Mergi la conţinut

Tiberiu Troia

Prieteni
  • Conţinut

    1.162
  • Membru din

  • Ultima vizită

    Niciodată
  • Days Won

    2
  1. Am făcut un drum de Cluj dus-întors ca să înțeleg ce oferă și ce poate noul Honda Africa Twin CRF1100L și, mai ales, dacă este pentru mine. [embedded content] Nu e nici o vitejie să mergi până la Cluj cu motocicleta, probabil că toți ați făcut-o sau o veți face, nu e un motiv de laudă. Pentru mine a fost o experiență utilă, trebuia să realizez materialul filmat de mai sus și, la ora la care am plecat la drum, motocicleta disponibilă pentru test era una cu cutie de viteze tradițională. Bucurie mare, sunt adeptul cutiei normale, cel puțin pentru traficul aglomerat din orașe. Din orașele cu trafic nefiresc, așa cum este la noi, nu mă refer la orașele aglomerate în care se merge tare, dar fără psihopați și șoferi labili psihic, ca în București. Inițial trebuia să merg singur, dar în ultimul moment Tudor, prietenul meu care conduce operațiunea Kawasaki România, a hotărât să vină cu mine. Nu plecam la curse, nu aveam de gând să alergăm de nebuni, nu era nici o grabă, dar Tudor mergea cu un Kawasaki Ninja 1000 SX, motocicletă care m-a impresionat în acest an. Oare avea să facă față pe viraje Africa Twin unei motociclete cu un puternic caracter sportiv ? O testasem cu puțin timp înainte de drumul nostru până la Cluj și îmi rămăsese gândul la ea. Planul era să ne abatem de la drum și să facem o vizită înainte de a ajunge la Cluj, dar am mers fără nici un sistem de orientare, din talent și, bineînțeles că am greșit drumul și am făcut mai mulți kilometri decât era planificat. Am filmat și la dus și la întors, eram mulțumit de materialul făcut și, ca să fie treaba bună, la întoarcere am stricat mare parte din fișierele filmate. Nu se putea să ilustrez vorbele cu cât salvasem din filmare, așa că a fost nevoie să mai fac o tură. Inutil să mai merg odată la Cluj, peisaje frumoase sunt peste tot, astfel încât am hotărât să fac un Transfăgărășan mai lung. Partener de serviciu, Tudor. El cu același Ninja 1000 SX, eu cu Africa Twin, dar de data asta versiunea cu dublu ambreiaj, motocicleta cu cutie normală nu mai era disponibilă. Așadar aproape 1000 kilometri cu cutie normală și vreo 700 cu dublu ambreiaj. Cred că pot să le compar și să le evaluez fără marjă mare de eroare. Prima constatare este că motocicleta este mare. Nu sunt probleme în mers, ci pe loc, la parcare, la manevre pe loc, la stop, mai ales după 5-600 de kilometri parcurși. Eu am 1.72 m și 68 kg. Pentru un utilizator cu greutate și înălțime apropiate nu o recomand. Mai ales atunci când urmează să fie folosită cu pasager și cu bagaje. Probabil că ar fi mai bună Africa Twin 750, atunci când va apare. La drum mi-am schimbat părerea despre cutia automată (cu dublu ambreiaj). Este extraordinară, lucrează fără greșeală, te scoate din orice încurcătură și nu te lasă să faci greșeli. Pe virajele de pe Transfăgărășan pulverizezi orice concurent, poți să mergi cât vrei de tare, nu ai cum să greșești, schimbă ea pentru tine și schimbă bine tot timpul. În ceea ce privește plecările de pe loc și rolul pe care îl are această cutie automată în formarea piloților începători, rămân la părerea mea. La plecările de pe loc motocicleta conduce, nu pilotul iar piloții începători, dacă se obișnuiesc cu dublul ambreiaj, nu vor fi în stare să conducă niciodată o motocicletă cu cutie de viteze normală. În rest, Africa Twin CRF1100L este o sculă pe care te poți baza și nu se poate compara cu nimic, mai ales dacă este utilizată și în afara asfaltului. Și da, face față pe viraje oricărei motociclete. Fișa tehnică Honda Africa Twin CRF1100L Motor în patru timpi, cu doi cilindri paraleli, patru supape pe cilindru, SOHC, răcire cu lichid, injecţie electronică PGM-FI. Capacitate cilindrică: 1084 cmc, alezaj x cursă (mm): 92,0 x 81,5 mm. Putere maximă: 100,5 CP (75,0 kW)/7500 rpm, cuplu maxim: 105,0 Nm/6250 rpm, raport de compresie: 10,1:1. Cutie de viteze cu şase trepte, dublu ambreiaj în baie de ulei cu acţionare mecanică, transmisie finală pe lanţ. Cadru semidublu leagăn, subcadru şi basculă din aluminiu. Suspensia față: furcă hidraulică telescopică inversată Showa Ø 45 cu cartuş, complet reglabilă, cursă roată faţă: 230 mm. Suspensia spate: Pro-Link cu monoamortizor Showa cu gaz, complet reglabil, cursă roată spate: 220 mm. Frână faţă hidraulică cu dublu disc flotant din oţel Ø 310 mm,etriere radiale cu patru pistonaşe, ABS cu dublu circuit. Frână spate hidraulică cu disc din oţel Ø 256 mm, etrier cu un pistonaş, ABS cu dublu circuit decuplabil. Roată faţă 21”, roată spate 18”, roţi cu jante din aluminiu şi spiţe. Anvelopă faţă: 90/90-21M/C 54H, spate: 150/70R18M/C 70H, cu cameră. Lungime: 2330 mm, ampatament: 1575 mm, înălţime la şa: 850/870 mm. Gardă la sol: 250 mm, masă la plin: 236 kg (DCT). Capacitate rezervor benzină: 18,8 litri, consum mediu: 4,8 ltr./100 km (DCT). Filmul a fost prezentat în emisiunea La Volan, difuzată de Digi24 sâmbătă 17 octombrie 2020. Motocicleta Honda Africa Twin CRF1100L testată a fost pusă la dispoziție de importatorul autorizat, compania Honda Trading România. Echipamentul folosit la testul modelului Honda Africa Twin CRF1100L Cască Suomi MX Tourer – Motor Team Geacă Dainese Rider D1 Gore-Tex – United Motors Pantaloni Dainese Rider D1 Gore-Tex – United Motors Cizme Dainese Solarys Gore-Tex – United Motors Mănuşi Mănuşi Spidi TX-1 – Motor Team Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube. Sursa
  2. Dacă scuterul Forza 125 este restilizat și Forza 350 fusese prezentat în iulie în Thailanda, Forza 750 este un model complet nou. Honda Forza 750 Intrare în forță a celui mai mare producător de motociclete în segmentul maxiscuterelor, prin modelul Forza 750. Apariția noului scuter era ușor de anticipat, noul model având motorul instalat pe NC750 în varianta cu dublu ambreiaj și transmisie finală cu lanț, înlocuind vechul model Integra. Moduri de pilotaj, control al tracțiunii HSTC, accelerație Throttle by Wire, Smartphone Voice Control System, masa de 235 kg, consum mediu declarat de 3,6 ltr/100 km și un design modern, toate aceste caracteristici tehnice ale noului model probabil ca îl vor transforma într-un concurent serios al cunoscutelor vedete ale gamei, Yamaha TMAX 560 și BMW C 650. Honda Forza 350 Produs la fabrica din Thailanda, țară în care a fost prezentat în premieră cu câteva luni în urmă, Forza 350 este un model nou, nu doar o restilizare a vechiului Forza 300. Foarte puține componente au fost preluate de la modelul de 300, totul a fost modificat și au fost implementate toate tehnologiile noi utilizate de Honda. Motorul de 330 cmc din seria sSP+ (enhanced Smart Power Plus) produce o putere maximă de 29,2 CP la 7500 rpm, care permite scuterului atingerea unei viteze maxime de 137 km/h, un cuplu maxim mai mare și un consum mediu de 3,3 ltr/100 km/h, noul motor respectând normele Euro 5. Noi dotări apărute sunt parbrizul reglabil comandat electric, funcția semnalării frânării de urgență a semnalizatoarelor și sistemul Honda Smartphone Voice Control, instalată pe versiunea Deluxe a scuterului. Honda Forza 125 Mezinul familiei, scuterul Forza 125 nu a fost importat până acum în România și a suferit numeroase îmbunătățiri față de generația anterioară. Fiind produs în fabrica din Italia, scuterul are un motor monocilindric care produce 15 CP la 8750 rpm, făcând parte din familia de motoare eSP (enhanced Smart Power), care respectă normele Euro 5 și beneficiază de sistemul de control al tracțiunii HDSTC dezactivabil. Noul Forza 125 are masa de 161 kg, atinge o viteză maximă de 108 km/h și rămâne de văzut dacă va fi adus și în Romănia. În perioada următoare vă voi prezenta pe rând toate aceste modele noi, cu detalii și specificațiile tehnice complete. Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube. Sursa
  3. Honda a prezentat noua familie de scutere Forza

    Dacă scuterul Forza 125 este restilizat și Forza 350 fusese prezentat în iulie în Thailanda, Forza 750 este un model complet nou. Honda Forza 750 Intrare în forță a celui mai mare producător de motociclete în segmentul maxiscuterelor, prin modelul Forza 750. Apariția noului scuter era ușor de anticipat, noul model având motorul instalat pe NC750 în varianta cu dublu ambreiaj și transmisie finală cu lanț, înlocuind vechul model Integra. Moduri de pilotaj, control al tracțiunii HSTC, accelerație Throttle by Wire, Smartphone Voice Control System, masa de 235 kg, consum mediu declarat de 3,6 ltr/100 km și un design modern, toate aceste caracteristici tehnice ale noului model probabil ca îl vor transforma într-un concurent serios al cunoscutelor vedete ale gamei, Yamaha TMAX 560 și BMW C 650. Honda Forza 350 Produs la fabrica din Thailanda, țară în care a fost prezentat în premieră cu câteva luni în urmă, Forza 350 este un model nou, nu doar o restilizare a vechiului Forza 300. Foarte puține componente au fost preluate de la modelul de 300, totul a fost modificat și au fost implementate toate tehnologiile noi utilizate de Honda. Motorul de 330 cmc din seria sSP+ (enhanced Smart Power Plus) produce o putere maximă de 29,2 CP la 7500 rpm, care permite scuterului atingerea unei viteze maxime de 137 km/h, un cuplu maxim mai mare și un consum mediu de 3,3 ltr/100 km/h, noul motor respectând normele Euro 5. Noi dotări apărute sunt parbrizul reglabil comandat electric, funcția semnalării frânării de urgență a semnalizatoarelor și sistemul Honda Smartphone Voice Control, instalată pe versiunea Deluxe a scuterului. Honda Forza 125 Mezinul familiei, scuterul Forza 125 nu a fost importat până acum în România și a suferit numeroase îmbunătățiri față de generația anterioară. Fiind produs în fabrica din Italia, scuterul are un motor monocilindric care produce 15 CP la 8750 rpm, făcând parte din familia de motoare eSP (enhanced Smart Power), care respectă normele Euro 5 și beneficiază de sistemul de control al tracțiunii HDSTC dezactivabil. Noul Forza 125 are masa de 161 kg, atinge o viteză maximă de 108 km/h și rămâne de văzut dacă va fi adus și în Romănia. În perioada următoare vă voi prezenta pe rând toate aceste modele noi, cu detalii și specificațiile tehnice complete. Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube. Vezi articolul integral
  4. Fiind modelul de succes din cea mai populară gamă produsă de Yamaha, MT-07 reprezintă 55% din vânzările producătorului japonez în Europa. [embedded content] Fișa tehnică Yamaha MT-07 Motor în patru timpi, cu doi cilindri paraleli, patru supape pe cilindru, DOHC, răcire cu lichid, injecţie electronică. Capacitate cilindrică: 689 cmc, alezaj x cursă (mm): 80,0 x 68,6 mm. Putere maximă: 74,8 CP (55,0 kW)/9000 rpm, cuplu maxim: 68,0 Nm/6500 rpm, raport de compresie: 11,5:1. Cutie de viteze cu şase trepte, ambreiaj în baie de ulei cu acţionare mecanică, transmisie finală pe lanţ. Cadru tip Diamant din ţeavă de oţel. Suspensia față: furcă hidraulică telescopică Ø 41 nereglabilă, cursă roată faţă: 130 mm. Suspensia spate: monoamortizor cu reglare pe preîncărcare şi revenire, cursă roată spate: 130 mm. Frână faţă hidraulică cu dublu disc din oţel Ø 282 mm, ABS. Frână spate hidraulică cu disc din oţel Ø 245 mm, ABS. Roată faţă/spate 17”, jante cu cinci spiţe duble, turnate din aliaj de aluminiu. Anvelopă faţă: 120/70 ZR 17M/C(58W), spate: 180/55 ZR 17M/C(73W), fără cameră. Lungime: 2085 mm, ampatament: 1400 mm, înălţime la şa: 805 mm. Gardă la sol: 140 mm, masă la plin: 182 kg. Capacitate rezervor benzină: 14 litri, consum mediu: 4,3 ltr./100 km. Motocicleta testată a fost pusă la dispoziție de compania Motodynamics, importator autorizat Yamaha în România. Echipamentul folosit la testul modelului Yamaha MT-07 Cască ARAI Quantum Kevin Schwantz Geacă Clover Rainjet WP – Motor Team Pantaloni Alpinestars Air-Flo – Motor Team Cizme Forma F1 Mănuşi Mănuşi Spidi TX-1 – Motor Team Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube. Sursa
  5. Yamaha MT-07 – test şi prezentare – varianta video

    Fiind modelul de succes din cea mai populară gamă produsă de Yamaha, MT-07 reprezintă 55% din vânzările producătorului japonez în Europa. [embedded content] Fișa tehnică Yamaha MT-07 Motor în patru timpi, cu doi cilindri paraleli, patru supape pe cilindru, DOHC, răcire cu lichid, injecţie electronică. Capacitate cilindrică: 689 cmc, alezaj x cursă (mm): 80,0 x 68,6 mm. Putere maximă: 74,8 CP (55,0 kW)/9000 rpm, cuplu maxim: 68,0 Nm/6500 rpm, raport de compresie: 11,5:1. Cutie de viteze cu şase trepte, ambreiaj în baie de ulei cu acţionare mecanică, transmisie finală pe lanţ. Cadru tip Diamant din ţeavă de oţel. Suspensia față: furcă hidraulică telescopică Ø 41 nereglabilă, cursă roată faţă: 130 mm. Suspensia spate: monoamortizor cu reglare pe preîncărcare şi revenire, cursă roată spate: 130 mm. Frână faţă hidraulică cu dublu disc din oţel Ø 282 mm, ABS. Frână spate hidraulică cu disc din oţel Ø 245 mm, ABS. Roată faţă/spate 17”, jante cu cinci spiţe duble, turnate din aliaj de aluminiu. Anvelopă faţă: 120/70 ZR 17M/C(58W), spate: 180/55 ZR 17M/C(73W), fără cameră. Lungime: 2085 mm, ampatament: 1400 mm, înălţime la şa: 805 mm. Gardă la sol: 140 mm, masă la plin: 182 kg. Capacitate rezervor benzină: 14 litri, consum mediu: 4,3 ltr./100 km. Motocicleta testată a fost pusă la dispoziție de compania Motodynamics, importator autorizat Yamaha în România. Echipamentul folosit la testul modelului Yamaha MT-07 Cască ARAI Quantum Kevin Schwantz Geacă Clover Rainjet WP – Motor Team Pantaloni Alpinestars Air-Flo – Motor Team Cizme Forma F1 Mănuşi Mănuşi Spidi TX-1 – Motor Team Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube. Vezi articolul integral
  6. Yamaha, unul dintre primii producători prezenți pe piața din România, s-a remarcat în ultimul timp pentru eforturile făcute în încercarea de a pune la dispoziția clienților din România o flotă de test cuprinzând cele mai solicitate modele. Două campanii ale camionului cu modelele din seria MT, din care una organizată în timpul unei ediții SMAEB, camionul Niken, ajuns la noi, în România fiind printre primele țări vizitate în acel an, caravana modelelor de test plimbată în țară la pricipalii dealeri și câteva modele rezervate permanent pentru test, acestea au fost principalele acțiuni întreprinse de compania Motodynamics, importatorul oficial Yamaha. Lista motocicletelor oferite publicului a fost permanent actualizată, în funcție de cerințe și de noile apariții, astfel încât, acum, la 26 de ani de la începutul operațiunii, flota de test a importatorului cuprinde următoarele motociclete: Tricity 155, X-MAX 400, Tracer 700, Ténéré 700, Super Ténéré 1200 și MT-10, model prezent în țară pentru o scurtă perioadă de timp. Motocicletele de test se află la magazinul importatorului, situat pe centura Bucureștiului, adresa exactă fiind Șoseaua Odăii, nr. 307-309, sector 1, locație în care se află și unitatea service. În măsura în care există solicitări, flota de test este trimisă și la magazinele dealerilor autorizați din teritoriu, iar cei interesați se pot înscrie la test online, pe site-ul importatorului sau luând legătura cu personalul de la magazinul Yamaha. Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube. Sursa
  7. Yamaha, unul dintre primii producători prezenți pe piața din România, s-a remarcat în ultimul timp pentru eforturile făcute în încercarea de a pune la dispoziția clienților din România o flotă de test cuprinzând cele mai solicitate modele. Două campanii ale camionului cu modelele din seria MT, din care una organizată în timpul unei ediții SMAEB, camionul Niken, ajuns la noi, în România fiind printre primele țări vizitate în acel an, caravana modelelor de test plimbată în țară la pricipalii dealeri și câteva modele rezervate permanent pentru test, acestea au fost principalele acțiuni întreprinse de compania Motodynamics, importatorul oficial Yamaha. Lista motocicletelor oferite publicului a fost permanent actualizată, în funcție de cerințe și de noile apariții, astfel încât, acum, la 26 de ani de la începutul operațiunii, flota de test a importatorului cuprinde următoarele motociclete: Tricity 155, X-MAX 400, Tracer 700, Ténéré 700, Super Ténéré 1200 și MT-10, model prezent în țară pentru o scurtă perioadă de timp. Motocicletele de test se află la magazinul importatorului, situat pe centura Bucureștiului, adresa exactă fiind Șoseaua Odăii, nr. 307-309, sector 1, locație în care se află și unitatea service. În măsura în care există solicitări, flota de test este trimisă și la magazinele dealerilor autorizați din teritoriu, iar cei interesați se pot înscrie la test online, pe site-ul importatorului sau luând legătura cu personalul de la magazinul Yamaha. Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube. Vezi articolul integral
  8. Anul 1978 a fost primul meu sezon în care am participat la cursele de motociclism. În acea perioadă, la începutul anului erau organizate primele patru etape ale Cupei Federației Române de Motociclism, după care urmau cinci etape ale campionatului național și ultimele două etape ale Cupei. În afară de concursurile naționale, în orașele cu puternică tradiție în sporturile cu motor erau organizate cupe locale, Cupa Sindicatelor la Reșița și Cupa Bihorul la Oradea, în memoria eliberării orașului la începutul lunii octombrie 1944. Primul meu an a fost de neuitat. Reușisem să câștig până atunci cinci curse consecutiv la clasa 50 cmc începători, câștigasem prima ediție a Daciadei, rezervată sportivilor începători și Cupa FRM, împreună cu echipa IIRUC la care eram legitimat. Așteptam cu nerăbdare ultima cursă a anului, fiind conștient că am mari șanse să continui seria victoriilor reușite până atunci, sperând și la un rezultat onorabil la clasa 175 cmc, clasă la care încă nu reușisem o clasare pe podium. Duminică 8 octombrie, ziua mult așteptată de toată lumea, concureni, public și chiar autorități locale. Da, până și reprezentanții conducerii locale de partid ai județului participau cu entuziasm la organizarea competiției. Se simțea în aer mândria locală, poate și datorită faptului că echipa din Oradea câștiga la cele mai importante clase de concurs, lucru pe care nu-l simțeai la concursurile din București, unde totul parcă se desfășura din obligație. Totul a început cu salutul sportiv, un obicei ciudat, rămas de pe vremurile stalinismului, un salut adresat de personajul cu cea mai importantă funcție politică prezent la ceremonie, un salut la care toți sportivii răspundeau ca la orele de pregătire patriotică. Cu toate astea, toată lumea aștepta și acest moment penibil, pentru că era urmat de un tur parcurs de toți sportivii la grămadă, de la 50 cmc, până la motoarele de 500 cmc și cele cu ataș, ca o uriașă procesiune gălăgioasă. O amestecătură de începători inconștienți, care nu înțelegeau nimic, dar erau dornici să pârâie motoarele în fața publicului, până la campionii veterani, deranjați de turul inutil, care poate îi încurca în pregătirea cursei care urma. Zeci de mii de oameni se aflau pe trotuare, accesul fiind permis pe baza unui bilet plătit cu câțiva lei, ocazie cu care oricine putea cumpăra și un program în care erau prezentați sportivii locali și erau trecute listele de piloți înscriși la fiecare clasă. Piloţii de la clasele mari la salutul sportiv Ordinea de alergare nu era aceeași de fiecare dată, fiind influențată și de interesele locale. Mulți dintre piloții valoroși participau la câte două clase și organizatorii încercau să îi sprijine, lăsându-le o pauză între cursele respective. Prima mea cursă a fost cea de 50 cmc, desfășurată împreună cu clasa 50 cmc sport, ca nu cumva motoarele mai lente ale începătorilor să plictisească publicul. Traseul vechi nu avea linii drepte foarte lungi și motoarele puternice ale veteranilor nu puteau atinge viteze mult mai mari față de cele ale tineretului, astfel că am reușit să mențin un ritm apropiat de cel al vedetelor momentului. 1978 – Cupa Bihorul prima ediție, cu László Ferenczi, campionul clasei 50 cmc Sport Am câștigat și am primit cununa de lauri alături de câștigatorul clasei 50 cmc Sport, Laszlo Ferenczi, triplu campion la acea oră, om care reprezenta pentru mine un model. A urmat clasa 175 cmc, la care participam cu motocicleta mea de stradă modificată. Modificările nu erau nu știu ce îmbunătățiri ale motorului, ci, pur și simplu erau înlăturate componentele inutile și înlocuite piesele grele cu unele mai ușoare, manufacturate. Am profitat de același circuit cu linii drepte scurte și am terminat cursa în spatele campionului local, Viktor Arpád. Primul meu podium la clasa 175 cmc, cu Arpi câștigătorul cursei Nu cred că cineva ar fi putut fi mai mândru decât mine. O victorie reușită alături de campionul clasei 50 Sport, a șasea victorie consecutivă și un loc doi în spatele campionului clasei 175, care valora pentru mine cât o victorie. Și totul în aceeași zi, la prima ediție a unei competiții care avea să devină o tradiție, Cupa Bihorul. Competiția a fost organizată în fiecare an, a devenit internațională, iar în anii care au urmat i-am văzut alergând pe străzile din Oradea pe János Drapál, câștigator a patru curse de campionat mondial la clasele 250 și 350 cmc, învingându-l pe Giacomo Agostini, pe Károly Juhász, clasat pe podium în Campionat European, pe István Talmácsi, tatăl lui Gábor Talmácsi, cel care avea să devină campion mondial la clasa 125 cmc sau Lajos Neuser, bunul meu prieten care m-a încurajat și sprijinit dezinteresat. Ultima ediție a concursului Cupa Bihorul a avut loc pe 4 octombrie 1987, s-a bucurat de participare internațională și a fost pentru mine o altă experiență de neuitat, cu una dintre cele mai tari curse din viața mea. Cu toate astea, nu voi putea uita niciodată prima ediție Cupa Bihorul, publicul entuziast de pe margine, mirosul de ulei de ricin, fumul motoarelor în doi timpi și castanele care cădeau pe străzile înguste din Oradea. Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube. Sursa
  9. Anul 1978 a fost primul meu sezon în care am participat la cursele de motociclism. În acea perioadă, la începutul anului erau organizate primele patru etape ale Cupei Federației Române de Motociclism, după care urmau cinci etape ale campionatului național și ultimele două etape ale Cupei. În afară de concursurile naționale, în orașele cu puternică tradiție în sporturile cu motor erau organizate cupe locale, Cupa Sindicatelor la Reșița și Cupa Bihorul la Oradea, în memoria eliberării orașului la începutul lunii octombrie 1944. Primul meu an a fost de neuitat. Reușisem să câștig până atunci cinci curse consecutiv la clasa 50 cmc începători, câștigasem prima ediție a Daciadei, rezervată sportivilor începători și Cupa FRM, împreună cu echipa IIRUC la care eram legitimat. Așteptam cu nerăbdare ultima cursă a anului, fiind conștient că am mari șanse să continui seria victoriilor reușite până atunci, sperând și la un rezultat onorabil la clasa 175 cmc, clasă la care încă nu reușisem o clasare pe podium. Duminică 8 octombrie, ziua mult așteptată de toată lumea, concureni, public și chiar autorități locale. Da, până și reprezentanții conducerii locale de partid ai județului participau cu entuziasm la organizarea competiției. Se simțea în aer mândria locală, poate și datorită faptului că echipa din Oradea câștiga la cele mai importante clase de concurs, lucru pe care nu-l simțeai la concursurile din București, unde totul parcă se desfășura din obligație. Totul a început cu salutul sportiv, un obicei ciudat, rămas de pe vremurile stalinismului, un salut adresat de personajul cu cea mai importantă funcție politică prezent la ceremonie, un salut la care toți sportivii răspundeau ca la orele de pregătire patriotică. Cu toate astea, toată lumea aștepta și acest moment penibil, pentru că era urmat de un tur parcurs de toți sportivii la grămadă, de la 50 cmc, până la motoarele de 500 cmc și cele cu ataș, ca o uriașă procesiune gălăgioasă. O amestecătură de începători inconștienți, care nu înțelegeau nimic, dar erau dornici să pârâie motoarele în fața publicului, până la campionii veterani, deranjați de turul inutil, care poate îi încurca în pregătirea cursei care urma. Zeci de mii de oameni se aflau pe trotuare, accesul fiind permis pe baza unui bilet plătit cu câțiva lei, ocazie cu care oricine putea cumpăra și un program în care erau prezentați sportivii locali și erau trecute listele de piloți înscriși la fiecare clasă. Piloţii de la clasele mari la salutul sportiv Ordinea de alergare nu era aceeași de fiecare dată, fiind influențată și de interesele locale. Mulți dintre piloții valoroși participau la câte două clase și organizatorii încercau să îi sprijine, lăsându-le o pauză între cursele respective. Prima mea cursă a fost cea de 50 cmc, desfășurată împreună cu clasa 50 cmc sport, ca nu cumva motoarele mai lente ale începătorilor să plictisească publicul. Traseul vechi nu avea linii drepte foarte lungi și motoarele puternice ale veteranilor nu puteau atinge viteze mult mai mari față de cele ale tineretului, astfel că am reușit să mențin un ritm apropiat de cel al vedetelor momentului. 1978 – Cupa Bihorul prima ediție, cu László Ferenczi, campionul clasei 50 cmc Sport Am câștigat și am primit cununa de lauri alături de câștigatorul clasei 50 cmc Sport, Laszlo Ferenczi, triplu campion la acea oră, om care reprezenta pentru mine un model. A urmat clasa 175 cmc, la care participam cu motocicleta mea de stradă modificată. Modificările nu erau nu știu ce îmbunătățiri ale motorului, ci, pur și simplu erau înlăturate componentele inutile și înlocuite piesele grele cu unele mai ușoare, manufacturate. Am profitat de același circuit cu linii drepte scurte și am terminat cursa în spatele campionului local, Viktor Arpád. Primul meu podium la clasa 175 cmc, cu Arpi câștigătorul cursei Nu cred că cineva ar fi putut fi mai mândru decât mine. O victorie reușită alături de campionul clasei 50 Sport, a șasea victorie consecutivă și un loc doi în spatele campionului clasei 175, care valora pentru mine cât o victorie. Și totul în aceeași zi, la prima ediție a unei competiții care avea să devină o tradiție, Cupa Bihorul. Competiția a fost organizată în fiecare an, a devenit internațională, iar în anii care au urmat i-am văzut alergând pe străzile din Oradea pe János Drapál, câștigator a patru curse de campionat mondial la clasele 250 și 350 cmc, învingându-l pe Giacomo Agostini, pe Károly Juhász, clasat pe podium în Campionat European, pe István Talmácsi, tatăl lui Gábor Talmácsi, cel care avea să devină campion mondial la clasa 125 cmc sau Lajos Neuser, bunul meu prieten care m-a încurajat și sprijinit dezinteresat. Ultima ediție a concursului Cupa Bihorul a avut loc pe 4 octombrie 1987, s-a bucurat de participare internațională și a fost pentru mine o altă experiență de neuitat, cu una dintre cele mai tari curse din viața mea. Cu toate astea, nu voi putea uita niciodată prima ediție Cupa Bihorul, publicul entuziast de pe margine, mirosul de ulei de ricin, fumul motoarelor în doi timpi și castanele care cădeau pe străzile înguste din Oradea. Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube. Vezi articolul integral
  10. Motocicleta Ducati Panigale V2 poate fi văzută și testată pe simulator la Mall Băneasa între 6-13 octombrie. Două companii de renume mondial, Ducati și Motorola, și-au dat mâna și au încheiat un parteneriat. Motorola este unul dintre sponsorii echipei oficiale Ducati, iar producătorul de motociclete își oferă serviciile pentru promovarea produselor Motorola. În România, campania promoțională a unui model performant de telefon inteligent Motorola are ca principal punct de interes marele premiu anunțat, o motocicletă Ducati Panigale V2. Fiind unul dintre modelele noi lansate pentru acest sezon și prezentate la ultima ediție a expoziției internaționale de la Milano, EICMA 2019, Panigale V2 reprezintă visul multor pasionați. Motorola, împreună cu Ducati, oferă șansa de a câștiga o astfel de motocicletă tuturor celor care achiziționează un telefon moto g 5G plus, în perioada 1-31 octombrie 2020. Marele premiu al acestei campanii promoționale este expus în cursul lunii octombrie în mai multe locuri din țară, după următorul program: – București – Băneasa Shopping City, în perioada 6-13 octombrie – Cluj – Iulius Mall, între 15-21 octombrie – Timișoara – Iulius Mall, între 23-28 octombrie Motocicleta este instalată pe un simulator, poate fi testată de public și oferă o experiență de neuitat tuturor celor pasionați de sporturile cu motor și de jocurile video. În cursul zilei de miercuri 7 octombrie, la ora 16:00, Băneasa Shopping City va fi gazda unui eveniment de presă, în cadrul căruia motocicleta Ducati Panigale V2 va fi prezentată invitaților și campania promoțională va fi lansată oficial. Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube. Sursa
  11. Motocicleta Ducati Panigale V2 poate fi văzută și testată pe simulator la Mall Băneasa între 6-13 octombrie. Două companii de renume mondial, Ducati și Motorola, și-au dat mâna și au încheiat un parteneriat. Motorola este unul dintre sponsorii echipei oficiale Ducati, iar producătorul de motociclete își oferă serviciile pentru promovarea produselor Motorola. În România, campania promoțională a unui model performant de telefon inteligent Motorola are ca principal punct de interes marele premiu anunțat, o motocicletă Ducati Panigale V2. Fiind unul dintre modelele noi lansate pentru acest sezon și prezentate la ultima ediție a expoziției internaționale de la Milano, EICMA 2019, Panigale V2 reprezintă visul multor pasionați. Motorola, împreună cu Ducati, oferă șansa de a câștiga o astfel de motocicletă tuturor celor care achiziționează un telefon moto g 5G plus, în perioada 1-31 octombrie 2020. Marele premiu al acestei campanii promoționale este expus în cursul lunii octombrie în mai multe locuri din țară, după următorul program: – București – Băneasa Shopping City, în perioada 6-13 octombrie – Cluj – Iulius Mall, între 15-21 octombrie – Timișoara – Iulius Mall, între 23-28 octombrie Motocicleta este instalată pe un simulator, poate fi testată de public și oferă o experiență de neuitat tuturor celor pasionați de sporturile cu motor și de jocurile video. În cursul zilei de miercuri 7 octombrie, la ora 16:00, Băneasa Shopping City va fi gazda unui eveniment de presă, în cadrul căruia motocicleta Ducati Panigale V2 va fi prezentată invitaților și campania promoțională va fi lansată oficial. Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube. Vezi articolul integral
  12. Prin intermediul aplicației MyDucati, fanii pot fi conectați cu lumea Ducati în orice moment, având acces la toate informațiile într-un singur loc. Aplicația are numeroase secțiuni dedicate atât fanilor, cât și profesioniștilor, cei din rețeaua oficială Ducati. În secțiunea Garage clienții pot consulta documentația motocicletei lor, pot configura motocicleta visată, o pot transmite piretenilor sau dealerilor și pot personaliza contul propriu cu fotografia motocicletei personale. În spațiul dedicat dealerilor Ducati, clienții pot localiza cel mai apropiat dealer, pot consulta serviciile oferite de respectivul magazin și pot salva contactul la favorite sau pot fixa o programare. Partea rezervată noutăților permite fanilor accesul în timp real la toate informațiile referitoare la noile servicii apărute și evenimente organizate de Ducati în întreaga lume, cu un sistem de notificare care îi va ține la curent cu cele mai importante noutăți. Aplicația are și o secțiune rezervată comunității Desmo Owners Club (DOC), în care membrii clubului pot împărtăși pasiunea cu ceilalți membri și pot beneficia de inițiativele și beneficiile rezervate pentru ei. Pentru ca experiența utilizatorului să fie cât se poate de personalizată și interactivă, MyDucati oferă un sistem de insigne care sunt deblocate pe măsură ce utilizatorul completează diferitele secțiuni. Prin atingerea diverselor obiective, abonații pot accesa promoții și servicii personalizate, bazate pe interesele și preferințele personale pe care le-au exprimat în secțiunile aplicației. Aplicația MyDucati este disponibilă pentru iOS și Android și poate fi instalată gratuit de pe Apple Store și Play Store. Mai multe detalii pot fi obținute de la magazinul din București al importatorului oficial Ducati în România, compania Metrotehnica Internațional. Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube. Sursa
  13. Prin intermediul aplicației MyDucati, fanii pot fi conectați cu lumea Ducati în orice moment, având acces la toate informațiile într-un singur loc. Aplicația are numeroase secțiuni dedicate atât fanilor, cât și profesioniștilor, cei din rețeaua oficială Ducati. În secțiunea Garage clienții pot consulta documentația motocicletei lor, pot configura motocicleta visată, o pot transmite piretenilor sau dealerilor și pot personaliza contul propriu cu fotografia motocicletei personale. În spațiul dedicat dealerilor Ducati, clienții pot localiza cel mai apropiat dealer, pot consulta serviciile oferite de respectivul magazin și pot salva contactul la favorite sau pot fixa o programare. Partea rezervată noutăților permite fanilor accesul în timp real la toate informațiile referitoare la noile servicii apărute și evenimente organizate de Ducati în întreaga lume, cu un sistem de notificare care îi va ține la curent cu cele mai importante noutăți. Aplicația are și o secțiune rezervată comunității Desmo Owners Club (DOC), în care membrii clubului pot împărtăși pasiunea cu ceilalți membri și pot beneficia de inițiativele și beneficiile rezervate pentru ei. Pentru ca experiența utilizatorului să fie cât se poate de personalizată și interactivă, MyDucati oferă un sistem de insigne care sunt deblocate pe măsură ce utilizatorul completează diferitele secțiuni. Prin atingerea diverselor obiective, abonații pot accesa promoții și servicii personalizate, bazate pe interesele și preferințele personale pe care le-au exprimat în secțiunile aplicației. Aplicația MyDucati este disponibilă pentru iOS și Android și poate fi instalată gratuit de pe Apple Store și Play Store. Mai multe detalii pot fi obținute de la magazinul din București al importatorului oficial Ducati în România, compania Metrotehnica Internațional. Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube. Vezi articolul integral
  14. Distribuit deocamdată pe piaţa americană, Indian eFTR Jr este recomandat copiilor cu vârsta de minimum 8 ani. Visul oricărui părinte motociclist este să-și vadă copilul pe motocicletă și visul oricărui copil de motociclist este să-și imite tatăl. Indian Motorcycle vine în întâmpinarea tuturor acestor visători și lanseză primul model electric pentru copii, o minireplică a motocicletei FRT 1200. Echipată cu amortizoare față/spate, cu frână pe disc pe ambele roți și cu două moduri de livrare a puterii, mica motocicletă este recomandată copiilor cu vârsta începând de la 8 ani și cu greutatea maximă 80 kg. Având o lungime de 1296 mm și o înălțime a șeii de 589 mm, motocicleta are o masă de 50 kg și o autonomie maximă de 12 ore, având posibilitatea să funcționeze timp de 65 minute la viteza maximă de 25 km/h și 140 minute la viteza de 15 km/h, pe care o poate atinge în modul 1 de livrare a puterii. Indian a pregătit și echipament de protecție personalizat pentru copii, mănuși, cască și protecție pectorală, toate fiind adevărate piese de echipament off-road. eFTR Jr este deocamdată distribuită doar pe piața americană, prețul în SUA fiind 750 $, dar este de așteptat ca, mai devreme sau mai târziu, să ajungă și în Europa, moment în care ASP Group East, importatorul autorizat Indian Motorcycle în România, probabil că va importa acest model. Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube. Sursa
  15. Distribuit deocamdată pe piaţa americană, Indian eFTR Jr este recomandat copiilor cu vârsta de minimum 8 ani. Visul oricărui părinte motociclist este să-și vadă copilul pe motocicletă și visul oricărui copil de motociclist este să-și imite tatăl. Indian Motorcycle vine în întâmpinarea tuturor acestor visători și lanseză primul model electric pentru copii, o minireplică a motocicletei FRT 1200. Echipată cu amortizoare față/spate, cu frână pe disc pe ambele roți și cu două moduri de livrare a puterii, mica motocicletă este recomandată copiilor cu vârsta începând de la 8 ani și cu greutatea maximă 80 kg. Având o lungime de 1296 mm și o înălțime a șeii de 589 mm, motocicleta are o masă de 50 kg și o autonomie maximă de 12 ore, având posibilitatea să funcționeze timp de 65 minute la viteza maximă de 25 km/h și 140 minute la viteza de 15 km/h, pe care o poate atinge în modul 1 de livrare a puterii. Indian a pregătit și echipament de protecție personalizat pentru copii, mănuși, cască și protecție pectorală, toate fiind adevărate piese de echipament off-road. eFTR Jr este deocamdată distribuită doar pe piața americană, prețul în SUA fiind 750 $, dar este de așteptat ca, mai devreme sau mai târziu, să ajungă și în Europa, moment în care ASP Group East, importatorul autorizat Indian Motorcycle în România, probabil că va importa acest model. Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube. Vezi articolul integral
×