Mergi la conţinut

Tiberiu Troia

Prieteni
  • Conţinut

    1.024
  • Membru din

  • Ultima vizită

    Niciodată
  • Days Won

    2
  1. Confortabil și oferind o protecție la vânt surprinzătoare, Harley-Davidson Sport Glide poate fi modificat în câteva minute dintr-un tourer de weekend într-un cruiser urban. [embedded content] Fișa tehnică a modelului Harley-Davidson Sport Glide Motor Milwaukee-Eight® 107, în patru timpi, cu 2 cilindri gemeni în V, patru supape pe cilindru, DOHC, răcire cu aer, injecţie electronică secvenţială ESPFI. Capacitate cilindrică: 1746 cmc, alezaj x cursă (mm): 100,0 x 111,1 mm. Cuplu maxim: 145 Nm/3250 rpm, raport de compresie: 10,0 : 1. Cutie de viteze cu 6 trepte, ambreiaj în baie de ulei cu acţionare mecanică, transmisie finală pe curea din fibră de carbon. Suspensia față: furcă telescopică Showa Ø 49 mm cu cartuş. Suspensia spate: monoamortizor cu reglare hidraulică de la distanță a preîncărcării. Frână faţă hidraulică cu disc din oţel, etrier cu 4 pistonaşe. Frână spate hidraulică cu disc din oţel, etrier flotant cu 2 pistonaşe. Roată faţă 18”/ spate 16”, jante Mantis, cu cinci spiţe duble, tubeless, turnate din aluminiu. Anvelopa faţă: Michelin® Scorcher® “31” / 130/70B18,63H,BW. Anvelopă spate: Michelin® Scorcher® “31” / 180/70B16,77H,BW. Lungime: 2325 mm, ampatament: 1625 mm, înălţime la şa: 680 mm. Gardă la sol: 119 mm, masă la gol: 304 kg, capacitate rezervor ulei: 4,7 litri. Capacitate rezervor benzină: 18,9 litri, consum mediu: 5,0 ltr./100 km. Preţ în România: 18.980 – 20.647 euro – în funcţie de culoare Filmul a fost prezentat în emisiunea La Volan, difuzată de Digi24 sâmbătă 4 aprilie 2020. Echipamentul folosit la testul modelului Harley-Davidson Sport Glide Cască Shoei X-Spirit Norick Abe Geacă Dainese Rider D1 Gore-Tex – United Motors Tricou termic – Base layer – Alpinestar Ride Tech Summer – Motor Team Pantaloni Dainese Rider D1 Gore-Tex – United Motors – Motor Team Pantaloni termici – Base layer – Alpinestar Ride Tech Summer – Motor Team Mănuşi Spidi JAB RR – Motor Team Cizme Dainese Solarys Gore-Tex – United Motors Pentru fanii firmei Harley-Davidson am selecționat mai jos câteva dintre testele postate în ultima perioadă. Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube. Sursa
  2. Cele scrise mai jos reprezintă părerea mea despre cele trei premii Red Dot acordate produselor Honda și de ce este importantă această recunoaștere internațională. Știrea nu mai este nouă, a apărut în media de vreo două zile. Îndemnați de contracte sau din proprie inițiativă, toți cei care au câte ceva de spus despre motociclete au preluat informația. Nu vreau să repet ceea ce probabil că ați aflat deja, ci doar încerc să subliniez importanța acestui eveniment. Red Dot Design Award este un premiu internațional de design acordat de compania Red Dot GmbH & Co.KG din Germania. Premiul se acordă pentru designul produselor industriale diverse, design de firmă și comunicare și concepte de design. Producători și designeri se pot înscrie la concurs, produsele concurente fiind jurizate de un juriu format din 40 de specialiști din toată lumea. Ce fel de specialiști și de ce specialiști ? E simplu. Noi, oamenii de rând (și mă includ în această categorie chiar dacă mi-am petrecut 11 ani din viață în școli de artă), avem dreptul să ne dăm cu presupusul despre aspectul unui obiect, dacă ne place sau nu. Dar, dacă avem bun simț, ne limităm la această afirmație: îmi place sau nu. Dacă respectivul obiect e frumos sau nu sau dacă e mai frumos decât alt obiect, asta o poate spune doar un om care a studiat frumosul în școli de specialitate și a învățat ce înseamnă frumos sau urât, kitsch sau bun gust autentic. Așa că cei 40 de oameni din juriul internațional de la Red Dot este format din designeri, artiști plastici și nu numai. Totul a început în 1955, când a fost decernată prima serie de premii pentru design de produs (Product Design), categorie cunoscută până în anul 2000 ca Design Innovationen, cu subcategorii în care se încadrează produse diverse, de la tirbușoane, robinete de chiuvetă și capete de duș, până la avioane, ambarcațiuni, mașini și motociclete. În 1993 s-a introdus o nouă categorie, design de firmă și comunicare (Brands & Communication Design), iar în 1997 a fost construit primul muzeu Red Dot, în cadrul ansamblului arhitectural istoric al fostei mine de cărbune din Essen. Începând din 2005 s-au premiat conceptele de design și inovațiile în design, an în care a fost inaugurat și cel de-al doilea muzeu Red Dot, la Singapore, pentru ca trei ani mai târziu să apară premiul pentru agențiile de design. Fiind una dintre primele și cele mai importante recunoașteri ale excelenței în domeniul designului, Red Dot a devenit unul dintre cele cunoscute și râvnite premii, dovadă fiind participarea numeroasă. În ultimii ani s-au înscris în competiție peste 15.000 articole, iar unele dintre obiectele câștigătoare ale premiului suprem, Best of the Best, au fost cel puțin ciudate: masa bicicletă, ochelari de iarnă, masa cu cablu electric prelungitor înglobat, lucru care întărește cele scrise mai sus și necesitatea jurizării de către specialiști. Ca orice firmă care se respectă, Honda a participat la mai multe ediții ale concursului, înregistrând rezultate pe măsură: modelele Accord Tourer în 2008 și Insight în 2009 au primit premiul „Red Dot”, iar Honda S2000 în 2001 și Civic în 2006 au primit premiul „Best of the Best”. Ediția din acest an a reprezentat o reușită majoră și, totodată, o premieră pentru Honda, modelul Honda e, mașina cu propulsie electrică, fiind premiată la categoria “Smart product” și declarată “Best of the Best 2020”. Cu toate acestea, cel mai mare producător de motociclete din lume nu reușise până în acest an să convingă juriul cu nici una dintre motocicletele pe care le cunoaștem cu toți. Gheața a fost spartă de noul model CBR1000RR-R Fireblade SP, fiind prima motocicletă Honda care impresionează juriul. După ce Yamaha și Ducati deveniseră niște prezențe obișnuite la decernarea premiilor Red Dot, iată că și Honda demostrează că poate să construiască motociclete frumoase. Și asta n-o spun eu, ci juriul de la Red Dot Awards. Nu aveam de unde să ghicesc că noul Fireblade SP va fi considerat una dintre cele mai frumoase motociclete ale momentului, dar am observat o schimbare în formele motocicletelor construite în ultimul timp de Honda, începând cu modelele Africa Twin și noul Gold Wing. Se pare că intrăm într-o nouă epocă, în care, pe lângă numele respectat pe toate meridianele, pe lângă perfecțiunea cutiilor de viteze și fiabilitatea legendară a motoarelor, Honda ne va surprinde cu tot mai multe motociclete frumoase. Bine Honda, asta așteptam cu toți ! Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube. Sursa
  3. Cele scrise mai jos reprezintă părerea mea despre cele trei premii Red Dot acordate produselor Honda și de ce este importantă această recunoaștere internațională. Știrea nu mai este nouă, a apărut în media de vreo două zile. Îndemnați de contracte sau din proprie inițiativă, toți cei care au câte ceva de spus despre motociclete au preluat informația. Nu vreau să repet ceea ce probabil că ați aflat deja, ci doar încerc să subliniez importanța acestui eveniment. Red Dot Design Award este un premiu internațional de design acordat de compania Red Dot GmbH & Co.KG din Germania. Premiul se acordă pentru designul produselor industriale diverse, design de firmă și comunicare și concepte de design. Producători și designeri se pot înscrie la concurs, produsele concurente fiind jurizate de un juriu format din 40 de specialiști din toată lumea. Ce fel de specialiști și de ce specialiști ? E simplu. Noi, oamenii de rând (și mă includ în această categorie chiar dacă mi-am petrecut 11 ani din viață în școli de artă), avem dreptul să ne dăm cu presupusul despre aspectul unui obiect, dacă ne place sau nu. Dar, dacă avem bun simț, ne limităm la această afirmație: îmi place sau nu. Dacă respectivul obiect e frumos sau nu sau dacă e mai frumos decât alt obiect, asta o poate spune doar un om care a studiat frumosul în școli de specialitate și a învățat ce înseamnă frumos sau urât, kitsch sau bun gust autentic. Așa că cei 40 de oameni din juriul internațional de la Red Dot este format din designeri, artiști plastici și nu numai. Totul a început în 1955, când a fost decernată prima serie de premii pentru design de produs (Product Design), categorie cunoscută până în anul 2000 ca Design Innovationen, cu subcategorii în care se încadrează produse diverse, de la tirbușoane, robinete de chiuvetă și capete de duș, până la avioane, ambarcațiuni, mașini și motociclete. În 1993 s-a introdus o nouă categorie, design de firmă și comunicare (Brands & Communication Design), iar în 1997 a fost construit primul muzeu Red Dot, în cadrul ansamblului arhitectural istoric al fostei mine de cărbune din Essen. Începând din 2005 s-au premiat conceptele de design și inovațiile în design, an în care a fost inaugurat și cel de-al doilea muzeu Red Dot, la Singapore, pentru ca trei ani mai târziu să apară premiul pentru agențiile de design. Fiind una dintre primele și cele mai importante recunoașteri ale excelenței în domeniul designului, Red Dot a devenit unul dintre cele cunoscute și râvnite premii, dovadă fiind participarea numeroasă. În ultimii ani s-au înscris în competiție peste 15.000 articole, iar unele dintre obiectele câștigătoare ale premiului suprem, Best of the Best, au fost cel puțin ciudate: masa bicicletă, ochelari de iarnă, masa cu cablu electric prelungitor înglobat, lucru care întărește cele scrise mai sus și necesitatea jurizării de către specialiști. Ca orice firmă care se respectă, Honda a participat la mai multe ediții ale concursului, înregistrând rezultate pe măsură: modelele Accord Tourer în 2008 și Insight în 2009 au primit premiul „Red Dot”, iar Honda S2000 în 2001 și Civic în 2006 au primit premiul „Best of the Best”. Ediția din acest an a reprezentat o reușită majoră și, totodată, o premieră pentru Honda, modelul Honda e, mașina cu propulsie electrică, fiind premiată la categoria “Smart product” și declarată “Best of the Best 2020”. Cu toate acestea, cel mai mare producător de motociclete din lume nu reușise până în acest an să convingă juriul cu nici una dintre motocicletele pe care le cunoaștem cu toți. Gheața a fost spartă de noul model CBR1000RR-R Fireblade SP, fiind prima motocicletă Honda care impresionează juriul. După ce Yamaha și Ducati deveniseră niște prezențe obișnuite la decernarea premiilor Red Dot, iată că și Honda demostrează că poate să construiască motociclete frumoase. Și asta n-o spun eu, ci juriul de la Red Dot Awards. Nu aveam de unde să ghicesc că noul Fireblade SP va fi considerat una dintre cele mai frumoase motociclete ale momentului, dar am observat o schimbare în formele motocicletelor construite în ultimul timp de Honda, începând cu modelele Africa Twin și noul Gold Wing. Se pare că intrăm într-o nouă epocă, în care, pe lângă numele respectat pe toate meridianele, pe lângă perfecțiunea cutiilor de viteze și fiabilitatea legendară a motoarelor, Honda ne va surprinde cu tot mai multe motociclete frumoase. Bine Honda, asta așteptam cu toți ! Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube. Vezi articolul integral
  4. După mulți ani în care numele Indian s-a confundat cu cruiserele masive și greoaie, FTR 1200 a apărut pe piață ca o gură de oxigen, o noutate care a surprins și impresionat prin aspect, calitatea lucrăturii și performanțe. Multe dintre motocicletele înmatriculabile de serie sunt dezvoltate pe platforma unui model folosit în competiții. Suntem obișnuiți cu motocicletele de viteză, cele de enduro sau rally-raid, chiar și cele de trial au început să fie reprezentate pe stradă. Motocicletele folosite în unele discipline moto erau prezente numai pe pistele de concurs, fără o continuare comercială. Asta până acum. Ce este Flat Track Una dintre cele mai vechi discipline sportive din motociclism este Flat Track, apărută în SUA la începutul anilor ‘20. Înrudită cu Speedway, cunoscută în România ca Dirt-track, ramură a motociclismului ale cărei concursuri se desfășoară pe pista de zgură din jurul terenurilor de fotbal, Flat Track este de departe cea mai cunoscută, apreciată și populară disciplină moto de pe continentul nord-american. Desfășurate pe piste de pământ cu o lungime care variază de la un sfert de milă până la o milă, cursele de Flat Track atrag zeci, poate sute de mii de spectatori, mult mai mulți decât cei care asistă la puținele curse de MotoGP organizate pe tărâm american. Cursele sunt ușor de organizat, costurile pistei și ale motocicletelor utilizate sunt foarte mici, în comparație cu cele din MotoGP, iar spectacolul este de excepție, publicul având posibilitatea să urmărească evoluția piloților pe întregul traseu. Pastila de istorie Mulți ani de la apariția acestui nou sport, cursele au fost dominate de Harley-Davidson și principalul concurent a fost firma Indian. După falimentul acesteia, de la începutul anilor ‘50, Harley-Davidson nu a mai avut un adversar pe măsură, pentru supraviețuirea disciplinei sportive fiind înființate alte categorii de cilindree, pentru a face posibilă folosirea motoarelor japoneze. Ordinea a fost schimbată și istoria acestui sport a fost rescrisă cu câțiva ani în urmă, atunci când compania Indian Motocycles a fost înglobată în trustul Polaris și a apărut FTR 750, o primă motocicletă Indian, cu șasiul și motorul special construite pentru cursele de Flat Track. A început o perioadă de dominație Indian, perioadă aflată și acum în plină desfășurare. Ultimele trei sezoane au fost câștigate de echipa de uzină Indian, cei trei piloți ai echipei au ocupat integral podiumul de premiere, câștigând 17 din cele 18 curse ale ultimului sezon competițional. Win on Sunday, sell on Monday Dictonul cunoscut din WSBK se pare că este valabil și în alte discipline moto, pentru că succesul înregistrat de motocicleta construită de Indian, învingătoare în cursele de Flat Track, a stârnit imaginația publicului, care a cerut o astfel de motocicletă înmatriculabilă. O primă variantă, un concept, a fost expusă la EICMA, în 2017, având numeroase componente din fibră de carbon și un motor cu doi cilindri în V, de 1200 cmc. Interesul manifestat cu această ocazie a fost atât de evident, încât, un an mai târziu, la Intermot, Indian a prezentat varianta finală a noului FTR 1200, prima motocicletă de serie înmatriculabilă dezvoltată pe platforma unei motociclete de Flat Track. Particulăritățile curselor pe pistă de pământ și stilul de pilotaj impus de aceste competiții au dus la o anumită configurație a motocicletei. Înaltă, cu o gardă la sol mare și un motor al cărei frână de motor este spectaculoasă, motocicleta își selectează utilizatorii. Versiunile primul FTR 1200 Produsă inițial în trei versiuni, FTR 1200, varianta S și Race Replica, diferențiate de nivelul de dezvoltare al pachetului electronic și de calitatea componentelor, motocicleta nu se adresează celor cu experiență limitată. De altfel, indiferent de nivelul de experiență al pilotului, FTR 1200 este greu de folosit în trafic și, cu siguranță, nu este utilă în traficul din România. Și asta nu pentru că motocicleta nu ar fi manevrabilă, ci pentru că înălțimea mare a șeii, împreună cu cuplul motorului, care se reflectă în niște accelerații fulminante pe distanțe scurte, solicită din plin aptitudinile pilotului. Cadrul tip grindă cu zăbrele asigură rigiditatea necesară pentru stabilitate și o ținută de drum repectabilă. Am auzit voci care au etichetat noua motocicletă ca fiind o copie Ducati, probabil datorită cadrului și a motorului cu doi cilindri în V. Nu cred că modelul cadrului folosit și arhitectura motorului definesc motocicletele Ducati, sau sunt apanajul acestora, ci, mai degrabă, distribuția Desmodromică și ambreiajul uscat, detalii tehnice care nu se regăsesc pe FTR. Ce oferă Race Replica Motocicleta pe care am testat-o a fost versiunea cu cea mai completă echipare, Race Replica, cu evacuare Akrapovič, având ca detaliu distinctiv, cadrul vopsit în roșu, celelalte sisteme și componente fiind aceleași cu cele instalate pe versiunea S. Amortizoarele sunt produse de Sachs, sunt complet reglabile, atât pe față, cât și pe spate și conferă roților o cursă mare, egală pe față și spate. Cele de față m-au impresionat, dar nu pot spune același lucru despre spate, care mi s-a părut dur. Este foarte posibil ca și cel de spate să poată fi setat astfel încât să nu mai pară dur, fiind complet reglabil, dar mărturisesc că nu am încercat să modific setările existente pe motocicleta testată. Frânele sunt excepționale, dar nu pot spune că au fost o surpriză, asta așteptam de la un sistem complet Brembo, având cele mai bune componente de serie de pe piață. Surpriza plăcută au fost anvelopele, un model gândit pentru folosință mixtă, dar care asigură o aderență surprinzătoare pe asfalt și rezonabilă pe teren accidentat. Acest șasiu reușit de Indian este completat de motor. Având experiență în producția motoarelor bicilindrice în V, constructorul a produs un model nou, răcit cu lichid, propulsor asistat de un pachet electronic impresionant, totul gestionat de o unitate de măsurare inerțială pe șase axe produsă de Bosch. Cu toate că pilotul are la dispoziție toate sistemele care sunt prezente pe majoritatea motocicletelor puternice actuale, moduri de pilotaj, controlul tracţiunii şi al stabilităţii, controlul plecărilor pe o roată și accelerație ride-by-wire, motorul rămâne agresiv și, chiar setat la parametrii cei mai intruzivi, răspunde violent. Am testat motocicleta timp de două zile. În prima azi am mers în oraș, iar în cea de-a doua zi am fost pe pista Academiei Titi Aur, ocazie cu care am comparat Indian FTR 1200 cu alte două modele diferite, descoperind avantajele și minusurile fiecărei motociclete. Nu pot spune că m-am bucurat de kilometrii făcuți în trafic, ba chiar aș spune că e o adevărată pedeapsă să mergi pe o astfel de torpilă prin București. Locul unei astfel de motociclete este pe drumuri virajate, dacă se poate mai puțin circulate, ca să poți specula accelerația și plecările fulminante pe care Indian FTR ți le poate oferi. Ce mi-a plăcut la Indian FTR 1200 RR Calitate deosebită a lucrăturii, componente de cea mai bună calitate, design deosebit. Ce nu mi-a plăcut la Indian FTR 1200 RR Livrarea puterii se face agresiv, utilitate redusă în trafic. Articolul complet a apărut în revista Auto Motor şi Sport nr. 2 (267) din februarie 2020. Foto: Radu Chindriș Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube. Sursa
  5. După mulți ani în care numele Indian s-a confundat cu cruiserele masive și greoaie, FTR 1200 a apărut pe piață ca o gură de oxigen, o noutate care a surprins și impresionat prin aspect, calitatea lucrăturii și performanțe. Multe dintre motocicletele înmatriculabile de serie sunt dezvoltate pe platforma unui model folosit în competiții. Suntem obișnuiți cu motocicletele de viteză, cele de enduro sau rally-raid, chiar și cele de trial au început să fie reprezentate pe stradă. Motocicletele folosite în unele discipline moto erau prezente numai pe pistele de concurs, fără o continuare comercială. Asta până acum. Ce este Flat Track Una dintre cele mai vechi discipline sportive din motociclism este Flat Track, apărută în SUA la începutul anilor ‘20. Înrudită cu Speedway, cunoscută în România ca Dirt-track, ramură a motociclismului ale cărei concursuri se desfășoară pe pista de zgură din jurul terenurilor de fotbal, Flat Track este de departe cea mai cunoscută, apreciată și populară disciplină moto de pe continentul nord-american. Desfășurate pe piste de pământ cu o lungime care variază de la un sfert de milă până la o milă, cursele de Flat Track atrag zeci, poate sute de mii de spectatori, mult mai mulți decât cei care asistă la puținele curse de MotoGP organizate pe tărâm american. Cursele sunt ușor de organizat, costurile pistei și ale motocicletelor utilizate sunt foarte mici, în comparație cu cele din MotoGP, iar spectacolul este de excepție, publicul având posibilitatea să urmărească evoluția piloților pe întregul traseu. Pastila de istorie Mulți ani de la apariția acestui nou sport, cursele au fost dominate de Harley-Davidson și principalul concurent a fost firma Indian. După falimentul acesteia, de la începutul anilor ‘50, Harley-Davidson nu a mai avut un adversar pe măsură, pentru supraviețuirea disciplinei sportive fiind înființate alte categorii de cilindree, pentru a face posibilă folosirea motoarelor japoneze. Ordinea a fost schimbată și istoria acestui sport a fost rescrisă cu câțiva ani în urmă, atunci când compania Indian Motocycles a fost înglobată în trustul Polaris și a apărut FTR 750, o primă motocicletă Indian, cu șasiul și motorul special construite pentru cursele de Flat Track. A început o perioadă de dominație Indian, perioadă aflată și acum în plină desfășurare. Ultimele trei sezoane au fost câștigate de echipa de uzină Indian, cei trei piloți ai echipei au ocupat integral podiumul de premiere, câștigând 17 din cele 18 curse ale ultimului sezon competițional. Win on Sunday, sell on Monday Dictonul cunoscut din WSBK se pare că este valabil și în alte discipline moto, pentru că succesul înregistrat de motocicleta construită de Indian, învingătoare în cursele de Flat Track, a stârnit imaginația publicului, care a cerut o astfel de motocicletă înmatriculabilă. O primă variantă, un concept, a fost expusă la EICMA, în 2017, având numeroase componente din fibră de carbon și un motor cu doi cilindri în V, de 1200 cmc. Interesul manifestat cu această ocazie a fost atât de evident, încât, un an mai târziu, la Intermot, Indian a prezentat varianta finală a noului FTR 1200, prima motocicletă de serie înmatriculabilă dezvoltată pe platforma unei motociclete de Flat Track. Particulăritățile curselor pe pistă de pământ și stilul de pilotaj impus de aceste competiții au dus la o anumită configurație a motocicletei. Înaltă, cu o gardă la sol mare și un motor al cărei frână de motor este spectaculoasă, motocicleta își selectează utilizatorii. Versiunile primul FTR 1200 Produsă inițial în trei versiuni, FTR 1200, varianta S și Race Replica, diferențiate de nivelul de dezvoltare al pachetului electronic și de calitatea componentelor, motocicleta nu se adresează celor cu experiență limitată. De altfel, indiferent de nivelul de experiență al pilotului, FTR 1200 este greu de folosit în trafic și, cu siguranță, nu este utilă în traficul din România. Și asta nu pentru că motocicleta nu ar fi manevrabilă, ci pentru că înălțimea mare a șeii, împreună cu cuplul motorului, care se reflectă în niște accelerații fulminante pe distanțe scurte, solicită din plin aptitudinile pilotului. Cadrul tip grindă cu zăbrele asigură rigiditatea necesară pentru stabilitate și o ținută de drum repectabilă. Am auzit voci care au etichetat noua motocicletă ca fiind o copie Ducati, probabil datorită cadrului și a motorului cu doi cilindri în V. Nu cred că modelul cadrului folosit și arhitectura motorului definesc motocicletele Ducati, sau sunt apanajul acestora, ci, mai degrabă, distribuția Desmodromică și ambreiajul uscat, detalii tehnice care nu se regăsesc pe FTR. Ce oferă Race Replica Motocicleta pe care am testat-o a fost versiunea cu cea mai completă echipare, Race Replica, cu evacuare Akrapovič, având ca detaliu distinctiv, cadrul vopsit în roșu, celelalte sisteme și componente fiind aceleași cu cele instalate pe versiunea S. Amortizoarele sunt produse de Sachs, sunt complet reglabile, atât pe față, cât și pe spate și conferă roților o cursă mare, egală pe față și spate. Cele de față m-au impresionat, dar nu pot spune același lucru despre spate, care mi s-a părut dur. Este foarte posibil ca și cel de spate să poată fi setat astfel încât să nu mai pară dur, fiind complet reglabil, dar mărturisesc că nu am încercat să modific setările existente pe motocicleta testată. Frânele sunt excepționale, dar nu pot spune că au fost o surpriză, asta așteptam de la un sistem complet Brembo, având cele mai bune componente de serie de pe piață. Surpriza plăcută au fost anvelopele, un model gândit pentru folosință mixtă, dar care asigură o aderență surprinzătoare pe asfalt și rezonabilă pe teren accidentat. Acest șasiu reușit de Indian este completat de motor. Având experiență în producția motoarelor bicilindrice în V, constructorul a produs un model nou, răcit cu lichid, propulsor asistat de un pachet electronic impresionant, totul gestionat de o unitate de măsurare inerțială pe șase axe produsă de Bosch. Cu toate că pilotul are la dispoziție toate sistemele care sunt prezente pe majoritatea motocicletelor puternice actuale, moduri de pilotaj, controlul tracţiunii şi al stabilităţii, controlul plecărilor pe o roată și accelerație ride-by-wire, motorul rămâne agresiv și, chiar setat la parametrii cei mai intruzivi, răspunde violent. Am testat motocicleta timp de două zile. În prima azi am mers în oraș, iar în cea de-a doua zi am fost pe pista Academiei Titi Aur, ocazie cu care am comparat Indian FTR 1200 cu alte două modele diferite, descoperind avantajele și minusurile fiecărei motociclete. Nu pot spune că m-am bucurat de kilometrii făcuți în trafic, ba chiar aș spune că e o adevărată pedeapsă să mergi pe o astfel de torpilă prin București. Locul unei astfel de motociclete este pe drumuri virajate, dacă se poate mai puțin circulate, ca să poți specula accelerația și plecările fulminante pe care Indian FTR ți le poate oferi. Ce mi-a plăcut la Indian FTR 1200 RR Calitate deosebită a lucrăturii, componente de cea mai bună calitate, design deosebit. Ce nu mi-a plăcut la Indian FTR 1200 RR Livrarea puterii se face agresiv, utilitate redusă în trafic. Articolul complet a apărut în revista Auto Motor şi Sport nr. 2 (267) din februarie 2020. Foto: Radu Chindriș Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube. Vezi articolul integral
  6. Unul dintre modelele de succes lansate în ultimii ani de Yamaha, Tracer 700, se află la cea de-a doua generație, fiind radical modificat. Ca de obicei, la fiecare model nou, Yamaha pune la dispoziția clienților o gamă largă de accesorii. În ultimul timp, utilizând o metodă preluată din industria auto, producătorii de motociclete alcătuiesc pachete de accesorii, oferindu-le cu un preț mai bun decât dacă reperele din alcătuirea respectivului pachet ar fi achiziționate separat. Yamaha nu face excepție de la acest obicei nou apărut în comerțul cu motociclete și a pregătit câteva astfel de seturi pentru Tracer 700. Weekend Pack pentru Tracer 700 Weekend Pack conține un set de cutii laterale ușoare, produse din ABS, împreună cu sistemul de prindere, un parbriz înalt, protecție de rezervor și priză USB. Pentru utilizarea zilnică, Yamaha propune Urban Pack, un set care include un Top Case de 39 litri echipat cu spătar pentru pasager, sistemul de prindere al cutiei și același adaptor (priză) USB. Sport Pack este un set destinat celor cu un stil de pilotaj mai sportiv, care apreciază un suport mai ușor pentru numărul de înmatriculare și o apărătoare de lanț din aluminiu, împreună cu o mască pentru radiator și protecții laterale pentru rezervor, care îmbunătățesc considerabil aderența genunchilor pilotului. Travel Pack pentru Tracer 700 În fine, pentru amatorii de drumuri lungi, Yamaha a pregătit Travel Pack, în care sunt incluse cutiile laterale City cu sistemul de prindere aferent, o șa mai confortabilă decât cea oferită în configurație standard, un parbriz mai înalt pentru o protecție la vânt mai bună și acelasi adaptor USB, util mai ales la drumuri lungi. În afară de aceste seturi, sunt pregătite numeroase alte accesorii și fiecare dintre articolele incluse în seturi amintite sunt disponibile separat. Există eșapament complet Akrapovic, cric central, protecții de motor, diferite modele de genți pentru bagaje și două modele diferite de șa, una confort, alta mai joasă cu 20 mm, pentru coborârea poziției. Sport Pack pentru Tracer 700 Presupunând că cei 20 mm cu care poate fi coborâtă șaua nu sunt suficienți, pentru piloții mai scunzi mai există o soluție extremă, cu care poate fi coborâtă poziția șeii cu încă 25 mm: setul de arcuri scurte produse de Hyperpro, care, în afară de coborârea poziției au marele avantaj de fi progresive, nu liniare, ca cele standard, avantaj major pentru situațiile în care motocicleta este utilizată pe drumuri mai proaste. În timp ce prețurile pentru majoritatea accesoriilor oferite de Yamaha ca opționale sunt cunoscute, seturile prezentate sunt atât de noi, încât prețurile nu au fost comunicate încă nici importatorilor. Urban Pack pentru Tracer 700 Toate accesoriile produse pentru noul Tracer 700 pot fi comandate la magazinul din București al importatorului oficial pentru România, firma Motodynamics, sau la oricare dintre magazinele dealerilor autorizați din teritoriu. Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, vă puteţi abona la canalul YouTube. Sursa
  7. Accesoriile produse de Yamaha pentru noul Tracer 700

    Unul dintre modelele de succes lansate în ultimii ani de Yamaha, Tracer 700, se află la cea de-a doua generație, fiind radical modificat. Ca de obicei, la fiecare model nou, Yamaha pune la dispoziția clienților o gamă largă de accesorii. În ultimul timp, utilizând o metodă preluată din industria auto, producătorii de motociclete alcătuiesc pachete de accesorii, oferindu-le cu un preț mai bun decât dacă reperele din alcătuirea respectivului pachet ar fi achiziționate separat. Yamaha nu face excepție de la acest obicei nou apărut în comerțul cu motociclete și a pregătit câteva astfel de seturi pentru Tracer 700. Weekend Pack pentru Tracer 700 Weekend Pack conține un set de cutii laterale ușoare, produse din ABS, împreună cu sistemul de prindere, un parbriz înalt, protecție de rezervor și priză USB. Pentru utilizarea zilnică, Yamaha propune Urban Pack, un set care include un Top Case de 39 litri echipat cu spătar pentru pasager, sistemul de prindere al cutiei și același adaptor (priză) USB. Sport Pack este un set destinat celor cu un stil de pilotaj mai sportiv, care apreciază un suport mai ușor pentru numărul de înmatriculare și o apărătoare de lanț din aluminiu, împreună cu o mască pentru radiator și protecții laterale pentru rezervor, care îmbunătățesc considerabil aderența genunchilor pilotului. Travel Pack pentru Tracer 700 În fine, pentru amatorii de drumuri lungi, Yamaha a pregătit Travel Pack, în care sunt incluse cutiile laterale City cu sistemul de prindere aferent, o șa mai confortabilă decât cea oferită în configurație standard, un parbriz mai înalt pentru o protecție la vânt mai bună și acelasi adaptor USB, util mai ales la drumuri lungi. În afară de aceste seturi, sunt pregătite numeroase alte accesorii și fiecare dintre articolele incluse în seturi amintite sunt disponibile separat. Există eșapament complet Akrapovic, cric central, protecții de motor, diferite modele de genți pentru bagaje și două modele diferite de șa, una confort, alta mai joasă cu 20 mm, pentru coborârea poziției. Sport Pack pentru Tracer 700 Presupunând că cei 20 mm cu care poate fi coborâtă șaua nu sunt suficienți, pentru piloții mai scunzi mai există o soluție extremă, cu care poate fi coborâtă poziția șeii cu încă 25 mm: setul de arcuri scurte produse de Hyperpro, care, în afară de coborârea poziției au marele avantaj de fi progresive, nu liniare, ca cele standard, avantaj major pentru situațiile în care motocicleta este utilizată pe drumuri mai proaste. În timp ce prețurile pentru majoritatea accesoriilor oferite de Yamaha ca opționale sunt cunoscute, seturile prezentate sunt atât de noi, încât prețurile nu au fost comunicate încă nici importatorilor. Urban Pack pentru Tracer 700 Toate accesoriile produse pentru noul Tracer 700 pot fi comandate la magazinul din București al importatorului oficial pentru România, firma Motodynamics, sau la oricare dintre magazinele dealerilor autorizați din teritoriu. Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, vă puteţi abona la canalul YouTube. Vezi articolul integral
  8. Fișa tehnică a modelului Streetfighter V4S, motocicleta cu cel mai impresionant raport putere/masă al momentului, a fost făcută publică de Ducati. Ducati Streetfighter V4 si Streetfighter V4 S Odată cu livrarea primelor unități rețelei oficiale de dealeri și cu sosirea primei motociclete la magazinul din București al importatorului oficial pentru România, compania Metrotehnica Internațional, Ducati a prezentat online fișa tehnică completă a celui mai spectaculos model din gama pregătită pentru sezonul 2020. Din păcate, prezentarea oficială a noilor modele, spectacol cu care ne-a obișnuit în ultimii ani firma din Bologna, a fost imposibilă în acest an, datorită situației generale creată de noul virus și, în special, de dezastrul din Italia. Panigale V4 dezbrăcat de carene, cu un ghidon înalt și lat, o masă la gol de 178 kg, echipat cu motorul Desmosedici Stradale, care livrează o putere de 208 CP controlată de aripioarele biplane și pachetul electronic, aceasta este formula de luptă (Fight Formula), care definește noul model Streetfighter V4S, un naked modern, cu un nivel de vârf al tehnologiilor implementate și un aspect agresiv. Performanțele motorului pot fi îmbunătățite instalând eșapamentul racing produs de Ducati Performance în parteneriat cu Akrapovič, care ridică puterea maximă la 220 CP și reduce masa cu 6 kg. Viteza pe care o poate atinge Streetfighter V4 și performanțele motorului necesită stabilitate la viteze mari și în perioadele de frânare, reducerea tendinței de pierdere a aderenței a roții față și micșorarea nivelului de intervenție a controlului electronic al suspensiilor. Acestea sunt motivele pentru care specialiștii departamentului Ducati Corse, sprijiniți de Ducati Style Centre, au dezvoltat aripioarele biplane. Formele aerodinamice au fost realizate utilizând un program de simulare CFD (Computational Fluid Dynamics). Calculul matematic care a dus la obținerea formei finale a aripioarelor a implicat simularea staționară a fluxului de aer și a presiunii aerului, pentru a atinge forța de apăsare necesară, în special pe roata față. Soluția biplană a fost aleasă pentru reducerea forțelor laterale, cele două aripioare lucrând independent. Toate aripioarele sunt plane, având o formă dreptunghiulară și au o curbură la marginea exterioară, fiind amplasate cât mai aproape de roata față, pentru a micșora tendința de ridicare a acesteia, la accelerații agresive. Forma aerodinamică a aripioarelor generează o forță de apăsare de 28 kg la 270 km/h, din care 20 kg pe roata față și 8 kg pe spate. Un alt rol al aripioarelor este reducerea căldurii emanate de motor, prin accelerarea fluxului de aer la nivelul radiatorului de apă cu 2%, respectiv al celui de ulei, cu 8%. În fine, nu în ultimul rând, aripioarele îmbunătățesc stabilitatea motocicletei în timpul perioadei de frânare și pe parcursul virajului. Toate acestea inspiră încredere pilotului la mersul pe stradă, în timp ce pe circuit, efectul lor reprezintă îmbunătățirea performanței prin limitarea intervenției sistemelor electronice și obținerea unei perioade de frânare mai scurtă. Fișa tehnică Ducati Streetfighter V4S Motor Desmosedici Stradale în patru timpi, cu patru cilindri în V la 90 grade, răcire cu lichid, distribuție Desmodromică, patru supape pe cilindru, injecție electronică şi sistem Full Ride-by-Wire. Capacitate cilindrică: 1103 cmc, alezaj și cursă: 81,0 x 53,5 mm, raport de compresie: 14,0:1. Putere maximă: 208 CP (153 kW) la 12.750 rpm, cuplu maxim: 123 Nm la 11.500 rpm. Cutie de viteze cu 6 trepte cu Ducati Quick Shift (DQS) în dublu sens EVO 2, ambreiaj multidisc în baie de ulei cu acţionare hidraulică, transmisie finală pe lanţ. Cadru tip Front Frame, din aliaj de aluminiu, basculă monobraţ din aluminiu. Suspensia față: furcă telescopică hidraulică Öhlins Ø 43 mm complet reglabilă, cu reglare electronică pe compresie şi revenire, cursă roată față 120 mm. Suspensia spate: monoamortizor Öhlins TTX36 complet reglabil, cu reglare electronică pe compresie şi revenire, cursă roată spate 130 mm. Frână faţă cu dublu disc semiflotant Ø 330 mm din oţel, etrier Brembo Monobloc Stylema M4.30 cu 4 pistonaşe, ABS activ pe viraje EVO. Frână spate cu disc Ø 245 mm din oţel, etrier cu 2 pistonaşe, ABS activ pe viraje EVO. Roată faţă/spate 17”, jante Marchesini forjate din aluminiu, cu trei spiţe triple. Anvelopă faţă: Pirelli Diablo Rosso Corsa II 120/70 ZR17, anvelopă spate: Pirelli Diablo Rosso Corsa II 200/60 ZR17. Ampatament: 1488 mm, înălțime la şa: 845 mm, gardă la sol: 140 mm. Masă la gol: 178 kg, masă la plin: 199 kg., capacitate rezervor: 16 ltr. Sisteme electronice de control și siguranță: moduri de livrare a puterii, moduri de pilotaj, control al tracțiunii (DTC) EVO 2, sistem de control al plecărilor pe o roată Ducati EVO (DWC), sistem Ducati de control al derapajului (DSC), control al frânei de motor (EBC) EVO, auto reglare a presiunii anvelopelor. În echipare standard: Ducati Power Launch (DPL), lumini tehnologie LED cu Daytime Running Light (DRL), suspensii Ducati Electronic Suspension (DES) EVO, cu amortizoare faţă/spate și amortizor de directie Öhlins. Preț Ducati Streetfighter V4S în România: 22.700 euro. Streetfighter V4 și versiunea V4S pot fi comandate la magazinul Ducati din București al importatorului din România, compania Metrotehnica Internațional, sau de la magazinele partenerilor din teritoriu ale acestei firme. Credit foto: Ducati / Simon Palfrader Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube. Sursa
  9. Fișa tehnică a modelului Streetfighter V4S, motocicleta cu cel mai impresionant raport putere/masă al momentului, a fost făcută publică de Ducati. Ducati Streetfighter V4 si Streetfighter V4 S Odată cu livrarea primelor unități rețelei oficiale de dealeri și cu sosirea primei motociclete la magazinul din București al importatorului oficial pentru România, compania Metrotehnica Internațional, Ducati a prezentat online fișa tehnică completă a celui mai spectaculos model din gama pregătită pentru sezonul 2020. Din păcate, prezentarea oficială a noilor modele, spectacol cu care ne-a obișnuit în ultimii ani firma din Bologna, a fost imposibilă în acest an, datorită situației generale creată de noul virus și, în special, de dezastrul din Italia. Panigale V4 dezbrăcat de carene, cu un ghidon înalt și lat, o masă la gol de 178 kg, echipat cu motorul Desmosedici Stradale, care livrează o putere de 208 CP controlată de aripioarele biplane și pachetul electronic, aceasta este formula de luptă (Fight Formula), care definește noul model Streetfighter V4S, un naked modern, cu un nivel de vârf al tehnologiilor implementate și un aspect agresiv. Performanțele motorului pot fi îmbunătățite instalând eșapamentul racing produs de Ducati Performance în parteneriat cu Akrapovič, care ridică puterea maximă la 220 CP și reduce masa cu 6 kg. Viteza pe care o poate atinge Streetfighter V4 și performanțele motorului necesită stabilitate la viteze mari și în perioadele de frânare, reducerea tendinței de pierdere a aderenței a roții față și micșorarea nivelului de intervenție a controlului electronic al suspensiilor. Acestea sunt motivele pentru care specialiștii departamentului Ducati Corse, sprijiniți de Ducati Style Centre, au dezvoltat aripioarele biplane. Formele aerodinamice au fost realizate utilizând un program de simulare CFD (Computational Fluid Dynamics). Calculul matematic care a dus la obținerea formei finale a aripioarelor a implicat simularea staționară a fluxului de aer și a presiunii aerului, pentru a atinge forța de apăsare necesară, în special pe roata față. Soluția biplană a fost aleasă pentru reducerea forțelor laterale, cele două aripioare lucrând independent. Toate aripioarele sunt plane, având o formă dreptunghiulară și au o curbură la marginea exterioară, fiind amplasate cât mai aproape de roata față, pentru a micșora tendința de ridicare a acesteia, la accelerații agresive. Forma aerodinamică a aripioarelor generează o forță de apăsare de 28 kg la 270 km/h, din care 20 kg pe roata față și 8 kg pe spate. Un alt rol al aripioarelor este reducerea căldurii emanate de motor, prin accelerarea fluxului de aer la nivelul radiatorului de apă cu 2%, respectiv al celui de ulei, cu 8%. În fine, nu în ultimul rând, aripioarele îmbunătățesc stabilitatea motocicletei în timpul perioadei de frânare și pe parcursul virajului. Toate acestea inspiră încredere pilotului la mersul pe stradă, în timp ce pe circuit, efectul lor reprezintă îmbunătățirea performanței prin limitarea intervenției sistemelor electronice și obținerea unei perioade de frânare mai scurtă. Fișa tehnică Ducati Streetfighter V4S Motor Desmosedici Stradale în patru timpi, cu patru cilindri în V la 90 grade, răcire cu lichid, distribuție Desmodromică, patru supape pe cilindru, injecție electronică şi sistem Full Ride-by-Wire. Capacitate cilindrică: 1103 cmc, alezaj și cursă: 81,0 x 53,5 mm, raport de compresie: 14,0:1. Putere maximă: 208 CP (153 kW) la 12.750 rpm, cuplu maxim: 123 Nm la 11.500 rpm. Cutie de viteze cu 6 trepte cu Ducati Quick Shift (DQS) în dublu sens EVO 2, ambreiaj multidisc în baie de ulei cu acţionare hidraulică, transmisie finală pe lanţ. Cadru tip Front Frame, din aliaj de aluminiu, basculă monobraţ din aluminiu. Suspensia față: furcă telescopică hidraulică Öhlins Ø 43 mm complet reglabilă, cu reglare electronică pe compresie şi revenire, cursă roată față 120 mm. Suspensia spate: monoamortizor Öhlins TTX36 complet reglabil, cu reglare electronică pe compresie şi revenire, cursă roată spate 130 mm. Frână faţă cu dublu disc semiflotant Ø 330 mm din oţel, etrier Brembo Monobloc Stylema M4.30 cu 4 pistonaşe, ABS activ pe viraje EVO. Frână spate cu disc Ø 245 mm din oţel, etrier cu 2 pistonaşe, ABS activ pe viraje EVO. Roată faţă/spate 17”, jante Marchesini forjate din aluminiu, cu trei spiţe triple. Anvelopă faţă: Pirelli Diablo Rosso Corsa II 120/70 ZR17, anvelopă spate: Pirelli Diablo Rosso Corsa II 200/60 ZR17. Ampatament: 1488 mm, înălțime la şa: 845 mm, gardă la sol: 140 mm. Masă la gol: 178 kg, masă la plin: 199 kg., capacitate rezervor: 16 ltr. Sisteme electronice de control și siguranță: moduri de livrare a puterii, moduri de pilotaj, control al tracțiunii (DTC) EVO 2, sistem de control al plecărilor pe o roată Ducati EVO (DWC), sistem Ducati de control al derapajului (DSC), control al frânei de motor (EBC) EVO, auto reglare a presiunii anvelopelor. În echipare standard: Ducati Power Launch (DPL), lumini tehnologie LED cu Daytime Running Light (DRL), suspensii Ducati Electronic Suspension (DES) EVO, cu amortizoare faţă/spate și amortizor de directie Öhlins. Preț Ducati Streetfighter V4S în România: 22.700 euro. Streetfighter V4 și versiunea V4S pot fi comandate la magazinul Ducati din București al importatorului din România, compania Metrotehnica Internațional, sau de la magazinele partenerilor din teritoriu ale acestei firme. Credit foto: Ducati / Simon Palfrader Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube. Vezi articolul integral
  10. Prin apariția noului model, Harley-Davidson Low Rider S, firma din Milwaukee a dovedit încă o dată că știe să reinventeze un model de succes și să-l modifice conform noilor tendințe. Harley-Davidson a prezentat recent modelele pregătite pentru sezonul 2020. Aparent nici o surpriză majoră, nume ale unor modele cunoscute, prima motocicletă cu motor electric, pe care firma o expune de câțiva ani la toate expozițiile internaționale, dar și sisteme noi implementate pe modelele familiei Touring. Noutățile au fost anunțate pe 20 august și prezentate dealerilor în Statele Unite, cu ocazia conferinței anuale de vară. Trei săptămâni mai târziu a fost organizat un mare eveniment pentru reprezentanții presei din întreaga lume, ocazie pentru a testa toate modelele cu motor termic nou apărute. La astfel de evenimente, lista invitaților este de obicei foarte atent alcătuită, în general fiind invitat câte un singur jurnalist pentru fiecare țară, cu excepția țărilor bogate, piețe în care vânzările ating volume de neînchipuit pentru România. Spre încântarea mea, am avut încă o dată privilegiul de a fi invitat de Harley-Davidson Europe și, de data aceasta acasă la marele producător. Nu ai ocazia chiar în fiecare zi să testezi motociclete în California, coasta de vest a Statelor Unite, zona în care sunt cei mai renumiți constructori de motociclete artizanale, locul de unde se dă ora exactă în acest domeniu, drept pentru care am savurat fiecare clipă din această experiență. Din nou Harley-Davidson Low Rider S Dintre toate modelele oferite spre testare, așteptam cu nerăbdare să merg pe singurul Softail nou, Low Rider S. Cu trei ani în urmă participasem la evenimentul de prezentare a acestei prime versiuni sportive, modelul Low Rider S, prima motocicletă de serie pe care producătorul a instalat motorul Screemin’ Eagle Twin Cam 110. Motocicleta m-a impresionat datorită celor câteva atuuri pe care le avea la acea oră: motorul Screemin’ Eagle cu capacitate cilindrică mai mare și cuplu pe măsură, frâna față cu dublu disc, fiind unul dintre puținele modele Harley-Davidson cu astfel de sistem de frânare și, nu în ultimul rând, scărițele pilotului poziționate mai aproape de pilot, așa numitele “mid controls”. Singura mare deosebire față de motocicleta produsă pentru sezonul 2020 era faptul că vechiul Low Rider S, lafel ca toate celelalte generații de până atunci, era Dyna. Puțină istorie Unul dintre cele mai vechi modele Harley-Davidson, Low Rider a apărut pentru prima dată în 1977, rezistând cu o singură întrerupere de trei ani, până în 2016, perioadă în care a trecut prin toate etapele parcurse de firmă, fiind echipat cu toate versiunile de motor utilizate în acești ani, nu mai puțin de cinci variante diferite. În tot acest timp, modelul a fost considerat ca fiind unul dintre cele sportive ale producătorului, ca toate celelalte modele Dyna, mai ușoare și mai manevrabile decât modelele grele ale celorlalte familii Harley-Davidson. Momentul de glorie al acestui model a fost apariția celei de-a șasea generații, primul Low Rider S, motocicleta pe care am testat-o cu trei ani în urmă, datorită motorului exclusivist Screemin’ Eagle utilizat, instalat până atunci doar pe modelele CVO, accesorizate de fabrică și foarte scumpe. La numai un an de la lansarea acestui model, Harley-Davidson a hotărât să oprească producția gamei Dyna, preluând tot ce era mai bun pe modelele acestei game și pe modelele Softail, lansând o nouă familie, sub același nume Softail. Dispariția gamei Dyna și a modelului Low Rider S a întristat mulți nostalgici, dar decizia a fost justificată iar rezultatul a reprezentat o evoluție pentru Harley-Davidson. Cu toate acestea, valoarea de revânzare a exemplarelor Dyna Low Rider S a crescut, chiar dacă motocicletele Softail sunt mai bune din orice punct de vedere, dar nu mai respectă moștenirea vechiului model cu două amortizoare pe spate. Parcă pentru a-și face fericiți fanii, fabrica a lansat un nou Low Rider S, de data asta un Softail, care beneficiază de toate avantajele acestei noi familii, avantaje care nu sunt puține. De ce Softail Formele noului Low Rider S seamănă cu cele ale generației anterioare, principalele diferențe dintre cele două modele fiind mai greu de remarcat, dar sunt lesne de enumerat: motor și șasiu, acestea sunt noutățile. Motorul este Milwaukee Eight 114, cel mai mare motor de serie al gamei actuale, introdus cu doi ani în urmă, mai puternic decât varianta Screemin’ Eagle anterioară și având un cuplu mai mare. Performanțele superioare ale acestui propulsor sunt posibile datorită chiulaselor cu patru supape, care asigură 50% mai mult flux al amestecului carburant și al gazelor de ardere, axei cu came care creează mai puțină fricțiune, celor două bujii pentru fiecare cilindru care asigură o ardere mai eficace și altor componente ale motorului care contribuie fiecare la optimizarea funcționării. Un plus aduce și filtrul de aer deschis, soluție tehnică mai puțin întâlnită, dar foarte spectaculoasă. Totul este instalat pe noul cadrul proiectat pentru modelele Softail, mai compact și mai rigid, fiind, în același timp, mai ușor decât cel precedent, care beneficiază de amortizoarele Showa, pe față fiind inversate, iar pe spate amortizorul central orizontal, care înlocuiește vechile amortizoare cu nitrogen utilizate pe primul Low Rider S. Pe lângă soluția tehnică a amortizoarelor, complet modificată față de cea veche, constructorii au decis ca noul Harley-Davidson Low Rider S să fie și mai sportiv decât generația anterioară, mai manevrabil și agresiv. Pentru îmbunătățirea ținutei de drum a fost micșorat unghiul de înclinare al furcii de față cu 4 grade față de primul S, aducându-l acum la 28 grade, detaliu tehnic greu de remarcat vizual, dar care se simte în mers. Noua rețetă asigură mai puține vibrații, ceea ce duce la posibilitatea de a conduce motocicleta o perioadă mai lungă, înainte de a se instala oboseala. Și poziția pilotului este mai relaxată, fiind dată de ghidonul drept, instalat pe niște înălțătoare de 4 inch și de scărițele pilotului montate la mijloc, moștenire rămasă de la vechile Dyna. În fine, pentru a face noua motocicletă să semene și mai mult cu unele dintre proiectele realizate în stilul “West Coast”, cei din colectivul de design au înlăturat aproape toate elementele cromate sau lucioase, înlocuindu-le cu componente vopsite în negru. Astfel motorul și consola de pe rezervor sunt finisate în negru poros, admisia și alte componente exterioare ale motorului sunt vopsite negru lucios, furca față, jugul, ghidonul și înălțătoarele sunt negru mat, iar eșapamentul este finisat în “Jet Black”. În loc de final Aventura mea cu noul Harley-Davidson Low Rider S a însemnat o plimbare de două zile pe drumurile din California, câteva sute de kilometri parcurși în fiecare zi, ocazie cu care am înțeles de ce această motocicletă va continua să reprezinte un succes de piață. Motorul Milwaukee-Eight instalat pe platforma Softail este un pas în față, superior din toate punctele de vedere față de generația anterioară, aspectul motocicletei păstrează tradiția americană și se va bucura de aprecierea vechilor împătimiți ai motocicletelor Harley-Davidson. Singura mare provocare căreia Harley-Davidson Low Rider S trebuie să-i facă față este să convingă generația tânără că motocicleta este “cool” și merită folosită în detrimentul telefonului și al prezenței non-stop pe paginile de socializare. Ce mi-a plăcut la Harley-Davidson Low Rider S Accelerații impresionante, manevrabilitate îmbunătățită, aspect agresiv. Ce nu mi-a plăcut la Harley-Davidson Low Rider S Poziția picioarelor devine obositoare după câteva sute de kilometri. Articolul complet a apărut în revista Auto Motor şi Sport nr. 11 (264) din noiembrie 2019. Foto: Alessio Barbanti Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube. Sursa
  11. Prin apariția noului model, Harley-Davidson Low Rider S, firma din Milwaukee a dovedit încă o dată că știe să reinventeze un model de succes și să-l modifice conform noilor tendințe. Harley-Davidson a prezentat recent modelele pregătite pentru sezonul 2020. Aparent nici o surpriză majoră, nume ale unor modele cunoscute, prima motocicletă cu motor electric, pe care firma o expune de câțiva ani la toate expozițiile internaționale, dar și sisteme noi implementate pe modelele familiei Touring. Noutățile au fost anunțate pe 20 august și prezentate dealerilor în Statele Unite, cu ocazia conferinței anuale de vară. Trei săptămâni mai târziu a fost organizat un mare eveniment pentru reprezentanții presei din întreaga lume, ocazie pentru a testa toate modelele cu motor termic nou apărute. La astfel de evenimente, lista invitaților este de obicei foarte atent alcătuită, în general fiind invitat câte un singur jurnalist pentru fiecare țară, cu excepția țărilor bogate, piețe în care vânzările ating volume de neînchipuit pentru România. Spre încântarea mea, am avut încă o dată privilegiul de a fi invitat de Harley-Davidson Europe și, de data aceasta acasă la marele producător. Nu ai ocazia chiar în fiecare zi să testezi motociclete în California, coasta de vest a Statelor Unite, zona în care sunt cei mai renumiți constructori de motociclete artizanale, locul de unde se dă ora exactă în acest domeniu, drept pentru care am savurat fiecare clipă din această experiență. Din nou Harley-Davidson Low Rider S Dintre toate modelele oferite spre testare, așteptam cu nerăbdare să merg pe singurul Softail nou, Low Rider S. Cu trei ani în urmă participasem la evenimentul de prezentare a acestei prime versiuni sportive, modelul Low Rider S, prima motocicletă de serie pe care producătorul a instalat motorul Screemin’ Eagle Twin Cam 110. Motocicleta m-a impresionat datorită celor câteva atuuri pe care le avea la acea oră: motorul Screemin’ Eagle cu capacitate cilindrică mai mare și cuplu pe măsură, frâna față cu dublu disc, fiind unul dintre puținele modele Harley-Davidson cu astfel de sistem de frânare și, nu în ultimul rând, scărițele pilotului poziționate mai aproape de pilot, așa numitele “mid controls”. Singura mare deosebire față de motocicleta produsă pentru sezonul 2020 era faptul că vechiul Low Rider S, lafel ca toate celelalte generații de până atunci, era Dyna. Puțină istorie Unul dintre cele mai vechi modele Harley-Davidson, Low Rider a apărut pentru prima dată în 1977, rezistând cu o singură întrerupere de trei ani, până în 2016, perioadă în care a trecut prin toate etapele parcurse de firmă, fiind echipat cu toate versiunile de motor utilizate în acești ani, nu mai puțin de cinci variante diferite. În tot acest timp, modelul a fost considerat ca fiind unul dintre cele sportive ale producătorului, ca toate celelalte modele Dyna, mai ușoare și mai manevrabile decât modelele grele ale celorlalte familii Harley-Davidson. Momentul de glorie al acestui model a fost apariția celei de-a șasea generații, primul Low Rider S, motocicleta pe care am testat-o cu trei ani în urmă, datorită motorului exclusivist Screemin’ Eagle utilizat, instalat până atunci doar pe modelele CVO, accesorizate de fabrică și foarte scumpe. La numai un an de la lansarea acestui model, Harley-Davidson a hotărât să oprească producția gamei Dyna, preluând tot ce era mai bun pe modelele acestei game și pe modelele Softail, lansând o nouă familie, sub același nume Softail. Dispariția gamei Dyna și a modelului Low Rider S a întristat mulți nostalgici, dar decizia a fost justificată iar rezultatul a reprezentat o evoluție pentru Harley-Davidson. Cu toate acestea, valoarea de revânzare a exemplarelor Dyna Low Rider S a crescut, chiar dacă motocicletele Softail sunt mai bune din orice punct de vedere, dar nu mai respectă moștenirea vechiului model cu două amortizoare pe spate. Parcă pentru a-și face fericiți fanii, fabrica a lansat un nou Low Rider S, de data asta un Softail, care beneficiază de toate avantajele acestei noi familii, avantaje care nu sunt puține. De ce Softail Formele noului Low Rider S seamănă cu cele ale generației anterioare, principalele diferențe dintre cele două modele fiind mai greu de remarcat, dar sunt lesne de enumerat: motor și șasiu, acestea sunt noutățile. Motorul este Milwaukee Eight 114, cel mai mare motor de serie al gamei actuale, introdus cu doi ani în urmă, mai puternic decât varianta Screemin’ Eagle anterioară și având un cuplu mai mare. Performanțele superioare ale acestui propulsor sunt posibile datorită chiulaselor cu patru supape, care asigură 50% mai mult flux al amestecului carburant și al gazelor de ardere, axei cu came care creează mai puțină fricțiune, celor două bujii pentru fiecare cilindru care asigură o ardere mai eficace și altor componente ale motorului care contribuie fiecare la optimizarea funcționării. Un plus aduce și filtrul de aer deschis, soluție tehnică mai puțin întâlnită, dar foarte spectaculoasă. Totul este instalat pe noul cadrul proiectat pentru modelele Softail, mai compact și mai rigid, fiind, în același timp, mai ușor decât cel precedent, care beneficiază de amortizoarele Showa, pe față fiind inversate, iar pe spate amortizorul central orizontal, care înlocuiește vechile amortizoare cu nitrogen utilizate pe primul Low Rider S. Pe lângă soluția tehnică a amortizoarelor, complet modificată față de cea veche, constructorii au decis ca noul Harley-Davidson Low Rider S să fie și mai sportiv decât generația anterioară, mai manevrabil și agresiv. Pentru îmbunătățirea ținutei de drum a fost micșorat unghiul de înclinare al furcii de față cu 4 grade față de primul S, aducându-l acum la 28 grade, detaliu tehnic greu de remarcat vizual, dar care se simte în mers. Noua rețetă asigură mai puține vibrații, ceea ce duce la posibilitatea de a conduce motocicleta o perioadă mai lungă, înainte de a se instala oboseala. Și poziția pilotului este mai relaxată, fiind dată de ghidonul drept, instalat pe niște înălțătoare de 4 inch și de scărițele pilotului montate la mijloc, moștenire rămasă de la vechile Dyna. În fine, pentru a face noua motocicletă să semene și mai mult cu unele dintre proiectele realizate în stilul “West Coast”, cei din colectivul de design au înlăturat aproape toate elementele cromate sau lucioase, înlocuindu-le cu componente vopsite în negru. Astfel motorul și consola de pe rezervor sunt finisate în negru poros, admisia și alte componente exterioare ale motorului sunt vopsite negru lucios, furca față, jugul, ghidonul și înălțătoarele sunt negru mat, iar eșapamentul este finisat în “Jet Black”. În loc de final Aventura mea cu noul Harley-Davidson Low Rider S a însemnat o plimbare de două zile pe drumurile din California, câteva sute de kilometri parcurși în fiecare zi, ocazie cu care am înțeles de ce această motocicletă va continua să reprezinte un succes de piață. Motorul Milwaukee-Eight instalat pe platforma Softail este un pas în față, superior din toate punctele de vedere față de generația anterioară, aspectul motocicletei păstrează tradiția americană și se va bucura de aprecierea vechilor împătimiți ai motocicletelor Harley-Davidson. Singura mare provocare căreia Harley-Davidson Low Rider S trebuie să-i facă față este să convingă generația tânără că motocicleta este “cool” și merită folosită în detrimentul telefonului și al prezenței non-stop pe paginile de socializare. Ce mi-a plăcut la Harley-Davidson Low Rider S Accelerații impresionante, manevrabilitate îmbunătățită, aspect agresiv. Ce nu mi-a plăcut la Harley-Davidson Low Rider S Poziția picioarelor devine obositoare după câteva sute de kilometri. Articolul complet a apărut în revista Auto Motor şi Sport nr. 11 (264) din noiembrie 2019. Foto: Alessio Barbanti Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube. Vezi articolul integral
  12. Firma Hobbymoto din Constanța a anunțat că oferă asistență gratuită tuturor celor care sunt la datorie pe motociclete în aceste zile dificile. Am cunoscut familia Dragomir cu mulți ani în urmă, în 1994, pe când lucram la Yamaha. Inaugurasem magazinul din București al firmei importatoare cu vreo două luni în urmă și încercam să construim o rețea de distribuție. Constanța a fost unul dintre printre primele orașe în care am încercat să găsim parteneri, dar surpriza a fost de proporții. Tot felul de visători sau tipi cu mult prea mult tupeu, oameni care făcuseră bani repede și aveau impresia că Yamaha trebuie să plăteasca la greu pentru ca ei să binevoiască să găzduiască produsele Yamaha în magazinele lor. Tocmai când pierdusem orice speranță, după toți ciudații pe care i-am văzut, ultimul om care a sosit la seria de întâlniri programate a fost domnul Dragomir. Realist, conștient că micul service auto pe care îl avea nu putea rivaliza cu bogătanii cu care vorbisem până atunci, și-a oferit serviciile. Am vizitat locul propus, adresa era simplă: vis-a vis de piața rușilor. Nu era cel mai tare service din România, mai erau multe de făcut, dar am apreciat onestitatea omului. N-o mai lungesc, am început colaborarea și, în mai puțin de o lună, în micul service de lângă piață a apărut unul dintre primele magazine Yamaha din România. Cei doi fii ai familiei Dragomir erau tineri, dar, în scurt timp, având exemplu tatălui lor, au împărtășit toate pasiunile seniorului, de la scufundări, la motociclete și au pornit afacerea proprie, firma Hobbymoto. În scurt timp au devenit una dintre companiile cele mai active din domeniul moto, au diversificat oferta, au pus la punct propriul service. Cu două zile în urmă au postat pe Facebook că sunt gata să ofere asistență gratuită tutoror celor care sunt la datorie pe motociclete în fiecare zi, pentru binele nostru – SMURD, Poliția rutieră și Poliția locală. Pentru mine, anunțul lor nu este o surpriză, pentru că îi cunosc și știu că sunt niște sufletiști, dar merită să fac cunoscută inițiativa lor, demnă de toată lauda. Mai jos este anunțul firmei Hobbymoto. “Știm că ne așteaptă multe drumuri lungi și zile însorite. Mai știm că toți o să vrem să evadăm și să ne bucurăm de cer, de soare și de libertate. Noi o să fim aici pentru voi și vrem să fim și pentru cei care aleargă să ne protejeze pe toți. Așa că, începând cu data de 25.03.2020, oferim asistență gratuită motocicletelor din dotarea celor de la SMURD, POLIȚIA RUTIERĂ și POLIȚIA LOCALĂ, astfel încât activitatea lor să se poată desfășura în condiții optime. Distribuiți, vă rugăm, să știe că pot apela la noi oricând.” . Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube. Sursa
  13. Firma Hobbymoto din Constanța a anunțat că oferă asistență gratuită tuturor celor care sunt la datorie pe motociclete în aceste zile dificile. Am cunoscut familia Dragomir cu mulți ani în urmă, în 1994, pe când lucram la Yamaha. Inaugurasem magazinul din București al firmei importatoare cu vreo două luni în urmă și încercam să construim o rețea de distribuție. Constanța a fost unul dintre printre primele orașe în care am încercat să găsim parteneri, dar surpriza a fost de proporții. Tot felul de visători sau tipi cu mult prea mult tupeu, oameni care făcuseră bani repede și aveau impresia că Yamaha trebuie să plăteasca la greu pentru ca ei să binevoiască să găzduiască produsele Yamaha în magazinele lor. Tocmai când pierdusem orice speranță, după toți ciudații pe care i-am văzut, ultimul om care a sosit la seria de întâlniri programate a fost domnul Dragomir. Realist, conștient că micul service auto pe care îl avea nu putea rivaliza cu bogătanii cu care vorbisem până atunci, și-a oferit serviciile. Am vizitat locul propus, adresa era simplă: vis-a vis de piața rușilor. Nu era cel mai tare service din România, mai erau multe de făcut, dar am apreciat onestitatea omului. N-o mai lungesc, am început colaborarea și, în mai puțin de o lună, în micul service de lângă piață a apărut unul dintre primele magazine Yamaha din România. Cei doi fii ai familiei Dragomir erau tineri, dar, în scurt timp, având exemplu tatălui lor, au împărtășit toate pasiunile seniorului, de la scufundări, la motociclete și au pornit afacerea proprie, firma Hobbymoto. În scurt timp au devenit una dintre companiile cele mai active din domeniul moto, au diversificat oferta, au pus la punct propriul service. Cu două zile în urmă au postat pe Facebook că sunt gata să ofere asistență gratuită tutoror celor care sunt la datorie pe motociclete în fiecare zi, pentru binele nostru – SMURD, Poliția rutieră și Poliția locală. Pentru mine, anunțul lor nu este o surpriză, pentru că îi cunosc și știu că sunt niște sufletiști, dar merită să fac cunoscută inițiativa lor, demnă de toată lauda. Mai jos este anunțul firmei Hobbymoto. “Știm că ne așteaptă multe drumuri lungi și zile însorite. Mai știm că toți o să vrem să evadăm și să ne bucurăm de cer, de soare și de libertate. Noi o să fim aici pentru voi și vrem să fim și pentru cei care aleargă să ne protejeze pe toți. Așa că, începând cu data de 25.03.2020, oferim asistență gratuită motocicletelor din dotarea celor de la SMURD, POLIȚIA RUTIERĂ și POLIȚIA LOCALĂ, astfel încât activitatea lor să se poată desfășura în condiții optime. Distribuiți, vă rugăm, să știe că pot apela la noi oricând.” . Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube. Vezi articolul integral
  14. Declarată cea mai frumoasă motocicletă de la EICMA 2019, Streetfighter V4S este cea mai spectaculoasă noutate prezentată de Ducati în 2020. Ducati Streetfighter V4 la EICMA 2019 Anunțată cu multe luni înainte de apariție, Ducati Streetfighter V4 a polarizat atenția publicului la expoziția de la Milano. Nici măcar accidentul nefericit de la cursa Pikes Peak, al celui mai iubit pilot din cursele de viteză în coastă din SUA, Carlin Dunne, petrecut la câțiva metri înainte de linia de sosire, după o cursă fantastică, nu a umbrit intrarea pe piață a uneia dintre cele mai spectaculoase motociclete a momentului. Având motorul Desmosedici Stradale de 1103 cmc, care produce 208 CP, pachetul electronic de pe modelul Panigale V4 și o masă de 178 kg la gol, Streetfighter V4S poate concura cu succes lângă orice model sportiv al momentului, performanțele motocicletei putând fi îmbunătățite prin instalarea unui kit dezvoltat de Ducati Performance, care ridică puterea maximă la 220 CP și reduce masa cu 6 kg. Ducati Streetfighter V4 si Streetfighter V4 S Ducati a respectat cu strictețe programul livrărilor anunțat încă de anul trecut, prima unitate rezervată pentru România ajungând la magazinul din București al importatorului, cu toată situația economică dificilă din acest moment și cu toate restricțiile de circulație impuse pe întregul continent. Din păcate, datorită situației de urgență actuale și a restricționării circulației, fanii firmei Ducati vor putea admira noul model Streetfighter V4S doar după revenirea la situația normală, presupunănd că nu va fi livrată până atunci. Ambele variante, atât Streetfighter V4, cât și versiunea V4S, proaspăt sosită la București, pot fi comandate la magazinul importatorului din România, compania Metrotehnica Internațional, sau la magazinele partenerilor din teritoriu ale acestei firme. Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube. Vezi articolul integral
  15. Declarată cea mai frumoasă motocicletă de la EICMA 2019, Streetfighter V4S este cea mai spectaculoasă noutate prezentată de Ducati în 2020. Ducati Streetfighter V4 la EICMA 2019 Anunțată cu multe luni înainte de apariție, Ducati Streetfighter V4 a polarizat atenția publicului la expoziția de la Milano. Nici măcar accidentul nefericit de la cursa Pikes Peak, al celui mai iubit pilot din cursele de viteză în coastă din SUA, Carlin Dunne, petrecut la câțiva metri înainte de linia de sosire, după o cursă fantastică, nu a umbrit intrarea pe piață a uneia dintre cele mai spectaculoase motociclete a momentului. Având motorul Desmosedici Stradale de 1103 cmc, care produce 208 CP, pachetul electronic de pe modelul Panigale V4 și o masă de 178 kg la gol, Streetfighter V4S poate concura cu succes lângă orice model sportiv al momentului, performanțele motocicletei putând fi îmbunătățite prin instalarea unui kit dezvoltat de Ducati Performance, care ridică puterea maximă la 220 CP și reduce masa cu 6 kg. Ducati Streetfighter V4 si Streetfighter V4 S Ducati a respectat cu strictețe programul livrărilor anunțat încă de anul trecut, prima unitate rezervată pentru România ajungând la magazinul din București al importatorului, cu toată situația economică dificilă din acest moment și cu toate restricțiile de circulație impuse pe întregul continent. Din păcate, datorită situației de urgență actuale și a restricționării circulației, fanii firmei Ducati vor putea admira noul model Streetfighter V4S doar după revenirea la situația normală, presupunănd că nu va fi livrată până atunci. Ambele variante, atât Streetfighter V4, cât și versiunea V4S, proaspăt sosită la București, pot fi comandate la magazinul importatorului din România, compania Metrotehnica Internațional, sau la magazinele partenerilor din teritoriu ale acestei firme. Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube. Sursa
×