Electronically Linked Braking (C-ELB) Sistemul combinat de frânare electronic îmbunătățit oferă o frânare față-spate echilibrată într-o gamă largă de situații. Cornering Enhanced Antilock Braking System (C-ABS) Sistemul ABS îmbunătățit este proiectat pentru a preveni blocarea roților la frânare (dacă mai era nevoie să spun). Cornering Enhanced Traction Control System (C-TCS) Sistemul de control al tracțiunii îmbunătățit este conceput pentru a împiedica roata din spate să se rotească excesiv în timpul utilizării agresive a accelerației. Cornering Enhanced Drag-Torque Slip Control System (C-DSCS) Sistemul este conceput pentru a reduce derapajul roții din spate și pentru a preveni blocarea roții la decelerarea provocată de motor. Hill Hold Control (HHC) Sistemul de asistență la plecările din rampă HHC este realizat pentru a menține presiunea în instalația de frână după ce frâna a fost acționată și pentru a preveni mișcarea motocicletei timp de 10 secunde după ce maneta de frână a fost eliberată. Fișa tehnică Harley-Davidson Pan America 1250 Special Motor Revolution® Max în patru timpi, cu doi cilindri gemeni în V, patru supape pe cilindru, DOHC, răcire cu lichid, injecţie electronică ESPFI. Capacitate cilindrică: 1252 cmc, alezaj x cursă (mm): 105,0 x 72,0 mm. Putere maximă: 150,0 CP (112,0 kW)/8750 rpm, cuplu maxim: 128,0 Nm/6750 rpm, raport de compresie: 13,0:1. Cutie de viteze cu şase trepte, ambreiaj assist & slip în baie de ulei, cu acţionare mecanică, transmisie finală pe lanţ. Cadru din trei componente principale, piesa centrală forjată din aluminiu şi basculă turnată din aluminiu. Suspensia față: furcă telescopică hidraulică inversată Showa BFF (Balance Free Forks) Ø47 mm, complet reglabilă, cursă roată faţă: 190 mm. Suspensia spate: monoamortizor Showa BFRC (Balance Free Rear Cushion-lite), complet reglabil, cu reglaj electornic a preîncărcării şi comprimare semiactivă, cursă roată spate: 190 mm. Frână faţă hidraulică cu dublu disc flotant din oţel Ø 320 mm, etrier Brembo monobloc radial cu patru pistonaşe, ABS activ pe viraje. Frână spate hidraulică cu disc din oţel Ø 280 mm, etrier Brembo flotant cu un pistonaş, ABS activ pe viraje. Roată faţă 19”, roată spate 17”, roţi cu jante din aliaj de aluminiu cu spiţe. Anvelope H-D®/Michelin™ Scorcher™ “Adventure”, Radial Anvelopă faţă: 120/70R19 60V, 72Vspate: 170/60R17 72V, fără cameră. Lungime: 2265 mm, ampatament: 1580 mm, înălţime la şa: 836-850 mm. Gardă la sol: 175 mm, masă la plin: 258 kg. Capacitate rezervor benzină: 21,2 litri, consum mediu: 5,5 ltr./100 km. Preţ Pan America 1250 Special în România, la Harley-Davidson Bucureşti: 18.743-19.338 euro, TVA inclus, în funcţie de culoare. Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube. Vezi articolul integral
  7. Harley-Davidson Pan America 1250 Special are suspensii semiactive reglabile electronic și sistem adaptiv de ajustare a înălțimii șeii. Sistemul de suspensii semiactive oferă cinci moduri de lucru presetate, configurate în fiecare dintre modurile de pilotaj ale motocicletei. Comfort Optimizează comfortul adaptându-se la condițiile de drum și protejează pilotul pe porțiunile dificile de drum. Balanced Optimizează echilibrul dintre comfort și control pe întregul parcurs. Sport Oferă nivelul maxim de control cu setări ale amortizoarelor adaptate la un stil de pilotaj sportiv. Off-Road Soft Comprimare inițială redusă a amortizoarelor pentru o adaptare mai eficientă la obstacolele mari si pentru reducerea reculului, ideal pentru utilizarea pe teren stâncos, cu denivelări. Off-Road Firm Comprimare inițială majorată pentru pilotaj agresiv, ideal pentru suprafețe de teren moi, argiloase. Versiunea Special a modelului proaspăt lansat Pan America 1250 are ca dotare opțională un sistem adaptiv de reglare a înălțimii șeii, sistem realizat pe baza unei tehnologii reușită în premieră în industria moto de inginerii companiei Harley-Davidson. Sistemul adaptiv de ajustare a înălțimii șeii (Adaptive Ride Height – ARH) permite pilotului să urce cu ușurință pe modelul Pan America 1250 Special și să ajungă cu talpa la sol în timpul opririlor, reducând înălțimea șeii cu 25 până la 50 mm, fără a modifica cursa amortizoarelor. În plus, sistemul ARH păstrează toate caracteristcile suspensiei semi-active față/spate și are trei moduri de lucru presetate, încorporate în fiecare dintre modurile de pilotaj. Modul auto (Auto Mode) Sistemul stabilește cât de repede coboară suspensia, în funcție de cât de agresivă este frânarea, suspensia fiind complet coborâtă în momentul opririi motocicletei. Acțiune rapidă și acțiune lentă (Short delay and long delay) Coborârea suspensiilor este întârziată până în momentul în care motocicleta oprește, înălțimea normală a șeii fiind menținută și pe perioada în care motocicleta se deplasează cu viteză redusă. Blocat (Locked) Sistemul ARH va păstra tot timpul înălțimea normală a șeii și nu o va reduce la opriri. Acest mod poate fi selectat de piloții care nu au nevoie ca motocicleta să fie coborâtă la opriri sau pentru mersul pe porțiunile de off-road, unde înălțimea normală este recomandată la viteză redusă. Primele unități din cele două versiuni ale noului model Harley-Davidson Pan America 1250 urmează să ajungă în magazinele rețelei oficiale din Europa în cursul lunii mai, când vom avea ocazia să le admirăm în magazinul singurului dealer autoriat din România, Harley-Davison București și, cu puțin noroc, să le testăm. Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube. Sursa
  8. Harley-Davidson Pan America 1250 Special are suspensii semiactive reglabile electronic și sistem adaptiv de ajustare a înălțimii șeii. Sistemul de suspensii semiactive oferă cinci moduri de lucru presetate, configurate în fiecare dintre modurile de pilotaj ale motocicletei. Comfort Optimizează comfortul adaptându-se la condițiile de drum și protejează pilotul pe porțiunile dificile de drum. Balanced Optimizează echilibrul dintre comfort și control pe întregul parcurs. Sport Oferă nivelul maxim de control cu setări ale amortizoarelor adaptate la un stil de pilotaj sportiv. Off-Road Soft Comprimare inițială redusă a amortizoarelor pentru o adaptare mai eficientă la obstacolele mari si pentru reducerea reculului, ideal pentru utilizarea pe teren stâncos, cu denivelări. Off-Road Firm Comprimare inițială majorată pentru pilotaj agresiv, ideal pentru suprafețe de teren moi, argiloase. Versiunea Special a modelului proaspăt lansat Pan America 1250 are ca dotare opțională un sistem adaptiv de reglare a înălțimii șeii, sistem realizat pe baza unei tehnologii reușită în premieră în industria moto de inginerii companiei Harley-Davidson. Sistemul adaptiv de ajustare a înălțimii șeii (Adaptive Ride Height – ARH) permite pilotului să urce cu ușurință pe modelul Pan America 1250 Special și să ajungă cu talpa la sol în timpul opririlor, reducând înălțimea șeii cu 25 până la 50 mm, fără a modifica cursa amortizoarelor. În plus, sistemul ARH păstrează toate caracteristcile suspensiei semi-active față/spate și are trei moduri de lucru presetate, încorporate în fiecare dintre modurile de pilotaj. Modul auto (Auto Mode) Sistemul stabilește cât de repede coboară suspensia, în funcție de cât de agresivă este frânarea, suspensia fiind complet coborâtă în momentul opririi motocicletei. Acțiune rapidă și acțiune lentă (Short delay and long delay) Coborârea suspensiilor este întârziată până în momentul în care motocicleta oprește, înălțimea normală a șeii fiind menținută și pe perioada în care motocicleta se deplasează cu viteză redusă. Blocat (Locked) Sistemul ARH va păstra tot timpul înălțimea normală a șeii și nu o va reduce la opriri. Acest mod poate fi selectat de piloții care nu au nevoie ca motocicleta să fie coborâtă la opriri sau pentru mersul pe porțiunile de off-road, unde înălțimea normală este recomandată la viteză redusă. Primele unități din cele două versiuni ale noului model Harley-Davidson Pan America 1250 urmează să ajungă în magazinele rețelei oficiale din Europa în cursul lunii mai, când vom avea ocazia să le admirăm în magazinul singurului dealer autoriat din România, Harley-Davison București și, cu puțin noroc, să le testăm. Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube. Vezi articolul integral
  9. Inspirată din formele și culorile modelului Lamborghini Siàn FKP 37, Ducati Diavel 1260 Lamborghini a fost produsă în 630 de unități. Cu câteva luni în urmă, Ducati a prezentat online un model exclusivist pe care urma să îl lanseze pe piață, primul proiect realizat în parteneriat cu producătorul Lamborghini. Realizată pe platforma modelului Diavel 1260, noua versiune Lamborghini este inspirată de formele celei mai puternice mașini realizată de producătorul italian, cu o putere de 819 CP. Toate cele 63 de unități din modelul Lamborghini Siàn FKP 37 sunt personalizate, respectând cerințele fiecărui client în parte, formele noului model fiind inspirate de un model Lamborghini care a devenit legendă, Countach. Diavel 1260 Lamborghini a fost proiectat utilizând același limbaj stilistic care defineșste mașinile supersportive, unele componente fiind redesenate. Jantele sunt forjate, toate piesele piesele caroseriei sunt produse din fibră de carbon, iar culorile folosite sunt aceleași cu cele de pe Siàn FKP 37: “Gea Green” pe componentele caroseriei și “Electrum Gold” pe cadru, codița șeii și jante. Alte elemente importante care se regăsesc în designul modelelor Lamborghini sunt hexagonul și litera Y, hexagonal fiind finalul eșapamentului, iar litera Y fiind reprezentată pe materialul cu care este capitonată șaua. În afară de culori și materialele folosite, calitatea deosebită a finisajelor au făcut din Diavel 1260 Lamborghini una din cele mai dorite motociclete, comenzile primite din întreaga lume depășind cu mult totalul de 630 de unități pe care fabrica a anunțat că le va pune în vânzare. Dintre acestea, doar una a fost putut fi comandată de importatorul din România, motocicletă care a fost vânduta imediat. După prezentarea pe care am făcut-o la sosirea acestei motociclete, solicitările telefonice au explodat și, probabil că, dacă ar fi existat, s-ar fi vândut mult mai multe unități, chiar dacă prețul nu a fost la îndemâna tuturor. Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube. Sursa
  10. Inspirată din formele și culorile modelului Lamborghini Siàn FKP 37, Ducati Diavel 1260 Lamborghini a fost produsă în 630 de unități. Cu câteva luni în urmă, Ducati a prezentat online un model exclusivist pe care urma să îl lanseze pe piață, primul proiect realizat în parteneriat cu producătorul Lamborghini. Realizată pe platforma modelului Diavel 1260, noua versiune Lamborghini este inspirată de formele celei mai puternice mașini realizată de producătorul italian, cu o putere de 819 CP. Toate cele 63 de unități din modelul Lamborghini Siàn FKP 37 sunt personalizate, respectând cerințele fiecărui client în parte, formele noului model fiind inspirate de un model Lamborghini care a devenit legendă, Countach. Diavel 1260 Lamborghini a fost proiectat utilizând același limbaj stilistic care defineșste mașinile supersportive, unele componente fiind redesenate. Jantele sunt forjate, toate piesele piesele caroseriei sunt produse din fibră de carbon, iar culorile folosite sunt aceleași cu cele de pe Siàn FKP 37: “Gea Green” pe componentele caroseriei și “Electrum Gold” pe cadru, codița șeii și jante. Alte elemente importante care se regăsesc în designul modelelor Lamborghini sunt hexagonul și litera Y, hexagonal fiind finalul eșapamentului, iar litera Y fiind reprezentată pe materialul cu care este capitonată șaua. În afară de culori și materialele folosite, calitatea deosebită a finisajelor au făcut din Diavel 1260 Lamborghini una din cele mai dorite motociclete, comenzile primite din întreaga lume depășind cu mult totalul de 630 de unități pe care fabrica a anunțat că le va pune în vânzare. Dintre acestea, doar una a fost putut fi comandată de importatorul din România, motocicletă care a fost vânduta imediat. După prezentarea pe care am făcut-o la sosirea acestei motociclete, solicitările telefonice au explodat și, probabil că, dacă ar fi existat, s-ar fi vândut mult mai multe unități, chiar dacă prețul nu a fost la îndemâna tuturor. Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube. Vezi articolul integral
  11. După ce anul trecut CBR 1000 RR-R Fireblade SP a primit prestigioasa distincție, Forza 750 este cel de-al doilea model Honda premiat pentru formele sale. Red Dot Design Award este un premiu internațional de design acordat de compania Red Dot GmbH & Co.KG din Germania. Premiul se acordă pentru designul produselor industriale diverse, design de firmă și comunicare și concepte de design. Producători și designeri se pot înscrie la concurs, produsele concurente fiind jurizate de un juriu format din 40 de specialiști din toată lumea. Fiind una dintre primele și cele mai importante recunoașteri ale excelenței în domeniul designului, Red Dot a devenit unul dintre cele cunoscute și râvnite premii, dovadă fiind participarea numeroasă. Ca orice firmă care se respectă, Honda a participat la mai multe ediții ale concursului, înregistrând rezultate pe măsură: modelele Accord Tourer în 2008 și Insight în 2009 au primit premiul „Red Dot”, iar Honda S2000 în 2001 și Civic în 2006 au primit premiul „Best of the Best”. Ediția de anul trecut a reprezentat o reușită majoră și, totodată, o premieră pentru Honda, modelul Honda e, mașina cu propulsie electrică, fiind premiată la categoria “Smart product” și declarată “Best of the Best 2020”. În același timp, juriul a premiat noul CBR 1000 RR-R Fireblade SP, acesta fiind primul model Honda care se bucură de aprecierea juriului internațional al competiției. 2021 reprezintă cel de-al doilea an consecutiv în care o motocicletă Honda este premiată pentru design, prin modelul Forza 750. La aceeași ediție a concursului Red Dot 2021 au fost premiate două autoturisme Honda: Jazz e:HEV și Jazz Crosstar e:HEV Lansat cu câteva luni în urmă, noul Honda Forza 750 este cel mai performant model din gama scuterelor sportive Forza, familie cu o istorie de 20 de ani, combinând comfortul tipic al modelelor GT cu performanța și formele moderne. Forza 750 va fi disponibil pe piața din România începând din luna aprilie a acestui an, în rețeaua de magazine autorizate ale firmei importatoare Honda Trading Romania. Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube. Sursa
  12. Honda Forza 750 a primit premiul Red Dot pentru design

    După ce anul trecut CBR 1000 RR-R Fireblade SP a primit prestigioasa distincție, Forza 750 este cel de-al doilea model Honda premiat pentru formele sale. Red Dot Design Award este un premiu internațional de design acordat de compania Red Dot GmbH & Co.KG din Germania. Premiul se acordă pentru designul produselor industriale diverse, design de firmă și comunicare și concepte de design. Producători și designeri se pot înscrie la concurs, produsele concurente fiind jurizate de un juriu format din 40 de specialiști din toată lumea. Fiind una dintre primele și cele mai importante recunoașteri ale excelenței în domeniul designului, Red Dot a devenit unul dintre cele cunoscute și râvnite premii, dovadă fiind participarea numeroasă. Ca orice firmă care se respectă, Honda a participat la mai multe ediții ale concursului, înregistrând rezultate pe măsură: modelele Accord Tourer în 2008 și Insight în 2009 au primit premiul „Red Dot”, iar Honda S2000 în 2001 și Civic în 2006 au primit premiul „Best of the Best”. Ediția de anul trecut a reprezentat o reușită majoră și, totodată, o premieră pentru Honda, modelul Honda e, mașina cu propulsie electrică, fiind premiată la categoria “Smart product” și declarată “Best of the Best 2020”. În același timp, juriul a premiat noul CBR 1000 RR-R Fireblade SP, acesta fiind primul model Honda care se bucură de aprecierea juriului internațional al competiției. 2021 reprezintă cel de-al doilea an consecutiv în care o motocicletă Honda este premiată pentru design, prin modelul Forza 750. La aceeași ediție a concursului Red Dot 2021 au fost premiate două autoturisme Honda: Jazz e:HEV și Jazz Crosstar e:HEV Lansat cu câteva luni în urmă, noul Honda Forza 750 este cel mai performant model din gama scuterelor sportive Forza, familie cu o istorie de 20 de ani, combinând comfortul tipic al modelelor GT cu performanța și formele moderne. Forza 750 va fi disponibil pe piața din România începând din luna aprilie a acestui an, în rețeaua de magazine autorizate ale firmei importatoare Honda Trading Romania. Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube. Vezi articolul integral
  13. După niște ani în care Dan Năstase a renunțat la viața publică, în dimineața zilei de azi, 2 aprilie 2021, veteranul moto a plecat într-o lume mai bună. . Au trecut aproape 50 de ani de când Dan Năstase a început să promoveze motocicleta și motociclismul în revistele din România. Ne-am cunoscut și ne-am împrietenit la mijlocul anilor ‘70. Dan era o figură cunoscută în lumea moto, nu numai datorită colaborării cu diferitele publicații auto din țară, pentru care scria articole moto, ci și datorită motocicletei sale BMW și unui concurs de viteză pe circuit stradal organizat în cartierul Balta Albă din București, competiție la care câștigase clasa motocicletelor mari. Conform unei vechi tradiții existente în sportul comunist din România, periodic erau organizate competiții, de obicei cu participare locală, pentru a “oferi” pe tavă niște rezultate pozitive unor organizații care trebuiau să raporteze succese în muncă, din motive politice sau pur și simplu ca să justifice activitatea și salariile încasate. Clasa motocicletelor cu cilindree nelimitată fusese gândită pentru cei câțiva milițieni, care au luat startul pe BMW-urile de serviciu, alături de alți câțiva entuziaști călare pe niște gloabe obosite. Înscrierea la cursă fiind liberă, Dan Năstase și prietenul lui, Sorin Vasile, au oferit surpriza evenimentului, venind cu două BMW-uri rapide, frumoase și performante, cu care au ocupat primele două locuri, depăășind pe unii participanți chiar și cu câte două ture. După acest episod, Dan a început un proiect ambițios, inspirat de cele câteva motociclete participante în campionatul național de viteză, la clasa ataș, instalând un motor de Wartburg pe un șasiu de BMW. Lucrarea a durat vreo doi ani, timp în care ne-am întâlnit de câteva ori, în încercarea de a rezolva problemele legate de construirea viitoarelor componente din fibră de sticlă ale caroseriei. În final, motocicleta a fost terminată, înmatriculată, folosită și apoi vândută prietenului Viorel, care o are și azi. În toată această perioadă, ducând dorul motocicletei, Dan a continuat să scrie articole cu subiecte moto pentru mai multe publicații din țară și, ca să poată merge zilnic pe motocicletă, s-a angajat la întreprinderea care deținea cofetăriile din București, livrând prăjituri cu scuterul utilitar Tula, pus la dispoziție de firmă. După 1989 au apărut o sumedenie de reviste, în care Dan Năstase a început să publice articole de prezentare și promovare a fenomenului moto și mulți dintre noi au avut mult timp ca unică sursă de informare articolele scrise de el. Autoturism, Auto Pro, Auto Mondial, Almanahul Auto, Știință și tehnică și altele pe care nu mi le mai amintesc, toate au găzduit articole scrise cu entuziasm și pasiune de Dan. În anul 2003, la împlinirea a zece ani de existență a trustului Motor Presse în România, s-a hotărât că a sosit momentul pentru lansarea unei reviste moto puternice și astfel a apărut Univers Moto, versiunea românescă a cunoscutei reviste Motorrad, din Germania. Dan Năstase a fost cooptat în echipă ca redactor șef și împreună am realizat câteva materiale interesante. Chiar în primul număr Univers Moto apărut în România a fost publicat un test comparativ facut în munții Apuseni, la Arieșeni, material pregătit împreună cu Zsolt Szilveszter, importator KTM la acea oră și Cornel Trică, proaspăt importator Rev’It. Motocicletele prezentate au fost BMW F 650 GS Dakar, Yamaha XT 600 E, KTM 640 LC4 Adventure și Suzuki XF 650 Freewind. Un an mai târziu, la invitația importatorului Yamaha, compania Motodynamics, am plecat amândoi pe motociclete la Brno, alături de alți trei prieteni, la Yamaha Summer Festival 2005, manifestare repetată în anul următor. A urmat un test comparativ făcut în doi, Suzuki SV 650 vs. Suzuki SFV 650 Gladius, ședința foto fiind realizată cu ocazia unei adunări neoficiale a veteranilor, organizată la Slănic Prahova. Această primă acțiune a veteranilor l-a inspirat pe Dan, care a propus o reunire a tuturor veteranilor moto din țară. Chemarea a fost onorată de foarte mulți pasionați și, în septembrie 2009, un grup de vreo 20 de motociclete am plecat la Tismana, unde a avut loc prima adunare oficială a veteranilor. Ideea excepțională răspunsul pe măsură, dar a continuat în cel mai pur stil românesc: veteranii s-au împărțit în mai multe grupuri și fracțiuni, proporțional cu ambițiile personale și dorința de șefie sau nevoia de a ieși în față. În loc să se adune prieteni uniți de aceeași pasiune comună, s-au născut rivalități și dșmănii, schimburi de replici tăioase pe mediile de socializare, iar Dan Năstase s-a retras din viața publică. Am ținut legătura, știam că are o problemă de sănătate și nu am reușit să-l mai scot la vreo ieșire. În dimineața zilei de azi, vestea a căzut ca un trăsnet: Dan nu mai e. Rămân în urma lui zeci, poate sute de articole prin care neobositul gazetar a promovat ideea de motocicletă si motociclism, o pasiune care trebuie respectată și multe amintiri frumoase adunate de-a lungul anilor. Drum lin printre stele Dan Năstase, vom duce dorul articolelor tale și a celebrului tău salut: “Vă salut cu farul !” Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube. Sursa
  14. După niște ani în care Dan Năstase a renunțat la viața publică, în dimineața zilei de azi, 2 aprilie 2021, veteranul moto a plecat într-o lume mai bună. . Au trecut aproape 50 de ani de când Dan Năstase a început să promoveze motocicleta și motociclismul în revistele din România. Ne-am cunoscut și ne-am împrietenit la mijlocul anilor ‘70. Dan era o figură cunoscută în lumea moto, nu numai datorită colaborării cu diferitele publicații auto din țară, pentru care scria articole moto, ci și datorită motocicletei sale BMW și unui concurs de viteză pe circuit stradal organizat în cartierul Balta Albă din București, competiție la care câștigase clasa motocicletelor mari. Conform unei vechi tradiții existente în sportul comunist din România, periodic erau organizate competiții, de obicei cu participare locală, pentru a “oferi” pe tavă niște rezultate pozitive unor organizații care trebuiau să raporteze succese în muncă, din motive politice sau pur și simplu ca să justifice activitatea și salariile încasate. Clasa motocicletelor cu cilindree nelimitată fusese gândită pentru cei câțiva milițieni, care au luat startul pe BMW-urile de serviciu, alături de alți câțiva entuziaști călare pe niște gloabe obosite. Înscrierea la cursă fiind liberă, Dan Năstase și prietenul lui, Sorin Vasile, au oferit surpriza evenimentului, venind cu două BMW-uri rapide, frumoase și performante, cu care au ocupat primele două locuri, depăășind pe unii participanți chiar și cu câte două ture. După acest episod, Dan a început un proiect ambițios, inspirat de cele câteva motociclete participante în campionatul național de viteză, la clasa ataș, instalând un motor de Wartburg pe un șasiu de BMW. Lucrarea a durat vreo doi ani, timp în care ne-am întâlnit de câteva ori, în încercarea de a rezolva problemele legate de construirea viitoarelor componente din fibră de sticlă ale caroseriei. În final, motocicleta a fost terminată, înmatriculată, folosită și apoi vândută prietenului Viorel, care o are și azi. În toată această perioadă, ducând dorul motocicletei, Dan a continuat să scrie articole cu subiecte moto pentru mai multe publicații din țară și, ca să poată merge zilnic pe motocicletă, s-a angajat la întreprinderea care deținea cofetăriile din București, livrând prăjituri cu scuterul utilitar Tula, pus la dispoziție de firmă. După 1989 au apărut o sumedenie de reviste, în care Dan Năstase a început să publice articole de prezentare și promovare a fenomenului moto și mulți dintre noi au avut mult timp ca unică sursă de informare articolele scrise de el. Autoturism, Auto Pro, Auto Mondial, Almanahul Auto, Știință și tehnică și altele pe care nu mi le mai amintesc, toate au găzduit articole scrise cu entuziasm și pasiune de Dan. În anul 2003, la împlinirea a zece ani de existență a trustului Motor Presse în România, s-a hotărât că a sosit momentul pentru lansarea unei reviste moto puternice și astfel a apărut Univers Moto, versiunea românescă a cunoscutei reviste Motorrad, din Germania. Dan Năstase a fost cooptat în echipă ca redactor șef și împreună am realizat câteva materiale interesante. Chiar în primul număr Univers Moto apărut în România a fost publicat un test comparativ facut în munții Apuseni, la Arieșeni, material pregătit împreună cu Zsolt Szilveszter, importator KTM la acea oră și Cornel Trică, proaspăt importator Rev’It. Motocicletele prezentate au fost BMW F 650 GS Dakar, Yamaha XT 600 E, KTM 640 LC4 Adventure și Suzuki XF 650 Freewind. Un an mai târziu, la invitația importatorului Yamaha, compania Motodynamics, am plecat amândoi pe motociclete la Brno, alături de alți trei prieteni, la Yamaha Summer Festival 2005, manifestare repetată în anul următor. A urmat un test comparativ făcut în doi, Suzuki SV 650 vs. Suzuki SFV 650 Gladius, ședința foto fiind realizată cu ocazia unei adunări neoficiale a veteranilor, organizată la Slănic Prahova. Această primă acțiune a veteranilor l-a inspirat pe Dan, care a propus o reunire a tuturor veteranilor moto din țară. Chemarea a fost onorată de foarte mulți pasionați și, în septembrie 2009, un grup de vreo 20 de motociclete am plecat la Tismana, unde a avut loc prima adunare oficială a veteranilor. Ideea excepțională răspunsul pe măsură, dar a continuat în cel mai pur stil românesc: veteranii s-au împărțit în mai multe grupuri și fracțiuni, proporțional cu ambițiile personale și dorința de șefie sau nevoia de a ieși în față. În loc să se adune prieteni uniți de aceeași pasiune comună, s-au născut rivalități și dșmănii, schimburi de replici tăioase pe mediile de socializare, iar Dan Năstase s-a retras din viața publică. Am ținut legătura, știam că are o problemă de sănătate și nu am reușit să-l mai scot la vreo ieșire. În dimineața zilei de azi, vestea a căzut ca un trăsnet: Dan nu mai e. Rămân în urma lui zeci, poate sute de articole prin care neobositul gazetar a promovat ideea de motocicletă si motociclism, o pasiune care trebuie respectată și multe amintiri frumoase adunate de-a lungul anilor. Drum lin printre stele Dan Năstase, vom duce dorul articolelor tale și a celebrului tău salut: “Vă salut cu farul !” Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube. Vezi articolul integral
  15. Mai puțin mediatizată în România, Strindberg este una dintre cele mai cunoscute mărci de echipament sportiv de pe pârtiile de schi din Alpi. De multe ori am auzit comentarii negative legate de firmele sau mărcile românești. Din păcate nu suntem vestiți pentru seriozitate, dar asta nu înseamnă că situația este generală sau că nu există și excepții. De curând am vizitat sediul unei companii din Toplița, producătoare de îmbrăcăminte sportivă și outdoor, deținătoare a mărcii Strindberg, una dintre cele mai cunoscute mărci de profil din Europa. Culmea este că produsele Strindberg nu sunt atât de cunoscute în țara noastră, pe cât sunt de folosite și apreciate în țările cu tradiție în sporturile de iarnă. Am aflat cu surprindere că foarte mulți profesioniști din domeniu, monitori de schi, echipe ale unor cluburi renumite, loturi naționale, echipe de Salvamont din cele mai mari stațiuni de schi din Alpi, sunt clienți ai firmei din Toplița. Membrii unei echipe participante la o expediție în Antarctica organizată de Discovery au fost îmbrăcați din cap până în picioare cu echipament Strindberg, magazinele specializate din țările scandinave fac comenzi importante în fiecare an, ca să nu mai spun că multe dintre piesele produse de Rossignol, Emporio Armani și alte firme cunoscute sunt produse în lohn la fabrica din Toplița. Care este secretul recunoașterii internaționale ? E simplu: calitatea croielii, a manoperei și materialele folosite, pentru că nu cred că monitorii de schi din cele mai cunoscute stațiuni din Alpi au fost convinși să aleagă echipamentele Strinberg cu vreun comision. La invitația făcută de administratorul companiei, aflându-ma în zonă, am vizitat unitatea de producție a firmei. În primul rând am fost impresionat de curățenia din micul oraș, departe de ceea ce avem în București și, de ce nu, de amabilitatea tuturor celor cu care am intrat în contact. Am făcut un tur prin toate departamentele firmei, de la proiectare și design, până la croit, cusut, testatare. Materialele utilizate sunt de cea mai bună calitate, dintre care, cele importante, care trebuie să asigure impermeabilitatea și respirabilitatea, sunt produse în Japonia. Gama de geci, pantaloni, veste și alte piese de echipament Strindberg este impresionantă, fiecare reper fiind oferit în mai multe variante coloristice iar produsele sunt comercializate în magazinele proprii ale firmei, dintre care unul este deschis în Bolzano, una dintre cele mai cunoscute stațiuni montane din Italia și în magazinele partenerilor din țară, aflate în mai multe orașe mari din România. Piesele de echipament Strindberg nu sunt proiectate pentru utilizarea pe motocicletă, neavând protecții, dar pot fi folosite la temperaturi scăzute sub echipamentul specializat, având caracteristici performante ale impermeabilității și respirabilității iar piesele cu puf de gâscă sunt foarte ușoare și subțiri, ideale pentru mersul cu motocicleta în sezonul rece. Datorită calității, a performanțelor oferite de materialele utilizate și a greutății reduse, nu este de mirare că produsele Strindberg sunt oferite și în magazinele mari de echipament moto, unele piese fiind foarte utile motocicliștilor și foarte importante pentru motocicliștii amatori de sporturi de iarnă. Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube. Sursa
×